Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A következő láncszem a lánc nélküli e-bike

2012.10.19. 13:12 - kirk kapitány

Újabb lépést tett az elektronika és a kerékpár összeházasításban a Mitteldeutsche Fahrradwerke AG, más néven MIFA. A nagy német kerékpárgyártó X-PESA nevű gépe állítólag megszünteti a lánc áttételt.

Az Institut für Automatisierung und Informatik és a Harz Főiskola közreműködésével megalkotott új biciklin a pedál nincs direkt kapcsolatban a meghajtott kerékkel.

bringa1

A kerékpáros egy generátort teker, a kereket pedig az általa megtermelt áram hajtja egy agyba épített elektromotor segítségével.

Az emberi áramtermelést természetesen akkumulátoros rásegítés is kiegészíti. A kerékpár elektronikus vezérlő egységét okostelefonnal lehet irányítni Bluetooth-on keresztül.

bringa2

A gép használhatóságát és a valódi paramétereket még nem láthatta közönség, a prototípusról videót sem tettek közzé, így nem lehet tudni, hogy a generátor, a motor és az akkumulátor együtt mennyit nyom, és hogy a pedállal termelt energia valójában mire elég. Tény, hogy nem az X-PESA az első kísérlet a lánc elhagyására. Az Eurobike 2012-es kiállításon mutattak be két új kerékpárt, a Mando Footlose és a PG Bikes Blacktrail 2-t, amelyekkel más gyártók is elindultak az e-bike fejlesztések ezen irányába.

A MIFA mérnökei mindenesetre már most is büszkék, hogy a prototípussal sikerült meghaladni egy régi problémát, és belépni egy teljesen új fejlesztési területre.

117 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr524858013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szita szita péntek 2012.10.19. 13:27:41

Az innováció fontos. Ez őrültség.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.10.19. 13:34:23

Mondjuk kár rá a terepgumi: az első komolyabb emelkedőn meghal fizikai erőátvitel nélkül.

davez 2012.10.19. 13:37:25

szóval, ha lemerül az akku, akkor buktad.. pff :D vicces

Johnny336 2012.10.19. 13:43:57

Hmm...villanyos robogó, pedállal. Innovatív :D

Vajon feltalálnak valamikor olyan kerékpárt, amin robbanómotor van segédhajtásként? Hiánypótló lenne :D

BotondÁrpád 2012.10.19. 13:44:43

Emelkedő előtt még otthon szobakerékpározni kell vele

fda 2012.10.19. 13:58:55

Én a kereket tartó villákat is kidobnám, ha már úgyis elektromos.

Inkább egy nagy elektromágnes kellene a két kerékre, ami felfelé taszítja, ezáltal a levegőben tartja a vázat. Rossz úton még csak nem is rázna.

Pfdd 2012.10.19. 14:04:26

Lánchajtás hatásfoka ~ 98%, generátor hatásfoka ~ 60-70%
Ezután lehet számolni a gyártási költségekkel is lánc illetve generátor esetén, továbbá a meghibásodás valószínűségének, javítási költség, élettartam figyelembe vételével döntés hozni.

k13 2012.10.19. 14:09:44

kar a belefektett energiaert, penzert es idoert

OkoskaTo:rp 2012.10.19. 14:17:59

@Pfdd: De legalább évente viheted vissza firmware-frissítésre, meg kétévente eladhatnak neked egy akkucserét. Az Apple ezt el tudja adni millióknak.

vernarancs 2012.10.19. 14:19:46

Ez mitol bringa? Ez egy motor.

D4D 2012.10.19. 14:31:06

@Johnny336:

Létezik. Mentem is vele. Nem egy nagy szám, emelkedőn tekerni kell ugyanúgy, bár kissebb erőkifejtéssel.

(Nem a Linda Babettájára gondolok, kifejezetten kerékpár volt)

Pirx 2012.10.19. 14:32:43

Tehát egy majdnem 100%-os hatásfokkal dolgozó gépből készítünk egy jó esélylel 60% hatásfokkal dolgozót. És mi lesz a bébifókákkal?

Kelly és a szexi dög 2012.10.19. 14:37:07

jaja, csak egyszerűbben, minél egyszerűbben!

szita szita péntek 2012.10.19. 14:40:08

Fejlesztési szempontból a kerékpár egy eléggé macerás eszköz. Az a legnagyobb baja, hogy kész van. Hatékony, könnyen gyártható és javítható. Ráadásul új és új megújítási kísérletek pedig rendre a hajtás rendszert akarják megreformálni. Ha esetleg sikerülne is megtalálni a láchajtásnál hatékonyabb módot az akkor is halva született ötlet lenne - hisz szükség szerűen bonyolultabb. (Azért az nagyon nem mindegy,hogy az user átlátja-e a mechanizmust.)

Ami fejlesztés meggyökeresedik - no az meg visszalépés. Nem vagyok egy nagy kerékpár fan, szóval lehet tévedek, de az biztos, hogy olyan kényelmes ülést, mint ami nagyanyám kapás biciklijén van már hosszú évek óta nem láttam. (S*gg méretű ülés rugókkal, majd az ülőlap szivaccsal, bőrrel bevonva.) A legtöbb "kommersz" női kerékpárnál a váz második, merevítő csöve olyan magasra kerül, hogy az már hasonlítani kezd a férfi kerékpár vázához. Mi van, elfelejtették, hogy kell kellő merevségű vázat gyártani? És akkor a sárvédőkről még nem is szóltam...

Mindeközben a kerékpár szerintem legsebezhetőbb pontjával, a kerékkel nem nagyon látom, hogy foglalkoznának, márpedig szerintem a legtöbbeket a kilyukadt gumi zavarja.

2012.10.19. 14:47:45

olyan ez mint az iphone. innováció

fifibá55 2012.10.19. 14:48:23

Mennyit nyom két lánckerék + lánc, és mennyit nyom a generátor + motor? A vezérlőt hanyagoljuk.
Hogy változik a gép súlypontja?

házikoszt 2012.10.19. 14:54:48

Az lehet, hogy a hatásfoka rosszabb, de azt a kis akkut lehet tölteni akkor is ha lefelé gurul a bicaj. Ezért kell kisebb erő felfelé menetben. Az mondjuk nem tiszta, hogy ha egy generátort tekerek, annak mindig van ellenállása, még lefelé guruláskor is. Így viszont szerintem fárasztóbb lesz még a vízszintes úton is haladni, mint a normál láncossal.

D4D 2012.10.19. 14:58:12

@1kutya:

Valami német cucc volt. A hátsó agyon volt egy kis benzinmotor, ha 20 köbcentis volt, már sokat mondok. A tankja durván sörösdoboz méretű volt.

Csapszi 2012.10.19. 15:01:47

@Johnny336:
Ez nagyon régi, nagyapámnak volt már 20 éve!
Keress rá, például a Sachs Benzinmotoros kerékpárra! Évtizedek óta gyártanak.

sheriffkoma 2012.10.19. 15:04:47

Hadd csinálják. Nem kötelező megvenni.
A hatásfok nem lényeges. Emberek mennek erőlködni ezdőterembe, amiért még fizetnek is. Annak mennyi is a hatásfoka, mínusz hány százalék?

dreamhotep 2012.10.19. 15:06:08

Azért kipróbálnám. Furi lehet

2012.10.19. 15:07:47

"sikerült meghaladni egy régi problémát" - bazmeg, nem tudtam, hogy a lánc, meg a lánckerekek ekkora problémák, de jó, hogy szóltak az innovátorok, máris letépem a bringámról, nehogy már ilyen szakadt régimódi legyek.

Johnny336 2012.10.19. 15:08:46

@Csapszi: látom, iróniát nehéz észrevenni gépelt szövegnél.
Szoktam látni én is régi túra kerékpárokat, elzümmögni mellettem a bicikliúton, 30 km/h sebességgel.

LoGA 2012.10.19. 15:10:04

Annyi előnye lehet, hogy nem kell soha váltani. Te mindig ugyanakkora erővel és sebességgel tekersz, legfeljebb az általad termelt energiával lassabban megy a bicikli az emelkedőn. Maximum valami sebességkorlátozó elektronika kell bele, hogy a lejtőn lefele ne menjél 100-al :).

TopiMedve 2012.10.19. 15:11:56

Segédmotoros bringát már kitalálták, sokan, sokféleképpen...

Én egy kínai noname motort tettem fel egy MTB-re.. persze az eredeti funkciók megmaradtak..

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.19. 15:19:26

@Pfdd: "Lánchajtás hatásfoka ~ 98%, generátor hatásfoka ~ 60-70%"

vegre valami szam, amivel lehet szamolni...

szerintem ez a bringa csak feltoltott akksival okes, azt meg fel lehet tolteni 1000szer, es fel lehet vinni az irodaba, szoval inkabb a pedalozast egyfajta akkumulator lemerulest kesleltetokent kell felfogni, ugy meg szerintem jo ez a hatasfok!!! :)
meg utana lehet nezni hogy az elektromos mocinal aminek 60 km a hatotavolsaga, annal mekkora az akksipakk merete(kg), es ez a pedalozas mennyivel noveli meg az elettartamat :)

Lescol 2012.10.19. 15:19:50

@Pirx: kit érdekel a bébifóka
amikor hány lélegeztetőgép hiányzik az éhező gyerekeknél..

zsebi66 2012.10.19. 15:24:34

Viccnek jó
-Ez MIFA' vazze' ?
- 'X-pesa !
- Na menny má vazze...
Ja, Szaré-hugyé osztogatják. :)

Netuddki. 2012.10.19. 15:25:46

@fda: "Rossz úton még csak nem is rázna."

Elektromos, tehát ráz...

asebes 2012.10.19. 15:32:43

Azért ez a szerkezet se kutya, bár itt van lánc, de van egy rejtett, vázba épített motor... Aki ilyennel versenyez, annak bnem kell félni a doppingvizsgálattól:-)

sport.ize.hu/click.php?id=3369&url=http%3A%2F%2Fsportgeza%2Ehu%2Fsport%2Fbringa%2F2010%2F06%2F22%2Fa_touron_a_bringakat_is_atvilagitjak%2F

asebes 2012.10.19. 15:35:36

Egyébként a kerékpárnál elvben ugyanazokat a hajtásmódokat lehetne használni, mint a motornál, lehetne kardántengely, bordásszíj, ékszíj stb.

A Régi Dongó motorok dörzshajtással forgatták a kereket, a gumi elég hamar el is kopott. Mostanság láttam több "segédmotoros" biciklit is, ott már nem ilyen "primitív" volt a hajtás.

odir 2012.10.19. 15:42:49

Úgy tudom, hogy a generátorok és a motorok hatásfoka általában 90% fölött van, vagyis a 70% nagyjából igaz a teljes hajtásláncra ( Motor-vezetékek-elektronika-generátor ). A 98% lehet, hogy igaz, viszont az emberi tényezőt kifelejtetted: az ember csak akkor képes magas "hatásfokra", ha megfelelőek a körülmények, vagyis a fordulatszám ( Ha nem értesz egyet, váltsd fel a bicajt a leghosszabb fokozatzba és próbálj meg elindulni vele ) Ha csak ezt vesszük, akkor alapból a villamos változat hatásfoka nagyjából egyforma a láncos megoldással. Vagyis, ha a balton körül biciklizel 200 km-t, egyenletes tempóban, akkor tényleg hülyeség. Viszont....

odir 2012.10.19. 15:51:02

Én gyakran használom városban a kerékpárt: Ha az átlag hatásfok, amivel megyek 30%, akkor már állati jó vagyok. Szóval ha otthon feltöltöm a bringát és egy 20% hatásfokkal tekerek le sem izzadok és nem kell letusolnom, viszon gyakorlatilag idővezteség nélkül érek be, viszont hazafelé is elég ha folyamatos 40%-on tekerek. Ha az energia felét, amit a nénik mögött tekerek 30%-on ( ami villamos bringa nélkül csak ücsörgés lenne) visszakapom abban az időben amikor akadály nélkül mehetek, izzadás nélkül érek haza is, szintén időveszteség nélkül. Aki városban már ácsorgott pringával a pirosnál, majd kénytelen volt letusolni a munkahely, annak ez egy áldás.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.10.19. 15:53:02

