Biztonságosabb lett a budai bicikliforgalom verőere, a rakpartot a Széna térrel összekötő útvonal. A II. kerület 60 milliót költött a Budapesten még teljesen új típusú ajánlott kerékpársáv kialakítására. A festék egy héttel az átadás után már több helyen lekopott.
A polgármesteri hivatal a Magyar Kerekpáros Klub tanácsait is figyelembe vette, amikor kidolgozta a Varsányi Irén utca régi kerékpárútjának átalakításának terveit. A biztonság növelése érdekében sokat kellett változtatni, mert a Dunát és Belbudát összekötő lejtős rész eddig benne volt a legbalesetveszélyesebb útszakaszok toplistájában.
Külön le, külön fel
A munkákat már áprilisban megkezdték: az egyirányú utca kereszteződéseinél kiemelkedő szigetekkel szakították meg utcaszintet, és az eddig kizárólag a járdán vezetett bringasávot kettéválasztották. Az autóforgalomnak megfelelő irányt kerékpáros nyom formájában kirakták az útra, a dombnak felfele menő, nyilván lassabb bringasáv viszont jól látható felfestéssel továbbra is gyalogjárdán maradt.
Kopás I.
Az ajánlott sávos rendszert tavaly próbálták ki először a fővárosban. Az Alkotmány utcában felfestett burkolati jelek jól vizsgáztak, a bringások is elégedettek voltak, az ötletet most úgy látszik megvette több kerület is. A VII. kerületben például döntés született arról, hogy az egyirányú utcákat is kétirányúsítják hasonló módszerrel. Az Erzsébetváros azonban – talán az ügyet felkaroló polgármester letartóztatása miatt – egyelőre nincs jele a terv megvalósításának.
A II. kerület viszont jelentős összeget áldozott a beruházásra. Az önkormányzat sajtórefense arról tájékoztatott, hogy az átépítés és az útburkolati jelek felfestése 60 millió forintból valósult meg.
Kopás II.
A pionírjellegű vállalkozás egyetlen baja, hogy még alig párolgott el a környékről az egyébként meglehetősen átható festékszag, az új jelzések máris kezdenek eltünedezni. Alig egy héttel az átadás után a forgalmasabb részeknél már nagyrészt lekopott a sávot kiemelő piros festék, és a sárga kerékpáros jelzések pedig néhol már beleolvadnak az aszfaltba.
Az utolsó 100 komment: