Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Már változtatják a forgalmi rendet a biciklisek miatt

2013.11.18. 16:45 - kirk kapitány

A Bubi, azaz a fővárosi kerékpárkölcsönző – ha nem csúszik újra – fél év múlva indul, a Budapesti Közlekedési Központ viszont már készül a növekvő biciklis forgalomra. A város több pontján új forgalmi rendet alakítottak ki, hogy megkönnyítsék a kerékpárosok haladását.

D  KB20131118008

A VII. kerületben például több helyen kerékpárok minden irányú közlekedését engedélyező KRESZ-táblákat tettek ki.

D  KB20131118001

Címkék: bubi

164 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr955642091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MAC-Ka 2013.11.19. 11:53:19

@ex-dr. vuk: Te megértetted miről írtam?
Pl azt, hogy mennyivel kevésbé vagy látható, amikor bringázol és 40-es tempóban, vagy akár takarásból előkerülsz?
Azt is, hogy nem a felelősségről írtam, hanem a történésekről, ami tetszik, nem tetszik a bringásnak lesz súlyosabb :(
Lehet itt "nyugatozni", de az egyirányú utcákban általánossá tenni a bringásoknak a szembeközlekedést az bizony a törvényhozás és a bringáslobbi felelőssége.
Én ifjúkoromban egészen jól elvoltam (igaz kisebb városban) úgy, hogy az egyirányú utcába NEM mentem szembe a forgalommal. Nem haltam bele sem a kerülőbe, sem abba ha leszálltam a bringáról.

kisceruza 2013.11.19. 11:54:01

@ex-dr. vuk: Próbáld +érteni, te vagy a gyengébb és ezt tudja a terepjárós fiatal asszonyka is, akinek a férje óvja a parkolni sem tudó béna kisasszonyt! (de lehet az Suzukis is)

MAC-Ka 2013.11.19. 11:56:45

@ex-dr. vuk: Nem védi senki, a felelősség a büntetés és a saját lelkiismeretének büntetését megkapja. De látom egyszerűen nem érted.
A szabályozással nem értek egyet, mert sajnos látom a bringások közlekedését, sajnos még mindig sok az önveszélyes.
Ez a szabályozás szerintem rontani fog a baleseti statisztikán, de ne legyen igazam...

kisceruza 2013.11.19. 11:58:44

amúgy messziről látni, melyik, az köcsög agresszív biciklista. De az 1 dolog hogy Én észreveszem és kinevetem.... a Kisasszonyka meg KIVASALJA!

kisceruza 2013.11.19. 12:00:48

Ott vannak a mementók, fehér biciklik, tehetautó holt terébe bebújó biciklis.... stb.

kisceruza 2013.11.19. 12:04:49

@darvaskristof: végül is mind1, akárhogyan nézzük, kerékpár szerelő és még kezdőújságíró sem nem lesz belőle, BIZTOSAN! :-)

szabotázs 2013.11.19. 12:06:06

két helyen volt leírva a nagy igazság:
"jönnek az Orkok"
"csak a bénák picsognak"
egyrészt már meg lett mondva hogy bármikor bármilyen változtatás történik mindig "jönni fognak az orkok"
másrészt vannak szídva a herékpárosok hogy jujj eddig is a forgalommal szembe mentek stb, és most ki fogja őket látni és jaj kint van a tábla és majd ők kigurulnak az autósok elé. kedves autósok aki tekert már több mint tíz métert bp-n az megtanulta hogy ha bringán ül és elsőbbsége van akkor nincs elsőbbsége. biztos van itt pár bringás akik a múltban egy balesetüket a kresz-el együtt kerülhették volna meg. egy szó mint száz, tábla ide tábla oda, sőt kresz ide kresz oda a temető tele van olyanokkal akiknek igazuk volt.

kisceruza 2013.11.19. 12:08:37

"Aki nem tud 1ütt élni a forgalommal, annak ANNYI..."

Ezt kell a BICIKLIS fejekbe vésni, ha másképp nem megy, majd a SÍRKÖVES BELE VÉSI!

kisceruza 2013.11.19. 12:15:35

csak hogy az autósok is tudják: Orkok - Wikipédia

(és a 30 éve vizsgázott balesetmentesen közlekedők)

"Az orkok kitalált, félig-meddig mitikus eredetű, manapság pedig jobbára a fantasy-alkotásokban előforduló lények. Általában durva külsejűek, barbár szelleműek, erősek, vadak és harciasak, sok műben pedig kifejezetten gonoszak. Legfontosabb és legközismertebb előfordulásuk J. R. R. Tolkien Középföldéről szóló történeteiben található (s ezen a néven e regények alapján váltak elterjedt klisévé), ahol a gonosz erők katonáiként szerepelnek."

kisceruza 2013.11.19. 12:18:41

"csak a bénák picsognak"

és a NŐK. :-D

kisceruza 2013.11.19. 12:21:50

@MAC-Ka: a baleseti statisztikában igazad van, még mindig, SAJNOS.

szabotázs 2013.11.19. 12:28:59

hallod te gyakorlatilag magaddal beszélgetsz

kisceruza 2013.11.19. 12:35:37

@titanmanus: A szűken vett, félmilliós város Koppenhága, nem 2 milliós, plusz a bejárók.

kisceruza 2013.11.19. 12:36:59

@szabotázs: ne is törődj vele.....

a SÍRKÖVEKNÉL gondolj néha Magadra.

titanmanus 2013.11.19. 12:45:23

@kisceruza: jó, nyugtasd magad ezzel :D keress rá Szingapúra -ra 6 000 000 lakos, 20% közeli a bringás... Semmi bajom az autókkal, félreértés ne essék, nekünk is van, de mindegyiknek megvan a helye és ideje. SOHA nem fogom megérteni azokat akik a Jászai és az Oktogon közt ülnek autóba...

kisceruza 2013.11.19. 12:50:31

csak szólok a biciglis lobbynak, 1,5 millió autóst kell kiirtani BUDAPESTRŐL. (a többi városka helyzetét NEM(Debrecenét, Pécsét sem) ismerem.

Eddig jó úton jártok...
(nem véletlen az előre gondolkodó szerető férjek! :-D :-D ) HAJRÁ!

titanmanus 2013.11.19. 12:54:37

@kisceruza: "biciglis" úgy érted biciKli?

kisceruza 2013.11.19. 12:56:29

@titanmanus: a példa durva, +nyugtatlak, egészségügyi sétának is jó, 75-évesen. (közben inkább PÍSISILŐ helyeket kéne nyitni, hátha ott befékez a kerékpáros is....)

Szingapúri pisilő helyekre nincs kedvem rákeresni, csak ha fizetitek az utamat, ODA és VISSZA! :-D

kisceruza 2013.11.19. 12:58:28

@titanmanus: Ohhh, bejött, TUDTAM. :-D

kisceruza 2013.11.19. 13:00:52

a Magyar körülményekkel kéne előbb tisztába lenni még az EGYETEMEKRE kerekezőknek is. SZERINTEM. ..... :-D

titanmanus 2013.11.19. 13:01:31

@kisceruza: Bocs, de nem hiszem el. Ha mégis,akkor aki szándékosan ír helytelenül... hátőőő... maradjunk abban hogy nem éppen okos.

kisceruza 2013.11.19. 13:06:51

@titanmanus: de ugrasz rá, ugye? a lényegre kellene, kis kitérővel, ha annyira zavar.....

Engemet zavar az OKTALANUL, kihelyezett balesetet okozó tábla. (legyen az a biciklis lobby érdeme, vagy akár a médiáé, mert szenzációt látnak mögötte) :-(

kisceruza 2013.11.19. 13:12:54

Amúgy volt már úgy, hogy intett a BICIGLISTA, KÖSZÖNI hogy megadtam NEKI az elsőbbséget, (volt ideje felmutatni a kezét) a rakpartról felhajtva, és jött vagy 40 km/h-val..... (Én ott be sem bírok fordulni annyival. :-D mégha csúsztatom, akkor sem. ) :-D :-D

szabotázs 2013.11.19. 13:14:03

az egy dolog hogy okos mint egy kő, a másik az hogy az intelligencia összefügg azzal mennyire jár előre az agyad (mondjuk sakk vagy amit akartok) és az amit kocsiddal küldesz mások tüdejébe ugyanúgy elvisz hat láb mélyre, de vannak ilyen őslények, (asszem egysejtűekről is volt már szó ebben a témában) szóval vannak az okosok, akik azt hiszik ha valamit nem látnak, nem éreznek akkor az nincs. drágán veszed a kényelmet a benzinkútnál hogy molekulákkal szennyezd a saját környezeted.

titanmanus 2013.11.19. 13:15:24

@kisceruza: Az a helyzet, hogy ez épp nem balesetet okoz. Megfigyelték, hogy ott van mindig a legkevesebb baleset, ahol a legnagyobb a káosz. Vagyis, egy autópályán nyomod neki, mert nincs keresztforgalom, zebra, jobbkezes, semmi, sokan el is alszanak sajnos. Ott ahol egyidejűleg mehet bringás, autós, gyalogos, kutya, macska ott mindenki tudja és számít rá, hogy bármikor előtte teremhet bárki, pont ezért nagyon figyel. Mivel jókl voltak a tapasztalatok kitalálták a ADG forgalmat, vagyis all directon green, mindenki mehet mindenfelé, mindennel. Ha látok egy olyan táblát, hogy egyirányú kivéve bringa, ott eleve lassabban vezetem az autót, mert tudom hogy jöhet bringás. Így persze lehet pont egy gyalogost mentek meg, de a lényeg, hogy jobban fogyelni kell.

kisceruza 2013.11.19. 13:17:30

Sőt, olyan is volt, hajtott mint a bolond, és befékezett, elengedett, mindketten KÖSZÖNTÜNK.

Ennyi.

(a Biciklista és az Autós is.)

kisceruza 2013.11.19. 13:24:29

@titanmanus: és ha véletlenül elvéted? (azt a táblát, mert épp a rádió vagy a telefon gombot tekergeted?) akkor van a bibi és nem kicsi.....

Ja tudom, NE CSINÁLD, TARTSD be, mint ahogy a cigánygyerekek is betartották FŐUTVONALON nem tanítom biciklizni felnőtt vázas kétkerekűvel a TESTVÉREMET SÖTÉTBE!! (Lámpa nélkül.)

Az első LINCSELŐS ÉN LEHETTEM VOLNA...... 3-at ütök el EGYSZERRE!

kisceruza 2013.11.19. 13:32:03

@szabotázs: Már bocsi, Te meg a RÉPÁT veszed drágán.

MAC-Ka 2013.11.19. 13:32:18

@kisceruza: Sajnos a közlekedés tervezése illetve még afölött a várostervezés egy igen komoly dolog, egy komoly szakma. Én nem látom, hogy itt Bp-en ez működne, vannak népszerűséghajhászó intézkedések, "nagy ötletek", unortodoxia...aztán majd az élet, a baleseti statisztika megmutatja.
Csak az a baj, hogy egy-egy átgondolatlan intézkedésért SOHA nem az viseli a kockázatot, aki kitalálta. Ők majd széttárják a kezüket, hogy de tábla meg szabály, meg "kellett volna" JOGILAG persze minden balesetért lesz felelős, és vétlen. Az egyik a börtönben a másik a temetőben. Csak a jogalkotó kap prémiumot :(

kisceruza 2013.11.19. 13:35:20

@szabotázs: na most akkor ki is vásárol többet?

:-D :-D

titanmanus 2013.11.19. 13:37:48

@kisceruza:
"és ha véletlenül elvéted? (azt a táblát, mert épp a rádió vagy a telefon gombot tekergeted?) akkor van a bibi és nem kicsi....."

