Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Büntet-e a kalauz, ha nincs ingyenes kerékpárjegy?

2010.09.24. 21:16 - kirk kapitány

Nem igazán megy – sőt egyik olvasónk szerint még rosszabbodik is – a MÁV-nál a kerékpáros világtrend átérzése. Pacsker a vasúti pénztárakban azt tapasztalta, hogy az alkalmazottak nem is hallottak olyasmikről, mint a Critical Mass, fogalmas sem volt arról mi az Európai Mobilitás Hét, a Bringázz a Munkába mozgalom vagy az Autómentes Nap, és csak hosszas magyarázás után rémlik nekik valami.

Pacsker tavaly elhatározta, hogy megírja saját és ismerősei dühítő élményeit, de végül csak idén fogott hozzá.

Tavaly ugyanis a Critical Mass napján, az Európai Autómentes Napon, Gödöllőről Budapestre menet a jegypénztáros azt a tájékoztatást adta, hogy nem kell kerékpárjegy (és a vonaton a kalauz nem is kérte), este visszafele viszont a barátját 2000 forintra megbüntették, mert nem volt kerékpárjegye.

Azóta már tudja, „ingyenes kerékpáros regisztrációs jegyet” kell váltani, viszont gyakran ismételgeti magának a kérdést, miért kell 2-8000 forintra kell büntetni ezen a napon minden biciklist, amikor csak azért kell a jegy, hogy statisztikát készítsenek arról, mennyivel volt több biciklis a vasúti járatokon.

Ingázó olvasónknak az a benyomása, hogy a mávosok közül az idén még kevesebben törődtek a biciklisek ügyeivel, mint tavaly: „A kalauzok már nem kalauzolnak, hiszen maguk a legalapvetőbb információk birtokában sincsenek, csak behajtanak. Amióta tart a Mobilitás Hét, azóta kerékpárral közlekedem egy agglomerációs városból az egyetemre úgy, hogy közben vonattal is utazom. A jegypénztárosok tágra nyílt szemmel értetlenkednek, mikor közlöm, hogy egy „ingyenes kerékpárjegyet” kérek. Mi lenne, ha még azt kéne mondanom, hogy kerékpárbérletet, de olyan áron, amilyen a 15km-es bérlet?! Én magyarázzam el a jegypénztárosnak a MÁV saját maga által kiadott kedvezményeit? És jegypénztáros tágra nyílt szemei után pár másodperccel megtörténik a felismerés, azt mondja: „ja van az az akció most!?”

„Nem, drága jegypénztáros néni, ezt Európai Mobilitás Hétnek hívják és tessék már adni azt az ingyenjegyet, mert elmegy a vonatom, amire amúgy is nehezen tudom feltuszkolni a biciklim, mert csak 2-3 hely van az új piros vonatokon, de oda úgy is mindig emberek ülnek – pszichológiai hadviselés ez a javából a vonatos kerékpárosok ellen.”

„A kalauzok sem tájékozottak ez ügyben. Mikor kell „térítésmentes kerékpár regisztrációs jegy”, kell-e, ingyenes, mi van most, vizsgálja, ne vizsgálja, behajtsa, ne hajtsa? Mindenki mást mond, mindegyikük máshogy viselkedik! Az egyiküktől úgy kell kikönyörögnöm, hogy adjon, mert zárva a pénztár, a másik meg meg akar büntetni.”

Címkék: máv vonat autómentes

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr802321177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sicc 2010.09.25. 11:16:11

"kerékpáros világtrend"

Ez egy kicsit mosolyra fakaszt.
Bádövéj! Ingyen jegy nincs. Olyan van, hogy neked ingyen van, de SOHA NE FELEDD, hogy azt valakinek ki kell fizetnie. És lehet, hogy olyannak, akinek még annyi pénze sincs, mint neked.

kokavec 2010.09.25. 11:56:30

@Sicc: ha már nagyobb rendszerben szeretnél gondolkodni, akkor ne állj meg a neked éppen tetsző ponton, hogy kihirdethesd az ostobaságodat.

A MÁV-ba az állam pumpálja a pénzt. A biciklis viszont költségeket takarít meg az államnak. Úgy közlekedik, hogy nem amortizálja az úthálózatot, nem okoz légszennyezést, környezetvédelmi károkat (ezek következtében nem okoz pl. plusz egészségügyi költséget a légúti megbetegedések kezelésében), nem okoz dugókat (járulékos költségeivel és hatásaival a termelékenységre), stb., stb.

