Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Szellembringát állítanak az elgázolt kerékpárosnak

2008.04.25. 13:17 - moon

Ismét fehérre festett kerékpárral állítanak emléket a budapesti kerékpárosok egy elgázolt társuknak. Csütörtök délután a Kőbányai úton egy kamion kanyarodás közben ütött el egy biciklis férfit, aki a kijelölt kerékpárúton haladt. A férfi életét vesztette.

Októberben, nem sokkal messzebb, a Stefánia útnál ugyanez történt meg. Akkor is a rosszul tervezett kerékpárút áldozata lett egy ember. Akkor több száz kerékpáros  avatott együtt egy szellembiciklit. Az eseménynek nagy visszhangja volt.

A kerékpárosok péntek délután állítanak emléket az elgázolt férfinek a baleset helyszínén. A gyülekező április 25-én, pénteken 18.00-kor a Hősök terén lesz. A bicikli fehérre festése után a vitatott biztonságú kerékpárutakon végighaladva elmennek a Kőbányai út - Horog utca kereszteződéshez, ahol felállítják a mementóbiciklit. Érintik a Stefánia úti szellembringát is, a tavalyi baleset helyszínét, majd onnan a Hungária krt - Kőbányai úton haladnak, a KRESZ szerint.

A szervezők senkit nem akarnak elriasztani a városi bringázástól, hiszen az a világ egyik legjobb dolga. De fontosnak tartják, hogy a kerékpárosok tudják, ők a gyengébbek, nekik kell jobban vigyázniuk magukra. A bicikliutak sokszor hamis illúziója ne tévessze meg őket, erre szeretnék felhívni a figyelmet. A szervezők azt kérik a részvevőktől, hozzanak egy gyertyát, követ vagy virágot.<>

76 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr80441515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yanchi345 2008.04.25. 14:28:28

A (teher)autósok úgyis tudják, hogy a kerékpáros a gyengébb, és körültekintés nélkül hajtanak át rajta. És ha mégsem sikerül eltalálni, majd kiordítanak az ablakon, esetleg megpróbálják utolérni, megverni. Ez Magyarország, üdvözöljük!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.04.25. 14:30:17

Én rendszeresen járok arra. Hogy történt? Gondolom a kamion a Horog utcából jöhetett, a bicajos meg a Hungária felől, mert akkor a vasúti felüljáró alól, takarásból hirtelen bukkan ki a kerékpáros a kereszteződésbe... bár van ott lámpa is, szóval vagy a kamionos, vagy a kerékpáros nem törődött a pirossal...

A közelben van még egy veszélyes hely, a Kőbányai - Hungária sarok. A Lágymányosi híd felől érkező kamionoknak muszáj jobbra kanyarodniuk a Kőbányai útra, mert az okosok úgy építették meg a körút folytatását, hogy a nagy dögök nem férnek át a vasút alatt. Nekem gyalogosként is, bicajosként is szinte halálfélelmem van ott néha, amikor a zöld jelzésen átmegyek a zebrán, vagy a kerékpárúton, mert a rákanyarodó kamionoknak is zöld van, és most vagy látja az aprónépet ott lent, vagy nem. Mindenesetre én már sajnos láttam ott kamion alól kiszedett bicajost mentőre rakni. Pont bicajtúrára indultam, és azon a sarkon volt a találkozó, még meg is ijedtem egy pár másodpercre, hogy nem -e haverom az, akire várok. Megvolt a lelki felkészülés az aznapi túrára :-(

cruisR 2008.04.25. 14:38:49

Budafokon is rettenetes rosszul van kitalálva a kerékpárút a Nagytétényi úton, az a csoda, hogy még senki nem halt meg... :-(((

Helvete 2008.04.25. 14:47:19

Ha jardarol erkezel, vagy jardara festet bribgautrol, ha van lampa ha nincs, ha zold ha nem zold, lassitasz es hatra meg korbe nezel!. Igy elkerulheto ez a tipusu baleset!!!
Figyelni figyelni figyelni... MINDIG!

Ezeken az elbaszot bringautakon ugy kel keresztezodesbe erkezni mintha NEKED lenne kotelezo elsobseget adni.. az eleted menti meg, mert a kocsog nemfog figyelni ha beletrancsiroz a betonba is megussza felfugesztetel, es jogsibevonas nelkul, es ezzel tisztaban is van. Nyilvanos helyszini akasztasal talan nagyob preventiv hatast lehetne elerni.
De minimum csuklobol kene lecsapni a kezet.

User1 2008.04.25. 15:01:38

Ismerem azt a helyet. Szerintem Bp. legéletveszélyesebb kerékpárút, autóút találkozása. (A másik a Thökölynél van, ott ősszel ütött el egy teherautó bringást)

Egyébként én is attól fosok ott, jön e bringás. Neki van amúgy elsőbbsége, ugyanis neki is zöld van és ő megy egyenesen, de hátulról toljék az embert, ott helyezkedés is van rendesen. És bevallom, én gyalog sem mernék ott átkelni, annyira meleg az a hely.

Donor 2008.04.25. 15:05:35

Bizony. Nekem is az a mottóm, hogy úgy kell közlekedni mintha láthatattlanok lennénk.
A probléma az, hogy nem is rosszindulatból mennek át a bringáson, hanem figyelmetlenségből.
Ezen csak úgy lehetne javítani ha nem adnának mindne hülyének jogosítványt. Mondjuk 1 év kemnény bringázáshoz kötném a jogsi megszerzését. Namost vagy meghallna a vezetésre alkalmas illető, vagy megtanulna figyelni, és esetleg rájönne hogy lehet biciklizni is a városban.

k_petya 2008.04.25. 15:17:08

Helvete, nem feltétlen köcsög, csak épp nem gyorsan haladó kerékpárosra számít. Jobbra nézz, tükörbe néz, gyalogos nincs, megy. A kerékpáros viszont többszörösen gyorsabb mint a gyalogos. Megkockáztatom, hogy ilyen helyzetben még az autónál is gyorsabb.

