Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nemzeti Kerékpáros Koncepció a magyar jövő

2013.09.17. 15:46 - kirk kapitány

Összefoglalták a kormány számára az évtized hátralévő időszakára vonatkozó ajánlásaikat a kerékpáros szervezetek. A végeredményt, a Nemzeti Kerékpáros Koncepciót kedden át is adták Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkárának.

A Kerékpáros Kerekasztal, amely a Magyar Kerékpárosklub és további hét szervezet részvételével jött létre, a fenntartható gazdaságfejlesztés egyik alappilléért látja a kerékpározás közlekedési, turisztikai és sport célú fejlesztésében.

A szervezetek háttérszámításokra hivatkozva azt javasolják, hogy a kormány 2014 és 2020 között 120 milliárd forintot fordítson erre a területre. A Kerekasztal szerint a beruházás megtérül, és legalább 150 milliárdos megtakarítást és gazdasági hasznot hoz Magyarország számára.

Haszonnak tekinthető, hogy a munkavállaló népesség egészségi állapota számottevően javulhat a rendszeres kerékpárhasználat miatt. A ki nem eső betegszabadságos napok rögtön 3-4 milliárdos pluszt eredményezhetnek évente, de csökkennének az egészségi kiadások is, és javulna a halálozási ráta.

Az ország számára jelentős turisztikai bevétel-növekedést hozna a kerékpáros turizmus fellendülése. Azzal számolnak, hogy 2020-ra akár 1 millióval több vendégéjszakát töltenének el az idelátogatók, ami 3-5 milliárd forintot jelentene. Több munkahely jöhet létre a vendéglátóiparban, és növekedne a kerékpár-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások forgalma is.

A Kerekasztal ezért azt javasolja a kormánynak, hogy tegyék meg az érintett gazdasági területeken azokat a lépéseket, amelyek előkészíthetik a kerékpáros-forgalom növelését.

Címkék: kerékpárosklub nemzeti kerékpáros koncepció

173 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr735520787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoli_ 2013.09.17. 20:47:11

@ex-dr. vuk: A kerékpáros agyaddal eddig jutottál, hogy "Ez utobbiak kotrodjanak biciklizni vagy BKV-zni, ne rontsak a levegot feleslegesen minden nap."

Grautlálok hozzá. Remélem majd egyszer Neked is megmondja valami nagyonokos ember, hogy mit KELL tenned, és hogyan éld az életed....

Egyik este el akartunk menni a sugárba, egyikünknek sincs bérlete, mert nem kell. Menjünk metróval, mert az jó. Igenám, de a metró 3 villamosmegálló. Azaz 2x370 HUF. Utána az Örsig ugyanennyi, 2x370. Vissza szintúgy. Összesen 2960 huf az Örsvezértere oda-vissza a II. kerületből két főre. Hát valahogy maradt a kocsi...

Szúnyog 2013.09.17. 20:51:23

@pitonkigyo: Te aztán nagyon jól el tudod mondani, hogy más melyik oviba, suliba vigye a gyerekét, meg délután milyen különórákra, s azok hol legyenek.
Kerékagyú!

zoli_ 2013.09.17. 20:58:12

@pitonkigyo: Na megint valaki, aki megmondja hogy kell a gyerekeimet iskolába vinnem, és hogyan helyes élnem.
"Úgy, hogy nem egymástól messze levő helyekre viszed őket? 3 gyerek egyidőben ovis bölcsis és iskolás max. 2 évig lehet, elég extrém a példád. Meg az iskolás mehet egyedül."

Nagyon rohadék vagyok, ha oda írattam a kölköket suliba, ahol nekik a legjobb? Nem csak bebaxtam az illetékes iskolába? Igen ez, most épp 3 iskola. A közelben mind, de tömegközlekedve minimum másfél óra. Az óvoda sincs az iskola közelében, mellékesen pont 10 éven keresztül vittem gyerekeimet az oviba (a három gyerek összesen ennyit volt ott). Vagy át kell költöztessem az ovit a sulihoz???

"Meg az iskolás mehet egyedül."
Látszik, hogy nincs gyereked...

"Még jó, hiszen ha alkalmas lenne rá akkor gazdaságtalan lenne. Viszont az új utasok fizette jegyárból lehet új buszokat venni."

Ha alkalmas lenne rá, akkor többen vennék igénybe. De nem bír többet. Így nem veszik igénybe.

"Városban célszerű a kerékpár, ennyien nem szivatnák magukat vele, ha nem lenne az."
Városban célszerű az autó, mert nem szivatnák magukat ennyien, ha nem lenne az....

Kövi?

"Az autózás egészségtelen, sok káros anyagot juttat a levegőbe, amit pl az utak mellett élők is beszívnak"
Főleg a mesterséges dugóban álló autók.... na abból van bőven. Aki elqrta a körforgalmat a lánchídnál, azt fel kellene jelenteni szándékos környezetkárosításért, különösképp tekintettel az ott élők életminőségének rontásáért....
Mielőtt átépítették volna egysávosra a körforgalmat lehetett közlekedni a fő utcában. Nem állt a dugó, vagy csak nagyon ritkán. Most ott pöfékel egész nap minden autó, mert valami idióta elcseszte a közlekedést.

zoli_ 2013.09.17. 21:00:31

@Szúnyog: EZ volt a mondandóm lényege tömören... :D

pitonkigyo 2013.09.17. 21:15:48

@Szúnyog: Azt elfogadom, hogy van olyan életsítlus amihez elengedhetetlen az autó, és a tied ilyen. Azt nem, hogy a belvárosban autóban ülők jelentős része ilyen életsítlus miatt autózik. Pl. elég sokan egyedül ülnek a kocsiban.

Senki nem kényszerít biciklire senkit (taxiba se kényszerít senki senkit, mégis mehetnek a buszsávban:). Ha az adóból kórházi ágyat épít(enénk), az szerinted azt jelenti, hogy mindenkinek kötelező befeküdni olyan arányban amennyit beleadózott?

Viszont az elmúlt pár évben megtöbbbszöröződött az önként biciklizők száma. De itt nem is városi biciklizésről van szó csak: ha ezt a turistákkal is meg tudjuk csinálni, az tényleg aranybánya. Pl. a vidékiek munkalehetőségei, ingatlanuk értéke miatt.

probajanos 2013.09.17. 21:16:55

Jó vastagon fogott az a cerka...

1. Ha valamilyen csodamódszerrel el is lehetne érni, hogy mondjuk duplaennyien bringázzanak (ennél nagyobb arány nem igazán lehetséges, a többiek öregek, betegek, gyerekek, területi képviselők,stb...), az érezhetően nem csökkentené a szmogot, és az egészségre káros anyagokat a levegőben, mert az egészségkárosító anyagok zömmel a korszerűtlen dízelmotorokból (buszok, kamionok, amik folyamatosan mennek) illetve télen a fűtésből származik, és csak kisebb részéért felelős a napi 2*5 km-t használt magán személyautó-forgalom. Tehát az egészségre gyakorolt pozitív hatásokat, és ennek számszerűsíthető pozitív hatását nyugodtan el lehet felejteni.

2. A bringás turizmus szvsz nem sok összefüggést mutat a napi biciklis közlekedéssel. Attól még, hogy kényszerből, egy csomó kompromisszumot vállalva bringára ülök, mert nekem megfelelő, kényelmes autóközlekedést szisztematikusan ellehetetlenítették, nem azzal akarom eltölteni
a szabadságomat, hogy biciklivel megkerülöm a balatont. A külföldi pedig eddig is idejött, ha kiváncsi volt az országra, és ezután sem fog jönni, ha nem érdekli, még akkor sem, hogyha minden lepattant faluba kivilágított bringasztráda megy. Szóval itt is nyugodtan a realitás talaján menve lehet osztani tízzel a kapott számokat.

