Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Használati utasítás a buszsáv biciklis használatához

2012.08.14. 16:16 - kirk kapitány

Megígérték, felfestették, már a Király utcában is van olyan szakasz, ahol hivatalosan is lehet kerékpározni a BKV buszsávjában. Az áttörésben nagy szerepet játszott a Kerékpárosklub, amely kitartóan lobbizott azért, hogy a megnövekedett biciklifogalom számára megnyissák a sávokat.

A Kerékpárosklub az áttörés után is figyelemmel kíséri az eseményeket, és összeállított egy listát a kerékpárosok illetve a buszvezetők számára, hogy a balesetek elkerülése érdekében az új helyzetben mire érdemes fokozottabb figyelmet fordítani.

biciklisav

A kerékpár vezetője

- Amennyire csak lehet, haladjon egyenesen a buszsáv jobb oldalán a jobbra tartás szabálya szerint. Ha akadály miatt ki kell térnie, ne tegye hirtelen! Az irányváltást mindig előre jelezze!
- A buszsávban – mint általában az úttesten máshol is – csak egymás mögött haladjon.
- Soha ne előzze a buszt jobbról, mert ott nem látható a vezető számára!
- Figyeljen a megállót elhagyó buszra. Ha a busz villogóját látja, amely azt jelzi, hogy a jármű elhagyni készül a megállót, ne előzze meg!
- Amennyiben távolról látja a régóta megállóhelyen álló buszt, lassítson, azt már ne kerülje ki, mivel a későbbiekben akadályozhatná haladását!
- Próbáljon szemkontaktusba kerülni a buszvezetővel!
- Kerülje a buszok akadályozását. Ha mellékutcából érkezik, inkább várja meg a közeledő autóbusz elhaladását, és csak utána hajtson rá a buszsávra. A háta mögött jövő autóbuszt lehetőség szerint keresztutcánál félrehúzódva engedje előre. Ez Önnek alig pár másodperc, miközben az autóbuszon utasok tucatjainak kedvez vele.

A busz vezetője

- Ha kerékpárt előz, tartson legalább 1 méter oldaltávolságot!
- Ha nem lehetséges megelőzni a kerékpárost, mindig tartson elegendő követési távolságot a bicikli és a busz között!
- Ne előzze meg a kerékpárost, ha megállóhoz közeledik
- Amikor elhagyja a megállót, ezt jelezze villogó lámpával, és ellenőrizze, hogy nincs-e előzési manővert végrehajtó kerékpáros a busz mellett/mögöt!
- Próbáljon szemkontaktust teremteni a kerékpár vezetőjével!
- Jobbra kanyarodás esetén különösen figyeljen a biciklistákra!

495 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr434712218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GG81 2012.08.16. 13:15:16

@kohabitállak: átlagbringás! a tömegek. tudod a CM-es töltelék... azoknak a képességével számolgass.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.16. 13:19:19

@D4D: Látom, nem olvastad el amit küldtem, pedig megtalálod a válaszokat. Több komolyságot.

kohabitállak 2012.08.16. 13:20:18

@GG81: Ők mennek a kerékpárútnak csúfolt sétányon vagy-és félre állnak a busz elől, ennyi.

nincs of the year (törölt) 2012.08.16. 13:23:07

@igazi hős: "Az megfelelő érv, hogy nem vezet hozzá út?"

Természetesen megfelelő érv lehet bizonyos esetekben, ahogy én is elfogadom, hogy bizonyos helyeken, helyzetekben a busz és a kerékpár összeengedhető. Azt azonban nem hiszem el, hogy védettebb kerékpáros útvonalak (amik nem a gépkocsi főútvonalak) kialakításával megnégyszereződne a lámpával súlyosbított kereszteződések száma.

És főleg fogadom el azt, hogy főszabályként a kerékpáros forgalmat a forgalmas fűútvonalak buszsávjaiban, vagy akár a buszsáv nélküli fútvonalakon kell vezetni.

És ezzel itt be is fejezem, köszönöm a lehetőséget, hogy megszólalhattam. A Kerékpárosklub képvisel egy véleményt, egy érdeket, és azt jól érvényesíti is. Nekem más a véleményem, ezt itt jeleztem. Ők is kerékpár-pártiak, én is, de másként képzeljük el. Ők a kerékpározás elterjedését a konfliktusokon keresztül képzelik, én a különválasztás híve vagyok. És arra buzdítok mindenkit, hogy gondolja végig: tizennégy éves gyerekét inkább a Rákóczi úton, a buszsávban indítaná útnak iskolába kerékpárral, vagy egy átmenő gépkocsiforgalom számára (akár fizikailag is) lezárt, kerékpárosoknak védettebb, nyugodtabb, biztonságosabb útvonalon.

GG81 2012.08.16. 13:27:47

@igazi hős: mi a bonyolult a süllyesztett útban? katowice, münchen... tökéletes. nincs minden sarkon kihajtás, de ahol van rámpa fel és egy utcaszintbeni átkötőhíd... lámpák és kész... lent a forgalom pedig nyugodtan egyenletes sebességgel áramlik.
nem kell egy bach vagy kacsóh szerű valóban költséges hídrendszerben gondolkozni.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.08.16. 13:29:21

@D4D: "Itt mind elkelne egy híd"
Vagy inkább deszkázzuk be az egész Dunát 3 szint magasan, meg hosszában is, hogy ott is tudjál autózni, ugye? Amíg csak papíron vagy bp-i, kérlek ne kényszerítsd rám az akaratodat és a légszennyezésedet.
Én neked Tokiót és Jakartát javasolom, neked való helyek.

nincs of the year (törölt) 2012.08.16. 13:31:40

@B0BDobalina: Ez azért árnyalja a képet, de valahogy az a benyomásom támadt, hogy a Kerékpárosklub ragaszkodik az autós főútvonalak átvételéhez, ld. pl. Bajcsy, Körutak, harcosan küzd az egyenjogúságért, holott külön nyomvonalakon szerintem még egyenlőjogúbb lehetne.

Ha rossz következtetést vontam le, mea culpa, de akkor el kellene gondolkodni a kommunikáción.

Véleményem továbbra is az, hogy a kerékpárnak nem az autók közé keverve, hanem védettebb módon kell biztosítani a haladást, Budapest kerékpáros átjárhatóságát.

A békésebb, kisebb forgalmú, nem átmenő főútként funkcionáló, és nem a várost átszelő tranzitbuszként működő vonalakon nem kifogásolom a busz és a kerékpár összeeresztését, de gyerekeknek és idősebbeknek itt is aggályosnak tartom, ezzel valószínűleg kizárunk egy jelentős kört a budapesti kerékpározás reális lehetőségéből.

GG81 2012.08.16. 13:37:23

@B0BDobalina: ismerem ezeket az anyagokat. lehet is álmodozni, kell is... de legfőképp az előfeltételeket kell megteremteni!

vegyük például a 3. link végén szereplő külföldi példákat...
newyork: arról egy qrva szó nincs, hogy hatalmas méretű metrófejlesztést hajtottak végre... és csak aztán jöhetett ugye szóba a nagysugárút lezárása.
amszterdam: a lezárt CS-Damtér utca... egy tökéletes, mindig visszasírt GVB! az forgalomcsökkentett útvonal szerepe pedig például összehasonlíthatatlan a rákóczi útéval...
graz: ezen mindig jót röhögök, mert nem bécs... budapestet pedig ez utóbbival kellene összehasonlítani...
stb...

nincs of the year (törölt) 2012.08.16. 13:43:58

@kohabitállak: Kerékpáron születtem, motoron folytattam, de vissza-visszaültem bringára, aztán autós munkám lett. Most vonatozok és gyaloglok, de a kerékpár végig megmaradt. Milyen alapon és milyen jogon vonod kétségbe, hogy van tapasztalatom?

Inkább arra kérlek, képzeld el egy alföldi város kerékpárforgalmát Budapest főútjain. A meglévő forgalom mellett. Merthogy szerintem ez lenne a cél, aki tud, az inkább kerékpáron közlekedjen, mint valami motoros járművön.

Namost képzeld el, ahogy annak a városnak a közlekedői beállnak a budapesti autós forgalomba.

Hát nem állnak be. Akik Cegléden kerékpároznak, azok nagy része Budapesten nem szállna kerékpárra, mert nem biztonságos. Amit egy feszes ruhás áramvonalas sisakos pesti extrémbringás símán lekezel, az egy átlag alföldi kerekező néninek nem opció. A buszon utazók (köztük pillanatnyilag én is) pedig megőrülnének, ha ez a népesség tényleg kerékpárra ülne, és a buszsávban haladna.

D4D 2012.08.16. 13:59:45

@B0BDobalina:

Látom nem világít be, hogy gyorsvasútrendszer hiányában a tömegközlekedők, de még a kerékpárosok is hatalmas kerülőket tesznek, mivel nincsen elég híd.

Jelenlegi állandó lakcímem 1980 júniusa óta él. Erre nehéz azt ráhúzni, hogy csak papiron.

igazi hős 2012.08.16. 14:18:08

@nincs of the year: Aki Cegléden bringázik, az rövid utakat megy, 1-4 km-t. Ő marad a kis utcákban. Aki hosszabb utakat tenne meg, annak a rutinja és az átlagsebessége is nagyobb, jó eséllyel inkább előzi a buszt, mint fordítva. Nem a piros hetest (aminek már más a száma, de mindegy), de az átlagos, 4-500 m-enként megálló buszt igen. A nálunk járó busznak 5 km-re 17 perc a menetrendje, nem kell Armstrongnak lenni, hogy leverje az ember.

GG81 2012.08.16. 14:21:44

@B0BDobalina: a szakértéshez és a komolysághoz pedig csak annyit, hogy én úgy látom D4D sem az a csapongó emberke, aki tervezés és gondols előkészítés nélkül belevágna bármibe. én csak azt remélem, hogy neked lesz mindig segítséged, aki kihúz a sz@rból, mert emóciók alapján a valós helyzet felmérése nélkül mindenfélébe belevágni, elvállalni nemkicsit felelőtlenség, de mindenképp vakmerőség. és akkor most csak egy kisebb projektről beszéltünk, nem egy milliókat érintő várostervezési, városfejlesztési tervről... ha nagyobb leszel biztos megértesz egy ekkora volumenő projekt felépítését, lépéseit és nem csak a cél azonnali bevezetését tudod hajtogatni... a cél eléréséhez megannyi előfeltételt meg kell teremteni, valós alternatívákat teremteni, új alprojekteket megvalósítani (pl. 1-2 Duna híd, etc...) és szép lassan ahogy ezek a fejlesztések beérnek a támogatottság is nőni fog a fő cél érdekében.

Silent Bob 2012.08.16. 14:24:42

Jelentem, használtam a Dózsa György úton az új szakaszt és nem tartottam fel a buszt. :)

GG81 2012.08.16. 14:46:30

@Silent Bob: most nézem, hogy nem sokat toldottak ott hozzá... (tény, hogy a vágány utcába könyebben el lehet így már jutni.)
vajon miért nem engedték meg a városliget teljes hosszában az Ajtósiig?

Silent Bob 2012.08.16. 14:51:26

@GG81: Én is örülnék neki. Annyi értelme van, hogy a Vágány utcánál nagy eséllyel pirosat kapsz, átmész/áttolod, ahogy tetszik :) a bal oldalra, és onnan már van gyalogbringa a Hősök teréig.
Ha nem kapsz pirosat 99%, hogy szabálytalan leszel, mert onnantól esélytelen besorolni, így mész a buszsávban a Hősökig. Viszont buszt tuti nem tartasz fel, mert úgy vannak beállítva a lámpák, hogy az esélytelen, hogy még egy busz, vagy troli is átférjen utánad. :)

gregibroki 2012.08.16. 16:01:20

@Silent Bob: ez így igaz, én is mindennap arra járok - ha a Lehel útnál állok és zöldet kapok, elég tempósan kell menni ahhoz, hogy ne kapjak pirosat a Vágány utcánál, ha azt a zöldet elérem, maradok továbbra is a buszsávban és így elérem a Podmaniczkyt is, majd a Szépművészetinél tekerek át a zebrán a másik oldalra; ha viszont lassabb vagyok és pirosat kapok a Vágány u-nál, megyek át a Szabolcs u után a másik oldalra járdázni a Hősökig.
@GG81: szerintem azért nem, mert a Vágány u után megnövekszik a buszforgalom és emelkedik is az út a Hősökig. A Hősök után pedig egészségesebb a Városligeten át tekerni ( persze ha a Stadionok fele mész) ha a Keleti környékén van dolgod -> marad a buszsáv a Dózsán :)

Silent Bob 2012.08.16. 16:05:19

@gregibroki: Hejj, ugyanarra járunk! :)

BPO654 2012.08.16. 17:25:05

@Illes:
40 cm oldaltáv elég?? 1 méter. Mert ha a kerékpáros eldől akkor kevés lesz az a 40 cm te nagyon képzett...:D Nem kell h részeg legyen!:D

@tízpercbringa:
A gellért-hegyi villamossávra igen rámehet a busz. Mind2 tömközl eszköz, a kerékpár nem az.............:D
Egyirányú utca; pont ez az te gyök2, nem mehetnétek be csak ha van kieg tábla, v kerékpár sáv,stb, de bementek és nem a szélén hanem az szűk utca közepén jöttök szemből, és még nektek áll feljebb...:D

@B0BDobalina:
A sétáló utcák kialakítása ellen általában a leghülyébbek szoktak tiltakozni..... .-))))))))

kohabitállak 2012.08.16. 17:36:13

@nincs of the year: "Kerékpáron születtem, motoron folytattam, de vissza-visszaültem bringára, aztán autós munkám lett. Most vonatozok és gyaloglok, de a kerékpár végig megmaradt. Milyen alapon és milyen jogon vonod kétségbe, hogy van tapasztalatom?" Ott születtél?>az vicces lehetett,és motoron folytattad>a születést?>vagy esetleg az már újjászületés volt?
No a tréfát félretéve: Alapból nem vonom kétségbe, csak a (az eddig) közölt információid alapján jól látszik, hogy a BUDAPESTI!(mondjuk télen-nyáron, naponta 20-100km között, több mint egy évtizeden át>mert előtte "csak" versenyző voltam) bringázásról, napi-gyakorlati szinten nem vagy képben.

