Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Isten tiltja számukra a macskaszemet, ezért börtönbe kerültek

2011.09.16. 11:07 - Földes András

 Nem csak Magyarországon szálltak rá a rendőrök a macskaszem nélküli járművekre, hanem az Egyesült Államokban is, ahol ez még a mienkénél is viccesebb eredményekhez vezetett. Nyolc amis vallású személyt tartóztattak le Kentucky államban, mivel nem voltak hajlandók prizmát szerelni a szekerükre, számolt be a Gawker.

 

A férfiak a bírság befizetését is megtagadták, így a rendőrség előállította, és börtönbe zárta őket. A nyolc amis azzal védekezett, hogy vallásuk tiltja, hogy világos, csillogó dolgokat viseljenek. Az amisok a konzervatív keresztények azon csoportja, akik elutasítják a technika legújabb vívmányait, és a 18. századi Amerikába vándorlásuk idején jellemző viszonyok közt élnek. Földet művelnek, nem használnak sem autót, sem áramot. A világ a Kis szemtanú című filmből ismerhette meg, hogy élnek az amisok, és miért reménytelen a szerelem egy helyes amis nő és egy sármos világi nyomozó közt.

A vallás tiltja a fényképezkedést is, amelyet a rendőrök szintén nem vettek figyelembe, és elkészítették a letartóztatáshoz szükséges felvételeket is. A Gawker beszámolója szerint a narancsszínű börtönruha viselését viszont nem tették számukra kötelezővé.

247 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr433231453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisceruza 2011.09.16. 11:51:26

"A Gawker beszámolója szerint a narancsszínű börtönruha viselését viszont nem tették számukra kötelezővé."

csak nektek van kötelezővé téve Budapesten a PIROSBA átbicajozás!

Magyarnaba 2011.09.16. 11:51:33

A szemüveg is csillog, úgy látom azt viselhetik.

Egy komplett Gyűrűk Ura sorozat törp-hadseregét lehetne amisok közül kasztingolni.

is 2011.09.16. 11:54:09

valami nem stimmel. a legkisebb is 6 lab 3 inch magas? ezek mind 190-200 cm-es oriasok?

spontan · http://erdekessegek.info 2011.09.16. 11:56:53

Ezeket a szakállakat is büntetni kellene.

v2peti 2011.09.16. 11:59:22

Szemüveg már volt a 18. században, de vajon milyen szemüvegük van, és ki csinálja, és hogyan?
Ugye manapság a műanyag lencse dívik, és a kompjuteres szemvizsgálat. Na de azt meg túl modern nekik. Így vajon milyen szemüveget viselnek? Csak hagyományos üveglencséset?

Macskaszem: Nem értem a dolgot, mert azt nem ők viselik, hanem a szekerükre kell tenni.
Mert az egy dolog, hogy nem bújnak olyan ruhába, mint Elvis, na de a szekér az nem ruha, hanem használati tárgy.

2011.09.16. 12:00:20

Az a 6 láb 3 inch valójában 63 inch lehet.
Az 160 centi.

Én bírom őket.
Ilyen messziről...

Styxx 2011.09.16. 12:18:28

@kisceruza:
"csak nektek van kötelezővé téve Budapesten a PIROSBA átbicajozás!"
Mikor tették ezt kötelezővé?
Évek óta elég sokat bicajozom Budapesten és autózom is, de erről nem hallottam. Kérlek tájékoztass, miről maradtam le. Előre is köszönöm a segítséged.

mallac 2011.09.16. 12:18:55

Végtelenül becsületes és szorgalmas népség ez,nem érdemlik meg az ilyen bánásmódot.De a másik oldalon meg ott van az, hogy ha baleset történik a láthatóság hiánya miatt, akkor a felelősséget viselniük kell.

Maisie MacKenzie 2011.09.16. 12:19:12

A kanadai hutteriták többé nem vezethetnek járművet fénykép nélküli jogosítvánnyal. Komolyan fontolgatják, hogy elhagyják Alberta államot, s talán Kanadát. Nem ez lenne az első exodusuk.

„Nehéz toleráns hazát találni, s még nehezebb olyat, amely toleráns is marad”

Szóba jöhet Mexikó déli része, ahol régóta jól megvan egy nagy létszámú mennonita közösség. Legfeljebb a drogbárók kegyetlenkedéseitől kellene tartaniuk. Paraguayban nyolcvan éve élnek mennoniták, virágzó mezőgazdaságot teremtettek a rájuk bízott sivatagból. Csakhogy éppen mostanában kezdenek beolvadni a helyi társadalomba. Már szenátoruk is van. Az amerikai mennoniták, akikhez a szerző családja is tartozik, már ennél is előrébb tartanak a beolvadásban, viszont az amishok, a harmadik ősi anabaptista közösség tagjai még ellenállnak a modernitás kísértésének.

Na de ott van Kongó! Akármilyen meglepő, mennoniták ott is vannak, adómentességet és teljes oktatási önállóságot élveznek. A szigorú pacifizmus azonban arrafelé nem feltétlenül célravezető, ha életben akarnak maradni. Nem rossz választás végül Oroszország. A helyi vallásüldözési hagyományok eléggé riasztóak ugyan, viszont az egykori orosz birodalmi lakosok visszatelepülő leszármazottainak vonzó letelepedési támogatás jár. Igaz, magas a halandóság, de főleg az alkoholizmus miatt, az pedig az önmegtartóztató anabaptistákat nem fenyegeti.

metazin.hu/node/1857

Advanced Flight 2011.09.16. 12:21:00

Hobbitok.
Ja, és a szemüveg is csillog.

ter123 2011.09.16. 12:21:06

"A nyolc amis azzal védekezett, hogy vallásuk tiltja, hogy világos, csillogó dolgokat viseljenek"
Akkor mi látható a jobb alsó képen az ingen? Húszat rávarr abból a gombból egy vászondarabra, már kész is a (h)amis macskaszem.

keios 2011.09.16. 12:23:06

@kisceruza: Vagy PIROSON, vagy PIROSBAN, bár ez utóbbi nem jó szóhasználat. A PIROSBA' még elmenne ha tréfásat akartál volna írni, de szerintem csak lógtál a nyelvtan órákról.

Fatal Error! System Halted! 2011.09.16. 12:23:35

@kisceruza: jól van trollkodjál a kurva anyádba.

Kelly és a szexi dög 2011.09.16. 12:30:38

petróleum lámpát lehet akasztani a szekérre - csak balesetnél van baj ha ég...

LongJohnHolmes 2011.09.16. 12:32:21

Gondolom majd ezt a képet látjuk viszont, ha az USA-ban megint ledől valamilyen magas épület.

Redcap 2011.09.16. 12:36:49

@koopal: Nem tudom megérteni, hogy miért kommentel valaki olyanhoz amiről abszolút fingja sincs. Az Imperial rendszerben nem 10 a váltószám, nagyokos. Éppen ezért váltott a világ nagy része metrikusra, hogy egyszerűbb legyen. 6 láb, 3 inch az pontosan 1,905 méter.

Nincs rosszabb, mint ha a tájékozatlanságát valaki nem bírja magában tartani.

1kutya 2011.09.16. 12:42:27

@LongJohnHolmes: ezek repülővel sem járnak...

ex-dr. vuk 2011.09.16. 12:51:22

@keios: tehat ha biciklizek, akkor a ruham vagy a biciklim piros szinu kell, hogy legyen?
Nem ertem.

ex-dr. vuk 2011.09.16. 12:52:14

@koopal:
FYI: 12 inch = 1 foot
welcome to imperial metrics ;)

Polemius 2011.09.16. 12:57:34

@Redcap: Na és mi a valószínűbb? Hogy többségük 2 méter vagy magasabb, vagy az hogy bizony a skála inchenként van felosztva?
Már csak azért is, mert máshogy szokás jelölni amikor lábakat jelölnek és közte hüvelykeket.

LongJohnHolmes 2011.09.16. 13:00:34

@1kutya: És? Azt hiszed ez zavarná azt aki kiteszi? :)

SumQuiSum 2011.09.16. 13:06:21

@Polemius: Itt a pont. A skála inch-ben van. Ha átváltanák 12 inchenként lábba, akkor jelölve lenne f'i" formátumban.
Vagy ha ez nem meggyőző, nézd meg, a kamera kb 60-63 magasan van. Ez centiben 152-160 (vagy 180-187:) ). Melyik a reálisabb magasság egy fényképezőgépnél?

pistola 2011.09.16. 13:10:20

micsoda beltenyészet lehet ez, jézusom! :)
idióták...

iBen 2011.09.16. 13:12:58

@Redcap: pont ez támasztja alá, hogy végig inchben van a skála. különben az 5 7 (értelmezésed szerint 5 láb 7 hüvelyk) után 5 10-nek (5 láb 10 hüvelyk) kellene következnie, aztán pedig 6 1-nek, ha háromhüvelykes az osztás. tehát 160-170 cm-esek, amit tudni is lehet róluk, h nem túl nagy növésűek.

xstranger 2011.09.16. 13:13:13

@Redcap: epic fail

Ha feet/inchben lenne megadva akkor 6'3" formaba lenne kiirva, oket is zavarja a 12es valtoszam.

A kicsi amish 63 inch vagyis 5'3" es 160cm.

Mike36 2011.09.16. 13:14:38

helyi rendőrség jobb dolguk nem lévén, keménykedtek kicsit ezekkel

clegane 2011.09.16. 13:17:13

@Redcap: nagyokos, csak mer a váltószám nem 10, attól még lehet 63 inchről beszélni.
mint ahogy olyan is létezik hogy 63 bit attól még hogy 8 bit egy byte. lécci tartsd magadban a tájékozatlanságod legközelebb

Maisie MacKenzie 2011.09.16. 13:17:34

@is:

"a legkisebb is 6 lab 3 inch magas?"

Honnan veszed a "láb"-at?

63 hüvelyk (ha már a lábat lefordítottad!)

SashaBraun 2011.09.16. 13:17:45

@Redcap: Hát igen, a tájékozatlan okoskodóknál csak azok idegesítőbbek, akik tájékozatlanok és kioktatják az okosokat :D
Lehet, hogy az amcsik nem metrikusan mérnek, de azért a tizes számrendszert ők is ismerik...

Véé 2011.09.16. 13:22:29

@Redcap: Nézd meg a beosztást, azonos méretű beosztásokkal, 3-asával nő.

szil_ 2011.09.16. 13:28:15

@vuk_: az ott bizony nem 6 láb 3 hüvelyk, hanem 63 hüvelyk, ami kb. 160 cm-nek felel meg

- a 6 láb 3 hüvelyk=75 hüvelyk, ami kb. 190cm-nek felel meg

Prophet 2011.09.16. 14:00:05

Ez a Gawker írt a széttépett szextörpéről is. Akit megettek félig a borzok, különlegessége, hogy Gordon Ramsey-re hasonlított.

SPU 2011.09.16. 14:07:17

csupa bunozo arc remelem lesittelik oket ezer evre nehogy megint eszukbe jusson ilyen aljas tarsadalomra kulonosen veszelyes koztorvenyes remtettet elkovetni hihetetlen hogy ezt mindezidaig turte a tarsadalom ideje egy veres leszamolasnak mert most mar betelt a pohar

ex-dr. vuk 2011.09.16. 14:12:25

@szil_: ettol meg a valtoszam 12 ;)
de amugy ja.

SPU 2011.09.16. 14:15:36

de ugyanakkor meltanyosnak kellene lenni szal a rendesebbjenek persze ezt ki kene erdemelni kegyesen engedelyezni lehet a maglyat a villamosszek helyett es akkor nincs lelkiismereti problema

Maisie MacKenzie 2011.09.16. 14:21:11

@Szárnyati Gézа:

"vallásuk tiltja, hogy világos, csillogó dolgokat viseljenek"

Erről a képről azért nem a hivalkodó magamutogatás, a csili-vili ugrik azért be elsőnek:

www.alkathiri.net/gallery/files/3/3/3/9/41829616.amishbuggyintercourse.jpg

egy maréknyi dollár 2011.09.16. 14:27:50

Nem vagyok meggyőződve a hír igazság-tartalmáról.Igen puritán életet élő,de nem elmebeteg emberekről van szó.
A fényvisszaverő prizma jó dolog, de semmiképpen nem a technika legcsillogóbb és legmagasabb rendű vívmánya.

-etti- · http://ettimese.blog.hu/ 2011.09.16. 14:29:15

Hál' Isten, nekem a macskaszem nem vallási kérdés! :-)

ettimese.blog.hu/2011/09/05/muffin_25

Muffin, a (plüss)macska

SanX 2011.09.16. 14:43:54

Naggyon kemény ez a kép. Gonosz perverz törpék. :D

Miért kell mindnek úgy kinéznie, mint egy hülyegyerek? Szánalom a köbön.

Pitör 2011.09.16. 14:50:17

@egy maréknyi dollár: A szo milyen ertelmeben nem elmebetegek? Egy kepzeletbeli apukaval, egy mesekonyvet imadva elutasitjak a civilizaciot, tanulatlan es hiszekeny emberek.

chipshop (törölt) 2011.09.16. 14:51:21

Tenyleg nem bantani akarom oket hiszen minden kulturat es vallast tisztelek,de pl:honnan van ingjuk?Honnan van borotvajuk?A kepen nagyon elvetemult fejuk van,de biztos jo emberek.

midnight coder 2011.09.16. 15:01:44

Jó pár idióta vallás van a világon, ez még nem is a legrosszabb. Ezek legalább csendes őrültek.

spinat 2011.09.16. 15:02:33

viszont nem kötelezö biciklizni. Menjenek gyalog.

paperboy 2011.09.16. 15:03:22

ha a vallasuk tiltja a macskaszemet, attol meg a buntetes megfizeteset nem, ugye? Jogos h ülnek, engem is lesittelnenek par napra, ha nem fizetem be a buntit. Ok valasztottak hogy ulnek vagy fizetnek.

valójábannemberci 2011.09.16. 15:07:25

@Szárnyati Gézа: Így van, ezt ordnungja válogatja, hogy mennyire konzervatívok. Van ahol a napelemeket is nagyon szeretik.
www.youtube.com/watch?v=m-hkvV8XHSo

Trackback 2011.09.16. 15:07:58

"amelyet a rendőrök szintén nem vettek figyelembe"

szerintem meg elsősorban ez a szekta volt az, ami "nem vett figyelembe" dolgokat :)

egy maréknyi dollár 2011.09.16. 15:08:08

@Pitör: Nem tudom;annyira(sőt egyáltalán) nem ismerem őket.Láttam A kis szemtanút, meg még 1-2 játékfilmet,amelyekben valamilyen rálátásunk lehetett az amis közösségekre.Most megnéztem róluk pár cikket a neten.Olvastam például, hogy közöttük is vannak ó-konzervatív és modernebb kolóniák.Van, ahol a tejgazdaságban pl. áramot is használnak a tej hűtésére,mert a nem megfelelő minőségű tejet nem vennék át tőlük.
Azt, hogy nem elmebetegek,azt arra értettem, hogy nyilván tisztában vannak vele,hogy a saját érdekükben is jól láthatóvá kell tenniük a szekerüket.

Flúgatlan 2011.09.16. 15:08:50

Majd összeül a zsinatuk vagy minek nevezik és kitalálják, hogy a macskaszem nem cicoma, hanem szükséges eszköz. De hát erről az egyszerű tag nem dönthet, megvárják a nagytanácsot vagy mit.

Amúgy nekem szimpatikusak, csak kicsit túl bigottak és fafejűek. Amíg nem kényszerítik másra, miattam csinálják.

De egy atomháború vagy nagy katasztrófa után ők lennének nyerő pozícióban: a 17-18. századi technika, amit még elfogadnak elég önellátó kis méretekben is, de nem az ősprimitívség szintje, amire a mi városlakó civilizációnk zuhanna vissza, ha hirtelen elmenne az áram, gáz, stb....

johevi 2011.09.16. 15:08:50

@spinat:
Nem is azzal mentek. Szekérrel. Szövegértés...

kerikak 2011.09.16. 15:08:54

@Magyarnaba: hehe, ezen nagyon felröhögtem :DDDDD

Sadist 2011.09.16. 15:10:49

@Redcap: Jobban tetted volna, ha inkább mélyen kussolsz :)

Trackback 2011.09.16. 15:13:33

egyébként ha valamelyikük rosszul lesz, és jön a mentő, beviszik a kórházba, akkor vizsgálat helyett inkább kikapcsoltatják a defibrillátort, a röntgent, a ct-t, a vérképelemző pc-t, meg az ekg-t is?

mert gondolom ez így lenne fair isten előtt :)

ooktáviánusz 2011.09.16. 15:15:46

Mégis az USA legsikeresebb vállalkozásait vezetik. Kicsit nézzetek utána. Másfelől, ha juden lett volna, és mondanák neki hogy ne viselje a kippppáját egyből holozott volna és semmi gond nincs. Ezek mondanak vmit amit nem viselhetnek és leszarják őket...Ennyit az egyenlő bánásmódról.

dávidzoli 2011.09.16. 15:16:02

Eredetileg mennonitáknak hívják őket, van egy különösen veszedelmes, haladó nézeteket valló szakadár szektájuk, a fekete lökhárítós amisok, akik hajtanak autókat, de minden részét matt feketére festik, csak a szélvédőket nem, persze, annyi csillogás azért kell. Jut eszembe, egyre több matt feketére festett verdát látok városszerte...

Úviusz 2011.09.16. 15:17:44

ezek nem is amishok, hanem random részeg arcok akik most mennek Aljas Kúszóbab koncertre!

gőzhenger 2011.09.16. 15:19:28

300 ev beltenyeszetenek az eredmenye...hmm erdekes.
Amugy valahol sajnalom szerencsetleneket, ezek valoszinuleg semmi rosszat nem akarnak senkinek sem.

igazi hős 2011.09.16. 15:23:53

@Redcap: Nem tudom megérteni, hogy valaki miért égeti magát ilyen látványosan. Ha morzsányi gondolkodás igénybevételével megnézed a képeket, látod, hogy 57 után jön a 60 és nem 59 (azaz a te értelmezésedben 5'9") után.

far_vik 2011.09.16. 15:24:33

Szárnyati Gézа 2011.09.16. 14:04:28

az biztos hamis amis...

valójábannemberci 2011.09.16. 15:25:06

@Flúgatlan: Az amisoké egyáltalán nem térítő irányzat. Befogadnak, az akklimatizáció akár évekig is eltarthat, de nem erőszakolják senkire sem a hitelveiket.

igazi hős 2011.09.16. 15:25:27

@igazi hős: Látom lassú vagyok, és többen megírták. Nem baj, úgy is újrahasznosított karaktereket használok.

Martian (törölt) 2011.09.16. 15:31:42

@ooktáviánusz: "Mégis az USA legsikeresebb vállalkozásait vezetik."

Azok a Utah államból származó mormonok... a technikával jó barátságban, ugyanakkor józanok, se pia, se drog... régebben megengedett volt a több feleség.

ámbátor 2011.09.16. 15:32:56

Felismertem őket: Hapci, Morgó, Tudor, Vidor, Szende, Szundi, Kuka, és a bal felső Törpapa

Uzi 2011.09.16. 15:33:39

Rakjnak fel 2 macskát a platóra, fejüket kötözzék irányba és a probléma megoldva :)

pHérték 2011.09.16. 15:34:20

Magyarországon is kell prizma a szekérre?
És mondjuk a lóra...? Kutyára, csigára, egyéb izgő-mozgó, csúszó-mászó teremtményre?
Meg se lehessen mozdulni rendeletek betartása nélkül!

kisceruza 2011.09.16. 15:34:24

Nemtudjátok, ott is divat a MEMENTÓ?

ghostbike-ot állítanak?

(mert biztos van itt olyan közteket, aki járt már ott pl: Fatal Error! System Halted! de VUK is jártas mindenhól! :-D

valójábannemberci 2011.09.16. 15:35:52

@A Galaxis Elnöke: Használják a modern orvostudomány eredményeit, de tény, hogy nem rohannak sürgősségire, ha a ruha varrása közben megbökik az ujjukat. Ha nagy baj van, akkor természetesen orvoshoz, kórházba mennek.

@ooktáviánusz: Főleg a famunkákban nagyon erősek. Amerikában az Amish Furniture egy külön műfaj. Épületasztalos, ács munkákban is toppon vannak, és mivel hihetetlen csapatmunkával dolgoznak, farmokon is gyakran felbukkannak, mint vendégmunkások, ha faszerkezetes ólakat, silókat, egyéb gazdasági épületeket kell építeni. Érdemes rákeresni arra, hogy "amish barn raising".

Ha valakinek még kérdése van, itt nézhet utána: www.amish.net/faq.asp

godot1 2011.09.16. 15:36:49

@A Galaxis Elnöke: Nem kapnak ellátást, mert nem fizetnek TB-t, illetve semmilyen adót, mert nem veszik igénybe (amortizáló módszerrel, pl súlyos gépjárművel) a közutakat, nem veszik igénybe a közoktatást, stb stb, tehát az összes olyan dolgot, amiért adót szed a kormány. Cserébe mindenre van saját infrastruktúrájuk: iskola, gyógyítók, minden ilyesmi megvan. Nem fizetnek, de nem is élősködnek, nem eveznek be farvizen a "tutiba".
Egyébként ahogy valaki fentebb említette, Amish-eken belül is elég sok csoport van, vannak ultraortodoxok és liberálisabbak is, és ezek úgy fújnak egymásra, hogy belepirultam, amikor hallgattam. De összességében az északi államokban (amiről van tapasztalatom) nagyon jól működik a kis rendszerük, békén hagyják őket jogi és etnikai alapon is, és virágzik a kultúrájuk. Sőt, elég nagy respektjük van mezőgazdasági témakörben, és a "civilizált népek" előszeretettel vesznek tőlük szakértelmet/terményt/jószágot, mert egyfajta "márka", ha fogalmazhatok ilyen furcsán.
Nem néhány ezer fős társaságot kell elképzelni, hanem jóval nagyobbat, úgyhogy a beltenyészettség kizárt, csak a szakáll teszi a hasonlóságot. :))

kisceruza 2011.09.16. 15:37:31

@Fatal Error! System Halted!:
"a kurva anyádba. "

amúgy a Te Édes Anyukádat!
stimt? gyökér!

s 2011.09.16. 15:40:09

OK. Nem szeretném lopni az időt, nincs annyi. Az elmúlt évek kormányainak bűnlajstroma - a teljesség igénye nélkül:

gyurcsány: sikkasztás, hűtlen, kezelés, hazaárulás

orbán: zsarolás, bennfentes kereskedés, hazaárulás

Akinek pénze van, tegye a következőt. Délszláv háborúból maradt AK-47 típusú géppisztolyok vásárlása, bármilyen lőfegyver házi előállítása fémmunkás ismerősökkel. Robbanóanyagok, lőszerek beszerzése.

Elemi kötelessége ma minden igaz, hazáját és jövőjét féltő embernek a hatalmi elit akár erőszakkal történő eltávolítása is. Fontos azt is megérteni, hogy az előző (MSZP) és a mostani (FIDESZ) kormányok lényegük szerint nem külöböznek egymástól, céljuk a hatalom megszerzése, megtartása és egyéni céljaikra való felhasználása. Elég látni azt, ahogy a szakszervezetek által meghirdetett tüntetést közlekedési okokra hivatkozva megpróbálják akadályozni.
Az országunk érdekeivel mit sem törödő, hazánkat végső romlásba taszító, egyéni gazdagodásukat lekiismeretlenül, gátlástalanul előmozdító hatalom sorsa. HALÁL.

Ezt a felhívást a cenzúra miatt nem tudom majd megismételni annyiszor, ahányszor az szükséges volna, de aki olvassa és érti, adja tovább. Éljen Magyarország.

"Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazában,
Hiszek egy isteni örök igazságban,
Hiszek Magyarország feltámadásában!"

Opopanax 2011.09.16. 15:44:55

Vajon minden macskának kinyomkodják a szemit?

kisceruza 2011.09.16. 15:49:01

@ámbátor: pedig-pedig ámbátor a tolvaj kiállt előszőr RENDŐRÉRT!

idézem:

"Rájöttem! Kommentelők 2011.07.20 10:38:00

Az internet egyik legfőbb vívmánya az úgynevezett webkettő kialakulása. Régen, ha nem értettünk egyet egy újságcikkel, olvasói levelet kellett írni, vagy betelefonálni a szerkesztőségbe, ahol a titkárnő persze letagadta a "bátor" cikkírót. Ma pillanatok alatt .....

Fatal Error! System Halted! 2011.07.20 13:25:45
Most komolyan, ez egy blog? Ezt ti cikknek nevezitek? Esetleg önmagát a "szerző" cikkírónak? Ti ezért pénzt kaptok? Nincs jobb dolgotok?
Szebbet kommentelek ki magambó a wc-n.

Na megvolt a mai trollkodásom.
"

ugye-ugye...
:-D :-D

R.Zimmerman 2011.09.16. 15:51:49

Megnézném ezeket a hülyéket, hogy kihez fordulnak segítségért, amikor valami betegségben szenvednek. Mer ugye a kórház az fúj az tele van buta modern gépekkel, amik életet mentenek. Gondolom a várható élettartam is a 18. század színvonalán van. :D De legalább szőrősek a puncik.

cetnik 2011.09.16. 15:59:12

Mi ez ha nem fundamentalizmus???

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.09.16. 16:06:50

a felsőbbrendű bulizósfiatalok kiröhögik ezeket az embereket

böfögve, röfögve

kozi001 2011.09.16. 16:06:59

Én elég technokrata vok! El se tudom képzelni h h lehet anélkül élni!
Amerikában annyi pénz van h el tudnak tartani ilyen embereket...!

Secnir 2011.09.16. 16:07:15

hááát
nem azok a kifejezett partiarcok.
gondolom minél hosszabb a szakálluk, annál nagyobb górék.

ubu1 2011.09.16. 16:11:44

Ja, akasszon ki petróleum lámpát. Az biztos volt már a 18. században is.
Kár, hogy ilyen fura gondolkodásúak ezek az emberek. Ha tényleg olyan szorgalmasak, mint azt valaki írta, ötvözve a csúcstechnológiával, csodára lennének képesek.

Kun András 2011.09.16. 16:12:20

Aki ilyet csinál ezekkel a szerencsétlenekkel, az csak egy balfasz ország lehet.

petfol 2011.09.16. 16:12:46

Az amisokkal az a gond, hogy nem konzekvensek. Ugyanis a szekér is technológia. Ha az nem probléma, akkor miért gond egy lámpa? Az csak nem hivalkodó. Urámbocsá' egy petróleumlámpa? Az csak van otthon, vagy egy gyertya, vagy vmi?

Különben is, ha elutasítjéák a technikát, miért élnek házban? Vagy a fát az ujjukkal vágták ki? Esetleg fűrésszel? Ja, az már technológia, nem is kispályás. Tüzet használnak? Azt hogyan gyújtják meg? Megvárják a villámot? Vagy esetleg van mégis gyufájuk?

Röviden: az európai népesség a 18. századra már elég komoly technológiai szintet ért el. Azzal nincs gond? Ha tényleg bajukl van a technikával, másszanak vissza a fára. Az legalább konzekvens gondolkodásra vallana.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.09.16. 16:16:05

@Magyarnaba:

Pont valami hasonlót posztoltam ki ezzel kapcsolatban a facebook-ra. :-)))))) (mármint Gyűrűk ura)

NA YA! 2011.09.16. 16:17:17

Ez valszeg a vidámabb arckifejezésük!:)

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2011.09.16. 16:21:11

@petfol:
pontosan!
Technika ellenesség...na és tessék mondani miért pont a 18. század? Mer előtte ugye az nem vót...?!
A természetbarát, puritán, egyszerű, nem élvhajhász életmódot nem csak így lehet kizárólag, ennek ahhoz semmi köze.

Gyökerek, akik nyíltan hülyét csinálnak magukból, értelmetlen, logikátlan elveket vallva, csak azért is széllel szemben, szemellenzővel. Maradi, primitív, unintelligens társaság.

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.16. 16:21:37

@ooktáviánusz:

"Mégis az USA legsikeresebb vállalkozásait vezetik."

Valakivel kevered őket nagyon...

BöszmeBunkó 2011.09.16. 16:25:41

az összes előttem szóló egy szarfaszű, fogalmatlan gyíkarc! emberek! emberek? ehhh, szopjatok lovat, vagyok azok szopjanak bennetek, ennyi retartáld faszfejet egyrakáson.
pffff

NA YA! 2011.09.16. 16:31:17

@BöszmeBunkó:"az összes előttem szóló egy szarfaszű, fogalmatlan gyíkarc! emberek! emberek? ehhh, szopjatok lovat, vagyok azok szopjanak bennetek, ennyi retartáld faszfejet egyrakáson.
pffff"

Mi a f.sz, az amisok beszélnek magyarul is!?:)

VT Man 2011.09.16. 16:38:20

@kozi001:
vok, vazze, az.

Talán wok, és sütögetésre kellene inkább használd.

Mon3 2011.09.16. 16:38:47

@BöszmeBunkó: Mennyivel értelmesebb, hogy meglett felnőtt férfiak kisbabák nemiszervét nyiszatolják? Mégis békén hagyjuk ezt a buta, szerintem a kisbabák személyiségi jogait sárbatipró buta szokást. Kérlek Te is tarsd tiszteletben az Amisok szokásait, és ne szóld le őket, vagy ha már ennyire intoleráns vagy, akkor szólalj fel a zsidók jogtiprása ellen is!

Index Elek 2011.09.16. 16:42:27

Lélekben mind autós, szerintem megérdemlik a komoly büntetést... :-)

MelakFromSZTSZ 2011.09.16. 16:43:55

ez az egész ámiskodás az emberi butaság mintapéldája.

Vincenzo90 2011.09.16. 16:44:42

Miért kell bántani őket? A hagyományos zsidó-keresztény világ sokkal primitívebb bizonyos szempontokból. Az, hogy ő nem azért él, hogy legyen ájfónja és nem attól boldog, ha van ájfónja, azért még nem rosszabb ember, sőt... Jóval nagyobb az esélye, hogy fontosabbak számára a valódi emberi értékek.

is 2011.09.16. 16:46:18

@koopal: igaz, beneztem. 69 utan 70-nek kellene jonnie, ha lab lenne.

B-rocker (törölt) 2011.09.16. 16:54:35

Gyönyörűű népek ezek. Legalább nem fogja zavarni őket a napkitörés utáni áramszünet.

R.Zimmerman 2011.09.16. 16:56:39

Mon3: a metélés jó dolog, mert minden szempontból rendkívül higénikus(nem részletezném), jobb a szex is (jó ez téged nem érint) Ezt okos emberek találták ki. :) A fityma evolúciós baki, és a szegény amisnak ha begyullad tőle a pöcse, még kórházba sem tud befeküdni :(

Thrasher 2011.09.16. 17:12:18

@kisceruza:
elmész az írástudatlan, szakmunkás kurva anyádba?

nemkomplett 2011.09.16. 17:17:32

Én meg majd kitalálom hogy mi mindent nem csinálok majd vallási alapon, mert hát azt az istenem tiltja, mondjuk nem engedi meg, hogy bármiért büntetést fizessek vagy börtönbe vonuljak. Tessék majd azt is tolerálni mert hát az isteni törvény felülírhat mindent!

bgp 2011.09.16. 17:18:12

@SanX: a beltenyészet okozza.

gőzhenger 2011.09.16. 17:19:35

Ha jol sejtem nem ok az Apple vevoi celcsoportja. :D

Tyra3l 2011.09.16. 17:22:01

@Magyarnaba: mindket dolgot leirtad, ami eszembe jutott a cikk olvasasa es a kep megtekintese kozben. :)

Kono 2011.09.16. 17:23:48

Látom, néhány primitív arc itt is megtalálta a lényeget. Ezek a népségek normális, dolgozó emberek. Azt eszik, amit termelnek, nem lopnak, nem csalnak.
Ezzel szemben tudnék néhány csoportot mondani, akik mindkettőt teszik. Őket nem az állam tartja el.

Én becsülöm őket, még akkor is, ha nem értek egyet azzal, hogy remeteként éljenek. És az sem igaz, hogy ott milyen borzalmas lehet élni. Bizony, borzalmas lehet olyan családokban élni, ahol apuka meg anyuka is van, és sok tesó. Emellett tisztelik az öregeket, és a nagyapáknak van tekintélye.
Ezért inkább irigylésre méltók, ebből a szempontból...

capor_ 2011.09.16. 17:28:44

Miért ilyen alacsonyak ha az összes német/holland stb leszármazott?

tinipuma 2011.09.16. 17:28:48

Nekem is a következetlenség a bajom az amishokkal. Honnan tudhatjuk, hogy a technika meddig jó és mikortól káros? Értem én, hogy ők milyen elvek szerint akarják élni az életüket, de azt megtehetik másképp is. A tékozló, pazarló, ókeresztény erkölcs szerint megvetendő életmódot már az ókori hedonisták is megoldották, ehhez nem kell áram, se vezetékes víz. A láthatóság viszont elemi dolog közúton, ahol nem csak szekerek közlekednek. Nem hinném, hogy ezt bármilyen vallás tiltja. Más kérdés, hogy ők valszeg nem közlekednek sötétben /legalábbis remélem/, mert sem a hajtó nem lát jól, sem a ló, így éjjel nem nagyon lehet őket elcsapni, de nappal is adódhat olyan helyzet, hogy igenis kell a fényvisszaverő.

gőzhenger 2011.09.16. 17:29:10

@Kono: Erdekes, rengeteg olyan embert ismerek, ahol van Anyuka, Apuka, gyerekek, becsuletesen dolgoznak a szulok, tanulnaka gyerekek, allamra nincsenek raszorulva, DE emellett hasznalnak autot, mennek moziba, van mobiltelefonjuk, interneteznek, repulovel utaznak kulfoldre, stb stb...becsuletesen tisztan normalisan ugy is lehet elni, hogy kozben nem zarod ki a technikat, ezek az amishok szerintem csak szimplan hulyek, hogy ezt elutasitjak. A technika nem az ordogtol valo dolog.

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2011.09.16. 17:34:24

@Vincenzo90: nem az ájfónnak van a baj...

A baj azzal van, hogy van egy ország, amiben van egy egyszerű közlekedési szabály, amit mindenkinek be kell tartania, aki az ország útjain megy, mert ha ezek azt mondják, hogy bocs de nem, akkor holnap jön egy szekta amelyik azt mondja, hogy bocs, de mi embert eszünk, és akkor az majd amish-alapon oké lesz?

Vannak szabályok, amiket be kell tartani, akinek ez nem megy, nem megy szekérrel, hanem megy gyalog...

Nincs ájfón meg nem tudom mi, értékrend és értékrend között is van különbség...

tinipuma 2011.09.16. 17:34:25

@s: nem vagyok se törzskommentelő, se moderátor, de oszthatnád máshol is az észt

DreamerX 2011.09.16. 17:40:13

Nekem a fényképek alapján az jött le, hogy a hajbodorítást, és a hajsütővas használatát nem tiltja a Jó isten nekik. :) Nem létezik, hogy magától mindnek így áll.

Elstron 2011.09.16. 17:47:57

Mekkora kamu, ezek mind rendszergazdák!

Beru 2011.09.16. 17:58:56

de miért kunkorodik mindenkinek ugyanúgy a haja? Talán egy brit tudóst kellene erről megkérdezni, mert ez is nagy horderejű dilemma ám!

ecilammin 2011.09.16. 17:59:08

Erre mit lehet mondani?Ez nem vallás,hanem elvakultság.Most nem fejtem ki,hogy a Bbilia hogyan nevezi az ilyen"vallásokat,"de Nagy Babilonként utal rá.
Ugyanis az élet védelme alapelv.Ésszerűtlenül nem lehet kockáztatni.

Diopapa_sok 2011.09.16. 18:00:34

@kozi001: Technokrata kínai edény? :) Mert azt "W"-vel írják :P

Diopapa_sok 2011.09.16. 18:02:30

Eh, látom megelőztek :D

Muster Mark 2011.09.16. 18:08:22

@R.Zimmerman: Nem hülyék, ha betegek és olyan a baj, hogy kórház kell hozzá akkor bizony bemennek.

Sőt, villany is be van vezetve hozzájuk, mert kötelező. Csak épp nem használják, mert használni már nem kötelező.

Buzzancs zsernyákok! Mocskos zsidók!

robian 2011.09.16. 18:12:39

kissé homályosak az emlékeim, de azt hiszem southpark-ban van, hogy kiderül, hogy az ő vallásuk az "igaz"
és akkor mindannyian rácsesztünk.

én ragasztottam fényvisszaverőt a villára, remélem elfogadják cicaszem helyett

meszena 2011.09.16. 18:13:57

A számuk százezres nagyságrendű és növekszik. Talán a legjobban szaporodó fehér csoport az Államokban.
Használnak áramot is, pl a tej hűtésére (nem vennék meg tőlük), de nem a hálózatról, hanem pl szélkerékről nyerik.
Igen becsületes és karakán csoport. Talán azért is fikázzák itt őket sokan, mert olyan idegen sokaktól ez a tulajdonságuk...

kisceruza 2011.09.16. 18:19:24

@Thrasher: "elmész az írástudatlan, szakmunkás kurva anyádba? "

Előbb bemutatlak Neki, boncmester a Szent János Kórházban.

meszena 2011.09.16. 18:21:37

ecilammin

Az élet védelme?
Nem maradnak el.
Még magzatokat sem darabolnak, mint az "életvédők".

OftF 2011.09.16. 18:23:41

Mi is a forrás? :))))

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 18:33:45

content.usatoday.com/communities/ondeadline/post/2011/09/9-amish-men-ordered-to-jail-for-refusing-to-put-reflective-orange-signs-on-buggies/1

"a rendőrség előállította, és börtönbe zárta őket"

A rendőrség előállította, de nem zárta börtönbe őket; azt Deborah Hawkins Crooks kerületi bíró rendelte el.

"The men, who belong to an especially strict sect known as the Old Order Swartzentruber, sought permission to use lanterns and gray reflective tape rather than orange, but the state and courts have said that wouldn't be as effective in daytime."

A 'normális' Amish kirakja a narancssárga fényvisszaverő háromszöget; ez a "különösen szigorú" al-szekta hajlandó lett volna lámpást és _szürke_ fényvisszaverő csíkot (ami sok rendőrautón is van) használni, de nem engedték számukra.

A fellebbezés a közlekedési pénzbünti ellen folyamatban van.

moncayo 2011.09.16. 18:48:05

@valójábannemberci: Hogy nem erőszakolják senkire a hülyeségüket? Hát a gyerekeik?

Amúgy miért pont a 18. század utáni technikát utasítják el? Miért nem az Ie. II. századit, vagy a kőkorszak utánit?

Ha következetesek lennének, akkor egy szál (saját) szőrben vadásznának a sztyeppén kis bogarakra.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.09.16. 18:53:08

@s: nekem van a stelazsin feee kila plutoniumom, egy egyszer hasznalt kifogastalan allapotban levo exocet missile, valamint a kadban uszik ket essex osztalyu mutterhajo. Speciel Ak47-em az nincs. Most akko szarjak be?

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.09.16. 18:57:10

@meszena: en se darabolom, egszbe nyelem le uket. kapargattyak a torkom, es az olyan kellemes.
/mindig is ruheltem azokat a jamborlelkueket, akik szerint ha egy petesejt kette osztodik, akko man az egy ember, es gyilkos aki piszkajjja.
valszeg otthon ulnek a lagytojas elott, es imadkoznak, hogy ne legyen benne mag!. Idiotak..../

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.09.16. 18:59:54

@moncayo: minden vallas lenyege ugyanaz: ha valamit nem ertesz, akkor kurvara ne keresd a magyarazatot, hanem lapozd fel a szent konyvet, ooovasd eee, oszt nyugoggy bele, nem a te dolgod okosnak lenni. Arra ott van a zisten.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 19:01:31

@VUVUZELLANÉNI:

"feee kila plutonium"

Kevés mint légkörben a széndioxid; a plútónium egyetlen izotópja sincs közel sem a kritikalitáshoz 0,5 kg tömeg esetén:

en.wikipedia.org/wiki/Critical_mass

(ld. "Critical mass of a bare sphere" alfejezet.)

Persze ha van jó neutron reflektorod és/vagy hagyományos robbanóanyagból készült "lencséid" amivel térben koncentrikusan össze tudod nyomni a fél kilát, esetleg tudsz csinálni egy atomkézigránátot:

en.wikipedia.org/wiki/Davy_Crockett_%28nuclear_device%29

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.09.16. 19:01:46

jah, es szegeny szerencsetlen amisok. Ha a vilagon mindenki az o szemleletuk kovette volna, meg ma is a fan kuksolnank. persze lehet erre azt mondani, hogy kozben vigyorognank a boldogsagtol, csak az az erzesem, hogy ez nem epp igy volt....

Kono 2011.09.16. 19:03:09

@gőzhenger: Nem azért írom, hogy a technikát ki kéne zárni. Hanem hogy lehet nélküle is élni, és ezek az emberek elég normális életet tudnak élin nélküle. Hiszen ugye nem az autó az alap, amitől az ember jól érzi magát.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.09.16. 19:04:49

@Kono: egy nagy lofarkat. csak bizonyos reszet nelkulozik.
Arrol nem is beszelve, hogy x milliard embert technika nelkul nem kepes sem taplalekkal, sem ivovizzel ellatni eme sarteke. A tizedet se lenne kepes modern technologiak nelkul.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.09.16. 19:05:45

@neoteny: meg egyes ruszki maffiozok szerint utos a "feher por", ha felszippantod :) :) :)

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.09.16. 19:10:23

@Kono: "Hiszen ugye nem az autó az alap".... ja es a reggeli muzlidet az ABC-be meg szamarhaton kene szallitani, a tejet hozza meg vodrokkel cepeljek a nepali serpak.
ja... persze...

aaaaa, nem is idegelem magam :)

2011.09.16. 19:15:12

A címsorban az arial black-et állítsátok át bold-ról regular-ra, úgy könnyebb lesz elolvasni

BelaVak 2011.09.16. 19:18:02

@valójábannemberci:
Elutasitjak a civilizacio vivmanyait, mint az aram, es a websitejukat HTMLben kezzel kodoljak, nem hasznalnak semmi CMSt? :)
Ezt mar hallottam egyszer Ali G-tol, semmi ujat nem tudnak az amishok.

A Tyne folyó déli partja 2011.09.16. 19:22:37

@Magyarnaba: és bennem felmerült a kérdés, hogy szemüveg vajon létezett-e akkor, amikor az ősök bevándoroltak Amerikába. komolyan nem tudom, mikor találták fel, valaki?

Spinnaker 2011.09.16. 19:26:35

@moncayo: A gyerekeikre nem erőszakolnak rá semmit, a gyerekek gyakran elmennek, egyetemre járnak, autót vezetnek stb. És gyakran visszamennek...

A 18. századi technikával tudnak önfenntartók lenni, ez bevált, nem akarnak változtatni rajta. Van egy életritmusuk, amin nem akarnak gyorsítani, ennyi.

A Tyne folyó déli partja 2011.09.16. 19:30:52

@ooktáviánusz: azért aközött, hogy milyen fejfedőt visel valaki, meg hogy kivilágítatlanul megy az úton, veszélyeztetve ezzel másokat és saját magát is, van némi különbség.

A Tyne folyó déli partja 2011.09.16. 19:41:38

@Kono: de egy csomó mindent megkönnyít. mármint, a technika. akkor meg, miért ne használná ki az ember? gondolom, te sem kézzel mosol pl. meg nem mész gyalog 300 kilométerrel arrébb, vagy gyújtasz gyertyát a villany helyett, ha besötétedik. azzal van itt a gond, hogy értelmetlen, amit csinálnak. nem feltétlenül hivalkodáshoz kell a technika.

hipokrita 2011.09.16. 19:48:23

Nem érdekelnek az amishok.

aranypenz.blog.hu · http://aranypenz.blog.hu 2011.09.16. 19:49:11

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Alessandro di Spina találta fel 1280 körül :) Szóval volt. De az amishok szerintem nem otthon csiszolják őket, ennyit az önellátásról. A jobb alsó fazonnak pedig a csillogásából ítélve műanyagból van az inggombja :)

bloodhound v2.0 2011.09.16. 19:50:54

"Talán a legjobban szaporodó fehér csoport az Államokban." - mert ugyan mi a francot is csinálnának esténként, vajat köpülnek, mint a dexterben?

a fodrászukat (bocsánat: a 'barbélyt') viszont jól pofán kellene verni, vagy gondolom tükröt sem használnak, és így jókat röhögnek egymáson...

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2011.09.16. 19:56:14

@Kono: amíg az afrikai gyerek nem tud az internetről, nem hiányzik neki az internet...ez olyan, mint a "jajj de szívesen élnék a 18. században"...csak azt felejtik el az emberek, hogy a 18. században mindenki büdös volt, minden utca büdös volt, egy náthába belehaltak és az akkori ájfón mondjuk egy kalap volt vagy egy szelet kenyér...volt akinek volt, volt akinek kellett és volt aki utálta, mert soha se lesz neki...

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 19:57:16

@aranypenz.blog.hu:

"A jobb alsó fazonnak pedig a csillogásából ítélve műanyagból van az inggombja"

... nem is a sajátja.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 19:59:18

@bloodhound v2.0:

"ugyan mi a francot is csinálnának esténként, vajat köpülnek"

Ehhez szorosan kapcsolódik:

www.youtube.com/watch?v=lOfZLb33uCg&ob=av2e

[c] 2011.09.16. 20:04:33

@meszena:

"Talán azért is fikázzák itt őket sokan, mert olyan idegen sokaktól ez a tulajdonságuk..."

Ja, persze, a sok bűnben fetrengő, erkölcs nélküli ateista...

Egyébként nincs semmi bajom az amishokkal, valószínűleg becsületes, dolgos emberek, akiknek bár nem vonz az életformája, azért elismerem az értékeit. De, ha valóban megtagadták közülük néhányan a macskaszem felszerelését vallási okokból, azt azért nagy ostobaságnak tartom. Hiszen ez nem dísz, hanem őket védi, ha kimennek a biztonságot adó életterükből a külvilágba.

ebedli 2011.09.16. 20:04:42

Hét törpe castingon esélyesek lennének.

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2011.09.16. 20:07:02

Ausztriában meg azon van a vita (muzulmán nők kapcsán), hogy személyi okmányokra (pl. jogosítvány) szabad-e fejkendős képet rakni? Ott például már sokkal inkább kérdés, hogy meddig terjed az állam által alkotott, racionálisan megindokolható, világi törvények kötelező jellege, és meddig az egyén vallási szabadságának a figyelembe vétele?

A két eset között van egy komoly különbség is: ha valaki egy másik országba költözik, akkor tényleg elvárható, hogy ő alkalmazkodjon a meglévő szabályokhoz. De ha valaki ott él 300 éve, csak körülötte a világ lett más?

cirrmurr 2011.09.16. 20:07:28

Érdekes. Ezeket a belterjes radikális keresztény közösséghez tartozó furamukikat mit szivatják egy cicaszem miatt.

Ha radikaális iszlamisták lettek volna akkor a két rendör ment volna börtönbe, és 2 busz robbant volna másnap Kentucky államban.

Ezekis olyanok mint a magyarok. a saját népét csontig szivatja egy macskaszem miatt a nemzetiségnek meg nyalnak.

[c] 2011.09.16. 20:07:40

@Spinnaker: Igen, választhatnak, de vannak közösségek, amelyek kvázi kitagadják azt, aki a nagyvilágot választja, azaz megszakítanak vele minden kapcsolatot. Ennek azért elég nagy visszatartó ereje van, gondolom - még akkor is, ha az ifjú embert vonzza a nagyvilág.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 20:16:25

@aranypenz.blog.hu:

Onnét hogy börtönruhát kaptak, csak nem élénk színűt.

Az Amish _általában_ (akad kivétel) nem viselnek gombokat a ruhájukon (horgos kapcsokkal zárják), itt pedig egy különösen szigorú al-szektáról van szó.

cirrmurr 2011.09.16. 20:17:23

@zupasta:
Ja:-)
Mi van ha 2 évmulva meg aki nem enged chipet ültetni a tökébe népszámlálási okokból az lesz a nem haladó :-)

Mégegyszer mondom próbálták volna meg ugyanezt egy Iszlámhivővel. Le se vette volna a fekete nindzsaruháját azt baszhatják az azonositást, ha meg a rendőr egy ujjal hozzáért volna másnapra családostul megdzsihádolnák. és a politikusok meg hallgatnának !

Ezt a 8 Mókust meg igy megbaxtatni! Szégyen .

hallari 2011.09.16. 20:24:43

@LongJohnHolmes: ezek az emberek nem terroristák.

kéne 1 nick 2011.09.16. 20:27:00

AmisH.
Hülye indexes újságíróknak esetleg emis.
De semmiképp nem amis.

cirrmurr 2011.09.16. 20:29:24

Juteszembe Sthol Buci barátunkat meg 2x haláldrogosan piásan rodeózás után amiben megsérült egy vétlen ember kishija hogy fel nem mentették.
Ezeket meg egy Macskaszemért azonnal bekasznizni.

Én kivágnám ezeket a köcsög rendőröket az tuti. Biztos engettek már tovább szenátorcsemetét bedrogozva piásan 2 kurvával az ölében ródeózi az apuka autójável.
ezeket a Matulabácsikat meg falhoz állitja.

Tényleg bazzeg tutira mint Magyarország.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 20:32:54

@cirrmurr:

"Ezeket meg egy Macskaszemért azonnal bekasznizni."

Nem a macskaszem hiánya miatt kerültek börtönbe hanem azért mert nem voltak hajlandóak kifizetni a pénzbüntit.

Ahogy írtam volt korábban, a fellebbezés folyamatban van a pénzbüntiért; a bírónő csak úgy látta helyesnek és törvényesnek hogy leülik a ki nem fizetett büntit közben.

cirrmurr 2011.09.16. 20:40:13

@neoteny:
igy más a leányzó fekvése.

De ha fontoselvtárs szenátorur kisfia jogsinélkül drogozva kurvázna apu autójában max annyit szoltak volna üdvözöljük a szenátor urat.

A Megoldás, hagyták volna elmenni őket a p'csába, aztán ha egyszer valamelyiknek egy kamion villanát az agyán hátulról lovaskocsistól, akkor a többinek leesne a tantusz hogy halgatni kellett volna a rendőrprófétára:-)

[c] 2011.09.16. 20:46:13

@Kono: Ebben igazad van, lehet nélküle élni. Néha én is vágyom erre a tiszta életmódra, aztán elmúlik :)
Sajnos lázadó típus vagyok, tudom, hogy nem nekem való. Ami viszont a racionális énemet riasztja el, az a modern orvosi ellátás hiánya és a fogamzásgátlás tiltása.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 20:49:56

@cirrmurr:

Szvsz engedni kellene nekik hogy szürke fényvisszaverő csíkkal ill. lámpákkal világítsák ki éjszaka a (lovas)kocsijaikat (az pedig hogy ez nappal "nem eléggé látható" meglehetősen bullshitnek hangzik).

Azt pedig a (fellebbviteli) bíróságnak kell eldöntenie hogy lehet-e ennyi engedményt adni nekik a vallásos meggyőződésük tolerálására. Ha nem, hát nem; akkor beszopták és tényleg ki kell rakniuk a narancssárga háromszöget... vagy nem közlekednek közúton.

cirrmurr 2011.09.16. 20:50:11

Az a Cicfarkos egyenfrizura azért nagyonottvan..-)

[c] 2011.09.16. 20:52:50

@kéne 1 nick: Miért? Bár az előbb én is amish-t írtam, a szó "magyarosodott", vagyis meghonosodott. Hogy akkor "emis"? A nyelv önmagát alakítja, ha a magyarban "amis"-ként honosodott meg, akkor az is lehet helyes.

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2011.09.16. 21:10:23

@cirrmurr: Az nem lehet indok az elengedés mellett, hogy mást mentettek fel már súlyosabbért is. Mindenkire ugyanaz a bánásmód kell vonatkozzon, vallásra, apucira és egyéb irreleváns tényezőktől függetlenül. (Persze az emberi méltóság figyelembe vételével, ami tényleg lehet helyzetfüggő.)

A herébe ültetendő mikrochip elég fiktív példa. Ami nem az, például az a szülő, aki nem engedi, hogy a gyerekének beadják a kötelező védőoltásokat, mondjuk hasonló vallási meggyőződésből, vagy egyéb babonából.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 21:11:51

@tea fan:

"a modern orvosi ellátás hiánya"

Ez egy érdekes probléma. Nyilvánvalóan kiskorú gyermekek esetén jogos a törvényes kényszerítés hogy életmentő vagy súlyos egészségkárosodást (cukorbetegség, rák, gyulladások, fertőzések) megelőző orvosi ellátás megtörténjen, de felnőttek esetében már korántsem annyira egyértelmű a dolog.

A vérátömlesztés eléggé egyértelműen életmentő orvosi beavatkozásnak tűnik, Kanadában mégis annyian szereztek HIV-et ill. hepatitis C-t vérátömlesztéstől hogy a kanadai Vöröskereszt fel is adta a véradás szervezését és külön állami szervet hoztak létre arra (amelyet nehezebb perelni mint a Vöröskeresztet). Azok a Jehova Tanúi vagy Keresztény Tudomány vagy más vallásos meggyőződésű _felnőttek_ akik visszautasították a vérátömlesztést lehet hogy belehaltak, de a túlélők közül egynek sem kell(ett) egy pillanatnyi ismereteink szerint gyógyíthatatlan (habár bizonyos mértékig kezelhető/menedzselhető) betegséggel leélniük életük hátralévő részét.

Szvsz egy felnőttnek joga van arra hogy visszautasítson bármilyen orvosi ellátást; lelke ill. egészsége rajta. Fiatalkorúak esetében is vannak szürke területek: jogos törvényesen kényszeríteni egy leánygyermek szüleit arram hogy beoltassák gyermeküket az emberi papillomavírus (HPV) ellen, amely (állítólag) csökkenti (valamilyen mértékben) a méhszájrák kialakulásának esélyét?

phaszfej 2011.09.16. 21:19:58

Uniformizált kinézet, rabságban tartott személyiségek. Fura perverzió bármilyen vallást gyakorolni. Az igazság mindig egy, így igaz hit is egy van. Annak pedig sosem lehet része a külvilágtól elzárkózás. Ezek nagyon szeretnének igaz emberek lenni, de végletesen fosnak, ezért nem mernek szabadok lenni. Azt hiszik, ha mindent mintaszerűen tesznek, akkor nem kell szembenéznéniük önmagukkal és jönnie kell a megváltásnak. Erőt pedig abból merítenek, hogy sokan összeverődnek egy helyre és egymásnak hipnotizálják a frankót. Gyáva buzik ezek. Pont mint a KM (krirkus massza) nevű bohózat szereplői. De végülis nagyon mulatságosak.

mex18 2011.09.16. 21:21:34

@Redcap: ne haragudj, te rettentően hülye vagy és még reklámozod is, azt kapod, ahogy te másnak nekiestél

ksi 2011.09.16. 21:26:02

Mivel ezek a népek amúgy németek, mindenképpen amis, és nem emis :-)

Azért a "régebbi" életforma nem automatikusan jobb, ahogy a modern technikát is meg kell tanulni "jól" használni.
Az amisok számos szektára oszlanak. Köztük vannak nagyon fundamentalista, kompromisszumokra képtelenek is. Vannak nagyon belterjesen házasodók. Van néhány közösség, ahol elég csúnya gyerekbántalmazási ügyek történtek (gyerekek szexuális bántalmazása, amit aztán eltussoltak, a bántalmazót védték és a gyereket hibáztatták). A zártabb közösségekből pedig nem könnyű kiszabadulni, egyrészt, mert teljesen kitagadnak, azaz az addig nagyon is közösségbe zárt ember gyakorlatilag egyik napról a másikra minden családi és rokoni kapcsolatát elveszítheti, másrészt a hiányos iskolázottság és a mai világról való hiányos ismeretek miatt nehezebb feltalálnia magát az amisékén kívüli világban. De vannak liberálisabb, kevésbé zárt közösségek is.

[c] 2011.09.16. 21:26:22

@neoteny: HIV - nem a vérátömlesztés tiltása az egyetlen megoldás, hanem a biztonságosabb szűrés, szvsz. Nem ismerem a vérátömlesztés "történelmét", de feltételezem, hogy eleinte kevésbé alaposan szűrték a levett vért, mert az AIDS nem kapott mindennapos nyilvánosságot.

": jogos törvényesen kényszeríteni... hogy beoltassák gyermeküket az emberi papillomavírus (HPV) ellen"

Ez valóban fajsúlyos kérdés; alapvetően én is úgy gondolom, a felnőtt embernek joga van megtagadni az orvosi beavatkozást, de a védőoltások esetében nem ilyen egyszerű a helyzet. A legtöbb emberek tízezreinek-millióinak halálát okozó járvány azért nem látható-tapasztalható ma, mert a lakosság kritikus többsége be van oltva. Ezek a járványok nem szűntek meg, csupán szunnyadnak. Ha Kovács Béla megtagadja, hogy beadják a gyerekének - teszemazt - a TBC elleni védőoltást, akkor Kovács Pistikének 0,99 valószínűséggel semmi baja nem lesz, de nem azért, mert a védőoltás fölösleges, káros baromság, hanem azért, mert a többiek be vannak oltva. De mi van, ha a Kovács Pistikék száma sokezerre rúg?

ksi 2011.09.16. 21:29:30

@zupasta: Frászt vitáznak - rakhatnak magukra fejfedőt. Sőt, egy pasztafáris tésztaszűrővel a fején szerepel a jogsiján: szekularisfigyelo.blog.hu/2011/07/18/szabad_a_paszta

ksi 2011.09.16. 21:33:25

@neoteny: Az oltás azért elég hatásos dolog, mellékhatása minimális, a méhnyakrák ellenben elég csúnya dolog. Oltani a szexuális élet megkezdése előtt érdemes, és nemcsak a lányokat, hanem a fiúkat is.

mediumnasty 2011.09.16. 21:38:11

@tea fan: angolul is nagyjából "ámis" egyébként, nem emis, ahogy a túlművelt kolléga gondolja

Viviparus 2011.09.16. 21:47:12

Gondolom, heveny vakbélgyulladáskor azért nem utasítják vissza a tudomány vívmányait..

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 22:16:50

@tea fan:

"a vérátömlesztés tiltása az egyetlen megoldás"

Nem hiszem hogy bárki is hangoztatta volna a tiltást mint egyetlen megoldást; én csak példaként hoztam fel az esetet arra, hogy "a biztonságosabb szűrés" hagyhat kívánnivalókat maga után és a felnőtt érezheti úgy hogy az egyénre vonatkozó vallásos tiltásnak lehetnek (ill. történelmileg lehettek) racionális alapjai.

"teszemazt - a TBC elleni védőoltást"

Szándékosan hoztam fel a HPV oltás kérdését (amelyre tovább reflektálok majd ksi-nek adott válaszomban).

Az egyértelműen káros/halálos fertőző betegségek (diphteria stb.) esetében jó játékelméleti alapja van a törvényes kötelezésnek. Ha senki vagy egy epidemológiailag elégtelen kisebbség van beoltva akkor nyilvánvalóan előnyös az egyén számára hogy beoltva legyen: egy járvány esetén történő nagy valószínűségű fertőzés és annak következményei elkerülhetőek viszonylag kis "költség" árán (szövődmények az oltástól). Viszont ha elég gyerek van beoltva ahhoz hogy ne alakulhasson ki egy járvány (ami a fertőzés terjedésének "hatékonyságától" függően lehet olyan alacsony is mint 40%), akkor már _nem_ racionális érdek beoltatni a gyereket, hiszen a járvány ill. megfertőződés valószínűsége már az alá csökkent mint az esetleges szövődményeké. Épp' azért hogy ne hozzák meg az emberek az utóbbi döntést, mindenkinek be kell oltatnia a gyerekeit, még ha epidemológiai szempontból fölösleges is a 100%-os védettség és az emberek kényszerítve vannak arra hogy viseljék a szövődmények veszélyét.

kéne 1 nick 2011.09.16. 22:23:20

@is:
Biztos nem, mert akkor a 69 (6' 9") után 70-nek (6' 12" = 7' 0") kellene jönnie, nem 72-nek.

Valószínűleg 63" az a 63, ami kb. 170 centi.

@mallac:
Meg végtelenül idióta is.
Egyébként szimpatikusak, vendégszeretőek, voltam ilyen településen látogatóban pár napot, na de ott élni hosszú távon... hát nem.

kéne 1 nick 2011.09.16. 22:27:35

@mediumnasty:
Voltam köztük, szerintük emis (vagy még inkább émis).
Persze te biztos jobban tudod.

@tea fan:
Nem hiszem, hogy meghonosodott volna a magyarban, kb. 20 éve a többség még azt sem tudta, hogy létezik ilyen nép.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 22:36:31

@ksi:

"Az oltás azért elég hatásos dolog, mellékhatása minimális, a méhnyakrák ellenben elég csúnya dolog."

Minden tiszteletem a tiéd, de az "elég hatásos" és "minimális" igen rosszul definiált (ahhoz hogy racionális döntést hozhasson az ember, ismernie kell számokat) és a rák minden formája "elég csúnya dolog".

Az előző hozzászólásomban említett risk/benefit analízis közel sem annyira egyértelmű a HPV esetében mint a "klasszikus" (és gyakran halálos) gyermekfertőzések esetében:

Most HPV infections in young females are temporary and have little long-term significance. Seventy percent of infections are gone in 1 year and ninety percent in 2 years.[4] However, when the infection persists — in 5% to 10% of infected women — there is high risk of developing precancerous lesions of the cervix, which can progress to invasive cervical cancer. This process usually takes 15–20 years, providing many opportunities for detection and treatment of the pre-cancerous lesion. Progression to invasive cancer can be almost always prevented when standard prevention strategies are applied, but the lesions still cause considerable burden necessitating preventive surgeries, which do in many cases involve loss of fertility.

en.wikipedia.org/wiki/Human_papillomavirus

Tehát a megfertőződött leánygyermekek (nem közölt hogy ez mennyi az összes arányában) 5-10%-a "nagy valószínűséggel" rákos állapotot megelőző sebeket szerez a méhszáján amely 15-20 év alatt méhszájrákhoz _vezethet_, habár ez "majdnem mindig" megelőzhető megfelelő orvosi ellátással (amely ugyanakkor magában hordozza a terméketlenné válás veszélyét).

Azért ezek a valószínűségek közel sem olyanok mint egy "klasszikus" gyermekfertőzés esetén. A szempontom az, hogy az oltás _lehetősége_ nagyszerű dolog (és azok a szülők akik nyitott szemmel járnak és megengedhetik maguknak, be is oltatják a leányaikat -- vagy fiaikat) de _kötelezni_ egy társadalom összes gyermekét a oltásra nem feltétlenül igazolható epidemológiai érvekkel.

kéne 1 nick 2011.09.16. 22:39:17

@godot1:
Viszont a közutakat hamar tönkrevágják a szekereikkel.
Az amish településeken kb. járhatatlanok a műutak autóval (szekérénél nagyobb sebességgel), mert a szekérkerekek nyáron mély vályúkat vágnak bele.

kéne 1 nick 2011.09.16. 22:42:15

@neoteny:
Ami mondjuk jogos is, mert milyen alapon várod el, hogy én vagy más viseljük helyetted a kockázatokat, te meg csak a jóból vedd ki a részed.

[c] 2011.09.16. 22:49:22

@neoteny: "a felnőtt érezheti úgy hogy az egyénre vonatkozó vallásos tiltásnak lehetnek (ill. történelmileg lehettek) racionális alapjai"

Biztos vagyok benne, hogy minden efféle tiltásnak eredetileg voltak racionális alapjai, ugyanakkor azóta dogmákká váltak, feledvén a racionális alapokat és azt, hogy ezek közül ma már a legtöbb nem aktuális.
Jehova tanúi azért utasítják el a vérátömlesztést, mert a Bibliában az áll, hogy a lélek a vérben lakozik. Ez - bár az eredmény ugyanaz - gyökeresen más indok, mint a HIV-fertőzéstől való félelem.
Mindazonáltal, szerintem mindenkinek joga van megtagadni a vérátömlesztést, de a gyerekéét nem. Ezt nyilván azért gondolom így, mert én a közvetlen életveszélyt reálisabb veszélynek látom, mint az esetleges HIV-fertőzést.

"akkor már _nem_ racionális érdek beoltatni a gyereket, hiszen a járvány ill. megfertőződés valószínűsége már az alá csökkent mint az esetleges szövődményeké"

Valóban, de úgy vélem, nem átadható az emberek kezébe ez a döntés. Ennek egyszerű gyakorlati okai vannak, nem elviek.

(Tudom, hogy kihagytam a legfőbb vitapontot, folyt. köv. :))

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.16. 22:50:01

@kéne 1 nick:

Pontosan; így mindenki egyformán részesül a "jóból" (bizonyosan nem alakulhat ki járvány) és mindenki (statisztikailag) egyformán viseli a kockázatot (szövődmény).

George17 2011.09.16. 22:58:00

Szerintem nyugodtan felszerelhetik a macskaszemet ezt nem tilthatja semmilyen vallás különben sem nekik kell viselni hanem járművükre kell szerelni.

lapos a Föld 2011.09.16. 23:06:51

Nem értem, miért vált ki egy ilyen hír ennyi indulatot. Szerintem szimplán vicces, lazítsatok.

röntgenszeműlány 2011.09.16. 23:14:56

"miért reménytelen a szerelem egy helyes amis nő és egy sármos világi nyomozó közt."

Nem reménytelen a helyzet, kedves Földes András, egy helyes amis fiút azért lehet, hogy elkaphatsz.

Újlaki 2011.09.16. 23:27:53

@Mon3: A babák nemiszervét nem "nyiszatolják", "csak" a fitymát távolítják el róla. Bizonyos klimatikus és higiénés viszonyok között, mint például a Közel-Keleten, ez elég bölcs dolog, sok-sok probléma megelőzhető vele.

Ráadásul a közhiedelemmel ellentétben nem csak a zsidók nyiszatolnak, hanem a mohemadánok - más néven muzulmánok, muszlimok - is.

Sőt, lehet, hogy meg fogsz lepődni, de ha jól tudom, az USA-ban minden fiúgyermeket körülmetélnek születése után, hacsak a szülők kifejezetten nem kérik az ellenkezőjét.

Még jó, hogy a köldökzsinór elvágását nem tekinted a személyiségi jogok megtiprásának. És amikor bunkó szülők védtelen kislányok fülcimpáját lyuggatják, az nem jogtiprás?

(A népek nevét magyarul kis kezdőbetűvel írjuk, tehát helyesen amisok.)

glad az egyetlen 2011.09.16. 23:37:37

nekem alapvetően szimpatikusak és érdekesek ezek az Ámis népek, de be kell látniuk, hogy a világ változik és a toleranciának is van határa. Azért hogy néz ki, hogy valakit megbüntetnek őket meg nem.
Ha nem tetszik a külvilág szabályozása és nem akarnak ahhoz igazodni ám legyen, de akkor legyenek önellátók és ne mozduljanak ki.
Nekem is van olyan ország ami unszimpatikus, nem is megyek oda.

Atarist 2011.09.16. 23:45:53

Jaja, ha kimegy az útra akkor prizma fel, este hazaér, levesz, gyón és böjtől 10 napig, de legalább nem vasalják ki. Vagy azt is betudja az Úr akaratának, ha valaki belecsattan hátulról mert későn észleli és gyerekestől meghal? Nah nem szítok, de azért a gondolkodást nem kellene feladni.

penelope garcia 2011.09.17. 00:03:02

Amint elnézem, a sütővasat nyilván nem tiltja az Úr.

Netuddki. 2011.09.17. 00:34:02

"Az amisok a konzervatív keresztények azon csoportja, akik elutasítják a technika legújabb vívmányait,"

A 18. században még nem utasították el? Mint szekér, ruha, stb. Miért nem a fán élnek?

neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.17. 00:35:27

@kovi1970:

"Mint szekér, ruha, stb."

Mert már az izraelitáknak is volt ruhájuk meg (harci) szekerük.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2011.09.17. 01:10:44

Ilyen van itthon is, csak itt bringás parasztnak hívják.

nikicske · http://pisztacia.blog.hu/ 2011.09.17. 03:47:05

A bal alsó Sub bass monster, nem-e?

baranowicze 2011.09.17. 05:42:14

nagyon durván magasak, a fejük mellett levő csíkot nézzétek. a 6'3-as az pl. 190 centi, és a nyolc közül ő a törpe :D

Kono 2011.09.17. 07:18:39

@tea fan:
én nem vágyom az ilyen tiszta életmód után, hanem olyanban élek, csak nem technika nélkül.
A technika hiánya önmagában kevés lenne ahhoz, hogy normális életet éljünk. Ugyanakkor az urbanizált, modern világ megöli a normális életet.
Nagyapám korában sokkal nyugodtabbak és boldogabbak voltak az emberek, még akkor is, ha sok nyomorúságba keültek (pl. háborúk!). Mégis, a gyerekeknek volt normális családja, gyermekkora, a felnőtteknek meg volt mit enni, ha dolgoztak. Az időseket meg ellátták, és nem dobták ki a kukába, ha már nem tudtak dolgozni.
A családi és baráti kapcsolatok nem voltak felszínesek.
EZekre ma is nagyon oda kell figyelni, és bizony a technika és karrier világából kimarad, akinek ezek fontosak! Mert nincs időm a tv előtt ülni órákat. Hozzáteszem, nincs is tv-nk, és cseppet sem hiányzik. Így is kevés az idő, nemhogy még tv-vel...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.17. 07:25:14

mindenki ugy el, ahogy akar, amig nem sert torvenyt, Ok ebben az esetben igen, es a biro ugy gondolta megfegyelmezi oket
ennyi
en nem tudnek ennyire puritanul elni, de attol is eldobom az ekszijjat, hogy mar nem latok embert az utcan, kocsiban, meloben, hogy ne lenne az internet a fulehez-szemehz nove
en sok idomet baszok el a neten es csak itthon hasznalom
a fiam meg mar remegve varja az uj i-pohnet es gyakorlatilag non stop online van....
mar mondtam Marynek ha nyerunk a lotton veszunk egy szigetet es elkoltozunk
/azert a netet bekottetem oda is/

ps. rolam is van ilyen foto:), na jo nem ilyen hajjal
az enyemen lab es incs volt felrajzolva
ez csak incs

Kono 2011.09.17. 07:26:20

@VUVUZELLANÉNI: @Maxen1: @Animacs (a Tyne folyó déli partja):
A baj nem a technikával van, hanem azzal, ha magatokon kívül másra nem gondoltok.
Miből van technikája és energiája a nyugati, fejlett világnak? Kis sarkítással a többiek kenyeréből. Mert míg sok millióan halnak éhen, nálunk dollármilliárdok mennek el arra, hogy az űrbe robotokat lövöldözünk.

Ha a föld eltartóképességét vennénk tekintetbe, és annak megfelelően a földön mindenki egy szintre kerülne, akkor bizony ezeknek az amishoknak a szintjén kellene mindenkinek élni. Hiszen ezek azt eszik, amit termelnek, nem a mások kenyerét.

Hetesi Zsolt, az ELTE Fenntartható Fejlődés Kutatócsoport vezetője szokott olyanokat mondani, hogy ha elérjük az olajcsúcsot (2020-2050 közt), amikor az olajkitermelés már nem tud olyan mennyiséget felszínre hozni, mint amekkora az igény az olajra, a nyugati világ legnagyobb részének gazdasága visszaesik erre a szintre. Ez az optimista verziója: hogy nem éhezünk, mert megtermeljük magunknak, mint nagyapáink. Szóval, kényelmes az autó, de kezdjetek el azon gondolkodni, milyen lesz nélküle. Mert ha nem politikus az apád, akkor bizony a kapából kell majd élned:D
Tudtok legalább valamit arról, hogy a műzli , vagy a joghurt hogyan készül? Mert ha nem, bajban lesztek, ha a polcokon már nem lesz ilyen luxuscikk, és magatoknak kell előállítani a frankó home-made műzlit, meg a joghurtot hozzá:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.17. 07:38:57

@DreamerX: es szerinted ezt csak sutovassal lehet elerni?
latszik, hogy nem vagy amis!

VV7 Atuska 2011.09.17. 08:04:09

rezervátumot az amisoknak! nekem van rá 1 Forintom, hogy jobb életük legyen.

?aztaaa? 2011.09.17. 08:21:50

Amig odaat eltem, rendszeresen vasaroltam toluk zoldseget, mezet. Rettentoen korrektek, mindig azt kapod amit kersz.

Van egy masik csoportjuk is, ok nem ennyire fanatikusok. Ok pl. hasznalnak mezogazdasagi gepeket is. A kereskedok imadjak oket, kizarolag KP-re vesznek mindent. Es mindenbol a legjobbat :) Gondolhatjatok: besetal az uzletbe es kicsenget 10 John Deere traktort, eket, kombajnt kp-ra.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.09.17. 08:43:20

a vallásuk tiltja a macskaszemet, és nem isten, ahogy a cím is állítja, dehát nem először jeleneik meg olyan index címlapos cikk, aminek semmi köze a valósághoz, tudjuk milyen ideológiai érdekek céljából...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.09.17. 08:44:00

...ráadásul a vallásukban is csak az ő értelmezésük szerint... :#

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.09.17. 08:45:02

@Kono: Hetesi Zsolt szerint MÁR elértük az olajcsúcsot

most az összeomlás jön

Index Elek 2011.09.17. 08:50:55

Szerintem azért olyan zárt társadalomban élnek, mert titkos V8-at bütykölnek az istállóban. Emögött is a belsőégésű maffia áll, ami mindent elhallgattat ami az útjába kerül. Már hozzám is jött fekete V8-as az éj leple alatt... :-)

Slaci65 2011.09.17. 09:09:08

Kettőnek is van - nem 18. századi - szemüvege, ráadásul nem is SZTK keretet, hanem csillogót választottak.

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2011.09.17. 10:20:40

@Kono: nem hiszem, hogy az életemmel kizsákmányolnék bárkit is. Minden szegény országnak megvan a maga gazdasági-politikai problémája, kezdve a kedvezőtlen földrajzi fekvéstől egészen a képzetlen társadalomig, stb. Amiről nem hiszem, hogy a Nyugat tehet, egyszerű természeti ok-okozat. ha a Föld túlnépesedik, majd a Föld tesz róla, hogy jöjjön egy járvány és így tovább. Nem a Nyugati világ fog összeomlani, hanem a szegények nem tudnak majd soha kiemelkedni, mert képtelenek felzárkózni a saját hibájukból. mer más a mentalitás, más az értékrend, ahogy az amishoknál is. A különbség az, hogy utóbbiak egy olyan országban élnek, ahol nekik szigorúak a szabályok, mert egy elmaradott, dogmatikus nézetet követnek, és itt nem arról van szó, hogy elvetik a materiális javakat, stb, mert tuti közöttük is van versengés, kinek a lova a szebb, kinek van nagyobb termése, szebb tojása, stb.

Szóval senki se mondja nekem, hogy ők húdejól csinálják. Elismerem, hogy a mezőgazdaságban jók lehetnek, de csak azért, mert 200 éve ezt űzik...mert erre alkalmasak és erre szocializálódtak...mindenki azzá válik, amire alkalmas...

A vita alapja pedig a macskaszem...ha kimegy az útra macskaszem nélkül, mert a vallás tiltja és egy autó beléjük hajt..na akkor mi van? Ez is a nyugati jóléti társadalom csődje?

A joghurtról pedig annyit, hogy ha majd eljön az idő, amikor vajat kell köpülnöm és tehenet fejni, mert eljön a világvége, amihez már nem tudunk alkalmazkodni és visszafele fejlődünk (amit egy orbitális baromságnak tartok), akkor majd leülök és tehenet fejek, meg szántok, mert tartom magam annyira okosnak, hogy meg tudjam ezt tanulni és nem büdös a munka, de amíg te is ugyan azt a joghurtot eszed, és a kis laptopodról nyomod, ugyan abban a nyugati közegben, ne tarts nekem szentbeszédet úgy, mint egy kívülálló, aki nem zsákmányolja ki a szegényeket!

indapass90210 2011.09.17. 10:36:02

@Kono: "Mert míg sok millióan halnak éhen, nálunk dollármilliárdok mennek el arra, hogy az űrbe robotokat lövöldözünk. "

Ha nem csinálnának annyi gyereket, akkor nem halnának éhen :)

Szerintem nagyon helyes, hogy inkább az űrbe lövöldözzük, mert ha egyébként odaadnánk krumpliba' a négereknek, akkor csak még nagyobb lenne a népszaporulat és még többen halnának később éhen.

indapass90210 2011.09.17. 10:38:53

@wmiki: Miki, már évek óta nyomod ezt az összeomlás szöveget, de maga az összeomlás egy méterrel sem került közelebb.

Inkább azt mondjad meg légyszi, hogy milyen az idő Tapolcán?

Index Elek 2011.09.17. 10:53:41

Most találtak megint egy gigantikusan nagy olajmezőt Norvégia közelében. A 80-as évek óta nem volt ekkora találat. Nagyon messze van még hogy kimerüljön az olaj. Csak drágább lesz kitermelni. Tessék szépen fogyasztani, abból lesz gazdasági növekedés. Jajongani majd ráérnek az ükunokák. Carpe diem, én már befizettem egy reinkarnációs tanfolyamra is...

Kono 2011.09.17. 11:09:29

@Maxen1: Nem kell mindent rögtön támadásnak felfogni, relax.

Csak azt mondtam, hogy eljöhet az az idő, amikor realitás lesz az, hogy saját tehenet fejünk. Én is a boltban veszek joghurtot, de ha lesz egy kis tőkém, befektetek egy hobbí-farmba, aztán már a sajátomat fogom enni. Én vidéken kezdtem pályafutásomat, bár tehenet még nem fejtem, de legalább nem idegen nekem az, hogy a "szegény kis állatokat" levágjuk és megesszük. Sokakkal ellentétben, aki furán nézett rám, mikor mondtam, h simán megeszem az állatokat, arra valók. Ők meg a polcról szedik le a húsát, mégis lelkiismereti kérdést csinálnak ebből.

Szóval, érdemes tájékozódni alap földművelés és állattenyésztés területen is, ebből baj nem lehet.

Én nem ítéltem el a technikát sohasem, csak arról beszélek, hogy a nyugati fejlettségi szint nem fenntartható. És ez nem a csórókról szól, hanem a realitásról. Mo.- az ökológiai lábnyom 5 ami egyszerűsítve azt jelenti, hogy 5-ször több energiát használunk, mint ami akkor jutna a Föld lakosságára egyenlően levetítve.

Egy Földünk van, ezt akárhogy is magyarázzuk.

Továbbá, az olajcsúcs fogalma nem azt jelenti, hogy nem lesz olaj, hanem azt, hogy a könnyen kitermelhető olaj a kereslethez képest már nem elég. Azaz, becsatlakoznak Kína, India, stb., ők is akarnak majd a közösből, míg a nyugati világ igénye is nő. Az olajkitermelés pedig nem bír növekedni, mert már maximumon járatják jónéhány éve. Olaj még sok van, de mélyebb rétegekben, ahonnan kevésbé gazdaságos felhozni, és nehezebb.

Szóval, csak azért mondom, hogy érdemes tájékozódni, mert igen reális esélye van annak, hogy oda jutunk, ahová ezek az amishok is. Csak mi majd teszünk macskaszemet a szekérre:D

Kono 2011.09.17. 11:11:20

@Index Elek:
SOk olaj van még a földben, csak nem bírunk annyit felhozni belőle, amennyi kéne. AZ igények egyre nőnek, viszont az olajat egyre nehezebb és kevésbé gazdaságos felhozni. A felső rétegekben lévő olajmezők kapacitása ugyanis nem elegendő már arra sem, hogy a mosatni fejlődéssel lépést tartson. Ezt hívjuk olajcsúcsnak.

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2011.09.17. 12:57:32

@Kono: én kiteszem a macskaszemet az tuti :P

Szerintem túl sötét a jövőképed. Az alternatív energiát most kezdik felfedezni igazán, a felhasználására most kezd felpörögni a technológia, ha majd az unokáinknak kell, meg fognak harcolni az energiáért, tudással, nem fegyverrel :P
És ezért bizony lőjék csak a dollármilliárdokat az űrbe!
Egy olyan társadalom, amit a nyugatnak kell ellátnia élelemmel, már akkor halálra volt ítélve, amikor enni kért! segéllyel csak ideig-óráig tartható fent az éhínség elleni küzdelem, befektetés és oktatás kell, de olyan területekre, ahol még a belső rend sincs meg, hanem inkább polgárháborút vívnak vallási alapon, oda én se tenném be a lábam, a pénzem se!

A Föld pedig nem tőlünk fog elpusztulni, mi olyanok vagyunk a Földnek, mintha egy autót kaviccsal dobálnánk meg. Megkarcolódik, de ugyan úgy működik tovább.
Én inkább az édesvízre figyelnék, egyelőre az is a nyugat kezében van...

A Tyne folyó déli partja 2011.09.17. 13:20:36

@Maxen1: na, te leírtál mindent helyettem, nekem már nem kell semmit se hozzátennem. teljes mértékben egyet értek. nyilván volt élet az autó, számítógép, mosógép, stb. előtt is, de már miért kéne bonyolítanom, ha már itt a lehetőség? most járjak szekéren csak mert, hátha majd nem lesz autó (jelzem, most sincs kocsim.) ha nem lesz mosógép, akkor igen, mosok kézzel - ilyen is előfordult már az életemben -, ha nem lesz ez, meg amaz, akkor majd alkalmazkodom. de egyelőre van,és nem óhajtom a saját életemet agyonbonyolítani, csak mert fúj, a technika. és ugye, minek a segítségével is beszéljük meg ezt most?

A Tyne folyó déli partja 2011.09.17. 13:22:42

@Maxen1: naná, nem a Föld fog elpusztulni, hanem az ember lesz képtelen rajta létezni. magadat véded a környezetvédelemmel, meg a többivel, nem a Földet. az megrázza magát, aztán megy tovább.

Kono 2011.09.17. 13:23:13

@Maxen1: Nem túl sötét, inkább reális.
Nem tudom, hány éves vagy, de ha itt olvasod a blogokat, nem hiszem, hogy már éltél a világháborúk alatt. Sőt, talán még a kommunizmus első évtizedeiben sem.
Azok az emberek tudták, mi az a válság: mert előfordult, h nem volt kenyér a polcokon. Vagy hús, stb. Nemhogy energia.

A mostani generáció túlzottan optimista, de ezt én inkább hamis biztonságérzetnek gondolom, ami miatt sokan fogják megszívni, ha tényleg beüt a krach.
Én meg veszek tehenet, abból bajom nem lehet.
(Ez még rímel is:)

A megújuló energiák jó ideig nem fogják elérni azt a szintet, hogy ki lehessen váltani vele a fosszilis energiahordozókat. A megújuló energiák, amibe óriási összegeket ölnek ma is- jogosan- ma nagyságrendileg az energiafelhasználásunk néhány százalékát teszik ki, és azért küzdenek, hogy ez pár százalékot feljebb lépjen. Jó néhány évtized kell ahhoz, hogy ez komoly alternatíva lehessen. Az olajnak meg már most kezdünk híján lenni. Mindenképp lesz egy maximuma ennek a jólétnek, ha éppen már nem vagyunk túl rajta ezzel a válsággal. Nem hiszem, hogy ebből valaha is kimászunk. Inkább azt gondolom, hogy az aranykor egyszer, s mindenkorra elmúlt. Jó volt benne élni, de az unokáinknak már csak mesélni fogjuk, hogy télen 23 fok volt a lakásban. (nálunk ez sincs)

Kono 2011.09.17. 13:27:24

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Én is így gondolom, amit mondasz, hogy én sem vetném el a technikai fejlődést, de azért jó, ha nem csak az excel-táblákhoz értünk, mert lehet, hogy egyszer még a földműveléshez és állattenyésztéshez értő ember többet keres majd, mint az informatikus. :D
Aztán, ha nem lesz autó, megyünk biciklivel, gyalog, vagy szekérrel (csak mi teszünk majd rá prizmát).

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2011.09.17. 13:55:40

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): @Kono:

25 éves vagyok. A világháborút a gazdag nyugat vívta, ami után még gazdagabb lett. éheztek pár évig, mert lerombolták a saját gyáraikat, amiket visszaépítettek, a most éhezők miért nem építenek? mert hozzászoknak, hogy kapnak?

a szocializmusban pedig egy politikai ideológia szerinti gazdálkodás ment, ergó ha önellátásra tudunk acélt gyártani, ne akarjunk a vas világmegváltó országa lenni, amíg jegyre adjuk a kenyeret...meg is bukott asszem a rendszer, javíts ha tévedek.

A mostani válság is a túl bonyolult pénzügyi- és túl elkényelmesedett nyugati rendszer hibája, aminek már látjuk a következményeit, de senki se tesz ellene, mert még nem robbantottak ki senkit a helyéről. az élet halad tovább, 10 éve még csak az üzletembereknek volt mobiljuk, ma már a 10 éves unokaöcsémnek is. ez ma már olyan, mint a csoki, csak annak nincs, akinek nem kell. beépült a társadalomba, mint az autó...és ne mondd, hogy keleten is megvannak nélküle, mert elég sok példa van arra, hogy bizony, ha már egy indiai halászfaluban van mobil, már akkor tudják az emberek, hogy melyik faluban érdemes eladni a halat, amit kihalásztak.

No mindegy, szépen eljutottunk a sötét középkorhoz ezekkel az amishokkal.

Szerintem az amishok éljenek ahogy akarnak, amíg nem sértik a többség érdekeit. ha nekik jó ez a frizura, én teszek rá, nekem más az értékrendem, én örülök, hogy reggel kinyitom az ablakot és bejön a nasütés, de sete meg van áram és melegvíz, ha nekik ez nem kell, fürödjenek hetente egyszer...

de amíg kikanyarodhat elém egy kivilágítatlan sötét szekér az útra én meg belehajthatok 90-nel és meg is halhatok, addig ugyan úgy börtönt nekik, mint annak, aki részegen a volán mögé ül!!!!!!

A Tyne folyó déli partja 2011.09.17. 14:22:44

@Kono: most is biciklivel meg gyalog közlekedem:) autóval max. ha visznek. @Maxen1: "de amíg kikanyarodhat elém egy kivilágítatlan sötét szekér az útra én meg belehajthatok 90-nel és meg is halhatok, addig ugyan úgy börtönt nekik, mint annak, aki részegen a volán mögé ü"
na pont ez az, hogy jó, utasítsák el a technikát, éljenek, ahogy akarnak. de ezzel a kivilágítatlan szekérrel speciel másokat is veszélyeztetnek.

is 2011.09.17. 15:19:28

@kéne 1 nick: hahó! elütött egy villamos egy biciklist, aki meghalt, a Károly körút, Dohány utca sarkán. infokat, mit rötént, miért történt, ki hibázott, mi ott a közlekedési helyzet, miért ilyen veszélyes?

is 2011.09.17. 15:20:48

@is: bocs, benne maradt a nick, a blognak szántam

R_G_B 2011.09.17. 15:21:20

Ha csak viselni nem szabad fényes csillogó cuccokat, akkor a szekér hogy került szóba? Annak is ruhája van? :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.09.17. 20:52:18

@Dövan: jó

de tudod az összeomlás dolog nem olyan, mint a karácsony, hogy egy nap alatt megvan, oszt kész, 1 évig nincs vele gond

ez egy folyamat, mint pl. a felvilágosodás
először csak kis dolgok változnak meg, aztán egyre nagyobbak, mint egy exponenciális függvényben

egészen az összeomlásik
javaslom hetesi zsolt riportjai, ő tudós, tudod, azok tévedhetetlenek, szent emberek, neki biztos hiszel

www.youtube.com/results?search_query=hetesi+zsolt&aq=f

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.09.17. 22:10:52

@wmiki: a saját összeomlásodról mesélsz, mióta létezel. Ha a világgazdaság is ilyen tohonya lesz, akkor ráérünk.

Bladika 2011.09.17. 22:34:24

Az volt már, hogy GM kukoricát termesztenek többek közt? Ennyit a technológiáról...

Index Elek 2011.09.18. 11:51:16

@Kono: A mai társadalom annyira az olajra épül, hogy ha egyik pillanatról a másikra megszűnne a kitermelés akkor vége lenne mindennek. Nem lennének gyógyszerek, nem lennének festékek, nem lennének adalékok, nem lennének élemiszeripari kiegészítők, nem lennének kenőanyagok, nem lennének műanyagok, nem lennének textilek, et cetera.

Tehát nem annyi történne hogy minden autó leállna és boldogan lehetne tekerni a kerékpárokkal a naplemetébe, hanem teljesen leállna az ipar is. Ami miatt pár héten belül leállna az élet is.

Az a fajta logisztikai láncolat ami ahhoz kell hogy egy műzliszelet odakerüljön a sarki boltba és legyen laktózmentes 3%-os zsírtartalmú joghurt is mellé egyszerűen leállna. És hiába menne "le" az ember "a vidékre", mert az is leállna teljesen. Nem lenne mivel veteményezni, nem lenne vegyszer a kártevők ellen, nem menne a traktor, nem lenne semmi más csak az amit a két kezével és ökrökkel megtámogatva meg tud termelni a gazda.

Minden országnak vannak stratégiai tervezői. Ők évtizedekre előre terveznek és direktívákat fektetnek le. Ebbe beletartozik az energia is. Szépen időben minden ország/hatalom át fogja tenni a hangsúlyt arra az energiaforrásra ami megfelelő hatékonysággal használható. Nem lesz összeomlás, nem lesz világvége, hanem át fognak állni.

Persze egy ideig drága lesz majd az új energiaforrás, de aztán leolcsósodik ahogy az ipar átáll.

És akkor lesz megint műzliszelet és joghurt, legfeljebb nem kőolajból készül a cukormentes édesítő, hanem valami másból amit még most nem ismerünk.

A "ámisokat" pedig akkor is izélgetni fogja a hatóság, mert nem fogadják el a társadalom szabályait és különcködnek. Nem fog semmi megváltozni, ahhoz túl merev minden társadalom.

godot1 2011.09.19. 17:11:04

@kéne 1 nick: Ja, amúgy igazad van. Mindenesetre az ottani szabályalkotókat meggyőzték. :)

glad az egyetlen 2011.09.20. 08:46:29

@Kono:
"...Nagyapám korában sokkal nyugodtabbak és boldogabbak voltak az emberek, még akkor is, ha sok nyomorúságba keültek (pl. háborúk!). Mégis, a gyerekeknek volt normális családja, gyermekkora, a felnőtteknek meg volt mit enni, ha dolgoztak. Az időseket meg ellátták, és nem dobták ki a kukába, ha már nem tudtak dolgozni.
A családi és baráti kapcsolatok nem voltak felszínesek. ..."

Nagyapád azért emlékszik erre így mert az elmúlt évtizedek megszépítették a ronda múltat és a jelent, amit egyre kevésbé ért az sötét és rossz.
Olyan kliséket írtál itt amit öregektől 1000x hallani, de köze sincs a valósághoz.
Az emberek nem voltak boldogok a bombázások alatt, max sztoikusak és ugyan úgy volt alkoholista agresszív család apa. A gyerek sokszor nem gyerek volt hanem kis felnőtt. A cocializmusban igaz volt meló még akkor is ha ennek az volt az ára, hogy egy munkáját 5 ember végezte. Abba is belerokkantunk.
A családi-baráti kapcsolatokat szépen mutatja, ahogy egymást jelentette fel két jó barát ha a másika Szabad Európát hallgatta és elfelejtette az állomást áttekerni máshova amikor jött a koma pálinkázni.

Kono 2011.09.20. 10:28:04

@glad az egyetlen:
NAgyapám volt hadifogságban Szibériában, apámat meg soha nem volt párttag, és emiatt ekézték a főnökei mindenhol. Nem kell bemutatni a szocializmust. De most nem erről volt szó.

És mindaz igaz, amiket írtál, de papám falun lakott, ott kevésbé hagyott nyomot a nagypolitika. Ott is voltak gerinctelen emberek, de értelmesebben éltek, mint ma.

A gyerekeknek volt gyerekkora, nem songokun nőttek fel, meg nem voltak emosók, életfájdalommal 12 évesen.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.09.20. 15:49:51

@Kono: ja, és volt a faluban összesen 43 db könyv, amit esetleg elolvashatott.

az információk között szelektálni kell. és meg kell rá tanítani a gyereket is.

mellesleg most is lehet kis faluba költözni, falu van, songoku nincs. van cserébe csend, meg heti 2x vásárlás, ha jön a mobilbolt.

A Tyne folyó déli partja 2011.09.20. 20:30:10

@Di622: ezeknek van macskaszem a szekerükön:) vagy mi az ott:)@Kono: azért az erős túlzás azt állítani, hogy akkor olyan boldogok voltak. pl. az én nagyszüleimnek csecsemővel, plusz két kisgyerekkel kellett menekülniük. a testvéreiket deportálták marhavagonokban. nagymamáméktól elvették mindenüket, és odaadták másnak, őket elköltöztették a kis házba, semmivel. tényleg nagy boldogság, meg nyugodtság volt...a gyereknevelés meg gyakorlatilag nem létezett, ahogy anyukám mondta, a mama úgy nevelte őket, hogy sehogy. nem igazán érdekelte őket, hogy gyerek, beszélgetni vele főleg nem értek rá, leginkább plusz dolgozó kéznek volt ott.
a paraszt élete egyáltalán nem volt egy nyugodt sétagalopp, sőt.

Muster Mark 2011.10.03. 20:46:38

Tudom, hogy nehéz elképzelni, de az ő feleségeik örülnek, amikor a férjük jól megrakja őket. Három év után is örülnek. 8 év után is. 20 év után is...

A mi világunkban ugyanez elképzelhetetlen.

Muster Mark 2011.10.03. 20:47:57

@Kono: A te fajtádat ki kéne irtani.

Mon3 2011.10.07. 15:12:47

@glad az egyetlen:

Egy egészséges társadalom fokmérője a gyarapodás (emberben, anyagi és szellemi javakban). Ez ma Magyarországra nem igaz. Régen akármilyen világégés is volt, a népesség viszonylag gyorsan regenerálódott. Ma a nagy "békében, jólétben és széles látókörrel rendelkező intelligenciánk” árnyékában ez ma nem történik meg. Akkor mégis igaz talán az az állítás, hogy "régen jobb volt (a társadalom)? És nem beteg ez a mai? És ennek vajon mi az oka?

Gondolkodjál, mielőtt hülyeségeket írsz, és csak a politika és a média által sulykolt hülye demagóg történelmet fújod. Az ilyen kis öregek mondják el a tényleges valóságot, és nem akadémikusok és politikusok által lektorált kinyomtatott szarságok. A mai napig nem tudjuk kiirtani a közvélekedésből a Habsburgok által az oktatásban tudatosan (hivatalosan bizonyított tény) elterjesztett történelem-hamisítás célját szolgáló kliséket. És azóta még több újat gyártottak...
Inkább hallgattad volna Kós Károlyt és Makovecz Imrét. És akkor rájönnél, hogy Kono öregje is igazat mondott, és ezt a mai nihilista fiatalság még nyomokban sem tudja felfogni (Te se). Egy kicsivel több alázatot. Még az ősember is tudta, hogy az öregekre érdemes hallgatni. A mai fiatalok szerencséjükre nem éltek még át tragikus élethelyzeteket, és így nagyképűen mondanak ítéletet a korábbi korok felett, de nem sokára majd ők is megtapasztalják.

glad az egyetlen 2011.10.07. 16:33:37

@Mon3:

Egyetlen apró homok szem a gondolatod gépezetében az, hogy én is "öreg" vagyok, szóval én megtapasztaltam milyen boldogulni a 70' évek szocializmusában, voltam katona és idegesít,amikor olyanok akik elveszett ifjúságukat siratják szelektív emlékezetükben fényezik ezeket a nem létező szép időket és az ifjúság benyalja a sok hülyeséget (Te is).

Én is ott voltam és nincs időskori elbutulásom még, tudom mi volt.

Ha a világháborúban pedig nem is éltem azt senki ne adja be hogy vidám piknik volt.

Amúgy a világunkat tényleg egy idősebb generáció vezeti (35-70), ők a döntéshozók és vezető réteg, de ez ennek az említett korosztálynak csak nagyon vékony rétege, szóval általánosságban nem igaz erre az egész korosztályra.

Voltak mindig kivételek, de pl Makovecztől nem is igen hallottam olyat, hogy a múlton siránkozik.

Ebbe a kérdésbe pedig belekeverni a politikát a legnagyobb hülyeség. Az idősebb társadalom mindig lesajnálta az aktuális fiatalt és a régi mindig "jobb volt".
Máskor gondolkozz mielőtt hülyeségeket írsz.

glad az egyetlen 2011.10.07. 16:42:31

@Mon3:

"...Még az ősember is tudta, hogy az öregekre érdemes hallgatni. ..."

Ami ugye akkor 25-30 éves öreg embert jelentett. :)

Az már csak apró kitétel, hogy mivel anno nem volt írásbeliség, meglehetősen hiányos a tudásunk erről a korról.
Amit tudunk az maroknyi csont lelet, némi (sokszor félreértelmezett) rituális bálrangrajz és temetési helyszínek tanulmányozása.
Szóval azt, hogy az ősember hallgatott az öregekre nem tudjuk valójában.
A mai egyszerű társadalmak modelljei alapján sejtjük, de ha gyengébb fokon álltak szociálisan, mint véljük, akkor pont azt jelenti, hogy a fiatal mindig legyőzte az öregebbet és akkor neki annyi volt.

Szóval történelem egyes fiam, leülhetsz.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2011.12.09. 10:27:32

@Kono: ha rajtad múlna, még a sötét középkorban élnénk, de lehet, hogy még szakócát készítenénk a barlangban...
Az olajcsúcs meg csak akkor gáz, ha nem tudjuk a problémát áthidalni alternatív energiákkal, vagy valami újjal (pl fúziós energia). Nagyon úgy áll a dolog, hogy át fogjuk tudni hidalni ezt is. Visszaesés simán lehet belőle, de hogy az ipari forradalom előtti szintre nem kerülünk, az biztos.

Kono 2011.12.09. 10:35:40

@Zka: Én nem tudom, hogy ezt honnan veszitek. AZ olajcsúcs éveken belül a nyakunkon van, éppen most is olajdrágulással fenyeget a teheráni bojkott.
A fúziós energiával kiváltani lehetetlen a fosszilis energiát, hiszen annak még a technológiája prototípusban sem létezik, nemhogy elterjedt, kifinomult módon.
Nem hiszem, hogy azért, mert valaki a biztonság javára számol, őrült lenne. Én mérnökként tudom, mi a fejlesztés és fejlődés, de sohasem értettem az olyanokat, akik a FAcebook-on önként adják meg ország-világnak az adataikat, a fejlődésre hivatkozva. Nonszensz, hogy az ember ne legyen legalább fél lábbal a földön. Mi pl. a hitelfelvételek helyett takarékoskodunk. A hitelválság előtt senki sem értette ezt a gondolkodást, most már értik. Nem tartok sok pénzt a bankban, inkább földet veszek. Nem azért, mert kapálni akarok, hanem azért, mert ha bedől az EU-zóna (márpedig erre készülünk), akkor a pénz semmit sem fog érni, de az állatokat, jószágokat nem érinti az árfolyam. De persze lehet felelőtlenül is élni, csak nem érdemes.
süti beállítások módosítása