Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A HVG bicikliflottát ad alkalmazottainak

2010.05.21. 16:44 - kirk kapitány

Saját névre „brandingelt” kerékpárokat szerzett be a Schwinn-Csepeltől a HVG. A hírek szerint rögtön tíz darabot.

A HVG-bringákat a jövőben bármely munkatárs használhatja, ha éppen környezettudatos városi közlekedésre szottyan kedve. A használat feltétele csak annyi, hogy ha már nem használják, vigyék vissza. Aki akar, állítólag vásárolhat is magának 90 ezerért a címlapnarancssárga fogantyús gépekből.

Címkék: hvg

75 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr122021097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a Figyelööö 2010.05.21. 17:32:59

Félő, hogy a HVG ezúton szeretne létszámcsökkenteni a cégben.

Budapesten biciklit adni az alkalmazottaknak?
Kész terror....

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.05.21. 17:33:16

Ennyi pénzért belefért volna egy agydinamó, meg lámpa előre hátra :P
Amúgy frankó kezdeményezés - bár én inkább a saját keró - saját laptop megoldás híve vagyok.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.05.21. 17:34:21

@a Figyelööö:
döbbenet és bámulat. Hihetetlen. Életbevágó.

jazzcool 2010.05.21. 18:10:28

nagy ötlet! remélem, több cég is követni fogja.

derabitz 2010.05.21. 18:13:11

A HVG szerkesztősége valahol a Montevideo utca tetején van. Nem semmi torna lesz oda feljutni.
Javasolnám a Szerkesztőségnek, hogy szereljenek a kerékpárokra km számlálót, és negyed-fél évente számoljanak be az eredményről.

kigyurt álat 2010.05.21. 18:31:29

@a Figyelööö: hol máshol faszom, ha nem a városban, itt kicsik a távolságok, 20km bp egyik végétől a másikig.
nem úgy mint települések között, az autó csak oda való az országútra, nem a városba. itt haladni se lehet a sok atótól bazz, se bringával se atóval.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.05.21. 18:33:27

Ez nálam bőven a "sej, hova szarjak" kategória. Ismerős térképészeti cégnél ilyen jó 10 évvel ezelőtt is volt, hogy ne kelljen az alkalmazottaknak a városban kocsival szuttyogni. (VI.kerületi irodájuk volt) Igaz, ők ezzel nem kerültek sehol sem címlapra, mert csak egy sima, magyar KKV voltak.

instantmama 2010.05.21. 18:36:12

És a között a 10 bicikli között vajon van női vázas is?

Martian (törölt) 2010.05.21. 18:51:57

@derabitz: "A HVG szerkesztősége valahol a Montevideo utca tetején van."

Elég puhány, akinek oda gondot jelent feltekerni... végülis nem a Hármashatár hegy teteje.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.05.21. 19:19:11

@derabitz: Azért ez a Montevideo utca teteje, ez olyan, mint ha valaki azt mondaná, hogy "...és tegnap megmásztam a Ferihegyet. Nem zuhantam le, úgyhogy jövő héten megpróbálkozom Lakiheggyel is."

GaZe 2010.05.21. 19:52:52

ja, az agydinamo kellett volna, metr az legalabb mindig a bicajon van, igy meg felo, hogy nincs vilagitas a nepeknel...
a gond ezzel csak az, hogy vissza kell vinnie.
most csak azert visszamenni a szerkbe, hogy lerakd a bicajt..

de jo lesz ez, irigyseg.

ZeRGe 2010.05.21. 20:07:25

fogantyú? ezt a blogot nem bringások írják?

Lacka929 2010.05.21. 20:47:46

30 darab is jutott volna, ha nem 90 ezerért veszik, hanem mondjuk max. 30-ért bármelyik áruházban. És még lámpa is volna rajta. Narancssárga fogantyút pedig nem lehet olyan nagy kihívás beszerezni pár tíz forintért...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.05.21. 20:51:22

@Λατζκα: Részlet az Újmagyar Kódaxből: "A kínaiak harmincezres biciklijeitől ments meg Uram minket!"

babsz 2010.05.21. 21:01:33

@GabeR: Itt Zürichben a Kraft Foods üvegpalota-rezidenciájában (akik a Tobleronét meg a Philadelphiát meg ezer mást gyártanak) úgynevezett Toblerone-bicikliket osztogatnak a menedzsereknek: az öltönyös, kinyalt überfőnökök - igaz, tényleg csinos, dizájnos - Toblerone-biciklivel jönnek a dolgozóba, na persze egy olyan városban, ahol a fényes cipőd orra sem lesz koszos, ha véletlenül nem ülsz autóba.

winnie the poh 2010.05.21. 21:12:06

OBI-ban van scwinn csepel 27-ért.

szerella 2010.05.21. 21:44:45

És van-e köztük női üléses is?
Mert a képen látható ülés egy nönek nem habostorta.

