Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Tilos a kerékpár a Belvárosban!

2011.03.15. 11:37 - kirk kapitány

Szerdán rendőrileg betiltották a kerékpározást a budapesti belvárosban. Az Est 1926 április 8-án csütörtökön adott hírt a nagy zavart okozó hatósági szigorításról. A főváros egy akkor harmincéves rendeletet melegített fel, hogy javítson a baleseti statisztikákon.

1926-ban még a 10 ezer darabot sem érte el a gépkocsik száma az országban, (jelenleg 3 millió autó van), kerékpározni viszont akkor sem volt mindig könnyű.

Az Est tudósítása (16. oldal) szerint egy rendőr okozott nagy megrökönyödést a Váci utca és a Kossuth Lajos utca sarkán, amikor „két karját széttárva megállította” a megszokott útvonalán gyanútlanul kerekező fővárosi polgárt, és közölte vele - „Tessék a kerékpárt a Belváros területén gyalog végigvezetni, többé nem szabad itt kerékpározni!”

A csodálkozó kérdésre a rendőr a felettesek döntését citálta. A „főkapitányságról érkezett a rendelet”, amely szerint kötelessége „minden közönséges vagy motorkerékpár” tulajdonosát leszállítani járművéről, és gyalog végigvezettetni a Belvároson, vagy másik kerület felé irányítani.

Az Est utánajárt a hirtelenjött hatósági szigor okainak. Az újságot a főváros illetékesei arról tájékoztatták, hogy a rendőrök egy 1897-ben elfogadott, de közel harminc éven át nem alkalmazott rendeletnek szereztek érvényt. A városvezetés szerint ugyanis nagyon megszaporodtak a balesetek, és a „Belváros területén közlekedő gyalogosok testi épsége érdekében” intézkedni kellett valamit.

A biciklizési tilalom alól az „üzleti célból közlekedők” felmentést kaptak. „Ezek azonban kötelesek megjelölni a kerékpáron az illető lapot, vagy céget, hogy azt a rendőr észrevegye”.

104 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr102741129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2011.03.15. 12:17:50

Ahah. Most persze akarmennyi gyalogot utnek el kocsival, nem szamit :) Akar uzleti kocsikazas akar nem. Szmog se szamit, urak vagyunk! :)

kotika 2011.03.15. 12:51:49

Valaki elolvasta, (ha nem egy elírt dátumról van szó), hogy 1897-ről!!!!E!!!!!!!!!!!!!!szól a rendelet.Megemlíteném, hogy akkor még a gőzgép is csak elvétve fordult elő. Viszont aki az ilyen ,moderálatlan elbaszásokat kiengedi, azokat a primitíveket innen azonnal ki kell rúgni. 1897!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ez jellemző az INDÁRA,

ex-dr. vuk 2011.03.15. 12:56:51

@kotika: szerintem mindenki ertette, hogy ez egy osregi cucc, es a gyalogosok vedelmerol szolt, nem a biciklisekerol (gondolom akkor nem volt jarda, hanem mindenki osszevissza kolbaszolt az uton).

hallari 2011.03.15. 13:02:03

@kotika: Most mi bajod? Ma éppen egy XIX. századi eseményt ünneplünk, biztos valaki elővett pár régi hírt és azokból szemezgetett. Sehol nincs kiírva, hogy CSAK aktuális hírek jelenhetnek meg mindig mindenhol.

Juliette28 2011.03.15. 13:17:12

Nagyon helyes hogy megregulázzák a tirpák kétkerekűeket!
Ma is ezt kellene tenniük! Városba nem való bicikli menjenek vele a földutakra száguldozni!!!

2011.03.15. 13:19:18

@kotika: A gőzgépet 1769-ben találták fel. Hőerőgép, amely a gőz energiáját mechanikai munkává alakítja.A történelmi Magyarország területén először 1804-ben Kismartonban helyeztek üzembe egy angol gyártmányú gőzgépet.
1830-ban Magyarországon még mindig csak egyetlen gőzgép működött (kivéve a bányákat). 1840-ben kilenc, 1849-ban már 61 darab volt üzemben.(mondja a Wikipédia)
Tehát 1897-ben már nem elvétve találhatunk gőzgépeket országunkban.
Nos ehhez képest Európában már a 17. század közepéről fennmaradtak tárgyi bizonyítékok kerékpárokat illetően és technikai újítást jelentett, hogy 1867-ben Madison acélküllőket használt a kerekekhez, majd két évvel később az akkor feltalált golyóscsapágyakat is alkalmazták. Az egykori Michaux-féle gépek 40 kg tömegű összsúlyát J Truffauts, egy tours-i mechanikus, 15 kilogrammra mérsékelte.
A további fejlesztés során csökkentették az első kerekek átmérőjét, amely végül is megegyezett a hátsóéval. A hajtókar tengelye a váz aljára került – ez egy angol műszerész, Lewis újítása volt. Már csak a kerék korszerűsítése volt hátra.
Kerékpárra elsőként az angol sportember, W. A. Cowper alkalmazta a gumit tömör formában, majd honfitársa, a vegyész Halis folytatta a kísérletet: gumit feszített a kerékpár abroncsára.
A jelenleg is használatos felfújható gumitömlős megoldást egy ír állatorvos, J. B. Dunlop találta ki 1879-ben, s ezzel megoldotta a kétkerekű utolsó műszaki hiányosságát.(Mondja a Borsód-online)
Nos, gőzgéppel szerelt kerékpárokat azóta sem gyártottak.
Mondom én.
Moderálni téged kell.2011!!!!!!!!

valacki 2011.03.15. 13:32:20

MEGINT HÜLYÉK A RENDŐRŐK

Közöd????? 2011.03.15. 13:33:50

ezt most is életre kéne citálni, csak a büntetést súlyosbítanám főbelövésre

mement 2011.03.15. 14:01:53

@Közöd?????: szar lenne a napod, ha nem bofogned ide a barbar primitiv gondolataidat?

David Bowman 2011.03.15. 14:02:28

Én most is betiltanám. Mondjuk ritkán sétálok Budapesten, de a biciklisták nagyon arrogánsak. Napos időben késsz életveszély a Margit - hídon 8különösen a sziget felöli oldalon sétálni. Egyszerűen nem valók sem az autók, sem a gyalogosok közé.

belagezabela 2011.03.15. 14:04:51

Remélem jó kilincsorrú biciklisként beperled a magyar csendőr és rendőrséget valahol az államok területén, és akkor milyen nagy sztár leszel.
egyébként a komcsik kezdték, azt a büntetési rendszert az 50-es évek elején, hogy kell világítás, meg Névtábla a biciklire.

ex-dr. vuk 2011.03.15. 14:14:29

@Davia Bowman: az autok koze az autosok miatt nem valo, mert (esetenkent szandekosan) elutik oket.

De amugy orom latni, hogy a trollok visszatertek kozenk :)

David Bowman 2011.03.15. 14:26:27

Így van. Nem vagyok troll. Falun lakom, gyakran biciklizem, de ez a városi hőzöngés zavar(na, ha ott laknék). Én ugyanis pont a tarthatatlan forgalmi helyzet miatt elköltöztem. Otthagytam azoknak, akik bírják, netán szeretik. Minthogy alapvetően az útnak 2 része van: járda, és úttest, tehát 2 féle közlekedésre van lehetőség. (Vagy új várost kell építeni.) Vannak autósok, biciklisták, és gyalogosok. 1iket be kellene tiltani. Na, melyik fájna a legkevésbé?

ex-dr. vuk 2011.03.15. 14:31:15

@David Bowman:
ezenkivul vannak motorosok, traktorosok, teherautosok, esatobbi./ Kulon utat mindnek?
Erdekes Londonban (es egy csomo nagyvarosban) nincs gond ebbol. Vajon miert? :)

Murderface 2011.03.15. 14:31:36

@David Bowman:
"Na, melyik fájna a legkevésbé?"
Lebombázni Budapestet, és újraépíteni? :D

David Bowman 2011.03.15. 14:35:46

@vuk_: Traktorosok nincsenek. Nem akartam részletezni, mert azt hittem nyilvánvaló. A géperejűek megférnek az autósokkal. A biciklisták viszont 1ikkel sem. Ez puszta dinamika. Én is sajnálom hogy így van, de nincs mit tenni.

TH 2011.03.15. 14:53:25

@David Bowman: OK, hogy hülyeséget mondasz, de mi ez a mély meggyőződés? Egyébként létezik kerékpársáv és kerékpárút is, nem tudom, hallottál-e róluk. Az, hogy a megvalósításuk ma, Magyarországon milyen, az mellékes. Tudtad, hogy vannak városok, ahol rengeteg biciklis és autós és gyalogos jár-kel nap, mint nap?

suhanyc 2011.03.15. 14:54:26

17 komment, abból 4 troll 7 kommentel. ez mit mond el?

mement 2011.03.15. 14:57:24

@David Bowman: sztem meg jol megfernek egymas mellet, raadasul a bringa jobban megfer a gyalogosok kozott is, mint az auto, amivel evente egy kisebb falunyi embert kiirtanak, csak balesetekel:)

vasgyuszi 2011.03.15. 15:05:42

A cangások már akkor is parasztok voltak? :)))

ex-dr. vuk 2011.03.15. 15:24:47

@David Bowman: erdekes csak magyarorszagon (es csak par troll szerint) nem fernek meg. lehet, hogy ennek is oka van :)

David Bowman 2011.03.15. 15:36:01

@TH: Csak az olyan "bicikliút" érvényes, ami szintkülönbséggel van elválasztva a gyalogoktól.(Ilyet még nem láttam.) A többi csak porhintés. Nincsenek ilyen városok, csak innen látszanak úgy. A belvárosból meg felőlem (nappalra) kitilthatják az autókat is, és a biciklisták használhatnák az utat.

David Bowman 2011.03.15. 15:37:39

@mement: Pont úgy viselkednek az autósok a biciklistákkal, mint azok a gyalogosokkal. Lehet, hogy mégsem az autósokkal van a baj? Lehet hogy úgy általában az emberekkel?

David Bowman 2011.03.15. 15:39:04

@vuk_: Keresd ki a seggbecsókolt hollandusoknál mennyi biciklistát ütnek el. Még az is lehet, hogy igazad van. Bár én nem hiszem.

suhanyc 2011.03.15. 15:41:30

@vasgyuszi: hja, akkor még nem voltak autósok hogy átvegyék a stafétát... ,)))

David Bowman 2011.03.15. 15:45:06

Ja, Kovács Oszi barátom, ha esik, ha fúj, hajnali fél 6kor ott kerekezik a gyárba, ahol, ha autóval vagyok, el is megyek mellette. Időnként szólok is neki, hogy villogó ide, oda, kúúrvára nem látszik.Látod, Ő nem hőzöngő. Nem is jár biciklis tüntetésre, csak a gyárba. Nem is láttam soha, hogy a járdán száguldozott volna, a 18 sebességes (elöl - hátul teleszkópos, tárcsafékes, stb.) életvesztőn. Ez utóbbi biciklisták pont ugyanolyan kivagyi alakok, mint a városban gyorsulgató hangtompítótlanított verdás elmehhátrányosak.

David Bowman 2011.03.15. 15:47:17

@suhanyc: Már nem hiszem. Addig próbálj meg sétálni a Margit - hídon. Tiszta frász, hogy mikor üt el hátulról valaki.

ex-dr. vuk 2011.03.15. 15:47:43

@David Bowman: en a tapasztalatomat tudom: Londonban biztonsagban erzem magam az uttesten (kerekparutak nincsenek, max par elvetve).

TH 2011.03.15. 15:50:17

@David Bowman: ok, már látom, hogy troll vagy, úgyhogy nem erőlködök tovább. További jó trollkodást!

suhanyc 2011.03.15. 15:50:52

@David Bowman: lehet. de egyetértünk, aki járdán száguldozik az fasz. ugyanúgy mint aki átrongyol padlóval a zebrán. hülyék sajna vannak. na de nem kommentelek inkabb befejezem a munkát és megyek tekerni.

SZ. J. Imant · http://szjimant.blog.com 2011.03.15. 15:50:54

Istenem, de örülök, hogy Hollandiába költöztem! Itt a bicikliseknek mindig és minden körülmények között elsőbbsége van, és az emberek sem picsognak! Itt a biciklist nem elgázolják, hanem előre engedik! Magyarországon az autósok arrogánsan azt hiszik, hogy majd a bringás úgyis előre engedi őket, mert úgyis ők a "puha testűek"...Aztán meg néznek, ha a bringás a KRESZ nevű valamit követve úgy gondolja, hogy biciklisávban biztonságban haladhat, mégis a kocsi alatt köt ki!!

