Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Átadták az Andrássyn a vörös szőnyeget

2012.05.29. 22:00 - kirk kapitány

Ötven millióba került, és eltüntette a budapesti belváros bringás halálsávját.

Kedden hivatalosan is átadták az Andrássy úti kerékpársávot, amelyet védősáv választ el a parkoló autóktól, hogy a biciklisek biztonságos távolságban kerülhessék ki a nyíló kocsiajtókat, és piros színével vizuálisan is felhívja a közlekedők figyelemét a fokozott elővigyázatosságra.

A beruházást a főváros a szokásos útkarbantartási keretéből állta, nem költöttek rá külön alapból vagy EU-s pénzből.

A biciklisek képviselői, köztük László János, a Kerékpárosklub elnöke szerint az új kerékpárút jó fejlemény, és külön öröm, hogy a kerékpáros civil szervezeteket is bevonták az előkészítésbe, egyúttal bizakodóak, hogy sok ilyen lesz még.

Kisebb kritikai észrevétel volt, hogy a mellékutcáknál meg kéne szüntetni a sarki parkolóhelyeket annak érdekében, hogy a jobbra kanyarodó autók idejében be tudjanak sorolni a bringasávra, az ott tekerő biciklik mögé, és onnan kanyarodjanak jobbra, így nem hirtelen kéne elvégezni a manővert.

344 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr774553841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

közösperonos átszállás 2012.05.31. 11:06:27

@Farkass Bertalan: Le vagy maradva egy brosúrával. :-) Sokan azért bringáznak (én is azért csináltam), mert akkor nem probléma a dugó meg a parkolás, autóval meg az tud lenni. Képzeld, még Szegeden is. :-) Én pl. most kocsival járok, de jobb volt bicajjal (csak munkahelyet váltottam, és így, nekem már messze van), képzeld, télen meg buszoztam. És hát jóhogy, Indiában meg az alföldi nagyfalvakban azért bicajoznak a népek, mert nincs pénz másra (meg mert alkalmasak rá a települések, ezt említsük meg újra, mert hajlamos vagy letagadni), tehetősebb nagyvárosokban, pl. Pesten meg főleg azért, mert kisebb szívás, mint autóval.

Apropó, ha már így vered a melled, mennyit keresel? Csak hogy esetleg ki ne derüljön, hogy páran itt kenterbe vernek, vagy többet ér a bicajuk, mint a kocsid. :-)

Farkass Bertalan 2012.05.31. 11:07:08

@Németh András:

Még rugdosol, mint az eltaposott béka leszakadt lába, de véglegesen le lettél oltva.:)

Farkass Bertalan 2012.05.31. 11:23:30

@közösperonos átszállás:

"Kisebb szívás, mint autóval", szeretnéd, kis buzi, de csak álmodozol.

A múltkor megmértem, este az Örs vezér tere környékén lévő munkahelyemről a zöldhullámmal 18 perc alatt értem haza budai otthonomba.

A kb. 15 km-es úton a kisfogyasztású japán autóm még egy liter üzemanyagot sem evett meg.

Neked a drótszamárral ez egy órádba került volna és az elhasznált energiád pótlása parizeres zsemlét számolva is anyagilag többe.

Arról nem beszélve, hogy míg én Bachot, Beatlest, Maria Callast vagy Oscar Petersont hallgatok légkondicionált kényelemben, addig te hóban/fagyban/kánikulában tekerve a buszok égéstermékeit tüdőzöd le, amitől hamarosan rákot kapsz.

De mindenki úgy tolja el az életét, ahogy tudja, ez egy szabad ország, lúzer köcsög.:)

ellenséges békaember 2012.05.31. 11:25:04

@Farkass Bertalan: Nyilván végigkérdezgetted az összes épeszű felnőtt embert Magyarországon és Budapesten :DD és mind egyetértett veled, te hülye kis kretén, menjél iskolába, a lógást büntetik! Én például épeszű magyarországi, sőt különösen budapesti felnőtt ember vagyok, és nem értek egyet veled, sőt kifejezetten úgy gondolom, hogy hülye vagy :)Kikérem, hogy attól, mert valaki vállalhatatlanul járt el veled szemben, és történetesen kerékpáron ült, általánosítsál, és egy kupacba keverjél vele, különösen, hogyha autóval okozta volna a balesetet, nagy valószínűséggel akkor is cserben hagyott volna, ez nem a jármű típusának a függvénye, hanem annak, hogy volt-e gyerekszobád, és ha igen, akkor vasvillával cserélték-e benne az ágyneműt, vagy átment-e rajta a gyorsvonat. Na viszlát.

Farkass Bertalan 2012.05.31. 11:26:08

@Perillustris:

Egyre rövidebbre futja, vazelinos kisköcsög.:)

ex-dr. vuk 2012.05.31. 11:30:43

@Farkass Bertalan: szerintem legyen gyalogosra is ugyanazokk a muszaki eloirasok es jogi szabalyozasok, mint kamionra traktorra es motorkerekparra egyszerre. Pl. jarokerettel vagy mankoval ne mehess utcara, mert muszakilag nem megfelelo. Rendszam mehet homlokra, mint a szamhaboruban, szuleteskor pedig eletre szolo jardaberletet kelljen venni.
Hajra!

(mikor fogynak mar el ezek az ertelmileg visszamaradott trollok innen?)

Farkass Bertalan 2012.05.31. 11:31:18

@ellenséges békaember:

Ki mondta neked, hogy te józan és épeszű felnőtt ember vagy?

Ne adj kölcsön az illetőnek, mert hazudik és a pénzeddel is lelép.:)

Éppen kilátsz az istálló felé a tanya ablakán, hogy megpillantottad a vasvillát?:)

Szedj valamit, mert gutaütés kerülget, tanyasi sudribunkó.

közösperonos átszállás 2012.05.31. 11:33:30

@Farkass Bertalan: Mondtam, hogy mindig, mindenkinek? Ja, hogy nem? :-) Nem mondom, hogy lám-lám, nem tudsz olvasni, mert ez már enélkül is mindenkinek nyilvánvaló. :-)

Apropó, nem írtad le, mennyi az annyi, nyilván addigra már túl sok volt neked a betű. :-)

Farkass Bertalan 2012.05.31. 11:35:49

@ex-dr. vuk:

Aki Magyarországon, a köznyilvánosságban azt írja, hogy *muszaki eloirasok*, az már régen kiállította magáról a bizonyítványt.

Az illető iszonyúan lusta karakaterkészletet váltani, vagy leszarja a hazáját, az édes anyanyelvét, esetleg ruppótlan lúzer, de mindenképpen egy legyintésre méltó szánalmas köcsög.

közösperonos átszállás 2012.05.31. 11:36:19

@Farkass Bertalan: Na várjál, rólad eddig annyi jött le, hogy az Ikeában takarítasz, az éhbéredből meg épp tudsz bérelni egy tetőtéri lyukat valahol Budán, meg sikerült venni egy húszéves Suzukit. :-) Ezek után csak felnézhetsz arra az emberre, akinek futja vasvillára is (amúgy van nekem is, tudod, családi házban jól tud jönni). :-)

Perillustris 2012.05.31. 11:36:22

@ex-dr. vuk: Bach nem mindenkire hat nyugtatóan.

Farkass Bertalan 2012.05.31. 11:40:04

@közösperonos átszállás:

Csak álmodozol, drótszamaras kis buzi lúzer, az maradt neked, hogy itt arcoskodsz.:)

Majd integetek, amikor elhúzok melletted, csak nézz előre, mert belevágod a kilincs orrodat a buszba.:)

ellenséges békaember 2012.05.31. 11:40:07

@Farkass Bertalan: Made my day! :D Csak azért válaszolok, mert remekül szórakozom rajtad, hátha még kicsikarok pár kommentet tőled ezekből az entellektüel fajtájúakból :) Segítek: most nem veled röhögnek, hanem rajtad.

Németh András 2012.05.31. 11:41:26

@Farkass Bertalan: Végre egy újabb vitaképes hozzászólás.

