Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A magyar biciklis nem fél Londontól

2013.11.22. 10:01 - dalmastella

Két héten belül hat biciklis halt meg London egyetlen útszakaszán. Ezzel kapcsolatos cikkünkre külföldön élő olvasóink reagáltak. Körülnéztünk, Európa mely városaiban tekernénk még nyugodtan. Rossz idő ide vagy oda, megint csak észak felé mennénk.

Két héten belül hat biciklis halt meg London egyetlen útszakaszán. Volt olyan, hogy egy nap alatt többet, a másodikat éppen az elsőt gyászoló tömeg feloszlása után gázolták halálra. Mostanra nem csak a londoni biciklisek, a helyi városvezetés is pánikol.

A korábbi közlekedési miniszter azonnal lépéseket sürget, mégis alapos vizsgálatokat követel, pedig a Guardian publicistája szerint a kettő kizárja egymást. Az újságíró szerint ráadásul már készültek tanulmányok, már zajlanak a biciklis szupersztrádák fejlesztései, teljesen vagy részben leválasztott kerékpárutakat építenek, a hátsó utakon csendesebb vonalakat alakítanak ki, útkereszteződések tucatjait modellezik újra, és összesen mintegy egymilliárd fontot költenek a kerékpárosok biztonságára. „Semmi sem áll közelebb a polgármester szívéhez, mint ez” – írja. De a biciklisek minél előbb akarják a változásokat. „Terveink az elmúlt harminc év legnagyobb változását hozzák belső-Londonba, ezért nem tudjuk, és nem is fogjuk máról holnapra megcsinálni”, üzeni nekik.

Londonban már felmerült az is, hogy megtiltják a zenehallgatást biciklizés közben, vagy hogy a reggeli csúcsidőben kitiltják a teherautókat a kritikus városrészekből. Utóbbi rendszer Párizsban évek óta működik, de tavaly még így is többen haltak meg a francia főváros belvárosában, mint a britében. Gillian emellett azt is megjegyzi, hogy 2002-ben Londonban 110 millió biciklis útból húsz végződött halállal, míg tíz évvel később már 180 millió ilyen út volt és 14 haláleset. „Ez nem mészárlás”, írja.

Londonból jelentjük – a bicajos a hibás

„Én nagyon elégedett vagyok a londoni biciklis rendszerrel, rengeteg jelzés, sáv, lámpa van az általam használt szakaszokon, Dél-Londontól a belvárosig”  írja olvasónk, Zsolt, aki több év kihagyás után idén ült újra bringára. „Eleinte féltem egy kicsit, számomra idegen a bal oldali közlekedés, de pár hét alatt belerázódtam.” Viszont sokkoló látvány volt, hogy sok biciklis felelőtlenül közlekedik, jelzéseket, sávokat, lámpákat, forgalmat, vagy akár más bicikliseket teljesen figyelmen kívül hagyva; többször maradt tátva a szám más biciklisek manővereitől, mint autósokétól” – írja.

Dániel biciklisfutárként napi tíz órát teker Londonban „és még egyetlen autós sem tudta felhúzni”. A CS2-n is rendszeresen járt, de ott sem esett baja. „Inkább pozitívan csalódtam eddig az autósokban, nagy részük figyelmes” – írja.

DSCF1788
Fotó: Olvasónk
 

„Ma reggel zöld lámpánál majdnem elütött egy biciklis, aki átszáguldott a zebrán fékezés nélkül” – írja Edina, és megjegyzi, a bringán nem is volt fék. Szerinte a fixi nem londoni közlekedésre való. Garli viszont azóta teker fék nélkül, hogy kilopták az egyik fékpofáját, de még nem volt balesete, „nem számolva azokat a kisebb incidenseket, amikor ez-az tönkrement a biciklin és emiatt felborultam”.

Szintén a kétkerekűeket hibáztatja egy kommentelőnk, aki autóval közlekedik a brit fővárosban. Szerinte „nagyon sok bicajos magának keresi a bajt”. Megjegyzi azt is, hogy a balesetek miatt „kivezényelt rendőrök nem csak az autósokat figyelik, de a kerékpárosokat is kiveszik szlalomozásért és piroson áthajtásért és hát van dolguk rendesen.”

A CS-ek

vagyis London 12 biciklis szupersztrádája abban különbözik az egyéb bicikliutaktól, hogy ezek elvileg biztonságosabbak, több információs tábla segíti rajtuk a haladást, és a lehető legrövidebb útvonalon visznek a külkerületekből a belvárosba. A halálos balesetsorozatok kapcsán ugyan a 2-es számú biciklis szupersztrádán (CS2) a Transport for London (TFL), vagyis a londoni közlekedési vállalat (a helyi BKK) bevezetett néhány óvintézkedést, és kivezényelt rendőrökkel is erősítenek.

De az autós is

Edina egy éve teker a CS8 tízkilométeres szakaszán, részben azért, hogy megspórolja a londoni tömegközlekedés magas költségeit. Szerinte ez biztonságos szakasz, de új munkahelye miatt most már a CS6-on kellene járnia, amit viszont nem mer vállalni. „A CS6 reggeli csúcsban olyan, mint a Tour De France megspékelve öt busz útvonalával.” Edina ráadásul azt is tapasztalatból tudja, hogy a hivatásos teherautó-sofőröknél a heti egy baleset teljesen átlagos, és mivel a cégeknek van biztosításuk, az alkalmazottak nem törődnek a kihágásokkal, amíg nem történik nagyobb baj. Ráadásul szerinte az angol sofőrök nem is indexelnek.

„Cyclists stay back”, azaz a biciklis maradjon le, ez egyértelműen ki van írva a buszok hátuljára, írja egy szintén kint élő kommentelőnk. De olyat ő is látott, hogy a buszsofőr látszólag minden ok nélkül ráhúzta a kormányt a szabályosan biciklizőre, öt centin múlott, hogy nem ütötte el. „Mondanom sem kell, a buszost verte a víz, meg azokat is akik nem ültek.”

Különös csereprogram

A londoni rendőrség csereprogramjában biciklisek és teherautó-sofőrök cserélnek egymással járművet. Az eddigi eredmények szerint a bicajosok 95 százaléka korábban el sem tudta képzelni, milyen nehéz helyzetben vannak a sofőrök, milyen nagy vakfoltjaik vannak autóikban ülve. Nagy-Britannia rangidős rendőre szerint a bicikliseknek és az autósoknak is át kellene gondolniuk, hogyan használják az utakat.

És persze a közlekedésmérnökök

Háromszáz méterre lakom a veszélyes kereszteződéstől, amit a videóban említenek. Úgy csinálták meg a legutóbbi átépítés előtt, hogy a körforgalmon kívül volt egy elkerített biciklis sáv, amiben simán lehetett haladni, párhuzamosan az autókkal... egészen addig, amíg egy autó/kamion nem akart kikanyarodni a körforgalomból. Ebben az esetben simán át tudott hajtani a biciklisen. A biciklisek azt hitték, nekik van elsőbbségük, a kanyarodó jármű meg azt, hogy neki, aztán az erősebb kutya elve alapján általában a biciklis húzta a rövidebbet. Újabban átépítették, de az alapelv kb. ugyanaz maradt, amint a videón látszik” – írja EMP.

Én a CS3-at használom naponta, ott egy szakaszon egy gyalázatos kerékpárút visz végig: keskeny, nagyon forgalmas (biciklis szempontból), előzni szinte lehetetlen, de még előzés nélkül is majdnem összeakadsz a szembejövővel. Egy szakaszon pedig ellentétes (jobb) oldali közlekedést vezettek be, így a menetirány szerinti oldal kétszer változik meg 200 méteren belül, az egyik helyen egy kanyarban” – részletezi egy másik londoni magyar, és képeket is mellékel.

Bezzeg máshol

Hollandiában élő magyar olvasóink is reagáltak előző cikkünkre, és egy eszményi világról számoltak be. Egyikük kommentjéből az derül ki, hogy a körforgalmaknál mindig egyértelmű, kinek van elsőbbsége, ezt útfestés és tábla is jelzi. Egy olvasói levélben pedig Budapesten, Hollandiában és Londonban is tekerő olvasónk azt írta, Eidhovenhez képest London rémálom, nem beszélve Budapestről. Garli szerint Londonban is „figyelni kell, és itt is biztos könnyen átmennek rajtad, ha hülye vagy, de ha nem is figyelsz, akkor is több itt az eselyed, mint Budapesten”. Hogy London, különösen külső kerületei biztonságosabbak Budapestnél, azt Flea is megerősítette.

A Guardian Amszterdamról azt írja, a felelősség a biztonságért ott nem a biciklizőre nehezedik, hanem a teljes társadalomra, még sincs szükség sisakra, és akár a terhes nők is bátran tekernek. Hollandiában már az autóvezetést is úgy tanítják, hogy fokozottan figyelni kell a tekerőkre, például a kocsiajtót jobb kézzel nyittatják, hogy automatikusan hátra nézzen a sofőr.

Svédország harmadik legnagyobb városa, Malmö is példakép lehet ötszáz kilométernyi kerékpárútjával. A cikk szerint a felnőttek jelentős része cargo, vagyis teherszállító biciklikkel viszi reggel óvodába a gyerekeket és azzal jár bevásárolni is.

Itt kilenc év alatt törént összesen annyi halálos biciklis baleset, mint Londonban az elmúlt két hétben. Talán mert a bicikliutak itt teljesen elkülönülnek az autóknak szánt úttestektől, elválasztókkal és magasságukkal is megkülönböztetik őket.

Párizs pedig az Eiffel-torony után Vélib nevű bérbiciklis hálózatára a legbüszkébb (ma több mint 23 ezer van városszerte a bérelhető szürke cangákból), akkor is, ha a 2012-ben Párizsban elhunyt biciklisből nyolc ilyet használt.

Berlin is sok szempontból biciklis paradicsom: szinte minden fontos útvonalon felfestették nekik a biciklis sávot, több fontosabb kereszteződésben külön lámpát kaptak (még az autós forgalom előtt elengedik őket), mégis 2012-ben 15-en haltak meg közülük, hetet teherautó ütött el. Hogy Berlin egyre biztonságosabb legyen, a hatóságok ebben a hónapban közvéleménykutatás útján próbálják megtudni, mit kellene még fejleszteni.

Az európai nagyvárosok sorában viszont nem annyira követendő Róma példája, habár a júniusban kinevezett polgármester célja ezen változtatni. Igaz, a válság harmadik éve, azaz 2011 óta egyre többen pattannak bringára ott is, ehhez bátorság kell. Az óváros utcái túl keskenyek, és a biciklis aktivisták szerint nem felelnek meg az unió minimális elvárásainak. Tavaly öt bringás halt itt meg. 

A hét tanulságai, az Index jó tanácsai:

Ha nem tud otthon maradni, sem teleportálni, és mindenképpen biciklire ül, a KRESZ szabályain túl az alábbiakat tartsa be:

  • biciklizés közben ne telefonáljon, forgalomban lehetőleg ne hallgasson zenét
  • soha ne felejtse el: elsőbbsége végső soron mindig annak van, akinek megadják, tehát kereszteződésben mindig lassítson, nézzen körül
  • hiába a jogok, az úton vészhelyzetben a nehezebb nyer, és az nem a biciklis – ez akkor is igaz, ha egyirányú utcába szeretne behajtani ellentétes irányból, kerékpárral

Az autósoknak pedig azt ajánljuk, 

  • a körforgalomból kihajtva lassítsanak és győződjenek meg arról, kié az elsőbbség
  • kerékpárutat keresztezve alaposan nézzék meg, kétirányú-e, mindkét irányt ellenőrizzék

Címkék: közlekedés berlin párizs baleset london kerékpár bicikli amszterdam gázolás

91 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr905647667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

quadcore 2013.11.22. 10:22:26

Velem Budapesten még meleg helyzet sem történt 3 év és többezer km alatt. Igaz, én nem hajtok át a piroson, ha a kereszutcából jöhetnek autók is, és a gyalogosok közé sem hajtok be fékezés nélkül, valamint a középső sávban sem megyek, ha van bicikliút, meg persze fék is van a kerékpáromon.. Figyelni kell, és mindig arra kell számítani, hogy nem lát a másik, hogy nem adja meg az elsőbbségét.

kedves okos honfitársaim 2013.11.22. 10:31:19

2012-ben Párizsban elhunyt biciklisből nyolc ilyet használt. Szokásos indexes trehányság.

kedves okos honfitársaim 2013.11.22. 10:33:43

"Itt (Malmöben)kilenc év alatt törént összesen annyi halálos biciklis baleset, mint Londonban az elmúlt két hétben. Talán mert a bicikliutak itt teljesen elkülönülnek..."
Talán vetni kéne egy pillantást a népességi adatokra is. A gépjárműves forgalmi adatok összehasonlítására már nem is merek gondolni. Úristen!

kedves okos honfitársaim 2013.11.22. 10:36:43

Lehet Budapestet savazni, de saját - gyalogos - tapasztalataim alapján tízből öt kerékpáros (talán a politikai felsőbbrendűségébe vetett hit miatt?) úgy közlekedik a gyalogosok között, mint földesúr a jobbágyok között.
Meggyőződésem, ha az oly ellenséges Budapesten csak egy átlag nyugat-európai közl. rendőri aktivitás fele lenne megfigyelhető, szívnának a biciklisek, mint a torkosborz (sisak, lámpák, egyebek).

kedves okos honfitársaim 2013.11.22. 10:40:59

A zöld gondolat jegyében (autó nélkül élve) javaslom, hogy SEHOL ne a kerékpárosnak legyen elsőbbsége az autóval szemben, mivel egy autó fordulatszámának felpörgetése bizony elkerülhető emissziós többletet ajándékoz nekünk. Mellékesen nem hal meg az önfeledt kerékpáros, továbbá edzettebb is lesz. :-)
Hát lehet, hogy nem tud 12 perc alatt beszáguldani a melóhelyre (hogy aztán szagoltassa az irodában az üde habtestét), de hát valamit valamiért.

atompyka 2013.11.22. 10:44:08

Énszerintem a legjobb tanács, hogy a biciklis gondolkodjon el egy pillanatig azon, hogy az autós lát(hat)ja-e őt az adott szituban. Még szkg-nál is, de teherautónál, busznál főleg. Jobbra kisívben kanyarodó billencs sofőrje félig befordulva elengedi a zebrán gyalogokat, esélye nincs meglátni a közben "hátulról" odaérkező biciklist, hisz a tükréből már nem lát oda, és igazából az oldalablakon át sem. Ez nem az elsőbbségről szól, ez a VV...
(Azt szoktam mondani, bringázni úgy kell, mintha láthatatlan lennél.)

Csige791 2013.11.22. 11:10:58

Én Londonban vagyok buszvezető. Nem szabad egy kalap alá venni az összes bringást, de vannak őrültek.

Azt gondolom, hogy megfelelő infrastruktúra nélkül erőltetni a biciklizést nagyon nagy hiba. Anno Budapesten a buszsávból ki voltak tiltva a bringások, gondolom ezt is ahogy mindent Londoni mintára törölte el a BKK. Itt az van, hogy 50 utas megy 15-el a biciklis mögött, ha esetleg megtudom előzni, a következő megállóban vissza előz, és ez így megy 8-10 megállón keresztül, majd duplájára növelve az utazási időt.
Ez még nem is lenne gond, mert nekem túlóra jól fizet, de egy-egy ilyen megspórolok napi 5 fontot miatt rengeteg utas ideje megy kárba.

Az is sokszor előfordul, hogy befurakodik a bringás a padka és a busz közé, mert ős lendületben van és a féket nem akarja használni, ha az ember csak egy kicsit is nem figyel és mozdul a patka felé megvan a baj, de olyan is volt már, hogy e közben meg a másik oldalon is ott volt a másik biciklis, se balra se jobbra nem lehet menekülni előlük.

Minimum 50% nem áll meg a piros lámpánál. Arányaiban nézve a leg-fegyelmezetlenebb közlekedők a biciklisek.

ZBR 2013.11.22. 11:14:12

Zenét hallgatok biciklizés közben, Budapesten. Az autósok annyira rendesek, hogy akkor is elengednek, ha nem kéne... Nem nagyon volt meleg helyzetem, de ami volt, az is nyilvánvalóan az én bűnöm volt, óvatosabbnak, körültekintőbbnek kellett volna lennem.

Lehet, hogy csak tudni kell közlekedni?

tmolni 2013.11.22. 11:18:12

"Garli viszont azóta teker fék nélkül, hogy kilopták az egyik fékpofáját, de még nem volt balesete..." és azt hogy? a racsnit is kicsórták a hátsóagyból? vagy szabadonfutóssal megy fék nélkül? vagy amúgy is fixizett, szal olyan mindegy, hogy használ-e első féket?

KergeK@csa 2013.11.22. 11:19:42

@kedves okos honfitársaim: Sőt, a gyalogosnak se legyen elsőbbsége, hisz milyen dolog már, hogy az autónak újra fel kell pörögnie, miután elengedte a gyalogost.
Sőt, a villamosnak se legyen elsőbbsége autóval szemben, hisz elektromossággal megy, tehát környezetkímélőbb.

Elsőbbséget a minél inkább környezetszennyezőbb utazási módoknak! Ha kétütemű trabantod van, még a piros lámpánál sem kell megállnod, végigmehetsz 2000-s fordulaton a városon lassítás nélkül!
Wtf. :)

Rocko- 2013.11.22. 11:32:54

"forgalomban lehetőleg ne hallgasson zenét"
nehéz lehet úgy élni, hogy nem megy a multitask. ;)

pilates (törölt) 2013.11.22. 11:37:13

Arról is kellene már egy kimutatás, hogy a biciklisek mennyi halottat mondhatnak magukénak a gyalogosok táborából? Idősek, gyerekek, stb...
Miért és meddig lesz még elnézhető bocsánatos bűn, a járdán való eszeveszett száguldozás???

tommybravo 2013.11.22. 11:39:15

@Rocko-: A gond nem a multitaskkal van, nyilván nem vonja el a figyelmet a tekeréstől még a legmélyebb mondanivalójú zene sem. A gond inkább abból adódik, hogy biciklin sokkal nagyobb a tétje annak, ha nem hallod, hogy jön mögötted, melletted valaki vagy valami. Kocsival egy pillanatra nem figyelsz a dugóban: karcolás. Bringával: törés - kéz, láb, gerinc.

Valandil 2013.11.22. 11:44:17

@Rocko-: Nem az a fő baj, hogy mást is csinál, nem csak a forgalmat figyeli, hanem, hogy a fül igen csak fontos egy bringásnak: legtöbbször előbb hallod meg az autót, mint látnád - fel tudsz készülni.
Egyébként a multitask nem közlekedésbe való, az igenis veszélyes üzem.

szuperkrumpli 2013.11.22. 11:59:42

Tapasztalatom szerint London is ugyanolyan, mint Magyarország. Ott is vannak buta közlekedők és normálisak is. Pl. a biciklisek rendszeresen nem állnak meg az úton, ha pirosat kapnak és csak kamillázva satuznak he eléjük jön féltucat gyalogos. Egyes autósok meg a zebrán nem adnak elsőbbséget a gyalogosnak.

Rocko- 2013.11.22. 12:02:31

@tommybravo: @Valandil: én gyalog, tömegközlekedve rendszeresen hallgatok zenét, ennek ellenére mégis hallom, hogy honnan mi jön, 80%-os pontossággal, hogy merről jön a megkülönböztetett jelzéssel közlekedő. ha pedig nem látom, akkor odanézek.
nem lehetetlen kihívás ez, elárulom a kulcsszót: hangerő.

Rocko- 2013.11.22. 12:03:32

@Valandil: "Egyébként a multitask nem közlekedésbe való, az igenis veszélyes üzem."
oké. remélem akkor majd kanyarodáskor leszállnak a bringások, és tolva tezsik ezt, hiszen veszélyes egyszerre tekerni ÉS kanyarodni. ;)

Zexitz 2013.11.22. 12:19:56

@KergeK@csa:

Akkor van elsőbbséged ha megadják! Tök mindegy, hogy hány helyen kapsz papíron elsőbbséget, ha egyébként a valóságban ott nem látszol a többi közlekedő számára. És hány ilyen hely van...

Ezt jobb ha minél előbb az eszedbe vésed, ellenkező esetben előbb-utóbb jó eséllyel egyszer nem érsz majd haza.

Ennek semmi köze a környezetvédelemhez, ez tiszta fizika. Tök mindegy, hogy mivel közlekedsz, aki azt hiszi, hogy ő az utak királya és majd mások vigyáznak rá, az többnyire idő előtt kiesik a játékból.

Te döntöd el, hogy az önérzeted a fontosabb vagy az életed.

tommybravo 2013.11.22. 12:28:45

@Rocko-: Én is többnyire gyalogosan vagy bkv-val közlekedek, de hidd el, bicajra szállva sokkal inkább oda kell figyelni a melletted 30 centivel megjelenő, 80-nal rohanó autókra, buszokra, egyebekre. Sokkal több infóra van szükséged, mint a járdán.

Látsz kb. 180 fokban, ami viszont kevés; a hallás sokat segíthet például annak észrevételében, hogy az előbb még 100 méterrel mögötted menő hetes busz épp most ért utol.

lobaszopiatej 2013.11.22. 12:33:20

BP-en szemkontaktust kell kierőszakolni, ezt tanítani kéne.
Ha látod mobilt tart kezében / meredten előre magyaráz / sminkeli magát (!) biztos lehetsz benne észre sem vett.

2013.11.22. 12:37:28

Az a baj, hogy a bringázás a nyugati világban divat lett, mögé álltak trendi szervezetek, sötétzöldek, hipszterkolóniák, és odáig fajult a helyzet, hogy minden félkegyelmű sikkből biciklire ül, ráadásul az idióták többsége a városi forgalomban kevésbé alkalmas outi-t, fixit választja, mert ezek a legmenőbbek manapság. Mindig elhűlök, amikor látom, hogy csittifittin felöltözött, divatlapból kilépett agyhalottak fék nélküli fixin nyomják, mer' milyen menő már, hogy nincs fék, majd ellentartok, oszt jó lesz az is, mert a fék gyíkság. Ráadásul pont ezeknek a divatmajmoknak van a legnagyobb önérzetük, nekik mindent szabad, mindig más a köcsög, lengetik a fákkolós ujjukat, pirosoznak, járdáznak, előreszuszakodnak, tényleg botrány sokszor, amit művelnek. Most nm fényezni akarom magam, de én egy jól felkészített, minden ízében szabályos xc bringával járok, közel húsz éve tekerek rendszeresen, tudatában vagyok, hogy a biciklivel együtt meglévő 100 kilóm lófütty egy átlagos autó tízszeres súlyához, sokszoros teljesítményéhez képest, így nem megyek bele necces szituációkba, a szabályokat betartom, soha nem megyek át a piroson, mert mindig van 42 másodpercem, hogy kivárjam a zöldet, a többsávos utakat párhuzamos, kisebb forgalmú utakon abszolválom, és lám, még sose volt igazi konlfliktusom autóssal, nem mutogattam senkinek, és engem se akartak pofánverni, kilapítani. ez hát a kurvanagy titok, a bringás legyen tudatában, hogy ő gyengébb, sérülékenyebb, lassabb, úgyhogy ennek tükrében kell jaszkarizni, másképp csak azt éri el az ember, hogy az lesz a fejfájára írva: De nekem volt igazam.

otapi 2013.11.22. 12:38:49

@Zexitz: "Akkor van elsőbbséged ha megadják!"
Ez egy demagóg duma és az mondja aki nem képes szabályosan közlekedni, meg felelősséget vállalni a tetteiért. Az elsőbbség jogi fogalom, az akkor is van ha a másik szarik a kreszre.
"a valóságban ott nem látszol a többi közlekedő számára"
Ezt így hogy? Ha nem látod a kisgyereket a zebrán, mert nem figyelmesen közlekedsz, akkor elütöd? Aztán csak vállat vonsz, hogy "magára vessen, akkor lett volna elsőbbsége, ha megadod!"?
Ha nem látsz valakit aki amúgy szabályos (kisgyerek vagy bringás, egyre megy), akkor az a te hibád és a te felelősséged, nem a vétlené.

otapi 2013.11.22. 12:41:27

@shitgun: Már 150 éve divat, jó rég óta tart. Az autózás mióta divat? :)

Robinzon Kurzor 2013.11.22. 12:46:49

A Graphisoft park előtt van egy neuralgikus pont, ott, ahol az alsó rakpart (folytatása) véget ér és (délről jőve) balra kanyarodik a Szentendrei út felé.

A sarkon keresztezi a bicikliút és ott van egy zebra mellette.

Namost a gyalogosnak itt elsőbbsége van, de néhány bringás valamiért úgy gondolja, hogy ha már van ott egy zebra is, akkor ő tkp. gyalogos is lehetne ... és fékezés nélkül keresztüljön az úttesten, le se szarva a nekik külön elhelyezett elsőbbségadás kötelező táblát.

A "kedvencem" a hétvégén a Róamira/ról tekerő család, aki még utólag sem érti, hogy ha már sikerült vészfékezéssel megállnom előttük, akkor nem üvöltözni kellene velem, hanem megköszönni, hogy már fékkészenlétben várom az ilyen idiótákat.

Ha olyan a forgalmi helyzet, akkor simán elengedem itt a bringást, főleg, ha látom, hogy már messziről kezdi figyelni, hogy kell-e elsőbbséget adnia.

Amikor hétvégén én is bringával jövök erre a családdal, akkor mindig megköszönöm, ha egy autós itt elenged.

2013.11.22. 12:48:54

@otapi: hát szerintem nagyon sokáig nem volt divat, főleg régen, akkor inkább ez volt az elérhető alternatíva a ló után, az autó előtt, vagy a drága autó helyett. Az én gyerekkoromban, a '90-es években sem volt divat semennyire, mi srácok bringáztunk, a mamikák, papikák bringázta a közértbe, mert nem volt más, de trendbringázás nem volt, az az elmúlt 5-6 év terméke Mo-on, mióta kitalálták egyesek, hogy ez divatos, és legyen fixi, meg színes lánc, meg piros nyereg, meg retrocsepelbicikli, és a társaik. Erre jött a CM, ami országos szintre emelte a városi bringázás divatos ötletét, aminek következtében olyanok is elkezdtek tekerni, akiknek rohadtul nem kellett volna, ráadásul jól beléjük is oltották, hogy mindig neked van igazad, te vagy a zöld, neked van elsőbbséged, ésatöbbi. Most meg ellepik Bp-et a kocabringások, meg a wannabe-fixi-ss-bringások, akiknek tízszer akkora a hangjuk, mint a normálisan tekerőknek.

ex-dr. vuk 2013.11.22. 12:49:49

@kedves okos honfitársaim: mondjuk ha az uttestnem nem utnek el meg centiznek le akkor merne ott menni, nem?
Ki tudja :)

Erdekes, Londonban alig latni jardazot. hetente ha latok egyet.

otapi 2013.11.22. 13:06:18

@shitgun: Hát, mi nevezünk divatnak ugye? Annyira baj, hogy ha már sokan használják (akár kényszerűségből, akár örömből), ne egy utálatos valami legyen, mint a BKV? Régen is csinosítgatták a bringákat ezzel-azzal, persze csak az akinek erre igénye van/volt.

Az meg külön vicces hogy egy-két mondatod szerint csak most ültek tömegek a kerékpárra, mikor máshol meg azt írod hogy régen is rengetegen használták: "mi srácok bringáztunk, a mamikák, papikák bringázta a közértbe" - amikor gyerek voltam, nekem egy 50 éves már maminak/papinak számított, úgyhogy ezzel le is fedted a lakosság 2/3-át korcsoport alapján ;)

01001100au (törölt) · http://ittmindenilyen.blogspot.co.uk/ 2013.11.22. 13:51:54

Én Bristolban bicajozom minden nap, mostanában már csak havonta egyszer akarnak leszorítani vagy ledudálni az útról. Vannak olyan helyek ahol inkább a járdán megyek mert egyszerűen nem biztonságos az úton, plusz nem lassítom a forgalmat sem. Persze a vezetők nagyon nagy része jó fej, én meg mindig lehúzódom és elengedem őket ha olyan a helyzet.
Az viszont igaz, hogy van néhány bringás aki nem tudom mit gondol, az személyes kedvencem amit láttam, a szembe forgalomba félkézzel fogja csak a kormányt a másikkal sms-t ír.

Ladislav 2013.11.22. 15:17:27

Régóta biciklizek és ezzel járok munkába.
Debrecenben, hol járdán, hol úttesten. Tiszteletben tartom, hogy egyik helyen a gyalogos, a másikon az autós az úr. Mégsem megy konfliktusmentesen. A kevés bicikliúton és biciklivel is átkelhető zebrán sok autós integet még mindig, meg rámhúzzák a kormányt,stb. Zebránál leszállok a bicikliről és áttolom.Ha sokan állnak a zebránál,amikor szabad jelzés van és szabad hely is,akkor áttekerek,de egyik esetben sem miattam kell lassítania,hanem a gyalogos miatt. 2 napja egy autósnak ez nem tetszett,pedig 5 gyalogos miatt kellett állnia,ezért még közéjük is behajtott,hogy ne tudjak átmenni előtte.Közben még mutogatott, meg szövegelt(kioktatós anyázás).
Minden évben szoktam több hetet Budapesten tölteni,ahová a kerékpárt is viszem. Saját tapasztalataim alapján, biciklisként Budapest sokkal kevésbé stresszes,mint Debrecen,mondhatni konfliktusmentes.A sokat szidott pesti autósok túlnyomó többsége közlekedési partnerként tekintett rám.Lehet csak a 2 város közötti különbséget látom,de autós,motoros és kerékpáros közlekedőként,mindegyik közlekedési mód előnyeit és hátrányait ismerem,tapasztalom.

dreia 2013.11.22. 15:32:55

Velem olyankor udvariaskodnak az autósok, amikor semmi értelme. Például amikor csak egyetlenegy autós jön csak és látja, hogy leszálltam a bicikliről, hogy áttoljam a zebrán, ahol nincs lámpa, akkor szinte mindig átengednek, pedig szívesen megvárnám míg elmegy. Viszont, amikor végeláthatatlanul jönnek ugyanilyen helyzetben, akkor várhatnék ott az idők végezetéig, egy sem enged át egy sem.

Gabr80 2013.11.22. 15:37:29

@otapi:

"Ez egy demagóg duma és az mondja aki nem képes szabályosan közlekedni, meg felelősséget vállalni a tetteiért. Az elsőbbség jogi fogalom, az akkor is van ha a másik szarik a kreszre."

A tények makacs dolgok! Attól, hogy nem tetszik, még így van, vagy tudomásul veszed, vagy nem.

Ez nem a szabályok betartásáról szól. Cseszheted a szabályokat, ha nem vesznek észre. Nézegesd a Lánglovagok oldalt, aztán gondolkodjál el kicsit azon, hogy ki a demagóg.

De persze igen, neked mindig elsőbbséged van, ragaszkodj hozzá körömszakadtodig. Ha látod, hogy jön a kamion lassítás nélkül, te akkor is tekerj ki elé bátran, mert neked E-L-S-Ő-B-B-S-É-G-E-D VAN! A 30 órája úton lévő, félkómában vezető török kamionost ez baromira meg fogja hatni, meglásd. Meg azt a 40 tonnát is ami majd keresztül megy rajtad. Legfeljebb majd a sírodra fogják rávésni, de akkor is: ELSŐBBSÉGED ... volt.

"Ezt így hogy? Ha nem látod a kisgyereket a zebrán, mert nem figyelmesen közlekedsz, akkor elütöd?"

Igen, bazmeg akkor elütik! Isten hozott a való világban! Szerinted hogy történnek ezek a balesetek? Nem láttál még híradót? Vedd tudomásul, hogy az utakon EMBEREK közlekednek! Gyalog, kerékpáron, motoron, autóval, busszal, kamionnal, markolóval, bármivel, de a lényeg, hogy EMBEREK, nem robotok.

Az ember pedig arról ismerszik meg, hogy hibázhat. Képzeld még te is! Hihetetlen mi?! Sőt elárulom: már hibáztál is. Nem is egyszer. Legfeljebb nem vetted észre/nem vettél róla tudomást=megúsztad. Azt hiszed, ha belekiabálod az internetbe, hogy mostantól aztán senki se hibázzon, senki se legyen fáradt/dekoncentrált/beteg/akármi, senkinek soha semmi ne takarja el a kilátását, ne süssön a szemébe a nap, ne vakítsa el a szembejövő, ne ijedjen meg egy hirtelen felbukkanó akármitől, semmilyen járműnek ne legyen semmilyen műszaki hibája, ne csússzon meg sehol, stb... akkor innentől így lesz? A mikulásban is hiszel még?

Vagy vigyázol saját magadra kis barátom, vagy abban a kellemes tévhitben élsz tovább, hogy majd más fog, de abból csúnya lesz az ébredés.

Persze mindezt nem muszáj tudomásul venned, csak aztán ne mondd, hogy senki nem szólt előre...

chirkebaszó 2013.11.22. 16:21:25

@Gabr80: aki nem képes biztosságosan vezetni, és megijed minden felbukkanó dologtól, az ne üljön volán mögé, mások életével játszani.

Gabr80 2013.11.22. 16:29:18

@chirkebaszó:

Ja, ennyi? Mondd meg nekik. Küldjél körlevelet!

Gabr80 2013.11.22. 16:33:16

@chirkebaszó:

...Stólbuciknak is küldjél erről levelet, ha már belekezdtél! Biztos hatni fog.

chirkebaszó 2013.11.22. 16:41:50

@Gabr80:
Az volt a baj, hogy eddig nem írtam neki. :D
Utóiratba meg, hogy a drog rossz, értem?

Gabr80 2013.11.22. 16:50:38

@chirkebaszó:

Jó ötlet! A világbékét is intézd már el légyszi akkor ezzel a kanyarral! Meg a rákot is tícsákbe, ha még belefér!

Köszi, a teljes emberiség nevében! :)

otapi 2013.11.22. 16:52:35

@Gabr80: Stólbuci a példaképed? Nyugi ő egyébként egy színész, csak eljátssza hogy kidagad a nyaki ütőere az idegtől, de látom te komolyan veszed :)
Sok sort leírtál, de sehol nem cáfoltad meg hogy az elsőbbség nem egy jogi fogalom lenne. Igen, sokat számít, de nem azért hogy ráírják a síromra (akkor már mit érdekel?) hanem azért mert a kamionost bekasztlizzák érte. Aki kamiont vezet, az tisztában van ezzel (még egy török is), nem véletlen hogy a statisztikák szerint kisebb hányadban okoznak súlyos baleseteket.

A tapasztalatom szerint a hivatásos sofőrök (kamionok, furgonok) nagyobb arányban adják meg az elsőbbséget a tipikusan rossz bringagyász kereszteknél, mint a személyautósok. Úgyhogy a téveszméddel ellentétben nem lehetetlen balesetmentesen vezetni, mellesleg ezt így a kb. 80 ezer km-rel a hátam mögött is mondom, ha már annyira érdekel.

Gabr80 2013.11.22. 17:23:57

@otapi:

"Stólbuci a példaképed?"

Ezt miből sikerült leszűrni?

"Nyugi ő egyébként egy színész, csak eljátssza hogy kidagad a nyaki ütőere az idegtől, de látom te komolyan veszed :)"

A balesete is színjáték volt? Ja bocs, azt hittem tényleg bedrogozva, bepiálva ült autóba, de nyilván nem, hiszen jogilag azt nem lehet és akkor biztos ő se csinált ilyet, mert a világ már csak ilyen ideális.

"nem cáfoltad meg hogy az elsőbbség nem egy jogi fogalom"

Miért cáfolnám? Pontoan így van. Csak azt mondom, hogy a jog nem véd meg, se egy kamiontól, se egy járókeretes nénitől aki kilép eléd. Tartsd be a szabályokat, de ne bízz benne, hogy mások is betartják. Ha bízol, azzal kb alá is írtad a halálos ítéleted.

"kb. 80 ezer km-rel a hátam mögött is mondom, ha már annyira érdekel."

Csak evente vezetek 30 ezret, mindezt 15 éve, ráadásul pár évvel ezelőttig még többet vezettem (hivatásosként) szóval tartok már olyan 6-700 ezernél, így engedd meg, hogy kiröhögjelek az össz 80-addal. :)

Egyébként pedig nem azt mondtam, hogy nem lehet balesetmentesen vezetni, hanem azt, hogy nem lehet hiba nélkül közlekedni. 100 hibából egyszer lesz baleset, csak a szerencsén múlik. Tapasztalatból mondom, hogy azoknál nincs veszélyesebb, akik elhiszik, hogy ők aztán sose hibáznak, mert hát eddig se okoztak balesetet... Én sem okoztam még koccanásál komolyabbat, mégse hiszem, hogy Isten vagyok, aki sose fog hibázni. Figyelek, betartom a szabályokat, de én is ember vagyok és ezzel tisztában is vagyok. Szerinted a Langlovagok.hu-ra olyanok kerülnek fel, akik már 20x összetörték magukat korábban? Dehogy. Sokan csupán egyetlen balesetet okoznak/szenvednek el egész életükben és az egyben az utolsó is.

Velem egyébként hiába vitatkozol. Én csak jót akarok azzal, hogy elmondom, vigyázz magadra, mert más nem fog. Hőzönghetsz ezért nyugodtan, magaddal cseszel ki. Olyan ez, mint amikor a gyereknek kell elmondanom, hogy nem falhatja fel a teljes cukrászdát, mert az neki nem lesz jó, még ha most azt is érti, hogy miért. Majd megérti. Remélhetőleg egyszer majd te is megérted és nem a saját károdon jössz rá.

Ugye búcsúzóul röhöghetek mégegyszer a 80 ezer kilóméteres "hatalmas" vezetési tapasztalatodon? :)

ex-dr. vuk 2013.11.22. 17:30:53

@Gabr80: gondolom az a szo, hogy "felelosseg" neked semmit nem mond, azok utan, amit irtal.

Szoval ha nem figyelt a kamionos hat nem figyelt, ez van? Rohog egyet, es holnap ujra a kamionjaban ul? Akit elutott, azt pedig kikialtod HIBASNAK egy balesetben, ahol nem o volt a FELELOS?

Szomoru dolog ez. Sajnos a birosagok is asszisztalnak ehhez, nemkicsit. Amig a stolbuci-felek megusszak fel ev bortonnel vagy mennyivel, meg a csaszarelod-felek semmivel, nem is lesz tul nagy valtozas.

otapi 2013.11.22. 17:53:16

@Gabr80: Tőlem röhöghetsz a 80 ezren (mintha ez valami verseny lenne...), legalább lesz egy jó napod :)
Látom amúgy elég sötét világban élsz...

Mon3 2013.11.23. 10:26:43

@Gabr80: Mindig szeretem azokat az embereket, akik minél jobban bizonygatják az igazukat, annál jobban lejáratják magukat. Szánalmasságuk kikristályosodik, és csak sajnálni lehet őket, és ezt ők nem veszik észre. Csak így tovább, és még sok kellemes percet szerzel nekem.

A Tyne folyó déli partja 2013.11.23. 16:17:35

@Csige791: itt északon együtt van a buszsáv a biciklisávval, utálom...a múltkor folyamatosan kerülgettük egymást a busszal, ott volt a megállónál, mikor utolértem, gondoltam, oké, elengedem, utálok vészhelyzetben lenni. elengedtem, a következő megállóban megint utolértem. aztán megint, és megint, és így ment ez végig az úton..

A Tyne folyó déli partja 2013.11.23. 16:20:40

@pilates: hát nem néztem statisztikákat, de erősen gyanítom, hogy jóval kevesebb, mint autó által elütött halottak száma...

cso zsi 2013.11.24. 18:54:56

@Rocko-: "én gyalog, tömegközlekedve rendszeresen hallgatok zenét, ennek ellenére mégis hallom, hogy honnan mi jön, 80%-os pontossággal, hogy merről jön a megkülönböztetett jelzéssel közlekedő. ha pedig nem látom, akkor odanézek.
nem lehetetlen kihívás ez, elárulom a kulcsszót: hangerő."
Van még pár, egyik a sebesség, másik a reakció szükségessége.
Gyalogként "ráérek" reagálni, ha a járdán haladok. Ha átkelek az úton, akkor akár van elsőbbségem, akár nincs, nem árt tudni a környezetről.
Tömegközlekedve nálam is fül/fejhallgató, esetenként videónézés.
Metróban nem ügy, buszon-villamoson azért jó tisztában lenni az ablakon túli dolgokkal.
Persze, lehet, hogy ez a 30+ évnyi vezetés beidegződése.
Nénósautó miattam még nem került szorult helyzetbe, és azonnal kapott is helyet.
Egy villamosnak viszont elég nehéz elrántani a kormányát, így ott könnyedén megtörténhet, hogy utasként részese leszek egy tűzoltóautó "támadásának", vagy egy rendőrautó szorult helyzetének.
A kerékpáros saját magát hozza nehéz helyzetbe, ha bedugult füllel, a gyalognál 6-10-szeres sebességgel hajt a végzete felé.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.25. 04:19:10

@Ladislav:
mert a hozzád hasonló faszoknak eszükbe sem jut, hogy a járdán nemhogy a gyalogos az úr, de a biciklis tahónak TILOS ott lenni.
Érted, seggfej? TILOS.

@otapi:
80 ezer km?
Most szerénykedsz vagy dicsekszel? Mi vagy, tipikus vasárnapi sofőr?
Baszd meg, volt olyan év, amikor többet vezettem. 95%-át Magyarországon belül.

És Gabr80-nak kurvára igaza van. Egy kivételével minden pontban.

Valóban elég sötét világban él. Tele van a hozzád hasonló sötétekkel.

@Gabr80:
Nagyrészt igazat adok neked, de ha nem bízol abban, hogy a szabályokat mások is betartják, ki se menj az utcára.
Ez persze nem jelenti azt, hogy veszélyes helyeken ne számíts arra, hogy lehet 1-2 ökör, aki nem tartja be. Jellemzően ilyenek pl. a jobbkezes utcák. Mindig számítani kell rá, hogy fékezni kell.

@ex-dr. vuk:
Nem röhög egyet, valószínűleg ő is összetörik lelkileg. Sőt, lehet, hogy le is csukják.
De téged egyik esetben sem támasztanak fel, ha téged baszott el.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.25. 04:22:20

@A Tyne folyó déli partja:
És az adott járművel közlekedők arányában?

Mert a biciklisták egy elenyésző, bár létszámához képest mérhetetlenül és aránytalanul nagypofájú törpe kisebbség. Budapesten kb. a lakosság 1%-a.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.25. 04:23:38

@Mon3:
"Mindig szeretem azokat az embereket, akik minél jobban bizonygatják az igazukat, annál jobban lejáratják magukat. Szánalmasságuk kikristályosodik, és csak sajnálni lehet őket, és ezt ők nem veszik észre."

Gondolom, ezt magadról írtad.
Mert ha nem, akkor igen komoly problémáid vannak az értő olvasással (mondhatnám úgy is, funkcionális analfabéta vagy, de ezt úgysem értenéd).

ex-dr. vuk 2013.11.25. 09:22:20

@Mr. Közbiztonság Szilárd: ezert kell(ene) neki jo elore fosni attol, hogy elgazol valakit, es ezert gecimod figyelnie.

Ennyit szerettem volna kihozni.

otapi 2013.11.25. 12:26:25

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Na egy másik kis hülye, aki a farka hosszát méregeti mint az oviban. Van aki meg egy hónap alat vezet ennyit, úgyhogy mindenkinek kuss - neked is, csak Ő szólhat.

Baromira nem a km-ken van a lényeg, hanem azon hogy bizony lehet baleset nélkül vezetni (ha 80 ezer km-t le tudtam baleset nélkül vezetni, akkor le tudom ennek a többszörösét is - és még a napi szinten bringával megtett km-ket nem számoltam bele, pedig ugyanúgy az úton megyek, mintha kocsival mennék és még a piros lámpákat is betartom - ez plusz 5-7 ezer km évenként, szigorúan városban :)
Gabr80 állításával szemben észre lehet venni a szabályos bringást is, meg a kisgyereket a zebrán, csak éppen figyelni kell...

Ladislav 2013.11.25. 15:25:19

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "mert a hozzád hasonló faszoknak eszükbe sem jut, hogy a járdán nemhogy a gyalogos az úr, de a biciklis tahónak TILOS ott lenni.
Érted, seggfej? TILOS."
A hozzád hasonló "kulturált" cseszik szét az országot és teszik élhetetlenné. Az egyik véglet,aki biciklivel a gyalogosok között cikázik,a másik aki mindenért pofázik. Egy-egy forgalmasabb útszakaszon biciklizve rádhúzzák néhányszor a kormányt az autósok,akkor legközelebb már a járdán mész. Szeretem,amikor így ismeretlenül valaki ugat a neten, nincs kulturált hozzászólása a témához,közben,mint otapi is írta,egy "kis hülye, aki a farka hosszát méregeti". Furcsa,de amikor egy hozzád hasonló karakterű "emberrel" találkozok egy közlekedési szituációban,és lámpánál biciklivel utolérem,akár 2 percig is képes a másik irányba bámulni.
Szerencsére a fajtád kihalóban,mert egyre több korrektnek nevezhető közlekedő van kerékpárral és autóval is.Élni és élni hagyni.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.25. 16:47:50

@ex-dr. vuk:
Attól, hogy ő fosik attól, hogy elgázol téged, még megeshet, hogy megtörténik, és téged ez szintén nem támaszt fel.
Ahogy az sem, ha őt 2-3 évre lecsukják (bár ha nincs semmilyen szer hatása alatt, akkor nem szokás, mert akkor gondatlanságot követ csak el, elvonhatja a figyelmét bármi, ami az úton történik).

Tény, hogy elég nehéz megértetni a kerekes cigányokkal, hogy nekik is felelősségük van a közlekedésben és a saját életük védelmében.

Ja, egyébként Index-cikk, pedig ők azért nem nagyon vádolhatók azzal, hogy ne a kerekes cigányok pártján állnának:

"A külföldön élő magyaroknál a kaja után általában a második leggyakrabban emlegetett dolog az autóforgalom volt. A tapasztalataink szerint nálunk a külföldiek (pár kivétellel) azon lepődnek meg, milyen normálisak az autóvezetők. Pavel Csehországból így látja a magyar forgalmat: „az emberek 99%-a betartja a szabályokat, a sebességhatárokat, stb. Nagyon nyugisak, nem agresszívak”. Azért nem mindenki ért vele teljesen egyet, van, akit például a biciklisták zavarnak Budapesten: „azt hiszik, hogy az úttest és a járda is az övék. Döntsék már el! Legyen vagy az egyik, vagy a másik!”"

Szóval, seggfejkéim, milyen érdekes, hogy nemcsak mi, budapestiek látjuk úgy, hogy seggfejek vagytok...
A budapesti autósokkal kapcsolatos hazugságaitokat meg a külföldiek is cáfolják.
Szar ügy, mi?

@otapi:
Aki egy hónap alatt vezet ennyit, annak azért becsókolok a Kossuth téren fényes délben. Ez ugyanis napi 3000 km-t jelent, ami még autópályán is napi több mint 23 óra, ha soha nem kell lassítania, és végig tudja tartani a 130-at. Februárban meg teljesíthetetlen, még szökőévben is.
Seggfejkém, meg kellett volna tanulnod számolni. A négy alapművelet azért nem megoldhatatlan a többség számára, ellentétben veled.
Mellesleg nekem sem volt még balesetem. Pedig nálad egy nagyságrenddel több kilométer vezetés van bennem.
Ja, a gyalog megtett kilométereket nem számoltam én sem, pedig 10 éven át versenyszerűen futottam, napi minimum 10 km-t. És mostanában is elég sokat gyaloglok.
Idióta...

De nem egy olyan van, aki több mint 1 millió km balesetmentes vezetés (busz- és kamionsofőrök) után néz el valamit, és hal bele. Ugyanis több millió veszélyes szituáció sikeres túlélése után is elég egyszer hibáznia, vagy csak egy félszer, meg a szembejövőnek is félszer.
De tudom, nem várható el, hogy a te agyaddal felfogd.

@Ladislav:
Nem, seggfejkém, a hozzád hasonló kerekes cigányok teszik élhetetlenné Budapestet, akik a járdán száguldoznak, holott pont annyi keresnivalójuk van ott, mint az anyjuk picsájában. Vagy inkább még kevesebb.
A sok hozzád hasonló faszfej az Andrássyn is járdázik, pedig ott van a kerékpárút végig, pont úgy kialakítva százmilliókért, ahogy a nagypofájú lobbitok akarta.
Itt jut eszembe, fizetni mikor fogtok érte?

Sajnos, a ti fajtátok nincs kihalóban, pedig egy szép nagy vadászidényt el kéne már rátok rendelni, amíg az utolsó is ki nem pusztul.
(A normális biciklisekkel - azzal a 2-vel - semmi bajom, csak a hozzád hasonló kerekes cigányokkal, aki nagy pofával hirdeti, hogy ő bizony járdázik, aztán mikor ledorongolják érte, még ő van felháborodva. Pont mint az átlag cigány, amikor szólnak neki, hogy ne lopjon.)

ex-dr. vuk 2013.11.25. 16:58:13

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

na akkor reflektalok mar erre is, seggfejkem.

Szoval persze, hogy megeshet, hogy a negykereku gyilkosok ujabb aldozatot szednek, ez teny, es teny, hogy nem tamaszt fel senkit a buntetes. De nagyon sokszor nemhogy az odafigyeles es ovatossag nyomat sem latom, de van, hogy szandekos veszelyeztetes tortenik...

De ha gondolod elemezd ezt a videot, es probald meg felfedezni benne azt a reszt, amikor az elszaguldo autosok eppen vigyaznak a gyalogosra, hogy ott, ahol a GYALOGOSNAK van elsobbsege ne usse el: www.youtube.com/watch?v=zm7jaCpCaNc

Hatha elkezded majd erteni, mirol is beszelek. Seggfejkem.

Ladislav 2013.11.25. 17:26:18

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Látom élvezed,hogy így látatlanban pocskondiázol mindenkit. Konkrét, személyeskedés nélküli választ nem tudsz írni,ez a stílus mutatkozik a közlekedési módodban is,ami miatt szerencsére egyre ritkábban,de a közlekedési morálban is megmutatkozik. "Na majd én megmutatom!Ki,ha én nem?!" Van egy-két rendőr haverom,akik azt mondják,hogy az ilyet szedik ki a közlekedők közül,mint amit te nagyon jól megszemélyesítesz. Miért? Mert ők is emberek.Ők is közlekednek biciklivel és ők látják igazán,hogy ez a gondolkodásmód vezet balesetekhez.
@ex-dr. vuk: jó volt a videó.
Ne hagyd magad provokálni!Két volt kollégám azzal múlatta a szabad idejét a munkahelyen,hogy létrehoztak egy profilt és hasonló stílusban írogattak,válaszoltak kommentekre,utána azon röhögtek,hogy ki mit válaszolt,magyarán mennyire húzta fel magát.
2 diplomás ember.Azóta tudom,hogy van akinek ez csak passzió. Érdemi vita helyett személyeskedéssel nem lehet semmit sem elérni.Ez a szerencsétlen 2 hónapja tag és próbálkozik.Figyelmen kívül kell hagyni.Nem ér annyit.

ex-dr. vuk 2013.11.25. 17:35:21

@Ladislav: en csak valaszolok hasonlo stilusban, mikozben sajnalom, hogy ekkora seggnek skerult lennie, mint ami.
de egyebkent az a durvam, hogy vannak, akik nevvel, arccal ugyanekkora faszok, lasd: www.facebook.com/delmagyar/posts/692909090719367

Es ez nagyon elszomorito... Ezek az emberek tenyleg igy gondoljak, es nem heccbol irjak azt, amit. Szanalmas es szomoru.
Viszont megerosit abban, hogy jl dontottem, mikor elhuztam onnan (az orszagbol).

Ladislav 2013.11.25. 17:45:08

Néztem a profilodban,hogy szegedi biciklis blogon írtál már,tehát régi "motoros" vagy.
Tudom,hogy nem onnan kezdődött az egész,hogy Te visszaütöttél,de ezen még véletlenül se idegesítsd magad,azt hagyd az ilyen faszokra.
Sajnos nem tudom megcáfolni a döntésed jogosságát,mert hallom a miérteket a "külföldi" haverjaimtól. Minden jót!

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.25. 21:44:18

@ex-dr. vuk:
Jaj, kerekes cigány, már megint a cigányokra jellemző módon viselkedsz: másokra mutogatsz, hogy azok is.

Nem, kerekes cigány, itt rólad van szó. Te vagy a faszkalap, és ez alól nem mentség, hogy esetleg más is az.

@Ladislav:
Na seggfejkém, hát nem te jöttél azzal, hogy járdán szoktál biciklizni?
Te is pont úgy viselkedsz, mint a cigányok.
Arról meg fogalmad sincs, hogy én hogyan közlekedem. Talán mondhat valamit, hogy 700 ezer km környékén van, amit levezettem, és még nem volt balesetem. Hozzád hasonló kerekes cigányokat sem ütöttem el.

Bár alapvetően gyalogos vagyok, autóval nem közlekedem városban. Gyalog meg hogy tudok úgy közlekedni, hogy a hozzád hasonló kerekes cigányokat veszélyeztessem. Bár abban igazad van, hogy néha kedvem lenne egy baseballütővel kimenni, és a járdán száguldozó kerekes cigányokat pofán verni.
De még nem tettem meg. Pedig okot adtok rá sokszor.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.25. 21:47:08

@ex-dr. vuk:
Jaj, kiszólt a lyuk a gödörből...

A semmilyen szabályt be nem tartó kerekes cigány mondja másra, hogy segg.
MUHAHA, öcsém, MUHAHA!

De ahogy látom, elhúztál az országból?
Akkor meg mi a kurva anyádért ugatsz bele, hogy itt mi zajlik, te hazátlan faszkalap?

És még ez nevez seggnek másokat!
MUHAHA, öcsém, és még egyszer MUHAHA!

ex-dr. vuk 2013.11.25. 22:24:34

@Mr. Közbiztonság Szilárd: kerlek olvasd el a cikket, amihez kommentelsz, es megtudod mi kozom van hozza.

Te faszkalap.

:D

Ladislav 2013.11.25. 22:54:52

@ex-dr. vuk: Bocs,mint mondtam az ilyen köcsögökre nem szabad reagálni. El sem olvastam, nem is érdekel mit írt,mert már tudom,hogy csak gyalázkodás. Itt írásban így működik. Személyesen mindig más a helyzet,mint fentebb is írtam.
A normális kritikáktól, vitáktól nem zárkózom el,arra szól a blog,de ez már nem az,ezért elveszik a téma mondandójáról a figyelmet és csak megy a szájtépés. Külön regisztráció kellene ide is. Aki ilyen stílusban tudja csak előadni mondandóját, az kerüljön kitiltásra.
Mégegyszer írom, sajnos jól döntöttél.

otapi 2013.11.25. 23:17:13

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
reactiongifs.com/?p=3558
"Baromira nem a km-ken van a lényeg"

Ezeket meg te írtad:
"Baszd meg, volt olyan év, amikor többet vezettem. 95%-át Magyarországon belül."
vs.
"Bár alapvetően gyalogos vagyok, autóval nem közlekedem városban."

Izé :)

otapi 2013.11.25. 23:20:28

@Ladislav: Na várj, azért angol videókhoz is szólnak ám hajmeresztőket, ez nem magyar sajátosság.

Ladislav 2013.11.25. 23:53:57

@otapi: Okés,ha valami bizonyított,például egy videofelvétellel,a Te szavaiddal élve,hajmeresztő mutatványra persze,lehet írni,hogy nem normális és akár durvábbakat is. Ha valaki balesetveszélyes helyzetet teremt egy szituációban,akkor aki látja hülyézi a hibás felet.Persze én is mondtam már nem egy szituációban,hogy ez hülye,stb.
De,ha egy normálisan megfogalmazott kommentre,amiben semmi olyan nem fogalmazódott meg,ami így kiverné a biztosítékot(sőt!),akkor arra ne pocskondiázás és személyeskedés legyen a válasz.

etruszk 2013.11.26. 01:26:09

Ha valaki azt, hogy szabálytalanul a járdán teker azzal indokolja, hogy nem érzi magát biztonságban, akkor annak a fejével valami baj van. Senki sem kényszeríti, hogy kerékpárral járjon. Joga van kerékpározni, de nem kötelező. Mehet tömegközlekedéssel, gyalog vagy autóval. Én sem megyek a járdán autóval csak azért, mert félek a buszoktól. Ne akarjátok már magatokra szabni a várost, nem csak ti éltek benne.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.26. 04:46:27

@ex-dr. vuk:
Neked ebben az országban semmihez semmi közöd, te hazátlan bitang faszfej.

Ugass a választott hazádban, ahol a kutyával vesznek egy számba. Majd ha megtanultad a nyelvet legalább ugatásszinten.

@otapi:
Gondoltam, hogy a te eszeddel nem lehet ezt felfogni.
Próbálj meg 100 ezer kilométert közlekedni egy év alatt Budapesten, baromka...
Tudod, van autóm, meg volt olyan munkám, amikor az országot jártam, egyik nap Vásárosnamény, másnap mondjuk Zalaegerszeg, és így tovább (és nem, nem ügynök és nem is hivatásos sofőr voltam). És akkor még csak Siófokig meg Gyöngyösig volt autópálya. Semmi több semerre.
De Budapesten azokon a hétvégeken (hétvégén nem dolgoztam, segítség csak a hozzád hasonló gyengeelméjűeknek) is gyalog meg BKV-val közlekedtem.

Meg éltem Amerikában is, ahol a napi 500 mérföld (800 km) levezetése nem számít rendkívüli teljesítménynek. Igaz, ott városban is autóval kellett közlekedni, mert nem nagyon volt más lehetőség.

otapi 2013.11.26. 09:29:27

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Biztos jártál már ezeken a helyeken? Vásárosnamény, Zalaegerszeg, Siófok és Gyöngyös is város. Melyik hozzászólásodban hazudsz akkor?

Mindegy, az elején jó poén volt, de most már meguntam az alpári szöveged. Továbbra sem érted, hogy nem a mennyiség, hanem minőség a lényeg, de emellett azt sem érted hogy amíg ilyen a stílusod, addig sosem fognak téged komolyan venni.

ex-dr. vuk 2013.11.26. 09:50:02

@Ladislav:

Jaja, hat sajnos a tulaj (index?) nem nagyon foglalkozik a moderalassal.
De azert vicces, ahogy feltehetoen lilul a feje az ilyennek, mig en csak rohogok rajta ;)
Hatha kap egy infarktust es hatha a korhazban nincs wifi. :D

ex-dr. vuk 2013.11.26. 09:50:49

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
sikerult mar elolvasni a cikket, hogy melyik orszagrol van szo?
sikerult mar megtanulnod olvasni? ertelmezni?

Majd akkor szolj, ha :)

ex-dr. vuk 2013.11.26. 09:52:11

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "Meg éltem Amerikában is"
Ahahaa, bagolyka

Ladislav 2013.11.26. 14:55:21

@ex-dr. vuk: :)
Egy ilyen "emberrel" a való életben sem szabad foglalkozni, itt a neten meg főleg.
Vagy egy hasonlóan arrogáns nővérhez kerüljön. :)

ex-dr. vuk 2013.11.26. 15:02:17

@Ladislav: ezek csak neten nev nelkul ekkora arcok, mert ha az eletben is igy beszelnenek mindenkihez valaki mar reg agyonverte volna. :)

Fotelhuszarok :)

pilates (törölt) 2013.11.26. 17:45:24

@A Tyne folyó déli partja: Lehet, nem tudom. Ez azonban nem oldja meg az én problémámat és nem mentség a járdán ezerrel száguldó kerékpárosoknak a felelőtlen viselkedésükért. Ha átmegyek a zebrán akkor körülnézhetek mielőtt lelépek a járdáról és figyelhetem a lámpajelzéseket is. Sok baleset ott is a gyalogosok fegyelmezetlenségéből adódik, persze az autósokat sem kell félteni, tudom.
Most viszont a helyzet csak romlott tovább, mert már a járdán sem lehetünk biztonságban és a gyerekeink, kismamáink, időseink többszörösen is veszélyeztetettek. Száz szónak is egy a vége, abszurdum, ami folyik itt pl. a Belvárosban a lakókörnyezetemben. Bécsben ez elképzelhetetlen lenne, balkáni állapot ez, sajnos.

pilates (törölt) 2013.11.26. 17:48:01

@A Tyne folyó déli partja:
helyesen:
...a felelőtlen viselkedésükre...

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.27. 04:07:29

@otapi:
Seggfejke, majd tanulj meg magyarul, aztán gyere vissza. A városban közlekedés azt jelenti, hogy csak az adott városban. Az áthaladó forgalmat meg az adott városban a városhatártól a célig menőt nem.
Te egyre hülyébbnek mutatod magad minden hozzászólásoddal. Pedig már elsőre is elhittem, hogy nagyon hülye vagy, nem kell lépten-nyomon bizonyítanod.

@ex-dr. vuk:
Ja, tudom hogy neked ez hihetetlen, mert téged oda nem engednek be, mivel import kerekes cigányokra ott semmi szükség, van nekik elég belső termésből is.
Másokra meg szükség van, azokat beengedik.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.27. 04:09:01

@Ladislav:
@ex-dr. vuk:
Milyen remekül szopjátok egymás faszát!

Melyikőtök élvezett el előbb?

Azt mondjuk nem is tudtam, hogy a kerekes cigányok buzik is. Bár sejteni azért sejtettem.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.27. 04:09:57

@A Tyne folyó déli partja:
Az autók kimennek a temetőbe, és elütik a halottakat? Vagy hogyan?

ex-dr. vuk 2013.11.27. 10:51:10

@pilates: "Ha átmegyek a zebrán akkor körülnézhetek mielőtt lelépek a járdáról és figyelhetem a lámpajelzéseket is. Sok baleset ott is a gyalogosok fegyelmezetlenségéből adódik"

Zwebran, ahol a gyalogosnak elsobbsege van (es meg ZAVARNI SEM lehet, hogyan okozhatja a balesetet a gyalogos?... Ez a nagy baj itt... Oriasi a tevhithalmaz.

pilates (törölt) 2013.11.27. 12:19:18

@ex-dr. vuk: "tévhithalmaz"? Piros gyalogoslámpánál az úttesten kószáló gyalogosokról neked nincsenek tapasztalataid? Nem láttál még soha ilyesmit?

ex-dr. vuk 2013.11.27. 12:23:26

@pilates: ofkóz a lampa nelkuli zebrarol beszelek.
sokszor akkor is a gyalogost kialtjak ki hibasnak es figyelmetlennek, ha elsobbsege volt.

ha piroson megy at akkor nyilvan 1. ne tegye, 2. ha mar, akkor figyeljen oda.

Londonban nem tilos atmenni a piroson gyalog, de termeszetesen elsobbseget kell adni

pilates (törölt) 2013.11.27. 14:40:20

@ex-dr. vuk: Akkor fogalmazz pontosabban, főleg ha hajlamos vagy egyből tévedhetetlen észosztó szerepben tetszelegni:)

ex-dr. vuk 2013.11.27. 15:14:29

@pilates: tavol alljon tolem a szerep. :)

otapi 2013.11.27. 16:45:33

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "A városban közlekedés azt jelenti, hogy csak az adott városban. Az áthaladó forgalmat meg az adott városban a városhatártól a célig menőt nem."

Szólj a sok pest-megyei ingázónak, hogy ők igazából nem is a városban közlekednek :) Csak illúzió a napi dugó a bevezető utakon :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.12.18. 16:09:27

"A magyar biciklis nem fél Londontól"

A magyar bisiGlis semmitől sem fél, hiszen láthatatlan pajzs vigyáz rá

ihasz laci 2013.12.31. 00:59:46

@Mr. Közbiztonság Szilárd: te hivsz masokat hazatlan bitang faszfejnek, par sorral odebb pedig irod, hogy amerikaban eltel, tehat te magad is egy hazatlan bitang faszfej vagy. es meg hulye is!

A Tyne folyó déli partja 2014.01.02. 20:29:25

nem tudom, ezt hova érdemes írni, de a BBC szerint Magyarország jobban biciklisbarát, mint Anglia
www.bbc.co.uk/news/magazine-23587916

oldal közepe, a most bike friendly countries in Europe cikknél. Magyarország a 8., UK meg csak a 10.

A Tyne folyó déli partja 2014.01.02. 20:32:55

illetve, a BBC oldalon írják, hogy ez a European Cyclists' federation szerint.

trollsalab 2014.01.29. 00:34:27

Na azért nem fenékig tejfel a (biciklis) élet Londonban sem.

bcove.me/ziwulwx2

ex-dr. vuk 2014.04.04. 16:41:35

Miota videken lakom (es bejarok vonattal+kemping bringaval (Londonba) azt kell, hogy mondjam, az autosok Londonban sokkal elozekenyebbek :)
Csak a heten ketszer akartak keresztulmenni rajtam korforgalomban (korforgalom belsejebol kikanyarodni, mikozben en mentem volna tovabb a kovetkezo kijarathoz). Es ugy, hogy NEM a korforgalom szelen mentem, hanem kozepen, de azert betuszakolta magat jobbrol es majdnem lefordult. Aztan az utolso pillanatban rajott, hogy ott vagyok... Jee'..
Nagyivben jobbra kanyarodashoz bealltam kozepre, (elotte jeleztem meg minden), varok a szembe jovore, mogottem meg dudal mint egy idiota..
Londonban ilyenek meg sosem fordultak elo.

En egyebkent ugy latom, hogy Londonban az hal meg, aki tenyleg valami idiotasagot csinal. Ez a mostani az lehetett, hogy teherauto(!) elozese balrol keresztezodes elott. Teherauto meg (valoszinuleg index nelkul) balra le, bringas holtterben, puff. Persze ha keson indexel mar az is eleg, mire melleer a bringas. A balrol elozes teljesen megszokott, en is csinalom, de esszel kell: keresztezodes elott NEM (csak ha tudom, hogy ele tudok kerulni meg mielott a keresztezodeshez er). Szoval lehet ezt esszel is csinalni.

ex-dr. vuk 2014.04.04. 16:42:48

@A Tyne folyó déli partja:

ez konkretan marhasag... Lattal mar magyarorszagi videki kerekparos infrat? :) Borzalom. Inkabb anglia. Itt is van szar de legalabb ritkan.

ex-dr. vuk 2014.04.04. 16:45:53

@trollsalab: nahh ezeket utalom hu de nagyon nyomul aztan all tovabb a kovetkezo lampanal... baszottul megerte nyomni neki, bringas siman utoleri barmikor.
süti beállítások módosítása