A Dráva utcába épült bicikliút balesetveszélyes, logikátlan és még drága is.
Címkék: budapest videó demonstráció bicikliút
43 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr25907511
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Silent Bob 2009.01.28. 12:27:03
Ez a bringaút amúgy mikor épült?
trewq 2009.01.28. 12:27:58
Pár hónapja épült (de már úgy néz ki, mintha 30 éves lenne)
grigorij (törölt) 2009.01.28. 12:39:43
Mi ez, valami új KISZ-szerveződés?
Most ezek az "aktivisták" azon a környéken laknak?
Mert ilyen van ám máshol is! Ugyanebben a kerületben a Röppentyű/Göncöl utcában életveszélyes a kerékpárút! Nem csak a Fiastyúk és a Gyöngyösi utcai hasonló kereszteződés miatt, hanem a kibszott úthibák miatt!
Ja, hogy itt nem a valódi megoldás keresése a cél, hanem mindenféle gittegylet PR tevékenysége...
Üzenem a "kedves" elnőkúrnak, hogy a nénikéjének intézze a közös busz/kerékpársávot!
Ha figyele és nem csak tüntetne, akkor tudná, hogy egy közúti sáv széle tartalmazza a kátyúk döntő többségét, hogy ezekben a sávokban természetes a felhullámosodás, aszfaltgyűrődés!
Ha tehát ide kényszerítik a kerekeseket, akkor kva sok baleset és emberhalál lesz!
Szóval nem tüntetni kell - azt a komcsik csinálták régen!
Most ezek az "aktivisták" azon a környéken laknak?
Mert ilyen van ám máshol is! Ugyanebben a kerületben a Röppentyű/Göncöl utcában életveszélyes a kerékpárút! Nem csak a Fiastyúk és a Gyöngyösi utcai hasonló kereszteződés miatt, hanem a kibszott úthibák miatt!
Ja, hogy itt nem a valódi megoldás keresése a cél, hanem mindenféle gittegylet PR tevékenysége...
Üzenem a "kedves" elnőkúrnak, hogy a nénikéjének intézze a közös busz/kerékpársávot!
Ha figyele és nem csak tüntetne, akkor tudná, hogy egy közúti sáv széle tartalmazza a kátyúk döntő többségét, hogy ezekben a sávokban természetes a felhullámosodás, aszfaltgyűrődés!
Ha tehát ide kényszerítik a kerekeseket, akkor kva sok baleset és emberhalál lesz!
Szóval nem tüntetni kell - azt a komcsik csinálták régen!
Silent Bob 2009.01.28. 12:58:08
@trewq:
Akkor azért nem vettem észre, pedig arra jártam egész ősszel. Mondjuk én a Révész utcában szoktam inkább, ott kisebb a forgalom, csak a végén a macskakő szar.
Akkor azért nem vettem észre, pedig arra jártam egész ősszel. Mondjuk én a Révész utcában szoktam inkább, ott kisebb a forgalom, csak a végén a macskakő szar.
csattanó 2009.01.28. 12:59:42
grigorij 2009.01.28. 12:39:43
Úgye te csak box meccsen hallottad a jobbhorog kifejezést. egy kicsit gondolj bele, mennyivel egyértelműbb a helyzet, ha a nem az út szélére a padkához közel, a csatorna fedelek és kátyuk tömegén kell tekerned, hanem a sáv közepén szabályosan haladhatsz. Most persze maj jön az, hogy a forgalom és a tömegközlekedés akadályozása, meg kellene tanulnunk kulturáltan közlekedni, segítve egymást nem hátráltatva. Igen is a kerékpáros érdekvédelmi szervezeteket megkérdezve kell az újabb kerékpáros infrastruktúrákat fejleszteni, és nem rálőcsölni egy épület beruházójára, hogy, ugyan oldja már meg azon a 100 méteren a bicikli út építését, mert különben ejnye bejnye, hát ilyen ez a mostani is. Rossz példa!
Úgye te csak box meccsen hallottad a jobbhorog kifejezést. egy kicsit gondolj bele, mennyivel egyértelműbb a helyzet, ha a nem az út szélére a padkához közel, a csatorna fedelek és kátyuk tömegén kell tekerned, hanem a sáv közepén szabályosan haladhatsz. Most persze maj jön az, hogy a forgalom és a tömegközlekedés akadályozása, meg kellene tanulnunk kulturáltan közlekedni, segítve egymást nem hátráltatva. Igen is a kerékpáros érdekvédelmi szervezeteket megkérdezve kell az újabb kerékpáros infrastruktúrákat fejleszteni, és nem rálőcsölni egy épület beruházójára, hogy, ugyan oldja már meg azon a 100 méteren a bicikli út építését, mert különben ejnye bejnye, hát ilyen ez a mostani is. Rossz példa!
amondó (törölt) 2009.01.28. 13:01:02
@grigorij:
Azért mégse tüntethetnek a biciklisek, hogy a 90 óta épült bringautakat egyik napról a másikra építsék át, ezt viszont sok pénzért, frissen csinálták ilyenre, azután, hogy a városvezetés megígérte, hogy kikéri a biciklisek véleményét az új utakról, és általánosságban egyetértett a kerékpárosok úttesten való elhelyezéséről.
Ami neked gittegylet, az pedig egy civil szervezet magyarországi viszonylatban sok taggal, akik tagdíjukkal tartják fenn a szervezet működését (azaz saját pénzükből, nem állami támogatásból).
A közúti sáv szélét pedig ugyanúgy karban lehet tartani, sőt olcsóbban is, mint egy különálló bicikliutat.
Azért mégse tüntethetnek a biciklisek, hogy a 90 óta épült bringautakat egyik napról a másikra építsék át, ezt viszont sok pénzért, frissen csinálták ilyenre, azután, hogy a városvezetés megígérte, hogy kikéri a biciklisek véleményét az új utakról, és általánosságban egyetértett a kerékpárosok úttesten való elhelyezéséről.
Ami neked gittegylet, az pedig egy civil szervezet magyarországi viszonylatban sok taggal, akik tagdíjukkal tartják fenn a szervezet működését (azaz saját pénzükből, nem állami támogatásból).
A közúti sáv szélét pedig ugyanúgy karban lehet tartani, sőt olcsóbban is, mint egy különálló bicikliutat.
Perillustris 2009.01.28. 13:04:12
@grigorij: "ezekben a sávokban természetes a felhullámosodás, aszfaltgyűrődés"
Meghajolok tudásod előtt.
Meghajolok tudásod előtt.
Crackpot 2009.01.28. 13:09:01
Jól értem hogy az a baj, hogy a Kárpát utca Dráva utca sarkon rosszul van szinkronizálva a lámpa?
Crackpot 2009.01.28. 13:14:50
@amondó: Ettől nem lettem okosabb, a videóból csak ennyi jött le. (ok, azt értem hogy drága, de azon nem segít megszüntetés)
nagylalo 2009.01.28. 13:15:38
hm... ha nem csinalnak bicikliutat, akkor az a baj, ha csinalnak, akkor az.
victoriginal 2009.01.28. 13:18:27
az a jó, ha csinálnak,
de az a baj, ha rosszat, életveszélyeset csinálnak.
mint ahogy itt is tették.
annak ellenére, hogy a kerékpár szövetség ugatott nekik, hogy így nem kéne.
de mégis megépítették. mer csak.
az a baaaj....
de az a baj, ha rosszat, életveszélyeset csinálnak.
mint ahogy itt is tették.
annak ellenére, hogy a kerékpár szövetség ugatott nekik, hogy így nem kéne.
de mégis megépítették. mer csak.
az a baaaj....
bocage 2009.01.28. 13:20:33
@Crackpot:
Az a baj, hogy a jobbra kis ívben kanyarodó autók veszélyt jelentenek, mert a kerékpárúton haladót nem veszik időben észre. Ez a leggyakoribb baleseti forrás!
Az a baj, hogy a jobbra kis ívben kanyarodó autók veszélyt jelentenek, mert a kerékpárúton haladót nem veszik időben észre. Ez a leggyakoribb baleseti forrás!
Czigler Zsolt 2009.01.28. 13:26:03
...utcában...
...Dráva utcáBAN!!!...
Hogy ez mitől olyan nehéz??
...Dráva utcáBAN!!!...
Hogy ez mitől olyan nehéz??
Crackpot 2009.01.28. 13:40:47
@decibá: Nade nem lehetne ezt egy plusz lámpával megoldani?
Kuku 2009.01.28. 13:52:08
@grigorij:
Az úthibákba nem haltak bele biciklisták, viszont ezekbe a bicikliutakba egyre több. Van olyan ahol minden héten van baleset (Szilágyi E.), csak a jobbra kisív általában lassú művelet így csak ott volt eddig halálos ahol kamion vagy nehézteherautó csinálta:
- Stefánia-Thököly: sóderszállító
- Kőbányai-Hungária: kamion
- Kőbányai-Horog u.: kamion
Mindegyik ugyanaz a szituáció. Jobbra kanyar, holttér, bringás mögül érkezik, csatt. A bringásnak mindig zöld volt.
Most te jössz! Sorold fel a kátyúk miatti halálos baleseteket.
Egyébként pedig minden ilyen akció után büszkébbnek érzem magam hogy a tagdíjammal (többszáz társammal együtt) fenntartom a Kerékpárosklubot. Nincs ebben semmi komcsi. Ez inkább európai.
Az úthibákba nem haltak bele biciklisták, viszont ezekbe a bicikliutakba egyre több. Van olyan ahol minden héten van baleset (Szilágyi E.), csak a jobbra kisív általában lassú művelet így csak ott volt eddig halálos ahol kamion vagy nehézteherautó csinálta:
- Stefánia-Thököly: sóderszállító
- Kőbányai-Hungária: kamion
- Kőbányai-Horog u.: kamion
Mindegyik ugyanaz a szituáció. Jobbra kanyar, holttér, bringás mögül érkezik, csatt. A bringásnak mindig zöld volt.
Most te jössz! Sorold fel a kátyúk miatti halálos baleseteket.
Egyébként pedig minden ilyen akció után büszkébbnek érzem magam hogy a tagdíjammal (többszáz társammal együtt) fenntartom a Kerékpárosklubot. Nincs ebben semmi komcsi. Ez inkább európai.
Kuku 2009.01.28. 13:54:59
@Crackpot:
A luszlámpa nem segít az eddigi gázolások mind zöldben voltak. Az pedig nyilván nem megvalósítható hogy a párhuzamos autóúton más ütemben legyen a zöld.
Ezt kerékpársávval lehet megoldani. Ott huszadakkora a veszély. Lát a sofőr.
A luszlámpa nem segít az eddigi gázolások mind zöldben voltak. Az pedig nyilván nem megvalósítható hogy a párhuzamos autóúton más ütemben legyen a zöld.
Ezt kerékpársávval lehet megoldani. Ott huszadakkora a veszély. Lát a sofőr.
Pötyy 2009.01.28. 14:03:30
Tisztelt uraim!
Önök értelmesnek néznek ki a hozzászólások alapján, meséljék már el nekem, miért veszélyesebb egy jobbra kis ívben keresztezett kerékpárút, mint egy sima közúti kereszteződés?
A szabályok tiszták, és nem igaz, hogy nem látható, ha jön valaki. Csak körül kéne nézni az autósnak. Értem én, hogy nem teszi, de akkor talán ezen kéne változtatni, nem arról álmodozni, hogy demszky-gömbbel körberakott kerékpárutak épülnek majd mindenhova, amihez minden kereszteződésnél kapcsolódik egy felül- vagy aluljáró, hogy se gyalogos, se autós véletlenül se érintse az aszfaltját.
Önök értelmesnek néznek ki a hozzászólások alapján, meséljék már el nekem, miért veszélyesebb egy jobbra kis ívben keresztezett kerékpárút, mint egy sima közúti kereszteződés?
A szabályok tiszták, és nem igaz, hogy nem látható, ha jön valaki. Csak körül kéne nézni az autósnak. Értem én, hogy nem teszi, de akkor talán ezen kéne változtatni, nem arról álmodozni, hogy demszky-gömbbel körberakott kerékpárutak épülnek majd mindenhova, amihez minden kereszteződésnél kapcsolódik egy felül- vagy aluljáró, hogy se gyalogos, se autós véletlenül se érintse az aszfaltját.
Crackpot 2009.01.28. 14:07:04
Es ha egy fekvőrendőr szerű lenne a zebra helyén, mint a Vág utca Visegrádi utca sarkán?
amondó (törölt) 2009.01.28. 14:24:23
@Pötyy:
"em arról álmodozni, hogy demszky-gömbbel körberakott kerékpárutak épülnek majd mindenhova" :
Ez az, amit NEM akarunk. Kerékpársávot akarunk, demszky-gömb, karó, stb nélkül. Az úttesten akarunk menni, minden kivételezés nélkül, úgy, mint a többi jármű.
A szabályok tiszták, ezzel az erővel pl korlátra se lenne szükség az országutak mellett, mert ugye, ha minden autós betartja a szabályokat, akkor senki se tér le az útról.
Nem lehet felfogni a sok okoskodónak, hogy vannak veszélyes és kevésbé veszélyes megoldások? És ha több pénzért a veszélyesebbet (ráadásul kényelmetlenebbet) építik, akkor talán tiltakozni kell?
"em arról álmodozni, hogy demszky-gömbbel körberakott kerékpárutak épülnek majd mindenhova" :
Ez az, amit NEM akarunk. Kerékpársávot akarunk, demszky-gömb, karó, stb nélkül. Az úttesten akarunk menni, minden kivételezés nélkül, úgy, mint a többi jármű.
