Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Hidrogénrakéta a lusta gazdagok feneke alá

2009.01.11. 19:56 - kirk kapitány

A Las Vegas-i CES 2009 kiállításon mutatták be a Horizon Fuel Cell Technologies HMX névre keresztelt kétkerekű járművét (Hydrogen Mobility X-Tender). A mountainbike-ra egy új típusú hidrogéncellás motort építettek.

Az első adatok szerint a kis palackokkal táplált villanymotor segítségével akár 290 kilométert megtehet a biciklis 20-25 kilométerperórás sebességgel. Ráadásul a biciklis istenien néz majd ki, ahogy a nyereg alá rögzített rakétaszerű csövekkel néha tekerve egyet-egyet száguld majd a városon vagy vidéken át.

A kinézet és az imázs biztos számít majd, mert valamiért csak ki kell fizetni a borsos 3000 dollárt.

A hidrogéncellák újratöltése a kiállításon közzétett adatok szerint 30 percet vesz majd igénybe, és a motornak is szüksége lesz egy kis időre az üzemi hőmérséklet eléréséhez: 10-15 másodperc.

Címkék: hidrogéncella

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr94871529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pista Bácsi 2009.01.11. 20:12:49

Ez valami villanymotor?

bbandi 2009.01.11. 20:23:21

Ha jól sejtem ez egy hidrogénes üzemanyagcella, amivel egy villanymotort hajt. Egy rakéta nem tartana ki 30 percig, bár amíg bírná, sokkal látványosabb lenne :).
gyakorlatilag ez semmivel nem jobb egy szimpla "villanybiciklinél"

R.Ivan · http://www.rettegettivan.co.cc/ 2009.01.11. 20:27:28

Ennyi pénzért rakhattak volna rá 1 sidewinder rakétát is. Azzal legalább lehetne hasítani a városban 2-2.5 Mach-al:)

Tullamore Dew 2009.01.11. 20:42:18

és akkor, hol marad a bringázás?

bizonytalan  2009.01.11. 20:54:13

a képen nincs rajta a bazi nagy lánc v. u-lakat, ami arányos lenne a bringa értékével :)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.01.11. 21:00:27

A 3000 dolláros biciklit biztosan ott merném hagyni egy pesti utcán!!!!

zahor103 2009.01.11. 21:17:26

qva jó, mehetünk bringatúrázni Kínába! 7nap/6éj (oda-vissza) Ki gyün?

smartdrive 2009.01.11. 21:42:09

kell a fenének, 20-25-tel a nagymamák mennek

bbandi 2009.01.11. 22:02:26

Mifelénk a nagymamák 2-2,5-lel mennek. Sose értettem hogy nem esnek el...

yappari 2009.01.11. 22:05:22

egyébként lehet lopás ellen biztosítást kötni biciklire? felelősségbiztosításról tudok, no de vmi casco-féle van. Az se baj, ha nem terjed ki üvegkárra :)

muhahaha 2009.01.11. 22:06:41

600 ropi nem is olyan sok egy jó bringáért... mondjuk ez a kis rakétameghajtáson kívűl elég gagyinak tűnik.

nemlak 2009.01.11. 22:08:22

A Jet Bike régi találmány, már 90 évvel ezelőtt is próbálkoztak vele:
napielet.hu/napi/rovat/kerekpart/3287/raketameghajtassal
Akkor sem lett népszerű. De mókás.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.01.11. 22:13:45

arról egy fia szó sem esett, hogy hogyan is lehet 30 perc alatt megtölteni a tartályt. Esetleg a 600 ropiban benne van a vízbontó készülék ára is?

S. Annyi 2009.01.11. 22:46:30

Én ezentúl csak hidrogéncellás rakétával leszek hajlandó dugni a barátnőmet. Minek mozogni? Éljen a haladás!!!!

nina2000 2009.01.11. 22:55:24

Baromság........drága baromság.........a prérifarkas a gyalogkakukból is mindíg beszopja a baromságot.......csepel tacskó kompatibilis? :)

Netuddki. 2009.01.11. 23:05:17

25km/h-val nemigen fogsz száguldozni. :)

Zsurmi 2009.01.11. 23:33:10

Ennyit rá tudok szánni a szenvedélyemre, de erre? A lényeg a saját képességeim kitolása, nem a menőzés.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.01.11. 23:50:21

Ennél valamivel olcsóbban már simán megvehetőek a hagyományos (careless, zselés) akkuról működő bringák, amik szintén vidáman mennek 20-25-ttel. Egy töltéssel azok is elmennek 100km-t. Ez a járgány talán annyiban jobb, hogy tovább bírja az akksija és gyorsabban tölt fel. Egy elektromos bringa 100k Huf körül kapható, ha ezt nézzük ennek az ára is tök reális. Egyáltalán nem csodálkoznék rajta, ha 5 éven belül már elterjed lenne a használata.

