Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bagaméri kávézni megy

2014.05.12. 10:27 - Becherpig

A Keménykalap és krumpliorr fagylaltos bringája és a rendszerváltás előtti balatoni főttkukoricás biciklik után szintet lépett a guruló vendéglátás Magyarországon: egy triciklire épített komplett kávézót Irimiás Balázs. A Pedalocafenak elnevezett projekt az Eleven design hétvégén a Defo Laborban mutatkozott be először a nyilvánosság előtt.

A cargo bicikli vázát Balázs Olaszországból szerezte be, az olaszok viszont Mexikóból hozatták. Ott már eléggé kitapasztalták a triciklis felépítmények csínyját-bínyját, azon főznek, esznek, isznak, sőt az árusok sokszor a platón alszanak. Egy átlagos cargo bicikli súlypontja a tengely felett van, ettől ingataggá, borulékonyabbá válhat. Ennél a gépnél a tengely alá került a súlypont a fenéklemez (ezzel a trükkel alacsonyabbra került a súlypont), de csak annyira, hogy a járdára is fel lehessen hajtani vele a megfeneklés veszélye nélkül. A kávégépekkel, teli víztartályokkal és minden szükséges kellékkel felszerelt tricikli 240 kilót bírna el, de most csak 200 kg körüli a tömege. A felépítményt időjárásálló anyagokból készítette Balázs, sem a nap, sem az eső nem árt neki.

IMG 9988

Balázs már üzemeltetett Japánban egy bringás kávézót, itthon egy olyan helyet szeretett volna nyitni, ami nincs röghöz kötve. A triciklire a jelenleg kapható legnagyobb teljesitményű, hálózatok nélküli módon is üzemeltethető kávégépet, egy angol Fracino Retro karos masinát épített, őrlőstől. A mindössze 50 wattot fogyasztó gép akkumulátorról és gázpalackról is működik, így a tömegeket bárhol ki tudja szolgálni. És igen, akár tömegeket is, az ipari gép óránkánt 240 adagra van kalibrálva. A tetőre távlati célként napelemet szánna, azonban az üveg panelek nehezek, a műanyagból készülőkre még várni kell. Addig is a 300 wattot nyelő örlő meghajtását alakítja majd át úgy, hogy a bringával meghajthassa.

Az tricikli üzemeltetését sem hagyományos módon képzeli el Balázs, nem ragad le egyetlen márkánál és baristánál, független mobil kávéplatformként képzeli. Így akár naponta változhat a csapolt kávé, az első hétvégén például az Alibi Café, a 42 Coffee és a Casino Mocca saját pörkölését lehetett kóstolni. Hogy épp merre jár a kávézó, megtudható a Pedalocafe facebook oldaláról.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr746153558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dark future · http://www.andocsek.hu 2014.05.12. 10:56:32

aztán online pénztárgép lesz-e rajta? :)

anarch 2014.05.12. 12:09:34

www.onlinekassza.hu/hirek/osszes-hir/570-hiaba-kernek-mentesseget-a-mozgoboltosok

[quote]
Az is megoldást jelent, ha a kereskedő a pénztárgépét a napi zárást követően legalább 1 óra időtartamra úgy helyezi el, hogy az elektronikus hírközlő hálózat elérhető legyen.
[/quote]

cenzuratroll bosszanto 2014.05.12. 12:13:17

"Egy átlagos cargo bicikli súlypontja a tengely felett van, ettől ingataggá, borulékonyabbá válhat. "
Ez csak addig igaz, amíg nem tanulsz fizikát. A két tengely között legyen, akkor marad stabil, tök mindegy, hogy fölötte, vagy alatta van. (Nehéz nyelv a magyar, ha már újságírónak hiszed magad, máskor jobban fogalmazz.) Tengelyszint alá eleve macerás tenni a súlypontot, a felépítmény és a polgár aki tekeri bőven felette van, szóval maradjunk abban, nézz meg egy kubikos talicskát, és utána írogass súlypontokról.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.05.12. 12:53:54

Lesz benne kézmosó, tusoló, öltöző, szeméttároló, stb, amit megkövetel a HATÓSÁG?
És természetesen az üzemeltetőjének kereskedő, kerékpárszerelő, tricikliüzemeltető, higénikus, és pincér végzettségének kell lennie. Az időjárásról előre be kell szereznie 10 napra előrejelzést, s azt az összes papírral együtt egy kis kézikocsin maga után kell vontatnia. Az engedélyek kiadásának határideje egyenként 60 nap. Sok kitartást kívánok előre is. Az összes papírhalmozó meg fulladjon meg a bürokráciában.

Becherpig 2014.05.12. 20:57:24

@cenzuratroll bosszanto: részben igazad van, javítottam is, köszi. viszont nem mindegy milyen magasan van a súlypont, a stbailitása pont attól függ, hogy mennyire magas, nem?
süti beállítások módosítása