Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Tényleg a pénz motiválja a bicikliseket?

2008.07.24. 12:49 - lumina

Számos cikket lehet olvasni az utóbbi időben arról, hogy a benzin árának emelkedésével fellendült a biciklikereskedők forgalma. Nem kizárólag biciklikből adnak el többet, hanem a különböző kiegészítőkből is.

Aki például ingázik, kényelmes és biztonságos helyen szeretné tudni számítógépét, fel akar készülni esős időjárásra, vagy arra, hogy mire végez a munkahelyén, esetleg besötétedik. Mások biciklitúrákat kezdenek szervezni, amihez szintén szükség lehet speciális eszközökre, de vannak olyanok is, akik mostanság szedik elő a sufniból rég elfeledett biciklijüket, ami jó eséllyel javításra szorul.

Címkék: szavazás

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr39583358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iguana 2008.07.24. 13:22:34

Mindegyik + imadok bringazni. :)

mhxmqz 2008.07.24. 13:25:20

Statisztikából egyes! Vagy nem érti a problémát. Ugyanis a válaszoknak nem kéne kizárniuk egymást, épp az a lényeg, hogy egyszerre érvényesek!

amondó (törölt) 2008.07.24. 13:26:29

Az a válasz hiányzik, hogy sokkal gyorsabb és megbízhatóbb, mint az autó vagy a közösségi közlekedés. Az én esetemben legalábbis ez a helyénvaló, a belső kerületekben ajtótól ajtóig 10-20 perc alatt eljutni képtelenség tömegközlekedéssel (hiszen gyalogolni és járműre várni kell, a busz a dugóban áll) vagy autóval (hiszen ott még dugó nélkül is tízpercekbe telik, mire szabályos parkolóhelyet talál valaki, és onnan elgyalogol céljáig).

amondó (törölt) 2008.07.24. 13:33:04

mhxmqz:

eleve két kérdést kellett volna feltenni:

1) van autód?
a- igen
b- nem

2) miért jársz biciklivel?
a- gyorsabb
b- megbízhatóbb
c- olcsóbb
d- kényelmesebb
d- hogy mozogjak

stb...

de az autós kérdés nélkül is értelmes lenne a felmérés. Mert például a "nincs autóm" és az "olcsóbb az autónál" kérdés fedi egymást

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.07.24. 13:47:00

Mint a viccben:
1. Ki a példaképed?
2. Miért pont Lenin?

Attól félsz, hogy több nem bringás jár ide, mint bringás? Miért nincs olyan választási lehetőség, hogy: "Nem járok biciklivel"?
Gondolom csuklóbol gyűlölöd az autósokat, de úgy is kiszűrhetnéd őket, hogy a belépéskor nem azt kell kiválasztani, hogy elmultál-e már 18, hanem, hogy bringás vagy-e. De, lehetne olyan is, hogy belépéskor, titkos, csak a bringások által ismert kérdéseket teszel fel. Pl. Melyik a város legjobb csak két keréken látogatható teázója? vagy Mi történik, ha kisrájfoljuk a düzznit a kerékagy stüccnijéből? esetleg melyik ülésmárka vág jobban, a Strenderd vagy a Eadgetronic?

Kirekesztő! :P

Cseh Balázs · http://b2bonline.blog.hu 2008.07.24. 13:55:06

bicikli rulez, mert:
- nem ülök a dugóban
- nem izzadnak rám a járművön
- nem rohanok a HÉV után
- nem löknek le a járműről
- testedzés. Mikor máskor mennék 25 kilométert egy nap?

Nem rulez (de azért marad a bringa) mert:
- eddig 2-3x ütöttek el vagy nyitották elém a parkoló autó ajtaját
- megázok, bár itt egál, mert ha járművel jövök, akkor is meg/elázok
- nincsen bicikli út sehol, és ahol lehetne (csepeli Szabadkikötő út, ott sosem lesz. Most, hogy szétkapták, sem... KERÉKAGY, ezt érdemes lenne egyébként felderíteni... miért nem csinálják meg, ha a járdát ganéjra szedték most?)
- defektet utálom (de defekttűrő gumi rulez)

Balázs 2008.07.24. 14:02:01

Jó dolog a biciklis közlekedés, de én leszoktam róla, és már csak sportként űzöm hétvégén, mert rájöttem, hogy egy 4 ütemű robogóval gyorsabb, alig drágább, és sokkal kényelmesebb közlekedni a városban, és még az autósok is komolyabban veszik, senki nem kérdőjelezi meg a létjogosultságát az úton.

Kár, Magyarország autóstársadalma nem igazán érett a biciklisek tolerálásához.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.07.24. 14:14:02

jó dolog a teszt, jó dolog a binyó, és teljesen jó a kocsi is.

kinek mi a szimpi.

nekem a teszt nem az, de a másik kettő maradhat.

amondó (törölt) 2008.07.24. 14:24:47

Skulo · politoxi.blog.hu/ 2008.07.24. 13:47:00 :...

lehet felmérést végezni csak biciklisek körében is, például azt megkérdezni, hogy miért biciklizik. szerinted egy intimbetéttel foglalkozó piackutatásnál kell olyan kérdés is, hogy férfi-e a válaszadó? aki nem biciklizik, az nem tölti ki, és kész.


"Cseh Balázs · b2bonline.blog.hu 2008.07.24. 13:55:06
- eddig 2-3x ütöttek el vagy nyitották elém a parkoló autó ajtaját"

Tarts másfél métert a parkoló autóktól, akkor nem nyitják rád az ajtót! Ha emiatt a sáv közepén kell menned, ne aggódj, hátulról nem ütnek el, ha dudálnak, akkor nyugalmadat megőrizve hagyd figyelmen kívül.

Az elütés pedig megelőzhető az alábbi kiadványban leírt trükkökkel (pdf):

www.kerekparosklub.org/hogyan-ne-uttessuk-el-magunkat-autokkal

"- nincsen bicikli út sehol, és ahol lehetne"

dehogy nincs, hiszen minden út bringaút (már az autópályát leszámítva, bár múltkor egy bácsi gázpalackkal a forgalommal szemben demonstrálta ennek ellenkezőjét...)

petya a barátságos :) 2008.07.24. 14:25:05

Sok válaszlehetőség hiányzik. Én például szeretek biciklizni, gyorsabb is városban, mint az autó, egyszerűbb a parkolás (ez nem mindíg igaz, munkahelyre igen, moziba meg sokkal rosszabb), lehet mellette sörözni kicsit, sportosabb is, és hasonlók.

Kazimír 2008.07.24. 14:31:01

Tényleg, olyan válaszlehetőség utolsónak miért nincs, hogy: "Mindez együtt" ?

BK 2008.07.24. 14:33:08

tényleg szar ez a kérdőív. olcsóbb, mint az autó, és nincs is autóm. szerintem fontos a környezet védelme, nem kerülök soha dugóba, egyébként is utálok bkv-val közlekedni, ráadásul szeretek mozogni. naakkormost mit pipáljak?

jorgecosta 2008.07.24. 14:47:10

ja a mindez együtt a jó, sőt, én megtoldom még valamivel:
mert olcsóbb, mint a bkv - nincs rá 8000ftom, mikor tekerhetek is...

egyébként aki betikkeli a testedzéses dolgot, mozgás kell, haladó már kicsit, biztos nem szarja le a környezetvédelmet sem, nem?

illetve még egy olyan pont is kellene h "mer igenjjó!"

az autóajtórányitásos problémával hálisten még nem találkoztam, de nem hiszem, hogy egy kis utcában az a megoldás, hogy én is paraszt vagyok a kocsikkal szemben... ha mondjuk 40nel tekersz, oké, de nem hiszem, hogy jófejség 15tel húzni magad után őket :)

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.07.24. 14:49:14

Én ugyan nem bringára tértem át, mert számomra nem igazán alkalmas munkába járásra, hanem BKV-ra, de anyagilag ezzel rosszabbul jártam, mert benzinpénzt fizet a cég, bérletet meg nem.
De ha nem Nagykovácsiból kéne bejárnom, és lenne kerékpárút, akkor inkább bringáznék.
Amíg a belvárosban laktam, addig bringáztam is inkább.
Ott is több dolog motivált, de sose az, hogy olcsóbb lenne, hanem az, hogy nem szennyezem a környezetet vele és jó testmozgás, sőt, még néha gyorsabb is.

freestate 2008.07.24. 14:55:26

Én két hónapja vettem bringát, előtte utoljára 20 éve volt, még valami gyerek-kategóriás Csepel. Most ezzel járok melózni is, csak nagyon ritkán veszem igénybe a bkv-t (bérletem fizeti a cég, kocsim meg nincs, ezért a költség nem játszik szerepet, sőt a bringa nálam pluszktg-ekkel jár).

