Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Isten tiltja számukra a macskaszemet, ezért börtönbe kerültek

2011.09.16. 11:07 - Földes András

 Nem csak Magyarországon szálltak rá a rendőrök a macskaszem nélküli járművekre, hanem az Egyesült Államokban is, ahol ez még a mienkénél is viccesebb eredményekhez vezetett. Nyolc amis vallású személyt tartóztattak le Kentucky államban, mivel nem voltak hajlandók prizmát szerelni a szekerükre, számolt be a Gawker.

 

A férfiak a bírság befizetését is megtagadták, így a rendőrség előállította, és börtönbe zárta őket. A nyolc amis azzal védekezett, hogy vallásuk tiltja, hogy világos, csillogó dolgokat viseljenek. Az amisok a konzervatív keresztények azon csoportja, akik elutasítják a technika legújabb vívmányait, és a 18. századi Amerikába vándorlásuk idején jellemző viszonyok közt élnek. Földet művelnek, nem használnak sem autót, sem áramot. A világ a Kis szemtanú című filmből ismerhette meg, hogy élnek az amisok, és miért reménytelen a szerelem egy helyes amis nő és egy sármos világi nyomozó közt.

A vallás tiltja a fényképezkedést is, amelyet a rendőrök szintén nem vettek figyelembe, és elkészítették a letartóztatáshoz szükséges felvételeket is. A Gawker beszámolója szerint a narancsszínű börtönruha viselését viszont nem tették számukra kötelezővé.

247 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr763231453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 19:57:16

@aranypenz.blog.hu:

"A jobb alsó fazonnak pedig a csillogásából ítélve műanyagból van az inggombja"

... nem is a sajátja.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 19:59:18

@bloodhound v2.0:

"ugyan mi a francot is csinálnának esténként, vajat köpülnek"

Ehhez szorosan kapcsolódik:

www.youtube.com/watch?v=lOfZLb33uCg&ob=av2e

[c] 2011.09.16. 20:04:33

@meszena:

"Talán azért is fikázzák itt őket sokan, mert olyan idegen sokaktól ez a tulajdonságuk..."

Ja, persze, a sok bűnben fetrengő, erkölcs nélküli ateista...

Egyébként nincs semmi bajom az amishokkal, valószínűleg becsületes, dolgos emberek, akiknek bár nem vonz az életformája, azért elismerem az értékeit. De, ha valóban megtagadták közülük néhányan a macskaszem felszerelését vallási okokból, azt azért nagy ostobaságnak tartom. Hiszen ez nem dísz, hanem őket védi, ha kimennek a biztonságot adó életterükből a külvilágba.

ebedli 2011.09.16. 20:04:42

Hét törpe castingon esélyesek lennének.

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2011.09.16. 20:07:02

Ausztriában meg azon van a vita (muzulmán nők kapcsán), hogy személyi okmányokra (pl. jogosítvány) szabad-e fejkendős képet rakni? Ott például már sokkal inkább kérdés, hogy meddig terjed az állam által alkotott, racionálisan megindokolható, világi törvények kötelező jellege, és meddig az egyén vallási szabadságának a figyelembe vétele?

A két eset között van egy komoly különbség is: ha valaki egy másik országba költözik, akkor tényleg elvárható, hogy ő alkalmazkodjon a meglévő szabályokhoz. De ha valaki ott él 300 éve, csak körülötte a világ lett más?

cirrmurr 2011.09.16. 20:07:28

Érdekes. Ezeket a belterjes radikális keresztény közösséghez tartozó furamukikat mit szivatják egy cicaszem miatt.

Ha radikaális iszlamisták lettek volna akkor a két rendör ment volna börtönbe, és 2 busz robbant volna másnap Kentucky államban.

Ezekis olyanok mint a magyarok. a saját népét csontig szivatja egy macskaszem miatt a nemzetiségnek meg nyalnak.

[c] 2011.09.16. 20:07:40

@Spinnaker: Igen, választhatnak, de vannak közösségek, amelyek kvázi kitagadják azt, aki a nagyvilágot választja, azaz megszakítanak vele minden kapcsolatot. Ennek azért elég nagy visszatartó ereje van, gondolom - még akkor is, ha az ifjú embert vonzza a nagyvilág.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 20:16:25

@aranypenz.blog.hu:

Onnét hogy börtönruhát kaptak, csak nem élénk színűt.

Az Amish _általában_ (akad kivétel) nem viselnek gombokat a ruhájukon (horgos kapcsokkal zárják), itt pedig egy különösen szigorú al-szektáról van szó.

cirrmurr 2011.09.16. 20:17:23

@zupasta:
Ja:-)
Mi van ha 2 évmulva meg aki nem enged chipet ültetni a tökébe népszámlálási okokból az lesz a nem haladó :-)

Mégegyszer mondom próbálták volna meg ugyanezt egy Iszlámhivővel. Le se vette volna a fekete nindzsaruháját azt baszhatják az azonositást, ha meg a rendőr egy ujjal hozzáért volna másnapra családostul megdzsihádolnák. és a politikusok meg hallgatnának !

Ezt a 8 Mókust meg igy megbaxtatni! Szégyen .

hallari 2011.09.16. 20:24:43

@LongJohnHolmes: ezek az emberek nem terroristák.

kéne 1 nick 2011.09.16. 20:27:00

AmisH.
Hülye indexes újságíróknak esetleg emis.
De semmiképp nem amis.

cirrmurr 2011.09.16. 20:29:24

Juteszembe Sthol Buci barátunkat meg 2x haláldrogosan piásan rodeózás után amiben megsérült egy vétlen ember kishija hogy fel nem mentették.
Ezeket meg egy Macskaszemért azonnal bekasznizni.

Én kivágnám ezeket a köcsög rendőröket az tuti. Biztos engettek már tovább szenátorcsemetét bedrogozva piásan 2 kurvával az ölében ródeózi az apuka autójável.
ezeket a Matulabácsikat meg falhoz állitja.

Tényleg bazzeg tutira mint Magyarország.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 20:32:54

@cirrmurr:

"Ezeket meg egy Macskaszemért azonnal bekasznizni."

Nem a macskaszem hiánya miatt kerültek börtönbe hanem azért mert nem voltak hajlandóak kifizetni a pénzbüntit.

Ahogy írtam volt korábban, a fellebbezés folyamatban van a pénzbüntiért; a bírónő csak úgy látta helyesnek és törvényesnek hogy leülik a ki nem fizetett büntit közben.

cirrmurr 2011.09.16. 20:40:13

@neoteny:
igy más a leányzó fekvése.

De ha fontoselvtárs szenátorur kisfia jogsinélkül drogozva kurvázna apu autójában max annyit szoltak volna üdvözöljük a szenátor urat.

A Megoldás, hagyták volna elmenni őket a p'csába, aztán ha egyszer valamelyiknek egy kamion villanát az agyán hátulról lovaskocsistól, akkor a többinek leesne a tantusz hogy halgatni kellett volna a rendőrprófétára:-)

[c] 2011.09.16. 20:46:13

@Kono: Ebben igazad van, lehet nélküle élni. Néha én is vágyom erre a tiszta életmódra, aztán elmúlik :)
Sajnos lázadó típus vagyok, tudom, hogy nem nekem való. Ami viszont a racionális énemet riasztja el, az a modern orvosi ellátás hiánya és a fogamzásgátlás tiltása.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 20:49:56

@cirrmurr:

Szvsz engedni kellene nekik hogy szürke fényvisszaverő csíkkal ill. lámpákkal világítsák ki éjszaka a (lovas)kocsijaikat (az pedig hogy ez nappal "nem eléggé látható" meglehetősen bullshitnek hangzik).

