Áprilisban indul a budapesti közbringa hálózat, Buppáék telepítik az első dokkolókat a belvárosban.
Címkék: bicikli bubi buppa közbringa
142 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr295852387
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
modalsplit 2014.03.10. 19:00:36
@szvsz: "Akinek pár megállóhoz akár tömegközlekedés, akár bubi kell, az megérdemli, hogy fizessen."
Nem értek egyet, van amikor, nincs annyi időd, hogy akár kisebb távolságot gyalog tegyél meg. Mondjuk akinek a munkahelye 40 perc ebédszünetet engedélyez, abba már nem fér bele egy 1-1.5 km-es távolságot oda-vissza megtenni.
@halaloszto: "a legkulso allaomas a vacin a lehel teren lesz. onnan a deakter is csak 2km."
De ebből szerinted az következik, hogy nem is érdemes járműre (akár metróra, akár biciklire szállni) ilyen távra?
Én szeretek sokat sétálni, de akkor, amikor van rá időm és akkor sem egy Váci út levegőjét szívva.
Nem értek egyet, van amikor, nincs annyi időd, hogy akár kisebb távolságot gyalog tegyél meg. Mondjuk akinek a munkahelye 40 perc ebédszünetet engedélyez, abba már nem fér bele egy 1-1.5 km-es távolságot oda-vissza megtenni.
@halaloszto: "a legkulso allaomas a vacin a lehel teren lesz. onnan a deakter is csak 2km."
De ebből szerinted az következik, hogy nem is érdemes járműre (akár metróra, akár biciklire szállni) ilyen távra?
Én szeretek sokat sétálni, de akkor, amikor van rá időm és akkor sem egy Váci út levegőjét szívva.
másnapos 2014.03.10. 19:07:41
Amúgy az nagy kérdés még, hogy a vészlerakó támaszhoz hány sima bringás fog lakatolni? Olyan szép zöld, hogy messziről hívogat: ide, ide!
Ha nem tudnám, hogy az a bubi vésztámasza, én tuti rutinból odalaktolnék, mivel a rendes és használható támaszok eléggé fehér holló jellegűek a belvárosban, vagy nagyon kis kapacitásúak.
A lemez alatti kábel engem is meglep, lesz itt még sós lé (khmm, izé, síkosságmentesítős lé), ami örömest betalál a lemez alá. Vagy ki lesz nyomva szilóval a perem?
Amúgy a rongálástól tartok leginkább: ahol az a menőség, hogy a vadi új járművek ablakiat, szélvédőit összekarcolják, maratják, rommá tegelik, ott nem sok esélyt adok az érintőképernyős utcai tévéknek :(
Ha nem tudnám, hogy az a bubi vésztámasza, én tuti rutinból odalaktolnék, mivel a rendes és használható támaszok eléggé fehér holló jellegűek a belvárosban, vagy nagyon kis kapacitásúak.
A lemez alatti kábel engem is meglep, lesz itt még sós lé (khmm, izé, síkosságmentesítős lé), ami örömest betalál a lemez alá. Vagy ki lesz nyomva szilóval a perem?
Amúgy a rongálástól tartok leginkább: ahol az a menőség, hogy a vadi új járművek ablakiat, szélvédőit összekarcolják, maratják, rommá tegelik, ott nem sok esélyt adok az érintőképernyős utcai tévéknek :(
modalsplit 2014.03.10. 19:11:52
@halaloszto: "az egesz cucc pont ott lesz, ahol a rendes tomegkozlekedes is extrem suru"
Ez nem mindenhol igaz. Például ott van a belvárosban a Holló utca, vagy a Síp utcai, Budán a Kacsa utcai vagy a Fazekas utcai állomás. Ezek pont olyan messze vannak a metró vagy 4-6-os megállóktól, hogy már érdemes legyen egy biciklit igénybe venni.
Ez nem mindenhol igaz. Például ott van a belvárosban a Holló utca, vagy a Síp utcai, Budán a Kacsa utcai vagy a Fazekas utcai állomás. Ezek pont olyan messze vannak a metró vagy 4-6-os megállóktól, hogy már érdemes legyen egy biciklit igénybe venni.
modalsplit 2014.03.10. 19:13:13
@másnapos: Jogos!
Valós veszély, hogy a vészlerakó funkcióját a "magánkerékpárosok" félreértik.
Valós veszély, hogy a vészlerakó funkcióját a "magánkerékpárosok" félreértik.
chirkebaszó 2014.03.10. 20:47:13
máshonnan is megerősítést kaptam, hogy 20 ezer az éves bérlet.
oké, az egy dolog, hogy ennyiért már vesz az ember egy sajátot, amit nem csak a belváros közepén használhat, de könyörgöm, legalább ne hangsúlyozzák már azt a hazugságot, hogy INGYNES!!
ez kb olyan nevetséges, mint hogy megveszem a bkv bérletet is havi 9500-ért, amit aztán INGYEN használhatok...
oké, az egy dolog, hogy ennyiért már vesz az ember egy sajátot, amit nem csak a belváros közepén használhat, de könyörgöm, legalább ne hangsúlyozzák már azt a hazugságot, hogy INGYNES!!
ez kb olyan nevetséges, mint hogy megveszem a bkv bérletet is havi 9500-ért, amit aztán INGYEN használhatok...
halaloszto 2014.03.10. 20:58:57
@modalsplit: egyaltalan nem arra gondoltam hogy ne erne meg 2km-re bringara szallni. arra eri meg legjobban, mert nem is izzadsz meg talan.
arra ertettem, hogy az volt az osszehasonlitas alapja, hogy a vacin olyan ritkan vannak a tomkoz megallok, hogy ott mar tenyleg igaz az allitas, hogy 2-3 megallot is sok legyalogolni. es hogy ez igy irrelevans, mert a bubi elegge csak a belvarost erinti, pl a vaci ut ritkamegallos reszet egyaltalan nem.
Vajk
arra ertettem, hogy az volt az osszehasonlitas alapja, hogy a vacin olyan ritkan vannak a tomkoz megallok, hogy ott mar tenyleg igaz az allitas, hogy 2-3 megallot is sok legyalogolni. es hogy ez igy irrelevans, mert a bubi elegge csak a belvarost erinti, pl a vaci ut ritkamegallos reszet egyaltalan nem.
Vajk
♔bаtyu♔ 2014.03.10. 21:10:20
Nem értem mit kell annyit nyafogni. Fél óra ingyenes, bringával, még ezzel is, fél órán belül kényelmesen elmegyek a Városligettől, mondjuk a Blaháig.
18 ezer bérlet egy évre pedig nagyon is megéri. Nincs gondod a szervizre, nem kell a bringát cipelni a házba, félni, hogy ellopják, csak ledobod egy dokkolóba és mész tovább.
Ljubjanában láttam hasonlót, csak ott kisebb területen van, a dokkolók is kb. 5 bringásak és elég népszerű, de mindig láttam bringákat a dokkolókban.
Szerintem ez kezdésnek nagyon profi és nyilván fejlesztik is. Gond akkor lesz, ha valami üzletet találnak benne a cigányok.
18 ezer bérlet egy évre pedig nagyon is megéri. Nincs gondod a szervizre, nem kell a bringát cipelni a házba, félni, hogy ellopják, csak ledobod egy dokkolóba és mész tovább.
Ljubjanában láttam hasonlót, csak ott kisebb területen van, a dokkolók is kb. 5 bringásak és elég népszerű, de mindig láttam bringákat a dokkolókban.
Szerintem ez kezdésnek nagyon profi és nyilván fejlesztik is. Gond akkor lesz, ha valami üzletet találnak benne a cigányok.
utazo_75 2014.03.10. 21:24:06
szerinem anyázzunk mert törént valami. mindegy miaz, jó vagy rossz, mi csak anyázzunk. ettől leszünk jó magyarok :)
♔bаtyu♔ 2014.03.10. 21:37:32
@chirkebaszó: Miért lenne hazugság. Pontosan elmondja a srác, csak nem figyelsz.
Mész, ledobod a bringát, veszel egy másikat, azt is ledobod, egy harmadikat. Az a lényeg, hogy fél órán belül cserélj bringát.
Azaz nem csak az első félóra ingyenes, hanem akár egy félnap is, tehát bárhová elmehetsz a rendszer határain belül ingyenesen.
Mész, ledobod a bringát, veszel egy másikat, azt is ledobod, egy harmadikat. Az a lényeg, hogy fél órán belül cserélj bringát.
Azaz nem csak az első félóra ingyenes, hanem akár egy félnap is, tehát bárhová elmehetsz a rendszer határain belül ingyenesen.
IP2 2014.03.10. 21:48:14
Alig vártam már, hogy legyen, erre kiderül, hogy ilyen ára lesz?
Valaki már felsorolta egy-két Budapestnél lényegesen jobb életszínvonalat kínáló város árait, ehhez hozzátenném a dublini 20€ éves díjat (amit most emeltek meg duplájára, tavaly még 10€ volt), így azt hiszem, mégsem fogom használni. De mivel sokan erre is lelkendeznek, így biztos ennyi lesz, mert nekünk minden jó...
Valaki már felsorolta egy-két Budapestnél lényegesen jobb életszínvonalat kínáló város árait, ehhez hozzátenném a dublini 20€ éves díjat (amit most emeltek meg duplájára, tavaly még 10€ volt), így azt hiszem, mégsem fogom használni. De mivel sokan erre is lelkendeznek, így biztos ennyi lesz, mert nekünk minden jó...
IP2 2014.03.10. 21:51:38
@utazo_75: Azért anyázunk, mert nem csak a fizetések arányában, hanem abszolút értékben is ez lesz a legdrágább.
otapi 2014.03.10. 22:01:24
Eddig (évek óta) arról volt szó hogy az első félóra ingyenes, erre meg regisztrációs díj van, nem is kevés? Amikor a kiépítést az EU meg az állam állja, akkor a MOL mit ad hozzá, ha még pénzt is szednek érte pluszban?
Nagyon remélem hogy csak beindult a pletyka gépezet és mégis ingyenes lesz, mert ez így...
Nagyon remélem hogy csak beindult a pletyka gépezet és mégis ingyenes lesz, mert ez így...
otapi 2014.03.10. 22:05:45
@♔bаtyu♔: ha "18 ezer bérlet egy évre" mint írod, akkor az bizony nem ingyenes.
Mondjuk a srác annyit mondott erről a videóban, hogy majd később kiderülnek a pontos árak, úgyhogy remélem rémhír az egész.
Mondjuk a srác annyit mondott erről a videóban, hogy majd később kiderülnek a pontos árak, úgyhogy remélem rémhír az egész.
chirkebaszó 2014.03.10. 22:06:10
@♔bаtyu♔:
oké, de ha kifizetem a 20 ezres éves bérletet, akkor 20 ezerbe kerül évente (minimum) tehát nem ingyenes. mindenki eldönti, hogy ennyi pénzért szeretne-e egy olyan bringát amit félóránként cserélnie kell és a csak a belvárosban használhatja, vagy ennyi pénzért vesz egy sajátot.
ezzel nincs semmi gond, csak azzal, hogy ez a szolgáltatás nemhogy nem ingyenes, (ahogy itt sulykolják belénk) de többi külföldi városhoz viszonyítva, és a tervezett 5 ezer ft-s regisztrációs díjhoz viszonyítva kifejezetten horribilis az ára.
de mindenki használja egészséggel, aki akarja, turistáknak tök megéri 500 ft egy napra ha szét akarnak nézni a belvárosban.
szerintem a bérlet drága, mégha olcsóbb is, mint a bkv bérlet, és ennyi pénzért jobban megéri a saját bicó, még akkor is ha szervizelni kell néha, mert azzal legalább kimehetek az oktonról.
az a baj, (illetve nem baj, de ebből a szempontból probléma) hogy ilyen súlyú és tudású bicót, mint a bubi bringa, olcsóbban megveszek mint a bringa éves bérlete. tehát anyagilag nem jövök ki jól. a túrista nem fog bringát venni magának 3 napra, neki jól fog jönni.
ez egy személyes vélemény, te majd használod ezt a 24 kilós, 3 sebességes csodát, ennyi pénzért, ha akarod :)
amúgy itt is izgulhat a nép, ha beugrik vele a bótba, stb (persze lakat nincs hozzá) és egy gyerek, vagy tolvaj, aki nem ismeri még a bubit poénból elteker vele. az egy kicsit sokba fog az emberkének kerülni...
oké, de ha kifizetem a 20 ezres éves bérletet, akkor 20 ezerbe kerül évente (minimum) tehát nem ingyenes. mindenki eldönti, hogy ennyi pénzért szeretne-e egy olyan bringát amit félóránként cserélnie kell és a csak a belvárosban használhatja, vagy ennyi pénzért vesz egy sajátot.
ezzel nincs semmi gond, csak azzal, hogy ez a szolgáltatás nemhogy nem ingyenes, (ahogy itt sulykolják belénk) de többi külföldi városhoz viszonyítva, és a tervezett 5 ezer ft-s regisztrációs díjhoz viszonyítva kifejezetten horribilis az ára.
de mindenki használja egészséggel, aki akarja, turistáknak tök megéri 500 ft egy napra ha szét akarnak nézni a belvárosban.
szerintem a bérlet drága, mégha olcsóbb is, mint a bkv bérlet, és ennyi pénzért jobban megéri a saját bicó, még akkor is ha szervizelni kell néha, mert azzal legalább kimehetek az oktonról.
az a baj, (illetve nem baj, de ebből a szempontból probléma) hogy ilyen súlyú és tudású bicót, mint a bubi bringa, olcsóbban megveszek mint a bringa éves bérlete. tehát anyagilag nem jövök ki jól. a túrista nem fog bringát venni magának 3 napra, neki jól fog jönni.
ez egy személyes vélemény, te majd használod ezt a 24 kilós, 3 sebességes csodát, ennyi pénzért, ha akarod :)
amúgy itt is izgulhat a nép, ha beugrik vele a bótba, stb (persze lakat nincs hozzá) és egy gyerek, vagy tolvaj, aki nem ismeri még a bubit poénból elteker vele. az egy kicsit sokba fog az emberkének kerülni...
mizie 2014.03.10. 22:37:46
@modalsplit: Karbantartás? A 200Ft-os fékpofa cserére gondolsz vagy a váltóbeállításra? Tényleg érdekel mire költesz el súlyos ezreket havonta bringakarbantartásra.
A napi 10-20km biciklizéssel kb 2-3 évente kell ráköltened a bringára és akkor is max párezer Ft-ot.
A napi 10-20km biciklizéssel kb 2-3 évente kell ráköltened a bringára és akkor is max párezer Ft-ot.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.10. 23:24:28
A napijegyhez képest az éves bérlet 38x-os ár, ez annak fogja megérni, aki hetente többször használná.
Aki csak havonta egyszer-kétszer, annak marad a napijegy. Az 500 forintos napijegy tulajdonképp elfogadható, két BKV-s utazás eseti jeggyel már drágább. Persze ha valakinek van bérlete, akkor háromszor meg fogja gondolni, hogy kifizessen-e 500 forintot pluszban, vagy használja a bérletét. ("Ingyen", ugye ;-)
Meg persze kérdés, hogy a az alkalmi használat mennyire lesz macerás, mennyi időbe fog telni, míg a hirtelen ötlettől eljutok addig, hogy kivettem a bringát és tekerhetek vele. Az is kérdés, hogy mondjuk a "napijegyet" milyen formában kapom meg, a második vagy harmadik alkalom már gyorsabb lesz-e, mint az első volt.
Szóval rengeteg apró marhasággal el lehet bonyolítani a rendszert és ezzel elrettenteni az alkalmi felhasználókat.
A rendszereseket meg szerintem az évi 19 ezer fogja riasztani, bárki bármit mondjon.
Aki csak havonta egyszer-kétszer, annak marad a napijegy. Az 500 forintos napijegy tulajdonképp elfogadható, két BKV-s utazás eseti jeggyel már drágább. Persze ha valakinek van bérlete, akkor háromszor meg fogja gondolni, hogy kifizessen-e 500 forintot pluszban, vagy használja a bérletét. ("Ingyen", ugye ;-)
Meg persze kérdés, hogy a az alkalmi használat mennyire lesz macerás, mennyi időbe fog telni, míg a hirtelen ötlettől eljutok addig, hogy kivettem a bringát és tekerhetek vele. Az is kérdés, hogy mondjuk a "napijegyet" milyen formában kapom meg, a második vagy harmadik alkalom már gyorsabb lesz-e, mint az első volt.
Szóval rengeteg apró marhasággal el lehet bonyolítani a rendszert és ezzel elrettenteni az alkalmi felhasználókat.
A rendszereseket meg szerintem az évi 19 ezer fogja riasztani, bárki bármit mondjon.
_nnn_ 2014.03.11. 00:38:12
Megkérdeztem a kerékpárblubtól, hogy ingyenes-e az ingyenes közbringa.
i.imgur.com/lLnWI9h.jpg
Szerintük 20 ezer forint nem sok, mert annyi pénz elmegy szervizre amúgy is. (én eddig 1 év alatt 3 ezret költöttem szervizre)
Valahogy úgy halottam, hogy fél óra "ingynesség" után további díjakat kell fizetni, első óra bkv jegy ára, második ennek 2szerese. ha szeretnék mondjuk barátnőkel elmenni egész napra kényelmesen az úgy 8 óra ami úgy 4500-5000 körül lehet. (nem világos, hogy szakaszjegyre vagy vonaljegyre gondoltak)
Ehhez képest bp-n elég sok helyen lehet bringát kölcsönözni jóval olcsóbban. Mindez nem került 900 millió forintba és az üzemeltetését sem szponzorálja a MOL. Egyszerűen le kell tenni a kauciót (gondolom ezt a Bubi is zárolja majd a bankszámlámról) oszt viheted.
Ha egész nap városban akarsz karikázni, sokkal jobban megéri.
divany.hu/eletmod/2013/04/19/bicikliberles_budapesten/
Ha valaki mindennap (munkanapokon) akarja használni boltozásra és iskola, munkahely látogatására, olcsóbban kijön ha vesz egy használt bringát (ami ráadásul a saját mérete). Sok szempontból praktikusabb, mint kölcsönözni egy évre Bubit. Azt is kint lehet hagyni ha van jó lakatod.
Tehát akkor nem értem végül is kinek jó ez...
Kommentbe írta valaki hogy haver majd ezzel megy egyik irodából a másikba (de nem egyszerűbb és olcsóbb hosszú távon, ha vesz magának egy kis szutykot (vagy egy jobb bicót)? Erre kiváló lenne)
De ami szerintem a LEGFONTOSABB:
Aminek nagyon örültem az elején, hogy azt gondoltam, hogy majd nagy áttörés lesz ezzel, mert ugye úgy kellett volna kialakítani az egészet, hogy jól bringázhatóak legyenek az állomások közti utcák. Valami ilyesmi kikötése volt az EU-nak, nagyon reménykedtem abban, hogy majd lesz bringasáv a körúton... Nemhogy körúti bringasáv, de egy szál bringásokat segítő közlekedésváltozásról sem írtak.
Február végére ígérték, hogy befejezik ezeket az állomásokat, és most úgy adják elő, hogy milyen szuper hír, hogy most márciusban egyáltalán elkezdték lerakni őket. De ez legyen a legkevesebb...!
Nem is látom, hogy hirdetnék vagy felhívnák rá az emberek figyelmét, mindjárt itt a határidő, de még azt sem tudjuk mennyibe fog az kerülni pontosan kerülni, ha kicsúszunk a fél órából, mennyi lesz a kaució, ha egy napra vesszük ki, stb. Semmilyen konkrétumot nem tudunk még mindig.
Pedig már a csapból is ezeknek az infóknak kéne folynia, hogy sikeres legyen a projekt. Aki nem tud róla, az simán el fog sétálni a dokkoló állomások mellett.
Hát megmondom őszintén nagyon csalódott vagyok, de mondom főleg amiatt, mert nem változott a forgalmi rend, és nem lett könnyebb a városban bringázni. :(
Ha a sok kezdő Bubis elszabadul, az elég gáz lesz. Én is csak egy éve kezdtem el bringázni a városban és az elején nagyon szerencsétlennek éreztem magam a kocsik közt, nagyon vártam egy bringabarát áttörést. Elmarad ez is, és az ingyen bringázás lehetősége is. De valakik biztos sokat kerestek rajta, és hát ez a fontos.
Bubizás helyett inkább vegyen mindenki magának egy olcsó kerékpárt, egy-két év alatt behozza az árát.
i.imgur.com/lLnWI9h.jpg
Szerintük 20 ezer forint nem sok, mert annyi pénz elmegy szervizre amúgy is. (én eddig 1 év alatt 3 ezret költöttem szervizre)
Valahogy úgy halottam, hogy fél óra "ingynesség" után további díjakat kell fizetni, első óra bkv jegy ára, második ennek 2szerese. ha szeretnék mondjuk barátnőkel elmenni egész napra kényelmesen az úgy 8 óra ami úgy 4500-5000 körül lehet. (nem világos, hogy szakaszjegyre vagy vonaljegyre gondoltak)
Ehhez képest bp-n elég sok helyen lehet bringát kölcsönözni jóval olcsóbban. Mindez nem került 900 millió forintba és az üzemeltetését sem szponzorálja a MOL. Egyszerűen le kell tenni a kauciót (gondolom ezt a Bubi is zárolja majd a bankszámlámról) oszt viheted.
Ha egész nap városban akarsz karikázni, sokkal jobban megéri.
divany.hu/eletmod/2013/04/19/bicikliberles_budapesten/
Ha valaki mindennap (munkanapokon) akarja használni boltozásra és iskola, munkahely látogatására, olcsóbban kijön ha vesz egy használt bringát (ami ráadásul a saját mérete). Sok szempontból praktikusabb, mint kölcsönözni egy évre Bubit. Azt is kint lehet hagyni ha van jó lakatod.
Tehát akkor nem értem végül is kinek jó ez...
Kommentbe írta valaki hogy haver majd ezzel megy egyik irodából a másikba (de nem egyszerűbb és olcsóbb hosszú távon, ha vesz magának egy kis szutykot (vagy egy jobb bicót)? Erre kiváló lenne)
De ami szerintem a LEGFONTOSABB:
Aminek nagyon örültem az elején, hogy azt gondoltam, hogy majd nagy áttörés lesz ezzel, mert ugye úgy kellett volna kialakítani az egészet, hogy jól bringázhatóak legyenek az állomások közti utcák. Valami ilyesmi kikötése volt az EU-nak, nagyon reménykedtem abban, hogy majd lesz bringasáv a körúton... Nemhogy körúti bringasáv, de egy szál bringásokat segítő közlekedésváltozásról sem írtak.
Február végére ígérték, hogy befejezik ezeket az állomásokat, és most úgy adják elő, hogy milyen szuper hír, hogy most márciusban egyáltalán elkezdték lerakni őket. De ez legyen a legkevesebb...!
Nem is látom, hogy hirdetnék vagy felhívnák rá az emberek figyelmét, mindjárt itt a határidő, de még azt sem tudjuk mennyibe fog az kerülni pontosan kerülni, ha kicsúszunk a fél órából, mennyi lesz a kaució, ha egy napra vesszük ki, stb. Semmilyen konkrétumot nem tudunk még mindig.
Pedig már a csapból is ezeknek az infóknak kéne folynia, hogy sikeres legyen a projekt. Aki nem tud róla, az simán el fog sétálni a dokkoló állomások mellett.
Hát megmondom őszintén nagyon csalódott vagyok, de mondom főleg amiatt, mert nem változott a forgalmi rend, és nem lett könnyebb a városban bringázni. :(
Ha a sok kezdő Bubis elszabadul, az elég gáz lesz. Én is csak egy éve kezdtem el bringázni a városban és az elején nagyon szerencsétlennek éreztem magam a kocsik közt, nagyon vártam egy bringabarát áttörést. Elmarad ez is, és az ingyen bringázás lehetősége is. De valakik biztos sokat kerestek rajta, és hát ez a fontos.
Bubizás helyett inkább vegyen mindenki magának egy olcsó kerékpárt, egy-két év alatt behozza az árát.
modalsplit 2014.03.11. 00:59:51
@_nnn_: "első óra bkv jegy ára, második ennek 2szerese. ha szeretnék mondjuk barátnőkel elmenni egész napra kényelmesen az úgy 8 óra ami úgy 4500-5000 körül lehet"
Ez így van, a közbringákat általában így árazzák, mert pont az a cél, hogy ne vidd el sok órára, hanem pörögjenek a biciklik, egyet-egyet minél többen használhassanak.
"Ehhez képest bp-n elég sok helyen lehet bringát kölcsönözni jóval olcsóbban"
Igen, de akkor ugyanoda kell visszavinned a biciklit, ahonnan elvitted.
Másra való a bubi és a bérelt bicikli, más a célközönség.
"Nemhogy körúti bringasáv, de egy szál bringásokat segítő közlekedésváltozásról sem írtak."
Ez azért nem igaz, a BringaExpo-n ott volt kerületre lebontva egy lista ezekről az intézkedésekről, amelyeknek egy része megtörtént, más részüket az átadásig hátralévő hónapra tervezik. Abból néhány komoly előrelépés, például a Luther utca-Szövetség utca kétirányúsítása, ami jó körútpótló lehet bizonyos irányokban.
A körúti bringasáv sajnos illuzórikus, a parkolás teljes megszüntetését igényelte volna, de bizonyos helyeken úgy sem fért volna el.
"Bubizás helyett inkább vegyen mindenki magának egy olcsó kerékpárt, egy-két év alatt behozza az árát."
Másra való a két dolog.
A bubi nem a bérelt és nem a saját biciklit helyettesíti, hanem kifejezetten arra van, hogy a belvárosban azok is biciklizzenek, akik az egész utat nem azzal akarják megtenni.
Például megérkezik valaki metróval vagy vonattal Keletibe, és a Lövölde térre akar eljutni. Vagy vár 5-6 percet a 78-as trolira, vagy legyalogolja (10-15 perc), vagy fog egy bubi-biciklit és 2-3 perc alatt ott van.
A bubi hatékonysága abban rejlik, hogy a tömegközlekedéssel kombinálható.
Ez így van, a közbringákat általában így árazzák, mert pont az a cél, hogy ne vidd el sok órára, hanem pörögjenek a biciklik, egyet-egyet minél többen használhassanak.
"Ehhez képest bp-n elég sok helyen lehet bringát kölcsönözni jóval olcsóbban"
Igen, de akkor ugyanoda kell visszavinned a biciklit, ahonnan elvitted.
Másra való a bubi és a bérelt bicikli, más a célközönség.
"Nemhogy körúti bringasáv, de egy szál bringásokat segítő közlekedésváltozásról sem írtak."
Ez azért nem igaz, a BringaExpo-n ott volt kerületre lebontva egy lista ezekről az intézkedésekről, amelyeknek egy része megtörtént, más részüket az átadásig hátralévő hónapra tervezik. Abból néhány komoly előrelépés, például a Luther utca-Szövetség utca kétirányúsítása, ami jó körútpótló lehet bizonyos irányokban.
A körúti bringasáv sajnos illuzórikus, a parkolás teljes megszüntetését igényelte volna, de bizonyos helyeken úgy sem fért volna el.
"Bubizás helyett inkább vegyen mindenki magának egy olcsó kerékpárt, egy-két év alatt behozza az árát."
Másra való a két dolog.
A bubi nem a bérelt és nem a saját biciklit helyettesíti, hanem kifejezetten arra van, hogy a belvárosban azok is biciklizzenek, akik az egész utat nem azzal akarják megtenni.
Például megérkezik valaki metróval vagy vonattal Keletibe, és a Lövölde térre akar eljutni. Vagy vár 5-6 percet a 78-as trolira, vagy legyalogolja (10-15 perc), vagy fog egy bubi-biciklit és 2-3 perc alatt ott van.
A bubi hatékonysága abban rejlik, hogy a tömegközlekedéssel kombinálható.
modalsplit 2014.03.11. 01:03:00
@promontor: Abban igazatok van, hogy korábban jóval alacsonyabb díjra lehetett számítani. Kiváncsi vagyok, végeztek-e piackutatást, hogy valóban annyian ki fogják-e fizetni ezt az összeget, mint amennyire számítanak.
