A budapesti pályaudvarok is behódolnak a bringás őrületnek: közleménye szerint biciklitárolókat építtetett a MÁV.
A Nyugati pályaudvaron, az első vágány mellett 2009 óta 22 férőhely volt, most húsz új hellyel bővült a tároló a ceglédi váróterem előtt, a 17-es vágány melletti szabad területen. A Déli pályaudvaron 16 támasz várja a bringás utasokat a Krisztina körút felőli oldal utcaszintjénél. A kelenföldi állomáson már 40 biciklit lehet elhelyezni az épület előtti téren, írja a közlemény. A Keletinél tavasszal, a Baross tér átadásával egy időben alakítják ki a 20 új támaszt.
A tárolókat a MÁV saját pénzből fizette, a három pályaudvaron a kivitelezés közel nettó 5 millió forint volt.
A MÁV közleményében azt írja, a fővárosban és az agglomerációs térségben 2010-2013 között közel ezer kerékpáros parkolóhely (B+R) épült a vasútállomásokon és a megállóhelyeken, és további mintegy négyezer tároló kialakítását tervezik. Erre azért is szükség van, mert egyre több ingázó érkezik az elővárosi vasútvonalakról Budapestre, akik bringájukat a vasútállomáson tárolják, amíg dolgoznak.
A biciklis utasok számára a vonatos utazást is megkönnyítette a MÁV-START azzal, hogy kerékpáros kocsik kialakítására több százmillió forintot fordított az utóbbi években. 2010-ben öt nagykapacitású vasúti bringaszállító kocsi készült meglévő, selejtezésre váró járművek felújításával, járművenként mintegy 23 millió forint költséggel. 2013-ban további három nagy kapacitású szállítókocsi állt forgalomba, komoly műszaki tartalommal, melyek felújítási költsége 35 millió forint volt. Ugyancsak tavaly, nyolc további személykocsiban alakított ki kerékpárszállító szakaszt a vasúttársaság, melyekben az utasok együtt utazhatnak biciklijükkel. Az átalakítás költsége járművenként 7 millió forintba került. A járművek nyáron a Balaton északi partján közlekednek, nyári szezonon kívül a Dunakanyar felé veszik az irányt. A beszerzés alatt álló 42 darab FLIRT villamos motorvonatban is lesz kerékpárszállító szakasz, ez is szempont volt a beszerzés során.