A céges autók ideje lejárt. A sokirodás, nagy multicégeknek célszerűbb bringaparkot építeni. Nem beszélve arról, hogy ez mennyivel menőbb is.
Címkék: videó bérbicikli városi biciklizés
98 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr845397220
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mikrobi 2013.07.09. 11:02:52
Ki hajlandó ilyen ocsmány, bugyirózsaszín reklámmal telenyomott, ráadásul iszonyú béna fostalicskára felülni?!
abc 2013.07.09. 11:05:14
"A céges autók ideje lejárt. A sokirodás, nagy multicégeknek célszerűbb bringaparkot építeni. Nem beszélve arról, hogy ez mennyivel menőbb is"
Csóróék álma.
Épp elképzeltem amint a Budapest Debrecen távolságot letekerem egy megbeszélés miatt, majd visszajövok.
Csóróék álma.
Épp elképzeltem amint a Budapest Debrecen távolságot letekerem egy megbeszélés miatt, majd visszajövok.
Flaggx 2013.07.09. 11:05:31
Azért megnézném a nálunk dolgozó technikusokat, ahogy biciklin hordják egyik helyről a másikra a server rackeket! :)
Vagy akár egy matávos dolgozót, ahogy a létrát és a szerszámos ládát cipeli a hátán, közben teker Érdről Százhalombattára. :)
Az izzadás-mentes áttekerés azért erős volt. :)
Egyébként nem rossz ötlet az irodistáknak, legalább mozognak kicsit, csak az autós forgalomba ne menjenek ki.
Vagy akár egy matávos dolgozót, ahogy a létrát és a szerszámos ládát cipeli a hátán, közben teker Érdről Százhalombattára. :)
Az izzadás-mentes áttekerés azért erős volt. :)
Egyébként nem rossz ötlet az irodistáknak, legalább mozognak kicsit, csak az autós forgalomba ne menjenek ki.
xunilo 2013.07.09. 11:14:42
@abc: "Épp elképzeltem amint a Budapest Debrecen távolságot letekerem egy megbeszélés miatt, majd visszajövok. "
Ja, én is azon tűnődtem, hogy fogom vinni biciklin az 50 kilós, milliós értékű szervereket...
:-)
Ja, én is azon tűnődtem, hogy fogom vinni biciklin az 50 kilós, milliós értékű szervereket...
:-)
dr Smittpálelnökúr 2013.07.09. 11:15:20
Magyarországon kinek van céges autója?
1. Vezetőknek - ők majd biztosan átszáálnak biciklire.
2. Akik nem vezetők, de muszáj nekik autót adni (mondom muszáj, mert vagy szállítaniuk kell valamit, vagy gyorsan, nagyobb távolságot kell megtenniük, stb.) - nekik is boztosan biciklit fognak venni, ugye?
1. Vezetőknek - ők majd biztosan átszáálnak biciklire.
2. Akik nem vezetők, de muszáj nekik autót adni (mondom muszáj, mert vagy szállítaniuk kell valamit, vagy gyorsan, nagyobb távolságot kell megtenniük, stb.) - nekik is boztosan biciklit fognak venni, ugye?
chrispooh 2013.07.09. 11:19:34
A telekom veri ezzel most a mellét? Jobban tenné, ha az ügyfélszolgálaton dolgozóknak az egészségével törődne. Nem tudom, jártatok-e már telekom ügyfélszolgálaton, de ami ott van, az kész kínzás. Olyan székeken és asztalakon kell dolgozniuk az ügyfélszolgálatosoknak napi 12! órát, ami semmilyen munkaügyi felügyelőségen sem állná meg a helyét. Szóval ott fejlesszenek, mert abból még baj lehet...!
Sea-you 2013.07.09. 11:20:26
Ne a pozitivumot lassatok benne, meg veletlenul se ...
rozsdamentes arcél 2013.07.09. 11:29:31
@Sea-you: pont erre gondoltam, az első hat hozzászólás csupa negatívumot keres, pedig nekem ehhez azért erőlködnöm kellene, belőlük meg jön lazán
2013.07.09. 11:30:04
Látom kevesen vették a fáradságot, hogy elindítsák a videót, ugye könnyebb rögtön farokságokat beszélni. Az ostobák kedvéért: ez egy telephely, 2 km-es max távval. A dolgozók ezekkel a biciklikkel közlekedhetnek a telephelyen _belül_, kajálni, vagy egy másik épülethez. A max öt-hat perces tekerésbe nem izzadnak bele, és milliós értékű szervereket sem szállítanak Debrecenbe. Köszönöm, hogy segíthettem.
vak komondor is talál szemet 2013.07.09. 11:31:04
@dr Kangörény: Az eladott autók nagy többsége céges, csak szólok...
Szelid sunmalac 2013.07.09. 11:40:43
@Sea-you: A legtobb ember, akinek szolgalati autoja van, nem azert jutott oda, mert erzelmek alapjan vizsgal funkcionalis eszkozoket. Van benne, racio, vagy nincs. Mik az elonyok-hatranyok, hasznalhato-e stb. Szarnak a szinre, meg hogy pozitiv kisugarzasa van-e. Azt meghagyjak neked, meg akik az ezo tv-t bamuljak napkozben.
Flaggx 2013.07.09. 11:43:42
@shitgun: Hülye címválasztásra csak hülyeséget lehet írni. :)
Az egésznek semmi köze a céges autókhoz!
Maga a kezdeményezés, mint írtam is nem rossz, sok irodistára ráfér a mozgás, ha már 1-2 km-t se bírnak lesétálni. :)
Az egésznek semmi köze a céges autókhoz!
Maga a kezdeményezés, mint írtam is nem rossz, sok irodistára ráfér a mozgás, ha már 1-2 km-t se bírnak lesétálni. :)
Peetee 2013.07.09. 11:44:51
Miért kell mindenben a hibát keresni?
Éppen a napokban fecsegtem, hogy a blog egysíkú é csak a "vegzált bringások", meg a "szegény-ártatlan bringások" témákra repül rá.
Itt a cáfolat, megkövetem magam!
Másrészt jó lenne a realitások talaján mozogni:
- Nem kell bringával Debreceni tárgyalásra menni, nincs létjogosultsága, irreális példa!
Ugyanakkor mennyire menő egy belvárosi irodaházból egy belvárosi étterembe megérkezni időben és a többieknek, akik 10-30percet késnek és berobbannak a szokásos "alig találtam parkolót / ó ez a közlekedés / a fene a dugókba" dumákkal, finoman oda lehet nyomni:
Én is szolgálati járművel jöttem, pont 6 lépésre parkoltam az asztalunktól és nem is fizetek érte.