Aki vezetés közben telefonál az már eleve KRESZ ellenes, büntetendő. Ha nem figyelsz oda vezetés közben és elütsz valakit, az 100% a te hibád, csak úgy mondom. Aki meg rádiót tekerget , ahelyett hogy figyelne, az meg fusson 5km -t meztelenül sűrű csalánban.

kisceruza 2013.11.19. 13:38:09

@MAC-Ka:

ALÁÍRVA és PECSÉTELVE.

Igazat Gondoltál és Írtál.

kisceruza 2013.11.19. 13:41:28

@titanmanus: ezt az 5 KM-et a BP. Szilágyi Erszébeten megfigyelheted, ODA és VISSZA a KERÉKPÁR út mellet ülve a PADON.

...

ex-dr. vuk 2013.11.19. 13:44:39

@MAC-Ka: "Pl azt, hogy mennyivel kevésbé vagy látható, amikor bringázol és 40-es tempóban"
Kivancsi lennek hanya bicikliznek a varosban "40-es tempoban"... gyanitom, hogy nem sokan.
Takarasbol pedig azert kerul elo a biciklis, mert oda vezettek. Pl. szar szeparalt bicikliutra a bokrok mogott. EZT kene megjavitani. Persze ha a biciklis nem ott megy, mert felti az eletet, akkor meg kocsog renitens...

kisceruza 2013.11.19. 13:45:57

Vazzeg arra nem képesek, lassítsanak, pedig babakocsit tol csak a KisMAMA, nem terepjárót a bicikli úton!

(aztán van a futár, na ott élvezi csak a futárság ÖRÖMEIT, SZLALOMOZHAT, NÉHA HÁROM SORBAN! PRÓBÁLJÁTOK CSAK KI!)

ex-dr. vuk 2013.11.19. 13:46:18

@MAC-Ka: ha a kozlekedesi moralt nezzuk, egy szimpla zebra sem jo otlet sehol, be kene tiltani a gyaloglast...
sot, autopalyakat is le kellene zarni ennyi erovel, mert lassan minden napra jut egy lezaras meg halal valamelyiken...

Az egyiranyu utcakban legalabb LATOD a szembe jovo biciklist (ha nem akkor nagy a baj :D)

ex-dr. vuk 2013.11.19. 13:47:41

@kisceruza: "kocsog aggressziv"-nak nevezzuk azt, akinek elsobbsege van de megse fekez allora minden keresztezodesben?

ex-dr. vuk 2013.11.19. 13:50:36

@kisceruza: aha szoval a biciklis akkor is hunyaszkodjon meg es alljon meg, ha elsobbsege van, de ha az autovezeto "tekergeti a radiot", az teljesen rendben van, mindenki huzzon az utbol, mert epp nem er ra figyelni...
Jajanyam...
Innentol trollololo

titanmanus 2013.11.19. 13:54:36

@ex-dr. vuk:
"Takarasbol pedig azert kerul elo a biciklis, mert oda vezettek. Pl. szar szeparalt bicikliutra a bokrok mogott. EZT kene megjavitani. Persze ha a biciklis nem ott megy, mert felti az eletet, akkor meg kocsog renitens..."

Pontosan, tkp 2 rossz közül kell választani. :( Sokan mondják nekem hogy a hülye brimngás ott megy a sáv közepén. Momdom azért mert A) a parkoló autók leajtózzák B) az autóvezetők 0,5%-a 0,5dm oldaltávval előz, ezért muszáj kikényszeríteni a normál sávváltásos előzést. Sokan elgondolkodnak és belátóak, csak sosem gondoltak volna ezekre maguktól.

ex-dr. vuk 2013.11.19. 13:54:59

@kisceruza: lehet, hogy te erted amit irsz, csak nem tudod kifejezni magad..
Mas szavakkal: he?

kisceruza 2013.11.19. 14:00:36

@ex-dr. vuk: például. azt annak nevezzük, mert a TESTI ÉPSÉGÉT és ANYAGI ÉPSÉGÉT SEM KÍMÉLI.

(ma már van +50 ezres forintot kóstáló bicigli és 4-5 személyt hordozó gépjármű is a forgalomban.)

ex-dr. vuk 2013.11.19. 14:10:55

@kisceruza: a masodik mondatnak nem ertem mi koze a temahoz...

Szoval amikor te atszaguldasz a foutvonalon a kisutca mellett lassitas nelkul, akkor kocsog aggressziv vagy. Ertem. Minden vilagos mar.

MAC-Ka 2013.11.19. 14:12:04

@ex-dr. vuk: Ha figyeltél pontosan a szarul szervezett, ostobán kitalált szabályozásról beszélek, ennek része a járdára, bokrok takarásba kitett bringaút is, meg a fenti jogszabály is.
Volt pár öntelt bringás aki megrugdosta az autómat, mert az ilyen járdára, kerítés által takarásba tett bringaútra kénytelen voltam keresztben állni, mert hátrébbról nem látszik be a keresztező út? Aztán jön a bringás, aki ugye szabályos, az autós meg köcsög módon feltartja. Az ilyentől várjak figyelmes és érett viselkedést a közlekedésben?
Igen szarul van megtervezve kiépítve egy rakás bringaút, de ahelyett hogy ezzel foglalkoznának, jönnek ilyen teátrális, de kétes hatású intézkedésekkel.
Az autópályás példádban meg azon gondolkodj el, hogy mi lenne, ha az autópályán mondjuk megengednék a bringázást...esetleg a leállósávban akár szembe is a forgalommal... persze jól kitáblázva, és akkor mosnák kezeiket...nem?
Ez ugye szerinted is baromság lenne, nem? De a városi utcákbanm hadd jöjjön csak szembe a bringás...mire meglátod már rábukott az autódra. Eddig is csinálták néhányan mert vagy nem fért az agyukba az eddigi módosítás és azt hitték bárhol mehetnek szembe a forgalommal, vagy tudták, csak leszarták... most viszont jogi védettséget kaptak. De sérthetetlenséget nem. Majd a saját kárukon rájönnek.
Tucatjával látok bringást sisak nélkül..mert az zavarja, snassz...mit tudom én. (Nagy tisztelet a kivételnek). Aki ennyit nem képes magáért tenni arra most mit mondjak?

kisceruza 2013.11.19. 14:13:38

É@ex-dr. vuk: A Tarlós sem érti, azis csak belement abba amit az a faszfej DEMSZKY az ügyeskedéseivel létrehozott BUDAPESTEN, 20 éven keresztül.