Azt tudjuk, hogy az autós összes befizetése elmarad az okozott költségektől és károktól. A biciklis viszont olcsó infrastrukturális fejlesztésének sokszorosát hozza vissza megtakarításban.

Tehát: ha ingyen jeggyel elősegítik a kerékpárhasználatot, akkor az a társadalomnak nem költség, hanem megtakarítás.

eppittvagyok 2010.09.25. 12:08:01

@Sicc: bárcsak erre költenék azt a közpénzt, amit ellopnak.....

autos1980 2010.09.25. 12:26:09

kokavec!
Totál igazad van a bicajosok megtakarításairól, egyet is értek.
De az autósokról már nem:
EU-ban a környezetszennyező aranyérmes a közúti áruszállítás (kamionok), ezüstérmes a repülés, és bronz a gyárak.
Egy országban (Svájc) költik az összes befolyt pénzt a belsőégésű járművek adójából utak fejlesztésekre. Sehol máshol.

autos1980 2010.09.25. 12:26:09

kokavec!
Totál igazad van a bicajosok megtakarításairól, egyet is értek.
De az autósokról már nem:
EU-ban a környezetszennyező aranyérmes a közúti áruszállítás (kamionok), ezüstérmes a repülés, és bronz a gyárak.
Egy országban (Svájc) költik az összes befolyt pénzt a belsőégésű járművek adójából utak fejlesztésekre. Sehol máshol.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.09.25. 12:31:42

Ugyan kérem! A legjobb az, amikor MÁV 5 euróért elad neked egy nemzetközi kerójegyet egy olyan vonatra (helybiztosítással...), amin nincs kerószállító kocsi. Meg még rajtad kívül van jó 11 kerós, aki hasonlóan járt (egy részük szlovén). A határon meg közlik, hogy vonatot kell cserélni.

Ennél csak az a jobb, amikor hazafelé a Ljubljana-Budapest Citadella nkgyorson a szlovén kalauz jelzi, hogy bocs fiúk, vonatpótló buszozás lészen. Mindezt úgy, hogy a vonatpótló busz mellé ők küldenek a furgont sofőrrel, aki bepakolja a kerókat és a csomagot, téged meg fel egy légkondis buszra (ott mondjuk megfáztam, mert magyarnak idegen e bánásmód :P ), amikor meg odaér a busz az új vonathoz, kerós és csomagok már rajta, semmi nem loódott el... Szóval ott szolgáltattak az 5 euróért. Magyar oldalon szintén vonatpótló, na ott már légyszi-légyszi kallerbácsi, hadd rakhassuk be a busz csomagterébe a kerókat, ha már ennyire kreténeknek tetszik lenni. Utána meg vonatpótóló busz és vonat közötti futás során zálólengetős embert megkérdezem, hogy van-e kerószállító kocsi, mire "ő azt honnan tudja". Wazz, de mozdony ugye van előtte?!
A slusszpoén meg az lett, amikor Nyugatiban három gyökér a vonaton odajött vegzálni, miszerint adjak már nekik 1600 pénzt vonatra. Na 2 percen belül úgy rohantak le a vonatról, hogy meg sem álltak az állomás épületéig. Szeressük a MÁVot...

Sicc 2010.09.25. 13:49:08

@kokavec:

figyú! Én fizetek azért, hogy legyen autóút. Nem keveset. Sőt, nem hogy nem keveset, hanem irreálisan baromi sokat.
Te, mint bringás, mit fizetsz azért, hogy neked az állambácsi szüljön X ezer kilóméter bicikli utat?

Én ezzel nem annyira szeretnék vitatkozni, mert ezt a világot úgy találták ki, hogy csak autóval lehet hatékonyan közlekedni. Sajnos, vagy nem sajnos, ez így van. Nem én találtam ki azt, hogy pl. a Corát, Bricot, meg a többi multit a város határába telepítették, amik persze egyben megölték a helyben -mondjuk bringával- elérhető boltokat, szolgáltatókat. Ilyen helyekre kell elvinni a patyolatba a ruhát, vagy csak itt található cipész, vagy egy olyan bolt, ahol lehet venni mérőszalagot. Ez van.

Én nem tudom a gyerekemet bringával vinni napi 54 kilóméteren keresztül a suliba, vagy zenetanárhoz. Én nem akarnék autót, és nem akarnék benzint puffogtatni, de azt azért meg kellene már érteni, hogy más lehetőség nincs. Nekünk ezt a világot így találták ki. Nem mi akartuk!!

