Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nekik tényleg biciklisztráda kell

2010.05.18. 14:45 - kirk kapitány

Még csak nem is Amszterdam, hanem lakosszám szerint a negyedik helyen álló holland város, Utrecht egyik bicikliútjánál cövekelt le kamerájával egy expresszív dokumentarista videós, hogy megmutassa milyen egy szokásos szerda reggel. 2010. április végén felvett nyolcpercnyi anyagot, amit a hatás kedvéért 2 percbe sűrített.

Az agglomerációval együtt 600 ezres Utrecht a képek alapján már most kezdi kinőni a magyar viszonylatban elképzelhetetlen kerékpáros infrastruktúráját, így érthető, hogy Hollandiában fogant meg a biciklis sztráda ötlete. A sztráda célja, hogy tovább gyorsítsa, és könnyítse a kerékpárosok haladását azzal, hogy kiküszöböli a kereszteződéseket.

A kerékpáros tömeget látva az is figyelemre méltó, hogy a reggeli csúcsban egyetlen ember akadt csak (1:05-nél), aki innovatív módon a sávon kívül próbált előzni, a többikenek eszükbe sem jut fegyelemzetlenkedni.

A másik videó egy átlagos csütörtök, átlogos esti belvárosi forgalmát mutatja.

Címkék: utrecht

81 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr222012805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vga 2010.05.18. 15:49:51

de jó ilyet látni

2010.05.18. 15:51:16

Hogy spóroljunk a kommentekkel rögtön az elején:

- A bicikli alkalmatlan a városi közlekedésre.
- A biciklis mind csóró, irigykedő proli, akinek nem tellik autóra.
- Rendszámot, forgalmit, kötelezőt és jogsit a bicilkizéshez is!
- Öltönyben hogy járjak biciklivel?
- Szerszámokkal hogy járjak biciklivel?
- A biciklisek semmilyen szabályt nem tartanak be, veszélyeztetik a forgalmat.
- 20 (30-50-100) km-ről járok dolgozni, hogy járjak biciklivel?
- A 'zénadómból építik a 'zutakat, a biciklisek meg nem fizetnek egy fillér adót se, ne ugassanak!

Ha jól emlékszem, ezek szoktak lenni...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.05.18. 15:52:12

Ott sztráda, itt meg életveszélyes megoldások, mint pl. Dunaújvárosban:

www.hegylakok.hu/?p=271

is 2010.05.18. 15:55:13

amire az első videon még érdemes figyelni, az a szürke út végén lévő háromszög sor. az egy elsőbbségadás táblát jelez, és mutatja, hogy kinek van elsőbbsége. auto-bicikli találkozásnál is van, és sokszor a biciklié az elsőbbség, és az autósnak nem kell táblát keresgélni, hanem látja felfestve, és óvatosabb lesz.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.05.18. 15:55:51

jé, szabályosan közlekedő biciklisek. és mennyien vannak...

valójábannemberci 2010.05.18. 15:56:02

Mint tudjuk, Hollandia fejlettség terén valahol Uganda és Zimbabwe környékén van, így a mi gazdaságilag és társadalmilag fejlett, civilizált országunkban ez elképzelhetetlen. Magyar állami segélyből építsünk már nekik pár alagutat a mélyföldbe. ;]

Wrex 2010.05.18. 15:58:42

Biciklisztráda, na persze... Remekül látszik hogy amint zöldre vált a lámpa, kényelmesen átférnek mind. Baszki, miért nem építenek mingyár a gyalogosoknak mozgójárda-sztrádát? Sőt, minden utat 5 szintesre kéne csinálni: alul villamos (illetve metró), felette az autók, afelett a bicajosok, afelett a gyalogosok, a legfelső szint pedig parkosítva, az lenne ám a szép világ! Persze a kereszteződések kicsit macerásabbak lennének, de aluljárókra nem lenne szükség...

