Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A csúnyák és a drágák veresenye

2009.04.22. 13:40 - kirk kapitány

A japán kerékpárpiac forgalmának 20 százalékát tavaly már az elektromotoros gépek tették ki. A hibridekkel már régen próbálkoznak a cégek, de csak lassan sikerül elfogadtatni a közönséggel, nálunk például még teljesen szűz a terep. Az elekrtomos bringák vonzerejét alapvetően befolyásolják, hogy a tervezők és a cégek a motorra és az elemek teljesítményére koncentrálnak, ezért a végtermék általában nem túl szép, a választék még mindig kicsi, ami van, az viszont eszetlenül drága.

A legújabb, bevezetés előtt álló modell, a Sanyo SPG226 sem egy filigrán darab, csak női vázas kiadásban készül, viszont a motorja a versenytársakhoz képest nagy, 85 kilométeres távon tud besegíteni a tekerésbe. Ráadásul a cég állítása szerint a lejtőkön újratölti az Eneloop akkukat.
 
Japánban elég komoly verseny alakult ki az új termékcsoportra, a Yamaha, a Bridgestone és a Panasonic is előállt már saját hibriddel.
 
 
Nemrég az Egyesült Államokban is belekezdtek a gyártásba. Ott a Schwinn dobott piacra egy új elektromos biciklit. A hatótáv kisebb, mint a japán konkurensé, de a 60 kilométer valószínűleg elég a munkába járáshoz. A bringa utas nélkül 20-22 kilót nyom, amiből 5-öt a csomagtartóként felszerelt motor tesz ki. A Tailwindből vannak egészen jól kinéző darabok is, de szépséghibája, hogy 3200 dollárba kerül, amit ki sem számoltunk pontosan, mert az ár első ránézésre is meghaladja a 700 ezer forintot.
 
 
A Mercedes-Benz kissé régebbi gépe sem tarozik a szép és olcsó bringák közé. A bajokat tetézi, hogy németek AMG nikkel-kadmium motorját 25 km/h körüli végsebességnél leszabályozták, így elég ciki, amikor a többiek egy egyszerű moutain bike-on simán elhúznak a szuperbringa mellett.
 
És akkor még az akkumlátorok és a környezetvédelem viszonyát nem is feszegettük.

 

Címkék: hibrid

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr221079973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szamurájx · http://www.szamurajblog.hu 2009.04.22. 23:11:16

ami a felsőképpen van, na az igen jól mutatna éjszaka :)

narratus 2009.04.22. 23:30:15

Nahát, feltalálták az elektromos mopedet...

Nem hiszem, hogy volna komolyabb jövője, ahogy a benzines moped sem vitte sokra. Aki tekerni akar, az biciklit vesz, aki meg motorozni, az minimum egy robogót. Ha sikerülne lenyomni az árát alacsonyra (nagyon alacsonyra, hogy alig legyen drágább egy sima biciklinél), akkor talán lenne esélye.
A japánoknak mondjuk biztos bejön, arrafelé a picike robogók is szépen fogynak.

ízirájder, öcsém!!! ;)

tomi888 2009.04.22. 23:57:38

@Szamurájx: Szerintem bármelyik bicikli így reagál a vakura, vagy nem tudom mire gondolsz.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.04.23. 00:10:18

szerintem arra gondol, hogy a ráf a telepből nyert árammal világít. ha ez az éjszakai kukásmellény, akkor nagyon jó ötlet. ha nem - az lenne.

varasd 2009.04.23. 07:15:32

Mondjuk éppen a rakétameghajtás se semmi.
Abban az amerikaiak a spillerek.
Itt videó is van róla:
napielet.hu/napi/rovat/kerekpart/3287/raketameghajtassal

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.23. 07:29:15

Nemrégiben jártunk a Schwinn-Csepelnél üzemlátogatáson (darthwalk talán összehoz egy bejegyzést róla az indafoto.blog.hu-n).
Szóval ott mesélte a cég igazgatója, hogy milyen érdekes és drága kis jószágok ezek az elektromos kütyük. Mutatott egy mintapéldányt, ami az elektromos hajtás nélkül (véleményem szerint) max. 40-60000Ft-os áron kerülhet a boltokba. No ha ezen rajta van az elektromos cucc, akkor háromszázezer feletti ára lesz!
Mindezeket tetézendő, a szabvány szerint a szerkezet (ha jól értettem) önállóan nem hajthatja meg a biciklit. Kizárólag akkor működhet, ha a bringán ülő teker. És nem lehet rajta semmiféle gázkarra emlékeztető alkatrész. Ha ezek nem teljesülnek, akkor már segédmotoros kerékpárnak minősül és jogsi kell rá. (ezt a baromságot! - tényleg, egy max. 40km/h-ra képes, motorral hajtott robogó mennyivel veszélyesebb egy emberi erővel hajtott bringánál? Előbbire miért kell engedély?)

Nzoltan 2009.04.23. 07:39:27

Miért ne lenne jövője egy ilyen kerékpárnak?
Vidéken népszerűek. No nem ezek, hanem a 100-130 rugós 50 kilós változatok. Némelyik teljesen robogó kinézetű. Jogsi sem kell hozzájuk. Az ősöknek már évek óta van odahaza.

Nzoltan 2009.04.23. 07:41:25

A vidékreköltözés után mi is veszünk falura egy komolyabb darabot, mert napi használatban jól szolgálhat a rásegítés a hegyekben.

november13. 2009.04.23. 09:02:46

Vidéken az emberek már rég felszerelkeztek a hipermarketek kínálatából az itt emlegetett hibrid bringák lebutított változatával. Megjegyzem, kifejezetten életveszélyes a sok jogosítvánnyal nem rendelkező, korosodó , kreszt nem ismerő potenciális öngyilkos a forgalomban. Az hogy az alapvető szabályokkal (jobb kéz szabály)nincsenek tisztába, még hagyján, de olyan sebességre képesek, amit nem ismernek, nem képesek uralni. Régen is rettegésben tartottak a faluban szemükbe húzott kendőben tekerő mamák, de azok legalább saját erejükből nem haladtak harminccal, és legalább halottam a lánc nyikorgását. Amióta láttam jobbra ívelő kanyarban pótkocsis teherautót jobbról a padka és a kocsi között előző kendős mamát, már mindenre fel vagyok készülve...

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.04.23. 21:53:49

@november13.: "rettegésben tartottak a faluban szemükbe húzott kendőben tekerő mamák"

Hát, nem vagy egy Rettentheteten! :)

Néger. 2010.01.13. 09:42:47

Szerintem ez nem csúnya, de elektromos kerákpár:
aeco.hu/elektromos-kerekpar/
süti beállítások módosítása