Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Sittes konténert tárolnak a bicikliúton

2008.07.31. 11:13 - lumina

A Kerékagy ezúton szeretne gratulálni a Gateway irodaház üzemeltetőinek - ez az az új épületkomplexum, ami az Árpád-híd pesti hídfőjénél álló tornyok tőszomszédságában található. Az átalakítások úgy tűnik, még nem fejeződtek be, az azonban senkinek nem jutott eszébe, hogy a sittes konténert talán nem a bicikliút kellős közepére kéne elhelyezni, főleg, hogy számos lehetőségük lenne a közlekedést nem akadályozó helyre tenni.

Az irodaház a főváros egyik fő közlekedési csomópontjánál helyezkedik el, minden irányból jól megközelíthető, olvasható az Ablon honlapján. Éppen ezért ugye sok biciklis jár arra, így napok óta nem kevés döbbent biciklist látok konténert kerülgetni. A környék legalább ki van világítva, így talán éjszaka sem jár úgy senki, hogy gyanútlanul biciklizve egyenesen beleszalad a sittbe.

Ehhez képest elgondolkoztató, hogy a kaliforniai Thousand Oaks nevű városkában biciklijeleket festettek az aszfaltra, hogy nyomatékosítsák, az út az autósoké és a bicikliseké is. Elsősorban azokat a közlekedési csomópontokat választották ki, ahol a leggyakrabban fordulnak elő balesetek. A településen egyébként szabályos a járdán biciklizni, mivel nincs elég hely az úttesten, hogy bicikliutat és parkolót is ki tudjanak alakítani. A jelzések felfestésével azonban bátorítani akarják a bicikliseket, hogy használják az úttestet, hiszen alapvetően ott a helyük, reményeik szerint így az autósok jobban figyelnek majd rájuk.

Nálunk még nem segít az eltérő színű burkolat és a felfestés sem.

 

Update: Szabad az út, délután arrébb tették a konténert. Köszönet!

Címkék: bicikliút urbánus

161 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr75594088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csimasz 2008.07.31. 12:03:57

Uristen, remelem tuleli majd a biciklis tarsadalom...

sunrise 2008.07.31. 12:05:05

Naponta olyan bringautakon járok, ahol a házból a kukákat is az út közepére tologatják ki.
Sajnos ezen a konténeres dolgon már nem is csodálkozom, mert annyira nem érdekel senkit az, hogy a bringaúton lehet-e közlekedni, vagy sem. Inkább az a ritka, ha nincs akadály....
Viszont ezen az útszakaszon már találkoztam szembe autóval...és nem ő tért ki...

Capri (törölt) 2008.07.31. 12:11:39

jaj, rálóg 20cm-t a bicikliútra a csúnya konténer! ez kell az index főoldalra!

mi van, nem fér el a biciklis? hová kellene tenni azt a konténert? láthatólag nem tudták közelebb tenni az épülethez.
nem érzitek mennyire sznobok vagytok???

ht@ 2008.07.31. 12:12:48

Minek nektek bringaút??

Úgysem azon jártok.
Ülj be az autóba, autókázz egész nap aztán majd meglátod hogy mit művelnek a bringások.
A futárok cikáznak össze vissza, szembe behajtanak az egyirányú utcába, az úton haladnak, mikor mellette ott a bicikliút.
Mennyenekapicsába.
Ezt a konténert sem olyan bonyolult kikerülni --nem??

sztrelnyikov 2008.07.31. 12:15:50

ht@: minden autós geci, amiért a taxisok leszarják a KRESZ-t. Igaz?

sunrise 2008.07.31. 12:18:34

Szerintem kerülgessél Te konténert. Mert nem bonyolult.
Mindezt bringával, hogy lásd, mit művelnek az autósok.
Én bringaúton járok pl, és még sokan.
(mennyapicsába)

g 2008.07.31. 12:18:50

"mi van, nem fér el a biciklis? hová kellene tenni azt a konténert?"
"Ezt a konténert sem olyan bonyolult kikerülni --nem??"

:)

merne valaki a kerepesi út közepére egy konténert lerakni...
láttam már olyat - nem egyszer - hogy a jóképességű autós gyilkos indulatokkal közelítette megy egy "társát", miután az feltartotta 10mp-re...

Patrik · http://kicsivu.freeblog.hu/ 2008.07.31. 12:25:07

A konténeresnek pont 34 másodpercig tartott volna úgy beipszilonoznia, hogy a bringaút _mellett_ párhuzamosan álljon a konténer. Úgy megmarad a bringaút is, meg járdából is, 1.5 méter. De persze leszarjuk a másikat.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 12:25:16

Mi a gond Capri?!

Tán hideg volt a reggeli kakaó?!
Közelebb nem, nem is kell! Elég 160 fokban mozgatni!

Ameddig Én, mint kerékpáros, nem szennyezem a levegőd, okosan beszélgessél!

Capri (törölt) 2008.07.31. 12:26:36

"szembe behajtanak az egyirányú utcába,"

azt például szabad nekik...

Coupe 2008.07.31. 12:27:44

Magyarország. Mi a baj ezzel? Legfeljebb annyi, hogy a sittet nem az útra szórták egy kupacban, mert az volna az igazi jómagyarságos megszokott, így egy kicsit már-már olyan, mintha a nálunk kulturáltabb Bukarestben vagy Pozsonyban lennénk, ez mindenképpen elmozdulás, de pusztán egy konténerhasználat okán én még nem tekinteném befejezettnek a felzárkózást.

Toyo 2008.07.31. 12:27:48

Az aluliskolázottak forgattak volna rajta 90 fokot, mindjárt nem lógna rá sehova. De raklapot legalább tettek alá, ez dicséretes.

voyager 2008.07.31. 12:28:48

>>jaj, rálóg 20cm-t a bicikliútra a csúnya konténer! >> ez kell az index főoldalra!

Egyrészt elvről van szó, másrészt a fél bringautat elfoglalja, harmadrészt lenne olyan hely az épület mellett, ahol elfért volna. gyanítom inkább a szállítmányozon múlott, h oda tette, ahová. Az már más kérdés, h senki nem vette a fáradságot, h odébbtettese vele... btw bringázok, és autózik is arra..

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 12:29:22

Ismét a globális általánosítás!
Szegény az ország, de tele vagyunk remek ötletekkel! Capri, felnézek Rád! Sikeres ember lehetsz!

Egy hal nem hal, de ha rajban úsznak...

Capri (törölt) 2008.07.31. 12:29:24

Patrik · kicsivu.freeblog.hu/ 2008.07.31. 12:25:07

tudod azok a konténeres autók nehezek ám! ha felhajt a díszburkolatra és felveszi a tele konténert akkor bizony a szeretett bicikliutatok+ a járda meg fog süllyedni. ezért nem hajthat rá.

Capri (törölt) 2008.07.31. 12:34:12

kedves nagyon okos biciklis hozzászólók!
az ilyen konténer elhelyezésére területfoglalási engedély kötelező. nyilván ezt ki is adták, máskülönben nem lenne ott a konténer. a megrendelő megtehette volna, hogy kordonnal lezárja az egész járdát+bicikliutat, amire az engedélye feljogosítja. nem ezt tette. hagyott lehetőséget nektek is a közlekedésre. erre ti nekiálltok fikázni.

gratulálok!

atti 2008.07.31. 12:36:06

Capri: Most is ráhajtott a bringaútra. és itt a bringaút és az úttest között van egy parkoló-rakodósáv, ahova tehette volna a konténert.
Másik kérdés, hogy a mélygarázsból kihajtó autós hogy tuda elsőbbséget adni a bringásnak?

Here 2008.07.31. 12:38:00


Igazad van.

A világon és főleg Magyarországon mindent csak a szükséges engedélyek birtokában csinálnak.

Még a (nem)képviselők sem kekeckedhetnek.

fatter 2008.07.31. 12:38:13

Szerintem mindenki egy kicsit magába nézhetne...
Van itt vaj mindenkinek a fején. Az autósok is és a kerékpárosok sem szentek.
Én nagyon várom már a telet, hogy az utakról eltünjenek a KRESZT nem ismerő és/vagy be nem tartó kerékpárosok.

Here 2008.07.31. 12:39:53


Ja azt elfelejtettem, hogy fasz vagy.
/nem biciklizem/

sunrise 2008.07.31. 12:42:58

Ha jól emlékszem, volt ilyen teljes lezárós eset is itt, vagy kicsit feljebb.
Itt arról is szó van, hogy általánosságban mindenki magasról tesz arra, ami a másikat esetleg zavarja.
Lezárhatja, persze, az egészet is, de itt nem ez volt a téma.
Mindenki a saját érdekeit védi. A bringások a sajátjukat, Te pedig...a konténeresek/irodaház pártját fogod. (télleg, nem Te raktad ki oda? :))

Here 2008.07.31. 12:44:39


Igen, télen csak a bringásfutárok vannak olyan kemények, hogy tekerjenek többnyire. Ők meg mindíg betartják a kreszt.

Ezt gondold újra.
Szerintem téged eleve az zavar, hogy kerülgetni kell a manusokat a körúton például. Persze lehet, hogy tévedek.

Béla 2008.07.31. 12:45:03

Fatter..

És mi is beülünk 1 kocsiba és növeljük a dugot juhuhuuuu éljen a tél

kontraszt 2008.07.31. 12:45:39

a meglepő az egészben, hogy ha van területfoglalás engedélye az építkezést végző cégnek, akkor akár az rákoczi út közepére, vagy az erzsébet hídra is leteheti a konténert, nemhogy egy vacak bringaútra.

oda teszi ahová AKARJA az engedély birtokában

nem kéne már erölködni ilyenekkel ...

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 12:47:59

Mert tuti van, volt engedélye, whehehehe
Te Capri, véletlenül nem a Bors-nál dolgozol?!

Te tényleg ennyire nem érted a lényeget?!
Eddig burokban éltél?!

Én mint kerékpáros, figyelhetek a gyalogosokra, autókra és persze a többi társamra, kutyára, macskára...

Neked, mint autósnak... legyen betétlapod, 5rongy a személyidben és este jobb ha csillog a kocsi, elvégre csajozósan nyomod!

mindenttudó 2008.07.31. 12:48:45

Capri! Képzeld Brüsszelben (külföld, de még Európa) minden egyirányú utcánál a behajtani tilos tábla alatt feltüntették, hogy "kivéve biciklivel" . Ha jól tudom itthon is számíthatunk rá hogy előbb-utóbb bevezetik és akkor nem kell majd kommentelned ha szembejön veled a bringás az egyirányú utcában! Egyébként ha az a véleményed, hogy a konténer elfér, a bringások meg ki tudják kerülni, akkor te az autódban meg a bringás veled szemben is elfér az egyirányú utcában és ki tudjátok kerülni egymást.

mik vannak 2008.07.31. 12:49:20

jajjjj most mi lesz a bringásokkal?

szánalmas post.............

phaidros 2008.07.31. 12:49:54

Ha nem lenne a két egymásra acsargó párt, akkor is szét lehetne simán osztani az országot. :D

Johnny Favorite (törölt) 2008.07.31. 12:50:40

A bicajos író/ hozzászólók...akarom mondani a minden közlekedési szabályt és morált betartó állam pógárok aki nyilván a felújításhoz /tatarozáshoz s -ezen műveletek végtermékeit megoldandó logisztikai kérdésekhez is értő szerző túl élik ezt a sokkot amit ez a gaz galád anarchista matuska szilveszter ivadék okozott az Ő útjukon !

Jah és legközelebb ők vigyék el a sittet a pici vállaikon ostoba mindenért klaviatúrát ragadó elégedetlenkedő faszok

LiberAll 2008.07.31. 12:52:07

Istenem 50 centire rálóg, van még mellette 1,5 méter nem fér el a tisztelt kerékpáros, ennél nagyobb faszaságok vannak az utakon, s az autósok nem hörögnek, hogy nem tudnak menni.
Amúgy ez a szar post mit keres kint az zindexen?
A cím alapján valami rohadt nagy konténert gondoltam úgy elhelyezve, hogy mellette még egy kerékpáros légy sem férne el, ezzel szemben ez, csak sima útszűkület.

Capri (törölt) 2008.07.31. 12:52:08

kedves mindenttudó!

épp azt írtam feljebb ht@ 2008.07.31. 12:12:48 hozzászólására reagálva, hogy :

Capri 2008.07.31. 12:26:36
"szembe behajtanak az egyirányú utcába,"

azt például szabad nekik...


nem értem mi ezzel a gondod???

sunrise 2008.07.31. 12:55:33

Johnny Favorite, látom, Te is vágod a témát.
Ezért igazán kár volt "klaviatúrát ragadni".

kontraszt 2008.07.31. 12:56:35

igyekszem egyértelműen fogalmazni.
az hogy ide leírja bárki hogy rossz helyen van a konténer, az ÉRTELMETLEN. ha úgy vélitek, hogy engedély nélkül van ott, akkor a közterületfenntartónál,vagy önkormányzatnál feljelentést kell tenni.
(ha a szokásos perkálós, engedélytnemkérős dolog van, akkor legalább megnehezíted valakinek az életét, bár a konténer valószínűleg ott marad.)


DE

az fel kéne fogni, hogy a kerékpárút semmilyen pozitív diszkriminációban nem részesül a közút többi részéhez képest. BÁRHOVÁ lehet területfoglalás engedélyt kérni, a forgalom akadályozása mellett is. Az Andrássy út közepére is, nemhogy a szélén a nyamvad sárgával leválaszott 1 m-re...

huta9020 2008.07.31. 12:58:03

Egész Budapesten a kerékpárutak alibiből készültek, nem azért, hogy közlekedési alternatívát jelentsenek.
Egyébként nem az az igazi poén, hogy a sittes konténer ott van, hanem az, hogy a szállító többtonnás teherautó újra meg újra rá fog hajtani arra az útra, amit gyalogosokra és biciklisekre méreteztek (illetve arra sem, mert a kilopják úgy is az anyagot belőle). Aztán jönnek a kátyúk, a mozgó és eltörő kövek, esőben tócsák. A biciklisek az úton mennek majd, hog yne törjék kezük-lábuk, amiből a hozzáértők le is vonják következtetést, hogy szar se jár ezeknek, nem hogy külön út.
How low can you go, Magyarország?

Walter Melone (törölt) 2008.07.31. 12:58:15

LiberAll 2008.07.31. 12:52:07

"Amúgy ez a szar post mit keres kint az zindexen?"

A saját gyerekük ez a blog. Az ilyen szarokat mindig kiteszik, persze, ha te írsz valamit, azt ajánlgathatod napestig nem kerül ki, mert kell a hely az ilyeneknek mint ez, meg a hogyan basztam ki a nőmet, meg a szóvicc című kevéssé szórakoztató produkcióknak.

Bocs az alkotóktól, de ez a véleményem.

g 2008.07.31. 13:00:50

"ennél nagyobb faszaságok vannak az utakon, s az autósok nem hörögnek, hogy nem tudnak menni."

mint feljebb is írtam, de, tudnak hörögni, sőt, egymás pofáját beverni, vörös fejjel ordítani, hogy majdnem agyvérzést kapni, miközben a gyerek sírni a hátsóülésen, stb.

Simarizs 2008.07.31. 13:01:34

Van rá egy ezresem, hogy erre a konténerre már nem kért területfoglalási engedélyt az ép. vállalkozó..."nyilván ezt ki is adták" Capri te hol élsz?
Bárki bejelentheti a vélt szabálytalanságot a köztereseknél...aztán megy a bírság a vállalkozóra vagy a csúszópénz a közteres ellenőr zsebébe hogy naa, csak pár napig hadd....

Nem akarok anyázni senkit, de szerintem Caprinak hiányzik egy ölelés!

mindenttudó 2008.07.31. 13:01:51

A kettős mérce a gondom! A konténeres dologgal kapcsolatban rugalmasságot vársz el a bicajosoktól, mert ugye ki tudják kerülni a konténert, de te az egyirányú utcás dologgal nem vagy rugalmas, bár te és a biciklis is ki tudjátok kerülni egymást! Oké, a konténer elhelyezése a bicikliúton és az egyirányú utcába szemből behajtani is szabálytalan, de te csak amiatt akadsz ki, ami téged zavar, a másik szituációban a bringástól elvárnád, hogy kezelje rugalmasan a helyzetet.

segabor 2008.07.31. 13:02:24

Ez a post smafu. Az Andrássy úton a Divatcsarnok felújitása okán rendszeresen a bicikliútra pakolják a sittes konténert és ott nem lehet kikerülni. Balról a Demszky fütyik meg egyebek, jobbról a parkoló autók állják a sorfalat a biciklisnek. Szemből meg a konténer.

Látszik, belevaló srácok vagyunk! :)

Lacaca 2008.07.31. 13:03:42

Capri 2008.07.31. 12:26:36
"szembe behajtanak az egyirányú utcába,"

azt például szabad nekik...


nem értem mi ezzel a gondod???

Az, hogy csak ott szabad, ahol tábla megengedi. Hol van ilyen tábla?

tarsolya 2008.07.31. 13:05:28

Ez erősen öngól ez a post. De valóban, a konténerrel be kellett volna törni az üveget és berakni az épületbe, hogy a szegény bringás elférjen.

Capri (törölt) 2008.07.31. 13:05:34

kedves mindenttudó!

neked szövegértési problémád van.
én azt írtam, hogy A BRINGÁSOKNAK SZABAD BEHAJTANI SZEMBŐL AZ EGYIRÁNYÚ UTCÁBA. és semmi bajom vele.


mit nem lehet ezen érteni?????????????????

Simarizs 2008.07.31. 13:05:59

Johnny Favorite remélem ilyen idegállapotban egy hétig nem ülsz autóba....írásod alapján ön és közveszélyes vagy!

Neked is hiányzik egy nagy ölelés, hogy lenyugodjál végre!

Manyizga (törölt) 2008.07.31. 13:06:36

Milyen irigyek az emberek... az autósok irigyek a bicilisre, mert nem ül a dugóban... Cserébe elvárják, hogy a biciklis álljon meg, kerüljön, oldja meg. Ahogy a gyalogos is tud ácsorogni az út mellett, nem kell átengedni a zebrán, mert az növeli a benzinfogyasztást... Nevetséges.

BTW:
Biciklis csak akkor hajthat be egyirányú utcába forgalommal szemben, ha van az azt engedélyező KIEGÉSZÍTŐ tábla. Anélkül nem. :)

Capri (törölt) 2008.07.31. 13:06:48

Lacaca 2008.07.31. 13:03:42


mindenhol szabad.

Asszem · http://olahandras.blog.hu 2008.07.31. 13:08:10

off
a szóvicc címlapos szerepeltetésével egyetértek, mármint azzal, hogy nem kéne

on
hát rakhatták volna kicsivel arréb. kérdés, hogy ez csak gesztus és szándék kérdése, vagy okuk volt rá.
talán meg kéne kérdezni valakit, aki tud erre válaszolni, mert mondjuk ő rakta ki a konténert és tudja, miért csinálta.

addig persze mindenki nyomhatja a saját prekoncepcióját.

(sem nem biciklizem, sem nem vezetek :D)

kontraszt 2008.07.31. 13:09:39

@Simarizs

"Bárki bejelentheti a vélt szabálytalanságot a köztereseknél...aztán megy a bírság a vállalkozóra vagy a csúszópénz a közteres ellenőr zsebébe hogy naa, csak pár napig hadd...."

ha már feljelentés van, és kimegy a papír, akkor nem lehet zsebbe megoldani ... vagy ha tudsz ilyen módszert, kérlek, OSZD MÁR MEG, mert nagyonsok építőipari cég hálás lenne neked ...

Lacaca 2008.07.31. 13:13:14

Capri 2008.07.31. 13:06:48
Lacaca 2008.07.31. 13:03:42


mindenhol szabad.

nem találom a kresz könyvben

Capri (törölt) 2008.07.31. 13:15:09

lacaca

lehet, hogy a mostani kresz módosításban lesz csak benne, akkor én tévedtem....

Capri (törölt) 2008.07.31. 13:17:07

kontraszt


ez úgy működik, hogy a közterület felügyelő nem megbüntet, hanem nála fizeted ki a területhasználati díjat, amiről ő nyugtát ad, sőt postán számla is érkezik.

mielőtt valaki belekötne, napi gyakorlat...

exseven 2008.07.31. 13:19:52

Köszönöm a kommentelőknek, hogy újabb cseppet öntöttek a disszidálási szándékom számára fenntartott pohárba, hogy én már csak távolról nézhessem, ahogy az intolerancia, butaság és irigység teljesen megöli ezt az országot.

globulin 2008.07.31. 13:23:12

valaki tudja hova vezet ez a bicikliút? egyszer elkezdtem rajta gurulni, de a nagylajoskirályné izé útjánál feladtam. az örsre ki lehet vele lukadni? köszi előre is.

Hiteles · http://www.ingatlanhitelek.blog.hu 2008.07.31. 13:24:40

BTW:
Biciklis csak akkor hajthat be egyirányú utcába forgalommal szemben, ha van az azt engedélyező KIEGÉSZÍTŐ tábla. Anélkül nem. :)

Ha nem lenne tábla akkor is átmennék...gyalogolni is szabad egyirányú utcában...(ha leszállsz a bringáról, akkor gyalogosnak minősülsz)
hozzáteszem nem vagyok bringás.

Lehetett volna közelebb tenni a konténert, persze pakolni nem lett volna egyszerű az üveg mellett. Elég egy véletlen aztán a nagy üveget perkálhatlák zsebből...

moralisa 2008.07.31. 13:25:25

fatter barátságos hozzászólásához csak annyit, hogy ha a KRESZT be nem tartó/nem ismerő autósok is eltűnnének a budapesti utakról, az lenne az idilli állapot

naponta tekerek a külső Bartók Bélán, ott gyakorlatilag mindig lehet találkozni 1-2, a biciklisávon vészvillogózó kocsival/teherautóval és gondolom, nem csak ott, gondolom, az autósokat is zavarja, amikor igen tisztelt társaik ugyanezt csinálják a nekik fönntartott úton, kivéve persze, ha ők a vészvillogózók

Lacaca 2008.07.31. 13:27:44

Capri 2008.07.31. 13:15:09
lacaca

lehet, hogy a mostani kresz módosításban lesz csak benne, akkor én tévedtem....

Tehát nem lehet, és a kresz módosításban a tervezet szerint az lesz benne, hogy ahol tábla megengedi.
Nem kötekedni akarok, csak olyan magabiztosan állítja mindenki, hogy lehet.

Hiteles · http://www.ingatlanhitelek.blog.hu 2008.07.31. 13:28:17

A legszebb az hogy ajtó van mögötte... Ahhoz hogyan tenné bárki is közelebb?

Ajtót nem lehet elzárni mert menekülési útvonal(sztem így sem teljesen ok a dolog.)

avogadro00 2008.07.31. 13:31:13

nem értem, ez a legnagyobb gond ma bp bringaügyben????
1. útra is szoktak rakni
2. járdára is szoktak rakni
3 el lehet férni
4. gondolom max 1 hétre van ott

Dani 2008.07.31. 13:32:03

vicc az egész, mind az "autósok", mind a "bicajosok" hozzászólása teljesen értelmetlen, ilyen hű-de-nagy-hír posztban. de most komolyan ennyire képesek a köcsög index seggnyalói, egy konténer a bicikli úton, pesten?
nevetni sem tudok

sokkal nagyobb probléma, ami az emberek nagyképűségéből ered. akinek ugye autója van, az kurvára az utak királyának érzi magát és leszarja a gyalogost, motorost, biciklist. már az fölbassza némely autóst, ha megpróbálok besorolni bekanyarodásra. na mindegy, ez pszihológia. az emberek beleélik magukat a "király vagyok, autóm van" szerepébe és sérthetetlennek érzik magukat, korántsem így van.

üdv: D

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2008.07.31. 13:34:48

Pont tegnap jartam arra, igaz ezuttal futva, de megsem lepodtem rajta....

Capri (törölt) 2008.07.31. 13:39:00

"király vagyok, autóm van"

érdekes, és elgondolkodtató, hogy az ilyen vélekedést eddig csak biciklista szájából hallottam.
nem lehet, hogy a bringások vannak tele inkább komplexusokkal?
nekem pl van autóm, használom is minden nap, de nem ez határozza meg a tudatomat, és a magamról alkotott képet.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 13:39:35

Megesik h olaszban pihenek, ott emelem a lábam és hopp, mindenki lassít! Pihenés után, legalább 2 napig parázom és amennyire csak lehet, kerülöm a belvárost!

Tudom-tudom, vannak "vasárnapi" kerékpárosok is, de ha általánosítasz, csak saját Magad minősíted!

Naponta, kb. 15km-et tekerek és ismerem a lehetőségeket!

- Az esti tini bulik után, kerülgetem az üveg darabokat, ha mákom van, megúszom.
- A budai felső rakpart használhatatlan! Vagy trükkösen kerülgeted a szédelgő, bolyongó embereket, vagy spontán sokkot kapsz és nem haladsz...
- A világítás... azért dögöljek meg, mert nincs a 80-120e forintos cangáján, 1500e ért lámpa?
- Mért pont a gazdagabb autó tulajdonosok közlekednek headset nélkül?

stb...

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 13:41:10

Capri, esetleg egy közös kávézós beszélgetés?!

Te, Én, egy másik kerékpáros barátom, plusz az Ő drága apja, Virág úr! Tudod, Ő volt az az ember, aki a kresz könyvet írta!

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 13:44:21

pár hete, volt egy index-es cikk, majd egy gyors megoldás...! tudod, a rakpartra vezető utacska, édes kis deszkákkal!

Sosem nyaltam aZindex seggét, de vannak jó és hasznos lépéseik! Ilyenkor, értékelni, dicsérni kell...

Capri (törölt) 2008.07.31. 13:45:39

papirkutya ok, de miért is ?
miről akarsz pont velem beszélgetni?

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.07.31. 13:48:37

sztem attol még simán el lehet férni. nekem legalábbis kisebb helyen is sikerül

Nemind1 2008.07.31. 13:50:52

köcsög biciklista, kerülj! vagy még ez sem meg? Húzz tanyára, az való neked, ha nem telik a városi életre. Gyerekedért menjen a mentő biciklivel.

Simarizs 2008.07.31. 13:51:13

Béláim! Meg kell kicsit tolni...Aki arra jár és van ideje bevárni még 3-4 hasonló jóérzésű embert az tolja beljebb 30 centit. Persze, hogy ki lehet kerülni, de úgy már kevésbé balesetveszélyes. Ennyi!

g 2008.07.31. 13:54:02

"sztem attol még simán el lehet férni"

ez a post tényleg bolhából elefánt, ha csak önmagában nézzük. de ez nem csak erről szól. a hozzáállásról. hogy ebben az országban semmi nem úgy megy, ahogy mennie kéne. igen, el lehet férni. de ez balkáni hozzáállás. amint valaki írta feljebb, hogy csak a lábát emeli, megállnak... ezt kéne megvalósítani. ezt a mentalitást. de amíg így egymásnak esnek az emberek, ahelyett, hogy értelmesen megbeszélnék - sine ira et studio - a dolgokat, addig felejtős. :(

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 13:54:31

nem személyes...

nézd, eddig figyeltem az autós emberekre, hiszen adok-kapok, kapok-adok, de az utolsó két hétben, annyira sok negatív kerékpáros élményem volt, hogy inkább zéróToleranciát hirdetek!

A kommentek 80 % nem más, mint általánosítás!
Oké, legyen nyomaték, legyen sok fénykép, videó és bizonyíték! Erre lesz 15-20e forintom! Veszek egy kamerát és...

Sírunk, mert Budapest suxx, de csak az ötletek repkednek, lépések nem születnek! Annyira kevés a kerékpáros út, miért kell a meglévőket is elbaszni?! Miért vannak félig beszakadt szerelőakna tetők? Miért nincs újra festve a rég megkopott kerékpáros jelzés?!

Ha a gyereked hülye és az ajtóval játszik, nem szabályokat kell készíteni, spontán szereld magasabbra a kilincset!

A gyalogosok sokkal veszélyesebbek az autósoknál! Nem tudja melyik a jobb keze, merre lenne hatásos kerülni..., milyen sebességgel közlekedik...!

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.07.31. 13:58:33

exseven 2008.07.31. 13:19:52

nálam is betelt.
röhej, hogy azon veszexenek itt egyesek, hogy valaki nyilvánvaló paraszt módon, mindet leszarva cselekedett, ami sokakat zavar, és nem mellesleg balesetveszélyes, s ezt a SAJÁT blogján valaki meg meri említeni.
nem is veszekedés ez, hanem állati fröcsögés
mi a faszomra jó ez?

globulin 2008.07.31. 14:00:22

valaki tudja hova vezet ez a bicikliút? egyszer elkezdtem rajta gurulni, de a nagylajoskirályné izé útjánál feladtam. az örsre ki lehet vele lukadni? köszi előre is.

g 2008.07.31. 14:03:06

"valaki tudja hova vezet ez a bicikliút?"

kéne valahova vezetnie? :)
nem jellemző errefelé...

Capri (törölt) 2008.07.31. 14:03:17

PapírKutya · papirkutya.blog.hu 2008.07.31. 13:54:31


fel kell nőni az embereknek. és az autósoknak ugyanúgy mint a bringásoknak. lehet videót készíteni mindkét népségről.

alapvető kulturáltság, és jogkövető magatartás elvárható mindkét részről. de ehhez az kell, hogy tisztában legyen mindenki a szabályokkal!
a bringásoknak nincs KRESZ vizsgájuk (kivéve az egyébként is jogosítvánnyal rendelkezőket).
a másik probléma az a tévhit, hogy bringával megyek, mert akkor lehet inni egy sört. NEM LEHET!!!!

balld 2008.07.31. 14:05:31

Gyalogos vagyok. Az autósok régóta ugyanolyanok. De megjelent egy olyan genetikailag módosított, öntudatra ébredt agresszív biciklisfaj, ami nagyon utálatos. Nekem semmi bajom az autósokkal, de a biciklist utálom, mert engem a gyalogost letol a járdáról úgy, hogy közben mp3-at hallgat. Ki engedte meg a köcsög bicikliseknek, hogy füldugasszal gyalogosok között szlalomozzanak a járdán?

kontraszt 2008.07.31. 14:08:27

globulin:
nem hiszem, hogy oda vezetne, mert a kép szerintem az Árpád hídnál van.