Szóval:
1. bekezdés: ez még nem vitaképes
2. bekezdés (első fele): szükség lehet ezekre amit írtál, de a módját hogy képzeled, mert gondolom nem vársz b kategóriás jogsihoz hasonló tanfolyam elvégzését minden kerékpároshoz (Hisz oda a hétvégi családdal kirándulók, és a tanyasi nagymamák is beletartoznak). Korábban már kérdeztem tőled hogy szerinted ha van autóra jogsija az embernek akkor az automatice elfogadható-e szerinted bringára? A műszaki vizsgát hogy képzeled? Kétévente minden bringát el kell tolni egy vizsgaközpontba, vagy külön hálózatot állítasz fel hozzá? A kötelezőt biztosítás bevezetésénél egyetértesz azzal hogy legyen arányosítva a díj az autók és a kerékpárok által okozott kárérték arányában?
3. bekezdés: ezt a véletlen idetévedést azért nem tudom elhinni, de elfogadom ha mondod. Annak viszont örülök hogy örülsz.
4. bekezdés: a várost jelenleg autós emberek irányítják...
Maga a város pedig akkor volt utoljára élhető amikor még nem adatott meg minden polgárnak a saját autó, tehát nem a kerékpárosok okozták hogy a város élhetetlenné vált.
5. bekezdés: szerintem továbbra is ugyanazok a szabályok vonatkoznak a kerékpárosokra mint a többiekre (KRESZ), a szabálysértési törvény sem tesz különbséget autós vagy kerékpáros piroson áthajtás közt.
6. Az egyéni azonosító nagyon hasznos lenne. Viszont kérdés hogy mibe kerül az a rendszer ami az összes magyar bringást be tudja egyedileg azonosítani nyilvántartani és kezelni, mert szerintem annyi bringa van az országban mint autó. És eddig pl a robogók egyedi rendszámozása sem jött össze. Sőt a külterületen garázdálkodó terepjárósok, quadosok, terepmocisok háza tájan is vannak még hiányosságok. Szerinted mekkora lenne a jelképes díj? Valamint a jelképes díj valószínűleg nem tartaná el a rendszert, ki fizetné a különbözetet?
7. Ahogyan a túlszabályozás nem szűri ki a szabályszegő autósokat, motorosokat úgy a túlszabályozás önmagában nem szűri ki a szabálytalan bringásokat sem. A szabálytalan bringások jelenleg is szabálytalankodnak. Tehát nem az a megoldás hogy mégegy szabályt rájuk húzol amit nem tart be. A megoldás az lenne ha a hatóságok betartatnák a szabályokat. Ezt is tudja szerintem minden felnőtt ember. Azt a felelőtlen gyereket aki elüt a járdán majd továbbteker nem szűri ki ha fizetnie kell biztosítást meg a bringaműszakit (a szülei fizetik nem ő), nem szűri ki a kresz vizsga (hidd el tudja hogy nem mehet át a piroson, mégis megteszi) és nem szűri ki a rendszám sem (mert fogja és a küllőprizmával együtt leveszi a rendszámot is a bringáról ennyi).
Egyedül az szűri ki ha kivezényelsz sok rendőrt az utcára dolgozni, na az kiszűri. Nem a túlszabályozás. Komolyan úgy érzed hogy a magyar jogrendben nincs megfelelő szankció kilátásba helyezve annak aki eltöri a nyílt utcán a bordádad és még el is menekül? Szerintem van btk, szabsértési törvény meg egyebek. Csak be kellenne tartatni.
Utolsó bekezdés: nem igaz, a kerékpár tökéletes közlekedési eszköz Budapest útjain, neked nem a kerékpárral van gondod hanem azokkal akik nem képesek azt normálisan használni. A kerékpár egy tökéletes városi közlekedési eszköz, bizonyítják ezt a fejlett nyugati példák, de az Ázsiai példák is megmutatják hogy olyan helyeken is működik ahol még alacsony fokú a motorizáció. A városi közlekedés során egy kérdés van A-ból B-be el tudok-e jutni? A kerékpár pedig képes erre. A 2012-es viszony szerint budapesten pedig úgy képes erre hogy rövidtávon versenyképes az autóval és a tömegközlekedéssel és a gyaloglással szemben. Egyedül a motor az ami gyorsabb és hatékonyabb. Hosszabb távon már lehet hogy lassabb, és fárasztóbb, de a budapesti utazások nagyrészt rövidtávúak. És ezen rövid utak esetén kiváltható lenne az autó, akkor hirtelen eltűnne a forgalom jelentős része és a város élhetőbbé válna.

Ennyi...

A kerékpár a falvak, tanyák, kistelepülések, üdülőkörzetek stb. természetes közlekedési eszköze, a metropolisok forgalmas főútjain semmi keresnivalója nincs.

Németh András 2012.05.31. 11:42:41

@Németh András: Az utolsó bekezdésed bennmaradt véletlenül, még mielőtt valaki elkezdi azt hinni hogy az én gondolatom!

Németh András 2012.05.31. 11:44:06

@Farkass Bertalan:
"Majd integetek, amikor elhúzok melletted, csak nézz előre, mert belevágod a kilincs orrodat a buszba.:)"

buszsofőr vagy?

közösperonos átszállás 2012.05.31. 11:44:10

@Farkass Bertalan: Ha ennyire az élet császára vagy, akkor tényleg nem esne nehezedre kinyögni végre, valójában mennyire is dagad az a boríték. :-)

Tényleg, a Swift ugye háromhengeres? :-)

Bummer 2012.05.31. 11:52:53

@Farkass Bertalan:
Ha valahol érdemes biciklivel közlekedni, az éppen Budapest, a napközbeni ügyintézés. A gyalogláshoz nagyok a távolságok, de biciklivel 15 perc alatt el lehet jutni mondjuk a Boráros térről a Keleti pályaudvarhoz. Autóval meg a ki-be parkolás több időbe telik.

ex-dr. vuk 2012.05.31. 12:01:40

@Bummer: feleslegesen kuzdesz, ha lenne agya le sem irta volna azt a mondatot...

Farkass Bertalan 2012.05.31. 12:12:36

@Németh András:

A jelképes díj az általad mondott rengeteg biciklist tekintve simán eltart egy pár fős kisvállalkozást, amely ennyi adatot egy közepes számítógépen is képes tárolni és kezelni, a rendőrségnek, az önkormányzatoknak elektronikusan eljuttatni.

Hogy a kommunista és libsi tolvajok országában ez nem így van, arról nem én tehetek. Arról sem, hogy a BKV sok milliárdos veszteséggel üzemel. Nálunk a közpénzlopás és a bürokrácia útvesztőiben tünnek el az adók, ezért lenne régen ideje radikálisan rendet tenni.

Milánóban 1 euro az ára egy metrójegynek (három vonal van), amely másfél órán át érvényes (!) és azzal a 26 villamos- és az 50 buszjárat bármelyikére korlátlanul át lehet szállni ezen idő alatt.

Tehát annak ellenére lényegesen olcsóbb a tömegközlkedés mint Budapesten, hogy egy villamosvezető a háromszorosát keresi magyar kollégájának, valamint a vállalati rezsiköltségek (áram, gázolaj, járműbeszerzés és - fenntartás stb.) ugyanolyan szintűek vagy
magasabbak mint nálunk.

Quad, sedgway, roller, nyuszibicikli ugyanúgy nem közútra való, ahogy a görkorcsolya sem vagy a maratoni futás. A fentiek nem közlekedési eszközök.

Ha a kerékpárosok a sajátjukat annak tartják, és adott esetben a főútvonalakon tekernek a 20 tonnás kamionok között, akkor rájuk ugyanazok a rendszabályok és szankciók kellene, hogy érvényesek legyenek, mint a motorkerékpárra.

Ettől fázik itt a sok kis biciklis köcsög, aki ingyen kapja a kerékpárutat, amelynek a használatáért és fenntartásáért (takarítás, újrafestés stb.) egy buznyákot sem fizet.

Miközben a drótszamara gyalogosnak, gyereknek idősnek túl erős, az autónak túl gyönge, ezért állandó veszélyforrás mindenki számára.

Aki épeszű ember, az régen belátta, hogy a bicikli a kistelepülések természetes közlekedési eszköze, a metropoliszok, így Budapest főútjaira nem való, mert rendszeridegen, veszélyes és az egészségre is fokozottan káros.

De csak tekerjetek nyugodtan a buszok között, lúzer köcsögök, előbb haltok meg.

Farkass Bertalan 2012.05.31. 12:18:07

@ellenséges békaember:

Ne ábrándozz, kisköcsög, téged kutyaszarba sem vesz senki.

Felpumpáltad már a drótszamarat?:)

Gyere, versenyezzünk fölfelé egy 10%-os lejtőn, kapsz előnyt és ajándék üdítőt.:)

Farkass Bertalan 2012.05.31. 12:21:25

@közösperonos átszállás:

Kapsz egy 100-ast, csak kopogj be a pirosnál, és még a szélvédőt sem kell lemosnod.:)

közösperonos átszállás 2012.05.31. 12:25:04

@Farkass Bertalan: Milyen pirosnál? Az előbb még zöldhullámról álmodoztál. :-)

És hogy lettél ilyen nagylelkű? Spóroltál, mert a héten akciós az ikeás hot dog? :-)

Farkass Bertalan 2012.05.31. 12:29:01

@Bummer:

Neked, mert fiatal vagy. De ez múló állapot, majd meglátod.

A 40-en túliak többségének, főleg a hölgyeknek (családanyáknak, túlsúllyal küzdőknek), valamint az idősek, gyerekek, betegek, rokkantak számára ez nem lehet megoldás.

Számukra a gyors, olcsó, környezetbarát kötöttpályás villamos és metró a megoldás, nem a pedálozás a Rákóczi úton vagy a József körúton.

Farkass Bertalan 2012.05.31. 12:30:22

@közösperonos átszállás:

Ez már nagyon gáz, kisköcsög, erre nem kapsz pontot még a falkától sem.:)

ellenséges békaember 2012.05.31. 12:35:17

@Farkass Bertalan: Azon merengtem éppen, hogy velemikor a '80-as évek végén az az úr, akitől te a nevedet lopod, csak ő egy s-sel írja, szóval az a bajuszos bácsi, aki járt fönn ott a végtelen világűrben, az nekem akkortájt a szembeszomszédom volt. Őbeléje azért kicsit több értelem szorult, mint beléd, na. De ha egyszer ilyen egy perverz vagy, hogy egész nap itt égeted magad, én szívesen alázlak még :)

Farkass Bertalan 2012.05.31. 12:35:52

Ha van még leoltásra, kezelésre váró biciklis elmebeteg, az most jelentkezzen, mert a rendelésnek mindjárt vége.:)

Farkass Bertalan 2012.05.31. 12:41:29

@ellenséges békaember:

Neked kitalálunk valami újat, mert a hagyományos gyógyszerek nálad már nem használnak.