A szabályok tiszták, ezzel az erővel pl korlátra se lenne szükség az országutak mellett, mert ugye, ha minden autós betartja a szabályokat, akkor senki se tér le az útról.
Nem lehet felfogni a sok okoskodónak, hogy vannak veszélyes és kevésbé veszélyes megoldások? És ha több pénzért a veszélyesebbet (ráadásul kényelmetlenebbet) építik, akkor talán tiltakozni kell?
amondó (törölt) 2009.01.28. 14:26:27
@Crackpot:
Igen, mindent meg lehet oldani, valóban, és ha fekvőrendőr se elég, akkor jöhet a sorompó, felüljáró, alagút, stb... De mi lenne, ha eleve úgy csinálnának meg valamit, hogy ne kelljen még sokáig buherálni ahhoz, hogy biztonságos legyen.
A megoldásod a rásétáló, kereszteződésben rááló gyalogosok kérdését pedig egyáltalán nem oldaná meg.
Igen, mindent meg lehet oldani, valóban, és ha fekvőrendőr se elég, akkor jöhet a sorompó, felüljáró, alagút, stb... De mi lenne, ha eleve úgy csinálnának meg valamit, hogy ne kelljen még sokáig buherálni ahhoz, hogy biztonságos legyen.
A megoldásod a rásétáló, kereszteződésben rááló gyalogosok kérdését pedig egyáltalán nem oldaná meg.
Perillustris 2009.01.28. 14:28:57
@Pötyy: Mert ha egy kanyart be lehet venni 60-nal, akkor be is veszik: www.freevlog.hu/video/6135.html
amondó (törölt) 2009.01.28. 14:33:53
@Pötyy:
Egy kétoldali kerékpársáv (amit szeretnénk) tökéletesen beleillik az út logikájába. Jobb oldalt megy a biciklis, az autós, ugyanúgy kell mindkettőnek elsőbbséget adni, ugyanúgy ad mindkettő elsőbbséget, ha kanyarodik.
Az egy oldalon vezetett kétirányú kerékpárút (ami itt épült) megduplázza a kereszteződések bonyolultságát. A kisívben kanyarodó autós csak helyismeret birtokában tudja, hogy a járda egyben kerékpárút, egyébként a közlekedés logikája szerint nem kellene kisívű kanyarodás közben szemből és hátulról járművet várnia. Nagyívben kanyarodva még nagyobb a katyvasz, ugyanis először szeme elsőbbséget ad, majd mielőtt az úttestet elhagyná, még két irányba (szembe és hátra!) elsőbbséget kell adnia. Egy rövid művelet során kell 3 irányba néznie, ráadásul a bicikliutat buszmegálló, telefonfülke, fák, bokrok, gyalogosok takarják. Bármelyik irányt eltéveszti, ott a baj.
A lényeg az, hogy egyszerűbb szituáció --> kevesebb lehetőség a tévedésre --> kevesebb baleset. Érthető így már?
Az már egy másik szempont, hogy a járdán kanyargó bicikliúton haladni se tudunk.
Egy kétoldali kerékpársáv (amit szeretnénk) tökéletesen beleillik az út logikájába. Jobb oldalt megy a biciklis, az autós, ugyanúgy kell mindkettőnek elsőbbséget adni, ugyanúgy ad mindkettő elsőbbséget, ha kanyarodik.
Az egy oldalon vezetett kétirányú kerékpárút (ami itt épült) megduplázza a kereszteződések bonyolultságát. A kisívben kanyarodó autós csak helyismeret birtokában tudja, hogy a járda egyben kerékpárút, egyébként a közlekedés logikája szerint nem kellene kisívű kanyarodás közben szemből és hátulról járművet várnia. Nagyívben kanyarodva még nagyobb a katyvasz, ugyanis először szeme elsőbbséget ad, majd mielőtt az úttestet elhagyná, még két irányba (szembe és hátra!) elsőbbséget kell adnia. Egy rövid művelet során kell 3 irányba néznie, ráadásul a bicikliutat buszmegálló, telefonfülke, fák, bokrok, gyalogosok takarják. Bármelyik irányt eltéveszti, ott a baj.
A lényeg az, hogy egyszerűbb szituáció --> kevesebb lehetőség a tévedésre --> kevesebb baleset. Érthető így már?
Az már egy másik szempont, hogy a járdán kanyargó bicikliúton haladni se tudunk.