Rókakígyó 2010.05.21. 22:33:32

nálunk ez már egy éve így van. Van agydinamó és agyváltó is, olcsóbban:)

eml 2010.05.22. 00:14:50

Nem vehet részt vele a közlekedésben senki, mert nincs rajta lámpa.

Kopiás Attila Steve 2010.05.22. 01:07:27

Hogy mennyire negatívak tudtok lenni, hihetetlen... :+) Tök jó a projekt, az használja, aki akarja (nő ismerőseim átlagban konkrétan kényelmetlenebb bicókat használnak, mint a pasik), lámpát rakni rá 1,5 perc, szóval jó ez a projekt. A 30e-s bicajokat meg remélem viccből mondtátok, 50 alatt max egyszerhasználatos eldobhatót kapsz, és azért ott is még a strapabírás dob az áron. Nem ismerem a konkrét modellt, de ha 90-ért használható gépeket szereztek, az tök jó biznisz.

Vizibolha 2010.05.22. 01:47:46

Kulloprizmat se latok....

blash 2010.05.22. 03:03:48

@Vizibolha: soooooootttttt a pedalon is kellene lennie...

ennyi faszt, nemhogy orulne mindenki, hogy tortent valami ertelmes dolog.

remelem vettek hozza ertelmes lakotokat is, meg erdekelne a kesobbi sorsuk, hogy mennyire hasznaljak es tartjak karban.

levi009 2010.05.22. 03:51:07

Majd azt megnézném, ahogy a HVG Press vezető asszonya, forrónadrágban, váz alatt teker kifelé a Szépvölgyin! :D

levi009 2010.05.22. 03:51:54

Majd azt megnézném, ahogy a HVG Press vezető asszonya, forrónadrágban, váz alatt teker kifelé a Szépvölgyin! :D

levi009 2010.05.22. 03:52:30

Majd azt megnézném, ahogy a HVG Press vezető asszonya, forrónadrágban, váz alatt teker kifelé a Szépvölgyin! :D

marathon · http://www.kerekparos.com/ 2010.05.22. 06:36:17

PR fogás: most mindenki róluk beszél.
S ráadásul mindeddig (sőt mindig is) a másik oldal szekerét tolták, hiába próbálkoznak most a narancssárga kormánnyal.
Magyar multi vezetők nem fognak kerékpárra ülni: ők mindennap autóval közlekednek,részesei annak az agresszív "autós kultúrának" amik az utakon vannak-> tudják, hogy a kerékpárosok túlélési eselyei kevés.

Agyalap 2010.05.22. 07:03:46

Jó ár ez a 90ezer - igaz hogy 60-ért ennél ezért jobbat vettem, de úgy látszik ebből is szakít pénzt a HVG :)

lüke 2010.05.22. 08:01:25

éljen a fidesz!
az nem lesz ráírva?

Getz 2010.05.22. 08:09:43

@blash: nem kötelező a pedálon a prizma.
"A kerékpárt fel szabad szerelni
...
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga fényvisszaverővel..."
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 116. § (2)

A 90 eFt már a HVG reklámfelület díjával csökkentett ár? :)

Galad · http://galad.freeblog.hu/ 2010.05.22. 08:50:39

@derabitz: a montevideo annyira nem durva, a szépvölgyinek csak az alja.
@Agyalap: 90 ért ez egy átlag ár. Az egyediségnek ára van, mint tudjuk a konfekció olcsóbb. Kérdés megéri-e. Egyrészről persze flanc és nem. Ugyanakkor másrészről, ha ellopják, egy árnyalattal könnyebb kiszúrni (az első egy-két órában, amíg szét nem kapják).
@sirdavegd: egy jó agydinamós rendszer azért nem két fillér, nem véletlen, hogy 100 alatti bringákon nem nagyon van, de tény, lámpa kellene rá.

