Budapest egyik legszebb és legbalesetveszélyesebb sétánya található a budai rakparton, a Margit híd és az Erzsébet híd közt.
Éppen négy éve így írtuk a budapesti kerékpárutakat felderítő cikksorozatunkban a területről: „Ahogy az arénában a hálós-pajzsos harcol a dárdással, úgy küzdenek itt a gyalogosok a kerékpárosokkal. A járdán kijelölt kerékpársáv állandó lelki és fizikai tréningje segít, hogy az emberek ezen a vidéken ne tunyuljanak el annyira, mint nyugaton, állapította meg a holland, miközben a csatárláncban közlekedő gyalogosokat kerülgette a rakparton. Ez az út egyébként csak akkor lenne EU-kompatibilis, ha a kerékpárosok tolnák a biciklit, a gyalogosok pedig a korláthoz lapulva, libasorban közlekednének” – néztük a helyzetet egy képzeletbeli hollandként.
A Városháza érdeklődésünkre viszont egy konkrétumokat, terveket, praktikus és esztétikai munkákat részletező levéllel lepett meg minket. Rövid szövegelemzés után azonban kiderült: a sikerpropaganda lényege annyi, hogy a bicikliút egyes részeken szélesebb járdán fut majd, egy sárga csíkkal elválasztva a gyalogosoktól.
A Lánchíd előtti és utáni 7-800 méteres részen azonban "a járda nem szélesíthető", így itt még sárga csík sem lesz. A legszűkebb részen egyszerűen újra összeeresztik a nagy sebességgel érkező kerékpárosokat, a járókelőket és a Parlament fotózásával elfoglalt turistákat.
Épül-szépül a felső rakpart
A Városháza levele
"A budai főgyűjtőcsatorna építési munkálatainak befejeztével az Erzsébet tér és a Batthyány tér között a felső rakpart egységes arculatot kap, így egy szebb, barátságosabb városrészt alakítunk ki a fővárosiak számára. A munkálatok során a villamosmegállókban térkő-burkolatot, talajtakaró cserjéket, új padokat és új hulladékgyűjtőket helyezünk el, a biciklisek számára pedig a Batthyány tér és a Halász utca között 1,8 méter széles, elválasztott kerékpárutat építünk. A Halász utca és az Ybl Miklós tér között a járda nem szélesíthető ki, így az elválasztott kerékpárút – amelyet sárga útburkolati jel határol el - az Ybl Miklós tér és a Döbrentei tér között folytatódik. Az Erzsébet híd alatti átvezetésnél szintén a gyalogos forgalomtól elválasztott kerékpárút épül.
A városvezetés elkötelezett a kerékpáros úthálózat fejlesztése iránt, ezért Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes előterjesztése alapján tíz Európai Uniós pályázatot nyújt be a Fővárosi Önkormányzat július elején, így 2009-ben mintegy 27 km kerékpáros útvonal kialakítása kezdődik meg. A javasolt szakaszok illeszkednek Budapest kerékpáros főhálózatának fejlesztési tervébe, és a meglévő, illetve a következő években tervezett hálózati elemekkel együtt összefüggő rendszert alkotnak. A pályázatokat várhatóan 2009 októberében bírálja el a Pro Régió Ügynökség, így a kivitelezés befejezése áthúzódhat a jövő évre. A pályázati támogatás lehetséges maximuma 80 százalék, az uniós pályázat azonban nem támogatja a beruházás valamennyi elemét, így azokat az elemeket, amelyek a közlekedés biztonságát növelik (például a közvilágítás, a forgalomcsillapító küszöbök kiépítése) a főváros saját forrásból biztosítja."