Azt pedig a (fellebbviteli) bíróságnak kell eldöntenie hogy lehet-e ennyi engedményt adni nekik a vallásos meggyőződésük tolerálására. Ha nem, hát nem; akkor beszopták és tényleg ki kell rakniuk a narancssárga háromszöget... vagy nem közlekednek közúton.

cirrmurr 2011.09.16. 20:50:11

Az a Cicfarkos egyenfrizura azért nagyonottvan..-)

[c] 2011.09.16. 20:52:50

@kéne 1 nick: Miért? Bár az előbb én is amish-t írtam, a szó "magyarosodott", vagyis meghonosodott. Hogy akkor "emis"? A nyelv önmagát alakítja, ha a magyarban "amis"-ként honosodott meg, akkor az is lehet helyes.

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2011.09.16. 21:10:23

@cirrmurr: Az nem lehet indok az elengedés mellett, hogy mást mentettek fel már súlyosabbért is. Mindenkire ugyanaz a bánásmód kell vonatkozzon, vallásra, apucira és egyéb irreleváns tényezőktől függetlenül. (Persze az emberi méltóság figyelembe vételével, ami tényleg lehet helyzetfüggő.)

A herébe ültetendő mikrochip elég fiktív példa. Ami nem az, például az a szülő, aki nem engedi, hogy a gyerekének beadják a kötelező védőoltásokat, mondjuk hasonló vallási meggyőződésből, vagy egyéb babonából.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 21:11:51

@tea fan:

"a modern orvosi ellátás hiánya"

Ez egy érdekes probléma. Nyilvánvalóan kiskorú gyermekek esetén jogos a törvényes kényszerítés hogy életmentő vagy súlyos egészségkárosodást (cukorbetegség, rák, gyulladások, fertőzések) megelőző orvosi ellátás megtörténjen, de felnőttek esetében már korántsem annyira egyértelmű a dolog.

A vérátömlesztés eléggé egyértelműen életmentő orvosi beavatkozásnak tűnik, Kanadában mégis annyian szereztek HIV-et ill. hepatitis C-t vérátömlesztéstől hogy a kanadai Vöröskereszt fel is adta a véradás szervezését és külön állami szervet hoztak létre arra (amelyet nehezebb perelni mint a Vöröskeresztet). Azok a Jehova Tanúi vagy Keresztény Tudomány vagy más vallásos meggyőződésű _felnőttek_ akik visszautasították a vérátömlesztést lehet hogy belehaltak, de a túlélők közül egynek sem kell(ett) egy pillanatnyi ismereteink szerint gyógyíthatatlan (habár bizonyos mértékig kezelhető/menedzselhető) betegséggel leélniük életük hátralévő részét.

Szvsz egy felnőttnek joga van arra hogy visszautasítson bármilyen orvosi ellátást; lelke ill. egészsége rajta. Fiatalkorúak esetében is vannak szürke területek: jogos törvényesen kényszeríteni egy leánygyermek szüleit arram hogy beoltassák gyermeküket az emberi papillomavírus (HPV) ellen, amely (állítólag) csökkenti (valamilyen mértékben) a méhszájrák kialakulásának esélyét?

phaszfej 2011.09.16. 21:19:58

Uniformizált kinézet, rabságban tartott személyiségek. Fura perverzió bármilyen vallást gyakorolni. Az igazság mindig egy, így igaz hit is egy van. Annak pedig sosem lehet része a külvilágtól elzárkózás. Ezek nagyon szeretnének igaz emberek lenni, de végletesen fosnak, ezért nem mernek szabadok lenni. Azt hiszik, ha mindent mintaszerűen tesznek, akkor nem kell szembenéznéniük önmagukkal és jönnie kell a megváltásnak. Erőt pedig abból merítenek, hogy sokan összeverődnek egy helyre és egymásnak hipnotizálják a frankót. Gyáva buzik ezek. Pont mint a KM (krirkus massza) nevű bohózat szereplői. De végülis nagyon mulatságosak.

mex18 2011.09.16. 21:21:34

@Redcap: ne haragudj, te rettentően hülye vagy és még reklámozod is, azt kapod, ahogy te másnak nekiestél

ksi 2011.09.16. 21:26:02

Mivel ezek a népek amúgy németek, mindenképpen amis, és nem emis :-)

Azért a "régebbi" életforma nem automatikusan jobb, ahogy a modern technikát is meg kell tanulni "jól" használni.
Az amisok számos szektára oszlanak. Köztük vannak nagyon fundamentalista, kompromisszumokra képtelenek is. Vannak nagyon belterjesen házasodók. Van néhány közösség, ahol elég csúnya gyerekbántalmazási ügyek történtek (gyerekek szexuális bántalmazása, amit aztán eltussoltak, a bántalmazót védték és a gyereket hibáztatták). A zártabb közösségekből pedig nem könnyű kiszabadulni, egyrészt, mert teljesen kitagadnak, azaz az addig nagyon is közösségbe zárt ember gyakorlatilag egyik napról a másikra minden családi és rokoni kapcsolatát elveszítheti, másrészt a hiányos iskolázottság és a mai világról való hiányos ismeretek miatt nehezebb feltalálnia magát az amisékén kívüli világban. De vannak liberálisabb, kevésbé zárt közösségek is.

[c] 2011.09.16. 21:26:22

@neoteny: HIV - nem a vérátömlesztés tiltása az egyetlen megoldás, hanem a biztonságosabb szűrés, szvsz. Nem ismerem a vérátömlesztés "történelmét", de feltételezem, hogy eleinte kevésbé alaposan szűrték a levett vért, mert az AIDS nem kapott mindennapos nyilvánosságot.

": jogos törvényesen kényszeríteni... hogy beoltassák gyermeküket az emberi papillomavírus (HPV) ellen"

Ez valóban fajsúlyos kérdés; alapvetően én is úgy gondolom, a felnőtt embernek joga van megtagadni az orvosi beavatkozást, de a védőoltások esetében nem ilyen egyszerű a helyzet. A legtöbb emberek tízezreinek-millióinak halálát okozó járvány azért nem látható-tapasztalható ma, mert a lakosság kritikus többsége be van oltva. Ezek a járványok nem szűntek meg, csupán szunnyadnak. Ha Kovács Béla megtagadja, hogy beadják a gyerekének - teszemazt - a TBC elleni védőoltást, akkor Kovács Pistikének 0,99 valószínűséggel semmi baja nem lesz, de nem azért, mert a védőoltás fölösleges, káros baromság, hanem azért, mert a többiek be vannak oltva. De mi van, ha a Kovács Pistikék száma sokezerre rúg?

ksi 2011.09.16. 21:29:30

@zupasta: Frászt vitáznak - rakhatnak magukra fejfedőt. Sőt, egy pasztafáris tésztaszűrővel a fején szerepel a jogsiján: szekularisfigyelo.blog.hu/2011/07/18/szabad_a_paszta

ksi 2011.09.16. 21:33:25

@neoteny: Az oltás azért elég hatásos dolog, mellékhatása minimális, a méhnyakrák ellenben elég csúnya dolog. Oltani a szexuális élet megkezdése előtt érdemes, és nemcsak a lányokat, hanem a fiúkat is.

mediumnasty 2011.09.16. 21:38:11

@tea fan: angolul is nagyjából "ámis" egyébként, nem emis, ahogy a túlművelt kolléga gondolja

Viviparus 2011.09.16. 21:47:12

Gondolom, heveny vakbélgyulladáskor azért nem utasítják vissza a tudomány vívmányait..