Ahhoz képest, hogy két BKV-bérlet ára egy egész évre, tehát napi 55-60 Ft, annyira nem sok.
Ahhoz képest, hogy két BKV-bérlet ára egy egész évre, tehát napi 55-60 Ft, annyira nem sok.
_nnn_ 2014.03.11. 01:06:35
@promontor:
Persze ha valakinek van bérlete, akkor háromszor meg fogja gondolni, hogy kifizessen-e 500 forintot pluszban, vagy használja a bérletét. ("Ingyen", ugye ;-)
Ebben is van valami. :)
Egyébként meg ha a "tömegközlekedés negyedik frankó összetevője" és amúgy is a BKK-hoz tartozik, akkor direkt morbid, hogy ezért a 4. tömegközlekedési eszközért külön fizessek, ha van BKK bérletem. Erre is érvényes kéne legyen a bérlet. :)
Olyan, mintha a 4-es metróért is külön díjat kéne majd fizetni, csak azért, csak mert ez valami új, ami eddig nem volt, ráadásul még jóval több pénzt is ölt bele a főváros, mint a Bubiba. A szerviz és üzemeltetési, fenntartási költségéről már ne is beszéljünk.
Persze ha valakinek van bérlete, akkor háromszor meg fogja gondolni, hogy kifizessen-e 500 forintot pluszban, vagy használja a bérletét. ("Ingyen", ugye ;-)
Ebben is van valami. :)
Egyébként meg ha a "tömegközlekedés negyedik frankó összetevője" és amúgy is a BKK-hoz tartozik, akkor direkt morbid, hogy ezért a 4. tömegközlekedési eszközért külön fizessek, ha van BKK bérletem. Erre is érvényes kéne legyen a bérlet. :)
Olyan, mintha a 4-es metróért is külön díjat kéne majd fizetni, csak azért, csak mert ez valami új, ami eddig nem volt, ráadásul még jóval több pénzt is ölt bele a főváros, mint a Bubiba. A szerviz és üzemeltetési, fenntartási költségéről már ne is beszéljünk.
otapi 2014.03.11. 01:09:04
@_nnn_: Abban én is kiegyeznék hogy bkv bérlettel lehessen használni ezt is :)
_nnn_ 2014.03.11. 02:14:23
@modalsplit:
"a BringaExpo-n ott volt kerületre lebontva egy lista ezekről az intézkedésekről"
Na ennek örülök! Azért nem ártana, ha a pórnépet is tájékoztatnák, hogy mit sikerült megvalósítani, ebben a cikkben még csak folyamatos jelenben álmodják meg éppen a jövőt.
www.bkk.hu/2013/11/jon-a-mol-bubi/
A Lövölde teres példa tök érthető.
Ha van bérlete, akkor amíg a dokolással bajlódik, hátha megjön az ingyen troli, és tényleg inkább azt várja meg szerintem. (Ha Bp-n lakik több mint valószínű, hogy van bérlete).
Ha nincs bérlete de van nála jegy, akkor csak egy százassal fizet többet a kényelemért. Ja és trolin bliccelhet, a Bubival nem teheti ezt meg :D.
Ha kocsival van, akkor semmi nem motiválja hogy más alternatívát válasszon.
Ha kifizeted havonta a sima felnőtt horror összegű bérletet, már az is nagyon sok egy átlag embernek. Gondolj bele, hogy évi 20 ezret még arra is költs, hogy ne kelljen várni a kényelmes ingyen trolira mikor a Lövölde térre mész a munkahelyedre. Ilyenkor már megéri egy egyszerű kis bringát venni, ami mindig ki van kötve a Keletinél, hogy mehess vele munkába és vissza. :D
Néha biztos jó lesz, de hogy majd így nagyon pörögni fognak ezek a kerékpárok... nem tudom :)
"a BringaExpo-n ott volt kerületre lebontva egy lista ezekről az intézkedésekről"
Na ennek örülök! Azért nem ártana, ha a pórnépet is tájékoztatnák, hogy mit sikerült megvalósítani, ebben a cikkben még csak folyamatos jelenben álmodják meg éppen a jövőt.
www.bkk.hu/2013/11/jon-a-mol-bubi/
A Lövölde teres példa tök érthető.
Ha van bérlete, akkor amíg a dokolással bajlódik, hátha megjön az ingyen troli, és tényleg inkább azt várja meg szerintem. (Ha Bp-n lakik több mint valószínű, hogy van bérlete).
Ha nincs bérlete de van nála jegy, akkor csak egy százassal fizet többet a kényelemért. Ja és trolin bliccelhet, a Bubival nem teheti ezt meg :D.
Ha kocsival van, akkor semmi nem motiválja hogy más alternatívát válasszon.
Ha kifizeted havonta a sima felnőtt horror összegű bérletet, már az is nagyon sok egy átlag embernek. Gondolj bele, hogy évi 20 ezret még arra is költs, hogy ne kelljen várni a kényelmes ingyen trolira mikor a Lövölde térre mész a munkahelyedre. Ilyenkor már megéri egy egyszerű kis bringát venni, ami mindig ki van kötve a Keletinél, hogy mehess vele munkába és vissza. :D
Néha biztos jó lesz, de hogy majd így nagyon pörögni fognak ezek a kerékpárok... nem tudom :)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.11. 07:43:08
@modalsplit: "Ahhoz képest, hogy két BKV-bérlet ára egy egész évre, tehát napi 55-60 Ft, annyira nem sok."
Fene tudja, a BKV bérlet a város teljes területére jó, ez meg csak egy tágabban értelmezett belvárosra.
Annak idején olyan számokat olvastam, hogy kb 250 millió kellene egy évre az üzemeltetésre, ennek kb a felét várják reklámokbol, azaz 125 milliót kell vagy jegybevételből, vagy közpénzből összeadni. Ez kb. 6600 éves bérlet ára, illetve ha számolunk napijegyekre és a félóra túllépésre kb 20% bevételt, akkor kb. 5300 bérletest jelent. Hogy ez reális-e, majd meglátjuk. Ha az, akkor nagyjából kihasznált is lesz az 1000 bicikli, hisz feltehető, hogy a bérletesek majdnem mindennap használják majd.
Egyébként szerintem annak lehet nagyon tuti a rendszer, aki vonattal jár be és a belvárosban dolgozik. Annak 1 Bubi bérlet kiválthatja a BKV bérletet. Kiváncsi vagyok az ezzel kapcsolatos bevételkieséssel számoltak-e... ;-)
@_nnn_: "Erre is érvényes kéne legyen a bérlet. :) "
Az azért túlzás, szerintem a BKV célközönség kis hányada használja majd, az meg a maradékkal szemben nem fair, hogy ennek a rendszernek a költségét a bérletbe építsék. Persze az is kérdés, hogy ha nem tartja fenn magát a szponzorációból és a bevételekből, akkor úgyis közpénzből is kell majd támogatni, szóval a fene tudja.
Mindenesetre valamekkora fix díj szerintem abszolút elfogadható, de az éves 19 ezret sokallom. Én legalábbis biztos nem veszem meg.
Fene tudja, a BKV bérlet a város teljes területére jó, ez meg csak egy tágabban értelmezett belvárosra.
Annak idején olyan számokat olvastam, hogy kb 250 millió kellene egy évre az üzemeltetésre, ennek kb a felét várják reklámokbol, azaz 125 milliót kell vagy jegybevételből, vagy közpénzből összeadni. Ez kb. 6600 éves bérlet ára, illetve ha számolunk napijegyekre és a félóra túllépésre kb 20% bevételt, akkor kb. 5300 bérletest jelent. Hogy ez reális-e, majd meglátjuk. Ha az, akkor nagyjából kihasznált is lesz az 1000 bicikli, hisz feltehető, hogy a bérletesek majdnem mindennap használják majd.
Egyébként szerintem annak lehet nagyon tuti a rendszer, aki vonattal jár be és a belvárosban dolgozik. Annak 1 Bubi bérlet kiválthatja a BKV bérletet. Kiváncsi vagyok az ezzel kapcsolatos bevételkieséssel számoltak-e... ;-)
@_nnn_: "Erre is érvényes kéne legyen a bérlet. :) "
Az azért túlzás, szerintem a BKV célközönség kis hányada használja majd, az meg a maradékkal szemben nem fair, hogy ennek a rendszernek a költségét a bérletbe építsék. Persze az is kérdés, hogy ha nem tartja fenn magát a szponzorációból és a bevételekből, akkor úgyis közpénzből is kell majd támogatni, szóval a fene tudja.
Mindenesetre valamekkora fix díj szerintem abszolút elfogadható, de az éves 19 ezret sokallom. Én legalábbis biztos nem veszem meg.
chirkebaszó 2014.03.11. 10:22:05
Szegeden az lesz, hogy óránként 200 ft.
nekem az sokkal szimpatikusabb és praktikusabb, mint legkevesebb 500 ft-ért fél óráig ingyen használni.
Ehhez mit szóltok?
Ált egy óra alatt el lehet intézni bármit oda-vissza bringázva szegeden. De ha 2 veszi igénybe egy nap, még mindig jobban jár (400 huf), mint a pestiek.
Ha meg minden nap bringával jár (vagy csak hétköznap) a-ból b-be, akkor értelemszerűen van sajátja, nem kell neki éves bérlet.
nekem az sokkal szimpatikusabb és praktikusabb, mint legkevesebb 500 ft-ért fél óráig ingyen használni.
Ehhez mit szóltok?
Ált egy óra alatt el lehet intézni bármit oda-vissza bringázva szegeden. De ha 2 veszi igénybe egy nap, még mindig jobban jár (400 huf), mint a pestiek.
Ha meg minden nap bringával jár (vagy csak hétköznap) a-ból b-be, akkor értelemszerűen van sajátja, nem kell neki éves bérlet.
chirkebaszó 2014.03.11. 10:23:46
Amúgy 10 ezres éves, 5-7 ezres féléves bérletet én is reálisnak tartanék.
Vagy ez az óránként 200 huf is teljesen korrekt és reális ár.
Vagy ez az óránként 200 huf is teljesen korrekt és reális ár.
modalsplit 2014.03.11. 10:31:05
@_nnn_: "Olyan, mintha a 4-es metróért is külön díjat kéne majd fizetni, csak azért, csak mert ez valami új, ami eddig nem volt, ráadásul még jóval több pénzt is ölt bele a főváros, mint a Bubiba."
Különdíjról akkor beszélhetnénk, ha mindenképpen meg kéne venni a BKK-bérletet, és arra jönne még rá a bubi ára.
Másrészt a 4-es metró 10 megállót szolgál ki, a bubi pedig 75-öt.
Különdíjról akkor beszélhetnénk, ha mindenképpen meg kéne venni a BKK-bérletet, és arra jönne még rá a bubi ára.
Másrészt a 4-es metró 10 megállót szolgál ki, a bubi pedig 75-öt.
chirkebaszó 2014.03.11. 10:33:10
@promontor:
"nem fair, hogy ennek a rendszernek a költségét a bérletbe építsék"
ettől nem lenne több a bkv bérlet ára, a 4-es metró miatt se lesz több a bérlet ára. ez is egy bkk/bkv szolgáltatás, a tömegközlekedés meg mindenhol veszteséges. az egy dolog, hogy Mo-n már szállóigévé vált a bkv-ból a "pénz kitalicskázása". mondjuk ettől függetlenül nem hiszem hogy megvalósítható lenne, hogy számon tartsák, most akkor ki vett bérletet, ki nem. esetleg ha valaki éves bkv bérletet vesz mondjuk számlára, az regizhetne occón a bérbringára is.
"nem fair, hogy ennek a rendszernek a költségét a bérletbe építsék"
ettől nem lenne több a bkv bérlet ára, a 4-es metró miatt se lesz több a bérlet ára. ez is egy bkk/bkv szolgáltatás, a tömegközlekedés meg mindenhol veszteséges. az egy dolog, hogy Mo-n már szállóigévé vált a bkv-ból a "pénz kitalicskázása". mondjuk ettől függetlenül nem hiszem hogy megvalósítható lenne, hogy számon tartsák, most akkor ki vett bérletet, ki nem. esetleg ha valaki éves bkv bérletet vesz mondjuk számlára, az regizhetne occón a bérbringára is.
modalsplit 2014.03.11. 10:48:46
"Ha van bérlete, akkor amíg a dokolással bajlódik, hátha megjön az ingyen troli"
Nem kell majd azzal annyit bajlódni, odatartja az ember a kártyáját és már viheti is.
"Ha kocsival van, akkor semmi nem motiválja hogy más alternatívát válasszon."
Dehogy nem. Például az, hogy ne kelljen újra és újra parkolóhelyet keresni.
Aki messziről jár be a belvárosba, annak ahhoz szüksége lehet az autóra, de a belvároson belüli közlekedésben az autó csak nyűg.
"Gondolj bele, hogy évi 20 ezret még arra is költs, hogy ne kelljen várni a kényelmes ingyen trolira mikor a Lövölde térre mész a munkahelyedre."
Kinek mi a kényelmesebb!
Szerintem 2 km-t sík terepen biciklizni kényelmesebb, mint várni, fölszállni egy buszra, ahol vagy állva utazol vagy vadidegen ember mellett ülsz, és még lassabb is.
"Ilyenkor már megéri egy egyszerű kis bringát venni, ami mindig ki van kötve a Keletinél, hogy mehess vele munkába és vissza. :D"
Csak esetleg egyik nap már nem találja ott. Esetleg hiányzik róla a nyereg, egyik vagy másik kerék, ha ráesik az eső, rozsdásodik, valaki viccből kiszúrja a kerekét. Vagy ha hazafelé esik az eső, akkor a munkahelyénél hagyja, tehát másnap nem lesz ott.
A bubinál ezek a problémák mind nincsenek.
Nem kell majd azzal annyit bajlódni, odatartja az ember a kártyáját és már viheti is.
"Ha kocsival van, akkor semmi nem motiválja hogy más alternatívát válasszon."
Dehogy nem. Például az, hogy ne kelljen újra és újra parkolóhelyet keresni.
Aki messziről jár be a belvárosba, annak ahhoz szüksége lehet az autóra, de a belvároson belüli közlekedésben az autó csak nyűg.
"Gondolj bele, hogy évi 20 ezret még arra is költs, hogy ne kelljen várni a kényelmes ingyen trolira mikor a Lövölde térre mész a munkahelyedre."
Kinek mi a kényelmesebb!
Szerintem 2 km-t sík terepen biciklizni kényelmesebb, mint várni, fölszállni egy buszra, ahol vagy állva utazol vagy vadidegen ember mellett ülsz, és még lassabb is.
"Ilyenkor már megéri egy egyszerű kis bringát venni, ami mindig ki van kötve a Keletinél, hogy mehess vele munkába és vissza. :D"
Csak esetleg egyik nap már nem találja ott. Esetleg hiányzik róla a nyereg, egyik vagy másik kerék, ha ráesik az eső, rozsdásodik, valaki viccből kiszúrja a kerekét. Vagy ha hazafelé esik az eső, akkor a munkahelyénél hagyja, tehát másnap nem lesz ott.
A bubinál ezek a problémák mind nincsenek.
modalsplit 2014.03.11. 10:59:30
@promontor: "Fene tudja, a BKV bérlet a város teljes területére jó, ez meg csak egy tágabban értelmezett belvárosra."
Ez igaz, viszont aki leginkább azon a területen belül mozog, rugalmasabb, gyakran gyorsabb közlekedést nyújt.
Saját példámat tudom, a körút és a Városliget között lakom, április közepén jár le a bérletem. Szerintem őszig nem fogok bérletet venni, hanem lesz nálam egy jegytömb, ha olyan helyre megyek, ahol nincs bubi, akkor vagy jeggyel, vagy kocsival megyek. Ez általában heti 1-2 alkalomnál nem több.
"szerintem a BKV célközönség kis hányada használja majd, az meg a maradékkal szemben nem fair, hogy ennek a rendszernek a költségét a bérletbe építsék"
Nem lennék ebben biztos. A bicikli a felszíni tömegközlekedésnél általában gyorsabb, de a metrónál, hévnél nem (ide nem számítva a földalattit). Sok esetben a metró + bubi nyújtja a leggyorsabb közlekedést.
Az, hogy be van-e építve a bérletbe, teljesen mindegy, mert a tömegközlekedés forrásigénye kb. 140 milliárd, a bubi éves költségvetési támogatása ennek nagyságrendjét tekintve ennek 1 ezreléke(!). Bérletárra vetítve ez kb. 10 Ft különbség lenne (diákoknak 5 Ft).
Ez igaz, viszont aki leginkább azon a területen belül mozog, rugalmasabb, gyakran gyorsabb közlekedést nyújt.
Saját példámat tudom, a körút és a Városliget között lakom, április közepén jár le a bérletem. Szerintem őszig nem fogok bérletet venni, hanem lesz nálam egy jegytömb, ha olyan helyre megyek, ahol nincs bubi, akkor vagy jeggyel, vagy kocsival megyek. Ez általában heti 1-2 alkalomnál nem több.
"szerintem a BKV célközönség kis hányada használja majd, az meg a maradékkal szemben nem fair, hogy ennek a rendszernek a költségét a bérletbe építsék"
Nem lennék ebben biztos. A bicikli a felszíni tömegközlekedésnél általában gyorsabb, de a metrónál, hévnél nem (ide nem számítva a földalattit). Sok esetben a metró + bubi nyújtja a leggyorsabb közlekedést.
Az, hogy be van-e építve a bérletbe, teljesen mindegy, mert a tömegközlekedés forrásigénye kb. 140 milliárd, a bubi éves költségvetési támogatása ennek nagyságrendjét tekintve ennek 1 ezreléke(!). Bérletárra vetítve ez kb. 10 Ft különbség lenne (diákoknak 5 Ft).
igazi hős 2014.03.11. 11:03:14
@mizie: Az elmúlt 3 évben (10-11 ezer km) a munkábajárós bringámra ennyit költöttem:
3 kerék = 25 ezer
első villa = 8 ezer
néhány fékbetét = 1-2 ezer
egy csengő, 2 hátsó lámpa = 2 ezer
2-3 gumibelső, némi folt, ragasztó, egy új pumpa = 6 ezer
és még amit kihagytam, leginkább a saját időm.
Ez helyből 2 évnyi Bubi, plusz a bringám ára.
Nyilván ebben benne van az én súlyom, az én tempóm és azok a hulladék utak, amiket itt Pesten nem tudok kikerülni.
Ettől függetlenül én is soknak tartom az éves díjat, ez így öngól, csak turistáknak jó.
3 kerék = 25 ezer
első villa = 8 ezer
néhány fékbetét = 1-2 ezer
egy csengő, 2 hátsó lámpa = 2 ezer
2-3 gumibelső, némi folt, ragasztó, egy új pumpa = 6 ezer
és még amit kihagytam, leginkább a saját időm.
Ez helyből 2 évnyi Bubi, plusz a bringám ára.
Nyilván ebben benne van az én súlyom, az én tempóm és azok a hulladék utak, amiket itt Pesten nem tudok kikerülni.
Ettől függetlenül én is soknak tartom az éves díjat, ez így öngól, csak turistáknak jó.
Lordeus 2014.03.11. 11:10:27
lehet budapestieknek úgy lenne hívogatóbb ha a BKV bérletbe bevonnák a bubit. így az alkalmi használók nem sokallnák rá az 500-1000 ft ot és aki viszont csak BKVval közlekedik lehet időnként ösztönzést érezne egy kis tekerésre egy szép nyári napon :)
autósoknak is hívogatóbb lenne ha nem a belváros közepén lennének az állomások, hanem P+R es parkolókba is helyeznének ki.. hiába határoznák el magukat ha bemennek a városba és nem tudják letenni a kocsit egy dokkol közelében sem, az is megfontolandó szerintem hogy az autós érez e motivációt ha parkolási díjat és bubit is kell fizetnie, kaphatnának valami kedvezményt mondjuk a parkolócetli beolvasásával
autósoknak is hívogatóbb lenne ha nem a belváros közepén lennének az állomások, hanem P+R es parkolókba is helyeznének ki.. hiába határoznák el magukat ha bemennek a városba és nem tudják letenni a kocsit egy dokkol közelében sem, az is megfontolandó szerintem hogy az autós érez e motivációt ha parkolási díjat és bubit is kell fizetnie, kaphatnának valami kedvezményt mondjuk a parkolócetli beolvasásával
Mon3 2014.03.11. 11:11:40
@mizie: "A napi 10-20km biciklizéssel kb 2-3 évente kell ráköltened a bringára és akkor is max párezer Ft-ot."
Látszik ,hogy nem szoktál sokat tekerni a városban. Én minden nap letekerem a napi 30 - 40-et télen-nyáron. Nekem fél év egy teljes meghajtás. És ha nem TESCO minőséget akarsz, akkor nem "párezer", amit kiadsz..
Látszik ,hogy nem szoktál sokat tekerni a városban. Én minden nap letekerem a napi 30 - 40-et télen-nyáron. Nekem fél év egy teljes meghajtás. És ha nem TESCO minőséget akarsz, akkor nem "párezer", amit kiadsz..
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.11. 11:15:39
@modalsplit: "Saját példámat tudom, a körút és a Városliget között lakom..."
Igen, ez is olyan példa, mint a vonatos bejáró, azaz a Bubi bérlet kiváltja a BKV bérletet. Akinek kell BKV bérlet a bejáráshoz (mert mondjuk békásmegyeri), annak a Bubi bérlet plusz kiadás, amit háromszor meggondol.
"Az, hogy be van-e építve a bérletbe, teljesen mindegy...Bérletárra vetítve ez kb. 10 Ft különbség lenne."
Igen, így nézve igazatok van. Tulajdonképp arra gondoltam, amit a Vekések szoktak mondani, nevezetesen, hogy ha az egész BKV alulfinanszírozott, akkor luxus egy Bubi rendszerre akármilyen kis összeget is közpénzből fordítani, mert az az egyéb - sokkal alapvetőbb - BKV szolgáltatásoktól fog elvenni.
De végülis ebből a szempontból talán pont érthető is a magas éves díj )azaz fizese meg tényleg az, aki használja), csak az a kérdés, hogy bejön-e, azaz elég sokan megveszik-e...
Igen, ez is olyan példa, mint a vonatos bejáró, azaz a Bubi bérlet kiváltja a BKV bérletet. Akinek kell BKV bérlet a bejáráshoz (mert mondjuk békásmegyeri), annak a Bubi bérlet plusz kiadás, amit háromszor meggondol.
"Az, hogy be van-e építve a bérletbe, teljesen mindegy...Bérletárra vetítve ez kb. 10 Ft különbség lenne."
Igen, így nézve igazatok van. Tulajdonképp arra gondoltam, amit a Vekések szoktak mondani, nevezetesen, hogy ha az egész BKV alulfinanszírozott, akkor luxus egy Bubi rendszerre akármilyen kis összeget is közpénzből fordítani, mert az az egyéb - sokkal alapvetőbb - BKV szolgáltatásoktól fog elvenni.
De végülis ebből a szempontból talán pont érthető is a magas éves díj )azaz fizese meg tényleg az, aki használja), csak az a kérdés, hogy bejön-e, azaz elég sokan megveszik-e...
Azie 2014.03.11. 11:17:30
@chirkebaszó: Az éves bérlet árából újat vesz.
Azie 2014.03.11. 11:20:30
A BKV bérlet mellé kiegészítő bérletként vezetném be, tehát akinek van bérlete, annak 1000 pénz, akinek nincs annak 2000, vagy valami ilyesmi (/hó)
Azie 2014.03.11. 11:21:44
@modalsplit: Bubinál nem szúrják ki/viszik el? Amúgy a sáját bringánál a zár ára a legnagyobb szívás. Az még +10-20k a bicóra (alsó hangon).
ex-dr. vuk 2014.03.11. 11:36:31
@Azie: az lehet de nem eri meg?...
80-100 alatt ugyse vesz biciklit az ember (mert azt femhulladeknak hivjak, nem biciklinek), arra meg azert egy rendes U-lakat kb 16e (Kryptonite series 4). Nekem siman megert ennyit, hogy mikor viszajovok (majdnem) biztos legyek benne, hogy a bringam meg ott van.
80-100 alatt ugyse vesz biciklit az ember (mert azt femhulladeknak hivjak, nem biciklinek), arra meg azert egy rendes U-lakat kb 16e (Kryptonite series 4). Nekem siman megert ennyit, hogy mikor viszajovok (majdnem) biztos legyek benne, hogy a bringam meg ott van.
modalsplit 2014.03.11. 11:36:35
@Azie: Az nem használó költsége. Kiszúrni nem is tudják, mert defektmentes, tömör gumiból van.
@promontor: A VEKE ebben eléggé egyoldalú, a bubi előnyeit a város életében pedig egyáltalán nem ismeri föl.
Meglátjuk, ilyen díjak mellett mennyien fogják használni. A 20 más országokhoz képest valóban sok, viszont az összes más közlekedési módhoz képest kevés. Egy átlag autós havonta eltankol ennyit.
Az éves BKK-bérlet mellett azok fogják kiváltani, akik ezzel valóban napi 10-20 percet meg tudnak spórolni.
@promontor: A VEKE ebben eléggé egyoldalú, a bubi előnyeit a város életében pedig egyáltalán nem ismeri föl.
Meglátjuk, ilyen díjak mellett mennyien fogják használni. A 20 más országokhoz képest valóban sok, viszont az összes más közlekedési módhoz képest kevés. Egy átlag autós havonta eltankol ennyit.
Az éves BKK-bérlet mellett azok fogják kiváltani, akik ezzel valóban napi 10-20 percet meg tudnak spórolni.
modalsplit 2014.03.11. 11:44:17
@Lordeus: Ez végtelenül megbonyolítaná a rendszert, ha különböző parkolócetliket kéne beszámítani (plusz a mobiltelefonos parkolást). Utcán (hivatalosan) amúgy sem lehet 3 óránál tovább ott hagyni az autót.
Valóban nem elsősorban P+R célra a legalkalmasabb a bubi, bár megjegyzem, a Felvonulási térnél több helyen is lesz bubi állomás, és ott ma még ingyen lehet parkolni.
A budai alsó rakparton is vannak ingyenes parkolóhelyek, bár nem tudom mennyire könnyű ott reggel helyet találni.
Valóban nem elsősorban P+R célra a legalkalmasabb a bubi, bár megjegyzem, a Felvonulási térnél több helyen is lesz bubi állomás, és ott ma még ingyen lehet parkolni.
A budai alsó rakparton is vannak ingyenes parkolóhelyek, bár nem tudom mennyire könnyű ott reggel helyet találni.
igazi hős 2014.03.11. 11:45:39
@Mon3: @igazi hős: Hoppá, erről jut eszembe, egy fogaskoszorút és egy láncot kihagytam a felsorolásból, az plusz 8 ezer.
Mon3 2014.03.11. 12:05:14
A 20 eFt-os "használható" bringa és egy tényleg minőségi, mindennapos használatra alakalmas kerékpár között olyan különbség van, mint a velorex és egy opel között. Bár az igaz, hogy a velorexet is lehet használni valamire...
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.03.11. 13:48:06
@mizie: "19 ezerért már használható bringát lehet venni"
Lemaradt egy nulla, 100 alatt manapság nem nagyon kapsz használható biciklit. Ha meg saját bringát veszel, arra menet közben is költeni kell, pláne ha mondjuk ellopják, és venned kell egy újat. Én is így jártam tavaly, akkor azt mondtam, nem veszek még egy bringát azért, hogy a nyócker drogos söpredékének legyen miből belőnie magát, inkább megvárom a bubi indulását.
