Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

41 biciklisre jut egy udvarias autós

2008.04.18. 11:58 - lumina

A BKV-sztrájkra való tekintettel újabb szubjektív számítást végeztünk, és még következtetést is levontunk belőle. A megszokott útvonalon, lakástól munkahelyig, irányonként általában 3-4 biciklist lehet látni. Ma ennek több mint a tízszeresét számoltuk, 41 biciklissel találkoztunk. Ráadásként egy udvarias autós is megjelent az úton: bár neki volt elsőbbsége egy forgalmas kereszteződésben, az úr kedvesen intett, és szabad utat biztosított nekünk.

Címkék: bkv sztrájk

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr33431268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meridian 2008.04.18. 12:29:41

A bejegyzés második részéhez:
Van egy olyan érzésem, hogy egy udvarias, szabályosan közlekedő kerékpárosra sem jutna több gyalogos.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.04.18. 12:37:04

Rengetegen voltunk két keréken ma reggel, jó volt látni. Én aránylag sűrűn használom kerékpárt munkábajárásra, de a párom ma ment először melóba bicajjal. Lehet, hogy nem utoljára... :-)

mezob 2008.04.18. 12:43:09

én csak most indulok bringával bme-re (kiváncsi vagyok mennyien leszünk mérésen...) remélem még találkozok sok biciklissel az úton!

amúgy jó oldal lesz, csináljatok vmi jó kis dizájnt! :)

Boylepke 2008.04.18. 12:45:06

Hogy van a hasad Fedor Mester? :)

Zsifi 2008.04.18. 12:45:42

Én is bringával jöttem ma, jó volt, alig volt forgalom:) Csak a rakparton a bicikliúton cikkcakkban közlekedő, veszélyérzettel nem rendelkező gyalogosokkal kellene kezdeni valamit... Pl. sok helyen lekopott a biciklijel és az elválasztóvonal a gyalogút és a bringaút között. Talán már az is segítene, ha újrafestenék.
Ja, ha jól láttam, reggel Demszky biciklizett velem szemben - lehet, hogy szólnom kellett volna neki emiatt?:))

joszi 2008.04.18. 13:01:43

Ezt meg kell néznetek:
www.youtube.com/watch?v=ZM_HTdpgcRE

hanyattestek, kapaszkodjatok
vírusmarketinget vetett be a GKM?
tiszta Hollandia

Estrelle 2008.04.18. 13:04:26

Én nem rég értem haza (csak fél napot kellett benn lennem, mert a gyerek miatt haza kellett jönni), és én az a kifejezett hétvégi bringás vagyok. Vagyis azt hiszem csak voltam. :) Rövidebb idő alatt beérek dolgozni, mint normál esetben BKV-val... :) Mindenesetre jól esett, hogy minden gyakorlottabb bringás, akit láttam szembe jönni, kedvesen mosolygott, és nem anyáztak, amikor bénáztam... :)
Ja, és köszönet a gumisoknak, akik reggel megkönyörültek rajtam, és felpumpálták a két év óta először elővett bringámat. :)

GC (törölt) 2008.04.18. 13:11:19

Sziasztok!

Ma én is bringával jöttem (mint tavaly egész nyáron). Nekem is meggyűlik a bajom a cikk-cakk gyalogosokkal, de ma előfordult vele egy olyan dolog, ami rettentően feldühített. Andrássy út melletti kerékpár út. Piros kicsi-kocsi, benne a kis mazsola telefonál. 3-4 kerékpáros, 1-2 gyalogos, és egy kismama, babakocsival állunk a járdasziget végénél, és végre zöldet kapunk. Szépen elindulunk. Ekkor jön a drága mazsola, és mintha a piros jelzést úgy értelmezné, mint a szőke nő, vagyis hogy a piros jelzés arra jó, hogy akkor mehetnek a piros autók. Cukorbogár. Bekiabálok a nyitott ablakon, hogy legalább a telefont tenéd le (lehet hogy egy köcsög elhagyta a számat, betudható annak, hogy akkorát fékeztem, hogy felemelkedett a hátsó kerekem, mivel pont az orrom előtt hirtelen megállt). Más is beszólt neki, nem csak én.
Már hónapok óta foglalkoztat a gondolat, hogy az otthon tárolt sűrített levegős dudát (trombita spray) felszerelem a kormányra, és azzal dudálok minden ökörnek, aki tapló. Vagy én kapok irgalmatlan pofonokat, vagy páran megtanulják hogy nem cikázunk kerékpár úton, valamint nem megyünk át piros jelzésen.