A hatásfok és a bonyolultság a kisebb problémák.
A gond ott kezdődik, hogy az egész hajtás teljesítményét és forgatónyomatékát korlátozza a villanymotor. Hiába tekerem izomból, ha nem tud felvinni a kaptatón.

odir 2012.10.19. 15:53:11

Ja azt kihagytam, hogy az aksi hatásfoka az, ami leviszi inkább a hatásfokot, nem a motoré meg a generátoré ( balton = Balaton, csak rossz a billentyűzetem)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.10.19. 15:54:57

@asebes: Kardános bringa van. Lehet elemezgetni, miért nem ez az elterjedt: criticalmass.hu/files/k_1.jpg

Laciii 2012.10.19. 16:01:32

@Hammer:
Valószínűleg ki lehet iktatni a 25 kmh-s korlátot és mehetsz 40-el is felfelé.

odir 2012.10.19. 16:01:40

Ez a szép az egyenáramú villanymotorban: a forgatónyomaték kis túlzással független a fordulatszámtól ( az áramerősségtől függ ) : bármilyen hegyen felvisz, csak lassabban. És mivel ekkor is a saját hatásfokod maximumát tudod nyújtani, ellentétben a láncos megoldással , még lehet, hogy gyorsabb is lesz, mint lánccal.

odir 2012.10.19. 16:05:34

Tényleg jó lenne ismerni a pontos számokat...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.10.19. 16:05:59

@Laciii: Ja, nem az elektronikai tiltásra gondolok, hanem a motor teljesítményére.

A mechanika (lánc, kardán) annyit visz át, amennyit tekerni bírok.
Eltépni, fogakat letörni hajtással nem tudom, legfeljebb kipörgetem a kereket. (Jó állapotú, nem szanaszét koptatott láncról beszélünk.)

odir 2012.10.19. 16:08:03

Szerintem zseniális, csak nem szabad elfelejteni a lényeget: ezt városba találták ki, nem a Bakonyba trollkodni, aki sportolni akar, az ne vegyen ilyet

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.10.19. 16:10:48

@szita szita péntek: "olyan kényelmes ülést, mint ami nagyanyám kapás biciklijén van már hosszú évek óta nem láttam. (S*gg méretű ülés rugókkal, majd az ülőlap szivaccsal, bőrrel bevonva.) "

Van ilyen, csak azt ne a harmincezres teszkós bringán keresd :)

www.bikestore24.hu/brooks-sz%C3%ADnb%C3%B5r-nyereg-team-classic-f%C3%A9rfi-p-173534.html

(mint ha láttam volna ilyenből rugósat is ahol én vettem, de azt parasztvakításnak tartom)

odir 2012.10.19. 16:12:36

@Hammer: A mechanika annyit visz át maximum, mint a gravitáció: a pedált max a saját súlyoddal tudod nyomni ( ha nem akarod tönkretenni a bringát ), ráadásul, amikor izomból tekersz, a saját hatásfokod elég rosz lesz, mert nem a leghatákonyabb fordulatszámot használod ( ezért van a váltó )

Laciii 2012.10.19. 16:12:51

@Hammer:
Ha végre átvesszük a szabályozást és a 25 kmh-s korlát lesz nem a 300W akkor nem lesz gond.
Ekkora méretű 800-1000W-os villanyokkal száguldoznak felfelé.

odir 2012.10.19. 16:15:27

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ kivágom a billentyűzetet... ( Hammer, a megjegyzésem a hegyen való feltekerésre vonatkozott )

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.10.19. 16:15:57

@odir: Ez mondjuk jogos.
@Laciii: OK, meggyőzhető vagyok, ha egy elfogadható méretű motor izmosabb mint én, akkor jöhet :)

raczandris · http://antennaszerelés.hu 2012.10.19. 16:15:59

@szita szita péntek: A légtömlő helyett tömör gumit kell használni mint a kerekesszékeken.
(egy gyakori probléma kilőve)

Pirx 2012.10.19. 16:17:23

@odir: Te mit értesz hatásfok alatt? Merthogy nem azt, amit jelent, az biztos. A generátorok hatásfoka 90% körül van. Az elektromotorok veszteségei túlnyomórészt nyomatékfüggőek, viszont alacsony fordulaton rosszak. Legyen 80%. (Nagyon optimista becslés) Itt a kettő szorzatával kell számolni, vagyis jó esetben 72% hatásfokkal tud dolgozni. De nem számoltam az akkumulátor töltésére fordított energiával. Tehát örüljünk, ha 60% körüli hatásfokot el tudunk érni egy lemerült akkumulátor esetében.
Mi értelme van akkor ennek?
Ha a hatásfokot úgy érted, hogy a bablevest mekkora energiával alakítod a bringa mozgási energiájává, akkor a siralmas 10% körüli eredmányt fogod kapni.

odir 2012.10.19. 16:18:21

@Hammer: Igazad van, hogy limitálva van a végsebesség, de ha valakit a hatékonyság érdekel, nem a végsebesség, annak szerintem nem rossz. Abban teljesen igazad van, hogy sportoláshoz nincs értelme

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.10.19. 16:29:07

Az a kérdés, hogy milyen hatásfokú a lánc áttétel és ehhez képest a generátor -> aksi -> motor kombó. Én ez utóbbit olyan 65-80% közé saccolom. Viszont így sík úton többet lehet belepumpálni, amit csúcs terheléssel egy viszonylag rövid emelkedőn jól ki lehet használni.

