Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Három hétig a bringásokon lesz a rendőrök szeme

2011.03.29. 13:13 - kirk kapitány

Az Országos Rendőr-főkapitányság hétfőtől megint a kerékpárosokra fókuszál. A húsvéti időszakot is magábafoglaló fokozott közúti ellenőrzéssorozatban nagy szerephez jutnak majd a szondák.

Az országos akció bejelentésénél Óberling József, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának vezetője mellé csatlakozott László János, a Magyar Kerékpárosklub vezetője is, hogy megpróbálja megértetni, a razziák nem a biciklisek és a biciklizés ellen vannak, hanem a közlekedés biztonságának javításáért.

A rendőrök statisztikája szerint tavaly egész évben 92 kerékpáros halt meg balesetekben, az idén pedig már 19, pedig a szezon még el sem kezdődött. A 16 ezer személyi sérüléssel járó baleset 10 százalékát kerékpárosok okozták, egy másik 10 százalékban pedig ők voltak a baleset szenvedőalanyai. A balesetekben nagy szerepet játszott az italfogyasztás. Óberling József szerint a 49-es főút Porcsalma és Pátyod közötti szakaszán vasárnapra virradóra halálra gázolt és cserbenhagyott 33 éves biciklis férfi is ittas volt.

A rendőrök ezért nemcsak a biciklik kötelező tartozékait, hanem a kerékpárosok ittasságát is ellenőrzik az ország közútjain.

A Magyar Kerékpárosklub alkalomnak megfelelő közleménye igyekszik ráirányítani a kerékpárosok figyelmét, hogy a biztonságos közlekedés közös érdek. Az utóbbi 4 évben Budapesten megduplázódott a hétköznapi kerékpáros forgalom, a súlyos kerékpáros balesetek száma azonban nem nőtt. A közlekedés viszont mégsem harc. A közlekedők akár gyalogosan, kerékpárral, akár más járművet használva közlekednek, egymás partnerei. Közös érdekük és feladatuk, hogy egymást kölcsönösen segítsék, egymás közlekedését ne veszélyeztessék, indokolatlanul ne akadályozzák vagy nehezítsék.

Az MK az italozásra nem tért ugyan ki, de felhívta a kerékpárosok figyelmét arra, hogy az egyirányú utcák használata, a járdázás, és a kivilágítatlan bringázás komoly veszéllyel jár, és büntetést is vonhat maga után.

513 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr892781644

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A szerv emberei 2011.03.30. 17:34:35

  Múlt szombaton rendezték a Téry Ödön teljesítménytúrát, vasárnap pedig a 18 km-es időfutamot. Választanom kellett a kettő közül és az erdei 50 km-esre voksoltam. A nevezésnél - a korábbi évektől eltérően - felhívták a figyelmünket, hogy a N...

Trackback: Behajthat-e a kerékpáros az egyirányú utcába, forgalommal szembe? 2011.03.30. 15:20:49

Tegnap írtam egy bejegyzést, hogy mire figyeljenek a kerékpárosok a bringás-razzia során, valamint hogy milyen szabályokat kell betartaniuk. A bejegyzést követően, a mai napon érkezett egy hozzászólás, hogy a kerékpáros behajthat-e egyirányú utcába, fo...

Trackback: Mire figyeljenek a bringások a bringás-razzia során? 2011.03.29. 19:24:08

Vagy úgy is feltehettem volna a kérdést, hogy hogyan kerüljék el a bringások a bírságot, feljelentést. Éppen olvasom a police.hu oldalon a közleményt, amelynek értelmében a rendőrség április 4. és 26. között kiemelt figyelmet szentel a kerékpárosok köz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stock 2011.03.30. 13:54:51

@vuk_: nah erről még nem hallottam... nekem csak az rémlik, hogy ugyanaz vonatkozik rájuk ameddig be nem kapcsolják.

Stock 2011.03.30. 13:56:09

@ogregn: sok értelme valóban nem lett volna, de innentől saccper be kell nyelned, amit kialkudsz az előadónál.

Stock 2011.03.30. 13:58:21

@vuk_: ez az egész csúsztatás! :)

Stock 2011.03.30. 14:01:55

@ogregn: bár onnan nézve, hogy egy autósnak automatikusan 100 lenne csak a piros pia nélkül.. így elég baráti a 3-100. :)

Perillustris 2011.03.30. 14:02:10

@hauvarju: Tessék? index.hu/bulvar/hirek/2011/03/27/halalra_gazolta_a_biciklist_majd_elhajtott/

@arconfosom: Talán az úttestre gondolsz valójában? Mert az nem egyenlő az autóúttal.

ex-dr. vuk 2011.03.30. 14:04:15

@Stock:
36. §
(8) Az autóbusz forgalmi sávban
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,

Eszerint igazad van, valoban nem barki, csak az itt felsoroltak.
Viszont kimaradt a "bc) a betegszállító gépjármű", aminek nem feltetlenul van villogoja felszerelve.

Stock 2011.03.30. 14:06:56

@vuk_: köszi, ez nem volt meg.

Mon3 2011.03.30. 14:19:58

@Stock: "tásadalmi hasznossága baromi erősen mínuszba húz!"

A kerékpár nem teszi tönkre az úthálózatot, nem okoz kátyút. A kerékpárosok kondíciója jobb, így kevesebb a betegállományba töltött idő. Ritkábban kapnak szívinfarktust, így kevésbé terhelik meg az egészségügy kasszáját. A kerékpáros nem okoz dugókat, így nem terheli feleslegesen légszennyezéssel a környezetét, ezért nem okoz másoknál tüdőrákot, nem gyilkolja a város növényzetét, és nem kell miatta az korommal szürkére szennyezett épületeket pár évente újrafesteni, és nem kell a Parlament alig száz éves épületét kövenként kicserélni. A kerékpár miatt nem kell a világ egész természeti állományát tönkre tenni, és elég a csak a Mexikói öbölben elpusztult kb. 5000 bálnára gondolni…
Ha ez neked „tááásadalmi” hasznosság szempontjából erősen mínuszos, akkor az autózás pedig a Japán árok???.

ex-dr. vuk 2011.03.30. 15:06:29

@arconfosom:
Ezenkivul nem hasznalom a kepviselok rozsadombi villajat sem, pedig az is az en adombol epult..

Perillustris 2011.03.30. 15:06:51

@Mon3: De hát nem éééééérted, hogy a biciglisek nem füzetnek(sic!) adót? :)

Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2011.03.30. 15:20:49

És egy újabb bejegyzés, hogy egyirányú utcába behajthat-e a bringás: jogiq.com/kerekpar_egyiranyu_ut_forgalommal_szembe/

kéne egy nick 2011.03.30. 17:54:28

@Perillustris:
Itt azért az is ott van, hogy a biciklis részeg volt. Már ha nem csak a címet olvasod el.
(Ettől persze a cserbenhagyás még büntetendő.)

@Álamfő álomás következik:
Seggfej a kurva anyád, de 100% bizony az a 100%. Zebrán kerékpárt áttoló biciklist még nem láttam. Egyet sem. Soha.

@vuk_:
Röhögni lehet, de az arányok ezek.

Martian (törölt) 2011.03.30. 18:17:24

@kéne egy nick: számold össze egy 40-es táblánál este, kis forgalomban hányan fogják betartani a sebességhatárt vagy mekkora tempóval közelítik meg a zebrát, tompítottal 80-100-as tempóval mennek, stb. az autósok 99 %-át rajta lehetne kapni.

Viszont a bringások egy részével az a baj, hogy ön- és közveszélyesen szabálytalanok, ilyen autós arányaiban azért kevesebb van.

ex-dr. vuk 2011.03.30. 18:20:13

@kéne egy nick:
"Zebrán kerékpárt áttoló biciklist még nem láttam" - en igen, de mivel nem tilos attekerni igy ez tokeletesen irrelevans.

"az arányok ezek" - kerlek tamaszd ala szamadatokkal, meresi korulmenyekkel, stb. (nalad hitelesebb intezmenyek (KSH) szerint ezek a szamok egesz masok :D)

Martian (törölt) 2011.03.30. 18:39:46

@arconfosom: "Egyébként az összes biciklistát megbüntetném, akik a súlyos adófizetői tízmilliókért megépített kerékpár út mellett, az autóúton tekernek!"

Először is a legtöbb kerékpárút tervezőjét és kivitelezőjét kellene megbüntetni... jó részük nem felel meg a szabványos előírásoknak, újraaszfaltozáskor nem festik újra a burkolati jeleket, beláthatatlan közúttal való kereszteződéseket hoznak létre, túl keskeny térközt hagynak a fémkarók között, stb.

Autósként is tiltakoznék, ha állami pénzből olyan sztrádát építenének, amit kilométerenként falusi bekötőutak, vasútak és repülőgép kifutópályák kereszteznek, esőzéskor ellep a sár, korlátok híján legelő tehenek bóklásznak rajta, etcetera.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.30. 18:42:03

@kéne egy nick: kicsi, seggarcú buzi! Hogy nálatok családi vonás a nők ősi foglalkozása, arról nem tehetek. De a jövőben ezt a stílus tartsd meg annak a retkes ribancnak, aki a világra szabadította az ostoba fejedet!

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.30. 18:43:43

@vuk_: "de mivel nem tilos attekerni igy ez tokeletesen irrelevans."
Mióta nem tilos? A járdán tekerni is tilos az esetek többségében. A zebra ugyanúgy a gyalogosoké, mint a járda.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.30. 18:46:54

@Martian: zebra vs autós... Ma történt: én sodródtam a forgalommal, a zebra közelében hirtelen megállt mellettem az egyik autó. Csak néztem, hogy mi van. Kiderült, hogy a vezetője, eltérően az előtte elhaladó három-négy sofőrtől, még ismerte a KRESZ-t és átengedte a zebránál álldogáló nőt.

Amit nem tudok megérteni: ha egy gyalogos át akar menni, akkor miért álldogál úgy a járdán, mintha buszra várna?

ex-dr. vuk 2011.03.30. 19:20:40

@Álamfő álomás következik:
Maradjunk annyiban, hogy a zebra az nem jarda. Ha a kerekparos a jardarol erkezett, ugy mar ott szabalytalan volt, igy errol az esetrol nincs ertelme vitazni.
Ha kerekparutat vezettek zebrara, akkor miert lenne tilos attekerni? Ha egy uttestet zebrara vezettek (teljes ut szelessegeben zebra van), akkora kocsit is tolni kell? (szegeden erre konkret pelda van).
Szoval attekerni szabad, de elsobbseged nincs (kiveve ha zold lampa biztositja amugy is).

ex-dr. vuk 2011.03.30. 19:21:43

@Álamfő álomás következik: mert fosik, hogy elutik. joggal :)
sot: olyanok fogjak elutni, akik meg meg is magyarazzak, hogy ott akkor miert nem volt elsobbsege a gyalogosnak. ez a rosszabbik alfaj. de ez tok mas tema.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.30. 19:30:06

@vuk_: na jó, de ha át akarok menni, akkor a minimum, hogy odaállok a járda szélére, arccal a zebra felé és úgy csinálok, mint aki épp készül lelépni a járdáról. Ez az esetek 99%-ában hatásos. De ha csak áll, fél méterre a járdaszegélytől és nézelődik...

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.30. 19:32:29

@vuk_: ezt meg kéne kérdezni valakitől, aki nálam jobban képben van, mert én úgy tudom, hogy ha a kerékpárutat ráviszik a zebrára, akkor
a) ki van jelölve a zebra mellett a kerékpárút
b) le kell szállni és áttolni.

(basszameg... október óta nem ültem biciklire, most nem egészen tíz km után majd meghaltam, fájt mindenem... :DDD - még jó, hogy a két tamagocsim szerint én autós vagyok :DDDDD )

ex-dr. vuk 2011.03.30. 19:33:22

@Álamfő álomás következik:
olyannyira remenytelennek talalja a helyzetet, hogy inkabb megvarja, amig nem jon senki.
egyebkent nem valik be a 99%-ban (illetve attol fugg hol, ha egy olyan szakaszon, ahol amugy gyorsabban megy a forgalom nem fog bevalni).

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.30. 20:29:19

@vuk_: gyalogosként eddig azt tapasztaltam, hogy ha elég erőszakos vagyok (értsd: úgy csinálok, mint aki készül lelépni az autók közé), akkor ki tudom kényszeríteni az elsőbbségemet a zebrán.
Biciklisként - főleg tavaly, mert tavaly próbáltam kiemelten figyelni rá - azt, hogy ha valaki a zebránál álldogál a járdán, mintha várnak valakit v. valamit és semmi jelét nem mutatja az átkelési szándékának, nekem sem jut eszembe megállni és átengedni. Ha látom, hogy át akar menni, akkor általában el is engedem. (jó, olyan velem is előfordult már, hogy elbambultam, meg hogy beakadtam az előző pedálba és amiatt nem tudtam megállni)

Perillustris 2011.03.30. 21:55:49

@kéne egy nick: Nem tudjuk, hogy részeg volt-e, azt meg különösen nem, hogy ennek volt-e bármilyen jelentősége a gyilkosság elkövetésében (írhatnék balesetet, de jómagam ilyen - halállal végződő cserbenhagyásos - esetben tartózkodom e szó használatától). Elképzelhető, hogy egy út szélén gyaloglót is megölt volna ugyanúgy.

S bocs, szimplán nem hiszem el, hogy nem láttál zebrán bicajt tolót (persze értem én, hogy kell a hatásvadászat). Ezzel együtt persze tudom, rengetegen átgurulnak a zebrán. Engem nem is ez zavar, hanem inkább az, ahogyan odakerülnek: a járdáról járdára menet.

Ha pedig szerinted valóban csak minden 1000. autós szabálytalankodik, akkor hiszem, hogy kell lennie teljesen tiszta területeknek, ahol SENKI nem követ el szabálysértést, ugyanis amerre én járok, ott 10 másodpercenként hágja át valaki a szabályokat. Ki-ki eltérő mértékben, de hát a szabály az szabály, nem?

@Martian: Így van, az autós szabálytalankodók jellemzően "csak" közveszélyesek, önmagukra kevésbé.

@Álamfő álomás következik: Szimplán azért, mert egyszerűen nem reméli, hogy valaki átengedi.

S igen, én is átmegyek biztonságosan bármilyen zebrán(oké, tény, hogyha egy fémlétra van nálam vagy a bicajt előre tolom, akkor rendkívül gyorsan), de ezt egy babakocsit toló anyukától vagy egy öregembertől nem várhatod el.

Nyilván ha háttal a zebrának áll valaki, én sem állok meg, minden egyéb esetben igen, szinte kivétel nélkül. Ennek ellenére szégyellem magam, hogy meglepetést okozok ezzel autóval és bicajjal is. Ha tétovázik, nem idegeskedem, mert tudom, miért van ez: senki nem akar újsághír lenni.

Perillustris 2011.03.30. 23:56:12

Egyébként Budapesten kész életveszély megállni a pirosnál: "Fenyő János vállalkozót, a Vico Rt. vezetőjét 1998. február 11-én lőtték le Budapesten, amikor a Margit körút és a Margit utca kereszteződésében megállt a pirosnál."

:P

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.31. 07:02:02

@Perillustris: szerint 100000-ből egy... ;-)

Ami a meglepetést illeti... korábban nem tudtam igazán megfogalmazni, de amióta Ceasar Millan filmjeit nézegetem, rájöttem a lényegre: testbeszéd. :-)
Ha valaki azt "mondja", hogy "menjél csak, én ráérek", akkor nem várom el az autóstól sem, hogy megálljon.
Mondjuk valami rémlik, hogy amikor önszántamból nekiálltam KRESZ-t tanulni, meg apám tanárától kapott tesztlapokat kitölteni, akkor kicsit másképp volt megfogalmazva az autós és gyalogos viszonya a zebránál... lehet, hogy innen származik a "működésem" :-)

GG81 2011.03.31. 08:20:17

@ogregn: mit mondjak. sajnálom, hogy saját bőrödön kellett ezt megtapasztalnod, de örülök, hogy így álltál hozzá és okulásul beírtad a többieknek is.

ennyiről szól a történet, most kicsit jobban a kerékpár járművet vezető sofőröket ellenőrzik. azt elkiabálni, hogy nem lesz ebből folyamatos jelenlét szezonban nagyon korai lenne... nagyban fog függni ez a razzia eredményétől: teszemazt 100 igazoltatásból mondjuk csak 50-nél visít a szonda vagy ennyiszer a piroson áthajtás a megállítás oka, akkor biztosan lesz folytatás. hajrá kerékpáros társadalom, mutassuk meg, hogy lehet szabályosan is közlekedni és akkor látják felesleges a "baxtatás". bár a dafke azérsem hozzáállásuk itt sokaknak nem ez utóbbi irányába mutat.

GG81 2011.03.31. 08:22:41

@vuk_: mert, ha nem ott ment volna, akkor pont épp nem ütközési pályán találkoztak volna... érted már!? vagy ez olyan nehéz? ha rendesen a buszsávtól balra megy, akkor a gyalogos ugyanakkor az úttestre lépve még két lépésre lett volna a szabályos helyen közlekedő bringástól.
te szegedi/londoni megaagy!

ex-dr. vuk 2011.03.31. 10:25:59

@GG81: ja es ha a kerekparos ki sem megy az utcara, akkor sem tortenik semmi ;)
Kerdes: ha ugyanott ugyanakkor ugyanannyival egy kismotoros megy (szabalyosan), akkor az ele nem ment volna ki a gyalogos? Vagy szerinted latta, hogy "kerekpar jon, tehat az szabalytalan, tehat kilepek ele"?
Gondolkozz mar.
Ott a gyalog lelepett korulnezes nelkul ott ahol nem volt elsobbsege. Errol nem tehet a buszsavban kozlekedo, akarki is legyen az (igen, ha egy sima auto megy ott szabalytalanul es az uti el, o sem vetkes).

GG81 2011.03.31. 11:22:25

@vuk_: hát már megint bebuktad, egy kismotort, egy jó kis dongóshangút előbb meghall a zember tood... és azelé már azér sem lép le, mer' hallja, hogy jön valami zajos, de egy bringán simán odasunnyoghatott a zemberünk akivel ütközé vala.

ez persze nem menti fel a gyalogot, mert körülnézni akkor is illik, de a nagy csend miatt nem érezte annak fontosságát.
csend. csendben tud jönni egy autó is, nem egyszer fogtam már vissza gyalogostársat szabálytalan átkelésre készültében, hogy attól mert még nem hallja balról a forgalom zaját ne csak a jobbról jövők alapján induljon neki a felezővonalig se... mert a bal sávon a csendes, lépésben közlekedő előbb fogja elütni.

szács iz lájf!

Perillustris 2011.03.31. 11:32:42

@Álamfő álomás következik: Szinte hihetetlen, de a mai egy órás utam során 63 ezer autós közül mind az 63 szabálytalan a látókörömbe esett: 35 járdán parkoló, 4 tiltott helyen bekanyarodó, 9 buszt ki nem engedő, 2 piroson áthajtó, 7 nem indexelő, 2 zebránál elsőbbséget meg nem adó, 4 "vészvillogós". S persze nem figyeltem egyfolytában, s a gyorshajtókat sem tudtam megbízhatóan számolni (még azokat sem, akik egyértelműen túllépték a sebességhatárt).