:)

GC (törölt) 2008.04.18. 13:17:44

Tutanhamon!

Igaza van! Némelyik futár tényleg életveszélyesen közlekedik. Én max 30-al megyek (na jó, lejtőn rásegítek), és igyekszem nem szlalomozni. Ha kanyarodom, akkor vagy kiteszem a kezem és hátranézek, vagy szimplán csak hátranézek. Ha nincs senki, akkor nem lóbálom a praclim.

Gondolom a cikk író sem a hétvégi, illetve hobbi bringásokat akarná kibelezni.

bacity 2008.04.18. 13:45:49

kellemes látvány a sok-sok bringás, ez nem lehet vitás.

viszont a járdán suhanókat és a zebrán a gyalogosok közé csapódókat továbbra is kérem ellenségként kezelni!


- méltósággal a belvárosért -

jorgecosta 2008.04.18. 13:53:28

azért szerintem ez nem egyértelmű...
nekem pl. 1 hete van fent biciklim, és nem egyszerű megszokni a közlekedést. 2 nap után gondoltam megpróbálok felmenni az erzsébet hídra, ott a legjobboldalibb nem buszsávban hajtva kicsit összeszartam magam, mikor közrefogott egy nagy dög jobbról meg egy vörösödőfejű, késésbenlévő balról, aztán összehúztam magam, szinte elvesztettem a szélességem, így fértek el mellettem, cserébe kaptam a pofámba jó meleg és illatos füstöt. akkor miért ne menjek a hídon a járdán pl?

Syntax Error · http://www.syntaxerror.hu/ 2008.04.18. 13:56:00

emberek, ha zavarnak a gyalogosok gyertek ti is az úton inkább :)

és gyertek mindennap, ne csak ma!

bacity · http://kacat.blog.hu 2008.04.18. 14:01:28


mert a járda nem arra való, ennyi :-)

ha nem tartod be a szabályokat ne csodálkozz!
aztán majd lehet mesélni otthon, hogy a bácsi a kisdeddel milyen harcias volt és mekkorát vert a hátadra a szép Samsonite-al!

GC (törölt) 2008.04.18. 14:12:14

Valahogy egy olyasfajta szemlélet van az emberekben, hogy autós a közúton, gyalogos meg a többi helyen. A kerékpár út fogalmát bekéne vezetni mind az autósok, mind a gyalogosok körében. A hajamat tépem, mikor van egy 3 méter széles járda, meg egy 1 méter széles bicikliút, és minden majom ott megy gyalogosan, és sajnos nekik áll feljebb, hogy hülye biciklis.

jorgecosta 2008.04.18. 14:14:14

persze persze, nem csodálkozom akkor és megpróbálom betartani a szabályokat, csak annyit akartam mondani, hogy nekem 1 hét nem volt elég arra, hogy be TUDJAM tartani őket.
a csak néha biciklizőtől pedig szerintem egyenesen képtelenség elvárni...
ha van kerékpárút, az nagyon jó dolog, és én értem, hogy szabály, de az autóúton (jé több sáv desztó jobban) rendkívül idegennek érzem magam akkor is. ha meg alig van gyalog a hídon, szerintem azért még nem kell kiátkozni az ott haladókat. például.
szóval csak annyi, hogy néha az értelmet hívom segítségül, a szabály nem biztos, hogy kötelező minden esetre. abba persze ne menjünk bele, hogy kinek van joga magát kivonni alóla, mert magának raszkolnyikovnak sem sikerült ilyen kérdésekre egyértelműen választ adnia :D

bacity · http://kacat.blog.hu 2008.04.18. 14:19:02

ebben igazad van GC,
viszont sem a Király utca, sem a Nagykörút járdái nem tartalmaznak biciklisávot. egyszerüen nem erre valóak.

nem kell finom sem kiforgatni a reagálásokat. a közlekedésnek vannak szabályai. ennyi -

jorgecosta 2008.04.18. 14:27:54

én csak az ellenség kifejezés újragondolása miatt szólaltam meg :]

GC (törölt) 2008.04.18. 14:32:47

bacity!

a nagykörúton én is az úttesten haladok.

bacity · http://kacat.blog.hu 2008.04.18. 14:56:08


általánosítani, nem jó szokás.
én konkrát példákat hoztam fel, velük szemben semmi sem túlzás.
tudod jorgecosta. a napsütötte járdán azért szoktunk lazán sztorizgatva sétálgatni, mert nem kell 35-tel tekerő félbarom lárvák elöl ugrálgatni. legalábbis erre készülünk.
belegondolni is rossz abba, hogy a "felkészült" polgártásunk. akinek gond áttekerni a hídon. hogyan is reagál majd a járdán szaladgáló 5 évesekre. hiszen ezt már tanulták az oviban.
szerintem észre sem veszi -

jorgecosta 2008.04.18. 15:07:37

tehát akkor én ellenség vagyok akkor is, ha nem 35-tel kelek át nem az úton a hídon?

bacity · http://kacat.blog.hu 2008.04.18. 15:15:22

nem kell ennyire magadra venned. én konkrét példákkal kezdtem. ezeknél jogos a megjegyzésem.

a hidat meg sem említettem, te hoztad fel !

figyelni kell egymásra és nem csak az "ünnepnapokon"

jorgecosta 2008.04.18. 15:20:27

ah, elnézést akkor. azt hittem a "suhanó" kifejezés pusztán közlekedőt jelent és nem a konkrétan gyorsan haladókra utal. de most már leesett, hogy miért mondtad, hogy konkrét példa. így már minden rendben. :)
ennek ellenére persze folytatnám a dolgot kicsit, hiszen azért hoztam fel a hidat is, hogy megtudjam, ezzel mi a helyzet. szóval ha figyelünk egymásra (ami szerintem mindennél fontosabb), akkor rendben vagyok akkor, ha ott a járdán megyek?

sunrise 2008.04.18. 19:20:45

Gyakran közlekedem a városban, általában lakás és munkahely közt.
Nem szeretek a járdán bringázni, de van amikor nincs más megoldás...Ha lehet inkább bringaút vagy úttest. Viszont van, ahol nem szívesen megyek az autók közé, mert nagy sebességgel, szűk úton száguldoznak-őket biztos jobban zavarnám, mint a gyalogosokat. Ja, és a járda a gyalogosoké, tehát ha ott megyek, akkor lassan és türelmesen...
Egyébként tényleg kár általánosítani, van bunkó, szabálytalan autós, bringás és gyalogos is...És vannak normálisan közlekedők.

GC-nek 2008.04.20. 03:15:32

Lehet, hogy veszélyesnek tűnik a futárok közlekedése, de a valóságban nem az. Tapasztalatlan bringaúton tekergőnek sokkal jobb esélye van egy balesetre, mint egy "veszélyesen" tekerő futárnak.
Persze ezt kívülről nagyon nehéz megítélni és én is elborzadok néha, pedig azért én sem vagyok szent tekerés közben. Nagyon ritkán megyek autóval, és onnan nézve még veszélyesebbnek tűnik. Még az is, amit amúgy én is megtennék, ha bringával volnék. :)) Sőt, mikor teherautóban ültem(utasként), akkor méginkább más volt a nézőpontom egy bringást látván. Sokkal védtelenebbnek tűnt onnan fentről, mint amit én érzek bringázás közben.
Szóval lényeg az, hogy nehéz ezt így megítélni, mi a veszélyes meg mi nem. Talán csak a statisztika segít, kükü meg már mesélt a saját futárjaikról egyszer valahol, és asszem azt írta, hogy arányaiban kevesebb náluk a baleset, mint az átlag bringásoknál.

sfi 2008.04.25. 17:04:31

"Ráadásként egy udvarias autós is megjelent az úton: bár neki volt elsőbbsége egy forgalmas kereszteződésben, az úr kedvesen intett, és szabad utat biztosított nekünk."

Ez nem udvariasság. Udvarias az, aki az egyenlő feltételeknél enged. Ez inkább előzékeny.
Amúgy 410 autósra jut 1 KRESZ-t ismerő bringás.
süti beállítások módosítása