Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Szerencsére a választásra elkészült a velencei kerékpárút

ÁTADÁSRA KERÜLT rovatunk

2014.03.31. 15:06 - kirk kapitány

Átadták hétfőn a Velencei-tó déli partján a tizenkét kilométer hosszú kerékpárutat, amelyet több mint 800 millió forintos beruházással létesítettek Dinnyés és Velence között. A kerékpárút két, egyenként hat kilométeres szakaszból áll. A beruházáshoz Gárdony önkormányzata és a Velencei-tó és térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács (VVVTFT) egyaránt 291-291 millió forint uniós támogatást nyert, ezenkívül a kormány 150 millió forintos támogatást biztosított hozzá.

Az átadáson természetesen a térség fideszes országgyűlési képviselője is ott volt, és bejelentette, hogy a kormány további 86 millió forintos kiegészítő támogatást adott a projekt teljes befejezéséhez, mert a teljes útszakaszra kötelezően előírt közvilágítás kiépítésére a meglévő források nem voltak elegendőek.

A választás napján már tókerültő verseny zajlik majd az új bicikliúton.

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr705887589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.31. 15:22:49

Ilyenkor mindig eszembe jut, elnézve a hirtelen haladást, akár hetente is lehetne választás.......

Akkor a BuBit sem pihentették volna meg esetleg.

moulinrouge 2014.03.31. 16:03:01

800M 12km, méterenként majdnem 70e ft

vider 2014.03.31. 16:11:45

Ezt a hírt miért nem lehetett előadni úgy, hogy elkészült és pont? Mi a f@sz köze van ennek a politikához? Múlt évben kapták meg a támogatást és azon kevés projektek egyike ami ebben az országban reális áron készült és jó célt szolgál (ha jártál mostanában a tó környékén láthatod mennyire leült a turizmus)..

Nyomor ez a kétpólusú beszűkült gondolkodás ami ebben az országban az agyakban van.. ezek szerint a kerékagyban is..

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.03.31. 16:15:49

"ha jártál mostanában a tó környékén láthatod mennyire leült a turizmus"

Vajon miért? Biztos a beszűkült kerékagy miatt...

2014.03.31. 16:22:36

Méterenként valószinüleg csak a felébe a másik fele visszavándorolhatott hogy hová? Neduddki

Első mohikán 2014.03.31. 16:23:57

"..a teljes útszakaszra kötelezően előírt közvilágítás.."
??? Hol van ott bármelyik szakaszon közvilágítás (már amikor nem az egyébként meglévő úttest mellett halad) ?
Rendszeresen tekerek arra, de nem emlékszem, hogy akár Kisfalud és Dinnyés közötti, akár a sukorói oldalon lenne villanypózna...

tamas.velence 2014.03.31. 16:31:32

@taxi33: van külön közvilágítás az új szakaszon. biztosan rég jártál erre. kér a politikát belekeverni, de nekünk állandó lakosoknak piszok jó, hogy a lurkókkal tudunk tekerni nyugodt körülményke között. egy szégyenfolt még biztosan van viszont biciklis szemmel, a bizonyos velencei korzó. ott másfél sávon kétirányú autós és kerékpáros forgalom.

Sümbül aga 2014.03.31. 16:32:08

Tegnap mentünk rajta, délután 4-kor (vasárnap), még festették a sárga vonalat...
Tök jó, hogy levitték a tópartra sok helyen, szép, érdemes kipróbálni minél hamarabb, mert nyáron használhatatlan lesz. Aki próbált már strandoló ötéveseken, meg lángosért sorban állókon kerékpárral átverekedni, az tudja miről beszélek...

limbekcs 2014.03.31. 17:08:22

már csak Dél-Budával meg a Balatonnal kéne összekötni valahogy

(volt már, hogy átmennek a piroson?)

near relation 2014.03.31. 17:28:05

A Budapest - Dunakeszi közötti -még hiányzó- körülbelül 3 km, nagyon kellene! Ha meglenne, akkor egész Szobig lehetne kerékpárúton tekerni.