A biciklis vállalkozások bevételeinek növekedése, fejlődése pedig nyilván párhuzamos a kiváltott közlekedési módok (tömegközlekedés, autózás) érintettjeinek csökkenő forgalmával (autószerelők, benzinkutak, tömegközlekedési cégek, parkolótársaságok, gépjármű-kereskedők), és egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy az összesített mérleg pozitív lenne. Sőt. A kerékpározás azért terjedt el, mert egy olcsó közlekedési mód volt, kell hozzá egy bringa, oszt jónapot. Ezen nyilván tönkremegy ez-az, néha gumi kell rá, meg lakat, esetleg pár csillivilli táska, hogy elférjen a napi bevásárlás, de hogy nagyságrendekkel kevesebbe kerül, mint a jövedékiadós benzint tankoló, 10 ezrenként szervízbe járó, regadóval, és különféle járulékos lehúzásokkal terhelt (biztosítás, adó, parkolás, útdíj) autóközlekedés, vagy a közösségi közlekedés, az elég egyértelmű.
(Annó a print és online reklámpiacról hallottam egy összehasonlítást, minden 7 forint elvesztett print reklámbevételre jutott 1 forint megszerzett online költés, szerintem itt durvább lenne az arány)

Szóval, a 150 milliárdos pozitív haszon a "bilibe lóg a keze" kategória szvsz, de nyilván nagyon ráérnek, úgyhogy felőlem, irogassanak koncepciókat...
De azért túl komolyan ne vegyék magukat. A 120 milliárdnak pedig, ha a századát megkapják, legyenek rendkívül elégedettek az elért eredménnyel.

ex-dr. vuk 2013.09.17. 21:21:50

@Don Quixote de la Ferko:
"már messze nem autóznak feleslegesen az emberek"
Tudtam :D

De ez fuggetlen attol, hogy en hol vagyok.
Es mar reg felnottem.

pitonkigyo 2013.09.17. 21:22:12

@zoli_: "Nagyon rohadék vagyok, ha oda írattam a kölköket suliba, ahol nekik a legjobb?"
Nem, de azért akkor ne panaszkodj.

""Meg az iskolás mehet egyedül."
Látszik, hogy nincs gyereked..."
Látszik, hogy te nem jártál iskolába ::)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.17. 21:49:08

Nézzük a linken szereplő anyagot:(Nem lehet belőle kimásolni szöveget)

"Az Alföldön jelenleg is 19%-a az utazásoknak kerékpárral történik, mint Dániában"
- Ugyanolyan nagy a nincstelenség Dániában is? Sokan (szerintem) azért bicikliznek az Alföldön, mert a buszra sem futja nekik.

"Fentebbi 19% tovább növelhető 22-25%-ra, a növekedés a hegy-dombvidéki térségekben valósulhat meg, az Alföldön cél a magas szint megtartása."
- Ez egy kicsit önmagának mond ellen.

"Ha megvalósulnak ezek az értékek, akkor az egészségjavuláson keresztül megtakarítható évi 3,5-4 mrd Ft táppénz. (bár a szöveg kiesett munkát ír, ami nem igazán realizálható)"
- Másnaptól?
- Ha 4 mrd Ft táppénzt takarítunk meg, átlagosan egy beteg hány nappal tud többet dolgozni? Ha magamból indulok ki, én egy évben 3-10 napot vagyok beteg. Ebből 5 nap takarítható meg. Napi 800 MFt mindenkire vetítve. Ha napi 6535 Ft maqximális táppénzt vesszük figyelembe (Ennél többet nem lehet egy napra kifizetni), akkor ez 122.000 ember durván. Ők a lakosság kb 1,3%-a. Nekik mennyit kell ahhoz utazni, hogy az összes utazások 3%-át adják? Hisz ők biciklivel lassabban utaznak, tehát ez már eleve határt szab.
Másik megemlítendő: 15 napig a munkáltató fizeti a betegszabadságot, nem az állam a táppénzt. A munkáltatók szempontjából a probléma irreleváns, mert amit nem csinálok meg hétfőn, mert beteg vagyok, azt megcsinálom majd szerdán, ha jól lettem.

"70 millió tonna üzemanyag megtakarítása, és ezzel 3,5 mrd Ft import anyag megtakarítása"
- Annyiból marhaság, hogy az importált üzemanyagot az állam nem Mikulás bácsiként osztogatja, hanem a MOL (Shell, ÖMV, stb...) pénzért adja nekem, tehát az importot én fedezem, plusz a vásárolt üzemanyag után még adót is fizetek.
1 liter üzemanyag átlagosan 0,8 kg (más a benzin és a gázolaj sűrűsége, ez a kettő közötti érték).
A 70 millió tonna üzemanyag durván 87,5 milliárd liter. 87.500.000.000 liter.
Ha ehehz megnézzük, hogy mennyi fogy egy évben hvg.hu/gazdasag/20100115_masz_uzemanyaygpiac_benzin_gazolaj , akkor már innen látható, hogy vagy marhaság az egész anyag.

ex-dr. vuk 2013.09.17. 22:05:13

@zoli_: nyilvan nem hallottal meg berletrol. a kocsikazas meg ingyen van (csak ne sirna allandoan mindenki mindekozben hogy huuu mennyi adot kell fizetni meg milyen draga a benzin).. blah

Semmi gond, magadat es a gyerekeidet is mergezed. Te tudod.
www.youtube.com/watch?v=DYHBo7vTCbA

ex-dr. vuk 2013.09.17. 22:06:54

@zoli_: azert csokkentik, hogy egyaltalan meg lehessen kozlekedni es elni... pl. buszsav legyen, hogy akinek volt esze es busszal ment az idoben odaerjen, te meg raersz azert kocsikazol. :)
meg ugye jarda. tudom szerinted oda is +1 sav kene vagy parkolo, de hat ... ez van :D

ex-dr. vuk 2013.09.17. 22:07:54

@Szúnyog: nyilvan senki nem mondja meg, de ha rosszul valasztasz aztan ne hisztizz hogy oda kell menni es a dugo miatt nehez...

ex-dr. vuk 2013.09.17. 22:08:57

@Szúnyog: aruljaTOK? Kik? Nekem ehhez mi kozom?
Fingom nincs mire kell 120 mrd, nekem szemely szerint soknak tunik, akarat kene inkabb ide nem penz.

kiwirágós kivirradtig 2013.09.17. 22:16:05

120 milliárd lófaszt a kerekes cigányok seggébe.

Ha valamit akarnak, adják rá össze a pénzt.
Amíg nem, addig meg pofa alapállásba.

kiwirágós kivirradtig 2013.09.17. 22:23:53

@pitonkigyo:
"Városban célszerű a kerékpár, ennyien nem szivatnák magukat vele, ha nem lenne az."
Lófaszt.
Van egy idióta, nagypofájú kisebbség, a kerekes cigányok, akik ezt ugatják folyton.

Csak nem veszik észre, hogy a 15-20 ezer kerekes cigánnyal szemben ott van közel 99-szer annyi ember, aki nem biciklizik.

1%-nyian sem vagytok, kerekes cigányok.

Mire fel akkora a pofátok?

kiwirágós kivirradtig 2013.09.17. 22:38:00

@pandagyik:
És mi a faszomért is jó a népnek?
Már az 1%-nyi kerekes cigányt kivéve.

Illetve leginkább azok vezetőit, akik ezt a pénzt ellopnák, pl. Critical Mass-szervezők, Magyar Kerekescigány-klub, László János stb.

kiwirágós kivirradtig 2013.09.17. 22:48:07

@pitonkigyo:
"Viszont az új utasok fizette jegyárból lehet új buszokat venni."
Az autósok többségének van bérlete, merthogy nemcsak autózik, baromka.

Milyen új utasokról beszélsz?

