Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Még mindig a buszoké a kerékpársáv a Bazilikánál

2014.02.19. 09:54 - dalmastella

Szinte teljesen használhatatlan az új a Bajcsy-Zsilinszky úti kerékpársáv, mert folyamatosan turistabuszok állnak rajta.

Pblue mikroblogger lőtte azokat a képeket, amelyek bizonyítják, hogy hétfő reggel a buszok és turisták miatt sem az úttesten kialakított új biciklisávban, sem a járdán futó bringaúton, de még a zebrán sem lehetett egyszerűen haladni. 

A fenti képen látható busz nem halad, hanem áll és várakozik. A sofőr közben benne ül és dohányzik. 

A leírás szerint a turisták nyugodtan álldogáltak, amíg egy munkába siető biciklis meg nem zavarta őket. Akkor egy kicsit mérgesek lettek.

A képek a Tumblr-közösséget is felizgatták.

Néhány hónapja az V. kerületi terek-utak rendezési terveivel kapcsolatban Rogán Antal polgármester már beígérte, hogy változtatnak az eddigi szabályokon, és az autós forgalmat, a tömegközlekedést, valamint a bicikliseket egyaránt zavaró parkolási rendet megszüntetik, a buszokat pedig a rakpart felé terelik, de egyelőre semmi változás.

Frissítés, posztunkra reagált az V. kerület sajtóosztálya! Ezt írták: "épp a napokban tárgyal Belváros vezetése a BKK-val és a Fővárossal a turistabusz parkolók elhelyezésének ügyéről. A tervek szerint a kerületben zajló közterületi fejlesztések átadása, tehát március 15. után rendeződik a turista-, és a városnéző buszok parkolásának és várakozásának ügye. Az V. kerület szándéka szerint egyrészt kijelölt parkolót kapnak a Jászai Mari tér és a Kossuth Lajos tér között, másrészt pedig az útvonalaik is módosulnak: a kerület belső utcái helyett a külső utakra terelődik majd az ilyen típusú forgalom."

Címkék: budapest közlekedés busz kerékpár bicikli bazilik bajcsy-zsilinszky

162 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr745821020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Silent Bob 2014.02.19. 13:53:03

@Pirx: Én elolvastam a posztot, és igen, az updatet is. Szóval tök jó, hogy eltakarítják onnan a buszokat.
Az írásod amire reagáltam pont az volt, amelyikben a post-tól függetlenül a bringások szabálytalanságán hörögsz.

Pirx 2014.02.19. 14:05:19

@Silent Bob: Hörög a nénikéd! Csak mert nem értek veled egyet. :) Szánalmas!
Na most már tényleg befejeztem. Jobb dolgom is van ennél! :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.02.19. 14:06:17

@fifibá55: mirol beszelsz ember?
milyen kiegeszito tablarol?
megnezted egyaltalan a gugli mapen? vagy csak ugy probalkozol mint korabban, a fel- es leszallasos hulyeseggel?

en megneztem azert mondtam hogy MEGALLNI TILOS tabla van
van meg alatta egy elvontatas tabla, meg egy "muzeum Bazilika jobbra tartsal köcsög" tabla
e ketto kozul melyik a feloldo hatalyu?

Silent Bob 2014.02.19. 14:10:14

@Pirx: Nem az a bajom, hogy nem értesz egyet bazdmeg. Azt lehet. Hanem az, hogy ha megjelenik egy cikk, hogy "Milyen szép sárga bicikli" akkor te jössz és odaírod, hogy a köcsögök átmennek a piroson.

Pirx 2014.02.19. 14:20:02

@Silent Bob: Nyugi! vegyél be valamit, mert megüt a guta! :)

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.02.19. 14:34:26

@blablablanka:
"szori disz iz the bájkervéj"
Tanulj meg angolul, idióta.
Kerékpárút = bike road (bájkród). Ráadásul nem the, hanem a.
A bájkervéj akkora baromság angolul tudóknak, hogy nem véletlenül nem értik.

Nwem ártana megtanulni a különbséget a way, a road meg a street között. Mert attól, hogy magyarul mindegyik út/utca, angolul még kurvára nem ugyanazt jelentik.

@Pirx:
Téves, a zavarás a KRESZ-ben a legenyhébb eset. Van még az akadályozás és a veszélyeztetés, utóbbi a legsúlyosabb.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.02.19. 14:35:31

@Silent Bob:
Pedig a köcsögök átmennek a piroson.
Meg zebrán is, meg járdán bicikliznek. Millióból egy ha nem.

fifibá55 2014.02.19. 14:37:19

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Veled ellentétben nemigen kell gugliznom, mert naponta többször elhaladok a kérdéses szakaszon. A megállni tilos tábla hatályát feloldja egy kihelyezett várakozni tilos tábla, amelyhez "kivéve autóbusz leszállás" kiegészítés tartozik.
Az általad említett "muzeum Bazilika jobbra tartsal köcsög" táblát a KRESZ nem tartalmazza, így az nincs kitéve.

Pirx 2014.02.19. 14:45:55

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
"Ami a közúti forgalommal kapcsolatos fogalmakból kimaradt:
- Veszélyeztetés: ha valaki a közlekedés más résztvevőit kár, baleset bekövetkezésének, a személy- és vagyonbiztonság sérelmének a lehetőségébe sodorja.
- Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét a szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzattól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti.
- Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki másnak a közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőit megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja vagy indokolatlanul leköti (pl. zavar az a járművezető, aki a kürtöt, fénykürtöt, vagy a távolsági fényszórót indokolatlanul használja. Zavar az a járművezető is, aki a járműve sebességével megtéveszti az elsőbbséggel rendelkezőket)."
Tehát aki nem veszélyeztet, az akadályozhat, zavarhat. Aki nem akadályozhat, az nem veszélyeztethet (értelemszerüen) de zavarhat. Viszont aki zavar, az nem veszélyeztethet, nem akadályozhat. Ergo a legszigorúbb tilalom a zavarás.
www.kreszdoktor.hu/iii_a_kozuti_forgalommal_kapcsolatos_fogalmak.php

blablablanka 2014.02.19. 14:51:29

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Ejj-ejj Szilárd de mérgesek vagyunk :D
Amúgy szerintem a francia/japán turistáknak édesmindegy. Ha csengetek nekik általában lemásznak a piros színű, sárgával jelölt útról ami nyilván nem Óz városába vezet. Tartunk egy kis udvarias oh sorry-oh sorry mosolygást és mindenki megy a dolgára.

Bát áj eprisiet jór kájndnesz, tenk ju for tícsing mí számting. Áj dú szpík dzsörmön on a nétiv level szó máj inglish iz nát pörfikt.

Gyere idiótázz nekem személyesen e-mailben: wittmannblanka@gmail.com
Szeretem ha emberek nyugodt hangon el tudják magyarázni a véleményüket.

Silent Bob 2014.02.19. 15:10:04

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Nem úgy volt, hogy nincs is annyi biciklis? :)
Mellesleg a fenti képen épp egy geci nagy busz parkol a zebrán, de nyilván a biciklisek kurva anyját. :D

Silent Bob 2014.02.19. 15:24:49

@blablablanka: Mi ez az emailmánia, Blanka? Az olyan XX. századi. Mellesleg vagány a borítóképed. :)

blablablanka 2014.02.19. 15:30:30

@Silent Bob: Az embernek mindig beazonosíthatóan kell vállalnia a véleményét!

A névtelenség mögé burkolózás lehetősége csak szélsőséges kijelentésekre ragadtatja el az embert.

Silent Bob 2014.02.19. 15:34:40

@blablablanka: Nem feltétlenül, de érthető.

Pirx 2014.02.19. 15:38:48

@blablablanka: Tisztelem és becsülöm a véleményedet, és egy tökéletes világban ez így is lenne.

ex-dr. vuk 2014.02.19. 16:45:35

@Pirx: ha lenne egyseges, uttesten vezetett kerekparos halozat (tehat savok, nyomok vagy semmi, felallohelyek), valamint ha az autosoktol nem kellene fosni, akkor senkinek nem jutna eszebe a jardan biciklizni.
Tapasztalatbol mondom (London - egyket helyen elkezdtek szeparalni, azonnal mindenki osszevissza kozlekedett, nem meglepo modon).

ex-dr. vuk 2014.02.19. 16:48:57

@fifibá55: " várakozni tilos tábla, amelyhez "kivéve autóbusz leszállás" kiegészítés tartozik."

Varakozni tiloshoz miert kell ilyen kiegeszites?.. A varakozni tilos alatt default meg lehet allni leszallas idejere...

Pirx 2014.02.19. 17:00:41

@ex-dr. vuk: Monjdam azt, hogy nem érdekel, hogy miért nem tartják be a szabályt? Nem magyarázkodni kell, hanem betartani. Nem bonyolult.
Azért nincs igazad, mert egyrészt Londonban is szarnak a szabályokra a bringások (tapasztalat), másrészt Budapesten, ott is, ahol adott minden a szabályos és biztonságos közlekedéshez, ott se tartják be, mert...mert nem tudom. Mert meg kell néha állni, mert ötszáz méterrel többet kell tekerni, és egy rakás értelmezhetetlen kifogás.
És ahogy írtam. Nem a bringások miatt szüntették meg a buszparkolást, ellentétben a poszt állításával, hanem az ott lakók tiltakozása miatt. Érthetetlen módon két szabályos lehetőséget is adnak a kerékpárosoknak ugyanazon az útvonalon, de a belinkelt cikk szerint az egyik - a járdán szintben, karókkal elválasztott út életveszélyes (imádom az ilyen bringás kijelentéseket, hogy életveszélyes a bringa út.), a másikon meg a parkoló busz miatt kerülni kell, és ez aazal jár, hogy meg kell fordítani a fejét, és ne ajd isten elsőbbséget adni, merthogy ő változtat irányt. És még várnia kell. Hát tudod nem tudom átérezni a probléma lényegét, mert gyalogosként is előfordul, hogy várnom kell, és autóval is előfordul, hogy hosszú másodpercekig várnom kell egy kikerülés előtt. A közlekedés már csak ilyen.

fifibá55 2014.02.19. 17:15:49

@ex-dr. vuk: mégis ott van. És ha precízek akarunk lenni, a kiegészítés alapján fel már nem szállhatnának arra a buszra, amely oda szállt le :)

ntn 2014.02.19. 19:23:47

@Mr. Közbiztonság Szilárd: terminológia-témában szerintem érhet meglepetés, ha mondjuk idepillantasz: en.wikipedia.org/wiki/Cycling_infrastructure

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2014.02.19. 20:15:02

Mi lenne, ha egyszer a kerékagy írója végre lenne annyira igényes,hogy a megfelelő fogalmakat használná?
A Bajcsyn van a Bazilika oldalában az Alkotmány utcáig osztott gyalogkerékpárút illetve van buszkerékpársáv/kerékpáros nyom.
Kerékpársáv az pont nincs.
A buszkerékpársávban viszont a 9-es buszt is akadályozzák a turistabuszok/várakozó taxik.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.19. 20:16:11

@ex-dr. vuk:

Leírom sokadszorra is: Nem kell fosni az autóktól. Aki mégis fosik, maradjon otthon, békávézzon, vagy gyalogoljon.

TZiky 2014.02.19. 20:19:21

@Pirx: "Hadd ne keressem ki a statisztikákat, hogy a közlekedésbeli arányuknál jóval többen okoznak személyi sérüléses balesetet a kerékpárosok, mind a többi közlekedő. Ez nem tipikusan azt mutatja, hogy hasonló arányban lennének közöttük szabálytalanok, mint a többi csoportban."
Ne is mert az a statisztika csak egy általad ( is ) megevett 'marketingmaszlag' és mint ilyen, az arra hajlamosak megvezetésén kívül semmire nem jó. Az a statisztika viszont amelyikben az van, hogy a kerékpáros résztvevőjű személyi sérüléses balesetek hány százalékának okozója a kerékpáros, az viszont azt mutatja, hogy hasonló arányban vannak közöttük szabálytalanok, mint a többi csoportban.

Üdv:
TZiky:-))

ex-dr. vuk 2014.02.19. 21:19:34

@Pirx: nyilvanvalo, hogy sosem kerekparoztal a varosban, vegkepp nem napi szinten.
Innentol nem nagyon lehet elmagyarazni...

"mi az, hogy egy kerekparut eletveszelyes" - ha ezt nem tudod, akkor szerintem ne nagyon akarj erdemben beleszolni semmibe.

ex-dr. vuk 2014.02.19. 21:21:07

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Nem kell" mi? :) Amikor varosban 70-nel zug el mellettem 5cm-es oldaltavolsaggal. De persze felni nem kell. ahah.

ex-dr. vuk 2014.02.19. 21:23:06

@Pirx: " Hadd ne keressem ki a statisztikákat, hogy a közlekedésbeli arányuknál jóval többen okoznak személyi sérüléses balesetet a kerékpárosok, mind a többi közlekedő."

De, legyszives keresd ki.
Csodalkoznek kicsit, mert en tudok olyan statisztikat mutatni, ami pontosan azt mutatja, hogy ez nem igaz (kerekparos - mas kozlekedo kozotti balesetek kerekparos altal okozasa kb. 50%).

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2014.02.19. 22:04:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: És az is maradjon otthon, aki pár mp előnyért képes eltaposni egy másik embert. Aki agyérgörcsöt kap, ha 30-cal megy előtte egy bringás, de nem zavarja ha parkolgatnak előtte.
Legalább a sofőrök 10-20 %-a pszichológiailag alkalmatlan a vezetésre. Mégis nyugodtan furikázhat emberi élet kioltására alkalmas eszközzel.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.19. 22:13:33

@ex-dr. vuk:

1. Mon3 leírta a Combinos posztnál, hogy elég hely van a két villamos között egy biciklista számára.

2. Mikor a Millenáris mellett megyek 30-al, és a semmiből (Na jó, nem a semmiből, hanem a Millenáris területéről, beláthatatlan helyről) kirepül egy bringa 30-as tempóval a zerbrára - és én mégse fosok tőle és másnap is kocsival megyek arra. A repkedőnek meg egyszer nem lesz szerencséje.

.

Minél gyengébb résztvevője a közlekedésnek valaki, annál jobban kell az aktív biztonságra ügyelnie.

Láthatod, hogy sokan ezt nem teszik. Amikor még rendszeresen bicikliztem, mindig egy kicsit beljebb húzódva (15-30 centi) mentem, hogy mikor az autó odaér és elmegy mellettem, legyen hova lehúzódnom, ha közelre vesz.
Sosem hallgattam semmilyen fülhallgatós cuccot kerékpározás közben, hisz elemi érdekem, hogy gyenge közlekedőként halljam a közlekedés zajait. Kocsiban is ha tehetem (És 10'C felett tehetem) a városban nyitva a bukótető, vagy a másik kocsiban centire lent az ablak.

Nem kell fosni az autótól, de illik tisztelni. Ahogy én sem fosok a győri gyorstól, de tisztelem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.19. 22:20:37

@tízpercbringa:

"Aki agyérgörcsöt kap, ha 30-cal megy előtte egy bringás, de nem zavarja ha parkolgatnak előtte."

Sokkal jobban idegesítő, ha egy másik autó totyog harminccal. A kerékpártól a 30 egy nagyon korrekt tempó.

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2014.02.19. 22:44:32

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
26-28 km/h-t simán tudom tartani. Szerinted, hányan jönnek nyugiban mögöttem és hányan akarnak megelőzni egy 30-as utcában? Millió példát lehetne hozni az értelmetlen és sokszor veszélyes előzésekre. A napi útvonalamon tudom az összes lámpa váltását, tudom hol mire kell figyelni. Milyen veszélyforrások jellemzik az adott szakaszt.Mégis szinte naponta sodornak veszélybe pár mp értelmetlen előnyért.
Tisztelni azt lehet, ami tiszteletre méltó. A budapesti autósok közlekedése jelenleg nem ilyen.De ez nem csak rájuk igaz,hanem járműfüggetlen. Gépjárművet vezetni azonban nagyobb felelősség, csak ezt sokan elfelejtik vagy eszükbe se jut.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.20. 08:53:13

@tízpercbringa:

A temetőben és a rehab intézetekben is vannak olyan emberek, akik nem tisztelték az erősebb járművet.

Légy te is öntudatos!

Pirx 2014.02.20. 10:40:36

@tízpercbringa: "26-28 km/h-t simán tudom tartani." Na megint egy zsebkontador, aki bárkit legyorsul bringával, és majd 30-al teker folymatosan.. Gondolom tegnap veled találkoztam a Petőfi híd járdáján. Ott voltál ekkora spíler.

Pirx 2014.02.20. 10:45:12

@ex-dr. vuk:
index.hu/belfold/2013/07/10/a_balesetek_12_-at_kerekparosok_okozzak/

"A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya továbbra is magas, az első félév végére elérte a 12 %-ot (807 balesetet okoztak kerékpárral). Megjegyzendő, hogy a személygépkocsi vezetőkön kívül 10% feletti baleseti részesedése kizárólag a kerékpárosoknak van!"

www.police.hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/kozlekedesrendeszet/csokkeno-balesetszam-kevesebb

kimittud.atlatszo.hu/request/1771/response/3149/attach/html/2/UTF%208%20Q%2010%2020%20C3%20A9ves%2020ker%20UTF%208%20Q%20C3%20A9kp%20C3%20A1ros%2020baleset.xls.html

Pirx 2014.02.20. 10:46:04

@ex-dr. vuk:
"A forgalomban betöltött arányukhoz mérten kifejezetten magas a kerékpárosok aránya a balesetet okozók körében (1 963 baleset→12,93%). Ez az arányszám az elmúlt 2 évtized legmagasabb arányszáma és az elmúlt 5 év tekintetében folyamatos emelkedés tapasztalható (9,13%-ról 12,93%-ra). A kedvezőtlen helyzet a balesetek minden súlyossági fokánál megfigyelhető. 2012-ben meghalt személyeknek közel 15%-a kerékpáros volt (ez az arány 2008-ban 10,9% volt).

Az elmúlt évben végrehajtott ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, hogy a kerékpárral közlekedők közül sokan nincsenek tisztában a rájuk vonatkozó alapvető közlekedési szabályokkal, és sajnos egyre gyakoribbak az olyan esetek is, amikor szándékosan hagyják figyelmen kívül a közúti jelzéseket (pl. tilos jelzésen haladnak át). A kerékpárosokat érintő közlekedési balesetek bekövetkezésének másik kiemelt oka gyakran a kerékpárt vezető (hajtó) személy ittas állapota, mely arány 2012-ben tovább emelkedett, elérte a 28%-ot, a 2011. évi 21%-kal szemben."
www.baleset-megelozes.eu/cikk_2.php?id=682

Ez 2012-es adat.

ex-dr. vuk 2014.02.20. 12:49:11

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Minél gyengébb résztvevője a közlekedésnek valaki, annál jobban kell az aktív biztonságra ügyelnie."

Ennek ugyan igazat adva meg is forditanam: minel erosebb kepviseloje vagy a kozlekedesnek, annal jobban kell ugyelned MASOK biztonsagara.

(ha az utcan lovoldoznek akkor nem te vagy a hulye amiert utcara mesz hanem az, aki lovoldozik emberek kozott)

ex-dr. vuk 2014.02.20. 12:57:23

@Pirx: Milyen kar, hogy ebben semmi olyan nincs, hogy a kerekparosok forgalomban betoltott aranya milyen.

Az az arany, hogy 50% koruli kerekparos erintettsegu balesetben az okozasi arany, az mond neked valamit? Mert errol konkretan KSH-s linket tudok keresni.

ex-dr. vuk 2014.02.20. 12:59:20

@Pirx: ja, es persze "szemelyi seruleses" balesetrol beszelunk, tehat ebben nincsenek benne azok az autobalesetek, amikben nincs serules ("koccanas"), tehat egy csomo baleset elsikkad. Kerekparosoknal sokkal kevesebb ilyen sikkad el, mivel ok sokkal nagyobb valoszinuseggel serulnek meg es kerulnek ebbe a statisztikaba.
Az az arany, amit en mondok, sokkal reprezentativabb.

Persze ugyis azt fogsz hinni amit akarsz...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.20. 13:53:29

@ex-dr. vuk:

Ezt esetleg a vágánytengelyben állva próbáld meg elmagyarázni a Mecsek-Expressznek, és rájössz, mennyivel egyszerűbb, amit én mondtam.

Tudod, betört kamion vége mellé is állhatsz és várhatod, hogy a kamionos hátrajön megkérni téged, hogy állj arrébb.

Pirx 2014.02.20. 14:07:54

@ex-dr. vuk: Nem pajtás. Nem én hiszek azt, amit akarok, hanem te magyarázod a bizonyítványotokat. Csak egy a baj. A számok magukért beszélnek. Tudom, hogy a bringázás, és az olvasás megtanulása nagyjából egyidőben történik. Sajnos a szövegértő olvasás kialakulása időbe telik.
Gondolom nem akarod azt mondani, hogy a legtöbb közlekedő bringával jár?! Vagy igen? Mert ha nem, és ennek ellenére ugyanakkora arányt érnek el a baleset o k o z á s á b a n akkor csak ők a hülyék. Tudod mit hjelent az, hogy balesetet okozni? Legfőképp azt, hogy nem tartják be a szabályokat, és baleset lesz belőle. Az már csak hab a tortén, hogy olyan hülyék, hogy annak ellenére nem tartják be, hogy ők a gyengébbek. És nehogy már másnak kelljen vigyázni azért, mert valaki hülye és szabálytalan! Amúgy az érveid visszaköszönnek, szólni kéne annak aki kialakította őket, hogy újítani kellene. Nem jönnek be.

