Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Fanatizmus hajtja a 160-nal tekerő biciklist

2008.07.24. 23:22 - Földes András

A kerékpáros-világrekord 268 km/h, szombaton próbálja megdönteni egy magyar biciklista. Nagy György speciális kerékpárt épített, amiről kiderül, hogy nem is a látható tartományokban különleges.

Az ország leggyorsabb biciklijét, amellyel alkotója már elérte a 160 kilométeres sebességet, rettentő bonyolult szerkezetnek, a high-tech anyagok és a szofisztikált mérnöki megoldások rafinált ötvözetének gondoltam. Értetlenül néztem tehát, amikor a kerékpáros futárok közt Dagadt néven ismert feltaláló egy teljesen átlagos versenykerékpárral jelent meg. Igaz, a vázat kiegészítették egy másik lánctányérral, és az ahhoz tartozó lánccal, de ettől a szerkezet csak még kevésbé nézett ki profinak. Vagy hogy pontosabban fogalmazzunk, a bicikli inkább buherált darabnak tűnt.

Mivel Dagadt elkerekedett szemeinket a mechanikai részletek iránti érdeklődésnek értelmezte, belekezdett a két, egymásra merőlegesen elhelyezett hajtórendszer ismertetésébe. Ami aztán elvonta a figyelmem arról, hogy valójában még a vártnál is különlegesebb szisztémával van dolgunk, csak éppen nem ott kell keresni a speciális hajtóművet, ahol kezdetben gondoltuk.
 

Olvassa el teljes cikkünket itt >>>

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr64584413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mikrobi 2008.07.24. 23:59:52

Hát erre kíváncsi leszek. Tehát szombaton kísérli megdönteni?

Mikrobi 2008.07.25. 00:00:42

Első?:-) Höhöhö:-D

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.07.25. 01:37:43

Az nem derült ki a cikkből, hogy autóval (annak szélárnyékában) vagy autó nélkül fog történni a kísérlet?

Inhouse 2008.07.25. 06:49:48

Kiderült az, a videóból. Anélkül max rakétával...

A telefonos összeköttetés csődje iszonyú amatőr hiba...PMR rádióról még senki nem halott?

Üdv
Inhouse

superhero 2008.07.25. 08:49:32

Mindent bele Gyuri, csak meg tudj állni a végén!!!

deres 2008.07.25. 09:28:19

Az eddigi eredmények is hihetetlenek, de ha sikerül... sok sikert, és gratulálok!

Rák Attantam 2008.07.25. 09:49:48

Nem igaz, hogy a grandiózus autópálya építések közepette még nem jutott eszébe egyetlen építő cégnek sem, hogy egy már elkészült, de nem átadott autópálya szakaszt a rekordkísérlet rendelkezésére bocsásson! Még reklámnak is kitűnő lenne! Ámátőrök! :)

Elérni a 200-at és még kanyarogni is... Baj lesz ebből. :/

Dark Archon 2008.07.25. 09:52:08

Én is drukkolok neki! Irigylem az elszántságát, remélem sikerül és ő is egy darabban marad!

Medve 2008.07.25. 10:01:37

Sok sikert!

Crom 2008.07.25. 10:18:14

Hajrá Gyuri, én drukkolok!!

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.07.25. 10:49:11

Rák Attantam:
honnan jutott volna a cégek eszébe, ha mi is most hallunk róla először?
erre inkább a szervezőknek kellene gondolniuk.

toto92 2008.07.25. 10:57:58

Ilyen emberek kellenek a világnak :) Hajrá!

Rák Attantam 2008.07.25. 11:10:17

Nekem miért jutott eszembe? Közöm sincs (már) a kerékpározáshoz, autópálya építő sem vagyok. A logikus gondolkodás meg nem csak nekem adatott meg (remélem!). :)

Hosszú, egyenes, jó minőségű, forgalom mentes útszakasz kell. Lehetőleg ingyen vagy olcsóbban. Én nem egy kör- vagy kanyargós pályát választottam volna.

Persze azért drukkolok én is, csak picit aggódom.

pete 2008.07.25. 11:23:41

Le a kalappal. Én gyalogosként kívánok neki minden szépet és jót... És hajrá!

huta9020 2008.07.25. 12:26:54

Ez pont olyan mint amikor valaki az Eiffel-toronyból ugrott ki a maga készítette denevérruhában.

the real 2008.07.25. 12:59:59

Nekem így elsőre igen szimpatikus volt. Remélem, hallok még róla. Jó híreket :)

janig 2008.07.25. 13:31:54

Sok sikert kívánok!

Dragon 2008.07.29. 20:45:45

Én szurkolok neki! Részben azért is mert a barátnője = a nővéremmel. Amúgy a mostani teljesítményével nem elégedett annak ellenére hogy a combját megcsípte egy darázs.

Rot 2010.11.06. 14:55:11

Rövid lesz a Rábaring ehhez... El ne szálljon a végén a kanyarban. Kicsit naívnak érzem.
süti beállítások módosítása