Ha az összes - ÖSSZES, hogy te is feldfogd bliccelő venne jegyet minden útra (JEGYET, érted, nem bérletet), akkor nőne kb. 3 milliárddal a BKV/BKK bevétele, ennyivel többől lophatna Vitézy Dávidka, Erdős Péter (a kurva anyád) unokája, Orbán Viktor unokatestvére.
Ellenben évente vagy 90 milliárdot kapnak az államtól.
Mi a faszról is beszélsz?

olcso 2013.09.17. 22:49:50

@kiwirágós kivirradtig: Tök király, hogy te mindenhez ennyire értesz. Gondolom most nem autószerelő vagy, hanem bicikliszerelő, hogy a topik stimmeljen :D

ex-dr. vuk 2013.09.17. 23:10:01

@kiwirágós kivirradtig: "Az autósok többségének van bérlete"
ezt a statisztikat lathatnank?

nowy 2013.09.17. 23:25:54

@probajanos: "A külföldi pedig eddig is idejött, ha kiváncsi volt az országra, és ezután sem fog jönni, ha nem érdekli," - magadtól voltál ilyen okos,vagy segített valaki ? A világ legtöbb országában vagy fejlesztik a turisztikai attrakciókat vagy újakat találnak ki, hogy újabb és újabb vendégket csábítsanak oda, illetve a mneglévőket visszacsalogassák. Elég csak megnézni a Győr-Rajak- Pozsony-Bécs szakaszt,a magyar részen rossz minőségű és a főút mellett halad a kerékpárosút,míg a szlovák és az osztrák szakasz minősége szinte tökéletes és ahol lehet az utaktól távolabb vezet a nyomvonal.Ez meg is látszik a turisztikai célú kerékpáros forgalmon.Ha a magyarországi részen is lenne normális infrastruktúra,akkor jelentősen emelkedhetne a turisztikai bevétel, a munkahelyek száma és a költségvetési bevétel.

2013.09.18. 00:12:17

Hát engem totál nem érdekel a stratégia, én csak biciklizem. Mellesleg egyrészt ebből a százhúsz milliárdból nem lesz semmi, csak szöveg, ami meg mégis lesz, az uniós pénzből lesz, amit direkt erre kunyizunk, és a felét úgyis lenyúlják menetközben. Szóval nem kell sírni, hogy emiatt nem lesznek lélegeztetőgépek a gyerekkórházakban.

2013.09.18. 00:16:38

@zoli_: én elmagyarázom. Homályos halandzsa abból a célból, hogy legyen indok valami kamufejlesztéshez, amin keresztül ki lehet szivattyúzni az uniós támogatásokból azoknak a 70-80%-át. A maradékból húznak majd két kilométer sárga csíkot, nesztek, biciklút, látványos fejlesztés, polgármester, szalagátvágás, riport a híradóban, mindenki örül, slussz.

hazug fidesznyik (törölt) 2013.09.18. 00:19:24

@ex-dr. vuk: "mar reg felnottem"

Minden kölyök ezt mondja. Felnőtt ember ékezettel ír, főleg ha nem szarja le az anyanyelvét. Csak nem te vagy az, Gergo? Baálltál bringás trollnak? Pedig az ékezet nélküli írás már önmagában is gáz, a műveletlenség és a szabadosság egyvelege.

cso zsi 2013.09.18. 03:50:36

@pitonkigyo: "Látszik, hogy te nem jártál iskolába ::)"
Nem mindenki faluban nőtt fel.
Mifelénk az iskola távolabb volt, mint egy buszmegálló. Akkoriban ez nem jelentett gondot, ma már ugyanoda csak egy igen forgalmas útun át lehet eljutni. A gyermekem (mások által is jelzett okok miatt) nem a kerületben jár iskolába, az több metrómegálló, ha nem akarunk annyit gyalogolni, akkor átszállás a másik metróra. Te mekkora gyereket engednél el egyedül egy ilyen útra? A Nyugati aluljárónál mekkora gyereket mernél egyedül közlekedni? Amit 40 éve gond nélkül tehetett az ember fia, azt ma már kétszer meg kell gondolni. Mikortól bringázzon a suliba, ahol nem lehetg sehová tenni a drótszamarat?

pitonkigyo 2013.09.18. 07:34:07

"@cso zsi: Akkoriban ez nem jelentett gondot, ma már ugyanoda csak egy igen forgalmas útun át lehet eljutni."
Najó de azt a forgalmat mi csináljuk.

"Te mekkora gyereket engednél el egyedül egy ilyen útra?"
10 éveset.

"Mikortól bringázzon a suliba, ahol nem lehetg sehová tenni a drótszamarat?"
Ha ez kifejezett igény, és nem csak az érvelés miatt kérdezed: szólnék az ofőnek hogy szóljon az igazgatónak hogy legyen tároló.

pandagyik 2013.09.18. 07:42:41

@kiwirágós kivirradtig:
kerekes cigány:) ez ku*va jó. Ez még nem eddig hallottam :):):)
Sajnos nyilvánvaló hogy lenyúlnák a zsetont...

ex-dr. vuk 2013.09.18. 08:40:39

@hazug fidesznyik: ohh elfogytak az ervek, most jon a helyesiras :D lol

ex-dr. vuk 2013.09.18. 08:44:30

@shitgun: szerintem total felesleges is ennyi penz... akarat kene nem penz. amikor felujitanak egy utat nem kerulne tobbe beletervezni a bicikliseket is, csak szarnak bele.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.09.18. 09:36:38

Ez szerencsére már két éve történt, így lassanként elfelejtem...

VASÁRNAPI BRINGÁS

Tegnap déltájt velem szembe
Bringázott egy morcos embe-
-r, aki felém rázta öklét,
S én mennybéli víg öröklét
Reményében nem ütöttem
El őt, ám ő jött mögöttem
S űzött, vad hátraarc után.
Utolért s én néztem bután,
Éntőlem ő vajh’ mit akar?
Vadul lengett rajta a kar
S bősz szájából dőlt az átok.
Hogy mi, tekintettel rátok,
Nem idézem, ám ő tombolt.
(Zárva volt az Agyatom Bolt?)
Két kislányom úgy megijedt,
Hogyan tehet bárki ilyet,
Ki látszólag emberszerű?
Arcán nem ült szelíd derű,
Hanem bőgött, mint egy orkán,
S nem a Himnusz jött ki torkán.
Körben állt sok panelház ott,
Mit hangja majd’ széjjelrázott.
Végül elment. Néztem, űz-e?
Már nem. Csak a lelki bűze…

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2011/09/vasarnapi-bringas.html

erol 2013.09.18. 09:41:21

@kiwirágós kivirradtig: És neked miért van ekkora pofád? Szinte hallom ahogy ordibálsz fröcsögő nyállal, nagyon idegesítő. Mondd egyszerűen azt, hogy nem szeretek bringázni és kész! Az ordenálé hőbörgést ki lehet hagyni... Köszi

Jakkerné 2013.09.18. 09:48:07

most akkó' az összes autós drogos alkoholista mer' hogy a stólbuci úgy vezetett vagy ez is hibás következtetés mint az ha látok egy szabálytalankodó biciklist akkó' a zösszes olyan...

erol 2013.09.18. 09:49:50

@Frady Endre: Tisztelt "költő" úr!
Ez most vicces akart lenni? Ha nem, elég lett volna azt írni, hogy szabálytalan volt egy bringás . Ezek a kín-rímek elég bénák...(Lehet, hogy túl sok Szabolcska Mihályt olvasott...)

erol 2013.09.18. 10:02:21

@Frady Endre: Ilyet én is tudok:
Megyek szépen az úton,
Arra megy egy autós barom.
Dudál mint egy bolondgomba,
Én meg csak nézek csodálkozva...
Mi a bajod pajtás?
Erre nem tilos a behajtás!
A választ inkább nem idézem,
Volt ott csúnya szó szépen!
Nem értem én az ilyet,
Aztán a végén ki ráfizet,
Lehet, hogy én leszek!
stb...