A magyar ember miért képtelen egy együtt élésre? Hollandiában a világ minden részéről származnak emberek, mégis megférünk egymás mellett... A magyar meg a magyart is megölné!!! Fel kéne már nőni!!!

ex-dr. vuk 2011.03.15. 15:52:35

@David Bowman: ja de lehet am hogy itt is a varosvezetes a hulye amiert jardakra TERELI a bringasokat egyre tobb helyen. Lenne kerekparsav (vagy csak szelesebb kulso sav) maris nem jardazna senki, mert nagyobb biztonsagba erezne magat az uton ha nem akarjak leszoritani, ledudalni.
Eeeeerdekes. ;)

mement 2011.03.15. 16:38:07

@David Bowman: Nem hiszem hogy lehet ilyen parhuzamot vonni.

Mi is utaljuk a jardan kerekparozokat, de amig jardara vezetik a bicikliutat, mint altalanos megoldas, addig nehez rendet tenni a fejekben, hogy a bringanak a kozuton a helye.

joff 2011.03.15. 16:41:53

Hí'..Egy kis tanmese...ifjabb koromban én is bringáztam,csórók voltunk ezért kölcsönzőből vettün ki bicajt.
Gellért-hegyre fel,s le..aztán akkoriban nem,hogy ennyi kocsi de közlekedés is épp,hogy volt.
Akkoriban "macskakő" között még a napraforgó is kinőtt! -Innen tudom .vén f***i vagyok..?
Gellért-hegyről lefelé nem igazán sikerült megállnom.pedig (kontra) volt a bringán..Aki nem tudja mi a zárójeles rész.. az nem is igazán bringás!
belecsúsztam egy kocsiba...oldala behorpadt festék megkarc... stb.sérülésem nem lett...
Vetítsd ki mostanságra !!
1) bringásnak nincs kötelező biztosítása... ha ugyan ez történik Veled az autósnak mennyibe kerül a javíttatás (mert a bringás továbbteker anyázva)
2)Nem beazonosítható sem a bicigli sem a moped... Igaz szerintem erre semmilyen lehetőség nincs ez baromság nem is nagyon kell ! DE
3)DE BASSZUS HA A JÁRDÁN KÖLEKEDEK NE!CSENGESSEN RÁM!! mer ha beszarok..és rossz irányba modulok összetörsz..és Te is ....
4)Ha egy egyirányú utcában gkocsival megyek a megengedett sebességgel Ő neg a mellékutcából hirtelen szembe jön..letarolják??
5) Pl.X.ker. Kőbényai u. van kerékpársáv.. mégis a kocsik között cikázik... ÉS
ÉS még sorolhatnám... Ha autósként kárt teszek benned és meg is büntetnek...-legalább arra gondolj.. HA NEM JÖTT ÖSSZE NYOMORÉK lehetsz egy éretre!
És ha vagy műxik benned az öntudat, hogy nem biztos ,hogy nem ÉN hibáztam akkor inkább Te is közlekedj tudatosan.!
A fröcsögés ..köpködés ,nem előnyös !Szerintem inkább emberré felnőtt GONDOLKODÓ emberré kéne válnunk!
Ne higgye SENKI,hogy akinek autója van ... GAZDAG ember... Van akinek "két_élete" rohadt nagy adóssága van benne (számolj utánna adók ide oda még akkor is ha nem használja)
Inkább tanuljunk meg KÖZLEKEDNI !! Becsülni minden résztvevőt! Tudom,nem egyszerű..de még is...
Sejtem..hosszúra sikeredett.. nem is fogja mindeki végigolvasni...
Mottó: KÖZLEKEDNI..MEGBECSÜLNI..MEGSZERETNI másként,mint jelenleg.

Mayhem 2011.03.15. 17:25:40

@David Bowman: Fél órája majdnem kivasalt két paraszt autós. Elsőbbségadásra ugyan csupán tábla kötelezte őket, meg felfestés, de nekik ez nem volt gond. Szóval, ha irónikus akarnék lenni, és téged utánoználak, akkor azt mondanám, hogy belvárosban szálljanak ki az autósok az autójukból és tolják egész nyugodtan át.... :)

David Bowman 2011.03.15. 17:27:54

@TH: Mi az a troll? Aki olyat mer beírni, ami neked nem tetszik?
Különben elfelejtettem megemlíteni, hogy én igazi biciklista voltam. Amig lehetett. Fótról Újpestre évekig biciklivel jártam dolgozni. 1re több lett a kamion, aztán, amikor a fülemet véresre dörzsölték a kamionok kerekei, beláttam, hogy ez nem megy tovább.

David Bowman 2011.03.15. 17:29:21

@Mayhem: Szerintem se kéne a belvárosban autózni. Feljebb ezt már írtam. Amúgy akkor már érzed, milyen a Margit - hídon sétálni sétaidőben:

ex-dr. vuk 2011.03.15. 17:32:30

@joff: az ilyen frocsogoket mint te elzavarnam tanulmanyutra nyugat-europai nagyvarosokba, hogy ott mi van az utakon :)

ex-dr. vuk 2011.03.15. 17:33:39

@David Bowman: ha nem lenne autozas a belvarosban (kiveve .. stb), akkor kerekparozni sem lenne gond az uttesten, ergo nem lenne jardan kerozxas es gyalogosokkal valo konfliktus. Nekem tetszene.

TH 2011.03.15. 17:34:02

@David Bowman: nem, hanem, aki úgy vitázik, mint te.

TH 2011.03.15. 17:42:17

@David Bowman: ehh, mindegy. Akkor maradjunk annyiban, hogy csak hülyeséget írsz, és még el is hiszed. Ha azt hiszed, hogy a kerékpározás csak innen nézve működik pl. Hollandiában, arra nem tudok érdemben reagálni, mert a hülyeségfaktor lecsapta a biztosítékot.

Mikrobi 2011.03.15. 17:56:37

Ma is mekkora felháborodást okozna, ha a rendőr megpróbálna betartani a kerékpárosokra (is) vonatkozó olyan több évtizedes szabályokat, mint pl. a megállási kötelesség a piros lámpánál, az elsőbbségadás kötelessége, a záróvonal tiszteletben tartása, stb. Pedig meg kéne próbálni...

suhanyc 2011.03.15. 17:59:28

felesleges vitatkozni. vallásszabadság van, aki abban hisz nem lehet a városban biciklizni higgyen nyugodtan. mindenesetre én most nyomok egy újpest-ferenc krt-vissza vonalat megbeszélés miatt. ,)

suhanyc 2011.03.15. 18:00:16

@Mikrobi: és neked is szép napot! ,)

Forest (törölt) 2011.03.15. 18:10:26

Látom megint eljutottünk az alaptézisekig:
1. "Európában" de különösen Hollandiában minden sokkal jobb mint itt.
2. "Azattókattíccsukki!"
Hát remek, gratulálok.
Beszélgetek a múltkor egy Holland kislánnyal, és mondja hogy vannak náluk kerékpárutak, de nagyon nagy részt elkülönítve az autóutaktól. Szintkülönbség satöbbi. Mert pont abból származik a probléma, hogy ha összeterelik az másfél tonna 100 lóerőt a 100 kg -os kerékpárossal. És minő meglepő volt, amit mondott, hogy azért még így is vannak konfliktusok.
Más kérdés hogy az utak sokkal jobb állapotban vannak, mert az utak nagyrészt gátakon futnak, amit a vízügy tart karban (lévén gátak ugye)
Londonban meg biztosan nagyon fasza, kb 2* ekkora dugókban autóznak a "zemberek" mert a dugódíj természetesen ott sem old meg semmit, pusztán extraprofitot termel a városházának.
Nem tudom hogyan és hányszor írták már le, az autózás nem fog megszűnni a belvárosban (sem) max jönnek az új alternatív erőforrásokal szerelt gépek.
És kerékpározni igenis (és sajnos) életveszély a belvárosban.
Egyrészt a kerékpárosok szabálykövetése finoman szólva hiányos (kedvencem amikor piros lámpánál lelassít, majd "tudatosan" szépen belegyorsít és áthajt (Pannónia utca Szt István krt pl de nem egyedi eset a városban sajnos) vagy a "hihetetlen" "nagy fényerejű" "ketáj" hátsó ledes "villantók" amik este a városban a xenonos fényszórók között gyakorlatilag láthatatlan gyertyasóhajtásoknak is kevés, mindez persze a trendin fityegő antantszíjas bölcsésztáskán, amire csak néha takar a szintén trendi fojtókötélként kötött sálacska vége, ahogy csapkod a menetszélben.
A 80-as évek közepén is életveszély volt betekerni a belvárosba kelet-Budapestről vagy leszaladni a Balatonra, vagy csak készülni egy nagyobb túrára. Ez van.
Vannak kertvárosok, kisvárosok, külvárosok, falvak, vagy kifejezetten turisztikai célok (pl Fertő-tó) esetleg egy kiadós tekerés (Mátra kör) lezárt, és biztosított útvonalon.
Egyébként kurva nagy felelőtlenség, és merészség a városban kerekezni. Igen nyomorékká lehet válni, anélkül hogy a szerencsétlen gépjárművezető bármit is észrevenne (pl busz holtterében előresorolás, majd busz oldalának támaszkodás a'la Deák tér) miközben az a szerencsétlen buszsofőr pszichikailag megy úgy tönkre, hogy élete végéig mehet garázsmesteri szolgálatra.
De hát ki a f@szt érdeke mindez?
Na üdv!
Megyek tekerek egy jót itt a kertvárosban.
Egy troll.

ex-dr. vuk 2011.03.15. 18:25:59

@Forest:
"azért még így is vannak konfliktusok." - ez nem meglepo hanem szuksegszeru: a keresztezodeseket nem toroltek el :D
Londonban van dugo igen, talan emelhetnenek a dijon. Egyebkent a belvarosi forgalom csucsidoben javareszt buszokbol es taxikbol all, akiknek ugye nincs dij.
Londonban nincsenek krekparutak az 1-2 zonaban, es megsem hullanak a kerosok.. (persze idonkent van baleset, de hol nincs? a kerekparutakkal sem lenne kevesebb) Itt igenis osszeengedik a keros az autossal, es MUKODIK! Csodak csodaja, mi?

cso zsi 2011.03.15. 19:10:09

@vuk_: "(gondolom akkor nem volt jarda, hanem mindenki osszevissza kolbaszolt az uton)."
Mivel nem Szegedről, hanem az akkor már Budapest nevű világvárosról van szó, citálok neked pár képet a Criticalmassról, nehogy elfogultsággal vádolj:
criticalmass.hu/node/3599#mutasd-a-kepeket

ex-dr. vuk 2011.03.15. 19:13:43

@cso zsi: ertem. nem tudom te mit latsz a kepeken, de en mindenfele lofralo gyalogosokat.

cso zsi 2011.03.15. 19:18:52

@David Bowman: Amszterdamban van ilyen. A gyalogos esélye az átkelésre pont olyan, mintha itt a Rákóczi úton vágnál neki tilos helyen.
Vagy csak lecsengetnek, vagy fellöknek.

cso zsi 2011.03.15. 19:21:03

@vuk_: Azért a járdákig eljutottál, ugye?

GG81 2011.03.15. 20:32:53

@vuk_: a londoni vidéki trollkodó! gratulálok, hogy nagymadjarként szítod távolitthonról újra a hangulatot. öregem, gyere haza madjarkodni, ne onnétró' legyen nagy a szájad, ha egyáltalán télleg kint-e vagy!

kiváltképp nagyon tetszett az az 5perces hírblokk egy múltheti esti híradóban, ahol a gerinces kerékpárhuszár az öreg nénit sodorta el és bocsánatkérés és segítségnyújtás nélkül továbbállt, miközben szidta a gyalogost! a néni meg kezét törte darabokra!!
el is kapták a gázolót, szerencsére falun történt így rendszám sem kellett a dologhoz.

szóval előbb legyél itthon, légy tisztában a helyi dolgokkal, akkor okoskodj, ne távolról a távoli dolgok működését akard már bevezetni másokkal... gyere mutatsd meg, ne távolról dirigálj!

a világlátásra buzdításodat itt törném le, sok külföldi tapasztalatom van, sok témának utánajárok interneten. pl. a német rendőrök nem restek a világítás elégtelen fényereje miatt megcseszni a bringásaikat.
de tudjuk, az állítólagos londonban a biciGlisnek mindent lehet, haha!