szabi72 2010.05.22. 10:23:43

mondjuk tényleg nem értem, miért kell fanyalogni. végre egy cég, amelyik nem autóflottát, hanem bicikliflottát vesz a dolgozóinak. ráadásul a képek alapján ezek igenis szép bringák. persze, lámpa, prizma, lakat, ilyesmi hiányzik, igen, én is a városi bringámat sokkal olcsóbban raktam össze, meg persze, hova szarjak örömömben. DE! jóemberek, nem értem a hozzáállást, el kell kezdeni valahol!!! ez egy tök jó kezdés, nem fikázni kellene, hanem mondjuk építő javaslatokat küldeni a hvg-nek, hogy melyik bringaboltban szervizeltesse a bicikliket, milyen lakatot-lámpát-km órát vegyenek, hogyan zárják le, stb... de nézzétek meg, sárvédő van, kényelmes kormány van, a színek rendben vannak, és ha minden jól alakul, akkor 10 autóval kevesebb lesz a városban. ja, és a montevideo utca lehet, hogy egy pár embernek az elején nehéz lesz, de majd megerősödnek, és lehet, hogy a váltót is leszerelik. a városim egysebű, 38-16 áttét, a citadellára simán felmegyek... tehát összefoglalva: HAJRÁ HVG!

paprika007 2010.05.22. 10:39:51

A városházi képviselőknek is ez kellene az A8 helyett.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.05.22. 10:54:16

Ilyen van a hajon is ahol dolgozom. Ma is azzal jottem ki livornoba. Jol lehet hasznalni, kar hogy ossztelosok. De ingyen van es igy konnyu kijutni a kikotobol a varosba.

aBringakirály 2010.05.22. 11:25:55

királyság, jó bringázást!

annyira nincs meredeken, a múltkor a pálvölgyi barlangig tekertem fel, az már tényleg nem a mindennapos közlekedés terepe bringával.

subabubba 2010.05.22. 11:30:47

Király! Gratulálok a HVG-nek.

akos179 2010.05.22. 11:43:06

Csak gratulálni tudok a HVG-nek, remélem más cégek is példát vesznek róluk. Aki meg 30e Ft-ért vesz kerékpárt az használja egészséggel legalább azon az első héten amíg szét nem esik. Mikor esik már le végre, hogy ahol tejet meg kenyeret árulnak ott NEM VESZÜNK MŰSZAKI CIKKET!!!! Remélem aki 30e Ft-ot szánt kerékpárra amit évekig szeretne használni, annak ott lapul a zsebében az 50e Ft-os max. egy évig használatos mobiltelefon, és el is gondolkodik ezen.

widor844 2010.05.22. 12:48:20

@akos179: 30 ezerért már lehet kapni elfogadható biciklit, nem fog tönkremenni 1 év alatt!
Viszont 90 ezerért már olyan teljesen felszerelt spéci trekkinget veszek, hogy körbenyalod az egészet. Szóval vagy a HVGt verték át nagyon, vagy az húzza le jól a dolgozóit....

Pretorians 2010.05.22. 13:35:42

Nehezen értem meg, hogy ha valami jó -márpedig ez az- akkor miért kötünk egyből bele? A barátom a HVG-nél dolgozik és bár elsőre érdeklődve álltak a döntés előtt, mára már sokan azon agyalnak ki-mikor-hova tépjen a cangával. Azt se felejtsük el, hogy aki eddig csak erdőben, védett helyen tekert vagy leginkább sehol, annak a város rosszabb lesz mint Bagdad! Lépésenként, apránként, de látni a javulást! Ebben ez a jó, nem a bringá ára, meg a gyártámánya. Frászt! A kezdeményezés! Biztosra veszem, hogy sok cég lesz még ebben az évben, aki erre az útra lép!!! De ha már van ilyen cég -ahogy látom volt aki jelzett a kommentelők között-, akkor mutassuk meg Őket is! Ez a blog legyen nekik is fórumuk! A blog tulaja meg valahogy a lap szélén mutassa meg Őket. Legyenek példák Ők is, ne csak a HVG! A lámpa sztori meg nem téma. Lesz rajtuk, prizma már van, a csomagtartón. De tényleg a szándék legyen az első! Így a barátnőm cége, a hétfői napon 4 bringát vesz -nekem már van, egyszemélyes cég vagyok, Ő pedig a cikk után, az ötletet meg is valósítja- és a cégükben mind a 4-en bringával járnk. Már korábban is ötlet volt, de a "cégesítésen" vívtak. Most döntött, előbb a cangák, később a design. Megy ez kérem!!!!!! :-)