Walter Melone (törölt) 2008.04.25. 15:17:25

Kedves kerékpárosok!
Ideje lenne megismerkedni a holttér fogalmával...

a 2008.04.25. 15:21:39

Kedves Melone!

Ideje megismerkedni az elsőbbségadás fogalmával!

röntgenszeműlány 2008.04.25. 15:24:50

A járdán bicikliző seggfasz társaitoknak is emljetek már egy jókora emlékművet!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.04.25. 15:26:22

Kedves Walter Melone!

Miből gondolod, hogy az itt hozzászóló kerékpárosok jó része nem vezet autót is? Sokan vagyunk, akik az alkalomtól, időjárástól és egyéb tényezőktől teszik függővé, hogy melyik járművel indulnak el otthonról. Biztos lehetsz benne, hogy több olyan bringás van, akinek van autós tapasztalata, mint autós, akinek van bringás tapasztalata...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.04.25. 15:28:40

röntgenszeműlány, köszi az együttérzést. Te egy nagyon empatikus emberke lehetsz...

nyulata 2008.04.25. 15:30:04

tobb kerekparost lattam mar atmenni piroson,mint autost
es igy egbyen a zebran is atmennek keresztbe, ami a gyalogosoknak is kellemetlen

harpgyik 2008.04.25. 15:32:12

Ha demagóg akarok lenni, ezt írom:

"Kedves Walter Melone!
Ideje lenne megismerkedni az elsőbbség fogalmával..."

Ha meg realista, akkor ezt:
Walter Melone-nak (és Helvete-nek) bizony igaza van. Közlekedésben kerékpárosként egyvalakiben bízhatsz: magadban. Jogok, szabályok ide vagy oda.
Ésszel!

Az áldozatot sajnálom, rossz rágondolni...

a rekettyés 2008.04.25. 15:32:23

Mostanában rengeteg kamionon föleg betonkeverö teherauton a jobb hátulján figyelmeztetö tábla van a kerékpárosoknak hogy ha azon a részen tartozkodik holttérben van és a soför nem fogja látni. Én föleg motorozom de mindig igyekszem ugy közlekedni hogy csak akkor van elsöbbségem ha meg is adják azzal nem sokra megyek hogy a sirkövemre felvésik hogy nekem volt igazam.
A másik a legnagyobb hülyeség hogy itthon minden lámpás keresztezödésnél a kanyarodo autokkal egyszerre van a gyalogosoknak is zöld.

Walter Melone (törölt) 2008.04.25. 15:37:34

Fedor!
Nyilván nem azoknak szólt a hsz akik tudják miről van szó. Úgyhogy nem értelek.

Kedves "a"!
Ha nem látszol nem lehet elsőbbséget adni neked!

Látod Fedor, erről beszélek...

röntgenszeműlánykat evő herótsárkány 2008.04.25. 15:39:05

röntgenszeműlány, lány létedre ordenáré vagy, és elképesztően sötét. Nem nagyon bringázol, mi? Valami felsőbbrendű élőlény vagy? Az anyabolygódon málnaillatút finganak a többiek? Szent ég...!

y5 2008.04.25. 15:42:18

Kedves Dinnye!

A járdán vezetett kerékpárutak nagyon rosszul vannak megtervezve, és azért kűzdünk, hogy ne legyenek ilyenek. De ez senkit nem ment fel az alól, hogy mikor keresztez egy kerékpárutat megálljon, jobbra-balra benézzen és megadja az elsőbbséget. Se téged, se a teherautóst, se senkit. Akkor se ha éles szögben kell visszanézni.

Üdv: Egy kerékpáros aki szokott autót is vezetni (és megadja az elsőbbséget)

felemás 2008.04.25. 15:42:25

Hátő, sajnáljuk őt is, de ez ne legyen már arra precedens hogy itt köcsög autósozzatok... Elég egyszerű a dominancia az utakon, egyáltalán nem derült ki, hogy ki hibázott, és ha mégis, akkor sincs semmi jog arra hogy rinyáljatok. Takaróztok még ezzel is? A bicikliseknek az a baja, hogy sok a köcsög autós, az autósoknak hogy sok a köcsög gyalogos/biciklis, a gyalogosnak meg hogy sok a biciklis a járdán és elütik a gyereket... nőjjetek már fel.

Oda kell figyelni, ha meg gebasz van, akkor nyugodtan leszarhatod kinek volt igaza, a veszteség adott...

a rekettyés 2008.04.25. 15:42:46

Hol finganak málnaillatut??? oda akarok menni.

Viviparus 2008.04.25. 15:44:35

pöttömeszűlány..ne itt és ne most...

harpgyik 2008.04.25. 15:49:18

felemás:

"Oda kell figyelni"

Egy szellembringa éppen erre (is) való. Aki (járműtől függetlenül bármelyik ember) elmegy mellette és látja, talán elgondolkodik, és óvatosabb, figyelmesebb lesz.

Mari 2008.04.25. 15:50:50

Helvete!
Kedves idióta barátom!
És akkor mi lenne a különbség közötted és a tanárgyilkos olaszliszkai cigányok között?
Gondolkoggyá má!

Röntgenszemülány, te meg menjél pulcsit kötni.

k_petya 2008.04.25. 15:59:38

y5, megáll és körülnéz. De járdát "látt" és gyalogosra számít vagy olyas valamire ami egy gyalogos sebességével jön. Ez a reflex nem fog megváltozni máról holnapra.

harpgyik 2008.04.25. 16:03:20

k_petya

"sebességével jön. Ez a reflex nem fog megváltozni máról holnapra."

Pont ezért van critical mass, pont ezért van ghostbkie. Hogy az ilyen reflexek gyorsabban változzanak.

goshaua 2008.04.25. 16:03:22

1x sem kozlekedtem bringaval a varosban. Tobbiek kozott az itt leirtak miatt. Igy kivulrol nem tudom milyen, de abszolut kell , hogy egyet ertsek azzal az allitassal, hogy autoutak ill kerekpar utak egyseges tervezese also hangon szolva is q..va sz..ul sikerult.
Jobbra kanyaradasnal a hatulrol egyenesen erkezo biciklis pont a holtzonaban marad, viszont a gyalogosnal nagyobb sebesseggel jon ... Es pont ott lesz az autod elott, amikor befordulsz... Van ahol a keresztezodestol kifele van tolva a bicikli ut, az a jobbik eset, mert akkor mar befordulsz az autoval es latod jobbra - balra. Rosszabb esetre pelda: Mogyorodi kifele, ha az autoval jobbra fordulsz a Ronara. Kint is van a tabla , ha nem hibazom. De baromira nem latod semmit, meg ha eltorod a nyakodat ...
A KRESZ egyik alapelve - LATNI es LATSZANI : azert pld. jobbrol nem elozunk. Csinalod - holtzonaban vagy - balesetveszely ... Sajnos ezt gyakran teszik meg a biciklisek, ill. motorkerekparosok, motorosok. Utana jon a nagyszamok torvenye es szomoru statisztika ...
Szoval abban abszolut igaza volt a Melonenak, ha nem foglalkozik a biciklis azzal, hogy hogy is mukodik ez a kozlekedes, nem erdekli ot hogy mennyire latszik, es csak a szabalybelivel elsobbsegevel foglalkozik, akkor abbol nem fog kisulni semmi jo ... Szoval elsobbseg akkor van, ha megadjak. Ehhez minimum az szukseges, hogy a sofor tudjon eszrevenni a bringast.
Balesetmentes kozlekedest!

Mbrio 2008.04.25. 16:04:46

Autós bringásként alátámasztom azt, hogy sokkal jobban odafigyel a bringásokra az ember, ha tudja mit jelent mellettük elmenni. Sajnos nekem is volt olyan tapasztalatom amikor a soktengelyű gyakorlatilag véletlenül nem gázolt el. A padkán landoltam. Egyszerűen a szele sodort le, pedig országútival tekerek. Sajnos a Bp-i utak mellett ienek egyes vidéki utak. Pláne sötétben.... Egyetértek a szellembringák ötletével. Mindazonáltal mivel nem bringás nép vagyunk a gyerekeket jobban ki kéne okosítani hogyan is tekerjenek.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.04.25. 16:06:38

nem volt elég a CM 80ezres tömege, hogy beivódjon az emberek fejébe, hogy vannak a városban bringások?

a 2008.04.25. 16:14:14

A teherautós valószínüleg körül sem nézett. Mivel neki kell elsőbbséget adnia, ezért akár a megállás is szükséges lehet. (pont ugyanúgy, mint amikor valaki egy főútra kanyarodik ki, nem hivatkozhat arra, hogy nem látta a keresztező forgalmat és emiatt nem adott elsőbbséget.)

A teherautósok többségétől óránként el lehetne venni a jogsit és veszélyeztetésért börtönbe zárni. Városban 50-es táblánál 80-nal döngetnek, stb.

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2008.04.25. 16:14:49

Sajnos nagyon rosszul vannak megoldva Budapesten a kerékpárutak. Az ember sok esetben hiába nézi a tükröt, a holtteret, közben figyelje a gyalogost is, a bringás pedig ott van 30m-ről 3 mp alatt, fene tudja, hogy sokszor milyen takarásból (hirdetőoszlop, gyalogosok stb.) Minden baleset más és más, nehéz lenne egy kaptafára húzni mindegyiket.
Részvétem az elhunyt kerékpáros miatt.

Egy autós, aki próbál figyelni, csak kéri, hogy figyeljenek rá is.

koralek 2008.04.25. 16:16:16

Én kb.1 hete kezdtem el a"városi bringázást" és eddig még nemigen voltak negatív tapasztalataim-igaz,hogy egyenlőre kerülöm a nagy csomópontokat és a belvárost.Nincs biztonságérzetem ezeken a helyeken...(és nem gyávaságból!)

harpgyik 2008.04.25. 16:20:50

'a'
Szerintem kár rágalmazni. Honnan tudod, hogy nem nézett szét a sofőr? Épp előtted írták le csomóan, hogy a kereszteződés jellegéből adódik, hogy szokványos figyelem mellett is könnyen lehet baj.

És ennyi erővel, ha lenne ilyen (kellene), a bringások nagy többségétől is elég hamar el lehetne venni a birngásjogsit. Szerintem az ilyen jellegű általánosításokba kár belemenni. A szabályok megszegése, és a bunkóság alapvetően jármű-független.

.. 2008.04.25. 16:27:59

Még egyel kevesebb. Egyszer csak elfogytok.

blackho 2008.04.25. 16:36:48

"Még egyel kevesebb. Egyszer csak elfogytok."

Sajnos itt a baj! Néhány autós csak azért bunkó a bringásokkal, mert vannak, és esetleg feltartják pár másodpercre az útjuk során. Egyesek képesek e miatt ölni is.

comlo 2008.04.25. 16:40:09

Szerintem is értelmetlen szítani itt a feszültséget. Ahogy leírták figyelemfelkeltés címén én is jó ötletnek tartom a bicikliállítást.
Ellenben én is azt támogatnám ha környezetvédelemre való tekintettel mindenki tömegközlekedne, vagy max akkor biciklizne a belvárosban ha ki vannak tiltva onnan az autók (mert veszélyes magára, nehezen kiszámítható az autósoknak ha száguldozik, zavarja a gyalogosokat). Biciklizni a természetben, erdőben fák között...
Ennek ellenére mint mondtam azt jó elképzelésnek tartom hogy ha már vannak figyelemfelkeltenek, ez az autósokon kívül talán a biciklisekre is hatással van...

mrx 2008.04.25. 16:41:43

na tisztazzuk. tudomasom szerint a bringas egyenesen ment, a bringauton, zoldben at, amit keresztez a masik ut. elsobbsege volt, zoldje volt, egyenesen ment es o volt a fasz? hat emberek...

a 2008.04.25. 16:43:35

harpgyík: TÉNY, hogy elgázolta a biciklist, vagyis nem adott elsőbbséget. Elsőbbségadás esetén, ha nem látja be az utat, szükséges megállnia.

a 2008.04.25. 16:44:46

Az ilyen sofőrök a jól belátható zebra előtt sem állnak meg, még akkor sem, ha valaki babakocsival akar átkelni.

sunrise 2008.04.25. 16:48:42

Röntgenszeműlány biztos királylány.
Hatlovas hintóval. De inkább plázacica...
És sötét mint az éjszaka.....

..Hiába reménykedsz, nem fogynak a bringások, szerintem inkább többen lesznek.

Hihetetlen, hogy még egy ilyen eset kapcsán is bunkóságokat szólnak be néhányan!!!!

pestilány 2008.04.25. 16:50:19

én is szoktam bicajjal mászkálni a stefánián és környékén. de pl a keletitől a stadionokig el kell mennem, hogy a stefániáig "biztonságban" eljussak, azaz bicikliúton. de ha pl végre felújítanák a nyavajás thökölyt, és a 2 szélén bringaút lenne, és nem lenne buszok és egyéb hatalmas járművek alatt kitaposva, pláne, ha nem macskakő lenne, máris sokkal biztonságosabb lenne. Másik kérdés, hogy a bringaúton lazán átsétálnak a gyalogosok, és ha félve megemlítem, h nekünk ez a kb 2*1m van, nekik meg mellette andalogni 3m széles járda áll rendelkezésre, megint engem ugatnak le. én a futárokat csodálom, hogy nem halnak sűrűbben. minden tiszteletem az övék!
a CM szavaira reagálva pedig: ha mindenki (!) figyelne magára, és a többi közlekedőre, legyen az bárki bármilyen járműben, tényleg az lehetne... minden út bringaút... bár így lenne...

ndkws 2008.04.25. 16:56:00

"Még egyel kevesebb. Egyszer csak elfogytok."

majd én is ezt mondom anyád temetésén.

pestilány 2008.04.25. 16:56:10

ja, és mégvalami. vajon mennyivel többen közlekednének bicajjal, ha bizonságos, kiépített utak lennének. szerintetek lennénk megint 80ezren? én nagyon remélem, hogy még többen is...

goshaua 2008.04.25. 16:59:25

Hmm.. ha szabaly szerint nincs elottetek fal, de latjatok hogy van, belerohantok vagy meg sem? Van olyan helyzet , hogy en a TISZTA uttestet latom magam elott, es nem a zoldlampat-elkapni-probalo-holtpontbol-esz-nelkul-jovo biciklist ... Gyalogoskent csak akkor megyek at az auton auto elott, ha biztos vagyok abban, hogy a sofor lat engem, meg ha elsobbsegem van, akkor is. Az en eletem ... Nem fogok nekirohanni az autonak, mert csak elsobbsegem van kresz szerint :)

harpgyik 2008.04.25. 16:59:58

mrx:
Én is így tudom. Jogi szempontból nem hibázott a bicajos. Gyakorlati szempontból (vagy: a magyar közlekedési viszonyok között) viszont igen. A veszteséget az nem pótolja, hogy neki volt igaza.

a:
Én értem, amit te mondasz, de lehet, hogy fordítva nem igaz. Már volt szó a holttérről. Lehet, hogy a sofőr szétnézett, de biciklissel nem, csak gyalogossal számolt. Azért mondtam, hogy kár általánosítani, mert annak jó vége nem lesz, csak megint jól megmondják majd egymásnak a különböző "kasztok", hogy persze a másik a hibás. Közben meg a nagy egymás melletti elbeszélésben egyre jönnek az újabb és újabb áldozatok.

Dr Kangörény 2008.04.25. 17:02:30

1. Minden autós biciklizzen, mielőtt jogosítványt kap? Szerintem minden biciklisnek jogosítványt kéne szerezni, mielőtt forgalomba mehet. (Ez mindkettő ugyanolyan hülyeség, de muszáj volt.)
2. Több az autózó biciklis, mint a bicikliző autós??? Hát ez elég nagy hülyeség, az arányok miatt.
3. A "nekem van elsőbbségem, ha beledöglök is" sajnos a realitásérzék teljes hiányára vall, akár biciklivel, akár autóval közlekedik valaki.

zahor103 2008.04.25. 17:07:19

A LÉNYEG: minden bringásnak úgy kell figyelnie, mintha nem lenne elsőbbsége. Akkor is lassíts le és nézz körül, ha nem "kell", hiszen az életed múlhat rajta.
Ami a kommentelést illeti: nem kell senkit anyázni (se autóst, se bringást), mert az sehova sem vezet. Meg kell tanulni békésen egymás mellett élni.
A CM-et és minden más alkalmat pedig minél többen látogatni, mert csak így lehet felhívni magunkra (bicajosokra) a figyelmet!

Üdv
egy mindennapi bicajos (mellesleg öltönnyel munkába járó... ezt azoknak írtam, akik meg vannak győződve róla, hogy csak az egyetemisták tekernek)

comlo 2008.04.25. 17:07:52

pestilány:
Csak az a baj hogy minél több embert veszel adott területen (pl belváros) annál nagyobb az esély a balesetre, mert lesz figyelmetlen. A Bicikli gyors és nagyon sérülékeny, ezért mondom hogy szerintem nincs értelme a JELNELEGI belvárosi viszonyok közt. Ha gyorsan akarsz közlekedni menj tömegközlekedéssel, akkor még a szmog sem öl meg.
Egész más lenne a helyzet abban az esetben ha nem lenne más közlekedés (lásd Critical Mass). Akkor látnám értelmét.
Mindazonáltal mint mondtam az értelmetlen fröcsögésnek, nem látom értelmét, én megértem hogy ezt választják mások, igyekszem vigyázni is rájuk, csak nem értem miért teszik emberek így kockára az életüket. De mint mondtam tiszteletben tartom a döntésüket.

mrx 2008.04.25. 17:10:05

aha. szoval a bringas a kresz szerint kozlekedett, es ez baj. neha az a baj ha nem a kresz szerint. szerintem pedig ez gondatlansagbol elkovetett emberoles. veszek egy puskat es nekiallok lovoldozni. nem lovok le embereket. csak begyalogolnak a puska ele. az o fassaguk

.. 2008.04.25. 17:13:33

Nem volt komoly az egyel kevesebb duma, csak kíváncsi voltam hány véresszájú ugrik rá.. (látom vagytok páran)Egyébként szerintem ugyanannyi "bunkóparasztstb.." autós van, mint biciklis, maximum az arányok mások. Mindkét oldalról lehetne naphosszat sorolni a negatív példákat. Attól hogy marjuk egymást még nem rendeződik a helyzet. Tényleg kellenének normálisan kialakított bicikliutak, (autóutak is, bár inkább itt állapotbeli khm..hiányosságok vannak) de az tényleg nagyon gáz hogy a stefániánál valakinek meg kellett halnia hogy kirakják azt a sárga ide-oda villogó figyelmeztető lámpát.. :( Tolerancia emberek, és egy csepp odafigyelés. Próbáljuk meg.

mrx 2008.04.25. 17:16:27

comlo: szoval, szerinted nem kene bringara ulni ebben varosban mert alkalmatlan bringazasra. varjuk ki. mit mondasz, meddig kell varnunk szerinted? marmint, ha nem teker senki, ugye igeny se lesz bicikliutakra, mert senki sem hasznalja, mert meg nem tokeletes, mert nem alkalmas. csak varunk csak varunk... esetleg neha odaszolunk a polgarmesternek, ugy ket evente egyszer, hogy szeretnek bringaval jarni, csak meg nem jo, jozsikam epitsetek tovabb. o majd azt feleleli persze persze meglesz, csak neked. es epitik. vagy nem. amig nem tokeletes, amig nem 100%osan bizonsagos addig ugysem erdemes hasznalni.

mellesleg mit nem lehet azon nem erteni, mert jarnak az emberek biciklivel? mert jo, mert gyors, mert kornyezetbarat, mert egeszseges. a szmogrol annyit a gyors ki-be legzesek miatt, illetve a fej magassaga miatt egy dugoban tekero biciklis alapvetoen kevesebb szmogot sziv be, mint az az autos, akinek a legbeomlo nyilasai az auto aljan, az elotte levo kocsi seggenel vannak.

szoval ti is vigyazzatok a tudotokre. en vigyazok. tekerek.

pestilány 2008.04.25. 17:17:47

véleményem szerint ki kéne tiltani a kamionokat a városból, illetve olyannyira megszervezni az egész jelenleg kaotikus közúti közlekedést, hogy minél kevesebb helyre jöhessen kamion. ehez persze az m0-ást kéne végre befejezni, és igenis a kamionosoktól pénzt kérni, és nem vagyok naiv, nem bringaútra akarom költeni, csak annak a kárnak a kijavítására, amit ők maguk okoznak.
bringázni bringaúton sem biztonságok, kedden akkorát zakóztam a kerepesin bringaúton (!) mint ide soroksár! hála a drágalátos gömbtetejű zöld oszlopocskáknak, amik a bringút két sávja közé vannak rakva, és köztük sétálnak a gyalogosok, mert speciel ott már tényleg nincs gyalogos közlekedésre alkalmas felület ezen kívül.
a véleményem, hogy sok okos hozzáértő embernek ki kéne találnia egy ideális közlekedést, ahol átrendeznek mindent, és a kamionok nem jöhetnének be még a hungáriáig sem, és a tömegközlekedés jobban lenne megszervezve, hogy ne "kelljen" autóba ülni, még rosszidőben sem. ehez kell sok pénz, amit nem zsebreraknak az adott odaültetett emberkék, hanem tényleg fejlesztésra fordítanák... najó... lehet, hogy picit mégis naiv vagyok. de inkább álmodozó.

Corvus 2008.04.25. 17:20:09

A gázolás után néhány perccel értem oda, volt már pár bringás meg autós. A mentők érkezéséig biztunk benne, hogy tudnak segíteni, de sajnos hamar kiderült, hogy nem.
A srác Kőbánya felől ment a belváros felé, az autó - nem kamion, hanem egy zárt dobozos furgon - szintén, a Horog u.-ba kanyarodott be kis ívben. A legszarabb változat, akár az októberi, a Stefánia-Thököly sarok, csak itt se telefonfülke, se fa, se semmi nem akadályozza a kilátást a jobbra kanyarodást megelőzően. A sofőr egyfolytában azt mondta, hogy nem látta a biciklist a tükörben. Lehet, de ebben az esetben nehéz elképzelni, hogy az ablakon jobbra kinézve ne kellett volna észrevennie. Azt is mondta, hogy csak meglökte, de a srác pólójának a mellén látható autógumimintázat nem ezt erősíti.
Sajnos bele lehet halni abba, ha az ember biciklisként elhiszi, hogy mehet, ha elsőbbsége van.

goshaua 2008.04.25. 17:23:54

Egyebkent ezeket a problemakat a "ket tarsasag" csak egyuttmukodve tud megoldani. Az ugyanannyi bunkora annyit mondom, mint autos, hogy tobb az autos ... Csak annak tobb esetben anyagi kar a kovetkezmenye, ha autoval utkozik. En nagyon sajnalom a halott embert, de az autosofor borebe sem lepnek .. neki kell most ezzel elni ...

Olyan CM+AUTO rendezveny kene, biciklisek plus autosok egyutt ..

harpgyik 2008.04.25. 17:26:02

mrx:
NEM, nem baj! Sőt, nagyon helyesen tette. De!
Úgy látom, nem akarod megérteni: a kreszre nem úgy kell tekinteni, mint valami védő rituáléra, amit ha betartunk, semmi bajunk nem eshet. Hiába, hogy épp ezért csinálták, jelenleg mégsem így működik.

Ha valóban zöld volt a biciklisnek, akkor teljesen egyetértek veled: szerintem is gondatlansagbol elkovetett emberoles. Pluszba még azzal is egyet értek, hogy ne csak a sofőrt, hanem a kereszteződés tervezőjét, ill. a vonatkozó szabványok alkotóit is perbe fogják.

De mindez annak az embernek nem adja vissza az életét! Talán elkerülhető lett volna a baleset, ha ő kellően bizalmatlan a többi közlekedővel. Nem tudom, mert nem ismerem a részleteket.

Mindenesetre nagyon sajnálom őt és a hozzá közelállókat is...

PeterTheGreat 2008.04.25. 17:31:05

Nos. Én nap mint nap biciklivel járok (kb. 40-50km) és a helyzet a következő:
Először is az autósok többsége, akár 80%-a is toleráns és odafigyel. Ezt azért becsüljük meg, mielőtt anyázni kezdünk.
A maradék 80%-a pedig nem rossz indulatú, csak béna. Néha azt sem tudják, hogy eljöttek otthonról. De ez persze a bicajosokra is jellemző...
Van néhány lapaj, akinek teljesen mindegy, hogy kocsival, szekérrel, vagy gyalog közlekedik, úgyis bunkó! Lásd. korábbi hozzászólók némelyike.
Viszont ha már hangulatot kell kelteni, akkor szívesen "megveregetném" a vállát azoknak, akik ma Magyarországon kerékpár utakat terveznek. Jelentős részben ÉLETVESZÉLYESEK! Én Budafok irányába járok, hát megdöbbentő. Egy ilyen eset kapcsán ezt kellene előtérbe hozni. Ki a bánat mondta, hogy bicikli utat a nagy forgalmú utak mellett és zsúfolt kereszteződéseken át kell vezetni??? Gondolom azért mert ott látszik, hogy nekünk ilyen is van. Sajnos amíg ez nem változik, addig egyet kell értsek azzal, hogy bármennyire fan is vagyok a belvárosban nem szabad bringával járni. (Van két rohadt nagy benzin motoros autóm, azzal fújom a füstöt, hogy plázacicának is jó legyen :) )

comlo 2008.04.25. 17:31:48

mrx: nem én akarom megmondani hogy hol közlekedj, én csupán a véleményemet mondtam el. Ahol nincs külön bicikliút ott szerintem igenis NE BICIKLIZZ. Mármint a belvárosban ahol zsúfoltság van és nagy a valószínűség hogy el fognak ütni. Egyszerűen azért mert nem biztonságos. De mint mondtam ez csak javaslat. Ahol biztonságos külön út van ott lehet. A B változat pedig hogy a bicikliseké a város, és semmi más közlekedés.
Azt azért nehezen fogod beadni hogy a városban biciklizés valójában húú de egészséges, van tüdőgyógyász a családban;-). Maradjunk annyiban ezt te sem gondoltad komolyan:-).
Mindazonáltal mondom ha ÉSZEL biciklizik valaki akkor az nem zavar odafigyelek rá, csak fel kell készülni hogy a belvárosban a nagy számok törvénye alapján találkozni fog olyannak aki nem így gondolkodik. Mert a nagyvárosok belvárosa nem biciklizésre lett kitalálva.

a jónép 2008.04.25. 17:33:28

Jó lenne végre, ha az autósok és kerékpárosok nem egymást osztanák, hanem észrevennék, hogy ennek az elcseszett közlekedésű városnak az elcseszett vezetőivel vannak a legnagyobb problémák. Nézzétek már meg azokat az embereket...16 éve egyhelyben... mint a mosógépben körbejár a szennyes...

pestilány 2008.04.25. 17:36:42

'a jónép'

egyetértek! és én mint bicajos, gyalogos, autós, bkv-s, és mint bármilyen közlekedést igénybe vevő EMBER mit tehetek? nem dönthetek hogy ki legyen ott. egy választásnál nem ezt döntöm el. az az egész ország van nagy sz*rban, nem csak a közlekedés. és nem akarok politizálni, mert egyik rosszabb, mint a másik. de én mint magánember... mit tehetek???

2008.04.25. 17:43:32

Nagyon szeretek bringazni, Budapesten viszont a kulso keruleteket leszamitva szerintem inkabb szenvedes mint elvezet a ketkerekut hajtani.

Egyszer olvastam egy belga varoskarol, ahol az allando kozlekedesi baleseteket egy varatlan fordulattal oldottak meg az onkormanyzatban: lenyegeben megszuntettek a jardat, az autoutat, a biciklisutat, egy kozos "feluleten" kellett osztoznia mindenkinek. Es hirtelen mindenki elkezdett odafigyelni a kozlekedes tobbi szereplojere.

Budapesten ezt nyilvan nem lehet megcsinalni, plane nem magyar mentalitassal... de erdemes elgondolkozni ezen.

Mint mindig, az igazsag szerintem most is valahol feluton van. Utaztam en mar olyan buszon, amelyik padlofekkel kellett hogy lassitson egy biciklis futar miatt - "ofelsege" ugyanis ugy dontott, hogy az Erzsebet-hidon jobbrol elozi a jarmuvet es utana a lekanyarodo savbol egyenesen megy tovabb...

Es engem is utottek mar el majdnem ugy, hogy tablaval vedett keresztezodesbol jottem. Sajnos ilyen is van, olyan is van. Az embereknek ugyis mindig az marad meg az emlekezetukben, hogy egy bunko autos/bringas miatt kerultek veszelybe.

Eszre kene venni, hogy ez egy olyan tarsasjatek, amiben nincsenek gyoztesek, csak vesztesek. Ez ellen kellene tenni vegre...

harpgyik 2008.04.25. 17:43:51

mrx 2008.04.25. 17:16:27
ezzel a hozzászólásoddal viszont nagyon egyet értek!

comlo:
Sajnos nincs igazad! A statisztikák azt mutatják, hogy biciklisként az úton közlekedni sokszor biztonságosabb, mint az elválasztott bringautakon (tipikusan városi területen). Épp azért, mert utóbbiakba bizonyos balesetek megtörténése "bele van kódolva" (de szépre sikerült ez a mondat). Például pont az ilyenek, amiről most beszélünk. Fél éven belül ez a harmadik ilyen típusú _halálos_ kimenetelű bringautas baleset, amiről én tudok. Ugyanakkor nagyon rég nem hallottam olyasmiről, hogy valaki városon belül szabályosan (! nem a falvak közti kivilágítatlan kocsmajáratokra gondolok) közlekedett az úton és halálra gázolták volna.
Ha a bicajos az úttesten megy, akkor az autósok látják!!! És ez az, ami fontos!!! Így remélhetőleg mindkét közlekedő félben tudatosul az, hogy igenis ott van a másik, oda kell rá figyelni.

mrx 2008.04.25. 17:49:35

"Mert a nagyvárosok belvárosa nem biciklizésre lett kitalálva."
na ez a kedvenc orok autos ervem, ami kolosszalis butasag. hat a nagyvarosok, de legalabbis az olyan varosok mint pl. budapest belvarosa ha valamire, akkor biztos hogy nem ekkora autos forgalomra lett kitalalva. nem kerlek alassan, ez a varos is ahogy fejlodott, az adott kozlekedesi eszkozokhoz lett kitalalva, es itt elsosorban a gyalogosokrol, a lovaskocsikrol, a biciklikrol es a tomegkozlekedesrol beszelek. mert az adott korban mindig mas volt a meno, de csak a 20. szazad vege fele kezdtek el szorni az autokat mindenkinek, elotte ez nem volt jellemzo. ebben a varosban naponta ketszer haromszor annyi auto kozlekedik mint amit elbir, es erre egyaltalan nem az a megoldas hogy tobb autout kevesebb bicikli. ne azt mondd szorri ez van, akkor ne bringazz. mi mind ezen probalunk valtoztatni, ne annyi legyen a reakcio, hogy nagyon sajnaljuk es szarunk ra.

vegyetek eszre, a bringazas nem hobbi, nem (csak) szerelem, a bringazas egy alternativ es mukodo kozlekedesi modszer, amivel ezt a varost reszben kicsit tisztabba, egeszsegesebbe, sot vidamabba lehete tenni. jol mukodo tomegkozlekessel persze.

harpgyik: tudom en, es a szerint is kozlekedes. csak eppen unom mikor egybol jonnek az osszes bringas szabalytalankodik tanulnanak inkabb kreszt moge bujo autosokat.

az uttervezokkel meg egyetertek, marmint hogy mondjuk demszkyoszloppal kene osszeparositani oket egy forro ejszakara. en mar attol fraszt kapok hogy ilyen koves izet raknak le bringautra, mint a setaloutakra, a vekony kerekeim az egesz varosban ugy razkodnak mintha folyton macskakoven mennek, nemhogy mennyi eletveszelyes kozuluk.

sunrise 2008.04.25. 17:58:59

comlo: teljesen igazad van abban, hogy nem életbiztosítás a városban bringázni. Én is szívesebben megyek kerékpárúton, (bár mostanában egyre inkább azt olvasni sok helyen, hogy veszélyes, mert nem látnak meg az autósok, stb.)de van ahol sajnos nincsen kerékpárút de mégis arra kell menni...Vagy egyszercsak kint van a kerékpárút vége tábla, és el kell jutni a másik kerékpárút kezdetéhez. (van ilyen a napi útvonalamon) Ilyenkor ha járdán mennék, a gyalogosok anyáznának-lásd műszempilláslány :), na jó, röntgenszemű, és igazuk is van abban, hogy a járda a gyalogosoké. Így tehát marad az úttest, mert másképp nem megy...
Sajnos a városban gyalogosként, autósként sem jó, úgyanúgy szívja mindenki a szmogot. Viszont ha az összes bringás autóba ülne, még nagyobb lenne a dugó, és a szmog, és még nagyobb verseny menne a parkolóhelyekért.

Gyula Úr 2008.04.25. 18:02:07

Nem tudom a konkrét esetben kinek volt igaza/elsőbbsége, ki hibázott, kár innen okoskodni.
De abból elegem van, hogy a biciklisták rendszeresen, előre megfontolt szándékból mennek át minden piros lámpán. Még az Örs Vezér terén is.
Csodálkozom, hogy csak néha napján vasalnak ki egyet-egyet.
Én egy év alatt hármat majdnem elcsaptam, mert átmentek a piroson... És a legjobb, hogy a dudálás után még az én anyámat szidták...