Lemaradt egy nulla, 100 alatt manapság nem nagyon kapsz használható biciklit. Ha meg saját bringát veszel, arra menet közben is költeni kell, pláne ha mondjuk ellopják, és venned kell egy újat. Én is így jártam tavaly, akkor azt mondtam, nem veszek még egy bringát azért, hogy a nyócker drogos söpredékének legyen miből belőnie magát, inkább megvárom a bubi indulását.
chirkebaszó 2014.03.11. 17:00:05
én nem értem miről beszéltek... :)
80-100 ft bringa?
a Bubi karbonvázas, összteleszkópos? egy fenét. egy 24 kilós 3 sebességes szar.
azért sokba kerül persze, mert egyedi tervezésű rajta minden, hogy ne legyen kompatibilis a tolvajokkal, gps van benne, plussz folyamatosan figyelni kell és hurcolni a bringákat ide-oda szabad helyekre, stb, de nem azért mert olyan szuper alkatrészek vannak benne.
ahhoz hogy valaki a keletiből elmenjen a lövölde térre vagy a belvárosban használja 300 méterekre, annak nem is kell ennél jobb. erre a bubi tudása súlya, stb tökéletesen elég. és egy 20-25 ezre bringa "tudása" is pont erre elég.
nem értem miért példálóztok ilyen 50 kilóméterekkel. bubival sem fogsz menni 50 kilómétereket, nem arra való. és a 20 ezres szutykoddal sem fogsz annyit menni, de ha csak 300-500 méterekre kell, akkor felesleges jobb.
azért ne a saját bringáinkkal hasonlítsuk már össze a bubit... :) egy 3 millós karbonbringáért vagy egyéb csúcsmodellért lehet én is befizetném a 20 ezres éves bérletet :)
de ezért amit ennyi pénzért adnak, inkább megéri a lövölde térre járós SAJÁT szutyok. szerintem.
(és a keletinél pl biztos le tudod rakni olyan helyre ahol nem ázik, de lehet a lövöldén is találsz valamit. a szutykokat meg kifejezetten nem lopkodják, de ha teszem ezt elviszik a nyerget, akkor is inkább annyi plussz pénz a szabadságért. meg szerintem nem lesz olyan, hogy valaki egész éves használat alatt egyszer se fusson ki a fél órából, és akkor már ketyeg neki is a plussz pénz a bérleten felül is, és akkor ugyanott vagyunk)
ettől függetlenül persze egyszer tuti ki fogom próbálni :D
és szerintem nagyon sokan fognak így tenni kíváncsiságból. lehetőleg majd meglátják milyen praktikus, környezetkímélő meg egészséges, és vesznek egy saját bicót (szutykot vagy drágát mindegy) és azzal csapatják majd a városban (meg mindenhol).
és akkor már megérte! :)))
80-100 ft bringa?
a Bubi karbonvázas, összteleszkópos? egy fenét. egy 24 kilós 3 sebességes szar.
azért sokba kerül persze, mert egyedi tervezésű rajta minden, hogy ne legyen kompatibilis a tolvajokkal, gps van benne, plussz folyamatosan figyelni kell és hurcolni a bringákat ide-oda szabad helyekre, stb, de nem azért mert olyan szuper alkatrészek vannak benne.
ahhoz hogy valaki a keletiből elmenjen a lövölde térre vagy a belvárosban használja 300 méterekre, annak nem is kell ennél jobb. erre a bubi tudása súlya, stb tökéletesen elég. és egy 20-25 ezre bringa "tudása" is pont erre elég.
nem értem miért példálóztok ilyen 50 kilóméterekkel. bubival sem fogsz menni 50 kilómétereket, nem arra való. és a 20 ezres szutykoddal sem fogsz annyit menni, de ha csak 300-500 méterekre kell, akkor felesleges jobb.
azért ne a saját bringáinkkal hasonlítsuk már össze a bubit... :) egy 3 millós karbonbringáért vagy egyéb csúcsmodellért lehet én is befizetném a 20 ezres éves bérletet :)
de ezért amit ennyi pénzért adnak, inkább megéri a lövölde térre járós SAJÁT szutyok. szerintem.
(és a keletinél pl biztos le tudod rakni olyan helyre ahol nem ázik, de lehet a lövöldén is találsz valamit. a szutykokat meg kifejezetten nem lopkodják, de ha teszem ezt elviszik a nyerget, akkor is inkább annyi plussz pénz a szabadságért. meg szerintem nem lesz olyan, hogy valaki egész éves használat alatt egyszer se fusson ki a fél órából, és akkor már ketyeg neki is a plussz pénz a bérleten felül is, és akkor ugyanott vagyunk)
ettől függetlenül persze egyszer tuti ki fogom próbálni :D
és szerintem nagyon sokan fognak így tenni kíváncsiságból. lehetőleg majd meglátják milyen praktikus, környezetkímélő meg egészséges, és vesznek egy saját bicót (szutykot vagy drágát mindegy) és azzal csapatják majd a városban (meg mindenhol).
és akkor már megérte! :)))
modalsplit 2014.03.11. 18:10:53
@chirkebaszó: Nem, ez nem igaz, hogy szar lenne.
Minőségi anyagokból készült, tartós, defektmentes abroncs, tehát tudja azt amit tudnia kell egy biciklinek ahhoz, hogy naponta többszázan használják. Városban az agyváltó sok szempontból praktikusabb a láncváltónál.
Igen, arra kell hogy párszáz métert vagy egy-két kilométert megtegyenek vele.
Nem érdemes a saját bringához hasonlítani, mert másra való. Azt a rugalmasságot, hogy amikor szükség van rá, rendelkezésre áll, és amikor már nem kell, ott lehet hagyni egy állomáson, a saját bringa nem fogja nyújtani.
És szerintem meg igen, meg lehet csinálni azt, hogy soha ne fuss ki a félórából, ha nem történik valami váratlan esemény, például baleset.
Minőségi anyagokból készült, tartós, defektmentes abroncs, tehát tudja azt amit tudnia kell egy biciklinek ahhoz, hogy naponta többszázan használják. Városban az agyváltó sok szempontból praktikusabb a láncváltónál.
Igen, arra kell hogy párszáz métert vagy egy-két kilométert megtegyenek vele.
Nem érdemes a saját bringához hasonlítani, mert másra való. Azt a rugalmasságot, hogy amikor szükség van rá, rendelkezésre áll, és amikor már nem kell, ott lehet hagyni egy állomáson, a saját bringa nem fogja nyújtani.
És szerintem meg igen, meg lehet csinálni azt, hogy soha ne fuss ki a félórából, ha nem történik valami váratlan esemény, például baleset.
törzsmókus 2014.03.11. 19:00:59
@modalsplit:
> A körúti bringasáv sajnos illuzórikus, a parkolás teljes megszüntetését igényelte volna, de bizonyos helyeken úgy sem fért volna el.
Na itt a zajos tévedés. A bringasáv nem a parkolók, hanem a külső sáv helyére kéne (amit mellesleg random parkolónak használnak sok helyen...)
> A körúti bringasáv sajnos illuzórikus, a parkolás teljes megszüntetését igényelte volna, de bizonyos helyeken úgy sem fért volna el.
Na itt a zajos tévedés. A bringasáv nem a parkolók, hanem a külső sáv helyére kéne (amit mellesleg random parkolónak használnak sok helyen...)
törzsmókus 2014.03.11. 19:07:04
@ex-dr. vuk:
> 80-100 alatt ugyse vesz biciklit az ember (mert azt femhulladeknak hivjak, nem biciklinek),
a 31ezres Bianchim ezúton kikéri magának. nevezd meg a segédeidet.
> 80-100 alatt ugyse vesz biciklit az ember (mert azt femhulladeknak hivjak, nem biciklinek),
a 31ezres Bianchim ezúton kikéri magának. nevezd meg a segédeidet.
törzsmókus 2014.03.11. 19:10:37
@törzsmókus: (természetesen a külső sávba a buszt és a taxit is beengedném)
modalsplit 2014.03.11. 19:38:42
@törzsmókus: Szélső vezetésű busz-bicikli sáv + parkolósáv - nem tartom egy szerencsés kombinációnak.
Inkább a Rákóczi-tengely 2x1 sávosítását és kerékpársávval ellátását szorgalmaznám, és a Nagykörutat egyelőre békénhagynám, ahhoz még kéne néhány Duna-híd, hogy érdemes legyen egy sávelvételen gondolkozni, addig meg inkább a körútpótló útvonalak fejlesztésében gondolkoznék.
Inkább a Rákóczi-tengely 2x1 sávosítását és kerékpársávval ellátását szorgalmaznám, és a Nagykörutat egyelőre békénhagynám, ahhoz még kéne néhány Duna-híd, hogy érdemes legyen egy sávelvételen gondolkozni, addig meg inkább a körútpótló útvonalak fejlesztésében gondolkoznék.
törzsmókus 2014.03.11. 20:07:53
@modalsplit: a nagykörút sokszor most is effektíve egysávos, amint kibassza valaki a vészvillogót (stb).
a Rákóczi nem értem miért „inkább”. márminthogy hamis dilemma, senki nem mondta h vagyazegyik-vagyamásik. a kettőről egymástól függetlenül érdemes gondolkozni.
amúgy a buszbicikli + parkolósáv gond nélkül működik pl a Fő utcában (csak egy irányba persze) – https://www.google.hu/maps/@47.504989,19.038234,3a,90y,168h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1shQF3FCweRp2cMrYEq_zvyw!2e0!6m1!1e1
a Rákóczi nem értem miért „inkább”. márminthogy hamis dilemma, senki nem mondta h vagyazegyik-vagyamásik. a kettőről egymástól függetlenül érdemes gondolkozni.
amúgy a buszbicikli + parkolósáv gond nélkül működik pl a Fő utcában (csak egy irányba persze) – https://www.google.hu/maps/@47.504989,19.038234,3a,90y,168h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1shQF3FCweRp2cMrYEq_zvyw!2e0!6m1!1e1
törzsmókus 2014.03.11. 20:11:24
@ex-dr. vuk: még jó h nem (bár karcmentes, gyönyörű megkímélt állapotban volt). de te se azt írtad, hogy „80-100 alatt ugyse vesz ÚJ biciklit az ember (mert azt femhulladeknak hivjak, nem biciklinek)”
modalsplit 2014.03.11. 20:33:41
@törzsmókus: Ez így van, de ez még sem azonos azzal, ha az összes lámpás csomópont kapacitása lefeleződne.
Másik kérdés, hogy ez egyáltalán kinek lenne hasznos? A gyakorlottabb biciklisek ma is mennek a körúton, a kevésbé gyakorlottabb bicikliseknek pedig nem lesz vonzóbb, ha normál tempójú autóforgalom helyett 70-el száguldó taxikkal kell egy felületen osztozniuk. Buszközlekedés ugye a körút nagyrészén nincs.
Igaz, nem vagy-vagy kérdés a Nagykörút és a Rákóczi út, de mégis érdemes a kettőt összehasonlítani.
A Rákóczi út jobban hiányzik a kerékpáros hálózatból. A Nagykörútnál általában lehet találni párhuzamos útvonalakat, viszont az Erzsébet híd és a Baross tér között nincs értelmes alternatívája a Rákóczi útnak.
Buszsáv melletti parkolósávot autósként nem szeretem, mert amíg nem látok meg egy helyet, addig nem mehetek ki a buszsávba, amikor viszont megláttam egy helyet, akkor gyorsan ki kell mennem a külső sávba. A Fő utca egy nyugisabb útvonal, de a Nagykörúton ez állandó veszélyforrás lenne a biciklisekre.
Másik kérdés, hogy ez egyáltalán kinek lenne hasznos? A gyakorlottabb biciklisek ma is mennek a körúton, a kevésbé gyakorlottabb bicikliseknek pedig nem lesz vonzóbb, ha normál tempójú autóforgalom helyett 70-el száguldó taxikkal kell egy felületen osztozniuk. Buszközlekedés ugye a körút nagyrészén nincs.
Igaz, nem vagy-vagy kérdés a Nagykörút és a Rákóczi út, de mégis érdemes a kettőt összehasonlítani.
A Rákóczi út jobban hiányzik a kerékpáros hálózatból. A Nagykörútnál általában lehet találni párhuzamos útvonalakat, viszont az Erzsébet híd és a Baross tér között nincs értelmes alternatívája a Rákóczi útnak.
Buszsáv melletti parkolósávot autósként nem szeretem, mert amíg nem látok meg egy helyet, addig nem mehetek ki a buszsávba, amikor viszont megláttam egy helyet, akkor gyorsan ki kell mennem a külső sávba. A Fő utca egy nyugisabb útvonal, de a Nagykörúton ez állandó veszélyforrás lenne a biciklisekre.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.11. 22:19:22
@modalsplit: "amit tudnia kell egy biciklinek ahhoz, hogy naponta többszázan használják."
Több százan? Ez valami Guinness rekordos váltóverseny lenne? ;-)
"A VEKE ebben eléggé egyoldalú, a bubi előnyeit a város életében pedig egyáltalán nem ismeri föl."
Egyfelől egyetértek, szerintem is egyoldalú. Másfelől viszont abban az oldalban is van igazság. A Bubi előnyeiben lehet bízni, de hogy bejönnek-e, az a jövő zenéje, ami például azon is múlik, hogy jól lövik-e be a díjakat. Az viszont tuti, hogy sok pénzbe kerül és szerintem van abban igazság, hogy ez egy "énisénis" jellegű presztizsprojekt.
@chirkebaszó: "meg szerintem nem lesz olyan, hogy valaki egész éves használat alatt egyszer se fusson ki a fél órából..."
Én úgy hallottam, az éves bérletben benne foglaltatik párezer forintnyi "lebiciklizhető keret", azaz amit arra használhatsz fel, ha kifutsz a félórából.
(Persze vagy igaz, vagy nem. Ugye milyen jó lenne, kedves BKK, ha végre ismernénk a tarifarendszer részleteit hivatalos forrásból, és nem csak pletykák, meg csepegtetett újságcikkek alapján találgatnánk...)
Több százan? Ez valami Guinness rekordos váltóverseny lenne? ;-)
"A VEKE ebben eléggé egyoldalú, a bubi előnyeit a város életében pedig egyáltalán nem ismeri föl."
Egyfelől egyetértek, szerintem is egyoldalú. Másfelől viszont abban az oldalban is van igazság. A Bubi előnyeiben lehet bízni, de hogy bejönnek-e, az a jövő zenéje, ami például azon is múlik, hogy jól lövik-e be a díjakat. Az viszont tuti, hogy sok pénzbe kerül és szerintem van abban igazság, hogy ez egy "énisénis" jellegű presztizsprojekt.
@chirkebaszó: "meg szerintem nem lesz olyan, hogy valaki egész éves használat alatt egyszer se fusson ki a fél órából..."