Pirx 2014.02.20. 14:09:12

@ex-dr. vuk: Ja! És sokkal több esetben hajtanak el a helyszínről minden szó nélkül. Mikor a nagy tolakodásukban, autót karcolnak, mikor a járdán gyalogost ütnek el... Az igazi hősök

Pirx 2014.02.20. 14:11:36

@ex-dr. vuk: És hallottál valamit már a bizalmi elvről? Nekem úgy rémlik ezzel kezdődik a KRESZ.

ex-dr. vuk 2014.02.20. 17:19:17

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: aha, nem hiszem, hogy ertetted mirol beszelek, mert akkor nem vonatrol kezdenel beszelni.

ex-dr. vuk 2014.02.20. 17:22:46

@Pirx:
"Gondolom nem akarod azt mondani, hogy a legtöbb közlekedő bringával jár?!"
Eszerint az erto olvasast neked is gyakorolni kell :D Nem, nem akarom ezt mondani. Szerintem nem erted mi az az 50%, amirol beszeltem.

" olyan hülyék, hogy annak ellenére nem tartják be, hogy ők a gyengébbek"
Ahaaa, szoval ha valaki erosebb akkor mar erthetobb, ha nem tartja be a szabalyokat?.. Te jo eg :(

Sajnos tul elvakult vagy ahhoz, hogy erdemben lehessen veled vitazni.
Nem a bizonyitvanyt magyarazom, hanem a szamokat, hogy mi az, amit a szamokban nem latsz. De ha nem erted szolj es nem magyarazom tovabb.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.20. 18:53:10

@ex-dr. vuk: Akkor állj ki az autópálya belső sávjába, és mondd.

Hátha így könnyebben megérted.

ex-dr. vuk 2014.02.20. 19:28:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: autopalya... nakoszonjuk :D

probalj meg inkabb pl, egy (lampa nelkuli) zerbat elkepzelni.
Nem is kell elkepzelned, megmutatom: www.youtube.com/watch?v=zm7jaCpCaNc

Hatha igy erted..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.20. 19:43:22

@ex-dr. vuk:

Látom nem érted.

De hülyeséget puffogtatni én is tudok:

21§ (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

.

Utoljára mondom:
"minel erosebb kepviseloje vagy a kozlekedesnek, annal jobban kell ugyelned MASOK biztonsagara."
- Ezt mondd az erősebbnek. Igazad lesz, meg esetleg műlábad. Én inkább engedek, de ha focizni akarok, nem szenvedek.

Na csá! Erre a hétre elég belőled.

Pirx 2014.02.21. 09:08:05

@ex-dr. vuk: Azt hiszem az elvakultság azt jelenti, hogy képtelen vagy értelmezve olvasni. Tudom, az értő olvasás bonyolultabb mint a bringázás.
1. Mindenkinek be kell tartani a szabályt. De ha valaki gyengébb, és úgy nem tartja be, az hülye. És ha nem tartja be a szabályt, és balesetet szenved, akkor nem az a hibás, akivel interakcióba került, hanem ő. Ezen nincs mit, és nem is lehet mit magyarázni
2. Ha kevesebb kerékpáros van, mint például személyautós, ennek ellenére mégis hasonló arányban okoznak balesetet, ez az elemi matematika szabályai szerint (persze ez nem várható el egy bringázótól, hogy értse, és a kerékpárosklub véleményvezérei ezt a problémát nem tudják feloldani, így hülye érveket hangoztattok) abszolút értékben is magasabb azoknak a száma a csoportjukban, akik nem tartják be a szabályokat.
Ne fáraszd magad, próbálj meg még tanulni egy kicsit, olvass sokat, az segít a szövegértő olvasás kialakulásában! És tanulj matekot, ajánlom az általános iskola hetedik és nyolcadik osztályát.

ff48bp 2014.02.21. 10:48:27

@Tikle: Most nem értem, mi köze van egyiknek a másikhoz. Maga a tény attól még nem változik. És direkt nem válaszolok a kérdésre, mert szerintem ez csak arra jó, hogy kötekedni kezdjél. Nem fogok ilyenbe belemenni, már csak azért sem, mert autós is vagyok, nemcsak kerékpáros.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.02.21. 18:01:38

@fifibá55: "A megállni tilos tábla hatályát feloldja egy kihelyezett várakozni tilos tábla, amelyhez "kivéve autóbusz leszállás" kiegészítés tartozik."

ertem...
tehat ha en a 4 szemelyes "mikrobuszomra" raragasztom az abrat hogy autobusz vagyok, akkor mar megallhatok a buszobolben?

tudod a turistabusz az egy busznak latszodo targy, de pl. nem hasznalhatja a buszsavot es a buszoblot sem

probalkozzal meg legyszi...
de nehogy a google map abrajat linkeld be... ami meggyozo ereju

ex-dr. vuk 2014.02.22. 17:55:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: erdekes, a jarmuvekre vonatkozo reszt nem ismered (vagy jotekonyan "kifelejtetted" :D)

ex-dr. vuk 2014.02.22. 17:59:47

@Pirx: tul okosnak gondolod magad es tul magas rolol beszelsz. Probald meg visszabb venni, mert ez nem jelenti, hogy igazad is van.

A statisztika csak a szemelyi serulessel jaro baleseteket jegyezte, nem minden balesetet. Innentol olvasd ujra, amit irtam. Valamint probald ujra megerteni mi az az ~50%, amirol szinten irtam mar.

Ha valaki hulye es mindezt 1-3 tonnaval es 50-150 loerovel teszi, akkor az szimplan gyilkos es bortonben a helye.
Egyebkent tudod, hogy miert vannak ilyen "butasagok" a kresz konyvekben, hogy pl. "lako-piheno ovezet kozeleben fokozottan ugyeljunk, mert gyerekek szaladhatnak az uttestre" es ehhez hasonlok?.. Gondolkozz rajta kicsit, hatha van koze ahhoz, amit irtam.

cso zsi 2014.02.22. 19:56:20

@ex-dr. vuk: "Ha valaki hulye es mindezt 1-3 tonnaval es 50-150 loerovel teszi, akkor az szimplan gyilkos es bortonben a helye."

Tehát az öngyilkos haláláról főként az az aszfaltdarab tehet, amire ráesett az ötödikről.
Logikus.

ex-dr. vuk 2014.02.22. 20:48:02

@cso zsi:

sajnos nem ertetted meg, amit mondani akartam...
sebaj. majd egyszer.

cso zsi 2014.02.22. 22:33:28

@ex-dr. vuk: Te viszont, csak ha kinőttél a pelusból.
Ideje lenne már.
Akkor talán az értő olvasás is összejönne.

Pirx 2014.02.23. 09:13:47

@ex-dr. vuk: Eléggé izzadságszagú, ahogy megpróbálod kimagyarázni. Beszélj már a véleményvezéreiddel, hogy mondjanak neked jobb érvet.

Pirx 2014.02.23. 11:54:36

@ex-dr. vuk: Amúgy légyszíves válaszolj akkor arra, hogy ha a személyi sérüléses balesetek okozásában előkelő helyen vannak a kerékpárosok, akkor vajon miért lennének más arányban jelen a nem személyi sérüléses balesetek okozásában? Miért változna meg az arányuk a másik csoportban?

