Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Kompromisszummentes választási bicikliút Dunakeszin

2010.10.14. 15:11 - kirk kapitány

Eljött az önkormányzati választás ideje Dunakeszin is. A közelgő eseményről egy méltó infrastrukturális beruházással kívánt megemlékezni a városvezetés, még időben, néhány héttel a kitűzött dátum előtt.

A választók számára jól látható infrastruktúra pedig nem lehetett más, mint egy, az egyik főutcában húzódó aszfaltcsík, a kerékpárút. Az választásra természetesen nem fejeződött be az építkezés, az aszfaltozás az egyik helyi olvasónk szerint még a napokban is tart.

A rapid választási kerékpárút, amelynek terveiről az egyik fővárosi biciklisszervezet is hiába mondta el a véleményét, örök mementóként szolgálhat a lakóknak, akik elől eltűnt a fű.

bic450
Ilyen volt (a távolban a fűben az elektromos doboz)
 
bic451
Ilyen lett

117 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr422371737

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fideszes gyereknap és pornó a focipályán (videó, 18+) 2010.10.14. 21:18:35

Mire jó egy szép sportpálya, mint amilyen a Dunakeszi Kinizsi? Például egy párt kampányidőszakban tarthat benne gyereknapot, mint egy hónapja történt (a képen). Azt most ne feszegessük, hogy mennyire lehetett pártsemleges a három hónappal azelőtt törté...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xmas 2010.10.14. 15:24:56

Legalább a névelőket tiszteljétek, ha a gyalogosokat nem is...
"Eljött az önkormányzati..."

Nem mellékesen a "litűzött" az inkább legyen "kitűzött".

lolperec 2010.10.14. 15:47:52

fú de rútul nézett ki fűvel, éjjen a zaszfaltcsik!
elég ződ biciklivel közlekedni, nemkell fü! ^^

...Ahoj... 2010.10.14. 15:49:22

Aztakurva... Azért ez morbid.
Úgy látom kisforgalmú az az út, ott nem lehetne bicajozni, vagy az utat kiszélesíteni kb 2 méterrel aztán már el lehetne férni ott bringával

...Ahoj... 2010.10.14. 15:50:11

a telekomos dobozt jól látom hogy ott fog maradni?

Ezt már csak a körforgalom közepén felejtett oszloppal lehet überelni :)

OkoskaTo:rp 2010.10.14. 15:50:38

@Xmas: Ha már nyelvtanfasiszta akarsz lenni, tegyél felkiáltójelet a felszólító mondat végére! :o)

szajkó 2010.10.14. 15:52:32

Nem tudja valaki, hogy megépült-e már a Váci út folytatásában a 2-es főút mentén a kerékpárút Szilas-pataktól Dunakeszire?

bocivitéz 2010.10.14. 15:53:17

A "nem forgalmas" út a dunakeszi Fóti út. A város egyik legfontosabb átvezető útja, horror forgalommal. Képtelenség arra bicajjal menni, de még gyalog sem, mert járda sem volt eddig.
Tessék kigóglézni.
A poszt meg szar, kevés információt ad, azt is csúsztatva.

Jó Estét 2010.10.14. 15:55:19

sztem epitsunk bicigliutat a Dunara, hosszaban!!!

Lala77 2010.10.14. 15:55:35

Pont a soron dolgozok az egyik üzletbe. Kicsit eltünt a fű igen. Nagyon kelett ez ide mert itt annyi kerékpáros jár nap mint nap, hogy nem lehet tőlük elférni:) Konkrétan kéthetente ha látok itt valakit biciklivel. Persze ha lesz kerékpárút akkor megnő a számuk nem tudom, majd kiderül utólag, hogy ez kelett-e ide. Meg majd télen lesz ez még izgalmas, mert a parkolóból idáig a fűre lett dobálva a hó, most meg majd a jó kis kerékpárútra lesz rakva:) Már előre is elnézést kérek a bátor téli kerékpárosoktól akik itt fognak közlekedni, de a parkolóból rakni kell a havat valahová, mert az autóval meg kell állni valahol.

ballus 2010.10.14. 15:57:46

Én egy másik városban lakom, a kertvárosi övezetben, és dettó ugyanez van. Csak a kerítésem elől 6 fát vágtak ki. Dühöng az egész sor, mert eddig mi gondoztuk, füvet vágtunk, térköveztünk. Akkor nem jutott eszébe az önkormányzatnak, hogy az az övé, soha senki nem jött levelet szedni, füvet vágni, stb. Most jön a bicikliút, és lám, kártérítés nélkül rombolnak. Indok: önkormányzati tulajdon.

Bioface 2010.10.14. 15:59:46

Ez a bringa út marha szép és hasznos de azt a 2km-et ami a Kavics gyárat kötné össze Dunakeszivel mikor szándékoznak megcsinálni ? Kicsit fontosabb lenne szvsz.

smartdrive 2010.10.14. 16:00:01

nincs ezzel semim gond, a Tour de France is tele van ilyenekkel. elé állítunk egy rendőrt zászlót lengetve, és máris megvan egy új munkahely az egymillióból

ex-dr. vuk 2010.10.14. 16:01:47

Na de most komolyan dunakeszin mekkora forgalom lehet azon az uton, hogy nem fertek el a bringasok?... Nem let volna egyszerubb az utat szelesiteni masfel meterrre, es megmarad a fu?..

cirkuszos 2010.10.14. 16:04:07

@Lala77: Akkor ez ismét egy remek érzékkel, és a helyi érdekek figyelembevételével kivitelezett kerékpárút.

blaB 2010.10.14. 16:05:14

Szar a poszt és kész, bocivitéznek igaza van. Ami sokkal durvább, hogy az útnak a nagy sietségben nem lett alapja, ezért valószínűleg 4 év múlva majd fel kell újítani:)

Bioface 2010.10.14. 16:07:57

@vuk_: Nem az elféréssel van baj, erről az utról lehet fel és lehajtani a M2-re és nem kevés teherautó és egyébb nagy méretü jármű jár itt. Azon felül pedig csúcsidőben (munkába indulás, munkából érkezés) valóban nagyon forgalmas. Ezt most mind a 2 végén körforgalommal próbálják haladósabbá tenni közte bringa úttal. :)

Kazimír 2010.10.14. 16:09:04

@ballus:
A mi kisvárosunkban is folyt hasonló választási beruházás: Parkolókat alakítottak ki az egyik kis mellékutcában. Nem végeztek félmunkát, az biztos.. Az a kisebbik baj, hogy egyirányúsították az utat, de teljes hosszban letarolták a gyönyörű hársfákat is! Ezt nem felejtem el a tervezőnek, a jóváhagyónak, a "városatyáknak"... :(

goobyhill 2010.10.14. 16:09:26

@Jó Estét: hat auto ut mar van "rakpart". Ahelyett, hogy valami setanyt raktak volna oda.

Villeneuve 2010.10.14. 16:09:33

Csak az a szép ződ gyep....az hiányzik nékem...

Amúgy látszik a "horror forgalom" a millió autóval, megannyi bringással.

Felesleges volt, na... de hát választás (ha-ha)volt,kellett a cirkusz meg a kenyér a népnek, hát nesze, most már tekerhetsz....

OftF 2010.10.14. 16:12:39

hehe ha nincs alap, akkor a kis fák gyökerei, ahogy nőnek, majd szépen felpúposítják

dsgpress 2010.10.14. 16:14:55

a poén leginkább az, hogy ha ezen az úton tekersz ki Dunakesziről, a Dunakeszi tábla után rögtön egy kerékpárral behajtani tilos tábla jön veled szembe...