2010.05.18. 15:59:28

@berciXcore: Jaja.. Elnézem ezt a sok csóró, irigy, szabálytalankodó, alkalmatlan eszközökkel a forgalmat feltartó, várost ellehetetlenítő huligánt ebben a koszos, szemetes környezteben...
Azért mennyivel másabb Budapest!

monyon le 2010.05.18. 15:59:41

Jöttök itt azzal hogy hű mennyi kerékpáros van Ultrechtben - no bumm!

Ez a kerékpáros dugó: www.youtube.com/watch?v=M9kis4qI4KY&feature=related

derabitz 2010.05.18. 16:04:25

Minek a biciklisztráda?
A járművek közlekedését, az úttesten kell bonyolítani.
A kerékpár, jármű.

Lassan eljutunk oda, hogy kell majd külön segédmotorsztráda, motorsztráda, kamionsztráda és tartalékba (tüntetésekre) traktorsztráda is.
Lesz majd suzukisztráda, volvosztráda, toyotasztráda, stb.

valójábannemberci 2010.05.18. 16:04:57

@xaba99: De ha már biciklisztráda, akkor azt bízzák magyar kivitelezőkre, sőt a magyar államra. Biciklisztrádának pályázzák, aztán lesz belőle 2x4 sávos autópálya, alagúttal a védett terpeken át, meg viadukttal a belvárosban. Biciklisáv nélkül, természetesen.

Vkat118 2010.05.18. 16:10:16

Civilizáltan meg van oldva az út, civilizáltak a biciklisek is. Ha itt is ilyenek lennének akkor semmi bajom nem lenne velük, hanem amikor kellemes biciklis 15-25 fokok vannak én is biciklire szállnék.

Tomi Kristály 2010.05.18. 16:17:38

hát igen itt láthatóan a tekerőknek is van normális közlekedési kultúrájuk. Itt bp-en ilyen mennyiségű bringás nem is tudna közlekedni, mert nincs hely...

BerciXcore: ja, de csak az elején és a végén lenne leágazás...

Dr Kangörény 2010.05.18. 16:22:46

Jééé, ott a biciklisek megállnak a lámpánál, amikor pirosat mutat nekik!?

Biztosan tök bénák, ellentétben a magyar biciklisekkel, akik annyira mozgékonyak és jók az érzékszerveik, hogy simán átmennek a piroson.

Bartoki 2010.05.18. 16:30:14

Két fontos infó:
- Az első felvétel közvetlenül a vasútállomásnál van, ahol a biciklis forgalom igen erősen koncentrálódik (vonatra menés, vonatról jövés). Ott sem bicikliznek az emberek 20-30 km munkábajárásra, hanem csak pár kilométert a vasútállomásig.
- A második felvételen az "átlagos csütörtök estéhez" tegyük hozzá, hogy Utrechtben csütörtök este hosszabbított nyitvatartás van, az a "bevásárlók éjszakája" :) hogy "munka után, hazafelé" be tudjanak ugrani a zemberek a boltokba (mert egyébként csak munkaidőben tudnál). Gondolom valami "Support your local corner shop" jelleggel. Szóval ezért van ekkora forgalom.

Nem leszólás - a forgalom tényleg szép nagy ezeken a filmeken :) - de csak így teljes a kép. Sztráda helyett én első körben biciklis körforgalomban gondolkodnék. :)

dzsaszper 2010.05.18. 16:31:00

Kedvenc kereszteződésem hollandiában:

preview.tinyurl.com/2b3rmdq

(Google Maps utcanézetre mutat, Eindhovenben a Pastoor Peterstraat és a kerékpárútban folytatódó Kruisstraat kereszteződése. A kerékpárút a város egyik fő kerékpáros útszakasza, mivel a folytatása a vasőt alatti alagút -- az autósok olykor hosszan adnak elsőbbséget a bicikliseknek)

Érdemes megfigyelni a közlekedési táblákat :)

A kereszteződés közelebbről: maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=Pastoor+Petersstraat,+Eindhoven,+Nederland&sll=37.0625,-95.677068&sspn=48.15347,90.263672&ie=UTF8&hq=&hnear=Pastoor+Petersstraat,+Eindhoven,+Noord-Brabant,+Hollandia&ll=51.445455,5.475008&spn=0.000047,0.002755&t=h&z=19&layer=c&cbll=51.445544,5.47503&panoid=NZpg4Kyz1WTFArlOz3Gm2Q&cbp=12,187.89,,0,1.49

Vincenzo testvér 2010.05.18. 16:32:09

Hollandiában a biciklisták lényegében átvették a hatalmat a közutakon. A gyalogost durván lecsengetik, leszidják, az autósok pedig fülüket-farkukat behúzva keresik helyüket a bicikliutak sűrűjében.
Természetesen a biciklisták között is megvannak a kasztok, az összhiper megváltós szupibiciklitől a parasztjárgányig. A kereslet miatt ez utóbbiak is több tízezer forintnyi összegbe kerülnek.

valójábannemberci 2010.05.18. 16:32:42

@Kangörény_: Viszont az első videón az az egészen kevés autós is megáll a lámpánál, és nem is száguldozik. Biztosan tök bénák, nem tudnak vezetni, biztos ki se látnak az autóból, ellentétben a magyar autósokkal, akik annyira profik, magabiztosak és jók az érzékszerveik, hogy pontosan tudják, hogy még átférnek a kereszteződésben, és mindezt gyorsabban csinálják, mint bárki más. ;)

ex-dr. vuk 2010.05.18. 16:34:39

@tszasa: inkabb a kocsik nem fernek el en ugy latom :)

kacce 2010.05.18. 16:38:43

Azoknak, akik a video alapjan megallapitottak, hogy a holland biciklistak civilizaltan kozlekednek, megallnak a pirosnal es egybol le is szoltak a magyarokat ezzel parhuzamosan, uzenem hogy ne utaljak ennyire a honfitarsaikat :)

En ugyan Amszterdamban lakom, de itt aztan egyaltalan nem kozlekednek kulturember modjara a biciklisek: mennek ossze-vissza, eloznek ossze-vissza, ha nem indulsz el 2 masodpercen belul a zold jelzesre, mar eszeveszetten csengetnek es gyakran atmennek a piroson is.
En ennel sokkal szerenyebben es tisztelettudobban nyomom a kerekezest :DDD

Szoval ne asszocialjunk egybol arra, hogy a magyar ember az bunko :)

Severus 2010.05.18. 16:44:14

Azért az hozzátartozik az igazsághoz, hogy Utrechtet átszeli egy(-két) csatorna, amin (a belvárosban legalábis) nem nagyon lehet autóval átjutni. Úgyhogy ott különösen praktikus a bicaj, és nagyon is sokan vannak, mert kocsival mehetsz ki a körgyűrűre, ha a csatorna túloldalára akarsz jutni. De egy holland taxissal beszélgettem eccer, és nagyon ki volt akadva, hogy mennyire veszélyesen bicikliznek ott... Khm, csöndben hallgattam inkább. Sajna nálunk még a többség extrém sportnak veszi a biciklizést. Én se voltam különb, amikor elkezdtem, aztán benőtt a fejem lágya, mielőtt betört volna. Most meg Berlinben bicajozok naponta egy öreg ronccsal, és próbálok olyan biztonságosan menni, mint a helyiek. Na az azért néha még mindig nehéz. :) Amúgy biciklisáv, bicikliút mindenütt vagy ha nem, ott a buszsáv. És nem nagyon kell félni, hogy nem adnák meg az elsőbbséget, ha a járdára festett bicikliutat keresztezi egy autó a kereszteződésben. Viszont az autók között se megy senki bicajjal, ha van bármilyen más opció... És a magyar átlaghoz képest baromi lassan tekernek. De ez is jó... :)

mesz86 2010.05.18. 16:45:36

@Wrex: és autósztráda minek? Miért nem jó, hogy ha minden kereszteződésben meg kell állnod kocsival?

dzsaszper 2010.05.18. 16:48:10

@dzsaszper: úgy tűnik a Ctrl+C nem igazán működött másodjára, oda is tinyurl-t akartam...

Lalikiraly 2010.05.18. 16:49:03

Szerintem is marhajó ezt látni. De forgalomirányítás nemsok van azért :D Itt nálunk olyan tömegverekedés lenne, hogy öröm lenne nézni :D Az első hír minden nap az lenne ma 42 biciklis ütközött össze. Sérülés nem történt, de az ezt követő tömegverekedésben néhány 10 éve otthagyott autót szétvertek :D

dzsaszper 2010.05.18. 16:50:30

@kacce: egyszer kishíján tömegbalesetet okoztam Eindhovenben, amikor megálltam egy piros lámpánál (a keresztező út beláthatóan üres volt).

Az a tapasztalatom, hogy a piros lámpát elsőbbségadás kötelezőként értelmezik, de ettől eltekintve még nem találkoztam igazán balesetveszélyes bicajossal.

Severus 2010.05.18. 16:52:21

@kacce: Igen, Utrechtben is láttam nemegyszer ilyet, vakegér módjára mentek gyakran, meg egymás mellett beszélgetve, ami azért Magyarországon nem divat, mert egyből ledudálnák, leszorítanák őket. Ott viszont (legalábbis látszólag) türelmesen gyűlt mögöttük a kocsisor... Ami fontos különbség, hogy sokkal jobban figyelnek a biciklisekre, míg otthon jobb, ha láthatatlannak hiszed magad. Egyébként Berlinben se gondolkozik egy bringás a járdáról lehajtva, hogy megkapja-e az elsőbséget vagy sem. Megy és kész, az autós dolga meg, hogy megálljon.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.05.18. 16:53:17

@Brother Love: ha nem bírsz ennyit letekerni (20-30 km) akkor irány az Lfekvő :)

Perillustris 2010.05.18. 16:53:18

Nyilván a közeli pályaudvar miatt, de impozáns a tömegközlekedés járatsűrűsége is.

Ha a lakossághoz is viszonyítjuk, akk... inkább hagyjuk...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.18. 16:58:29

@Kangörény_: azok is átmennek a piroson...
Minden piroson.
Van, hogy a vonat is rájuk dudál.

A biciglis ugyanis nem ember.

valójábannemberci 2010.05.18. 17:03:02

@Severus: Én Groningenben és környékén azon dobtam majdnem hátast (biciklivel) (átvitt értelemben persze), hogy szerelmes párocskák kéz a kézben andalogva gurultak, meg reggel apuka biciklin olvasta a hírháttér magazint, a srác meg megreggelizett, mire beért az egyetemre/munkahelyre/valahova. És az autósok részéről semmi anyázás, dudálás, leszorítás, stb.

cseresznyeberkenye 2010.05.18. 17:09:14

Fenti első kereszteződés, magyar és a két számmal nagyobb kölcsönbicikli esete: megálltam szépen délutáni dugó közepén, előttem-mögöttem temérdek biciklis. Zöldre váltott, próbáltam elindulni, de elég lassan ment - mögöttem úgy gondolták, hogy kb normál tempóban várható az indulás - bénázó ember látványára vészfék - eredmény: hollandok és biciklik egymás hegyén-hátán. Én sértetlenül jobbra el :)

valójábannemberci 2010.05.18. 17:15:26

@cseresznyeberkenye: Ó, a kölcsönbiciklik esete az nagyon szép tud lenni. Szintén Groningen, ifjú bohóként kissé pityókásan, fék az nincs. Azért hazaértem egyben. :D

Gyarló Hintaló 2010.05.18. 17:15:38

pont ezeket a videókat láttam tegnap a youtubeon. érdemes megnézni a feltöltő többi videóját is:
www.youtube.com/user/markenlei
2 évet éltem kint és tekertem európa első bringasztrádáján Etten-Leur és Breda között. felemelő, hogy 1 lámpánál kell megállni a két város között, miközben 6sávos autópályákon mész át.

jha és valahol olvastam, hogy Utrechtben az utázások 30%-a(!!!!) kerékpáron történik.

és az sem ritka, hogy némelyik diák 1,5 órát kerékpározik az iskolába.

drága magyarországunk nagyon messze van még ettől.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2010.05.18. 17:22:41

Ti kétkerekű mitugrászok, állandóan csak szopjátok ezeket a hollandus majmokat, pedig véletlenül sem környezettudatosságból bicikliznek, csak beszívva nem lehet volánhoz ülni...

www.SexHell.hu 2010.05.18. 17:40:05

Kedvenc biciklim:

:(:( Nem tudok linkelni, de ha a gugliba beírjuk, h lakóbicikli, akkor ott lesz!

ebedli 2010.05.18. 17:48:25

@"the dragon": egészségesebbek, gazdagabbak, boldogabbak, talán nekünk is szívni kellene...

pittiman 2010.05.18. 18:07:44

@Brother Love: egyet kihagytál: BUDAPEST SZERKEZETÉT NEM ÚGY ALAKÍTOTTÁK KI, HOGY ABBAN KERÉKPÁROZNI LEHESSEN!!! ezt is elmondja minden x5-ös.

Amúgy hihetetlen, hogy egyesek még tényleg nem fogják fel, hogy miért van ez az egész, és írják itt a sok sületlenséget állandóan a piros lámpákról és hogy segédmotorsztráda meg traktorsztráda. Debrecenből hétfőn reggel jöttem fel, kocsival vitettem be magam az állomásra és a dugóban nem egy bringás ment el mellettünk.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.05.18. 18:25:09

@Brother Love:

minap voltam stocklholmban. biciklivel járnak a hév illetve metróállomásig :-)

stellaz1 2010.05.18. 18:27:11

Egyik ismerősöm azt találta mondani, hogy kint azért kerékpéroznak többen, mert gazdagabbak :)))

Akkor itt a bmw terepjárósok a legcsóróbbak :))

Amúgy a bringás sztráda nagy ötlet, elővároskból itt sok helyen lehetne könnyen betekreni rajtuk, főleg, hogy ugye kevésbé fárasztó ha nem kell megállni.

derabitz 2010.05.18. 18:46:25

@"the dragon":

Még hogy "beszívva nem lehet volánhoz ülni..."?!

Erről kérdezd Stohl Butykost!

valójábannemberci 2010.05.18. 18:54:18

@stellaz1: "Akkor itt a bmw terepjárósok a legcsóróbbak :))"

Némelyikük adóbevallását megnézve, lehet, hogy az derülne ki, hogy minimálbérből tengeti a kis életecskéjét. ;]

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.18. 19:03:47

Nem rossz :D
Magyarok, akik a Tesco parkolót sem tudják kereszben átgyalogolni, a hajukat tépnék ott, hogy nem tehénkedhetnek a kocsiban :d

Másrészt, ahol nincsenek hegyek, ott könnyű bringával járni :)

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.05.18. 19:33:23

De jó látni, hogy ott a biciklivel közlekedők tisztában vannak a szabályokkal.

Lacka929 2010.05.18. 19:44:47

@Kangörény_: Az első videón 1:59 körül anyu lazán átment a piroson. Kicsivel később apu a járdáról kultúráltan beelőzte a többieket. Mopedes ott is büdösít a kerékpárúton (mindkét videó). Szóval csodák nincsnek...

aril brikha 2010.05.18. 19:55:59

@ColT:
"Másrészt, ahol nincsenek hegyek, ott könnyű bringával járni :)"
viszont helyette szinte mindig fúj a szél, és persze mindig pofába... :)

palya73 2010.05.18. 20:23:04

@"the dragon": Lehet furcsa, de itt a bringásokat is ellenőrzik...
És ha te is ebben nőnél fel neked is természetes lenne, hogy ahová lehet bringával mennél.

palya73 2010.05.18. 20:35:18

@Λατζκα: A mopednek ott kell mennie, ahogy a mopedautó is ott megy, ha lehet.

Sir Nyű 2010.05.19. 09:40:28

Ez mind hagyján, de bécsi villamos jár Utrechtben? Vagy legalábbis az U6-os?

igazi hős 2010.05.19. 10:37:50

@dzsaszper: "a piros lámpát elsőbbségadás kötelezőként értelmezik" Ez kéne a KRESZbe is egyből szabályos lennék :-)
Persze gépjárműre megmaradna a jelenlegi értelmezés, mielőtt még valaki belehőbörögne.

lr 2010.05.19. 15:08:31

@Brother Love: kihagytad a Kenyeret, meg a hamindenkitömegközlekedésreváltanat.

@Gyarló hintaló: Javaslom, nézz utána, hol tartottak 40 éve.
(A probléma csak az, hogy nekünk nem lesz erre ennyink.)

9mmPara 2010.05.19. 16:33:10

Sehol egy létrát cipelő szobafestő apuka, aki szülni viszi a rokkantnyugdíjas mentősofőr nagymamát? Csupa hobbista bringás.

Marcellusca 2010.05.19. 18:02:44

Kicsit OFF, de mi a véleményetek erről a "szabályos" bringáról?

indafoto.hu/marcellusca/image/7868361-f0f43783/288689

gozos 2010.05.19. 20:29:22

@Brother Love: "- A biciklis mind csóró, irigykedő proli, akinek nem tellik autóra."

Hiába telik autóra, ha a város vezetése a kellemes belvárosi légkör vagy hasonló okán a "Nagykőrúton" belül TELJES MÉRTÉKBEN kitiltotta napközbenre az autókat.

Karlsruheban például reggel 5-7 közt szabad ÁRUSZÁLLÍTÁS okán behajtani illetve este 18-20 óráig. Egyéb időpontban teherautó sincs a legbelebb belvárosban. Csak rengeteg villamos és kerékpáros.

Perillustris 2010.05.19. 20:51:13

@Marcellusca: Hogy egy 195 cm-es, vagy még magasabb ember ül általában rajta.

Lacka929 2010.05.19. 21:04:51

@palya73: Akkor tényleg el vagyunk maradva, mert nálunk kerékpárúton csak lakott területen kívül mehet moped - az is csak megfelelően lassan.

gozos 2010.05.19. 21:57:14

@Gyarló Hintaló: az ugye nem csak nekem tűnt fel az általad mellékelt videógyűjteményen, hogy a kerékpárút aszfaltja vöröses festékanyaggal van keverve?

Azaz IGEN JÓL LÁTHATÓ, hogy kerékpárút. Főként ahol autóknak szánt utakat kerékpársávként keresztezne illetve körforgalom szélén.

Azaz nem egy lekopott fehér csík, amelyről azt sem tudod, hogy a csíktól balra vagy jobbra van a gyalogos járdája.

Marcellusca 2010.05.20. 08:30:03

@Perillustris: Aha. Ennyi?
Egyéb nem is tűnt fel?

Perillustris 2010.05.20. 09:34:56

@Marcellusca: De. Pl. az, ahogy fekete, meg szabálytalan a fel(nem)szerelése.

Nekem nem kéne.

Marcellusca 2010.05.20. 10:13:40

@Perillustris: Erre céloztam.
De csak finoman. :)
És ezzel egy futár részt vesz a pösti forgalomban. :D

Balazs5 2010.05.20. 11:56:53

...érdemes megfigyelni azt is hogy milyen sűrűn járnak az egyébként vadiúj buszok. Ha a busz tiszta, jön, mindenhol van bicikliút akkor én sem járnék kocsival, és vennék egy bicajt is. Mindenkinek tök szar régi biciklije van, ebből is látszik hogy nem csinálnak belőle problémát, hogy kinek milye van és ez tök jó.

Mon3 2010.05.20. 18:16:18

Hát itt is alakul a dolog. Egyszer vasárnap hajnal 2-kor tekertem haza Érdről Dunakeszire. Valahol a Szerémi úton egy piros lámpánál négyen álltak előttem. Kicsit kiakadtam, mert majdnem nem értem át a zöldön...

spag · http://railzone.nl 2010.05.20. 20:25:10

@Vincenzo testvér:
"az autósok pedig fülüket-farkukat behúzva keresik helyüket a bicikliutak sűrűjében."
Hollandiában az autós meg a biciklis az ugyanaz az ember, ugyhogy nem esik nehezére.

"Természetesen a biciklisták között is megvannak a kasztok, az összhiper megváltós szupibiciklitől a parasztjárgányig."
Ez nem igaz, senki sem biciklista, csak konkrétan bringával közlekedik. Legtöbbször nem gondolnak egyáltalán semmit a bringáról és parasztjárgányok vannak, semmi hipermega.

"A kereslet miatt a [parasztbringák] is több tízezer forintnyi összegbe kerülnek. "
Nem igaz, 50 eurótól kapsz használtat és egy holland nem is adna érte többet.

spag · http://railzone.nl 2010.05.20. 20:26:19

@Sir Nyű: Így van! van egy magasperonos kétirányű gyorsvillamos-vonaluk, arra vettek némi használt bécsi kocsit. Egy kis kerékprofil-farigcsálás meg ajtómódosítás után már járnak is.

spag · http://railzone.nl 2010.05.20. 20:27:04

@gozos: "Hiába telik autóra, ha a város vezetése a kellemes belvárosi légkör vagy hasonló okán a "Nagykőrúton" belül TELJES MÉRTÉKBEN kitiltotta napközbenre az autókat."
Ezt ugye már Karlsruhere mondod mert Utrechtben nincsenek kitiltva az autók, van némi gyalogos belváros az igaz.

A Tyne folyó déli partja 2010.05.20. 23:27:06

@Brother Love: csak az öltönyhöz. miután többször olvastam olyan hozzászólást, h. jaj, itt meg ott kiskosztümben is bicikliznek az emberek, bezzeg ott elfogadott 8???)Magyarországon meg nem, direkt figyeltem itt, h. ki van úgy öltözve, ahogy nekem dolgozni kell járnom. SENKI!!
mive,l ugyanis az nem attól függ, h. "elfogadott"-e vagy sem,hanem egyszerűen praktikátlan és veszélyes, képzeld el, h. szűk kosztümszoknyában biciklizik valaki, kezdve ott, h. fel se tudok rá szállni. aztán a magassarkú/balettcipő se túl alkalmas tekerni, egy esetleges esésnél meg főleg nem (mondom úgy, h.utoljára háromévesen estem biciklivel).
amúgy, magassarkúban tekerést próbáltam, lehet éppenséggel, de azért a sportcipő kényelmesebb, praktikusabb, biztonságosabb.
és speciel nálam (mivel lány vagyok, nem öltöny, de dresscode) ez bizony játszik,mivel öltözni kell, de a munkahelyi öltözékben nem tudok biciklizni, és az angolok olyan gyönyörűen oldották meg, h. három külön helyen van a biciklitároló, a ruhatároló szekrényke, (ahol tárolhatom a munkahelyi ruházatot, h. ne kelljen mindig magammal vinni a cuccot, ha meg kéne, a biciklin az se túl jó az elegáns öltözetnek, simán összegyűrődik), meg az öltöző-zuhanyzó. úgyhogy nálam a munkánba biciklizés a következőképpe néz ki: eltekerek a munkahelyig (végig domb, ja, azt is elfelejtettem,h. Hollandiában lakott ismerős szerint arrafele egy darab emelkedő sincs, ami szintén megkönnyíti a dolgokat), munkahely megkerülése, mert csak hátul, a parkolóban szabad lekötni a biciklit, mikor hozzáláncolatm az épület előtt egy oszlopra, szóltak, h. ne., akkor lebattyogok az alagsorba a cuccomért, kiveszem a szekrényből, átbattyogok a vécébe, mert öltözni ott lehet, átöltöztök, vissza a szekrénykéhez, berakom a biciklizős cuccot, aztán mehetek fel dolgozni. na most, ez tart kb. 10-15 percig (zuhanyzás nélkül, ha az is lenne még tovább tartana).
GYalog meg simán odaérek ezalatt...
úgyhogy a bicikli marad hétvégére, meg mindenhova máshova, amikor nem dolgozni megyek.

A Tyne folyó déli partja 2010.05.20. 23:30:35

@kacce: nem tudtad? nyugaton minden jobb, senki nem rosszindulatú, kedvesek a politikusok, nem is szidja őket a nép, nincsenek bűnügyek sem....

A Tyne folyó déli partja 2010.05.20. 23:34:40

mellesleg a piroson átmenésről. kétlem,h. egy biciklis így menne át egy piroson, a busz/troli/ akármi előtt...inkább úgy, h. a kanyarodóknak van piros, ő viszont ugyanúgy az út szélén marad, vagyis senkinek nincs útban, és nem veszélyezteti saját magát sem.

mate6 2010.05.21. 16:32:41

Az a kedvencem, hogy Budapest szerkezete miatt nem alkalmas a kerékpáros kozlekedésre..Mert? Tényleg magyarázza el nekem valaki. Az, hogy minden kis utca mindkét oldala parkoló és 2 autó alig fér el egymás mellett, az nem várostervezési probléma szerintem. Egyébként meddo egy vita ez a Budapest-bicikli dolog: Sokkal tobb embernek kellene bicóznia és akkor talán torténne valami. Addig is kozlekedek szabályosan, 80% ban bicikliúton, ahol nem tudok, ott lemegyek az útra. Emellett vezetek is, akkor meg figyelek a bickiklisre-motorosra, mert egyszerubb, mint dudálni, leszoritani. A városi autózás nem kellemes, ez is benne van.

szerella 2010.05.21. 21:59:34

Hihetelen ez a video!
Nálunk csak a biciklis felvonulásokon lehet ennyi bringást látni egyszerre.

Ómájgád 2010.05.22. 00:33:26

@Animacs: nem akar senki biciklire ültetni, ha nem akarod :). Itt csak arról lenne szó, hogy aki szeretne, az tehesse meg, mint pl. ez az úriember:

cyclechic.blog.hu/2010/03/01/korunk_rocksztarja_az_oltonyos_biciklis

és ne extrém sportot kelljen űznie.

A Tyne folyó déli partja 2010.05.22. 21:58:19

@Ómájgád: nehogynem akarom, csak a dresszkód miatt, meg amiatt, h. - szerencsére - közel van a munkahely (gyalog kb. 15 perc), nekem speciel nem éri meg, mert az átöltözéses sztori miatt, pláne úgy, h. a tároló meg az öltöző két külön helyen van, a bicikliparkoló meg egy harmadikon, elvesztem azt az időt (sőt, többet), mint amit megspóroltam volna azzal, ha biciklivel mennék.

amúgy most jöttem egy biciklitúráról, holnap is megyünk tengerpartra.
süti beállítások módosítása