Gondolom amúgy visszatáplál a lejtőn... És fékezés közben? Én lehet, hogy megpróbálnám az első-hátsó dupla motort is.

odir 2012.10.19. 16:31:41

@Pirx: A bableves máshogy is segít a hajtásban...:D Igazad van, a hatásfok fogalmát egy kicsit tényleg pontosítani kéne: embernél: az adott pillanatban leadott teljesítménye osztva a maximum teljesítménnyel. Egy adott személy akkor tudná leadni a maximális teljesítményét, ha a számára legkényelmesebb fordulatszámon tudna folyamatosan tekerni, de mint tudjuk ilyen szinte soha nincs városban. Az egyenáramú elektromotor veszteségei pedig nem nagyon függenek a fordulatszámtól. Ezért nem kell a villanyautókba váltó ( siva.banki.hu/jegyzetek/Elektrotechnika/Elektroeapdf/Elektrotechnika5.pdf 18.oldal ) Amire Te gondolsz, az a váltóáramú motor. Az műszakilag tényleg nem hiszem, hogy értelmes lenne. Tényleg jó lenne ismerni a műszaki elveket, kár hogy nem adott meg semmit a gyártó.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.19. 16:34:03

Ugyanazt eléred, csak jóval többe kerül és tutira nem javítod meg egy mezőn.

Ezt fejlődésnek nevezni marhaság. Jól látszik, hogy egy technikailag kiforrott eszközön már csak rontani tudnak.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.19. 16:36:52

@odir: Valójában ilyen számolgatásoknak semmi értelme, hiszen elektromos bringára is kell egy mechanikus meghajtás. Magyarul praktikusabb egy olyan bringa, ahol az elektromos hajtásnak a lánc súrlódását is le kell győznie, mert ha elfogyott az aksi, tudod tekerni. Szóval megtartani a láncot egyszerűen megéri.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.10.19. 16:39:21

@Laciii: Eeeez már nem rossz!

Csak nem tudom, tudná-e tölteni ilyen tempónál az aksit tekeréssel (feltéve, ha generátora is lenne, mint a posztban lévő gépnek).

halor 2012.10.19. 16:42:29

"irányítni"

háde dikmán kecskerizsa

odir 2012.10.19. 16:44:51

@Anti Anyag: Ha közvetlenül egy generátort hajtasz, ami közvetlenül egy motort táplál, ott nem nagyon van lánc, aminek a súrlódását le kell győzni, viszon igen: amíg a gyártó nem ad számokat, addig nincs értelme számolgatni. Csak annyit akartam mondani, hogy bizonyos használati módban ( pl.: városban munkába menni ) szerintem van értelme a dolognak. De ha sportolni akarsz, tényleg hülyeség a villamos hajtáslánc. És ha városban használod, akkor nem próbléma, ha tönkemegy a "mezőn"

telepi vagány (törölt) 2012.10.19. 16:52:06

Amúgy minek a pedál? Már lehet széezerér' kapni Praktikerben öregasszonyoknak való virsligumis elektromos biciklit... nem jó, de legalább már nem csak prototípusban létezik.

Amúgy 10 ezerért veszek egy Ausztriából, Németországból behozott agyváltós városi kerékpárt és ár-érték arányban orrba-szájba szopatom az ilyen hi-tech járgányokat.
Ennek nincs értelme, ahogy a string bike nevű magyar fejlesztés sem fogja a feje tetejére állítani a kerékpár piacot.
Ahogy már fentebb írták: a kerékpár már ki van találva, kész van, csak öncélú játszadozás ez a "fejlesztés".

sanyix 2012.10.19. 16:56:08

egy ilyen elektromos hajtásnak akkor van értelme ha fékezéskor visszatáplál, akkor viszont nagyon. Bár szerintem egyszerűbb az, ha megmarad a lánc, és a kerékagyon van egy motor elöl hátul. Ha nincs több kakaó lehet tekerni, ahogy régi biciklivel, súrlódós fék pedig csak másodlagos féknek kell, ha valami gond van.

szita szita péntek 2012.10.19. 17:05:21

@Gery Greyhound / project eleven: Ez még mindig nem elég meggyőző nekem. Keskenynek tűnik, hiányzik a rugós tag és nincs szivacs betét. Ráadásul irreálisan túlárazottnak tűnik. :)

szita szita péntek 2012.10.19. 17:10:06

@raczandris: Nem értek hozzá. Lehet, bár szerintem ennyire nem egyszerű a megoldás. Míg a légtömlő a teljes tartalmával rugózik, addig a tömör gumi csak azon a felületen, ahol az úthoz ér. Félek tőle olyan puha gumi kellene a kielégítő komforthoz, ami rettenetesen hamar elkopna. Talán nem véletlen, hogy az autógyártásban is egy komoly feature ez napjainkban...
www.youtube.com/watch?v=4jYcX_D09ig

Pirx 2012.10.19. 17:13:41

@odir: A hatásfok az más. Póriasan fogalmazva a befektetett munka hányada alakul át ebben az esetben mozgási energiává.
"Az elektromotorok veszteségei túlnyomórészt nyomatékfüggőek, tehát a fordulatszámtól csak
kismértékben függnek. a leadott teljesítmény viszont egy adott nyomaték esetén a fordulatszámmal
arányos, tehát feleakkora fordulatszámon a relatív veszteség kétszeresére nő."
bioszoft.hu/pdf/fizika/villanymotorhoz.pdf
:) A bableves reaktív hajtását még finomítani kellene!

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2012.10.19. 17:14:11

Nekem volt egy barátnőm, akinek a családja a következő humorral fogadott a legelső találkozónkon.
Fater elterpeszkedve a családi bőrfótejben:
- Hö háááá huággghh (ez itt most artikulátlan hörgő, röfögés szerű kacagást próbál jelenteni), hu hu hörghuáááá!!!!!! Osztány majd megkeresed a Csilótapitkét...höhöhö huághröff!
- Csilótapitkét? - kérdeztem én udvariasan.

Erre a család maradék retardáltjai csöndesen vinnyogni kezdtek a várható, hatalmas poén miatt.

- Azt háááááát. - folytatta röfögve és a választ várva a házigazda.

Gondoltam, hogy valami éktelen szellemes megoldása van a feladatnak (úgymint pl. fing, bélgáz, csöcs, pina, fasz, stb.) így megszólaltam.

- Kedves György (így hivták a barmot)! A csöcs, fos, pina, fing, szar, fütyi, fasz, baszás, stb. vicceken már túlestem 0 és 15 éves korom között, ezért ha ez is ilyen "humor" akkor kár is folytatni.

A sertés még röfögött valamit a kültelki humor kifinomult formáiról úgymint baszás, kurva, szar, geci, fos, stb.

Ennyiben maradtunk és a következő 20 évben nem is találkoztunk.

Szerintem ez a történet mélyebb és tartalmasabb igazságokra irányítja rá a kedves olvasó közönség figyelmét, mint a poszt.

Ámen!

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2012.10.19. 17:33:41

@OkoskaTo:rp: Jaja, szálcsiszolt alumínium, világító almalogó, háromszoros ár és máris ilyen kell majd az összes hipsternek :D

prim 2012.10.19. 17:53:42

Ékszíjas meghajtású bringa is van, igaz azt csak agyváltóval lehet megoldani. Ott sincs lánc...Legutóbb a Hajós Andrásnál láttam ilyent.

odir 2012.10.19. 18:11:01

@Pirx: Kedves Pirx! A hatásfok definíció szerint nem csak befektetett munka, hanem a befektetett teljesítmény is. ( Vagyis, ha én azt mondtam, hogy a galamb madár, akkor erre Te rávágtad, hogy találtál egy idézetet a neten, ami szerint a rigó a madár, vagyis te kihoztad, hogy tévedek, mert a galamb nem madár, csak a rigó )
Az idézett cikk tökéletes példa arra,amikor valaki úgy ír cikket, hogy nem ért hozzá. A gyakorlatban legtöbbször váltóáramú aszinkron motorokat használunk ( mert jobb a hatásfoka, könnyebb előállítani, strapabíróbb és a tápláló áram is váltakozó így nem kell átalakítani) aminek a tulajdonságait "turidani"nak sikerült kikeresnie. Viszont járműveknél a generátor egyenáramot állít elő ( merthát azt könnyebb ) így valószínűleg a motor is egyenáramos. Ennek a két motornakfajtának ( mert több is van ) tök különböző a műkédési elve. A cikkírónak, mivel gőze sincs mi a különbség, sikerült összehasonlítania a körtét az almával. Lécci keress már nekem, egy olyan hivatkozást, amit hozzáértő ember írt, nem egy vagdalódzó valaki. A tudományos magyarázkodásba is belemehetünk, de az olvasók igen kis része fogja érteni.

Mityu_azigazi 2012.10.19. 18:56:15

Akartam írni, hogy ez mekkora fasság, de szerencsére előttem sokat leírták már, csak szépen és humorosan.

Én is kitaláltam valami innovácijót:: szintén nem kell lánc, hanem én húznám a cangát egy kötélen magam mögött.
Na milyen?

kvp 2012.10.19. 19:15:37

Ez egy elektromos motor, seged generatorral kiegeszitve. Egyik elonye, hogy a hasznalata soran nem csak a vezeto, de a feltoltott aksi teljesitmenyet is ki lehet hasznalni. Masik elonye, hogy fekezeskor visszanyerheto a mozgasi energia egy resze. Harmadik elonye, hogy valto nelkul is kepes az idealis fordulatszamot biztositani az ugynevezett prime mover (az ember) szamara. Hasznalhatosaganak kulcskerdesei a megbizhatosag es a hatasfok. (a megbizhatosagot a digitalis rendszer nem noveli, a hatasfokot a visszataplalasi kepesseg tudja novelni)

Egyebkent meg kerekpar eseten en a rugalmas femhalos merevitesu tomlo nelkuli gumikat tartom jonak, ezek a modern traktorokehoz hasonlo felepitesuek. Kilyukadni nem tudnak, csak a fem es a gumi faradhat el benne, de a szerkezet reszben torotten is gurul. Ilyen kerekeket eloszor a holdjarok kaptak, egyebkent magyar mernok talalta ki.

A fenti elektromos kerekparhoz pedig konnyu kisegito motort kapcsolni, tehat egy kis generator csomag es maris szaz kilomter/ora folott mehetunk vele az orszaguton vagy egesz nap tekeres nelkul mehetunk vele a varosban. Gyakorlatilag ez a hibrid rendszer az amit az 1950-es evek ota a vonatok es a 2000-es evek ota az autok is hasznalnak. A generator lehet barmilyen, a pedal mellett akar egy kulso egesu stirling hoerogep is lehet, amit akar az utmenti szemettel is hajthatunk. Azert egyszerubb egy extra kabelt bekotni, mint a ket vagy tobb segedmotor sajat lancait bekotni a pedal lanca melle egy joval komplexebb felautmata mechanikus valton at.

midnight coder 2012.10.19. 19:21:03

Ha picit nagyobb akksi lenne rajta, akkor egy egész értelmes közlekedési eszköz lenne. Megoldaná a drótszamarak két legnagyobb problémáját: az gyorsulást és a végsebességet. Ez utóbbi még a kisebbik gond, de mire egy drótszamaras nulláról felgyorsul utazósebességre, addigra lemegy a nap. Ezért is szeretnek a biciklisek piroson áthajtani: inkább az életüket veszítsék, mint a nehezen megszerzett lendületet... Ezzel szemben a villanyos rásegítésű drótszamár normális sebességgel gyorsulhatna, és lazán tudna 40-es tempót tartani. Persze, a bicklizés igazi problémáit (Pl. nincs hova tenni) ez sem oldja meg.

Gest Apó 2012.10.19. 19:35:27

Ez sztem nem is lenne rossz ötlet, de csak akkor tetszene igazán ha nem kéne hozzá akksi és akkor például nem kéne tölteni sem.

Kodomo 2012.10.19. 20:26:50

A hátsó részen még van alakítani való, de az első villa, kormány, fék már tökéletes.

kabelbarat (törölt) 2012.10.19. 21:14:28

A hibrid autóknak is megjelent egy ilyen vállfaja. Teljesen jól használható konstrukció. Nem koszolja a nadrágot, kis akksival is nagy hatótávolság érhető el. A tekerés öröméből persze biztosan elvesz.

is 2012.10.19. 21:23:14

Szóval fizikai erővel előállítok elektromos áramot, amelyet fizikai erőkifejtésre használnak. Mindkét lépésben energiaveszteség van, tehát garantáltan kevesebb erő érkezik a hajtott kerékre, mint amit én befektetek. Ez csak akkor lesz működőképes, ha a lánchajtás veszteségét megközelítik. De a lánchajtás vesztesége baromi alacsony lehet, úgyhogy nem látom, mi ebben a jó.

igazi hős 2012.10.19. 21:39:41

@odir: "Egy adott személy akkor tudná leadni a maximális teljesítményét, ha a számára legkényelmesebb fordulatszámon tudna folyamatosan tekerni, de mint tudjuk ilyen szinte soha nincs városban." Tessék? Városban nem működik a váltó, vagy miért nem lehet közel állandó pedálfordulattal tekerni? Nekem sikerülni szokott, a lámpától elindulás utáni 10-15 mp-et kivéve.

dukeekud 2012.10.19. 21:49:19

Szerintem tok jo otlet. Epp a napokban gondolkodtam, hogy lehetne mar vegre profi modon kivaltani az elavult lanchajtast. Lehet hogy van nemi veszteseg, de nem hinnem, hogy az egesznek 80-85 %-nal rosszabb lenne a hatasfoka. A korszeru brushless motorok (elektronikus kommutalasu egyenaramu motor)hatasfoka 90% folott van, es a generatorok is tudnak ennyit. Ennyi veszteseget meger, hogy nem kell benazni az olajos lanccal meg a fogas kerekekkel. Jol megepitve lenyegesen megbizhatobb letisztult szerkezet lesz, mint a lanchajtas.

Kaptabakta 2012.10.19. 22:00:11

@Johnny336: Persze. A dongó pont ilyen. De azt már jó pár éve feltalálták:)

Kaptabakta 2012.10.19. 22:10:18

@is: Azért a lánchajtás vesztesége nem oly alacsony

Martian (törölt) 2012.10.19. 22:19:11

Ez most vagy elektromos bringa, és akkor tök mindegy a hajtás, töltött aksi kell... ha viszont emberi erőt alakít át, akkor elég béna ezzel a hatásfokkal, kb. olyan, mint egy rozsdás csapágyazású bringát hajtani (kis áttételen).
A láncnál talán jobb hajtás a stringbike, ámbár minden meghajtásnál számolni kell a kopással, a várható élettartammal.

Martian (törölt) 2012.10.19. 22:22:50

@Kaptabakta: "Ami az alkatrészsúrlódás szerepét illeti, az ezzel kapcsolatos energiaveszteség
normális esetben nem több 2-3%-nál*. Ennek is a zöme a lánc súrlódásából ered. Jól megolajozott új láncot használva a teljes súrlódási
veszteség mindössze 1,5%, tehát gyakorlatilag elhanyagolható."
Nagy Sándor Bicajoskönyv

* F. R.Whitt, D. G.Wilson ; Bicyding Sdence, The MIT Press , Cambridge, 1982

Martian (törölt) 2012.10.19. 22:25:29

@szita szita péntek: "Fejlesztési szempontból a kerékpár egy eléggé macerás eszköz. Az a legnagyobb baja, hogy kész van."

Azért sok szempontból javítható a konstrukció, pl: carbonrecumbent.com

winyettyu 2012.10.19. 23:06:58

szeirntem meg az fogasszíjhajtást és az agyváltókat kéne fejleszteni.. mert van agyváltós kerékpárom. ésigaz, hogy lehet vekle menni, de érzésre mégis több veszik el az agyváltóban, mint a láncváltóban(mivel a láncváltóban nem veszik el semennyi)

szita szita péntek 2012.10.19. 23:19:14

@Martian: Nézőpont kérdése. Szerintem a fekvő testhelyzet nem jobb (cserében rosszabb) az ülőnél, a karbonszálas váz meg bár könnyű, de cserében a büdös életben el nem bomlik, teljes egészében újrahasznosíthatatlan és javíthatatlan. Nagyanyám kapás biciklijén ha gáz volt, hát a kedvesszomszéd megcsavarozta, ne adj isten meghegesztette -és kész. Ja és drágább. Mindezt annyi súlymegtakarításért, ami a teljes tömeghez képest (kerékpáros+kerékpár) elhanyagolható.

Nyilván mindig lesznek olyan fanok, akik nem eszköznek tekintik a kerékpárjukat - nos nekik nyilván más az értékrendjük. Egy szint után minden értelmet nyerhet - csak akkor már nem a praktikus eszköztől beszélünk, hanem hobbiról, sportról...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.19. 23:31:17

ez a lejton lefele visszataplalok duma nagyon jo kis marketingcucc jol eladhato :)))
de tudomasom szerint ez egyedul valamilyen mazda hajtaslancban(kis dobozkaban) mukodik rendesen ugyanis ok kepesek voltak es betoltak egy kondenzatort
kerekparnal amig LiIon -ra tolt vissza, addig inkabb otthon toltson ra azt hasznalja optimalisan (ugy ertem, hogy valodi rasegiteskent kerje csak az akksi segitseget)

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.10.20. 01:57:34

nagy szar, akkorat esel majd pofara, hogy leszakad a fejed. arrol nem beszelve, hogy majd ha az alfoldi pusztan elakadsz ket benzinkut kozott a szantasban, ott fogsz megrohadni egyedul a sotetben a csilivili bringad mellett, mert nem fogsz tudni hirtelen lancot cserelni, aztan reggel mar csak a kihult, ismeretlen elkovetok altal megkurt holttestedet fogjak megtalalni a gyarba indulo melosok a tavolsagi busz megalloja mellett fejjel lefele, seggel felfele egy kukaba gyomoszolve.

danesdzsu2 2012.10.20. 03:50:47

@midnight coder: az összes, közlekedésben résztvevő jármű közül szerintem a kerékpár éri el a leghamarabb az utazósebességét. Csak fárasztó gyorsítani vele.

papugaja 2012.10.20. 08:00:48

Kell még rá valami masszív sztender, hogy ha lemerül az akku, akkor lehessen elindulásig eldőlés nélkül tekerni.
Tárcsafék??? Hát a fékezéskor elvesző energiával mi lesz?
Bütykös gumi? Nettó energiapazarlás.
Na meg az okostelefonos irányítás. Óbazmeg, minek?
Innovatív fasság ez.

papugaja 2012.10.20. 08:03:21

Még valami:
A láncos (kardános, fogasszíjas) hajtás nagy előnye, hogy van fizikai kapcsolat a kerék és a láb között, ami gyakran fontos az egyensúly megtartásához. Attól tartok, ezzel a géppel másképp kell biciklizni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.20. 08:27:07

@házikoszt:

"Az lehet, hogy a hatásfoka rosszabb, de azt a kis akkut lehet tölteni akkor is ha lefelé gurul a bicaj. "

Akkor viszont kell egy külön gázkar is a biciklire, és marhára szar lehet megszokni, hogy azt, hogy a sebességet kézzel állítod be, és teljesen független attól, hogy hogy tekersz, mert a tekerésed az az akkumulátorba megy.

Magyarul egyszerre ülsz egy motoron, és közben tekersz egy dinamót. Szar érzés lehet.

Martian (törölt) 2012.10.20. 09:00:42

@szita szita péntek: a közértbe bármilyen bringán el lehet tekerni, viszont egy egész napos bringás kirándulásnál számít a félig fekvő testhelyzet hatásfoka (kevesebb szelet fog) és kényelme.

dukeekud 2012.10.20. 11:41:22

@Brendel Mátyás: "és teljesen független attól, hogy hogy tekersz, mert a tekerésed az az akkumulátorba megy."

Ezen gondolkodtam en is, hogy erdekes es furcsa erzes lehet egy ilyet tekerni, hogy nincs kozvetlen osszekotetes a tekeres es a haladas kozott. Valoszinuleg belehet ugy allitani az elektronikat, hogy olyan erzest keltsen, mintha a pedal nyomasa kozvetlenul hajtana a kereket. Eltudom kepzelni, hogy lehet valtani a kulonbozo karakterisztikak kozott, mintha az attetel valtozna, valtaskor.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.20. 13:25:35

" a motor és az akkumulátor együtt mennyit nyom, és hogy a pedállal termelt energia valójában mire elég. "

Nekem is az jutott eszembe, hogy ugyan elvileg ugyanazt az energiát, ami a tekeréssel képződik, melyik hajtás hasznosítja jobban... De hogy a villanyos cucc hatásfoka rosszabb, mint a láncé, az tuti.
Részemről ezt lánchajtással kombinálva tudom elképzelni. Úgy viszont hasznos lenne.

bonafide 2012.10.20. 13:29:25

@Johnny336: Van ilyen régóta, pl. a Dongó, nekem is volt gyerekkoromban :D

Mercel 2012.10.20. 13:38:15

@szita szita péntek:

Az a helyzet, hogy de foglalkoznak a bringa kerekek sérülékenységével is.

Csakhogy minden ez irányú fejlesztésnek van egy roppant komoly problémája, mégpedig a súly.

Az a probléma, hogy gyakorlatilag csak a nagyon komoly terepgumik védettek többé kevésbé a tipikus szúrásos sérülések ellen, és azok is csak a hatalmas rücskök miatt.
Viszont a rücskös terepgumi városban, de akár városon kívül is bármilyen sík úton rögtön hatalmas hátránnyá válik úgy 10 perc tekerés után a hatalmas gördülési ellenállás miatt.
Ahogy egy bringaszerelő mondta egyszer - "ez a gumi városban küzdősport.."
A másik opció, hogy ha már valami átszúrta a külső köpenyt akkor megakadályozzák a levegő kijutását.
Ezt akár gyárilag akár utólagosan meg lehet tenni, csakhogy itt meg az a probléma, hogy viszonylag nagy mennyiségű sűrű trutyit kell bejuttatni a gumiba.
Namost kérdezz meg, egy profi (sokat bringázó) bringást mit utál a legjobban az autósokon kívül:D - a plusz súlyt, na azt nagyon.

Két kerék trutyival az kb. 1 kg. plusz súly ráadásul a legrosszabb helyen - a kerekeknél..

A dolognak nem nagyon van megoldása.

A bringások meg vagy választanak a terepgumi / defektgátló trutyi között az említett hátrányokkal, vagy kockáztatnak, vagy hordanak maguknál plusz belsőt+kispumpát. Gyakorlottabbak úgy 5 perc alatt cserélnek belsőt. Aztán ha szerencséd van akkor van a közelben benzinkút, különben a kis kézipumpával úgy 15 percig izzadsz..:)
Részemről az autókhoz kitalált defektstop-ot használom amit egy autó belső nélküli kerekébe biztos nem nyomnék bele, de a bringakerékbe tökéletes:)
Kis flakon, a defektnél benyomod és mész tovább.

De mindenki másra esküszik.
A lényeg, hogy nagyon komoly hátrányok nélkül nincs olyan gumi ami ne lyukadna könnyen.

Ehhez hozzájön még az is, hogy egy átlagos bringagumi 2-4 bar közötti értékre van fújva, ami baromi sok ahhoz képest, hogy egy autó egy egy kereke tipikusan 2 bar körüli értékre van nyomva, és mivel a súly itt nagyon fontos ezért még vékonyak is.

Nnna remélem kimerítő választ adtam:D

Ja a cikkben szereplő fejlesztés baromság.
Vagy tekerek vagy húzom a gázt, vagy beülök az autóba.
Tök jól megfogalmazta valaki -a bringa már kész van. A kereket is csak egyszer lehetett feltalálni. A második az Apple volt, és jól le is védették..:D

"Frigyes"

kovboj1 2012.10.20. 14:38:37

jó ez, mert nem koszolja össze a nadrág szárát. minden más szempontból hülyeség.
mondjuk ha a fékezési energiát el lehetne tárolni 1 percig na annak én tudnék örülni, mer a lámpák tényleg idegesítőek tudnak lenni. mondjuk pl lendkerékkel.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2012.10.20. 18:38:46

@Mercel:
A megoldás kovácsolt acélkerék, jó rücskös vagy sima profillal. Öntöttvas váz, hengerelt tömör acél kerékpárossal. Na ez tuti nem jlylyjlljylyukad ki.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.20. 19:51:05

@dukeekud: nem lehet. gondold meg! a kerékpárnak lejtőn sokkal több energia kell, mint vízszintes terepen. láncátvitelnél ez úgy oldódik meg, hogy jóval nehezebb tekerni, nagyobb erőt kell kifejteni.

de a dinamónál ezt nem tudod meg oldani, én nem tudok olyan dinamóról, amelynél változó ellenerővel szemben lehetne tekerni, és az akkor több áramot generálna ugyanolyan fordulatszám mellett

midnight coder 2012.10.21. 13:46:48

@danesdzsu2: Pedig a biciklinél nem sok minden gyorsul lassabban. Még a gyalogos is gyorsabban gyorsul, igaz csak 5 kilométer / óráig.

danesdzsu2 2012.10.21. 15:09:22

@midnight coder: az elterjedt _közlekedési eszközök_ közül (a gyaloglás nem tartozik ide) a kerékpár éri el a leggyorsabban az utazósebességét (ez nem azt jelenti, hogy a legjobb a gxorsulása) .

igazi hős 2012.10.21. 20:07:50

@Mercel: "A lényeg, hogy nagyon komoly hátrányok nélkül nincs olyan gumi ami ne lyukadna könnyen." Nem reklám, de pár éve defektmentes Continentalokat használok (Touring Plus), ez kevesebb mint 10 deka extra súly kerekenként, viszont eddig teljesen bevált.

sera79 2012.10.23. 22:42:33

@danesdzsu2: az elterjedt közlekedési eszközök közül a kerekesszék éri el leghamarabb az utazósebességét. nekem az jött le a korábbiakból hogy a bringák gyorsulását keveselte valaki
@Brendel Mátyás: szar érzés lehetett kezdetben a kerékpárt is megszokni lovakhoz képest...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.24. 10:16:29

@sera79: de itt a szar érzést nem kompenzálja semmi.:) meg ez sokkal furcsábban szar. ez kb olyan, mintha már rászoktál volna a lovon ülésre, és akkor azt mondják, mostantól ford0tva kell ülni, és biztonsági radarral kell előre nézni.:)

sera79 2012.10.24. 15:41:04

kompenzáció helyett inkább nézzük a dolgok filozófiai lényegét: ez vagy egy elektromos erőátvitelű hibrid kerékpár (feltéve hogy ennek az elnevezésnek van értelme) vagy egy elektromos moped vagy egy elektromos motor egy szobabiciklivel kiegészítve az aksi töltését segítendő. ahogyan írták is a kerékpár már kész van ez valami más lesz ahogyan a kerékpár előtt a velocipéd is más volt

Atcsi 2012.10.26. 02:10:24

@LoGA: Mit szólnál a fékhez?

Reggie 2012.10.26. 20:37:14

@Brendel Mátyás: Nem dinamo, hanem generator es van ilyen, ugyanis a nyomatek az arammal aranyos, a feszultseg a fordulatszammal.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.27. 08:25:36

@Reggie: hét ha meg lehet csinálni, hogy lejtőn felfele jobban tekerjek, és az közvetlenül több áramot szolgáltat a motornak, amely így képes felmenni a lejtőn, és az egész pont úgy működik, mint egy lánc, akkor tényleg csak a hatásfok a kérdés. csak kétlem, hogy ezt így meg lehet csinálni, és azt is, hogy a hatásfoka jó lenne.

Mercel 2012.10.28. 10:53:26

@igazi hős:

Nem rossz, de ez nekem túl vékony.

Nekem 2.2-es continental Race King van fent amit kb. 3.5-4 Bar nyomáson használok. (Városban)

Ez abszolút nem védett sajnos, viszont erre használom a már említett defekt spray-t.

"Frigyes"

Zabaalint (törölt) 2012.11.05. 09:27:58

@Brendel Mátyás:
Kereszteződésben piros lámpánál meg kitámasztod és tekersz, az emberek meg hülyének néznek :-)

Zabaalint (törölt) 2012.11.05. 09:30:52

@Martian:
Csakhogy az ilyen fekvő helyzetes "bringánál" éppen a gravitációs előnyt veszíted el. Nem véletlenül hatékonyabb a normál kerékpár.

Zabaalint (törölt) 2012.11.05. 09:35:04

@Brendel Mátyás:
Lehetséges olyan szerkezetet csinálni, ahol áttétel van a pedál és a dinamó között, és ez az áttétel változtatható. Na ez lenne az igazi fából vaskarika, hiszen pont ezt szeretnénk kihagyni a képletből...

Zabaalint (törölt) 2012.11.05. 09:38:10

@danesdzsu2:
Ez az állításod nem teljesen igaz, attól függ mit értünk utazósebesség alatt. Ha autónál ez 50 km/h (város), akkor sík terepen egy átlagos kerékpáros lassabban éri el a 25-öt, mint egy átlagos autó az 50-et. Ha viszont külterületről beszélünk, akkor nyilván a 90-et lassabban éri el az átlagos autó, mint a kerékpáros a 25-öt.

Zabaalint (törölt) 2012.11.05. 09:43:38

Hogy a témához is hozzászóljak, nekem két bajom van ezzel a kerékpárral:

1. Ez nem kerékpár. Ez szobabicikli + elektromos robogó.

2. Amíg nem létezik jó megoldás elektromos energia tárolására, addig minden ilyen ötlet felejtős, értem ez alatt azt, hogy egy mai akkumulátor csak korlátozott számú alkalommal újratölthető, miközben folyamatosan romlik az állapota, végül le kell cserélni. Egy 100%-ban mechanikus eszköz leváltására éppen ezért felejtős.

danesdzsu2 2012.11.05. 11:52:00

@Zabaalint: Szerintem tévedsz. Vagy más számunkra az átlagos kerékpáros. Pl. Mari néni utazósebessége 10-15 km/h körül van, néha csodálom, hogy fel nem dől. De ő pl. mire belökte a bringát, már az utazósebességén van. Nekem is max. 3-4 másodperc lehet a 20-25 km/h.

@sera79: Konkrétan erre a mondatrészre reagáltam: "mire egy drótszamaras nulláról felgyorsul utazósebességre, addigra lemegy a nap"
Ez nem azt jelenti, hogy a bringák gyorsulása kevés. (bár azzal is tudnék vitázni;) )
süti beállítások módosítása