GG81 2012.08.16. 17:38:48

@gregibroki: pontosan. csak így mindjárt más, hogy te írtad le. ;-) a vágány utcától már elég szűkek a sávok, még a buszsáv is... mint ahol be lett engedve a bringás. nos, már többen rácsodálkoztak, hogy simán tour-t kéne nyernünk, ha ennyi k.agyas simán legyorsulja az ikarusokat... persze azok sem mindig padlógázzal indulnak el, de meg tudnák lepni még a leghárdkórabbakat is. :-) a lényeg, hogy a troli és az elektromotor ellen viszont még contador is kevés! és ahol szűk a sáv nem hiszem, hogy egyhamar legális viszonyba kerülhetnek...
tehát a vágánytól ott van ahogy írtad a bal oldali bringagyalog és a liget vagy a vasút után jobbra egy csomó kisforgalmú utca... de akinek a kihívás kell, meg a troli- és busz a hátsó kerekéhez plusz egy vaskos sárgacsekk, hát lelke rajta...
vigyázat jönnek a bringás zsaruk, akiknek ez is ugye a feladatuk, a bringások rendre szoktatása és a belvárosban, a Városliget környéki frekventált területen esélyesebb az előfordulásuk is, mint a ÚVH-on. ;-)

igazi hős 2012.08.16. 22:51:46

@gregibroki: Én is erre járok, de ha véletlenül nem kapok pirosat a Szabolcs vagy Vágány utcánál, akkor a téren simán besorolok balra három sávot, úgy is mindig állnak az autók.

@Silent Bob: Én is.

kohabitállak 2012.08.16. 23:18:06

@GG81: Húúú, a troli az nagyon meleg>amennyiben gyorsulásról beszélünk. Természetesen nem igyekszem minden esetben legyorsulni a buszt, csak ha előtte állva kell elrajtolnom. A következő megállóig megtépem, az már elég a továbbiak között.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.08.16. 23:58:44

@Funkerman: "persze és mindig vannak hozzád hasonlók, akik micsoda nagy igazságokat puffogtatnak"

ezt a büfit puffogtatásnak ítélem.

van of the year (törölt) 2012.08.17. 05:58:27

@kohabitállak: "Természetesen nem igyekszem minden esetben legyorsulni a buszt, csak ha előtte állva kell elrajtolnom. A következő megállóig megtépem, az már elég a továbbiak között."

Versenyző voltál, napi 20-100 km-t tekersz Budapesten, és legyorsulod a trolit. Nem vonom kétségbe, csak azt kétlem, hogy pont ez a háttér kell ahhoz, hogy megítélhesd, mi reális, mi elfogadható, egy átlagkerékpáros, egy kezdő, egy gyerek, vagy egy idősebb ember számára. Remélem, nem arról van szó, hogy aki nem ilyen penge, mint te, az kerékpározzon csak Cegléden, de ne kerékpározhasson Budapesten.

Azeroth87 2012.08.17. 08:06:31

@kohabitállak: Arra gondoltam, ha én tekerek, a buszos meg 60-al elsuhan mellettem, akkor nincs időm a szemkontaktusra, csak ha hátra nézek - az meg elég bizonytalan - persze nyilván, ha egymás mögött/előtt megyünk! :)

GG81 2012.08.17. 08:45:39

@igazi hős: az a baj, hogy neked is inkább vidékre kéne leköltöznöd! :-)
vess egy pillantást bécsre (, ami ugye a legélhetőbb városok egyike). jól látható egy korlátozott átjárhatóságú városmag, a körgyűrűkön belül, északon rakparti forgalommal zárva.
budapesten ugyanígy megvan a kiskörút belső része a látványosságokkal, mint a szent istván bazilikák, sőtt itthon még ugye a parlament is a belső körben van...
hasonlóan a körön kívül esnek, itthon mondjuk a Kálvin, ott pedig a Karlsplatz és temploma... a körgyűrűk telítettek. mint ahogy az az út is, ami a a városmagtól a ez utóbbi teret választja el... egy rákóczi úttal hasonló szerepű útról van szó, ami fontos kelet-nyugati átjáróként a 10-es és 1-es országos főutak átvezetéseként szolgál.
érdekes, hogy ezen a nagyforgalmú utak esetében a buta sógorok sem az úttesten vezetve képzelik el a kerékpáros forgalmat, hanem külön vezetett infrákon, tereken keresztül, szeprarált bringautakon és bringagyalogokon... buszsávról sem beszélhetünk, mert ezek tényleg annyira buták, hogy inkább nem buszban utaznak, inkább villamosban! talán itthon is ebből, a fejlesztési irányból kellene megközelíteni a dolgokat... még egy érdekesség, hogy ezeknél a megoldásoknál nekik valahogy volt elég terük, várostervezésügyileg... elférnek a szeparáltan vezetve a közlekedési formák.

kohabitállak 2012.08.17. 09:22:39

@Azeroth87: Látom profi közlekedő vagy... Kérlek ne is próbálj meg semmilyen hátulról jövővel szemkontaktust keresni! Nem erre való, de pici józan ésszel belátható, hogy már fizikailag is butaság e gondolat.

kohabitállak 2012.08.17. 09:30:39

@van of the year: Pont azt írtam, hogy a trolit nem, de mind egy. Azt mondom, hogy a bringás még az engedélyezett buszsávban is vendégként kell viselkedjen. Vagy eltud lógni a busz elől, félre tud húzódni úgy hogy közben nem kakilja össze magát a félelemtől. Legyen annyira etikus, józan eszű a polgár, hogy dönteni tudjon. Ha fél és-vagy lassú, menjen bringaúton, mellékutcán. Így kerekezz Budapesten.

közösperonos átszállás 2012.08.17. 09:31:15

@nincs of the year: "
Ha az átmenő gépkocsiforgalom nem haladhat át a mellékutcákon, akkor ott a kerékpáros zavartalanabbul, gyorsabban tud haladni"

Ez kevés, akkor lehet elérni az egyenletes és relatíve nagy átlagsebességet, ha a helyi forgalommal szemben az átmenőnek elsőbbsége van. Ezt a kis utcákban csak nagyon neccesen tudod elérni, és akkor a helyieket bőszíted fel vele, akik az amúgy kisforgalmú utcájukban sem tudnak majd a házuk elé parkolni, vagy macerás lesz a kertjükbe ki-be állás.

wagadogu 2012.08.17. 09:41:10

@D4D: "Álló jármű, mely jobbra indexel, én meggondolnám..." Én is meg szoktam gondolni. És eldöntöm, hogy maradok vagy megyek. De szerintem ezen kár pörögni, nem én vagyok az, aki a láthatóan kanyarodó és indexelő autót jobbról még megelőzi.

közösperonos átszállás 2012.08.17. 09:42:17

@GG81: "pont szintén szeged, de hogy alföldi az biztos. gyalogos átkelőnél kis tábla, gyakori rendőri ellenőrzésekkel, hogy 'tolják át' a bringások a vasat!