mrx 2008.07.31. 14:09:55

tegnap mentem arra, zpbol jovet. ugye zpnel uvegszilankok, gellert ter szetdozerolva, gyalogos bringas egy meteres folyoson osztozik kb. utana a fent emlitett ominozus lehajto a hidna. a rakparton turistak hada, meg olyan bringasok akik szeretnek fel kezzel telefont markolva, szabalyos S alakban kozlekedni az uton, ezuton is gratulalok neki. margit hidra fol, persze senki nem adja meg az elsobbseget a zebran ha zoldem van, sot oda all be mert dugo van, mert ne a zebran alljon. margit hidon at, egy motor parkolt a fordulo utan, majdnem belementem mert pont a kanyar/korlat miatt rohadtul nem lehet latni. lehajtok a margit hidrol pesten, bele a racsba ami tokeletesen megfogta az elso kerekemet, estem egy szepet. szerencsere ovatos voltam alapbol, lassan mentem, ha kicsit gyorsabban es ugy esek, akkor a lenti lepcsoket kuldom meg a hatammal. jol ki van talalva... rakparton folfele, a szallonal ahol kanyarog az ut semmi lampa kozvilagitas. van lampam, de az inkabb jelzes es nem reflektor ugye, mindegy, rutinbol megcsinaltam es most nem is jott kutyasetaltato ugy hogy kutya az egyik oldalon, csorikam a masikon, poraz kozepen. pedig szokott. vegig a 10emeletes menten, ahhol van vagy 6 fekvorendor, de a regi durva verzio, nem ez a simabb kockakoves. finomak, jot tesz a kereknek. el emelett a kontener mellett, ez a legkevesebb. tovabb a dagaly dunaplaza vonalon, a kockakkovek olyanok a vekony kerekeimenek mintha gorkorival mennel macskakovon, van is mar benne felutes 8as minden...terepbringa kene oda, de istenem, en haladni szeretek nem izzadva tekerni 10km/h-val. vaci ut tesconal ugye utbontas, a tesco igyekvo "keves" ember osztozik a bringasokkal a jarhato meter szeles jardareszen. es igy tovabb. ha csak a kontener lenne...

lelkesz 2008.07.31. 14:13:29

Ki is lehetne tiltani a privátautókat a belvárosból, a buszjáratokat átalakítani villamossá: mindenki bringával, villamossal és metróval járna, nem volna jelentős a környezetszennyezés és el is férnénk. A balesetek száma visszaesne.
Észak - Európában pár helyen már működik, csak gondolom ott értelmesebbek és toleránsabbak az emberek, nem státusszimbólum az autó és a benzinlobbi is gyengébb. Ja és tökösebbek a civilek és a várospolitikusok...

mukinyúl 2008.07.31. 14:24:29

Capri: nem csak az autósoknak, meg a bicikliseknek kell felnőniük, hanem a gyalogosoknak is. A helyzet az - amennyire én látom -, hogy itthon a többség faszparaszt módjára közlekedik, független attól, hogy mi van a segge / lába alatt. A közlekedési morálunk egy nagy büdös nullával egyenlő.

kerekkoto 2008.07.31. 14:26:10

"1500e ért lámpa"
az 1,5 milla

Nem túlzás ez egy kicsit :-))

dhrbikes 2008.07.31. 14:27:02

A téma aktualitását vesztette, szóltam az üzemeltetési oasztálynak (Ugyanis ebben az irodaházban dolgozok) és beforgatták, hogy el lehessen férni.

Üdv mindenkinek és szép napot!

Spermahajder 2008.07.31. 14:30:24

Kerékpárút mellett lakom, jó rálátással. Jó minőségű, sima aszfalt burkolatú. Mellesleg nem messze a fotón látható helytől. Saját megfigyelésem szerint 10-ből 9 kerékpáros nem ott halad, 1. változat: az úttesten jobb oldalon. 2. változat: az úttesten szemben a forgalommal. 3. változat: a normál járdán. Tiszteletem a maradék 1 helyesen a kerékpár úton közlekedőnek. Nem vagyok a kerékpározók ellen, de azért ők is igyekezhetnének a közlekedési szabályok betartására.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 14:31:59

MRX!

Komolyan örülök a véleményednek, kb. Nekem is hasonló estém volt..., Veled érzek!

Eddig kétszer csaptak el és ennek ellenére, még sosem mozdultam autósra..., de lassan itt lesz az ideje!

1, Ameddig kerékpározom, valóban nincs több jogom vagy kiváltságom, de ha már teszek valamit BP-ért és persze Magamért... elvárom, hogy figyeljenek Rám is!

2, Lehetne autóm, de értelmetlen költekezés lenne! Olyan ez, mint amikor a kanos srác támadja a melegeket, pedig,... ha sok a meleg, több Nő marad...

3, A turisták tényleg veszélyesek, nem csak Ránk, Magukra is! Hiába lassítok, hiába csengetek... ha nincs a betonon jelzés, csak bután bámul!

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 14:32:44

kerekkoto 2008.07.31. 14:26:10
"1500e ért lámpa"
az 1,5 milla

Lírában írtam :))) vagy zlotyiban :)))

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 14:34:05

dhrbikes 2008.07.31. 14:27:02
A téma aktualitását vesztette, szóltam az üzemeltetési oasztálynak (Ugyanis ebben az irodaházban dolgozok) és beforgatták, hogy el lehessen férni.

Üdv mindenkinek és szép napot!

tényleg köszönjük! jó ember vagy!
azért, az elvekért még harcolni fogunk...

Perillustris 2008.07.31. 14:34:10

"az ilyen konténer elhelyezésére területfoglalási engedély kötelező. nyilván ezt ki is adták, máskülönben nem lenne ott a konténer"

Nyilván. Te melyik országban laksz? LOL


"Szerintem mindenki egy kicsit magába nézhetne... Van itt vaj mindenkinek a fején. Az autósok is és a kerékpárosok sem szentek.
Én nagyon várom már a telet, hogy az utakról eltünjenek a KRESZT nem ismerő és/vagy be nem tartó kerékpárosok."

Először is, most egy konkrét példáról van szó, kár ide keverni mást. Jelen esetben sem az autósok, sem a biciklisek fején nincs vaj. De ha már ide keverted, remélem azt is várod, hogy az utakról eltűnjenek a KRESZ-t nem ismerő és/vagy be nem tartó gépjárművezetők is. Mert én ezt is, s azt is várom.


"Gyalogos vagyok. Az autósok régóta ugyanolyanok. De megjelent egy olyan genetikailag módosított, öntudatra ébredt agresszív biciklisfaj, ami nagyon utálatos. Nekem semmi bajom az autósokkal, de a biciklist utálom, mert engem a gyalogost letol a járdáról úgy, hogy közben mp3-at hallgat. Ki engedte meg a köcsög bicikliseknek, hogy füldugasszal gyalogosok között szlalomozzanak a járdán?"

Senki. Hidd el, én leszek az első, aki lekapja az ilyen tahót a bringájáról, ha a járdán menőzik.


S ha már tényleg elvonatkoztatunk a fenti esettől: el lehet sétálni este 8-9 körül a Zöld Pardon és a RIO környékére, ahol mindent ellepnek a szabálytalanul parkoló autók, nem mellesleg a szórakozóhelyek előtt (mögött?) futó kerékpárút teljesen használhatatlan tőlük, de a szomszédos egyetemi épület melletti tűzoltó felvonlási területetet sem kímélik, pedig kinn van a megállni tilos tábla, az indok megjelölésével. Mindez évek óta így történik, s jól rávilágít arra, mi történik akkor, ha egy csapatban mutyiznak a képviselők, pártállástól függetlenül: index.hu/politika/belfold/rio20617/ index.hu/politika/belfold/budapest/rzp0718/ index.hu/politika/belfold/riomolnar06/

xa 2008.07.31. 14:35:12

Az egyik ismerősöm bicajúton halt meg mert a sofőr nem adta meg neki az elsőbséget. A másik haveromnak meg 1 hónapja szilánkosra tört a karja ugyanezért. Magyarországon semmibe se veszik a bicigliseket. Nem értem hogy külföldön miért müködik ez rendesen, itthon meg nem.

Capri (törölt) 2008.07.31. 14:42:00

"el lehet sétálni este 8-9 körül a Zöld Pardon és a RIO környékére,"

és ott az összes bringás csak üdítőt és ásványvizet fogyaszt. ugye?

miért nem szondáztatják a bringásokat? ha őket is megbüntetnék 80-100k Forintra lehet nem ülnének bringára kocsmázás után!

Perillustris 2008.07.31. 14:43:57

Mi mukodik nalunk rendesen? De komolyan.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 14:45:48

hogy mi van veled?!

Miért ne lehetne füles a fülemben?!
Ne, ezt ne! Meg, majd Én jól megbüntetem?!
Mi van?!

Kerékpáros és gyalogos terület!
Gyalogos és Kerékpáros terület!

Mind1 a sorrend, egymásra figyelünk!

Perillustris 2008.07.31. 14:48:57

Capri, hiaba okoskodsz: a szabalytalan parkolast barki megallpitja szabad szemmel, s mivel en nem vagyok rendor, csak ezt tudom megallapitani, igy ezeket tudom tenykent kozolni.

Ezzel egyutt persze biztos vagyok abban, hogy van olyan, aki ittasan ul fel a koncert utan a kerekparjara. Csak tudnam, hogy ez felmenti-e a szabalytalanul, az elet- es vagyonbiztonsagot veszelyezteto autost?

80-100 ezres buntetest meg az autos sem kap egyebkent, szoval nem baj, ha nem szallsz el az osszegekkel.

plüss_Teknős 2008.07.31. 14:52:28

tegnap majdem átestem ezen a szépséges konténeren :(
mellesleg hiába vagyok jógyerek az utakon - csak mert "meztelencsiga" biciklis vagyok, SOHA nem kapom meg a jobbkezes kanyarban az elsőbbséget :S

Capri (törölt) 2008.07.31. 14:53:37

"80-100 ezres buntetest meg az autos sem kap egyebkent, szoval nem baj, ha nem szallsz el az osszegekkel. "


jogosítvány bevonás, elterelés, új vizsga, + büntetés, aminek a felső határa a törvény szerint 300k forint. azt hiszem nem szálltam el...

balld 2008.07.31. 14:58:20

Újabban gylogosként nem lehet megmaradni a járdán tőletek, ugrálni kell előletek, ha kedves az életünk és akkor nekiálltok így tömegesen emelgetni a biciklit, hogy jaj, fú, mi isz itt vagyunk. Hát vesszük észre! Köv. KRESZ módosításba számtalan biciklist korlátozó passzust kellene tenni. És számot a biciklikre. Abban egyetértek, hogy bicikliutat százat ezeret - majd utána kitiltani őket mindenhonnan ami nem bicikliút. Az útról is és a járdáról is. Hát vigyázzunk is egymásra!

plüss_Teknős 2008.07.31. 15:00:13

balld,

amikor harmadszor is hiába csengetek az Árpád-híd bicikliseknek kijelölt oldalán, akkor nem tudom, hogy mit kéne tennem.. :(

dw1 · http://bpcity.hu 2008.07.31. 15:01:57

"miért ne lehetne füles a fülemben?"

szerintem lehet. én bevallom a fél fülemet szoktam bedugni headsettel, ezen telefonálok, néha zenét hallgatok. az autós, ha telefonálni akar, nem foghatja a telefont a kezébe, kéz nélküli eszközt kell használnia, ez lehet headset is. ugyanaz.

aki azt a konténert oda letette, illetve aki azt rendelte és így hagyta egész egyszerűen bunkó. ha van területfoglalása akkor is, ezen kár vitatkozni, ezért is született ez a bejegyzés.

a másik kedvenc helyem azon a környéken a dagály strand, ahova hétfőnként féláron lehet bejutni, így egy melegebb napon 100 fős tömeg is összegyűlik akik sorban állnak, keresztbe kasul az egyébként karókkal jól láthatóan elválasztott, más színű burkolattal rendelkező bringaúton.

egy ilyen napon nem is érdemes megpróbálni a bringaúton továbbhaladni, mindenképpen le kell menni az útra, amit meg a strandra igyekvő parkolni vágyó (de nem mindig tudó) autósok fagyasztanak be, kész káosz.

nem kéne más, csak a strand üzemeltetőinek kellene (pusztán jófejségből, mivel más gondolom nem kötelezi őket) egy szalaggal elkerítenie a bringautat, hogy a tömeg a bringaút mellett álhasson sorba a járdán.

haha 2008.07.31. 15:07:00

Szeptembertől beindul a radikális szemlélet. Elég volt. Minden autós aki bicikliútra parkol számíthat rá, hogy darabokra törik a szélvédőjét. Próbáljatok minket utolérni.. semmi esélyetek. Volt időtök megtanulni, leszartátok. Majd most. Keressétek a matricákat BP szerte!

sunrise 2008.07.31. 15:07:34

balld:
Ez már megint általánosítás. Olyan, mint a "csak bunkó autós van"...a gyalogosok nyilván azt veszik észre, akik a járdán cikáznak közöttük. Bringások közt is van aki bármit megenged magának, de ő ezt tenné kocsival is, vagy gördeszkával...stb, bármivel is közlekednie.
Normális bringás nem a járdán megy, legalábbis nem tép ezerrel a gyalogosok között.
A gyalogosokat is lehetne korlátozni, pl nem sétálgatunk kutyátsétáltatva, telefonon fecserészve a kerékpárúton...Számot a gyalogokra? :)

Walter Melone (törölt) 2008.07.31. 15:13:39

Továbbra is fenntartom, legyen kötelező bringásjogsi.

Ha közlekedtek a forgalomban, legyen róla papírotok, hogy tudtok is!

MaCabre 2008.07.31. 15:17:08

én itt dolgozom a Duna Towerben, és épp az imént voltam lent kajálni. örömmel közölhetem, hogy a konténert arrébbrakták (hogy a postnak köszönhetően vagy sem, azt maximum a konténeres tudná megmondani), párhuzamosan az úttal, a bicikliút és az épület közé. hiphiphurrá, lehet tekerni

Frunkp 2008.07.31. 15:18:19

Szabályosan biciklizni ebben a városban,ott ahol nincs bicikliút? Úgy hogy ne kellejen az autósokat "zavarni' a jobb szélen tekerve,se a gyalogosokat a járdán?Amikor egy 4 méter széles járdán egymás mellett sétál egy társaság,és nem lehet elférni mellettük,és ha megkéred őket,hogy ha lehetne egy mp-re adjanak neked utat,akkor verést is kilátásba helyez a tahóbbja? Ki próbálta már, és sikerült?Öngyilkosságból is az adjon nekem tanácsot, akinek már sikerült... Vannak helyzetek autóval,biciklivel,és gyalog is, ahol ha talán nem mindenki a saját elveihez ragaszkodna,hanem kicsit figyelne a másikra nem lenne semmi gond. Figyelembe kéne venni, hogy nincsenek kizárólagos közlekedési módok,és csupán egy kis figyelemmel kéne lennünk a többi közlekedőre,ha mindenki így tenne,akkor talán nem lenne ok egymást fikázni.

MaCabre 2008.07.31. 15:21:24

ohh, bocs, csak futólag mentem át a commenteken, dhrbikes commentjét csak most olvastam, akkor már tudtatok róla, remekremek

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.07.31. 15:22:15

Capri, tényleg nem kóser részegen bringázni, de hasonlítsd már össze mennyi kárt tud okozni egy autó bennem, meg a bringámban, azzal, hogy a bringám mennyi kárt tud okozni az autódban, meg aki benne ül.
vagy gondolj végig akár egy autós vs gyalogos, bringás vs gyalogos ütközést is.
teljesen normális (lenne), hogy az autósoknak kell(ene) a legóvatosabbnak lenni.

ÉS EMELLETT MINEDN KÖZLEKEDŐNEK

uff

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.07.31. 15:26:57

biciklis jogsit én is támogatom, anno az átkosban még volt kresz oktatás az áltsuliban. (sőt volt gyalogos-kerékpáros jogosítvány is!)
simán lehetne most is, aztán 8 végén lehetne tenni egy általános kresz vizsgát, az jó lenne bicósnak, gyalogosnak, robogósnak, görkorisnak, rolleresnek

népszavazást rá!

Capri (törölt) 2008.07.31. 15:29:05

zahar · zahar.blog.hu 2008.07.31. 15:22:15

ha egy autós elüt téged, akkor a károdat megtéríti az ő biztosítója.
ha te letörsz egy tükröt, max beperelni tudnak, ha el nem menekülsz a helyszínről. ez a helyzet a bringásoknak sem jó. hajlandó volnál fizetni kötelező biztosítást, úgy mint a segédmotorosok? évente talán 6000Ft....

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2008.07.31. 15:33:08

off:
Szerencsére én figyelemfelkeltô vagyok a 193 cm-103 kg kombinációmmal a dh-traktoron, de képes vagyok arra, hogy "döcögjek" a gyalogosok mögött mindaddig, amig nem tudom kikerülni ôket. Csupán csak azért, mert JÁRDA.. (nem biciglizde vagy autóda) nem szeretem a konfliktusokat, borzasztóan ügyelek arra, hogy betartsam a kreszt, 3 évet laktam pesten, 5 kocsit rugdostam meg, és a soför is kapott volna, ha kiszáll.. napi közlekedési eszköz a bringa, és vannak paraszt sofôrök, akik nem tudják elviselni, hogy "csak" 40el tekersz elötte, és megpróbálnak megelôzni pl. a dembinszkyn, ezzel felkenve a parkoló kocsikra.. inkább kimegyek az út közepére.
on.
Konténerrel az a baj, hogy az nem csak egy 50 cm-t belógó konténer, hanem:
1: egy a sok "csak egy kicsit belóg" dolgok között.
2: viszont elzárja a járdát, ezzel a gyalogos forgalmat is a kerékpár útra tereli
3: igenis! bringa-sznobok vagyunk. Ha a gyalogosoknak jár az a 120 cm járda, a kocsiknak az 1000-1200 cm út, akkor lehessen már nekünk is MINDENHOL legalább 80 cm..

off:
Ti láttatok már verekedô bringást azért mert az elôtte haladó bringás túl lassan/gyorsan/cikázva/egyenesen közlekedett?

g 2008.07.31. 15:35:51

"miért nem szondáztatják a bringásokat?"

miért nincs GYF börtönben?
sok kérdés van Mo-n...

egyébként ha iszol egy sört, s tekersz, az azért nem olyan nagy gáz, mert ugyan a reakcióidőd megnő, de attól még mindig csak 20-val mész! és nem tudsz ráfeküdni a gázra, hogy 200-val repülj!!
van különbség. ilyen alapon a gyalogos sem ihat, mert ki tudja...

Perillustris 2008.07.31. 15:39:06

Kepzeld, a Magyar Kerekparosklub tagjakent automatikusan rendelkezem felelossegbiztositassal, tehat en nem fogok elmenekulni, ha veletlenul anyagi kart okozok egy masik jarmuben.

kerekparosklub.hu/biztositas-0

Nos?

Capri (törölt) 2008.07.31. 15:40:52

"egyébként ha iszol egy sört, s tekersz, az azért nem olyan nagy gáz, "

te látod is amit leírsz?! törvényt sértesz vele. veszélyezteted mások, és a magad biztonságát.
normális vagy?!

gukkk 2008.07.31. 15:41:36

balld! Valóban megnőtt a cangások száma, és hidd el hogy bringásnak sem jó gylogosok között cikáznia. Én ha tehetem az úton megyek, mert elvileg OTT A BRINGÁS HELYE. Csak hát sok esetben leüvöltve a fejemet elküldenek jobb esetben a járdára, rosszabb esetben az anyámba...pedig csak ott közlekedek ahol kell. Merthogy 90%-ban nem tudok bicikliúton/sávon haladni. Ha halálfélelmem van mondjuk egy hídon, akkor bevallom én is felmegyek a járdára, de akkor lassan megyek, és nem dudálom le a járókelőket. Általában észrevesznek, helyet adnak, én megköszönöm, és nincs probléma. Amint lehet visszamegyek az útra, és próbálok a haladó autók, meg a jobb oldalon parkoló autók visszapillantó tükrei között szabályosan manőverezni.

Meg kell említenem azt is, hogy a cangásoknak is van több fajtája. A szabálytalankodó - főleg futár - arcokat én sem nézem jó szemmel, mert többnyire miattuk akadnak ki az autósok.

Egyébként bocs hogy OFF, de tegnap este gyér forgalomnál belvárosi kis utcában - ahol autós is alig fér el - tekertem, és mögöttem egy autós a seggemben volt. Gondoltam inkább megállok egy szabad parkóhelynél, és elengedem. Amikor ez megtörtént, az autóból kiugattak, hogy takarodjak a járdára. Én utána kiáltottam hogy miért is? Erre az autós satu fék, ajtó kinyit, és osztja, hogy végem lesz, vigyázzak magamra, ne dumáljak stb. Röhögve kikerültem, és haladtam tovább a szűk utcán...tehát az autós a járdára küld, a gyalogos meg az útra. Jó esetben a kettő között van a bringaút.

ON: a konténer mellett úgy tűnik el lehet férni, sztem is felesleges a poszt. (bár nem jártam arra) Mindenesetre ha azt a konténert jól megpakolják, és ott fogja nyomni a bringautat, na az lehet nem fog neki jót tenni.

Béke!

Capri (törölt) 2008.07.31. 15:42:26

"akik nem tudják elviselni, hogy "csak" 40el tekersz elötte, és megpróbálnak megelôzni pl. a dembinszkyn, ezzel felkenve a parkoló kocsikra.. inkább kimegyek az út közepére."


gratulálok! az ilyen viselkedés miatt utálnak titeket.

Perillustris 2008.07.31. 15:49:32

"gratulálok! az ilyen viselkedés miatt utálnak titeket."

Ne csak elolvasd, hanem ertsd is meg a leirtakat! Ha teljesen lehuzodsz, akkor nem csak a nyilo ajtok jelentenek rad kozvetlen eletveszelyt, hanem a 3-5 cm-re melletted elhuzo autok is, akik igy nincsenek arra osztonozve, hogy nagyobb, azaz biztonsagosabb oldaltavolsaggal elozzenek.

Frocsoges helyett pattanj bringara, utana ujra beszelunk.

Capri (törölt) 2008.07.31. 15:53:42

én görkorizok inkább...

de, ha az autó 50-el akar menni, te meg előtte az út közepén negyvennel mész, akkor ne csodáld, hogy ledudál...

g 2008.07.31. 15:56:12

"de, ha az autó 50-el akar menni, te meg előtte az út közepén negyvennel mész, akkor ne csodáld, hogy ledudál..."

????

ez a módszer?
az 50-es tábla nem azt jelenti, hogy annyival kell menni, hanem azt, hogy max annyival lehet!
ha tud, előzzön meg, persze előzékeny vagyok, de nem minden áron (pl nem hajtok bele a gödörbe az út szélén)!

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2008.07.31. 15:57:07

Gratulálok, Capri, eszed méretét a nevedhez hasonlatos mediterrán füszernövény terméséhez tudnám hasonlítani.
Nem baj, hogy 50 a megengedett? nem baj, hogy megyen annyival? Miért van az a mentalitás pl. Benned, hogy a bringást meg KELL elözni.. le KELL szorítani. 3 hétig nem tudtam dolgozni, mert egy díszparaszt leszorított és kb 35-40el eltrafáltam egy visszapillantó-tükröt a jobb kezemmel, grafikusként, ha csúnyább a baleset, és nem tudom használni a kezem többet, akkor mit esznek a gyerekeim?
Seggarc.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.31. 16:00:47

Mukinyúlnak igaza van abban, hogy a városban mindenki f*sz módon közlekedik. Egy kicsit meg kellene regulázni mindenkit, hogy lássa, nem közlekedhet csak úgy, ahogy úri kedve tartja, és nem rakhatja le a sz*rát mindenhova, ahova neki tetszik. Nem kell mást csinálnunk, csak a saját szabályainkat betartanunk (pl. nem megyünk át a piroson, megadjuk az elsőbbséget a zebrán, nem megyünk be a kereszteződésbe ha előttünk áll a kocsisor, nem cikázunk összevissza a kocsik között, nem rémisztgetjük a gyalogosokat, stb.) Mindenki nézzen magába, én biciklis és gyalogos oldalról is ezt teszem, illetve amíg volt autóm, ott is.

sunrise 2008.07.31. 16:01:41

És ha már görkori....egyre több a görkoris a járdán, bringaúton...most akkor utáljuk őket, mert nem a görkoriúton mennek? :)
(Nekem semmi bajom velük, kikerülöm és kész, csak ők is mehetnének úgy, hogy ki lehessen kerülni őket. )

Capri (törölt) 2008.07.31. 16:03:20

g 2008.07.31. 15:56:12


a hangsúly azon van, hogy "az út közepén".


aki ezt nem képes felfogni, az menjen vissza elsőbe újra tanulni olvasni!

Capri (törölt) 2008.07.31. 16:05:16

Bifi · gondola-tok.blog.hu 2008.07.31. 15:57:07

"Nem baj, hogy 50 a megengedett? nem baj, hogy megyen annyival? "

40-et írt, nem 50-et.

"Miért van az a mentalitás pl. Benned, hogy a bringást meg KELL elözni.. "

mivel? görkorival? normális vagy?

gukk 2008.07.31. 16:07:30

Én általában az autósok jobb kerekének nyomvonalán haladok, hogy helyet hagyjak a jobb oldalon álló autósoknak ajtót nyitogatni, és azért meg is tudjon előzni az, aki nálam gyorsabb. Ez így az út közepét jelenti? Mert szerintem kb. 10 cm híján igen.

Capri (törölt) 2008.07.31. 16:08:42

sunrise 2008.07.31. 16:01:41

a szééép sima járdát preferálom, főleg éjszaka. :-)

xyz 2008.07.31. 16:09:00

Elnézést, ha vki leírta volna, de a sok okosnak:
Közterületfoglalás csak indokolt esetben ingyenes belátható időtartamra (pl. daruznak). Egyéb esetben bizony komoly pénzekért lehet bérelni az önkormányzattól a területet.
Hogy ezzel a konténerrel mi történt ilyen szempontból amúgy sztem lényegtelen.
A baj az volt,h a barmok keresztbe tették az útra, a gyalogosnak alig marad hely, és nyilván nem fog felkenődni a falra, hanem a másik irányba kerül, ekkor viszont a kerékpárosnak le kell szállni (márpedig azért ült biciklire, h ne kelljen gyalogolnia, meg mondjuk kicsit jobban tudjon haladni)
Igazából ez elvi kérdés, nem arról van szó,h el lehet-e férni, hanem arról,h már megint leszarják azt, aki nem akarja megfullasztani az unokáját.

Capri (törölt) 2008.07.31. 16:10:23

gukk 2008.07.31. 16:07:30


amennyiben feltételezzük, hogy egy autó 40cm széles, akkor igen, ez az út közepe! :DDD

gukkk 2008.07.31. 16:14:22

Capri: ja bocs, én a sáv közepére gondoltam. Bár a tapasztalatom az, hogy az is idegesíti az autósokat...

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.31. 16:14:38

Capri: meg kellene értened, hogy vannak biciklisek is, akiket nem lökhetsz fel. Simán veszélyeztetnél valakit (horribile dictu még ki is nyírnád), mert 2 perccel korábban akarsz odaérni valahova? És ha az egyik kedves autóstársad elakadásjelzővel parkol a szélső sávban, és ezért nem tudsz haladni? Vajon neki is nekimennél, hogy menjen a k. anyjába a parkolóba, mert nem oda való? Vedd észre, hogy nem miattunk, hanem magatok miatt nem lehet közlekedni a városban, mert gyakran még xarni is autóval mentek. És tényleg kívánom egyszer, hogy ülj biciklire, és tekerj egyet a belvárosban, megérdemelnéd az élményt.

Perillustris 2008.07.31. 16:15:40

S persze jó ha tudjuk, ki az úr a háznál. Pénz beszél: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080731/kamionnonstop

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2008.07.31. 16:19:24

Na Bogyó, fussunk neki mégegyszer, mert nem megy ez Neked.
HA lemész az út szélére annyira, hogy szabályoan menj és a KESKENYEBB kocsik elférjenek mellett, akkor:
a: elakadsz egy vízelnyelôben, csatornatetôben, kátyúban, szétmegy az elsô kerék, szétrázza a lelked a virsligumi-merevvilla kombó
b: rádnyitja valaki a parkoló kocsi ajtaját,
c: keresztezôdésben nem látszol a parkoló kocsik miatt, igy hiába van elsôbbséged, átmennek rajtad.
d: a vezetôk többsége nincs tisztában/nem érzi a gépjármûve szélességét, fôleg, ha valami cégnél minden nap másik autóba ültetik, így úgy gondolja, hogy a dobozos teherautóval is elfér melletted, lesodor a picsába és jobb esetben kényelmesen felfekszel egy szedán hátuljára, rosszabb esetben kerekek alatt végzed.

Nos talán ennyi.. gyere le egy kicsit a kocsik közé görizni, amcsiknár simán megy. Csak egy órát tölts hétközbap délután 5-6 között a belvárosban a közúton..
reagálások:
"40-et írt, nem 50-et." - ha kiállok középre, akkor megtekerem annyival, hogy lehetôleg ne zavarjam a forgalmat, 30-40 az utazó.
"mivel? görkorival? normális vagy?" 15-22 éves korig göriztem, annak egy baleset vetett véget, (görzenál-gerincsérülés).. görivel simán lehet bringást kergetni.. és nekem nem fittness-görim volt, hanem egy roces chapter..

gukkk 2008.07.31. 16:26:11

Perillustris: jó a "hogyan ne üttessük el magunkat" link, remélem az autósok is elolvassák, mert jó dolgokra és szitukra világít rá...

Perillustris 2008.07.31. 16:27:09

Amúgy pedig van itt minden, mi szemnek, szájnak ingere: day2day.freeblog.hu/

mrx 2008.07.31. 16:30:39

sose ertettem meg ezeket a ledudalos embereket. van aki szorakozasbol csinalja, az ertheto. az olyan ember bunko, ennyi, nem kell tulragozni. van aki nepnevelesbol, onkentes seriffkent, mert o jol tudja. az siman csak hulye.

az nem fer az en fejembe, nem igaz, hogy ezek az autosok nem gondolnak bele, hogy anyjuk/huguk/baratnojuk/occsuk/nagyapjuk etc is mehet ma bringaval a boltba, at az ismeroshoz, barmi. nem gondol bele, ledudalja a szerencsetlent, aki megijed, nem szokta meg, esik egy kurva nagyot, rossz esetben begurul a dudalo auto mogott halado auto ala. es ha ezt masvalaki az o fent emlitett rokonaval csinalja? tudom magyar ember leszarja a masikat, utaljuk az idegeneket, de konyorgom! ez igy nem megy.

kerek az autosoktol toleranciat. a fovarosban regota gyilkoljak a bringas kozlekedest. most kezd ujra terjedni. mindenkinek szokni kell, mert egyre gyorsabb utemben valtanak az emberek bringara. igen, egyre tobb a bringas, barmennyire is nem tamogatja ezt senki. mert olcso, kornyezetbarat, es barki elott, aki egy szemernyit magaeva tett a kozmopolita, halado gondolkodasbol nyilvanvalo, hogy hosszu tavon csak ez lehet a megoldas, meg a jo tomegkozlekedes.

es turelmet, toleranciat kerek a bringasoktol is. szurjuk a szemuket, de a folyamat csak lassithato, meg nem allithato. elobb utobb mienk lesz a varos, meg ha evtizedek is kellenek hozza. addig meg vigyazzunk egymasra.

es igen, minden bringas ismerje a kreszt. es az autosok is. es akkor talan tartsuk is be.

oszkár 2008.07.31. 16:40:00

Én pont arra mentem nemrég, nem az a baj hogy ott van az úton mert ki lehet kerülni hanem az hogy vajon jön-e valaki a konténer mögötti gépkocsikihajtóból, ha igen - nem tudhatom mert épp nem ott lakom - akkor csúnyán össze lehet ütközni.
köszönöm hogy felhívtátok rá a figyelmet.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.07.31. 16:54:58

Debrecenben az Újkertben ugyebár lakótelep nőtt az emberlétékű házak helyén, még a '70-es években. A panelházak járművel szervízúton, gyalogosan kb. 10 méter széles járdán voltak elérhetők, amíg a bringásoknak ki nem jelöltek egy méternyit.
Mivel a garázsok és parkolóhelyek számát a tervezéskor mért adatok alapján számolták, az autók nem férnek el. A szociopaták ezért a járdára, pontosabban a járdának a házsortól távolabbi szélére, azaz a bicikliútra parkolnak.

A postás csomagszállítók két szállítmány megdézsmálása közben is természetesen csak ott tudnak állni. A postásautókon nincs megkülönböztető jelzés.

Természetesen ezeket a járdákat mindkét végükön "Behjtani tilos" tábla védi, tehát a rendőrség eljárhatna, de hát ők még a gyilkosokat sem tudják megfogni, csak a sajtótájékoztatókat tartó ellenzékieket...

Marad a végigkarcolás?

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 16:56:15

balld 2008.07.31. 14:58:20
Újabban gylogosként nem lehet megmaradni a járdán tőletek, ugrálni kell előletek, ha kedves az életünk és akkor nekiálltok így tömegesen emelgetni a biciklit, hogy jaj, fú, mi isz itt vagyunk. Hát vesszük észre! Köv. KRESZ módosításba számtalan biciklist korlátozó passzust kellene tenni. És számot a biciklikre. Abban egyetértek, hogy bicikliutat százat ezeret - majd utána kitiltani őket mindenhonnan ami nem bicikliút. Az útról is és a járdáról is. Hát vigyázzunk is egymásra!

Pont azzal nem segítesz, ha ugrálsz! Ez a legszarabb döntés ...

---------------------------------------------------------------

Perillustris 2008.07.31. 17:04:39

"Van akit zavar, ha fosbüdös pl. a munkahelyén."

Te nagyon illatos, az nem zavar, hogy "fosbüdös" a város?


"És ráadásul nem mindenki olyan erős és fiatal ám, hogy biciklizzen."

Mert bizony csak az erősek és fiatalok bicajoznak, mi? Voltál már falun? Kisvárosban? Sosem mondtuk, hogy biciklizzen mindenki, hiába próbálod ezt elhinteni.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 17:05:01

A kerékpározás egészséges, persze csak akkor, ha nem csapnak el és lesz maradandó sérülésed!

Az az egy Cangás nap, híresebb és értelmesebb Nálad.

Ha egy cégnél nincs tisztálkodási lehetőség, ott komoly gondok vannak! Ha pedig időd nincs rá...
A BKV-s megoldástól nem leszek büdös?!
whehehe

mrx 2008.07.31. 17:08:37

pontrol pontra.

"Évtizedek múlva - mire tiétek lesz a város vagy mi- már te is gyalogos leszel a kopott térded miatt."

aha... szoval te edzed a tested az autoban ulessel, hogy 70 evesen fitt es eros legyel. ertem.
min edzed az agyad? monika shown? mert ha ezt komolyan irtad, csak erre tudok gondolni.

"Nem lehetne ezt a bicikliemelgetést a melegfelvonulással egy napon lezavarni? Akkor az a nap full kozmopolita lenne... "

mivel erre csak frocsogni tudnek, nem fogok. ugyis tudod kire gondolok es mit csinalj vele.

"Úgy értem emelgessétek, legalább karra is dolgoztok egy kicsit, de nem kell ilyen inváziókat tervezgetni, mienk lesz a város, meg ilyenek."

erre megint csak azt tudom irni, tudod merre halad a kozlekedesi tendencia a fejlett varosokban? akkor megis ki a hulye, beszeljuk mar meg...

"Nem mindenki tud/akar biciklizni. "

valoban nem mindenki akar. nem tud akinek hianyoznak testreszei. ha videken a 80 eves nenike tud libakergetovel jarni, akkor barki tud.

"Van akit zavar, ha fosbüdös pl. a munkahelyén."

zuhany. tudod. jobb irodakban mar van. kepzeld, nappal en is a pixeleket kergetem. neha megyek targyalni. szigethez, colahoz, est mediahoz. kepzeld, tudok nem budos lenni.

"És ráadásul nem mindenki olyan erős és fiatal ám, hogy biciklizzen. Túl arrogánsak és intoleránsak vagytok!"

miert is? amugy fent megirtam mar, barki tud biciklizni. kepzeld, apam is bringaval jar, pedig en is harmadik x-et rugdosom.

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2008.07.31. 17:09:22

balld hát szavam! :)
nem ülök én sem büdösen itt.. van zuhanyzó.. nem csak ennél a cégnél, és nem csak ebben az irodaházban.. sokban..
a dédim 91 évesen bringával járt a piacra (meg mindenhova) Nagykállón, odafele tekert, visszafele tolta, mert bevásárolt.. töpörödött öregasszony volt, 140-150 cm magas és kb 40 kg.. ô volt ám az erôs és fiatal!
Nem mindenki akar biciklizni.. nah ezzel egyet értek. Tök megértem azokat is, akik szívesebben állnak a dugóban 30-60 perceket, csak mert van légkindi, hifi és börülés.. nincs is ezzel gond.. csak ne rám legyen mérges, mert én haladok, hanem magára, mert sarat nem látott terepjárót vett a BMW-tôl utcai használatra.
Igen.. így van.. én ilyen bringasznob vagyok.. jah?! hogy van egy mitsubishi-m és 14 éve jogsim is? Használom is mindkettôt.. a.) elmegyek a városhatárig vele, kiveszem a bringát és eltekerek melóba. b.) felteszem a bringát a vonatra, célállomásnál ráülök és eltekerek...
hiiinye.. bonyolult mi?

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2008.07.31. 17:11:09

mrx maxirespekt! Te nem a skizofrén másik énem vagy? :D

mrx 2008.07.31. 17:13:44

:D neeem, ezt jozan belatasnak es intelligencianak hivjak! ,)

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 17:27:19

Hétvégente a Margitsziget egy sávját megkapjuk és ezzel annyi is! Erre verjem ki a faszom?!

Már ezért az 1 napért is köpködtök, akkor mi lesz később?!

---------------------------------------------------------------------

Egyszer mentem a fix.tv-hez tárgyalgatni, (lásd Igazszágügyi Minisztérium épülete). Az épület közelében nem volt láncolási lehetőség, ezért a portástól kértem 5-6 p megértést és türelmet. Persze, hogy nem kaptam, spontán kibasztak!
Sőt, még én voltam a mocsadék!
- Milyen alapon és jogon merek cangával megjelenni?!
- MIért vagyok sportos, de tiszta és márkás ruhában?!
- KI az Én édes jó apám... stb...

Megpihentem a sarkon és telefonos segítséget kértem. A titkárság nagyon segítőkész volt, mivel kiderült, hogy az említett portásra közel 30 panasz érkezett! Másnapra, kibaszták és tudod mit, nem éreztem Magam gecinek!

balld 2008.07.31. 17:29:44

Nem tudom, ti büdösek vagytok-e vagy sem, nem erről van szó, pixelkergető barátaim. Ne várjátok a biciklisek uralmát, mint a karácsonyt, ami persze kiváló dolog lenne a pixelkergetés mellé, hanem inkább vigyázzatok az utakon a többiekre, akárhány keréken vagy lábon utazik. A bicikli problémás közlekedési eszköz. És már sokkal veszélyesebb a járda, mint évekkel ezelőtt. A tömegközlekedés fejlesztése a fasza gondolat. Emelgessetek Combinót. Toleranciával van problémátok, több kell belőle.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2008.07.31. 17:42:28

Nem általánosítok, de a gyalogosok sokszor durván tévednek és megfontolatlanok!

- Miért a pont a kerékpáros út közepéről kell fényképezni a Parlamentet, Budapestet?

- Miért kell kéz a kézben csiga tempóban andalogni, nyalakodni?!

- Miért lusták elsétálni a zebráig?!

- Ha elengedem, azért vagyok furcsa és nem megszokott, ha pedig kerülgetem, azért vagyok geci...

- A babakocsikra figyelek a legjobban, de ha hirtelen mozdulatokkal vezeti, baszhatom.

- A kutyát miért kell 5-10 méteres pórázzal vezetni? Eddig összesen három vagy négy kutyán láttam villogót! (egy kutyusnak én adtam, annyira aranyos volt, h...)

- Én is voltam "gyerek", Én is voltam már részeg gyalogos, de nem törtem megállós pihenős üvegeket, stb...

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.07.31. 18:01:04

Capri nem figyelsz.
leszarom a görbült felnimet, vagy a te tükrödet, de azt gondold végig -mert ezek szerint az autósok ezt nem érzékelik-, hogy mekkora kárt tud tenni BENNEM az autód, és mekkorát BENNED a biciklim?

egyébként jó ötlet kötelező felelőség biztosítás is, mehet a kötelező kresz vizsga mellé, támogatom.

Capri (törölt) 2008.07.31. 18:17:51

zahar · zahar.blog.hu 2008.07.31. 18:01:04

persze, hogy értem. gondoltam nem kell tovább ragozni....
egyetértünk.

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2008.07.31. 19:10:17

Vicces ahogy magukat autosnak vallo okostojasok okoskodnak miert nem lehetett jobb helyre rakni (Y, fordulo, engedely, stb), erre ugy tunik nem pofazni kell, mert mara helyreraktak. Akkor most mi van ezekkel a lehetetlen akadalyokkal?
Egyebkent felhivnam a figyelmuket hogy pont annyira log be az a szar, hogy 2 bringas nem fer el egymas mellett, raadasul takarasban van a garazskijarat. Namost ez kb ugyanaz a helyzet, amikor a 2 iranyu utcaban napokig belogna az egyik savba egy kontener es nem tudna 2 kocsi elferni. Gondolom akkor is kussolnatok.

Perillustris 2008.07.31. 21:20:40

"A bicikli problémás közlekedési eszköz. "

Szerencsére az autó nem az: www.langlovagok.hu/html/kepek/

gyalogos 2008.07.31. 22:05:39

Ezek a biciklisek mindig rinyálnak, hogy ez se jó, az se jó... Örüljenek, hogy vannak bicikliutak, mert azokat a gyalogosoktól vették el. Inkább BKVzzanak és gyalogoljanak, biciklizni nem a járdán és az autók között kell!

Perillustris 2008.07.31. 22:47:48

"Örüljenek, hogy vannak bicikliutak, mert azokat a gyalogosoktól vették el."

Örüljünk azért, mert elvették a helyet a gyalogosoktól? Nem, nem örülünk neki, hogy a város képviselőinek ez jelenti a megoldást.

Egyébként még mindig érdekel, hogy szerinted az "autók helye" hogyan keletkezett?

Utolsó mondatodba (is) hiva csúszott. Helyesen: biciklizni nem a járdán, hanem az úton kell.

Persze majd mi gyaloglunk és BKV-zunk azok helyett, akik megállás nélkül táplálják a szmogot. LOL

Perillustris 2008.07.31. 22:48:33

Jav: Egyébként még mindig érdekel, hogy szerinted az "autók helye" hogyan keletkezett.

sunrise 2008.07.31. 23:08:06

..és ennyivel is kevesebb autó termeli a bűzt.
Erre nem gondolt a kedves "Gyalogos".

Szerintem ez is olyan "dögöljön meg a szomszéd tehene is" jellegű dolog. Neki bkv-zni kell, meg gyalogolni, tegye hát ezt mindenki.

crazymokus 2008.08.01. 00:11:53

Az Andrássyn is szokott lenni egy konténer rendszeresen, bentről érkezve az Oktogon előtt, a kerékpárosoknak szép sárga csíkkal leválasztott halálzónában. Ha éppen véletlenül nem parkol a padkánál egy ügyes autós sem, akkor az tuti ott van... Már eleve be sem megyek a Nagymezőnél, inkább az autókkal együtt megyek a lámpáig. Azok persze anyáznak néha, de hát a kedves parkolni nem tudó autós kollégák meg a konténert elhelyező okosok tehetnek róla, hogy nem férek el máshol...

kovácske 2008.08.01. 02:27:41

lelkesz 2008.07.31. 14:13:29:
testvérem, NEM azért működik, mert ott értelmesebbek és toleránsabbak, hanem AZÉRT toleránsabbak és viselkednek értelmesebben, mert ott működik.

"... Észak - Európában pár helyen már működik, csak gondolom ott értelmesebbek és toleránsabbak az emberek, nem státusszimbólum az autó és a benzinlobbi is gyengébb. Ja és tökösebbek a civilek és a várospolitikusok... "

ps: csak egy példa: mióta a metróba, földalattiba nem lehet jegy nélkül bemenni, mert a bejáratnál ellenőriznek (nem kell a kivételeket sorolni, igenis nagy változás a korábbi rendszerhez képest, még ha nem is 100%-os), azóta a metróban érdekes módon alig van olyan, hogy 1, tolvaj módon ingyen utazzon valaki, 2, erőszakkal törjön át a kijárati ellenőrökön, 3, a kijárati ellenőr erőszakkal megállítsa a szökni próbálót. sokkal kulturáltabb, intelligensebb viselkedést látni mindkét részről. pedig nem az emberek lettek mások, csak a rendszer, ami addig a "mindenki megszegi a szabályt - kipécézett egyeseket megbüntetnek - akik meg csapdába szorult állatként viselkedtek" elv szerint működött.
nincsenek értelmesebb és toleránsabb emberek, csak olyanok, akik máshoz vannak szoktatva nap mint nap. a várospolitikusokra ugyanez igaz. amiben igazad van szerintem is, az a tökösebb civilek. de mintha alakulna itthon is már. üdv

Baszkurátor 2008.08.01. 05:21:06

Óóóó.Én az ilyeneken már meg sem lepődök.
Sittes konténer, áruszállító, parkoló autó meg az öregisten haragja.MÁr gondoltam arra, hogy a kerékpárúton pofátlankodó autókat megtisztelem egy méretes zöld ásszal :D

Baszkurátor 2008.08.01. 05:22:36

HAlkan kérdezem, hogy ezt a kibas**** közterületesek miért nem szankcionálják??Mert amíg halálra nem büntetik az ilyeneket addig semmi sem fog változni.Ez tuti!

Teabore · http://valtozoidok.hu 2008.08.01. 10:56:30

Na, tessék, egy megoldás, tőlünk Nyugatabbra:

picasaweb.google.com/dalospet/KerKpRralAmszterdamban/photo?authkey=zOSTSwsUIWA#5020912472236301250


Ott meg lehet oldani a közlekedési dugókat?
Ajánlom mindenki figyelmébe a Rákóczi út teljes szélességével megegyező út felosztását: 2 (!!!!) kerékpársáv van rajta...

Ja, és van kép a 70-es évekből is - akkor semmi különbség nem volt Budapest és Amszterdam között...vajon mi történt?....

ANTIPROGRESS 2008.08.01. 11:03:04

mrx 2008.07.31. 16:30:39:
"aki egy szemernyit magaeva tett a kozmopolita, halado gondolkodasbol nyilvanvalo, hogy hosszu tavon csak ez lehet a megoldas"

én semennyit nem tettem ezekből magamévá! kikérem magamnak!
mégis bicajjal nyomom!
;-)
ANTIPROGRESS

mrx 2008.08.01. 15:05:53

en igen. en szeretnek egy olyan varosban elni mint amszterdam. persze nem csak ezert bringazom, hanem leginkabb mert jo. de ezert is.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.24. 07:10:50


Ha arra jártam volna és éppen ráértem volna, felhívom a közterület-felügyeletet (benne van a mobilban a hibás lámpák bejelentésének számával együtt), majd a 112-t, hogy ilyenkor mi van, esetleg besétálok az épület portájára, hogy ha hamar elviszik, akkor köszi, különben fotó és feljelentés. Mer', ugye, a gáz az, hogy ha bicikliút van, akkor tilos az úttesten is és a járdán is közlekedni - innen is, onnan is takarodjunk! -, magyarul szabálytalanságra kényszerítenek azzal, hogy elzárják az egyetlen szabályos útvonalat: a bicikliutat. Ráadásul - minthogy láthatóan bőven van hely másutt - ok nélkül, akár engedéllyel, akár anélkül. (Igen, persze, lehet az Andrássy út közepére is kérni. Elküldöd magad helyett az asszonyt, szépen mosolyog, és egyből megadják neki.) Egyébként meg tegyék a konténert, ahová akarják; úgysem kell bicikliút, hanem biciklisáv! Egyébként meg g mondja jól: ez csak szimptómája a közlekedési morál és perifériái rothadó folyamatának.

@Simarizs: "Nem akarok anyázni senkit, de szerintem Caprinak hiányzik egy ölelés!" Ja. Az Alientől. ;-)

@mindenttudó: "A kettős mérce a gondom! A konténeres dologgal kapcsolatban rugalmasságot vársz el a bicajosoktól, mert ugye ki tudják kerülni a konténert, de te az egyirányú utcás dologgal nem vagy rugalmas, bár te és a biciklis is ki tudjátok kerülni egymást! Oké, a konténer elhelyezése a bicikliúton és az egyirányú utcába szemből behajtani is szabálytalan, de te csak amiatt akadsz ki, ami téged zavar, a másik szituációban a bringástól elvárnád, hogy kezelje rugalmasan a helyzetet." Igazad is van meg nem is. Ne feledd szavad, és amikor már nem lesz szabálytalan a biciklivel való szemből behajtás egyirányú utcába, gondold végig újra a gondolatmenetedet, hogy hol lehet benne a hiba.

@Capri, lacaca: A hatályos KRESZ szerint az egyirányú utcába való szembőli behajtás mindenkinek tilos, kivéve annak, akinek kiegészítő tábla engedi. Én már láttam ilyet (Budapest, XIX. kerület, Wekerle-telep, Zalaegerszeg utca-Hunyadi utca sarok), de ritka, mint a fehér holló. De valóban: tervezik a feloldását biciklisek részére.

@Capri: "a hangsúly azon van, hogy 'az út közepén'." Ezért gumiszabály a jobbra húzódási szabály. Ha úgy érzed, hogy balesetveszélyes nem a sáv közepén haladnod, akkor haladj a sáv közepén. El lehet ezen vitatkozgatni/ordítozni mind a mögötted lévő ideges sofőrrel, mind az esetleges, khm, eszkaláció miatt kiérkező rendőrrel, de egyik sem fogja tudni pontosan megítélni, igazad volt-e vagy sem, mert nem volt a bőrödben. (Mielőtt átépítették volna a Dózsa György utat a vasúti aluljáró és a Lehel út között, a Duna felé menet mindig be kellett húzódnom a sáv közepére, hogy ne kerüljek a jobbra nyiló jobbra kanyarodó sávban és az én egyenesen tartó sávomban haladó autók közé. Volt ebből anyázás, mutogatás, direkt ráfékezés, leszorítás, imbolyogva akadályozás - nem én, az autó! -, ablakcsapkodás, pofozkodás, feljelentés is. Puszi a hasukra az illetékeseknek, hogy az átépítéssel kihúzták ezt a méregfogat is!) Egyébként pedig a sáv közepén való haladás akadályozás (maximum szabálysértés), a dudálás, leszorítás és egyéb szándékos ijesztgetés, önbíráskodás viszont közúti veszélyeztetés (vétség = bűncselekmény).

@PapírKutya:

1. "Hétvégente a Margitsziget egy sávját megkapjuk és ezzel annyi is! Erre verjem ki a faszom?!" Úgy is van! Van kb. 15 sávnyi út a budapesti hidakon, és 365 nap az évben. Ebből 52 x 2 = 104 napon kapnak a biciklisek 1 sávot. Az arány kb. 2 ezrelék, ráadásul a hétvégékre koncentrálva! Mi is a probléma?

2. "Nem általánosítok, de a gyalogosok sokszor durván tévednek és megfontolatlanok!" Halkan súgom, hogy az autósok ne hallják (még elbízzák magukat!): a gyalogosok (és nem az autósok) a legfigyelmetlenebbek, csak lassúak és ezért eléggé kiszámíthatóak. De én azért szoktam nekik az autósok iránt default üvöltés helyett oktató hangnemben szólni, mert a bicikliutak jelzése általában kutyafasza: táblák csak ímmel-ámmal, a sárga csíkot és a (ritkásan felfestett) bicikliikont meg azért látom, mert tudom, hol keressem.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.24. 16:34:29

(365 x 15) / ((52 x 2) x 1) reiproka nyilván 2 SZÁZALÉK, nem ezrelék. Bocs! Azért a lényegen annyit nem változtat...
süti beállítások módosítása