De tudod mit?! Inkább ne. Nem érdekel a minden logikát nélkülöző szerecsenmosdatás

ex-dr. vuk 2014.02.23. 14:34:05

@cso zsi: ertem en, hogy haragszol, amiert nem ertetted meg es masrol irtal, mint en. Ez van.

ex-dr. vuk 2014.02.23. 14:35:50

@Pirx: Fejed homokba dugasa is egy modszer...

Probald meg ertelmezni ezt: kerekparos reszvetelu balesetek soran a kerekparos az esetek kb. 50%-aban okozta, masik 50%-ban csak elszenvedo fel.

Mit gondolsz errol? Hogyan ertelmezned?

cso zsi 2014.02.24. 00:14:04

@ex-dr. vuk: Kire, és miért haragudnék?
Valami értelmeset összehozhatnál már, vagy józanodj ki.

olcso 2014.02.24. 00:52:48

@Pirx: Előre bocsi, hogy beleszólok, de
50%: Ez azt mutatja, hogy ha rengeteg olyan balesetet veszel, amiben kerékpáros szerepel, akkor felét a kerékpáros okozta. Ha olyan balesetet veszel, amiben nem szerepel a kerékpáros, akkor az NINCS benne a másik 50%-ban. Mivel ezeket a baleseteket is okozza valaki, így már dől az a mondatod, hogy

"2. Ha kevesebb kerékpáros van, mint például személyautós, ennek ellenére mégis hasonló arányban okoznak balesetet, ez az elemi matematika szabályai szerint (persze ez nem várható el egy bringázótól, hogy értse, és a kerékpárosklub véleményvezérei ezt a problémát nem tudják feloldani, így hülye érveket hangoztattok) abszolút értékben is magasabb azoknak a száma a csoportjukban, akik nem tartják be a szabályokat."

A személyi sérülés:
pl. begörcsöl a lábad a pirosnál:
Autóban ülve nem történik semmi, bicajon lehet, hogy eldőlsz és a személyi sérülés kész is.

Biciklivel szinte minden baleset személyi sérüléses, míg az autóvezetők jelentős hányada fosik a saját biztosítójától, így a koccanásokkal szépen elsunnyognak (pl 20-szal a parkolóban nekimész egy másik autónak, nem lesz semmi, elmész; bicajjal ugyanez garantált személyi sérülés)...

Pirx 2014.02.24. 08:33:19

@olcso: @ex-dr. vuk: Szerintem befejeztem. Sajnos nem az én fejem van homokban, és nem látom a valóságat. Illetve bocs, A tiltek sincs homokban, de egyszerűen megpróbáljátok menteni azt, amit nem lehet. Akárhogy próbáljátok forgatni a számokat, sajnso az jön ki belőlük, hogy a balesetek okozásában jóvel felülreprezentáltak a kerékpráosok, a közlekedés többi résztvevőjével szemben. Azért, mert szarnak a szabályokra magasról. Roppant szép két a pirosnál görcsöt kapó bringás, aki eldől és megsérül. De egyrészt ez nem baleset okozása. Elesett anélkül, hogy bárki hozzáért volna, ez egyszerűen baleset, másrészt majd elsírtam magam azon a látványon, amit nem szoktam látni. Pirosnál álló kerékpáros!
Vegyük azt az estet, hogy a közlekedésben 100 résztvevő van. Ennek 50%-a személyautóval közlekedi. Vagyis 50 résztvevő. 25%-a kerékpárral. Vagyis 25 résztvevő. A statisztika szerint e a két csoport van, aki 10% felett okoz személyi sérüléses balesetet. Mondjuk legyen a személyautó 12%.Legyen mondjuk szintén 10 baleset adott idő alatt. Így 12 személyutóval közlekedő okoz szméllyi sérüléses balesetet. Vagyis a személyautóval közlekedők 24%. Legyen 10% a bringások által okozott személyi sérüléses balesetek aránya. Ekkor 10 balesetet kozonak bringával, és ez a bringával közlekedők 40%-a.
személyautó vs. bringa= 24% vs. 40% a közelkedők arányában.

Pirx 2014.02.24. 08:36:33

Bocs. Javítom az elgépeléseket:

@olcso: @ex-dr. vuk: Szerintem befejeztem. Sajnos nem az én fejem van homokban, és nem látom a valóságot. Illetve bocs, A tietek sincs homokban, de egyszerűen megpróbáljátok menteni azt, amit nem lehet. Akárhogy próbáljátok forgatni a számokat, sajnos az jön ki belőlük, hogy a balesetek okozásában felülreprezentáltak a kerékpárosok, a közlekedés többi résztvevőjével szemben. Azért, mert szarnak a szabályokra magasról. Roppant szép kép a pirosnál görcsöt kapó bringás, aki eldől és megsérül. De egyrészt ez nem baleset okozása. Elesett anélkül, hogy bárki hozzáért volna, ez egyszerűen baleset, másrészt majd elsírtam magam azon a látványon, amit nem szoktam látni. Pirosnál álló kerékpáros!
Vegyük azt az estet, hogy a közlekedésben 100 résztvevő van. Ennek 50%-a személyautóval közlekedik. Vagyis 50 résztvevő. 25%-a kerékpárral. Vagyis 25 résztvevő. A statisztika szerint e a két csoport van, aki 10% felett okoz személyi sérüléses balesetet. Mondjuk legyen a személyautó 12%.Legyen mondjuk szintén 100 baleset adott idő alatt. Így 12 személyautóval közlekedő okoz személyi sérüléses balesetet. Vagyis a személyautóval közlekedők 24%. Legyen 10% a bringások által okozott személyi sérüléses balesetek aránya. Ekkor 10 balesetet okoznak bringával, és ez a bringával közlekedők 40%-a.
személyautó vs. bringa= 24% vs. 40% a közelkedők arányában.

TZiky 2014.02.24. 17:49:35

@Pirx: "Vegyük azt az esetet[...]"
Vegyük azt az esetet, hogy a balesetekben részt vett 14685 személyautó. Az ilyen balesetek okozója 8752 esetben volt személyautós, ez tehát 59,598%.
Vegyük azt az esetet, hogy a balesetekben részt vett 3740 kerékpár. Az ilyen balesetek okozója 1970 esetben volt kerékpáros, ez tehát 52,673%

És _ezek a számok_ a valóság, ezekben nincs semmiféle olyan hasraütéses becslés, mint pl. a kerékpárosok forgalomban betöltött aránya.

Az adatok - a számolt százalékok kivételével - megtalálhatóak a KSH 2012-es évet összesítő kiadványában ( www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/baleset/baleset12.pdf 30. oldal )

Üdv:
TZiky:-))

olcso 2014.02.24. 18:42:15

@Pirx: "Szerintem befejeztem."
Az ilyen hasból mondott számokat nyugodtan befejezheted. : ) : )

"Roppant szép kép a pirosnál görcsöt kapó bringás, aki eldől és megsérül. De egyrészt ez nem baleset okozása. Elesett anélkül, hogy bárki hozzáért volna, ez egyszerűen baleset, másrészt majd elsírtam magam azon a látványon, amit nem szoktam látni. Pirosnál álló kerékpáros!"

Itt arra céloztam, hogy általában egy olyan kis esemény, ami autóban nem is tűnik veszélyesnek, nemhogy megsérülj, biciklin sérülést okoz.
A nincs pirosnál álló biciklis, gondolom csak provokáció akart lenni...

ex-dr. vuk 2014.02.24. 20:35:15

@Pirx: tovabbra sem erted azt a szamot, amit en irtam, igaz?...