Másfelől, az alázat szó valódi jelentését sem te, sem a korosztályod, sem az itt óbégató biciklis kisköcsögök nem ismerhetik, mert ahhoz előbb fel kell nőni, és az még nektek nagyon hátra van.

Farkas Bertalan személyes ismerősöm, teljesen ki van zárva, hogy egy hozzád hasonló jelentéktelen szarjancsival a köszönésen túl szóba állna.:)

Bummer 2012.05.31. 12:41:46

@Farkass Bertalan:
ugyan már, a tipikus napi ügyintéző biciklizés átlag 20 perc, 5 kilométer. Ezt a 94 éves nagyanyám lenyomná, ha még tudna járni. (De neki így már a BKV sem opció).
Csak kéne neki megfelelő kerékpáros infrastruktúra, ami tizedébe kerül az autósénak.

ntn 2012.05.31. 12:52:31

A hollandoknál pl az idősek háromkerekű bringákkal közlekednek amire simán felpakolhatják a piacon vásárolt dolgaikat, stb. Akik már nem annyira bírnak mozogni, elektromos kocsikkal közlekednek. Egy iylen kis kocsi egy budapesti belvárosi utcában a járdán használhatatlan lenne, mivel sokszor gyakorlatilag sétálni sincs elég hely a parkoló autóktól vagy a remekül elhelyezett fém karó-izéktől. Meg persze a 20 centis padkákkal is gond lenne nyilván. Szóval nyugdíjasnak lenni biztosan szopás errefelé.
Ha meg kilőnek az űrbe, valószínűleg megőrülsz és után azt hiszed, hogy politikus vagy / választáson kell indulnod. A jó öreg űrhajós barátunknak sem jött be.

igazi hős 2012.05.31. 12:52:59

@Farkass Bertalan: Persze, ahogy Neil Armstrong is. Vagy azt a nicket csak véletlenül regisztráltad az előtt?
Gyere vissza Kubaszov néven, az jobban illene hozzád és nem járatsz le egy magyar nevet.

ellenséges békaember 2012.05.31. 12:53:05

@Farkass Bertalan: az alázat és az alázás két külön dolog, de a hozzád hasonló funkcionális analfabétákkal sosem volt könnyű, másrészt a kor nem érdem, csak állapot, harmadrészt ne arra legyél büszke, hogy egy vén trotty vagy (ha az vagy) hanem arra, amit elértél (ami a frusztrációid mértéke alapján nem lehet túl sok). Na, már így is túl sok időt pazaroltam rád.

Sárika és Dávidka 2012.05.31. 12:53:56

@Farkass Bertalan: "Farkas Bertalan személyes ismerősöm"

Ő ezt tuti letagadná.

Németh András 2012.05.31. 12:56:41

@Farkass Bertalan:

Ha megtudja az állam oldani hogy nem egy újabb bürökratikus hivatalt hanem egy kisválallkozást kell eltartani és normális áron van rendszám, kötelező bizti és műszaki vizsga akkor ezt fizetem. De azért arról megvan a véleényem hogy ma ebben az országban ezt hagynák hogy egy vállalkozás csinálja két alkalmazottal (mi van pl a területi irodákkal? Debrecenből is Pestre kell jönni a rendszámért? a műszaki vizsgáért? és a biztosításért?)
Vagy ha a nyilvántartó csak tárol és szolgáltat a rendőrségnek önkorminak vizsgáztatóhelynek akkor annak a költségét hogyan fizetjük?

A komcsik libsik meg a bkv, nem hiszem hogy az én asztalom. De szerintem ne hagyd ki a jelenlegi vezetést se, a váltás óta sincs kolbászból a kerítés, meg azért segédként ott voltak az elmúlt években ők is. Hogy a BKV-ban hova tűnnek a csilliárdok az szintén nem egy kerékpárosfórum témája, arról meg kell kérdezni a vezetőket meg a dolgozókat, ők talán tudják az okokat. Az hogy más országokban jobb a tömegközlekedés az ugyanúgy lehet elérhetetlen álom innen nézve mint az hogy jobb a kerékpáros élet. Én hiszek abban hogy mindkettő elérhető ha a magyarok túlteszik magukat a kicsinyes korlátaikon, és rájönnek hogy nem szidni kell egymást értelmetlenül.

Amit írsz az olasz meg a hazai tömegközlekedési vállalat belső ügyeiről az még totál logikusnak is tűnik, de mint írtam az már egy másik blog, és alkalmazott sem vagyok ezekben a cégekben.

A tereprombolásra való dolgokról nekem is megvan a véleményem már leírtam. De viszont ha már feldobtad ezt a maraton témát akkor azért tény hogy annak is kellene valami jó kis formát találni. Hisz az igény megvan a tömegrendezvényekre (legyen az maratoni futás, tavaszi kritikus massza (mert az zárt rendezvény), békemenet, buherfelvonulás, vagy épp gárdistaavatás vagy állami ünnep) szóval a helyet azért ezeknek a rendezvények is biztosítani kell, de ez szerintem megint nem kapcsolódik túl szorosan a kerékpárosokhoz.

A kerékpárokra nagyjából ugyanazok a szabályok vonatkoznak mint a motorosokra. Egy robogó szabályozása szerintem sokszor jobban hasonlít a bringáéra mint a nagy motorokéra.

Arról meg hogy ki kéri és kapja a kerékpárutat arról lehet vitázni. Hidd el a kerékpárosok többsége örülne ha a városban nem épülnének ilyen túlbonyolított infrák, a legjobb az lenne ha az úton az autókkal együtt lehetne haladni. Sokszor az autósok irányából nagyobb az igény hogy a bringást letereljék az útról.
Ráadásul a közúti beruházások szinte kivétel nélkül EU pénzből épülnek amiben benne van mindenkinek a befizetett lóvéja. És azért sincs értelme ennek a ki mit fizet dumának mert a bringások többségének vagy van autója, vagy ha még nincs akkor többnyire nem önálló keresetű, tehát a szülőket kell nézni akiknek meg van.

És továbbra is mondom hogy aki épeszű az belátta hogy a jelenlegi motorizált közlekedés nem fenntartható egy nagyvárosban szóval csillapítani kell a forgalmat, és élhetőbbé tenni, ehhez pedig szükség van arra hogy az embereket rászorítsuk hogy minél kisebb helyet foglaljon (tömegközlekedés, motor, bringa) és csökkentse a szennyezést (ebben a bringa nyer, ezt te is el kell hogy ismerd). Ezt a fokozottan káros az egészségre kijelentést pedig végképp nem értem. Nehogymár károsabb legyen az egészségre egy bringa mint egy autó. Vagy 20 bringa mint egy kékbusz.

Buszok közt tekerni meg nem túl szerencsés ez tény. Viszont nagyon nincs más lehetőség. Az nem lehet alternatíva hogy kitiltjuk a buszokat a városból, hisz nélkülük megállna az élet, vagy legalábbis nagyon megnehezedne és a helyükre beáramló autóforgalom miatt állna le.

És egyébként egyszer nem próbálnád meg úgy a napot hogy nem ellenségeket keresel? Hidd el sokkal szebben sütne a nap, nem lennél idegbeteg a nap végére meg ilyenek. Szóval továbbra sem tartom magam "lúzer köcsögnek".

Farkass Bertalan 2012.05.31. 12:58:39

@Bummer:

Az édesanyám "csupán" 80 éves, de azt megnézném, amint biciklire pattan és úgy megy el a kezelésre az ORFI-ba.

Azt is, amint te a gyerekedet, ha lesz, mózeskosárban a nyeregre teszed és úgy szlalomozol a kocsik között.

A gépjárműves infrastruktúra árát 12-szeresen vasalják be az autósokon, míg azt, és a külön nekik épülő kerékpárutakat a biciklisek ingyen kapják és nem fizetnek a használatáért.

A nagyvárosi biciklizés életkorfüggő jelenség, mint a partedli, a roller, a diszkó, az energiaital vagy a rejszolás.

Ezekből az emberek többsége kinő, bár itt van számos kis buzi, akinek ez soha nem sikerül.:)

Németh András 2012.05.31. 13:00:48

@Farkass Bertalan: ha a rákóczi közepén van egy jól működő kötöttpályás tömegközlekedési eszköz, akkor már egyből nem lenne gond a tekerés a Rákóczin mert megszűnne a buszsáv.

Szóval a jelszó villamos és nyitott kerékpársáv a Rákóczira. Sőt nem is kell kerékpársáv felfestés, csak csinálják meg úgy a sávot hogy ott elférjen egy sávban a személyautó és a bringa.

Farkass Bertalan 2012.05.31. 13:03:12

@Sárika és Dávidka:

Külön ennek a cáfolására azért nem fogok személyedben bemutatni neki egy transzszexuális metélt idiótát.:)

Farkass Bertalan 2012.05.31. 13:05:04

@Németh András:

Súlyos hiba volt ledobni a villamost a Rákóczi útról és máshonnan is.