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 22:16:50

@tea fan:

"a vérátömlesztés tiltása az egyetlen megoldás"

Nem hiszem hogy bárki is hangoztatta volna a tiltást mint egyetlen megoldást; én csak példaként hoztam fel az esetet arra, hogy "a biztonságosabb szűrés" hagyhat kívánnivalókat maga után és a felnőtt érezheti úgy hogy az egyénre vonatkozó vallásos tiltásnak lehetnek (ill. történelmileg lehettek) racionális alapjai.

"teszemazt - a TBC elleni védőoltást"

Szándékosan hoztam fel a HPV oltás kérdését (amelyre tovább reflektálok majd ksi-nek adott válaszomban).

Az egyértelműen káros/halálos fertőző betegségek (diphteria stb.) esetében jó játékelméleti alapja van a törvényes kötelezésnek. Ha senki vagy egy epidemológiailag elégtelen kisebbség van beoltva akkor nyilvánvalóan előnyös az egyén számára hogy beoltva legyen: egy járvány esetén történő nagy valószínűségű fertőzés és annak következményei elkerülhetőek viszonylag kis "költség" árán (szövődmények az oltástól). Viszont ha elég gyerek van beoltva ahhoz hogy ne alakulhasson ki egy járvány (ami a fertőzés terjedésének "hatékonyságától" függően lehet olyan alacsony is mint 40%), akkor már _nem_ racionális érdek beoltatni a gyereket, hiszen a járvány ill. megfertőződés valószínűsége már az alá csökkent mint az esetleges szövődményeké. Épp' azért hogy ne hozzák meg az emberek az utóbbi döntést, mindenkinek be kell oltatnia a gyerekeit, még ha epidemológiai szempontból fölösleges is a 100%-os védettség és az emberek kényszerítve vannak arra hogy viseljék a szövődmények veszélyét.

kéne 1 nick 2011.09.16. 22:23:20

@is:
Biztos nem, mert akkor a 69 (6' 9") után 70-nek (6' 12" = 7' 0") kellene jönnie, nem 72-nek.

Valószínűleg 63" az a 63, ami kb. 170 centi.

@mallac:
Meg végtelenül idióta is.
Egyébként szimpatikusak, vendégszeretőek, voltam ilyen településen látogatóban pár napot, na de ott élni hosszú távon... hát nem.

kéne 1 nick 2011.09.16. 22:27:35

@mediumnasty:
Voltam köztük, szerintük emis (vagy még inkább émis).
Persze te biztos jobban tudod.

@tea fan:
Nem hiszem, hogy meghonosodott volna a magyarban, kb. 20 éve a többség még azt sem tudta, hogy létezik ilyen nép.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 22:36:31

@ksi:

"Az oltás azért elég hatásos dolog, mellékhatása minimális, a méhnyakrák ellenben elég csúnya dolog."

Minden tiszteletem a tiéd, de az "elég hatásos" és "minimális" igen rosszul definiált (ahhoz hogy racionális döntést hozhasson az ember, ismernie kell számokat) és a rák minden formája "elég csúnya dolog".

Az előző hozzászólásomban említett risk/benefit analízis közel sem annyira egyértelmű a HPV esetében mint a "klasszikus" (és gyakran halálos) gyermekfertőzések esetében:

Most HPV infections in young females are temporary and have little long-term significance. Seventy percent of infections are gone in 1 year and ninety percent in 2 years.[4] However, when the infection persists — in 5% to 10% of infected women — there is high risk of developing precancerous lesions of the cervix, which can progress to invasive cervical cancer. This process usually takes 15–20 years, providing many opportunities for detection and treatment of the pre-cancerous lesion. Progression to invasive cancer can be almost always prevented when standard prevention strategies are applied, but the lesions still cause considerable burden necessitating preventive surgeries, which do in many cases involve loss of fertility.

en.wikipedia.org/wiki/Human_papillomavirus

Tehát a megfertőződött leánygyermekek (nem közölt hogy ez mennyi az összes arányában) 5-10%-a "nagy valószínűséggel" rákos állapotot megelőző sebeket szerez a méhszáján amely 15-20 év alatt méhszájrákhoz _vezethet_, habár ez "majdnem mindig" megelőzhető megfelelő orvosi ellátással (amely ugyanakkor magában hordozza a terméketlenné válás veszélyét).

Azért ezek a valószínűségek közel sem olyanok mint egy "klasszikus" gyermekfertőzés esetén. A szempontom az, hogy az oltás _lehetősége_ nagyszerű dolog (és azok a szülők akik nyitott szemmel járnak és megengedhetik maguknak, be is oltatják a leányaikat -- vagy fiaikat) de _kötelezni_ egy társadalom összes gyermekét a oltásra nem feltétlenül igazolható epidemológiai érvekkel.

kéne 1 nick 2011.09.16. 22:39:17

@godot1:
Viszont a közutakat hamar tönkrevágják a szekereikkel.
Az amish településeken kb. járhatatlanok a műutak autóval (szekérénél nagyobb sebességgel), mert a szekérkerekek nyáron mély vályúkat vágnak bele.

kéne 1 nick 2011.09.16. 22:42:15

@neoteny:
Ami mondjuk jogos is, mert milyen alapon várod el, hogy én vagy más viseljük helyetted a kockázatokat, te meg csak a jóból vedd ki a részed.

[c] 2011.09.16. 22:49:22

@neoteny: "a felnőtt érezheti úgy hogy az egyénre vonatkozó vallásos tiltásnak lehetnek (ill. történelmileg lehettek) racionális alapjai"

Biztos vagyok benne, hogy minden efféle tiltásnak eredetileg voltak racionális alapjai, ugyanakkor azóta dogmákká váltak, feledvén a racionális alapokat és azt, hogy ezek közül ma már a legtöbb nem aktuális.
Jehova tanúi azért utasítják el a vérátömlesztést, mert a Bibliában az áll, hogy a lélek a vérben lakozik. Ez - bár az eredmény ugyanaz - gyökeresen más indok, mint a HIV-fertőzéstől való félelem.
Mindazonáltal, szerintem mindenkinek joga van megtagadni a vérátömlesztést, de a gyerekéét nem. Ezt nyilván azért gondolom így, mert én a közvetlen életveszélyt reálisabb veszélynek látom, mint az esetleges HIV-fertőzést.

"akkor már _nem_ racionális érdek beoltatni a gyereket, hiszen a járvány ill. megfertőződés valószínűsége már az alá csökkent mint az esetleges szövődményeké"

Valóban, de úgy vélem, nem átadható az emberek kezébe ez a döntés. Ennek egyszerű gyakorlati okai vannak, nem elviek.

(Tudom, hogy kihagytam a legfőbb vitapontot, folyt. köv. :))

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 22:50:01

@kéne 1 nick:

Pontosan; így mindenki egyformán részesül a "jóból" (bizonyosan nem alakulhat ki járvány) és mindenki (statisztikailag) egyformán viseli a kockázatot (szövődmény).

George17 2011.09.16. 22:58:00

Szerintem nyugodtan felszerelhetik a macskaszemet ezt nem tilthatja semmilyen vallás különben sem nekik kell viselni hanem járművükre kell szerelni.

lapos a Föld 2011.09.16. 23:06:51

Nem értem, miért vált ki egy ilyen hír ennyi indulatot. Szerintem szimplán vicces, lazítsatok.

röntgenszeműlány 2011.09.16. 23:14:56

"miért reménytelen a szerelem egy helyes amis nő és egy sármos világi nyomozó közt."

Nem reménytelen a helyzet, kedves Földes András, egy helyes amis fiút azért lehet, hogy elkaphatsz.

Újlaki 2011.09.16. 23:27:53

@Mon3: A babák nemiszervét nem "nyiszatolják", "csak" a fitymát távolítják el róla. Bizonyos klimatikus és higiénés viszonyok között, mint például a Közel-Keleten, ez elég bölcs dolog, sok-sok probléma megelőzhető vele.

Ráadásul a közhiedelemmel ellentétben nem csak a zsidók nyiszatolnak, hanem a mohemadánok - más néven muzulmánok, muszlimok - is.

Sőt, lehet, hogy meg fogsz lepődni, de ha jól tudom, az USA-ban minden fiúgyermeket körülmetélnek születése után, hacsak a szülők kifejezetten nem kérik az ellenkezőjét.

Még jó, hogy a köldökzsinór elvágását nem tekinted a személyiségi jogok megtiprásának. És amikor bunkó szülők védtelen kislányok fülcimpáját lyuggatják, az nem jogtiprás?

(A népek nevét magyarul kis kezdőbetűvel írjuk, tehát helyesen amisok.)

glad az egyetlen 2011.09.16. 23:37:37

nekem alapvetően szimpatikusak és érdekesek ezek az Ámis népek, de be kell látniuk, hogy a világ változik és a toleranciának is van határa. Azért hogy néz ki, hogy valakit megbüntetnek őket meg nem.
Ha nem tetszik a külvilág szabályozása és nem akarnak ahhoz igazodni ám legyen, de akkor legyenek önellátók és ne mozduljanak ki.
Nekem is van olyan ország ami unszimpatikus, nem is megyek oda.

Atarist 2011.09.16. 23:45:53

Jaja, ha kimegy az útra akkor prizma fel, este hazaér, levesz, gyón és böjtől 10 napig, de legalább nem vasalják ki. Vagy azt is betudja az Úr akaratának, ha valaki belecsattan hátulról mert későn észleli és gyerekestől meghal? Nah nem szítok, de azért a gondolkodást nem kellene feladni.

penelope garcia 2011.09.17. 00:03:02

Amint elnézem, a sütővasat nyilván nem tiltja az Úr.

Netuddki. 2011.09.17. 00:34:02

"Az amisok a konzervatív keresztények azon csoportja, akik elutasítják a technika legújabb vívmányait,"

A 18. században még nem utasították el? Mint szekér, ruha, stb. Miért nem a fán élnek?

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.17. 00:35:27

@kovi1970:

"Mint szekér, ruha, stb."

Mert már az izraelitáknak is volt ruhájuk meg (harci) szekerük.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2011.09.17. 01:10:44

Ilyen van itthon is, csak itt bringás parasztnak hívják.

nikicske · http://pisztacia.blog.hu/ 2011.09.17. 03:47:05

A bal alsó Sub bass monster, nem-e?

baranowicze 2011.09.17. 05:42:14

nagyon durván magasak, a fejük mellett levő csíkot nézzétek. a 6'3-as az pl. 190 centi, és a nyolc közül ő a törpe :D

Kono 2011.09.17. 07:18:39

@tea fan:
én nem vágyom az ilyen tiszta életmód után, hanem olyanban élek, csak nem technika nélkül.
A technika hiánya önmagában kevés lenne ahhoz, hogy normális életet éljünk. Ugyanakkor az urbanizált, modern világ megöli a normális életet.
Nagyapám korában sokkal nyugodtabbak és boldogabbak voltak az emberek, még akkor is, ha sok nyomorúságba keültek (pl. háborúk!). Mégis, a gyerekeknek volt normális családja, gyermekkora, a felnőtteknek meg volt mit enni, ha dolgoztak. Az időseket meg ellátták, és nem dobták ki a kukába, ha már nem tudtak dolgozni.
A családi és baráti kapcsolatok nem voltak felszínesek.
EZekre ma is nagyon oda kell figyelni, és bizony a technika és karrier világából kimarad, akinek ezek fontosak! Mert nincs időm a tv előtt ülni órákat. Hozzáteszem, nincs is tv-nk, és cseppet sem hiányzik. Így is kevés az idő, nemhogy még tv-vel...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.17. 07:25:14

mindenki ugy el, ahogy akar, amig nem sert torvenyt, Ok ebben az esetben igen, es a biro ugy gondolta megfegyelmezi oket
ennyi
en nem tudnek ennyire puritanul elni, de attol is eldobom az ekszijjat, hogy mar nem latok embert az utcan, kocsiban, meloben, hogy ne lenne az internet a fulehez-szemehz nove
en sok idomet baszok el a neten es csak itthon hasznalom
a fiam meg mar remegve varja az uj i-pohnet es gyakorlatilag non stop online van....
mar mondtam Marynek ha nyerunk a lotton veszunk egy szigetet es elkoltozunk
/azert a netet bekottetem oda is/

ps. rolam is van ilyen foto:), na jo nem ilyen hajjal
az enyemen lab es incs volt felrajzolva
ez csak incs

Kono 2011.09.17. 07:26:20

@VUVUZELLANÉNI: @Maxen1: @Animacs (a Tyne folyó déli partja):
A baj nem a technikával van, hanem azzal, ha magatokon kívül másra nem gondoltok.
Miből van technikája és energiája a nyugati, fejlett világnak? Kis sarkítással a többiek kenyeréből. Mert míg sok millióan halnak éhen, nálunk dollármilliárdok mennek el arra, hogy az űrbe robotokat lövöldözünk.

Ha a föld eltartóképességét vennénk tekintetbe, és annak megfelelően a földön mindenki egy szintre kerülne, akkor bizony ezeknek az amishoknak a szintjén kellene mindenkinek élni. Hiszen ezek azt eszik, amit termelnek, nem a mások kenyerét.