Tesveer 2013.09.18. 10:29:33

@erol: Na, akkor már remélem látod hogy azért nem olyan egyszerű ez, mint amilyennek hitted elsőre. :-)

erol 2013.09.18. 10:36:56

@Tesveer: Hát igen most már látom, hogy rendkívül bonyolult...:)

Tesveer 2013.09.18. 10:41:26

@erol: De azért ne add fel, sok gyakorlással talán neked is sikerülhet. ;-)

erol 2013.09.18. 10:46:32

@Tesveer: Félreértés, én nem akarok ilyen rímfaragással foglalkozni (soha nem is tettem), csak arra akartam rávilágítani, hogy ilyen rettenetet kb. fél perc alatt bárki ír.

Tesveer 2013.09.18. 11:00:40

@erol: Mármint próbáltál, mert nem igazán sikerült. :-)
Frady Endre (mint a neve is mutatja) nem egy Ady, de nem is az a cél. Nyilván nem hetekig gondolkozik egy-egy ilyen versen, így túl sokat nem kell várni tőle, a rímek viszont általában elég jól ülnek, és a szöveg sem rossz (már a lehetőségekhez képest).

Szóval fikázni persze mindig egyszerű, de azért ha összehasonlítjuk a tiédet az övével, elég nyilvánvaló a különbség.

erol 2013.09.18. 11:09:42

@Tesveer: Ok. Neked tetszik, szerintem rémes.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.09.18. 11:23:57

@erol: Nem vicces, szomorú.
Amúgy pedig össze ne verekedjetek a mélylíráimon! Ne legyetek olyanok, mint az a szabálytalan bringás, aki utánam jött és a kisgyerekeim meg a feleségem füle hallatára válogatott ocsmányságokat ordított be az ablakomon!
Inkább békésen hallgassátok meg az Alma együttes által megzenésített versikémet:
www.youtube.com/watch?v=p1okY8Qjqjw
:)

Tesveer 2013.09.18. 11:31:31

@erol: Nem gondolom se a költészet, se a humor csúcsának, de szerintem szórakoztatóak, kb. ennyi.
Amúgy is, ha az átlag blogbejegyzésben mért átlag komment színvonalhoz hasonlítjuk,...na inkább ne is, maradjunk annyiban hogy nem ezeket kellene elsősorban fikázni.

közösperonos átszállás 2013.09.18. 11:59:40

@zoli_: "Összesen 2960 huf az Örsvezértere oda-vissza a II. kerületből két főre."

Az átszállójegy 530, szóval csak 2120.

Autód km-költsége mennyi?

ex-dr. vuk 2013.09.18. 12:23:51

@közösperonos átszállás:

"Autód km-költsége mennyi?"
Persze beleszamitva az avulast is :)

Don Quixote de la Ferko 2013.09.18. 12:42:09

@ex-dr. vuk:

Nagyon durván számolva javítással, üzemanyaggal, minden egyéb szarral számolva 20 év / 200 km, elköltött 8 milla kilométerenként kijön talán 40 forintra.

Nagyon durván számolva a II.ker - Sugár útvonalat legyen oda-vissza 40 km.
Az eddig 1600. Kevesebb és kényelmesebb, mint a BKV.

Van még kérdés, sötétzöld?

Don Quixote de la Ferko 2013.09.18. 12:43:24

@Don Quixote de la Ferko:

Hoppá. Lemaradt 3 nulla.

20 év / 200 000 km

ex-dr. vuk 2013.09.18. 12:47:10

@Don Quixote de la Ferko:

20 ev / 200 km?... Ez mi? 200ezer? 20 ev alatt 200ezer km-t mesz? Es hogy jott ki a 8 milla?
Parkolasi dijak is benne vannak?

De tegyuk fel, hogy 1600. Ha naponta megteszel ennyit, akkor az napi 1600 = 48ezer/ho. Na most a berlet...

Van mar aki ezt kiszamolta: totalcar.hu/magazin/velemeny/2012/12/12/az_autozas_luxus/

Don Quixote de la Ferko 2013.09.18. 12:56:34

@ex-dr. vuk:

Benne.

Van még kérdés, sötétzöld?

"az_autozas_luxus/"

Nem tehetek róla, hogy neked az.
Dolgozz, keress többet.

ex-dr. vuk 2013.09.18. 13:26:40

@Don Quixote de la Ferko:
Szemelyeskedes az megy, gondolkodas nem. Kar. De hat ilyenek a trollok.

A lenyeg, hogy azt probalod bizonygatni, hogy olcsobb autoval jarni. Hat nem az. (meg azoknak sem, akik orra ala fustolsz - ebben benne vagy te magad is es csaladtagjaid, barataid, stb)

ex-dr. vuk 2013.09.18. 13:27:40

@Don Quixote de la Ferko: az anyagi helyzetem termeszetesen nem tartozik rad, eleg annyi, hogy nem azert nem jarok autoval, mert ne tehetnem meg.

Don Quixote de la Ferko 2013.09.18. 13:27:42

@ex-dr. vuk:

Azt szeretem benned, hogy egy hozzászólás szövegének értelmezése is meghaladja a képességeidet, az egész topik meg végleg olyan, amit nem tudsz sem felfogni, sem átlátni.

Honnan vetted ezt: "akkor az napi 1600 = 48ezer/ho. ", amikor a kiindulás ez:

"Egyik este el akartunk menni a sugárba, egyikünknek sincs bérlete, mert nem kell."

Hol látod itt a napi rendszerességet? Egy alkalom. Ez lett összevetve a jeggyel, ami 2000 felett van, ez az egy alkalom autóval meg 1500 körül (távolság függvénye). Megint mellébeszélsz, és lövésed nincs róla, mennyi marhaságot tudsz összehordani, amikor nem látsz át 2-3 hozzászólást.

Hogy megnyugodjon egyszerű működésű agyad, ha most el akarok menni itthonról a Sugárba, akkor az a gugli szerint 16,9 km oda, és 16,9 km vissza. Az ha jól számolom 33,8 km. Ha ezt a 40 ruppóval számolom, akkor az 1352 helyi egység és 25 perc.
Ugyanez tömeges verzióban 1 busz, egy hév, 1 metró, azaz oda vissza 6 db jegy. Nem tudom mennyi a jegy, nem is érdekel, de összevetve a kettőt az egyik durván 1300 ft és oda vissza 1 óra, a másik összegre kb. ugyanennyi, de oda vissza 2 óra 30 perc.

Kezded kapiskálni, hogy az emberek miért döntenek önmaguk, és nem a te beteges elvárásaid szerint élik az életüket?

Don Quixote de la Ferko 2013.09.18. 13:28:17

@ex-dr. vuk:

Nagyon jól tudod, hogy veled együtt tojok az anyagi helyzetedre. Nem érdekel.

Don Quixote de la Ferko 2013.09.18. 13:34:06

@ex-dr. vuk:

Ez az orra alá füstölés is újból egy zseniális semmitmondó félrevezető érv, ami a hozzád hasonló gondolkodás nélküli egyedeknél bejön de látszik, hogy lövésed nincs semmiről.

Ha én az orrod alá füstölök egy úttal x litert, akkor mennyit füstöl az orrod alá a napi 16-18 órában folyamatosan közlekedő tömegközlekedés, ami arra vár, hogy a napi 16-18 óra folyamatos szennyezéséből 20 percet rám áldozzon.

Elárulom, személyre lebontva a tömegközlekedés többet szennyez, mivel kifelejted a képletből a napi kétszeri 1 órás csúcsforgalommal szemben állított 15 órányi üresjáratot, amikor a reggel és este tömött busz 1-2-3 emberrel teszi meg a köröket.

Kezdesz rájönni, miért vagy nevetséges ezzel az álságos sötétzöld szemléleteddel?

közösperonos átszállás 2013.09.18. 13:36:24

@Don Quixote de la Ferko: "Ugyanez tömeges verzióban 1 busz, egy hév, 1 metró, azaz oda vissza 6 db jegy."

Dear Feri, azon a ponton, ahol beszálltál az eszmecserébe, pont azt jeleztem egy hozzászólónak, hogy ha nem ismerjük a jegytípusokat (és itt egy perc guglizásról beszélünk, mert én se ismerem, pesti se vagyok ugye), és emiatt fizetünk sokat, az ne a tömegközlekedés hibája legyen már. Sőt mondtam, hogy van ám átszállójegy, két jegy ára helyett 530 pénz. (Van kimondottan metrójegy is, az meg 300.) Szóval oda-vissza nem hat jegy ára, ami 2100 lenne (vagy 1800 előre váltott tízdarabosnál), hanem 1660.

(A legolcsóbb egyébként általában menni 1 km-t a legközelebbi SPAR-ig és ott venni mindent valamivel drágábban, mint a világvégi teszkóban, csak ezt nem tudja az ember addig, amíg ki nem számolta.)

közösperonos átszállás 2013.09.18. 13:52:39

@Don Quixote de la Ferko: "Hol látod itt a napi rendszerességet? Egy alkalom. Ez lett összevetve a jeggyel, ami 2000 felett van, ez az egy alkalom autóval meg 1500 körül (távolság függvénye)."

Igazából egyébként nagyon az a kérdés, hogy kiről és milyen helyzetben van szó. Ha már van autód, menj azzal, a fix költségeket már úgyis buktad. (Vannak nyilván kivételek, pl. közelgő nagyobb szerviz/alkatrész, mondjuk még 10e-t bír a gumi vagy a kettőstömegű lendkerék, de egy éven belül el akarod adni az autót, ekkor elég sokat spórolhatsz, ha nem mész annyit, de ez nem annyira jellemző.)

Ugyanígy, ha van bérleted, megint nem kérdés, mivel olcsóbb. Nohát.

Meg van olyan pont is (nálunk legalábbis volt), amikor van autó, de lenne egy rendszeres használat, nem túl nagy táv éves szinten, lehetne menni autóval, de akkor épp foglalt (pl. ketten kétfele menni dolgozni). Ott az autóval menés úgy indul, hogy végy még egy autót nem túl nagy futásra, na ez tud horror lenni.

cso zsi 2013.09.18. 14:00:43

@pitonkigyo: Ezek szerint 17-25 év között lehetsz, és fingod nincs sem a környékről, sem az életről.
Ha netán ennél felnőttebb vagy, akkor nem bíznék rád gyereket. Járművezetést sem, mert nem tudod felmérni a veszélyt.

ex-dr. vuk 2013.09.18. 14:20:24

@Don Quixote de la Ferko: ha nem erdekel ne utalj ra.

Most tenyleg azt akarod nekem beadni, hogy a busz szemelyenkent tobb karos anyagot juttat a levegobe, mint ha mindenki a buszrol kocsival menne?
"Bitch, please...."
De ha ezt komolyan gondolod akkor nagy a baj.
Ugye azt te is tudod, hogy csucsidon kivul (eppen ezert) ritkabban jarnak a buszok?
Persze a metrorol meg villamosrol valamiert szo sem esett...
Szegeden raadasul gazuzemu buszok kozlekednek, gondolom azok is uberelik azt a mondjuk atlag 20 autot, amennyi lenne ha nem lenne busz.

közösperonos átszállás 2013.09.18. 14:23:44

@ex-dr. vuk: "Szegeden raadasul gazuzemu buszok kozlekednek"

Márminthogy vannak gázüzemű buszok is. (Meg trolik. :-) )

cso zsi 2013.09.18. 14:27:22

@Don Quixote de la Ferko: Tökmindegy. Amikor már mindenki villanyautóval jár, a tömeg megmarad, csak nem lesz égéstermék. Egyelőre a villanyautók ugyanolyan némák, mint a kerékpár, így már a bringás sem fogja tudni, mikor kerül vészhelyzetbe. Jelenleg ők vannak "nyeregben" a lopakodó üzemmód kizárólagosságával.

erol 2013.09.18. 14:29:15

@Don Quixote de la Ferko: Hülyeség ez a számolgatás, hogy benzin meg szerviz, magát az autót a mikulás hozza? Tegyük fel át akarok térni a BKV-ról autóra mert mindenki azt mondja, hogy olcsóbb. Igen de előbb venni kell egyet, csak pár milla nem számít. Ja tudom csak 1 oda-vissza utat számolunk és a kocsi már megvan. Akkor viszont nekem ingyen van mert a bérletem már megvan (vagy ugye bicajjal megyek...).

közösperonos átszállás 2013.09.18. 14:29:22

@Don Quixote de la Ferko: "Ha én az orrod alá füstölök egy úttal x litert, akkor mennyit füstöl az orrod alá a napi 16-18 órában folyamatosan közlekedő tömegközlekedés, ami arra vár, hogy a napi 16-18 óra folyamatos szennyezéséből 20 percet rám áldozzon."

Rád meg 20-120 másik utasra. Hoppá, ugye.

"Elárulom, személyre lebontva a tömegközlekedés többet szennyez, mivel kifelejted a képletből a napi kétszeri 1 órás csúcsforgalommal szemben állított 15 órányi üresjáratot, amikor a reggel és este tömött busz 1-2-3 emberrel teszi meg a köröket."

Valójában persze megint tudsz a dologról semmit, de a szád, az nagy. Az 1-2-3 emberes az bármikor erős túlzás, ezzel szemben az szokott igaz lenni, hogy csúcsban a gyengébb irányban 5-20 fő szokott lézengeni egy buszon, ami tök érthető is. (Ez az ára annak, hogy ne a zsúfolt részeken tároljuk őket mind, mint azt az autókkal szokás.) Odafele meg 50-80-100+. Nap közben se 1-2-3, de igaza van vuknak is, hogy akkor egy csomó (fizikai) busz egyszerűen nem jár, amiről valahogy megfeledkeztél.

ex-dr. vuk 2013.09.18. 14:39:29

@közösperonos átszállás:
igaz, hogy vannak dizelek is, de a legtobbje gazuzemu. A troli az meg nem busz hanem troli :) Persze neha busz megy helyette mert eleg surun lerobbannak..

ex-dr. vuk 2013.09.18. 15:04:59

@Don Quixote de la Ferko: felolem az emberek ugy elik az eletuket, ahogy akarjak. valassz amit akarsz, de az a hiszti, ami megy hogy "kurva anyjukat hogy megint uj biciklisav meg uj buszsav", azt nem kene.

Fel kell fogni, hogy NINCS hely ennyi autonak. Ha te ennek ellenere csak autoval tudod elkepzelni az eletedet, akkor vagy nem jarsz arra hol nem fer el vagy szenvedsz. No persze mindenki mas is szenved, mert a szmog az szmog marad, de ez nyilvan teged a legkevesbe sem erdekel, mert kenyelmesen hordhattad a segged es neked (rovid tavon) csak ez szamit.

Persze talalhatsz meg extremebb utvonalakat, ahol 8x kell atszallni, es akkor bebizonyithattad magadnak, hogy az autoddal te vagy a kiraly... Hidd el, hogy en szamtalan olyan (gyakori) utvonalat tudok, ahol viszont csak szopsz vele. Sosem volt arrol szo, hogy soha ne autozzon senki, aki ennyit ert meg, az szimplan gyengeelmeju. Akkor van baj ha valaki MINDENRE az autot kepzeli el megoldasnak...

olcso 2013.09.18. 15:20:17

@Don Quixote de la Ferko: @ex-dr. vuk: Kétféle eset adódik, amikor mindenkinek olyan autója van, amire soha nem kell költeni és még termeli is vissza a benzint, de mindennél gyorsabb.
Ezek egyike a totalcar.hu népítélete, másika pedig bármilyen bringa-autó költség/sebesség összehasonlítás.

