Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Dagadó kerekű bicikli drótok nélkül

2011.02.10. 13:21 - kirk kapitány

A világ minden tájáról várja a megrendelőket legújabb termékére, a drót nélküli e-bringára a kanadai Daymak cég. A furcsa, vízi biciklihez hasonlóan dagadó kerekű jármű azért lett wireless, mert a fék, az elektromos motor indítása és a gázadás is távirányítással működik.

Egy híján 2000 USA dollárért, azaz körülbelül 400 ezer forintért már meg lehet rendelni a „Shadow wireless e-bike” nevű sárga biciklit. A kanadai székhelyű mopedgyártó, a Daymak a tavasszal kezdi postázni az elektromos motorral felszerelt járműveket a megrendelőknek.

bic450

A cég a hagyományos termékeinél, a kismotoros dirty bike-nál és a mini choppernél is jóval drágább kategóriába sorolta az új biciklit.

A Shadow sárga vázat és a szokásostól eltérő, széles villát kapott. A jellegzetesnek szánt dizájn főként annak köszönhető, hogy az elektromos motort a kerékbe belülre szerelték, ezért a borítás a tengelynél erősen kikerekedett.

bic451

A bicikli másik jellegzetessége, hogy nincsenek rajta drótok. A motort és a féket elektromos távvezérlő működteti kormányról.

A 26 kilós szerkezet motoros rásegítéssel 36 kmh-s sebességre lenne képes, de végsebességét 32-re (20 mérföld) korlátozták.

A fedett kerékbe helyezték bele a 250 vagy 350 W-os motort, az akkumulátort és a jeladó egységet. A cég tájékoztatója szerint egy töltéssel 20-25 kilométert vitetheti magát a biciklis, de ha csak rásegítésre használja a motort, akkor akár 40 kilométer is belefér.

Címkék: e bike

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr322651516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manmachine · http://nagykrisztian.com 2011.02.10. 15:20:30

Elképzeltem magam előtt, ahogy ezzel megállít a rendőr, és a fék meglétét ellenőrzi...

Amúgy gondolom az itthoni forgalomba hozatalához nem biztos, hogy hozzájárulnának a hatóságok. Még ha a távirányítók működését folyamatosan ellenőrzi is a rendszer és leállítja a motort vész esetén, akkor is lehet balesetveszélyes, ha nem számít rá a tulaj.

qwertzu 2011.02.10. 15:25:17

Zseniális. Ha az adó vagy a vevő egység meghibásodik, kifogy a delej, interferencia lép fel, akkor elmegy a fék. Tajgetosz pozitív.

igazi hős 2011.02.10. 15:49:11

Ment már a tervező telikerekes géppel? Oldalszélben is? Nem véletlen, hogy telikeret csak pályán használnak és az első ott sem az. Hiába nehezebb az első kerék egy hagyományosnál, de egy közepes szél is megtrélfálhatja.
Technikailag viszont izgalmas gép.

A szerelő 2011.02.10. 15:53:36

@qwertzu: feltételezem, hogy távirányító vagy hasonló meghibásodás esetén fokozatosan lefékez az elektronika. én legalábbis így csinálnám. az is megoldható, hogy ha pl. hirtelen lerántod az akku vezetékét, akkor is lefékezzen. nem ördöngősség. jó ötlet, kéne :)

Arilian 2011.02.10. 15:59:03

32re korlátozva, haha. Városi közlekedésre esetleg elmenne, de ahhoz meg rohatt drága, ennek nem lesz piaca. Az elképzelés jó (de nem új, ld. Dongó)

DOOOOOOOOOOOOM! 2011.02.10. 16:05:41

ez mmicsoda egy szarság!

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.02.10. 16:06:01

@manmachine:

Azért csak lenne annyi esze, hogy elgondolkodik a fék miatti csesztetés előtt, hogy vajon mégis hogyan álltál meg. ;-)

JSZs 2011.02.10. 16:35:56

7 komment, 7 fika. Innen szép nyerni! :)

gg630504 · http://gg630504.atw.hu 2011.02.10. 16:46:34

Kevés lámpa és sebességváltó van rajta.

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.10. 17:18:16

@qwertzu: ahogy a légfékes autó is megáll, ha elmegy a levegő, gondolom, ennél is hasonló a helyzet. Ettől függetlenül, ritka nagy baromságnak tűnik a dolog.
Pláne, ha még hozzászámolok némi oldalszelet is... :D

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.10. 17:18:50

@igazi hős: ja, látom, másnak is támadtak ilyen gondolatai... :D

gftamas 2011.02.10. 17:20:29

Kíváncsi lennék a feltaláló arckifejezésére, mikor épp egy komoly lejtőn lefele kifogy a nafta a fékeinek az akkumulátorából.... :)

Netuddki. 2011.02.10. 17:32:12

Ki mondta, hogy kontrafék nincsen rajta?