Én úgy hallottam, az éves bérletben benne foglaltatik párezer forintnyi "lebiciklizhető keret", azaz amit arra használhatsz fel, ha kifutsz a félórából.
(Persze vagy igaz, vagy nem. Ugye milyen jó lenne, kedves BKK, ha végre ismernénk a tarifarendszer részleteit hivatalos forrásból, és nem csak pletykák, meg csepegtetett újságcikkek alapján találgatnánk...)
törzsmókus 2014.03.11. 22:33:12
@modalsplit: a lámpás csomópontokban, legalább ahol lehet jobbra kanyarodni, valszeg tényleg érdemes lenne nyitott kerékpársávval, vagy más módon több sávra bontani az autós forgalmat.
a taxisok a lámpajárás miatt nem igazán tudnak 70-nel száguldozni a nagykörtén.
buszközlekedés a nagy részén tényleg nincs, ahol viszont mégis (Margit híd + Szt István krt buszsávmentes része), ott eleget szívnak a buszok a dugóban.
én nem nagyon tudok a nagykörtével párhuzamos, jól használható útvonalakat se (hacsak a Kiskörút+Bajcsy nem számít annak). néhányszor próbálkoztam, de belefulladtam az egyirányú utcácskákba.
a taxisok a lámpajárás miatt nem igazán tudnak 70-nel száguldozni a nagykörtén.
buszközlekedés a nagy részén tényleg nincs, ahol viszont mégis (Margit híd + Szt István krt buszsávmentes része), ott eleget szívnak a buszok a dugóban.
én nem nagyon tudok a nagykörtével párhuzamos, jól használható útvonalakat se (hacsak a Kiskörút+Bajcsy nem számít annak). néhányszor próbálkoztam, de belefulladtam az egyirányú utcácskákba.
modalsplit 2014.03.11. 22:34:53
@promontor: Sok pénzbe?
A közlekedés világában a bubi közpénzigénye filléres nagyságrendű, ahogy általában a kerékpáros beruházások a legjobb ár-érték arányt hozzák. Éppen, hogy nem presztízsberuházás a bubi, hanem egy kis forrásigényű és a belváros életében értékelhető hasznot hozó fejlesztés.
És miért is baj, ha végre megint van egy terület, ahol tartjuk a lépést más városokkal és nem évekkel kullogunk mögöttük?
A közlekedés világában a bubi közpénzigénye filléres nagyságrendű, ahogy általában a kerékpáros beruházások a legjobb ár-érték arányt hozzák. Éppen, hogy nem presztízsberuházás a bubi, hanem egy kis forrásigényű és a belváros életében értékelhető hasznot hozó fejlesztés.
És miért is baj, ha végre megint van egy terület, ahol tartjuk a lépést más városokkal és nem évekkel kullogunk mögöttük?
modalsplit 2014.03.11. 22:43:35
@törzsmókus: " néhányszor próbálkoztam, de belefulladtam az egyirányú utcácskákba."
Ez az a terület, ahol most lesznek változások.
A Kertész utcában, a Jókai utcában, a Rökk Szilárd utcában lesz szembebiciklizés. A körúton kívül pedig a Vörösmarty utcát, a Bajza utcát, a Szövetség - Luther útvonalat teszik kétirányban biciklizhetővé. Persze, lehetne mindig több. Hiányzik például a Kertész utca és a Blaha Lujza tér közötti kapcsolat, amit én egy rövid kétirányú kerékpárúttal oldanék meg. Ezek a változások nem tudnak minden Nagykörúti kerékpáros igényt kiszolgálni, én már annak örülök, hogy egy részét ki tudják.
Ez az a terület, ahol most lesznek változások.
A Kertész utcában, a Jókai utcában, a Rökk Szilárd utcában lesz szembebiciklizés. A körúton kívül pedig a Vörösmarty utcát, a Bajza utcát, a Szövetség - Luther útvonalat teszik kétirányban biciklizhetővé. Persze, lehetne mindig több. Hiányzik például a Kertész utca és a Blaha Lujza tér közötti kapcsolat, amit én egy rövid kétirányú kerékpárúttal oldanék meg. Ezek a változások nem tudnak minden Nagykörúti kerékpáros igényt kiszolgálni, én már annak örülök, hogy egy részét ki tudják.
cso zsi 2014.03.11. 23:01:44
@promontor: "ez meg csak egy tágabban értelmezett belvárosra."
www.bkk.hu/bubi/terkep/
parkall.hu/zone.html?city=budapest
Szóval leginkább csak a kurvadrága parkolási díjzónára terjed ki, pedig a város sokkal nagyobb része fizetős terület.
www.bkk.hu/bubi/terkep/
parkall.hu/zone.html?city=budapest
Szóval leginkább csak a kurvadrága parkolási díjzónára terjed ki, pedig a város sokkal nagyobb része fizetős terület.
cso zsi 2014.03.11. 23:08:47
@modalsplit: Nagy ötlet.
Még mindig az egyetlen használható belvárosi híd a Böske.
A szomszédjai nem alkalmasak szinte semmiféle gépjármű-közlekedésre, a budai oldalon közlekedési anomáliába fojtva.
Mindenki Gödöllő-Budaörs autópályában gondolkodik róla, pedig a városi áruszállítás, szolgáltatás-karbantartás zöme is ezen zajlik.
Még mindig az egyetlen használható belvárosi híd a Böske.
A szomszédjai nem alkalmasak szinte semmiféle gépjármű-közlekedésre, a budai oldalon közlekedési anomáliába fojtva.
Mindenki Gödöllő-Budaörs autópályában gondolkodik róla, pedig a városi áruszállítás, szolgáltatás-karbantartás zöme is ezen zajlik.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.12. 00:20:33
@modalsplit: Persze, ha Pakshoz viszonyítjuk, még kisebb összeg, akkor pláne nem gond.
Szerintem viszont 1 milliárd a beruházásra és utána évi 250 millió forint nem kevés pénz, ha azt veszed, hogy ezért lényegében 1000 biciklit kapsz, azaz elvileg egy adott pillanatban 1000 ember tudja max. használni.
1 milliárdos beszerzési árért szerintem kapsz kb. 12-15 új csuklós buszt, ami kb. 1800-2200 utas kapacitást jelent.
Félreértések elkerülése végett, nem azt mondom, hogy az egész pénzkidobás lenne, vannak érvek mellette is, csak ne az legyen mér az érv, hogy nem kerül sokba, mert ez így nem igaz.
Szerintem viszont 1 milliárd a beruházásra és utána évi 250 millió forint nem kevés pénz, ha azt veszed, hogy ezért lényegében 1000 biciklit kapsz, azaz elvileg egy adott pillanatban 1000 ember tudja max. használni.
1 milliárdos beszerzési árért szerintem kapsz kb. 12-15 új csuklós buszt, ami kb. 1800-2200 utas kapacitást jelent.
Félreértések elkerülése végett, nem azt mondom, hogy az egész pénzkidobás lenne, vannak érvek mellette is, csak ne az legyen mér az érv, hogy nem kerül sokba, mert ez így nem igaz.
modalsplit 2014.03.12. 08:44:27
@promontor: Jó, tőlem számtanozhatunk.
Egy Combino 900 millió forint volt (mai árfolyamon több lenne), azt meg egyszerre csak 350 ember használhatja. Akkor eszerint a logika szerint háromszor akkora pénzkidobás.
Ha a bubi-t a tömegközlekedési eszközökhöz hasonlítjuk, akkor az a helyzet, hogy 1 milliárdért (vagy mennyi pontosan, nem tudom) kapunk egy 75 megállót kiszolgáló, zero emissziós, a felszíni tömegközlekedésnél általában jobb eljutási időt, garantált ülőhelyet kínáló rendszert, 1000 fő/h összkapacitással, és "vezető nélküli" üzemmel.
Lehet, hogy ennyi csuklós buszt kapsz ennyiért, de ez csak a beszerzési ár, ennyi pénzből azok még nem mennek, ahhoz még további költség
1.) az üzemanyag
2.) a járművezetők bére
3.) a karbantartás és háttérinfrastruktúra.
A bubi esetében az első két tétel = 0 Ft, és a harmadik tétel is töredéke minden más üzemnek.
Szerintem a beruházási költség sem óriási más közlekedési beruházásokhoz viszonyítva, de az éves üzemeltetési költség közpénzigényében verhetetlen.
Egy Combino 900 millió forint volt (mai árfolyamon több lenne), azt meg egyszerre csak 350 ember használhatja. Akkor eszerint a logika szerint háromszor akkora pénzkidobás.
Ha a bubi-t a tömegközlekedési eszközökhöz hasonlítjuk, akkor az a helyzet, hogy 1 milliárdért (vagy mennyi pontosan, nem tudom) kapunk egy 75 megállót kiszolgáló, zero emissziós, a felszíni tömegközlekedésnél általában jobb eljutási időt, garantált ülőhelyet kínáló rendszert, 1000 fő/h összkapacitással, és "vezető nélküli" üzemmel.
Lehet, hogy ennyi csuklós buszt kapsz ennyiért, de ez csak a beszerzési ár, ennyi pénzből azok még nem mennek, ahhoz még további költség
1.) az üzemanyag
2.) a járművezetők bére
3.) a karbantartás és háttérinfrastruktúra.
A bubi esetében az első két tétel = 0 Ft, és a harmadik tétel is töredéke minden más üzemnek.
Szerintem a beruházási költség sem óriási más közlekedési beruházásokhoz viszonyítva, de az éves üzemeltetési költség közpénzigényében verhetetlen.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.12. 09:47:09
@modalsplit: Azt tudjuk, hogy az éves fenntartás 250 millió forint. Mondasz egy számot mondjuk 12 buszra?
Egyébként meg azt is figyelembe kellene venni, hogy a kötöttpályás közlekedés illetve a buszhálózat fenntartása alapszolgáltatás, a Bubi meg egy extra.
Egyébként meg azt is figyelembe kellene venni, hogy a kötöttpályás közlekedés illetve a buszhálózat fenntartása alapszolgáltatás, a Bubi meg egy extra.
ex-dr. vuk 2014.03.12. 10:38:19
@modalsplit: es akkor meg nem is szamoltuk azt, hogy ha ettol lesznek akik elkezdenek mozogni akik korabban nem tettek, akkor OEP kiadasok csokkenese is varhato. Ezert sporol az allam minden megtett bringas kilometeren, fuggetlenul attol, hogy bubi vagy sajat bringa.
modalsplit 2014.03.12. 10:39:35
@promontor: Úgy emlékszem, abból 125 millió közpénz, a többi abból szponzor illetve a felhasználó díja.
Nem tudom mennyi 12 busz éves üzemeltetési költsége, azt tudom, hogy a VT Transman a 150 új buszt kb. 9 milliárdos ajánlattal nyerte meg.
Induljunk ki ebből, tehát legyen 12 busz = 720 millió.
Vegyük azt, hogy ennek a fele a busz vételára, a másik fele az üzemeltetés = 360 millió.
A 4-es metró üzemeltetésénél 7 milliárdos költségekről beszélnek.
A budapesti tömegközlekedés összköltségvetése pedig úgy emlékszem évi 140 milliárd körül van.
Mi az, hogy alapszolgáltatás és extraszolgáltatás?
A busz és a bubi és arra van, hogy elvigyen A-ból B-be, az utóbbi egy kisebb területen működik, de ott kisebb költséggel, hatékonyabban és sok esetben gyorsabban.
Min múlik, hogy mit tekintünk alap- és extraszolgáltatásnak? A busz azért alap, mert az eddig is megvolt, a bubi pedig azért extra, mert új, tehát eddig is megvolt nélküle a város?
Akkor a 9-es busz Bajcsy-Zsilinszky úti szakasza extra, mert új, viszont a 15-ös busz az alap, mert régi?
Vagy tekintsük mindkettőt extrának, mert a város nélkülük is elműködne?
Szerintem értetlmetlen elkezdeni kategorizálni, hogy mi alap és mi extra, azt kell nézni, hogy hol mi hatékonyabb.
Nem tudom mennyi 12 busz éves üzemeltetési költsége, azt tudom, hogy a VT Transman a 150 új buszt kb. 9 milliárdos ajánlattal nyerte meg.
Induljunk ki ebből, tehát legyen 12 busz = 720 millió.
Vegyük azt, hogy ennek a fele a busz vételára, a másik fele az üzemeltetés = 360 millió.
A 4-es metró üzemeltetésénél 7 milliárdos költségekről beszélnek.
A budapesti tömegközlekedés összköltségvetése pedig úgy emlékszem évi 140 milliárd körül van.
Mi az, hogy alapszolgáltatás és extraszolgáltatás?
A busz és a bubi és arra van, hogy elvigyen A-ból B-be, az utóbbi egy kisebb területen működik, de ott kisebb költséggel, hatékonyabban és sok esetben gyorsabban.
Min múlik, hogy mit tekintünk alap- és extraszolgáltatásnak? A busz azért alap, mert az eddig is megvolt, a bubi pedig azért extra, mert új, tehát eddig is megvolt nélküle a város?
Akkor a 9-es busz Bajcsy-Zsilinszky úti szakasza extra, mert új, viszont a 15-ös busz az alap, mert régi?
Vagy tekintsük mindkettőt extrának, mert a város nélkülük is elműködne?
Szerintem értetlmetlen elkezdeni kategorizálni, hogy mi alap és mi extra, azt kell nézni, hogy hol mi hatékonyabb.
modalsplit 2014.03.12. 10:42:44
@ex-dr. vuk: Bizony ám! Stresszcsökkentő tényező is, ha valaki ugyanazt az utat 15 perc passzív álldogálás-üldögélés helyett 10 perc aktív mozgással teszi meg.
Nettó haszonként azok a biciklisek jelennek meg, akik a bubi nélkül nem bicikliznének.
Nettó haszonként azok a biciklisek jelennek meg, akik a bubi nélkül nem bicikliznének.
ex-dr. vuk 2014.03.12. 10:51:04
@modalsplit: stresszcsokkento attol fugg hogy allsz hozza. ha felbaszod magad azon, hogy lepten nyomon valaki meg akar olni, akkor nem az :D
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.12. 14:14:52
@modalsplit:
Pl. azért alap a busz-villamos-stb. mert azt bárki használhatja, bubit meg nem. Gyerekek, idősek, olyan felnőttek, akik nem tanultak meg biciklizni (nem röhög, van ilyen), mozgássérültek.