Aki meg azon nyavajog, hogy nem hagyná ezt kint pesten.... Háát, 3-4 százezer forintos bringákat naponta látni. Van amyelyiken csak a felfüggesztés darabja 200ezer, na az a beteges szerintem.

2009.01.12. 00:00:46

Zsír lesz ha a hidrogén tároló biciglis segge alatt kell életre. Utána már nem is kell majd tekerni annyira:)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.01.12. 00:03:07

Na igen, a hagyományos akksi legalább nem ilyen instabil. Bár gondolom, hogy az ak is hidrogéntároló tartály is - ami a bringára került - erősen túl van biztosítva. Nem hinném, hogy egy sima ütéstől, esetleg egy feldőlő bringától begerjedne.

piszkosfred 2009.01.12. 01:02:37

Az én bringám ennél drágább volt, és még villanymotor sincs benne :))) Szóval tényleg gagyi lehet a bringa alatta, ez gondolom nagyrészt a meghajtás ára ...

tyberius 2009.01.12. 02:02:34

Hát igen, ez semmi különös, csak a BMW Clarity-ben bemutatott hidrogéncellás villanymotor költözött át egy bringára :)

Akik a teljesítményt hiányolják, azok mit akartak, ez egy elektromos kerékpár, ha száguldozni akarnak, vegyenek elektromos motort, a következő CES-en biztos lesz olyan is :)

OFF: Szerintem egyébként az egész hidrogénezés humbug, csak a hülye amerikaiak hiszik el (incl. Bush, bár lehet, hogy ő is csak hülyítette vele a népet), hogy ez milyen előremutató, és hogy a jövőben holmi hidrogénalapú gazdaság jöhet létre.

Na persze, amíg van olcsó olaj/földgáz, amiből hidrogént lehet csinálni, addig igen, jópofa, hogy gőz jön a kipufogócsőből. Amint viszont kivesszük a fosszilis üzemanyagokat az egyenletből, kiderül, hogy:
- hidrogént csak elektromos árammal lehet hatékonyan csinálni
- ennek a vesztesége, a hidrogén szállítása, terjesztése, az utántöltő hálózat üzemeltetése rengeteg veszteséggel jár
- a hidrogén fizikailag baromi előnytelen üzemanyagforma
- és jobban járunk, ha ugyanazt az elektromos áramot egyszerűen betápláljuk a hálózatba, majd a fogyasztói oldalon kivesszük és tetszés szerint hasznosítjuk (akár akkumulátorba töltve, ha mindenáron magunkkal kell vinnünk).

Az tény, hogy a hidrogéncellás megoldás térfogat/kapacitás aránya jobb, mint az akkumulátorosé, viszont az akkusnál a feltöltési lehetőség bárhol adott.

Mike36 2009.01.12. 02:04:22

hogy nektek semmi nem jó

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2009.01.12. 02:54:23

Hadd emlékeztessem a fikázókat arra, hogy a történelem során elég sok technikai eszköz színrelépésekor hasonlóan szemellenzős vélemények voltak dögivel, aztán ma meg a mindennapi életünk természetes része az adott technológia...

amondó (törölt) 2009.01.12. 05:18:53

> gyakorlatilag ez semmivel nem jobb egy szimpla "villanybiciklinél"

Nana. A hidrogéncella ugyanakkora tömegben sokkal több elektromos energiát képes tárolni, mint egy mai akkumulátor. Az akkus elektromos biciklik azért is néznek ki a képen láthatónál sokkal nehézkesebbnek, mert tégla nagyságú akkukat kell belerakni. Arról nem is szólva, hogy ezek az akkumulátorok hamar elhasználódnak, és akkor meg szennyezik a környezetet, ugyanis tele vannak veszélyes vegyszerekkel.

xszolixxx 2009.01.12. 06:04:27

Ay amik már épitik az első kimondotta hidrogén termelő kisérleti atomreaktort.
valami 2000 fok környékén a viz szétválik és katalizátorokkal szétválasztható.

midnight coder 2009.01.12. 07:05:44

Elektromos áramot bármivel lehet termelni, akár atommal akár napelemmel - és ez utóbbiból is léteznek olcsóbb megoldások is, nem csak a jelenlegi 100 000 Ft/100W/1M2 felállás. És ez abból a szempontból jó hogy kiegyenlíti az alternatív energiahordozók alapvető problémáját, azaz hogy nem biztos hogy pont akkor kell az áram amikor süt a nap. A hidrogéncellának tökmindegy hogy mikor töltik.