Hagrid 2011.03.15. 20:33:43

Szerintem meg a fővárosban sok autós és biciklis is bunkó...

GG81 2011.03.15. 20:38:26

@David Bowman: hagyd, ők a nagy kerekagyasok! :-D

vicces, hogy rögtön trollozni kezdenek, ha nem velük egyetértően írsz, ha rávilágítasz az árnyoldalokra... bringázhatsz az év minden napján, troll leszel... vicces.
mint ahogy erről a vidéki londoni srácra ugyanúgy ráillik a troll kategória, mert egy olyan szabályrendszert és rendszert hivatkozik állandóan, ami nem az itthoni és szerinte egy másik országban tapasztalható dolgok rögtön alkalmazhatóak is... mi ez, ha nem értetlen trollkodás? a magyar helyzetet oldja meg itthon, tegyen érte, ne csak távolról szövegeljen állandóan.

GG81 2011.03.15. 20:39:37

@Mikrobi: jön a tavasz és közeleg a beígért rendőri fokozott bringás ellenőrzés! lesz nemulass a kivilágítatlan és féktelen elvakultaknak! :-DDD

cassander 2011.03.15. 21:33:15

2011. március 4-től látogatható a Freecikli Vác - A kerékpár kultúrtörténete című kiállítás.

A járda pedig a gyalogosoké.

jelentéktelen alak 2011.03.15. 21:43:21

@GG81: Van pár érdekes dolog, amit vagy nem szeretnek észre venni egyesek, vagy kicsavarják a jelentőségét a dolognak.

Van, hogy elsodor egy-egy gyalogost a biciklis és bunkó módon ott hagyja. Téged olvasva azt kell feltételeznem, hogy cserben hagyásos autós gázolás sosem fordul elő.

Igazad van, túl sok biciklis nem törődik a legelemibb KRESZ szabállyal sem. Ha jó értelek, akkor minden autót vezető maradéktalanul betartja az összes KRESZ rendelkezést.

Valóban a szabályok "rugalmas értelmezése", nem csak magyar jelenség. Más mértékben és más tünetekkel, de minden országban megfigyelhető. Valami oka mégis lehet, hogy egyes helyeken ez flusztrációt okoz és ilyen ostoba kirohanásokra vezet, másutt meg működik a rendszer és bár nem apróbb konfliktusokkal, megférnek az utakon a közlekedők.

Ha Te annyira okos vagy, hogy mindent tudsz és mindent Magyarországról tudsz jobban, akkor azt mond meg, hogy Magyarországon miért nem tud az működni, ami egy civilizált helyen képes? Biztos, csak a biciklisek miatt? :-)

Mayhem 2011.03.15. 22:37:28

@David Bowman: Látom sajnos nem jutott át. Pont azt szerettem volna mondani ezzel a hsz-sal, hogy csont hülyeség személyes sérelmekre általános érvényű szabályokat alapozni. A te Margit-hidas történetedre éppúgy, mint az én Népligetesemre.

Vegaaa 2011.03.16. 08:29:43

@GG81:
"szóval előbb legyél itthon, légy tisztában a helyi dolgokkal, akkor okoskodj, ne távolról a távoli dolgok működését akard már bevezetni másokkal... gyere mutatsd meg, ne távolról dirigálj!"

"mint ahogy erről a vidéki londoni srácra ugyanúgy ráillik a troll kategória, mert egy olyan szabályrendszert és rendszert hivatkozik állandóan, ami nem az itthoni és szerinte egy másik országban tapasztalható dolgok rögtön alkalmazhatóak is... mi ez, ha nem értetlen trollkodás? a magyar helyzetet oldja meg itthon, tegyen érte, ne csak távolról szövegeljen állandóan."

itthon sem tájidegen az, amiröl ö beszél:
picasaweb.google.com/imre.csullog/MagyarAmszterdamKerekparralKozlekedvenANapfenyVarosaban

de budapesten is találni számos követendő példát.

GG81 2011.03.16. 09:14:11

@jelentéktelen alak: senki nem mondta, hogy csak a biciklisek miatt nem működnek a dolgok... csak épp azt nem veszi a be a gyomor, ha az ökozöld-sötét próbálja magát szentként és sérthetetlenként beállítani... és erre hivatkozva kibújni az épp betartható szabályok alól is.

a másik dolog pedig ami miatt ilyetén írok az az örökös autóellenesség... totális ellenesség. pont egy olyan ember ír erről, aki állítólag angliában él és ahol bp-hez, de szegedhez képest méginkább dübörög a jólét! ott ahol nem országosan van 3millió autó, hanem csak Londonban (kb.)!!! pont az ír a bp-i helyzetről, ami manapság már kimutathatóan is és hivítalosan is ötödével csökkent forgalommal üzemel és elég jól! ezért trollkodás amit csinál a sunyi úr, bárhonnan is írjon, vivát névtelenség és globális internyet!

GG81 2011.03.16. 09:18:31

@Vegaaa: az infrastruktúrát érintő kérdésekben sok helyen lehetne fejlődni, mint ahogy én is saját szememmel láttam nem egy külföldi megvalósítást. de ehhez például az is hozzájön, hogy bécsben a kérós nem volt rest a 2x3 sávos út melletti bringautat használni télen letakarítatlan állapotban sem!!! pedig az úttest tiszta volt, mégis a futárok is inkább nyugisan az autóktól mentesen, a jeges, hólatyakos binga és néhol közös bringagyalogon tekertek, CSODA!

itthol mivan? egyből a nemkötelező ottmenni kitétel és szöveg. de ezt itthon vidéken jól levédték, volt szerencsém látni eztet is. jó széles bringagyalog, táblával, tehát nem lenne kötelező a felfogásuk szerint..., de az úton meg nagyon helyesen piros karikában bicikli!!!

mement 2011.03.16. 09:28:08

@GG81: Az a jo hogy valoszinuleg, se gyalogolni sem bringazni nem szoktal, csak mindenap autozni.

Igy viszont sajnos komolyanvehetetlen minden meglatasod, sut belole az elfogultsag es az erezelmi toltes.