Ja előtte kondibringán edzettem napi 40 km-et, most ezt váltottam ki ezzel. Szinte ugyanannyi idő alatt érek be melózni, mint bkv-val, tehát nálam egyértelműen az a napi 2 óra a nyereség, amit nem kell esténként a szobabringán tölteni.

Tehát nagyon jó testmozgás szempontjából, hétvégenként meg ha csak tehetem, részt veszek vmi jó kis túrán.

Perillustris 2008.07.24. 15:12:40

Egy a lenyeg: meginkabb versenykepesse kell tenni a kerekparozast.

vazze... 2008.07.24. 15:15:47

5 éve nyomom télen-nyáron. Párszor igaz kénytelen vagyok metróval menni munkába, de letudtam a napi testmozgást, nem drága(UMF hardy 1 :-)) tudok kalkulálni az időmmel, és mindig annyi az annyi. Autó is van, de az csak kirándulás, meg hasonlók, mert a MÁV árairól ne is beszéljünk.

Demszky monnyon le! uff

Perillustris 2008.07.24. 15:16:07

Egy rutinos, gyakorlott bringast elobb-utobb szinte semmilyen viszonylaton nem eloz meg a BKV, s minel tobb atszallas van az utvonalon, annal inkabb no a kerekpar elonye. Igaz ez minden szabalyt betartva is.

gomes 2008.07.24. 15:16:52

es olyan kerdoiv miert nincs, hogy "Te miert nem jasz biciklivel?"

pipitanc 2008.07.24. 15:43:06

mert biciklizni jó! csak az utak hinányoznak hozzá nagyon.NAGYON! sokkal többet járnék én is bicóval,ha nem érezném magam sokszor életveszélyben.
BICIKLIUTAT! de ez már egy eléggé sokszor felhozott téma... és mégse történik semmi:(

kacsa! 2008.07.24. 16:20:28

Rossz kérdőiv, rossz poszt.

tyberius 2008.07.24. 16:22:28

Tényleg nem volt elég ez az egy szavazás, a téma körüljárásához rendes, kérdőíves felmérés kellene.

Én kb. 4 év ülőmunkában tunyulás után először a BKV-sztrájk idején ültem biciklire, mert egyszerűen nem volt más módja a munkába menésnek. (Bekerülési költség 8000 HUF, azóta ráköltöttem még kb. ugyanannyit).

Azóta viszont nagymértékben átszoktam a bringára. Ezúton is köszönöm a BKV-nak és a szakszervezeteknek, nélkülük talán még jó ideig nem tettem volna meg ezt a lépést. :)

Azonnali előnyök: Időt takarítok meg vele, nem kell az ellenőrök miatt parázni (öö, illetve nem kell bérletre költeni, igen, ezt akartam mondani), mozgok is egy kicsit és jobb az általános közérzetem (azért a zsúfolt combino, légkondi ide vagy oda, jó nagy lapáttal adott a napi stresszadagomhoz).

Ami a környezet védelmét illeti, talán egy kicsit nyugodtabban alszom, tudva, hogy saját erőből hajtott járművel közlekedem, ezáltal kicsit csökkentve a dugót, a zajt, a légszennyezést, a BKV zsúfoltságát.

Szóval én ezért biciklizem. Ha úgy vesszük, az összes választ bejelölhettem volna. :)

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.07.24. 22:13:48

Amondó: amióta nyitottak ajtót, tartom a 1,5 métert, hátulról nem ütöttek még el, de utolsó pillanatban kerülés és leszorítás a körúton folyamatosan megvan... pedig 35-40 között haladok, szóval nem tötymörgök. És ez a sebesség néhol kocsival sem tartható a körúton, szóval abszolút nem lógok ki a közlekedésből... elvileg :(

De köszi. A pdf-et is, de sajnos nem így ütöttek el :( Suzuki, piros lámpa, nekem zöld, nem tehettem semmit, legyalultak. Szóval... betarthatsz mindent, akkor is képesek legyilkolni :(

amondó (törölt) 2008.07.25. 05:54:20

Zöldfül · zoldful.blog.hu 2008.07.24. 14:49:14
"Én ugyan nem bringára tértem át, mert számomra nem igazán alkalmas munkába járásra, hanem BKV-ra, de anyagilag ezzel rosszabbul jártam, mert benzinpénzt fizet a cég, bérletet meg nem."

Ilyenkor érdekelne, hogy erre nincs semmilyen EU-s irányelv, szabály, törvény? A politikusok tépik a szájukat a környezetvédelemről, közben meg arra sem kötelezik a cégeket, hogy a benzinpénzt bkv/máv bérletre lehessen beváltani. A cégnek anyagilag lenne rosszabb, ha bkv bérletet (vagy árának egy részét) adná, vagy egyszerűen szarnak bele?

Perillustris 2008.07.25. 23:53:03

A BKV bérlet adómentes juttatásként adható. Mi kell még?

Laciii 2008.07.28. 17:05:25

ad_HATÓ_
A baj az, hogy a fejesek kocsival járnak, ezért van benzinpénz, ha BKV-val járnának lenne bérletpénz is, de valahol spórolni is kell.

Donor 2008.07.31. 08:42:39

Engem az ár nem érdekel. Jól keresek és a kocsim/motorom keveset fogyaszt.
Környezet védelem. Hát hogy őszinte legyek egyetértek a környezetvédelemmel, de csak ezért nem ülök bringára.
Nekem nem gyorsabb a bringa. Kocsival 10percel gyorsabb, motorral 30percel gyorsabb beérnem.
Dugóban sem ácsorgok, mert kocsival is a "kertek alatt" szoktam menni, arra nincs dugó, de ha mégis be van állva a város akkor a motorral még mindig vígan tudok haladni.

Nekem már csak két válasz maradt, mert BKV-ra semmi pénzért nem ülnék, de mivel van kocsim, motorom nekem van alternatívám a bringa mellet.

Így maradt a testmozgás, mert ez a válasz a leginkább igaz rám, a többi csak következmény, nem ok.

Egyébként én is most kezdtem újra bringázni. Nekem a legfőbb ok hogy most kezdtem, az hogy olyan munkahelyre kerültem ahol elég nagy kerékpáros élet van....ráadásul a pocakom is elérte a kritikus tömeget :)) az edzőteremre meg sajnálom az időt, de így a bejárási idő alatt edzem is magam. (oda vissza 50km) Tök praktikus.

Donor 2008.07.31. 08:53:32

Na igen a BKV-náé egyértelműen gyorsabb a bringa.
Kollégám rábeszélt hogy menjünk bringával melózni.
Mikor hosszú idő után elővettem szeretett régi versenybringámat, nem vettem észre hogy a hátsókerék elfordult picit és egészen picit hozzáér a vázhoz. Nem nagyon fékeződött csak kb 20-30%-al rontotta a bringa gurulási képességét. Így tekertem le két napot azaz kb. 100km-ert. Természetesen majd meghaltam, kolléga állandóan rám várt, de hát az ifjúkori napi 100km-es városi tekerésekhez képest nyilván elpuhultam.
Na így kb. 20 perc előnyöm volt a BKV-hoz képest.
Aztán szólt kolléga, hogy "engedjem ki a féket" és azóta több mint 30perc az előnyöm is van a Metró+kevés busz kombinációhoz képest. Ja és teljesen lazán letekerem a távot a sokkterápia után.

segabor 2008.07.31. 13:12:47

Én miért biciklizek?
1. Kell egy kis mozgás. A sok üléstől tönkremennek már a térdeim.
2. A távolság nem nagy a munkahely és az otthonom közt, de már egyre kevésbé tolerálom a büdös és kulturálatlan embereket a tömegközlekedési járműveken. Amúgy éves bérletem van, de ha nem muszáj, nem használom.
+1. Nincs autóm se jogsim. Majd lesz ... :)
süti beállítások módosítása