Hogy mennyi idő alatt értem ide? 6-7perc volt, három csinos lányt is láttam kettő visszamosolygott rám :)
Neeem, nem volt melegem, nem tűzött a nap a szélvédőn át, bio-klímával jöttem :)
ENNYI!
Éppen a napokban fecsegtem, hogy a blog egysíkú é csak a "vegzált bringások", meg a "szegény-ártatlan bringások" témákra repül rá.
Itt a cáfolat, megkövetem magam!
Másrészt jó lenne a realitások talaján mozogni:
- Nem kell bringával Debreceni tárgyalásra menni, nincs létjogosultsága, irreális példa!
Ugyanakkor mennyire menő egy belvárosi irodaházból egy belvárosi étterembe megérkezni időben és a többieknek, akik 10-30percet késnek és berobbannak a szokásos "alig találtam parkolót / ó ez a közlekedés / a fene a dugókba" dumákkal, finoman oda lehet nyomni:
Én is szolgálati járművel jöttem, pont 6 lépésre parkoltam az asztalunktól és nem is fizetek érte.
Hogy mennyi idő alatt értem ide? 6-7perc volt, három csinos lányt is láttam kettő visszamosolygott rám :)
Neeem, nem volt melegem, nem tűzött a nap a szélvédőn át, bio-klímával jöttem :)
ENNYI!
JT_Biopower 2013.07.09. 11:46:31
@abc: Ilyen suta vagy? Nem bírsz letekerni Debrecenig és vissza? Nagyon sajnállak ;)
alfax 2013.07.09. 11:49:54
@abc: így van, csak a csórók bringáznak.
@dr Kangörény: haha, méghogy vezetőknek biciklit! a bicikli a csicskák bmw-je.
@Mikrobi: hát én kizárt dolog. mert a bicikli az a lúzereknek való.
Na megyek, csajoznom kell a drága és menő kocsimmal. ma sokat fogok baszni szerintem, mert főnök vagyok és milliós cuccokat is szállítok.
@dr Kangörény: haha, méghogy vezetőknek biciklit! a bicikli a csicskák bmw-je.
@Mikrobi: hát én kizárt dolog. mert a bicikli az a lúzereknek való.
Na megyek, csajoznom kell a drága és menő kocsimmal. ma sokat fogok baszni szerintem, mert főnök vagyok és milliós cuccokat is szállítok.
2013.07.09. 11:51:32
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: 40 fok melegben a gyaloglas sem jobb, sőt, 40 fok melegben egy papás 15 km/h tekerés lenge szellőt indukál, tehát még jobb is. Mínuszokban nyilván nem bicikliznek majd, de márciustól akár novemberig használható a dolog. Tényleg miért kell kifogásolni mindent? Ráadásul nem hinném, hogy kötelező, ez egy extra szolgáltatás, mint a puha klotyópapír.
Anomália Dinamika 2013.07.09. 11:52:09
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Igen. Na jó, az eső nem nyerő, de könyörgöm, télen is van, aki gyalog kimerészkedik az utcára! Meg nyáron is. A helyesen megválasztott tempó (melegben lassabb, hidegben gyorsabb) kellemes hőérzetet tud biztosítani. Ja, és nem arról van szó, hogy KÖTELEZŐ, hanem hogy LEHET.
Szelid sunmalac 2013.07.09. 11:53:13
@shitgun: Rendben, rendben. Igazad van. Az otlet nem rossz. A magyarazat es az indoklas rossz. Nincs koze a ceges autohoz, ezt csak a hippik szeretnek elhitetni es igy latni.
Anomália Dinamika 2013.07.09. 11:54:52
@shitgun: Megelőztél:)
gregibroki 2013.07.09. 11:56:38
@Peetee: erről van szó, köszi!
sokan itt erőlködtök, jöttök a szerverekkel, meg a létrával; én pl. örülnék, ha a cégem - ha már céges autót nem ajánl fel (jó lenne kiránduláshoz, nyaraláshoz, mert városban max 0-5 °C-os lucskos, trocsok időben venném elő vagy ha el kéne mennem Debrecenbe tárgyalni:)) - de odatolna nekem egy ingyen szervizelhető bringát (igaz van vagy 3).
sokan itt erőlködtök, jöttök a szerverekkel, meg a létrával; én pl. örülnék, ha a cégem - ha már céges autót nem ajánl fel (jó lenne kiránduláshoz, nyaraláshoz, mert városban max 0-5 °C-os lucskos, trocsok időben venném elő vagy ha el kéne mennem Debrecenbe tárgyalni:)) - de odatolna nekem egy ingyen szervizelhető bringát (igaz van vagy 3).
gregibroki 2013.07.09. 11:59:10
@alfax: én ma a Mazerátimat választottam a Raleigh egysebességes helyett, le is cummantott pár ribkó a pirosnál; minden nap nem kell ez a luxus
2013.07.09. 12:06:39
@gregibroki: Én meg már kora reggel a bömös kulcsára vertem ki, egy biciklire fel sem áll! És ez még csak a reggel volt.
Anomália Dinamika 2013.07.09. 12:16:35
Én meg hogy jártam a múltkor! Már nem fértek el a szerverek a létrák mellett a céges Fabiában, úgyhogy addig térdeltem a főnöknél, amíg nem kaptam egy platós IFA-t, no mindjárt meg is néztek a csajok, csak este nem tudtam az utcánkba befordulni, és, 20 métert gyalog kellett mennem! Felháborító!
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2013.07.09. 12:30:03
@shitgun: Látom te is figyelmesen meghallgattad. Ez k*rvára nem egy telephely, hanem több, egymáshoz közeli irodaépület a XI. kerületben (Kaposvár utca, Kopaszi-gát, Szerémi út, stb.). Az ötlet jó egyébként, de az egyes épületek között általában pont azok mozognak (mert a földi halandó dolgozó nem járkál át egyikből a másikba), akiknek a kerékpár nem opció (mert tárgyalni mennek, mert cuccolnak a 2 két épület között). Kirakat fejlesztésnek látványos, lehet róla kicsit beszélni, de semmi több.
Mészáros Laci 2013.07.09. 12:33:58
A Skanska új irodaházában (Népliget) van három citibike, amit az ott dolgozók ingyen elvihetnek rövid időre. Tavaly használtam ezt a szolgáltatást többször is, egy olyan esetre emlékszem, amikor már csak két bicikliből tudtam választani (tehát a háromból egyet már elvitt valaki).
Adam0915 2013.07.09. 12:39:32
Egy székesfehérvári cégnél,konkrétan a gyümölcstárhely.hu -nál már évek óta céges bringa jár minden dolgozónak :)
dr Smittpálelnökúr 2013.07.09. 12:40:42
@vak komondor is talál szemet: És ez mennyiben cáfolja az általam leírtakat?
Most komolyan azt gondolod, hogy a cégek boldog-boldogtalannak cégautót adnak?
Bárki azt hiszi, hogy a vezetőkön és azokon kívül, akiknek muszáj autót adni, bárki más cégautót kapna?
Lehet, hogy normálisan kéne megírni azt a két sort, amire vette a fáradságot a poszt írója?
Ő írt cégautókról. A fenti észrevételem teljesen jól mutatja, hogy ez mekkora melléfogás volt a részéről.
Most komolyan azt gondolod, hogy a cégek boldog-boldogtalannak cégautót adnak?
Bárki azt hiszi, hogy a vezetőkön és azokon kívül, akiknek muszáj autót adni, bárki más cégautót kapna?
Lehet, hogy normálisan kéne megírni azt a két sort, amire vette a fáradságot a poszt írója?
Ő írt cégautókról. A fenti észrevételem teljesen jól mutatja, hogy ez mekkora melléfogás volt a részéről.
bldo 2013.07.09. 12:43:06
Ez a rendszer eléggé hasonló a nagyobb európai városokban már meglevő, és elvileg Budapesten is jövőre elinduló biciklikölcsönző rendszerhez.
Nekem egyébként az is megfordult a fejemben, hogy ez egy pilot-projekt a BuBi-hoz.
Nekem egyébként az is megfordult a fejemben, hogy ez egy pilot-projekt a BuBi-hoz.
Kobaljov 2013.07.09. 12:51:19
@urimate: Ha jól tudom eddig (legalább) 3 telephelyen csináltak állomást hozzá: InfoPark, Kaposvár utca és a Krisztina körút, az utóbbi már messzebb van a többitől, ide nem tudom mennyien vállalják be a bringát illetve ahogy te is írtad mennyire kell egyáltalán átjárniuk. (A Kopaszin gyanítom csak a sajtótájékoztató miatt voltak.)
A program egyébként ha jól tudom már ősszel elindult a német központban.
A program egyébként ha jól tudom már ősszel elindult a német központban.
Kobaljov 2013.07.09. 12:54:21
Egyébként itthon még a HVG-nek is voltak céges bringái:
kerekagy.blog.hu/2010/05/21/a_hvg_bicikliflottat_ad_alkalmazottainak
Érdekességképpen pedig a helyzet a Google főközpontban:
www.wired.com/wiredenterprise/2013/04/google-bikes/?viewall=true
kerekagy.blog.hu/2010/05/21/a_hvg_bicikliflottat_ad_alkalmazottainak
Érdekességképpen pedig a helyzet a Google főközpontban:
www.wired.com/wiredenterprise/2013/04/google-bikes/?viewall=true
Diopapa_sok 2013.07.09. 12:57:05
@shitgun: Dejó, feltalálták amit nagyobb cégek Mo-on legalább 50 éve csinálnak.. (gyk: telephelyen _bellül_ biciklivel/kismotorral közlekednek a dolgozók)
2013.07.09. 13:00:33
@urimate: "a Magyar Telekom a dolgozóinak bedobott egy ilyen rendszert, hogy van több telephelye itt nagyjából kettő, két és fél egy kimométerre itt egymástól..." Szó szerint a videóból. Lovagolhatunk azon, hogy a telephely és az egy területen elhelyezkedő több irodaház között miilyen érdemi különbség van, a lényeg az, hogy nem a kerékpáron Debrecenbe szállítandó milliós szerverekről van szó. De harcoljuk le, ha úgy kívánod.
2013.07.09. 13:01:31
@Diopapa_sok: sőt, hajókon is már ezer éve van ez a rendszer, mókás a partról nézni, ahogy a batár tolóhajón kerekeznek a matrózok.
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.07.09. 13:07:23
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Hát egy telephelyen belül, 1-2 km-t még télenhóbanfagyban is le lehet tekerni, igen.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2013.07.09. 13:11:15
@shitgun: Na hát ha szó szerinte elhangzott a videoban hogy több telephelyről van szó, akkor nem tudom miről beszélünk. Én is azt írtam hogy itt relative kis távolságok áthidalásáról van szó.
De igazából az a helyzet, hogy tapasztaltaim szerint, akinek nem konkrétan a 2 irodaház közötti csomagszállítás a feladata (és most itt nem arra gondolok, hogy szervertermet költöztetünk, ami egyébként meg nem az ilyen irodaházakban van) az nem mozog a 2 irodaház között, mert nem kell neki. Máshova nem megy ezzel a bringával (ebédelni, ügyet intézni), mert nem tudja hova biztonsággal lekötni és feltételezem a user anyagi felelősséggel tartozik érte.
Szóval az ötlet nem rossz, de ilyen szinten nem látom értelmét, ez most egy jó kis reklám a Telekomnak és egy kis fricska a BKK-nak.
De igazából az a helyzet, hogy tapasztaltaim szerint, akinek nem konkrétan a 2 irodaház közötti csomagszállítás a feladata (és most itt nem arra gondolok, hogy szervertermet költöztetünk, ami egyébként meg nem az ilyen irodaházakban van) az nem mozog a 2 irodaház között, mert nem kell neki. Máshova nem megy ezzel a bringával (ebédelni, ügyet intézni), mert nem tudja hova biztonsággal lekötni és feltételezem a user anyagi felelősséggel tartozik érte.
Szóval az ötlet nem rossz, de ilyen szinten nem látom értelmét, ez most egy jó kis reklám a Telekomnak és egy kis fricska a BKK-nak.
alfax 2013.07.09. 13:13:41
@shitgun: sőt, reptereken is.
alfax 2013.07.09. 13:15:34
@urimate: miért ne tudná lekötni, ha ebédelni megy? kb 6 éve járok bicajjal ebédelni, és soha nem volt gond a lekötésével. egy rendes lánvos lakattal simán hozzá lehet kötni egy villanyoszlophoz, bárhol.
olcso 2013.07.09. 13:16:00
A három legviccesebb megnyilvánulás:
-"Csak a csórók bringáznak." Közben egyre több 200 fölötti bicajt látni az utcán.
-"Ha bevállalják ezt a nagy távolságot..." Mintha bicajjal nem lehetne 200-300 kilómétert is letekerni naponta és a 2-3km pedig olyan sok lenne.
-"Hogy mennek majd tárgyalni Debrecenbe meg Norvégiába??" Fölteszik a vonatra és leszedik Debrecenben. Ha az jobban megéri, akkor azt csinálják.
-"Csak a csórók bringáznak." Közben egyre több 200 fölötti bicajt látni az utcán.
-"Ha bevállalják ezt a nagy távolságot..." Mintha bicajjal nem lehetne 200-300 kilómétert is letekerni naponta és a 2-3km pedig olyan sok lenne.
-"Hogy mennek majd tárgyalni Debrecenbe meg Norvégiába??" Fölteszik a vonatra és leszedik Debrecenben. Ha az jobban megéri, akkor azt csinálják.
Sea-you 2013.07.09. 13:17:02
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Ezzel nem tudom mit szerettel volna mondani. Nyilvan minden racionalis ember igy gondolkodik.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2013.07.09. 13:19:22
@alfax: látszik a képeken milyen kis lakat van hozzá, én azzal nem hagynám ott ezeket a ránézésre sem olcsó bringákat sehol. Ha meg saját láncot/lakatot kell vinnem hogy használhassam, akkor már megette a fene.
alfax 2013.07.09. 13:20:50
@olcso: neved is mutatja, hogy te is csóró vagy. biztos bicajjal jársz.
Én 200-ér szoktam ebédelni.
vagy reggelizni.
Én 200-ér szoktam ebédelni.
vagy reggelizni.
Reggie 2013.07.09. 13:21:02
@urimate: Kapaszkodj meg, az infoparkban tobb szerverterem is van.
alfax 2013.07.09. 13:22:39
@urimate: lehet hogy a beépített jeladó és egyedi bicajok miatt nem annyira félnek a lopástól.
Cecan Basescu 2013.07.09. 13:22:46
@dr Kangörény: Én konkrétan tudok olyan cégről, ahol az alkalmazottak is kapnak autót, holott semmi nem indokolja a presztízsen kívül. Annyi a különbség, hogy nem választhatnak prémium márkát. Arról nem is beszélve, hogy csomó helyen elég lenne a kulcsos autó is, amikor évente kb. 3szor utaznak ide-oda.
Elijah_Baley 2013.07.09. 13:25:06
nem a céges bicókat köll nyomni, inkább legyen ciki zuhanyzó nélküli irodaházakat építeni
Reggie 2013.07.09. 13:46:37
@közmunkás bérkommentelő: Meg az is legyen ciki, ha egy bringas nem zuhanyzik. Mert a zuhanyzo meglete meg keves. De lehet, hogy kotelezove kene tenni, csak ugye a jogvedok...
Kampec 2013.07.09. 13:57:42
Reggie igen, igazad van és tegyük kötelezővé még a dagadt, nagy seggű, hónaljháromszögbe izzadt dugóban megfőtt autósoknak is az irodai zuhanyzást
vak komondor is talál szemet 2013.07.09. 14:00:53
@Reggie: Zuhanyozni a közösségi közlekedéssel érkezetteknek sem ártana. Mostanság én a bringán izzadok le kevésbé, mint a buszon/villanyoson...
ob.szerver 2013.07.09. 14:09:10
A múlt héten volt egy cikk a Google épülő új központjáról, és az épületek közötti bicikliutakról.
Csóró lúzerek.
Csóró lúzerek.
Elijah_Baley 2013.07.09. 14:12:12
@Reggie: az nem zavar ha más büdös, csak az, ha én :)
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.07.09. 14:23:30
@abc: Nem vonatkozik erre az esetre. Én napi 2x17 km-et tekerek. Akármikor lehetne autóm, akár új is. Azért nincs, mert még nem kell.
Bicikliző medve 2013.07.09. 14:37:48
@alfax: ha olyan gazdag lennél, akkor nyilván itt osztanád az észt a proliknak ,ahelyett ,hogy most is éppen a király verdádban kupakolnád a csajokat. Nyilván. :)
Balt 2013.07.09. 14:47:29
@Balt: Hogy ne mondjam (nem tudom megnézni a videót, ezért csak tipp): ez Mo. (Európa?) elméletileg piacvezető távközlési szolgáltatója?
2013.07.09. 14:50:02
máshol ez nem újdonság, egy "kisválallkozás" vezetője céges kerékpáron:
www.cyclelicio.us/2011/eric-schmidt-bicycle/
www.cyclelicio.us/2011/eric-schmidt-bicycle/
2013.07.09. 14:51:18
@wowww: bocs, az l betűk összegabalyodtak, mielőtt jönne a helyesírás kommandó
Mikrobi 2013.07.09. 17:02:34
@alfax: akkor én lúzer vagyok (azért autóm is van, nem is rossz)
@shitgun: látom, nem vetted a fáradtságot, hogy elindítsd a videót, így könnyű farokságokat beszélni. Több telephelyről volt benne szó, amelyek 2-2,5-1 km-es (bármit jelentsen is ez) távolságra vannak egymástól és így "a telephelyek között mocoroghatnak".
Köszönöm, hogy segíthettem!
@shitgun: látom, nem vetted a fáradtságot, hogy elindítsd a videót, így könnyű farokságokat beszélni. Több telephelyről volt benne szó, amelyek 2-2,5-1 km-es (bármit jelentsen is ez) távolságra vannak egymástól és így "a telephelyek között mocoroghatnak".
Köszönöm, hogy segíthettem!
2013.07.09. 18:23:09
@Mikrobi: látom nem vetted a fáradságot, hogy jól írd le a fáradságot, pedig ha már másoltál, másolhattál volna jól, ha egyszer kötözködésről van szó. Az hogy telephely, vagy telephelyek, vagy telephely-együttes, vagy irodaépület-komplexum, az a témát illetően teljesen irreleváns, ha egyszer az a lényeg, hogy a rendszer értelme az épületek közti gyors közlekedés kerékpárral történő megoldása.
Mikrobi 2013.07.09. 19:34:57
@shitgun: egyszerűen megnéztem még egyszer a videónak ezt a részét. Ott telephelyEK volt, te meg azt mondtad, hogy egy telephelyen belül. És mivel nagyon arrogáns és kioktató stílusban írtad, bűn lett volna nem leütni a magas labdát és a tévedésedet a te stílusodban helyre tenni. Ezért nem irreleváns, hogy telephely, vagy telephelyek:-)
2013.07.09. 19:54:51
@Mikrobi: mivelhogy feljebb én magam idéztem a videó vonatkozó részét,szó szerint, ez nem nagy meglepetés. Az, hogy két kilométeren belül "telephely" vagy "telephelyek" vannak, az kurvára nem számít, az a lényeg, hogy egy kb. 2 km-es szakaszon megy a közlekedés.
Kobaljov 2013.07.09. 21:56:53
Az InfoPark - Kaposvár utca a GMaps szerint 1 km, nem tudom hol van még kiépítve állomás ami 2-2.5 km lenne (a Krisztina körút kb. 4.5)
(A teljes budapesti szék- és telephely lista egyébként (a Magyar Telekom Nyrt Alapszabályában találtam meg), ahogy elnézem ebben talán még az ügyfélszolgálatok is szerepelnek és nincs mindegyiknél állomás:
1013 Budapest, Krisztina krt. 55
1117 Budapest, Magyar tudósok krt. 9.
1073 Budapest, Dob u. 76-78.
1051 Budapest, Petőfi Sándor u. 17-19.
1117 Budapest, Kaposvár u. 5-7.
1117 Budapest, Budafoki u. 103-107.
1107 Budapest, Száva u. 3-5.
1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1.
1117 Budapest, Szerémi út 4.
1117 Budapest, Budafoki út 56.
1106 Budapest, Örs vezér tere 25. 1. em.
1106 Budapest, Örs vezér tere 25. mélyföldszint
1138 Budapest, Váci út 178.
1195 Budapest, Üllői út 201.
1191 Budapest, Vak Bottyán u. 75. a-c.
1024 Budapest, Lövőház u. 2-6. 2. em.
1024 Budapest, Lövőház u. 2-6. fszt.
1123 Budapest, Alkotás út 53.
1052 Budapest, Petőfi Sándor u. 12.
1152 Budapest, Szentmihályi út 131.
1062 Budapest, Váci út 1-3.
1117 Budapest, Október huszonharmadika utca 8-10.
(A teljes budapesti szék- és telephely lista egyébként (a Magyar Telekom Nyrt Alapszabályában találtam meg), ahogy elnézem ebben talán még az ügyfélszolgálatok is szerepelnek és nincs mindegyiknél állomás:
1013 Budapest, Krisztina krt. 55
1117 Budapest, Magyar tudósok krt. 9.
1073 Budapest, Dob u. 76-78.
1051 Budapest, Petőfi Sándor u. 17-19.
1117 Budapest, Kaposvár u. 5-7.
1117 Budapest, Budafoki u. 103-107.
1107 Budapest, Száva u. 3-5.
1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1.
1117 Budapest, Szerémi út 4.
1117 Budapest, Budafoki út 56.
1106 Budapest, Örs vezér tere 25. 1. em.
1106 Budapest, Örs vezér tere 25. mélyföldszint
1138 Budapest, Váci út 178.
1195 Budapest, Üllői út 201.
1191 Budapest, Vak Bottyán u. 75. a-c.
1024 Budapest, Lövőház u. 2-6. 2. em.
1024 Budapest, Lövőház u. 2-6. fszt.
1123 Budapest, Alkotás út 53.
1052 Budapest, Petőfi Sándor u. 12.
1152 Budapest, Szentmihályi út 131.
1062 Budapest, Váci út 1-3.
1117 Budapest, Október huszonharmadika utca 8-10.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.10. 10:43:05
@D4D: OFF:
index.hu/belfold/2013/07/09/cserbenhagyo_bringast_keres_a_rendorseg/
index.hu/belfold/2013/07/10/a_balesetek_12_-at_kerekparosok_okozzak/
index.hu/belfold/2013/07/09/cserbenhagyo_bringast_keres_a_rendorseg/
index.hu/belfold/2013/07/10/a_balesetek_12_-at_kerekparosok_okozzak/
Perillustris 2013.07.10. 12:36:31
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Elférne a címben, hogy a SZEMÉLYI SÉRÜLÉSSEL járó balesetek 12%-át okozzák kerékpárosok. Ugyanis így igaz, nem úgy, ahogy a rendszeres hivatalos rendőrségi közlemény sugallja.
Azaz ez a számarány egyáltalán nem azt mutatja meg - amit sokan hisznek - hogy a kerékpárral közlekedők szabálytalanabbak bárkinél, hanem csupán azt - ami természetesen tény - hogy egy közlekedési baleset során, melynek egyik résztvevője biciklis, jellemzően az utóbbi húzza a rövidebbet, azaz a személyi sérülés szinte garantált.
GYK:
1) autós nem adja meg az elsőbbséget és nekimegy egy autónak, senki nem sérül meg (a vétkes elismeri a felelősségét, nem jön rendőr - irány haza)
2) kerékpáros nem adja meg az elsőbbséget és nekimegy egy autónak (jó eséllyel el kell látni a bringást, rendőr jön - irány a kórház)
Az első esetből nem lesz KSH statisztika, a másodikból pedig igen, hogy aztán félrevezető tanulságokat lehessen levonni belőle. Pedig - talán most már könnyebb megérteni - mindkét esetben egy-egy szabálytalan járművezetőről van szó.
Nagyon szívesen olvasnék az okozott kárértékről is, de ezt nem erőltetik a rendőrök sem, mert elég csúnyán mutatna, hogy többezerszer(!) nagyobb kárt okoznak a gépjárművek vezetői (az anyagi kárt és a sérülések, halálesetek - emberélet - költségét is beleszámítva).
Azaz ez a számarány egyáltalán nem azt mutatja meg - amit sokan hisznek - hogy a kerékpárral közlekedők szabálytalanabbak bárkinél, hanem csupán azt - ami természetesen tény - hogy egy közlekedési baleset során, melynek egyik résztvevője biciklis, jellemzően az utóbbi húzza a rövidebbet, azaz a személyi sérülés szinte garantált.
GYK:
1) autós nem adja meg az elsőbbséget és nekimegy egy autónak, senki nem sérül meg (a vétkes elismeri a felelősségét, nem jön rendőr - irány haza)
2) kerékpáros nem adja meg az elsőbbséget és nekimegy egy autónak (jó eséllyel el kell látni a bringást, rendőr jön - irány a kórház)
Az első esetből nem lesz KSH statisztika, a másodikból pedig igen, hogy aztán félrevezető tanulságokat lehessen levonni belőle. Pedig - talán most már könnyebb megérteni - mindkét esetben egy-egy szabálytalan járművezetőről van szó.
Nagyon szívesen olvasnék az okozott kárértékről is, de ezt nem erőltetik a rendőrök sem, mert elég csúnyán mutatna, hogy többezerszer(!) nagyobb kárt okoznak a gépjárművek vezetői (az anyagi kárt és a sérülések, halálesetek - emberélet - költségét is beleszámítva).
olcso 2013.07.10. 13:56:24
@Perillustris: Sajnos esélytelen vagy :S
Én is már ezerszer elmondtam, hogy mi a baj a személyi sérüléses statisztikákkal, de valahogy siket fülekre talált.
Engem egyébként az foglalkoztat, hogy a gépjárművezetők a biztosítóktól miért félnek annyira, hogy a kisebb baleseteket otthon okosba megbeszélik...
Én is már ezerszer elmondtam, hogy mi a baj a személyi sérüléses statisztikákkal, de valahogy siket fülekre talált.
Engem egyébként az foglalkoztat, hogy a gépjárművezetők a biztosítóktól miért félnek annyira, hogy a kisebb baleseteket otthon okosba megbeszélik...
Perillustris 2013.07.10. 14:17:22
@olcso: Hidd el, hamarabb kezdtem. Ezt már csak másoltam régebbről. :)
Azért "félnek", mert rosszabb besorolást kapnak, és emiatt többet kell fizetniük.
Azért "félnek", mert rosszabb besorolást kapnak, és emiatt többet kell fizetniük.
olcso 2013.07.10. 20:06:48
@Perillustris: Jaja, tudom. Becsülöm is, hogy mindig előveszed a tényeket századjára is.
Azt tudom, hogy vissza is sorolhatják az embert, de nekem még nem fordult meg a fejemben, hogy párezerért szívjon más pártízezret...
Azt tudom, hogy vissza is sorolhatják az embert, de nekem még nem fordult meg a fejemben, hogy párezerért szívjon más pártízezret...
Perillustris 2013.07.10. 21:03:37
@D4D: Irreleváns. Ha te kölcsönadod a kocsid a haverodnak, akkor érdekel, hogy az első kilométeren törte össze, vagy ment előtte 500 kilométert?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 08:06:36
@Perillustris: Nem teljesen. Valahogy mindíg fonákjáról fogod meg a dolgokat. A Kilóméterre/baleset levetítés esetleg azért lehet fontos, hogy tudjuk, míg elérsz békéscsabáról szegedre egy balesetet csinálsz vagy hármat. És ebben nagyon rosszak a kerékpárosok. Az autós - koccanásos baleseted meg ott sántít, hogy cserébe azt is fel kéne tüntetni, amikor a biciklid feldől a sufniban, vagy a részeg átesik rajta a kocsma előtt.
olcso 2013.07.11. 08:28:51
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Neméppen. Ha földől a sufniban a kerékpár, az olyan, mintha garázsból liszálláskor kicsit a falhoz koccan az ajtó. Nem közlekedési baleset. Itt olyan baleseteket kell vizsgálni amik közlekedés közben történnek és valóban az autóbalesetek sokkal kisebb arányban kerülnek be mert fosnak a biztosítótól meg a rendőri büntetésektől...
Perillustris 2013.07.11. 10:11:09
@olcso: ...vagy lekoccolod a visszapillantót a garázsból kiállásnál, stb.
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Nézd, lehet csűrni-csavarni, de az nagy biztonsággal kijelenthető, hogy s kerékpárosok nem okoznak nagyobb arányban balesetet, mint a gépjárművezetők. Szerintem az sem vitatott, hogy a gépjárművezetők jellemzően nagyobb kárértékű balesetet okoznak (OMSZ költsége, műszaki mentés költsége, anyagi kár, közvetett költségek).
Félreértés ne essék, nem licitálni akarok. A közlekedés társadalmilag elfogadott rendszerébe a balesetek sajnos beletartoznak. Nyilván csökkentésük mindannyiunk érdeke. Az ilyen hazug következtetéseket viszont nem tolerálom.
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Nézd, lehet csűrni-csavarni, de az nagy biztonsággal kijelenthető, hogy s kerékpárosok nem okoznak nagyobb arányban balesetet, mint a gépjárművezetők. Szerintem az sem vitatott, hogy a gépjárművezetők jellemzően nagyobb kárértékű balesetet okoznak (OMSZ költsége, műszaki mentés költsége, anyagi kár, közvetett költségek).
Félreértés ne essék, nem licitálni akarok. A közlekedés társadalmilag elfogadott rendszerébe a balesetek sajnos beletartoznak. Nyilván csökkentésük mindannyiunk érdeke. Az ilyen hazug következtetéseket viszont nem tolerálom.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 12:55:06
@wowww: " futott km-re vetíteni a károkozást teljesen nonszensz még autók között is"
A hivatásos sofőröknél így szokás. A közlekedési cégeknél is. Biztos nem értenek hozzá, magyarázd el Nekik, kérlek, jó?
@Perillustris:
Magyarázod a bizonyítványt, magyarázod, de csak nem áll össze. A hivatalos adatok nem ezt mutatják. Akkor sem, ha belemagyarázod, hogy az nem úúúúgy van..
Senki nem beszélt a kárértékről. A személyi sérüléses balesetekről van szó. Ezért nem számít a parkolós koccanás sem. Magyarázhatsz a műszaki mentés költségeiről, meg ilyesmi, de akkor is a kerékpárosok okozzák a legtöbb balesetet a forgalomban rájuk vetett arányhoz képest. Punktum. Még ha deazatósátmegyapiroson, akkor is.
A hivatásos sofőröknél így szokás. A közlekedési cégeknél is. Biztos nem értenek hozzá, magyarázd el Nekik, kérlek, jó?
@Perillustris:
Magyarázod a bizonyítványt, magyarázod, de csak nem áll össze. A hivatalos adatok nem ezt mutatják. Akkor sem, ha belemagyarázod, hogy az nem úúúúgy van..
Senki nem beszélt a kárértékről. A személyi sérüléses balesetekről van szó. Ezért nem számít a parkolós koccanás sem. Magyarázhatsz a műszaki mentés költségeiről, meg ilyesmi, de akkor is a kerékpárosok okozzák a legtöbb balesetet a forgalomban rájuk vetett arányhoz képest. Punktum. Még ha deazatósátmegyapiroson, akkor is.
D4D 2013.07.11. 13:56:41
@Perillustris:
Mindenképpen számít, hogy 1 km-re vetítve hány baleset történik.
Ahogy az is számít, hány résztvevő között oszlanak meg a balesetek.
Mindenképpen számít, hogy 1 km-re vetítve hány baleset történik.
Ahogy az is számít, hány résztvevő között oszlanak meg a balesetek.
Perillustris 2013.07.11. 14:03:00
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Látom, nem érted, vagy nem akarod megérteni. Inkább az utóbbira tippelek.
A személyi sérüléses balesetekről van szó, s pont ez nincs hangsúlyozva a cikkekben. Azt talán még elfogadom, hogy a rendőrség pongyolán fogalmaz, de egy újságíró ne tegye ezt. Más lapra tartozik, hogy vajon hány újságíró dolgozik ma a szerkesztőségekben... "A balesetek 12%-át kerékpárosok okozzák" cím félrevezető. Persze ha az olvasó nem csak a címet olvassa el, akkor jó eséllyel megkapja a kiegészítő információt is, ami nem jelentéktelen. De még ezen is túllendülök, azonban minden alkalmat megragadok arra, hogy egyértelművé tegyem, miért számol így a statisztika.
A személyi sérüléses balesetekről van szó, s pont ez nincs hangsúlyozva a cikkekben. Azt talán még elfogadom, hogy a rendőrség pongyolán fogalmaz, de egy újságíró ne tegye ezt. Más lapra tartozik, hogy vajon hány újságíró dolgozik ma a szerkesztőségekben... "A balesetek 12%-át kerékpárosok okozzák" cím félrevezető. Persze ha az olvasó nem csak a címet olvassa el, akkor jó eséllyel megkapja a kiegészítő információt is, ami nem jelentéktelen. De még ezen is túllendülök, azonban minden alkalmat megragadok arra, hogy egyértelművé tegyem, miért számol így a statisztika.
Perillustris 2013.07.11. 14:08:56
@Perillustris: "de akkor is a kerékpárosok okozzák a legtöbb balesetet a forgalomban rájuk vetett arányhoz képest"
Te is jótékonyan kihagyod a "személyi sérüléses" jelzőt.
Azzal már nem is lehet vitatkozni, mert ez nyilván igaz.
Ugyanakkor ennek az okát írtam le, és írom le még majd sokszor.
Ha az évi többszázer - személyi sérüléssel nem járó, megegyezéssel végződő, éppen ezért statisztikába nem kerülő - balesettel hígítanánk a táblázatot, mindjárt más lenne az arány, és kiderülne, hogy a kerékpárosok nem szabálytalabbak, mint az egyéb járművet vezetők.
Te is jótékonyan kihagyod a "személyi sérüléses" jelzőt.
Azzal már nem is lehet vitatkozni, mert ez nyilván igaz.
Ugyanakkor ennek az okát írtam le, és írom le még majd sokszor.
Ha az évi többszázer - személyi sérüléssel nem járó, megegyezéssel végződő, éppen ezért statisztikába nem kerülő - balesettel hígítanánk a táblázatot, mindjárt más lenne az arány, és kiderülne, hogy a kerékpárosok nem szabálytalabbak, mint az egyéb járművet vezetők.
D4D 2013.07.11. 14:23:28
@Perillustris:
"a kerékpárosok nem szabálytalabbak, mint az egyéb járművet vezetők."
Statisztikailag igaz. Addig, amíg a szabálytalanság darabszámát nézzük.
Ha a szabálytalanság fajtáját is nézed, akkor sokkal nagyobb a kockázata egy balesetnek a pirosozásból, mint egy országúton 70 helyett 85-ből. (Kicsit direkt húzom így szét).
.
Oktatóm mondta: Egy balesethez két szabálytalanság kell.
"a kerékpárosok nem szabálytalabbak, mint az egyéb járművet vezetők."
Statisztikailag igaz. Addig, amíg a szabálytalanság darabszámát nézzük.
Ha a szabálytalanság fajtáját is nézed, akkor sokkal nagyobb a kockázata egy balesetnek a pirosozásból, mint egy országúton 70 helyett 85-ből. (Kicsit direkt húzom így szét).
.
Oktatóm mondta: Egy balesethez két szabálytalanság kell.
olcso 2013.07.11. 15:26:25
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Először azt írod, hogy ne vegyük a koccanásokat figyelembe, mert személyi sérüléses balesetekről van szó, majd pedig, hogy a bringás okozza a legtöbb balesetet. Ha pedig úgy néznéd a statisztikát, hogy ha magadban teszel kárt, az nem számít, akkor a bringás autósnak megy 10-zel ugyanúgy kiesne, mint az autós-autósnak megy 10-zel. Egy ilyenre kiváncsi lennék.
olcso 2013.07.11. 15:30:16
@D4D: Majd ha a gyerekedet elüti egy fickó és meghal, akkor nyugtasd magad azzal, hogy "De már 400.000 kilométert baleset nélkül levezetett, egy kilométerre vetítve elenyésző a halálozás..."
Nanenáné 2013.07.11. 18:01:53
Csak kiegyensúlyozásként, és persze szégyellje magát akit illet, mert nem csak az autó hagyhat cserben egy kerékpárost. A lányom könyöke eltört. Terjesszétek, hátha magára ismer az illető:
Pásztor Tibor
7 órája
Üzenem annak a bringás kollégának, aki tegnap 15:45 és 16:00 között egy régi, fehér, egyenes kormányos országúti Peugeot-val az Árpád-hídon Pestről Buda felé tekert a jobb oldali járdán, és úgy lökte neki a korlátnak Zsófit, hogy könyöke törött, majd úgy ment tovább, hogy a csörömpölésre még csak hátra sem nézett, hogy lfs, drága barátom.
www.facebook.com/pasztortibor
Pásztor Tibor
7 órája
Üzenem annak a bringás kollégának, aki tegnap 15:45 és 16:00 között egy régi, fehér, egyenes kormányos országúti Peugeot-val az Árpád-hídon Pestről Buda felé tekert a jobb oldali járdán, és úgy lökte neki a korlátnak Zsófit, hogy könyöke törött, majd úgy ment tovább, hogy a csörömpölésre még csak hátra sem nézett, hogy lfs, drága barátom.
www.facebook.com/pasztortibor
Nanenáné 2013.07.12. 10:43:33
@wowww: Nemhogy nem csökkenti, növeli a felelősségét, hogy kerékpárúton tette, amit tett.