Crackpot 2009.01.28. 14:34:31
@amondó: Persze jobb lenne elsőre jól megcsinálni, de ha ez nem sikerül, akkor a lehető legrosszabb megoldás szerintem, azt mondani hogy inkább hagyjuk az egészet, bontsuk le, vessük be sóval fűvel. És persze a rásétáló gyalogosok kérdését nem oldaja meg, dehát haladjunk kis lépésekben.
amondó (törölt) 2009.01.28. 14:35:15
először szemBe (elírás)
amondó (törölt) 2009.01.28. 14:38:29
@Crackpot:
Nem! Így a legjobb megoldás. Egy ilyen utat óriási pénzösszegek ráfordításával SEM lehet normálisra csinálni. A bajcsy zs útba pl mindent beleöltek, amit lehet, és még mindig nem jó. Te szeretnéd, hogy az adóforintjaidat arra fordítsák, hogy valami nagyon szarból kicsit kevésbé szarabbat csináljanak nekünk?
Sóval meg nem kell behinteni,inkább növényeket ültessenek rá, az ott lakók örömére. Vagy hagyják meg járdának.
A demonstráció célja pedig az, hogy ilyen többet ne épüljön. Amit egyébként már előzőleg megígértek.
Nem! Így a legjobb megoldás. Egy ilyen utat óriási pénzösszegek ráfordításával SEM lehet normálisra csinálni. A bajcsy zs útba pl mindent beleöltek, amit lehet, és még mindig nem jó. Te szeretnéd, hogy az adóforintjaidat arra fordítsák, hogy valami nagyon szarból kicsit kevésbé szarabbat csináljanak nekünk?
Sóval meg nem kell behinteni,inkább növényeket ültessenek rá, az ott lakók örömére. Vagy hagyják meg járdának.
A demonstráció célja pedig az, hogy ilyen többet ne épüljön. Amit egyébként már előzőleg megígértek.
Pötyy 2009.01.28. 14:49:53
@amondó: OK, legyen kétoldali kerékpársáv. És akkor hogy oldod meg, hogy aki jobbra akar kanyarodni elsőbbséget adjon a hátulról érkező kerékpárosnak? Ott még kevésbé látni, mert nem a környezeti elemek takarják ki, hanem maga az autó.
Pötyy 2009.01.28. 14:51:17
ha úgy érted, hogy a jobb szélső sáv legyen közös, akkor az oké. Csak hát nincs mindenhol 2x2 sávos út
Pötyy 2009.01.28. 14:54:40
Szerintem a megoldás egyszerűen annyi lenne, hogy tudatosítjuk a közlekedőkben, hogy városban is vannak kerékpározók, és ők ugyanúgy részei a közlekedésnek, mint a többiek. A gyalogosokban, az autósokban és persze a kerékpárosokban is (itt az ők IS részei a közlekedésneken van a hangsúly). Ha látom, hogy egy marha jobbra kanyarodva nem fog elsőbbséget adni, megállok, mintahogy autóval is megállok, ha látom, hogy valaki belemegy a pirosba. Amit anno az Erzsébet- híd alatt csináltak, az tényleg veszélyes, mert egyik fél sem láthatta a keresztező utat, de itt szó sincs erről.
amondó (törölt) 2009.01.28. 14:56:51
@Pötyy:
Jól érted. Több lehetőség van:
- Jobb szélső sáv lehet közös (ilyenkor ez legyen a szélesebb sáv)
- Ha nincs 2×2 sáv, akkor külön biciklisáv (annak nem kell túl sok hely)
- Ha buszsáv van, akkor lehet közös busz-bicikli sáv (főleg, ha nem jár túl sok busz arrafelé)
- Még létezik olyan megoldás is, hogy simán csak közös használatú sáv az autókkal. (Ugyanis minden úton lehet biciklizni, kivéve az autópályán, meg ahol ezt külön megtiltják)
A kanyarodást úgy oldják meg, mint BÁRMELY többsávos úton. Ha kanyarodsz, akkor jobbra sávolsz, tükörben hátranézel, hogy van-e biciklis, és ha nincs, akkor besávolsz a biciklisek sávjába. Az egyenesen haladó biciklis meg (ha van esze) BALRÓL kerül, így nem megy alád.
Így okkés?
Jól érted. Több lehetőség van:
- Jobb szélső sáv lehet közös (ilyenkor ez legyen a szélesebb sáv)
- Ha nincs 2×2 sáv, akkor külön biciklisáv (annak nem kell túl sok hely)
- Ha buszsáv van, akkor lehet közös busz-bicikli sáv (főleg, ha nem jár túl sok busz arrafelé)
- Még létezik olyan megoldás is, hogy simán csak közös használatú sáv az autókkal. (Ugyanis minden úton lehet biciklizni, kivéve az autópályán, meg ahol ezt külön megtiltják)
A kanyarodást úgy oldják meg, mint BÁRMELY többsávos úton. Ha kanyarodsz, akkor jobbra sávolsz, tükörben hátranézel, hogy van-e biciklis, és ha nincs, akkor besávolsz a biciklisek sávjába. Az egyenesen haladó biciklis meg (ha van esze) BALRÓL kerül, így nem megy alád.