Hetesi Zsolt, az ELTE Fenntartható Fejlődés Kutatócsoport vezetője szokott olyanokat mondani, hogy ha elérjük az olajcsúcsot (2020-2050 közt), amikor az olajkitermelés már nem tud olyan mennyiséget felszínre hozni, mint amekkora az igény az olajra, a nyugati világ legnagyobb részének gazdasága visszaesik erre a szintre. Ez az optimista verziója: hogy nem éhezünk, mert megtermeljük magunknak, mint nagyapáink. Szóval, kényelmes az autó, de kezdjetek el azon gondolkodni, milyen lesz nélküle. Mert ha nem politikus az apád, akkor bizony a kapából kell majd élned:D
Tudtok legalább valamit arról, hogy a műzli , vagy a joghurt hogyan készül? Mert ha nem, bajban lesztek, ha a polcokon már nem lesz ilyen luxuscikk, és magatoknak kell előállítani a frankó home-made műzlit, meg a joghurtot hozzá:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.17. 07:38:57

@DreamerX: es szerinted ezt csak sutovassal lehet elerni?
latszik, hogy nem vagy amis!

VV7 Atuska 2011.09.17. 08:04:09

rezervátumot az amisoknak! nekem van rá 1 Forintom, hogy jobb életük legyen.

?aztaaa? 2011.09.17. 08:21:50

Amig odaat eltem, rendszeresen vasaroltam toluk zoldseget, mezet. Rettentoen korrektek, mindig azt kapod amit kersz.

Van egy masik csoportjuk is, ok nem ennyire fanatikusok. Ok pl. hasznalnak mezogazdasagi gepeket is. A kereskedok imadjak oket, kizarolag KP-re vesznek mindent. Es mindenbol a legjobbat :) Gondolhatjatok: besetal az uzletbe es kicsenget 10 John Deere traktort, eket, kombajnt kp-ra.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.09.17. 08:43:20

a vallásuk tiltja a macskaszemet, és nem isten, ahogy a cím is állítja, dehát nem először jeleneik meg olyan index címlapos cikk, aminek semmi köze a valósághoz, tudjuk milyen ideológiai érdekek céljából...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.09.17. 08:44:00

...ráadásul a vallásukban is csak az ő értelmezésük szerint... :#

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.09.17. 08:45:02

@Kono: Hetesi Zsolt szerint MÁR elértük az olajcsúcsot

most az összeomlás jön

Index Elek 2011.09.17. 08:50:55

Szerintem azért olyan zárt társadalomban élnek, mert titkos V8-at bütykölnek az istállóban. Emögött is a belsőégésű maffia áll, ami mindent elhallgattat ami az útjába kerül. Már hozzám is jött fekete V8-as az éj leple alatt... :-)

Slaci65 2011.09.17. 09:09:08

Kettőnek is van - nem 18. századi - szemüvege, ráadásul nem is SZTK keretet, hanem csillogót választottak.

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2011.09.17. 10:20:40

@Kono: nem hiszem, hogy az életemmel kizsákmányolnék bárkit is. Minden szegény országnak megvan a maga gazdasági-politikai problémája, kezdve a kedvezőtlen földrajzi fekvéstől egészen a képzetlen társadalomig, stb. Amiről nem hiszem, hogy a Nyugat tehet, egyszerű természeti ok-okozat. ha a Föld túlnépesedik, majd a Föld tesz róla, hogy jöjjön egy járvány és így tovább. Nem a Nyugati világ fog összeomlani, hanem a szegények nem tudnak majd soha kiemelkedni, mert képtelenek felzárkózni a saját hibájukból. mer más a mentalitás, más az értékrend, ahogy az amishoknál is. A különbség az, hogy utóbbiak egy olyan országban élnek, ahol nekik szigorúak a szabályok, mert egy elmaradott, dogmatikus nézetet követnek, és itt nem arról van szó, hogy elvetik a materiális javakat, stb, mert tuti közöttük is van versengés, kinek a lova a szebb, kinek van nagyobb termése, szebb tojása, stb.

Szóval senki se mondja nekem, hogy ők húdejól csinálják. Elismerem, hogy a mezőgazdaságban jók lehetnek, de csak azért, mert 200 éve ezt űzik...mert erre alkalmasak és erre szocializálódtak...mindenki azzá válik, amire alkalmas...

A vita alapja pedig a macskaszem...ha kimegy az útra macskaszem nélkül, mert a vallás tiltja és egy autó beléjük hajt..na akkor mi van? Ez is a nyugati jóléti társadalom csődje?

A joghurtról pedig annyit, hogy ha majd eljön az idő, amikor vajat kell köpülnöm és tehenet fejni, mert eljön a világvége, amihez már nem tudunk alkalmazkodni és visszafele fejlődünk (amit egy orbitális baromságnak tartok), akkor majd leülök és tehenet fejek, meg szántok, mert tartom magam annyira okosnak, hogy meg tudjam ezt tanulni és nem büdös a munka, de amíg te is ugyan azt a joghurtot eszed, és a kis laptopodról nyomod, ugyan abban a nyugati közegben, ne tarts nekem szentbeszédet úgy, mint egy kívülálló, aki nem zsákmányolja ki a szegényeket!

indapass90210 2011.09.17. 10:36:02

@Kono: "Mert míg sok millióan halnak éhen, nálunk dollármilliárdok mennek el arra, hogy az űrbe robotokat lövöldözünk. "

Ha nem csinálnának annyi gyereket, akkor nem halnának éhen :)

Szerintem nagyon helyes, hogy inkább az űrbe lövöldözzük, mert ha egyébként odaadnánk krumpliba' a négereknek, akkor csak még nagyobb lenne a népszaporulat és még többen halnának később éhen.

indapass90210 2011.09.17. 10:38:53

@wmiki: Miki, már évek óta nyomod ezt az összeomlás szöveget, de maga az összeomlás egy méterrel sem került közelebb.

Inkább azt mondjad meg légyszi, hogy milyen az idő Tapolcán?

Index Elek 2011.09.17. 10:53:41

Most találtak megint egy gigantikusan nagy olajmezőt Norvégia közelében. A 80-as évek óta nem volt ekkora találat. Nagyon messze van még hogy kimerüljön az olaj. Csak drágább lesz kitermelni. Tessék szépen fogyasztani, abból lesz gazdasági növekedés. Jajongani majd ráérnek az ükunokák. Carpe diem, én már befizettem egy reinkarnációs tanfolyamra is...

Kono 2011.09.17. 11:09:29

@Maxen1: Nem kell mindent rögtön támadásnak felfogni, relax.

Csak azt mondtam, hogy eljöhet az az idő, amikor realitás lesz az, hogy saját tehenet fejünk. Én is a boltban veszek joghurtot, de ha lesz egy kis tőkém, befektetek egy hobbí-farmba, aztán már a sajátomat fogom enni. Én vidéken kezdtem pályafutásomat, bár tehenet még nem fejtem, de legalább nem idegen nekem az, hogy a "szegény kis állatokat" levágjuk és megesszük. Sokakkal ellentétben, aki furán nézett rám, mikor mondtam, h simán megeszem az állatokat, arra valók. Ők meg a polcról szedik le a húsát, mégis lelkiismereti kérdést csinálnak ebből.

Szóval, érdemes tájékozódni alap földművelés és állattenyésztés területen is, ebből baj nem lehet.

Én nem ítéltem el a technikát sohasem, csak arról beszélek, hogy a nyugati fejlettségi szint nem fenntartható. És ez nem a csórókról szól, hanem a realitásról. Mo.- az ökológiai lábnyom 5 ami egyszerűsítve azt jelenti, hogy 5-ször több energiát használunk, mint ami akkor jutna a Föld lakosságára egyenlően levetítve.

Egy Földünk van, ezt akárhogy is magyarázzuk.

Továbbá, az olajcsúcs fogalma nem azt jelenti, hogy nem lesz olaj, hanem azt, hogy a könnyen kitermelhető olaj a kereslethez képest már nem elég. Azaz, becsatlakoznak Kína, India, stb., ők is akarnak majd a közösből, míg a nyugati világ igénye is nő. Az olajkitermelés pedig nem bír növekedni, mert már maximumon járatják jónéhány éve. Olaj még sok van, de mélyebb rétegekben, ahonnan kevésbé gazdaságos felhozni, és nehezebb.

Szóval, csak azért mondom, hogy érdemes tájékozódni, mert igen reális esélye van annak, hogy oda jutunk, ahová ezek az amishok is. Csak mi majd teszünk macskaszemet a szekérre:D

Kono 2011.09.17. 11:11:20

@Index Elek:
SOk olaj van még a földben, csak nem bírunk annyit felhozni belőle, amennyi kéne. AZ igények egyre nőnek, viszont az olajat egyre nehezebb és kevésbé gazdaságos felhozni. A felső rétegekben lévő olajmezők kapacitása ugyanis nem elegendő már arra sem, hogy a mosatni fejlődéssel lépést tartson. Ezt hívjuk olajcsúcsnak.

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2011.09.17. 12:57:32

@Kono: én kiteszem a macskaszemet az tuti :P

Szerintem túl sötét a jövőképed. Az alternatív energiát most kezdik felfedezni igazán, a felhasználására most kezd felpörögni a technológia, ha majd az unokáinknak kell, meg fognak harcolni az energiáért, tudással, nem fegyverrel :P
És ezért bizony lőjék csak a dollármilliárdokat az űrbe!
Egy olyan társadalom, amit a nyugatnak kell ellátnia élelemmel, már akkor halálra volt ítélve, amikor enni kért! segéllyel csak ideig-óráig tartható fent az éhínség elleni küzdelem, befektetés és oktatás kell, de olyan területekre, ahol még a belső rend sincs meg, hanem inkább polgárháborút vívnak vallási alapon, oda én se tenném be a lábam, a pénzem se!

A Föld pedig nem tőlünk fog elpusztulni, mi olyanok vagyunk a Földnek, mintha egy autót kaviccsal dobálnánk meg. Megkarcolódik, de ugyan úgy működik tovább.
Én inkább az édesvízre figyelnék, egyelőre az is a nyugat kezében van...

A Tyne folyó déli partja 2011.09.17. 13:20:36

@Maxen1: na, te leírtál mindent helyettem, nekem már nem kell semmit se hozzátennem. teljes mértékben egyet értek. nyilván volt élet az autó, számítógép, mosógép, stb. előtt is, de már miért kéne bonyolítanom, ha már itt a lehetőség? most járjak szekéren csak mert, hátha majd nem lesz autó (jelzem, most sincs kocsim.) ha nem lesz mosógép, akkor igen, mosok kézzel - ilyen is előfordult már az életemben -, ha nem lesz ez, meg amaz, akkor majd alkalmazkodom. de egyelőre van,és nem óhajtom a saját életemet agyonbonyolítani, csak mert fúj, a technika. és ugye, minek a segítségével is beszéljük meg ezt most?

A Tyne folyó déli partja 2011.09.17. 13:22:42

@Maxen1: naná, nem a Föld fog elpusztulni, hanem az ember lesz képtelen rajta létezni. magadat véded a környezetvédelemmel, meg a többivel, nem a Földet. az megrázza magát, aztán megy tovább.

Kono 2011.09.17. 13:23:13

@Maxen1: Nem túl sötét, inkább reális.
Nem tudom, hány éves vagy, de ha itt olvasod a blogokat, nem hiszem, hogy már éltél a világháborúk alatt. Sőt, talán még a kommunizmus első évtizedeiben sem.
Azok az emberek tudták, mi az a válság: mert előfordult, h nem volt kenyér a polcokon. Vagy hús, stb. Nemhogy energia.

A mostani generáció túlzottan optimista, de ezt én inkább hamis biztonságérzetnek gondolom, ami miatt sokan fogják megszívni, ha tényleg beüt a krach.
Én meg veszek tehenet, abból bajom nem lehet.
(Ez még rímel is:)

A megújuló energiák jó ideig nem fogják elérni azt a szintet, hogy ki lehessen váltani vele a fosszilis energiahordozókat. A megújuló energiák, amibe óriási összegeket ölnek ma is- jogosan- ma nagyságrendileg az energiafelhasználásunk néhány százalékát teszik ki, és azért küzdenek, hogy ez pár százalékot feljebb lépjen. Jó néhány évtized kell ahhoz, hogy ez komoly alternatíva lehessen. Az olajnak meg már most kezdünk híján lenni. Mindenképp lesz egy maximuma ennek a jólétnek, ha éppen már nem vagyunk túl rajta ezzel a válsággal. Nem hiszem, hogy ebből valaha is kimászunk. Inkább azt gondolom, hogy az aranykor egyszer, s mindenkorra elmúlt. Jó volt benne élni, de az unokáinknak már csak mesélni fogjuk, hogy télen 23 fok volt a lakásban. (nálunk ez sincs)

Kono 2011.09.17. 13:27:24

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Én is így gondolom, amit mondasz, hogy én sem vetném el a technikai fejlődést, de azért jó, ha nem csak az excel-táblákhoz értünk, mert lehet, hogy egyszer még a földműveléshez és állattenyésztéshez értő ember többet keres majd, mint az informatikus. :D
Aztán, ha nem lesz autó, megyünk biciklivel, gyalog, vagy szekérrel (csak mi teszünk majd rá prizmát).

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2011.09.17. 13:55:40

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): @Kono:

25 éves vagyok. A világháborút a gazdag nyugat vívta, ami után még gazdagabb lett. éheztek pár évig, mert lerombolták a saját gyáraikat, amiket visszaépítettek, a most éhezők miért nem építenek? mert hozzászoknak, hogy kapnak?

a szocializmusban pedig egy politikai ideológia szerinti gazdálkodás ment, ergó ha önellátásra tudunk acélt gyártani, ne akarjunk a vas világmegváltó országa lenni, amíg jegyre adjuk a kenyeret...meg is bukott asszem a rendszer, javíts ha tévedek.

A mostani válság is a túl bonyolult pénzügyi- és túl elkényelmesedett nyugati rendszer hibája, aminek már látjuk a következményeit, de senki se tesz ellene, mert még nem robbantottak ki senkit a helyéről. az élet halad tovább, 10 éve még csak az üzletembereknek volt mobiljuk, ma már a 10 éves unokaöcsémnek is. ez ma már olyan, mint a csoki, csak annak nincs, akinek nem kell. beépült a társadalomba, mint az autó...és ne mondd, hogy keleten is megvannak nélküle, mert elég sok példa van arra, hogy bizony, ha már egy indiai halászfaluban van mobil, már akkor tudják az emberek, hogy melyik faluban érdemes eladni a halat, amit kihalásztak.

No mindegy, szépen eljutottunk a sötét középkorhoz ezekkel az amishokkal.

Szerintem az amishok éljenek ahogy akarnak, amíg nem sértik a többség érdekeit. ha nekik jó ez a frizura, én teszek rá, nekem más az értékrendem, én örülök, hogy reggel kinyitom az ablakot és bejön a nasütés, de sete meg van áram és melegvíz, ha nekik ez nem kell, fürödjenek hetente egyszer...

de amíg kikanyarodhat elém egy kivilágítatlan sötét szekér az útra én meg belehajthatok 90-nel és meg is halhatok, addig ugyan úgy börtönt nekik, mint annak, aki részegen a volán mögé ül!!!!!!

A Tyne folyó déli partja 2011.09.17. 14:22:44

@Kono: most is biciklivel meg gyalog közlekedem:) autóval max. ha visznek. @Maxen1: "de amíg kikanyarodhat elém egy kivilágítatlan sötét szekér az útra én meg belehajthatok 90-nel és meg is halhatok, addig ugyan úgy börtönt nekik, mint annak, aki részegen a volán mögé ü"
na pont ez az, hogy jó, utasítsák el a technikát, éljenek, ahogy akarnak. de ezzel a kivilágítatlan szekérrel speciel másokat is veszélyeztetnek.

is 2011.09.17. 15:19:28

@kéne 1 nick: hahó! elütött egy villamos egy biciklist, aki meghalt, a Károly körút, Dohány utca sarkán. infokat, mit rötént, miért történt, ki hibázott, mi ott a közlekedési helyzet, miért ilyen veszélyes?

is 2011.09.17. 15:20:48

@is: bocs, benne maradt a nick, a blognak szántam

R_G_B 2011.09.17. 15:21:20

Ha csak viselni nem szabad fényes csillogó cuccokat, akkor a szekér hogy került szóba? Annak is ruhája van? :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.09.17. 20:52:18

@Dövan: jó

de tudod az összeomlás dolog nem olyan, mint a karácsony, hogy egy nap alatt megvan, oszt kész, 1 évig nincs vele gond

ez egy folyamat, mint pl. a felvilágosodás
először csak kis dolgok változnak meg, aztán egyre nagyobbak, mint egy exponenciális függvényben

egészen az összeomlásik
javaslom hetesi zsolt riportjai, ő tudós, tudod, azok tévedhetetlenek, szent emberek, neki biztos hiszel

www.youtube.com/results?search_query=hetesi+zsolt&aq=f

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.09.17. 22:10:52

@wmiki: a saját összeomlásodról mesélsz, mióta létezel. Ha a világgazdaság is ilyen tohonya lesz, akkor ráérünk.

Bladika 2011.09.17. 22:34:24

Az volt már, hogy GM kukoricát termesztenek többek közt? Ennyit a technológiáról...

Index Elek 2011.09.18. 11:51:16

@Kono: A mai társadalom annyira az olajra épül, hogy ha egyik pillanatról a másikra megszűnne a kitermelés akkor vége lenne mindennek. Nem lennének gyógyszerek, nem lennének festékek, nem lennének adalékok, nem lennének élemiszeripari kiegészítők, nem lennének kenőanyagok, nem lennének műanyagok, nem lennének textilek, et cetera.

Tehát nem annyi történne hogy minden autó leállna és boldogan lehetne tekerni a kerékpárokkal a naplemetébe, hanem teljesen leállna az ipar is. Ami miatt pár héten belül leállna az élet is.

Az a fajta logisztikai láncolat ami ahhoz kell hogy egy műzliszelet odakerüljön a sarki boltba és legyen laktózmentes 3%-os zsírtartalmú joghurt is mellé egyszerűen leállna. És hiába menne "le" az ember "a vidékre", mert az is leállna teljesen. Nem lenne mivel veteményezni, nem lenne vegyszer a kártevők ellen, nem menne a traktor, nem lenne semmi más csak az amit a két kezével és ökrökkel megtámogatva meg tud termelni a gazda.

Minden országnak vannak stratégiai tervezői. Ők évtizedekre előre terveznek és direktívákat fektetnek le. Ebbe beletartozik az energia is. Szépen időben minden ország/hatalom át fogja tenni a hangsúlyt arra az energiaforrásra ami megfelelő hatékonysággal használható. Nem lesz összeomlás, nem lesz világvége, hanem át fognak állni.

Persze egy ideig drága lesz majd az új energiaforrás, de aztán leolcsósodik ahogy az ipar átáll.

És akkor lesz megint műzliszelet és joghurt, legfeljebb nem kőolajból készül a cukormentes édesítő, hanem valami másból amit még most nem ismerünk.

A "ámisokat" pedig akkor is izélgetni fogja a hatóság, mert nem fogadják el a társadalom szabályait és különcködnek. Nem fog semmi megváltozni, ahhoz túl merev minden társadalom.

godot1 2011.09.19. 17:11:04

@kéne 1 nick: Ja, amúgy igazad van. Mindenesetre az ottani szabályalkotókat meggyőzték. :)

glad az egyetlen 2011.09.20. 08:46:29

@Kono:
"...Nagyapám korában sokkal nyugodtabbak és boldogabbak voltak az emberek, még akkor is, ha sok nyomorúságba keültek (pl. háborúk!). Mégis, a gyerekeknek volt normális családja, gyermekkora, a felnőtteknek meg volt mit enni, ha dolgoztak. Az időseket meg ellátták, és nem dobták ki a kukába, ha már nem tudtak dolgozni.
A családi és baráti kapcsolatok nem voltak felszínesek. ..."

Nagyapád azért emlékszik erre így mert az elmúlt évtizedek megszépítették a ronda múltat és a jelent, amit egyre kevésbé ért az sötét és rossz.
Olyan kliséket írtál itt amit öregektől 1000x hallani, de köze sincs a valósághoz.
Az emberek nem voltak boldogok a bombázások alatt, max sztoikusak és ugyan úgy volt alkoholista agresszív család apa. A gyerek sokszor nem gyerek volt hanem kis felnőtt. A cocializmusban igaz volt meló még akkor is ha ennek az volt az ára, hogy egy munkáját 5 ember végezte. Abba is belerokkantunk.
A családi-baráti kapcsolatokat szépen mutatja, ahogy egymást jelentette fel két jó barát ha a másika Szabad Európát hallgatta és elfelejtette az állomást áttekerni máshova amikor jött a koma pálinkázni.

Kono 2011.09.20. 10:28:04

@glad az egyetlen:
NAgyapám volt hadifogságban Szibériában, apámat meg soha nem volt párttag, és emiatt ekézték a főnökei mindenhol. Nem kell bemutatni a szocializmust. De most nem erről volt szó.

És mindaz igaz, amiket írtál, de papám falun lakott, ott kevésbé hagyott nyomot a nagypolitika. Ott is voltak gerinctelen emberek, de értelmesebben éltek, mint ma.

A gyerekeknek volt gyerekkora, nem songokun nőttek fel, meg nem voltak emosók, életfájdalommal 12 évesen.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.09.20. 15:49:51

@Kono: ja, és volt a faluban összesen 43 db könyv, amit esetleg elolvashatott.

az információk között szelektálni kell. és meg kell rá tanítani a gyereket is.

mellesleg most is lehet kis faluba költözni, falu van, songoku nincs. van cserébe csend, meg heti 2x vásárlás, ha jön a mobilbolt.

A Tyne folyó déli partja 2011.09.20. 20:30:10

@Di622: ezeknek van macskaszem a szekerükön:) vagy mi az ott:)@Kono: azért az erős túlzás azt állítani, hogy akkor olyan boldogok voltak. pl. az én nagyszüleimnek csecsemővel, plusz két kisgyerekkel kellett menekülniük. a testvéreiket deportálták marhavagonokban. nagymamáméktól elvették mindenüket, és odaadták másnak, őket elköltöztették a kis házba, semmivel. tényleg nagy boldogság, meg nyugodtság volt...a gyereknevelés meg gyakorlatilag nem létezett, ahogy anyukám mondta, a mama úgy nevelte őket, hogy sehogy. nem igazán érdekelte őket, hogy gyerek, beszélgetni vele főleg nem értek rá, leginkább plusz dolgozó kéznek volt ott.
a paraszt élete egyáltalán nem volt egy nyugodt sétagalopp, sőt.

Muster Mark 2011.10.03. 20:46:38

Tudom, hogy nehéz elképzelni, de az ő feleségeik örülnek, amikor a férjük jól megrakja őket. Három év után is örülnek. 8 év után is. 20 év után is...

A mi világunkban ugyanez elképzelhetetlen.

Muster Mark 2011.10.03. 20:47:57

@Kono: A te fajtádat ki kéne irtani.

Mon3 2011.10.07. 15:12:47

@glad az egyetlen:

Egy egészséges társadalom fokmérője a gyarapodás (emberben, anyagi és szellemi javakban). Ez ma Magyarországra nem igaz. Régen akármilyen világégés is volt, a népesség viszonylag gyorsan regenerálódott. Ma a nagy "békében, jólétben és széles látókörrel rendelkező intelligenciánk” árnyékában ez ma nem történik meg. Akkor mégis igaz talán az az állítás, hogy "régen jobb volt (a társadalom)? És nem beteg ez a mai? És ennek vajon mi az oka?

Gondolkodjál, mielőtt hülyeségeket írsz, és csak a politika és a média által sulykolt hülye demagóg történelmet fújod. Az ilyen kis öregek mondják el a tényleges valóságot, és nem akadémikusok és politikusok által lektorált kinyomtatott szarságok. A mai napig nem tudjuk kiirtani a közvélekedésből a Habsburgok által az oktatásban tudatosan (hivatalosan bizonyított tény) elterjesztett történelem-hamisítás célját szolgáló kliséket. És azóta még több újat gyártottak...
Inkább hallgattad volna Kós Károlyt és Makovecz Imrét. És akkor rájönnél, hogy Kono öregje is igazat mondott, és ezt a mai nihilista fiatalság még nyomokban sem tudja felfogni (Te se). Egy kicsivel több alázatot. Még az ősember is tudta, hogy az öregekre érdemes hallgatni. A mai fiatalok szerencséjükre nem éltek még át tragikus élethelyzeteket, és így nagyképűen mondanak ítéletet a korábbi korok felett, de nem sokára majd ők is megtapasztalják.

glad az egyetlen 2011.10.07. 16:33:37

@Mon3:

Egyetlen apró homok szem a gondolatod gépezetében az, hogy én is "öreg" vagyok, szóval én megtapasztaltam milyen boldogulni a 70' évek szocializmusában, voltam katona és idegesít,amikor olyanok akik elveszett ifjúságukat siratják szelektív emlékezetükben fényezik ezeket a nem létező szép időket és az ifjúság benyalja a sok hülyeséget (Te is).

Én is ott voltam és nincs időskori elbutulásom még, tudom mi volt.

Ha a világháborúban pedig nem is éltem azt senki ne adja be hogy vidám piknik volt.

Amúgy a világunkat tényleg egy idősebb generáció vezeti (35-70), ők a döntéshozók és vezető réteg, de ez ennek az említett korosztálynak csak nagyon vékony rétege, szóval általánosságban nem igaz erre az egész korosztályra.

Voltak mindig kivételek, de pl Makovecztől nem is igen hallottam olyat, hogy a múlton siránkozik.

Ebbe a kérdésbe pedig belekeverni a politikát a legnagyobb hülyeség. Az idősebb társadalom mindig lesajnálta az aktuális fiatalt és a régi mindig "jobb volt".
Máskor gondolkozz mielőtt hülyeségeket írsz.

glad az egyetlen 2011.10.07. 16:42:31

@Mon3:

"...Még az ősember is tudta, hogy az öregekre érdemes hallgatni. ..."

Ami ugye akkor 25-30 éves öreg embert jelentett. :)

Az már csak apró kitétel, hogy mivel anno nem volt írásbeliség, meglehetősen hiányos a tudásunk erről a korról.
Amit tudunk az maroknyi csont lelet, némi (sokszor félreértelmezett) rituális bálrangrajz és temetési helyszínek tanulmányozása.
Szóval azt, hogy az ősember hallgatott az öregekre nem tudjuk valójában.
A mai egyszerű társadalmak modelljei alapján sejtjük, de ha gyengébb fokon álltak szociálisan, mint véljük, akkor pont azt jelenti, hogy a fiatal mindig legyőzte az öregebbet és akkor neki annyi volt.

Szóval történelem egyes fiam, leülhetsz.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2011.12.09. 10:27:32

@Kono: ha rajtad múlna, még a sötét középkorban élnénk, de lehet, hogy még szakócát készítenénk a barlangban...
Az olajcsúcs meg csak akkor gáz, ha nem tudjuk a problémát áthidalni alternatív energiákkal, vagy valami újjal (pl fúziós energia). Nagyon úgy áll a dolog, hogy át fogjuk tudni hidalni ezt is. Visszaesés simán lehet belőle, de hogy az ipari forradalom előtti szintre nem kerülünk, az biztos.

Kono 2011.12.09. 10:35:40

@Zka: Én nem tudom, hogy ezt honnan veszitek. AZ olajcsúcs éveken belül a nyakunkon van, éppen most is olajdrágulással fenyeget a teheráni bojkott.
A fúziós energiával kiváltani lehetetlen a fosszilis energiát, hiszen annak még a technológiája prototípusban sem létezik, nemhogy elterjedt, kifinomult módon.
Nem hiszem, hogy azért, mert valaki a biztonság javára számol, őrült lenne. Én mérnökként tudom, mi a fejlesztés és fejlődés, de sohasem értettem az olyanokat, akik a FAcebook-on önként adják meg ország-világnak az adataikat, a fejlődésre hivatkozva. Nonszensz, hogy az ember ne legyen legalább fél lábbal a földön. Mi pl. a hitelfelvételek helyett takarékoskodunk. A hitelválság előtt senki sem értette ezt a gondolkodást, most már értik. Nem tartok sok pénzt a bankban, inkább földet veszek. Nem azért, mert kapálni akarok, hanem azért, mert ha bedől az EU-zóna (márpedig erre készülünk), akkor a pénz semmit sem fog érni, de az állatokat, jószágokat nem érinti az árfolyam. De persze lehet felelőtlenül is élni, csak nem érdemes.
süti beállítások módosítása