Ezenkívül is vannak szubjektívnek minősíthető tényezők (nem ismeri a kerékpáros Kreszt, izzad, fél a forgalomtól), amikre valaki biciklis tapasztalattal mondhatja, hogy mondvacsinált okok, de attól még sok ember fejében valós korlátként ott vannak és ezek nem fogják használni.
A számokra majd este visszatérek, de akármennyire is "olcsó" a Bubi, de abban a Veke félelemben szerintem mindenképp van igazság, hogy egy alulfinanszírozott közlekedési rendszerben az az évi - mondjuk hasraütéssel, aztán majd meglátjuk - 50 millió is hiányzik, amit a BKV egyéb lerongyolódott üzemágai helyett a Bubira költesz közpénzből.
Pl. azért alap a busz-villamos-stb. mert azt bárki használhatja, bubit meg nem. Gyerekek, idősek, olyan felnőttek, akik nem tanultak meg biciklizni (nem röhög, van ilyen), mozgássérültek.
Ezenkívül is vannak szubjektívnek minősíthető tényezők (nem ismeri a kerékpáros Kreszt, izzad, fél a forgalomtól), amikre valaki biciklis tapasztalattal mondhatja, hogy mondvacsinált okok, de attól még sok ember fejében valós korlátként ott vannak és ezek nem fogják használni.
A számokra majd este visszatérek, de akármennyire is "olcsó" a Bubi, de abban a Veke félelemben szerintem mindenképp van igazság, hogy egy alulfinanszírozott közlekedési rendszerben az az évi - mondjuk hasraütéssel, aztán majd meglátjuk - 50 millió is hiányzik, amit a BKV egyéb lerongyolódott üzemágai helyett a Bubira költesz közpénzből.
belekotyogok 2014.03.12. 15:50:34
@ex-dr. vuk: mondjuk szerintem az elején nőni fognak az egészségügyi kiadások: a sok kezdő kimegy az utakra, sok baleset...
ex-dr. vuk 2014.03.12. 21:11:48
@belekotyogok: en azert nem fogadnek ilyen tomeges balesetre, de meglatjuk-.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.12. 23:12:36
@modalsplit: OK, ez mondjuk elnagyolt hasraütéses becslés, de fogadjuk el, hogy a buszok üzemeltetése 360 millió per év, a bubié 250. A busz ezek szerint drágább. Nem olyan nagyon sokkal, de az.
Csakhogy ettől a Bubi nem lesz olcsó.
Ha egyéni eszközként üzemeltetjük, egy városi bicaj beszerzése kiegészítőkkel együtt is kijön 100 ezer forintból, azaz 1000 darab ára 100 millió lenne. Utána évi 25 ezer szervíz és egyéb költségekre szerintem szintén reális, azaz ez 1000 bicajra 25 millió. Lenne, ha egyéni közlekedési eszközként használnánk.
Ahhoz, hogy ebből közösségi rendszert csináljunk, ehhez képest 10x-es költségekkel kellett számolni, mind a beszerzésnél, mind az üzemeltetésnél. Nekem ez nem tűnik se olcsónak, se hatékonynak.
Persze lehet, hogy nem lesz igazam. Lehet, hogy a (szerintem) magas bérletár ellenére sokan ráharapnak és végülis nem kell bele közpénz vagy legalábbis nagyon kevés. Lehet, hogy sokan rákapnak a saját bicajozásra (bár ez elég vitatott kérdés lesz, mert Bubi nélkül is folyamatosan nő a bicajosok száma, szóval nem lesz egyszerű a Bubi hatását "kimérni"), ami szerintem is jó lenne.
Annak feltétel nélkül örülök, hogy a Bubinak köszönhetünk majd elég sok apró biciklis forgalmi könnyítést (egyirányú megnyitások, itt-ott biciklissávok), ezek Bubi nélkül sokkal lassabban valósulnának meg.
Csakhogy ettől a Bubi nem lesz olcsó.
Ha egyéni eszközként üzemeltetjük, egy városi bicaj beszerzése kiegészítőkkel együtt is kijön 100 ezer forintból, azaz 1000 darab ára 100 millió lenne. Utána évi 25 ezer szervíz és egyéb költségekre szerintem szintén reális, azaz ez 1000 bicajra 25 millió. Lenne, ha egyéni közlekedési eszközként használnánk.
Ahhoz, hogy ebből közösségi rendszert csináljunk, ehhez képest 10x-es költségekkel kellett számolni, mind a beszerzésnél, mind az üzemeltetésnél. Nekem ez nem tűnik se olcsónak, se hatékonynak.
Persze lehet, hogy nem lesz igazam. Lehet, hogy a (szerintem) magas bérletár ellenére sokan ráharapnak és végülis nem kell bele közpénz vagy legalábbis nagyon kevés. Lehet, hogy sokan rákapnak a saját bicajozásra (bár ez elég vitatott kérdés lesz, mert Bubi nélkül is folyamatosan nő a bicajosok száma, szóval nem lesz egyszerű a Bubi hatását "kimérni"), ami szerintem is jó lenne.
Annak feltétel nélkül örülök, hogy a Bubinak köszönhetünk majd elég sok apró biciklis forgalmi könnyítést (egyirányú megnyitások, itt-ott biciklissávok), ezek Bubi nélkül sokkal lassabban valósulnának meg.
modalsplit 2014.03.13. 09:09:21
@promontor: Azt veszed figyelmen kívül, hogy egyéni eszközként egy biciklit egy fő használ. Ezért nem érdemes a bubi árát kizárólag 1100 db bicikli fenntartásának az árához hasonlítani.
Egy 75 milliós busz árából is lehetne 120 embernek használt, de jó állapotú városi kisautót venni. Csakhogy, ahogy egy 120 fős buszt sem ugyanaz a 120 ember használja, úgy a bubi is sokkal több embert ki tud szolgálni, mint 1100 magánbicikli.
Egy 75 milliós busz árából is lehetne 120 embernek használt, de jó állapotú városi kisautót venni. Csakhogy, ahogy egy 120 fős buszt sem ugyanaz a 120 ember használja, úgy a bubi is sokkal több embert ki tud szolgálni, mint 1100 magánbicikli.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.13. 09:51:29
@modalsplit: Nem hagytam figyelmen kívül, csak soknak tartom a 10x-es felárat ezért. Ugyanis a Bubi árából 10000 biciklit lehetne venni egyéni használatra.
Tehát a buszos hasonlatod akkor ülne ha a 75 milliós új busz (=120 fő kapacitás) áráért 1200 (=10x120) "jó állapotú" kisautót lehetne venni.
Tehát a buszos hasonlatod akkor ülne ha a 75 milliós új busz (=120 fő kapacitás) áráért 1200 (=10x120) "jó állapotú" kisautót lehetne venni.
otapi 2014.03.13. 11:38:52
@modalsplit: @promontor: Gyerekek, az únió ilyenekre ad pénzt, nem tűnt még fel? Ez legalább (pesten) szem előtt lesz (az az 5-10 bicikli minden nagyobb sarkon azért dob a látványon :), de lehetne sorolni sokkal nagyobb értékű úniós támogatásokat is, amikből semmi vagy alig látszik valami (legfeljebb a tájékoztató tábla).
modalsplit 2014.03.13. 12:06:27
@promontor: Miért? Ha egy biciklit 10-nél több ember használ, akkor már a száraz számok alapján is megérte.
Itt azonban a lényeg nem is az, hogy járműveket bocsátunk a felhasználók rendelkezésére, hanem a folyamatos rendelkezésre állás.
Nem beszélve arról, hogy ennek nagyrésze uniós támogatás - mivel Budapest le sem tudja hívni a teljes keretet a villamosok csúszása miatt, ezért azt sem lehet mondani, hogy más projektek elől vonta volna el a támogatást.
Itt azonban a lényeg nem is az, hogy járműveket bocsátunk a felhasználók rendelkezésére, hanem a folyamatos rendelkezésre állás.
Nem beszélve arról, hogy ennek nagyrésze uniós támogatás - mivel Budapest le sem tudja hívni a teljes keretet a villamosok csúszása miatt, ezért azt sem lehet mondani, hogy más projektek elől vonta volna el a támogatást.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.13. 12:31:35
@otapi: @modalsplit: Tudom, hogy az Únió hülyeségekre (is) ad pénzt és azt is tudom, hogy mi meg hülyeségekre kérünk (és elismerem, hogy a Bubi messze nem a legrosszabb a sorban, mondjuk pl. ott van rögtön a 4-es pénznyelő), de ez nem érv mellette.
Az pedig, hogy a száraz számok alapján megérné a 10x, ha egy bubi biciklire 10-nél több ember ül fel, annak a logikáját nem nagyon látom. pont azért, mert más a kizárólagos használat és más a közösségi rendelkezésre állás.
Én egyszerűen arra akartam utalni, hogy ha egy alapvetően egyéni közlekedési eszköz köré az eszköz árának tízszereséért építünk közösségi infrasruktúrát, az szerintem drága.
Gondolom, ha létrehoznák a BuSu-t 1000 közösségi Suzukival (ahol az autók beszerzési ára ugye 3 milliárd) 30 milliárdért, akkor azt Te is sokallnád, nem?
Az pedig, hogy a száraz számok alapján megérné a 10x, ha egy bubi biciklire 10-nél több ember ül fel, annak a logikáját nem nagyon látom. pont azért, mert más a kizárólagos használat és más a közösségi rendelkezésre állás.
Én egyszerűen arra akartam utalni, hogy ha egy alapvetően egyéni közlekedési eszköz köré az eszköz árának tízszereséért építünk közösségi infrasruktúrát, az szerintem drága.
Gondolom, ha létrehoznák a BuSu-t 1000 közösségi Suzukival (ahol az autók beszerzési ára ugye 3 milliárd) 30 milliárdért, akkor azt Te is sokallnád, nem?
otapi 2014.03.13. 12:38:39
@promontor: Várj, ebben az összegben nincsen benne a járulékos infrastruktúra fejlesztések (a fent emlegetett forgalmi könnyítésések - egyirányú megnyitások, itt-ott biciklissávok stb.) véletlenül?
Merthogy ezeket nem csak a bubisok használják majd, hanem minden kerékpáros.
Merthogy ezeket nem csak a bubisok használják majd, hanem minden kerékpáros.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.13. 12:52:42
@otapi: Jó kérdés, szerintem nincs. De persze nem tudom biztosan. Ha benne van, az nyilván javít a képen.
modalsplit 2014.03.13. 12:55:41
@promontor: Egy car sharing rendszer belvárosi kiépítését elsősorban azért nem helyeselném, mert teljesen alkalmatlan eszköznek tartanám a belvárosi közlekedés javítására. Valószínűleg nem 30 milliárd lenne, hanem sokkal több, mivel belvárosi parkolóhelyek tömegét kéne kiadni.
Tehát, ha azt kérdezed, hogy egy 1 milliárdos praktikus beruházás helyett támogatnék-e egy 30+ milliárdos felesleges, sőt káros, beruházást, a válaszom értelemszerűen: nem.
Te a bubi-t hülyeségnek tartod, én pedig egy hasznos dolognak, próbáltalam megindokolni, nem tudtalak vele meggyőzni, tudomásul veszem.
Tehát, ha azt kérdezed, hogy egy 1 milliárdos praktikus beruházás helyett támogatnék-e egy 30+ milliárdos felesleges, sőt káros, beruházást, a válaszom értelemszerűen: nem.
Te a bubi-t hülyeségnek tartod, én pedig egy hasznos dolognak, próbáltalam megindokolni, nem tudtalak vele meggyőzni, tudomásul veszem.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.13. 13:00:58
@modalsplit: "Egy car sharing rendszer belvárosi kiépítését elsősorban azért nem helyeselném..."
Én se helyeselném, nem azért írtam...
"Te a bubi-t hülyeségnek tartod..."
Ez egy leegyszerűsítő és félrevezető interpretálása annak, amit valójában mondtam.
Én se helyeselném, nem azért írtam...
"Te a bubi-t hülyeségnek tartod..."
Ez egy leegyszerűsítő és félrevezető interpretálása annak, amit valójában mondtam.
modalsplit 2014.03.13. 13:52:42
@promontor: Akkor sorry, "az EU hülyeségekre is ad pénzt" mondatodból erre kovetkeztettem
chirkebaszó 2014.03.14. 00:17:45
@modalsplit:
látom nagyon lelkes vagy :)
annyiban jó, te majd biztos megveszed a bérletet, és lesz aki elmesélje nekünk a tapasztalatait
látom nagyon lelkes vagy :)
annyiban jó, te majd biztos megveszed a bérletet, és lesz aki elmesélje nekünk a tapasztalatait
chirkebaszó 2014.03.14. 00:42:19
@promontor:
'Én úgy hallottam, az éves bérletben benne foglaltatik párezer forintnyi "lebiciklizhető keret", azaz amit arra használhatsz fel, ha kifutsz a félórából.'
igazad van, nekem is rémlik, hogy ezt olvastam
'Én úgy hallottam, az éves bérletben benne foglaltatik párezer forintnyi "lebiciklizhető keret", azaz amit arra használhatsz fel, ha kifutsz a félórából.'
igazad van, nekem is rémlik, hogy ezt olvastam
Kheopsz · http://giza.eg 2014.03.14. 09:36:56
Az ötlet jó, de sajnos túl optimista:
1. Kicsi a dokkolóállomásokkal lefedett terület az itt feltüntetett éves díjhoz képest. Igaz, hogy Buda elég dimbesdombos, de szerintem Pest nem. Az egész várost le lehetett volna fedni, pláne ezekkel a talpas oszlopokkal :)
2. Ez Budapest: tönkreteszik, és nem fogják érteni, hogy működik. Szegény gyerek, milyen lelkes, hogy majd ha 15 szurkoló és elviszik mindet, majd akkor ők gyorsan visznek oda még biciklit...Csak a 15 szurkoló nem elviszi majd hanem tönkreteszi, szétveri, mert nem nyert (vagy nyert) a 3. világbelinek számító, döglődő papucsokkal játszó csapata.