Most meg Berlinből és a Horváth tengerről ossza az észt, NÉVTELENÜL.

...

a Város 20 éve romokban, és majd most a BICIGLIS LOBBY +oldja.......

kisceruza 2013.11.19. 14:16:12

@ex-dr. vuk: A forgalmi helyzetet analizáld, ne az Én seggemet, majd ha odatartom.

ex-dr. vuk 2013.11.19. 14:18:00

@MAC-Ka: nem ertem miert bukna az autodra egy biciklis egy olyan utcan, ahol egy auto es egy ekrekparos elfer egymassal szemben. Az egyiranyuk nagy resze azert lett regen egyiranyu, mert ket AUTO nem fert el. Most "rajottek" (mondtak nekik), hogy ezert nem kene a kerekparosokat is kitiltani. Te pedig ha ilyen uton az autoddal jobb oldalra huzodsz, akkor senki nem fog neked menni szembol. Plane, ha LATOD, hogy jon, meg o is LAT.
Szoval ez az intezkedes ezert egesz mas: szeparalt kerekparuton haladok nem latjak az uttesten haladokat es forditva, ezert nagyobb a baleseti kockazat. Kerekparsavon pedig ezert kicsi. Es ha valaki NEM hasznalja a jardasitott bicikliutat, azt nem ledudalni kene hanem inkabb orulni, mert ot mar biztosan nem utod el veletlenul (max direkt :)).

ex-dr. vuk 2013.11.19. 14:18:51

@kisceruza: egyre kevesbe ertheto amit hadovalsz. Nem lehetne kontextusba helyezve, mondatokkal?..

kisceruza 2013.11.19. 14:37:39

@ex-dr. vuk: Nem. Mert a férgesse kihullik, jobb előbb, mint később.

(Majd Te elmagyarázod nekik.)

kisceruza 2013.11.19. 14:50:04

@ex-dr. vuk: Lásd a magyarázatot... "Na lehet kipufogni, nincs itt semmi latnivalo."

Antenna 2013.11.19. 15:00:20

egyébként az itt puffogók tudnak mondjuk olyan utcákat felsorolni ahol extrém veszélyes az egyirányú ha szembe bringás jön? Személy szerint főleg a Pozsonyit ismerem mint szemből behajtható egyirányú és ott mondjuk nehezen tudom elképzelni azt a szituációt mikor egy bringás átlagos szlalomozással is problémát okozna egy normálisan közlekedő autósnak. Tehát tényleg érdekel ki milyen egyirányúban találkozott szabályosan behajtott bringással ahol nem kellett volna a bringást beengedni. Mert ugyebár ez a cikk erről szól kb és nem arról hogy ki hogy közlekedik és ki hogy kéne megdögöljön.

kisceruza 2013.11.19. 15:08:39

@Antenna: SEMMILYEN 1 irányú utcában BUDAPESTEN nem fér el kettő (jobbról és balról) biciklis 1 haladó és parkoló autó mellett. (a szabályosan egy irányba menő biciklis sem látja a szemből érkező, 40-el tekerő barmot az autó mögül, de a furgon mögül, pláne.)

HAJRÁ TEMETŐ járat.... KEVESEBBEN LESZNEK!

Antenna 2013.11.19. 15:10:33

@kisceruza: áh értem... akkor inkább nem kérdezek baromságokat mert trollkodáson kívül értelmes válasz úgy látom nem jön. :(

kisceruza 2013.11.19. 15:19:00

@Antenna: ??? kátyúba akarod a nyakad kitörni a furgon mögött? az se rossz. (belecsapódva a furgon két hátsó ajtajába, vagy fennakadva a visszapillantó tükrön?) végülis, csak sokkba kerül az adófizetőknek a lélegeztetőgép, amit használsz!

Antenna 2013.11.19. 15:23:51

@kisceruza: hogy sikerült ezt a véleményt összehozni? Hogy került ide a lélegeztetőgép? Hogy került ide a furgon? Vagy a kátyú? Miről beszélsz? Jól látom hogy tökéletesen képtelen vagy koncentrálni egy helyre és elkalandoztál?

kisceruza 2013.11.19. 15:34:42

@Antenna: Megnézném azt mikor a Pozsonyin a Trolibuszt ketten kerülitek, parkoló autók között, a két barom biciklis, egyik jobbról, a másik balról.... 1 autós meg épp a nyakadra megy mert kanyarodik.....

ex-dr. vuk 2013.11.19. 15:35:13

@Antenna: szerintem ne erre az egy elolenyre alapozz, ez itten troll, de vannak ertelmes emberek is. a trollok sajnos sokkal szorgalmasabbak

kisceruza 2013.11.19. 15:50:53

@ex-dr. vuk:
hu.wikipedia.org/wiki/Troll

"A troll misztikus, félelmetes lény. A skandináv mitológiában antropomorf szereplő, ám az irodalomban nagyon sok helyen jelenik meg különböző formákban és szerepekben. Ilyen lehet a gonosz, undorító orkszerű kép vagy a primitív, de emberszerű elképzelés, amely szerint ezek a vad lények földalatti barlangokban és hasonló helyeken élnek. Az orkney és shetlandi mesékben a trollok trow néven szerepelnek, az északi kultúrkörből, a vikingektől átvett jelenségként.

Az északi irodalom és más művészeti ágak a romantika óta különböző módokon jeleníti meg a trollokat, gyakran „bennszülött” fajként, nagy fülekkel és orral. Innen kerültek be a trollok világszerte a fantasyirodalomba és a szerepjátékokba. A trollfigurák igen gyakoriak a skandináv szuvenírek között, valamint az erdők világát ábrázoló (karácsonyi) képeslapokon.

Szerepelnek a trollok két igen népszerű XX. századi műben, a Harry Potter-könyvekben és A Gyűrűk Ura-trilógiában. Mindkettőben óriás termetű, lomha, ostoba, agresszív lénynek ábrázolják őket. Egy különbség van csupán köztük: a A Gyűrűk Ura köteteiben gonosz erőként, melyet a sötét hatalom teremtett, míg a varázsvilágban játszódó Harry Potter sorozatban védelemre kiképezhető teremtményként szerepelnek.

A trollok szerepelnek a Korongvilág könyvsorozatban is, amelyben kőevő óriásoknak ábrázolják őket. A trollok egy része beilleszkedett az emberi társadalomba és testőrként dolgozik. Külön faj a tengeri troll, amely nem a Korongvilágról származik, csupán leesett a saját világának szélén, és a Korongon ért földet. A tengeri trollok teste 100%-ban vízből áll.

A trollok a Warcraft számítógépes játék-sorozatban is szerepelnek, amelyben azok törzsi körülmények között élő teremtményeknek ábrázolják őket. Itt, csakúgy, mint A Gyűrűk Ura fantáziavilágában, legyőzendő, erős lényekként tűnnek fel.

A trollok ezenkívül feltűnnek a Szirt krónikái című könyvsorozatban is. A Szirt-beli trolloknak számos faja van, melyek gyakran jelentősen eltérnek a hagyományos trolloktól (a fatrollok pl. inkább törpékhez hasonlítanak), míg mások jobban hasonlítanak rájuk (pl. a lapítroll). A hagyományos trollok Szirt-beli megfelelői a trogok."

kisceruza 2013.11.19. 15:52:43

Sok volt itt 1eseknek a Harry potter, gyűrűk úra és a Warkraft!

Antenna 2013.11.19. 16:06:08

@kisceruza: "Warkraft" c-vel íródik, a "Harry potter" meg nagy P-vel. "1eseknek" kifejezés meg nem értelmezhető az interneten kívül, csak annyira mint a fórum troll.

A témához vissza, nagyon jó dolog azt látni hogy több a tábla amit mindkét fél figyelmen kívül hagyhat. Részemről a szabályos és a szabályoson túl még a logikus közlekedést támogatom. Tehát hiába engednek be egy utcába ha nem tartom kényelmesnek (macskakő) vagy túl szűk hogy biztonságos legyen, inkább kerülök. Bringával közlekedem az év 80%-ban városon belül minden létező elmebeteg szabályt betartva, csodálkozva a többi kerékpáros stílusán, markolva az arcom az autósok szabályosságán és itt a fórumon meg rácsodálkozva hogy mindkét oldal mennyire idegesítő seggfejekkel van tele. Ugyanígy az utakon is. Mikor autóba ülök sikítani tudnék mikor nem tudnak értelmezni úgy kb 10-15en egy lámpa váltás alatt egy egyszerű balra kanyarodni tilos táblát (Lehel - Róbert Károly), vagy mikor autós ninjákkal találkozok. Bringán hasonlóan jó a helyzet, de a hülyék aránya kb ugyanaz.

olcso 2013.11.19. 16:15:41

@kisceruza: A mai napi programod valahogy így nézhetett ki:
kitettek nyelvtanóráról, ezért bánatodban és szabadidődben iszogattál, most meg itt "véleményt formálsz"...

MAC-Ka 2013.11.19. 16:16:52

@ex-dr. vuk: A belvárosi szűk utcákról volt szó, és a kanyarodásról, ott, ahol így is alig látni a parkoló autóktól, a bringás meg még kevésbé látszik, mint más, ehhez képest tekerni fog lendületesen, mert neki van elsőbbsége, hiszen jobbról jön...
Egyébként én eltörölném a jobbkezes utcákat is, vagy tessék mindegyiket alá-fölérendelni (még többnyire táblát se spórolnak így vele), vagy mindenirányból stoptáblás legyen :)
Csak hogy értsd, véletlenül sem a bringás-autós ellentétről szól az egész mint gondolod...

olcso 2013.11.19. 16:23:08

@MAC-Ka: Szerintem az 5 méteres szabály miatt és mivel a jobb oldalt teker, látszódnia kell. Persze nem mindig tartják ezt be és lehet, hogy neked lesz igazad... :S

Antenna 2013.11.19. 16:26:16

@MAC-Ka: ha "gyárilag" alá-fölé rendelnek akkor még azt a kis közlekedési reflexet is kiírtják az emberekből hogy talán lassítani kell és ne ész nélkül menjen bele a keresztbe.
Belvárosi szűk utcákra kérdeznék rá ismét. Hol van olyan ahol szűk, nem belátható és most mégis táblával engedélyezték hogy bemenjen szemből a bringás. Nem kötekedés, nem flamewar szimplán érdekel hogy ismét sikerült fogalmatlanul közlekedést szervezni, ahogy azt bringás szabályozás esetében szokás, vagy esetleg most van némi átgondolás benne.
Tudom foghatnám a bringám és bejárhatnám az említett utakat, de feleslegesen nem indulnék meg ebben az időben felfedezni. :)

cso zsi 2013.11.19. 16:27:29

@Antenna: " nem tudnak értelmezni úgy kb 10-15en egy lámpa váltás alatt egy egyszerű balra kanyarodni tilos táblát (Lehel - Róbert Károly)"
Valószínűleg tudják értelmezni, csak épp a villamosfelújítás miatt a Reittertől a Népfürdőig tartó szakaszon MINDEN balra kanyarodási lehetőséget megszüntettek. Nincs olyan, hogy majd másfelé megyek, mert a "másfelé" is le van zárva.

Antenna 2013.11.19. 16:30:40

@cso zsi: baromság. Tovább mész egyenesen és kb 50 méter után tudsz megfordulni, vissza 50 és ott jobbra... miért nem így közlekednek? Mert be van állva az egész. Miért van beállva? Mert nem tud időben áthaladni a forgalom a kereszteződésen. Miért? Mert néhányan megpróbálnak balra kanyarodni. :)

cso zsi 2013.11.19. 16:34:45

@Antenna: "Tovább mész egyenesen és kb 50 méter után tudsz megfordulni, vissza 50 és ott jobbra"
Ha ez a Mohács utca, akkor megfordították az egyirányúságát? Valamint a Tar utcának is?

MAC-Ka 2013.11.19. 16:35:29

@olcso: Nem, nem akarom, hogy igazam legyen!
Én csak tartok tőle, hogy ugyanúgy ahogy évek óta mindig, ez is csak egy az irodában papíron jól mutató tervekból, rendeletekből, amit a helyszíneken senki nem ellenőrzött.
És még az se elég, hogy odamegyünk hatan, vaskos dossziékkal, titkárnőkkel és komoly képpel tudálékosan elbólogatunk, majd bent az irodában jól megveregetjük egymás vállát, és év végén meg prémiumot meg kitüntetést veszünk át a kíváló forgalomszervezésért :(

MAC-Ka 2013.11.19. 16:42:45

@Antenna: Az egyenrangú se késztet arra. Sok éve laktam olyan helyen, ahol az egyirányú utcát egymás után négy szintén egyirányú utca keresztezte. Ebből az első három balról volt egyirányú, tehát automatikusan fölé volt rendelve a keresztezőknek. A negyedik meg jobbról egyirányú... minden héten egy-két törés. :( Néha a parkoló autók is...
Ha mindegyiknél lett volna alá-fölé rendelés, akkor ez nem lett volna.
Hogy hol raktak ilyeneket, nem tudom, de nem is ez a lényeg, hanem maga az egyirányúkba szemből beengedés nem tetszik. Pontosabban az, hogy most sűríteni akarják, mert óhatatlanul lesznek benne életveszélyes helyek is. A 13. belső része, a 6-7-8-9 kerületek belső részei tele vannak olyan kis utcákkal amelyek nehezen beláthatóak.
Bár az utóbbi években szerencsére ritkán kell bemennem.

Antenna 2013.11.19. 16:42:58

@cso zsi: nem. Lehelen lemész a Mohácsig ott megfordulsz, Lehelen vissza a Róbert Károlyig, ott jobbra kanyarodsz.

Antenna 2013.11.19. 16:49:42

@MAC-Ka: az emberi figyelmetlenségre és gyökérségre semmi nem megoldás. Pl Szondi - Csengery. Csengeryn STOP tábla, mégis rendszeresen kell vészfékeznem autóval és bringával mert lassítás nélkül jön ki elém. Aki nem ennyire figyelmes az meg belehajt és a sarki bolt kirakatáig viszi magával az illetékest. Értem mit mondasz és ahhoz hogy működjön az elképzelés az egyirányú megnyitásával, tényleg az kell hogy bringások is és az autósok is sokkal körültekintőbbek legyenek. Az hogy világítás, keresztutcákba benézés az alap kell legyen. Ezt viszont nem tudod törvénnyel szabályozni. Feszültséget fog generálni, aztán mindkét oldal megszokja a helyztet és megoldódik. Nekem tapasztalatom a Pozsonyin van a 13 szívében és ott tökéletesen elfér az egyirányú meg a bringás sáv.

kisceruza 2013.11.19. 17:28:56

Na mind1, előbb - utóbb lesz kötelező biztosításotok, KRESZ vizsgátok és azonosító táblátok is!

ex-dr. vuk 2013.11.19. 17:49:48

@kisceruza: majd ha elintezed, hogy toroljek el a becsi kozlekedesi egyezmeny.
sok szerencset hozza.

cso zsi 2013.11.19. 18:51:25

@Antenna: Te csak láttál már ilyet ott, vagy csinálod is sűrűn?
A Róberttól a sor általában a Hun utcáig ért akkor is, amikor még nem volt feltúrva a villamos miatt. A Mohácsból kihajtani sem egyszerű eset a két sávnyi autón keresztül. Ahogy te kanyarodnál, az nem lehetetlen de közelít hozzá.

cso zsi 2013.11.19. 18:58:00

@MAC-Ka: A Visegrádi utca Drávától a körút felé eső része pont ilyen, ahogy leírod. Az "eredmény" is.

@Antenna: "Az hogy világítás, keresztutcákba benézés az alap kell legyen. Ezt viszont nem tudod törvénnyel szabályozni."

Most is törvény szabályozza.

"Nekem tapasztalatom a Pozsonyin van a 13 szívében és ott tökéletesen elfér az egyirányú meg a bringás sáv. "
Persze, hogy elfér. Valamikor villamos járt rajta, és két sávnyi autó.
hampage.hu/kozlekedes/15-os/2063.jpg

olcso 2013.11.19. 20:20:57

@kisceruza: Nekem már van mind, most mit csináljak??

olcso 2013.11.19. 20:34:53

@MAC-Ka: Közben nézem, hogy sajnos simán lehet igazad. Még az 5 méter betartása sem egy nagy biztosíték. Ilyenkor kb 2 másodperccel az érkezése előtt veszed észre a biciklist, ha az nem lassít. Ebből a két másodpercből egy a reakcióidőd lenne és még egy a megállás...

ex-dr. vuk 2013.11.19. 21:51:28

@olcso: hagyjad, nomen est omen: kicsi a ceruzaja, ezert itt eli ki magat :)

MAC-Ka 2013.11.19. 22:22:18

@Antenna: Nem is kérdés, hogy nagyobb figyelem kell, és majd előbb-utóbb megszokják, ezért mondtam az elején, hogy kezdetben több baleset, aztán majd az evolúció kitermeli... :(
Persze én arra is gondolok, hogy azokon a területeken, ahol fontos a biztonság (nem csak a közlekedés) ott a jobb helyeken arra is gondolnak, hogy igen, lesz, aki figyelmetlen, és vannak fizikai, fiziológiai tények (ilyen a bringás láthatósági keresztmetszete...vagy hogy hívják :) ) és azokat is figyelembe kell venni. A szabály mindent elbír, csak az a kérdés, hogy a gyakorlatban (nem az elmélet, az is mindent elbír) mennyire tartható.
Papíron elég lenne egy belátható helyen egy fénysorompó nélküli átjáró, mégis tesznek fénysorompót, sőt most már fél vagy egész sorompót is sok helyre. Ez van, az ember ilyen, még ha a jog megpróbálja gépnek tekinteni, akkor is. :(
A Pozsonyival semmi bajom, bár évek óta nem jártam arra (de van streetview :) ) az széles, emlékeim szerint kétirányú volt, ott elfér a szembebringa, pláne ha egyértelműen fel is van festve. No meg ahogy nézem direkt ilyenre építették (bár innen távolról nem látom miért egyirányúra, ahhoz ismernem kellene :) )
De tartok tőle, a nagy lelkesedés majd olyan helyekre is megengedi majd, ahol most sem könnyen belátható a kereszteződés.
Van ahol jobbkezes utcában folyamatosan jobbra kell nézned, mert nem látsz be elegendő távolságot a parkoló autók miatt, ha még benézel balra is (amiből szintén csak pár métert látsz), mert jöhet a bringás, addigra már jobbról nem lesz jó, ha jobbra nézel akkor meg balról. Nyilván tudod miről beszélek.
Ha csak az ilyen Pozsonyi méretű utcákban és így felfestve, egyértelműen forgalomtól elzárt területeket kijelölve lesz, akkor legyen. De ennyire naív nem vagyok. :(

MAC-Ka 2013.11.19. 22:31:52

@cso zsi: Na épp ma jártam arra, pedig mióta felbontották kerülöm mint a...
Ma is többen megpróbáltak a Mohácsnál visszafordulni, de gyakorlatilag csak blokkolták a Lehel forgalmát...Káosz, anyázás, villingerblokkolás, araszolgatás.
Külön tetszett a róberten a kika előtti zebra, ami miatt jobbra csak öt-hat autó tudott jobbra kanyarodni. Biztos nem fogok a közeljövőben még egyszer arra menni :(

cso zsi 2013.11.20. 08:57:56

@Antenna: @MAC-Ka:
Én meg a ma reggeli állapotot néztem meg.
A felbontás előtt két sávon lehetett balra kanyarodni, bár amilyen elcseszett megoldás a fél buszsávval, tíz autónál több nemigen fért át a zöldön.
A Mohácsnál visszafordulók feltartják a villamost, és a két sávból az egyiket. A Kika zebrán nem tudom milyen színű volt a lámpa, a két beérkező villamospótlóról azonnal dőlt át a tömeg a villamoshoz.

flea 2013.11.20. 09:10:56

@szabotázs: legjobb komment eddig :D

Antenna 2013.11.20. 09:15:22

@cso zsi: tudom hogy ez a jelenlegi helyzet, DE itt jön az a bizonyos de... ha valamiért kényelmetlen nekem a torlódás és kényelmesebb balra fordulni akkor már szabálytalankodhatok? Ugyanez igaz a bringásokra is. Ha egy utcával tovább kéne mennem akkor inkább menjek be szabálytalanul a szűk egyirányúba? Tehát az egész felvezetés arra volt jó hogy logikusnak lássátok az alkalmanként szabálytalanságot, holott ez mondjuk elkerülhető egy okos forgalomszervezési döntéssel. Egyébként ma befelé próbáltam megfejteni a Lehelen lévő táblákat hogy mit jeleznek, hogy lehet balra fordulni de megmondom őszintén még bringán haladva közepesen gyors tempóban is értelmetlen volt. Első tábla olyan volt mintha beküldene a Gömbbe, majd onnan az Ütegbe. Viszont ott szintén nem tudsz a Róbert Károlyra balra kanyarodni. Egy nagyon hatásos látványos kommunikációval könnyen csökkenthető lenne a dugó. Nem szeretek német példával élni, de ott a csapból is az Umleitung csöpög, minden helyi média leírja hogy hol milyen elterelés van.
Én arra lakok, tudom mik a lehetőségek, de mondjuk aki arra téved vagy ritkán jár arra az esélytelen hogy ott eligazódjon.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.20. 21:44:05

Fentebb linkeltek egy anyaghot, melyben felsoroltak pár utcát. Kiemelek belőle egy kis részt:

6. II. Lipthay utca Germanus Gyula park - Bem tér között
- Marhaság, mellette a Bem rakpart. Hely sincs elég.

7. II. Frankel Leó utca Fekete sas u - Bem József u. között
- Ezt már hivatalosan Bem térnek hívják (Ennyit az anyag színvonaláról) Itt inkább két autósáv kellene a lámpa rövidsége miatt, de ha az a cél, hogy reggelente minél több autó állja körbe a Bem teret, akkor maradhat a jelenlegi állapot. - Érdekes, hogy ennek a megnyitásnak ugyanakkor lenne jogosultsága.

8. II. Fekete sas utca Margit körúti torkolat
- Ez a szakasz jelenleg is két irányú

9. II. Bodrog u. Lipthay u. - Frankel Leó u.
- Nem nagyon fog elférni a biciklis, ráadásul az utca macskaköves

10. II. Henger u. Fekete Sas u. - Margit krt. között
- Fizikailag nehezen fér el a bicikli két helyen, továbbá a felső végén a Hengernek hogyan is fog a kerékpár a lámpás csomópontban a Margit krtra kanyarodni? Csak jobbra mehet, amit a Tölgyfán keresztül is elérhetne. Ha értelmes emberek készítették ezt az anyagot, akkor a Taxidroszt előtt, a Tölgyfa galéria felöli oldalán a kis térnek visszaterelik a kerékpárt a Tölgyfára, ez esetben felesleges játék volt a Hengerbe beengedni. Ha kiengedjük a Hengerben a Margit kert-ig, akkor itt hal meg az első kerékpáros, továbbá a csomópontba lehet nekik új lámpát telepíteni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.20. 21:46:54

@Buyo:

"1. Ha áthajtok (befordulok) egy egyirányú utcán (ba), mivel jelzik nekem, h itt jobbról biciklis jöhet?!"

A Varsányi Irénen emiatt megváltoztatták az elsőbbségi viszonyokat és szépen kitáblázták.

Van, ahol azt mondják, az egyirányú tábla (tőled jobbra levő utca elején levő) alatti kieg táblából tudhatod.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.20. 22:00:56

@kisceruza:

Elég, ha egy teherautó szabálytalanul elé parkol.

Ezért szeretném, ha az ilyen beengedős utcákban FELFESTENÉK a kerékpársávot szembe, ahogy régebben a Sujtás utcában felfestették.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.20. 22:11:58

@Antenna:

A veszélyes utcákról:

Rengeteg olyan egyirányúba engedték most be a kerékpárosokat, ahol az autó jobb oldalt a parkoló kocsiktól 50 cm-t tart minimum, nehogy elé nyissanak egy ajtót. A biciklis, aki szembe jön, szintén tart minimum 50 centit, nehogy egy kiparkoló autó feldöntse. Mindezt egy olyan utcában, ahol ketten így már nem férnek el.

El lehet menni egymás mellett, de előbb-utóbb pl kilép két autó közül a találkozásukkor (Autó-bicikli találkozik) egy kisgyerek, az autós meg esetleg reflexből ránt a kormányon.

olcso 2013.11.21. 01:50:25

@MAC-Ka: @cso zsi: Épp ma futottam a környéken egy 14 liter fölötti átlagfogyasztást :D :D

darvaskristof 2013.11.21. 08:03:22

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Fentebb linkeltek egy anyaghot, melyben felsoroltak pár utcát."

Erre gondolsz, vagy van fönt már frissebb anyag? Mert ez inkább csak egy kívánságlista a BKK kerékpáros szakosztályától, nem kell készpénznek venni, ami ott szerepel.
www.bkk.hu/wp-content/uploads/2012/04/BUBI_IT_egyeztetesi_anyag2012marc12.pdf

"6. II. Lipthay utca Germanus Gyula park - Bem tér között
- Marhaság, mellette a Bem rakpart. Hely sincs elég."

Nekem is gondolkoznom kellett egy ideig, hogy ennek mi a célja. Hálózati szerepe csak akkor lenne, ha a Margit híd déli oldalán is lehetne kétirányú kerékpárút.
Így viszont csak helyi forgalmat bonyolít, hogy a Bodrog utcából és a Lipthay utcából dél felé indulóknak ne kelljen kimenni a Bem rakparti buszsávba.
Ennek megfelelően kevesen fogják használni, nem fognak sok vizet zavarni.

"8. II. Fekete sas utca Margit körúti torkolat
- Ez a szakasz jelenleg is két irányú"

Nem egészen, a Margit körúti torkolat már maga nem kétirányú. Inkább nekem az nem világos, hogy honnan érkezhet oda kerékpáros? Lehet, hogy az anyag készítői a Rómer Flóris utcából érkező biciklisekre gondolnak, ami szimpatikus gondolat, de a mai kialakításában nem férnének el.

"10. II. Henger u. Fekete Sas u. - Margit krt. között"

Én sem látom, hogy erre szükség lenne, helyette a Frankel-Bodrog-Lipthay útvonalat kéne macskakőmentesíteni, és a zebra mellett átvezetetni a Margit körúton. Ezt tartalmazza is az egyeztetési anyag és a fonódó beruházás során javasolja megvalósítani.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.21. 10:08:11

@darvaskristof:

""8. II. Fekete sas utca Margit körúti torkolat
- Ez a szakasz jelenleg is két irányú"

Nem egészen, a Margit körúti torkolat már maga nem kétirányú. Inkább nekem az nem világos, hogy honnan érkezhet oda kerékpáros? Lehet, hogy az anyag készítői a Rómer Flóris utcából érkező biciklisekre gondolnak, ami szimpatikus gondolat, de a mai kialakításában nem férnének el."

- A Fekete Sas utca a Margit krt-ig kétirányú. Nincsen egyirányú tábla sehol benne.

darvaskristof 2013.11.21. 12:23:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Viszont a másik oldalán van "behajtani tilos" tábla.
Mintha hibás lenne a táblázás, kéne lennie a torkolat előtt "egyirányú utca", azelőtt a sarkon pedig "zsákutca" táblának.
maps.google.com/?ll=47.51308,19.034904&spn=0.000373,0.000603&t=h&z=21&layer=c&cbll=47.51308,19.034904&panoid=x8irV0xZa_8v1GtqTa9Byg&cbp=12,127.33,,0,7.71

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.21. 12:46:14

@darvaskristof:

Ez a behajtani tilos érdekes.....

Ha bemész a Fekete Sasba, és a Tölgyfától visszajössz, akkor látod, nincs egyirányú (2011 nov. a kép, de azóta sem), rokkantparkoló az út bal oldalán van táblázva, valamint a végén a rakodási terület is.

darvaskristof 2013.11.21. 12:55:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Így van, ott van egy kapubehajtó, onnan is el lehet indulni másik irányba.
Talán egyszerűen nem tűnt fel senkinek, gyakorlati jelentősége pedig nincs, mert behajtani nem lehet a Margit körút felől, megfordulni pedig nincs elég hely.