Gyors számolás után, ha nekem 20 évig lenne meg a kocsi, kb 24,1 millióba kerülne. Szóval nyilvánvaló, hogy nem érdemes semmilyen más formával versenyeztetni (nem számoltam semmi meghibásodással), ezért nem is ezzel járok városba. : )
Egyébként rosszul is érzem magam, ha nincs társaság, közösségi közlekedésen viszont mindig van valaki, akivel beszélgetni lehet, vagy valaki, akinek segíteni lehet/kell.

ex-dr. vuk 2013.09.18. 15:38:57

@olcso: nekem az az erdekes eben, hogy a "miert nem mesz busszal"-ra azonnal olcsobb a kocsi, mig "rengeteg ado amit meg kell fizetni amit a biciklis nem tesz"-nel meg nagyon draga... Persze ilyenkor mindig elfelejtodik, hogy letezik berlet, es termeszetesen mindig egyetlen ut benzinkoltseget hasonlitjak 3 atszallasos utvonalhoz jeggyel...

A realitas meg smafu.

Es akkor meg nem is emlitettem a "majd a pek biciklivel meg BKV-val szallitja a kenyeret, mi???" jellegu agyhalottakat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.18. 16:37:47

@közösperonos átszállás:

Még 100Ft/km önköltséggel is megéri (26,2 km oda vissza, kintebbről, mint 3 megálló).

Az én km költségem kb 50 Ft/km. Mindennel!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.18. 16:42:39

@ex-dr. vuk:

"Most tenyleg azt akarod nekem beadni, hogy a busz szemelyenkent tobb karos anyagot juttat a levegobe, mint ha mindenki a buszrol kocsival menne?"

Ezt egyszer levezettem, ha nem felejtem el, este otthon megkeresem.

ex-dr. vuk 2013.09.18. 17:06:00

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Es mi jott ki? :)

Persze hozza kell szamolni, hogy ha mindenki kocsival megy, akkor az autos utazasok ideje megno (pontosabban ellehetetlenedik), a parkolasrol meg nem is beszeljunk :)
Es persze mivel nem csak buszok jarkalnak pesten, vegyuk hozza a metrot a trolit es a villamost is (persze varoson beluli 0 kibocsajtassal).

A lenyeg: fenntarthatosag "scalability"

közösperonos átszállás 2013.09.18. 18:16:36

@ex-dr. vuk: "igaz, hogy vannak dizelek is, de a legtobbje gazuzemu."

Fura, a Gugli aszondta, hogy >>>A Tisza Volán Zrt. 43 darab CNG üzemű buszt tart fent, amely – Magyarországon egyedülálló módon – a helyi közlekedésben használt flotta közel harmadát jelenti.<<< :-)

szegedcafe.hu/2011/06/23/gazos-buszok-szegeden/

"A troli az meg nem busz hanem troli :)"

Igen, a felsorolásodat akartam folytatni. :-)

közösperonos átszállás 2013.09.19. 08:49:08

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Hát ez elég lájtos, mármint felismerve, hogy vannak aligkihasznált meg tömött vonalak, de azt is hozzávéve, hogy az előbbiek hiányában az utóbbiakkal is gond lenne, kéne egy becslés a teljes hálózatra, ami ilyen Móricka-módon nem fog menni sajna.

A másik meg, hogy az autók kihasználtsága 1,3 fő/autó körül lehet, tehát még az 58-as vonalon is 0,46 litert kéne kapnunk, ehhez képest te három fővel hozod ki, hogy lám-lám, jobb vagy. És azt emeled át ide mindenféle peremfeltételt mellőzve.

közösperonos átszállás 2013.09.19. 09:31:32

@ex-dr. vuk: Meg a másik az, hogy ha a gázüzemű buszt nem számítod, mert az környezetbarát, akkor az LPG-s és CNG-s autókat se kéne számolnod -- és ha Ferkónak pont olyanja van?

ex-dr. vuk 2013.09.19. 09:53:55

@közösperonos átszállás: ja, rendkivul gyakori...
Ennel azert gyakoribb a villamos/troli/metro, nem? :)

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Ez mind szep, de egy bizonyos tipusu busszal szamolsz.
Ezen kivul, itt ket helyen is lehet javitani: 1. ha tobben hasznaljak, akkor gazdasagosabba valik, 2. buszok hatekonysagat lehet javitani (Londonban rengeteg mar a hibrid vagy hidrogencellas busz). Vagyis a tomegkozlekedesre szoktatott emberek alatt kicserelve a buszt jelentos javulast lehet elerni. Az autozas javitasa ennel nehezebb... Es pl. egyaltalan nem segitett az oreg autok utani gepjarmuado kedvezmeny...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.19. 10:24:53

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Azért ebből a számtásból szerintem az valószínúsíthető, hogy azért az esetek többségében a busz környezetkimélőbb. Valószínűleg a teljes hálózatra és utasmennyiségre számolva is az.

Részletekbe menve pedig megállapítható, hogy

1) Nyilván lehetne a kevésbé kihasznált járatokon/időpontokban kisebb buszokat használni, kiváncsi vagyok, rájön-e erre valaha a BKKV.

2) A külvárosokban ösztönözni kellene a P+R-t. Mondjuk Budafok-Tétény "hegyi" részeiről pl. a Savoya Park vagy a Campona remek P+R helyszín lenne. (Pláne ha lenne még arra HÉV, ahogy régen volt...) Nem tudom, mi kellene ehhez, valószínűleg nagy a csábítás, hogy aki beült már az autóba, az elmenjen a végcéljáig. De pl. egy jól kitalált dugódíj szerintem segítene... ;-) Persze nyilván lehetne a hálózatról, meg a járatokról is beszélni, hogy mi hiányzik...

3) Az meg teljesen egyértelmű, hogy a forgalmas belvárosi és gerincjáratok mindenképp környezetbarátabbak, mint ugyanott az autó.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.19. 12:01:50

@ex-dr. vuk:

"1. ha tobben hasznaljak, akkor gazdasagosabba valik,"

- Ezt itthon úgy próbálják sok helyen elérni, hogy ritkítják, feltételezve, hogy akkor a kihasználtság nő, hisz egységnyi idő alatt ugyanannyi ember kevesebb buszon osztozik. sosem számolják bele, hogy a várakozási idő egy fontos tényező.

Itthon szerintem a gyorsvasúthálózatot kellene már végre feltalálni, az hozhatna eredményt.

@közösperonos átszállás:
"Túlzások vannak az okfejtésben, és végül is csak játék a számokkal, de lejön belőle, hogy a busz is csak akkor környezetbarát, ha tömve van."

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.19. 12:12:57

@promontor:

"Azért ebből a számtásból szerintem az valószínúsíthető, hogy azért az esetek többségében a busz környezetkimélőbb. Valószínűleg a teljes hálózatra és utasmennyiségre számolva is az."
- Igen, igaz. Ezt a részét sosem vitattam.

1) Nyilván lehetne a kevésbé kihasznált járatokon/időpontokban kisebb buszokat használni, kiváncsi vagyok, rájön-e erre valaha a BKKV.
- Ez nem mindig kivitelezhető. Bár tény: vannak örvendetes fejlemények, mint pl a 72-es hétvégén már nem csuklós. Ugyanakkor látni kell, nem mindenhol lehet kisebb buszokat beállítani völgyidőben, mert egyrészt nincs annyi busz (sem pénz), másrészt egy hirtelen bekövetkezett tömeges utazási igényt (Pl mozi vége, hatlmas házibuli, stb)) egy kis busz nem bír el.

2) ...Pláne ha lenne még arra HÉV, ahogy régen volt... Nem tudom, mi kellene ehhez, ...
- Hálózat

" De pl. egy jól kitalált dugódíj szerintem segítene... ;-)"
- Kiürülne a belváros, a forgalom meg áthelyeződne máshova. Lásd du. 4 körül a Váci út irodaházainak a környékét.

Budafok-Tétényben aránylag jó a P+R. Mert van.
DE:
Savoya - 18-as villamos, ami a Délihez hoz.
Városház tér, - Campona - Vonat, ami a Délihez hoz.
A hármas ugyan már Újpalotára jár, illetve a Tétény busz is átjár már az Urániához, de ez kevés. Nagyon kevés. Legfőképp azért, mert a busz irtózatosan kiesik a P+R vonzásából, illetve azért, mert a Városház téri P+R-t szerintem nem az ingázók használják.

közösperonos átszállás 2013.09.19. 12:32:51

@ex-dr. vuk: "a, rendkivul gyakori..."