:)

ex-dr. vuk 2011.03.31. 12:15:13

@GG81: boritekolhattam volna siman, hogy a hanggal fogsz jonni (sot le is irtam csak kitoroltem, kivancsi voltam tenyleg-e)... Olyan csendes robogok vannak manapsag, amik szinte teljesen nemak ha epp nem huzod a gazt (de legalabbis a tobbi kozlekedo zaja elnyomja).. Szoval erre nehez fogni, es jo dontes szuletett, amikor a balesetben a kerekparost nem hoztak ki vetkesnek (persze megbuntethettek volna jogosan a buszsavhasznalatert, de annak semmi koze a balesethez).
A lenyeg: akarmi jon ott, az nem lesz hibas ha a gyalog lelep ele. Meg akkor sem ha kerekparos.

ex-dr. vuk 2011.03.31. 12:17:03

@Perillustris: matekmatikuskent gondolkodva ez meg siman belefer a 0.001%-ba, csak pont veletlenul besurusodtek a latokorodbe terben es idoben ;) Ennek a valoszinuseget most nem szamolom ki, ha nem baj :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.31. 12:27:46

@Perillustris: ezt ne nekem írd, én sosem vitattam, hogy rengeteg a szabálytalankodó autós. Én mindig azon szoktam vitatkozni, hogy biciklisből, arányaiban lényegesen több a szabálysértő, mint autósból. Alapozom ezt arra, hogy a forgalmasabb utak mentén tömegével látom járdázni a bicikliseket, míg az úton (ex has) 50-ből egy - esetleg kettő, ha magamat is beleszámítom ;-) )
Ugyanott max. minden tizedik autóst látom szabálytalannak v. még annyit se.
És úgy vagyok vele, hogy amíg ezeket a járdázókat nem sikerül megnevelni, addig szvsz a biciklis szerveződések szószólóinak nem azzal kéne foglalkozni, hogy milyen előjogokat kapjanak a biciklisek, hanem a népneveléssel.

Perillustris 2011.03.31. 13:23:21

@Álamfő álomás következik: Csak kiegészítésként írtam neked. SZVSZ nincs több szabálysértő még százalékosan sem. Egyszerűen jobban láthatóak, feltűnőbbek a kerékpáros szabálytalanságok. Az Árpád-hídon pl. rengetegen gyorsabban hajtanak a megengedettnél, és sok-sok gyalogos megy a bringaúton. Itt ezért sokkal jobb az arány.

Az autósok sebességtúllépését nehéz megítélni, de mindannyian tudjuk, hogy ez teljesen általános. Nem mellesleg teljes kerületrészeken állnak a járdákon, a sűrűbben lakott részeken, pl. a panelházak környékén még a kapualjba is beállnak, stb. Szóval szerintem mindkét csoport ugyanannyira szabálytalan, csak más jellegűek a szabálytalanságaik, persze vannak átfedések (pl. a piros lámpa, amit mindenki hajlamos ignorálni).

JSZs 2011.03.31. 13:57:17

basszus. nézitek, hány autós meg hány bringás szabálytalankodik... tavasz van, lekerültek a nagykabátok! hahó!!! ;)

ex-dr. vuk 2011.03.31. 15:05:10

@Álamfő álomás következik:
mondjuk a jardazas egy olyan dolog, hogy ha az uttesten biztonsagos lenne nekik menni (tehat nem dudalnak/szoritanak le oket meg nem centizgetnek 70-nel az autostarsak), akkor joval nagyobb lenne a hajlandosag ott menni...
Persze az sem artana, hogy ha a varos nem terelne jardakra oket par tablaval masutt (gyalogkerekparut).

Londonban aligalig van jardazo. Kerekparut (plane jardara vezetett) is alig. Az okokon lehet gondolkozni.

Mon3 2011.03.31. 15:08:59

@Perillustris: De hát nem éééééérted, hogy a biciglisek nem füzetnek(sic!) adót? :)

1. Nem értem, hogy kik azok a "biciglisek"?
Lehet, hogy a biciklisekre gondoltál, de akkor tanulj meg helyesen írni!

2. Miért kell az adót füzetni. Nem találtam ezt a szót a Magyar Értelmező kéziszótárban. De lehet, hogy erre is az első pontban leírtak igazak. De ha értelmezem a (sic!) kifejezés használatát részedről, akkor meg honnan szedted, mert én tőlem nem, az biztos.

3. Ki mondta, hogy nem fizetek adót??? Fizetem a Személyi Jövedelem Adót, a súlyadót, stb. Nekem is van autóm, de nem használom a városban, mert káros, körülményes, és felesleges.

4. De vizsgáljuk meg, hogy ha nem lenne autóm, és így a fenntartásával kapcsolatos terheket nem fizetném. Az autósok szenttehene, hogy az utak építését és fenntartását Ők finanszírozzák, tehát kizárólag csak Ők jogosultak annak használatára. Ez a világ egyik legnagyobb marhasága. Az általuk befizetett "kis" összeg csak részben fedezné az utak karbantartását és új utak építését. E költségek döntő részét a SZJA-ból finanszírozzák, köztük olyan emberek befizetéséből, akiknek soha nem volt autója. És mivel a kerékpárosok nagyobb része olyan fiatal, aki még tanul, még érdekesebb tőlük követelni az adót…

Hát te nem éééééérted! De ezt már megszoktuk…

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.31. 15:28:45

@vuk_: na épp erről pofázok. Ha veszélyesnek érzem az utat, akkor keresek másikat _VAGY_ tolom a biciklit.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.31. 15:33:24

"(6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie."

Értelmezné valaki ezt a mondatot? Számomra ez olyan "a királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz" kategória...
Szerintem ez azt jelenti, hogy éjszaka és rossz látási viszonyok közt:
- ki kell világítani a biciklit
- lakott területen kívül fényvisszaverő ruhát kell hordani.

Szerintetek? Esetleg valaki meg tudna interjúvolni valami hivatalos szervet?

ex-dr. vuk 2011.03.31. 15:43:51

@Álamfő álomás következik: azon kene inkabb elgondolkozni, hogy mitol lehet egy "uttest" veszelyes.
Tolom nem? Ennyi erovel minek megyek biciklivel, miert nem megyek gyalog (egeszen az elso zebraig, ami szinten veszelyes, tehat inkabb ne menjek at az uton, hanem egy tombbe kell koltozni mindennel, ahova menni akarok. Vagy ha nem akarok megdogleni akkor veszek en is 1 tonnas gurulo esokabatot es azzal jarok (ami persze nem garancia arra, hogy nem doglok meg, mint tudjuk).