De TZiki megmagyarazta mar :) Illetve nem teljesen, de ha innen sem erted akkor sajnallak.

Pirx 2014.02.25. 10:08:45

@TZiky: Kurvára bonyolult megérteni látom. Attól, hogy két külön halmaz százalékait hasonlítod össze, és elégedetten hátradőlsz, még nem bizonyítottál semmit. Az összes személyyis sérüléses balestben résztvevők arányait vizsgáld a forgalomban meglévő arányaik alapján. Az egy olyan mutatószám, ami mond is valamit. A többi csak szánalmas próbálkozás annak megmagyarázására, hogy bizony a szabályok betartása a kerékpárosoknál nem szokás.
Amúgy ha nem próbálnád elkenni a dolgokat, akkor a 28. oldali táblázatokról is írnál. Akkor már nem olyan vidám a kép. Ugye?
Vagy említsem a 64. oldalt? Ahol péládul tisztán látszik, hogy a kerékpáros balesetek közül a harmadik helyen a járdázás áll?
És ha ezekhez az adatokhoz hozzáteszem a járművek közlekedésben betöltött arányát (www.minimalmass.hu/statisztika-a-kozuti-balesetekben-resztvevo-es-okozo-jarmuvek-aranya-avagy-meg-mindig-veszelyesek-a-kerekparosok/195 csak hogy nehogy elfogultsággal vádoljon bárki is), akkor nagyon szomorú a kép.
Nagyon jól látszik, nem én nem értem meg a számokat, hanem ti próbáljátok meg félremagyarázni. Persze kurva nagy öngól linkelni egy olyan táblázatot, ahol az adatok ugyan ellenetek szólnak, de csak azt mazsolázzátok ki, ami épp melettetek, és azt is hibás módszerrel, hátha nem veszik észre. Hát nem jött be. Persze nincsenk illúzióim, hogy ez számotokra jelent valamit. Csak egy dolog a szomorú ezen az egészen. Ameddig nem veszitek észre, hogy a morál, ahogy a kerékpárosok viselkednek, akár az életükbe is kerülhet, ha csak azt mondogatjátok, hogy vigyázzanak rátok, holott megtesztek mindent azért, hogy balesetet szenvedjetek, addig semmi nem fog változni. Nem mástól kell várni, hogy állandóan félreálljon előletek a járdán, hanem be kell tartani a szabályokat, Ha ez megvan és nem változnak a számok, akkor lehet a közlekedés többi résztvevőjét felelősségre vonni. De amíg ilyen számokat lehet látni a statisztikákban, addig a saját házatok környékén kéne sepregetni. De ezt nem tesziktek meg, hazudtok magatoknak, követelőztök, addig ne várjátok, hogy bárki is szimpátiával fordul felétek. Addig bizony ti vagytok a közlekedés trolljai.
További kellemes önámítást, és önsajnálatot!

Pirx 2014.02.25. 10:21:52

@olcso: Miért? Te már láttál pirosnál megálló biciklist?

TZiky 2014.02.25. 12:29:47

@Pirx: "Kurvára bonyolult megérteni látom."
Látható is, hogy mennyire nem érted...

"Attól, hogy két külön halmaz százalékait hasonlítod össze, és elégedetten hátradőlsz, még nem bizonyítottál semmit."
Érdekes, pedig te pont ilyet csináltál a 2014.02.24. 08:36:33-kori hozzászólásodban, szóval te sem bizonyítottál semmit?

"Az összes személyyis sérüléses balestben résztvevők arányait vizsgáld a forgalomban meglévő arányaik alapján."
Eddig a személyi sérüléses balesetek okozóiról regéltél. Vagy most már akkor az is a közlekedő szabálytalanságára bizonyíték, ha elszenvedőként kerül bele egy személyi sérüléses balesetbe? Vagy csak akkor bizonyíték ez az adott közlekedő szabálytalanságára, ha az adott közlekedő kerékpáros?

"Az egy olyan mutatószám, ami mond is valamit."
Ez még Pirx különbejáratú univerzumában sem lehetséges mert ott semmit nem bizonyít két - vagy több - külön halmaz százalékainak összehasonlítása. Márpedig az összes személyi sérüléses balesetben résztvevők arányainak vizsgálata a forgalomban meglévő arányaik alapján, az bizony két - vagy több - külön halmaz százalékainak összehasonlítása. Amellett még a közlekedési módot választók szabálykövetéséről is hazudik, mert a szabálytalan járdára parkolás az a legritkább esetben jár személyi sérüléses balesettel, pedig ugyanúgy szabálytalanság.

Üdv:
TZiky:-))

közösperonos átszállás 2014.02.25. 13:39:20

@Pirx: "A számok magukért beszélnek. "

Megjegyzem amúgy, hogy a számok nem szoktak önmagukért beszélni, amit a "Mennyi? Harminc!" kezdetű vicc elég látványosan illusztrál. :-)

olcso 2014.02.25. 18:03:05

@Pirx: Természetesen igen. Sokszor mellém is áll még pár. De ha te nem láttál még, akkor javaslom a jogsid visszaadását, ugyanis ilyen gyenge látással igen veszélyes lehetsz.

"Ameddig nem veszitek észre, hogy a morál, ahogy a kerékpárosok viselkednek, akár az életükbe is kerülhet, ha csak azt mondogatjátok, hogy vigyázzanak rátok, holott megtesztek mindent azért, hogy balesetet szenvedjetek, addig semmi nem fog változni. Nem mástól kell várni, hogy állandóan félreálljon előletek a járdán, hanem be kell tartani a szabályokat, Ha ez megvan és nem változnak a számok, akkor lehet a közlekedés többi résztvevőjét felelősségre vonni."

Nálam megvan. Akkor most vonogathatok másokat felelősségre??
Nem. Én ehelyett a veszélyesekre rászólok (pl kivilágítatlanokra stb.), életet is menthetek akár ezzel. Sajnos autóvezetőkre nehezebb rászólni, mert burokban ülve zenét hallgatnak, emellett szándékosan szabálytalankodnak nagyrészt.

ex-dr. vuk 2014.02.26. 10:18:27

@Pirx: "Az összes személyyis sérüléses balestben résztvevők arányait vizsgáld a forgalomban meglévő arányaik alapján."

Meg mindig nem erted, igaz? :)
Eloszor is nincsen megbizhato "forgalomban meglevo arany" statisztika.
Az a szam, amit TZiki es en mondunk ettol fuggetlen (illetve nem szamit, mennyi ez az arany, mert konzekens lesz).
Egy baleset tobbnyire ketszereplos. Ez a szam azt mondja meg, hogy HA biciklis reszt vett a balesetben, akkor hany szazalekban OKOZTA azt. Tehat megmondja, hogy a tobbiekhez kepest mennyivel tobb balesetet OKOZ. Ez a szam (TZiki linkelte) 52% kerekpar eseteben, 59 autok eseteben. Tehat kerekparosok 2%-kal tobb, autosok 9%-kal tobb balesetet okoznak, mint az normalisan indokolt lenne. A 2% nem tunik szignifikansnak, a 9% mar igen... Ja es ha jol tudom ez a szam a sokat szidott motorosok eseteben joval 50% alatt van. :)

Ha igy sem ertheto, akkor vagy nem AKAROD megerteni, vagy teljesen hulye vagy az egeszhez. Mindket esetben kar tovabb magyarazni.