Amúgy meg baromira ki kell egyensúlyozni az akkukat és a motort ha a kerékben van mert különben üt.
A motornak is +energiájába telik a nehezebb kerék begyorsítása.

"végsebességét 32-re (20 mérföld) korlátozták"
Magyarul ha megszakadsz se tudsz 32-nél többel tekerni. XD

ostvan 2011.02.10. 17:38:30

@gftamas: Alaphelyzetben lejtőn lefelé visszatölt az akkumulátorra, tehát akkor - normál esetben - nem fogyhat ki. Ettől függetlenül lehet műszaki hiba, és a gép leáll, mintha fékeztél volna.
Kérdésem: hogy tölti fel az akkut? Általában rossz egy jármű, ha a rugózott kerék tömege nagy a többi rész tömegéhez képest=miért van az akku a kerékben, és miért nem az alvázon? Ennyit nem érhet a forma.
Ötletnek nem rossz, de gyakorlatban nem fog elterjedni ebben a formában.

"Can't Stop The Signal..." 2011.02.10. 17:39:20

a kommentekből itélve a kerékpártervezéssel meg kellett volna állni, amikor a kerék is négyszögletes volt...

gftamas 2011.02.10. 17:43:41

Na jó, legyen egy pozitív hangú comment is: szerintem sokkal jobb, mint a napelemes síléc. :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.10. 17:49:42

@"Can't Stop The Signal...": látszik, hogy életedben nem ültél biciklin, ha ezt így, általánosítva ki mered jelenteni. :D

bunkó · http://bunko.blog.hu 2011.02.10. 17:52:13

Kíváncsi lennék, hogy hány bites titkosítású kétirányú adatátvitel van a gáz/fék és a kerék között.
Mert sima rádióvezérléses gyorsítás/fékezés parancsot nem csak a kormányról lehet küldeni, hanem egy autóból vagy egy távolabbi ház ablakából is... az ám a vidám dolog...

dukeekud 2011.02.10. 18:06:04

Jo otlet. Gondolom, az egyszeruseg es kompaktsag volt a lenyeg, mert amugy nem tul celszeru.
Az szerintem is komoly veszely, hogy valakik kivulrol beleavatkozhatnak a rendszerbe. Peldaul fontos ember ilyennel megy a hivatalba, es terroristak elteritik a kerekparjat. :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.10. 18:07:57

@dukeekud: valakik? Nézz utána, a drót nélküli kmórákkal mit művelhet akár csak egy nagyfeszültségű távvezeték is! :((

Avatalján 2011.02.10. 18:23:15

A sok fikázó hülyének: kontrafék van rajta.

mizie 2011.02.10. 18:28:33

A vicc az hogy mind a villa mind a váz filléres vacak, ami hipphopp tönkremegy. simán megéri a 400-at :)

guszti 2011.02.10. 19:03:23

hát ja, ezt valami rongyrázós életmód-, ill. design-blogra kellett volna feltenni, nagyobb sikere lett volna. Az ötlet nem rosz de nem is új, a design viszont ingább érdekes mint hasznos. Itthon is árulnak ilyen hajtást bringa nélkül is - azaz egy speckó felküllőzött első kereket kapsz, jó nagy aggyal, abban van a motor meg az aksi - de nincs telibe fedve a kerék. És sokkal kevesebbért van, igaz nem wireless. Ezt amerikai juppiknak meg nagymamáknak fejlesztették, nem bringásoknak, az tisztán világít. Az a teló is design-elem, ekkora rugózatlan tömeggel úgysem mehetsz bele kisebb kátyúba sem. 28-as kerékkel, sima túravázzal, telók nélkül, negyedennyiért kéne. Apámnak karácsonyra.

Jetstream 2011.02.10. 19:09:32

Ilyen szart el lehet adni???

Illes 2011.02.10. 19:15:00

Az hagyján' hogy szerintem ordenáré-randa, mer' ez szubjektív, de hogy ez a "technikai csoda" első pillantásra is szemet szúróan Tesco minőségű alkatrészből áll, azt nem értem meg ilyen árcimke mellett.

kangep 2011.02.10. 19:25:04

az csak engem zavar, hogy a hajtott kerék az első? :D

atila68 (törölt) 2011.02.10. 19:26:05

Tegnap a TREK oldalán összeraktam magamnak egy országúti vasat, visszafogtam magam, 5800 Dollárnál állt meg.
Én megértem, hogy ez esetben költséghatékonyságra törekedtek, de ez a kínai dzsunka dizájn űbergáz.

26 kg.
Ahm....
Egy teszkó vas is megáll olyan 14 kg magasságában, ergo jó eséllyel az első kerék legalább(!) 12 kg.
Próbálj meg vele kanyarodni 20 km/óra felett.

dukeekud 2011.02.10. 20:38:14

@kangep:"az csak engem zavar, hogy a hajtott kerék az első? :D "

Szerintem egy elektromos biciklinel nincs kulonosebb jelentosege, hogy elso vagy a hatso kereket hajtjak meg. Igy valoszinuleg egyszerubbb a szerkezet, mert ha a hatson lenne a motor, akkor azt meg osszekene hangolni, a tekeressel is, igy meg teljesen fuggetlen a ketto.

igazi hős 2011.02.10. 21:49:21

@kangep: Összkerekes, nem érted? Sőt összkerekes hibrid, ezzel mindent el lehet adni!
Egész mást azt mondani, hogy egy sötétkék, hátsókerék hajtású kabrióval jöttem, mint azt hogy idebringáztam. :-)

k_attila78 2011.02.11. 09:04:31

de a szemét rohadt biciklis ezzel is átmegy a piroson...:)

pudliho 2011.02.14. 21:13:43

@dukeekud: "Szerintem egy elektromos biciklinel nincs kulonosebb jelentosege, hogy elso vagy a hatso kereket hajtjak meg"

Szerinted, a net meg tele van kitört első villás elektromos drótszamarak képeivel :-)
jobb az ha hátul van hidd el

atila68 (törölt) 2011.02.15. 06:23:42

@dukeekud:
Te el tudod képzelni, hogy az autód hátsó kerekeit benzinmotor hajtsa, az elsőket pedig elektromos?
Oké, el tudod képzelni, de, hogy ez a stabilitást nem növeli, ahogy a legalább 12 kilós első kerék az is biztos.

igazi hős 2011.02.15. 09:07:18

@atila68: A stabilitást épp hogy növeli, mert alacsonyabbra kerül a súlypont, ellenben a rugózási kényelmet erősen rontja a nagy tömegű kerék. Egyébként autónál épp fordítva szokás: elöl hajt a belső égésű motor, hátulra jut az elektromos. Ez így logikus több szempontból: inkább húzni kell a kasztnit, mint tolni és az elektromotornak mindegy hol van, míg a kardánnak a nagy tömege miatt érezhető a vesztesége.

GrenAbla 2011.02.15. 11:38:55

Ez de undorító. :) Ráadásul filléres szar váz, gagyi rugóstag, moslék villa. Mégis, mit gondoltak ezek a szerencsétlenek? :) Lol. 400k-ért... Muhahha. Kínai szar.

atila68 (törölt) 2011.02.17. 11:33:03

@igazi hős:

"rugózási kényelem" alatt nem tudom mit értesz, de javaslom vedd figyelembe a giroszkóp hatást, valamint a tehetetlenségi erőt.

Vagy csak nézz ki egy kellően kanyargós enyhén lejtős útszakaszt,
amin egy 12 kg-os hátizsákkal terhelten olyan 25 km/órás tempóban a biztonságérzeted megingása nélkül végig tudsz kanyarogni,
aztán szerelj a bringádra elsőkerék-táska-csomagtartót, és tegyél bele mindkét zsebbe egy hat-hat kg-os zsákot homokkal töltve,
majd próbálj meg ugyanazzal a tempóval végigmenni.

Szépen kérlek, kesztyű-térd-könyökvédő-sisak nélkül ne kezdj bele.

igazi hős 2011.02.17. 14:55:40

@atila68: 1. A stabilitás és a kormányozhatóság két külön dolog.
2. A giroszkóp éppenséggel nagyon stabil, hisz minél gyorsabban forog, annál inkább ellenáll a kitérítésnek. Viszont nagyon rosszul kormányozható, pont mert merőlegesen kitér.
3. Egy hagyományos kerék szinte teljes tömege a kerületen helyezkedik el, míg ennél a többlet tömeg (elsősorban a motor) erősen középre van helyezve. Azaz a perdülete messze nem nő annyival, mint a tömege (amire a 12 kilót túlzásnak tartom, nem ólomakku van benne).

laci4 2012.02.19. 15:41:48

valahogy nem tudom elképzelni hogy tele van a kocsma előtti tároló wifis biciklikkel
süti beállítások módosítása