november13. 2010.05.22. 14:59:53

30 ezerért max. biciklinek látszó tárgyat tudsz venni.Aki komolyan azt gondolja inkább vennének a 90.000 Ft-os bringa helyett 3 db. 30.000 Ft-ost az szerintem nem a minőség megszállottja :) Amúgy szerintem ha nem a boltba akarsz csak leugrani, akkor ezt a belépő szint(na jó 70.00Ft ), különben a különbözetet úgyis ráköltöd.A női vázas bringa pedig szerintem maradjon meg a nagymamáknak, karbantartani katasztófális, szoknyában bringázni pedig, háát....:O)

szabi72 2010.05.22. 16:02:41

fanyalgóknak: ez a bringa szerintem megér 90000 ft-ot. szép, ízléses, jók a színek a dizájn, a MINŐSÉG! 30000-ért valami fost lehet kapni, ez a hvg-s csak egy picit drágább a belépő szintnél. a 70000-rel egyet értek, alatta strapabírót nem nagyon lehet kapni. persze vélemény és vélemény között van különbség. mondjuk a posta 270000-es tétele tényleg túlzás volt, de ez teljesen elfogadható. HAJRÁ HVG!

nahát-nahát 2010.05.22. 16:05:43

Na végre! Ez a tíz legalább nagyjából beazonosítható lesz. Mikor kell majd KRESZ vizsga, azonosító (bringa, bringás) és egyéb alapdolog ahhoz, hogy valaki részt vegyen egy kétmilliós város forgalmában?

Szonda Ignác 2010.05.22. 16:48:40

Mondjuk azt annyira én sem értem, hogy mire fel indult be a nagy fikagép. Ha ennyiért veszik, hát ennyiért veszik, kinek mi köze hozzá. Nem postásbicikli ez, hogy közpénzből menjen. A lényeg, hogy fasza ötlet, s fogadok, hogy más cégek sem akarnak majd lemaradni.

otapi 2010.05.22. 23:59:38

Ennyinél kezdődik egy minden nap használható ÚJ bringa ára. Habár, ebbe illett volna egy agydinamó, állófényes lámpákkal előre hátra (külön alkatrészként 20ezerből megvan, gyári összerakásban még olcsóbb).
Ennél olcsóbban csak használt cuccokból lehet összerakni hasonló kvalitású bringát (30-50 ezer, ha szerencséje van az embernek).

Ez még mindig jóval kevesebb, mint egy új robogó, pedig műszaki értelemben sokkal több minden azon sincs (motor, aksi).

otapi 2010.05.23. 00:11:07

@Galad: 10E-ért már lehet jó agydinamót kapni (Tour de France-ra persze nem való), kerékfűzés 2500 Ft, lámpák 5eFt. Egy 100 ezres bringába miért ne férne bele? Egy jobb lakat ára...

Galad · http://galad.freeblog.hu/ 2010.05.24. 08:39:56

@szabi72: 46:16 és rendszeresen felmegyek a Budakeszin. Mindenbe bele lehet jönni. Ráadásul váltó is van ezeken.
@otapi: az egydinamó tudtommal nem világít. Ha gyorsan összeszámoljuk hány százaléka is lesz az agydinamós rendszer a bringa össz árának? És ha az össz árat tartani akarják, ezt a többletet hol faragják le?
Továbbra is hangsúlyozom 90 egy rendesen összerakott, szép bringáért nem sok. Az én futárgépeim, amiken nem győzök spórolni, mert nem mindegy mennyi "pézt" lopnak el tőlem, vagy mennyit törnek össze, soha nem álltak még meg 80 alatt. Azért ne felejtsük el, hogy jó esetben ezek a gépek elég komoly kilómétert fognak megtenni havonta, hegyre fel, und onnan le. Egy szint alá nem mehet a minőség.
@widor844: a bringák amikkel én ki merek menni a forgalomba, - pedig bátor gyerek hírében állok -, 60-nál kezdődnek. És lehet, hogy ez a versenyzés, meg a futárkodás, meg az évi 22000Km, de milla fölött kezdem el nyalogatni a bringákat (közvetlenül azelőtt, hogy kihúznám a kezem a biliből). Megbízható, többek által használt bringát NEM lehet összehozni 60nál olcsóbban (de én 80at mondanék "anyagárra", ha valaki építtetne velem egyet)
@november13.: volt futárlány kolegám, aki a férfivázas fixijét miniben rakta :)
És mégegy. Ha valaki bringát vesz, az ezt bringaboltban teszi, ha jót akar, nem hiperben. Pláne, ha "flottát üzemeltet", aminek bizony komoly szerviz igénye/költsége lehet. Srácok, az olcsó hús vs. híg lé megvan?

