Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Korunk hősei közé lép a fixis biciklis futár

2012.01.03. 16:49 - kirk kapitány

Már csak alig több mint kétszázat kell aludni, és bemutatják a Premium Rush című filmet, amely a hollywoodi hősök közé emeli a nagyvárosi biciklis futárt.

A cool figurához cool járgány dukál. Ezt a rendező nem kis késéssel a fixiben találta meg. Az amerikai biciklis szájtok már fanyalognak is: ha Hollywood valamire ráteszi a kezét, csak azért, mert coolnak látja, akkor annak lassan vége.

A manhattani üldözéses jelentek trükkjeinek kivitelezésében Danny MacAskill dublőrködött, neki köszönhető, hogy viszonylag hitelesnek tűnik, amikor a titokzatos borítékot követelő korrupt New York-i rendőrök még a szövetségiek segítségével sem tudják elkapni a fék nélkül száguldozó fixie hero-t.

122 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr733516849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mad Mind 2012.01.04. 11:09:36

A film már a bevezető alapján is egy halom törvény megsértésére uszít.
Persze előnye is van, hiszen engem nem fognak megbüntetni, ha elütök egy ilyen féknélküli faszfejet. Bár az is lehet hogy mégis, mert itthon az idióta fék+lámpa+macskaszem nélküli barmokra is vigyáznom kéne. Azon azért csodálkozom, hogy sisak van rajta. Nem hinném, hogy hős lesz belőle, szerintem inkább bukás lesz, mert a biciklis futárokat kb. mindenhol utálják.

Johnny336 2012.01.04. 11:38:58

Danny MacAskill asszem nem fixivel megy, illetve elől-hátul használ féket is...
Majd ha fixivel megcsinálják a trialos trükköket, akkor ok :D

imittto 2012.01.04. 16:07:18

0:49 - tolja a bringát az oszlophoz, az elején még lenn a kerék tehát forog, a pedál meg nem mozdul
2:08 - a rendőrautó előtt elmegy keresztben, közben nem teker...

Illetve rögtön 14 másodpercnél van az a keresztbe csúszás nem kis tempóval, álló pedállal...na azt egy fék nélküli fixivel bemutathatná valaki :)

Viszonylag kevés közöm volt fixihez, 2,5 hónapig hajtottam egy jégkrémes triciklit ami fix hajtású volt, de szerintem a fentiek fixivel kivitelezhetetlenek.

Attila Juhasz 2012.01.04. 19:04:54

Nem is értem mért aggódtok a filmben előforduló törvénysértések, szabályszegések miatt. Ha ezeknél veszitek a fáradságot és írtok néhány sort ezekről a dolgokról, szerintem billentyűzeteket használtok el pl. egy pszichopatára alapuló filmnél, esetleg egy háborúsnál, nem is beszélve mondjuk egy Dolph Lundgren filmről, amiben bolygónk lakosságának fele kiirtódik fél óra alatt.

Ne komolytalankodjatok már, ez csak egy film. Aki fogékony rá, úgyis hülyévé válik, aki nem, az helyükön tudja kezelni ezeket a dolgokat.

GG81 2012.01.04. 21:39:36

@imittto: abból kiindulva, hogy a szöveg az elején fixed gear-ről szól és nem single-ről... a fékezést meg meg lehet csinálni, csak bele kell állni. VISZONT!!! kell hozzá egy adag mák és gyakorlat, meg felkészült pedálállás, hogy sikerüljön is időben!!! ezért nem válthatja ki sohasem a fékberendezéseket, a céleszközt, amit akkor húzol meg, amit arra terveztek, hogy bármikor és két kerékre adhasd a fékerőt.

GG81 2012.01.04. 21:46:23

@_AJ_: lehet, hogy te úgy gondolod, DE! lehet fiatal vagy, de volt anno egy olyan film, amiben bmx-es kiskölkök parádéztak, aztán itthol (meg szerte a világban) a sok utánzó tini esett-kelt és jó esetben nem tört csak vérzett! hiába mondották a film végén, hogy jujjnemszabad, ezt profik csinálják, neutánozd!

a bmx banditás ráadásul leginkább nem forgalomban, hanem különféle ügyességi, már-már triálos mutatványokat tartalmazott... most pedig jön egy büszkén fékkel fel sem szerelt bringán egy forgalomban cikázó hülyegyerek!!! ahha, szerintem ez egy kicsit jobban felelőtlen dolog, mint anno a másik volt. ugyanis itt nem elsősorban az egyéni ügyességről van szó, hogy végig tud-e menni egy rámpás pályán, hanem a forgalomba egy oda nem való eszközzel vagiznak. és meg is jelenik a vagifaktor, amit meg milyen májer is utánozni...

a többi hasonlatod meg ott false ahol van! ugyanis egy kicsit körülményesebb beszerezni egy fegyverarzenált, hogy kicsináld a sulit vagy találomra az uccát! meg egy kicsit más szint, de jól haladunk! gondolj csak a norvég vagy a belga tömeggyilkos esetekre!

tonalcar 2012.01.04. 21:47:22

@Mad Mind: Ön>kéntes rendőrnek tetszik e lenni...? :-)

imittto 2012.01.04. 23:20:42

@GG81: Az hogy hol cikázik lényegtelen. Anno a BMX banditák hatására nem félcsőben kezdtünk állatkodni (mert nem volt, volt ellenben egy halom építkezés az utcában padlókkal, bakokkal és egy csomó mindennel amiből pályát építhettünk) és nem BMX-el (mert Csepel Tacskóm volt) mégis folyton rommá zúztuk magunkat...a gyerek az ilyen. Ennek a filmnek a hatására se fog mind fixivel futárkodni és autók között cikázni - amelyik meg hajlamos rá az eddig is csinálta.

mizie 2012.01.04. 23:32:16

@GG81: igazad van, de ők meg olyan kevesen vannak hogy kb statisztikai hibahatár :)

GG81 2012.01.05. 08:55:08

@imittto: egy újabb akcióhős, csak épp ő otthagyta a fogát: index.hu/bulvar/2012/01/04/lelottek_a_rendorok_egy_nyolcadikost/

megfordítanám az első kommentekben elhangzottakat. elég, ha csak emiatt a film miatt lesz akár csak eggyel több fixis barom! elég, ha emiatt a film miatt lesz eggyel több városban cikázó barom, aki egyszer rosszul mér fel egy helyzetet és nyomorul vagy döglik meg!

ahogy írtad, sok dombot összehordtak akkor a fiatalok, de csak magukat okolhatták kb., ha elestek, megsérültek! míg most ezt a féktelen, cikázó, ön- és közveszélyes mutatványokat a szabályozott forgalomba, a többi résztvevőt meglepve propagálja! erősítve mindazzal a következménynélküliséggel, amit az azonosíthatatlansággal sugall.

a komment elejére... egy bringásfutárt sem lenne nehezebb lekapni egy stukival, ha annyira el akarta volna kapni a yard, már a bemutatóban lett volna rá lehetőségük... lábonlőni term. :-)

Mad Mind 2012.01.05. 08:56:43

@tonalcar:
Nem, csak nincs kedvem olyan barmokra figyelni, akik szarnak a szabályokra.

tonalcar 2012.01.05. 09:29:11

@Mad Mind: Szörfölj lazán a szabályok hátán. Különben a szabályok, elvek, tételek azért vannak, hogy valakik megszeghessék azokat>különben értelmetlenné válnának. Tehát ha szereted a szabályokat, örülj a megszegőknek! :) Ugyan ezt címzem GG81-nek is.

ex-dr. vuk 2012.01.05. 14:04:15

@imittto: szerintem itt csak arrol van szo, hogy "fix gear", amitol meg nyugodtan lehet szabadonfuto...
Persze lehet, hogy maskepp gondoltak, mert elhangzik, hogy "no brakes", ami jellemzoen tenyleg fixiken nincs, szabadonfuton meg muszaj mert hamar meghalsz :)

kovboj1 2012.01.05. 15:47:40

@vuk_: az nem az egysebi? mer az meg single speed...

a kontrás az igazi

vecsoo 2012.01.05. 17:56:52

@GG81: Néztél te már egyetlen egy Mad Max filmet vagy akármelyik agyament autós akciós hülyeséget van nem kevés vagy mikor egy éjszaka ellopnak 60 kocsit... nehogymár te kezdj pattogni hogy milyen felelőtlenség kiadni ezt a filmet csak mert most bringával zúznak. És? Ha láttál már akármilyen akciófilmet amiben van autós üldözés ott ugyanezt csinálják kocsival a főhős megússza a vétlen sofőr a tömegkarambolos kupac alján meg felrobban. itt nincs 1 tonna van az ember körül ami megvédi minden hibáért keményen fizet az ember ez látszik is a bemutatóban mikor elcsapják a srácot.