Dubito 2010.09.25. 13:53:03

@Sicc: kedves Sicc, ezt a világot mi, ti, ők, te, én találtuk ki és tettük olyanná, amilyen. És ugyancsak mi, ti, ők, te, én tudjuk megváltoztani.
Ha akarjuk.

min 2010.09.25. 14:24:21

Amatőrök!
ki kell venni az egyik kereket onnantól már poggyász nem kerékpár.

donphobos 2010.09.25. 15:47:26

A máv totális csőd. Kritikán aluli a szolgáltatás. Véres rendet kellene már ott vágni, ha ma elkezdék akkor is késő lenne.

morden2 2010.09.25. 23:14:09

Ugyan ezen a vonalon járok, előző CM-en az volt a kaller baja, hogy több mint 6 bicikli volt a vonaton és volt akit nem engedett felszállni ( érvényes jeggyel) a vonatra mert "már így is sok az a k*rva bicikli" ( máv XXI. század) jah és a vonat egyik legforgalmasabb részénél a WC mellett van a kis jel, hogy oda lehet a bringát rakni csak éppen nincs hova kilakatolni,támasztani mert mindenhol székek vannak ( ezek a legúljabb elővárosi vonatok).

charlie 2010.09.26. 09:00:06

@min: ja, de akkor meg fizethetsz túlméretes poggyász díját, bár legalább elviheted.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.26. 10:57:07

@kokavec: A legnagyobb megtakarítás az lenne, ha nem tennéd fel a kerékpárt a vonatra, hanem kerekeznél vele a teljes úton. Akkor ugyanis nem kellene a MÁV-ot támogatnom, hogy te ne fáradj el.

Csacskaság ez az állandó szembeállító ideológia.

Viszont támogatatndó az az elgondolás, hogy az agglomerációból beözönlő autósoknak csak ha a 20%-át át tudjuk terelni a BVB-re (Bicikli-Vonat-Bicikli), akkor már jelentősen csökkennének a dugók.
Ez a megoldás viszont komolyabb járműparki, és valószínűleg menetrendi fejlesztéseket is igényel a vasúttól.

Csak a szembeállító ideológiát hagyjuk el.

Lukinyuszi 2010.09.26. 12:27:28

@min: Működőképes így ez a projekt? Csak mert így tervezem októberben felvinni Pestre a vasacskámat. Én is kitaláltam magamnak, hogy ez így húde mekkora okos ötlet. De működik is, vagy elhajt a kaller melegebb éghajlatra vasastul mindenestül? :/ :D

kokavec 2010.09.26. 12:45:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: (@Sicc):
miért is hagyjuk el a szembeállítást? Mert neked kényelmetlen szembenézni a problémával. Szeretnéd lelkiismeret-furdalás nélkül csinálni, amit csinálsz? Azt, hogy másra mutogatva, másokat hibáztatva, magadat mindig felmentve feléled a környezetedet? Mert a "világ ilyen", te "nem tehetsz róla".

Gépjármű forgalomra szükség van, ezt nem kell vitatni. De az összes gépjárműforgalomnak minimum a felére semmi más szükség nincs, mint az adott ember kényelmének fokozása, azon az áron, hogy feléli a környezetét. És az a helyzet, hogy nem csak a saját környezetét, hanem mindenki másét is.
Persze tudom, hogy nehéz egy felelősebb hozzáállás elfogadtatásával versenyezni az ember önző rövidtávú érdekeivel szemben.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.26. 16:36:30

@kokavec:
Mielőtt ilyen hozzászólást írsz, ismerkedj meg az agglomerációból dolgozni beutazó emberek útiköltségével.

Sokan közülük azért autóznak, mert olcsóbb! Mert 1-2 órát is lehet vele nyerni, ugyanis vannak az agglomerációban olyan helyek, ahova csak óránként megy busz.
Mert függetlenek a menetrendtől.