én inkább nem kekeckednék a rendőrrel, a csekket úgy is ő írja vagy lehet járkálni a pert intézgetni... "

Békés megyében van sok ilyen. Ha ezeket a táblácskákat relevánsnak ismerjük el, akkor oda jutunk, hogy a kerékpáros átvezetésen is csak tolni szabad (de asszem olyan is van, hogy az egyik oldalról közelítve tilos, a másikról meg nem...).

gregibroki 2012.08.17. 09:53:31

@kohabitállak:én is úgy vagyok vele, hogy aki tapasztalt bringás és tud is biciklizni, ANNAK könnyebbség ez a buszsávos megoldás (mivel nem kell hallgatni a pattogást az autósok részéről, akik sokszor ugatnak az anyósülésen keresztül)
barátnőm nem tapasztalt, vele nem is fogok menni ilyen helyeken, hanem választjuk a kevésbé forgalmas mellékutcákat 2X-3X hosszabb menetidő garantált, de akkor leszarom

amúgy a Margit-hídon is rendszeresen pattognak, ha az autók között megyek Buda felé, pedig engedélyezett ott menni

közösperonos átszállás 2012.08.17. 10:06:28

@nincs of the year: (Párizsban) "Ott a busz majdhogynem hobbi opció, városnéző járat, fanok közlekedési eszköze. "

Hát akkor tényleg tökhülyék ezek a franciák, hogy 180 km-nyi buszsávot csináltak egy városnéző járatnak. Avagy esetleg lehet, hogy valami más van a dolog mögött, nem-e? :-)

(Amúgy a metróvonalak nagy része földalatti villamos.)

kohabitállak 2012.08.17. 10:19:53

@gregibroki: Pattognak nekem is, a különbség az hogy észrevesznek>nyünyörögnek kicsit>KIKERÜLNEK! Míg az Árpád-hídi bringaúton pedig frontálisan nekem hajt a kolléga. Azóta ott is az autóúton tekerek.

gregibroki 2012.08.17. 10:54:15

@kohabitállak: ha nincs rajtam bringáscipő, akkor az Árpád-hídon Buda fele csak a Népfürdő úti le- és felhajtóig megyek az úton, utána térek le a "bringaútra", ahol nem szívesen megyek, de ha van, akkor végigrakom a hidat,

a Bécsi útról visszafele pedig nincs is nagyon más választás, ha az ember nem akar eltökölni 5 percet a hídra való feljutással, mondjuk az elég adrenalindús gyakorlat (jönnek a Szentendrei útról nem 50-nel az autók - teljes joggal, hiszen 70nel mehetnek)

a másik dolog, amit imádok az Árpád-hídon, az a korlát, sokszor elképzeltem már, ahogy szemből jön valaki középen, én letérek egy kicsit és beleakad a kormányom a korlátba... érdekes lehet, mondjuk még soha nem ugrottam le hídról, egyszer ki lehet próbálni :)

GG81 2012.08.17. 11:14:49

@kohabitállak: vicces srácok vagytok... ti elvárjátok, hogy a Á.hídon buda irányába haladó autók az úttesten kikerüljenek titeket, amikor teljesen ILLEGÁLISAN ziháltok ott, míg leesik a karikagyűrű az újjatokról, ha a KÖTELEZŐ kijelölt kerékpárúton nektek kéne valami forgalmi szituációt lekezelnetek.

kohabitállak 2012.08.17. 11:18:22

@gregibroki: Pont ez történt tavasszal az Árpád-hídon>a fickó behajtott az első kerekem és a váz közé>a kormányom beakadt a víz felőli korlátba>vízszintesen repülve konstatáltam, hogy 20cm-el a korlát fölött repülök.

kohabitállak 2012.08.17. 11:22:02

@GG81: 12 év alatt egyszer nem sikerült és csak kerékpárúton, bringással nem. A Dunába bámult és akkor jött belém mikor mellette voltam>se megállni, se a korlát miatt kerülni nem volt esélyem. Még ő magyarázott, hogy ez csak bringa, meg kerékpárút, itt nem kell foglalkozni a jobbra tartással és különben is miért nem álltam meg?

GG81 2012.08.17. 11:38:53

@kohabitállak: oké, de erre nem az a megoldás! ugye te is érzed... nekem is előztek ki már szemből... épphogy elfértünk, és?
a szoros jobbratartás ott sem megoldás, mert a kielőző aszitte elfér, mondhatni csalogattam, hogy tegye meg... szóval a középtől jobbra tartás van, azóta senkinek nem fordult meg a fejében.
(megoldásaim: kerülni a szakaszt... nehéz. nyáron a sok kocabringás rajzás idején minimalizálni->sokkal jobban szeretek télen tekerni!)

ha autóval lett volna necces szitu a hídon, akkor a párhuzamos bringaúton 'kerülnél'???

Perillustris 2012.08.17. 11:41:51

@GG81: "ti elvárjátok, hogy a Á.hídon buda irányába haladó autók az úttesten kikerüljenek titeket"

Ez egyenesen abszurd.

gregibroki 2012.08.17. 12:24:16

@kohabitállak: huh, az para :)

@GG81: nincs rajtam sokszor bringáscipő, nem várom el, hogy kikerüljön, de azért jól esik a törődés

kohabitállak 2012.08.17. 12:49:27

@GG81: Demagóg vagy mint általában és így szeretünk. :) A csávó nem előzött senkit! Egyszerűen nem előre nézett és amikor balra belebambult a Dunába, naná hogy nem egyenesen haladt tovább. Mert ugye arra megy amerre néz, a barma.

GG81 2012.08.17. 13:01:26

@Perillustris: miért is? van ott keresnivalótok az úttesten? NINCS. ott a KÖTELEZŐen használandó infra kiépítve, hogy átkelhess a Dunán vagy válassz másik hidat!

GG81 2012.08.17. 13:03:47

@kohabitállak: ez nem demagógság, ennyi erővel te sokkal inkább vagy értetlen... én a saját példámat írtam le, miként alakult ki az a helyzet. te meg bambulásról írtál... nagyon más (nem műszaki) okok nem is lehetnek egy frontális ütközéshez nyílegyenes úton...

gregibroki 2012.08.17. 13:07:17

@kohabitállak: nem demagóg, csak törvénytisztelő;

márpedig ha valahol tilos a kerékpáros közlekedés, akkor az tilos és kész, ezzel nincs mit tenni

a köztéri vizelés is tilos, de kit érdekel - pedig ki van becsülettel építve hozzá az infra :)

kohabitállak 2012.08.17. 13:08:12

@GG81: Egy szónak is száz a vége> több mint 100 ezer városi kilométer alatt autós még nem jött nekem sehogy sem>nem is nagyon veszélyeztetett. Az új sütetű bringások viszont naponta nyírnának ki, ha hagynám. Köszönöm nem kérek belőlük.