Attila Juhasz 2012.01.05. 17:59:10

@GG81: Ezzel a mentalitással bizony minden filmet be lehetne tiltani, hiszen egész biztosan van egy-egy ember, aki az éppen adott film miatt választ rosszul egy veszélyes helyzetben.

ex-dr. vuk 2012.01.05. 19:15:50

@kovboj1: igazsagod vagyon, a fixed gear a fixi a single speed meg az egysebesseges (altalaban az agyak mindkettot tudjak, egyik oldalon fix, masikon racsnis cucc).

Nekem meg valtos van mert nincs kedvem az emelkedon kikopni a tudomet. :)

tonalcar 2012.01.05. 20:00:07

@vuk_: Szegeden emelkedő?! :-)

Tapogatott Kukorica 2012.01.05. 22:06:57

@GG81: Hihi, kozben megneztem, mit jelent ez a trackstandeles. En ezt meg tudom csinalni a sima biciklimmel is, nem nagy mutatvany egyhelyben allni par percig. :D

Mad Mind 2012.01.06. 09:21:24

@tonalcar:
És örülj a késes őrülteknek is? Csak mert eltérnek az általánostól? Bolond-e vagy?

kovboj1 2012.01.06. 10:41:16

én gyalog szoktam trackstandelni... meg keo spin-t is

kovboj1 2012.01.06. 10:43:12

@tonalcar: ott az igazán feltűnő.

tonalcar 2012.01.06. 11:50:32

@Mad Mind: Bolond, mint mindannyian. Szerintem sejted, hogy nem pl.egy gyilkosra gondolok mint tolerálható szabálykerülőre. Értelmes, ésszerű és főleg Etikus módon hajtva egy első fékes fixivel semmi baj a városban. Mint hogy azzal sem, ha éjjel egy tök üres belátható kereszteződésben áthajtok a piroson akár AUTÓVAL is. Józan paraszti ésszel eldönthető, hogy mi veszélyeztet másokat az adott szituációban>pl. az olaszok így közlekednek, sokat nyomom náluk és egy rémálom hazajönni.

GG81 2012.01.06. 14:37:14

@tonalcar: akkor csak elárulom, hogy a bkv hüjeségből tujázók köcsögök is közlekedést veszélyeztető mutatványt hajtanak végre! jah, nem azzal, hogy leesik és megdöglik... csakhogy értsd a biciGlis párhuzamot.

neem, csak ha épp leesése közben autók ütköznek, fékeznek hirtelen, buszon/villamoson elesnek... jah! ugyanezt most ültesd át a ráadásul nem is csak statikusan ülő, hanem a forgalomban részt vevő, fék nélküli fixes barommal, aki nem fog tudni úgy megállni, cikázik, mert lássa milyen menő... csak mint a tujázás lett...
és most a film erre hívja fel figyelmet, hogydemilyen vagi...

ennyit a józan paraszti észről!

GG81 2012.01.06. 14:39:31

@Tapogatott Kukorica: nah, igen. a gyengéknek kell, hogy a direkt hajtás hatására korrigálni tudjanak előre-hátra. míg ezt meg lehet csinálni súlypontáthelyezéssel, vagy némi finom mozgásokkal, a lényeg az egyensúly!

ezek az örökhajtósok vicces gyerekbiciklisek, ciki városi majmok, mint a cirkuszban a mutatványosok... odavaló még!

GG81 2012.01.06. 14:43:23

@tonalcar: még a "tolerálható szabályszegő" témában. vigyázz mert az itt vékonyjég! :-)

szóval egy dolog rugalmasan kezelni hajnali 2-kor a külvárosi pirosat! qrvára nem értem meg, a sietséget sem, hogy egy autóban fedett, meleg helyen ne lehetne kivárni... de midegy.

szóval mindezt úgy, hogy egy autóval teszed, amin jó eséllyel van műszaki.
és épp ez az ami súlyosbítja ezeknek a fixes ökröknek a tettét!, hisz azzal a vasdarabbal közúti forgalomban részt sem vehetnének! tehát a kezdeti feltétel sincs meg, hogy egyáltalán más szabályt megsérthessen.

igaz, nem mindegyik vaktában lövöldöző őrültnek volt fegyvertartási engedélye, legális fegyvere...

tonalcar 2012.01.06. 15:06:34

@GG81: Országunk lakosainak döntő többsége minden szabályozás kapcsán csak a ló két oldalát ismeri. Vagy okkult szabálykövető, vagy "csak azért is" szabályszegő anarchista. Ha felnőtt, etikus emberekként léteznénk, nem lenne szükség fölösleges szabályzásra. Józan paraszti ész, ennyi, így közlekednek a pl. taljánok.

Halálosztó Babgulyás 2012.01.06. 15:33:28

1. ez egy film, úgy kell kezelni, oszt jóvan:)
2. mindenki nézzen magába, szaros gatyával nem ér másikat baszlatni...
3. én télen-nyáron bicikli, de mire való a fixi, miért jó, erre válaszoljatok! :)

tonalcar 2012.01.06. 16:18:19

@Halálosztó Babgulyás: Csak ismételni tudom magamat> "Nincs nagyon mi elromoljon rajta és szép. Hihetetlenül közvetlen az irányítása, soha sem "utazol" a bringán>intim összenövés a vassal. A hátrányokat>több van>nem én fogom leírni. :)" És hozzá teszem, szigorúan nagyon pöpec első fékkel! Nekem kontráson-fixin is szakadt már el lánc...

Bacsi 2012.01.06. 17:34:27

@tonalcar: Szerintem ez egy olyan dolog lehet, ami inkább (élet)érzés vagy talán érzelmi alapú dolog. Nem igazán lehet elmagyarázni, hogy mi benne a jó. Ki kell próbálni és vagy bejön vagy nem.
Akit pl. a DH vonz, általában nem érthető pl. az országútizás. De ettől még mindkettő jó dolog (legfeljebb nem ugyanannak az embernek).
(Mellesleg csak tetszik a fixi. Nekem még nincs, de gondolkodom rajta, hogy fűzök egy flip-flop agyat a szinglimbe és kipróbálom.)

tonalcar 2012.01.06. 18:23:23

@Bacsi: Nagyon is életérzés! :) Van váltós, egysebis, fixi is a garázsomban és a fixit évek óta már csak trükkös sportolásra használom, közlekedésre nem.

GG81 2012.01.06. 22:26:15

@tonalcar: nah, és pont ezért kell a két külön fék a biciGlire is. ha szakad a lánc, akkor az olyan mintha elmenne a motorfék, a motor vagy a hajtásrendszer hibája miatt... de attól még ott az üzemi fék, a kétkörös ott is. ennyi.