Németh András 2012.05.31. 13:06:41

@Farkass Bertalan: Ezt a 12-szeres bevasalást feltárnád részletesen? Mert nekem is van autóm és tényleg szeretném tudni hogy mik állnak az egyik és a másik oldalon és hol van itt a 12 szeres szorzó.

ellenséges békaember 2012.05.31. 13:08:02

@Farkass Bertalan: még antiszemita is vagy, te kis abortuszmaradék, hogy folytál volna le az apád lábán, olyat aládrúgok, hogy kihányod a golyóidat, te állat

Bummer 2012.05.31. 13:11:13

@Farkass Bertalan:
Van gyerekem bőven, és bizony, az iskolába, óvodába biciklivel járunk, 2 km-ért nem fogunk autóba ülni. Mondjuk szerencsére van biciklisáv és csak akkor kell a kocsik között szlalomozni, ha valamelyik bunkó a sávon áll meg.
Egyébként ha a gépjárműves infrastruktúra 12-szeres árából csak 1 részt kerékpárosra fordítanának, fele ennyibe kerülne az autózás is.

Farkass Bertalan 2012.05.31. 13:13:37

@ellenséges békaember:

Hogy én ki vagyok, ahhoz neked semmi közöd, kilincs orrú metélt szarjankó.

Annak pedig örülök, hogy végre előjött a hajszálvékony máz alól az igazi karaktered.

Alárúgni meg legfeljebb anyádnak tudsz, amikor hazajön a kéregetésből.

Farkass Bertalan 2012.05.31. 13:20:18

@Bummer:

Valamit félreértettél, nem 12-szeres az ára, hanem ennyiszer húzzák le az autósokon.

Ha van kerékpárút, akkor használd azt, helyesen teszed. Bár azt én fizettem ki, nem sajnálom tőled, csak ne gyere le a főútvonalra, mert az mindkettőnkre veszélyes.

Ha valami bunkó ott áll meg, kerüld ki, és ne izgasd fel magad, rengeteg tahó van az autósok között (is).

De ugye ilyen éles szemmel fedezed fel a biciklisek között is szabályszegőket, az agresszív kis köcsögöket, és helyben leosztod öket.

Németh András 2012.05.31. 13:25:09

@Farkass Bertalan: Súlyos hiba volt, ezzel tökéletesen egyetértek. De amikor le lett dobva pont akkor kezdett terjedni ez a benzingőzös világ, ami mára élhetetlenné tette a várost, most meg itt nyafognak hogy a kerékpárosok zavarják őket.

Én így látom ezt az összefüggést.

Olyan ez mint az ipari fejlődés és a folyók esete, voltak a folyók jött az ipar ment a folyók partjára mert kellett a víz, tönkretette/megölte a folyót, majd utána jött az igény hogy legyen újra élő a folyó, és újabb nagy pénzekért most folyik a helyreállítás.

ezek ilyen fura ördögi körök amivel tele van a "technikai fejlődés" meg a "globális előrehaladás", és amikor azok az emberek akik kiállnak és elmondják hogy emberek figyeljetek rossz az irány, ne tegyünk bele drága kacskaringót, hanem zárjuk rövidre azt minimum hülyének nézik...

Szóval ilyen volt a közlekedés is: régen volt a ló meg a gyalog, majd jöttek a tömegközlekedés eszközök (30-40 éve még minden család lejárt a Balcsihoz, mégis elég volt a M7-es mert a többség vonattal ment, mert nem volt autója), aztán jött az AUTÓ amire mindenkinek szüksége volt, és mindent elsöpörtek az útjából. De ez egy zsákutca. És most újra fordul a világ. Pénz költünk az új villamosra, pénz kültünk arra hogy legyenek sétálóutcák, pénzt költünk arra hogy legyen az út mellett valami olyan nyomvonal amin haladhat az is akinek nincs autója. Mert a szent tehén autót még nem lehet kizárni. Nyugaton már ezt is kezdik, de még nagy az ellenállás. De majd átalakul.
Az 50-es években nem lehetett volna senkinek mondani hogy a Rajna menti gyárak kezeljék a szennyüket. A 70-es évekre kihaltak a folyók, és a többség meglátta hogy ez így nem jó. Utána egy-két évtizedig arra ment a pénz hogy legyen újra valami ami úgy néz ki mintha...

Na de lassan átsodródok a természetvédelemhez, és az elütött békáimhoz, de ez szintén nem ennek a posztnak a témája, az csak arra jó hogy beszólogassanak nekem a begőzölt kommentelőtársak.

Habár arra továbbra sem jött válasz hogy végülis te is buszsöfőr vagy-e, de akkor valamilyen szinten meg tudnám érteni a hozzáállásod, hisz téged el is csapott már hülye bringás, és buszsöfőrként biztos meredek amiket tapasztal az ember a sok felelőtlen közlekedő láttán (és tényleg a bringás a legpuhatestűbb). De akkor is hiszem hogy a párbeszéd a lényeg és akkor rájön mindenki hogy nem ellenségei vagyunk egymásnak, hanem sorstársai. Sem az autós sem a bringás sem a tömegközlekedő, sem a sofőr nem örül ha egy átlagos káoszklubb napon többször át kell verekednie magát ezen a városon. De úgy közlekedni az utakon hogy a többi közlekedő (vagy egy részük) ellenség azért nagyon sok energiát emészt fel, és szerintem nem éri meg.

Németh András 2012.05.31. 13:29:59

@Farkass Bertalan: viszont tényleg kíváncsi vagyok arra a kimutatásra ami leírja hogy a közúti közlekedés költségeit 12-szeresen vasalják be az autósoktól. Mert nekem is van autóm és szerintem ez nem igaz, ez egy olyan tévedés szerintem amit sokszor húznak elő az autósok, de bizonyítva még egyszer sem láttam.

ex-dr. vuk 2012.05.31. 13:33:01

@Farkass Bertalan: "Quad, sedgway, roller, nyuszibicikli ugyanúgy nem közútra való, ahogy a görkorcsolya sem vagy a maratoni futás. A fentiek nem közlekedési eszközök."

Jo nagy hulyeseget irtal megint. Hogy a francba ne lennenek azok? A ket nyurga labad is kozlekedesi eszkoz: eljuttat A-bol B-be (Londonban pl. sokan futva mennek dolgozni... kellemest a hasznossal).
A felsoroltak kozul a Quad az raadasul gepjarmu (negykereku motorkerkpar). A kerekpar pedig jarmu. A kresz kimondja. Inkabb az a kerdes merul fel, hogy a belvarosban miert flangalnak 20 tonnas kamionok, nem? 1-2 rendben van, mert mondjuk arut visz valami buzinagy aruhazba, de azert az nem kene, hogy suru legyen.

Senki nem tehet rola, hogy utalod a kerekparosokat. Pszichologus segithet.

igazi hős 2012.05.31. 13:34:25

@Németh András: Milyen tényeket akarsz még, nem elég amit az űrrhajós felsorolt? Már régen megmondták, a "szakértelem ócska bolsi trükk". Ő ezt ékesen bizonyítja, csak "szak" nélkül.

igazi hős 2012.05.31. 13:37:29

@ex-dr. vuk: Szerencsére BP-en egyre kevés"flangálnak" kamionok, minap épp mellőlem rángatott ki egyet a semmiből előkerülő yard a Hungárián.
Más szempontból is cáfollak: már nem segíthet rajta.

ex-dr. vuk 2012.05.31. 13:43:11

@Németh András: mar az is oltari okorseg, hogy "a kerekparutert a kerekparos nem fizet" igazabol en nem fizetnek erte ha megtehetnem, mert amilyen szarokat epitenek az botrany.

De legyen jardaado is es akkor megnyugszik az ilyen buzi kis trollok lelke.

Farkass Bertalan 2012.05.31. 13:43:30

@Németh András:

Buszsofőrnek egy kicsit túlképzett lennék, bár nem szoktam felvágni. Lehet közöttük olyan, aki kenterben ver engem is.

Kerékpározni Budapesten már nem szoktam, de a közlekedési vitákban mindig legalább három énemmel vagyok jelen, mint autós, mint gyalogos és mint tömegközlekedő. Tehát egyáltalán nem vagyok elfogult a gépkocsi javára, sőt.

Ha itt is 1 euro (280 HUF) lenne másfél ótára a jegy korlátlan átszállással, mint Milánóban, akkor ritkábban használnám az autómat.

Csak az a helyzet, hogy nekem 15 km kb. 420 forintba kerül a gépjárművemmel, egyébként meg lyukaszthatnék 3 jegyet 960-ért és vissza szintén. Bérletet meg ritkán veszek, mert nem tudom kihasználni.

Az itt hőbörgő kerékpáros kisbuzik nagy részét szintén autón vitték óvódába vagy máshová a szüleik, csak már elfelejtették. Ahogy a biciklis múltjuk is azonnal feledésbe merül, ahogy az anyagi helyzetük megengedi majd egy tisztességes autó megvásárlását és fenntartását.

A nagyvárosi biciklizés döntően a 35 éven alattiak sportja és megoldása. Ebből a nagy rész idővel kinő, és a halmaz alulról újratöltődik, de soha nem lesz a többség közlekedési formája.

Farkass Bertalan 2012.05.31. 13:48:45

Eddig tartott a mai rendelés. Időpontot az asszisztensemtől lehet kérni.:)

A legsúlyosabb állapotban lévő biciklis elmebetegek meg forduljanak az ügyeletekhez.:)

Bummer 2012.05.31. 13:52:48

@Németh András:
Kb. 500 milliárd Ft-ot fizetnek az autósok évente (jövedéki adó + súlyadó).
Ennyit azért nem költünk útépítésre/fenntartásra (talán).