Salika65 2014.03.31. 17:43:56

"Gárdony önkormányzata és a Velencei-tó és térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács (VVVTFT) egyaránt 291-291 millió forint uniós támogatást nyert, ezenkívül a kormány 150 millió forintos támogatást biztosított hozzá."
3x291=873+150=1023M. 800-ba került, és még kell 86?
Mi van? Vagy a cikkíró nem jól írta, vagy csúnya elszámolás van itt.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2014.03.31. 17:44:57

Hol halad pontosan végig ez az út? Mert a tó mentén haladó útnál (Chernel István/Keszeg/Béke/stb. utca) nem láttam építkezést az ősszel, amikor utoljára ott jártam.

márkó pántáloné aka dzsánni di pálmá 2014.03.31. 18:12:21

@moulinrouge: szerintem a 800 millát a Budapest-Balaton biciklút teljes megvalósítására kapják, nem a 12km-re. Kicsit hülyén fogalmaznak a cikkben.

vacak58 2014.03.31. 20:33:58

Én javaslom mindenkinek, hogy menjen végig a teljes úton és rájön, hogy mekkora átverés az egész. Kapkodtak, mert a kampány volt a lényeg! Rengeteg hiba és összevisszaság! Aszfalt, földút, aszfalt,földút,hol van lámpa, hol nincs..., én azért sötétben nem mennék végig rajta, mert van olyan rész ahol autó is jöhet szembe!

fepe 2014.03.31. 21:01:23

@moulinrouge: Az autópálya méterenként meg 3,5 millió úgy kb. ;)

szalkaheni 2014.04.01. 19:25:56

A politikához nem értek, viszont szombaton körbetekertem a tó körül. Természetesen az emlegetett Velence - Dinnyés szakaszt is láttam, és tapasztaltam. Az újonnan elkészült bicikliút jó minőségű, éppen még dolgoztak is pár szakaszon. Viszont ahogy más is emlitette már a gárdonyi szakaszon volt jó pár utcácska, ami murvás volt, és bicikliútnak volt kinevezve. na az egy rémálom volt. a többi igazán új szakasz az okés volt.

mmpeter 2014.04.07. 11:46:10

Vasárnap arra jártunk, nagyon nem tetszett, hogy befejezetlenül adták át:

1. Néhol a csatornafedelek nincsenek körbeaszfaltozva, még jó, hogy ki van táblázva.
2. Hiányzó felfestések.
3. Ami a legdurvább: Gárdony és Velence között levezetik a part felé a homokos kavicsos földútra, amikor visszajön Velencénél, ott már folytatták az aszfaltozást. Ami az útról nem látszik, az már nem is számít?
4. A gárdonyi strandon bevezetik a fürdőzők közé, a járdát többször is keresztezi.
5. Velencén az aluljáró kijáratánál, a kerékpárutat keresztező korlátot átvágták, de mellette lévő járda beleszalad a korlátba :)

Gstyler 2014.04.17. 11:57:15

4. A gárdonyi strandon bevezetik a fürdőzők közé, a járdát többször is keresztezi

Az egy dolog, hogy bevezetik a strandra, mert pl. Agárdon elfér bőven hiszen széles a part,de Gárdonyban a part 80%-át most a 2 sávos gyalogút, plusz 2 sányi kerékpár út tölti ki! Gratulálok! Még több betont a strandra! Minek is a zöld a terület egy tóparton?

Aztán majd csodálkoznak, hogyha törölközőket az út közepére teszi majd le az ember...
mert máshova nem lehet!

cso zsi 2014.06.11. 21:48:53

@mmpeter: @Gstyler: Két hete ezt a környéket járom autóval, gyalog, és mit ad isten, kerékpárral is.
A strandos bevezetésen kiakadtam. Miért kell nekem földkörüli pályát bejárnom, ha az úticélom nem Velence, hanem csak Gárdony vasútállomása? A végén már ott kerekeztem, ahol egyébként autóval járok. Az még érthető, hogy a vasút melletti szakaszon helyhiány miatt megszűnik a bringaút, de egy kemping-biciklivel már nem vicces a többszáz méteres parti kerülő.

mmpeter 2014.06.11. 21:53:29

@cso zsi: a kerékpárutat azóta befejezték. A korlát még mindig keresztben van.

cso zsi 2014.06.11. 22:17:32

@mmpeter: Az konkrétan egy agyrém. Nem is értettem. "természetesen" a zebránál az a tízpercenként egy, vagy gyerekcsorda bringás baszik lassítani, netán megállni.
Én meg véletlenül leejtettem a földre a szerszámosládámat...

cso zsi 2014.06.11. 22:20:23

@cso zsi: De a mai eset "vitte a pálmát".
Egy fiatal lány egy ciroksöprűvel takarította a bringautat. Ha tíz méterre eltávolodott a bringájától, akkor előretolta, majd visszament sepregetni.
Bezzeg az aluljáró (az összes a vasútvonalon) több helyen össze van szarva-hugyozva.
süti beállítások módosítása