Ha megtalálnák, akkor a bíróság 3-6 hónapi felfüggesztettet és súlyos pénzbírságot, kártérítést szabna ki. De erre semmi esély.
Ha megtalálnák, akkor a bíróság 3-6 hónapi felfüggesztettet és súlyos pénzbírságot, kártérítést szabna ki. De erre semmi esély.
Kobaljov 2013.07.12. 21:23:05
Részletek a működésről:
budapest.postr.hu/kiprobaltuk-az-elso-kozossegi-bringat
budapest.postr.hu/kiprobaltuk-az-elso-kozossegi-bringat
Perillustris 2013.07.13. 00:05:07
@D4D: Bármelyik mellett lehet érvelni és bármelyiket meg is lehet cáfolni, attól függ, mit akarunk végeredménynek: aki pirosozik, sokkal jobban figyel, ahogy te is körülnézel, amikor záróvonalon fordulsz meg.
A 15km/h-s gyorshajtás meg pont elég, ha egy ütközés vagy gázolás elkerülése pont emiatt nem sikerül.
A 15km/h-s gyorshajtás meg pont elég, ha egy ütközés vagy gázolás elkerülése pont emiatt nem sikerül.
D4D 2013.07.13. 03:23:53
@Perillustris:
Ebben van igazság.
Viszont a nagy kedvencem, és ez szerintem objektív (persze csak nagy számokra) a forgalomban részt vevők száma.
Nem mindegy, hogy csak két autó van úton, és azok is karamboloznak, vagy a hatmillióból ütköznek össze ketten.
Ebben van igazság.
Viszont a nagy kedvencem, és ez szerintem objektív (persze csak nagy számokra) a forgalomban részt vevők száma.
Nem mindegy, hogy csak két autó van úton, és azok is karamboloznak, vagy a hatmillióból ütköznek össze ketten.
közösperonos átszállás 2013.07.15. 12:19:42
@Perillustris: "A 15km/h-s gyorshajtás meg pont elég, ha egy ütközés vagy gázolás elkerülése pont emiatt nem sikerül. "
Továbbá. Ha jól tudom, a fékút a mozgási energiával egyenesen arányos. A mozgási energia meg a sebesség négyzetével. 70 helyett 85-tel menni annyit tesz, hogy 47%-kal(!) lesz több a fékút. Ja, hát tényleg, az valóban semmiség.
(Mondtuk már sokszor, ahogy azok a bicajosok szoktak átmenni a piroson, akik át szoktak menni a piroson (amit továbbra is tahóságnak tartok amúgy), az nagyon-nagyon sokkal veszélytelenebb, mint hogyha ugyanazt autóval próbálná valaki utánuk csinálni.)
Továbbá. Ha jól tudom, a fékút a mozgási energiával egyenesen arányos. A mozgási energia meg a sebesség négyzetével. 70 helyett 85-tel menni annyit tesz, hogy 47%-kal(!) lesz több a fékút. Ja, hát tényleg, az valóban semmiség.
(Mondtuk már sokszor, ahogy azok a bicajosok szoktak átmenni a piroson, akik át szoktak menni a piroson (amit továbbra is tahóságnak tartok amúgy), az nagyon-nagyon sokkal veszélytelenebb, mint hogyha ugyanazt autóval próbálná valaki utánuk csinálni.)
közösperonos átszállás 2013.07.15. 12:24:56
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "A személyi sérüléses balesetekről van szó. "
Amúgy nem, értelme a balesetekről lenne beszélni en bloc, csak hát arról nincs adatunk. A személyi sérülésesekről van, de azok meg jellegükben tök mások, ezt próbálja elmagyarázni neked Perillustris sikertelenül.
Amúgy szerintem is van értelme km-re vetíteni a baleseti adatokat, de mindenképp szét kell bontani városi (lak.teren belüli) és városon kívüli adatokra. Még gépjárműveknél is van értelme a kettő megkülönböztetésének. (Még jobb lenne úticél-távolságra normálni, mert ha parkolóhely-kereséssel együtt az 5 km-es út autóval 6,5, az az ő személyes nyűgje, attól még a valósan megtett táv 5 km. Ja és számoljuk bele az autóig-autótól gyaloglás közben, gyalogosan okozott baleseteket is. :-P )
Amúgy nem, értelme a balesetekről lenne beszélni en bloc, csak hát arról nincs adatunk. A személyi sérülésesekről van, de azok meg jellegükben tök mások, ezt próbálja elmagyarázni neked Perillustris sikertelenül.
Amúgy szerintem is van értelme km-re vetíteni a baleseti adatokat, de mindenképp szét kell bontani városi (lak.teren belüli) és városon kívüli adatokra. Még gépjárműveknél is van értelme a kettő megkülönböztetésének. (Még jobb lenne úticél-távolságra normálni, mert ha parkolóhely-kereséssel együtt az 5 km-es út autóval 6,5, az az ő személyes nyűgje, attól még a valósan megtett táv 5 km. Ja és számoljuk bele az autóig-autótól gyaloglás közben, gyalogosan okozott baleseteket is. :-P )
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.07.16. 09:58:54
@közösperonos átszállás: Ha már arányosítunk, akkor a megtett távolság az egyik lehetőség, a másik a forgalomban töltött idő. Az utóbbi mellett szólhat, hogy balesetet azalatt az időtartam alatt okozhatsz, amíg közlekedsz, tökmindegy, hogy közben 8 km-t tettél meg (bicikli) vagy 15-öt (autó).
Kolb Ace 2 2013.07.19. 06:16:12
Ja, kurvára menő napi 50 km-t biciglizni, és büdösen-izzadtan beesni a munkahelyre... Sztem a főnökök is pont így gondolják.
A Tyne folyó déli partja 2013.07.19. 22:39:51
@Kolb Ace 2: te zuhanyzóról még nem hallottál? mellesleg, ma speciel én mentem kb. 45 km-rt, nem vagyok se büdös, se izzadt, pedig ma még meleg is volt.
Perillustris 2013.07.20. 14:27:29
@Kolb Ace 2: Pedig ez a legújabb divat: aki nem büdös, kinézik.
bldo 2013.07.26. 10:30:52
@bldo: És tényleg pilot projekt volt, a T-Systems nyerte a BuBit. kerekparosklub.hu/bubi_nyertes