Bioface 2010.10.14. 16:16:46

@dsgpress: Igen, ezt a kerékpár utat máshol is eltudnám képzelni Dunakeszin :)

James May 2010.10.14. 16:17:40

Az a lényeg, hogy valamibe bele lehet kötni! Ez az igazi magyar mentalitás! Nektek tényleg semmi nem jó?
1. Eddig nem volt kerékpárút, a bringások az úton mentek az autók mellett (akár autóban ülsz, akár bringázol, egyiknek se jó, mert veszélyes, lehet szidni a másikat...)
2. Épült kerékpárút - persze azzal meg az a baj, hogy miért éppen akkor és ott, meg egyébként is minek...
További jó fröcsögést, remélem mindenbe bele tudtok kötni és semminek nem fogtok örülni továbbra sem, akár épül valami ebben az országban akár nem...

Deluxe Rebirthedborned 2010.10.14. 16:18:35

Ez is sok nektek, paraszt ökoterroristák (értsd: bringások)

Bioface 2010.10.14. 16:23:39

@James May: Persze lehet építeni de ha már ezt teszik akkor miértnem ésszel. Ez az út perpillanat a semmibe vezet a végén vagy egy lakópark és kb ennyi utána főút van ahol kerékpárral közlekedni TILOS!

Bioface 2010.10.14. 16:25:23

@Deluxe Rebirthedborned: Jah minden bringás ökoterrorista? Miért is ? Akkor minden sofőr gyilkos mert egy valaki elgázolt valakit a zebrán ? Vagy hogy is van ez ? Magyarázd már el nekem IQ huszár , hátha megértem :)

Deluxe Rebirthedborned 2010.10.14. 16:27:15

@Bioface: dehogy magyarázom, hisz már az apád is olyan hülye volt mint a főd

James May 2010.10.14. 16:38:26

@Bioface: Nem kimondottan a konkrét példára gondoltam, mert azt nem ismerem. Nyilván sok mindent lehetne jobban csinálni egy kis odafigyeléssel, ésszel... Engem csak az dühít, hogy egy lényegében jó dologban rögtön mindenki megtalálja a rosszat, amiért aztán le lehet húzni az egészet.
Szóval inkább legyen az a pohár félig tele, mint félig üres...

Bioface 2010.10.14. 16:41:20

@Deluxe Rebirthedborned: Ismerted apámat ? Te voltál akit szájba vert a kocsma előtt ? Akkor emlékszem rád te egy kis buzi vagy ! :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.10.14. 16:41:38

De legalább van.
Úgy látom, a túloldalt már nem fért volna el,azért rakták ide.

Bioface 2010.10.14. 16:42:42

@Bioface: Helyesbítek egy kis senkire, nem akartam megsérteni a buzikat hogy egy ilyent trógert hozzájuk mérek :)

Deluxe Rebirthedborned 2010.10.14. 16:43:51

@Bioface: ismerem apádat, akkora, mint egy kutya ülve és úgy üt mint egy buzi :D

A gonorrea elvitte má'?

DestinyClassSpaceShip 2010.10.14. 16:54:55

Az elektromos doboz helyzete a megfelelő tervezést, a kis zöld sáv kiirtása pedig a hivatalnokok környezet barátságát bizonyítja.

Gratula Dunakeszi Vezetői.

StLui 2010.10.14. 17:00:59

Hólapátolás? azért a bringaút és a parkoló közé elfér az a hó, magam is szoktam lapátolni bőven.
Forgalmas út valóban, lehet pont ezért nem járt erre eddig túl sok bringás.
Lehetett volna jobb helyen is biztos, de Keszi széléről egy nagy lakóparktól, temetőtől, épülő nagyáruháztól lehet befele bringával közlekedni akár vasútállomásig, "belváros" felé, illetve.
Ha szarul lett megéptve, alap nélkül, na azért már egyszer valakinek megszorongathatnák a tökeit, de sajna sosem teszik, ezt soha nem fogom megérteni, soha nincs garancia, sem az útjavításra se semmire, mert ilyenkor jön a válasz a kivitelezőtől, hogy így lett megrendelve :( és igaza van ha tényleg így volt, az olcsóbb így lesz mindíg nagyon drága.

Mon3 2010.10.14. 17:02:58

@Deluxe Rebirthedborned: "Ez is sok nektek, paraszt ökoterroristák (értsd: bringások)"

Minden nézőpont kérdése. Én jogos szabadságharcomat folytatom a gyilkos gépjárművezetők terrorja ellen...
És ha persze egy kicsit sarkosan fogalmazunk, ahogy tőled látjuk, akkor megállapítható, hogy minden gyilkos eszmének meg vannak a maguk zelótái, mint te. És, hogy ki a gyilkos, csak meg kell nézni a statisztikát, hogy hány embert ölt meg a kerékpár, és hányat a személygépkocsi. Ide érts még a tüdőrákosok tömegét is!!!

StLui 2010.10.14. 17:03:28

@DestinyClassSpaceShip: igen ezzel a dobozzal az a probléma amikor valaki nyugiban tekerészik, és nem számít rá, hogy egy ilyen ott lehet középen, ami mellett el lehetne férni, de valjuk be szoktunk azért a bringán "néha" nem csak előre fele figyelni.

dsgpress 2010.10.14. 17:04:53

@James May: nézzétek. már aki a témában szól hozzá...
sokat bringázom arra, én roppant örülök a kerékpár utaknak, és hajrá előre. csak tényleg egy kis körültekintést kellene még belevinni a tervezésbe. ha már Dunakeszi. bringázz ki Pestről a kerékpár úton, és a híd után egyszer csak elfogy. vége. ott jöhetsz rá a 2-es számú főútra, ahol kerékpározni tilos, vagy fordulhatsz vissza.(láttam már apukát gyerekkel ezen az úton) ez ugyan ez. megjegyzem Dunakeszi után ismét van kerékpárút, Szobig. Tehát csak van valami hiányérzete az embernek Dunakeszin na.

redford 2010.10.14. 17:05:19

Ez a tetves mocskos Dunakeszi önkormanyzat csak a választás előtt volt képes valamit építeni. Addig csak a szájtépés ment.

aa/szvszl 2010.10.14. 17:05:20

csak én érzem rosszul, hogy a poszt is arról szól, hogy senki, még a biciklisek sem szerettek volna a szép zöld gyep helyére egy bicikliutat? felesleges ökoterroristázni. nekem legalábbis nem tetszik, és sajnálom, pedig járok arra bringával.

Silent Bob 2010.10.14. 17:09:22

@aa.: Eddig szerintem te vagy az egyetlen, aki tud olvasni. :)

Anti Anyag (törölt) 2010.10.14. 17:10:25

Azt a szekrényt nyugodtan át lehetett volna helyezni, még hely is van, érdekes, hogy inkább kiszélesítették ott a kerékpárutat.

Kerékpárút minden településre kell, Dunakeszire különösen. Ezt autósként mondom, aki kerékpározik is.

Mon3 2010.10.14. 17:10:37

A dobozra vissztérve: Sok helyen látni, hogy a kerékpár út közepére oszlopot telepítettek, hogy az autóval ne tudjanak behejtani az útra.

Az eredmény fantasztikus! A bringás fennakad, mint karányonyfán a dísz. Az autós meg röhögve fel tud parkolni oldalról a brigaútra, mert onnan semmi sem akadályozza.

Törvénybe iktatnám, hogy kerékpáros szakértők nélkül ne lehessen építési engedélyt kiadni bringaútra.

Deluxe Rebirthedborned 2010.10.14. 17:13:24

@Mon3: weheheheh

Mi a tök az, hogy "kerékpáros szakértő"?
Mit tud az? Hol lehet ilyen szakértővé válni?

Muahhhhahahahaa

Niro 2010.10.14. 17:13:31

Egyébként nyertek ezzel? :D

balazst 2010.10.14. 17:20:53

Bár a képeken nem látszik, de elég forgalmas ez az út. Hogy hova fog vezetni, azt viszont nem tudom, miután a folytatása Fóton lenne, ahol egy méter kerékpárút sincs.

Pash 2010.10.14. 17:25:51

@Villeneuve: Ne a kép alapján próbáld megmondani mekkora a forgalom. Csinálok én neked a körútról is olyan képet hogy nincs rajta csak egy-két autó. Akkor már ott sincs horror forgalom? Ez az útvonal mint ahogy előttem már elmondták elég nagy forgalmat bonyolít, de leginkább csúcsidőben. Gondolom a képeket nem akkor csinálták, de nekem elhiheted, hogy sok kocsi és teherautó jár arra (én is).

ex-dr. vuk 2010.10.14. 17:31:41

@Anti Anyag:

autoskent nyilvan ezt mondod :D

en kerekparoskent azt mondom, hogy kerekparut kulteruletre kell (de oda nagyon), varosba egyaltalan nem.

Pash 2010.10.14. 17:33:52

@Niro: attól függ kire gondolsz, a polgármester független jobbos volt de nem volt elég jobbos a fidesznek, ezért indítottak ellene egy fideszes jelöltet aki nyert is. A testület eddig is fideszes többségű volt, mostmeg méginkább az lett.

Edd China 2010.10.14. 17:36:09

Kiváló munka, tökéletes helyen és időben megvalósítva! Igazi hungarikum!

bbelizar 2010.10.14. 17:37:46

Gödön lakom (Dunakeszi mellett), sokat bringázom, Dunakeszi önkormányzatáról pedig nagyon rossz a véleményem.
UGYANIS: Dunakeszi északi végétől Szobig (kb. 60 km.) egészen kultúrált bicikli út van, amihez csak egy 5 km-es szakaszt kéne hozzátenni, hogy a Megyeri hídon keresztül a Duna bal- és jobbpartján futó bicikliutak egy rendszert alkossanak. Erre a gazdagnak mondható Dunakeszi évek óta nem képes. Talán az új vezetés ...

reklámügynök 2010.10.14. 17:38:32

@blaB: vagy olyan lesz mint Kápmegyeren a Külső Szilágyi mellet kerékpárútnak kijelölt járda. 10 m-ként keresztberepedve.

Reggie 2010.10.14. 17:40:55

@Deluxe Rebirthedborned: biztos olyan szakerto akinek van kerekparja (is). en pl kerekparos mernok vagyok, mert van kerekparom es mernok is vagyok. igy keszul ez:)

kingprezident 2010.10.14. 17:43:32

@Lala77: néha bújjál ki a boltodból. én itt lakom a fóti úton, kocsival alig lehet haladni a sok bicajos miatt, és ha a gyerekkel megyek tekerni halálfélelmem van a kamionok miatt.. ez a bicajút maga a megváltás..

reklámügynök 2010.10.14. 17:58:23

Ennek a bringaútnak semmi értelme. Ha már annyira propagálják a bringával melóba járást (www.bringazzmunkaba.hu), igazán utána nézhettek volna, hogy hányan járnak Dunakesziről Fótra, vagy Fótról Dunakeszire dolgozni. Más: Vác irányából érkezve bringával két úton folytathatjuk (folytathatnánk) utunkat Budapest felé, de mindkét úton van egy kis "hiány". A régi 2-esről már szó esett, a másik pedig ami reptér mellett (Pálya út) fut végig D.keszi alsón elfogy és Káposztáson folytatódik a járdán. D.keszi alsó és Kápmegyer között nem egy életbiztosítás a bringázás, bár korántsem annyira hosszú mint a 2-es, ahová ugye csak szabálytalanul lehet behajtani. De ez utóbbit talán kilehetett volna hozni ebből a lóvéból amiből a fótit.

Mon3 2010.10.14. 18:02:22

@Pash: "független jobbos volt de nem volt elég jobbos a fidesznek"

Hátha neked Kecskeméti elvtárs jobbos volt, akkor te a Kádár János Társaság tagja lehetsz...

Villeneuve 2010.10.14. 18:24:44

@Pash: Persze, adom a dolgot, lehet, hogy nem péntek délután volt, de azért ez nem egy Hungária körút, még szaggatott vonal se látszik, egik oldalon erdő, másikon lakópark.....No meg persze azt sem látom magam előtt, amikor 100-150 bringás vár, hogy "beférjen" a friss, ropogós bicikliútjára...ehelyett majd a nyuggerroller gurul majd rajta a kedd reggeli nagybevásárlás után, bár ne legyen így...

olvasgatok 2010.10.14. 18:35:12

Pash:
Kecskeméthy et. minden volt már, csak jobbos nem. Örülünk, hogy takarodik végre.
A bicikliútnak semmi köze a választáshoz, az új polg. mester nagy fölénnyel nyert (nem biciklizők is szavaztak rá bőven).

zzz3 2010.10.14. 18:48:57

hát ez valami minősíthetetlen.

Suppiluliumas 2010.10.14. 18:50:12

1. A poszt torzít, mivel csak kis részletet mutat az útból. Távolról sem mindenhol került füves területre az aszfalt. Általában vagy gyalogosok által kitaposott földút vagy betonjárda volt a helyén.
2. Csúcsidőben a Fóti úton nagy a forgalom. Lehetőleg senki se akarja egy 10 m-es szakaszról dél körül készült kép alapján megmondani, hány autó jár erre, főleg aki azt se tudja, Dunakeszi hol van és mekkora település (kedvencem: "Na de most komolyan dunakeszin mekkora forgalom lehet azon az uton").
3. Épp eleget kell kerülgetni a bicikliseket (pl. az út végén lévő temetőbe/-ből igyekvő nagymamákat) ahhoz, hogy a bicikliúttal mindenki jól járjon, aki erre közlekedik (biciklis és autós egyaránt). És lehet, hogy most még így is viszonylag kevés a biciklis az úton, de alighanem lesz forgalomnövelő hatása.
4. Az persze nem vitás, hogy Kecskeméthy egy barom. Az sem, hogy sokkal fontosabb lett volna a 2-es út mentén összekötni Budapestet és Gödöt bicikliúttal. És nem most, a választás előtt, hanem már vagy 10 éve. Arról nem is beszélve, hogy ennél sokkal nagyobb baromságra is költött a választások előtt: pl. a Dunakeszi déli "bejáratánál", a 2-es úton lévő körforgalomba szökőkutat csináltatott. Két benzinkút közé... Na az tényleg totál felesleges volt.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.14. 18:59:55

@bocivitéz: kösz a megerősítést. Írtam egy féloldalt, de ismerve egyik-másik idejáró törzstroll hozzáállását, inkább töröltem.
Pár szóban összefoglalva: nem szokott zavarni a forgalom, simán kimegyek a Fóti útra is (gyk: Rákospalota-Fót közti szakasz). Sokat jártam ezen az úton is, de itt bizony sokszor éreztem kényelmetlenül magam. Az út a forgalomhoz képest szűk, ráadásul helyenként rosszul belátható... Ritka ha ilyet mondok, de ennek az útnak kifejezetten örülök. Még úgy is, hogy azt a kis zöldet feláldozták érte... És hát igen, a posztból árad az elfogultság. :(