Bummer 2012.05.31. 13:54:34

@Farkass Bertalan:
A biciklis köcsögöknek is beszólok, ne izgulj. Elég sok adót fizetek sima gyalogosként is, de ráadásul autósként is, van egy szép nagy autóm, használom is sokat.
De nem vagyok hülye, és szeretném kevesebbet használni (ilyen üzemanyagárak és környezetszennyezés mellett).

Németh András 2012.05.31. 13:57:09

@igazi hős: komoly tényeket, mert egyszer itt nekiestünk már ilyen-olyan költségvetés-elemzéseknek, és azért voltak benne érdekességek. Szóval engem tényleg érdekelne.

Mert ugyanúgy zavar ha az autós azt hiszi hogy 10-szer annyit fizet mint amennyibe kerül a tevékenysége, mint az hogy a svéd osztott pályás kerékpárgyorsforgalmi kilométerköltsége ugyanannyiba kerül mint egy átlag magyar kerékpárút.

Németh András 2012.05.31. 13:58:42

@ex-dr. vuk: A járdaadótól sem nyugszik meg, de az is kérdés hogy te miért idegesíted fel magad?

Perillustris 2012.05.31. 14:05:40

@Bummer: Még többet is költünk. BTW a jövedéki adó nem úthasználati díj. A pián is van, mégsem jár érte állami kocsma.

közösperonos átszállás 2012.05.31. 14:10:22

@Farkass Bertalan: "A nagyvárosi biciklizés döntően a 35 éven alattiak sportja és megoldása."

Mondjuk rejtély, hogy akkor szerinted miért anyagi okai vannak mindennek. Ha azért bicikliznek a népek, mert csórók, akkor olyan 28-30 éves koruk körül kéne abbahagyniuk, vagy 35 éves koruk után is csinálniuk kéne.

A nincs egy rendes autójuk "érved" meg különösen röhejes a háromajtós Swiftedből. :-)

Németh András 2012.05.31. 14:21:15

@Farkass Bertalan: Én sem vagyok egy közlekedési mód javára sem elfogult. Elfogult az élhető város javára vagyok. Ahol szerintem nem fér bele hogy feleslegesen autózik az autósok igen jelentős része. Nekik a tömegközlekedési eszközön vagy egyéb jobb közlekedési eszközökön (motor, bringa, akár gyaloglás {én pl napi áltiskolába napi 2x1,5km-t gyalogoltam és sokan utaznak ennél kevesebbet manapság}) lenne a helyünk

Ha itt is 1 euro (280 HUF) lenne másfél ótára a jegy korlátlan átszállással, mint Milánóban, akkor ritkábban használnám az autómat.
A te helyzetedben havi 12 nap munka esetén már olcsóbb a bérlet mint az autó. De tény hogy biztos hogy lassabb a tömegközlekedés. De azért gondoljunk bele abba is hogy hajlandóak vagyunk-e bármilyen áldozatot hozni azért hogy élhetőbb legyen a város?
Olyan mókás amikor beszélgetek emberekkel arról hogy milyen rossz hogy a multik bejöttek meg hogy nincs magyar zöldség, de a piacra ki nem mennek mert 20 forinttal drágább a paradicsom mint teszkóban. Találjuk már ki hogy mit akarunk.
És én nem is akarom hogy a többség bringázzon, de azt akarom hogy aki bringázni szeretne az megtehesse, ne küldjék itt egyesek tanyára mások meg mégjobb helyekre. Ahogy már számtalanszor írtam a megoldás a fölöslegesen autózók átszorítása más eszközre, és ez a más eszköz többnyire a tömegközlekedés lesz. A kerékpárt kevesebben fogják választani, de szépen lassan az is fejlődni fog.
És lesz egy optimális helyzet amikor a maradék autósoknak is jobb mert gyorsabb, a kerékpárosoknak is mert lassan elfogadják őket, a tömegközlekedésnek is mert nem sorvad el. És majd beáll valami kezelhető arány. Amit majd még lehet torzítgatni a behajtási díjakkal, a korszerű és gyors tömegközlekedési eszközökkel, a bérkerékpár rendszerrel de ez még nagyon a jövő zenéje.

közösperonos átszállás 2012.05.31. 14:23:10

@Németh András: Hát úgy tűnik, a KTI már szégyelli a tanulmányt, levették a PDF-et. A "végösszegek" megvannak még a Levegő Munkacsoportnál, csakugye...

kispista5 2012.05.31. 14:27:40

@Farkass Bertalan: "buszsofőrnek túlképzett lennék", ha lenne mi? d-s jogsid?

Németh András 2012.05.31. 14:29:59

@Bummer: 500/12=41,7 milliárd, ennek biztos sokszorosát költjük évente az úthálózat fenntartására és a gépjárművekkel kapcsolatos egyéb költségek finanszírozására

ex-dr. vuk 2012.05.31. 14:42:12

@Bummer: mi a fene az a termekdij?...
na sebaj. Es szerinted nem koltunk ennyi evente az autos kozlekedes fenntartasara es hatasainak kompenzalasara?

ex-dr. vuk 2012.05.31. 14:44:06

@kispista5: biztos neki E-s van azert tulkepzett ;)

igazi hős 2012.05.31. 15:54:47

@Németh András: Egyszer az egyik fórumon összeszedtem néhány publikus költséget, az is több lett, mint az üzemanyag jövedéki adó. (Azért csak néhányat, mert a 3200 önkormányzatot sehol sem összegzik és ha csak az ötödüknek van ilyen kiadása, már azt is horror feladat összeszedni.)
Az sajnos hihető, hogy svédeknél háromszor ilyen széles bringautat építenek ugyanannyi pénzből, ehhez komolyabb bizonyítás sem kell, elég megnézni az elmúlt 20 év autópálya építéseit.

igazi hős 2012.05.31. 15:59:22

@ex-dr. vuk: Termékdíjat fizetsz minden gumiban, motorolajban, nejlonzacskóban, PET palackban és még ezernyi dologban. Elvileg ezt az összeget a fentiek újrahasznosítására/ártalmatlanítására kell költeni.

ex-dr. vuk 2012.05.31. 16:40:40

@igazi hős: horvatok evente 100 km uj autopalyat adnak at... Szeged-Mako 30 km 4 evig epult (4 kulonbozo kivitelezovel).
Duborog a gyorsnaszad :)

közösperonos átszállás 2012.06.01. 09:30:55

@ex-dr. vuk: A válság előtt terveztek annyit a horvátok. Aztán lefújták. Szerinted mikor érnek el a határig? :-) (És a reklámozott negyedár is egy félrefordítás eredménye volt.)

És nálunk se csak az M43 épült azalatt, pl. az M3-ast most is hosszabbítják, M0D bővítés is zajlik...

Ezzel az editorral szerkeszted a posztjaidat. 2012.06.04. 15:08:07

off @phaszfej: igen, szinte biztos becsajoztál :S

ehh vazze' tudtam én, hogy a pina a minőségi trollkodás rovására megy
.
.
.
.
szomorú vagyok

phaszfej 2012.06.04. 17:35:01

@Ezzel az editorral szerkeszted a posztjaidat.:

Na geci! A nevedet még sosem láttam, de igencsak jólesik, hogy valaki foglalkozik velem. Nézzük sorban, ki is lehetsz:
- mezei kommentelő, akinek bejön a dumám: teljesen kizárva, mert még ha jó is lenne a dumám (de nem az), nincs az az illető, aki a bejegyzés után hosszú napokkal írogat és hiányol
- valami volt ribancom: teljesen kizárva, mert nem szoktam a volt nőimnek hiányozni, és csak kettő tudja ebből a nicknevem, mindkettő dobott engem, tehát volt nő nem lehetsz
- valamilyen titkosszolgálat küldött rám: intelligenciám és idomítás alatt álló féktelen dühöm valódi fenyegetés a hatalom számára, többször küldtek már rám nőket, taxisokat, barátkozó egyéneket az éjszakában, írogattak nekem neten, többek között a kommentjeim "miatt" is próbáltak már velem vagy egy tucatnyian összejönni, de az is mind zavaros történet volt, csupa gyanú, szóval nem lehetetlen.
- egy hülye haverom vagy, aki a nőkön mint a férfiak feltételezett gyengéjén keresztül próbál hülyíteni: nem valószínű, mert akkor sokkal direktebben csinálnád