Így okkés?
amondó (törölt) 2009.01.28. 15:00:08
@Pötyy:
"Szerintem a megoldás egyszerűen annyi lenne, hogy tudatosítjuk a közlekedőkben, hogy városban is vannak kerékpározók, és ők ugyanúgy részei a közlekedésnek, mint a többiek"
Itt a pont. Erről van szó. Csak éppen a biciklijárda építése pont az ellenkezőjét tudatosítja, t.i. azt, hogy a biciklis nem része a forgalomnak, attól külön kell választani. Ezért van az, hogy az úttesten szabályosan és tempósan biciklizve még ott is alapból rámdudálnak, ahol nincs is bicikliút.
A biciklisekben meg azt tudatosítja a bringajárda, hogy a KRESZt nem érdemes betartani, mert amúgy se vesznek nagykorú közlekedőnek.
"Szerintem a megoldás egyszerűen annyi lenne, hogy tudatosítjuk a közlekedőkben, hogy városban is vannak kerékpározók, és ők ugyanúgy részei a közlekedésnek, mint a többiek"
Itt a pont. Erről van szó. Csak éppen a biciklijárda építése pont az ellenkezőjét tudatosítja, t.i. azt, hogy a biciklis nem része a forgalomnak, attól külön kell választani. Ezért van az, hogy az úttesten szabályosan és tempósan biciklizve még ott is alapból rámdudálnak, ahol nincs is bicikliút.
A biciklisekben meg azt tudatosítja a bringajárda, hogy a KRESZt nem érdemes betartani, mert amúgy se vesznek nagykorú közlekedőnek.
Crackpot 2009.01.28. 15:03:56
@amondó: Én jobban érezném magam, ha a lányom amikor már biciklizni fog, a járda melletti úton tudna (biztonságban) hazajutni (a Drávától nem messze lakunk), nem pedig az úttesten két troli között kéne tekernie. Az érveket értem, de mégis jó lenne ha meg lehetne oldani ezt a járdán.
Pötyy 2009.01.28. 15:10:56
@amondó: Leírtad a fontos pontot, csak nem biztos, hogy észrevetted: bármely úton lehet közlekedni, kivéve autópálya (és az egyszámjegyű főutak, bár ott ez külön van táblával jelezve). Tehát senki egy kukkot nem szól, ha te az úton tekersz, csak a dudáló autósok. Sajnos ők akkor is dudálni fognak, ha ott lesz egy kerékpárjel az aszfalton.
Az nem lenne jó megoldás, ha te, aki tapasztalt 30 fölötti sebességgel közlekedik és nem ijed meg attól, ha elhúz mellette a piros hetes az úton kerékpároznál, az apuka meg a 10 éves kislányával a járdán? Csak azt nem értem miért akarjátok őket is az úttestre kényszeríteni? Őket nem fogja elütni egy jobbra kanyarodó autó, mert megállnak a kereszteződés előtt, ahogy egy normális gyalogos is megteszi ezt, hiába van elsőbbsége, és csak akkor megy tovább, ha látja, hogy nem jön senki, vagy tényleg megkapta ami jár.
Én mindenesetre a megegyezésen vagyok :)
Az nem lenne jó megoldás, ha te, aki tapasztalt 30 fölötti sebességgel közlekedik és nem ijed meg attól, ha elhúz mellette a piros hetes az úton kerékpároznál, az apuka meg a 10 éves kislányával a járdán? Csak azt nem értem miért akarjátok őket is az úttestre kényszeríteni? Őket nem fogja elütni egy jobbra kanyarodó autó, mert megállnak a kereszteződés előtt, ahogy egy normális gyalogos is megteszi ezt, hiába van elsőbbsége, és csak akkor megy tovább, ha látja, hogy nem jön senki, vagy tényleg megkapta ami jár.
Én mindenesetre a megegyezésen vagyok :)
amondó (törölt) 2009.01.28. 15:23:37
@Pötyy:
Pötty, sajnos az is benne van a KRESZben, hogy ha van párhuzamos bicikliút, akkor ott kell menni. A biciklijárdát is használni kell, kivéve, ha gyalogosok vannak rajta. Alapból büntet a rendőr (tapasztalatból mondom), ha az úttesten megyek, és csak utólag lehet kifogásolni a büntetést azzal az indokkal, hogy a gyalogosok miatt nem tudtam volna haladni.
