Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Betontömbökkel nehezített akadálypálya lett a csepeli kerékpárút

2011.12.14. 17:27 - kirk kapitány

2011. október 25-én kellett volna átadni a kerékpáros forgalomnak az új csepeli kerékpárutat, amit Vitézy Dávid, a BKK vezetője ígért be még az ősz elején. A Weiss Manfréd úti 2885 méter hosszú kerékpárút építése azonban néhány hete megakadt.

csep500

Az iho.hu szerint a munkások le is vonultak a területről, pedig egy szakaszon, a Szállító utca és a Corvin út között még nyoma sincs a kerékpárútnak, a többi részen viszont a táblák és a burkolati jelzések felfestése hiányzik.

A befejező munkák helyett minden csatlakozó ponton betontömböket raktak az elkészült szakaszokra, hogy a csepeli kerékpárosok még véletlenül sem használhassák kényelmesen az kétszer két sávos gyorsforgalmitól elkülönítve futó bringautat.

A beruházás helyzetével, várható befejezésével kapcsolatban megkerestük a BKK-t, ám onnan szerda délután nem kaptunk választ.

334 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr23463562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don Quixote de la Ferko 2011.12.15. 15:25:49

@luciferko:
...megértetik... (Bár az első verzió sem rossz, gumibotot a torkába, a harmadik után meggondolja, mit művel az utakon.)

ex-dr. vuk 2011.12.15. 15:26:50

@GG81: az "el szabad utni" annyit jelent, hogy fek helyett gazra lepve szandekos baleset okozasara buzdit. Ennel az en verziom sok nagysagrenddel enyhebb...
Nem a fektavon beluli elemenesrol van szo, mert akkor akar akarod akar nem, elutod. Nem azert mert "szabad", hanem mert nincs mas lehetoseg a fizika szerint.

ex-dr. vuk 2011.12.15. 15:29:08

@luciferko: magyarazd meg legyszives, hogy a "fizet az utert" es a "szabalyosan kozlekedik" kozott miert van osszefugges?
ugy beszelsz rola mintha barmi kozuk lenne egymashoz.... Fizetek az utert: adozok. Szabalyosan kozlekedek kerekparral (az, hogy te altalanositasz, az mar a te faszsagod). Akkor most mi a pocsom a bajod?

Ez olyan mintha gyilkosnak neveznelek TEGED, mert evente 100 embert kinyirnak MAS autosok zebrakon.

Németh András 2011.12.15. 15:29:38

@FGSuperman: nyugodtan használhatod, csak épp mivel nem átadott bringásút hanem egy félbehagyott építési terület, ahol a levonulás sebességéből ítélve jogi vita is van a háttérben, ezért ha valaki elhajt a francban miközben kerülgeted a tömböket akkor ne gyere azzal hogy bringásút és jogod van

ha meg közterület és nincs kitáblázva hogy bringaút akkor alapesetben járda, szóval használhatod a járda használatának szabályait betartva

lehet rajta nyugodtan bringázni keresztül meg kasul csak ha valakinek fel teccik tenni a a netre hogy de csúnya mindenki hogy odatették a bringaútra a betontömböt akkor fel leszen világosítva az a valaki hogy nem úgy van ahogy gondolni teccik

ex-dr. vuk 2011.12.15. 15:30:47

@GG81: nekem az nem vilagos, hogy miert akarja barki "megnevelni" a masikat az uton. Hagyjuk a rendorsegre. Ha a baleset nem kerulheto el, akkor ugyis megfizet erte az illeto, ha meg nem tortent semmi (veszelyhelyzet sem), akkor annyi, mit erdekel?
A rendorseg nincs a helyzet magaslatan, de az masban sem, nem csak ebben.

Németh András 2011.12.15. 15:32:24

@a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka: na ezt a zebrás dolgot már számtalanszor meg akartam én is kérdezni, mert van olyan pl hogy egy főút kettévág egy kis falut és az egész faluban csak egy zebra van akkor hogyan kell szabályosan átkelni? mekkora az a távolság a zebrától amikor már nem kell elgyalogolnom odáig, hanem átkelhetek? tényleg érdekelne hogy van-e erre szabály

ex-dr. vuk 2011.12.15. 15:33:47

@GG81: ha kovetek egy autot ugy, hogy annak hirtelen fekezese eseten is meg tudnek allni, DE valaki kimegy ele szabalytalanul, csatt - ergo en is csattanok (mert a baleset miatt gyorsabban allt meg, mint a hirtelen veszfekezes), akkor ezt a balhet nem en viszem el (elvileg), hanem az eredeti baleset okozoja. Szoval ez is egy kivetel arra, hogy "mindig a hatso a hibas".

GG81 2011.12.15. 15:34:01

@vuk_: akkor most direkt nem akartad értelmezni te sem a szitut, én mire írtam. a járdán parkoló autót nem karcolgatjuk!!! ennyi.

ennek szankcionálására ráadásul több szerv is hivatott, mint mondjuk az pirosozók begyűjtésére... mivel ebbe a rendőrség illetékes, de a szabálytalan parkolókra rajtuk kívül még előszeretettel vadászik a közteresnek nevezett brigád is (nagyon helyesen).

ex-dr. vuk 2011.12.15. 15:35:51

@luciferko: hat nezd, az autosoknak van felelosseg biztositas, kresz, mindenfaszom, megis folyamatosan megy a szabalytalankodas, es gecisok ember hal meg az utakon (amit nem kerosok okoztak). Akkor nem ertem, hogy mitol jelentene ez gyokeres valtozast.