Lehet, hogy mas az uzenet inkabb itt? :)

ex-dr. vuk 2011.03.31. 15:45:44

@Mon3: egy oldalon vagytok, azert azt vedd eszre ;)

ex-dr. vuk 2011.03.31. 15:47:03

@Álamfő álomás következik: pontosan ezt jelenti, jol erted.
Ha nincs eleg feny vilagitani mindenhol, kukasnak oltozni varoson kivul.

Mon3 2011.03.31. 15:48:11

@kéne egy nick: "Zebrán kerékpárt áttoló biciklist még nem láttam. Egyet sem. Soha."

Én meg még nem láttam olyat, hogy egy autós megállt volna zebránál. Sohaaaaa!

Na, most már elkezdhetünk beszélni. Régi mániám, hogy kis hazánkban - az autósok nagy örömére - a járdára festett ("mit keres az a marha az úttesten") kerékpár utak életveszélyesek, és nincsenek megoldva a csatlakozásaik. Egy kerékpárút gyakran végződik zebrában. Természetesen ilyenkor megállok, leszállok és áttolom a kerékpárt a zebrán. Először azzal szórakoztam, hogy elkezdtem számolni, hogy hány autós nem adja meg az elsőbbséget nekem. A csúcs 23 volt. Utána bevezettem, hogy egy kicsit bemozgattam (nem toltam le a járdáról!!) a kerékpárt, ez azonnali eredményt hozott (mégis csak sokba kerül a dukkó). Tapasztalataim szerint, amikor gyalog toltam át a bringát, többször voltak idegesek, mint amikor gyorsan áttekertem előttük (és itt nem a berongyolásról beszélek). Tehát a gyakorlat mást mond, mint itt néhány provokátor hangoztat. Tudom, hogy ez szabálytalan, de hát még senkinél se láttam, hogy elinduláskor bárki elvégezné a KRESZ által előírt gépjármű ellenőrzést…

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.31. 15:51:36

@vuk_: nem véletlenül kérdezem. Elmentem prizmát keresni az első kerékre (nem egyszerű... Mavic, laposküllős kerekeim vannak :) ), ennek kapcsán mindenhol szóbakerült, hogy igencsak megnőtt a kerékprizmák iránti igény, valamint az is, hogy ugye van kukásmellényem, mert az nappal is kötelező, ha lakott területen kívül kóválygok. Én meg ragaszkodtam a "hitemhez", hogy nem így van... :)))

(új rekord: 18km kisebb szünetekkel és úgyszólván élek! :D )

GG81 2011.03.31. 16:01:13

@vuk_: erre írtam azt, hogy egy autó is lehet simán halk, a komment végén...

a lényeg: szerinted.

a lényeg tudod mi!? az, hogy ha egy főútat szeretnél keresztezni és a távolban látsz jóesetben egy fénypöttyöt, majd szúrsz egy 1-es és elindulsz... csak épp az a pötty 200-zal jön épp!!! akkor te még bőven a kereszteződés közepén leszel, amikor az beléddurran! volt ilyen baleset csepelen, egy Lambó sebességét nem bírta felmérni az alsóbbrendűn keresztező...
nos a hibás a keresztező volt, mint a gyalogos esetében is övé az elsődleges felelősség, de úgy ahogy a cangás nem a megfelelő sávban halad, úgy a lambó meg nem épp a megfelelő és mások által felmérhető sebességgel közlekedett. a keresztező autós drágán, az életével fizetett, a lambósnak is dárga mulatság volt és a féknyomok alapján a büntijét is megkapta gyorshajtásért... akkor egy qrva biciGlis, aki a nem megfelelő sáv és megfelelő részén közlekedik mentesül minden alól, ne magyarázd már meg!!!

ex-dr. vuk 2011.03.31. 16:26:32

@GG81: az analogia nem jo, mert buszsavban szamitani kell jarmuvekre (hogy milyenekre az mar relative mindegy - sot a bringa meg tobbnyire lassabb is mint masok), de 200-al jovore varosban (meg sehol) nem kell szamitani.
Szoval a keresztezo hibas volt, viszont ott mar az osztott felelosseget (vagy epp a 200-al meno fele eltolva) lenne ertelme alkalmazni.

Egyebkent a biroi gyakorlatot meg hagyjuk, mert ket majdnem ugyanolyan esetben siman szuletnek homlokegyenest ellenkezo iteletek, szoval a jogbiztonsag az 0.
Nem vitattam, hogy a biciklis a buszsavban szabalytalan, viszont a baleset akkor is bekovetkezett volna ha egy csendes kismotoron ul szabalyosan, szoval a szabalytalansaga semmiben nem jarult hozza a baleset bekovetkezesehez. A peldadbeli gyorshajtas pedig jelentosen (sot, az volt maga az ok).

ex-dr. vuk 2011.03.31. 16:40:10

@GG81: ja meg annyit hogy ha a bringast megbuntetik a savhasznalatert, az total rendben van, jogos. de ne a balesetert, mert ahhoz nincs koze.

kispista5 2011.03.31. 17:32:19

@Ophélie: "semmi baj nem lenne az egésszel, ha autóval énis átmehetnék a piroson, mondjuk egy dróccamarat felelősségrevonás nélkül kivasalva! "

remélem ezek után vki gyűjteni fogja a rendőrök közül azokat a hozzászólásokat, amelyek konkrét fenyegetést tartalmaznak

a kisebbségi törvény a csoporthoz tartozó törvény, tehát ha azért elütsz egy bringást mert bringás, az önbíráskodás mellett ezért is felelősségre vonnak

kispista5 2011.03.31. 17:40:04

most látom, csak azt a 10 mocskolódó autóst kellene ellenőrizni, aki veszi az energiát, hogy ide írjon

ez jó arány a millióból

bohumil stejskal 2011.03.31. 18:27:41

@Álamfő álomás következik:
Nekem jó széles szöges varacskos pedálom van, ami a legnagyobb sárrétegen keresztül is letépi a vietnami papucs talpát...gyönyörű nyomot hagy a fényezésben. :-)

Ja, ezúton üzenem a annak pécsi suzukisnak, aki a héten majdnem elcsapott a Diósi úton, hogy rettegjen, mer legközelebb leszedem a tükrét. Vagy a fényezést, még nem döntöttem el...talán nem 10 centi helyet kéne hagyni előzéskor. Mert ahogy a Belga mondta: "GONOSZABB LESZEK, MINT DÁRTVÉDER, ÉS HATÁROZOTABBAN LÉPEK FEL, MINT DOSZPOT PÉTER..." :D

SÜN 2011.03.31. 20:54:04

@kispista5: ennek érdemes lenne újból nekirugaszkodnod, kifejtve, hogy hol van ebben a konkrét fenyegetés :D

istenbarma 2011.03.31. 21:14:04

@GG81: csak megjegyzem (for your information), hogy a postán kiküldött értesítőben a rendőrség megállapította, hogy 1. nem én voltam a vétkes, 2. 2010. január 1-től kerékpárral is szabályosan lehet közlekedni a busz-sávban, így hiába 2009-ben történt az eset, az adott pillanatban érvényes jogszabályt kell figyelembe venni.
továbbá engem nem igazán nyugtat meg az a tény, hogy 50 km/h a sebességhatár lakott területen, ugyanis a szaros kis mopedautókon és az összforgalom 0,1%-át kitevő mazsolákon kívül senki nem tartja be.
de ezt még az oktatók és a vizsgabiztosok is elmondják a tanfolyamok alatt, hogy egy dolog az ami a KRESZ-ben le van írva, és egy másik dolog a hétköznapi közlekedés.
legtöbb esetben a csak zebrás lámpák pedig pont amiatt a milliónyi faszkalap autós miatt van, akik képtelenek megadni a gyalogosnak az elsőbbséget. érdekes mód nekem mindig sikerül autóval, motorral, bicklivel egyaránt, de ez biztos azért van, mert én vagyok szuperman... gondolkodj mielőtt faszságokat írsz te nyomi!

istenbarma 2011.03.31. 21:19:04

a nyelvtanórát elhalasztott, 8 általánost végzett gyökerek kedvéért pedig egy rövid ismétlés:
a BICIKLI-t K betűvel írják és nem G-vel! zöngésség szerinti részleges hasonulásnak csúfolják az esetet, 5. osztályban tanítják, bár egy elsős is le tudja helyesen írni ezt az egyszerű szót.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.03.31. 21:23:15

@Perillustris: "Ha nem figyelsz, akkor a szabályos bringást is elütöd, nem?"

frappáns. de azért tudom, hogy értetted.

istenbarma 2011.03.31. 21:40:01

ja és egyébként 2-3 naponta autózom városi forgalomban, nem ma kezdtem ezt a közlekedősdit, nem is tegnap, érdekes mód mégis mindig el tudom engedni a motorost, a biciklist, meg tudok állni a gyalogosoknak, és eközben mégis jó tempóban haladok. bár ez lehet, hogy csak intelligencia szint kérdése? vagy én vagyok túl jó? még nem döntöttem el. mindenesetre nevetségesek az itt nyavajgó autósok.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.31. 21:44:09

@istenbarma: "2. 2010. január 1-től kerékpárral is szabályosan lehet közlekedni a busz-sávban"
Ahol ezt külön jelzik...
De javíts ki, ha tévednék! (persze linkelve a forrást)

Perillustris 2011.04.01. 00:10:56

@vuk_: Ha 90-110-es sebességhatárnál valaki 200-zal száll a kiforduló teherautódba, pl. motorral, akkor nem vagy hibás, még osztottan sem. Megtörtént eset (a teherautóst felmentették).

www.google.hu/url?sa=t&source=web&cd=4&ved=0CCsQFjAD&url=http%3A%2F%2Fmba.birosag.hu%2Fresource.aspx%3FResourceID%3DGetDocStoreFile%26EntryID%3D2295&ei=SfmUTdDaJcSLswb_85SuCA&usg=AFQjCNECzLWPYdg713oCRAl5e3dhDnHd0A

@istenbarma: Nehogy garambolozz miközben biciklist számolsz!

@Álamfő álomás következik: Nem kell "kukásmellény", ha van fényvisszaverő ruházatod.

kéne egy nick 2011.04.01. 03:15:36

@Álamfő álomás következik:
Nahát, a kurva anyád így tanított?
Hát nem szép tőle, mondd meg neki.
Vagy megmondom én, ha látom a sarkon, ahol mindennap látom, ahogy bablevesért strichel.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.01. 06:56:28

@kéne egy nick: még1x, utoljára: ne a saját, genetikailag elkorcsosult családodból következtess másokéra! Tudom, agy nélkül ezt nehéz felfogni, de próbáld meg, hátha sikerül!

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.01. 06:58:46

@Perillustris: nem a mellény v. nemmellény a hamleti kérdés! ;)
Hanem, hogy csak este kell vagy ragyogó napsütésben is?
Mondjuk kíváncsi vagyok, mi értelme a kukásmellénynek, ha rajtam van a hátizsák?

Húzzunk bele! 2011.04.01. 14:07:16

@Stock: Bizony stock uraság, én még tanulok és bringázom, ami kimeríti a bűncselekmény fogalmát, szja-t tb-t semmit se fizetek...
Te mint derék honpolgár az én adóm részét is kifizeted, ezért neked nagyon hálás vagyok, és nagyon szépen köszönöm, csak így tovább:)

ex-dr. vuk 2011.04.01. 14:34:12

@Húzzunk bele!:
Stock pedig azt koszoni neked, hogy nem noveled a dugot es a BKV-n a tomeget, nem termeled a szmogot es a port a varosban! Ezenkivul azt, hogy a rendszeres mozgasod miatt ennyivel is kevesebbet kell az egeszsegugyre kolteni az o adojabol.
Csak nem meri kimondani, fel a presztizsvesztesegtol.

megabo 2011.04.01. 15:57:21

annyira unalmas már ezen a blogon, ahogy az autósok és a kerékpárosok ütik egy mást oda vissza

"szemét bringanácik" vs "autós gazemberek" és még idézhetném hosszasan csak ennek a cikknek a hozzá szólásait.és persze ott vannak még a "köcsög gyalogosok" is.

Én a kommentelők általánosításai alapján a "bringanáci" kasztba sorolnám magamat érzés alapján, kivéve mikor autóval vagy gyalog közlekedem mert akkor "autós gazember" vagy éppen "köcsög gyalogos" vagyok. Szar nekem itt a halmaz keresztmetszetében, mert igazából mindenki utál.

Gondolom a sok autós meg kerékpáros a szomszéd sarkon lévő kisbolt bejáratáig is kocsival vagy kerékpárral megy, és egy centit sem gyalogol.

van ennek értelme?

ma reggel kerékpárral munkába menet átmentem 3 piroson és egy zebrán, de közben 2szer előzékenyen elengedtem autósokat(vészvillogójukkal megköszönték), hogy nem tartottam fel őket.
Mindeközben kb. 30 autó húzott el mellettem 70-el városon belül(gyorshajtás) és másik tizenöt index nélkül váltogatta a sávokat stb.
Ezalatt volt egy autó aki direkt, úgy állt oda a piroshoz,hogy én is odaférjek(hogy aztán a piros lámpa alatt körülnézve szabálytalanul áthajtsak)megköszöntem neki.
Így megy ez napok/hetek/hónapok/évek óta és ez nem is fog változni.
Nem ellenségként kéne egymásra tekinteni, hanem egyénekre akik, ugyanabban a városban próbálnak boldogulni.
Én ebben a szelemben fogok haza tekerni a pénteki csúcsban.

rotok 2011.04.01. 21:38:06

ez a lényag, erre kell a pénzt, meg időt áldozni. A kerékpárosok 100 számra basznak el velejéig tisztességes autósokat!

GG81 2011.04.04. 08:39:05

@vuk_: pedig az analógia ugyanaz, csak mint bringás érintett fáj.

a száguldozót is max külön büntették meg a gyorshajtásért...
az, hogy szerinted osztott a felelősség és a kresz szerint (tudod a képeskönyv) közel sem biztos. ami pedig nem a bírói gyakorlat.
ugyanis a főúton jött az autó, igen. kihajtottak elé a mellékútról, igen. ennyi, ennyi volt a történet. a védett úton jövő sebessége teljesen irreleváns ebben az esetben is. mert jöhetett ott, a védett úton pont.

viszont továbbra is be akarod magyarázni, hogy a buszsávban tökmindegy mi jöhetett volna, de itt pont egy ott nem is tartozkodható jármű jött!!! ami ráadásul hangtalan. bármi neszre biztos jobban körbe is nézett volna az illető..., de a bringás ott sem lehetett volna! éééérted? ha ott sincs, össze sem ütköznek!!!

GG81 2011.04.04. 09:09:13

@istenbarma: nem is tudom kinek ilyen beszédes a nickje, njomi!

ezt hol, hallottad? látom már írta más is a buszsávosra!, igen, ahol külön tábla engedi te nagyon szelektív képességű. ez olyan, mint egy egyirányú ucca!!! TÁBLA kell engedélyezni, pont.

funny vagy, hogy egy régi eseményt a nem akkor hatályos szabályok szerint kell értelmezni, ne röhögtess már, kezd dúúúrván fake szaga lenni a dolognak.
az 56-os ellenforradalmárokat persze teljesen rehabilitálták, de addig eltelt pár évtized... míg te egy alig 1 éves és TÉVES kreszváltozásra akarsz most hivatkozni!?? ugyanmár. pont, amikor a zsandárság hajlamos volt arra, hogy az elévülés miatt gyorsan belehúzott a bírságok behajtásába, mert az idén bírságoltakat már nem lehetett addig húzni, de a régieket a régi elévülés szerint keményen behajtják!!! ahha, mesélj másnak.

a zebrás lámpák meg tudod miért vannak, hogy a gyalogok a járdaszigetekről minden járműtől védve kijussanak!!! nem csak az autók, kamionok és buszok, hanem a kerékpárjárművektől is biztosítottan. lehet neked egy kartörés vagy egy idős néni combnyak törése semmi, de egy bringás, aki behajt olyankor a gyalogok közé ugyanúgy közveszélyes, aki fegyverként használja a járművét, mert épp erőssebb a gyalognál és visszaél vele, mert épp nem ő a gyenge sérülékeny.

GG81 2011.04.04. 09:13:46

@istenbarma: :-DDD

ne vedd észre, hogy direkt írják, hogy a sok érzékeny bicziGlis rárepüljön. :-DDD

ex-dr. vuk 2011.04.04. 19:58:03

@GG81: az a baj, hogy nem is akarod erteni. igy aztan nincs tul sok ertelme tovabb magyarazni.
kapcsolj at write-only modbol :)

A város és a csillagok 2011.04.05. 00:32:20

@Álamfő álomás következik: "na épp erről pofázok. Ha veszélyesnek érzem az utat, akkor keresek másikat _VAGY_ tolom a biciklit."

Bocs, de ez hülyeség. MINDEN út veszélyes, kivéve azt, amin egyáltalán nem jár autó. Én a Röppentyűn közlekedem szabályosan kerékpárral. Naponta akarnak halálra gázolni. De ha más utat választanék, ugyanolyan lenne.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.05. 08:14:29

@Siegelindee:
ha szerinted minden út veszélyes, akkor járj gyalog! Ez van, nem kötelező biciklizni.
Tartok tőle, hogy ez a "Naponta akarnak halálra gázolni" esetedben nem költői túlzás, hanem komolyan gondolod. A közlekedés veszélyes üzem, ez tény. Én arról beszélek, hogy ha túl veszélyesnek érzed ahhoz, hogy tekerj rajta, akkor vannak forgalom mentes mellékutcák is. A Röppentyűt nem igazán ismerem, de úgy emlékszem, az egy viszonylag forgalmas út. Nem kezdőknek való.

kispista5 2011.04.05. 11:18:17

@SÜN: felelősségrevonás nélküli kerékpárosgázolásra vágyni nemcsak ostoba, hanem annyira beteg, hogy oda kell figyelni rá, akár a pécsi joghallgatóra, akit időben lekapcsoltak

SÜN 2011.04.05. 11:41:14

szerintem meg az a beteg, hogy vannak olyan idióták kibaszott nagy számban, akik pl azt nem értik meg, hogy a margit hídon a kordonok között le kell szállni.

oliba 2011.04.05. 12:09:29

@SÜN: és szerinted az hogy valaki nem száll le a bicikliről a Margit hídon az egyenlő a felelősségre vonás nélküli kerékpáros gázolással?
na ez a párhuzam tényleg nagyon beteg szerencsére kevés az aki így gondolkodik...

Netszamuráj 2011.04.05. 16:27:34

Aki fasz, az autóban, biciklin, gyalogosan és motoron is fasz. Aki normális, az normális mindenhogyan. Ennyi.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.05. 18:31:15

@Netszamuráj: sajnos nem feltétlenül.
Persze, aki autóban barom, az valószínűleg biciklin is az lesz, de abból, hogy autóban betartja a játékszabályokat, még nem következik, hogy biciklin is így tesz.
Pont azért, mert autóban ülve könnyen megtörténhet, hogy a szabálytalankodó kap egy szép kis csekket.
Biciklin... lényegesen kisebb az esélye, hogy mondjuk egy piroson áthajtó v. járdán kerekező humanoidot utólag seggberúgjanak hivatalos helyről.

Perillustris 2011.04.05. 22:13:49

@Álamfő álomás következik: A gyorshajtások és a szabálytalan megállások/parkolások, a piroson áthajtásook óriási számából látható, hogy túlságosan nem paráznak az autósok sem.