GG81 2012.01.06. 22:30:02

@tonalcar: szabályokra már igen régóta szüksége van az emberiségnek, csak akkoriban még mondjuk sokkal kevesebb kellett és meglehet törvényeknek hívták. :-) meg aztán nem is sok lehetőségük volt.

most, hogy azért kinyílt a világ, minden területét le kell szabályozni, elég részletesen, hát kb. ennyi a történet. lehetne szabályok nélkül élni? nemhiszem, néhány alapvetőre mindenképp szükség van, gondolj csak arra, hogy jobbratarts! és pont ilyen alapszabály, hogy a forgalomba megfelelő múszaki állapotú járművel közlekedhessenek csak a zemberek, a közutakon.

imittto 2012.01.06. 23:52:33

"forgalomba megfelelő múszaki állapotú járművel közlekedhessenek csak a zemberek, a közutakon" - na ez pont autók kapcsán is gáz - alig hallok olyat, hogy csak egyszerűen "Viszem az autót vizsgázni", ehelyett "Szerelőm viszi vizsgázni, nem mintha baj lenne vele, de ha mégis, el tudja intézni..." Amíg volt olyan, zöldkártyázni is az ország fél autóparkja levelezőn járt, max a rendszámot kellett vinni... Szóval ezt a műszaki állapot dolgot ne erőltessük (nem beszélve a BKV gépparkjáról, aki ott aláír vizsgapapírt egyéb aljas dolgokra is képes)

Halálosztó Babgulyás 2012.01.07. 07:38:12

@tonalcar: nos, nekem egy 19 éves scott montim van, és nincs igazán olyan rajta, ami elromoljon...:) esetleg bowden szakadás, de ez megéri, cserébe a fokozatokért...:)

Halálosztó Babgulyás 2012.01.07. 07:44:07

@GG81: szabály az is, hogy ki legyen világítva a gép, de mégis vannak olyan idióták, akik egyszerűen nem fogják fel, hogy nem azért kell az a kurva lámpa, hogy a rendőr meg ne büntesse őket, hanem azért, hogy a másik közlekedőnek esélye legyen észrevennie őt...

tonalcar 2012.01.07. 14:20:43

@Halálosztó Babgulyás: Azt el is hiszem, egyébként a téli sós latyakos fővárosi retekben lesz értelme a finom országúti bringa váltó elhagyásnak. Azt minden nap lehetett b@sztatni, hogy rendesen működjön.

tonalcar 2012.01.07. 14:30:31

@GG81: A közlekedésben az Olaszok ezt a szabálykérdést zseniálisan alkalmazzák. Olyan ajánlásként tekintenek rá, amit az adott szituációhoz igazodva a józan eszük alapján használnak. Hibátlanul működik, mert hiányzik a rendszerükből a ránk jellemző, csak a két szélsőséget ismerő mentalitás. És haladnak>lendületesen, fölösleges stressz nélkül. Nekem nagyon bejön. :)

Halálosztó Babgulyás 2012.01.07. 15:25:59

@tonalcar: jah, ebben a fixi verhetetlen, na végre egy előny:D:D
viszont öreg térgyeimnek kell a váltó...:S

GG81 2012.01.07. 21:08:45

@tonalcar: rengeteget vezettem én is náluk, sőt európa más országaiban (és 99%-ban főutakon!), mind különbözik! mindben alkalmazkodnod kell. teszemazt, ha osztrákban vagy németben, a szentgyalogos országokban vezetsz olasz módira, akkor hogy magyarázod ki magad németül??? nem a nyelvtudásra gondolok.

szóval itthon szintén a germán módi megy, ha a nyelvterületen fosol a szabályok megszegésétől, a valós és kőkemény büntetéstől, akkor ez itthol miér' olyan nehéz?

jah, olaszban a gyalog is tudja hol a helye! a járdán. az úttestre meg, ha egyáltalán le mer lépni (még a zebránál is) egy negyed óra után, akkor is átszalad! :-DDD

Krisi 2012.01.08. 17:14:16

hehe, ez kajakra a Quicksilver c. film feldolgozása, remélem kevesebb bakit tesznek bele, mert abban egy üldözéses jelenet úgy nézett ki, hogy amikor Kevin Bacont mutatták közelről, akkor épp szabadonfutós volt, amikor meg messziről, akkor fix :)

a "szabad-e fixit közútra" témakörbe pedig főleg az szóljon bele, aki hajtott már fixivel párszáz km-t városban. aki még csak jutúbon látott párat, meg azt harsogja, hogy "fúj, veszélyes, tilcsákbe" az inkább maradjon csöndben. igen, jóöreg GG81 netes antifixis barátom, itt pont rád gondolok :)

azt pedig nem lehet elmagyarázni, hogy miért jó a fixi. vagy ráérez valaki, vagy nem. Grafitember fogalmazta meg jól:
"ha elkezdessz fixizni, akkor először csak arra tudsz figyelni. A bringád nem tűri, hogy elkalandozz. Ha megszokásból pihentetnéd a lábad, akkor combonüt, A kanyarban helyes ív kell, mert leérhet a pedál, a lámpánál a néggyel előrébb álló autót is figyeled, mert nincs féked (vagy csak első van)...
A fixi olyan lány, aki az első időkben jobban szeret téged, mint te őt, és ezért keményen fog, állandóan kiprovokálja a figyelmedet. Aztán átfordul az egész.
Egy nap, amikor az arcodat cirógatja a hajnali nap, korán van, egyedül vagy az úton, alattad surrognak a kerekek, rájössz, hogy más állapotba kerültél.

Eggyé váltál a kerékpároddal, mert minden mozdulatod hatással van rá (hiszen nincs pihenő), hangtalanul siklotok, egyre nagyobb magasságokba.

Arra gondolsz, hogy meztelen szeretnél lenni, vagy olyan színűvé változni, mint a fixid, hogy mások is tudják, lássák azt ami egyértelmű, hogy Te és a Kerékpárod egyek vagytok, egy hangtalanul mozgó, öntudatos jelenés.

Fixit hajtani más. Átalakít. Találsz magadban egy másik kerékpárost is, akiről eddig nem tudtad, hogy benned szunnyad.

A fixi ez. A fixi a zenit.
Szerintem.

Üdv, Grafit"

Halálosztó Babgulyás 2012.01.09. 10:34:06

@Krisi: így a jó öreg országúti áttételes montimmal is tudok lenni:)

Mon3 2012.01.09. 10:57:54

Mindem tiszteletem a fixiseké, de nem tudnám használni. Az én izületeim kopottak. Néha jól esik nagy tekerés közben leállni. Nem mernék nagy sebességgel menni, mert meg is kell állni. Hirtelen érkező gödörnél nem tudnék ugratni. Tegnap szereltem fel egy új rugós féket, és túl jóra sikerült. Hát megtapasztaltam a fixis megállást. Egy kicsit ilyesztő volt.

_B_ 2012.01.09. 18:44:45

Ha Danny MacAskill, akkor remélhetőleg lesz benne nem kevés látványos trialozgatás, az az ember beteg, jó értelemben:)

A fixi meg nem közútra való, 3-5 m-es holt-táv nem engedhető meg fékezéskor. Pláne hogy csak hátsót fékezve amúgy is baromi lassan állsz meg.
Bicóval nem sűrűn tolatunk, másra meg nem jó a fixi, persze sokan elszerencsétlenkednek vele a városban mer az a trendi, aztán sötétzöld hippi fejével elskiddel egy gumit 2 hónap alatt.
4 évesen én is fixiztem, aztán továbbléptem.

GG81 2012.01.10. 10:12:02

@Krisi: :-) csak szeretnéd, de sajnálom. csalódást kell okoznom... fixi a pályán, görgőn oké, városban nemoké és nem is szabályos.

tudom nehéz felfognod, de épp az idézetben leírtak alapján sem gondolhatod komolyan, a dinamikus városi közlekedési formaként. ugyanis épp az agyatlan kerékagyas elvektől áll messze az előre megfontoltság, a tervezett manőverek. nem utolsó sorban a fixis kényelmes pörgetés az pont teljesen ellentéte a durván csapatós életstílusnak, amikor a pirosokon is azér' megyen át a sok birka, mert nehogymá' megállíccsa valami a nagy hajtásban! tehát ez az életérzés mese és a valóság valahogy nem áll össze. FAIL!

ugyanolyanok vagytok mint a büdös bagósok! vagy tudja, hogy rosszat csinál, rosszabb esetben nem is (biciGlisben a szabályt szeg). aztán most egyre kevesebb helyen lehet bagózni, jön a sirám, hogy a zÁllam ne szójjon már bele (biciGlisben ez a KRESZ). mert most má' le vagyon írva, hogy kell együttélni, ne dohányozzá más orra alá, nem magánügy (biciGlisben ez a NE SZABÁLYTALANKODJÁ'!). de nyugi, ahogy véget ér a türelmi időszak jópárakat meg fognak sápolni, jogosan! és a párhuzam is megvan, mert emelkednek a közlekedési helyszíni bírságok is!!! biciGlisben lehet fizetni szépen a kivilágítatlanságért és remélhetőleg a műszaki tartalomra is rámennek! hajrá hát fixes agyúak, lehet tömni a zÁllamkasszát! azokat a gyerekbiciGliket meg pl.: tetőcsomagtartón szállítani.

wagadogu 2012.01.10. 16:12:04

@GG81: "fixi a pályán, görgőn oké, városban nemoké és nem is szabályos."

Mióta van benne a KRESZ-ben, hogy örökhajtóssal tilos résztvenni a forgalomban?

krampam 2012.01.10. 17:21:05

@Mad Mind: "A film már a bevezető alapján is egy halom törvény megsértésére uszít."

ó borzalom...

neked már engedik a szüleid a krimik megtekintését? nna... :)

Halálosztó Babgulyás 2012.01.10. 20:49:01

@wagadogu:
"A KRESZ által előírt kötelező kerékpártartozékok:
...
4. Két, egymástól független fék
..."
Szerény véleményem szerint az "örökhajtós" fixi pedállal való fékezése nem tekinthető üzemi féknek, esetleg egyfajta motorféknek.
Ergo, ha van rajta első+hátsó ÜZEMI FÉK, akkor teljesen szabályos. Nyilvánvaló továbbá az is (ebben szerintem teljesen felesleges vitázni), hogy egy veszélyes helyzetben a pedállal való fékezés ( a kontrát kivéve) szart se ér...

A "Grafitos" életérzéshez: engem meg az tölt el jó érzéssel, mikor a fixihez képest bonyolult váltós-fékes gépemen elégedett vigyorral nyugtázom a fékek és váltók tökéletes működését a hós latyakos trutymákban...:) Persze, nyilván többe is kerül eme élmény megszerzése anyagilag...:)

wagadogu 2012.01.10. 21:36:40

@Halálosztó Babgulyás: Rákérdezek az örökhajtásra, erre jön egy hivatkozás a fékrendszerre. Ergo keveredik a szezon a fazonnal a kommentekben, örülök, hogy legalább utána tisztázva lett, hogy mi is a probléma. Városban amúgy igen kevesen használják a fixit rendszeresen legalább első fék nélkül (Kb. az első büntetésig vagy rosszabb esetben balesetig). Aki igen, az is kb. a bikepolo meccsig gurul el minimáláttételen vagy a grundon triálozik egyet.

Egyébként az örökhajtást évtizedek óta használják országútra (pl téli edzésre), vagy akár sima közlekedésre is (skidelés nélkül kifejezetten jót tesz a térdizületnek az időszakos ellentartás és a folyamatos hajtás miatt, nem beszélve a Krisi által leírtakról :) ). Ne fikázzuk ezt a nagyszerű és ugyanakkor egyszerű találmányt :)

Krisi 2012.01.10. 22:49:06

@GG81: ember, te az évek alatt egyre ostobább lettél. olyan, hogy egyetemes fixis életérzés nem létezik, ez mindenkinek mást jelent. valakinek az, hogy hajnalban a kihalt városban csorog 30-cal, és élvez ahogy dús hajába tép a szél. másnak az, hogy kéz nélkül fél lábban trackstand-et nyom, és közben egyik kezével mobilozik, a másikkal meg kajál. a harmadiknak meg az a fixis életérzés, hogy járdán 10-zel elszerencsétlenkedik jóidőben a gödörhöz, ott megiszik 3 sört a futármajmoló haverjaival (Colnago sapi, bagaboo alapfelszereltség) majd ugyanúgy 10-zel a járdán hazajut valahogy, de úttestre már nem merészkedik. aztán van, aki 40-nel forgatja be a Rákóczin, és gyorsabban eljut a Moszkvától a stadionokig, mint a kettesmetró. meg vannak a pályázók. meg még ezren másan.
szóval egyszer ha majd nagy leszel, talán belátod, hogy még a fixisek sem ugyanolyanok, mindösszesen egy közös pont van bennük, hogy szeretik a fixijüket, de mindenki más miatt.

@Halálosztó Babgulyás: na, itt van a másik agyhalott, aki szintén életében nem ült még fixin, de nyilván tudja, hogy veszélyes éskész, illetve hogy nem lehet vele megállni (sokkollak haver, de ha van rajta egy rendes, két forgáspontos első fék - mint pl. nekem -, akkor ugyanakkora a féktávja, mint egy átlagos más biciklinek)
éspersze "tilcsákbe", ez a legfontosabb. gratulálok mindkettőtöknek, igazi kisemberek vagytok!

és nem az a baj veletek, hogy nem is tudjátok mi az a fixi, és mit utáltok ennyire. hanem hogy hülyék vagytok, az a baj, emellett pedig tudálékosak.

@wagadogu: szoktam látni gyakran sima bringásokat is meg főleg futárokat, akik napi 100km-t lenyomnak Budapesten első fék nélkül. mondjuk én sem tudom hogyan csinálják, én azért sokat használom az első féket amikor jövök le hegyről, de úgy látszik lehet azért fék nélkül is közlekedni. csak teljesen más gondolkodásmód és közlekedési kultúra kell hozzá, mint egy átlagos biciklihez, ezért írják a nagyokosok, hogy "veszélyes, tíccsákbe".

ha ténlyeg olyan veszélyes lenne, mint ahogy pár monitorlakó fórummegmondóember írja, akkor ezeket az arcokat már az első nap kilapította volna a piroshetes, és nem látnám őket évek óta :)

GG81 2012.01.11. 08:25:33

@Krisi: gratulálok, te szerencsétlen együttélésre képtelen társadalmi hulladék!

tehát az életérzés mindenképp a dupla szabálytalanság! a fixes, féknélküli ócskavas alap, erre jöhet az ittas vezetés, az elengedett kormány... arról nem is beszélve, ha már a váltó meg a fék milyen hüJén néz ki rajta, akkor pont csengő és fénykibocsájtó eszköz, első prizma meg pláne nem lesz rajta.

majd, ha felnőttetek a gyerekkori örökhajtó időkből, és megfelelő helyen tudjátok használni azokat a szarokat, pl. pályán már az oldalkerekek nélkül, akkor el lehet gondolkozni, hogy a társadalom befogadjon és elfogadjon titeket, mint egyenrangú közlekedési partner. addig sajnos marad nektek a kirekesztettség és ezek a szánalmasan sértett és siránkozó írásaitok.
mindenesetre én ezeken mindig jól szórakozom, hisz akik qrvának állnak ne csodálkozzanak, hogy b@szogatják!

wagadogu 2012.01.11. 08:27:49

@Krisi: amíg nem szokik hozzá az ember, addig tényleg veszélyes lehet, de néhány ezer km után ugyanúgy kialakul a rutin, mint bármi másnál (pl. kamionnal is számítasz rá, hogy hosszabb lesz a féktávod). nekem ez nincs meg a fék nélküli fixihez, úgyhogy véleményt alkotnom felesleges, annyit viszont tudok, hogy az ember alkalmazkodik a járműve adottságaihoz (gondoljunk csak arra, hogy lehet, hogy többszáz km-t megy az ember félrehúzó kormánnyal, mert az lassan alakult ki, így fokozatosan alkalmazkodott, igaz öntudatlanul. ugyanígy egy gyengébb fékhatáshoz is hozzá lehet igazítani a stílust, főleg, ha még tudatosan figyel is rá az ember).

wagadogu 2012.01.11. 09:02:58

@GG81: tudom, hogy semmi közöm hozzá, de ezt a két dolgot muszáj kiemelnem:

1. "együttélésre képtelen társadalmi hulladék!"
2. "kirekesztettség és ezek a szánalmasan sértett és siránkozó írásaitok"

Most olvasd el a hozzászólásaidat ennek a két dolognak a tudatában. Számomra úgy tűnik, hogy az egyetlen sértett és siránkozó hozzászóló az te vagy. És így pedig nehéz együtt élni. Ezt kérlek ne sértésnek vedd - nem is annak szánom-, hanem inkább egyfajta tükörnek.

GG81 2012.01.11. 09:19:22

@wagadogu: nem talált. :-)
mert nem csak én vettem észre az alapvető szabálytalan helyzetet: féknélküli, forgalomban nem használható nem is közlekedési, hanem sport vagy épp cirkuszi eszközt!
akkor most kicsit ízlelgesd, hogy ki is nem akar a társadalmi normák és kölcsönösen elfogadott szabályok szerint élni a közösségben???

1. tehát a társadalom részeként ezen egyedek, hulladékok, upssszorry.

és épp ez a kisebbség, akik a kis közösségük összetartó erejeként elfogadott szabályokat megértve szubkultúrát alkotnak, elvakultak... naná, hogy nem is akarják meglátni, hogy a többség mit gondol róluk.

2. ebből születnek azok a viccesen felháborodott sértett írások, melyek alapján a normális, a köz által elfogadott értékrenddel rendelkező egyének jól szórakoznak. amikor pedig felhívják a figyelmet, hogy hol hibádzanak a kis beteg gondolataik, akkor a kis közösség összezár és tovább fújja már felerősítve a hüJeségeit, ezzel mégnagyobb jókedvre derítve a népeket!

jah, a non plus ultra, amikor a rendőrség a hatályos társadalmi normák alapján büntetni meri ezeket a kiszakadt egyéneket, szintén nagy felháborodás kerekedik. ugyanis a rendős valahogy a többség szabályait alkalmazza, lásd a CM-es világításos eset, sorozatbüntetések. ha nem akarnak ezek beállni a sorba, akkor hát ne csodálkozzanak, hogy állandóan vegzálni fogják őket, bár ezzel mindig jó murit szolgáltatnak. :-)

jó elmélkedést polgártárs?!

wagadogu 2012.01.11. 09:53:22

@GG81: nagyon helyes, hogy így a szíveden viseled a társadalom sorsát, több ilyen felelősségteljes állampolgárra volna szükségünk. csak kár, hogy ítélkezel olyan dolgokról, amiket nem tapasztaltál eléggé és társadalmi hulladéknak nevezel olyan embereket, akiket nem ismersz, csak egy apró szegmensét látod az életüknek. Ha annyira zavar majd a jövőben egy fixit használó ember, akkor szólítsd meg, hívd el egy kávéra és beszélgess vele.

GG81 2012.01.11. 13:17:44

@wagadogu: :-) pedig nincs ebben semmi különös. tudod mi lenne a normális, ha mindenki úgy gondolkozna, hogy az elfogadott keretek között mit tehet meg, ami még másokat nem zavar, nem veszélyeztet, stb...

ennyi, így kéne együttélni egymás mellett. aki pedig nyílvánvalóan lesz@rja az alapvető normákat, azzal nem igazán van a másiknak beszélgetnivalója másról sem...

tapasztalni? közúton, ott nem, mert tudom milyen máshol és azt is tudom, hogy közútra nem is hajthatnék ki vele, csakúgy mint egy műszaki nélküli autóval sem.
hát valahol itt kezdődik a dolog, egy versenyzővel, aki az oválpályán (vagy a cirkuszban) fixizik, aki a lezárt versenyszakaszokon lámpa nélküli bringával tolja és a hétköznapokon viszont egy kresznek megfelelő járművel közlekedik azzal érdekes módon minden oké. tudja, mikor minek hol a helye és ideje... érted?

a fixit használó emberre meg maximum a yardot hívom ki, hogy rendbetegye a kis agyacskájában a sárgacsekket szorongatva, a 'most ki is a kívülálló' gondolatot!
többször szóbakerül svejc, tudod a lilatehén országa, ott is valahogy kialakult annak a kultúrája, amit annyira irigyelünk itt a balkánon, hogy rend van! mindenki tudja hol a helye, mit szabad és mit nem! ott is egymást jelengetik fel a békés pógártársak. ha csak ez kell!? a madzsar embernek is van ebben nem is oly régmúltbéli tapasztalata.

vagy talán le kéne esni a renitensek kerekagy(helyén) a dolgoknak?!?!
addig viszont maradnak ezek a rendkívül szórakoztató beszélgetések. lehet próbálkozni azzal, hogy pionír oldalon is szorakoztató a dolog, az ellenállás romantikája, de valahogy a sárgacsekkeket csak ki kell fizetni valamiből (, mert bevallottan beficcen azér' 1-1).

uniball 2012.01.11. 16:12:21

Na de most mé' kell egyből nekiesni a bringásoknak. közöttük is van úgy van úgy tuskó mint az autósok között, csak autósból több van, tehát arányaiban több az autós baromarc.

uniball 2012.01.11. 16:14:45

Ilyen filmekkel lehet népszerűsíteni magát a bringás közlekedést, nem pedig azzal, hogy szabályosan tekernek a családok a kerékpárúton és közben mosolyognak. Ettől még nem lesz minden ember kamikáze bringafutár, max. rájön, hogy mennyivel jobban is lehet bringával közlekedni a városban és így a város is élhetőbb lesz.

uniball 2012.01.11. 16:18:22

Egyébként meg nem értem ezt a folyamatos ellentét szítást. Autóval és bringával is közlekedem és míg barom autóssal nap mint nap összehoz a jó sorsom akár human akár fossil erőforrással megyek, addig egy kezemen meg tudom számolni, hogy eddig hány tulok bringással futottam össze. Peace

wagadogu 2012.01.11. 16:43:20

@GG81: világképed szélesítéséhez:

www.youtube.com/watch?v=Sg1lpyIh53s

www.youtube.com/watch?v=8Eype4_guMU

www.youtube.com/watch?v=8vL3-j4yj_k

svejci renitensek.

ott nem abban különböznek, hogy rend van, meg hogy tudják, hol a helyük, hanem abban, hogy hagyják egymást élni.

GG81 2012.01.11. 20:10:33

@wagadogu: "hagyják egymást élni" a közösen elfogadott szabályok alapján! tehát ami tilos és más csinálja, feljelentik! ennyi.

wagadogu 2012.01.11. 21:07:45

@GG81: aha igen. küldj már kérlek egy cikket/bármit arról, hogy svájcban egy állampolgár feljelentett egy másik állampolgárt szabálytalan fixizésért. :D

de te persze itthon megteheted. sok sikert hozzá.

GG81 2012.01.11. 21:20:54

@wagadogu: ohó, nem fixizésért... szabály nem csak a közutakon van.
az, hogy ott mit mond a kresz vagy a helyi köhém a bringák felszereléséről le is sz@rom magasról. a lényeg, hogy ez senem nyújork, senem svejc! itt ezek a szabályok, tehát közúton egy szabálytalanul fel (nem) szerelt járművel nem lehet részt venni a forgalomban.

upszika. nyugi, majd rámennek a yardok, közeleg a tavasz, egy újabb razzia keretében! gúdlák!

Halálosztó Babgulyás 2012.01.11. 21:27:59

@Krisi: kedves öregem, egyrészt nem sértegettem senkit, másrészt nem a fixit magát fikáztam, mindenkinek szíve joga mivel mászkál, engem nem zavar...
Csak egy fizikai apróságra hívtam fel a figyelmet, mely az ÜZEMI FÉK nélküli gépekről szólt , és lám, Neked is van első féked...:)
Azt sem írtam, hogy tiltsák be, stb...
Jah, mentem fixivel, de 19 év alatt úgy hozzászoktam a montihoz, hogy engem nem varázsolt el, de ez szubjektív...
A tény viszont tény marad, veszélyesnek tarto a FÉK nélkülit. Egészen addig nem zavar, míg saját magát veszélyezteti vele a velhasználó, de mikor másokat is, akkor az bassza a csőröm.
Mit mond az ember, mikor felelőtlen módon közlekedő brigást lát (itt lehet bármilyen tipusú bringás, nem konkrétan fixis, hanem kivilágítatlan, piros lámpán attépő, stb.)?
Azt, hogy: "Na, itt egy gyökér biciklis". Aztán jön egy normális, és azon tölti ki mérgét...
Nem is szólva a rengeteg olyan biciklisről, akik a legelemibb szabályokat sem ismerik (jobbról nem előzünk, járdán nem megyünk állat módjára, feleslegesen nem baszlatjuk az autósokat, stb...).
Amondó vagyok, hogy biciklis ne legyen biciklisnek farkasa, szóval, nekem nem a fixivel van bajom, hanem a felelőtlen idiótákkal, tekerjen az bármilyen tipussal...:)

Halálosztó Babgulyás 2012.01.11. 21:30:37

@GG81: talán rájönnek, hogy nem a fixisekkel van bajunk, hanem a felelőtlen barmokkal tipusfüggetlenül...:D

GG81 2012.01.11. 21:36:58

@Halálosztó Babgulyás: az a baj, hogy a fixes már amikor az útra kerül szabálytalan. az már csak hab a tortán, hogy nem tud az üzemi fék(ek) nélkül úgy reagálni, ahogy a közlekedésben a bizalmi elv szerint mindenki számítana rá.

természetesen minden veszélyeztető barommal összehoznék egy yardos randit persze (járműtől függetlenül), kiváltképp a műszaki nélküli autósokkal és a fixesekkel (, mert szintén nem kapna műszakit!!!), nincs meg az alapfeltétel sem.

Halálosztó Babgulyás 2012.01.11. 21:47:00

@GG81: javítsd: az ÜZEMI FÉK nélküli fixesekkel:)

pl Krisinek is van fékje...:)

wagadogu 2012.01.11. 22:33:32

@GG81: egyszer az a lényeg, hogy svájc számodra a rend mennyországa, máskor meg magasról lekakilod. így már mindent értek.

wagadogu 2012.01.11. 22:35:24

@GG81: egyszer svájc számodra a rend és szabályok és feljelentők mennyországa, máskor meg magasról lekakilod a svájci szabályokat. így már nem kell többet mondanod, azt hiszem mindent értek.

Krisi 2012.01.12. 00:10:47

@Halálosztó Babgulyás: oké, így már érthető! bocsáss meg, ez a 81-es IQ-val rendelkező GG elhomályosította az agyamat, és már véletlenül egybemostalak Téged is vele, mégegyszer elnézést kérek, megkövetem magam! detényleg :)
annyival azért kiegészíteném, hogy ha valaki lát egy ökör biciklist - amiből azért valljuk be, sok van -, és az általa gerjesztett indulatokat egy másikon tölti ki, akkor azért továbbra is vele van a baj, mert nem bír különbséget tenni biciklis és biciklis között. az ilyen emberek menthetetlenek.

meg az is igaz marad, hogy vannak azért páran, akik balesetmentesen, felelősségtudatosan és másokra vigyázva tudnak közlekedni úgy, hogy nincs üzemifék a fixijükön.

@GG81: olvasva a szánalmas hozzászólásaidat, neked tulajdonképpen csak egyetlen egy bajod van a fixivel: hogy szabálytalan. (azt meg fel sem veszem, amikor olyan mondatokat adsz a számba, amiket soha nem írtam)
ezt pofázod minden hozzászólásodban, hogy az a bajod a fixivel, hogy szabálytalan. szabálytalan. szabálytalan. nem jó, mert szabálytalan. tilcsákbe, mert szabálytalan. sza-bály-ta-lan. szabálytalan.
és persze szabálytalan.

mondok egy példát. autós példát. biztos nem fogod megérteni a párhuzamot, mert ahhoz vagy túl primitív vagy, vagy túl büszke, hogy beismerd hogy tévedsz, de azért egy próbát megér.

jópár éve a messzi Nyugaton rájöttek, hogy az autókon a hátsó két pirosan világító féklámpa nem elég, ezért kitalálták, hogy középre is kéne tenni egy harmadik féklámpát, hogy még egyértelműbben lehessen látni amikor valaki fékez.
ezt aztán lassan kezdte átvenni az összes autógyár, és az új autókat már úgy gyártották, hogy gyárilag volt középen féklámpa.
persze ekkor kishazánkban még az emberek nagy részének Trabi és Zsiguli állt a garázsban, ezeken meg ugye nyilván nem volt ilyen harmadik, középső féklámpa.

és itt jön a poén, most próbálj meg figyelni kedves GG81: szóval páran kitalálták, hogy ők maguknak külön beszerelnek középre egy féklámpát. és az a poén, hogy ez akkoriban a hatályos jogszabályok szerint szabálytalan (kedvenc szavad: szabálytalan) volt, tehát aki felszerelt magának középre egy plusz féklámpát, az ezáltal szabálytalan volt, és néha meg is büntették.

aztán pár éven belül rádöbbentek drága törvényhozóink, hogy "hmm, lehet, hogy ez talán mégsem annyira sátántól való ötlet?", és már nem büntették meg azt, akinek van középen is féklámpája, és módosították a jogszabályokat.

azóta pedig kötelezően előírják, hogy új autóknál kell lennie középen is harmadik féklámpának.

szóval arra próbálok utalni, hogy attól még, hogy valami szabálytalan, nem feltétlenül jelenti azt, hogy rögtön közveszélyes is egyben. csak hát alapvető emberi tulajdonság, hogy félünk az új dolgoktól, és minden Áron ragaszkodunk a régi jó megszokotthoz.

összefoglalva a középső féklámpa eleinte szabálytalan volt, ma viszont már kötelezően előírják.

és egyszer talán megéljük azt is, hogy fixire nem lesz kötelező a hátsó fék, mert aki hajtott már fixit hosszabb távon, az tudja, hogy a hátsó féknek nincs értelme. amikor megépült az első fixim, akkor én is fenthagytam a hátsó fékeket is, mert abban a tudatban voltam, hogy azért az kell. de aztán párszáz km múlva rájöttem, hogy soha nem használom, vagy ha mégis, akkor sem ér semmit, hiszen a pedálokkal és a hajtókarokkal sokkal hatékonyabban tudom fékezni a gépet.
de mások meg ugyanígy szentül hisznek benne, hogy ha van klipsz a pedálon (vagy SPD cipővel hajtanak), akkor az is bőven elég, és még első fék sem kell, hát nem tudom, biztos ők sem alaptalanul mondják ezt, szóval nekik elhiszem, hogy ez így van, mert nem csak interneten láttak fixit, hanem így használják minden nap.

_B_ 2012.01.12. 09:24:15

@Krisi: a hátsó féklámpával párhuzamot ugyan sikerült állítani, de az irány pont fordított :)

A pótféklámpa növeli a biztonságot.
Egy fékberendezés levétele meg durván csökkenti.

GG81 2012.01.12. 09:32:04

@wagadogu: oh, ez kétszer is átjött, de egyszer sem jött át.

GG81 2012.01.12. 09:39:23

@Krisi: asszem @_B_: meg is válaszolta. (huh, nagyon hosszúra vetted a hüJe magyarázkodásod, mert megint csak az maradt osztályrészedül, tökéletes a 3 mondatos oltás!)

de hogy megerősítsem drága kedves kerekagyú barétunk: nem elég, hogy szabálytalan lesz tőle a cucc, hanem balesetveszélyesebb!!!
és ezért nagyon FAIL a beállítani próbált párhuzam és segítek updatelni kicsit tégedet a féklámpához hasonlatos mai jelenséggel: az utólagosan beszerelt DRL-ek problémájával.

wagadogu 2012.01.12. 10:44:41

@GG81: igen, igen erről beszélek, ez nem meglepő, de örömmel tölt el, hogy legalább humorra is használod a tudásod.

odb 2012.01.13. 16:34:57

Valaki elmagyarázná nekem, hogy mi az akadálya felszerelni a fixire egy hátsó féket? Vagy neadjisten használni is? És akkor ha ez megtörténik miért is számít szabálytalannak MINDEN fixi egyesek szemében?

Halálosztó Babgulyás 2012.01.13. 19:53:07

@odb: akkor már nem szabálytalan...:) olvass vissza, nem a fixesekkel van baj:)

kisceruza 2012.01.14. 06:38:36

index.hu/belfold/2012/01/12/kevesebben_haltak_meg_az_utakon/

Második helyen a biciklisek

A közúti sérülések 61 százalékát autóvezető, 12 százalékát pedig kerékpáros okozta, pontosan 1819-szer, ezzel megelőzték a teherautósokat, buszvezetőket, motorosokat és gyalogosokat egyaránt.

nowy 2012.01.15. 05:47:24

@kisceruza:
1.A statisztikát mindenki úgy magyarázza, ahogy neki tetszik.Egyrészt érdekes lenne tudni,hogy ebből a számból mennyi az életében KRESZ-ről nem is hallott Józsi bácsi és Mari néni, másrészt pedig valójában hány autós baleset történik, mert természeténél fogva valószínűleg kerékpáros-autós találkozásnál nagyobb eséllyel van személyi sérülés, mint autó-autó találkozásnál, mikor szerencsés esetben egy sima betétlap cserével elintéződik a dolog.
2. Annak ellenére, hogy milliós értéket kezelnek és KRESZ-ből,vezetésből kitanított, vizsgáztatott emberek a sofőrök mégis mennyi balesetet okoznak...
3.A balesetek vezető oka a gyorshajtás,noha az autósok jól beazonosíthatóak, százezrekre lehet büntetni őket és egyfolytában megy a sírás a traffipaxok miatt...

Nem a kerékpárosokat akarom védeni, csak felhívni a figyelmedet arra, hogy azért nem mindegy,hogyan magyarázom a statisztikát vagy milyen kategóriák szerint összesítek.

terror 2012.01.15. 18:16:19

@kisceruza: Ugy latszik, ezt mindenki beszopja, de nem baj. Illetve de, de nezzuk...

Eloszor is: ha barki utanaszamolna, kapasbol kiderul, hogy a 12% csak 11.5%. Gyengebbek kedveert: 1819 / 15800 * 100. Bonyolult muvelet, nem tagadom.

De mire is jo a szazalek? A rendorsegnek tokeletes.

Viszont ha a darabszamot nezzuk, mindjart szembetunik, hogy evrol evre csokken a kerekparosok altal okozott balesetek szama:

-2009: 1830db (10.2%)
-2010: 1826db (11.2%)
-2011: 1819db (11.5%, a rendorseg felkerekitette 12%-ra)

Mindekozben az egyetlen meropont - ahol van szamlalo, es nem a rendorseg sajtokozlemenyebol idezheto "forgalomban betoltott aranyuk" cimu sablon marhasag - szerint 2010. julius es 2011. julius kozott a munkanapokat tekintve atlagosan 73%-al nott a kerekparosok szama.

(Decemberben, koszonhetoen az enyhe telnek 124.3%-os novekedes volt. Csoda-e, ha ilyen novekedes mellett tobb a baleset?)

Persze a sok ostoba, csak kopkodni kepes trollt beszopatni es kamu indokot gyartani tokeletesen jo sajtokozlemeny. Le a kalappal elottuk, es termeszetesen gratula minden embernek, aki egy egyszeru osztast sem tud elvegezni, csak azonnal ugrik, ha frocsogni kell.

Tovabbra sem tudni, hogy a kerekparos okozoknal serult-e valaki a kerekparoson kivul, illetve adott balesetnel konnyu, sulyos vagy halalos serules tortent-e.

Szoval semmit, aminek haszna is lenne. Miert?

2010: www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=411
2011: www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=526

Mert akkor at kene irni a sablon dumat. Biztos nincs ra penz...

Xezs 2012.01.21. 12:23:41

@tonalcar: "azért vannak, hogy valakik megszeghessék azokat>különben értelmetlenné válnának"

Ennél nagyobb félremagyarázást még életemben nem olvastam, ugye ezt te sem hiszed el?

@GG81: Figyi, anno volt a Taxi c. film. Na ott a jófej faszagyerek kb. a KRESZ összes pontját megszegte a film első 5 percében. Mégsem hiszem, hogy többen kezdtek el szabálytalankodni kocsival, mint azelőtt.

Egyébként meg ne nagyon aggódj, egy ilyen film mint ez, totál bukta. A nagyközönség magasról leszarja a bringát és a bringástársadalmat. Rétegfilm, semmi több.

Xezs 2012.01.21. 12:35:31

@Krisi: Ez egy baromság így leírva. Ha annyit írt volna, csak, hogy vagy tetszik vagy nem, az oké. De ez a simogatás meg meztelenkedés elég szarul hangzik. Nem tudom hogy ki akarná megdugni a saját bicaját. Pedig Grafitot tisztelem a rajzaiért.

Xezs 2012.01.21. 12:45:16

@Krisi: Én bár laikus vagyok, de amiket leírsz, az kb. az a kategória, mikor az autós azt mondja, hogy ő azért megy 90 helyett 180-nal, mert ő már tud és ő senkit nem veszélyeztet és akkor miért is ne.

És pont ezzel van a baj: hogy túl sok olyan ember van, aki legyint egy szabályra, mondván "ááá, én profi vagyok, én nem okozok balesetet" aztán kiderül hogy aztán mégis. Menj át pl. az autózz blogba és olvasgass kommenteket. Ugyanazt csinálják ott is páran, mint te itt: megmagyarázzák, hogy rájuk ezért meg azért nem vonatkozik a törvény.

Így viszont nem lehet normálisan társadalmat építeni, ha mindenki azt lesi, hogy hogyan húzhatná ki magát a szabályok hatálya alól.

Halálosztó Babgulyás 2012.01.21. 18:18:56

@Xezs: ez így kerek. akár zárószónak is jó.

Xezs 2012.01.21. 19:35:07

@tonalcar: Most tényleg elvárod, hogy megmagyarázzam a nyilvánvalót?

Maximum dióhéjban, én nem szeretek kötekedőknek válaszolgatni mert úgyis tudod te, hogy miről van szó. Lássuk hát:

Egy szabályrendszert azért hoznak, hogy legyen egy általános norma, ami szerint valamit (pl. a közlekedést) csinálunk. Ezt a normát mindenki elfogadja (normális esetben) és aszerint cselekszik, máskülönben jön a káosz. Triviális példa, hogy a jobb oldali sávban közlekedünk. Ez azért kell hogy ne legyen baleset, másrészt számíthassak arra, hogy a másik is a saját jobb oldali sávjában fog hajtani és nem jön nekem.

Egy rendszer nem működhet szabályok nélkül, akár példának mondhatom a számítástechnikát (hiszen egy blogon vagyunk vagy mifene). Ha nem lenne egy rakás szabály/szabvány, el se jutna a kommentem a te monitorodra.

Tehát a törvény/szabály nem azért van, hogy valaki megszeghesse. Senkinek sem szabadna megszegnie, mert azzal (és most főleg a közlekedésre gondolok) másokat veszélyeztet illetőleg felrúgja azt az egyezményt, amiben a társadalom megegyezett.

Ezt hívják társadalmi egyezménynek.

Ezeknek az egyezményeknek tehát anélkül is megvan az értelmük, hogy valaki megszegné, és ez az értelem nem más, mint az, hogy keretet ad egy adott tevékenységnek, hogy tudjunk nagyvonalakban egymás viselkedésével számolni és ne az legyen, hogy kapkodjuk a fejünket, mert azt se tudjuk, hogy ki mit fog csinálni.

Hidd el, senki sem lesz attól nagyfiú, vagy menő, hogy szabályokat szeg. Inkább csak szánalmas kivagyiság az egész.

tonalcar 2012.01.21. 20:14:01

@Xezs: Bocsáss meg, hogy ennyit "írattam" veled>olyan magas labda volt... :) Amúgy ha elolvasod miket írtam itt bővebben magyarázva, hogyan is értem>Te is érteni fogod.

GG81 2012.01.22. 19:56:49

@Xezs: ponthogy írtam már a taxi filmes vonatkozásról is fentebb, mint ahogy a rétegfilm mivoltáról, azaz a vagizós gyerekes utánozós történetről, ala bmx bandits...

nah, mindegy remélhetőleg szépen fű alatt lezajlik majd a dolog.

GG81 2012.01.23. 08:40:50

@Xezs: @tonalcar: lehet itt értetlenkedni a szabályokról a szánalmas kis kerekagyelvakultaknak: sportgeza.hu/sport/hirek/2012/01/23/gyorshajtasert_buntettek_meg_a_rali-vilagbajnok/
nem utolsó sorban ezek a gépek közúti forgalomra alkalmasak, lévén rendelkeznek minden olyan műszaki feltétellel! és, ha valaki neadj benézi ezt az apróságot, hogy szabályok is vannak... más és más a versenypályán és a közutakon, akkor ne csodálkozzon, hogy villan a vaku!
nos közúton flangáló fixagyú horda! a ti járművetek a közúton sem lehetne, erre jön a libsi szabályértelmezés, akkor tessék csak előkészíteni a pénztárcákat! idéntől már lehet majd kártyával is fizetni a helyszínit!!!

tonalcar 2012.01.23. 09:11:55

@GG81: aszittem má jóban vagyunk... :( van első fék a fiximen és csak "idétlenkedésre" használom, közlekedési eszköznek>mint már írtam itt föntebb. Bár igaz, nem szabálykövetési célzattal van így, hanem sokkal erősebb dolog miatt>a józan paraszti eszem miatt> 1.láncszakadás 2.van jobb.

Xezs 2012.01.23. 20:12:36

@tonalcar: Ezt laikusként kérdezem: ha csak elöl van féked, nem állsz fejre?

tonalcar 2012.01.26. 17:48:46

@Xezs: Nem, mert alapesetben a hajtással fékezek, arról nem szólva, hogy nem fixivel meg az elsővel fékezel erősebben>oda kerül a terhelés>a hátsó megcsúszik.

GG81 2012.01.26. 19:27:50

@tonalcar: igaz, sokkal jobb, amikor főleg télen vagy piszkosporos úton az első kerék csúszik meg, aha. @Xezs: tehát nem is a fejreállás a veszélyes, hanem az első kicsúszása, azt már nem is fogod meg, mint mondjuk a hátsóét... szóval csak kíváncsi voltam mit válaszol egy szektatag.

tonalcar 2012.01.26. 22:11:13

@GG81: Igaz a hátsó megcsúszása itt nem pontos>csak simán blokkoló kerékre gondoltam, nem valami parára> lsd ideális útburkolaton. A fixinél ez meg üzemszerű>lassítás, irányváltoztatás>ugye nem kormányzás>most már igyekszem pontosan fogalmazni :) DH-val lefele nem egyszer direkt egykerekezem az elsőn úgy hogy azt állóra fékezve csúszom>tudni kell biciklizni :-)

GG81 2012.01.27. 13:28:07

@tonalcar: ehhez a DH-s trükkhöz nem csak a biciklit kell érezni, hanem az ideális körülmények sem ártanak... egyenletes terep, egyenletes/szükséges lejtés a lendületmegmaradásáért.

ez a melyik kerék csúszik dolog meg nagyon hajaz az autós alul és túlkormányzottságra. analógiára az alulkormányozottság egy könnyen kezelhető esemény csakmint ha a hátsó kerék csúszik meg. a túl esetén viszont az autós is nagyobb eséllyel látogatja meg az útszáli árkot, mint ahogy a bringás is, ha az első kereke csússzan ki.
depersze az analógia a profik esetén is fennáll! a túlkormányzást keresők is aszongyák, hogy tudni kell autót vezetni. de jelezném ezek az esetek nem mindig csak kontrollált helyzetben következhetnek be!, hanem csak úgy véletlenül is és akkor nagyon nem mindegy, hogy alulkormányzás esetén csak leveszed a gázról a lábad vagy kifarol kicsit a hátsókerék a cangán és még meg tudod fogni... vagy lehet bármennyire is profi, ha meglepi egy túlkormányztott szitu, vagy hirtelen valamin megcsúszva az elsőbringakerék lefordulsz arccal a földre.

Az, hogy mi üzemszerű abba most ne menjün bele vagy ha akarod... ugyanis az üzemszerű fék, az 2 külön fékberendezés! Upsz. Télen meg plána nem kéne fixesezni, mert hát vagy az elsőkerekes megcsúszás vagy a hátsó folyamatos tekerés miatti mozgása miatt nem ad életbiztosításos tapadást.
Ami meg külön jó és többen írták fentebb! A fixesnél hirtelen nagyjából tudsz fékezni, ha a pedálállás ezt épp lehetővé teszi, hogy bevágd. Míg egy üzemi fékkel, egy üzemi féknek pont az a funkciója, hogy a finoman kezelve, húzásra kifejlesztett céleszköz (bowden) segítségével adagolhasd a fékerőt... kétkörön. Jelezném, a láb a motor és az autón is van motorfék, de 2 körös üzemi fékre ott szükség van, kötelező.

tonalcar 2012.01.27. 14:01:42

@GG81: Hát igen, a váratlan első kerék megcsúszás para és az irányított csúsztatással szerzett tapasztalat és érzék birtokában sem sikerül mindig megfogni>erről mesélhetnének a különböző testrészeim... A fékekről>csak ismételni tudom>van első fék a fiximen és nem használom forgalomban, mert erre a célra van jobb megoldás>a városban egysebis, nagyon jó dupla forgáspontos fékkel szerelt, könnyű, kicsi és ezért nagyon fordulékony bringa az ideális. Ez a 17 évnyi városi bringázós tapasztalatom. Az első 2 évet fixivel nyomtam és nagyobb parám, főleg balesetem sosem volt. A fixit viszont nem lehet elfelejteni>rád szabott vázgeometriával még mindig megunhatatlan (42 éves múltam) játék forrás! Próbáld ki! :)