3. Magyarország, Winnetou országa. Az indián ügyes állatfaj, könnyen talál magának zsákmányt...GPS, speciális szín vagy forma? Balta, fémfűrész egy kis rugdosás.
"'Én úgy hallottam, az éves bérletben benne foglaltatik párezer forintnyi "lebiciklizhető keret", azaz amit arra használhatsz fel, ha kifutsz a félórából."
Ha valakinek éves bérlete van, mi szüksége az ingyen félórára? Ezt nem értem. Az éves bérlet nem egy évnyi korlátlan tekerés?
1. Kicsi a dokkolóállomásokkal lefedett terület az itt feltüntetett éves díjhoz képest. Igaz, hogy Buda elég dimbesdombos, de szerintem Pest nem. Az egész várost le lehetett volna fedni, pláne ezekkel a talpas oszlopokkal :)
2. Ez Budapest: tönkreteszik, és nem fogják érteni, hogy működik. Szegény gyerek, milyen lelkes, hogy majd ha 15 szurkoló és elviszik mindet, majd akkor ők gyorsan visznek oda még biciklit...Csak a 15 szurkoló nem elviszi majd hanem tönkreteszi, szétveri, mert nem nyert (vagy nyert) a 3. világbelinek számító, döglődő papucsokkal játszó csapata.
3. Magyarország, Winnetou országa. Az indián ügyes állatfaj, könnyen talál magának zsákmányt...GPS, speciális szín vagy forma? Balta, fémfűrész egy kis rugdosás.
"'Én úgy hallottam, az éves bérletben benne foglaltatik párezer forintnyi "lebiciklizhető keret", azaz amit arra használhatsz fel, ha kifutsz a félórából."
Ha valakinek éves bérlete van, mi szüksége az ingyen félórára? Ezt nem értem. Az éves bérlet nem egy évnyi korlátlan tekerés?
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.14. 11:07:50
@Kheopsz: "Ha valakinek éves bérlete van, mi szüksége az ingyen félórára? Ezt nem értem. Az éves bérlet nem egy évnyi korlátlan tekerés?"
A tarifa olyan, hogy van egy díj amiért egy adott időtartamon belül igénybe veheted (pl. 1 nap = 500 forint, 1 év = kb. 19ezer) ÉS emellett van egy időalapú díj, amikor konkrétan használod. Az időalapú díj olyan, hogy az első félóra 0 forint, de utána erősen növekszik majd. Azaz ha egy egész napra kisajátítod a biciklit, az drága mulatság.
Ezzel akarják arra ösztönözni a népet, hogy tényleg csak arra az időre vegye ki, amíg kerekezik, utána vigye gyorsan vissza a dokkolóba. Azaz ezzel növelik az esélyét annak, hogy a dokkolónál mindig lesz bicaj.
(Ezért nincs sok értelme, a "mi van, ha útközben megállok a közért előtt és amíg bent vagyok, ellopják" kérdéseknek, mert pont arra ösztönöz a rendszer, hogy ha bemész a közértbe, akkor már előtte vidd a dokkolóhoz és a közértből kijőve a dokkolóból vegyél új bicajt és úgy folytasd az utad.)
Az eredeti megjegyzés pedig arra vonatkozott, hogy aki éves bérletet vesz, annak várhatólag lesz egy kerete arra az esetre, ha túlcsúszik a félórán. Mivel a díjak gyorsan emelkednek, ez a keret hamar elfogy, ha szándékosan órákra "kisajátítod" a bringát, de "a véletlenül öt perccel túlcsúsztam egyszer-kétszer" eseteket fedezi majd.
A tarifa olyan, hogy van egy díj amiért egy adott időtartamon belül igénybe veheted (pl. 1 nap = 500 forint, 1 év = kb. 19ezer) ÉS emellett van egy időalapú díj, amikor konkrétan használod. Az időalapú díj olyan, hogy az első félóra 0 forint, de utána erősen növekszik majd. Azaz ha egy egész napra kisajátítod a biciklit, az drága mulatság.
Ezzel akarják arra ösztönözni a népet, hogy tényleg csak arra az időre vegye ki, amíg kerekezik, utána vigye gyorsan vissza a dokkolóba. Azaz ezzel növelik az esélyét annak, hogy a dokkolónál mindig lesz bicaj.
(Ezért nincs sok értelme, a "mi van, ha útközben megállok a közért előtt és amíg bent vagyok, ellopják" kérdéseknek, mert pont arra ösztönöz a rendszer, hogy ha bemész a közértbe, akkor már előtte vidd a dokkolóhoz és a közértből kijőve a dokkolóból vegyél új bicajt és úgy folytasd az utad.)
Az eredeti megjegyzés pedig arra vonatkozott, hogy aki éves bérletet vesz, annak várhatólag lesz egy kerete arra az esetre, ha túlcsúszik a félórán. Mivel a díjak gyorsan emelkednek, ez a keret hamar elfogy, ha szándékosan órákra "kisajátítod" a bringát, de "a véletlenül öt perccel túlcsúsztam egyszer-kétszer" eseteket fedezi majd.
Kheopsz · http://giza.eg 2014.03.14. 11:35:25
@promontor:
Ha jól értem, akkor évi 19ezerért fél órára ingyen van egy bicikli aztán vagy cserélek, vagy fizetek további pénzt?
Akkor a napi díj is csak egy regisztráció, tehát az 500on felül akkor is fizetnem kell, ha nem fél órát kerekezek?
Ha jól értem, akkor évi 19ezerért fél órára ingyen van egy bicikli aztán vagy cserélek, vagy fizetek további pénzt?
Akkor a napi díj is csak egy regisztráció, tehát az 500on felül akkor is fizetnem kell, ha nem fél órát kerekezek?
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.14. 11:43:24
@Kheopsz: "Ha jól értem, akkor évi 19ezerért fél órára ingyen van egy bicikli aztán vagy cserélek, vagy fizetek további pénzt?" Igen
"Akkor a napi díj is csak egy regisztráció, tehát az 500on felül akkor is fizetnem kell, ha nem fél órát kerekezek?"
Azt hiszem, az időalapű tarifa akkor is ugyanaz, azaz az első félóra napijeggyel is "ingyenes", de ebben nem vagyok biztos és a Bubi honlap elmaszatolja ezt a kérdést, legalábbis szerintem.
"Akkor a napi díj is csak egy regisztráció, tehát az 500on felül akkor is fizetnem kell, ha nem fél órát kerekezek?"
Azt hiszem, az időalapű tarifa akkor is ugyanaz, azaz az első félóra napijeggyel is "ingyenes", de ebben nem vagyok biztos és a Bubi honlap elmaszatolja ezt a kérdést, legalábbis szerintem.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.14. 11:46:59
@Kheopsz: "@Kheopsz: "Ha jól értem, akkor évi 19ezerért fél órára ingyen van egy bicikli aztán vagy cserélek, vagy fizetek további pénzt?" Igen"
Illetve nem teljesen, mert a 19 ezren belül lesz egy párezres keret, aminek erejéig a félórán túli használat is ingyen lesz. Ez lesz az éves bérlet kedvezménye a napijegyhez képest.
De persze mindez csak a kiszivárgott infók alapján való találgatás, várjuk meg, míg a BKK kgyeskedik ezeket hivatalosan is közzétenni.
Illetve nem teljesen, mert a 19 ezren belül lesz egy párezres keret, aminek erejéig a félórán túli használat is ingyen lesz. Ez lesz az éves bérlet kedvezménye a napijegyhez képest.
De persze mindez csak a kiszivárgott infók alapján való találgatás, várjuk meg, míg a BKK kgyeskedik ezeket hivatalosan is közzétenni.
Kheopsz · http://giza.eg 2014.03.14. 12:41:53
@promontor:
Oké, kíváncsian várom majd a hivatalos közleményeket.
Bár nem lakom ott, de ha majd visszamegyek látogatóba, lehet, hogy igénybe venném, van egy listám már, hogy mit néznék meg, mi változott :)
Oké, kíváncsian várom majd a hivatalos közleményeket.
Bár nem lakom ott, de ha majd visszamegyek látogatóba, lehet, hogy igénybe venném, van egy listám már, hogy mit néznék meg, mi változott :)
igazi hős 2014.03.14. 13:40:19
Ma megnéztem élőben egy BuBi állomást: a bringatároló rendben van, de az oszlop jól látható csillagcsavarjai nagyon bazári megoldásnak tűnik. Ne mondják már, hogy ilyen mennyiségben olyan drága lett volna megoldani, hogy csak célszerszámmal lehessen kinyitni a dobozt! Tudom, hogy nincs benne se pénz, se más érték, de itthon brahiból is szétszedik, ha hozzá elég egy csavarhúzó.
cso zsi 2014.03.16. 21:19:55
@modalsplit: "Egy car sharing rendszer belvárosi kiépítését elsősorban azért nem helyeselném, mert teljesen alkalmatlan eszköznek tartanám a belvárosi közlekedés javítására."
Európában kb 20 nagyvárosban van.
Milánóban decemberben a második is beindult.
hvg.hu/cegauto/20131216_Tobb_szaz_tuzpiros_Fiat_500assal_indul_a
Bp-n tavaly szeptemberben indult, egyelőre fix telephellyel.
Európában kb 20 nagyvárosban van.
Milánóban decemberben a második is beindult.
hvg.hu/cegauto/20131216_Tobb_szaz_tuzpiros_Fiat_500assal_indul_a
Bp-n tavaly szeptemberben indult, egyelőre fix telephellyel.
otapi 2014.03.16. 22:56:40
@cso zsi: Haha, lehet hogy a MOL-nál úgy tudják, a BuBi-s járművek kicsi piros Suzukik.
Aztán majd a megnyitón megismétlődik a "narancsos" jelenet a Tanúból :)
Aztán majd a megnyitón megismétlődik a "narancsos" jelenet a Tanúból :)
törzsmókus 2014.03.18. 18:00:41
@cso zsi:
> Bp-n tavaly szeptemberben indult, egyelőre fix telephellyel.
erről hol lehet olvasni? ha jól értem, az Avalon indította, az ő honlapjukon nem látom.
> Bp-n tavaly szeptemberben indult, egyelőre fix telephellyel.
erről hol lehet olvasni? ha jól értem, az Avalon indította, az ő honlapjukon nem látom.
2014.03.19. 20:34:51
akkor mi van ha én vígan kerekezek ezen a szaron és odajönnek a cigányok, lerúgnak róla és elviszik feldarabolni fémhulladéknak?
törzsmókus 2014.03.20. 06:20:56
@cso zsi: kösz, ez tetszik. akár kombinálni is lehet a kettőt: bubival elmegyek az avalon parkolójába ...stb :)
(a honlapon csak a kaució összegét nem találtam)
(a honlapon csak a kaució összegét nem találtam)
otapi 2014.03.20. 08:49:59
@dumdidum42: Rendőrségi feljelentés, és mivel ez rablásnak minősül ezt azért komolyabban is veszik.
De ha ettől félsz, akkor ne menj az utcára, mert ez Bubi nélkül is előfordulhat.
De ha ettől félsz, akkor ne menj az utcára, mert ez Bubi nélkül is előfordulhat.
chirkebaszó 2014.03.22. 11:21:43
Itt van néhány érdekes, (MN vs. BKK) cikk a témában:
1. Mi mindenre nem lesz jó a Bubi? (Magyar Narancs 2014. márc. 18)
magyarnarancs.hu/publicisztika/mi-mindenre-nem-lesz-jo-a-bubi-kozbringa-89211
2. Reagálás a Magyar Narancs „Mi mindenre nem lesz jó a Bubi?” című cikkére (BKK 2014. március 20)
www.bkk.hu/2014/03/reagalas-a-magyar-narancs-%E2%80%9Emi-mindenre-nem-lesz-jo-a-bubi%E2%80%9D-cimu-cikkere/
3. „Rosszindulatú publicisztikájuk” – A BKK levele és szerzőnk válasza (Magyar Narancs 2014. márc. 21)
magyarnarancs.hu/olvasoi_levelek/rosszindulatu-publicisztikajuk-a-bkk-levele-es-szerzonk-valasza-89271
1. Mi mindenre nem lesz jó a Bubi? (Magyar Narancs 2014. márc. 18)
magyarnarancs.hu/publicisztika/mi-mindenre-nem-lesz-jo-a-bubi-kozbringa-89211
2. Reagálás a Magyar Narancs „Mi mindenre nem lesz jó a Bubi?” című cikkére (BKK 2014. március 20)
www.bkk.hu/2014/03/reagalas-a-magyar-narancs-%E2%80%9Emi-mindenre-nem-lesz-jo-a-bubi%E2%80%9D-cimu-cikkere/
3. „Rosszindulatú publicisztikájuk” – A BKK levele és szerzőnk válasza (Magyar Narancs 2014. márc. 21)
magyarnarancs.hu/olvasoi_levelek/rosszindulatu-publicisztikajuk-a-bkk-levele-es-szerzonk-valasza-89271
brombadeg 2014.03.26. 17:02:24
@modalsplit:
az én problémám legtöbbször a Ferencziek tere-Boráros tér között volt. ott találni egy utat ami délre levisz. Amióta az aluljáró megszűnt, az északi irány is csak nagy kerülővel oldható meg.
az én problémám legtöbbször a Ferencziek tere-Boráros tér között volt. ott találni egy utat ami délre levisz. Amióta az aluljáró megszűnt, az északi irány is csak nagy kerülővel oldható meg.
modalsplit 2014.03.27. 00:49:56
@brombadeg: mármint kocsival?
Mert biciklivel simán át lehet tekerni a volt aluljáró fölött mindkét irányban
Mert biciklivel simán át lehet tekerni a volt aluljáró fölött mindkét irányban
ordasbacsi 2014.05.28. 09:23:53
Ez egy kalap szart se fog érni.
Megbukik egy éven belül.
Max a külföldiek fogják használni.
Azok meg olyan keveset fogják igénybevenni, hogy nem fedezi majd a rendszer teljes költségét. Roló lehúz!
Megbukik egy éven belül.
Max a külföldiek fogják használni.
Azok meg olyan keveset fogják igénybevenni, hogy nem fedezi majd a rendszer teljes költségét. Roló lehúz!
Az utolsó 100 komment: