Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Az elektromos kerékpár, mint buli

2013.08.29. 15:19 - Földes András

A Napirajz feltalálója, a kézzel reszelt biciklik mestere a Eurobike-ról jelentkezik élőben. Fogadják szeretettel sorait.

Az Eurobike Európa legnagyobb és legrangosabb kerékpáros kiállítása. Három nap, amikor Friedrichshafen a kerékpár Mekkája, ide egyszer el kell jönni és utána függő lesz az ember - már, ha kicsit is érdeklik a biciklik. Én, amikor három évvel ezelőtt, egy angol bicikliülés készítő cég meghívásából először voltam a rendezvényen, egyetlen napra, kicsit visszahőköltem. A kiállítás tizenhat pavilonban került megrendezésre, és ezek nem kicsik, a BNV-hez szokott katalógusvadász először elbizonytalanodik, majd térképért kiállt. Az élmény annyira tömény volt, hogy délután zsongó fejjel tántorogtam ki. Tavaly és tavalyelőtt nem sikerült eljönni, de éreztem, hogy hamarosan újra tébolyult molylepkeként fog magához vonzani a kerékpáripar nagy állólámpája az Eurobike.

Az idei látogatás ráadásul teljes lesz, a szakmai napokat tekintve, azaz már el is kezdődött, hiszen túl vagyok a Demo Dayen.

q09_DemoDay.jpg

De mi is ez a Demo Day? A dolgot leegyszerűsítve egy olyan nap, amikor a kiállítóknak lehetőségük adódik kipróbáltatni a portékájukat a szakújságírókkal és a fizető közönséggel. Az arcokon végignézve, igazán impozáns horda a biciklis sajtó úgy cuzammen. Egyrészt az elsöprő többség tapadós ruciban van ("kerékpárosnak van öltözve") ami - valljuk be - őszinte helyzet. A metakommunikáció és a zsigeri reflexek önmaguktól beindulnak. Látszanak a kilométerek, izomkötegek rándulnak, erek szállítják az oxigéndús vért. Ugyanakkor mindenki elfér mindenki mellett. A standokon nagy a nyüzsgés, egy kerékpárt egy, másfél órára illik elvinni, és csak ez az egy nap van, célszerű jól kihasználni. Két elektromos rásegítéses kerékpárt választottam. Az első kerékpár a Felt standjáról származik. Egy egyszerű adatlap kitöltése után az útlevelemet zálogban hátrahagyva már markolom is a kormányt, a cég képviselője pedig elmondja a legszükségesebbeket. A marketing visszafogott marad, nem lóg ki a lóláb, érezhető, hogy a teleshopos vehemencia itt nem működik. A következő órában történtek krónikája pedig akár lehetne ez:

Elugrom befőzőfóliáért - negyvennel. FELT Verza E

A német gyártó egyszerű, hölgyeknek szánt modelljéről van szó. Jelszavaink: egyszerűség, praktikum, visszafogott elegancia. A váz könnyű alumínium, az első villa teleszkópos, a nyereg kellemesen párnázott, ahol kell. Felszállva kényelmes ülőhelyzet adódik, a hátam egészen egyenes, nem fekszem a biciklin, a nyakam nyújtóztatása nélkül is átlátok az autók felett. A tervezők szándékai szerint ez egy mindennapos használatra szánt, egyértelműen városi kerékpár. Postáról a boltba, onnan az állatmenhelyre, hétköznapokon a munkahelyre és pilatesre, vagy kínai tornára lehet menni, és az sem akadály, ha ezek például egymástól völgyekkel szeparált dombokon vannak, hiszen a váz alján, középen ott van egy elektromos motor, ami ha kell, segít.
A segít szó itt voltaképpen félrevezető, hiszen a motor abban segít, hogy a dombon felfelé is tartható legyen az az akár 25 kilométeres sebesség, ami sík utcákon is sok tud lenni. A motor a Boschtól származik, és külön érdekessége, hogy fejlesztésében magyar mérnökök is közreműködtek, sőt, magát a motort Miskolcon gyártják, a motor vezérlő elektronikáját pedig Hatvanban. Bizony. Nem is tudtunk róla, pedig... ugye.
A kerékpár már az első métereken mosolyt csal az arcunkra, saját esetemben úgy fogalmaznék, hogy előjönnek a gyerekkori endorfinbombák, amikor a bringázás még nettó örömforrás volt. A szürke robotban az ember gyakran gondol arra, hogy a kerékpározás pénzt spórol meg, a kerékpározás egészséges, fogyni lehet vele, stb. A kerékpározás elsősorban buli és ezt ébreszti fel a pedelec. Legalábbis bennem.