Perillustris 2012.08.17. 13:15:08

@GG81: Na, most is kiderült, hogy nem az érdekel, amit leír egy kommentelő, hanem azt nézed, hogy ki írja. Hiszen pont azt írtam, hogy "egyenesen abszurd" elvárni, hogy az Árpád-híd úttestjén tekerőt kikerüljék a gépjárművezetők.

Az pedig szintén védjegyed, hogy ebből már azt a következtetést is levontad, hogy én ott nem használom a kerékpárutat.

Fordított esetben - gondolom én - már hamuvá égtem volna - kedvenc szavajárásodat alapul véve.

Mókás.

GG81 2012.08.17. 13:26:35

@Perillustris: már ne haragudj, de a szövegkörnyezetből ítélve a reakció inkább volt szarkazmus, mintsem más... tökmindegy melyik k.agyas troll írta volna. ha komolyan gondoltad volna, folytattad volna... így nem lehetett másként megítélni.

asszem a te védjegyed pedig ez a fajta kioktató felsőbbrendűség próbál lenni...

mindegy is, mindig szórakoztat, ha a nagy peril bával cserélhetek eszmét a törzsgárdából...

GG81 2012.08.17. 13:31:13

@gregibroki: azért a köztéri vizeléssel is vigyázz, a rendőrök már erre is kapnak... csorgatás közben tettenérni elég kellemetlen, mint ahogy menekülni próbálni... :-D de ezt legalább lehet jól elbújva csinálni, viszont az árpádhídon eléggé szem előtt hívjátok magatok ellen a sorsot, legyen az akár egy igazoltatás+csekk kombó... ez azért valamilyen szinten bátorság, hogy nem csak úgy átsunnyogtok. :-D sok sikert! a celebke is hasonlóan gondolkozott a kiskörúti villamos alatt!!

kohabitállak 2012.08.17. 13:35:56

@GG81: A kiskörúti színészt volt szerencsém ismerni>akkor ült bringára ha már olyan részeg (meg egyéb...)volt, hogy gyalogolni nem tudott.

GG81 2012.08.17. 13:42:13

@kohabitállak: az MK, a CM és a neadj' a k.agy feladata épp pont nem ez lenne, hogy az újdonsült bicajosokat integrálja!?!? vagy csak addig kellenek a mazsolák, amíg lehet velük CM-en fotózkodni (háttér tömeg statisztáknak)???

kohabitállak 2012.08.17. 14:40:38

@GG81: Tartok tőle, hogy igazad van. A CM a legnagyobb gáz>utána 1 hétig vérszomjat kapnak az autósok>teljes joggal.

ex-dr. vuk 2012.08.17. 17:01:15

@GG81: tudsz olyan autos erdekkepviseletet, akinek a torekveseivel nem ertesz egyet?
Ha igen, akkor az mar szethuzas?.. Furan ertelmezed a dolgokat... Ha egyvalaki szerint nem jo az, amit az MK kepvisel, akkor az MK tunjon el? Vagy hogy gondolod? A par idiota neonaci miatt tunjon el a demokracia?

D4D 2012.08.17. 21:02:35

@gregibroki:
amúgy a Margit-hídon is rendszeresen pattognak, ha az autók között megyek Buda felé, pedig engedélyezett ott menni

- Viszont faszság is Buda felé ott menni, mivel szeparált, jó szeparált, jól szeparált, jó kerékpárút van.

:)) Jó mondat lett:))

D4D 2012.08.17. 21:03:26

@közösperonos átszállás:

(Amúgy a metróvonalak nagy része földalatti villamos.)

Itthon nem?

D4D 2012.08.17. 21:07:41

@ex-dr. vuk:
tudsz olyan autos erdekkepviseletet, akinek a torekveseivel nem ertesz egyet?

- Empamo. Akkor is megtagadnám őket, ha a 2 Ft-os benzinért harcolnának.

Nem tudok azonosulni a barom stílusukkal, meg sokszor azzal sem, amit mondanak.

ex-dr. vuk 2012.08.17. 21:54:10

@D4D: Bar nem emlitenem egy lapon az empamot az MK-val, de errol beszelek. Egy erdekkepviselettel SOHA nem fog mindenki egyet erteni azok kozul sem, akiknek az erdeket kepviseli. Nincs ilyen. Es ez nem jelent semmit. Ha az elutasitok aranya nagyon magas akkor az mar igen, de az MK-nal ez nem all fenn tudtommal.

ex-dr. vuk 2012.08.17. 21:55:23

@kohabitállak: mindenki mas meg a MINDENNAPI (nem evente ketszeri) dugok miatt. Na akkor most ki baszik ki masokkal?

ex-dr. vuk 2012.08.17. 22:01:50

@GG81: a csekket csak akkor irja, ha te elismered, hogy szabalytalan voltal. Ha nem, akkor a feljelentessel vallalnia kell a kovetkezmenyeket ha olyanert buntet meg, ami nem is tilos. Ezt mar azert kevesbe vallaljak fel, max ha felsobb utasitast kapnak ra (lasd mopedautok - minden feljelentettet felmentettek).
A "toljad" tabla pedig nem kresz tabla, igy ez alapjan nem buntethet meg (illetve de, ha egetni akarja magat).

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2012.08.17. 22:40:37

@D4D:
Amin csak 1000 gyalogos van melletted meg olyan hullámos mintha a Dunán mennél át. Plusz némi betontömböt is kerülgethetsz a közepén.
Mitől szeparált? A gyalogosoktól nem.
picasaweb.google.com/saganbp/MargitHid#5727649261369606898
Egyébként járművel meg úttesten megyek,már csak elvből is :))

D4D 2012.08.17. 23:04:15

@tízpercbringa:

Amikor én járok arra, ez jellemzően hétköznap délelött van, akkor nem ilyen tömött. És a képről látom, eddig nem tudtam, hogy az oszlopok is ilyen kellemesen belógnak.

Ugyanakkor a forgalmi telítettség ugyebár nem mentség.....

Azzal viszont egyetértek, hogy járművel inkább (itt is) az úttesten, mert a kép alapján ez tényleg überszar.

kohabitállak 2012.08.18. 02:52:53

@ex-dr. vuk: CM=Pride>elsősorban nem az egynapos dugó miatt, hanem az eszmeisége, az üzenete miatt van utána a jogos utálkozás.

