Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bike the Strike, Budapest

2010.01.11. 14:12 - kirk kapitány

Komolyan megszívatta a budapesti utazóközönséget a BKV, azzal hogy rossz időben sztrájkol. A hideg miatt a legtöbben valószínűleg autóval próbálják majd helyettesíteni a tömegközlekedést, amitől nemcsak hogy büdösebb lesz a város, hanem idegtépő dugókat okoz. A sztrájkoktól sújtott New Yorkban, Londonban, és két hónapja például Philadelphiában ilyenkor kiadják a jelszót: BIKE THE STRIKE. Ezt Budapesten is meg lehet csinálni.

Legutóbb langyosabb tavaszi időben volt munkabeszüntetés a fővárosi közlekedési cégnél. Most kedden a meteorológiai előrejelzés szerint száraz és hideg idő lesz, 0 fok közüli hőmérséklettel. Lehet ugyan, hogy elsőre nem mindenki számára ideális, de kisebb felkészülés után elfogadható a körülmény a biciklizéshez. A világ nagyvárosaiban már-már rutinszerű, hogy a lakosok a kerékpárt választják, ha rendkívüli közlekedési helyzeteket kell megoldani.

A rémüldözni tehát Budapesten sem kell: New Yorkban már egy öt évvel ezelőtti munkabeszüntetés idején sikerült 500 százalékkal növelni a kerekezők számát, a manhattani hidakon percenként 400 biciklist mértek.

Amerikában és Nagy-Britanniában jelkép lett

Philadelphiában 2009 novemberében újították meg a New York-i Bike the Srtike (Biciklizd le a sztrájkot) mozgalmat. A nyáron Londonban is sikerrel mozgósították a népet, amikor a metró alkalmazottainak bérkövetelése miatt álltak a város egyébként milliókat szállító vonalai.

Budapesten alapból egyre többen maradnak nyeregben télen is, és a példát bárki követheti. Hűvösben bringázni nem igazán extrém dolog, főképp, ha betartunk néhány alapszabályt.

A rákészüléshez nem kell drága téli bringás cuccokat vásárolni: 5-10 kilométeres, városon belül távolságra megfelelő és kényelmes megoldás, ha a hétköznapi ruhákból rétegesen veszünk magunk.

Fontos viszont, hogy kiegészítővel védjük a térdízületeket, amihez a családban megmaradt aerobikos lábvédő, vagy ha az nincs, akár levágott fejű, a térdre felhúzható zokni is megteszi.

Fagyban szükség van jobb kesztyűre, mert a menetszéltől rövid idő belül kihűlnek az ujjvégek. 0 fok felett a pamutkesztyű is megteszi.

A felsőruházat összeállításánál hasznos figyelembe venni, hogy a vese és a lágyék tekerés közben is fedve legyen. Felfázás ellen érdemes plusz alsóval vagy biciklis nadrággal kiegészíteni az öltözetet. Lazább munkahelyen kívülre felvett rövidnadrággal is be lehet vállalni a megérkezést.

A hidegben érdemes ellenzős sapkával védeni a szél ellen a szemet, és kapucnival a füleket.

(Fotó: nak)

Címkék: budapest ruha tél sztrájk kesztyű

173 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr771663573

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Örökítsd meg a BKV- sztrájkot! 2010.01.11. 17:05:18

Kedden, 12-én leáll a BKV nagy része. Ez az alkalom csapadékmentes idővel megajándékozva kiváló arra, hogy bringával kerüljük ki a várhatóan óriásivá váló dugókat. Ahogy a világ nagyvárosaiban, úgy Pesten is tömegek ülnek ilyenkor a biciklire, mit sem ...

Trackback: Örökítsd meg a BKV- sztrájkot! 2010.01.11. 17:02:00

Kedden, 12-én leáll a BKV nagy része. Ez az alkalom csapadékmentes idővel megajándékozva kiváló arra, hogy bringával kerüljük ki a várhatóan óriásivá váló dugókat. Ahogy a világ nagyvárosaiban, úgy Pesten is tömegek ülnek ilyenkor a biciklire, mit sem ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.01.11. 16:17:05

@dezso.ma.iszik: Hát pedig az a kabát biztos jól véd a hideg ellen is :D

S-Works 2010.01.11. 16:17:30

@Poll:

A legutóbbi sztrájk nem egy pénteki napon volt? Azért voltak talán kevesebben.

pelinkovac 2010.01.11. 16:17:31

Ja tényleg! Nem is írtam, hogyha nem lennének dombok, akkor sík terepen akár -15-ben is bringára pattannék. Szóval én irigykedem a pestiekre, akik 0 fok melegben kényelmesen tekerhetnek sík terepen...

abszint86 2010.01.11. 16:18:58

csak el ne lopják a biciklit

2010.01.11. 16:20:02

@pelinkovac: Tudod az van, hogy nincs bent ruhám. Ha lenne is, akkor sem tudnám felvenni, mert egy flancos hotelben leszünk, nem a munkahelyemen kezdek. (Utálom a flancot, nem az én 5letem vol...grrrr....).
Lehet, hogy kérek egy szobát, hogy lezuhanyozhassak, de a cég nem hiszem, hogy állná a számlát... :(

Sztem minimum megmotoznak, ha így állítok be, de lehet, h rámküldenek egy bombakereső kutyát vagy megkérdezik, hogy miért csak most értem le Lipótmezőről...má' rég bezárták... :)

Esetleg elküldetnek velem egy csomagot oda, ahová nem is akartam menni :)

Mindegy, jó lesz, na! :)

banyanyanya 2010.01.11. 16:20:49

Nekem nincs autóm, viszont túl messze lakom a bringázáshoz (legalább 1,5 óra biciklivel). Ezen felül meg szoktam izzadni biciklizés közben, és nem szeretek egész nap a melóhelyen büdösen ülni és zuhanyozni nincs lehetőség. Illetve (nőként) néha egy-két tárgyalásra jobban ki kell öltöznöm, és az se bringás öltözék. Holnap délelőtt pont el kéne mennem 2 tárgyalásra. Szóval sakkmatt.
És hiába is mondjátok nem lehet midnig biciklivel menni mindenhova. Sajnos.

dezso.ma.iszik · http://dezsomaiszik.blog.hu/ 2010.01.11. 16:21:54

Nagyit elütötte egy bringás a zebrán, eltört a térde. Pont nem tudtunk venni másikat, kénytelen vagyok ezt javíttatgatni. Adtok kölcsön egy bicajt? Elvinném a vázon gipszelésre.

andris_ 2010.01.11. 16:22:02

Nem értem miért kell megint autós-bringás vitába belemenni.
Én azért néztem be ide, mert holnap csak bringával tudok elmenni vizsgázni, és tippeket akartam gyűjteni a téli bringásoktól.
Írjatok sok hasznos kommentet ahelyett, hogy a "csőlátású" okoskodóknak reagáltok ;)

pelinkovac 2010.01.11. 16:23:57

@Balchee74:

Na jó. Így más. Szívás...

Akkor kérj céges helikoptert! :)

2010.01.11. 16:24:07

@andris_: Andriskám, az a lényeg, hogy vegyél rövidgatyát a hosszú fölibe'. Hogy meg ne fázzon a tököd! De tényleg.

dezso.ma.iszik · http://dezsomaiszik.blog.hu/ 2010.01.11. 16:24:33

Rendben, kérek. Melyik cégtől kérjem?

dezso.ma.iszik · http://dezsomaiszik.blog.hu/ 2010.01.11. 16:25:19

Na, én is ezt mondtam a Kálámbónak.

2010.01.11. 16:26:11

@pelinkovac: Nem, nem viselnék el annyi kerozinfüstöt miattam a levegőben...amúgy télleg szívás. Ja, nincs is helikopterünk.
Meg szar vele leszállni a Mester utcában :)

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.11. 16:26:40

@andris_: Nyilván nem rendelkezel speciális téli biciklis szerkóval, ezért azt leírni, amit én használok, értelmetlen lenne. Holnap 0 fok körül lesz, ez még nem az az eget rengető hideg, amire külön készülni kellene. Kesztyű fontos, mert az már 0 fokban is lefagy, akár kis pamut kesztyű a vastagabb téli alá. És a cipő+zokni, mert a lábujj a másik lefagyni szerető testrész.

Közöd?? (törölt) 2010.01.11. 16:28:01

álmodozás, van aki járművel kényszerül közlekedni és nem gyerekjátékkal

dezso.ma.iszik · http://dezsomaiszik.blog.hu/ 2010.01.11. 16:28:27

Nagyira mit adjak? Vázon ülni miben jó?

Picsasereghajtó 2010.01.11. 16:31:36

@Közöd??: Én is ezért bringázok. Hiába hogy gyerekként nagyon szerettem autókkal játszani, közlekedni valóban nem lehet vele.

vanyinorbi 2010.01.11. 16:32:58

0 fokot még különösebb rákészülés nélkül el lehet viselni. Ettől függetlenül rajtam holnap is egy melegítőalsó lesz, alatta lábszártól combközépig érő térdmelegítő, póló, pulóver kapucnis szélálló de vékony kabát, pamutkesztyű. Ez a szerelés nálam még -10 fokig elég.

2010.01.11. 16:37:30

Megvan vazze'!

Hogyénmekkorahülyevagyok!

Hát holnap sztrájkolni fogok én is!

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.01.11. 16:39:47

@Balchee74: De persze csak tisztán a BKV-dolgozók iránt érzett szolidaritásból :D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.11. 16:51:04

Az a furi, hogy az ország pesten kívüli részén teljesen jól műkszik és működött is, hogy az emberek kerékpároznak. Csak az agymostt butapestiek hiszik azt, hogy most feltalálták a spanyolviaszt.

segabor 2010.01.11. 16:58:17

Ha épp nem szabadságon lennék és mellesleg nem a dec 30-i oltári biciklis esésemből épülnék fel, tuti, hogy biciklivel mennék holnap is dolgozni (mint általában szoktam).

Most kihagyom.

segabor 2010.01.11. 17:04:22

@andris_: nem ciki a jéger alsó farmer alá, védeni kell az ízületeket. Nekem kesztyűként jó a bőrkesztyű, mert bizony a szembeszél rendesen lefagyasztja az ujjakat. Garbó, hogy a nyakat is védje valami. Kabátként nekem van egy nemolcsó softshell wind és waterproof kabátom, amire még fel lehet venni egy mezei átmenetit is és már tökéletes a felső öltözék - szél nem megy át rajta.