Tomi1973Wien 2011.04.06. 22:56:39

nah, no para... most olvastam, hogy a zsaruk nem buntetnek, hanem ellenoriznek es figyelmeztetnek, tehat NEM penzbehajtas a cel, tehat egyet lehet erteni az eszmei ertekkel :-)

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 23:06:45

@Tomi1973Wien: pontosítsunk! Az origo csapata által látott páros nem bírságolt, ha jól értettem. (el kéne olvasni újra a cikket, de már kifolyik a szemem)

GG81 2011.04.07. 09:13:51

@vuk_: szerintem te fel sem fogod, hogy mit jelent ott sem lenni valahol és ezért pont nem is ütközni...
bizalmi elv öreg, tudom rettentő nehéz ezt kerekaggyal felfognod: ha tilosban jársz, akkor ne várd el senkitől, hogy ott észrevegyen! így a gyalog kilépett a buszsávra, mert te ott sem vagy, délibáb! neadj a buszvezető meg teljesen jogosan ledudál onnan a francba!!! ez nem anglia/szeged, itt a hatályos helyi szabályok érvényesek, mégha annyira jáf is.

GG81 2011.04.07. 09:18:21

@Álamfő álomás következik: a röppentyűn pont van kerékpárút, kintebb más néven pedig kerékpársáv azon a szakaszon. a legtöbb lámpával védett, veszély ezen kívül a táblás keresztutcáknál lehet, amit meg megfelelő módon kell megközelíteni és akkor nem lesz gond... legalábbis nekem eddig nem volt pedig arra is szoktam kerekezni, így ki mit él meg veszélyesnek, ki mit tesz azért, hogy ne legyen veszélyes már szubjektív dolog.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.07. 10:46:12

@GG81: asszem, elmegyek arra és megnézem... :-)

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.09. 20:43:44

Azt árulja el nekem valaki, hogy a Népk... az Andrássy úton miért bicikliznek tömegesen a járdán némely humanoid élőlények!

GG81 2011.04.12. 10:58:29

@Álamfő álomás következik: attól függ melyik szakaszon. az oktogon-körönd között bringagyalog van, ezért sem a középső úttesten vagy épp a szervízúton mehetnek csak... a körönd és a hősök között viszont a szervízút az ajánlott...
persze a vérprofi örökhajtós gyerekbiciklisek biztos nem fognak a középső úttesttől különbözőn haladni. :-)

GG81 2011.04.12. 11:01:50

@Álamfő álomás következik: jah, egy szakasz kimaradt... az erzsébettér-oktogon... ott meg van kerékpársáv... az az állítólag veszélyes, ahol 40-nel csapatni valóban az. viszont az úttesten sem szabályos a külön sáv léte miatt, főleg, hogy 2x2 sávon, buszközlekedés mellett elég idegölő lehet ott haladgatni, mikor teljesen jogosan mutogatják a KÖTELEZŐ kerékpársávot az autósok... hát ezen a szakaszon most biztos tudnak kaszálni a zsandárok.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.12. 11:10:07

@GG81: az Opera és a Bajcsy közt... Ugyanazzal a tempóval, amivel a gyalogosok közt szlalomozott néhány istenbarma, simán gurulhatott volna a túloldali kerékpársávon/-úton. Csak nyilvánvalóan lusták voltak a hájas seggüket átvonszolni. :(

Perillustris 2011.04.12. 11:46:14

Egy európai kerékpáros infrastruktúra néhány szelete:

kepfeltoltes.hu/110412/bicoutandr_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://m.blog.hu/ni/nincsszabaly/image/2009majus/P3160039%20Andrassy%20Oktogon%20Nemzeti%20Színház.JPG

parkolo.freeblog.hu/files/0443.jpg

files.blogter.hu/user_files/6148/2008mar05/andrassy5.jpg

parkolo.freeblog.hu/files/0018.jpg

Az utolsó képen látható, alávaló kerékpárosra külön felhívom a figyelmet, aki galád módon nem a bringasávon halad.

zzss 2011.04.17. 19:50:08

ha tényleg a bringások biztonsága miatt aggódtak, akkor miért szentendre előtt büntettek meg ahol a járda lenne a bicikliút és úgy is minden sportoló ott edz. Magyarországon minden ilyen alkalmat csak a szivatásra használnak fel.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.17. 19:56:43

@zzss: ha jól sejtem, a Szentendrei út elnevezésű főúton tekertél, ahol explicite tiltott a bringázás...

zzss 2011.04.17. 20:09:05

értem én, hogy tiltott ott a bringázás, de hol lehet máshol? meg ugye ott bringázik minden hétvégén több száz ember és nincsenek balesetek. megint nem a lényeget sikerül megfogni. inkább tényleg az ittasan kivilágítatlanul bringázó középiskolásokat kellene elkapni.
arról nem is beszélve, hogy miért nem lehet ott bringázni?
mindig találunk valami fsz szabályt aztán azzal szivatjuk az állampolgárt.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.17. 20:19:51

@zzss: ott? Kérlekszépen a kerékpárúton! Más kérdés, hogy az egyiken csak mountainbike-kal, a másikon meg kizárólag össztelós géppel szabad elindulni az útminőség miatt... :-)
A Szentendrein kicsit nagy a forgalom, ott már azért (is) tilos, mert zavarod a forgalmat.

zzss 2011.04.17. 20:21:47

azon az 5oo métren a benzinkúttól tuti nem zavarom. vagy ha igen akkor utána keskenyebb úton Szentendre után miért? És miért a járdát nevezik ki bicikliútnak?
Na, mindegy úgy látom sikerült egy faszkalappal összeakadnom a fórumon is.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.17. 20:32:43

@zzss: hm. Hát ha magadba botlottál, akkor valóban egy tetves kis faszkalappal akadtál össze. Egyébként meg, ha valaha is volt anyád, akkor neki tartogasd ezt a stílust. Ilyen férgeket olvasva szoktam elmélázni, hogy miért csak pénzbüntetést kapnak a szándékos szabálysértők? Mi lenne, ha gumibottal is kapna egy párat a fejére az ilyen?

oliba 2011.04.18. 10:09:36

@zzss: Tökéletesen igazad van tényleg sikerült vele összeakadnod itt is:) Az országban polgárjogot nyert a taplóság ékes bizonyítéka az "egyedi" stílussal megáldott beszélgetőpartnered:)

ogregn 2011.04.20. 13:52:16

@Stock: 25.000,-Ft pénzbírság lett a vége a storynak. Súlyosbító tényezőként vette figyelembe az ilyen jellegű szab.sértések elszaporodását. Enyhítőnek, meg azt, hogy az elmúlt 2 évben nem volt ilyen jellegű ügyem.
süti beállítások módosítása