Ellenben amit felvetettem, ahhoz egy értelmes betűt nem fűztél, csak zöldködtél.

morden2 2010.09.26. 16:38:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Szerintem nem igaz az az állításod, hogy az agglomerációból beözönlő autók miatt van dugó, úgy ámblokk az autók miatt van dugó, és a fővárosiaknak sokkal de sokkal kényelmesebb lenne átülni bringára (a távolságok miatt).

kokavec 2010.09.26. 16:52:14

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
az előbb ideológiának nevezted, most meg zöldködésnek. Pedig ezek egyszerű, számokkal is alátámasztott tények. Az emberek ha nem változtatnak a hozzáállásukon, felemésztik a természet adta lehetőségeket. Amit törvényszerűen katasztrófa követ. Az ideológia éppen ott kezdődik, ha ezt nem akarod felfogni, inkább mellébeszélésekkel hárítod a felelősséget. Az ideológia.

pcmci 2010.09.26. 16:52:59

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ej. ez a kedvencem. kiköltözöm az aglomerációba, mert a kurva városban büdös van, zaj van, meg nincs kert. de infrastrukturát azt adjanak alám, mert miért nekem kellene megfizetnem a közlekedés költségeit. ha meg már ugyis kényelmesebb autoval járni, akkor miért nem építenek nekem parkolóházat, őrizve persze, ingyen, és miért kell fizetni a parkolásért a belvárosban, és egyébként is miért nincs elég parkolóhely, és miért van dugó, építsenek elég utat...
meg a kisfaszom nem kéne b+?

pcmci 2010.09.26. 16:59:17

@Sicc: drágaságom, nem te fizetsz azért, hogy legyenek utak, hanem mindenki. tudod, közteherviselés. aki dolgozik, vásárol, vagy épp csak fingik egyet, már adakozik is a közös kasszába. de abban tökéletesen igazad van, hogy a beszedett javakat nem egyenlően osztják szét, az autós társadalom aránytalanul felülreprezentált.
szóval ne csinálj már ugy, mintha az autókázók lennének a társadalom mártirjai...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.26. 17:38:16

@kokavec:
Önmagától egy ember sem fog kényelmetlenebb-drágább-rosszabb megoldásra átállni, ezeket ösztönözni kell!

Viszont ha pl Gödöllőn kitekerek a Hévhez, felszállok bringával, leszállok Örsön, eltekerek dolgozni a munkahelyemre, pl a Stefánia útra, akkor mínusz egy autó, de ezt a megoldást sajna nem támogatja ma senki. Igaz a BKV-MÁV temérdek adóforintot nyel el, de addig amíg kettő ember bárhova olcsóbban jön be az agglomerációból autóval (kényelem, nem függ a menetrendtől), addig nem lehet csodát várni, illetve a nagy szólamok a környezetről megoldási javaslat hiányában tényleg csak zöldködések.
Az nem alternatíva, hogy mindenki üljön fel a biciklire, mert sokan egészségi-dombrzati okok miatt ezt nem tehetik meg, sokan felülnének, de nem tudnak behévezni, mert egy héven van kb 5 kerékpárnak hely. JA és mibe kerül kerékpárral hévezni? havi 20 alkalommal oda-vissza?

Egyébként kiváncsi vagyok, akik ma zengenek a kerékpározásról, azok majd 50-60-70 éves korukban is kerékpározni fognak, vagy addigra változik az ideológia.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.26. 17:39:14

@pcmci: Akik meg oda születtek dögöljenek meg. Konstruktivitásod emelkedettsége vetekszik a szudáni demokrácia fejlettségével.

pcmci 2010.09.26. 17:50:17

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: senki sem mondta, hogy aki oda születik, az dögöljön meg. de elvárható, hogy kivegye a részét a helyzetét javítandó beruházások anyagi részéből is, ne pedig csak a hasznot akarja látni.

érdekes, hogy mindig megy a szartologatás, hogy a bkv meg a máv és volán milyen szemét menetrendet csinál, de olyanról ritkán olvasok, hogy a település önkormányzata érdekérvényesítésre szánná magát ezen kérdésekben. bezzeg ha utat kell építeni... vajh miért van ez így?

morden2 2010.09.26. 17:51:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: vagy nézz meg a külső kerületekből hogy özönlenek be az autók.(nem agglomerációból)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.26. 18:02:17

@pcmci:
"de olyanról ritkán olvasok, hogy a település önkormányzata érdekérvényesítésre szánná magát ezen kérdésekben."
- Budaörs, de ő megteheti. Ellenben megtenné sok más település is, de ott nincs akkora Kánaán mint Budaörsön.
" bezzeg ha utat kell építeni... vajh miért van ez így?"
- Az útépítést az állam támogatja. Na miért? Ha megnézed az aszfaltréteg vastagságát, akkor ki tudod következtetni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.26. 18:03:45

@morden2: Elenyésző az agglomerációhoz képest. Egyszer menj el reggel 5-6 között Piliscsabára vagy Vörösvárra.
Esetleg Solymárra a Shell kúthoz.
M1-M7 közös szakasz.

kokavec 2010.09.26. 18:09:41

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: a támogatás szükségességével egyetértek. Súlyos elmaradás ez, a téma csak kampány idején érdekel néhány politikust.

Az ideológia duma nem volt elegáns. Amit írtam természetesen 110 évesen is vállalható. Olvass vissza. Olyat nem írtam, hogy mindenkinek bicikliznie kell. Sőt, olyat is írtam, hogy "gépjármű forgalomra szükség van, ezt nem kell vitatni."
De ha már a kornál tartunk, éltem Berlinben 1-2 évet, és több más eu városban is töltöttem már huzamosabb időt, mindenhol biciklivel közlekedtem. Arra felé az 50-60 évesek közül elég sokan használják. Sőt, elég gyakran meglepődöm, hogy húznak el mellettem.

morden2 2010.09.26. 18:28:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: utánanéztem ,de semmilyen hiteles forrás nem támasztja alá a véleményed, hogy a budapesti dugókat az agglomeráciból bejövők okozzák csak .

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.26. 19:11:17

@kokavec:
"Az ideológia duma nem volt elegáns." - Jogos!

Viszont a támogatásban egyetértünk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.26. 19:25:02

@morden2:
Ajánlott megfigyelési helyek:
- 11-es út békásmegyeri lámpa.
- Ország út - Pusztadombi út elágazás (Régi szentendrei út Bp tábla)
- Csillaghegy Ürömi út - Dózsa György út kereszteződése (Csillaghegyi strand mellett)
- Bécsi úti sorompó
- Solymár Shell kút
- Adyliget rendészeti főiskola buszmegálló
- Korányi Szanatórium buszmegálló (Budakeszi út)
- Budaörs - Budapest közigazgatási határának tetszőleges pontja, legfőképp a Shell kút a régi úton
- M1 M7 közös bevezető, még az egér úti kiágazás előtt
- Váci út Megyeri Csárda (10-es villamos régi végállomása)
- Régi Fóti út - Szántóföld u. kereszteződés
- M3 bevezető Újpalotai kihajtó előtt

Van olyan hely, ahol percenként 45 autó jön be a városba.
Van olyan út, ahol már reggel 5 után tömött sorokban tartanak az autók a afővárosba.

ex-dr. vuk 2010.09.27. 10:49:38

@Sicc:
En is akarok teljesitmenydijat fizetni a bringam utan! Az elhasznalt benzinem utan is akarok adozni! Sot, atirasi illeteket is a kobcenti utan!
De tenyleg!
Csak azert, hogy az ilyenek mint te, kussoljanak vegre a baromsagaikkal!
Azt a partiz forintot evente mindenkeppen megerne... (persze a legjobb az lenne, ha cserebe nem kene szja-t meg afa-t fizetni :) - amibol szinten epitenek olyan autopalyakat, amiket sosem hasznalok. csak ez engem nem zavar)

ex-dr. vuk 2010.09.27. 10:55:13

Angliaban ez is mennyivel egyszerubb.. Kerekpar szallitasa off-peak ingyenes (az osszecsukhato bringa peak is).. Nem basztatjak a bringasokat marhasagokkal, az allam annak orul a legjobban ha az emberek bringaznak.
Meg nincs is annal egyszerubb, mint kitekerni az allomasra, felszallni bringastul aztan amott le es tekerni a celig..

min 2010.09.27. 17:26:47

@Lukinyuszi: A HÉV-en működött:-D Felhívtam a BKV-t, hogy mi értenek poggyász és mit kerékpár címszó alatt. Szerintük a kerékpár az amivel közlekedni tudsz így ha nincs benne a kerék már nem kerékpár...Vasútnál sem lehet másképp.

min 2010.09.27. 17:29:23

A mostani prizma mizéria kapcsán van valakinek infója arról, hogy mit nevezünk küllő prizmának HIVATALOSAN?
Meg van szabva az anyaga és a nagysága?

ex-dr. vuk 2010.09.28. 00:58:02

@min: arra kivancsi lennek, hogy pl az osszecsukhato bringa osszecsukva az minek szamit... siman odafer a csomagtartora a fejed fole.

ex-dr. vuk 2010.09.28. 00:58:38

@min: verje vissza a fenyt (sargan) es tapadjon ra a kullore :D
Szerintem ennyinek elegnek kell lenni :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.28. 11:28:20

A vonaton nem kalauz van, hanem jegyvizsgáló. Nem feladata a felvilágosítás, azt ellenőrzi van-e jegyed.

morden2 2010.09.29. 13:10:13

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem vitatom, hogy sokan jönnek be az agglomerációból autóval a városba. Én azt vitatom, hogy emiatt van csak dugó a belvárosban!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.29. 13:21:06

@morden2: Ha az agglomerációból nem jönne be autó, akkor a Budaörsi-Hegyalja-Rákóczi kb harmadával-felével kevesebb forgalma lenne. HA lenne normális körgyűrű, akkor a maradék forgalom több mint a fele is eltűnne.
Zugló Budaörs a Hungárián kersztül 10-20 perccel hosszabb, mint a Rákóczin. Miért menjenek az autók a Hungárián?

Másik ok, a mesterséges forgalomlassítás. HA hagyod az autókat szabadon áramlani, akkor azok elsuhannak, és már ott sincsenek. Ezzel szemben nálunk lassítják őket, majd csodálkozunk, hogy pöfögnek. Elég pl egy gödör, ami több napja ott van a Budafoki-Dombóvári kereszteződésében. 3 km-es sor délután.
A belvárosi forgalomátalakítást, ahol egy utcán hagyhatod el a környéket, már ne is említsem.

Meg a belvárosba települt forgalomindukálókat, melyekhez nem épül parkoló (Mammut, Budagyöngye, Rózsakert, Kolosy tér)

Sokszor azért van dugó, főleg délután, mert az autótulajdonosok parkolót keresnek. Ha lenne kellő mennyiségű parkolóhely/ház, amit 20 éve minden évben beigérnek, nem lenne dugó.

ex-dr. vuk 2010.09.29. 16:28:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
ha nem ulne autoba a belvaros ket, mindossze 3-6 km-re levo pontja kozott senki, hacsak nem szallit nehezet vagy valakit, szinten harmadaval csokkenne a forgalom. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.29. 17:13:52

@vuk_:
Pattanj fel egy fapadosra, és nézelődj a Bp tábláknál. Esetleg gyere reggel, és akkor mindjárt leszemlézheted a 4-es utat.

Belvároson belül már rég nem autózik senki, hacsak nincsen harmadik és negyedik uticélja.

Zed is not dead yet 2010.10.05. 01:27:15

Megint érdekes a vita, amikor pestiek és pestkörnyékiek mutogatnak egymásra, nyomja a ködöt a begőzölt bringabuzi, meg felelget rá az autós hasonlóan lilákat.

Meg hogy adó, meg út, meg a tököm. Vitatkoznak az emberek, hogy jobbról, vagy balról álljanak 100 métert sorban a pénztárnál, mert az már senkinek se tűnik fel hogy csak egy profibb pénztáros kéne vagy valami ilyesmi és sor se lenne.

Szóval az első téma, és a legfontosabb: ne kelljen már bemenni abba a büdös, mocskos, zsúfolt, közönyös és szánalmas városba annak, aki nem ott él és/vagy dolgozik!! Mondom én ezt, mint vidéki, aki utál oda menni, de mondjuk 180 Km-ről nem fog bicajra szállni, kekec kolléga ne is akarjon ilyet. Simán megoldható, ki kéne szúrni azt a redvás vízfejet, megoldani, hogy ezernyi hivatalos ügyet távolról, levélben vagy interneten, vagy regisztráció után akár telefonon is lehessen intézni és kész. Azonnal a harmadára esne vissza a vízfej autóforgalma. A bringások papolnak kényelemről meg ilyenekről. Hát a nagy lóf..t kényelem bármilyen autóval minden szarért pestre futkározni az ország minden tájáról. Rengeteg ember nyom többszáz Km-t az autójába pest oda-vissza meglehetős gyakorisággal mondjuk egy szaros stempli vagy egy aláírás vagy hasonló "fontos" dolgok miatt.

Amúgy ha én is kekec akarnék lenni, mondhatnám, hogy ha bajod van pesten az autókkal, az is megoldás hogy elmész onnan. Mert ha kicsit jobban megnézzük, lehet hogy ugyanaz a kényelem-igény dolgozik ott is, hogy minden a szádban van (OK, a mocsok is, az tény).