q08_verza_e.jpg

Az elektromos motor egyébként csak akkor kapcsol be, amikor 8 Nm nyomaték ébred a pedálokon. Ez nagyon kicsi erő, ennél már akkor többet adunk le, amikor mozgásba hozzuk a kerékpárt. A Bosch rendszere nagyon nyomatékos, a kormányon elhelyezkedő műszer gombjaival egyszerűen szabályozható, hogy mennyire segítsen a motor a haladásban. Az alap, ECO módban takarékos az energiafelhasználás, így több munka vár a lábainkra. Cserébe 160 kilométeren keresztül számíthatunk elektromos segítségre. Ezt követi a TOUR fokozat némileg több mesterséges hátszéllel, majd a SPORT a sebesség megszállottainak, végül a TURBO, ami gyakorlatilag katapult a zöldségesig. A rendszer nem táplál vissza energiát az akkumulátorba fékezésnél vagy gurulásnál, viszont másfél óra alatt visszatölthető nulláról teljesen, ami egészen rövid idő.
A Verzán az akkumulátor a hátsó csomatartó alatt helyezkedik el, unalmas szürke tömbjét mondjuk egy textillel bélelt fonott kiskosárral fedhetjük el, ha kívánjuk.

Az óra hamar eltelt önfeledt, mosolygós száguldozással a kisváros környéki utakon. A bringát a standra visszatolva azonban nem tudtam nem arra gondolni, hogy mekkora szakadék választja el az átlag magyar középkorú hölgyek és mondjuk német társaik között. Mégpedig azért, mert van pár részlete a kerékpárnak, amitől bizony csóválja a fejét az ember. Ennél a bringánál fel sem merül, hogy az ember lépcsőn cipelje. A gyártó meg van győződve róla, hogy az út végén a kerékpár majd egy garázsban pihen, vagy, ha az nincs, egy biciklitárolóban. Bárhol, ahová a saját kerekein begurul. Ezek itt olyan helyek, ahol másnap is ott vár minket a gép, még akkor is, ha közel fél millió az értéke. A hátsó keréken egy felszerelt körlakat, avagy omega-lakat van, ami egy egyszerű, lemezből préselt házból, egy ívelt köracél darabból és egy nagyon primitív záracskából áll. Ha bezárjuk, a köracél átbújik a küllők között, így a hátsó kerék nem tud elfordulni. Arra való, hogy amikor Anke megáll a vágottvirágos előtt, hogy egy csokor jácint vásároljon, senki se pattanhasson a nyeregbe és kerekezhessen el a Verzával. Képzeljük el a szituációt először a Fény utcában, majd – mondjuk - Miskolcon, a Búza téren.q05_verza_e.jpg

Szóval az elektromos kerékpárok elterjedése nem egy detonáció után bekövetkező nagysebességű lökéshullámként fogja átrendezni Magyarország közlekedését. Lassabb folyamat lesz, ami talán már el is kezdődött és ez mindenféleképpen örömteli. Kívánjuk magunknak azt, hogy egyre több honfilányunk, honfiasszonyunk engedhesse meg magának a mosolygós suhanást egy ilyen ezüst őzike nyergében. Ami pedig minket, férfiakat illet.... nos:

Prémium hintalóba döfött endorfinos fecskendő.  STROMER

Béemixe mindenkinek volt. Vagy Csepeltacskója. (így, szigorúan, egybe) Ha ezek nem, akkor ugratós kempingje, vagy szlovák FBM, vagy bármi. Skolnyik... Mindekinek van egy emblematikus képe arról a kerékpárról, ami először vitte bele kisebb nagyobb kalandokba. Én panelban nőttem fel, Miskolc Vörösmarty városrészében, így én a "harmadik kandelláberig" mehettem el csak, szigorúan a járdán, az ötödikről addig látott el anyám. Talán ezért is volt ideges, amikor a telekről frissen visszérkező apám elmondta neki, hogy a gömöri felüljárónál látott harminccal szlalomozni a távolsági buszok között. Ha a kedves olvasó nincs is tisztában a földrajzi nevekkel, remélem érzi a drámát a sztoriban. Egy szó, mint száz, a bringa kalandokra csábított, és ez az érzés jött vissza, amikor az első méterekre indultam a Stromerrel. Ha nem lenne fülem, körberöhögtem volna a fejem.q07_stromer.jpg

A Stomer egy igazi projekt-szülött, azaz a márkának nincs előképe, egy termékről van szó, ami köré egy moduláris rendszert épített fel a gyártó. A termék magját, a bicaj lelkét két dolog jelenti, elsősorban a váz, másodsorban a hátsó kerékbe épített elektromotor. A vázból létezik férfi és női vázas kivitel is, de csak a felső csőben térnek el egymástól. Ezen két komponensen kívül a kerékpárt többféle felszereltséggel lehet választani, lehet belőle bütykösgumis ösvényjáró, puritán café racer és sárvédős városi dugómegoldó is. Én az utóbbi verzióban próbáltam ki, azaz az általam tesztelt kivitel valamennyi kényelmi felszereléssel el volt látva.

A váz alumíniumból készült és érdekessége az alsócsőbe integrált akkumulátor. Ezt alaphelyzetben egy tápkábel segítségével csatlakoztathatjuk a fali konnektorba, vagy -ha a teremgarázsunkban nincs ilyen, avagy éppen a csavarbehajtót töltjük- akkor a kis ablakon ki is vehetjük a csinosra eloxált téglát és magunkkal is vihetjük a lakásba, ahol két óra alatt feltölthető. 750 ciklusig garanciális a telep, egyelőre még nincsenek tapasztalatok arra nézvést, hogy mennyit bír egy ilyen egység.

A már említett Felt Verzához képest a Stromerben a hátsó kerékbe van építve a rásegítő motor, de nem tűnik farnehezebbnek, ott az akksi volt nehéz a kerék felett, itt maga az agyként is funkcionáló motor. Papíron a Stromer motorjának kisebb a nyomatéka, de szottyadt, képregényrajzolásban felpüffedt, 90 kilós porhüvelyemet is könnyen vitte fel még olyan úton is, mint mondjuk a Németvölgyi. Egészen valószerűtlen érzés ilyen helyeken 30 kilométer/órával hasítani, ezt egyszer mindenkinek érdemes kipróbálnia. Visszatérve a motorra, itt is négy fokozat közül választhatunk, a rásegítés erősségét illetően. Itt nincsenek elnevezések, a kijelzőn 1 és 4 között jelenik meg a fokozat a motor erejét illetően. Ami a Bosch rendszeréhez képest jelentős előny, hogy a Stromer gurulásnál visszatölt, elegendő egy picit meghúznunk a fékkart. Ilyenkor nem az -egyébként hidraulikus- tárcsafékek fékezik a lovat, hanem az, ahogy áramot termel a motor.

q06_stromer.jpg

Az együtt töltött egy óra bearanyozta a délutánt, igazi céltalan örömkerékpározás volt, a legszórakoztatóbb fajtából. Simán el tudom képzelni, hogy egy irodában eltöltött stresszes nap után, simán hazakerekezve kiválóan levezethető a feszültség a Stromer, vagy hasonló pedelec nyergében. Talán nem is kell sokat várnunk arra, hogy már ezt a feszültséget is a bringánk akkumulátorába vezethessünk és így nem harminccal, hanem negyvennel "lovagolhassunk" a naplementébe.

Köszönöm a figyelmet, mára ennyit a tudomány és technika varázslatos világából.

55 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr275483551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2013.08.29. 15:45:19

Na hatha a lustasegguek is atnyergelnek ettol biciklire :)
Olcsobb, mint egy auto...

Rocko- 2013.08.29. 16:00:25

@ex-dr. vuk: kevésbbé biztonságosabb, mint egy autó.

ex-dr. vuk 2013.08.29. 16:09:42

@Rocko-: miert?

nem az a veszelyes h biciklizel hanem a hulyek korulotted. Minel tobben bringaznak annal biztonsagosabb lesz.

Rocko- 2013.08.29. 16:31:42

@ex-dr. vuk: ha magadtól nem jössz rá, akkor segítek: az autóban több-kevesebb védelem van, ami segíti a túlélést.

"nem az a veszelyes h biciklizel hanem a hulyek korulotted. Minel tobben bringaznak annal biztonsagosabb lesz."
ezt pedig úgy írod, mint ha hülyék nem kerékpároznának, vagy úgy egyáltalán nem lennének a közlekedésben.
meg se merem kérdezni, mi alapján feltételezed, hogy valaki okosabb lesz attól, hogy egy másik közlekedési módot választ.

OftF 2013.08.29. 16:37:43

na végre egyszer talán nem fogok leizzadni, mire beérek melóba.
kéne.
egy nem lustaseggű. :P

neve elhallgatását kérő 2013.08.29. 16:44:27

az egész demo dayen két ilyen nyuggerpónit kértél el? ugye nem?

irovagyok 2013.08.29. 17:17:14

Merényi Úr, az Isten Áldja meg a biciklirugóra ültetett Agyát.
Jácint. E?

irovagyok 2013.08.29. 17:21:02

@Rocko-:
Feltételezem, nem bicikliztél, vagy motoroztál rendesen, forgalomban.
Én eleve abból indul ki, hogy egy rakás gyilkossal találkozom az úton, így gyanakodva méregetek mindenkit. A fogalmatlanul elinduló gyalogost, a nem indexelő autóst, az agresszív buszvezetőt és így tovább. Eddig még nem volt balesetem két keréken. Viszont ütöttek már el zebrán biciklit tolva...
Egyetértek ex dr Vukkal, minél több a bicikli az úton, annál több a potenciális gyilkos az úton...

irovagyok 2013.08.29. 17:23:34

+1, a Stromernek lehet tudni az árát?

2013.08.29. 17:37:13

Árak? Bár mindegy, vagyon vsz.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.08.29. 17:50:48

Jópofák, de az egész mini motorom és 10 évnyi tankolása olcsóbb, mint ezek... Grafitembernek ettől függetlenül jó, hogy jó, még több ilyen írást! (jácint, jellemző...)

lyken 2013.08.29. 18:02:33

Egy olyan megoldást láttam egyszer, ahol benzinmotort lehetett bringára szerelni. Valami minimális üzemanyaggal elment száz kilométert. Sajna azóta se találom a linkjét. Az ára se volt vészes pedig.

Vizilabda 2013.08.29. 18:03:26

Nekem Velosolexem van, olyanokat miért nem fejlesztenek? 4 csavarral tettem rá a mtb hátuljára, ha nem kell leveszem, vagy csak felhajtom és pedálozok. 60-70 éves dolog, simán vennének ilyeneket a biciklisek. www.youtube.com/watch?v=yTn0riT1-Pc

jurisics 2013.08.29. 18:12:57

A FELT tudtommal (és a wikipedia szerint is) amerikai nem pedig német. Persze ettől a cikkben említett kerékpárjuk még készülhet Németországban (vegy méginkább Tajvanon)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.08.29. 18:23:33

@Vizilabda: ezzel az a gond, hogy az árából kijön egy korrekt használt 50es robogó, problémamentesebb üzemeltetéssel (már ha szorult az emberbe némi technikai érzék) + a nem sokkal bonyolultabb mechanika mellett sokkal alkalmasabb a közúti közlekedésre, mint egy ilyen csettegő.

ex-dr. vuk 2013.08.29. 18:24:36

@Rocko-: az auto nagy, gyors es nehez. tobb kart tud okozni a kornyezeteben. pl. a biciklisekben. szoval minel kevesebb ilyen van az utakon, annal nagyobb biztonsagban van mindenki.

Vagy szerinted mindenkinel lovagi pancelban kellene utcara menni? Mondjuk zebran atkeleshez nem is art :D

ex-dr. vuk 2013.08.29. 18:26:44

@irovagyok: akkor valamit felreertettel :)

pl. ha csak gyalogosok kozlekednek, milyen sulyos kozlekedesi balesetekre kell szamitani? Semmilyenre kb.
Ha mindenki 300 LEs autokkal jar sebessegkorlatozasok nelkul? Nem akarom megjosolni :)
A ket szelsoseges pelda remelem erzekelteti, amit akartam mondani.

Rocko- 2013.08.29. 18:56:34

@irovagyok: "Egyetértek ex dr Vukkal, minél több a bicikli az úton, annál több a potenciális gyilkos az úton..."
en mezt mondta, de van ebben ráció.

@ex-dr. vuk: "szoval minel kevesebb ilyen van az utakon, annal nagyobb biztonsagban van mindenki."
azért megnézném, hogy egy busszal történő találkozást ki él túl, az, aki autóban ül, vagy az, aki kerékpáron.

krepler 2013.08.29. 20:12:09

dongó motorra kell rákeresni.
pl. itt egy találat: www.vkettoshop.hu/dongo-motor/

Horváth James 2013.08.29. 20:18:55

Tegy magadnak egy szivesseget es ulj bicora! :)

midnight coder 2013.08.29. 20:30:30

A másodikkal el tudnám képzelni hogy munkába járjak - biciklivel kizárt hogy letekernék napi egy órát minden nap - de sajna nincs hova letenni.

abc 2013.08.29. 20:40:54

Csak 600-800 ezer forint?

Hülyének is megéri :D

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2013.08.29. 20:58:20

Ki kell próbálni, mert olyan ez, mint a csajozás. Akármennyit írsz/olvasol róla, a valóság üt igazán. Pl. itt: ebikekitshop.com/akcio

ex-dr. vuk 2013.08.29. 21:08:06

@Rocko-: buszbol keves van, autobol rengeteg. Minek nagyobb a valoszinusege?

www.youtube.com/watch?v=cfRSLojuLcc
Kerlek josold meg, hogy milyen kovetkezmenye lenne ezeknek, ha ezek itt kerekparoztak volna a varosban es nem autot vezetnek.

Maradjunk annyiban, hogy ha nem lenne ez az autofetis, tobben maradnanak eletben a nagyvarosokban.

Rocko- 2013.08.29. 21:11:15

@ex-dr. vuk: annyira vicces, hogy még mindig azt hiszed: az emebrek okosabbak lesznek attól, hogy kerékpárra ülnek. :)

ex-dr. vuk 2013.08.29. 21:17:30

@Rocko-: annyira vicces, hogy meg mindig nem erted a lenyeget :)

Nem lesznek okosabbak, csak veszelytelenebbek a kornyezetukre.
Tudod a regi vicc mi az kicsi sarga es veszelyes: kiscsibe kalasnyikovval.
Ha egy idiotanak hurkapalcat adsz a kezebe veszelytelen, ha szamurajkardot akkor nagyon nem.

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2013.08.29. 21:39:39

Még egy dolog jutott az eszembe. Sok újdonságnak megvoltak a maguk korai napjai, az autofókusznak a fényképezőgépben, a klímának a kocsiban, vagy a mobiltelefonnak. Amikor lehetett ekézni az "early adoptereket", hogy lusták, hedonisták, buzik, akármik. Aztán szépen beépült a mindennapokba. Ezek is be fognak épülni. Csak a gazdagabb országokban (meg Kínában) hamarabb.

Pont most próbálgatok egyet, és iszonyatosan nagy élmény. Az Alföldön töltöttem bringázással a gyerekkoromat, de Budáról átjárok Pestre karikázni, mert az lapos. Ezekkel viszont dombon is móka a kerózás. Nem kicsit, nagyon ;-)

ex-dr. vuk 2013.08.29. 22:08:02

@Dworkyll: amugy laza tekeressel mennyit megy egy ilyen joszag? 30? 35?

igazi hős 2013.08.29. 22:34:08

@lyken: Nem kellett volna megnéznem: 12000 $. Ez még pedelecben is elég húzós. Mondjuk a 600W teljesítmény is az, bár nem tudom, hogy a 360Wh mennyi időre elég, ha tényleg kihasználja az ember a motor erejét.

irovagyok 2013.08.30. 08:54:59

@Rocko-:
Akartam mondani, minél több az AUTÓ az úton :)))

Rocko- 2013.08.30. 09:11:41

@irovagyok: nade a gyilkos az szinte oly mindegy mivel közlekedik.

ex-dr. vuk 2013.08.30. 09:38:56

@igazi hős: valamit elneztel te...

$3,399.00 Item # EP-BI-STM-ST1

Johnny336 2013.08.30. 11:05:07

@irovagyok: "potenciális gyilkosok" - így el se indulj, inkább ülj a lakásod eldugott sarkában.

Én normálisan közlekedek, betartom a KRESZ-t, még senki nem akart megölni, én se őket.
Figyelmetlen emberrel találkoztam már, bunkóval is. Gyilkossal még nem. Szar helyen élhetsz.

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2013.08.30. 11:13:13

@ex-dr. vuk: Laza tekeréssel 22-28 között van az utazóm, a vacak mellékutakon szerintem ez is néha sok. Istenhegyin fölfelé 18-20, de az nem laza tekerés és 550 watt dörög a motorba.
A tapasztalható csúcs, legalábbis nekem 42 volt, a BAH csomópontnál a Villányi felé, enyhe lejtő és hátszél, viszont a motor csak az indulásnál segített. A 42 az áttétel és a pedálfordulatszámom miatti korlát, a bringa meg egy ilyen volt: ebikekitshop.com/agogs_cityliner_class nem egy sportgép, az országútisok simán elmennek mellettem.

Úgy kell ezt elképzelni, hogy két esteben dolgozik egyáltalán a motor, induláskor (gyorsításkor) és emelkedőn.

Összehasonlításképpen a rásegítés nélküli járgányomon is 25-27 körül van az utazóm a Krisztinán lefelé, és 19-21 a Villányin fölfelé. Az Istenhegyin fölfelé meg mondjuk 6-8 és sokkal nagyobb szenvedés.

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2013.08.30. 11:19:05

@ex-dr. vuk: És még egy. Sajnos ez nem az a vas, amit lezársz és otthagyod a tárolóban, ha mész valahova. Ez momentán "élménybringa", kitolod az otthoni, védett tárolódból, gurigázol vele föl-alá, (hegyre is, simán ;-), aztán visszatolod. Ott szállsz le róla, ahol végig rajta van a szemed. Ez persze az országról szól, nem a bringáról. A sógoroknál minden kempingben aljzat-hegyek vannak nagy feliratokkal, hogy "Itt Töltsd Ingyen A Bringádat". Igaz, ott több az emelkedő. Meg a kultúra.

ex-dr. vuk 2013.08.30. 11:59:50

@Dworkyll: Nekem is van ilyen bringam, amit elmenytekeresre tartok (Boardman Hybrid Comp), zar sincs hozza (nehogy elcsabuljak es lezarva otthagyjam valahol).

Amit eddig osszegeztel azzal csak az a baj, hogy ha elmenytekerni akarok akkor nincs szuksegem a rasegitesre (hisz azert tekerek), ez inkabb arra lenne jo h munkabajaras kenyelmes legyen pl. ingben oltonynadragban ne izzadjak meg pl. 10km-en se.

Mondjuk nekunk Londonban van melygarazs, otthon meg garazs szoval eppenseggel megtehetnem h csak meloba veszek egy ilyet. 1000 font nem olyan veszesen sok.

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2013.08.30. 13:29:37

@ex-dr. vuk: "ez inkabb arra lenne jo h munkabajaras kenyelmes legyen pl. ingben oltonynadragban ne izzadjak meg pl. 10km-en se."

Erre szerintem tökéletes. Állítható a rásegítés mértéke, ha a fölső két-három fokozatba állítod (amit én az emelkedőkre tartogattam), akkor minimálefforttal tudsz haladni sík terepen. Én sem a tekeréstől izzadok le, hanem a cég mélygarázsában, ahova a klímák kifújnak, mindig 36 fok van, meg 170% páratartalom :-(

Az a kérdés, hogy van-e emelkedő neked a munkábajárásban, mert ott azért _valamennyire_ azért kell erőlködni. Nagyságrendekkel kevesebbet persze, mint rásegítés nélkül. A gellérthegy pl. keresztben kasul belül van a komfortzónán.

igazi hős 2013.08.30. 14:26:22

@ex-dr. vuk: Valóban. Félreértettem, hogy "it will cost you 4X as much ($12,000)": a 12000 nem a Stomer ára, hanem annak négyszerese.

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2013.08.30. 15:13:14

@wowww: Nem gondolom, hogy ez a legjobb dolog a szeletelt kenyér óta, vagy hogy mindenki alá ez kell :D Sőt, meglep, hogy miért tud ebből elképesztő mennyiség fogyni mondjuk Szegeden. De ízlések és pofonok :-) Abban viszont nagy igazságot érzek, hogy egy ilyennel azok is hamarabb bringára ülnek, akiknek mondjuk nem annyira komfortos a dombra föl-dombra le. Mondjuk azért mert nem csatakosan érnek oda, ahova indulnak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.31. 00:20:19

@lyken:

Tavaly kipróbáltam egy ilyet, jó, de gyenge (nekem, mert mázsa felett vagyok).

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.31. 00:24:37

@ex-dr. vuk:

Egy autó mozgása sokkal kiszámíthatóbb, mint egy biciklié. Ha szorult beléd némi minimális forgalmi rutin, akkor nem vagy veszélyben. Persze bénák, hülyék sajnos autót is vezetnek, de hidd el, ezek sokkal könnyebben jutnak kerékpárhoz, mint jogosítványhoz.

ex-dr. vuk 2013.08.31. 00:30:32

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Es? gumispisztolyhoz is konnyebben jutnak a hulyek, mint eles fegyverhez. Addig jo nekunk...

Az autok sem kiszamithatoak am annyira. Plane mikor allsz egy buszmegalloban es beleszalad egy bombi 80-nal. Ha biciklit vezetett volna akkor nem halnak meg harman...
De tenyleg nem ertem, hogy miert nem ertitek a lenyeget. Meg ha idiota modjara osszevissza bicikliznek sem lesznek akkora veszelyben, mintha az utak tele vannak autokkal.

ex-dr. vuk 2013.08.31. 00:50:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Es akkor ez most a biztonsag mintakepe?

Eva Rezesova megolt nehany embert valamelyik autopalyan, pedig o 200 folott sem ment.
Pedig autopalyan biztonsagos, mondjak a megrogzottek. De miert van az, ogy lassan minden napra jut egy maleset miatti autopalyalezaras?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.31. 00:51:50

@ex-dr. vuk:

Tetszenek ezek a válogatások. Egy olyan országból, amelynek csak az egyik városában több autó van, mint Magyarországon.

Ezen túl nincs fogalmad, a válogatás mekkora időtartamot ölel fel, ezen idő alatt hány hasonló kerékpáros válogatást lehetne forgatni, valamint az esemény nélkül megtett kilométerek számáról sincs semmilyen támpontunk.

Ha félsz kerékpározni a forgalomban, akkor maradj otthon vagy járj gyalog/tömegközlekedéssel!

ex-dr. vuk 2013.08.31. 00:58:40

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem felek kerekparozni, ki mondta ezt?
Puszta tenykent allitottam, hogy kevesebb auto a varosban = nagyobb biztonsag mindenkinek.

Na de tessek, ha mar ilyen szepen kerted :D
www.youtube.com/user/sillycyclists

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2013.08.31. 07:38:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: próbálj ki egyet az idén is :-) nagyon gyorsan fejlődik ám az orvostudomány :D És nem mindegy, hogy milyen rendszerűt nézel. Pl. a középmotorosok (a zöme Bosch) hajtásláncában babrálhatod a váltót, azaz eléggé olyan a nyomaték->sebesség konverzió, mint egy kocsinál. Nehezen hiszem el, hogy ne vinne el akármit, ami amúgy egy bringára fölfér.

lyken 2013.08.31. 16:18:28

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Véletlen nincs rá linked? (Vagy infód...) Amit én láttam anno az egy fél literes palack méretű motor volt, a vázra volt szerelve a palacktartó alatt és valami spirálos megoldással hajtotta meg az első kerékagyat. A lényege az volt, hogy bármilyen bringára szerelhető. Én csak száz körül vagyok a gyerekkel, de szívesen felszerelnék egy ilyet. :)

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2013.08.31. 18:40:45

@lyken: Az első kerék meghajtása kicsit necces. Műszakilag tud működni, de a váz és főleg az első villa nem arra van kitalálva, hogy az első tengelynél fogva "vontasd" magad. Előbb utóbb elfárad a villanyak és kitörik. Mert a hajtás miatt (akármilyen rendszerű) bitang nyomatékok tudják érni.

Ezért szerették, mert könnyű beszerelni. De megy kifele a divatból a föntiek miatt. Közép vagy hátsó hajtás a menő.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.31. 19:34:15

@lyken:

A motor az agyra volt szerelve.

Ha a dongó kerékpárra keresel, annál jóval kissebb volt az egész szerkezet.

delejezoe 2013.09.05. 21:49:23

Vesz egy csokor jácint? :) És kinyitja a lakat? :) Megfújja a kürt? :D
süti beállítások módosítása