Pirx 2014.02.26. 18:09:31

A kerékpáros forgalom arányára nem találtam megbízható adatot, ahogy a prezentáció is mutatja, nincs elfogadott mérési módszer. A linkelt prezentáció szerint 2004-ben az arány 1% volt. Fogadjuk el, kiindulásként, egy jóindulatú becsléssel ennek ötszörösét, vagyis 5%-ot
prezi.com/nstqwtgg8o3q/a-nem-motorizalt-forgalom-felvetelenek-tapasztalatai-es-lehetosegei-magyarorszagon/
A személyautók aránya a közlekedésben eszerint 27% ( www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&ved=0CEgQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.ksh.hu%2Fdocs%2Fhun%2Fxftp%2Fidoszaki%2Fregiok%2Fdebgyorkozutikozl.pdf&ei=txkOU7GbOuLQ7AbW34HoCQ&usg=AFQjCNHL5TquMp6ri3QVXVRSeLdIMWTxGA&sig2=CL3Gb5Gsz8T3Mh2ll8eW5w&bvm=bv.61965928,d.ZGU)
2012 ben a balesetek száűma 15174. Ebből személyautóval 8752-t okoztak, vagyis a balesetek 57,7 %-át kerékpárral 1970-et, vagyis a balesetek 12.99%-át. Tehát a közlekedésben nagyjából ötször annyi személyautó, valamivel kevesebb mint ötszörösét okozták a baleseteknek. Az eltérés nem szignifikáns, de a kerékpárosok száma csak becslés. Ráadásul a statisztikákból látszik, hogy ez a szám gyakorlatilag csak az év mintegy 2/3-ban történik, novembertől február végéig láthatóan kevesebb a kerékpáros balesetek száma, valószínűsíthetően nem azért, mert télen szabályosabbak, hanem inkább a kevesebb kerékpáros miatt. Viszont az összes kategóriában a második legtöbb balesetet a kerékpárosok okozták a személyautók után.
Nézzük az összes balesetet ami a kerékpárosokkal történt.Ez 3740 esemény. Ebből 1970 okoztak a kerékpárosok, vagyis az általuk elszenvedett balesetek 52,67%-át.(A személyautóknál valóban magasabb ez az arány 14685/8752)Meg kell jegyezni, hogy ez a lakott területen belüli és kívüli balesetek összege.
Sokkal rosszabb az arány a halálos balesetek esetén. Az összes halálos balesetből 1726-ot okoztak a kerékpárosok (sajnálatos módon nagy valószínűséggel ők is voltak a halálos áldozatok) és csak 315 esetben voltak vétlenek. Vagyis a halálos balesetek esetén mindössze 18%-uk volt vétlen. És ezzel csak azt akarom megmutatni, hogy nem áll meg az, hogy az autósok gyilkolják a kerékpárosokat. Minden emberért kár, közlekedjen bármivel, de nagyon szomorú tény, hogy az egyértelműen veszélyesebb járművel közlekedők ennyire nem tartják be a szabályokat!
Jól látható, hogy van amiben tévedtem, de a végkövetkeztetés akkor is egyértelmű, a kerékpárosok közlekedésben betöltött arányukhoz képest aránytalanul több balesetet okoznak.
És mégvalami. Ha utánanéztek, az autósblogon is a szabályok betartása mellett érvelek, ott is azt gondolom, a szabályos közlekedés -> biztonságos közlekedés.
Nagyon rossz hozzáállásnak tartom a kerékpáros "társadalom" reakcióit, a felelősség teljes elhárítását.
Nem kerékpárokat kell emelgetni, hanem megtanulni, és betartani a KRESZ-t.
Részemről tényleg befejeztem, további kulturált szórakozást mindenkinek!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.26. 20:53:20

@Pirx:

És ha még azt is figyelembe vennénk, mely járműveknek mennyi a futása, azaz hány km-t tesznek meg vele....

TZiky 2014.02.27. 08:47:02

@Pirx: "Jól látható, hogy van amiben tévedtem, de a végkövetkeztetés akkor is egyértelmű, a kerékpárosok közlekedésben betöltött arányukhoz képest aránytalanul több balesetet okoznak."
Ebben esetben az a végkövetkeztetés is egyértelmű, hogy a kerékpárosok közlekedésben betöltött arányukhoz képest aránytalanul több személyi sérüléses balesetnek a vétlen elszenvedői, mivel az okozott és a vétlenként elszenvedett személyi sérüléses balesetek aránya nem szignifikáns eltéréssel 50%.

Üdv:
TZiky:-))

ex-dr. vuk 2014.02.27. 10:38:18

@Pirx: "de a végkövetkeztetés akkor is egyértelmű, a kerékpárosok közlekedésben betöltött arányukhoz képest aránytalanul több balesetet okoznak."

Ez a vegkovetkeztetes abbol, hogy a kerekparos erintettsegu balesetek 52%-at okoztak ok?

Ugyanez a szam autokra 59%, csak szolok. De szerinted az mar nem aranytalanul magas.

Tenyleg hagyd ra szerintem :)

Pirx 2014.02.27. 15:57:32

@ex-dr. vuk: Légyszíves adjál hirteles forrást arra, hogy mekkora a kerékpárosok aránya a közlekedésben!
1. Jeleztem, hogy az 5% egy jóindulatú becslés a 2004-es 1% alapján-. Amennyiben ez a szám kisebb, akkor az arány rosszabb
2. Az, hogy a kerékpárosok által elszenvedett halálos baleseteknek mindössze 18%-ban vételenek, és ez a szám nem becslésen alapul, akkoor már tényleg kerékpáros agy kell ahhoz, hogy ezt ne értse meg.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.02.27. 16:13:38

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "eppen tegnap elveztem ki ezt, hogy elsobbsegem van es az autosoknak varniuk kell :)"

az életben ne legyen nagyobb örömed...

ex-dr. vuk 2014.02.27. 16:34:55

@Pirx: "Légyszíves adjál hirteles forrást arra, hogy mekkora a kerékpárosok aránya a közlekedésben!"

Ez teljesen irrelevans abban a statisztikaban, miszerint a "kerekparos - barmi" balesetben 52%-ban volt a kerekparos a vetkes. Valamint abban is, hogy "autos - barmi" eseten 59%-ban az autos.
Eppen ezert jo ez a fajta statisztika: nem kell hasrautesszeru szamokon alapulnia. De lathatoan nem erted, hogy ez mit is jelent pontosan...

Teri néni 2014.02.28. 06:12:23

A külföldi turistákat szállító buszok parkolása fontosabb, mit az, hogy néhány idióta kerekezzen a belvárosban. Tessék metróval menni.
(Egyébként nem tekeredik a kormány a biciklin? Nem lehet kikerülni a buszokat?)

Pirx 2014.02.28. 08:15:56

@ex-dr. vuk: Pajtás. Tényleg agyatlan a kerék. Amennyiben a kerékpárosok aránya más, úgy a százalékok is jelentősen változnak! De tényleg ne zavarjon az elemi matematika a csőlátásban!

ex-dr. vuk 2014.02.28. 11:21:44

@Pirx:

Ujra csak azt tudom ebbol a hozzaszolasodbol leszurni, hogy NEM TUDOD mit jelent ez az 52% es 59%. Fingod nincs rola. Ha lenne, akkor nem irnal ilyet, hogy "Amennyiben a kerékpárosok aránya más".

Ebben a statisztikaban pont az a jo, hogy TOKMINDEGY mennyi a kerekparosok aranya.
Probald meg ujra es ujra megerteni, hatha osszejon.

ex-dr. vuk 2014.02.28. 11:22:47

@Teri néni: "Egyébként nem tekeredik a kormány a biciklin? Nem lehet kikerülni a buszokat?"

Hogyne lehetne. Egy olyan orszagban ez mukodik is, ahol az ilyen buszkerulgeto bicikliseke automatikusan beengedik maguk ele a kozlekedok. Anglia pl. ilyen. Magyarorszag nem.

ex-dr. vuk 2014.02.28. 11:36:46

@Teri néni: szerintem a kulfoldi turistakat szallito buszok fontosabbak, mint a szemelyautok belvarosi parkolasa. Meg kell szuntetni ezeket a parkolokat (tessék metróval menni) es ott helyet biztositani a turistabuszoknak.

Teri néni 2014.02.28. 17:51:46

@ex-dr. vuk: Irány Anglia! Nem fogsz hiányozni.

ex-dr. vuk 2014.02.28. 17:55:20

@Teri néni: eddig is ott voltam :)
neked nem is akarok hianyozni. amig ilyen gyulolkodo barmok vannak, mint te, nekem sem fog hianyozni magyarorszag.

persze a lenyeget nem sikerult felfognod, gondosan ugyeltel ra, hogy atugord. igazi fajtiszta troll vagy :D

Teri néni 2014.02.28. 18:13:30

@ex-dr. vuk:
Alakul a dolog. Ha már Angliában vagy, akkor innen már csak egy lépés, hogy nem látogatsz magyar oldalakra.

ex-dr. vuk 2014.02.28. 18:22:56

@Teri néni: nem hiszem, hogy ehhez kozod lenne.

esetleg erdemben valaszolsz is a dologra? vagy arra nincs erved? Ott tartottunk, hogy nincs gond a buszkerulgetessel, de a beengedesi hajlandosaggal nagyon is. Az utobbi keresztulvagja az elobbit. Velemeny errol?

Teri néni 2014.02.28. 18:29:27

@ex-dr. vuk:
Miért kellene beengedni? Jár valamilyen előny? Aki drogos, raszta, annak nem kell várni? Sűrgősen oda kell érni a romkocsmába?

ex-dr. vuk 2014.02.28. 18:31:11

@Teri néni:
ez mond az erved? miert kellene beengedni?..
itt kezdodnek a gondok. ezert gond egy kurva busz. az ut szelen. szerezz agyat es gondolkozz.

Teri néni 2014.02.28. 18:38:03

@ex-dr. vuk:
Már nem 5 éves vagy, hogy a felnőttek azt lessék, hogy te mit szeretnél. Ha nem engednek be az autósok akkor sírsz és toporzékolsz.
Mindenki lesz@ja a bicikliseket. Hülye köcsögök, akik a forgalmat akadályozzák. Nem érdekel a nyomorotok senkit.
Nevetséges, ahogy hisztiztek, mert egy busz rááll a sávra, amit kaptatok tőlunk, az adófizetők pénzéből.

ex-dr. vuk 2014.03.01. 15:33:36

@Teri néni: sajnos agyatlan fasznak kell, hogy titulaljalak.
ha nem erted hogy mirol van szo, miert erzed ugy, hogy bele kell szolnod?

olcso 2014.03.01. 16:34:43

@ex-dr. vuk: "Ott tartottunk, hogy nincs gond a buszkerulgetessel, de a beengedesi hajlandosaggal nagyon is."

Szerintem inkább az a gond, hogy ott vannak a buszok, mint az, hogy nem engednek be.

olcso 2014.03.01. 16:49:29

@Teri néni: "Már nem 5 éves vagy, hogy a felnőttek azt lessék, hogy te mit szeretnél."

Kultúra. A mozgólépcsőn is előre lehet engedni a másikat. Lemondhatsz a közlekedésben is az elsőbbségedről és a buszon sem kell a tenyeredbe köhögni... De ha neked úgy esik jól, mert nincs törvénnyel szabályozva... Szerencsére egyre kevesebb ilyen van.

"Mindenki lesz@ja a bicikliseket."

Megpróbálja mindenki, de nem jön össze. Mikor minden nap azt hallja a delikvens - aki 500 Forintot pöfékelt el-, hogy rövidebb idő alatt, szinte ingyen, frissen zuhanyozva a kolléga a melóhelyen van, nem megy az a bizonyos leszarás...

"Hülye köcsögök, akik a forgalmat akadályozzák."

Igen, azok valóban hülyék... Ezért utálom pl a kikörúti biciklisávon villogó kocsikat, vagy a dugóban szándékosan el nem engedőket...

"egy busz rááll a sávra, amit kaptatok tőlunk, az adófizetők pénzéből. "

A busz minden sávra parkolhat, amit az adófizetők pénzéből építettek?? Csak mert akkor remélem legközelebb kipróbálják, hogy a belsőbe állnak meg, vagy azt a te személyes anyagi támogatásoddal építették?? Ja nem...

ex-dr. vuk 2014.03.01. 19:16:53

@olcso: a ketto osszefugg. ha nem gond kerulni akkor mindegy hol a busz.
Londonban teljesen termeszetes hogy megall a busz a megalloban es kerulni kell, ilyenkor automatikusan beengednek a belsobe. Minden megy olajozottan.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.01. 19:48:13

Beengedési hajlandóság.

Nos ez egy kemény téma, de ha nem engednek be valahol (mert biza van ilyen), akkor nem rívok, hanem várok.

ex-dr. vuk 2014.03.04. 10:23:14

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azert nem mindegy, hogy 10-bol 1x vagy 9x nem engednek be.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.04. 15:14:50

@ex-dr. vuk:

Ha elsőbbségem van, 10-ből 9-szer én sem engedem be a másikat.

Nem rí, kivár.

ex-dr. vuk 2014.03.05. 22:17:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: gyanus, hogy nem erted a szituaciot.

De egyebkent meg eppen errol beszelek, hogy ez a gond :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.05. 22:35:21

@ex-dr. vuk:

Ennyire ne legyél alacsony!

Ha nem engednek be, mert nem neked van elsőbbséged, akkor vársz. Mi olyan bonyolult ezen? Én ma Szemeretelepen 4 percet vártam, mire ki tudtam fordulni balra. Rendszeresen van ilyen, de nem fosom vele tele a netet. Ahol viszont lehet, ott kikerülöm ezeket a helyzeteket. Például alternatív útvonallal.

ex-dr. vuk 2014.03.05. 22:47:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Szerintem meg mindig nem erted, hogy en mirol beszelek :)

Masreszt nem "fosom tele a netet", csak magyaraztam, hogy EZERT okoz gondot a kerekparos kozlekedesben egy allo busz, mert. Ha nem erted te bajod.
En itt latom azt, hogy ez szepen mukodik. Nem, nem Magyarorszagon :) De eleg osszehasonlitanod egy magyar es egy nemet zebras videot es megerted mi a kulonbseg.
süti beállítások módosítása