Vigyél esetleg cserepólót, mert én a tekeréstől már 5 perc múlva rendesen izzadok és ha nincs hely / idő kiszárítani legalább a felsőtestedre rakott ruhát, akkor jobb, ha van nálad száraz felső.

Amúgy a hideg addig nem gáz, amíg nincs erős szél :)

zsizella 2010.01.11. 17:10:24

nekem ami nagyon bejön, az egy mellény-szerű valami, elől nem engedi át a levegőt, hátul olyan mint a buszsofőrök (nyári)hálós pólója + be lehet a gatyába tűrni, és akkor a derék sem fagy le (anyósomtól kaptam 3 éve karácsonyra, tök jó)

palackos 2010.01.11. 17:12:37

a terdetekre vigyazzatok, mert a mozgas miatt nem erzed, hogy fazik. terd melegitot bringas boltban lehet kapni ha nincs loved vagj le egy regi zoknit es azt huzd a gatyad ala. regebben a versenyzok ujsagpapirt raktak a bicos nadrag ala, az is remekul szigetel.

Poll 2010.01.11. 17:14:01

@S-Works: de, asszem péntek volt múltkor. De én nehezen tudom elképzelni, hogy ennyire jól megy mindenkinek, hogy szabadságot vesz ki egy napra, hogy kiürül budapest. Kiváncsi leszek mi lesz, de kétlem, hogy ebben az esetben akárcsak megközelitené a bringás bejutási idő az autóst.

hejhó a raszta 2010.01.11. 17:14:32

szerintem stoppolni a fogok.

dezso.ma.iszik · http://dezsomaiszik.blog.hu/ 2010.01.11. 17:15:45

Fasza. Én is. Hátha felvesz egy bicajos.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.01.11. 17:16:42

@Sün! balázs:
"és két köbméter sóder, valamint egy zongora található,"

Röhögni fogsz: ha én autóba ülök, legtöbbször ott van velem egy (digitális) zongora! :)))

@dezso.ma.iszik: Én a barátnőmet biciklin hoztam haza a balesetiből, mikor (gyalog) elszakadt a bokaszalagja. Jól mutatott a nyeregben, én meg toltam. Annyira közel volt a kórház, hogy nem érte meg taxit hívni. :))

dezso.ma.iszik · http://dezsomaiszik.blog.hu/ 2010.01.11. 17:26:43

Nincs valakinek 1db. görkorija? Másik lába úgyis el van törve.

Picsasereghajtó 2010.01.11. 17:53:39

@Bárzongorista: Nem mondtam hogy nincs olyan aki zongorát meg sódert visz autóval, de nem ez az általános. És szerintem ti is örülnétek neki, hogy akik csak a seggüket meresztik az autóban, nem tőletek foglalnák a helyet...

(nekem egyszer kellett kocsival mennem a belvárosba, bútorral, akkor azt mondtam hogy bárcsak lenne minimum 3000 Ft-os dugódíj, lazán kifizetném ha lehetne haladni akkor, amikor valóban szükség van rá)

dezso.ma.iszik · http://dezsomaiszik.blog.hu/ 2010.01.11. 17:57:38

Kéne már egy nagyot sztrájkolni a rendszergazdáknak is. Rájönnének végre a békávésok, meg mávosok, hogy nem is ők fogják az isten faszát. Kitolnánk a szervereket az utcára, hát méjg a maunikasó is elmarad, háló.

$raczger · http://php-script.hu 2010.01.11. 18:14:54

Szerintem a legjobban azok szívják meg a sztrájkot akik az agglomerációból jönnek. Mert ugye ott nem 5-10km-ről lenne szó szerintem, szóval sajnos nincs mindenkinek lehetősége bringával bejárni munkahelyre. (suliba én is szívesebben mennék bringával, de 35 km az sok lenne úgy hogy utána még egyetemen órák vannak, stb.)

Magyarszürke 2010.01.11. 18:19:01

@dezso.ma.iszik: jaja, ebben én is benne vagyok:)
Amúgy jó dolog a bringával suliba, de ha vki mondjuk izzadósabb emberke, mint pl én, akkor vagy át kell öltöznie benn, vagy le kell zuhanyoznia:)Nálunk az egyetemen az Állatorvosi Klinika wc-je a legkulturáltabb, utána meg az, ahova mi, hallgatók járunk.Persze átöltözni nem lehet itt sem, csak ha az egyik lábad a WC-kagylóban van, a másikkal meg a WC-kefét próbálod arrébb rugdalni, hogy ne kenje össze kaksival a kabátodat.Így marad a hallgatók számára fenntartott kis szobácska, ahol a szekrények vannak. Itt jó esetben a szekrénysor és a fal közötti kis résben megbújva talán át tudsz öltözni:) Igazi reggeli móka, pláne,ha az ember a nagy igyekezetében még a tiszta ruhájába is beleizzad:)

soldat 2010.01.11. 18:21:34

@CBHonda: Bocs, nem észt szeretnék osztani, de ez az egyik legáltalánosabb tévedés.
Én az év 365 napján brigázok, és általában kerülöm a bringautat, egszerűen azért, mert nem szeretnék ott támolygó gyalogosokkal ütközni, azért, mert gyorsabban haladok, mint a bringautas bringások és a bringaúton nehézkes az előzés.
Magyarán, a forgalomban haladok.
Szeretném jelezni: ez NEM veszélyes! Az autósok többsége igenis figyel a bringásra,egy kellemetlen élményre jut 50 jófe4j autós, aki beenged, és érezhetően vigyáz rám. Egyébiránt érdekes módon minél nehezebbek a körülmények (idő + emelkedő) annál jobban respektálják a bringást az autósok, talán azért, mert arra gondolnak,milyen lehet tökig érő latyakban tekerni.

Tehát, ha a veszély miatt nem bringázol, akkor ülj bátran nyeregbe,akár holnap! Semmi rendkívüli dolog nem fog történni, még csak fázni sem fogsz, és nagyon jó kedved lesz, mire beérsz az irodába. A bringát egyre több helyre engedik be, még komoly bankoknál is voltam tárgyalni úgy, h bringával érkeztem, csatakosan.
Utolsó észosztás: nem szabad felöltözni.Én egy szál rövidujjú technikai pólóban rakom nyélen, rajta könnyű széldzseki. Aki kicsit lassabban megy, annak sem kell a nagykabátot felvenni. A fázás a második leggyakoribb tévhit.

NYEREGBE!

Magyarszürke 2010.01.11. 18:21:50

...és még valami:)milyen jó ilyenkor, hogy vizsgaidőszak van, és nem kell bemennem:)

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.01.11. 18:30:33

@Sün! balázs:
Én is mindig ezt mondom: megfelelő eszközzel kell közlekedni. Meg kell nézni, aznap mi a megfelelő. Sajnos a térdem és a kezem miatt én 10 fok alatt nem biciklizem. Viszont csak a végső esetben autózom.
@$raczger:
"Szerintem a legjobban azok szívják meg a sztrájkot akik az agglomerációból jönnek. "

Tisztelet a kivételnek, ők döntöttek úgy, hogy kiköltöznek és függenek a közlekedéstől. Anno én is végiggondoltam, hogy kinnmaradok Újpalotán veszek egy koszvadt autót és azzal ingázom, vagy beköltözöm. Inkább beköltöztem és a mai napig nem bántam meg. (Ja, és közben lett egy kevésbé koszvadt autóm, de ez egy másik történet)

numero88 2010.01.11. 18:34:30

$raczger Egyetemen órák? Ilyenkor?

jht-lover 2010.01.11. 18:40:31

@Bárzongorista: én sem tehetek róla hogy 27 km-re lakok Budapesttől mert mivel még nincs kerestem így nem tudok "beköltözni", max koli, de mivel szeretek otthon lenni meg nem akarom olyan elől elvenni a helyet aki nem tud ingázni így sajna kinn rekedtem a városból

manya48 2010.01.11. 18:41:34

No most aztán: A lányomék Lőrinc külső-külsőn laknak. A lányom a III. kerületben a Szépvölgyi útnál, a vejem a legbelsőbb belvárosban dolgozik, ahol még parkolni se lehet. Van egy bölcsödés gyermekük, akit reggel még be kell vinni a bölcsibe, és lehetőleg max. 5 körül érte kellene menni. Hogy az ördögbe oldják meg ezek után ezt a napot? (Ja, biciklijük nincs, csak egy eléggé lestrapált autójuk...)

Miizu 2010.01.11. 18:46:16

nincs biciklim pesten, csak otthon vidéken, pedig eskü nyeregbe pattannék... :(
és még a mosógép is most romlott el, hogy ne legyen keret venni gyorsan egyet

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.01.11. 18:49:33

@jht-lover:
Akkor te vagy a kivétel, akinek tisztelet. :))

@manya48: A kedvesemnél igazolt hiányzásnak számít, ha holnap valaki nem tud bemenni. Pedig multicég! Jó fejek.

Steerio 2010.01.11. 18:51:29

@molnibalage: Mi "biciklisek" belátjuk, hogy nagyon sok embernek nem alternatíva a kerékpározás. Sokan viszont ezzel azt akarják bizonyítani, hogy *senkinek sem az*, mintha a világ csak fekete meg fehér volna. Megint mások haragszanak azokra, akinek alternatíva, mintha miattuk lenne nehéz autóval közlekedni a városban, és nem a többi autó miatt.

Szerintünk meg: ha csak azok biciklire pattannak, akiknek bizony mégis alternatíva, akkor a maradéknak *kisebb lesz a dugó, előbb célhoz érnek*.

Igenis, aki meg tudja tenni, üljön biciklire, aki nem, az meg autóba, ennyi.

Steerio 2010.01.11. 18:55:53

@$raczger: Ha van arrafelé vonat és nem kell létrát-vödröt vinni, akkor működhet a biciklivel vonatra szállás. Nem érinti se dugó, se sztrájk (jelenleg). :)

partyface1973 · http://blog.puruttya.hu/ 2010.01.11. 18:56:28

Remélem holnap sok cangást elcsapnak :)

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.01.11. 19:02:17

@partyface1973:
És az neked miért jó? Felteszik az "extrém"-be és verheted rá? Vagy?

greenc 2010.01.11. 19:14:19

Nekem nincs bringám de sztrájkolok!

5Ft = 4,2 g!

Ha a MÁV vagy a BKV akár csak fenyegetni is akar a sztrájkal akkor onnantól kezdve a sztrájk befejezéséig bárki bármit vesz, fizessen 5ft ossal... hála az "erős" forintnak az évek során nálam itthon tetemes mennyiségben felgyülemlett ez a pénzérme...
ha neked nincs otthon és szeretnél bérletet, irány a bank, válts be az árát, rakd zacsiba és így fizess...
MÁVnál ha lehet a vonaton fizessétek a jegyet, így 10 ember után már vagy 2 kg kell cipelnie a kalauznak. Magyar vállalat lévén köteles mindkettő elfogadni az MNB által kiadott pénzt!

Kis árlista :

Jegy : 300ft, 60db, 0,252 kg
Diákbérlet : 3700ft, 740db, 3,108 kg
Bérlet: 9400ft, 1880 db, 7,896 kg

Hajrá!

2010.01.11. 19:14:35

Üdv Berlinből, ahol most -3 van, bokáig érő hó, és és még ilyenkor is van bringás bőven. Hajrá BP!

zsizella 2010.01.11. 19:18:02

@greenc: marha jó ötlet, szivassunk meg egy szegény alkalmazottat :(

Sicc 2010.01.11. 19:26:56

Hát bringázzatok ti Szadáról Budapestre, meg aztán vissza! De időre ám, gyerekkel, táskával, notebookkal, meg minden szarral a hátatokon!
És utána mondjátok azt, hogy igen, megérte! Mert mi bringások nagyon fasza gyerekek vagyunk, nem úgy, mint a hülye autós, aki húsz perc alatt teszi meg azt az utat, amit mi máfél óra alatt, nyakig szarosan, életveszélyben.

A bringa nem közlekedési eszöz! Sportolni valóban jó vele, közlekedni viszont kényelmetlen, alkalmatlan, életveszélyes, és egyébként meg baromság!
Viszont valakiknek biztosan jó biznisz állandóan a bringáról pampogni, mikor a budapesti közlekedés előtérbe kerül.

bblloogg 2010.01.11. 19:31:57

Nem kell megizzadni a biciklin. Ha 18-20-szal tekersz, akkor is nagyjából 20 perc alatt megteszel 6 km-t. Ezt a sebességet tartani kb. akkora erőkifejtés, mintha gyalogolnál, ezért teljesen normál öltözékben tekerhetsz, nem is izzadsz meg és nem is fázol a biciklin. 20 perc alatt nagyon nehéz átfagyni, "megfagyni", az persze igaz, hogy jó kesztyű és jó sapka kell.
Télen (mínuszokban és ellenszélben) a 10 km valóban a jó érzés határa, de jobb időben a 15 km is elviselhető távolság az otthon és a munkahely között.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.01.11. 19:34:28

@Sicc:
"Viszont valakiknek biztosan jó biznisz állandóan a bringáról pampogni, mikor a budapesti közlekedés előtérbe kerül."

Neked nem tűnt fel, hogy egy kerékpáros blogban vagy? :) Figyeld meg, a Zugügyvéden pl szinte soha nincs szó kerékpárosról - hogy a midi blogot ne is említsem. :))

Mikor költöztél ki Szadára? Miért? Vonat nem jön (de, a Nyugatiba). Hát akkor?

lal 2010.01.11. 19:42:27

@Sicc: "A bringa nem közlekedési eszöz!"

Azért mert te nem tudod elképzelni, ezzel emberek közlekedni szoktak. vannak országok (magyarországnál fejlettebb is) ahol gyakrolatilag ez a fő közlekedési eszköz. Azért mert a balkánon születtél, nem kell ezt reklámoznod is.

Le vagy maradva a gépjárműddel, meg laptopoddal amit hordozni kell. 2010-et írunk barátom, már nem azon megy a verseny ki tud többet természeti erőforrást elpazarolni 100km-n. Nem, ez nem a kőkorszakba vezető út, hanem egy élhető jövő felé vezető út, persze ezt az önző kényelmes embereknek nehéz lesz elfogadni.

Zsurmi 2010.01.11. 19:45:22

Jó a cikk. Sok értetletlenkedő meg tanuljon meg szöveget érteni: senki nem mondta, hogy mindenki pattanjon nyeregbe. Bárki megteheti télen is, akinek csak a tél miatt nem jár vele. Meg aki megteheti.

Az is ott van, hogy 8-10 km-es távon belülre ajánlott. Miért kell akkor pampogni, hogy az nekem nem jó (tehát szar)?

Tényleg szinte csak ennyi kell egy rövid városon belüli bringázáshoz. Persze csak kényelmes tempóban.

Nekem kicsit több kell, mert izzadósabb vagyok, és dombot is kell másznom. Át tudok öltözni az irodámban télen-nyáron.

Miután beértem gyorsan felveszem az előző napi pólót, és felveszek egy pulcsit és sapkát (!). Ahogy a sportolók is a melegítőt. Miután lehűltem macskamosdás, megtörölközöm és friss pólót veszek (+dezodor), leveszem az aláöltözőt, zoknit cserélek.

lal 2010.01.11. 19:45:55

@partyface1973: Partiarc, te aztán így közel a 40-hez, megtaláltad az élet értelmét: bringás blogokon azt kívánod a bringásoknak hogy csapják el őket, minden elismerésem:) Ezért már érdemes volt megszületned.

zsizella 2010.01.11. 19:59:02

szerintetek lehet valakit is meggyőzni ilyen beírásokkal? partyarc homlokára csap és előtolja a bringát, a dulvabringás meg esetleg arra gondol, hogy autóval is lehet közlekedni anélkül, hogy legyilkolná a világot?

$raczger · http://php-script.hu 2010.01.11. 20:11:22

@Bárzongorista: vagy vannak azok akik eleve faluban laktak és később lett a falu az agglomeráció része :)

@numero88: akkor vizsgák, index aláírások stb , bocsi :)

@Steer: van 15km-re a szentendrei hév állomás, csak ugye most valószínűleg az se fog járni (és mellesleg ha már felszállsz nem vagy független a tömegközlekedéstől)

9mmPara 2010.01.11. 20:19:02

@Silent Bob: kösz az "iróniás" kisegítést. Állítólag a nők sokkal fogékonyabbak rá, mint a férfiak. Bizonyára vannak kivételek is.

kokoro 2010.01.11. 20:22:40

írjátok hogy hideg van ezért nem ültök bringára, gondolom nyáron meg azért mert meleg van :-D

9mmPara 2010.01.11. 20:33:22

@kokoro: Tényleg nem könnyű megtalálni azt az időszakot, amikor az emberfia úgy tudja elkezdeni az életmódszerű bringázást, hogy nem a "de hülye vagyok, hogy ilyennel sz...vatom magam" érzése van az első hét után. Talán április közepe környékén, esetleg szeptember közepe-vége, oszt annyi.

urbanlegend 2010.01.11. 20:53:54

Ősszel letettem a biciklit, mert elég ramatyok a térdeim, és nem akartam a hidegnek kitenni, de már alig várom, hogy holnap betekerjek dolgozni. Igaz, összesen három-négy kilométer, ami bicóval 15 perc, békávéval meg 20 lenne...

babsz 2010.01.11. 20:54:59

@kisdubos: szia, üdv zürichből, ahol a szomszéd mammer is nyomatja a cekkerrel a most is zuhogó és már amúgyis tíz centis hóban a bringán a bevásárlást, persze a jól bevált síkabát, sísisak síkesztyű kombóban
de a kölykök is meg mindenki
itt valami más anyagból vannak az emberek

(vagy talán csak agyilag...)

urbanlegend 2010.01.11. 21:03:22

Ami mondjuk számomra teljesen érthetetlen, hogy a munkahelytől max. 2 km-re lakó huszonéves kollégám rinyál, hogy hogyan fog holnap beérni. Szóval nem az agglomerációban lakóknak szól a "pattanj bringára" jelszó, gondolom más is ismer olyanokat, akik heti 3x járnak edzőterembe, de egy kis outdoor programtól összef*ssák magukat.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.01.11. 21:08:59

@urbanlegend:

"kik heti 3x járnak edzőterembe, "
Ja, ők szoktak a fűre parkolni a Gym előtt, nehogy 25 métert gyalogolni kelljen. :)

kklaci 2010.01.11. 21:36:23

Akik csodálkoznak a téli bringázáson, azoknak felteszek egy kérdést: hallottatok-e már olyanról, hogy a hidegben emberek síelnek vagy korcsolyáznak? Hogy lehet? Hát fel vannak öltözve.

Szoktatok síelni télen? Most hasznát vehetitek a ruhának a bringázáshoz is. Én egyszerűen felhúzom a sínadrágot a normál gatyámra felveszem a síkabátot, kesztyűt, és minden OK. Kicsit meleg, ezért, így 0 fok körül csak nyugodtan, módjával tekerek, hogy ne szakadjon rólam a víz, mire odaérek. De -5 fok alatt már ideális. Ja, és télen a sízős fejvédőt hordom a bicajos helyett, mert melegebb. Legalább van valami haszna, nemcsak pár napot használom telente. De a sapka is megteszi.

Vaandor 2010.01.11. 21:58:59

VEGYETEK FEL TÉRDVÉDŐT!

Örömmel látom, hogy akadnak, akik igenis alternatívaként tekintenek a bringára, és felülnek rá holnap. Az öltözködés tényleg minimálisan különbözik a gyalogostól. De egy jó kesztyű és egy extra réteg a térdre tényleg nagyon fontos lehet! Utóbbi lehet akár egy feláldozható zokni (orrát levágva), egy szakadt pulcsi ujja, egy futónadrág, egy jégeralsó... Bármilyen narág alá elfér, és tényleg sokat ér!

Továbbá jó, ha cipzárokkal finomhangolható a felsőruházat: mielőtt kimelegednénk, kicsit lassítsunk és lazítsunk rajta. (De izzadtan már ne tegyünk ki hidegnek semmit!)

Nem, most sem mondom, hogy mindenki üljön bringára. De aki ráül: holnap találkozunk! Én köszönök majd.

Húzzunk bele! 2010.01.11. 22:44:51

@Vaandor: Lehet h ráülök, ez még a betegségemtől függ, de max csak megnézni mennyien rakják:D

Húzzunk bele! 2010.01.11. 22:46:34

@Vaandor: Jah és ha nem találkoznánk üdv:P

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2010.01.11. 23:02:41

Nem tudom írta-e már fölöttem, mert nem olvastam végig, de ha valaki így indul útnak az nettó öngyilkosság, javaslom a Margit hidat, ott kevesebb embert tart föl.

Ebben az öltözékben 2 dolgot nem lehet csinálni: látni és mozogni, tehát a hátrafordulás esélytelen, sőt az oldalranézés is.

Tudom, hogy a köcsög autós az találja ki a gondolatot, és azonnal adjon utat a Szent bicikliseknek, csak éppen van aki kényszerből autózik, még úgy is, hogy a gondolatolvasás képességét nem fejlesztette ki.

És persze, lehet itt bárkinek igaza, de egy balesetnél úgyis a biciklisnek van igaza.

Persze én is kerékpározok szívesen, de arra odafigyelek, hogy lássak rendesen, és nem képzelem magam Istennek, mert a mögöttem jövő 1 tonnás vasnak is van tehetetlensége, és nem esik jól pár hétig kórházi kosztot enni.

Húzzunk bele! 2010.01.11. 23:22:36

@Urv:
Ne marcangold magadat, hogy holnap autóval kell menned.:D
Mert GIGA NAGY DB vagy, én se vagyok pihe, és mégis megtudok benne fordulni:-)

lr 2010.01.12. 01:44:50

@Poll: Igen, bringával ez kb. 2 óra lenne (mindig).
A kérdés az, hogy azt a ~3000 ft-ot, ami különbség a kettő -a közlekedő által közvetlenül nem fedezett- társadalmi költsége közt van, megtermeled-e _adóban_ a megspórolt 80 perc alatt - természetesen azon felül, amit az állam amúgy is rád kellene, hogy fordítson.
Mert ha esetleg nem, akkor én nem lennék ennyire büszke arra, hogy milyen "ügyes" vagyok.

@molnibalage: az, h mentegetőzöl, már jó jel ;)
@idelle: és közben anyád jól van? Mert az is lényeges ám! Sőt: az számít csak igazán! 8)
@Sicc: te kit szeretnél meggyőzni? :D

Ja és egyébként a hír igaz: izzadni rettenetes, emberek halnak bele, szörnyű kínok közt! :P

törzsmókus 2010.01.12. 06:53:37

@urbanlegend: nekem is ramaty a térdem, a bringa kifejezetten jót tesz nekik (összehasonlítási alap: bkv-hoz rohanás, majd állás, majd továbbrohanás – na, az sokkal jobban szétszedi a térdem, és még lassabban is érek be)
viszont TÉRDMELEGÍTŐ AZ KELL.

_B_ 2010.01.12. 07:26:56

Kedves téli bicajosok! Télen kicsit korábban sötétedik, nem ártana ezt figyelembe venni és ha már a bicajúttól 1 m-re tekertek az autók között akkor rendesen kivilágítani a vasat!!
Tegnap majdnem elkentem egy öntudatos sorstársatokat az árpád fejedelem útján. Miután elmentek a szembejövők, balra kanyarodás közben pásztáztam a bicajutat, erre egy gyökér megjelenik az "autóúton" első lámpa nélkül szemben. És még neki állt feljebb, hogy meg tudtam állni.
A 811-esen meg este sűrű ködben (~20m látótávolság) abszolut minden világítás, prizma és mellény nélkül sáv közepén biciklis. Szerencsére szemből.
A vegyél lámpát VILÁGOS? kampány nem jutott el sokakhoz sajnos:(
És akár milyen viccesen néz ki a láthatósági mellény többet ér bármilyen lámpánál, városban is.

Húzzunk bele! 2010.01.12. 08:52:38

@_B_: Ezzel csak az a baj, hogy ahol te mentél az nem "autóúton", hanem közút...

Kimura 2010.01.12. 08:53:27

sajna nem sokan ültek bringára ma reggel, nem volt számottevően nagyobb a bringások száma a megszokottnál, viszont autóból vagy 3* annyi volt ma reggel. Gyász

_B_ 2010.01.12. 09:28:16

@Húzzunk bele!: Azért írtam idézőjelbe, mert valóban használhatja kerékpáros, feltéve ha ő is betartja a szabályokat, mint pl VILÁGÍTÁS.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 09:28:41

Ezúton szeretnék köszönetet mondani annak a kerékpárosnak, aki ma a Váci úton a kerékpárutat figyelembe sem véve teljesen szabálytalanul az autók között cikázott, piroson, mindenen áthajtva, gyalogost fellökve a szemem láttára legalább 3 koccanást okozott, és angolosan távozott.
Ennyit tudtok.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.12. 10:40:45

@newtehen:

"Viszont a dugóban majdnem rámcsorgott egy kisköcsög. Ha nem dudálok rá tuti belémgurul."

Forrás: autozz.blog.hu. Ti meg ennyit tudtok.

Ted Striker 2010.01.12. 11:00:26

@avus: Ma kipróbáltam a bicóval munkábamenetet (Lágymányosi híd - Ferihegyi repülőtér: kertek alatt kis utcákban)

Már a lágymányosnál szem és fültanúja voltam a nyomom a dudát stílusnak, amit persze követett az előtte haladó félreállása, kiszállás, szópárbaj. Visszaszáltak a hátsó csak megint nyomta esztelenül a tülköt az előtte lévő fékezgetett ami olyan jól sikerült, hogy 20 méteren belül összekoccantak...