Németh András 2011.12.15. 15:36:59

@FGSuperman: elképzelni el tudom, de egy szituáció esetén azért valahogy fejben számítok valószínűséget és húzok egy határt ami alatt nem játszik a vitáimban a lehetőség. Van az elképzelhető meg a valószínűsíthető. És jelen esetben messze vezeti a %-os listát az hogy valószínűleg azért került oda mert félkész munkaterületre nem kívánják ráengedni a bringásokat (hisz pl nincsenek kitáblázva a keresztező utak és senki nem akar felelősséget vállalni ha esetleg baleset történik)

GG81 2011.12.15. 15:41:04

@vuk_: hú, nagyon hasogatod azt a szőrszálat. persze lehet ilyen kivétel is... hogyne. sőt, ha megy előtted és nekimegy egy betonfalnak (majd te is)!!!

asszem az általad leírt szitu elég nyílvánvaló lehet majd a baleseti szakértőknek, hisz hiába volt meg a követési távolságod, a hagyományosnal gyorabban megálló autó miatt neked is a hagyományosnál gyorsabb megállás maradhatott csak.

erre egyébként egy szintén blogozó (misinator) fedőnevű emberke hozott példát amikor nagypolszkit vezetgetett! annak ugyanis a kezelési könyvében benne volt, hogy ha teheti ne fékezzen a szocialista járműparkkal tömött utakon lehetőleg nagyobbakat, mert a 4 tárcsafék!!! (magyarország kőszocializmus!) sokkal hatékonyabban lassítja az autóját, mint a vegyes vagy épp tisztán dobfékes rendszerek.
nos ekkor mennyi nagypolszkis gazdagodhatott meg "biztosítás csalásból"??? hisz más járművek kezelési könyvében az nem volt leírva, hogy a nagypolszki mögött nagyobb köv-táv-ot hagyjon a megszokottnál... bár aki belecsókolt már egyszer biztos megtanulta empirikus úton.

GG81 2011.12.15. 15:44:05

@vuk_: nem mondta, hogy a gázra lépne... max nem fékez... bár ebben az esetben meg azon buki, hogy nem tett meg mindent a baleset elkerülése érdekében!

látod!? nem embertelen a kresz, még a szabálytalan bringást is védi, mert különben is kinek hiányzik hogy a motorháztetején lehelje ki a zéletét egy ilyen szuicid barom.

csak meg kéne értened mit akart ezzel mondani... ha meg féktávon belül jött máris tisztább a helyzet.

ex-dr. vuk 2011.12.15. 15:45:48

@GG81: nekem is ez a velemenyem.
Ugyanakkor pontosan ugyanazok akarjak elgazolni szandekosan a pirosozokat, akik szerint geciseg karcolgatni. Aranyos, mi?

Németh András 2011.12.15. 15:45:51

@luciferko: Visszanéztem, kereszteződést írt, szóval nem látok ellentmondást abban hogy később betorkolló útra váltott, mindössze pontosított, mert te hitetlenkedtél (elsőre a sztorijaimat én se a pontos jogi szakkifejezésekkel írom le)

Egyébként az útkereszteződés definíciója (forrás: 1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez I/k pont): "két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása" ebbe bőven belefér a betorkolló is szerintem.

ex-dr. vuk 2011.12.15. 15:47:30

@GG81: az, hogy "el szabad gazolni" szamomra azt jelenti, hogy szandekosan. Az elkerulhetetlen esetnel ez nem ertelmezheto.

GG81 2011.12.15. 15:48:08

@Németh András: huh, jogos. és ha métert nem is tudok mondani, az biztos, hogy átmehet, csak nincs abszolúte semmi elsőbbsége. és megbüntetni sem büntethetik meg... persze jó lenne tudni tényleg mennyi méter után..., ha van egyáltalán ilyen konkrét szám és vonalzóval kimérik. ;-)

Németh András 2011.12.15. 15:54:06

@Perillustris: szerintem nyugodtan, és ugyanúgy vállald érte a felelősséget mint az, aki szándékosan elbaszarint egy piroson áthajtó bringást

GG81 2011.12.15. 15:54:34

@vuk_: mert nem ugyanaz! a pirosozó az maga a személy, az autó meg a tárgy... tehát vagy amikor odaparkol vagy amikor elmegy találd be a személyt!
erre írtam a lezártbiciklihajtogatást! @GG81:

ex-dr. vuk 2011.12.15. 15:56:11

@GG81: nem is ugyanaz. a buntetesi tetel sem. a kerekparosgazolasert sokkal tobbet kaphatsz :)

Németh András 2011.12.15. 15:56:45

@na__most__akkor: végre egy válasz a korlátos kérdésemre ÉLJEN

ex-dr. vuk 2011.12.15. 15:57:28

@Németh András: nem kell, csak akkor nem lesz elsobbseged. ennyit ad a zebra.

GG81 2011.12.15. 16:08:59

@vuk_: hát, ha PIROSon haladt át a lelkem és ugyan féktávon kívül került oda, még mindig lehet, hogy más fontosabbra figyeltél, mondjuk egy szirénázó mentőre! bizonyítsák a szándékosságot! neked szabad volt, neki tilos. jobb esetben még nyakig gipszben magyarázkodhat a bíróságon.

látom van egy hozzáállásod továbbra is, akkor ne is várj mást.

FGSuperman 2011.12.15. 16:13:59

@luciferko: nagyon mellélôsz
Euròpàban sincs

Don Quixote de la Ferko 2011.12.15. 16:16:17

@vuk_:

"te se sokat olvasol, csak irsz "

Ennek mennyi köze van hozzá?
Gondolkodj, mielőtt hülyeségeket írsz.

Don Quixote de la Ferko 2011.12.15. 16:19:23

@vuk_:

Látom, ennyi idő alatt sem fogtad fel.
A fene sem akarja megnevelni a másikat. El van fogadva olyan hülyén, ahogy van. Csak azt próbáljuk megértetni némelyik gondolkodáscsökkentőt szedő bringással, hogy egy át nem adott szakaszon nem csak felesleges a betontömbökért hisztériázni, hanem nevetséges is.
De ha nektek ez jólesik, nyugodtan csináljatok hülyét magatokból, hidd el, az autósokat nem igazán zavarja a dolog.

FGSuperman 2011.12.15. 16:19:56

@Németh András: nekem tetszett semmit feltenni a netre, mert eddig sem zavart
pont úgy elférek tôle, mint a bringaúton sétàlò gyalogostòl

Don Quixote de la Ferko 2011.12.15. 16:21:12

@vuk_:
Annyiban, hogy nem nekem kell a figyelemre képtelen barmok miatt rájuk odafigyelnem.
Vigyázzon saját magára.

Don Quixote de la Ferko 2011.12.15. 16:26:28

@Németh András:
Belefér, de kereszteződés alatt egyszerűség miatt a 4 db. 90 fokos érthető. A betorkolló a túloldalon nem folytatódik. Szűkösen, félreérthetően fogalmazta meg, nem mondta el a valós forgalmi helyzetet, csak akkor kezdett maszatolni, amikor már nem tudta az első verzióval védeni magát.
De ha még mélyebben belemegyünk, akkor a betorkolóban is minimum 5, de a női vezető alapján 10 másodperc lehetett az az idő, míg a csaj befordul, fékezett. Ez alatt a bringásnak bőven lett volna ideje felkészülni a hülyére, és nem pofára esni és siránkozni, hogy neki volt elsőbbsége. Akármennyit pattogtok, látnia kellett hogy jön. Nem odadiffundált elé, nem teleportált, hanem hosszú másodpercek alatt befordult. Ha a bringás ennyire vakegér, hogy nem tud értelmezni egy eljövendő szituációt, és felkészülni, akkor megérdemli a flaszterfogást.

FGSuperman 2011.12.15. 16:53:46

@luciferko: akkor miért Euròpàzol-Balkànozol
szabàlyokat kerékpàrosnak és autòsnak is be kell tartania 'oszt jònapot

Perillustris 2011.12.15. 16:55:20

@Németh András: Van szabály. Átmehetsz az úttesten, de nincs elsőbbséged.

Don Quixote de la Ferko 2011.12.15. 16:57:57

@FGSuperman:

Biza. Be kellene tartani.
Hogy értsd, és ne kérdezz feleslegesen:

Az autósok már Európában járnak, a kerékpárosok még a Balkánon tekernek.
Ha ez nem lenne helyszakilag ugyanaz a terület, a kutyát sem érdekelné, így viszont sajnos más a szitu.

ex-dr. vuk 2011.12.15. 17:08:07

@GG81: ha nincs feknyom, kb. egyertelmu a buli...
de remelem amugy azert nem tartod erkolcsileg helyenvalonak masok megolese szabalysertes eseten... a magyaro jogrendszer meg olyan amilyen.

ex-dr. vuk 2011.12.15. 17:09:23

@luciferko: ennek megint mi koze a kreszhez meg a jogsihoz? semmi.
egyebkent de, neked is kell figyelni masokra az uton (meglepo, mi?).
Ezzel a felfogassal ne nagyon menj kulfoldre, plane ne nyugat fele, mert hamar bortonben talalhatod magad.

ex-dr. vuk 2011.12.15. 17:10:52

@luciferko: en leszarom az at nem adott bicikliutakat, addig jo nekem amig nincs atadva... szoval az altalanositast be lehet fejezni.

Don Quixote de la Ferko 2011.12.15. 17:36:02

@vuk_:

"neked is kell figyelni masokra az uton (meglepo, mi?)."
És ezt meg is teszem. Sőt, írtam is, hogy megteszem. Direkt csinálsz hülyét magadból? Jól megy.
Lassan helyet cserélhetsz a két kutyával, azok neve jobban illene rád, ez a Vuk inkább szégyen az eredetire nézve, hogy a te felfogóképességeddel hozzá mered hasonlítani magad.

Don Quixote de la Ferko 2011.12.15. 17:39:09

@vuk_:

"en leszarom az at nem adott bicikliutakat, addig jo nekem amig nincs atadva."
Ezzel semmi gond. Azt teszel, amit akarsz.

"szoval az altalanositast be lehet fejezni."
Kérlek. Igényed szerint újrafogalmazom:

De ha neked ez jólesik, nyugodtan csinálj hülyét magadból, hidd el, engem, mint autóst, nem zavar a dolog.

Nincs benne általánosítás. Remélem ez már megfelel kényes ízlésednek, és nem kezdesz ezen is hisztériázni.

Guy_Montag 2011.12.15. 18:02:45

lenyűgöző ez az acsargás. de változik tőle valami?
igen, még több ellentétet teremt.

gratu.

szmoker (Homo Trollicus) 2011.12.15. 19:25:04

@dubai_tennis: szerintem is qrva jó a műsor.

Igazi trolltenyészet.

Guy_Montag 2011.12.15. 19:28:14

@szmoker (Homo Trollicus): de hogy erre magutól nem jönnek rá... mindegy, ingyen showműsor.

FGSuperman 2011.12.15. 20:45:44

@luciferko: no ez az ami oltàri nagy blôdség
szerintem bogaràszd ki, hogy mennyi gépjàrmûrésztvevôs halàlos közúti baleset volt, és mennyi kerékpàros oszt ràjössz

futura 2011.12.15. 22:52:23

Na most már tényleg elegem van!
Mint egy háromtagú család feje, ahol minden főre jut egy autó (középkategóriás, újonnan, kp.-ban kifizetve), és a sajátomba évente 50-60 ezer km-t pakolok.
Tele van a pupom a sok rinyáló autóssal. Egyáltalán mit rontják itt a levegőt egy kerékpáros blogon.

"Csitulj már"-mondom magamba.