Szegeden ha eldobsz egy féltéglát, egy CNG-s Multiplát találsz el vele, csak mondom. :-) (Egyébként országos szinten a gázüzemű autó kb. annyira lehet gyakori, mint a gázüzemű busz.)

közösperonos átszállás 2013.09.19. 12:35:06

@promontor: "1) Nyilván lehetne a kevésbé kihasznált járatokon/időpontokban kisebb buszokat használni, kiváncsi vagyok, rájön-e erre valaha a BKKV. "

Ott a gond, hogy

1) midibuszt venni/üzemeltetni összességében nem olcsóbb, mint egy szólót, sőt;

2) csúcsidő után a sofőr alól kirángatni a csuklós buszt és alátenni egy szólót sem olcsóbb, sőt (pl. több buszt kell venni, mert sok a telepen fog állni, mert épp csuklós és szóló kell v. fordítva; plusz garázsmenetek, ami a plusz sofőrigény mellett még plusz km is).

közösperonos átszállás 2013.09.19. 12:36:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Viszont az is lejön belőle még így is, hogy a kongó busznál is az jött ki neked, hogy az átlagos(! tehát nem kongó!) autónál jobb, tehát nem a busz a környezetszennyezőbb, hanem az autó.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.19. 13:25:49

@közösperonos átszállás:

Az 1)-hez: Azt gondolnám, a karbantartás ugyanannyi, az üzemanyag kevesebb. A beszerzési árat nem tudom, elvileg kevesebbnek kéne lennie, de mivel a midi méret ritkább, elképzelhető, hogy ez nem így van.

2) Én sem azt gondoltam, hogy naponta 6x váltunk buszt az adott viszonylaton, de pl. Karl Friedrich példája (hétvégén sima az, ami hétközben csuklós) eléggé adódna sok helyen.

Amúgy értem az ellenérveket, lehet, hogy összességében igazad van, ha belegondolok, nem nagyon tudok olyan európai nagyvárost, ahol jelentős lenne a midi buszállomány, a tipikus flotta sima+csuklós.

Persze ezt végülis nem nekünk kell itt három sorban kiszámolni, hanem a BKV-nak alaposan. Legyünk optimisták, hogy megtették.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Savoya - 18-as villamos, ami a Délihez hoz.
Városház tér, - Campona - Vonat, ami a Délihez hoz."

Ha már Városház tér, ott van 47-es, ami Deák tér.

Az igaz, hogy a Városház téri parkoló az én tapasztalataim szerint mindig tömve van (mondjuk régen jártam arrafelé és mindig ritkán) és szerintem nem csak P+R (én pl. postára-bankolni-önkormányzathoz jártam oda, nem P+R-ni), szóval nem véletlen, hogy én csak a Camponát és a Savoyát említettem.

Ami a 18-ast illeti, arról viszonylag fájdalommentesen (a megállóban maradva) át tudsz szálni később pl. a már említett 47-esre, vagy mondjuk a Körtér után a 49-esre is. Persze lehet, hogy jobb lenne, ha mondjuk a Savoyától menne át Pestre a vili, vagy két járat lenne, ezt nem tudom megítélni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.19. 14:37:55

@promontor:

"Ha már Városház tér, ott van 47-es, ami Deák tér."

- Direkt nem említem, mivel (bár most volt vágányfelújítás) nem gyors, míg noha a 18 ugyanott megy, de a Savoyanál mint egyetlen alternatíva, meg kellett említeni.

ex-dr. vuk 2013.09.19. 14:42:33

@közösperonos átszállás: ez mondjuk meglepne.
En pl,. senkit nem ismerek, akinek gazos kocsija lenne. pedig van par autotulajdonos ismerosom arra ;)
szoval vagy rossz a szoras, vagy messzi van az a 33%-tol

ex-dr. vuk 2013.09.19. 14:44:44

@közösperonos átszállás: miert ugyanannyi uzemeltetni egy kisebb (es raadasul korszerubb, hatekonyabb) buszt, mint egy nagy csuklost?

Londonban pl. a kisebb forgalmu vonalakon nem double-decker jar..
Na jo ne hasonlitsuk mert itt hidrogencellas is van :)

közösperonos átszállás 2013.09.19. 15:44:56

@promontor: "Az 1)-hez: Azt gondolnám, a karbantartás ugyanannyi, az üzemanyag kevesebb. A beszerzési árat nem tudom, elvileg kevesebbnek kéne lennie, de mivel a midi méret ritkább, elképzelhető, hogy ez nem így van."

Az üzemanyag kevesebb, viszont a karbantartás a ritkább típusok miatt nem feltétlenül az. Plusz a kisebb flotta miatt vagy aránytalanul sok alkatrészt raktározol (ez megdobja ugye a km-költséget), vagy többet vársz alkatrészre, addig leállítod a buszt, ami ismét nem csökkenti az összesített üzemanyagköltségedet. :-) (A midibuszok nem eléggé tömegtermékek sajnos.)

@ex-dr. vuk: "miert ugyanannyi uzemeltetni egy kisebb (es raadasul korszerubb, hatekonyabb) buszt, mint egy nagy csuklost?"

Mivan? Nem szóló vs. csuklósról volt szó, hanem a szólónál is kisebbről (midibusz).

közösperonos átszállás 2013.09.19. 15:47:08

@ex-dr. vuk: "En pl,. senkit nem ismerek, akinek gazos kocsija lenne."

Apósoméknál kb. 20 évig volt LPG-s a családi autó. :-) Az egyik ismerősöm meg a v6-os turbós Alfájába is betetette.

"vagy messzi van az a 33%-tol "

Buszoknál is sokkal alacsonyabb az arány országosan, mint 33% (de amúgy Szegeden is, mert az SZKT-nak is vannak buszai). Országosan kb. 1% lehet a gázbuszok aránya, a gázosított autóké meg mondjuk a fele-harmada, nem olyan nagy különbség.

ex-dr. vuk 2013.09.19. 16:05:44

@közösperonos átszállás: jo. akkor miert ugyanannyi uzemeltetni egy kisbuszt, mint egy nagyot? :) Tovabbra sem ertem.

"a gázosított autóké meg mondjuk a fele-harmada"
Ez az, amit ketlek... minden 2-3. auto gazos? Na ne mar. Honnan veszed ezt?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.19. 16:27:56

@közösperonos átszállás: Mondjuk ez a karbantartás drágább dolog szerintem vitatható. Az érveket értem, de azért egy BKV szintű vállalat esetén még a flotta legkisebb számosságú tagja is elég sok darab ahhoz, hogy gazdaságosan és jó színvonalon lehessen szervízeltetni.

Már ha ezt az egészet jól menedzselik, ami jelenleg kívülről nem így látszik...

Egyébként ugye most az a trend, hogy egyre vegyesebb a buszpark a régi szép időkhöz képest (amikor volt Ikarus meg Ikarus), ami szintén nem a költséghatékony szervízelés irányába mutat.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.19. 16:36:05

@közösperonos átszállás: Plusz az is kérdés, hogy viszonyul ez a két elem (üzemanyag vs. karbantartás) egymáshoz. Ha a saját autómra gondolok, ott az üzemanyag költség egyelőre jóval nagyobb tétel (kb. 4-5x), azt gondolnám, a buszoknál is így van...

olcso 2013.09.19. 16:54:40

@ex-dr. vuk: az 1% felére-harmadára gondol szerintem. : )

cso zsi 2013.09.19. 17:29:08

@ex-dr. vuk: Vagy nem tudod róluk.
Akik sokat mennek, és benzinesek, azok előbb-utóbb belerakatják a palackot, és az egyéb cuccost. Bp-n a taxik nagy hányada át van alakítva gázüzeműre.

cso zsi 2013.09.19. 18:10:26

@promontor: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A felújítás ideje kb a rémálommal volt egyenlő.
+2-3 átszállás, és +20 perc menetidőtöbblet volt.
Nézzük a lehetőségeinket egy délutáni útra:
Gyaloglás: 216 m; 3p 09mp; 4p 50mp várakozás indulás: 17:47:00
utazás villamossal, 47-es villamos, Deák Ferenc tér M felé felszállás: Budafok kocsiszín indulás: 17:55:00
távolság: 6 042 m; 22p utazás; 14 megálló leszállás: Kálvin tér M érkezés: 18:17:00
Gyaloglás: 280 m; 4p 06mp; 1p 25mp várakozás indulás: 18:17:00
utazás metróval, M3 É-D metró, Újpest-Központ M felé felszállás: Kálvin tér indulás: 18:22:32
távolság: 5 180 m; 11p 13mp utazás; 7 megálló leszállás: Árpád híd érkezés: 18:33:45
Gyaloglás: 287 m; 4p 15mp; 1p 59mp várakozás indulás: 18:33:45
utazás villamossal, 1-es villamos, Bécsi út (Vörösvári út) felé felszállás: Árpád híd M indulás: 18:40:00
távolság: 799 m; 2p utazás; 1 megálló leszállás: Népfürdő utca érkezés: 18:42:00
Gyaloglás: 188 m; 2p 40mp
indulás: 18:42:00
Az utazás teljes időtartama: 57p 40mp
Az út hossza: 12 991 m
Átszállások: 2 Gyaloglás: 971 m
Indulási idő: 2013. szeptember 19. 17:47:00
Érkezési idő: 2013. szeptember 19. 18:44:40
Használt járművek
47-es villamos, Deák Ferenc tér M felé (14 megálló)
M3 É-D metró, Újpest-Központ M felé (7 megálló)
1-es villamos, Bécsi út (Vörösvári út) felé (1 megálló)

vagy

Az utazás teljes időtartama: 50p 52mp
Az út hossza: 14 403 m
Átszállások: 3 Gyaloglás: 867 m
Indulási idő: 2013. szeptember 19. 17:47:00
Érkezési idő: 2013. szeptember 19. 18:37:52
Használt járművek
114-es autóbusz, Kosztolányi Dezső tér felé (8 megálló)
7A autóbusz, Bosnyák tér felé (5 megálló)
M3 É-D metró, Újpest-Központ M felé (6 megálló)
106 -os autóbusz, Római úti lakótelep, Varsa utca felé (2 megálló)

Az 1-es villamost / 106-os buszt kihagynám.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.19. 19:55:37

@cso zsi: Néhány megjegyzés:

1) Nekem fura, hogy 3 átszállással 10 perccel rövidebb, biztos, hogy a 114-7A kombó ennyivel gyorsabb? Bár az kétségtelen, hogy a 47-es az egy cammogós járat.

2) Az utolsó szakasz nem gyorsabb gyalog?

3) Látom egy hasonló távot a google 28 percre hoz ki autóval. Tényleg annyi? És mekkora a szórás a dugók miatt? Mennyi idő alatt találsz parkolóhelyet?

Félreértés ne essék, elhiszem, hogy ez a táv autóval gyorsabb. Ugyanakkor egy ilyen út BKV-val sem lenne tragédia, ha tényleg megbízható lenne (nincs villamos lerobbanás, nincs vágányfelújítás).

Nekem pl. hiányoznak a régi zötyögések a 47-esen azóta sokkal kevesebb időm van olvasni... ;-)

cso zsi 2013.09.19. 23:52:58

@promontor: Gyorsabb, azért is írtam, hogy kihagynám. Napi szinten ez a békávézás van oda-vissza, közben letolok 200-700 km-t, ebből mikor mennyit a városban. Autóval ez az út csak olyankor, ha magam alatt hagyom a céges autót (későn érek haza, vagy korán kell indulni) Napszaktól függ, olykor még a 28 perc is sok. De van, hogy a 40 is kevés. Valamiért úgy alakultak ki a munkák a munkavállalóknál, hogy a nyugati agglo Pestre megy, a keleti agglo meg Budára. Este meg haza. Az Egérút-Andor-Szerémi-Rákóczi híd-Könyves vonal pont olyan dugós este is, mint reggel. Most épp nyitva a pestialsó, de ez még nincs lefutva.

közösperonos átszállás 2013.09.20. 14:38:39

@promontor: "Mondjuk ez a karbantartás drágább dolog szerintem vitatható."

Nade érted, a nemzetközi példák szerint is (amihez mondjuk nem értek, csak a szaktopikban ez a közmegegyezés :-) ) az van, hogy midibuszt akkor veszünk, ha

1) a szóló nem fér el,
2) presztízsberuházunk, vagy a politikusok gondolják azt, hogy a budai várba midibusz való.

Ha spórolni akarunk, akkor szólót veszünk. Hogy a költségek melyik része jelentősebb, hát a fene tudja, az alkatrészek is lehetnek drágábbak a kisebb szériák miatt, vagy a kisebb verseny miatt, vagy a Mars Szíriusztól mért távolságának alakulása miatt, mittomén. :-)

Talán rossz példa, de a franc tudja; ha elsősorban spórolni akarsz, Suzuki Swiftet veszel, pedig vannak annál kisebb autók is szép számmal. :-)

@ex-dr. vuk: "jo. akkor miert ugyanannyi uzemeltetni egy kisbuszt, mint egy nagyot? :) Tovabbra sem ertem."

Az üzemanyagköltség is számít, de nem csak az (és ugye kisbuszon midibuszt értesz, nagyon meg Ik260-kategóriát?).

"Ez az, amit ketlek... minden 2-3. auto gazos? Na ne mar. Honnan veszed ezt? "

Ezt sehonnan, de hát nem is ezt írtam, hanem hogy:

"Országosan kb. 1% lehet a gázbuszok aránya, a gázosított autóké meg mondjuk a fele-harmada, nem olyan nagy különbség. "

Az 1% felére-harmadára gondoltam, első körben valóban félreérthető, de az 1% meg a 33% közöttre azért csak nem mondanám, hogy "nem olyan nagy különbség", nem? :-)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.20. 19:57:00

@közösperonos átszállás:

A Várba speciel a pincerendszer miatt nem mehet be a nagy busz.

.

Ik 260 (és kategória társai) helyköziben 20 liter felett, egészen 30-35 literig fogyasztanak /100 km. Ez függ az útviszonyoktól, terheléstől stb.

Iveco 20 személyes, konkrét buszt tudok, mely munkásjáraton elmegy 9-ből. Egy járatja olyan 30-40 km, 10-15 megállással. Emiatt picit magasabb lenne a fogyasztása, ha ténylegesen járatban lenne, de 12-nél többet szerintem nem venne be, csak ha falábú aki hajtja.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.20. 20:01:59

@közösperonos átszállás:

"ha elsősorban spórolni akarsz, Suzuki Swiftet veszel, pedig vannak annál kisebb autók is szép számmal."

- Relatív. Én aránylag sokat megyek, nem Swiftem van, hanem nagyobb, erősebb autóm. Tény, egy Swiftnél alacsony a beruházandó összeg, de az utcában van Swift aki sokat megy, és ő többet költ a kocsira mint én. De neki nem volt annyi pénze (mikor vette), mint nekem.

És ez a buszokra szintén igaz. Ha veszel egy új hipermodern buszt, akkor kiadsz érte olyan lassan 60 millió Ft-ot, de az első két évben nincs vele gondod. Ez akár 150 ezewr km-t is jelenthet anélkül, hogy meghibásodásod lenne.
Vagy vehetsz használt Merciket Frankfurtból, darabja ha jól tudom 5 millió, de a 22-esről hamar le kellett őket venni, mert sorra estek ott szét.
süti beállítások módosítása