PeterTheGreat 2008.04.25. 18:04:26

Egyébként az itteni autósoknak javaslok egy túrát Amsterdamba, vagy akár Hamburgba. Ott ez az egész a visszájára fordult, a várostervezéseben, a forgalom irányításban és általában mindenhol előnyben részesítik a nem autós közlekedést. És érdekes módon senki nem hőbörög azon, hogy 1 órába kerül kijutni a városból autóval. Nem lehet, hogy egy kicsit túl kényelmesek vagyunk és odanőtt a fenekünkhöz az autó??? Na indulok haza biciklivel, hogy eggyel kevesebb autó füstöljön...
ui: Üzenem a Budafok felé járóknak autósoknak, hogy vigyázzanak rám! Köszi!

sunrise 2008.04.25. 18:10:09

Gyula Úr, nem kellene általánosítani. Autósok között is van, aki direkt nem vesz észre, vagy direkt mászkál a bringaúton. Mégsem állíthatjuk, hogy "ezek arra mennek, hogy kivasaljanak".
Itt is, ott is van figyelmetlen is, bunkó is.
Nekem ebből van elegem, hogy ha bringával jársz, bunkó vagy.

Corvus 2008.04.25. 18:13:02

Kedves Gyula Úr, és mindenki, aki azt hiszi, a probléma hárítására a cinizmus a megfelelő mód.
A konkrét esetben a kerékpárosnak volt elsőbbsége, de ő hibázott, mert azt hitte, a zöld biciklis lámpa elég a túléléshez.
Nekem volt alkalmam ezt az "egyet" "kivasalva látni". Aki Önhöz hasonlóan tud fogalmazni egy ilyen történettel kapcsolatban, az előtt zöldön se szívesen mennék át biciklivel.

vollibre 2008.04.25. 23:33:07

Volt szerencsem jopar nemet varosban jarni, ahol mindig irigykedve neztem, hogy mindenhol(!) van a bicajosoknak helyuk. Nagyreszt ez a jardabol van levalasztva- neha kicsit szerencsetlenul, mert 2 gyalogos is alig fer el egymas mellett. De az ottaniaknak ez jo, betartjak, hogy nem masznak a biciklis reszre. Mi persze, hogy ott is mentunk, ha meg jott egy kero, akkor csongetett, meg anyazott, nem is kicsit. Mondjuk illett is vigyazni, mert nagyon gyorsan kozlekednek es nem lassitanak, csak csengetnek, hogy ugyan mar lecci, ez az en helyem, te meg tunj innen. Ha meg nem, akkor elutnek. Nehany hete pedig Manchesterben voltam. Ott azert ennyire jo nem volt a helyzet[persze meg igy is kituno], de ahol van kerekparut, ott az teljesen elkulonitve vezetett az uttol es a jardatol is. A keresztezodesekben talalkoztak max, de azon kivul meterekre egymastol mindenhol. Hat, asszem ilyen peldakat kelene kovetni.

goshaua 2008.04.25. 23:43:31

Hmm.. gondolatebresztonek: latta mar valaki rendort bicziklist buntetni???

goshaua 2008.04.26. 10:15:58

10 perce jottem a Banki Donaton, helyszinelnek ...
3 meterre onnan van biciklis ut. Reszleteket nem ismerem, elso golndolatom az volt, hogy ha biciklis utat hasznalna, most nem az autokerek alatt lett volna a bicikli. Remelem az illeto tulelte ...

goshaua 2008.04.26. 17:44:44

Ha meg elolvassa valaki ... Csak qrvara tanulsagos ...

Reggeli megfigyeles utam (lsd az elozot ), megint ugyanazon az utvonalon mentem ... Eloszor Ond Vezer x Furedi keresztezodes. Nekem piros, Furedi ( ket kulon uttest mind a 2 iranyba), IKEA felol zold. Gyalogosoknak piros az elso ut fele, zold a masik. Az elso azert piros, mert jonnek ki IKEA-bol. Felfigyelem egy biciklisre ... bele a pirosba, a fejet sem fordit ... Megy tovabb...Kozbe nekem zoldde valt, atmegyek az Nagy Lajosig, es be akarok menni a Banki Donatba, pont oda ahol reggel baleset volt ... Tukorben latom hatulrol ( epp a jardan, es nem a haz masik oldalon levo bicikli uton ) elozoekben emlitett tekerot. Nekem zoldde valik a lampa, neki is. Elottem meg van egy par auto, igy a biciklis egy kicsit megeloz , es hirtelen balra fordul es keresztbe jon a Banki Donaton bele a pirosba megint ...Ha nem latnam a reggeli balasetet, es elorelathatoan nem fekezek ra - FELKENEK A FASZKALAPOT AZ ASZFALTRA ....
Es annyit kapnek erte, mint normalis emberert
O meg eszre sem vett.

Cyb 2008.04.26. 18:39:00

Buszkek vagyunk rad, leulhetsz, otos...

Perillustris 2008.04.27. 10:41:08

www.hirszerzo.hu/cikk.halalra_gazoltak_egy_lampanal_varakozo_biciklist_budapesten.64477.html

Szabálytalanul előzni és kanyarodósávból egyenesen tovább menni NEM baleset, hanem min. gondatlanságból elkövetett emberölés!

Azt üzenem a 26 éves GYILKOSNAK, hogy legyen önkritikája és ugorjon a Dunába összekötözött lábakkal. Pontosan annyi esélye lesz neki is, mint amennyit a fiatal, életét kezdő 20 éves lánynak hagyott!

Perillustris 2008.04.27. 11:00:08

"De abból elegem van, hogy a biciklisták rendszeresen, előre megfontolt szándékból mennek át minden piros lámpán."

Elegem van már abból, hogy az autósok többsége a megengedett sebességhatárt túllépve vezet.

Igen, 50-es táblánál 51-gyel menni gyorshajtás.

Na? Most jó?

sunrise 2008.04.27. 11:35:01

Gondolom erre a hírre is az lesz a kedves autós kollégák véleménye, hogy "mi megmondtuk, hogy életveszély a városban kerékpározni..."

Meg egyeseknek, hogy megint eggyel kevesebb...

Tutanhamon 2008.05.11. 20:40:16

Az rendben van, ha a bicigli út keresztezi az autóutat. De az a baj, hogy ahol zebra van, és az autós gyalogosra számol, sutty, egy kerékpáros húz el előtte. ... Jobb esetben.
süti beállítások módosítása