GG81 2012.08.18. 09:44:38

@ex-dr. vuk: teljesen hibás az autós párhuzamkeresésed. az autózásért nem kell lobbizni... viszont a kerékpározás terjesztése fontos cél kellene, hogy legyen, amihez meg kellene szereznetek, minden fórumon a széles társadalmi támogatottságot. azt azzal nem fogjátok tudni elérni, ha nem határolódtok el egyértelműen a gyalogosok közt centizgető cikázóktól, a piros/tilosjelzésen áthaladóktól (semmi magyarázkodás, semmi ideológiagyártás), etc...
ha most elkezdenél megint az autósok felé visszamutogatni, akkor fail! gondolkozz előtte és értelmezd a komment elejét!

párhuzamot vonni mondjuk a bkv és a tömegközlekedés használatára bátorítás érdekében létező társaságokkal lehetne. azt is a béka segge alól kell felhozni, újra népszerűsíteni... úgy, hogy közben utas-bliccelő utas kerül ellentétbe (, bár a bliccelő nem is igazán utas), a játékszabályok betartásáért.

mert amíg ti a saját kis 'bliccelőiteket' nem lökitek ki magatokból, addig ne is várjátok, hogy a szimpatizánsaikat nem fogják velük azonos módon megítélni (általánosítás!?, looph@szt. pont a bekezdés értelmezéséből kifolyólag)

további sok sikert!

GG81 2012.08.18. 09:56:27

@D4D: nem értem hol a hiba!? láttak ezek már amszterdami utcaképet, ahol ugyanilyen leosztású bringagyalogok vannak!? láttál a képen a bringás sávokban gyalogost? szépen mindenki halad a sávjában, egymást követve... ráadásul amszterdamban nem kicsit több túrista van, akik nem félnek rátévedni a bringasávokra sem, mivel a járdákon nem férnek el... a megoldás forradalmi, a bringás lecsengeti a francba, kikerüli, de nem megy le az úttestre. hüJék ezek a hollandok és toleránsak is a pénzthozó turistokkal...
és pont erről írtam fentebb... oké itt már legális (lett) az úttesten menni, de az árpádhídon is erre hivatkoznak, ahol viszont NEM. szóval inkább mennek az úttesten és azt várják el, hogy az autós kerülgesse őket, mintsemhogy ahol kötelező bringaút van, ott kiálljon a jogáért és elküldje az odatévedt gyalogost a vérbe... vagy itt szépen beálljon a sávja forgalmába, ha tud előzzön... nemkicsit vannak ezek kifordulva.

ex-dr. vuk 2012.08.18. 10:12:50

@GG81: az MK-nak miert kellene felelosseget vallalnia az idiotakert? Idiotak mindig is lesznek.

az MK a gyalogok kozott cikazo idiotak ellen is tesz: pl. amikor az uttesten tekerest preferalja a jardasitott kerekparutak helyett, ezzel leszoktatva a jardarol a bringasokat. Azert meg ezutan is marhasag azt feltetelezni, hogy a kerosok 100%-a normalis lesz...
Szeleskoru tamogatottsaga van az MKnak, nem tudom mirol beszelsz.

Ha mar BKV, maga a BKV tehetne azert, hogy tobb utas legyen: pl. a bejaratoknal orkodo trollsereget kidobni es beleptetokapukat csinalni. A varos is tehetne erte: ne legyen 2x3 sav a kocsiknak belvarosban, ezzel is a tomegkozlekedest es a kerekparozast tamogatva. Ezert lobbizik az MK is.

ex-dr. vuk 2012.08.18. 10:13:32

@kohabitállak: miert, szerinted mi az "eszmeisege" es az "uzenete", ami miatt "jogosan" utaljak oket?

Tudod egyaltalan?

ex-dr. vuk 2012.08.18. 10:18:24

@GG81: amsterdamban szerintem ilyen keskeny kerekparutat nem nagyon latsz, meg koppenhagaban tudom, hogy autonyi szeles az egy irany... szoval ne hasonlitgassuk.
annyi igaz, hogy itt most az utminoseg jo es nem log be telefonfulke meg tabla (legalabbis a hid kozepen epp nem), mert ugye ez is szokas.

ex-dr. vuk 2012.08.18. 10:32:25

@GG81: mondjuk nekem az is kodos, hogy mit ertesz "kilokesen" valakit"magunk kozul". Eppen az elhatarolodas az, amivel ezt megteszi, nem?

GG81 2012.08.18. 12:21:50

@ex-dr. vuk: mi vaaan? szerinted az általad is hivatkozott országokban nincs 2*3 sávos autóutak?? olvass már fentebb a bécsi példát vagy az amszterdam CS-t mellett futó fő közlekedési utat!!! HALÓ! támogatják a bringázást arra, de a főbb utakból (, mint itthon pl. a Rákóczi út vagy a Váci) nem csinálnak biciklisávos forgalomcsökkentett izét... jóreggelt! az olyan helyeken még a legdurvább belvárosban (láss világot, láss térképet) is SZEPARÁLT infrát alkalmaznak.

kohabitállak 2012.08.18. 12:55:08

@ex-dr. vuk: Ugyan az mint a Pride-nak>egy kisebbség bosszantó magamutogatása. Nem vallok olyat, hogy tiltsák be>virágozzon minden virág, csak értelmetlen, a józan ésszel ellentétes energiapazarlás. Igaz, ez a privát>bringás véleményem.

ex-dr. vuk 2012.08.18. 12:56:52

@GG81: nem forgalomcsokkentes kell hanem kerekparsav. Es a BELVAROSBAN 50 folott NE! Ennyi boven eleg. Pl. ha a Vaci nem 2x3 sav lenne hanem 2x2 es a szelsok busz+kerekpar, mar elorebb lennenk.
Egyebkent a varos MELLETT futo autoutakat ne sorold mar ide, en belvarosrol beszeltem. De varoson belul barhol indokolatlan a 2x3 sav kerekparos hely nelkul.
Szeparalt infrat pedig mar nem nagyon alkalmaznak nyugat europaban varoson belul (tudom, hogy meg van, mert maradt, de).
Meg azert van am egy halvany kulonbseg a jol atgondolt es szeles (gyalogosoktol is szeparalt) kerekparut es a nalunk levo jardara festett csikkal kialakitott hitvany toredezett burkolatu "kerekparutak" kozott :)

ex-dr. vuk 2012.08.18. 12:57:31

@kohabitállak: akkor rosszul tudod, hogy mi a CM celja. Informalodj, mielott hulyeseget beszelsz.

kohabitállak 2012.08.18. 13:12:50

@ex-dr. vuk: Nem érdekel a célja, mert az a meghatározó amit egy kívül álló közlekedőnek átjön ebből>ő sem fog utána járni a céljainak>ezért gáz z SZINTE minden ilyen kisebbségi demonstráció. Én aki egyszerűen napi konfliktusmentes közlekedésre használom a bringát, a saját bőrömön érzem a CM "áldásos" hatását az utána következő napokon. Köszönöm, nem kérek belőle.

kohabitállak 2012.08.18. 13:40:45

@ex-dr. vuk: Egész pontosan>van egy rakás gépi hajtású közlekedő akit naponta bosszantanak föl a tehetségtelen és vezetni képtelen kerekezők. Mit látnak, mit üzen nekik ez a fölvonulás>a minden napi kellemetlenkedés és szívatás mellé itt van nektek még egy púp>egész napra, sokaságként, útlezárásokkal>örüljetek velünk, holnapra még többen leszünk! Ennyit látnak a CM céljaiból és innentől fogva az egyetlen etikus és értelmes cél>minél konfrontációmentesebb közlekedés elérése>halálra van ítélve.