Ha más nagy európai városokban képesek a piros hetesek a biciklisek földöntése nélkül haladni, akkor talán ez nálunk is sikerülne. A 10 éves kislány pedig bicikliút hiányában is nyugodtan mehet a járdán, csak a kereszteződésben szálljon le (mint egy galogos).
Azért rossz ez a bicikliút, mert a 10 éves kislánnyal elhiteti, hogy ott nagyobb biztonságban van, mintha az úttesten menne, aztán mire 18 lesz, addigra egyszer biztosan elcsapják.
A KRESZ jelenlegi szabályainak tükrében tehát a kerékpárút-táblát le kéne szedni, a 10 éves kislány meg a járdán tekerjen, majd felügyelettel kisforgalmú utakon folytassa, aztán mire 15 lesz, addigra már magabiztosan haladhat a biciklisávban.
@Crackpot:
Nekem nincsen gyerekem, és Budán lakom, viszont ha lenne, akkor nagyon nem szeretném, ha a II. kerületi szűk bringajárdákat használná.
Pötty, sajnos az is benne van a KRESZben, hogy ha van párhuzamos bicikliút, akkor ott kell menni. A biciklijárdát is használni kell, kivéve, ha gyalogosok vannak rajta. Alapból büntet a rendőr (tapasztalatból mondom), ha az úttesten megyek, és csak utólag lehet kifogásolni a büntetést azzal az indokkal, hogy a gyalogosok miatt nem tudtam volna haladni.
Ha más nagy európai városokban képesek a piros hetesek a biciklisek földöntése nélkül haladni, akkor talán ez nálunk is sikerülne. A 10 éves kislány pedig bicikliút hiányában is nyugodtan mehet a járdán, csak a kereszteződésben szálljon le (mint egy galogos).
Azért rossz ez a bicikliút, mert a 10 éves kislánnyal elhiteti, hogy ott nagyobb biztonságban van, mintha az úttesten menne, aztán mire 18 lesz, addigra egyszer biztosan elcsapják.
A KRESZ jelenlegi szabályainak tükrében tehát a kerékpárút-táblát le kéne szedni, a 10 éves kislány meg a járdán tekerjen, majd felügyelettel kisforgalmú utakon folytassa, aztán mire 15 lesz, addigra már magabiztosan haladhat a biciklisávban.
@Crackpot:
Nekem nincsen gyerekem, és Budán lakom, viszont ha lenne, akkor nagyon nem szeretném, ha a II. kerületi szűk bringajárdákat használná.
szciklon 2009.01.28. 18:24:23
Eddig engem MINDIG bicikliúton akartak elütni, nem megadott elsőbbség miatt. Az úttesten maximum megajtóztak.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.01.28. 19:38:50
@Pötyy: A gyalogos 5-tel megy, a kerékpáros 20-40-nel. Nagyon nem mindegy!
De visszakérdezek: az autók miért nem állnak mg a zebránál, amikor az sokkal jobban belátható, mint egy kerékpáruttal történő keresztezés? Ha erre a kérdésre megtalálod a választ, részben megkapod a választ a sajátodra is.
Azt meg ne várd el, hogy csak itt, csak most, csak neked el fogják magyarázni a kerékpárúttal kapcsolatos összes problémát és a potenciális megoldásokat. Tessék utánaolvasni: mek.oszk.hu/01200/01210/01210.pdf
De visszakérdezek: az autók miért nem állnak mg a zebránál, amikor az sokkal jobban belátható, mint egy kerékpáruttal történő keresztezés? Ha erre a kérdésre megtalálod a választ, részben megkapod a választ a sajátodra is.
Azt meg ne várd el, hogy csak itt, csak most, csak neked el fogják magyarázni a kerékpárúttal kapcsolatos összes problémát és a potenciális megoldásokat. Tessék utánaolvasni: mek.oszk.hu/01200/01210/01210.pdf
RoGeR 2009.01.29. 10:50:11
@Pötyy:
"És akkor hogy oldod meg, hogy aki jobbra akar kanyarodni elsőbbséget adjon a hátulról érkező kerékpárosnak? Ott még kevésbé látni, mert nem a környezeti elemek takarják ki, hanem maga az autó."
Ömm, egy jól beállított tükörrel hátra jól látsz, csak oldalra takarsz ki mindent.
Kanyarodás előtt illene belenéznie mindenkinek a tükörbe jópárszor, hogy lássa hogy jön-e valaki. (Sajnos a kivilágítatlan bringások ellen nem véd este)
Tudom, nehéz megcsinálni, nekem is azóta megy mióta évente 1000-1500 kilométert megyek városban kerékpárral.