Imádom a kerékpárt (évi 8-9 ezer km), ha tehetem azzal megyek bárhová, bármikor (most pl. kiruccantam Bécsbe a Duna melletti kerékpár úton). Szabadságélmény! Ezt nem tudják figyelembe venni bizonyos autósok. Autóval közlekedve a KRESZ előírásai a szentség, kerékpárral iránymutatás. Éjszaka ott állok a piros lámpánál egyedül a kocsival és eszembe sincs átmenni, gyalog vagy bringával simán áthaladok.
Azt meg már szégyenlem leírni, hogy agyatlanok mindenhol vannak, de hát itt nem is erről volt szó.
..........

Most egy kicsit elgondolkodtam és arra jutottam, hogy talán nem is olyan rossz, ha itt éli ki magából agresszivitását az autós társadalom ezen érdekes szelete és ne az utakon közlekedő kerékpárosokon tegye ezt. Jobban járunk.

ex-dr. vuk 2011.12.15. 23:38:56

@luciferko: no akkor mellelottel.

Tedd ossze: engem nem erdekel a bicikliut. tehat hisztizek a szaros lezaras miatt vagy nem? Tehat hulyeseget mondtal, amikor csak nekem mondtad?

Nnnna.

GG81 2011.12.16. 08:24:11

@vuk_: már mást sem zavart tegnap, kerülgethették is pont ezen a szakaszon...

exseven2 2011.12.16. 09:08:48

@Rocko-: Oké, akkor a piroson áthajtó autókon ezentúl átmegyek kamionnal. Naponta látom őket. Ha adsz egy elérhetőséget, meghívlak majd a szétroncsolódott testrészek szemügyrevételére, biztos tetszeni fog.

miertvanigy · http://nyiltanoszinten.blog.hu/ 2011.12.16. 11:38:26

mindenki tolja el a biciklijét külföldre mert az is elveszi orbán....

Rocko- 2011.12.16. 11:48:24

@exseven2: csak nyugodtan!

amúgy öröm nézni a vergôdéseteket. bennem nincs kettôs mérce, hogy jajj, amit nekem lehet a másiknak nem. ez tipikus kerékpáros mentalitás.

miertvanigy · http://nyiltanoszinten.blog.hu/ 2011.12.16. 11:55:17

@Rocko-: "tipikus kerékpáros mentalitás. "

magyarul közlekedési eszköz fasiszta vagy...
mi az hogy kerékpáros mentalitás?

ex-dr. vuk 2011.12.16. 12:08:38

@zoncolan: hat nemtom engem meg mindig jobban aggaszt a babakocsis nagymamakat elgazolo autos... Lehet, hogy rossz az ertekrendem?

GG81 2011.12.16. 14:16:02

@miertvanigy: arról a mentalitásról van szó(, de nevezhetnénk életérzésnek is), amit az egyik itteni kerekagyas hangoztatott sötétzöldeket össze-vissza hordva: ő ugyanis autóval tökre szabálytisztelő meg minden, de ha bringára ül, akkor kicsit többet megenged magának... pirosakat hagy figyelmenkívül, záróvonalakat, útestről-járdára ugratgatások, stb...

ha ezt nem érted, akkor szerintem csak sajnálni tudunk. mert a fentiek szerint mégsem az embertől függ, hanem a körülményektől... és itt a minden állandó, csak a közlekedési eszköz a változó!!!

kispista5 2011.12.16. 20:02:20

már vártam, hogy ez a kis sátánista mikor írja a bringásokat kinyírni, felkoncolni, de csak a nyakán átmenni sikerült?
gondolom az általad nézett filmek 90 százaléka horror

Németh András 2011.12.17. 21:00:08

@GG81: Abban az esetben ha mész az úton és épp egy szirénázó mentő közeledik, és pont ekkor egy piros lámpa alatt szándékosan aládhajt egy bringás akkor üsd el ha ennyi eszed van. Ez végeredményben egy naponta előforduló szitu.

Németh András 2011.12.17. 21:09:35

@luciferko: már csak arra a helyzetre lennék kíváncsi amikor arról alkotsz véleményt hogy egy ilyen úton elédkanyarodik egy bringás aki pár másodperccel később valahogy úgy megáll hogy valamilyen oknál fogva nem tudod kikerülni és egy kicsit nagyobb fékezéssel kell megállnod.

Na akkor ki lenne a hülye: hát természetesen a bringás :D

Németh András 2011.12.17. 21:16:16

@Perillustris: @vuk_: @GG81: na úgy tűnik ezzel a "gyalogosnak mennyiről kötelező használni a zebrát" kérdést jó lenne valami kreszjogszabálynácinak megválaszolni.

Az oké hogy olyankor nincs elsőbbségem, de tényleg érdekelne hogy mi az a távolság amiről még köteles vagyok elsétálni a zebrához. Vagy akár egy rendőr előtt/után/mellett is átsétálhatok a zebrától 20 méterre úgy hogy az út forgalmát kis mértékben sem akadályozom?

ex-dr. vuk 2011.12.17. 22:23:55

@Németh András: akarmekkora kresznaci valaki, ezt nem fogja tudni megvalszolni..

(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a *közelben* kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,

Hogy mit jelent a 'kozelben', azt elso korben a rendor, aztan a szabalysertesi eloado, vegul a birosag donti el, amennyiben nem hagyjuk annyiban.

Perillustris 2011.12.18. 06:27:32

@Németh András: Ez, ahogy @vuk_: is írja, nincs szabályozva rendesen. Ami persze nem is baj, hiszen nem várható el egy gyalogostól, hogy tudja, éppen 45, vagy 55 méterre van a zebrától.

Németh András 2011.12.18. 11:37:39

Köszi a gyalogátkelős válaszokat.

Ja és párszor felmerült itt a pirosozó és állandóan szabálytalan bringás kontra az autósok sem angyalok, lásd zebra és egyebek téma.