ex-dr. vuk 2012.08.18. 14:31:01

@kohabitállak: honnan tudod, hogy mit latnak? miert az a fontos, hogy SZERINTED mi a celja? ha nem tudod a celjat akkor ne allitsd azt, hogy igen. allitottal valamit, tevedtel.
A CM egyik eredmenye eppen az, hogy a bringazasrol ennyi szo esik, es hogy a varos(szar)haziak figyelmenek kozeppontjaba (is) kerult. Ennek a gyumolcset te is elvezed nap mint nap, amikor kerekezel a varosban. Jarj nyitott szemmel.

kohabitállak 2012.08.18. 14:48:36

@ex-dr. vuk: Onnan tudom, hogy kérdezni szoktam, nem az újságban elolvasni a statisztikát. És tényleg nem tudom mi a célja és mint már írtam, az etikus és konfrontációmentes közlekedés szempontjából (és mint közlekedőt, engem ez érdekel>az új infrákat leszarom>nem használom őket, mert szarok 1től, 1ig) a cél teljesen mindegy>az autósokat akikkel együtt kell élni, őket sem érdekli>kérdezd meg őket! A gyümölcseit??!!! Ja, hogy ez gyümölcs rohadt és kukacos..., sebaj, jó étvágyat hozzá!

ex-dr. vuk 2012.08.18. 15:04:03

@kohabitállak: melyik uj infrakat szarod le? a vadiuj jardasitott kerekparutakat en is. eppen ezek ellen harcol az MK...
a CM nem (csak) az autosoknak szol. szerintem a legkevesbe nekik. ugyan arra jo felejuk, hogy megmutassak, hogy milyen sokan kepesek auto nelkul kozlekedni (sokan azt sem tudjak, hogy ez egyaltalan lehetseges), nem ez az elsodleges cel. plane nem a hergeles. ha erdekel, nezz utana.

kohabitállak 2012.08.18. 15:19:39

@ex-dr. vuk: Nem érted, vagy nem akarod?! Nem vitatom el, hogy nem a hergelés a cél>ilyet még csak nem is föltételezek>ellenben a hergelés az eredmény! Még ha nem is az autósoknak szól elsősorban, látják, tapasztalják, hatást gyakorol rájuk a CM, ha akartátok, ha nem. És ez a hatás a hétköznapokban gyűlöletet és nem nyugisabb együttélést eredményez. Az elcsépelt mondással élve: a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve.
Azt meg végkép butaságnak tartom, hogy CM üzenete:mennyien közlekednek bringával>a résztvevők elenyésző száma a valóban, napi szinten bringával közlekedő. A többség a hétvégi pozőr>ezt nem nehéz belátni, csak végig kell nézni rajtuk mikor gurulnak tova.

kohabitállak 2012.08.18. 15:23:02

@ex-dr. vuk: Na megyek és megpróbálok közlekedni egyet, bár hétvége van, így különösen óvatosnak és figyelmesnek kell lennem... :)

ex-dr. vuk 2012.08.18. 16:20:38

@kohabitállak: elhiszem, hogy a resztvevok EGY RESZE nem napi kozlekedo, ugyanakkor nagyon sok napi kozlekedo NEM VESZ RESZT. Valojaban senki sem tudja, hogy hany napi kozlekedo van, idonkent felmereseket vegeznek. Nezz utana. De mindenkeppen az a cel, hogy ez az arany emelkedjen, es emelkedik is! Nezz csak szet, hasonlitsd ossze a 10 evvel ezelotti helyzettel.
Ja es a "pozorok" nagy resze naponta nem ugy kozlekedik, ahogyan elmegy egy CM-re. Hetkoznap hetkoznapi ruhaban van egy bulin meg buliruhaban. Te nem igy szoktad?

kohabitállak 2012.08.18. 19:24:12

@ex-dr. vuk: Hát ez az>sok napi közlekedők(pl.én is) nem vesz részt>talán nem véletlenül>ez nem egy mutogatni való életforma>összetartozás(mert amúgy üres az élet?)érzés>ez egy közlekedési forma>se több, se kevesebb>szerintem. És igen, megélem naponta, hogy mennyivel több a kerekes>akiknek ez összetartozás és másodsorban helyváltoztatási mód>úgy is bringáznak. A pozőrt messze nem a ruhája alapján szúrom ki, hanem ahogyan ül és ahogyan mozog alatta a bringa>pl.nem VEZET, hanem utazik. 2-3 éve kezdődött, hogy azt hiszik az új kerekes, hogy ez valami divatos játék>kívánom, hogy éljék túl és én is. Ha a CM és az MK azért kampányolna, hogy az iskolában (mint gyerek koromban) kötelező legyen az alapszintű KRESZ oktatás és ami sokkal fontosabb>a gyakorlati technikai kerékpáros tudás gyakoroltatása>libikóka pallón való áthajtás, félkézzel manőverezés, biztonságos egyenes haladás kis sebességgel, lassú manőverezés szlalom pályán>csak pár ami kis srác koromból eszembe jut>nem ilyen életveszélyes balfékek árasztanák el az utakat. Ufff...

ex-dr. vuk 2012.08.18. 19:33:01

@kohabitállak: Mi tortent a vesszo karaktereddel? Mind atvaltozik ">"-re :)

A bicikli kinek mi. Nekem nelkulozhetetlen (!!) kozlekedesi eszkoz, de a CM-re is elmegyek, mert latom ertelmet.

A fiatalok koreben nem a technikai tudas az, ami hianyzik, es nem is a szabalyok ismerete. Szimpla moral, es a helyes kialakitasok.. Tudnad hany szabalytalan infra letezik... Rengeteg. Eselyed nincs sokszor betartani. Es itt van meg a megfelemlitettseg az autosoktol. Sokan ezert menekulnek a jardara. Ez utobbi a kerekparosok szamanak novekedesevel automatikusan javulni fog, tudod: sok lud disznot gyoz.

Ezt a "nem vezet hanem utazik" dolgot nem ertem...
Nekem lenyegtelen, hogy valaki azert jar bicajjal, hogy sporoljon, azert mert neki kenyelmes vagy mert divat vagy eppen mert egeszseges. Az a lenyeg, hogy kerekparozik es nem kocsiban/motoron ul, es nem szennyezi a levegot es nem hangos. Egy nagyvarosban ezek fontosak.

kohabitállak 2012.08.18. 20:16:09

@ex-dr. vuk: >ez a karakter valami ilyesmi: "ebből következik, hogy" :) Sajnos igenis hiányzik a technikai tudás>képtelenek egyenesen haladni egy 1m széles sávban és ez csak egy a sokból. Vezet> defenzíven közlekedik, előre gondolkodik, előre kikalkulálja a többi közlekedő cselekedetét ezért felkészülten tud reagálni. Technikailag tud kerékpározni. Utazik>teker, gurul alatta a gép, nézelődik és közben arra kacsázik amerre a fejét fordítja, vagy az első kereket bámulja, félkézzel telefonál, pedig két kézzel sem tud egyenesen menni. Ezért totál felkészületlenül éri egy (számára) váratlan szituáció>be pánikol>kaszál mindent, és folytathatnám reggelig... És hogy ne csak ekézzek, van egy ötletem>a CM és az MK szervezői indítsanak GYAKORLATI városi kerékpározási tanfolyamot. Nem, nem kell jogsi a bringára, de ha forgalomban közlekedünk vele, igen is szükség van bizonyos ismeretekre. Mivel az általános iskolában esélytelen, hogy újra legyen ilyen oktatás, ezt fölvállalhatnák, ennek lenne gyakorlati haszna! Pl.régi futárokat kellene bevonni ebbe. Akiben van egy pici alázat (nem én vagyok a mindent tudó) és józan paraszti ész, az szerintem részt venne ilyenen. Főleg ha ezek a szervezetek kampányolnának e mellett is, nem csak a "legyünk minél többen és akkor győzünk" mellett.