Így nem lehetsz más, mint egy tanulatlan ügynök. Tudjátok pontosan, hogy a hülye szerelmes leveleiteken átlátok, hogy phaszfej, milyen jó a dumád és hasonlók, rögtön nőnek ezért nem adod ki magad, erre próbálsz itt megszólítani és behálózni. Tudjátok, hogy mostanában nem reszelgetek senkit, erre megint jöttök. De! Írtam már ezerszer, minőségi nőket küldjetek. Csak sajnos, fogalmatok sincs, milyen egy minőségi nő. A múltkori, akit februárban nyomtatok rám, az egy hulladék volt. Külsőleg már majdnem okés volt a csaj, a kis mell, hosszú comb, magasság oké volt, de egy kissé széles volt a csípője és nagy volt a feje. Nem mellesleg éjjelenként folyt a seggéből a fekália, én nem tudom, ti állandóan seggbekúrjátok a fotómodell csajokat vagy mi? Szinte minden reggel szaros volt a hálóinge és kibaszott igénytelen volt amúgy, teljesen szétbaszta a lakásomat. Szóval olyan nőt küldjetek rám, mint Jessica Alba. A nő húsának az állaga a lényeg. Ne legyen húsos a felkarja, ne legyen széles a csípője, legyen inkább izmos, ne hájas. A puhány nők nem jönnek be. Legyen vékony és magas, de ne ez a svábos genetikai hulladék. És ne legyen pálcika sem. Ha megkapom a nőt, leteszek világuralmi terveimről. Ígérem. És az ígéretemet mindig betartom. Bónuszként arra is megtanítom a bugris társaságtokat, hogyan kell az emberek lelkét látni. Óriási tudás, megfizethetetlen, de ti megtanulhatjátok tőlem, ha akarjátok. Ha tíz napon belül nem találtok egy jessica alba szerű kurvát nekem, akkor sajnoselőjön a szigorú természetem, és lesz nagy nyekkenés. Csókoltatom radl hadnagyot.

phaszfej 2012.06.04. 17:44:08

@Ezzel az editorral szerkeszted a posztjaidat.: Ja, és ne legyen cigány, de még félcigány sem, mert a cigányok által készített ételt nem szem meg. Ne legyen sváb, mert azok sunyik és nélkülöznek minden finomságot, szélesek, laposak, hiányzik a spiritusz a lelkükből. De zsidó se legyen, mert bár alapból bírom őket, de nagyon sok köztük a torzszülött, olyan sárkányszerűek. Ne legyen jász sem, mert hányok a fekete nőktől és túl drabálisak. Úgyhogy csak egy szép, szőke magyar lány jöhet számításba, de azok meg ilyen aljasságra nem hajlandók. Tartok tőle, hogy nem találtok senkit, így kénytelen leszek elvenni tőletek a hatalmat. De ha mégis, én állom a szavam!

geotextília · http://zoldtetokft.hu/geotextilia 2012.06.05. 08:46:40

Éppen itt az ideje, h Elkezdjék Budapestet is élhetőbbé tenni.

tanulatlan ügynök 2012.06.05. 17:35:17

@phaszfej: Wáháháhá! Kapufa (ráadásul nem is jó kapura lőttél)

Megvan! Látszólag a "pajtáskodó" hangnem vezetett félre. Nem tudom ki a pék fasza vagy -és nem mintha járna neked, de legendásan nagylelkű vagyok- így őszinte leszek veled.

Lehet kiábrándító, de nem akarlak megdugni és nem vágyom rá tőled sem. Nem vagyok kommentelő, még csak mezei sem. Tanulatlan ügynök? Nem kizárt, de az biztos: nem a náciknak dolgozom, így Radl nem játszik. Igaz annyira soha nem vagyok képben; elképzelhető, hogy azt sem vettem észre mikor beszerveztek. Ami pedig tuti; sem az ügyeletes strici, sem a kerítőd nem vagyok, így sajnos pinát továbbra is magadnak kell hajtanod (hehe- havi nettó 700-ból már csak futja bérlukra). Persze verheted a faszod még 10 napig, hátha csönget valaki, de mint írtam: ribancot nem küldök. Gondoltam ezt azért megosztom veled, mivel nem szeretném, ha egy percre is megszakítanád világuralmi törekvéseidet.

Én inkább olvasni szeretek... Az indexes cikkek/blogok ritkán hoznak szórakoztató anyagot, ezért rá vagyok fanyalodva, a sokkal szórakoztatóbb phaszfei kommentelőkre. Pontosabban nem is rájuk. Bámulatos, ahogy az egyszerű csürhe, a virtuális térben próbálja megoldani az élet vélt/valós problémáit. Mindig van okosabb, mindig jön valaki, aki jobban tudja mi a helyzet...

Tudom beteg vagyok, de perverz örömöt okoz, amikor a puruttya/napiszar stb. szinvonalú site törzsközönségéből kiszabadul valaki a mezei birkák közé. Imádom, ahogy egy-egy tömör, jól irányzott, "non-verbális kődarab" felkavarja az állóvizet. Sokan nem szeretik a trollokat. Valószínűleg én is az lennék, ha nem lennék olyan geci lusta, amilyen vagyok... Szerintem szükségszerű katalizátorok. Részei a rendszernek, pont mint a modoroskodó, okoskodó faszkalapok.

Szumma szummárum: az ilyen "ftgsfd" jellegű kommentjeid után kezdtem aggódni. Netán az egyik 'minőségi troll' megtalálta a lelki békét vagy mi a 'tosz?

Ám mostanra megnyugodtam.

Ne feledd: Engedj szabad utat a dühödnek! Ne tartsd bennt, mert megbetegszel!

phaszfej 2012.06.05. 20:42:43

@tanulatlan ügynök: Állat! De mi tartott két napig, hogy válaszolj? Nagyon gyanús!

Én is hiszek neked. Szögezzük le, sosem szerettem a divatszavakat, mint pl. ez a troll vagy migec. Helyesíráási hibáid mutatják, hogy nem érted a nyelv szerkezetét, hogyan viszonyulnak egymáshoz a gondolatok, ezért be kell látnod, hiba van a gondolkodásodban. Akad a rendszer. Az érzésvilágodban nem, de ahogyan azt értelmezed, abban igen. Ügyes vagy, okos is, de csak trükközöl. Jól nevelt kutya vagy. Te szövegbemásoló, te nem! De látom, egy szintet ugrott az ügy. Ne feledjétek, játék az egész világ.

is 2012.06.06. 18:32:32

@Farkass Bertalan: Nagy örömmel segítek:

- autóban az avulást, meg a kopó alkatrészeket nagyvonalúan minden ilyen hozzáállású autós kihagyja. tekintsd úgy a BKV-t, hogy háromévente 300 ezer, majd az utazás 1ft/kilometer, és akkor ehhez hasonlítsd azt, hogy az autód 3 évente 1-3-5 millió, és 20ft/kilométer.
- átszállójegy (igaz, csak egy átszállás): 490ft
- 10 db-os, korlátlan ideig használható gyűjtőjegy 2800Ft
- napijegy 1550Ft (már egy oda-visszánál jobb, mint kétszer 960Ft).

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.07. 08:54:35

@is: Ha lejárt a három éved, akkor nézd meg az elhasznált bérleteid, jegyeid akkori értékét, és hasonlítsd össze az autód értékével...

@Bummer:

"Kb. 500 milliárd Ft-ot fizetnek az autósok évente (jövedéki adó + súlyadó).
Ennyit azért nem költünk útépítésre/fenntartásra (talán)."

És ebben még nincs benne a jövedéki adó, az új autó vásárlásakor fizetendő áfa (milliós tétel), környezetvédelmi díjak. +az alkatrészek után fizetendő áfa, környezetvédelmi díj (olajok, gumik) illetve a kiszolgáló ipar után fizetett adó.

Teljesen egyetértek amúgy a kerékpárosokkal, ne szorítsuk ki őket, engedjük, hogy ők is kivegyék a részüket ebből a sok közköltségből. Hiszen az utak nem csak az autósóké.

Németh András 2012.06.07. 09:57:44

@is: Azért ne becsüljük túl az avulást az autók esetén.
Én például az én autómat 600 ezerért vettem szóval nem fog három év alatt 1 milliót avulni. És ha azt veszem hogy csak a budapesti tömegközlekedést váltom ki vele akkor az max napi 20 km (és akkor már sokat mondtam) azaz heti száz, évi 5000km az a futásteljesítmény ami a BKV használata miatt kerül az autóba.
Ez 8lityós városi fogyasztással és hivatalos NAVos avulással (9ft/km) számolva 217000Ft költség (és reális is hogyha egy autót csak a BKV kiváltására használok évi 5000km-rel akkor a szervízdíj megáll évi 45000-ben). Ehhez még hozzáadom hogy az autót mondjuk 5 évig használom 600-ért vettem 200-ért még el fogom tudni adni, tehát az értékvesztése évi 80ezer. Ezenkívül fizetek még súlyadót meg kötelezőt meg műszakidnak van még díja. Erre szánjunk évi 40ezret.
Szóval egy BKV kiváltó autó olyan évi 300-350 ezer összköltségből kijön (ha használod a kocsit még másra is (nyaralás, családlátogatás stb akkor ezen költségek egy része megosztódik, hisz vannak fix díjak).

Szóval az autó olyan háromszor drágább mintha tömegközlekedsz, cserébe kapod az előnyeit. És ha mondjuk az asszonyt be tudod tenni magad mellé a munkábajárásnál akkor már közelednek a költségek...

Németh András 2012.06.07. 10:10:23

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Ha leírják hogy a jövedéki adó meg a súlyadó összesen 500milliárd akkor ebből hogy tudod kihozni hogy az nem tartalmazza a jövedéki adót?
Az ÁFÁ-t az egyesek miért szeretik különleges autósgyötrődíjként felszámolni? Ahogy a nevében is van általános, mindenen van és mindenre költik, nem autózással összefüggő dolgokra is. Áfát fizet a bringás is. Szóval ez egyátalán nem plusz költség az autós esetében (jóhogy nem mondjuk azt hogy egy 20millás autóval rohangálónak 40x több joga van az úton lenni mint annak akinek csak 500ezret ér a kocsija). A környezetvédelmi díjaknak a nevében is benne van hogy mire kell(ene) költeni. A kiszolgáló iparnak megint nem sok köze van.