Persze a másik oldalon akkumlátorban is létezik már nem öregedő konstrulció, de egyenlőre csak laptopban létezik (vagy csak fog jövőre, nem emlékszem pontosan a hírre, de valamelyik nagyobb laptop gyártója használ majd ilyet).

midnight coder 2009.01.12. 07:07:07

Ps. A hidrogénnel nem annyira az előállítás vagy a töltés, hanem a tárolás a gond.

Egyébként érdekes lenne egy ilyen ha a végsebességet lehetne felturbózni vele - mondjuk egy 60-70 kilométer / óra sebességgel repesztő bicikli ahol a többletet a rásegítés adja...

huta9020 2009.01.12. 08:23:08

A sajáterőből, pedálozás nélkül elérhető végsebesség szándékosan ennyi, mert így nem minősül segédmotoros kerékpárnak.

Akinek meg ez kevés, az legyen tisztában azzal, hogy a kerékpáros közlekedés áhított népszerűsödése azt jelenti, hogy egyre többen lesznek olyanok, akik ebben a 20 km/h óra körüli sebességtartományban fognak közlekedni. Sőt, nagyon remélem, hogy ők, a nem sportból közlekedők, sokkal többen lesznek hamarosan.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.01.12. 08:57:25

Segédmotoros kerékpár. Köznyelven kismotor.

SzocsO 2009.01.12. 09:18:39

Annak idején, amikor elindultak az első mozdonyok, az ellenzői úgy gondolták, hogy a 20-25 km/h fölötti sebességet nem bírja ki az emberi szervezet. Egész komoly tanulmányokat írtak róla komoly tudósok : )

Thyb 2009.01.12. 09:31:36

Nos, nekem a - km/h visszalépés lenne a mostani tempómhoz képest, amit egy terepgumis fully-val csinálok. Amugy megnézném mit szólna hozzá Harang, ha a jövő évi 24h-son a fele mezőny ilyennel indulna. Hamar sártengerré változna a pálya.

Laciii 2009.01.12. 09:36:46

Ránézésre nem 80 kg (könnyen kezelhetőbb és tárolásnál se árt ha szűkebb helyre kell beügyeskedni vele) és ha 12 fok alatt is használható (mint most) akkor sokkal jobb a 100e Ft-os villanybicajnál.

Thyb 2009.01.12. 09:37:54

mármint a 20-25 km/h

Thyb 2009.01.12. 09:39:46

Lacii; ez elvileg MTB. Kiváncsi lennék, ha valaki megküldi lefelé, akkor vajon milyen a fékhatás? Mellesleg, ahogy elnézem ez max 180-as tárcsa.

Laciii 2009.01.12. 09:42:58

"Akinek nem inge ..."
Nem sportolóknak készült, nem azoknak akik a lehető leggyorsabban szeretnek közlekedni a városban.
Vannak középkorú illetve idős emberek (sőt fiatalok is) akik csak kényelmesen szeretnének közlekedni, nekik ez remek alternatíva.

Laciii 2009.01.12. 09:50:52

A 80 kilós villanybicaj is MTB, ez a "trendi", megnézted az első villát is ugye, ez nem arra való, hogy megküld lefelé.
A hollandok meg az ázsiaiak tudják, hogy 20-25-el közlekedni nem MTBvel kell, de nem ők a célközönség.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.01.12. 21:02:58

Amit én 80ks villanybicajban láttam az minden volt csak nem MTB, leginkább a "Nagyi Bevásárolni megy Vidéken" modellre hasonlított és ezt nagyban megerősítette bennem az a tény, hogy egy nagymama ült rajta és bevásárolni ment egy faluban. Tehát a modell nem BTM, hanem NBV. Később (mikor már lerugdostam a nagyit a gépről) persze én is kipróbáltam a járművet és habár az elülső kosár kissé húzott balra, azért jó volt vele nyomulni. :)
süti beállítások módosítása