"És akkor hogy oldod meg, hogy aki jobbra akar kanyarodni elsőbbséget adjon a hátulról érkező kerékpárosnak? Ott még kevésbé látni, mert nem a környezeti elemek takarják ki, hanem maga az autó."
Ömm, egy jól beállított tükörrel hátra jól látsz, csak oldalra takarsz ki mindent.
Kanyarodás előtt illene belenéznie mindenkinek a tükörbe jópárszor, hogy lássa hogy jön-e valaki. (Sajnos a kivilágítatlan bringások ellen nem véd este)
Tudom, nehéz megcsinálni, nekem is azóta megy mióta évente 1000-1500 kilométert megyek városban kerékpárral.
Donor 2009.01.29. 14:12:01
@amondó: Azt tegyük hozzá még, hogy az úton szeretnénk menni, de úgy hogy erre az út kialakítása is alkalmas legyen.
Pl. elég széles hogy sávon belül biztonságosan megelőzhessenek az autók.
Amúgy aki szerint ez nem veszélyes az próbáljon meg 1 hétig bringával közlekedni ilyen megoldású bringautakon. A saját tapasztalat mindennél meggyőzőbb.
Pl. elég széles hogy sávon belül biztonságosan megelőzhessenek az autók.
Amúgy aki szerint ez nem veszélyes az próbáljon meg 1 hétig bringával közlekedni ilyen megoldású bringautakon. A saját tapasztalat mindennél meggyőzőbb.
Donor 2009.01.29. 14:15:23
@Crackpot: Persze és maradjon minden a lehető legrosszabb mert ha már egyszer pénzbe került akkor nehogy már változtassunk?
Valóban ez megy Magyarországon, nézzétek meg az eredményét.
Valóban ez megy Magyarországon, nézzétek meg az eredményét.
Donor 2009.01.29. 14:21:43
@amondó: Ezen felül, azt se hagyjuk figyelmen kívül hogy közös sáv esetén meg kell előzni a bringást, vagyis az autósnak tudnia kell hogy ott van. Külön bringaút esetén pedig pont annyira nem érdekli az autóst mint ahogy az sem hogy milyen színű a virág az út melletti házak ablakában, tehát kanyarodáskor kellene észrevennie egy nem túl jó helyzetből.
Donor 2009.01.29. 14:33:41
Egyébként nem értem, hogy azok akik nem bringáznak, honnan a fenéből gondolják, hogy jobban tudják mi a jó a bringásoknak?
Ez nem egy elvont dolog. Az ember bringázik akkor garantáltan lesznek konfliktus helyzetek, így tapasztalati úton minden bringás tudja mik a problémás szituk és mik azok a helyzetek amik jól működnek. PONT. Ezzel egyetlen elméleti fejtegetés sem képes vitába szállni, mégis mindenki meg akarja nekünk magyarázni hogy miért vagyunk hülyék?
Ez olyan mintha valaki a gravitációt akarná kidumálni, hogy a dolgok nem is esnek le.
Ez nem egy elvont dolog. Az ember bringázik akkor garantáltan lesznek konfliktus helyzetek, így tapasztalati úton minden bringás tudja mik a problémás szituk és mik azok a helyzetek amik jól működnek. PONT. Ezzel egyetlen elméleti fejtegetés sem képes vitába szállni, mégis mindenki meg akarja nekünk magyarázni hogy miért vagyunk hülyék?
Ez olyan mintha valaki a gravitációt akarná kidumálni, hogy a dolgok nem is esnek le.
Crackpot 2009.01.29. 20:13:33
@Donor: Uhh, ilyet én biztos nem írtam. Éppen az ellenkezőjet: javítsuk meg, ahelyett hogy bezárnánk, lebontanánk, nem használnánk.
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.02.06. 05:42:47
úgy egy hónapja a szigetfutásról visszafele megláttuk ezt a bringautat, gyorsan végig is futottunk rajta, teljesen ledőbbentünk, hogy egy aluljáróba vezet. azt hittük ez vmi vicc és majd tovább is lesz, ha befejezik. ezekszerint le kell ugratni a lépcsőn... tök jó.
van egy ilyen értelmetlen bringaút a soroksári úton is erzsébet határába. a t-com ügyfélszolgálat és a mol (vagy omv) kút előtt tart kb 200 méteren keresztül semmiből-semmibe. statisztika?
van egy ilyen értelmetlen bringaút a soroksári úton is erzsébet határába. a t-com ügyfélszolgálat és a mol (vagy omv) kút előtt tart kb 200 méteren keresztül semmiből-semmibe. statisztika?