Szóval mivel csendesedik "acsarg" (jól írtam?) ezért bedobok egy friss zebrás hírt: index.hu/bulvar/hirek/2011/12/17/sulyos_balesetek_gyalogos_atkelohelyeken_tatabanyan_es_tatan/

És egyúttal hozzáteszem hogy ezért a három (vagy kettő mert a második nem egyértelmű a cikkben) esetért nem kell elkezdeni utálni az egész autós társadalmat, hanem csak a bringásokat alapból gyűlölő, önmagukat szegény szerencsétlen 10000-bőrlenyúzott autósoknak ajánlom hogy gondolkozzanak már egy kicsit.

Végül pedig az adventi szeretet jegyében egy közhely: Figyeljünk egymásra, mind a dobozosok mind a puhatestűek.

Guy_Montag 2011.12.18. 13:37:38

@Németh András: undorító provokátor vagy. hogy nem folytassam a sort.

Perillustris 2011.12.18. 22:30:38

@dubai_tennis: Félek, rajtad kívül ezt mindenki tudja enélkül is.

Guy_Montag 2011.12.19. 00:32:48

@Perillustris: elnézést, csak úgy jött.

gregibroki 2011.12.19. 14:43:19

@Flatline_: bocs hogy betalállak a sok állat között, de az a bringaút szarabb, mint a régi m7-es, 5 méterenként 4-5 km-en keresztül van az aszfalton egy 5 centis hézag. Országuti kerékpárral nem egy élmény. Csak amikor bevállalom a főutat, akkor meg a kamion dudál le 10mről úgy, hogy azt hiszem szörnyethalok, tehát sajnos ott kénytelen vagyok visszamenni arra a szánalmas bringaútra.

gregibroki 2011.12.19. 14:47:41

@Németh András: az a baj, hogy a gyalogosok is néha/általában úgy mennek, mint a birkák. Azt hiszik, ha ott vana zebra, akkor másodperc türelemnélkül leléphetnek az útra, mert őket figyeli az egész világ, sajnos ez nem így van.
Most ezzel nem azt mondom, hogy nem vétlenek az autósok, de sajnos nem működik az emberekben az életösztön.

miertvanigy · http://nyiltanoszinten.blog.hu/ 2011.12.19. 17:39:26

A közlekedési szabályok megszegése a közlekedési eszközök használatától (is) függ. Kerékpárral kisebb a holt tér=többször átmennek a piroson, autóval nagy a kísértés a gázpedál lenyomásakor=több a gyorshajtásos szabálysértés
és ez pont hogy nem indokolja a közlekedési eszközfasizmust még ha GG81 ezt gondolja akkor sem:)

Don Quixote de la Ferko 2011.12.20. 10:54:48

@Németh András:

Lehet, nem pont ebben a blogban de már leírtam.
Egyre rutinosabb leszek, és kezdem megtanulni azt, hogy nem fékezek zsigerből, ha a bringás mongoloid agyi működést mutat fel kerekezés közben. Ha a bringás a hunyó, akkor bebukta. Kezdem már unni, hogy bevág elém a gyökérkezdemény az ótvar vasdarabjával, satuzva megállok és megmentem a nyomorult életét, majd még neki áll feljebb, amikor kifejezem a nemtetszésem.

Don Quixote de la Ferko 2011.12.20. 11:01:14

@Németh András:

Aki ki van borulva a "közel" helymeghatározó metódustól, annak ajánlom szíves figyelmébe a Barcelona felett északra a tengerparton futó vasútvonalat.
A történet bájához tartozik, hogy az összes szálloda azon a részen úgy hirdeti magát, hogy 50 méterre a tengerparttól. Ami igaz is, mert valóban annyira van. A csattanó a vasút alatt cirka kilométerenként elhelyezett átjáró, amit helybéli, turpista, minden arra járó kóbor vendég betart, és elgyalogol odáig. Pedig nincs kerítés a vasút mellett. Símán át lehetne menni. Mégsem teszi, mert nem balkánisztán magyar kerékpáros aggyal gondolkodik, hanem emberként viselkedik. Magyar bringás még a kerítésen is átlökdösné a vasát, nehogy véletlenül 50 méterrel többet kelljen menni.

imittto 2011.12.20. 11:21:37

@luciferko: Amit írtál az nem minden magyar bringásra, hanem minden magyarra igaz. A bringát kár volt belekeverni. Mellesleg, csak próbából: adott két párhuzamos út, neked épp a másikra kell átjutnod autóval. Van 10 méterre egy összekötő út "Lakó-pihenő övezet" táblával, vagy az utca végén megoldhatod, cirka 1 km. oda, meg ugyanennyi vissza. Melyiket választod? (melyiket válassza az autósok 90%-a?)

Don Quixote de la Ferko 2011.12.20. 11:47:20

@imittto:

Az utca végét. Inkább a 10%-ban vagyok.
Sok tekintetben nem illek bele a mai világba, de ez így a jó, és direkt így alakítom.
Nyugodtabb, kényelmesebb, szabályosabb, és nem rohan mellettem az élet.

Vörös Pimpernel 2011.12.20. 14:10:50

Közbiztonság Szilárd
A bringára nekem is szükségem van hiszen azzal megyek dolgozni és megfizetem az adót bőven szerintem többet is mint te. A közlekedési szabályokat betartom ,az autósokat nem akadályozom. Simán tudnék autót venni de nem teszem. Fogjátok föl végre,hogy az autók ideje szép lassan lejár. Pár év és csak az igazán gazdagok fogják tudni megfizetni. Amikor a kőolajkészletek elérik a kritikus szintet azt hiszed ,hogy majd korlátozás nélkül veszed majd a bengád, hogy a budira is autóval menj tovább hízlalva a nagy kényelmes hátsód? Normális országokban két dolgot fejlesztenek a kerékpározást és a tömegközlekedést. Valahogy a magyar nem akar tudomást venni róla és szánalmas módon a nettó kilencvenet kereső is megmutatja, hogy bizony nekem ám van autóm. Szóval nyugodtan gyere ide trollkodni lehet, hogy nemsokára te is két keréken fogsz szembe jönni. Ha csak nem vagy valami nagy spíler.

Vörös Pimpernel 2011.12.20. 14:46:33

Közbiztonság Szilárd
Ha a bicikliseknek útadót kellene fizetni akkor az autósoknak külön behajtási díjat a kerületekbe, környezetszennyezési adót amiért teleszarják a levegőt. Külön luxusadót mert az autó az amely nem szükséges a mindennapi élethez (kivétel lenne az orvosok, betegek). Szóval nekem is lennének ötleteim ha már itt tartunk.

dez01 2011.12.22. 10:08:53

Kresz szerint egy keresztbe rakott betontömb lezárást jelent? Nem rémlik ilyen...

Ott az út, menni kell rajta és kész...

Nyilván oda kell figyelni, de azt egyébként is kell....

dez01 2011.12.22. 10:17:59

Amúgy hogy a fővárosiak mennyit balhéznak...

Szinte az összes vidéki közepes-kicsi városban teljesen normális az autós biciklis együttélés .... csak itt vannak balhék, vajon miért???

Németh András 2011.12.22. 15:02:26

@dez01: nem jelent lezárást, de a kreszben le van írva hogy mi jelent kerékpárutat. Szóval ha már épp ésszel valaki nem tudja felfogni hogy ez egy lezárás (munkaterületet zár le), és elkezd a kresszel takarózni, akkor mesélje már el hogy ez milyen kresz szabály alapján kerékpárút szerinte.

Ez így max járda.

És nem is azokkal van a gond akik csak mennek az úton vagy a félkész bringaúton. Hanem akik vidókat tesznek a netre, értetlenkednek, vagy ledudálják a szabályosan az úttesten tekerőket.

És vidéken is van baj, csak itt több az olyan felhasználó akiket az elébb felsoroltam (sőt lehet hogy a vidékiak is ezekhez a posztokhoz szólnak hozzá, hisz nincs mucsröcsöge alsó kerékpárútjáról pörgős vita a neten.

Egy pesten dolgozó vidéki, aki gyalogol, tömegközlekedik meg autózik is és bringázni is szokott (néha még a melóhelyére is).

Pákány...

Powerlich 2012.01.03. 08:58:20

Tegnap egy sötétzöld Lada Niva állt a Corvin út és a Szállítók útja között, ők ott vajon vadászták a szabálytalanul közlekedő, félkész bringaúton haladókat?

Mon3 2012.01.03. 10:55:11

@Közbiztonság Szilárd: "Aki biciklizni akar, külön utakon vagy külön sávokban, fizessen rá külön adót."

Rendben. De az autósok meg fizessenek autópálya építési adót, elkerülő-út építési adót, tüdőrákosok ápolási díjat, elszennyezett homlokzatok felújítási hozzájárulást, roncsautók hulladék-kezelési díjat, plusz a tunyaság miatti egészségkockázati hozzájárulást. És még lenne néhány nagyszerű ötletem az egyenlő elbírálás elvén.

Fajlagosan - az út használat mértékét figyelembe véve - egy kerékpáros jóval nagyobb arányban járul hozzá az utak építéséhez és karbantartásához, mint egy autós.

Németh András 2012.01.03. 16:40:16

@Közbiztonság Szilárd: nagyon szívesen fizetek adót. Mondjuk egy általánosat ami hogy egyszerű legyen a számítás a jármű súlya alapján van arányosítva, de fizessék az autósok is. Jajj most jössz azzal hogy fizetitek, hát nézzük: én most az autóm után 8970Ft-ot kell hogy fizessek egy évben, a kocsim kb 95ször nehezebb mint a bringám, tehát örömmel befizetek 94,4 Ft-ot évente. Sőt fizetek 100-at és a többletből a a nemfizetnekabringásokazautósokmegigen klubbjának összedobunk egy év végi sírjunkpicsogjunkpartyt.

A másik meg a fejlesztési adó. Nekem teccik (érdekes lesz a vége), szóval a KSH nem tartja számon a bringásokat ezért élek azzal nagyszerű húzással hogy feltételezem hogy ugyanannyi motor van mint kerékpár (ezzel messze alulbecsülöm a kerékpárt). Tehát 2 984 063 autó és 142 251 kerékpár(motor) volt 2010-ben az utakon. Tahát mondjuk 10szer annyi az autó mint a bringa. Jöhetnek a fejlesztések. Mivel külön használati adót vetettél fel ezért a bringa esetén csak a kerékpárút, az autó esetén pedig a gyorsforgalmi hálózat játszik szerepet. Erre nem hiszem hogy fogok statisztikát találni de megpróbálom. Szóval 2000-2009 közt épült 148Km autóút, 463Km autópálya, (de ennek csak 17%-át veszem mert a többség fizetős (pontos arányt az ÁKK honlapjáról vettem ők 709km kezelnek amiből 591km fizetős), valamint épült 672km kerékpárút. Egy km autóút/autópálya=1,5milliárd (az enesi elkerülőt most adták át 7km 7,2killiárd és csak autóút), egy km bringaút: olyan 50 millió körül van. Tehát autós fejlesztés 340.065milliárd, kerékpáros 33,6 milliárd (de azért tegyük hozzá az autóst alulbecsültem szerintem).

Na ebből lehet levonni a következtetéseket.

Németh András 2012.01.03. 17:28:20

Ja és kihagytam a biztosítást, ezt is szeretik a nyavalygók. Az autósok 6x annyi balesetet okoznak mint a bringások, szóval ha hatodát kell fizetni akkor bevállalom, az megint lenne vagy évi 2 ezer, belefér.

2 ezer a kötelező, 1 ezres a súlyadó. Nekem beleférne, hogy végre befogják az autósok. Végülis ennyit fogok fiezeti a kuytára is idéntől.

A "fejlesztési adó"számolásom az elég meglepő lett, de tudja egyébként valaki hogy mennyi a bringások száma? Mert a 140ezer az kevés, az meg amit a bringásoldalakon lát az ember (15év felettiek 47%-a az sok). Hol lehet reálisan, 1-2millió körül?

A másik ami meglepett hogy milyen drágák a kerékpárutak, habár többnyire komplex járda és csapadékvízelvezetéssel kötik össze, de akkor is.

Közbiztonság Szilárd 2012.01.06. 04:36:18

@Mon3:
Ha hiszed, ha nem, ezeket már mind fizetik. A tüdőrákot kivéve persze, azért menj a dohányosokhoz.

Ti viszont még semmit.

@Németh András:
Jó, akkor majd ha az a kb. 150 ezer bringás (valójában mivel falun nem épült ilyesmi, csak a városi biciklisekről van szó, tehát ez a szám inkább pár tízezer) összedobja ezt a 33 milliárdot, akkor lehet jönni megint ugatni.

Mert az autósok összedobják rá a pénzt, részben a benzin árának 60%-át kitevő adóban, részben autópályadíjban, részben teljesítményadóban.

Németh András 2012.01.06. 09:38:30

@Közbiztonság Szilárd:
Falun nem épült kerékpárút, ez aztán a kijelentés, mert kilométerre szerintem vidéken épült a döntő többség (és kerékpár szempontjából nincs különbség egy Szentmártonkáta vagy Nagykáta, Tápiógyörgye vagy Tápiószele közt).
Ha figyelmesen elolvasod amit írtam akkor láthatod hogy a fizetős autópálya fejlesztéseket szándékosan kihagytam (pedig messze nem fedezi a költségeket az autópályadíj), tehát az autópályadíjat felejtsd már el (köszi). A teljesítményadót kiveséztem és jeleztem hogy örömmel fizetné minden bringás mert egy röhejesen kis összegről van szó (sőt még autósként sem ver oda). A benzin árában pedig nincs 60% adó hanem "csak" 52%, a gázolajnál meg 48%, ráadásul ha az ÁFÁt nem vesszük (hisz az a csokiban is van ami az üzemanyag a bringánál) akkor mindössze 31% és 27%. A 2011-ban fogyott benzin alapján (400Ft-os literenkénti árral számolva, ami szintén felülbecslés) 140 milliárd volt a jövedéki adó. Ha ebből levonjuk az útkarbantartást (hisz abban azért egyetérthetünk hogy a közúti fejlesztéset leginkább az autókért vannak (vagy ezt is a bringások okozzák?), és levonjuk a környzetszennyésre és egészségügyre fordított pénzeket akkor biztos nem beszélhetünk évi sokszázmilliárdról. Ráadásul a nagy közösbe beforgatott pénz jelentős része is visszajut az autósokhoz hisz szerinted a társadalom elenyésző rétege kerékpáros (ez szerintem nem igaz, de az igen hogy a kerékpárosok és autósok közt jelentős az átfedés). Ha meg azzal jönnél hogy azt ellopják a fejesek, akkor gondold végig hogy a fejesek bringáznak vagy autóznak inkább :D

Ja és majd elfelejtettem: Ugat aki mondja! Be-be-be! (csak hogy lemenjek a megfelelő szintre, a megértés végett)

Németh András 2012.01.06. 09:47:21

@Mon3: és most olvasom vissza hogy honnan is indult ez az adómizéria. Onnan hogy aki külön utat akar fizessen külön adót. Hát pont a városi bringások azok akik a legeslegkevésbé akarnak külön utat (összevissza vezetve a járdán, a parkoló kocsik, fák meg miegymás közt) szóval te lehetnél az az autós aki mész a városi bringásokkal és kiállsz azért hogy ne legyenek leválasztva hanem ismerjék el őket teljes jogú résztvevőként.

De milyen aranyos hogy az autósok egy része azt akarja hogy a bringás csak akkor kapjon bringautat ha kifizeti, a másik rész meg ledudálja azt is aki szabályosan megy a még át nem adott munkaterület mellett az úton :D

Németh András 2012.01.06. 09:48:57

@Közbiztonság Szilárd: az előző neked ment, @Mon3: nem neked.
Bocsesz...

Perillustris 2012.01.06. 14:27:14

@Közbiztonság Szilárd: Hol igényelhetnek felújítási (köz)pénzt a nagykörúti lakástulajdonosok?

Mon3 2012.01.06. 15:48:51

@Közbiztonság Szilárd: "Ha hiszed, ha nem, ezeket már mind fizetik."

Ez nem hit kérdése. Hol fizetik? Én ezzel foglalkozom, ez a munkám.
Döbbenj meg, de nem fizetik.

A városokban a szálló por 90 %-át, ami a rákos megbetegedések legfőbb okozója, az autók szolgáltatják. És ne gyere nekem a körúti nitrokémiai üzemmel, meg a szeneskályhával, mert ott ezek nincsenek. Még egy aranyhalnak is több esze van nálad.

Mon3 2012.01.06. 16:39:09

@Közbiztonság Szilárd: "Ha hiszed, ha nem, ezeket már mind fizetik."

Ez meg a Ti "Szent Szar"-otok. Persze, ti a benzinbe befizetitek.

Felvilágosítalak. A benzinbe befizetett összegek a szintentartásra elegendőek, persze ha arra fordítanák. Az utak nagy része önkörmányzatok tulajdonában vannak, akik nem kapnak a benzin pénzből csak a mi adónkból. Az utak építéséből azok is kiveszik a részüket, akik nem is járnak kocsival, de rendesen fizetik a sápot. Útépítésre csak az idén 4000 mFt van betervezve, és ez csak az állami rész. Összegezve: Az autósok még az externáliákkal is tartoznak!

Németh András 2012.01.08. 14:12:44

@Mon3: hát a 4 milliárd az tényleg elenyésző a benzin jövedéki adójához képest...

De nekem nagyon kevésnek tűnik ez az összeg, honnan veszed?

Mon3 2012.01.09. 10:19:19

@Németh András:

Bocs Félreéthető voltam. 4000 milliárd forint. És a költségvetésben szerepel. Fent van az interneten, keressél rá.

Németh András 2012.01.09. 19:09:58

Egy félmondat erejéig vissza a poszthoz: tényleg lezárt munkaterület és nem akadálypálya kerekagy.blog.hu/2012/01/09/nem_vallalnak_felelosseget_a_felkesz_csepeli_kerekparutert#comment-form

Németh András 2012.01.09. 19:23:54

@Mon3: Azt meg azért sokallom. 15 ezer milliárd a teljes költségvetés (ennek 27%-a lenne útépítés) és egy 2009-es hír szerint 38 ezer milliárd az értéke az állam tulajdonában lévő teljes épület és építményvagyonnak.

Szóval dobj már egy linket lécci, mert én nem találom (a költségvetési törvényben pár napja belévesztem, szóval ha onnan bogarásztad ki akkor valami paragrafus/bekezdésszámot is).

Mon3 2012.01.11. 13:00:36

@Németh András:

Én már nem mondok semmit. Ezt nagyon elnéztem. Az első adatom volt a helyes. A 60. oldal lap alja. Bocs.

www.mkogy.hu/irom39/04365/04365.pdf

Németh András 2012.01.11. 14:46:40

@Mon3: azért annyira ne ijedj meg, ha valaki átnyálázná érdekes lenne, a te 4 milliárdos sorod felett pl közvetlenül van egy 4,1 milliárdos szintén közút és a következő oldal első harmadában van egy ilyen: "Autópálya rendelkezésre állási díj" ez 99,3 milliárd.
az 59. oldalon Nemzeti Közlekedési Hatóság 27,4 milliárd és Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ 93 milliárd.

(Ez csak megjegyzés: 251. oldalon találtam valamit arról hogy az M0 szélesítés hazai önrésze 209mEuró meg valami M3 M35 fejlesztés 350mEuró összesen olyan 170milliárd, meg ott vannak valami útfejlesztési meg minden egyéb projektek önerejének összegei (habár ez gondolom eloszlik))

Jövedéki adóból bejön évente 898 milliárd (benne van a cigi, az alkohol, és az üzemanyagban ott van a mezőgazdaság fuvarozás (előbbi 80% utóbbi 20%-ot visszaigényel) meg a tömegközlekedés (vagy ők adómentesen kapják?)) regisztrációs adó 39 milliárd, baleseti adó 27 milliárd, teljesítményadót nem találtam.

Az egészségügy egésze meg 1746milliárd, de azt végképp nem sejti senki hogy ennek hány százaléka vezethető vissza a közlekedésre...

Van benne mit csámcsogni az biztos.

GG81 2012.02.10. 08:39:46

@Perillustris: tesztelik pár helyen. láttál már fransziát bármilyen járművet is vezetni!!! atyaég! jönnek majd a gyalogos attrocitások, a rosszkor autó elé kikanyarodó vakegerek és akkor el lehet felejteni az egészet.

jah, megy a sirám, hogy bringautak kereszteződésében nem megy az elsőbbség adás/kapás értelmezése, akkor kíváncsi lennék itt mitől menne. mi az elsőbbség, hogyan kell és lehet élni vele, debilek.

Perillustris 2012.02.10. 09:18:51

@GG81: Ha most halkan leírom, hogy - bár kétségkívül szabálytalanul - ez már ma is működik, akkor az furán hangzik, mi?

GG81 2012.02.10. 09:40:54

@Perillustris: és erre vagy olyan nagyon büszke?

Perillustris 2012.02.10. 10:09:47

@GG81: Melyik soromból olvasol ki büszkeséget. Én csak tényt közlök.

GG81 2012.02.10. 10:29:47

@Perillustris: oh, "Én csak tényt közlök.". a szivárványos felvonulás is egy tényközlés, figyelemfelhívás, mégis a büszkeség menetének hívják...

a párhuzam adott, ellenkező esetben nem közölnéd elfogadóan tényként!

jelen, hatályos jogszabályok szerint kishazánkban ugyanis a melegházasságok éppúgy tiltottak, mint a piroson áthaladás.

láthatóan vannak politikai ambícióid, mert jól próbálod csűrni a szavakat, mindig a magad javára, de sajnos valami közbejöhetett, mert akkor már döntéshozó pozícióban lehetnél és legalizálhatnád az agymenéseid. de így csak egy álmodozó, nyugatmajmoló senki vagy, aki itthol kis ellenállósosat jáccik.
próbálj meg beilleszkedni a társadalomba, elfogadni a szabályait, még nem késő és még polgár is lehet belőled!

Perillustris 2012.02.10. 13:30:53

@GG81: Onnan tudom, hogy jó az érvelésem, hogy leginkább velem foglalkozol, és nem azzal, mit írok. Ráadásul hígításként elmebeteg módon ide kevered a melegek felvonulását.

GG81 2012.02.10. 14:14:47

@Perillustris: asszem csak azok szoktak felvonulgatni, akiknek valamiféle bizonyítási vágyuk van. megvan a párhuzam?

Perillustris 2012.02.10. 20:46:18

@GG81: Csak azok. Igen. És a büszkék.
süti beállítások módosítása