Martian (törölt) 2010.10.14. 19:29:47

@Bioface: nem értem, mit bohóckodnak ezekkel a demo-bicajutakkal... jó széles padkás, rendesen leaszfaltozott főút, sárga csík a szélére, azt jónapot.

lionking 2010.10.14. 19:32:32

Ezen az úton járok haza meg el is...
Hát reggel van hogy 5 perc mire ki tudok hajtani rá...
Ennyit a forgalomról..
Kecskeméthy egy gyökér, aki a haveri kör érdekében tett mindent eddig, tehát nem a város érdekében, hanem a közeli barátok megélhetése volt a cél, (persze erősen esélyes, hogy a lové visszafelé is csordogálhatott, bár amilyen primkó ez, még az is lehet, hogy ingyé volt hülye)

wowshit 2010.10.14. 19:42:17

Ekkora hülyeséget ott volt egy szép zöld füves rész erre oda basznak egy bicikli utat.

Lescol 2010.10.14. 19:48:34

"A rapid választási kerékpárút, amelynek terveiről az egyik fővárosi biciklisszervezet is hiába mondta el a véleményét, örök mementóként szolgálhat a lakóknak, akik elől eltűnt a fű."

Azta mennyi okostojás van itt.. mekkora forgalom lehet ésatöbbi..

Nos van autóforgalom, nem kicsi. Elég ahhoz, hogy jó legyen a bicikliút. Mindenki azon sír, hogy nincs itthon elég bicikliút. Most már javult a helyzet. Mit kell ezen is megint sírni. Én minden nap erre jövök haza gyalog és tohadtul jó dolog, nem a kocsik között szlalomozni, vagy nyakig sárosan hazaérni esőben.

Az a "fű" meg alig egy 20 méteres szakaszon van. Örülni kellene nem fikázni majmok.

Lescol 2010.10.14. 19:49:18

@Suppiluliumas: Köszönöm, jól leírtad a lényeget. Aki nem itt lakik, és nem tudja, mi a szarért fikázza le?

Lescol 2010.10.14. 19:57:03

@Bioface: Lakópark te barom, ahol kb. 2000+ ember lakik. Főleg fiatalok gyerekekkel. Sétáltassad vagy biciklizzél te a gyerekeddel a kocsik között, vagy a széttöredezett járdán, a sárban ha be akarsz jutni a vonathoz vagy boltba.

Polgmest egy igazi barom volt, ez tény, a bicikliút meg akkor is kellett és végre valami jó történik.

Suppiluliumas 2010.10.14. 20:11:44

@Lescol: Talán ez életforma nála...

Perillustris 2010.10.14. 20:37:20

@Lescol: Ráadásul még csak nem is lakópark, hanem egyszerű társasházak vannak ott.

zozo6296 2010.10.14. 20:44:03

Hát én erre már tényleg nem tudok semmit mondani...............

ElfRoland 2010.10.14. 20:51:05

Én is ott lakom.
A "horror" forgalmat a kerékpárút nem oldja meg.
A kerékpárút egyik vége után keskenyebb a másik vége után gyorsabb forgalmú úton kell továbbmennie a kerékpárosnak.. a "horror" forgalomban.
Szóval ha a kerékpáros élve eljut idáig akkor már ezt a szakaszt is túlélné. Most persze lesz egy pár kereszteződés ahol nem várt irányból fog jönni a kerékpáros elsőbbsége biztos tudatában aztán vagy meg kapja vagy sem...
Az építés célja EU-s kerékpárút pénzből járda építése és ezt csak úgy lehet ha némi kerékpáros izé is épül. Illetve elég ha az épülő járdát kitáblázzák gyalog-kerékpárútnak.

ElfRoland 2010.10.14. 20:53:41

A pöst-keszi bringaútról eg ennyi infó van:
img1.tar.hu/elfroland/img/84618854.jpg#3

Röviden: egyszer majd talán, de a terv már kész.

Rot 2010.10.14. 20:56:06

Ki volt a tervező?
Ki volt a műszaki ellenőr?
Ki vette át az elkészült munkát az önkormányzattól?
Mindet kirúgni azonnal, szakmagyakorlástól eltiltani, zsákbavarrva Dunába dobni...
Balkánország vagyunk...

ZöldMarci 2010.10.14. 21:23:49

Dunakeszin nemcsak a bicikliút érdekes. Pornófilm-forgatásra is kiadták a focipályát. A sport ugye...

piroslapok.blog.hu/2010/10/02/fideszes_gyereknap_es_porno_a_focipalyan

Hajnoca79 2010.10.14. 21:24:12

Igazából ezt nem a bringások fogják használni! ... hanem a kismamik, akik eddig a forgalmas út mellett voltak kénytelenek tolni a babakocsit vagy a gyerekkel kézen fogva eljutni pl. a gyerekorvosi rendelőbe.
De nem kell ehhez kismamának lenni csak egy embernek akinek kedve van sétálni valahol, de eddig nem volt járda amin ezt megtehette volna.
... vagy ha volt, akkor annak a minőségét hagyjuk, mert én, aki nem értek a betonozáshoz különbet csináltam volna, ha kellett volna.
Dunai kavicsok helyett 'sziklák" voltak benne vagy éppen olyan mértékben fel/össze volt töredezve, hogy a gyereket az alvásból a babakocsiban szinte a leglassabb tempóban is felráztad.:-(
Én azért örülök, mert így a házunk előtt végre (Fóti út M2 felőli részén lakunk) lesz egy 'normális" járda - még ha azt bicikliútnak is nevezik - amin végre a gyerek nyugodtan megtanulhat bringázni és nem azon kell fáradoznom, hogy fel ne boruljon, orra ne essen a kátyúktól vagy éppen a nem létező járdától és a homokban tekerjen tovább.

Amúgy tényleg horror a forgalom. Hajnali 5-től este 7-8-ig tutira van rajta 'erős" átmenő forgalom.

Egy évvel ezelőtt (Okt. 8.) este 8-kor a hatalmas fenyőfának csapódott egy autó. A benne ülő lány életét vesztette.

inforadio.hu/hir/belfold/hir-307988
fmh.hu/belfoldi/20091009_halalos_baleset_dunakeszinel
automenedzser.hu/nagyitas/20091009_romma_tort_toyota_nagyitas.aspx

... Néhány pár perccel hamarabb még anyukák a gyerekeikkel sétáltak ott a 'járdán" az út testtől kb. 1,5 méterre.

bbelizar 2010.10.14. 21:33:38

@ElfRoland: Végül is nem rossz, de, hogy a JET kúttól hogy jut el az ember a Megyeri hídra, az továbbra is rejtély - és igazából ez a gázos szakasz.

eszdé 2010.10.14. 21:39:28

Pár apróság:

A Fóti út Dunakeszi egyik legveszélyesebb útja, a forgalom hatalmas, az út nem túl széles, mellette nagy árok van sok helyen, ezért kerékpársáv nem lett volna jó. Nem is értem hogy bringás szervezetek miért imádják a kerékpársávot, amire csak ráparkolnak az autósok. 3 gyerekem van, együtt bringázunk. Még gyerekülés és utánfutó a helyük, de idővel maguk fognak tekerni. Oda nem mennék velük kerékpársávra. Az utánfutóval sem nyerő a kerékpársáv, pl. Andrássy úton rendszerint beszorulunk egy-egy autó mellé, vagy a Műegyetem előtti sikátorban is szét kellett szedni...
Fű valóban csak a képen és 1-2 helyen volt, a legtöbb helyen járda volt vagy csak kitaposott sár. A kerékpárút elvben átvezet már sok éve Fótra a temetőtől, ott épül egy teszkó, ott a temető és valóban több lakótelep is nőtt oda pár éve. A kerékpárút vásik vége egyenlőre a híd lesz, ahol vasútállomás is van,illetve majdnem innen indul a már említett kerékpárút Káposztás felé (gyorsan megcsinálták a járdára ugratós poént is, már fel lehet menni a kerékpárút végén, meg Káposztáson is megoldották az ugratót a kishídnál). Jelenleg csak kis utcákon keresztül lehetett ezt az útvonalat megtenni, de csak nagy kerülőkkel és sok esetben nagy emelkedőkkel is (a Rákóczi út sem bringabarát).
33 éve élek Keszin, nem kérdés hogy szükség volt erre, bár valóban választás szaga van, nem kicsit. Nagyon :-) (a piros ovi előtt 25 évig nem épült járda, hopp, most lett - igaz a zebráig csak kimaradt 5 méter - majd 4 év múlva is kell valamit építeni (most a két szökőkút kellett még a körforgalmakba, mint egy falat kenyér...biztos a bringaút alapjából vették el a betont hozzá)
Valóban szégyen, hogy Bp-re nem lehet biztonságosan átjutni, de állítólag(!) az is készülni fog hamarosan.
Megjegyzendő hogy Szentendrére sem lehet kijutni normálisan BP-ről - nesze neked Eurovelo 6-os! Ugyanígy Tahinál is eltűnik a bringaút, minthogy Verőcén sincs meg... tehát máshol is van lemaradás.
Dunakeszin belül egyébként is alig van kerékpárút, állítólag most épülni fog a 2-es mellett legalább a városon belül.

A volt polgármester valóban hernyó volt, de félek ez most sem lesz jobb. Tavasszal volt Sződligeten élő biciklis rekordkísérlet, de csak ott derült ki hogy a Fidesz jelöltjei szervezék, és utólag hallottam a médiában hogy miért vagy mi ellen voltunk ott... érdekes mi csak bringázni mentünk... szóval szerintem Dióssy is csak kampánycélra használja a bringásokat, én legalábbis még sosem láttam bringázni, pedig ezt terjeszti magáról!

Mindezek azért fájnak nagyon, mert Dunakeszi az ország egyik leggazdagabb települése, mégsem látszik semmi belőle... csak hogy a tőzeglápra terjeszkedik a madarasteszkó.

Érintetteknek: most szombaton lesz valami közös bringázás a Dk. Művháztól Vácra 11-kor: ducikli.hu tud róla valaki valamit? Itt sem deül ki hogy ki szervezi.. ez is Fideszes?

ave 2010.10.14. 21:44:55

Lala77,
Nem kell izgulni a ho miatt. A bicikliutrol pont a parkolo autokra lesz atszorva, szoval ezen ne aggodj. "Mert parkolni kell" - na persze, irasd bele az alkotmanyba

eszdé 2010.10.14. 21:46:21

@bbelizar:
1: a Volt Opel szalonnál a sáron át a Lidl-ig. Onnan vagy az aszfalton (forgalom erős), vagy mellette a sárban ill. szervizúton a Bauhausig. Onnan a Decathlon mögött Székesdűlőn (földút) át a 2-es melletti bringaútig
2: a körforgalomban elmégy a szpídi mellett a tőzegtavak felé, ott vagy a szennyvíztelep felé vagy a tavak mellett (földút) elmégy a bányatóhoz, annak bármely oldalán át eljut a Kápmegyeri aluljáró végére, onnan legurulsz az Aquaworldhöz és onnan bringaút, vagy vissza a Decathlon felé szintén bringaúton és utána az 1-es verzió vége....

Korábbban olvastam, ide nagyon igaz:
két pont közt a leghosszabb út: a bicikliút

eszdé 2010.10.14. 21:50:02

parkolni kell
bringázni kell
gyalogolni kell
akkor vigyék a havat a metró aluljáróba...

Egyébként helyi építési szabályzat és az OTÉK határozza meg a parkolás módját, eszerint Dunakeszin lakásonként 1,5-2 parkolóhelyet kell TELKEN BELÜL biztosítani. (üzeleteknek is kell, de ott területarányos) Szóval mi a *****-nak kell közterületen parkolnia ott bárkinek?

Hemü 2010.10.14. 22:02:10

@eszdé: "Nem is értem hogy bringás szervezetek miért imádják a kerékpársávot, amire csak ráparkolnak az autósok."

Hát, ne parkoljanak rá! A sáv a legjobb, mert ott látnak, és nem ütnek el. Kivéve az Andrássyn, ahol berakták a parkoló autók mögé, és évek óta nem bírják megcserélni.
Engem eddig csak kerékpárúton ütöttek el, és volt egy pár necces helyzet, szintén kerékpárúton, pedig sokat járok forgalmas utakon is, pl. Üllői út, de megvolt a Kerepesi-Erzsébet híd tengely és a Róbert Károly is párszor. Ezek az infrák igazából az autóvezetőknek épülnek, mint kerékpármentesítő utak. Ezért mondjuk évek óta hiába, hogy NE épüljön több elválasztott kerékpárút lakott területen, csak megy a PAPAPAPA két kézzel a fülön, mint a reklámban.

pucros 2010.10.14. 22:12:51

Mindig gond, hogy Dunakeszin hol vágjunk keresztül bringával, és szerintem ez most sem lett megoldva.

Nem lehetne inkább valami igazán célratörő utat a Megyeri hídtól a parti korzóig? Az hihetetlen népszerű lenne!

eszdé 2010.10.14. 22:16:20

Ez nem ilyen egyszerű, neked, nekem talán igen.
De: mindhárom gyerekem tud már bringázni, az ikrek 3,5 évesek. Te kimennél velük egy kerékpársávra? Én inkább minden kereszteződésnél megállok...

Dunakeszin egyébként sincs ennek kultúrája (mert eddig nincs kerékpársáv, tehát az autósok és gyalogosok zöme nem tudja hová tenni a sárga csíkot). Itt esetleg kis utcákban lehetne kerékpáros sávokat (akár nyitott sávot) csinálni és csak később forgalmasabb helyeken.

Nem tudom a Káposztásmegyeri bringautat is miért kellett megfúrni, a 2*2 sávos út életveszélyes, a kihalt 5 méter széles (bár kátyús) járdára már a felhajtókat megcsinálták, a kereszteződéseket kifestették bordóra, csak pár tábla kellett volna még. Így se sáv, se út...ragyogó. Én mégy család nélkül sem megyek ki a kétsávosra, hétvégén sem mert félek.

A Fóti út tudtommal egyébként nem is önkormányzati kezelésben van, hiszen országos főút, így a Pest Megyei Állami Közútkezelőt kellene ez ügyben fikázni. (ebből is látszik hogy nem egy kis mellékutca)

Hóprobléma: Dunakeszin éelyi építési szabályzat szerint minden lakáshoz legalább 1,5-2 parkoló kell TELKEN BELÜL, tehát nem értem ki parkol ott közterületen! Üzletekre is van ilyen, talán 1 parkoló/ 10 m2 üzlet.

eszdé 2010.10.14. 22:20:03

@pucros:
Egyetértek, állítólag annak is megszületett az engedélye, de erre lett előbb pályázati forrás.

A következő a belterületi 2-es melletti lesz a Liget úttól (Liget úton nyitott kerékpársáv) a Lukoil kútig, után lesz csak a déli szakasz.

Tény, hogy a vasúton való átjutás semelyik részen nincs rendesen megoldva, a kicsi gyalogaluljáró sem biztonságos, mert beverem a fejem (sisakom) :-)

Hemü 2010.10.14. 22:31:01

@eszdé:

Talán barátságtalanul hangzik, de a közút hálózatot sem gyerekeknek építették, hanem közlekedni tudó embereknek. A kerékpáros infra miért lenne más? Hadd ne legyek már letiltva az úttestről, ami számomra a legbiztonságosabb hely, mert oda épült mellé valami "a gyerekeknek"!

LászlóJános 2010.10.14. 22:31:45

Kedves Kapitány Úr!

Nehezére esik leírni, hogy az "az egyik fővárosi biciklisszervezet" a Magyar Kerékpárosklub, amelyik nem mellesleg országos? Akkor talán nem kérné valaki a kommentelők közül számon "azokon", hogy "Ha már annyira propagálják a bringával melóba járást (http://www.bringazzmunkaba.hu)", merthogy azt is mi, az MK szervezi.

Hemü 2010.10.14. 22:33:36

@eszdé: "két pont közt a leghosszabb út: a bicikliút"

Akkor te is tudod. :-)

ElfRoland 2010.10.14. 22:54:02

@eszdé:
Akkor kápmegyeren menj az 5 méter széles járdán.
Ha amúgy is megállnál minden kereszteződésél miért számít neked hogy mivé van kitáblázva?
Menj ott ahol biztonságban érzed magad.
Az autós ürül, hogy nem vagy útban, te örülsz mert biztonságban érzed megad, az adózó örül mert megmaradt 110 millió adóforint.

Amúgy normális hogy lakott területen, az ott lakóknak, közlekedőknek félniük kell ha az útra mennek? Nincs itt valami nagyon elbaltázva?
Miért nem a félelem okozóival foglalkoznak, ahelyett hogy a megfélemlítetteket terelik biciklis gettóba?

jove 2010.10.14. 23:02:58

@blaB: Alábetonoztak, két réteg rajta az aszfalt. Bicikliúthoz képest jónak tűnt. De nem 2 tonnás terepjárók parkolására találták ki, pedig már ilyet is láttam rajta.

jove 2010.10.14. 23:03:35

@szajkó: valóban nem, de szerintem 1-2 éven belül meglesz.

jove 2010.10.14. 23:04:13

@jove: ja, ha kapnak rá uniós forrást. Már készítik elő a pályázatot. Szerintem komolyan gondolják. Ezt kivételesen.

jove 2010.10.14. 23:11:58

A cikk gyenge, és fogalma nincsen a helyi viszonyokról. Ahol a kép készült elég keskeny az út, két teherautó elég szűkösen fér el egymás mellett. Egy biciklisávos szélesítéshez jó két méteres szélesítés kellett volna. Ráadásul a fényképpel átellenes oldalon már erre nincsen hely, így erre elvették volna az árkot, az új árok miatt kivágták volna a fákat. Ráadásul az úttestet jóval teherbíróbra kellett volna építeni, sokszor ennyibe került volna.
Úgy néztem nagyon ügyeltek a fákra, rengeteget vághattak volna ki agyatlanul, de a fák védelme érdekében érdekes lett a nyomvonal, de egyáltalán nem használhatatlan.
Járok erre biciklivel, rengetegszer okoztam sort, mert nem férnek el mellettem. (Pedig igencsak lehúzodom, már már a földön mentem.) Autóval is szar, nehogy elüssem a bicajos, vagy koccanjak a szemben lévővel. Jobban elférünk így egymás mellett.

Itt egyetlen más alternatíva létezett volna, ha a házak előtt nincsen bicikliút, hanem a gyér forgalmú parkoló szervízútjára terelik őket. Vagy elfordíthatták volna a parkolóka, hogy párhuzamos legyen az úttesttel, a másik felén meg ott lett volna a bicikliút.

Ittlakóként mégis azt mondom, hogy egész jó megoldás született és végre van bicikliút. Nagyon kellett.

eszdé 2010.10.14. 23:21:48

@ElfRoland:
Igazad van, engem azonban főleg az zavar, hogy most nincs megoldva semmi. Már ráköltöttek egy vagon pénzt a szegélyek cseréjére, vörös sávokra stb, de végül nem lett legális megoldás. Akkor hagyták volna és inkább csak 50 méter épült volna a Dunakeszire vezető aluljárótól a buszfordulóig, de az rendesen.

Számít nekem, mert szeretnék szabályos is lenni nem csak életben maradni. Számít, mert a gyalogosokat sem akarom bántani. Ha lenne tábla, akkor joggal számítanának rám.

Nem normális, de ha pl. kiért volna a metró Káposztásig, mint ahogy tervezték, akkor más lenne a közlekedés. A Külső Szilágyi utat akár két zajvédőfal közt is vezethették volna, mert forgalmas és nem része a lakótelepnek. Ugyanígy nem része a kerékpáros hálózatnak sem.

Ha pl. Újpest felől jövök, akkor egyszercsak az egyik kereszteződésben tűnik el a kerékpárút a járdán (mint korábban a felüljáró környékén is).

Számtalan egyéb helyen is azt tapasztalom, hogy a bringaút megy a járdán aztán egyszer csak elfogy és ott állok a járdán, az útra meg csak leugratni lehetne... (próbálja meg valaki 50 kilós utánfutóval)
Az északi vasúti híd környéke felől most festettek ki egy ilyet észak felé, ami a semmibe megy, nem éri el az Árpád utat. Az ember megörül hogy talál egy jónak tűnő utat, majd - akár kilóméterek után - egy nagy semmi kozepén áll. (pl. Székesdűlő, Leányfalu stb)

Én nem érzem magam megfélemlítettnek, csak vannak olyan utak amik arra szolgálnak hogy a gépjárművek nagyobb sebességgel juthassanak nagyobb távolságokra és nem arra hogy a közvetlen helyi forgalmat bonyolítsák. Ha a kerékpárút ilyen helyen megy, akkor szerintem el kell választani, míg más helyeken Pl. lakótelepeken belül lehet kerékpársáv.

A Graphisoft parknál (Vasúti hídtól délre Budán) egy kihalt utcában beton elemekkel választották le a kerékpárutat. A belógó bokrok és a 30 m3 falevél miatt most nehezen járható. Na ott tökéletes lett volna egy sárga csík, de a Külső Szilágyi úton vagy a Dunakeszi Fóti úton nem.

eszdé 2010.10.14. 23:22:46

@ElfRoland: @ElfRoland:
Igazad van, engem főleg az zavar, hogy most nincs megoldva semmi. Már ráköltöttek egy vagon pénzt a szegélyek cseréjére, vörös sávokra stb, de végül nem lett legális megoldás. Akkor hagyták volna és inkább csak 50 méter épült volna a Dunakeszire vezető aluljárótól a buszfordulóig, de az rendesen.

Számít nekem, mert szeretnék szabályos is lenni nem csak életben maradni. Számít, mert a gyalogosokat sem akarom bántani. Ha lenne tábla, akkor joggal számítanának rám.

Nem normális, de ha pl. kiért volna a metró Káposztásig, mint ahogy tervezték, akkor más lenne a közlekedés. A Külső Szilágyi utat akár két zajvédőfal közt is vezethették volna, mert forgalmas és nem része a lakótelepnek. Ugyanígy nem része a kerékpáros hálózatnak sem.

Ha pl. Újpest felől jövök, akkor egyszercsak az egyik kereszteződésben tűnik el a kerékpárút a járdán (mint korábban a felüljáró környékén is).

Számtalan egyéb helyen is azt tapasztalom, hogy a bringaút megy a járdán aztán egyszer csak elfogy és ott állok a járdán, az útra meg csak leugratni lehetne... (próbálja meg valaki 50 kilós utánfutóval)
Az északi vasúti híd környéke felől most festettek ki egy ilyet észak felé, ami a semmibe megy, nem éri el az Árpád utat. Az ember megörül hogy talál egy jónak tűnő utat, majd - akár kilóméterek után - egy nagy semmi kozepén áll. (pl. Székesdűlő, Leányfalu stb)

Én nem érzem magam megfélemlítettnek, csak vannak olyan utak amik arra szolgálnak hogy a gépjárművek nagyobb sebességgel juthassanak nagyobb távolságokra és nem arra hogy a közvetlen helyi forgalmat bonyolítsák. Ha a kerékpárút ilyen helyen megy, akkor szerintem el kell választani, míg más helyeken Pl. lakótelepeken belül lehet kerékpársáv.

A Graphisoft parknál (Vasúti hídtól délre Budán) egy kihalt utcában beton elemekkel választották le a kerékpárutat. A belógó bokrok és a 30 m3 falevél miatt most nehezen járható. Na ott tökéletes lett volna egy sárga csík, de a Külső Szilágyi úton vagy a Dunakeszi Fóti úton nem.

kiccsákó 2010.10.14. 23:31:13

@James May: nemnagyon jártál még erre ugye? :)

kiccsákó 2010.10.14. 23:34:19

@jove: és ha mondjuk NEM a főútvonalon, hanem eggyel beljebb, a párhuzamos - igen, kicsit hosszabb - úton készül ez el? mondjuk az egyik oldali járda helyett? jaa, hogy az nem ilyen látványos? aha. agymosáson voltál - e már a héten? gondolom igen...

eszdé 2010.10.14. 23:58:56

@kiccsákó:
Itt nincs párhuzamos mellékút, pont ez a baj.
A temető mögött nincs semmilyen út.
A Sweetpoint és Érfi mögött nincs út.
A lósport telepen keresztül nincs út.
A Rákóczi út felső része nagyon keskeny, nem alkalmas kerékpárút vagy sáv létesítésére.
Akkor hol???
Ez az útvonal vezet a város közepe felé a legrövidebb módon Fót felől úgy, hogy az új lakótelepek és a régi családi házas övezetek, de még a Toldi lakótelep is rá tudjon csatlakozni.
Nem én találtam ki és messze nem is értek egyet a városvezetéssel, de ez itt kellett és nem nagyon lehetett volna jobban megoldani. Csak akkor lett volna jobb, ha nem ez épül előbb hanem a Bp. felé vezető utak vagy a város központjában nem létező kerékpárutak, pl. kerékpársáv a hídon.
Utóbbi egyébként a híd előtti körforgalom kialakítása után várható, tehát akár még koncepció is lehet abban hogy a Fóti út melletti kerékpárút jelenleg a zöldséges vagy milyen bolt előtt a járdán véget ér és még a meglévő Kápmegyer felé vezetővel sem kötődik össze.

CavanyuSukor 2010.10.15. 12:46:17

Nos, én ott lakom a Fóti út végén, kb 20 éve bringázom rajta, utóbbi 1-2 évben minden nap, és soha, semmilyen incidensem/balesetem nem volt! (persze ahhoz már hozzászoktam, hogy a 40-es táblánál 70-el húznak el mellettem drága polgártársaim)

Nem a bringásokat kéne rákényszeríteni egy ilyen borzadály "kerékpárútra", hanem az eszetlenül száguldó autósokat kéne rákényszeríteni a 40-50 km/h-ra városon belül!

Meg talán nem kéne már a harmadik(!) bevásárlóközpontot építeni egy 35 ezer fős településre!

Gyerekkoromban a Fóti úton fociztunk a ház előtt, ma meg nem tudok átmenni szembe a boltba a forgalom miatt, csak hosszú várakozás után! Szembe, az út túloldalára! Röhely!

Ezt a bringautat meg aki tervezte, azt a helyszínen tarkóm lőném, azzal együtt, aki engedélyezte így, ebben a formában!
Én biztos, hogy nem fogom használni, maradok a KÖZúton!

CavanyuSukor 2010.10.15. 12:57:16

Ja, és azt kifelejtettem, hogy a Fóti út mellett olyan pocsék a járda (már ahol van), hogy esőben bakugrásokkal kell a pocsolyákat átugrálni, és szerencsés az ember, ha megússza száraz cipőben mondjuk a Határ úttól a hídig!
Azt például miért nem tudják felújítani, miért egy ilyen förtelem bringaútra költik a pénzt?

Ja, hogy a bringaúton fognak menni a gyalogosok is? Valószínűleg igen!
Ja, hogy járdaépítésre nem ad az Unió pénzt?
Akkor építsünk a gyalogosoknak kerékpárutat, és mindenki jól jár!
Kivéve a bringások.

widor844 2010.10.15. 13:01:17

Akármennyi bicikliutat építenek, amíg olyanok lesznek, amik 50 m után csak úgy véget érnek, én biztosan a közúton fogok közlekedni!! Arról nem is beszélve, hogy nem alapozzák alá, s fél év múlva tiszta hupli. Szóval ez pótcselekvés. Úgy mint a felfestett sáv. Nálunk a Királyhágó úton 1-2 km-re felfestették, de az autósok ráállnak, buszmegállók vannak rajta 100 méterenként. S ráadásként nem tisztítják, tehát esély sincs használni! Röhej.

tarajka 2010.10.18. 08:44:52

Nekem semmi kifogásom a kerékpárút ellen, mert ezzel párhuzamosan járdakijelölés is történik - legalábbis erről is volt szó. Kismamaként még babakocsival is meglehetősen nehéz (általában valaki azért megszán) átkelni a Fóti úton a zebrán, hogy aztán a gyerekorvosi rendelőnél újabb várakozás után vissza lehessen jutni ugyanarra az oldalra. Ez legalább megoldódik.

Bár én most négykerekűre váltottam, de szerintem a bringásoknak is hasznos, hiszen nem egyszer előfordult, hogy a fent említett járdán kellett osztozkodnunk, mert a Fóti úti forgalomban sokan nem szívesen kerekeznek az autósok között. Ez a forgalmat tekintve teljesen érthető.

Engem azért szomorít el a két kép látványa, mert az első képen található zöld területet kemény, szorgalmas munkával alakították ki kedves szomszédaim. Ebből én is kivettem a részemet a férjemmel együtt, mivel pont a mi társasházunk előtt található a képen látható szakasz. Több éves munka lett tönkretéve, amit talán meg lehetett volna menteni azzal, hogy a ház előtt található, ténylegesen kis forgalmú szervízútra terelhették volna rá a kerékpárutat.

De a kocka el van vetve, mi pedig nézhetjük az elcsúfított, valamikori szép zöld gyepünket.

Perillustris 2010.10.18. 09:47:16

@tarajka: "Nekem semmi kifogásom a kerékpárút ellen, mert ezzel párhuzamosan járdakijelölés is történik - legalábbis erről is volt szó."

Mivel az alapkoncepció része volt, hogy EU-s kerékpáros pénzből csinálják meg a járdát. Úgyhogy járda mindenképpen lesz (gyalog- és kerékpárút).

S.Z.I. 2010.10.22. 20:48:11

Nekem ennyi hozzáfűznivalóm lenne az egészhez. Úgy gondolom kicsit korrigálni kell a posztot.

pixeleim.blogspot.com/2010/10/dunakeszi-bicikliut-valasz-kirk.html

eszdé 2010.10.23. 21:04:41

@S.Z.I.:
Csütörtökön végigtekertem és bennem is az a benyomás alakult ki, mint benned.
A hídtól a fenyves mellett kétoldalt kellő sűrűséggel ültettek fákat, de fentebb is vannak. A ráparkolást megelőzendő most állítottak karókat (pl. a gumis műhely elé, ahol rendszeresen a járdán emelték a kocsikat...) A villanydoboz záróvonallal, dobozon festéssel és kétoldalt kellően széles kerülővel van megoldva. Százszor jobb mint a szűkítő karók pl. Vác felső részén vagy a ferde kapuk Gödön.
Az út mellett kialakítottak néhány újabb parkolót is, a kerékpárút jelentős része elválasztott a járdától, bár a gyalogosok ezt még nem nagyon veszik figyelembe. Idővel remélem megtanulják. Ezek egyébként az út szélén a kerékpársávon is mennének, mint ahogy sok helyen az úttesten mennek, ha nincs nagy forgalom.
Talán az lehet volna még jobb, ha azon a szakaszon ahol együtt megy a gyalogúttal, egy sávval kettéválasztották volna.
Ez nem egy túrista útvonal, meggyőződésem hogy ha valakit 10x lecsengetnek egy hét alatt, akkor idővel észreveszi hogy a vonal egyik felén biciklik vannak festve az aszfaltra, a másikon meg gyalogosok (itt ilyenek is vannak).
Az aszfalt pedig egyenlőre szép sima. Ha meg is fog idővel repedezni, akkor sem lesz olyan mint az Óbuda központjában levő kockakő.

S.Z.I. 2010.10.24. 13:59:44

@eszdé: Én úgy láttam az építése során rendesen aláalapoztak. Tényleg szégyen lenne, ha összetörne. Én örülök annak, hogy ez lett, remélem valahogy és valamikor összekötik a többi meglévő úttal. Pl Dunakeszi és a Megyeri-híd között Székesdűlőnél eltűnik, cserébe van egy kerékpározni tilos tábla az út további szakaszára. Na az a baj. Pislogtam ott egy darabig, amikor azt láttam...

eszdé 2010.10.24. 22:43:16

Egy helyen láttam félkészen, úgy tűnt hogy van alatta vagy 30 cm CKT. Ha mindenhol ilyen akkor nem lesz rossz.
Viszonylag kultúráltan a Lidl mögött lehetne az Auchan felé menni Székesdűlőig, de ott már hetek óta térdig ér a sár. Bártabbak ki tudják kerülni, gyerekkel nem nyerő.
Most a Lukoil körforgalomtól a hűtőház felé, majd a szennyvíztelep mellett a nagy horgásztó mögött (vasút felőli oldal) lehet menni. Itt aszfalt és kavicsos út van, de le kell küzdeni egy sorompót. El lehet menni mellette, de utánfutóval már nehezebb. A vége a Dk-Kápmegyer közti aluljáró Kápmegyeri oldalához visz. Onnan át lehet vágni az Aquaworldhöz és onnan már nagyjából végig bringaút a hídig. Aki nem járt arra, nehezen találja meg ezt az útvonalat. (nem szoktam arra látni bringásokat, de keréknyomot igen)

S.Z.I. 2010.10.24. 23:40:29

@eszdé: Hát ez eléggé gerillaútvonalnak tűnik, ahogy így leírtad.. Felénél elvesztettem a fonalat..

eszdé 2010.10.25. 22:56:09

@S.Z.I.: hát nem egy ismert útvonal, csak horgászok használják szerintem :-)
A Lukoil előtti körforgalomtól a Shell kút mögötti úton kell elindulni. Amikor elfogy az aszfalt akkor balra a sorompón át, az elvisz a nagy bányatóig, amit a vasút felől lehet könnyebben kerülni, utána az út levisz az M0 híd lábához. Nemy bonyolult és végig aszfaltos vagy zúzalékos, tehát járható. Az egyetlen baja, hogy a körforgalmat nem lehet szabályosan kikerülni, és mindig van egy majom aki elkezd előzni majd fordul jobbra még mellőlem... ha meg nem engeden magam mellé akkor már nyávog, pedig egy másodpercébe sem kerül.

ElfRoland 2010.11.02. 19:31:30

Pár kép az elkészült sétányról amit tévesen kerékpárútnak tábláztak ki. ;-)
picasaweb.google.hu/ElfRoland/2009_04_26DunakesziFotiUt#5526158881883649858

semmiho 2010.11.03. 20:09:53

Ez is olyan jégpálya esőben, mint általában a fővárosiak? Nem tudom, milyen anyagot spóroltak/spórolnak ki ezekből - lehet, hogy nem is akarom tudni? ;-) Kint az autók közt az aszfalt ma az esőben is kitűnő volt és viszonylag jól tapadt, a bicajút meg egy jégpálya... Ja, ja, tudom, örüljek, hogy egyáltalán van bringaút (örülök!), a bicajomra meg tegyek rendszámot és fizessek kötelező biztosítást rá. :-) (Ha már a 2 kocsira IS fizetek minden nyavalyát...)

ElfRoland 2010.11.04. 13:17:07

@semmiho: Nem, ez minőségileg teljesen jó. Csak az önkormányzat nem takarítja mert már elfelejtettem mit építettet 3 hete. :-)
Az ott lakók se takarítják mert ez nem járda, meg amúgy is:
Ha az önkormányzat legyalulta ott a sövényüket akkor szép lenne ha a helyébe rakott aszfaltot nekik kellene takarítani. :-)

eszdé 2010.11.04. 22:19:59

@ElfRoland:
Már lement a választás, 3,5 évig nem takarítják...
Az időközben telepített karók katasztrofálisak, egyszer Sződligeten már fogtam ilyet egy 20-assal. (az előttem menő és azt eltakaró 3 társam szétvált, a szürke karó meg egyszercsak ott volt előttem). Itt legalább a sárga csíkon van, nem csak úgy az úton.
A gyalogosoknak "gyalogos forgalom a gyalogúton!" táblákat tehettek volna az elválasztott részre, illetve az útra festett gyalogosok és kerékpárok szaporítása is javíthatna a helyzeten. Sajnos a nénikéknek 60 évig nem volt dolguk kerékpárúttal, most mitől tudnák hogy az micsoda?
De a rendőrök is tarthatnának néha gyalogosokat okosító kampányt (miközben persze nem a kerékpárúton parkolnak).
A közös szakasz szerintem elég széles lett volna elválasztott útnak, de lehet hogy valami EU-s előírás miatt még 3 cm hiányzik belőle?!

min 2010.11.07. 13:51:43

Sajnos a fehérvári hivatalokban is tök hülyék ülnek...
csocsodalom.hu/wordpress/tag/fehervari-kepek
süti beállítások módosítása