Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A Margit híd beruházói a bringások átvágását tervezik

2010.11.22. 15:11 - kirk kapitány

Évek óta megy huzavona a Margit híd körül, lementek a pályázatok, készültek a szakmai anyagok a kerékpárosok fogalom számára használható infrastruktúra megteremtéséről. Egy ideje úgy tűnt, a viták után végre biztos, hogy lesz kétsávos kerékpárút a kiszélesített északi járdán és egy a délin. Aztán most, hogy már majdnem elkészült a híd, kiderül, hogy a déli járda méretei miatt a hatóság nem ad engedélyt rá. Marad a közösködés a gyalogosokkal.

A főváros egy olyan tervvel pályázott az Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnél a Margit híd felújításának EU-s támogatására, amelyben három kerékpársáv szerepel. A 2009-ben, a Magyar Kerékpáros Klub szakértőinek bevonásával kidolgozott tervbe a margitszigeti északi oldalra kétsávos és délire pedig egy egysávos bringautat rajzoltak be az illetékesek.

Az NFÜ pozitívan bírálta el a teljes felújítási tervet, és hatmilliárd forint támogatást ítélt meg a híd összesen 20,8 milliárdos felújításra.Tavaly már volt egy komoly visszhangot kiváltó vita, amikor kiderült, hogy a projekt már úgy került a budapesti tervtanács elé, hogy lehagyták róla a déli oldalra tervezett egyirányú kerékpárutat. Akkor a kerékpáros szervezetek felháborodása miatt visszakozott a főváros.

Margit híd-9

Most, miután a felújítási munkák egy része már el is készült, és az úttestet át is adták a gépjárműforgalomnak, kiderült, hogy ismét baj van a kerékpárúttal, ugyanis a járdán nincs elég hely, hogy hatóságilag jóvá tudják hagyni az elkülönített sávot, amelyet elválasztanának a gyalogjárdától.

A fővárosi közgyűlés elé olyan javaslat kerül, amely nem különíti el, hanem vegyes, tehát a gyalogosokkal közös osztatlan járdafelületre tesz javaslatot, ugyanis „nincs meg a megfelelő keresztmetszet, így az útügyi előírásoknak nem megfelelő módon alakítható ki a kerékpársáv”.

A megoldási javaslat szerint déli járdán elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút megvalósításával, a fel és a lehajtási lehetőségeknél rámpa kialakításával megoldható a kerékpáros közlekedés a déli járdán.

Ettől azt remélik ugyanis, hogy az NFÜ is elfogadja, és nem lesz probléma a pályázott pénzzel, hiszen végülis a híd mindkét lábánál tábla fogja bizonyítani, hogy az ígért kerékpárút létrejött.

239 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr762465641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KAMA3 2010.11.22. 15:16:23

Legalább nem lesz kötelező használni. Ez is valami.

OkoskaTo:rp 2010.11.22. 15:30:06

Ismervén a hazai viszonyokat biztosan lesz néhány jóakaró, akik a bringaút elmaradása esetén feljelentik az egész bagázst az EU-nál, így visszafizettetik a támogatást. Kinek jó ez?

Vagy esetleg épp az a cél, hogy a bringásokat kell jobban megutáltatni a néppel?

GaZe 2010.11.22. 15:30:10

tehát egy 30 milliárdos projektnek úgy ugrott neki a kivitelező, hogy azt sem tudta mennyi hely lesz ott...?
colostokkot legalább használtak a szakik vagy csak úgy szemre csinálták az egész hidat?

Peremartoni Krisztina (törölt) 2010.11.22. 15:31:44

Egyáltalán kell nekünk a Duna.?
Meg ez a hálátlan nép.?

Unclerabbit (törölt) 2010.11.22. 15:32:48

Milyen mérnöki munka ez kérem?
Hogy-hogy utólag derül ki, hogy nincs elég hely?
Mivel mérték a távolságot? Üveggolyóval?

RaveAcE 2010.11.22. 15:32:55

Mér bocsi, de nem most derült ez ki, csak annak, aki ma jött le falvédőről. Már tavaly is ezen csámcsogtatok.

GaZe 2010.11.22. 15:33:45

@OkoskaTo:rp: miért, te utálod a kerekesszékeseket akiknek törvény írja elő az akadálymentesítést? vagy hogy van számukra kijelölt parkolóhely?
teljességgel értelmezhetetlen ez az ellenkezés a kerékpározás fejlesztése ellen. világtendencia, a városnak is jó, mindenkinek jó. autós nem parázik, hogy elüti a bringást mert mindenki számára értelmezhető hogy ki hol van a pályán, talán még kevesebb autó is lesz az utakon ami a dugókban ácsorog, jobb a lakosságnak is, nem kell feltétlen bkv-zni... szóval érthetetlen.
esetleg nem lehet egy-egy bringás infrastruktúrát milliárdokat kaszálni ide-oda-amoda?

comes 2010.11.22. 15:36:09

Biztos, hogy a kerékpárosok körül forog a világ? Ha lezárnák a hiadat a teljes forgalom elől, és csak kerépárosok közlekedhetnének, akkor talán kielégíthető lenne a médiumok által is gerjesztett kerékpározási láz!

Unclerabbit (törölt) 2010.11.22. 15:36:40

@RaveAcE: Mócsing nélkül nincs jó pörkölt. Mi? :D

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.11.22. 15:37:35

Ja, építhetnének felé,alá, jobbra, balra, keresztbe, akkor is az úton mennének.

Unclerabbit (törölt) 2010.11.22. 15:39:42

@d.z.: Ja, hiába a parkoló akkor is a járdára állnak...

cso zsi 2010.11.22. 15:39:47

@TwoSheds: Kell a Duna. A partjára meg azok, akik megint műemléket építettek ahelyett, hogy egy mindenki számára járható új híd került volna a régi helyére.
Olcsóbban.

comes 2010.11.22. 15:40:56

S egy ujabb megjegyzés!

Érdekes a községekből és a vidéki városokból ritkán hallani a kerékpáros és gépkocsivezető közötti ellentétről. Ott úgy látszik a kerékpárosoknak nincs sajtója vagy mondva csinált támogatója.

brand_boy 2010.11.22. 15:42:53

@GaZe: Dehognyem lehet kaszálni, festenek egy csíkot a járdára, és kész, pénzt mg felnyalják. Hát nem pont így szokott ez menni ?

SomethinWild 2010.11.22. 15:48:18

@comes: Épp ez jutott nekem is eszembe a sok egymára uszító cikket olvasva. Én csak 1 éve lakom Budapesten, nem kerékpározom (többek közt mert éjszakára nem lenne hová tennem a bringát), viszont vezetek és sétálok. Autóvezetőként még nem gyűlt meg a bajom bringásokkal, gyalogosként néha, de nem zavaró.
VISZONT! Sem Szegeden, sem Pécsett nem tapasztaltam nyomát sem az egymás iránti ilyenfokú "pikkelésnek" mint itt. Miért kell ez? Nem lehetne megoldani?

Mon3 2010.11.22. 15:52:25

@comes: Bakker, akkor ne dudálj ha az úttesten fogok tekerni...

Ja, és a kerékpár előbb létezett. Milyen jogon bitorolják a város útjainak 90 %-át az autósok??? Végleg be kéne már tiltani ezt a gyilkos bűzládát!!!!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 15:54:04

nem értem a problémát. megfigyelésem szerint a budapesti kerékpáros társadalom 90%-a szarik arra, hogy hol lehet és hol kell kerékpározni. akkor meg nem mindegy?

ráadásul hétvégén jön a hó, áprilisig úgyis csak egy-két hülye fog tekerni.

911 Turbo 2010.11.22. 15:56:12

Mi a fasznak kéne a sok gyökér bringásnak 3 sáv ?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 15:57:45

@911 Turbo: "Mi a fasznak kéne a sok gyökér bringásnak 3 sáv ?"

hogy 12 hónapból négyet-ötöt-hatot nézegethessük a tök üres bicikliutat a meleg és kényelmes verdából. :-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 16:02:23

@SomethinWild: "Nem lehetne megoldani?"

nem. Budapesten a kerékpározás jelenleg a városi gerillaharc szinte egyedüli eszköze. divatos és trendi ez a szubkultúra, sajátos gondolkodásmóddal, ellenségképpel (autósok), bevett sablonokkal, amelyek arról szólnak, hogy holnapután meghal a Föld, de ha mindenki megtenné, akkor örökké élne, stb.

911 Turbo 2010.11.22. 16:03:19

@Mon3: Remélem mikor az utolsó autó egyike elgázol akkor bringával visznek kórházba , a vért pedig gyalog viszik jó messziről hogy már ne keljen felhasználni !

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 16:04:21

@idelle: helyesen: "de ha mindenki megtenné, hogy biciklivel jár"

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 16:05:41

OFF

@911 Turbo: hagyjad, még nem tud mit kezdeni az erekciójával, és ebben a velocimasztiban éli ki magát. maj' megöregszik, megveszi az első verdáját, és azt is elfelejti, hogy valaha bicajon ült...;-)

ON

saq 2010.11.22. 16:08:48

@comes: érdekes, lehet hogy ott odafigyelnek rájuk. vagy lehet hogy ott nem laknak hozzád hasonló mikrofaszú fogyatékos gyökerek, akik az ellenségkeresésben keresik a megoldást a mindennapi nyomoruk enyhítésére.

Mon3 2010.11.22. 16:08:53

@idelle:

Hála istennek van igazság a földön. Csücsüljetek csak a büzös tragacsaitokban. A büdös kipuffogó gázt is leginkább ti szívjátok a dugókban araszolva. A zsíros koszorúerek meg elintézik, hogy minél hamarabb a temetőbe kerüljetek. A dinoszauruszok is kihaltak, a köcsög autósok is nem sokára követik őket...
És akkor meg minek a 2x2 sáv az autóknak? Az idő nekünk dolgozik!

ghilea 2010.11.22. 16:09:31

Mondjuk én biciklizem is, de akkor sem értettem, miért kell a híd mindkét oldalára járda és mindkét oldalára bicikliút IS.
Olyan szépen meg lehetne csinálni, hogy az északi oldalon menjenek a gyalogosok, a délin pedig egy kétirányú kerékpárút. Vagy fordítva.
A híd két végén rámpás aluljáró, oszt csókolom.
De ha nem rámpás, akkor sem nagy gond felkapni a bringát, átvinni, aztán felülni. Legalábbis nekem minden további nélkül szokott menni. És max. egy percet veszítek, nem többet, mint egy piros lámpánál.
Persze tudom, sajnos vannak, akik a piros lámpánál sem hajlandók egy percet veszíteni, ami szégyen :(

saq 2010.11.22. 16:10:01

@911 Turbo: azért hogy kényelmes helyről tudjak rajtad röhögni, amikor torokra veszed a kékerest a dugóban :DDDD

Mon3 2010.11.22. 16:10:29

@911 Turbo:
Pár hónapja megtörtént, túlétem. A bátor, retkes fajtársatok segítségnyújtás nélkül elhajtott. A bányászbéka segge alatt álltok...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.22. 16:13:25

"Az NFÜ pozitívan bírálta el a teljes felújítási tervet" ... "kiderült, hogy ... a járdán nincs elég hely"

Ez számomra értelmezhetetlen. Valaki hülye. És az a gyanúm, még fizetést is kap érte.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.22. 16:14:21

"A híd két végén rámpás aluljáró, oszt csókolom."

Finniországban sokat bicikliztem. Soha semmilyen aluljáróba nem kényszerítettek le.

ghilea 2010.11.22. 16:16:20

Egy értelmes városban gyalogosként sem kényszerítenek le. De erre a hídnál nincs lehetőség, vagy nagyon nagyot kéne kerülni.

Elektroller · http://elektroller.blog.hu/ 2010.11.22. 16:16:55

@idelle: "megfigyelésem szerint a budapesti kerékpáros társadalom 90%-a szarik arra, hogy hol lehet és hol kell kerékpározni."

A "bringás társadalom" nem csak a szabályokat leszarókból áll. Vannak, akik szeretnének kultúrált körülmények között kerékpározni, de egyszerűen nincs lehetőség rá. És ameddig szándékosan, vagy hozzá nem értésből nem is lesz rá lehetőség, addig marad a megosztottság, az egymás utálása, ahelyett, hogy csak egy kicsit is odafigyelnénk egymásra.
A hidakkal kapcsolatban, a Lágymányosin, Árpád hídon és a Megyeri hídon van használható bringaút. Ez miért nem sikerül a belvárosban?

btomi1980a 2010.11.22. 16:20:25

jaj szegény bringások! Amikor szar idő van vagy fagy, hó, hidegecske... akkor lókuki sem kerékpározik! Na akkor kéne!

Kuku 2010.11.22. 16:23:42

@comes:
"Érdekes a községekből és a vidéki városokból ritkán hallani a kerékpáros és gépkocsivezető közötti ellentétről. "

Vidéken csökken a bringások száma, a nagyvárosokban pedig nő.
Egyébként pedig az utakon nincs ellentét Budapesten sem. Az már 2-3 éve elmúlt. Részben épp azért, mert az autóvezetők is bringáznak hétvégén vagy másnak, vagy a gyerekük, vagy az ismerősük. Jól megvagyunk. Engem 2 hetente ér valami kis inger, de amikor autót vezetek gyakrabban.

k_attila78 2010.11.22. 16:27:30

@Kuku: Így van! ez egy mesterségesen generált "balhé" egy két unatkozó bringa-gyűlölő attól érzi magát jobban ha ide jöhet gyalázkodni, ami meglehetősen szánalmas "sport"!

Kuku 2010.11.22. 16:27:59

@idelle:
"Budapesten a kerékpározás jelenleg a városi gerillaharc szinte egyedüli eszköze. divatos és trendi ez a szubkultúra, sajátos gondolkodásmóddal, ellenségképpel (autósok), bevett sablonokkal, amelyek arról szólnak, hogy holnapután meghal a Föld, de ha mindenki megtenné, akkor örökké élne, stb. "

Szeretnéd ha ilyen egyszerű lenne. De nem az. A budapesti bringás vonal egyáltalán nem zöld. A többi is kb. 4 éve volt igaz. Állj ki az Andrássy útra, és 10 perc direkt erre figyelés után mondd el ugyanezt. És még 4 év múlva méginkább általános lesz a bringázás.

Kuku 2010.11.22. 16:29:09

@btomi1980a:
Mindenki akkor bringázik amikor akar.
Fejlett bringás városokban 60% marad nyeregben télen is. Itt most kb. 20.

rozsomak007 2010.11.22. 16:29:23

Személy szerint utálom, hogy a bringások folyamatosan megsértik a kreszt, de alig zavarják őket a rendőrök. De ettől függetlenül miért kell a szabálytalankodást kierőszakolni az illetékeseknek. Ha egyszer megígérték az utat, biztosítsák a számukra. Ha nem lehetséges semmilyen módon, akkor a felelősöket csúnyán meszeljék el(nem csak a polghivnál, hanem a kivitelezőnél, hiszen nevetséges azt hinni, hogy nem tudtak arról, mit is kellene csinálniuk, csak így kényelmesebb volt). Feltételezem, ha végre meépülnek a kerékpárutak, akkor a bringások is betartják a rájuk vonatkozó szabályokat.Adjuk meg erre a lehetőséget számukra.
U.i: az utolsó két mondat véleményem szerint vehető szarkasztikusnak is, a magyar emberek nem arról híresek hogy érdeklik őket a szabályok.

IPG 2010.11.22. 16:31:39

Lesz ami lesz, én bizony autóval is át fogok hajtani a hídon, meg kerékpárral is. :P
Hogy hol? Ahol a leggyorsabb.

A kerékpárját meg cipelje az a vállán akinek hét anyja van (nekem nincs).

Silent Bob 2010.11.22. 16:36:27

Remélem felnyomja őket valaki az EU-nál.

namkuzu 2010.11.22. 16:36:30

"Évek óta megy huzavona a Margit híd körül, lementek a pályázatok, készültek a szakmai anyagok a kerékpárosok fogalom számára használható infrastruktúra megteremtéséről."
Ezt érdemes lenne valami értelmes mondattá formálni, mert ok, hogy a kerékpáros fogalom, de első mondatnak ez azért túl tág értelmezési keretet hagy...

veghist 2010.11.22. 16:38:12

Nem vagyok autofetisiszta, nem gyűlölöm a biciklistákat, de gyűlölöm, amikor 20-szal tudok csak menni, mert nem képes a biciklis a saját útján menni, én meg a hídon nem tudom kikerülni...

...Ahoj... 2010.11.22. 16:38:42

szerintem nem kéne mindenhova olyan széles kerékpársáv. A Varsányi utcában is bőven elég lenne a járdán kijelölt egyirányú sáv mindkét irány számára, ki találja ki hogy milyen széles legyen egy kerékpársáv?

btomi1980a 2010.11.22. 16:40:56

Tehát, ha rossz az idő, akkor a bringások 20%-a nyomul! Na és a maradék 80%? Talán autóba ül?!

Silent Bob 2010.11.22. 16:40:59

@veghist: Na látod, itt most pont téged szopattak be.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.11.22. 16:41:36

az melyik unintelligens idióta barom *&@~ˇ^˘-nek jutott eszébe, hogy kandeláberket építsenek a járdára, ezzel pont elveszítve azt a helyet, amiről most a vita megy? A mostani megoldás, a középen levő oszlopok tetején levő lámpákkal, tökéletes.

Elektroller · http://elektroller.blog.hu/ 2010.11.22. 16:42:07

@...Ahoj...:
A 11/2001. (III. 13.) KöViM rendelet (www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0100011.KOV) szerint minimálisan 1m széles a bringasáv.

otapi 2010.11.22. 16:45:39

@btomi1980a: Mi ezen a meglepő? Havas időben sok autós is leteszi a kocsit...

k_attila78 2010.11.22. 16:47:59

@veghist: és amikor dugóban ülsz azt nem utálod akkor hánnyal mész?

otapi 2010.11.22. 16:49:01

@rozsomak007: Amíg Magyarországon _jobb_ oldali közlekedés van, és adott esetben csak a _bal_oldalon van egyoldali kerékpárút egy 500 méteres szakaszon, addig ne várd, hogy mindenki használni fogja az ilyen infrát.

tyberius 2010.11.22. 16:49:41

@...Ahoj...: Sztem van rá szabvány, hogy milyen szélesnek kell lennie. Magyar vagy EU, egyre megy.

Kérdezték sokan, miért kell ennyi sáv. Az északi oldalra azért kell 2 sáv, mert ott megy a város és a Margitsziget közötti forgalom (kétirányú, nyáron igen sokan vannak) + a Pest->Buda forgalom (egyirányú). Délre meg azért kell 1, mert ott megy a Buda->Pest forgalom (egyirányú). Most ha a déli bringautat kiveszik, akkor pl. a Margit körúton Budáról Pestre járó bringásoknak vagy át kell menniük az északi oldalra (a híd túlsó végén meg vissza), vagy a járdán, a gyalogosok között kell menni (nem túl szerencsés megoldás, jobb, ha mindenkinek megvan a saját sávja). Persze ekkor is lesznek, akik az utat fogják választani, az autós kollégák még nagyobb örömére.

Tényleg nem értem, miért nem lehetett lebontani az egészet a csába, és megépíteni egy mai körülményeknek megfelelő, modern hidat... akár nézzen ki ugyanígy, csak legyen az útpálya 3 méterrel szélesebb, hogy elférjen rajta két bringasáv.

nowy 2010.11.22. 16:50:27

6 MRD támogatás 2 vödör festékre,szép...
Azon autósok számára,akik nem értik,mi a probléma,lefordítanám az ő nyelvükre : "Az NFÜ megítélt 500 MRD forint támogatást 2 új dunai híd és az M0-ás elkészítésére.A tervezők és a kivitelezők a munkálatok 90%-nak elvégzése után közölték,hogy az útburkolat macskakő és murva lesz,a hidakon pedig 1 sávon,lámpa által szabályozva,váltott irányban lehet majd áthajtani"

blero 2010.11.22. 16:51:50

BárCsak a bringások lennének átverve...

veghist 2010.11.22. 16:52:14

@k_attila78: Nem megyek akkor és arra ha dugó van. Autóval 8-10 perc a munkahelyem, BKV-val 4 átszállás és több mint egy óra. Racionális, hogy autóval járok?

namkuzu 2010.11.22. 16:52:28

ezeket a kommenteket olvasva az embernek az az érzése, hogy magyarországon mindenki számára a szabályok betartása a legfontosabb. Felteszem a szombati 134 vagy hány baleset is azért történt, mert a sofőrök a volán mögött pont a kreszkönyvet bújták.

Silent Bob 2010.11.22. 16:54:42

@veghist: Ha ilyen közel laksz, a bringa lenne a racionális. :)
(persze én senkinek nem akarom megszabni, mivel járjon)

tyberius 2010.11.22. 16:56:38

@namkuzu: Nem, azok azért történtek, mert a bicigliken nem volt rencám.

Alapvető élelmiszer 2010.11.22. 16:56:51

"Marad a közösködés a gyalogosokkal."

Tévedés. Ahol kerékpárút van, ott a kerékpáros köteles azt használni, a gyalogos meg nem mehet rá.
Vagy mit akartál a kettő közé? Szalagkorlátot?

Silent Bob 2010.11.22. 16:59:31

@Alapvető élelmiszer: "A megoldási javaslat szerint déli járdán elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút megvalósításával"

Elektroller · http://elektroller.blog.hu/ 2010.11.22. 17:02:14

@Alapvető élelmiszer:
KRESZ: "A gyalog-kerékpárút használata általában kötelező, azonban ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, vagy az úttesten van felfestett kerékpáros nyom (piktogram), a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."

veghist 2010.11.22. 17:03:02

@Silent Bob: Aha. Öltönyben a belvárosból a Szépvölgyire... Hát persze.

Stock 2010.11.22. 17:03:24

ennek a brigádnak 3 sávot, vagy bármit?!
vicc!!!!!

mai eset: láttam a városban töltött 60 km alatt 2, azaz kettő bringást, mert ugyen nem szezonális, nem hobbi, hanem teljes értékű közlekedési.. muhaha.....
az egyik északi irányban éppen próbált átsasszézni a westendnél a piros lámpánál, semmi extra, csak a szokásos stílus..
majd elkezdett befelé csorogni 3 sávon keresztül, keresztbe-hosszába a leglassabb gyalogos tempójában.... elindult a forgalom, utolérem, dudálok, barátom akurátus mozdulattal feltartja jobb kezét és hátrafordulás nélkül, feltartva az egész vácit folytatja manőverét keresztül a dupla zárón, a szembe haladó forgalmon.............

iylenkor mi van?!

otapi 2010.11.22. 17:04:36

@Alapvető élelmiszer: Hogyne menne rá gyalogos? :) Ez a legfőbb problémája (de van más is) az összes járdára festett gyalog-és kerékpárúttal.
Pont arról a járdáról lehet rálátni Budapest egyik legszebb panorámájára: egy fényképre rámegy a Parlament, a Duna és a Gellérthegy.

Szalagkorlát jó ötlet, csak úgy még keskenyebb az egész.

Silent Bob 2010.11.22. 17:05:36

@veghist: Mondjuk szépvölgyire feltekerni valóban para. :) Bár én bejövök, bingáscuccban, letusolok, átöltözök és ennyi a mutatvány.
Azért azt megnézem mikor érsz ki kocsival (emberi időben) 8-10 perc alatt. Véletlenül óbudai vagyok. ;)

nowy 2010.11.22. 17:08:09

@Stock: érdekes lenne,ha pl engem észrevennél a kocsdidból,miközben Békásmegyer-Lurdy távot tekerem a bicikliúton...

mokkaczuka 2010.11.22. 17:10:46

@veghist: Ne kerüld... menj rajta keresztül... a nyavalyás köszörűkövön ülő majmon... :)

meru 2010.11.22. 17:11:23

@Stock: És a többi itteni autósnak. Ti nem vagytok kíváncsiak a bringások gondolkodásmódjára, amire azért lenne szükség, hogy valamit értsetek a benneteket körülvevő világból. Osztom azon véleményt, hogy alig van problémám az autósokkal, tök toleránsnak ismertem meg jó részüket az utakon. Ti voltaképpen kik vagytok? Van egy elképzelésem. Kommentjeitekből ítélve ostoba, felfuvalkodott, narcisztikusan sérült, gyűlölettel és irigységgel mérgezett emberek. Valószínűleg ott belül nagyon rossz lehet nektek. Sajnálom.

otapi 2010.11.22. 17:11:59

@nowy: Ha meg az úton mennél, akkor meg az lenne a baja :)

veghist 2010.11.22. 17:13:52

@Silent Bob: Odafelé simán. Hídig két perc, híd egy perc, ürömi a templomig 2 perc, tempomtól a célig három perc. Ez pl. péntek reggel 7h
Visszafelé kicit más, de 20 perc alatt az is megvan.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2010.11.22. 17:13:59

az a probléma h a kerékpárosok pontosan ugyanolyan parasztok mint az autósok ;)
és sajnos nagyon sok közlekedőre érvényes (gyalogos, autós, kerékpáros, stb) hogy nincsenek tekintettel a másikra.

NewWay 2010.11.22. 17:14:14

@OkoskaTo:rp:
"Ismervén a hazai viszonyokat biztosan lesz néhány jóakaró, akik a bringaút elmaradása esetén feljelentik az egész bagázst az EU-nál, így visszafizettetik a támogatást. Kinek jó ez?"

Azoknak, akik nem akarják a csalást.
A híd felújítói csalni akartak, és csalással akartak az EU pénzhez jutni.

Az a helyes, hogy ezt ne hagyják.

otapi 2010.11.22. 17:15:58

@meru: Ja, ma én is mentem kétszer a Nyugati felé ügyet intézni (bringával), rám nem dudált senki. Mondjuk, ehhez két fél kell, az autókkal haladok, nem pedig át a piroson.

Elektroller · http://elektroller.blog.hu/ 2010.11.22. 17:16:04

Ha veszek egy vödör festéket és egy éjszaka alatt felfestek egy bringautat a járda szélére, akkor az rongálás? :)

Stock 2010.11.22. 17:16:56

@meru: nálam toleránsabb autóst nem találsz, de a határtalan pofátlanság, igazságtalanság, közösségre kaksizás feldühít!

az általam leírt példa lenne a bringás gondolkodás?!?! ezt kéne megérteni? tolerálni?

nem kell a baromság!
ez ma tényleg sok volt!

segabor 2010.11.22. 17:17:15

Engem már nem izgat a déli oldal. Az északival épp elég probléma lesz. Pl. a pesti oldalon hogyan hajtanak fel a bringások, ha a Szent István körút felől jönnek az úton? Továbbá a budai oldal lehajtója beleterel a jobbfele elforduló autós sávba, ami nem kicsit balesetveszélyes dolog. Pláne, ha a bringás egyenesen akar tovább menni. És így tovább.

Stock 2010.11.22. 17:18:43

@otapi: a piros nem is érdekelt, hanem a szétnézés nélkül keresztül 6 sávon, csúszós úttal, forgalommal többiekkel nem törödve.. a figyelmeztetésre arogánsan beintve!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 17:18:50

@k_attila78: "egy két unatkozó bringa-gyűlölő"

először is a gyűlöl igét eléggé sikerült már elkoptatni, a netes kommunikációból kivesztek a fokozatok, pedig a magyar nyelvben elég széles spektruma van a negatív érzelmek kifejezésének.

én autósként kimondottan nem szeretem a kerékpárosokat, de figyelek és vigyázok rájuk , ráadásul a legnagyobb szabálytalanság esetén sem szólok, jelzek nekik, leginkább, mert semmi értelme, ha Magyarországon figyelmeztetsz valakit a tévedésére, hibájára, figyelmetlenségére, csak te lehest a hülye (ez speciel majd' mindenkire igaz, és nem csak a a közlekedésben).

@Kuku: "És még 4 év múlva méginkább általános lesz a bringázás."

persze, meg a digitévé és a HD felbontás, hát most marha nagy megállapítást tettél.
azt persze kifelejtettem, hogy a szubkultúrának van egy permanens víziója, amely exponenciális növekedéssel számol a bicajosok terén, olyannyira, hogy 8-10 év és többen fognak biciklizni, mint ahányan élünk a Földön - ugyan már!

alapvetően azt nem értem, hogy ha az ember(iség) kitalál(t) egy csomó dolgot a kényelme érdekében, akkor miért kellene ezeket ignorálnunk. nyilván a bősz kerékpárosok is használnak elektromos áramot, egy csomó műanyag terméket, nyilván mosnak és zuhanyoznak, talán még az is elképzelhető, hogy minden nap váltanak alsót és azt mosószerrel tisztítják, szóval van kismillió dolog, amiben nem nézik a kényelmet, de sikerült kiválasztani egyet, és azzal mártírkodni.

aki meg a Föld haláláról beszél, annak szíves figyelmébe ajánlom, hogy a Föld több milliárd éve megoldja a problémáit, az emberiségnek meg, ha nem képes életben maradni, ugyanúgy ki kell pusztulnia, mint bármelyik más fajnak - kit érdekel.
nem gondolom, hogy a fajunknak az a legnagyobb problémája, hogy ki jár cangával és ki kocsival.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.11.22. 17:20:50

@idelle: mondd már meg légyszíves, hogy miért hülye, aki télen bringázik? Én ebben az évben összesen 3 hetet hagytam ki, mindig bringáztam, napi 20+ km-t. Nem, nem vagyok bringás futár, irodai munkát végzek, így járok dolgozni.

Stock 2010.11.22. 17:21:00

@fghjk: csak a megoszlás más

mokkaczuka 2010.11.22. 17:21:52

@peetmaster: Azok a kandeláberek a bringásokta várnak! Miért nem köszönik szépen meg? :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 17:22:09

@meru: "Osztom azon véleményt, hogy alig van problémám az autósokkal, tök toleránsnak ismertem meg jó részüket az utakon."

na ez az. ugyanez nem mondható el a bicajosokról... ;-)

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.11.22. 17:23:03

@OkoskaTo:rp: Nehez lett volna elsore normalisan, szabvanyoknak megfeleloen a kozuton kialakitani a kerekparosok helyet? EU-ban mar sehol nem fogadjak el a jardas szart, a meglevoket is felszamoljak. Itthon miert van meg mindig az a teveszme, hogy a kerekparos gurulo gyalogos?

Stock 2010.11.22. 17:23:51

@Kuku: 60 km / 2 bringás.....
miért kell hazudni? te elhiszed?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 17:25:52

@xcrow: "mondd már meg légyszíves, hogy miért hülye, aki télen bringázik?"

félreértesz. én arról a tapasztalatomról beszélek elsősorban, hogy a késő őszi-téli-kora tavaszi időszakban eltűnnek a kerékpárosok.

ami a lehülyézést illeti, hagyjuk. minden poszt kommenttáborában van egy-egy zseni, rájuk - így rád sem - nem vonatkozik, amit írtam.

ha nem lennél zseni, azt mondanám: a kocsiban nyáron hűvös van, télen meleg, nem esik be az eső, kényelmes, nem izzadok le, és az a zene szól, ami kedvelek, ráadásul egy csomó dolog szállítható vele.

hogy miért jó esőben-hóban-fagyban bringázni - leszámítva azt az exhibicionizmust, hogy ha jól adod elő, lehetsz te a zseni egy-egy kommentcsoportban -, azt nem értem, és nem is fogom soha.

saq 2010.11.22. 17:32:00

@idelle: igazából tökjó móka bringázni, ha neked nem jön be, akkor ez van. énse nézem hülyének azt, aki nem szereti a sült krumplit. persze tök kényelmes a kocsiban pöffeszkedni, de azt a pénzt amit mondjuk elköltesz a benzinre én elutazgatom szerte a nagyvilágban. végülis ez is egy szempont.

sanyix 2010.11.22. 17:32:43

@rozsomak007: negem meg az zavar, hogy az autósok folyamatosan megsértik a kreszt... főleg akkor zavar amikor autózom...

Tóth Bendegúz 2010.11.22. 17:33:05

Nem volt kedvem végigolvasni az összes kommentet, elég volt az első 20-30-at, és hát... Miért élvezitek azt, hogy autósok-bringások folyamatosan egymás basztatjátok itt a neten?
A bringások többsége szerintem menne az úton, nem kell nekik az a kerékpársáv az északi oldalra, habár én nem nagyon járok arra, de teljesen megvagyok forgalomban... Ez a bringásokat meg a gyalogosokat tegyük egy helyre ötlet meg nagyon gáz... Így folyamatosan lassítani kell, és a gyalogosok se élvezhetik Budapestet...
Szerintem egyre többen vagyunk, akik próbálnak alkalmazkodni az időjáráshoz, és rossz időben is bringára ülünk... Én ma is tekertem, csak ott volt a hátamon váltócipő, zokni, póló... Nagyon jó volt ma is bringával menni ilyen rossz időben :) :P És elgondolkodtam azon, hogy milyen lehet a meleg kocsiban, de nem vágytam rá amikor én mehettem el mellettük a Bartók Béla úton...
"Minden út bringaút [kivéve ami nem, de az szerencsére ritka]"

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 17:37:52

@saq: "de azt a pénzt amit mondjuk elköltesz a benzinre én elutazgatom szerte a nagyvilágban. végülis ez is egy szempont."

ó, hát ez nagyon kétélű fegyver, mert ugye mondhatnám, hogy én benzint IS veszek és el IS utazok egy másik nagy halom zsetont, ami gyakorlatilag megfelel a valóságnak, de ki nem szarja le.

az a lényeg, amit az elején írsz: mindenki tegye azt, amit jónak lát, persze a törvényes keretek között.
én csak simán nem értem, miért jó szarrá ázni (lesarkítva), ha nem muszáj, de az előtt a vak, vérgőzös autósutálat (hopp még egy kifejezés a negatív érzelemre, de fura!) előtt, amit egyes kollégáid művelnek, csak állok bénultan, és érzem, hoyg valami nagyon nincs rendben.

Bert 2010.11.22. 17:39:13

@OkoskaTo:rp:
Én szívesen feljelentem. Tanulja már meg végre a mindenkori vezetés, hogy EU szinten nem lehet/érdemes parasztot vakítani.
Tudja valaki, melyik EU-s hatóságnak kellene írni a levelet.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 17:40:06

@Makakk0: "Nagyon jó volt ma is bringával menni ilyen rossz időben :) :P És elgondolkodtam azon, hogy milyen lehet a meleg kocsiban, de nem vágytam rá amikor én mehettem el mellettük a Bartók Béla úton..."

igen, ez azért elég valószínű, mondjuk szakadó esőben.
nézd, az önámítás fontos dolog, de tényleg azt gondolod, hogy beesszük ezt a dumát?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 17:41:01

@Bert: "hogy EU szinten nem lehet/érdemes parasztot vakítani."

van szerencsém közelről látni ún. EU-s folyamatokat, hát én szívem szerint az EU-t jelenteném fel, nem tudja valaki az Atyaúristen közvetlen mobilját?

konrada 2010.11.22. 17:42:23

Én egyetértek azzal, hogy építsenek kerékpárutakat, de azt azért nehezen fogom fel, miért kellene egymástól 15 m-re párhuzamban???

Ha valakinek olyan nagy probléma az +30 m, annak úgy sem fog menni a 600 m hosszú híd sem!;-)

S ha valaki nem érti: adott egy 140 éves műemlék, ahonnan a világ egyik legszebb panorámája látható. Ezért a világ túlsó feléről is jönnek, és persze fotózzák is. A turista meg olyan, hogy szereti az "itt jártam" képeket, amelyhez minimum 1-1,5 m távolság kell. Így szinte biztosítva lenne a napi többszöri gyalogos gázolás, biciglis buktatás.

Szóval kedves kerékpárosok: biztos hogy olyan sok ezért az a 30 m kerülő???

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.11.22. 17:42:44

@idelle: érdekes, tőlünk nyugatabbra ez az eltűnnek a bringások ősszel-télen-tavasszal egyáltalán nem jellemző. Több várost is láttam ősszel, télen is és kb. 25-30%-kal volt kevesebb a bringás. Mert ott már többen felismerték, hogy esőben-hóban-fagyban semmivel nem rosszabb bringázni mint gyalogolni. Mert képzeld, vannak akiknek nem nőtt a seggükhöz a kocsi, ha lehet tömegközlekedést/gyaloglást/bringát választják. Mondjuk elhiszem, hogy sok bringásnak elmegy a kedve attól, hogy pl. 30 centi magas vizes falevélben tekerjen, mert ott "elfelejtenek" utat takarítani. Érdekes, Berlinben ezt simán megoldják. Szerinted lehet valami köze ennek, meg a katasztrofális infrastruktúrának a bringások számához?
Egyébként ha szállítani kell nagyobb cuccokat, én is kocsival járok. Ha muszáj olyan helyre mennem, ahová bringával életveszélyes, vagy mondjuk meló után egy sör a barátaimmal, akkor BKV. Lehet ezt ésszel is.
A szerencsétlen kis cinizmuosdra nem reagálok, látom személyeskedés nélkül nem tudsz létezni.

Tóth Bendegúz 2010.11.22. 17:42:59

@idelle: Hát az engem pont nem érdekel, hogy te elhiszed-e, de nem is akarlak meghódítani, hogy bringázz. Ez a Te dolgod, te döntsd el! És ahogy olvastam a hozzászólásaidat, te inkább autóznál... Engem nem zavar. Autózz, nekem nincs veletek gondom, és remélem nektek sincs velem/velünk ;)

tyberius 2010.11.22. 17:44:02

@idelle: Bringázáshoz rossz idő nincs, csak az időhöz rosszul öltözött bringás :) Nem mondom, nekem nem kéjmámor ilyen időben bringázni, de az is biztos, hogy gyorsabban végeztem a dolgommal, mintha autóval mentem volna (Nagykörte+Váci, mindkét végponton szívás parkolóhelyet találni).

Stock 2010.11.22. 17:45:15

@idelle: 54-es átlagot mentem a Váci úton a Markó utcából a nullásig (autóval)..
2 bringást láttam 60 városi km alatt ma...
(abból az egyik olyan szabálytalan és pofátlan volt hogy olyat nagyon ritkán látok)

amúgy biztos baromi jó volt megázni kivülről, leizzadni belülről és átfagyni, meg tuti gyorsabb is volt (muhaha)!

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.11.22. 17:47:31

@idelle: "én csak simán nem értem, miért jó szarrá ázni (lesarkítva), ha nem muszáj"
Szerinted aki nem ül autóban, az mind szarrá ázik esőben? Esernyő, esőkabát, stb? Hm? Autó!=esernyő. Ezt szerintem csak azok látják így, akik garázstól-garázsig utaznak autóval, minden nap. Érdekes, én ma sem áztam szarrá. Esőkabát, tudod.

jelentéktelen alak 2010.11.22. 17:47:38

@ghilea:
Sajnos én már keveset biciklizem. De az olyan bicikliút ötletek hallatán, hogy "majd felkapja a vállára..." kiráz a hideg.
Az autók útjára, miért nem kell lépcső???

Szerintem is marhaság bármelyik városi hídra bicikliutat tenni. Még nagyobb marhaság a járdára tenni azt. Akár egyetlen sávot is. Az út a járműveké. Aki nem képes úgy járművel közlekedni, hogy megférjen a másikkal együtt ott, azt el kellene tiltani a jármű vezetéstől. vonatkozik ez a biciklisre és autóvezetőre is. De lépcsőt egy útra???
Allég sokat bicikliztem ifjabb koromban, keresztül-kasul bejárva Európa nagy részét.
Volt ahol nem volt bicikli út, volt ahol volt. Szerencsére olyan agyament ötlettel, mint lépcső az úton, nem sok helyen találkoztam. Hirtelenjében, csak Szentedre határában rémlik valami ilyesmi.
Azt mondom, hogy emelgesse a vállára a felmálházott túra biciklit az a tervező, akinek ilyen megfordul a fejében.

Eszement hibának tartom, hogy városon belül szelektálják a járműveket. Kell bicikli út, ahol a forgalom sebessége és mértéke azt indokolja. Az országos főutak mentén, lakott területen kívül, kell a bicikli út. Budapesten pl. a Hungária Körút mentén kell a bicikli út. De nem ott, ahol ha nincs forgalom sem mehet senki gyorsabban 50-nél, ha meg van fogalom, akkor annak a sebessége ritkán éri el a 25-30-at.

Mocskos politika van az egész mögött és a sok buta ember (aki autósnak, meg biciklisnek érzi magát, ahelyett, hogy Emberként viselkedne nagy E-vel) meg beveszi a lázító dumákat!

otapi 2010.11.22. 17:47:44

@idelle: A szakadó eső csak addig zavaró, amíg az ember fel nem veszi az esőkabátját és az esővédős sisakját.
Gyalog szarabb menni esőben.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.11.22. 17:49:10

A bicikliseknél egy rosszabb van, a harcos vegetáriánus. :)

KG80 2010.11.22. 17:53:41

Egyáltalán minek bringasáv a hídra?! A bringások úgyis a járdán és az úttesten is mehetnek (és menni is fognak), a gyalogosok úgyis a bringasáv közepén fognak szambázni, egyedül az autósok fognak a saját sávjukban maradni.. Most akkor ki a köcsög?!

attbar 2010.11.22. 17:53:52

Én az autós társadalom tagja vagyok, nincs más alternatíva jelenleg hogy normálisan felöltözve a városban eljussak A-ból B-be. Ennek ellenére tisztelem aki bicajra ül, és támogatom is a kerékpárút fejlesztéseket (az én befizetett jövedéki adómból ugyebár...) az értelem keretein belül, DE:

A Margit-híd 20,8mrdFt-os felújítását nem kéne összekeverni egy gyalogoshíd építéssel. Olyan majd lesz Szolnokon... A kandelláberek és az eredeti díszek visszaállításával a híd visszanyeri eredeti szépségét, és a bicikliút kérdése véleményem szerint századrangú: örülni kéne annak, hogy a híd egyik oldalán lesz kétirányú kerékpáros-sáv.
Aki meg azt mondja hogy miért nem építettek a Margit-híd helyére egy könnyűszerkezetets új hidat inkább, az menjen a picsába. Végülis a parlamentet is elbonthatnánk mert egy irodaházban jobban és olcsóbban lehetne működtetni az országgyűlést...

jelentéktelen alak 2010.11.22. 17:54:45

@konrada:

Ha már annyira bicikli utat akarnak csinálni, akkor oda indokolt a párhuzamosítás.

Gondolj csak bele! Ha csak az egyik oldalon lenne bicikli út, egy iránya a biciklis forgalomnak, 2x is kereszteznie kellene az autós forgalmat. Ennek mi értelme volna? Semmi. Ésszerű, hogy a hídon, mindkét irány számára legyen bicikliút.
Az meg a híd egyik sajátossága, hogy középen le lehet hajtani a szigetre.
Na most az a lehajtó, csak az Északi oldalról közelíthető meg Ha a híd közepén nincsen áthajtási lehetőség (mi nincsen) akkor az északi oldalon kell mennie a biciklisnek a szigetre és a szigetről. Vagyis oda, 2 irányú út kell.

De részemről, mindez feltételes! mint kezdet is, "Ha már annyira..."
Szerintem oda egyáltalán nem kellene bicikli út.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 17:55:48

@xcrow: "Lehet ezt ésszel is."

lehetne éppenséggel, csak Mo. jelenleg még nem alkalmas rá, sok tekintetben.

hétvégén nem volt autóm, tömegközlekedtem, kétszer annyiba került (mer' ugye én veszek jegyet, mer' ilyen köcsög vagyok) és háromszor annyi idő volt, mintha autóba ültem volna.

miért gyalogolnék, ha nem muszáj?

kerékpár: két éve kitaláltam, hogy én akkor bringázni fogok. először is az asszony azt mondta, hogy szó sem lehet róla, mert én lennék az első, akit a "köcsög" (sic!) autósok elcsapnának.
másrészt mondtam egy bringás havernak, hogy akkor szánnék rá 30-35e Ft-ot, mert amikor legutóbb bringát vettem (88 őszén, egy Csepel versenybringát), az 6e Ft vpolt, gondoltam, azóta volt egy kis infláció.
erre mondja, hogy 100e alatt ne is érdemes gondolkodni. 100e? ember, azért autót lehet venni, még ha Trabant is, az autózás összes előnyével, hát ne őrültem meg (tudom, fenntartási költség, de valamit valamiért).
na, ilyen okok IS vannak a nem bringázásomban.

"A szerencsétlen kis cinizmuosdra nem reagálok, látom személyeskedés nélkül nem tudsz létezni."

máris reagáltál rá, egy dobásból kimaradsz. ;-)

2010.11.22. 17:56:12

@veghist: azt nem gyűlölöd, mikor egyáltalán nem tudsz menni, vagy csak 5-el? Szerintem az még szarabb... amúgy olyan hídon kell menni, ahol nem 1 sáv van, hanem 2.

min 2010.11.22. 17:58:03

Basszus itt most igazából nem a kerékpárosokról szól a dolog hanem, hogy megint mutyiztak a jó édes anyjukat.
A tervekért felvették a lóvét a tervezett szélességhez való anyagért is felvették a lóvét végül mégsem lesz elég széles.
Egy pillanatra hessegessétek el a vörös ködöt a szemetek elől mert itt most megint mindenkit átbasztak rendesen....

Szabványok 2010.11.22. 17:58:38

@Makakk0: Azt hiszem, ami itt és máshol autós-bringás ügyben megy, kimeríti a közösség elleni izgatás bűncselekményét. Egy kalap alá veszik a másik társaságot, sőt még kollektív büntetést is kilátásba helyeznek a másik társaság ellen.

Hogy én is csatlakozzam a generálmegállapításokhoz, a legtöbb embernek van vaj a fején ebben a kérdésben.
Az autósok egy kicsi, de feltűnő része mereven ragaszkodik a jogaihoz. Amihez joga van, de a jó emberek időnként lemondanak a jogaikról.
A bringások meg kitalálnak maguknak jogokat és követelik annak teljesítését, amíg meg nem teljesítik a kívánságaikat, addig feljogosítva érzik magukat jogszegésre. Attól, hogy valaki nem autóval, hanem biciklivel közlekedik még nem kap felmentést a közlekedési szabályok, udvariasság, stb. alól. Attól, hogy valaki biciklivel megy, nem autóval még nem jogosult arra, hogy mindenhová eljuthasson leszállás nélkül. Igen, menjen a biciklis egy kört, ha a Margit-szigetre akar jutni. Igen, van, hogy a biciklisnek 5-tel kell mennie. Igen, van, hogy a biciklisnek le kell szállnia a bicikliről és cepelni kell. Legalább a karjai is erősödnek.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 17:58:44

@tyberius: "de az is biztos, hogy gyorsabban végeztem a dolgommal, mintha autóval mentem volna"

ez valami beépített szöveg lehet, mert olyat még nem olvastam egyetlen bringástól sem, hogy mondjuk "másfélszer annyi idő volt, meg meg is izzadtam, de közben üvöltött a tavaszi madárdal a fülembe, szóval megérte." nem, ezzel szemben MINDEN ESETBEN kiderül, hogy itt magyarországon a bringás kommentelők mindegyik VELOCI-TELEPORTÁTORRAL jár.
na, erre szoktam írni, hogy én meg autóval jutok el mindenhova baromi hamar.

ha tömegközivel jönnék dolgozni, az jegyárban csaknem ezer Ft lenne, és 40 perc.
kocsival meg tíz perc és harmad költség.

most akkor én is mondtam valamit, ami a saját mátrixunkban elvileg bizonyítaná az igazunkat, a közösben meg nem jelent semmit.

optiplex 2010.11.22. 17:58:49

mondjuk mégiscsak egyszerűbb a gyerekeket autóval vinni orvoshoz, mint tömegközelekedni vagy akár a bringára felültetni.. :]

Bert 2010.11.22. 18:01:00

@konrada:
Meg kellett volna szélesíteni a hidat.

jelentéktelen alak 2010.11.22. 18:01:08

@attbar:
Tetszik a véleményed, de 2 dologhoz had szoljak hozzá!

"szépségét, és a bicikliút kérdése véleményem szerint századrangú: örülni kéne annak, hogy a híd egyik oldalán lesz kétirányú kerékpáros-sáv."

Ha van bicikli út, akkor legyen rendesen használható! Vagy ne legyen! Én így gondolom.
Ha a híd egyik oldalán van csak 2irányú bicikliút, akkor a biciklisek egyik irányának 2x kereszteznie kell a gépjármű forgalmat.
Nem tartanám helyénvalónak, hogy mikor megjelenik ebből az irányból egy biciklis, akkor egy lámpa megállítsa az autó forgalmat, de azt sem szeretném, ha a biciklis lenne 2x feltartva ez ilyen értelmetlen irányváltásdi miatt.

Ne legyen ott egyáltalán bicikli út, vagy ha van, akkor az legyen normális és használható.

"Végülis a parlamentet is elbonthatnánk mert egy irodaházban jobban és olcsóbban lehetne működtetni az országgyűlést... "

Elbontani bűn lenne. De szerintem az is bűn, hogy egy ilyen link társaság használhatja. Ha hajléktalan melegedő volna is méltóbbak lennének a bent lévők a házra, mint az országgyűlési képviselőink.

Bert 2010.11.22. 18:01:53

@min:
Erről beszélünk nyuszómuszó! :-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 18:02:31

@xcrow: "Érdekes, én ma sem áztam szarrá."

pechedre csaknem negyven éves vagyok, ebből (4-18-ig) bringáztam.
meg nem vagyok hülye.
tehát ha nincs egy burok körülötted a bringán, akkor bizony szarrá ázol. lehet, hogy a NASA által fejlesztett vízhatlan ruhád lesz csuromvizes (a felülete, mielőtt belekötnél), de vizes lesz, azonkívül valszeg az arcodon is kénytelen vagy szabadon hagyni kisebb területeket, persze lehet, hogy bukóban tekersz, akkor tényleg bocs.

felnőtt emberek között mé' kell ezt?

jelentéktelen alak 2010.11.22. 18:03:45

@min:

Igazad van!

De láthatod, az embereket lehet úgy egymás ellen uszítani, hogy az ő lopásuk miatt is a biciklisek/autósok kurva anyját legyen az uralkodó álláspont!

XoniX 2010.11.22. 18:04:12

@idelle: Figyi! 29 eve jarok kerekparral (iskolaba, kesobb dolgozni). Ma is azzal jottem. Pedig esis (esett). Nem kell megijedni az esotol, csak egy kis viz. Nem a tropusokon vagyunk, ha nagyon szakad az eso (ami ezen az eghajlaton roppan ritka), akkor leszallok, es kivarom azt az 5 percet, amig elcsitul. A havas napok szama Mo-on egy evben 10-15, amikor nem lehet tekerni (nezz utana, igy van).
A tobbi meg duma.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 18:05:29

@Szabványok: "Igen, menjen a biciklis egy kört, ha a Margit-szigetre akar jutni. Igen, van, hogy a biciklisnek 5-tel kell mennie. Igen, van, hogy a biciklisnek le kell szállnia a bicikliről és cepelni kell. Legalább a karjai is erősödnek."

:-) respekt. én igazából azt nem értettem, hogy ha nekem húsz éve nem esett lée az aranygyűrű az ujjamról (nem is volt gyűrűm), ha kellett menni egy kört, mert behajtani tilos tábla volt a sarkon, mi változott két évtized alatt, hogy már erre sem képesek a bringások.

aztán rájöttek: pudingok ezek... ;-)

otapi 2010.11.22. 18:06:43

@idelle: Azt a burkot esőkabátnak hívják. Mondjuk akinek sok pénze van, az valóban a NASA által fejlesztett GoreTEX-set használ, aki viszont nem szán rá egy százast, annak marad a hagyományos lebernyeg.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 18:06:55

@XoniX: jól van, esteledik, már két zseni is van a kommentcsapatban.

megismétlem: rád nem vonatkozik.

(gondolom, petróleummal világítasz: csak egy kicsit büdösebb és kényelmetlenebb, mint az elektromos áram, nem a világ.)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 18:07:42

@otapi: tehát az esőkabát meg nem történtté teszi az esőt. köszi, kipróbálom.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.22. 18:08:52

na jól van, nem idegesítelek tovább benneteket. elgurultam haza. ;-)

XoniX 2010.11.22. 18:08:59

@idelle: Most mit szivozol? Azt probalom elmagyarazni, hogy ez valasztas kerdese. Johetnek kocsival is, de tovabb tart, nehez a parkolas, nem elvezem annyira. Nem vasarlok mindennap 30 kilo holmit, az a keves belefer elol a kosarba.

otapi 2010.11.22. 18:09:48

@idelle: Lol, ilyen hülyeséget nem írtam :) Az esőkabáttól nem ázol szarrá (ha jó a kabátod, akkor konkrétan szárazon maradsz).

jelentéktelen alak 2010.11.22. 18:13:12

@Szabványok:

Nem vélt jogokról van sokszor szó, hanem valós jogokról.
Okkal lázadnának az autósok, ha az Andrási útról, a Nagykörútra, csak a Csepel sziget megkerülésével lehetne fordulni.
Okkal lázadnának az autósok, ha egy-egy felüljáróra, csak felcipelni lehetne az autót a hátukon.
Okkal lázadnának, az autósok, ha az úton folyamatosan és egyenesen haladva, egy falun/városon belül 4x kell alárendeltként keresztezni ugyanazt a kerékpár utat, vagy hogy életszerűbb legyek, forgalmas vasúti pályát.

Talán nem lázadnának, ha nem ez volna a jellemző. Nos a bicikliutakat használók számára sajnos ez a jellemző.

A szabályszegésekre persze mindez nem jogosít! Magam is elítélek minden szabályszegést, annak ellenére, hogy sajnos néha magam is követek el ilyet.
De azt azért fontos hangsúlyozni, hogy a hiedelmekkel ellentétben, nem csak a biciklisek szegnek szabályokat és még csak több szabályt sem és jellemzőbben sem.
A biciklisek más szabályokat szegnek, ez igaz.
Persze ez nem menti sem a biciklis szabályszegőt, sem a nem biciklist. De az ilyen jellegű állítások szemen szegett hazugságok.

ex-dr. vuk 2010.11.22. 18:15:13

@ghilea: ennel egyszerubb lenne mindket oldalon (kicsit keskenyebb) jarda es iranyhelyes kerekparsav. Hm?

min 2010.11.22. 18:18:57

Na Béláim, gondolkodjunk....hööörp...
Meg kell nyújtani a hidat!

jelentéktelen alak 2010.11.22. 18:20:09

@idelle:
Ez előtt 15éve:

Érd-Budapest Hősök tere táv (sajnos jellemzően csúcs időben kellett közlekednem)

1, autóval: 35perc
2, biciklivel: 55perc
3, MÁV + BKV : 65perc
4, Volán + BKV: 155perc

Ezek az értékek kiugróan eltérő különbségekkel ugyan, de jellemzőek voltak.

Mivel az autót mindig is egy szükséges rossznak tartottam, csak akkor mentem vele, ha másként nem tudtam megoldani.
Ha már nem volt fagy reggel sem, akkor biciklivel közlekedtem jellemzően, ha az időjárás nem kedvezett, akkor maradt a tömegközlekedés.

Nem, senkitől nem várom el, hogy biciklizzen, ha nem akar! Amit elvárok, hogy tudjunk közlekedni egymással partnerként!

jelentéktelen alak 2010.11.22. 18:22:12

@vuk_:

Miért kellene keskenyebb járda? miért kell bárkivel is kicseszni?

Ha biciklis, meg az autós hisztizik, akkor szívjon a gyalogos???

optiplex 2010.11.22. 18:23:32

@jelentéktelen alak: ez lenne a legideálisabb. SOk normális kerékpárossal találkozom, és ennek örülök! Ha nem is dolgozni, de amúgy szoktunk családilag bringázni, és akkor is odafigyelünk, hogy minden szabályt betartsunk. Ha autóval közlekedek, akkor is figyelek erre..
Mindkét oldalon van sok nemnormális:)

ex-dr. vuk 2010.11.22. 18:26:45

@jelentéktelen alak:
Nem lesz neki rosszabb, rosszul ertetted:
en azt mondtam, hogy annyit kene csinalni, hogy a kerekparosnak a csikjat a jarda helyett az uttesten vezetjuk (iranyhelyesen). se tobbet se kevesebbet. (igy kerekparut helyett kerekparsav lesz). ez lenne a jo a kerekparosnak is meg a gyalogosnak is (de meg az autosnak is - akinek igazabol ez mar mindegy)

jelentéktelen alak 2010.11.22. 18:29:03

@vuk_:

Tényleg félre értettem, bocs.

Így már egyet is értünk. :-)

Bár én a kerékpár sávot is túlzásnak tartom egy belvárosi hídon. Elég széles sávok kellenének és had menjen minden jármű együtt.

ex-dr. vuk 2010.11.22. 18:29:04

@jelentéktelen alak: 55 perc bringaval az azt jelenti, hogy olyan 20 kilometerre laksz a munkahelytol? az mar azert eleg sok valoban.

Silent Bob 2010.11.22. 18:29:33

@idelle: 10 rongy egy bérlet. :) Havonta mennyit tankolsz?

ex-dr. vuk 2010.11.22. 18:30:04

@jelentéktelen alak:
ezzel is egyetertek, de a kerekparsav nemi vedettseget talan azert ad. Annyi sarga festek mar belefer, nem?

namkuzu 2010.11.22. 18:33:06

www.youtube.com/watch?v=Vn29DvMITu4

hát ezé jársz bringával, és nem egy ki..szott fotellel, részben.

jelentéktelen alak 2010.11.22. 18:35:22

@vuk_:

Már nem ott lakom és nem ott dolgozom. Ajtótól ajtóig 25km- volt a táv. De ebben nem volt jelentős domborzati tényező, így edzetten elég jó tempót tudtam menni. A melóhelyen is volt zuhanyzó, meg otthon is. Így a reggeli zuhanyt nem ébredés után, hanem a melóhelyen intéztem, a munk utánit, meg otthon.

Sok ide írogatóval ellentétben, én akkor is vizes voltam, ha nem esett... :-D

De örömmel gondolok vissza azokra az időkre.
Ma már sajnos fél tonna szerszámmal kell mennem címekre dolgozni. A bicikli szóba sem jöhet. De legbelül még mindig biciklis vagyok... :-)

tyberius 2010.11.22. 18:37:31

@vuk_: Erről olvastam a felújítás alatt. Az a probléma, hogy híd szerkezetileg is fel van osztva egy nagy teherbírású úttestre és egy kis teherbírású járdára. A kettő között meg szabály szerint kell a magas padka, hogy még véletlenül se szaladhasson fel egy autó a járdára. Tehát vagy az úttesten vezetnéd a bringasávot (nincs neki hely), vagy a járdán, de a járdaszintet nem viheted le az úttest szintjére, de még a kettő közé se. Így marad a járdatesten vezetett bringaút. Illetve a déli oldalon a jelek szerint még az sem :(

GGG77 2010.11.22. 18:40:03

Sikerült úgy megoldani a helyzetet, hogy a gyalogos, az autós és a bringás is szívjon. Brávó!

jelentéktelen alak 2010.11.22. 18:41:14

@vuk_:
Lehet neki jó oldala a hétvégi biciklisek számára.
Az én tapasztalatom, hogy a biciklisáv még ott is rosszabb, mint a többi sáv, ahol rendesen karban vannak tartva az utak.
Még Svájcban is láttam össze törött autó maradványait az út szélén, a bicikli sávban.
mindenütt szennyezettebb, mint az út többi része.
Szerintem ha a biciklis haladni akar, akkor a sáv túlzott torkát számára. biztonságot, meg nem ad.
Ha az autós kikerüli a biciklist, akkor kikerüli akkor is, ha ott nincsen bicikli sáv. Ha meg az autós nem veszi észre, akkor sem veszi észre, ha a bicikli sáv van.

viszont, a bicikli sáv szűkíti az útpályát, hiszen elvileg rá sem hajthatnak autóval. Így még az autósoknak is szívás valamennyire.

konrada 2010.11.22. 18:46:27

@jelentéktelen alak:

Azért nem ilyen egyszerű ez esetnél. Ez egy műemlék híd, kötött szélességű pályalemezzel. Ez az útrafestés úgy leszűkítené a sávokat, hogy az balesetveszélyes lenne.

Viszont az északi oldalon konzolos szélesítést csináltak, olyant, mely autóforgalmat nem bírná el, de a kerékpárosokat igen. Így ott van hely.

A déli oldal viszont a világörökség része, így konzollal a híd látványképét rongálnák, s még mindig ott a sok turista, akik, ha több lenne a hely, még csoportképet is készítenének.;))

Dr Milton 2010.11.22. 18:56:36

Baszdmeg ilyen agressiv állatfajt, mint ezek a gyökér bringások még nem hordott a hátán a Föld. Ott van két sáv a köcsög kerekeiteknek oda-vissza, de még a gyalogosokat is megpróbáljátok ellehetetleníteni, mert a 2 sáv már nem elég. Eddig nem votl egy sem, most kaptatok 2-t, de azért rinyáltok, hogy miért nem kaptatok harmadikat, amellett, hogy a többségetek ugyanúgy az utat használja. Azt az utat, ami meg a barom kerékpárjaitok miatt lett szűkebb.

Kurva öko meg nagy divat ez a bringa, amivel nincs is baj, csak tekerjetek, de azért nem árt néha másra is gondolni.

segabor 2010.11.22. 19:06:26

@Dr Milton: elgurult a gyógyszer? A bringasáv miatt kifele bővítették a járdát, nem befele. Másrészt pedig hiába a bringasáv a járdán, ha pusztán az arra fel- és lejutás lehetetlen vagy életveszélyes.

meru 2010.11.22. 19:07:57

@Stock: ha félre akarsz érteni, félre is fogsz. A stílusoddal van a baj, és mondd te mindig szabályos vagy, ugye.

Martian (törölt) 2010.11.22. 19:12:09

És ha ki akarok lovagolni a Margitszigetre, akkor melyiken menjek..??
:))

ex-dr. vuk 2010.11.22. 19:12:13

@jelentéktelen alak:
most sem hajthatnak ra az autosok, mi valtozna?
Viszont ha kerekparsav van, akkor az autosok alapbol nem ott mennek, vagyis dugo eseten nem alljak el a kerekparos utjat (nem kenyszeritik balrol elozesre) - ez az elonye. Szegedi tapasztalatok alapjan meg a hetvegi biciklisek is siman mennek a savon. Lasd linkem feljebb.

nowy 2010.11.22. 19:14:08

@Dr Milton: értelmezni kéne a leírtakat.Az a baj,hogy támogatást ítéltek meg egy tervre,majd kiderült,hogy nem lehet megcsinálni,illetve amit csinálni akarnak helyette az rossz.Másrészt milyen mérnök illetve bíráló bizottság az,aki nem tudja kiszámolni,hogy lehetséges e megvalósítani a terveket.

Silent Bob 2010.11.22. 19:14:12

@Martian: Az Árpád hídon szoktak. :)

gabola 2010.11.22. 19:32:44

@ghilea: "A híd két végén rámpás aluljáró, oszt csókolom.
De ha nem rámpás, akkor sem nagy gond felkapni a bringát, átvinni, aztán felülni. Legalábbis nekem minden további nélkül szokott menni. "

Ja, nekem is. Megállok, kiveszem a gyereket a gyerekülésből, a motyót a kosárból, aztán felkapom a táskát, meg a bringát félkézzel gyerekülésestül (+10 kg kb), a másikkal kézzel terelgetem le meg fel a gyereket a lépcsőn csigalassúsággal, amíg meg nem szakadok, vagy meg nem szánnak...de átjutok azért általában az aluljárókon, mert nincs más választásom :(

tudom, ne bringázzak, babakocsizzak...mert azzal könnyebb, ugye?

Stock 2010.11.22. 19:35:55

@jelentéktelen alak: most értünk el oda, hogy a multkori után.., ha jól rémlik minden általad ma leírttal egyet tudok érteni!
(persze lehet, hogy a két sör is segít, egészségedre!) :)

nowy 2010.11.22. 19:37:23

@idelle: nincs ilyen teleportáló szerkezetem,de bizony sokszor rövidebb biciklivel mennem és legfőképpen pedig kiszámíthatóbb.
Ecseri út-Keresztúri út (10km): bicikli 25-30 perc,BKV 40-60 perc várakozástól függően,kocsi 15-55 perc forgalomtól függően.
Békás-Ecseri út (18 km): bicikli 60perc, BKV 60-75 perc várkozástól függően, kocssival 30-70 perc forgalomtól függően.
Ecseri út-Belváros : bicikli 20 perc,BKV 15 perc, kocsi 15-45 perc.
Kényelmes tempóban megyek,nem izzadok csatakra,viszont télen nem didergek a buszmegállóban.
Igaz néha megázik az esőkabátom külső felülete,de szerencsére a melóhelyemen van öltöző,zuhany,szárító,így nekem ez nem gond.Fülemben nem szól semmi,mert a kormányra van kötve a Szokol rádió :)

nowy 2010.11.22. 19:47:24

@idelle: "100e alatt nem érdemes gondolkozni"
Pedig igen! Nagyon jó és strapabíró gépeket lehet kapni használtan.Mondjuk a nagy áruházak 30-35 forintos gépei tényleg szarok,de pl használt,felújított,garanciás holland városi bringákat lehet 40 körül kapni.Nekem túragépem van jó minőségű, de régebbi cuccokkal (váltó,fékrendszer) 40 ropi volt és olyan ember ajánlotta aki maga szokott gépeket építeni, csak minőségi alkatrészekből.Szóval hajrá ! :)

Chiro2 2010.11.22. 19:51:24

Semmi gondom az autósokkal. Mint ahogy a járókeretes öregekkel sem. Egyelőre elég erős vagyon, hogy bicajjal közlekedjem, és elég intelligens, hogy mindent - a gyerek-és csomagcipelést is - meg tudjam azzal oldani. Később nyilván már sem elég erős, sem elég intelligens nem leszek, idővel leépülök. És akkor belépek az autósok táborába. De addig is a vastagfaszú kerékpárosok táborát gyarapítom.

Chiro2 2010.11.22. 19:53:51

@idelle: 60-ból egy jól felszerelt, vállalható trekking kijön. Nyilván határ a csillagos ég, de városi bicajozáshoz az bőven tökéletes.

flimo13 2010.11.22. 19:54:25

Én gyalogosként alapvetően rühellem a bicikliseket, de szerintem ez esetben nyugodtan megkaphatnák a biciklisek a déli járdát, számukra indokoltabb a kétirányú közlekedés. Csak legyen rendes átkelési lehetőség a híd mindkét oldalán, és a szigeti lehajtónál is a gyalogosoknak.

Dr Milton 2010.11.22. 20:02:55

@nowy: Azért módosították az eredeti-2 bringasávról szóló- elképzeléseket, mert a 'bringások felháborodtak'. Az úton bicikilizés meglevő kerékpárúton nem egyedi jelenség, nem csak itt fordul elő, ezért nem specificusan a Margit-hídi esetre gondoltam.

Az továbbra is belálthatatlan számomra, hogy az északi oldali, oda-vissza sávok miért nem elegendőek, eltekintve az Eu-s pályázattól. Mindkét hídfőnél alagúton, autósforgalom megkerülésével lehetne átmenni az átellenes oldalra is. A közlekedési hatóság dilettantismusa más téma.

TÉmától kicsit eltérve azt sajnálom, hogy nem az eredeti kék színű festést alkalmazták a hídon, hanem ezt a iskolafalsárgát.

SirJohn 2010.11.22. 20:03:57

Ahogy olvasom a véleményeket megint az az érzésem támadt, hogy ez az antiszocialis.lap.hu...Pontosan ezért kell az úttestől elkülönített, önálló kerékpár sávból minél több.

Perillustris 2010.11.22. 20:08:37

@Dr Milton: "Az továbbra is belálthatatlan számomra, hogy az északi oldali, oda-vissza sávok miért nem elegendőek, eltekintve az Eu-s pályázattól. Mindkét hídfőnél alagúton, autósforgalom megkerülésével lehetne átmenni az átellenes oldalra is."

Az első mondat a kérdés, a második a válasz.

nowy 2010.11.22. 20:16:53

@Dr Milton: Megmondom őszintén,már nem emlékszem mi volt az eredeti elképzelés,de mint ahogy te is írod,a közlekedési hatóság (+tervezők,+elbírálók,+ki tudja még milyen illetékes szerv) hozzá nem értése a felháborító.
Sajnos az itthoni gyakorlat sok esetben az,hogy megnézzük külföldi tanulményúton -jó sok pénzért-, hogyan csinálják,majd vaggy rosszul vagy 40 éves koncepciók alapján megépítjük még drágábban,legyen szó autókról,tömegközlekedésről vagy bicikliről.

nowy 2010.11.22. 20:29:51

OFF : a július 2.-tól üzemelő, Múzeum körúti forgalomszámláló ma este 6 körül mérte a 100.000. biciklist :)
És hogy mennyien használják :
kerekparosklub.hu/a-szamlalo-adatainak-elemzese-julius-augusztus-szeptember
A mai esős időben 300 felett volt a napi számláló este 6-kor.Fontos tudni,hogy csak a Kálvintól az Astória felé közlekedőket méri!

rendőr007 2010.11.22. 20:31:21

Eddig hány rasztafári,ördögbotos zsidó hülyegyerek adta adójának részét a felújításba?Mert a 90% nem dolgozik,csak éldegél,biciklizget,maximum zsebre dolgozva kivisz 2 levelet a hátizsákjába.
Elöbb le kéne tenni valamit az asztalra addig kuss van,és szépen megköszönni ha egyáltalán kerékpár út van!
És van szép számmal!
BUDAPEST NEM JÁTSZÓTÉR!!!

qrisz 2010.11.22. 20:38:40

Rendőr007: Mondhattad volna szebben is kis lovag. Tényleg, szereted a rendőrvicceket? Én biciklizve (mint közlekedési eszközzel)éldegélve járok naponta 30 km-t a munkahelyemre,hogy az adómból megkapd a fizetésed miért mereszted a shegged. Már ha egyáltalán az vagy.

nowy 2010.11.22. 20:40:22

@rendőr007: Azt nem tudom,de ha levennéd a szemedről a hályogot,láthatnád,hogy a kerékpárosok között ők maximum elenyésző hányadot alkotnak.

Chiro2 2010.11.22. 20:42:33

@rendőr007: "BUDAPEST NEM JÁTSZÓTÉR!!!"

Elég szomorú.

Martian (törölt) 2010.11.22. 20:48:12

@Chiro2: 60-ból egy jól felszerelt, vállalható trekking kijön.

Nekem városi közlekedésre egy használt, jó állapotú, könnyű 12 sebességes "félverseny" gép tökéletesen megfelelt. Budán kb. 15 %-os emelkedőn is felmásztam már vele. Összesen 25 ezerbe került, egy kis munkám volt vele.

HaCS 2010.11.22. 20:53:46

Mi folyik itt már megint?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.11.22. 21:05:34

@Dr Milton: három dologról van itt szó.
1. A bicikli is közlekedési eszköz, mint az autó, és nem céltalan játékszer. Ezért:
2. Ha az autós folytonosan, aluljáró stb. nélkül tud haladni a körúton, akkor ugyanez a biciklisnek is kell/jár.
3. Ha így kapták a támogatást, akkor így is illik építeni, különben sikkasztás.

konrada 2010.11.22. 21:20:40

@peetmaster:

Nincs igazad! Ne mehessen be a Margit-szigetre autó, ne hajthasson be semmilyen feltétellel sem egyirányú utcába és persze erdei sétányokon, gyalogos hidakon se közlekedhessenek autók!
Ne járjon ez ki nekik!

911 Turbo 2010.11.22. 21:21:08

@saq: Ahol villamos sín van ott nincsen dugó !

karikaV43 2010.11.22. 21:24:09

Vidéken lakva itthon bicajjal viszem a lányom suliba.Nagyjából öt percre van tőlünk az úton 3-szor kell átkelni pedig nagy a forgalom.Nem értem a pesti bringásoknak miért esik nehezére átmenni az úton kétszer.Mivel pesten dolgozom ott autóval járok 80km kicsit sok lenne bringával.Számomra elég hihetetlen ez a bicikli kontra autó amikor alig találkozom bicajjal.

karikaV43 2010.11.22. 21:29:05

És még valamit nem értek a bringás irodisták kollégái mit szólnak a test szaghoz.Mert senki nem büdös,meg izzadt,eső után meg nem ázott szagú.Az esőkabát nem védi pl.a láb alsó részét,sőt teljesen összehúzva a comb egy részét sem vagy nem tekersz.

balazsman 2010.11.22. 21:33:33

engem nem érdekel, hogy, de oldják meg - az elmúlt időszakban is kiborított, hogy a bringások állandóan rámcsöngettek, amikor nekik kellett volna leszállniuk a bicikliről a hídon... ha ezt most állandó jellegűvé akarják tenni, akkor én bottal fogok járkálni, azután vagy hátba verem a túl közel jövőket vagy küllőzöm őket...
Nem lenne semmi gond, ha a bringások nem akarnának "bizonyítani" a gyalogosok felé, de a magyar társadalom kasztrendszerének megfelelően ők is éreztetni akarják, hogy többek, mint a "csúszómászók", és ennek megfelelően viselkednek az ilyen megosztott járdákon.

karikaV43 2010.11.22. 21:34:25

@konrada: mondasz valamit,bár a kerékpár mint egyenrangú közlekedési eszköz miért is mehet egyirányú úton szembe a forgalommal,persze csak ahol tábla engedi.A közlekedésben vannak alsóbb és felsőbb rendű járművek.A bicikli a legalsóbb rendű jármű és pont ezt el kell fogadni annak aki rá ül.Viszont ez nem a használójának szól hanem a járműnek ill. annak védelmi képességének.
A pl.nagy Oroszországban többnyire a nagyobb járműnek van elsőbbsége és ez sem véletlen.

rendőr007 2010.11.22. 21:43:49

vannak kivételek ez egyértelmű!
A többség azért csak virtusból biciklizik,fittyet hányva minden szabályra,de nekik mindig elsöbbségük van.
Oroszországban a nagyobb autónak van elsőbbsége.
Megnézném itt ezeket a hülye gyerekeket hogy lázadnának!

911 Turbo 2010.11.22. 21:43:50

@konrada: Ki ne találd már hogy a behajtási engedélyemmel nem mehetek be a Margit-szigetre !!

Perillustris 2010.11.22. 21:48:03

@karikaV43: Egy edzés utáni férfiöltözőben, vagy egy garázsban, egy járó motorú kocsi mellett töltenél el fél órát, ha muszáj lenne választanod?

Egyébként azért nem érted, mert nem próbáltad ki: nem feltétlenül kell megizzadni, okosan tekerve, jó technikai ruházattal nincs "szag probléma" még akkor sem, ha esetleg nincs zuhanyzó. Ez csak az egyik béna érv a bringázás ellen, ráadásul elég képmutató.

nowy 2010.11.22. 21:49:02

@karikaV43: nálunk van zuhanyzó.
De ha már szagoknál tartunk,vajon milyen szaga lehet az embereknek,miután utazott 10-15 percet a hideg buszon majd nagykabátban folytatja az útját a meleg metróban ? Az ázottság kérdése jogos,ott ahol nincs öltöző/váltóruha vagy hasonló megoldva.

nowy 2010.11.22. 21:53:44

@balazsman: én is szoktam megosztott úton csöngetni a gyalogosra.Igaz csak egyszer(!), hogy tudja érkezik valaki,ugyanis a legtöbb gyalogos úgy megy,mint az ökörhugyozás.Még a kifejezetten jól jelölt bicikliúton is.Ez persze nem mentesíti a pofátlan vagy szabálytalan biciklist,de vegyük már észre,hogy nem egyes csoportokkal van baj,hanem a közlekedési kultúrával,bármelyik csoportot nézzük is.

nowy 2010.11.22. 21:55:00

@rendőr007: és ez neked a közlekedési kultúra? Gratulálok!

Perillustris 2010.11.22. 21:55:35

@karikaV43: "A pl.nagy Oroszországban többnyire a nagyobb járműnek van elsőbbsége és ez sem véletlen."

Akkor szoríts le egy fekete S600-ast teherautóval.

"miért is mehet egyirányú úton szembe a forgalommal"

Talán mert elfér?

"felsőbb rendű járművek"

LOL

konrada 2010.11.22. 21:58:43

@911 Turbo:

Nem kell félreértened. Ha van behajtási engedélyed a szigetre, úgy biztosan jártál is ott és tapasztalhattad azt, hogy a belső sétányokon nem jellemző a gépkocsi forgalom, míg kerékpáros elég sűrű.

De ezt a példát egyébként is csak azért említettem, mert egy beíró azt szeretné, hogy autóval is be lehessen hajtani oda, ahová kerékpárral az egyenjogúság örvén.

karikaV43 2010.11.22. 22:02:36

@Perillustris: látom a szöveg értelmezés nem az erősséged,olvass egy kicsit tovább.Az egyirányúba nem fér el,ez hülye érv,ráadásul elég veszélyes mivel a szemben szabályosan jövőnek kell még lehúzódni.Senki nem szorít le senkit a nagyobb tömeg újra indítása nagyobb energiát igényel. Látom a szemellenzősöket erősíted.Tanulj meg szöveget értelmezni.

911 Turbo 2010.11.22. 22:03:01

@konrada: Én a városból teljesen kitiltanám a bringákat . Ökrös szekerek sem közlekednek .

Perillustris 2010.11.22. 22:03:58

@konrada: Nettó hülyeségekre kár reagálni. A beíró nyilván azért is harcol "az egyenjogúság örvén", hogy az autópályákon is mehessen a bringás.

konrada 2010.11.22. 22:05:10

@nowy:
S pont ez a lényeg: egy Margit-híd déli oldala, ahonnan a világ egyik legpompásabb kilátása van, ne fegyelmező kerékpárosok akarják a turistákat megnevelni.

Aki ismeri a Parlamenttel szembeni sétányt, ahol egyébként nagyságrendekkel kisebb a gyalogos-forgalom, mint a híd azon szakaszán, az tudja miről beszélek.

ex-dr. vuk 2010.11.22. 22:05:13

@911 Turbo: en meg az autokat, fustoljenek mashol. 1-1.

ex-dr. vuk 2010.11.22. 22:07:59

@karikaV43: igen es ott siman lelonek barhol, kerdes nelkul.
szoritkozzunk civilizalt orszagokra (mar ha magyarorszagot annak tekinted). koszonom :)

karikaV43 2010.11.22. 22:08:07

@Perillustris: majdnem mindennap bringázom egyáltalán nem vagyok ellene,ezt benézted.Nincs testszag ruházat,ha van is ilyen az biztos nem olcsó.Kiindulva egy Sherpa vagy Columbia kabát árából ami víz álló is.Ilyenem van tehát tudom hogy simán meg izzad benne az ember.Bár az átlagnál jobb cuccok mégsem olyan mint a bőröd.Szerintem az a képmutatás,hogy a munkatársaid a bűzödre kényszerítve azt papolod,hogy nem vagy büdös.Ahol van lehetőség zuhanyozni az más,de szerintem ilyen iroda kevés van.

Perillustris 2010.11.22. 22:09:19

@karikaV43: "miért is mehet egyirányú úton szembe a forgalommal,persze csak ahol tábla engedi"

GYK: ott van/lesz tábla, ahol elfér. Emiatt a "a szemben szabályosan jövő" nem értelmezhető, mert a bringás is az.

Tanulj meg szöveget értelmezni! Főleg azt, amit saját magad írsz le.

Ahol meg szűkös a hely, ott meg kell vizsgálni, hogy ezt nem az okozza-e, hogy mindkét oldalt parkoló kocsik foglalják el. :P

ex-dr. vuk 2010.11.22. 22:10:19

@nowy: az esokabatot mar feltalaltak. van ketreszes is (nadraggal).
jottem mar szakado esoben meloba bringaval. levettem az esokabatot es kesz, alatta minden szaraz.

karikaV43 2010.11.22. 22:14:32

@vuk_: nem tudom Mo.-ot hová soroljam,néha balkán néha hasonlít Európára a közlekedésen van mit javítani.Bécsben szívesen tömeg közlekedtem mert olcsó volt,kényelmes,tiszta és olyan a hálózat hogy minden hová eljutsz könnyedén.Pesten eszembe sem jutna bkv-ra ülni,főleg mert drága és retkes.

nowy 2010.11.22. 22:18:00

Én ezt pontosan tudom,ma is abban bicikliztem melóba és melóból,de tapasztalatom szerint nagy esőnél vagy izzadok a jól záró alatt vagy ázik picit a ruhám.

karikaV43 2010.11.22. 22:18:04

@Perillustris: kimaradt egy is,azért tudom mit írok.Helyesen szemben is szabályos lett volna.
A parkoló autókat mégis hová tennéd.Persze ki a városból,de ez csak egy kisebbségnek volna jó az ott lakó emberek nem hiszem,hogy örülnének.

Perillustris 2010.11.22. 22:20:01

@karikaV43: Sajnálom, ha a saját tapasztalataid rosszak, az enyémek azt mutatják, hogy otthon reggel lezuhanyozva, aztán jó minőségű stiftet használva, 20-22-as átlaggal kényelmesen be lehet bringázni a munkahelyre (mondjuk 6-8 km-t).

Gondolom nyáron egy fejlett irodában elkülönítik az autóval járó és a biciklivel vagy tömegközlekedéssel járó dolgozókat, s ebben az időszaknam közös ebéd sincs, hiszen utóbbiak valóban nehezebben vonják ki magukat a 30-40 fokos hőmérséklet alól.

De erre mondom én, hogy képmutatás, mert bár az erős testszag tényleg keveseket indít be, elég elbaszott felfogású társadalom az, ahol inkább a szmogot szívják be az emberek, mint mondjuk az izzadságszagot.

Lehetne mondjuk egyiket sem, de legalább kisebb mértékben? Igen, egy kis ésszel és kevesebb önzéssel.

karikaV43 2010.11.22. 22:20:17

@vuk_: hát alatta biztos megizzadsz,már csak azért mert teljesen lezárja a szellőzést.Kívülről lehet nem ázol belülről annál inkább.Nem tudom melyik a rosszabb.Én biztos nem mennék így dolgozni,akkor már inkább bkv.

nowy 2010.11.22. 22:22:50

@karikaV43: egyéntől függő az izzadás,én pl a 9000 forintos decathlonos kabátomban nem izzadok és a nem zuhogó esőt is bírja.

Perillustris 2010.11.22. 22:25:51

@karikaV43: Megoldódik középtávon a dolog, ha nem bocsátunk ingyen 10-12nm2 közterületet egy fémdarab tárolására. A parkolóházaknak is megszületne a piaca, s a többség örülne a felszabaduló helynek.

Ez az irány, ha lassan is, de erre haladunk.

karikaV43 2010.11.22. 22:25:52

@Perillustris: nincsenek rossz tapasztalataim szeretek bringázni,szerintem a főváros alkalmatlan erre a közlekedésre.Az utakat nem lehet kiszélesíteni,ha azt vesszük kocsi előbb volt mint bicikli,de az még ló hajtású volt.
Hollandiában jól kezelik a dolgot,de kisebbek a városok és toleránsabb a társadalom.Bár azért a kirakatban lévő prostik és a kávéházban felszolgált kábítószereket ne szeretném,már csak azért sem mert a gyerekeim ne azt lássák,hogy ez természetes.

nowy 2010.11.22. 22:27:19

@karikaV43: a BKV hálózata egyáltalán nem rossz,de az igaz, hogy le van pukkanva és a fizetésekhez képest olcsóbb.

nowy 2010.11.22. 22:27:48

mármint a BKV van lepukkanva és a bécsi olcsóbb.

ex-dr. vuk 2010.11.22. 22:29:15

@karikaV43: ez mind rendben van, de ne allitsd be ugy, mintha az volna a helyenvalo es a kivanatos, hogy az erosebb autonak van elsobbsege. lehet, hogy az oroszoknal ugy van, de ha lehet akkor nem hozza kene hasonlitanunk...

Perillustris 2010.11.22. 22:31:02

@karikaV43: Nem értem. Ha tényleg bringázol, miért írod, hogy alkalmatlan? S vajon több tízezren tényleg saját maguk ellenségei, hogy inkább tekernek az úticélukig - a jelenlegi infrastruktúra és az igazságtalan szabályok mellett?

Szóval nem, nem alkalmatlan. Persze javítani rengeteget lehet, ráadásul kevés pénzből is. Csak akarat kell.

Kellene.

karikaV43 2010.11.22. 22:31:30

@Perillustris: a P+R jó lehetne,de azt a keveset is megszüntették ami volt.Sajnos az egész város koncepciótlan közlekedés terén.Kiváncsi vagyok a VEKE vezetője mit tud tenni,eddig járt a szája most bizonyíthat.Egy csomó helyen lehetne a hévet összekötni 20-30méter sínnel a villamossal és nem kellene át szállni,meg ilyenek.Több hely lenne az utakon.Az elővárosi forgalom nagy részét értelmes tömeg közlekedésre át lehetne téríteni.Akkor pl. a bringák is elférnének,meg a robogók is.Nem lenne tülekedés.

Tydirium 2010.11.22. 22:33:57

Nem rosszból, de szerintem felháborító ez a felháborodás! Eddig az volt a baj, hogy miért nincs bicikliút a Margit-hídon. Ez teljesen rendben is volt, magam is egyetértek vele és szerintem is kötelező elem, pláne egy teljes rekonstrukció után. De most már az a baj, hogy miért nincs KETTŐ! Ez viszont egészen elképesztő.

Először is. Én pl. gyalogolni szeretek, az említett hídon rendszeresen szoktam is. Fogalmam sincsen, hogyan fogok ezután kulturáltan elférni a híd bármely oldalán, ha mindkettőn lesz biciklisáv, a gyalogosoknak ugyanis ezáltal egyszerűen nem marad elég hely, és azért valljuk meg per pillanat még ők vannak többen. A munkahelyemre már most is egy olyan utcában sétálok, ahol a járdán van biciklisáv, és ha véletlenül meg kell előznöm egy nyugdíjas nénit, előre-hátra kell folyton forgolódnom, hogy ne csapjon el egy kerekes kolléga, mert nem fér el két ember egymás mellett a gyalogos sávon.

Aztán hogy de akkor kétszer keresztezni kell az utat. Hát igen, ez van gyerekek. Nem tudom, de ült már például valaki autóban közületek? Volt hogy egy helyen nem lehetett pl. balra kanyarodni egy főútról? Na, ez kb. ugyanaz a szitu. Van úgy, hogy valakinek kicsit kényelmetlenebb a dolog azért, hogy másoknak (általában a többségnek) kényelmes legyen. Az előbbi példánál ilyen pl. hogy az adott helyen a kevés balra kanyarodó kedvéért nem különítenek el külön egy balra sávot az egyenes rovására, továbbá hogy a szembejövő húszat ne kelljen feltartani pirossal, amíg két autó balra megy. Jelen esetben meg azt mondjátok, hogy tolongjanak a gyalogosok, mert a biciklisek nem akarnak két lámpán átmenni. Bocs, de ha nem muszáj nem tenném!

nowy 2010.11.22. 22:35:14

@karikaV43: a világ több nagyvárosában (köztük az USA-ban !) a közössági és alternatív közlekedést fejlesztik nagy erőkkel.Nem azért mert utálják az autósokat,hanem mert a fizika törvényei szerint,nem fér el annyi autó a városban,mint amennyi most van.Ennek a fejlődésnek első része kényelmetlen és feszültséggel teli mindenki számára.A főváros alkalmas kerékpározásra,bár nem mindenhol és nem egyenlő mértékben.

nowy 2010.11.22. 22:39:28

@Tydirium: Tessák már elolvasni,hogy miről szól a cikk és a felháborodás! Megitéltek egy csomó támogatást egy tervre,majd a végén kiderült,hogy nem lehet megcsinálni.
Tehát 1. elbaszta vagy szándékosan csalt a tervező
2.elbaszta a bíráló bizottság
3. EU-s támogatást úgy akarnak iagzolni,hogy kitesznek két táblát a híd két végére,miszerint ez bicikliút,ami ha nem lenne ennyire szomorú,akkor röhögnék rajta

Kuku 2010.11.22. 22:48:42

@Stock:
4 pont a városban minden reggel:
spreadsheets.google.com/ccc?key=0Aq98HyBdIlP1ck9QQWRzNTZobXZpdGFhaVU3ZExudUE&hl=en#gid=2

A forgalomszámláló automatánk a kiskörúton ma egész nap szakadó esőben 360 körül zár, míg nyáron egy átlagos napon 1100 biciklit mér egy irányban. Ez 30+%, és ma tényleg durva ciklon volt.
kerekparosklub.hu/szamlalo

Tydirium 2010.11.22. 22:49:38

@nowy: Nem konkrétan erről a cikkről van szó, hanem a jelenségről és a témáról, ami kb. két éve megy. Amióta elkezdődött a felújítás, megy a hőzöngés, hogy miért nincs kettő (ismétlem: kettő) biciklisáv. Eközben senki nem gondol azokra, akik az egészséges életet nem két keréken, hanem két lábon képzelik el. Ha támogatást vagy más közösségi pénzt akar lenyúlni valaki, az természetesen mélyen elítélendő, de itt egyáltalán nem erről van most szó.

Nem emlékszem tisztán, de talán még tüntetés vagy valamilyen egyéb megmozdulás is volt az ügyért. Én viszont - ha lenne - olyan tüntetésre mennék, hogy a déli oldalon NE legyen biciklisáv. Miközben ismétlem, az egy kerékpársávval, praktikusan az északi oldalon magam is 100%-ig egyetértek.

Perillustris 2010.11.22. 22:53:36

@Tydirium: Egy - nem is oly - apró hiba, hogy a példádban az autóval közlekedők kedvéért nem különítenek el egy külön balra kanyarodó sávot. Emlékeztetnélek arra, hogy a felújításig az autóval közlekedők kedvéért voltál kénytelen a szutyok aluljárón át közlekedni, ahogy általában az összes aluljáró ezért épül. Fejlődés van, ha lassan is, ld. még a Blahánál létesült felszíni gyalogátkelő.

A Magyar Kerékpárosklub kiemelten küzd az olyan beruházások ellen, melyek része a gyalogosok útfelületének csökkentése, sőt elvi hozzájárulását sem adja az esetek döntő részében. A Margit-híd esetében is ez volt az alap, ám mivel a fővárosnak fájt a foga a bringás pénzre és az EU-s támogatásokra, némi kompromisszumot kellett kötni, de itt is alapelv volt a biztonságos közlekedés. Ezt látod itt: outside.mfor.hu/mfor/galleries/images/margit2_090624/1.jpg

Egyébként a legtöbb biciklisnek elég volna az északi gyalog- és kerékpárút, ha az úttestek külső szélein bringás piktogramok lennének.

namkuzu 2010.11.22. 22:55:25

hamár annyira mindenkinek érdeke, akkor az kinek az érdeke volt, hogy a helyszínre bkv-val érkezők is a felszínen színesítik ott majd az egész helyzetet, amikor lesz vagy nem lesz bringaút?
a gyalogos is közlekedik, ergo szabálytalan

Tydirium 2010.11.22. 23:17:25

@Perillustris: Ezt a tervet már töbször láttam. Ha megnézzük, az egyik oldalon 1,70 a másikon 2,25 méter a gyalogos sáv. Nagyjából ennyi van most is a felújítási kordonok között. Tapasztalatból mondom, hogy ez a terület gyalogos közlekedésre jóformán alkalmatlan. Még ha meg is oszlik majd a gyalogos tömeg a két oldal közt, három ember már csak kompromisszumokkal fér el egymás mellett (értsd: néha oldalba lökik egymást).

Természetesen az autóúton megengedett közlekedés szintén horror lenne (talán még rosszabb is, mint a gyalogúti sáv), hiszen ez az autóforgalmat jóformán lebénítaná és egysávosra szűkítené az utat. Tudom, hogy kresz szerint a kerékpár sávon belül is megelőzhető, de az nyilván mindenki számára egyértelmű, hogy egy ilyen széles sávon lehetetlen egy biciklistát sávváltás nélkül biztonságosan megelőzni (és itt elsősorban trermészetesen nem az autóm, hanem a biciklista épségére gondolok).

Értem én, hogy voltak ilyen tervek, de nem látok más hatékony megoldást: 2x2 sáv csak az autóknak, 1x2 biciklisáv és 1 szűk + 1 emberi sáv a gyalogosoknak.

Perillustris 2010.11.22. 23:40:23

@Tydirium: Ezért írtam, hogy kompromisszumos terv ez, nem ezt akartuk.

A megoldási javaslatod is csak úgy fogadható el, hogy az úttesten megmarad a tekerés joga (gyalog- és kerékpárút esetén ez lesz amúgy). Ja, figyu: nem autóút, hanem közút. Lényeges.

Húzzunk bele! 2010.11.22. 23:51:12

Hja, bánja a fene, ha a Lánchidat lezárják:D

Húzzunk bele! 2010.11.22. 23:56:06

@Kuku: "A forgalomszámláló automatánk a kiskörúton ma egész nap szakadó esőben 360 körül zár, míg nyáron egy átlagos napon 1100 biciklit mér egy irányban. Ez 30+%, és ma tényleg durva ciklon volt."
Azért ne túlozzál, 7-900 áthajtás volt, van a mknak statisztikája azon is megnézheted.
Viszont ez a mai tényleg meglepetés majdnem 400an mentek el, ez a nyári jó bringás időhöz kb a fele. Vagy hétvégi jó idősnek 80-100%-a.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.11.23. 00:00:16

Undorító egy mutyi (meg lehetett volna csinálni rendesen is ugyanennyi pénzből), de ha már ez van, akkor is van még megoldás. Ha a kép a postban a valódi arányokat és méreteket mutatja, akkor az autós sávok legalább 2,5 méter szélesek. Szedjenek le a Buda -> Pest irányban a belső sávból 40 centit, a külsőből 20-at, tiltsák meg a teherautóknak és a buszoknak az előzést és fessenek fel egy biciklisávot. A hídon csak nem parkolják teli...

Kuku 2010.11.23. 09:26:04

@Húzzunk bele!:
Nem túlzok, úgy írtam hogy előtte utána is néztem. A statisztikát néztem, ott a grafikon az oldalon:
kerekparosklub.hu/szamlalo
1100-as átlag volt augusztusban egy hétköznap és 360 volt tegnap (munkanapot hasonlítottam munkanaphoz)

ex-dr. vuk 2010.11.23. 10:00:35

@Tydirium: latom raereztel, hogy a jardan miert nem jo kerekparutat vezetni. ha az uttesten lenne iranyhelyesen, eleg lenne 1-1 sav, felesleges egyik oldalon ketiranyu.
En veled vagyok, a jarda a gyalogosoke! Kerekparozni pedig az uton kell.

GG81 2010.11.23. 15:08:18

@qrisz: ezzel nincs is baj, egyből fejbe is kéne lőni az ilyen faxkalap tunnereket, redná! bumm!
a deviáns elemektől mindenhol elhatárolódnak a szabálykövetők...

Chiro2 2010.11.23. 16:02:58

@Martian: Legkorszerűbb (meg nem mondom milyen) csapágyazás, dupla falú felni, adapteres gyerekülés, első kosár, legjobb sárvédő, 18 sebességes Shimano váltó stb. Ez vadiújan 60.

Esőhöz egy 3 ezres bringás lebernyeg, hidegre óccsó pamutkesztyű tapadós tenyérrel, télire térdmelegítő és dokkmunkás sapka, no meg a világító mellény.

Aki egyszer rákap a városi bringázás ízére, az már nem akar többé autóba ülni.

Persze, autóban nem ázol-fázol. De amíg a parkolóból a célodhoz érsz? Csak annyi, hogy a melegből kiszállva, szar vékony cipőben és alul öltözve éled át ugyanezt. No meg a dugóban ücsörögni, az maga a téboly. Azt csak autófüggők viselik el önszántukból.

Egyébként tapasztalataim szerint az autósok alapvetően teljesen normálisak, az a néhány idióta ugyanakkora átok az autósoknak is mint nekünk.

Azt nem felejtve, hogy mikor tudsz naponta 1 órát szakítani sportolásra? Mert ha bringázol, ez is behúzva.

Chiro2 2010.11.23. 16:05:45

@GG81: Ha ezek a seggfejek bicajon ülnek, akkor csak egy kis anyázás lett volna a dologból. Az autó veszélyes üzem, hatalmas felelősség, ezt SOHA nem szabad elfelejteni. Ha autó kell, én taxizom. Tudomásul veszem, hogy soha az életben nem fogok tudni közel sem olyan jól vezetni, mint egy profi.

GG81 2010.11.23. 16:09:30

@Chiro2: nagyon divatos az 5 percre levő edzőterembe is kocsival elgurulni, ahol el lehet bohóckodni az 1 órát... :-DDD

Chiro2 2010.11.23. 16:09:43

@vuk_: Attól tartok, Pesten az autósok nem tartanák tiszteletben a kerékpérsávot. Mert egyébként Az tényleg jó megoldás. A bicajosoknak is. Onnan ugyebár be lehet sorolni középre is nagyívű balkanyarnál, bicikliútnál meg találd ki, hogy kavarodsz át.

GG81 2010.11.23. 16:10:21

@Chiro2: há de bringával nem tud úgy rednááá!!! csapatni és dönteni bal kettő szigorú-t...

Chiro2 2010.11.23. 16:13:54

@GG81: A sporttudomány jelenlegi állása (illetve a NG vagy a Spektrum) szerint a legjobb zsírégető edzés a szobakerékpár hajtása változó nehézségi beállítással, illetve 1-3 perces erős hajtással, majd pár másodperces megállással. Valamiféle hasonlóságot vélek felfedezni a városi kerékpározással...

Chiro2 2010.11.23. 16:16:04

@GG81: Na ja, ahhoz kéne némi spiritusz, de az csak a fasza gyerekeknek van, ugyebár.

ex-dr. vuk 2010.11.23. 16:59:03

@Chiro2:
ettol fuggetlenul ez a legjobb megoldas, nem az infrat kell a moralhoz igazitani, hanem forditva... persze ehhez a rendorseg is kene, akik meg mindig nem dolgoznak megfeleloen..

ex-dr. vuk 2010.11.23. 17:06:28

@GG81: erdekes, hogy te megis altalanositasz a bicajosokra nezve..

segabor 2010.11.24. 10:11:41

@Perillustris: a nyári izzadtsághoz szólva: ha 5 percet állsz a villamosmegállóban vagy utazol pár percet egy jól fűtött buszon, simán büdösebb leszel, mint az a biciklista, aki hozzá van szokva a napi tekeréshez. Mert az izzadtság akkor büdös, ha az izomzat olyan terhelést kap, amihez nincs hozzászokva. Ha napi rutinból tekersz, leizzadsz, de szaga korántsem lesz olyan észrevehető, mintha edzőteremben pakoltad volna a súlyokat. Ellenben egy átlag meleg nyári napon simán büdösre izzadsz állással is. Ergo ez így nem áll meg, hogy minden bringás büdösen érkezik a munkahelyére :)

Perillustris 2010.11.24. 10:58:43

@segabor: Remélem, a sok seggfej is elolvassa a hozzászólásodat. Nem nagyon értik meg ezt régóta.

Egyébként ma is jót röhögtem azon, hogy tíz gépjárműből 8-ban nagykabátban ültek az emberek.

segabor 2010.11.24. 12:03:53

@Chiro2: a biciklisáv kiváló parkoló taxisoknak és várakozóhely furgonoknak. Most nem említeném az SUV tulajdonosokat, mert őket nem ér bántani. Rokikártyával teszik ugyanezt.
süti beállítások módosítása