Szóval továbbra sem látom bizonyítva hogy az autósokkal 12szeresen fizettetik meg a közúti közlekedés költségeit.

Vagy ha az ÁFÁ-t is közútfenntartási költségnek vesszük akkor hurrá soha többé nem mondhatja egy autós hogy a bringás nem fizetett az útért, hisz ÁFÁt ő is fizet, sőt a kerékpárboltban dolgozó srác is adózik a fizuja után tehát a kiszolgáló ipar is termeli az adót... :D

igazi hős 2012.06.07. 15:27:29

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "És ebben még nincs benne a jövedéki adó, az új autó vásárlásakor fizetendő áfa (milliós tétel), környezetvédelmi díjak. +az alkatrészek után fizetendő áfa, környezetvédelmi díj (olajok, gumik) illetve a kiszolgáló ipar után fizetett adó."
- Jövedéki adó: pont ez van benne
- Áfa: mindenben benne van, miért pont az autózás költségeként említed. Ha sört veszek, abban is van.
- környezetvédelmi díj: amikor a bringára veszek gumit vagy olajat, abban ugyanúgy van. Szerintem arányában kevesebbet koptatom az utat a 100 kilós járművel, amire évi 30 dekányi gumit veszek, mint az 1200 kilóssal, amire 5 évente veszek 60 kiló gumit.
- kiszolgáló ipar után fizetett adó: ez a legjópofább érv, pláne, hogy most buktatott le a NAV egy halom autószerelőt, hogy sehol nem kaptak számlát. (Őszintén: amióta nem garanciális az autód, hányszor kaptál a szerelődnél számlát? Jobb esetben ráírnak egy olajcserét, mert az olajjal úgy is el kell számolni, munkadíja meg alig van.) Ehhez képest, ha a bringás elmegy a mekibe, azzal már vagyonokat fizet be az államnak...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.08. 08:29:06

@igazi hős: Regisztrációs adót akartam írni, jövedéki adó helyett. Ok, tudom, vagy áfa, vagy regadó.

"- Áfa: mindenben benne van, miért pont az autózás költségeként említed. Ha sört veszek, abban is van."

Csak mondjuk egy 5 milliós új autó árából majdnem két milla az áfa, a 200 ft-os sör árából meg mennyi?

"mikor a bringára veszek gumit vagy olajat"

Hány kilóméterenként cserélsz a bringában olajat? Mennyi megy bele? 4-5 liter?

"Szerintem arányában kevesebbet koptatom az utat "

El ne hidd, hogy attól "kopik" az út, hogy végigmégy rajta a buzuki stifteddel, vagy a drótszamaraddal.
Inkább a 60 tonnára pakolt török kamionoktól.

-"Őszintén: amióta nem garanciális az autód, hányszor kaptál a szerelődnél számlát?"
Az alkatrészekről mindig, mivel csak úgy él a garancia. Ha Te nem kérsz, az a saját hülyeséged. Sőt a szerelők után fizetnek ám SZJA-t is, sőt mint vállalkozás is fizet iparűzési adót.
És képzeld. A munkadíjról szoktam kapni nyugtát, ha nem is számlát, mondjuk lehet azért vesznek komolyan, mert nem egy drótszamárral esek be buziruhában izzadtan-büdösen.

De aranyos vagy, hogy be akarod bizonyítani, hogy egy biciGli után annyi adót fizetsz, mint más egy kocsi után. :-D :-D

Aztán fizetsz-e teljesítményadót kerékpárra? Vagy van-e biciGli kötelező biztosításod, ami után legalább két adót fizetsz? Kell-e vinned a drótszamarad kötelező műszaki vizsgára, ami szintén adózik? Átíratáskor fizettél-e kisfaszom illetéket rá? Kell-e a drótszamarad vezetéséhez külön vizsga, engedély, melynek megszerzése, hosszabbíttatása újabb adóforintokat generál az államnak? Soroljam még, vagy látod már, hogy pénisz vagy?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.08. 08:42:16

@Németh András: "Áfát fizet a bringás is"

Figyu... Áll otthon a garázsban 4 db biciGli, 2 db rendszámos motor, és 2 db autó. Pontosan tudom, hogy melyik üzemben tartása után fizetek több áfa költséget, illetve melyik milyen költséggel jár.
a 4 db biciGli fenntartása kereken 0 azaz NULLA forint áfa befizetést generál.

Nehogy azt hidd már, hogy vetél 20 évvel ezelőtt egy rozsdás 28-ast a kocsma elől, ezért neked JÁR 872348076589ö765467 km biciGliút Ingyé, csak mert Te vagy a biciGlis.

Perillustris 2012.06.08. 09:31:00

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "De aranyos vagy, hogy be akarod bizonyítani, hogy egy biciGli után annyi adót fizetsz, mint más egy kocsi után."

Ezt senki nem írta, de nem meglepő, hogy ezt sem érted.

igazi hős 2012.06.08. 09:58:02

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Csak mondjuk egy 5 milliós új autó árából majdnem két milla az áfa, a 200 ft-os sör árából meg mennyi?" Te minden nap veszel autót?
Olaj a takarításhoz kell, meg a láncra. (Az is kenőolajnak számít, pont olyan adótartalma van, mint amit a motorba öntesz.)
Látom megtaláltad az ország egyetlen becsületes autószerelőjét, írd le a nevét és címét, hátha a NAV-ot is érdekli ez a csoda.
Mindegy, hogy próbálsz sértegetni és hány elhanyagolható költséget sorolsz fel, attól még sokkal többe kerül az autózás az országnak, mint amennyit az autós befizet.
Az meg különösen szép, ahogy ügyetlenül kiforgatod a szavaimat: én arányosságról írtam, nem abszolút értékről. A bicikli után fizetett költségeim adótartalma nagyobb, mint az ország kiadásai a bringázásom miatt, bezzeg az autózásra ez nem igaz, hiába van abból 2 nagyságrenddel nagyobb bevétele az országnak.
Végére egy te szinteden levő bizonyíték: a feleségem többet adózik mint én (vagy te), többet is költ, pedig az autó az én nevemen van. Meggyőztelek?

igazi hős 2012.06.08. 09:59:19

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Lehet, hogy a saját költségeidet látod, de az állam költségeit látványosan figyelmen kívül hagyod. Amit nem tudsz, az nem létezik. Ennyi?

Bummer 2012.06.08. 10:19:38

Mielőtt folytatnátok a vitát, ezt tanulmányozzátok át: www.uvt.bme.hu/targyak/utterv/timar_0605_ea.pdf
Csak hogy legalább egy pici tényszerűség maradjon :)

igazi hős 2012.06.08. 10:38:30

@Bummer: Túl sok szám, túl sok matek. Minek, ha már az elsődleges egyenleg is negatív? (Átlagember határköltséget magyarázni "rocket science" kategória - szerintem.)
Sokkal jobb lenne egyetlen adat: ha egy autót hozzárakunk a Hungária minden reggeli forgalmához, az mennyibe kerül a többi autósnak (illetve mennyi spórol meg a többi autósnak, aki otthon hagyja az autót). Már az meggyőzné a legtöbb autóst.

Németh András 2012.06.08. 12:16:31

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): hol írtam azt hogy nekem jár a bringásút? az igazat megvallva én jobb szeretek az úton a forgalomban tekerni, még a Rákóczin is, mert a bringa az jármű és az útra való. Az meg hogy szeretném ha minél több helyen lenne olyan széles a szélső sáv hogy kialakítható legyen egy nyitott kerékpársáv az pedig a közlekedés minden résztvevőjének hasznos lenne, mert például sok autós flusztrált attól hogy lát egy bringást akit ha meg szeretne előzni akkor ahhoz sávot kell hogy váltson, és ez egy forgalmas úton valami alapszintű tudást igényel, és mivel ez sokakban nincs meg ezért bénáznak, veszélyesen közlekednek és felidegesítik magukat mire ki tudnak kerülni (azon meg végképp elpattan a húr a fejükben hogy a pirosnál úgyis utolérem őket, sőt hála a szabályozásnak még előre is tudok csorogni mellettük).

A vita onnan indult hogy valaki bedobta a szokásos autósphöcsséget hogy az autósok sokszorosát (jelen esetben 12x) fizetik meg annak hogy ők autóval járhatnak.

És én csak kíváncsi vagyok hogy valaki ezt be is tudja-e bizonyítani vagy sem. Vagy csak bedobja itt hogyha neki 5 milláért volt az autója akkor olyan sok áfát fizetett hogy azért neki minden jár. Ja az én kocsim meg csak 600 ezer vót amikor vettem így nekem csak töredéke jár vagy mi a szösz? Neked jár a 10 nap ingyen kórház nekem csak kettő. Hát érdekes egy logika. Jut eszembe használtan vettem a kocsit, és akkor nem is fizettem rá semmiféle Áfát, na bassz én több Áfát fizettem a bringára mint a kocsira :D

Ja és szerinted annak aki vesz számlára magánrepülőt, annak jár ingyenesen az a parkoló amiért neked fizetni kell az 5 millás kocsiddal a városban? Hisz egy repülőnek nagyon sok ám az Áfája. Vagy annak akinek van 20 millás autója négyszer annyi joga van mint neked? Vagy hogy gondolod ezt?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.08. 13:06:17

@igazi hős: Biztosíthatlak, az állam egy fillért nem költ az én autómra.