GG81 2012.08.18. 20:33:49

@ex-dr. vuk: bécs BELvárosa mellett... a Karlsplatz környéke az nem tűnik külvárosnak.

ex-dr. vuk 2012.08.18. 21:48:06

@kohabitállak: meg fogsz lepodni: letezik ilyen technikai "tanfolyam", "bebiciklizes" a neve. Igazabol Szegeden kezdodott ez az otlet, az volt a neve, hogy "Hogyan ne utessuk el magunkat" tura. Aztan pesten feltalaltak a spanyolviaszt.

Engem jobban aggaszt a te szavaiddal elve "utazo" autovezetok. Nemkicsit nagyobb kart tudnak okozni (es okoznak is). Nem kerekparosok miatt halnak meg tucatnyian naponta az utakon...

kohabitállak 2012.08.19. 15:29:18

@ex-dr. vuk: Propagálni 1000-el ha van>érdekes a CM-ről léptem nyomon hallok a médiában, erről most először. Érdekes, nekem fényévenként egyszer van konfliktusom az autósokkal, az is inkább az utóbbi 2évben>az említett utazó bringások rossz hatással vannak rájuk>ha gondom van valamelyikkel az direkt szemétkedik. Utazó autóssal alig-alig találkozom>máshol tekerünk? Vagy lehet azért van ez így, mert első perctől, autósként, autós fejjel bringázom közöttük?

közösperonos átszállás 2012.08.19. 16:00:26

@D4D: "(Amúgy a metróvonalak nagy része földalatti villamos.)

Itthon nem? "

Az 1-es vonal (a MillFAV) ilyen, a másik kettő echte nehézmetró.

ex-dr. vuk 2012.08.19. 16:14:35

@kohabitállak: szeged: szegedbicaj.blog.hu/tags/hnuem

eleg sokszor szandekosan szemetkednek, es meg csak fel sem ismerik, hogy ez mar buntetojogi kategoria (kozuti veszelyeztetes). es miert? mert pl. szerintuk nem ott kene menned, ahol mesz. persze amugy fingjuk sincs, hogy hol kellene, mert kerekpart csak teveben lattak es a szabalyokhoz sincs sok kozuk... egyszer levizsgaztak es ettol ok mindent tudnak a kerekparos meg semmit (holott lehet h ne ki is van jogsija, vagy ha nincs is ettol meg ismerheti a szabalyokat).
Szoval tul nagy az arc nagyon sokszor, mindket oldalon. Visszabb kene venni, es haboruzas helyett kozlekedni.

Erdekes egyebkent, hogy autos-autos kozott van konfliktus, akar tettlegessegig meno, ket kerekparos kozott a legritkabban... Vajon miert?

igazi hős 2012.08.19. 23:28:25

@kohabitállak: "érdekes a CM-ről léptem nyomon hallok a médiában, erről most először" A Bringázz a munákba! programról hallottál? Pedig most már több parlamenti képviselő, sőt egy államtitkár is részt vett az évadnyitó bebringázáson. De ennek nyilván nincs akkora visszhangja, mint egy CM-nek. Ez érthető: 1-200 bringás nem bénítja meg a várost, a mindennapi bringásoknak pedig egyáltalán nincs hírértéke.
"Ágyában dohányzott borsodbányai lakásán Haris Márton vájár. Miután végigszívta cigarettáját, lámpát oltott, falnak fordult és elaludt." Ez csak Örkénynél Hír.

igazi hős 2012.08.19. 23:36:37

@ex-dr. vuk: "Vajon miert?" Talán azért, mert az autómban röhögve csinál valaki több százezres kárt, sőt már egy koccanás is lehet GTK, addig a jobbik bringám sincs száz ezer, de a munkába járó bringámnál jobbat rakok össze 80-ból. Ráadásul, ha gajra vágja valaki a bringámat, akkor előveszem a másikat, vagy autózom pár napot, de ha az autó megy a karosszériáshoz, akkor az legalább 1 hét kiesés, de egy sűrűbb időszakban (pl. első havazás után) akár 3 hét is lehet.

D4D 2012.08.22. 10:01:30

@közösperonos átszállás:

Nehézmetró, ahol át lehet kiabálni a másik állomásra?

Egyedül az M2-nek van metróra emlékeztető megállókiosztása.

Az M3 már kezdő villamostüneteket produkál (Arany János u., Forgács u.)
Az M4 pedig egyértelműen villamos. Olyan villamos, amelyik a föld alatt megy. (Fehérvári út - Kálvin)

kohabitállak 2012.08.22. 19:48:14

@D4D: Nem azzal van a itt a baj, hogy nehéz-metró vagy nem, hanem a koncepcióval. Elindulsz például Szentendréről HÉV-el>átszállsz az 1-s villamosra>majd valamelyik Metróra. Három infra, három különböző szerelvény és két átszállás. Ehhez képest pl. Münchenben egy hasonló utazás: HÉV a városhatárig>villamos a belvárosig>Metró a belvárosban>adott esetben nulla átszállás>>ugyan az az infra, ugyan az a szerelvény, csak más sebességgel halad a különböző szakaszokon és csak ott megy (drágán) a föld alatt, ahol tényleg szükséges. Az M4-nek az a legnagyobb bűne, hogy kerüli ezt a koncepciót. Pedig asszem nem kell magyarázni az értelmét.

dubai tennis 2012.08.27. 18:17:09

@kohabitállak: jó a példád, de a szentendrei hévről közvetlenül átszállhatsz a metróra. téged a bkk fizet ilyen jó útvonaltervekért?

kohabitállak 2012.08.27. 23:37:32

@SektaLeaks: A hármasra? :) Egyébként igazad van, lebuktam... :)

Sarkanyrepules Extremtura 2012.12.19. 11:44:46

Sziasztok, hat éve árulok biciklit, szezonban havi 2-3 bicajt adok el olyanoknak akit buszságvon vagy bicikiuton ütöttek el. A buszsáv kialakitása totál gáz, nem veszik figyelembe az igényeket.

www.bicaj.hu
süti beállítások módosítása