Zsurmi 2010.05.24. 11:35:24

@nahát-nahát:

Kissé uncsi...

De ismétlés a tudás anyja: Nem lehet KRESZ vizsgához/rendszámhoz kötni a kerékpározást, nem lehet jogosítványhoz kötni, nincs értelme forgalmihoz kötni. Nemzetközi egyezmények szabályozzák ezt a kérdést, de a büdösbunkó bringás-gyűlölők.

Azért mert tonnás gépjárművekhez kell mindez, egy 15-20 kilós bringához nem kell. Az alaphelyzet az, hogy semmire nem kell, nem az, hogy mindenre.

A milliós nagyváros pedig közlekedésileg pont úgy működik, mint a 100 ezres. Legfeljebb a közlekedők agresszívabbak és nagyobb a pofájuk.

Unom a dögöljön meg a szomszéd tehene hozzáállást. Be lehet fejezni.

Perillustris 2010.05.24. 11:37:59

index.hu/belfold/hirek/2010/05/23/kerekparut_omlott_be_siofokon/

"az utat ... gépjárművek is használták"

Nahát! Pedig van jogsijuk, rendszámuk, s mégis. Hogyan lehet ez? Megdöbbentő.

otapi 2010.05.24. 23:05:01

@Galad: Az elem/akkumulátor sem világit, pedig az is pénzbe kerül :) Viszont az agydinamót nem kell töltögetni, nem hagyod otthon, stb.
(Plusszpoén, egyben a hazai szabályozás egyik gyöngyszeme, hogy a KöHÉM szerint nem is szabályosak a külön kapcsolható első hátsó lámpák :)

Mon3 2010.05.25. 13:43:20

@Λατζκα: "30 darab is jutott volna, ha nem 90 ezerért veszik, hanem mondjuk max. 30-ért bármelyik áruházban."

Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. Látszik, hogy nem sokat értesz a kerékpárokhoz. Én is így voltam vele, de én megfizettem a tanulópénzt. Pedig azt hittem, hogy okos vagyok. Elmentem egy felkapott bringaboltba, és vettem 70-ért egy kerékpárt. Azt hittem, hogy ezért a pénzért már minőséget kaptam. Volt már néhány kerékpárom, ezért néhány dolgot felvettettem, hogy mit kérek. Azután kezdődött rémálmom. Kaptam egy szép íves kormányt, mintha egy tini lányka lennénk. Igaz a kormányt nem egyeztettük, de azért mégis. Pár nap alatt kitörtek a küllőim, pedig nem voltak túlfeszítve, de hát még márkajelzés se volt rajtuk.. Egy hónap alatt lötyögősre kopott a pedálom, és elhajlott a hátsó tengelyem. A tengelyem félévre rá el is törött, de előtte úgy kikopott csapágy, hogy a hátsó kerék lötyögött. A gumi olyan szar volt, hogy volt olyan nap, hogy kettő defektem is volt a belvárosban. A lánc pár hónap alatt úgy elkopott, hogy leesett a fogaskerékről. Apránként lecseréltem mindent (SCHWALBE-gumi, kazettás agy, dt-küllő, stb.), és nem kis pénzért, de két éve semmi baja a bringának, pedig naponta tekerek vele jó néhány kilométert. Azóta nagy ívben elkerülöm az "angol beteg" főszereplőjéről elnevezett téren található bringaboltot. Undorító a pénzéhség, és a csalás.
Hát akkor a Tesco-biciklik meg mit tudnak???
Ha 90-et fizettek érte, akkor feltételezem, hogy minőségre mentek, és komolyan gondolják az egészet, és nem porhintés.

mate6 2010.05.25. 14:48:17

@Λατζκα: Tesco bájkot vegyen, aki akar, de tekerje is le vele a napi adagot, aztán ne sirjon..
Kulonben meg ez egy újság, konyorgom, miert kellett volna olcsóbban venni a bicókat? Itt nincs kozbeszerzés, meg pályázat, meg mittutoménmi..ez tetszett nekik. Akkor is egy jó otlet, akárki akármit mond.

Galad · http://galad.freeblog.hu/ 2010.05.25. 18:15:19

@otapi: értem, és nem így értettem. Az agydinamó árát írtad, ami nem a világításrendszer ára, erre céloztam. Az agydinamó egy tizes, ami nem drága, de sok pénz. A másik, hogy erre rájön ugye a lámpák, a huzalozás (amit azért nem minden bringa támogat teljesen, lásd vázban rejtett/védett vezetékek, stb.). Tudom mit jelent az agydinamó, sőt még alkonyatkapcsolóról is tudok (meg még nagyos sok mindenről), de itt nem ez a lényeg. Logikus döntés egy agydinamós rendszert egy 90ezres bringába beletenni más dolgok rovására? Nem. Ennyi.
KRESZ: mint gyakorló futár, hidd el, a hatályos szabályokat jobban ismerem, mint itt bárki. Miért? Mint minden bűnözőnek, nekem is az életem és a szabadságom múlhat azon, hogy tudom-e mit nem tartok be adott esetben (ez nem jelent azt, hogy többet szabálytalankodom, mint a legtöbb bringás, csak azt, hogy tudom, hogy szabálytalan amit teszek, ami kurva nagy difit jelent ám problémás esetben (pl elismerem a hibám/nincs anyázás)).

otapi 2010.05.26. 11:39:54

@Galad: No offense, a külön kapcsolható lámpák tiltását azért hoztam elő, mert szerintem is baromság.
Azt meg mindenki maga eldöntheti, hogy melyik drágább, az agydinamó + halogén lámpa, vagy akku + LED lámpa kombó. Szerintem kb. ugyanannyi :)

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2010.05.26. 14:32:47

Én csak azt nem értem, hogy miért kell midig a másik zsebében turkálni....

Lacka929 2010.05.26. 23:07:04

@Mon3: "Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. Látszik, hogy nem sokat értesz a kerékpárokhoz."

Azért engedd meg, hogy legalább egy kicsit bölcsnek érezzem magam. Ha másért nem, hát azért, mert nem ítélkezem másokról látatlanban, pusztán a véleményük miatt. Nem örök igazságot nyilvánítottam ki, hanem leírtam a véleményem. És igen, lehet, hogy valóban nem sokat értek a kerékpárokhoz, de ettől még lehet véleményem.

Valószínűnek tartom, hogy nem futárszolgálatra fogják használni napi többszáz kilométer távon a sportos újságírók, hanem alkalmanként, nem túl távoli helyekre eljutni a városban. Ilyen célra talán egy olcsóbb kerékpár is megfelelne, amin legalább van lámpa - tényleg, a KRESZ ezt nem írja elő? -, meg esetleg még egy láncvédő burkolat is, pumpa, kulacs tartóval, ilyesmi.

Talán még - természetesen narancssárga - láthatósági mellényre és sisakra is futotta volna. Persze ha a cégnek a kerekező dolgozó is számít, nem csak a környezettudatosság rubrika kipipálása.

Nekem - aki mint tudjuk, nem csak hogy nem bölcs, de még a kerékpárokhoz sem ért - az is ellentmondás, hogy az újabban városi kerékpárként árult bicikliken (amiknek az első és hátsó részét a pedálnál egy alsó cső köti csak össze) nincs is váltó és kontrafékesek, ezeken pedig van váltó. Na az ilyenek is 30 körül vannak emlékeim szerint.

Az oly sokak által itt is felemlegetett kerékpáros kultúra terjesztésére talán ezek is megfelelőek volnának kezdetben. Aztán ha tényleg szétgyalázzák a dolgozók napi többszáz kilométerrel, akkor lehet venni strapabíróbb, drágább eszközöket. Szerintem.

Na.

Galad · http://galad.freeblog.hu/ 2010.05.27. 07:25:29

@otapi: igen, és itt a kilcsmondat. Mindenki maga dönti el. Teljesen egyetértek, de itt nem erről van szó, nem egy személy vesz magának egy bringát, hanem egy flottát vásárolt egy cég, sok embernek (mégcsak nemis egy embernek egyet, hanem bedobva őket a közösbe). Az ilyen bringák kicsit más szempontoknak kell, hogy megfeleljenek. Az egyéni ízlés és igény másodlagos kell, hogy legyen és az együtt, nagy egészként kezelhetőség a lényeg. Valamint az, hogy egyszerűek legyenek, mint a bot, hogy ha baj van vele, akkor is működjön a bringa. Azeket a bicókat iszonyat nagy igénybevétel fogja érni. Még egy céges autót sem kímélnek, azon az alapon, hogy "nem az enyém, nem nekem kell az amortizációt fizetni" (saját tapasztalat), nemhogy egy bicót, ugyanakkor ziher, hogy egyenként nem fogják őket szerelőhöz hurcibálni. Ha a villogót és a lakatot a júzer magának veszi, akkor egyrészt az nem kiadás a cégnek, másrészt az egyén annak megfelelően fog rá vigyázni. Szerintem.
Ezek a gépek nagyságrendekkel szebbek és profibban, mint a "rent bike"ok, pedig tulajdonképpen ugyan az a feladatkörük centire.

Galad · http://galad.freeblog.hu/ 2010.05.27. 07:39:52

@Λατζκα: a KRESZ azt írja elő, hogy legyen rajta, de azt nem, hogy ki teszi rá, ki veszi meg.
Anno volt próbálkozás, hogy ne lehessen lámpa nélkül eladni bicót, de az egyedi izlések és igények miatt ez kivitelezhetetlen volt. Ellenben nem lehet macskaszemek nélkül eladni (elöl, hátul, küllők), kivéve a sporteszközöket, de azokat, meg elvileg nem lehetne forgalomban használni (itt és még nagyon sok helyen azért elég kusza és önellentmondásokkal teli a KRESZ bringás része).
Ugyanakkor arra is volt próbálkozás, hogy tej/reggeli ital mintára, ne lehessen hiperben MTB elnevezéssel papundeklibringákat meghirdetni akcióban és eladni, valamit, ha elad bicót, legyen szervizháttere, ahol a beállítást és a garanciális hátteret biztosítja. Ezek végül nem tudom mennyire kerültek jogerő közelébe, mert ekkortályt szálltam ki a bringás közéletből, de gyanítom semennyire, vagy lazán kikerülhető, mert továbbra is van hulladék forgalomban.
És még egy utolsó az árakról:
jelen pillanatban a legolcsóbb, még használható bringa (és az egyik kedvenc kezdeményezésem), a dechatlon egysebije. Ez a bringa gyakorlatilag semmit sem tartalmaz, ami felesleges csillivilli. Nincs telója, nincs szép és hatszázféle fényezése, nincs váltója, csak egy egyszerű acél váz, korrekt fékek és elfogadható kerekek. Egy örök darab, de gyakorlatilag egy faék bringaszinten. Ez kerül 30pénzbe. Most akkor kérlek gondolj bele mit tudhat egyrészt az, ami ugyan ennyiért többet ígér és mennyivel kerül többen az, ami legalább ezt a minőséget hozza, csak pofás, van rajta váltó kimondottan igényes ülés van rajta (a jó ülések 10 felett kezdődnek, a veseny ülések ennek 10-15szörösébe is benne lehetnek) és nem utolsó sorban egyedi, tehát nem egy gyártósorról lekerült kétszázezer darab egyike.
Ezeket azért figyelembe kell venni mielőtt ítélkezel.
Más kérdés, hogy van-e jogod és bárkinek ítlkezni, akár ezeket figyelembevéve is.

Galad · http://galad.freeblog.hu/ 2010.05.27. 07:42:25

@bonnie: a földrajzi elhelyezkedés miatt. Genetikailag kódolt.

Galad · http://galad.freeblog.hu/ 2010.05.27. 07:51:51

utolsó és azt hiszem ki is veséztem ezt a témát végleg.
Miért akar egy cég szép bringát és miért nem jó neki a dechatlonos konfekció?
Presztizs. Ugyan az amiért az irodaházuk nem lepukkant, amiért nem daciák vannak a főnökök feneke alatt. Nem blamálhatják magukat.
Ez egyfajta fegyverkezési verseny (jelzem azon a környéken van több, igen nagy, hasonló területen mozgó cég), ahol ez a cikk egy igen komoly reklám lett a HVGnek. Ennek csak akkor van értelme, ha rászánja a pénzt (sokkal többen szólnák őket le, ha szarokat vettek volna).

Perillustris 2010.05.27. 08:19:08

@Galad: "ne lehessen hiperben MTB elnevezéssel papundeklibringákat meghirdetni akcióban és eladni"

A sok sz@r között elfér (sajnos).

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2010.05.27. 10:10:36

@Λατζκα: először azt írod: "nem túl távoli helyekre eljutni a városban". utána meg számonkéred a mellényt.. olvastad mostanában a kreszt?

otapi 2010.05.27. 10:25:05

@Λατζκα: Városban nem kell sem mellény, sem bukósisak, mint ahogy teszem fel, szkafander sem kell. Túlzásba azért ne essünk! Ha annyira aggódsz a biztonságért, akkor el se menj hazulról, mert a megállóban buszra várva is elüthet egy autó, volt már rá példa.

"az újabban városi kerékpárként árult bicikliken (amiknek az első és hátsó részét a pedálnál egy alsó cső köti csak össze) nincs is váltó és kontrafékesek"
Nézd meg azokat jobban. Egy normális (nem teszkós) városi bringában van agyváltó, még ha egysebesnek is néz ki. Az hogy kontrafékes, ízlés kérdése, esőben például jobban fog, mint a peremfék - de a hátsó keréken szerintem amúgy is tökmindegy, ott eleve kisebb a fékhatás.

nahát-nahát 2010.05.28. 18:37:25

@Zsurmi: Hiába unod, nem fejezzük be! Egy 15-20 kilós bringával éppúgy ki lehet végezni egy magzatot édesanyja hasában a járdán száguldozva, éppúgy lehet komoly balesetet okozni, mint egy kamionnal. Igen! a minimum a KRESZ vizsga, és a távolról való beazonosíthatóság lehetősége!

Galad · http://galad.freeblog.hu/ 2010.05.28. 20:55:15

@nahát-nahát: például a fényvisszaverő anyagból készült sárga csillag?

Perillustris 2010.05.28. 21:51:17

@nahát-nahát: "éppúgy lehet"

Sőt, egy evőkanállal éppúgy meg lehet ölni valakit, ezért kelljen fegyverviselési engedély hozzá. Hát még villához vagy késhez!

Egyébként nyugodtan pörögj ezen, úgysem lesz rendszám biciklin ebben az évszázadban.

A KRESZ-vizsgát pedig mindenkinek le kéne tenni a 8. osztályban legkésőbb.

Lacka929 2010.05.28. 22:58:29

Hát jó, legyen. Nektek van igazatok: nem vagyok bölcs, és nem értek a bringákhoz (sem).

Mindenesetre én járok továbbra is hétköznap busszal meg metróval, időnként villamossal (mert nekem meg az kényelmesebb, mint átkerekezni a várost), hétvégén meg ha jó az idő, megbicikliztetem a kölykeimet a régi, szar, olcsó, csak-a-hülye-vesz-ilyet típusú biciklijeinken - jóllehet tíz éve hibátlanul működnek.

Lacka929 2010.05.28. 23:01:51

@bonnie, @otap: Nem írtam, hogy a KRESZ előírná városban bármelyiket is. Mindenestre ezekben valószínűleg nagyobb az esély a túlélésre. Mi a gyerekeimmel mindenestre felvesszük őket még a Római partra is. Biztos, ami biztos. De persze mi hülyék vagyunk, tudom.

^Clown (törölt) · http://logout.hu/blog/clown_2/index.html 2010.05.30. 22:19:12

@Perillustris: Nekünk 8. osztályban meg kellett tanulni a KRESZ-t technika órán. Igaz, kismotorkerékpárra volt kihegyezve a dolog, de akkor is :) És nem vagyok egy őskövület, úgyhogy van még remény.

Perillustris 2010.05.31. 08:30:32

@^Clown: A KRESZ-oktatás ma is a NAT része egyébként, csak az iskolák "elsikkasztják".

Galad · http://galad.freeblog.hu/ 2010.06.01. 08:05:14

@Λατζκα: nem vagy hülye. Leginkább azért, mert a gyereked abba nő bele, hogy ezt így kell tennie (nem feltétlen a mellény viselése a lényeg, hanem az, hogy odafigyeljen magára és másokra).
Ugyanakkor sajnos tény, hogy a mellény önnmagában, ha az ember elfelejti, hogy miért veszi fel, lószart nem ér. Magam csaptam el kevés híján bringást, mert olyan mellényt vett a hiperben, ami sárgának sárga, mellénynek mellény, csak épp nem ver vissza fényt. Ellenben olcsó és a KRESZ ide vonatkozó része is letudva. Ha nem csillan meg a nem működő lámpája a refiben, elcsapom, így se sokon múlott.
Ami, meg a szabályozáson való kattogást illeti, nem a mellény kötelezű, úgy tudom, hanem a láthatóság, amit jelenthet, megfelelő, erre gyártott táska is, ugyanakkor ennek megítélése szubjektív és az aktuálisan igazoltató rendőr dolga. Jó ez így vajh? Nem kérek választ, régi és főleg költői a kérdés.
süti beállítások módosítása