"Látom megtaláltad az ország egyetlen becsületes autószerelőjét"

Kérdezd meg a feleséged, mert látom, ő a pénzügyi zseni Nálatok: Meddig működhet egy vállalkozás, ha nincsenek papíron bevételei, csak kiadásai? (magyarul nem ad számlát?) Szóval ez a soha nem ad számlát faszságot fejezd már abba.. A NAV -al majd meg majd akkor fenyegetőzz, ha bejelentetted magad, hogy számla nélkül dolgoztatsz, adócsaló barátom...

"a feleségem többet adózik mint én (vagy te),"

Ez az abszolút érv. Aztán honnan tudod? :-D Papucs!!! Ennyit rólad. :-D

@Perillustris: Visszaolvashatnál legalább pár bejezést, ha már beleböfögsz.

@Németh András: Jaj istenem, dehogy is!
Én pont az ellenkezőjét írtam!
Pont arról szólt az eredeti hozzászólásom, hogy igen tekintsük egyenrangú partnereknek a kerékpárosokat is. Persze a költségek területén is. :-D

"Áfát fizettem a bringára mint a kocsira :D"

És melyikre fizettél több vagyonszerzési illetéket? :-P

Látom még nem sikerült teljesen megkülönböztetni a bekerülési és a fenntartási költségeket, de kérj tanácsot igazi hős feleségétől, ő szemmel láthatóan jobban bánik a pénzzel, mint Ti. .-D

Németh András 2012.06.08. 13:55:48

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): vagyonszerzési illetéket nagyon szívesen fizetek, ugyanazon szabályok szerint mint ahogy az autók esetében szükséges. A bringám ha jól látom nagyjából a 4-8 év közti kategóriába esik. Teljesítmény alapján pedig 0-40kW, tehát minden kW után kell fizetnem 450Ft-ot.

Szóval ez Öngól, lehet hogy neked lenne szükséged itt igazi hős feleségének a szaktudására és nem nekem.

Kérlek küldj nekem egy 0 forintos csekket és már fizetem is :D

Kellemes balesetmentes hétvégét mindenkinek!

igazi hős 2012.06.08. 14:57:51

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Nagyon elfogytak az érvek, most jön a személyeskedés. Érdekes, amíg a bringautakra költött pénzről volt szó, addig azt a bringások befizetéseivel akartad kompenzálni, de ha az autózás állami költségeiről van szó, akkor átterelsz az autód költségeire. A kettőnek nem sok köze van egymáshoz, a te költségeidből az államnak lehet bevétele. Költsége nem lehet belőle. Érthető, vagy magyarázzam ötödikes szinten? (Ennyit arról, hogy ki mibe "böfög bele".)

Egy vállalkozás bármeddig működhet úgy, hogy 90%-ban feketén dolgozik. (Megpróbálhatsz az ellenkezőjéről meggyőzni, de sok esélyed nincs, én is vállalkozó vagyok.) Ezt te is tudod, ha ebben az országban élsz, dolgozol, keresel. Fodrásztól is mindig kapsz blokkot, ugye?

Pierre Batka 2012.06.09. 10:21:21

Sziasztok!

Alapvetően én örülök a biciklisávnak, bár szerintem a ti számotokra biztonságosabb volt az eredeti helyén. DE van itt valami, amit nem értek, és talán ti tudtok olyan szempontot amiből érthető lesz:
Ha már megcsinálták az andrássy-n a bringasávat, majd utána újra megcsináltk, akkor hogy van az, hogy alig látok rajta bringást VISZONT a Paulay ede utcában, meg a Király utcában csak úgy hemzsegnek. Nem azért van az Andrássy-n saját sáv, hogy a másik két, amúgy egyirányú utcában ne zavarjuk egymást?

Perillustris 2012.06.10. 07:56:02

@Pierre Batka: "a Paulay ede utcában, meg a Király utcában csak úgy hemzsegnek"

Roppant egyszerű. Arra van dolguk.

"Nem azért van az Andrássy-n saját sáv, hogy a másik két, amúgy egyirányú utcában ne zavarjuk egymást?"

Nem, ez abszolút tévedés. Akit pedig "zavarnak" a kerékpárosok, inkább tömegközlekedjen.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.12. 09:51:35

@Németh András: Leülhet, egyes. :-D

@igazi hős: "Érdekes, amíg a bringautakra költött pénzről volt szó, addig azt a bringások befizetéseivel akartad kompenzálni,"

Tényleg, most jön az , hogy olyan dolgokat adsz elő, amiket nem mondtam? :-D

Már régóta hangoztatom, hogy óvatosan az autósok basztatásával, ugyanis ha holnap mindenki letenné az autót, akkor a kormány azt a kieső adóbevételt másként szedné be. És abba beleesnétek Ti is.

"Egy vállalkozás bármeddig működhet úgy, hogy 90%-ban feketén dolgozik. (Megpróbálhatsz az ellenkezőjéről meggyőzni, de sok esélyed nincs, én is vállalkozó vagyok.)"

Szerintem bízd a pénzügyeket továbbra is az asszonyra. kevered a számlaadási kötelezettséget az alkalmazottak bejelentését és a vállalkozás adózását. egy nagy katyvasz van csak a fejedben erről.

-Az alkalmazottat legalább minimálbérre be kell jelenteni, különben egy ellenőrzéskor bezárják a g@cibe a cégedet.
-A vállalkozás után nyereségadót kell fizetned. (nem kell, levonja a NAV magától is, ha kell..) Ha nincs nyereséged, nem vehetsz ki osztalékot. Bár adhatsz magadnak magas fizetést, de akkor azután adózol.
-A számlát nem kötelező az ügyfél kezébe adnod, de pld. egy járműjavításnál pont oda szokták adni, mivel azzal vállalnak rá garanciát. (Persze ha sógor otthol' fusiba megoldja a garázsban az más, de az nem is vállalkozás.)
De ha nem is adod az ügyfél kezébe a számlát, magadnak azért le kell gyártanod, ha más nem az alkatrészek és anyagok áfája miatt, különben berendel a NAV, hogy mire fel igényeled vissza az áfá-t, ha nem adsz számlát, és megb@sz. Ez kb a 90-es évekig lehetett megcsinálni, azóta figyelnek rá.

Persze ennek ellenére lehet veszteséges vállalkozást csinálni. Egyszer kétszer ki lehet hozni úgy, de nem folyamatosan, mert az is egy instant könyvvizsgálatot vonz. Azon kívül rengeteg hátránya is van, bizonyos támogatásokat, hiteleket nem vehetsz igénybe veszteséges vállalkozással.

És ez is más egy vállalkozó és más egy KFT esetén.

Ha tényleg vállalkozó vagy, amit erősen kétlek, mert akkor nem itt írogatnál, tedd össze a kezed az asszony előtt, hogy kezeli a pénzügyeid.

igazi hős 2012.06.12. 11:31:03

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Most írod: "Tényleg, most jön az , hogy olyan dolgokat adsz elő, amiket nem mondtam? :-D"
Régebben írtad: "Teljesen egyetértek amúgy a kerékpárosokkal, ne szorítsuk ki őket, engedjük, hogy ők is kivegyék a részüket ebből a sok közköltségből."
Az fel sem merült bennem, hogy a bringások befizetéseiből az autós infrastruktúrát fizettetnéd.

A vállalkozásról sokat írtál feleslegesen. Onnan kezdve, hogy én nem írtam, hogy veszteséges lenne, hanem hogy feketén dolgozik, az egész "okfejtésed" nem releváns. Ráadásul alapvetően tévedsz:
- Nincs mindenki legalább minimálbérre bejelentve, ezer kiskapu van, keress párat.
- Ha a nyereség kivételére csak az osztalékot ismered, akkor sosem dolgoztál valódi vállalkozásnak még a környékén sem.
- Tegyük fel legyártják a megvett alkatrészhez a számlát, természetesen 5%-os árréssel és némi munkadíjjal. Ezzel mekkora részét fedik le a munkának?
Végezetül, ha szerinted minden sumákság ennyire nehéz és veszélyes, akkor hogy lehet, hogy ebben a szép hazában minden ötödik forintunkat feketén keressük. Ha ehhez hozzáveszem, hogy a dolgozók felének egyáltalán nincs esélye csalni, akkor mi marad a másik felének és ki esik ebbe a félbe?
Neo, welcome to the real world.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.12. 11:36:31

@igazi hős: Kezd még el kijavítani a helyesírási hibákat, kb ennyi van még hátra Neked. Részemről végeztem.

Németh András 2012.06.12. 12:05:36

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "@Németh András: Leülhet, egyes. :-D" ez jelen esetben mit jelent?

igazi hős 2012.06.12. 12:47:20

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Minek javítsam a hibáidat? Nem elég, hogy a tartalmi tévedéseidet korrigálom, még a nyelvtantanárod is legyek?

@Németh András: Annyit jelent, hogy elfogytak az érvek és nem tud arcvesztés nélkül visszavonulni. Legalább nem anyázással fejezte be, ahogy az átlagtroll teszi...
süti beállítások módosítása