5perc 2011.03.16. 10:09:11

"És a gyalogosokat is be kellene tiltani. Nagyon idegesítő mennyi helyet foglalnak el a járdán a parkolóból és a pofátlanok még a zebrán is időről időre leállítják a forgalmat. Idegesítenek továbbá a megállni tilos, behajtani tilos, stop, elsőbbségadás kötelező, csak mozgássérülteknek fenntartott parkoló, pihenőövezet, útszűkület, előzni tilos, sebesség korlátozó stb táblák. Le a robogóval, a busszal, a villamossal, a trolival, a kukásautóval, a mentővel, tűzoltóval, rendőrrel, teherautóval, záróvonallal, zebrával, díszburkolattal, játszótérrel, sorompóval, kerékbilinccsel, mikuláscsomaggal, közterületessel, babakocsis anyukával...
Ami sík, az úttest és mind az enyém."

ex-dr. vuk 2011.03.16. 10:14:39

@GG81: "ökozöld-sötét próbálja magát szentként és sérthetetlenként beállítani... és erre hivatkozva kibújni az épp betartható szabályok alól is"

Te mi a francrol beszelsz? Ilyet en veletlenul sem irtam... Arrol irt par barom feljebb, hogy "tilcsukkiabiciklit", mert nem lehet egy feluletre engedni oket az autosokkal. En megcafoltam: de, lehet. itt ez van es mukodik (hogy miert mukodik, azon erdemes elgondolkodni). Hogy ebben mi a trollkodas azt mar nem tudom, de biztos ;)

GG81 2011.03.16. 11:53:44

@mement: dejó, hogy újra tudja valaki miként közlekedem. azt gondolsz, amit akarsz, de trollfőnökkülföldimeglátásai helyett én tudom/látom mi zajlik bp-en...

mement 2011.03.16. 12:08:42

@GG81: `én tudom/látom mi zajlik bp-en... `
nyilvan te vagy az igazsag es a tudas kizarolagosan egyedul hiteles forrasa, mi mind videken lakunk, es csak ugy viccbol irogatunk a temaban.

GG81 2011.03.16. 12:09:01

@vuk_: a trollkodás, süt azokból az írásaidból, amiben egy teljesen távoli rendszert akarsz budapestre értelmezni, teljesen más embereket érintően. mi is a troll, aki qrvára nem az adott problémáról gagyog és azt a maga fura felfogása szerint teszi... hát tessék, dejóneked ott kint vagy szegeden, internet van mindenhol. de ezitten budapest és mivel se szegeden, se londonyban nem a bp-i állapotok vannak, agresszív bringásarcok, tuskó dugótgeneráló autósok... szóval maradj meg csak a meglátásaiddal, meg az önszerveződő forgalomlassító CM-eiddel ott a beteg szigetországban vagy szegeden? ez itt budapest, ahol elárulom, ha nem olvastad volna, megszűntek a dugók (kb.), ahol biciklisták is mondják sokkal odafigyelőbbek lettek az autósok is... ahol az egyetlen gond a qrva városvezetés, ami gerjeszti a 2 tábor közti feszültséget. és az ebből adódó felek hozzáállása... ahol lehet sem használják pl. a működő bringás infrát... keresni kell a bajt, persze...

érdekes, megfigyelhetted volna, hogy vannak azok, akik valamiért elég elutasítóan fejtik ki a véleményüket, hogy a bringa sportszer, meg az erdőbe való... ezekkel komolyan foglalkoznod kéne? itt a fórumon? ugyanmár... elütni nem fog, ha meg dudál, akkor itt budapesten egy lámpánál jószerével utoléred és meg tudod beszélni vele a dolgot, csakmint londonban vagy szegeden?
én legalábbis így építem a kapcsolatokat és teszek a bringás-autós kapcsolatokért. rámdudál, mert tökszabályosan az úttesten tekerek, beérem, megáll mellette, majd normál hangon megkérdez mi van? a normális hangvételt veszi, de ajánlja a járdát, mondtam neki nem működik... az meg, hogy az önkormi baszott megépíteni a kihalt részen gyorsforgalmi mellett a bringautat... hát elég szomorú, de addig egy úttesten maradunk. és talán ez a taxis már nem fog másik bringásra rádudálni, mert tudja nem csesztetésből mennek ott az úton.

szóval élj ott ahol mondod, és írj onnan, ahonnan jónak látod mondani... de valahogy nem bp-ről és a normális módú helyzetrendezésről szólnak trollkodó agresszív megnyílvánulásaid... mint ahogy fel sem fogtad, milyen qrva nagy szerencséd van, hogy ahol ti tarjátok fel a forgalmat ott nem hajtanak be közétek!

GG81 2011.03.16. 12:12:42

@mement: sunyi kollégátok megaztán különösképpen...
mint ahogy azt is tudjátok mivel közlekedem, melyik nap mivel.
az igazság bajnokai-e vagytok? a saját igazságotokéé-e??? ugyanmár, ha soxor a kreszt objektív értelmezni sem tudjátok vagy direkt nem akarjátok, akkor hogyan hessegessem el a szubjektív felhőtöket? sehogy.
szélesítsd a látóköröd, csodákra képes, ha más aspektusból is megfigyelsz egy ugyanazon dolgot, pl. a közlekedést magát.

ex-dr. vuk 2011.03.16. 12:33:18

@GG81: nem ertetted amit irtam, viszont legalabb megtalaltad a valaszt: pont azert nem mukodik (veszelyes) az uton tekeres ott, mert tuskok az autosok es a biciklisek. Szoval mindenki nezzen magaba, hogy az-e ;)
Ennyi lett volna a lenyeg, koszonom :)

(mellesleg, aki raddudal amikor szabalyosan kozlekedesz, azzal az esetek 80-90%-aban nem lehet megbeszelni szep szoval semmit - tapasztalat)

mement 2011.03.16. 12:57:31

@GG81:`szélesítsd a látóköröd, csodákra képes, ha más aspektusból is megfigyelsz egy ugyanazon dolgot, pl. a közlekedést magát.`

:DDD. Ez a te szadbol kulonosen vicces

oliba 2011.03.16. 13:01:11

Szabályok:

1. GG81-nek mindig igaza van
2. Aki nem ért vele egyet az TROLL
3. vissza az 1. ponthoz

GG81 2011.03.16. 13:03:06

@vuk_: és ez pont egy taxis volt, mégis sikerült. lehet meg sem próbáljátok, vagy pumpával hadonászva közelítitek, mert akkor tényleg nem akar beszélgetni, megérteni a globális sux helyzetet pedig még különben.

fos a helyzet, ahogy fentről egymásnak ugrasszák a feleket, de ahogy te talán megértetted vagy nemtudom!?... azzal, hogy a kerékpáros illegál provokál az utakon, azzal nem a politikusokat fogja jobb belátásra bírni, hanem csak növeli a szakadékot az autós és bringás között. persze-persze lehet mondani, hogy nincs ilyen-olyan, de mégis van... az évi 2 CM-et, megrendezve, biztosítva, figyelemfelhívásra tökéletesen ki lehet bírni, tervezhető is. a többi 363 napon pedig marad az alsóbb szinten a megbeszélés, a helyzetek kölcsönös megoldása úgy, hogy a politkusi szándék, a megosztás ne valósulhasson meg. ehhez kell viszont a széles látókör, mint ahogy autósként és bringásként közlekedve tudj a másik járművel haladó fejével is gondolkozni...

GG81 2011.03.16. 13:05:13

@oliba: érdekes én ezt pont kerekagyasokkal ismerem. :-D

GG81 2011.03.16. 13:07:09

@mement: látom, nehéz kitörnöd a szubjektívitásból.

oliba 2011.03.16. 13:29:32

@GG81: lehet hogy kerekagyasokkal is ez a helyzet csak én elolvastam ezen poszt kommentjeit és látom nem az érvelés az erősséged, inkább a vádaskodás, de mondjuk ez nem csoda sok a hozzád hasonló az országban... további jó anyázást neked pá...:)

ex-dr. vuk 2011.03.16. 13:32:48

@GG81: normalisan kozelitettem mindig. de koszi a feltetelezest, ebbol is latszik a szubjektivitasod.

Sokan az evi 2 CM-et sem birjak ki, az itteni kommentekbol is lathatod. Varos(szar)haziak pedig akarmit csinal a diplomacia jardakra tereli a bringasokat, aminek 2 kovetkezmenye van:
ahol nincs "kerekparut"
- az autos ott is ledudalja az uttestrol
- a biciklis a jardan megy, mert igy szokta meg mashol (gyalogosokkal valo konfliktus)

Igen ezt fent kellene megoldani, de ha ott nem teszik akkor talan fel kene fogni, hogy sokan nem akarnak jardara vezetett bicikliutakon menni (az okokat tudjuk), es emiatt nem kene ledudalni mindenhonnan. El kene viselni, hogy letezik. Sokaknak ez sem megy.

GG81 2011.03.16. 13:43:28

@vuk_: oh, én csak az itt látott autóellenes hozzáállásokból indultam ki.

nem jó következtetés levonás. van olyan hely ahol biztonságosabb valóban a járdán menni, mert gyalog 0 darab!!! és az autók 70 felett nem sodornak el a tükrükkel. demégmielőtt, én ott az úton megyek abban az irányban, mert há' az a szabályos. de sok bringás a járdán, és meg is szoktatták az autósokkal, meg rá is jöttek, hogy jobb nekik ott. mindkettő hibás, aztán rámdudál az úttesten...
de!, hogy miben látszik a szubjektivitásod nekedis... általában minden qrva bringagyalogra fújtok! mééér? főleg, ha vannak tisztán bringaút (KÖTELEZŐ!) szakaszai, ott már simán és jogosan várják el az úttesten közlekedők, hogy iszkirifelasajátinfrára! de egyszerűbb a konfliktust keresni ott néhány elvakult kemény arcnak...

GG81 2011.03.16. 13:46:13

@oliba: a hozzáállás bajnokait az anyagában kerekagyasok kommentjeiben lelheted, menj isten hírével. látom, nehéz lekezelned az érveket, mert há' nem az a tipikus húzódjále, mer' eltiporlak stílust nyomom.
hű vigyázz ezekkel a kijelentésekkel, hozzádhasonlók, meg magukfajta, stb... ojjaj!

ex-dr. vuk 2011.03.16. 13:48:26

@GG81:
"az autók 70 felett nem sodornak el a tükrükkel" - na innentol lehet arrol beszelgetni, hogy ki szabalyos es ki veszelyeztet masokat (oldaltavolsag, ugye).
A bringaut a legtobb helyen tele van repedesekkel, katyukkal, stb, ezenkivul mindn keresztezodesben halalos veszelyben vagy. Te ezt nyilvan nem tudod, mivel nem biciklizel (ez latszik is a hsz-aidbol).

Senki nem keresi a konfliktust, hidd el. A kerosok 99%-a siman el akar jutni A-bol B-be biztonsagosan, gyorsan, stb. Mint barki mas. Na EZT fogd fel.

kevlar · http://haerdekel.blog.hu/ 2011.03.16. 13:56:28

A cím azért elég megtévesztő. Én 2 szer elolvastam a cikket, mire teljesen világos lett hogy nem mostani dologról van szó.

A vitába nem szeretnék beszállni, de akit annyira aggasztanak a baleseti statisztikák, az miért nem támogatja hogy teljesen sétáló övezet legyen a belváros? Se autós, se biciklis, se motoros...Akkor tuti nem lesz baleset. Ja hogy ez nem így megy? Akkor meg próbáljunk meg elférni egymás mellett szerintem. Még szeretni se muszáj a másikat, csak elférni mellette. Bár tudományos tény hogy tovább élsz ha nem húzod fel magad 5 percenként a közlekedésen, csak közlekedsz.

ex-dr. vuk 2011.03.16. 14:06:48

@kevlar:
igen egyebkent en azt sem ertem, hogy olyan esetben miert kell ledudalni a bringast, ha amugy az illeto tokeletesen elfer mellette csak azert, hogy "huzzalmarfelabringagyaszrabazmeg!".

GG81 2011.03.16. 14:15:31

@vuk_: te már csak megint tudod én mivel közlekedem és mennyit.

csak tudod az a baj, hogy a motorizált világban elfelejtettek az emberek tervezni, hogy odaérjenek bárhova is, majd jobban nyomják... észlelheted minden nap.
a bringás ugyanez, ő is el akar jutni A-B-be igen, de ő ha nem is sebességgel, de az akadályokat (pl. piroslámpa, szabályos vonalvezetés) szereti ignorálni, mert el akar jutni... milyen áron jut el a céljához!? ugyanmár. ugyanúgy áthág mindent mint egy autós, csak épp ezért még elismerést is vár, meg védelmet és büntethetetlenséget!

látod, most épp nem a troll lemezt tetted fel, hanem a nem is vagy biciklist, sőt még soha nem is láttam olyant! rádragadt a szigetországi (vagy szegedi) belterjesszaporulat okozta degeneráltság???