Viszont velem nagyon udvariasak voltak az autósok - egy csomó egyenrangó kereszteződésen kellett keresztülhaladnom, és a kábé 40 db-ből egynél volt figyelmetlen az egyik ótósnéni, ám többen annak ellenére hogy nekik volt elsőbbségük elengedtek.

Szóval egymással nagyon türelmetlen, velem viszont nagyon előzékeny autósokkal találkoztam

Zsurmi 2010.01.12. 11:01:04

@newtehen: Tényleg csak ennyit tudsz. Böfögni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.12. 14:42:25

@Zsurmi: Tényt közöltem. Egy megtörtént esetet írtam le, melynek szemtanúja voltam. Valami gondod van ezzel???
Esetleg inged, hogy magadra veszed? Esetleg Te voltál?
Látom megcáfolni nem tudsz,ezért inkább személyeskedsz.
Gratula.

@avus: A múltkor összeütközött két repülő...
Sőt egyszer egymásnak ment két hajó is...

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.01.12. 15:37:14

Ez a kapucnis sztorin nem tetszik, oldalra-hátra baromira akadályozza a kilátást.

keka 2010.01.12. 17:13:38

Ha nincs ló(erő), a (drót)szamár is jó! :)

grgczy 2010.01.13. 01:16:57

Reggel 20-23as tempóval nyomtam le a 7,3 km-t közben a dugót is kerülgettem a Sorin. Voltak autósok akik félrehúzódtak kicsit a sávban, hogy elférjek mellettük jobbról, köszönöm nekik! Viszont egy dudálásom volt rögtön az indulás után mikor be akartam balra kanyarodóba sorolni, egy AUDIs rögtön le akart tolni, mondván mit merészelek... És öltözéknek bőven elég volt sima hosszabb zokni, pamut póló, rá kapucnis pulóver, rá tollkabát. plusz felvettem a fejhallgatóm, mert a fülem mindig lefagy, zenét nem raktam bele. holnap viszont a kapucnit hanyagolom, mert tényleg rossz benne hátranézni és oldalra látni:S

Bucsesz 2010.01.13. 11:55:09

Tegnap este kerekeztem a Könyves Kálmán krt. mentén található közös bicajúton/járdán. Ott dekkolt két autó teljesen elfoglalva a bicsiklis sávot és a járdából is csak mintegy 1 métert hagyva. Úgy láttam, hogy kereket cseréltek. Mikor közelebb értem, lassítottam és csöngettem, nehogy figyelmetlenül elém lépjen az ott tevékenykedő fiatalember. A következő párbeszéd zajlott le ezután:

- (autós) Minek csengetsz itt, te majom?
- (én) Hogy elém ne lépjél, hülye!

Ezúton is szeretnék bocsánatot kérni a hülyéért, nem állt szándékomban sértegetni a fiatalembert.

DjKaller 2010.01.13. 21:45:12

Tegnap nekem is halaszthatatlan dolgom volt a belvárosban így természetesen nyeregbe pattantam, úgy vágtam neki. Budafokon lakom a belváros kb. 10 km. Öltözék: pizsamagatya + kordnadrág, normál zokni és sportcipő. Felül póló, 2 pulóver és egy kabát. Kapucni és kesztyű. Tökéletesen elég volt. A Kelenföldi pályaudvarnál már szinte kikellett zippzároznom a kabátot annyira melegem volt.

A kapucni tényleg kicsit zavaró, de ilyenkor mindig félig hátrafordulok és közben balkézzel elhúzom a kapucni oldalát ha át akarok sorolni vagy látni akarom jön-e vki mögöttem. Sapkában egyszerűbb lenne de akkor hogy lövöm be utána a séróm? :)

DjKaller 2010.01.13. 22:07:48

Úgy érzem láthatóan nőtt a biciklire pattanók száma tegnap. Feltételezem ma is. Budafok Szerb u. viszonylatban csak az odaúton 8 bringással találkoztam, egy olyan útvonalon ahol a Bartók Béla elejét leszámítva, meg előtte az egér út mellett futó kis szakaszt nincsenek bringa utak. De cáfoljatok meg ha nem így érzitek, nem tudom. Ki hogy látta, volt aki figyelembe vette a Bike the stirke felhívást?

otapi 2010.01.14. 12:04:21

@DjKaller: A kapucni problémájára jó megoldás a bicajos sisak: az leszorítja oldalt a kapucnit, így lehet jobbra-balra-hátra nézegetni.

Aleko 2010.01.15. 12:55:24

Sziasztok Bringások, minden reggel a sztrájk alatt Örs vezér tér, Móricz Zsiga 20-28 perc. Sosem mérem le a km-rt de az idő mindig annyi, nyáron talán kevesebb. Autósok próbálkoznak, leszorítani is, de leszarom, nem foglakozok velük, mire kimászik a kocsiból már eltűntem mint a kámfor. Tegnap egy indekszelés kimaradás miatt majdnem egy telefonfülkének csapódtam, mellé mentem, hogy megkérjem: Uram ez nem volt szép, erre meg mit anyázol köcsög. Azért nem vagyok debil nem anyázok egyből. Lehet hogy süket volt. nekiállt kergetőzni és még egyirányu utcába is behajtott.
nagy az Isten állatkertje
süti beállítások módosítása