GG81 2011.03.16. 14:17:14

@vuk_: amikor tökéletes kerékpár infra van párhuzamosan, amiért a sírás ment és úgy megy az úttesten... akkor dudálják le is a francba!!!
ez olyan, mint az osztott bringagyalog bringás részén flangálókat meg a bringások csillingelik le a picsbe, teljesen jogosan!

mement 2011.03.16. 14:49:02

@GG81: Nem, ezt csak a primtiv barbar parasztok csinaljak.
A normalis, szepen udvariasan kikeruli a gyalogost a gyalogkerekparuton, mert tudja hogy ez csak egy elmebeteg megoldas, es a gyalogosnak nem dolga a jardan azt figyelnie mikor akarjak elutni.
A normalis autos ugyanugy szepen udvariasan kiekruli a bringast es a sebesseget betartva szepen tova halad.

Tokeletes infra meg alig alig van Budapesten, talan az alkotmany utcai bringasav, es meg egy ket ilyen hasonlo megoldas.

De gondolom ugy is az a tokeletes amit te annak mondasz, fuggetlen a gyakorlatol es a valosagtol.

GG81 2011.03.16. 15:49:09

@mement: érdekes, milyen megértő biciGlis, méghogy szépen kikerüli a bringaúton gyaloglót...
öregem értelmezted a mondatod vagy csak az elvakultság süvölt a fejedből??? osztott bringagyalog, bringás részén, ahol 10 méterenként kb. a bringás felfestésre trappol, nemhogy inkább a bácsit a kislánnyal taposná...
egy qrva szó nem volt járdáról itt.

kac-kac, mert az akkor ugyanannyira mérvadó mi szerintetek a használhatatlan. bocsi, de azt nem veszem be, ha a budai bringaúton már 1db gyalogos miatt már nem hajlandó valaki azt használni... mert írták itten.

mement 2011.03.16. 15:59:18

@GG81: jarda az jarda. Akkor is az marad ha telefestik mindenfele sarga piktokal, vagy telekurjak oszlopokkal,vagy atnevezik parkolonak, hogy legyen hova ledobnod a kocsidat.

Ha ennek fontossagat, es az ebben rejlo balesetveszelyt magadtol keptelen vagy atlatni 3 percnyi gondolkozas utan, akkor nincs mirol tovabb beszelgetni valonk, egyszeruen nem vagyunk egszinten.

ex-dr. vuk 2011.03.16. 16:11:39

@GG81: "amikor tökéletes kerékpár infra van párhuzamosan, amiért a sírás ment"

Csak ebben a mondatban tobb hiba van :)
1. A kerekpar infra (az elszeparalt legalabbis) korantsem tokeletes, sot. Nem magyarazom el ujra es ujra, hogy miert. (ha "tokeletes" lenne azon mennenek nem?)
2. Nem akarta senki az jardan vezetett infrat (legalabbis az nem, aki rendszeresen biciklizik)

Ezen kivul pedig egy idealis vilagban nem dudal/csenget le senki senkit. Foleg akkor nem, ha az illeto nincs is utban.

myronman 2011.03.16. 16:21:33

Anyám... hihetetlenek hogy egyesek még régi hírekre is képesek itt trollkodni :-]
Sajnálom ezeket az embereket, bár tudom, hogy nem kellene :D

EgyszerVoltBudánKutyavásár 2011.03.16. 21:22:03

Szia kirk kapitány!

Ez a "huncut" post, különösen az index címlapján megjelenő egyetlen mondat, komolytalanná tette számomra az egyébként színvonalas blog-ot.
Még néhány ilyen, és elpártolok.

ist_76

kevlar · http://haerdekel.blog.hu/ 2011.03.16. 23:56:46

Amúgy nem találjátok viccesnek, hogy lassan 100 komment óta megy a harc?
Miközben egy több mint 80 éves hírről szól a cikk...
Szerintem ez felettébb mókás.:))) Az emberek imádnak vitatkozni. Komolyan, szeretik csinálni, csak senki nem vallja be.

kevlar · http://haerdekel.blog.hu/ 2011.03.17. 00:01:31

@ist76: Ugyan én nem gondolom ennyire radikálisan a dolgot, de szerintem se lenne szerencsés átmenni nagyon hatásvadász irányba. Biztos rengetegen kattintottak, ügyes dolog ez, de szerintem nem szabad feláldozni a látogatottság oltárán a színvonalat. A jó színvonal szolgálja, hogy még később is életképes legyen az oldal, kár lenne pillanatnyi előnyök miatt lemondani erről.

fox7hill 2011.03.18. 16:58:48

Remélhetőleg a történeti alkotmány újbóli bevezetésével ezeket a rendelkezéseket is újra htályba léptetik ! Szerintem csak lóval szabadna a belvárosban közlekedni ! Új szolgáltatásokat, új munkahelyeket teremtene az abrakoló helyek és utcaseprők munkába állitása !

Mon3 2011.03.19. 14:32:28

@fox7hill: "Remélhetőleg a történeti alkotmány újbóli bevezetésével ezeket a rendelkezéseket is újra htályba léptetik !"

A te stílusodban:
Eljön még az idő, amikor a sztálinista, náci tömeggyilkos autósok nürnbergi perét megtartjuk.

noemi89 2011.03.21. 18:22:14

a biciklisek között ugyan olyan sok tuskó van, mint a autóvezetők közt.

Húzzunk bele! 2011.03.22. 05:44:47

@noemi89: Még egy icipicit nőnöd kell és akkor talán lehet eléred a majom szintjét, addig meg tanuld meg és csak szajkózzad magadban, hogy elnefelejtsd!

KÖZLEKEDŐK VANNAK, AKIK EMBEREKBŐL ÁLLNAK!
Olyan mindegy, hogy ma autót vezetek, holnap biciklit, attól még nem leszek egyik se.

krausz2 2011.04.07. 19:53:54

Jézus is gyalog járt! Torgyán mondjon le!
süti beállítások módosítása