Áprilisban indul a MOL Bubi közbringarendszer. A csepeli bázison jártunk a biciklik karbantartásáért felelős csapat vezetőjénél. Itt tesztelik, alakítják véglegesre a kerékpárokat és dokkoló egységeket. Buppa megnyugtatott minket, hozhat bármilyen időjárást a február, ők beüzemelik mind a 76 kölcsönzési pontot, majd rövid tesztüzem után végre mindenki használhat közbiciklit Budapesten is.
A bejegyzés trackback címe:
https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr575747944
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Infomaker 2014.01.16. 13:09:26
Nekem tetszik, és ha a többiek is ilyen lelkesek, mint Buppa, akkor nem lesz itt gond.
monyon le 2014.01.16. 13:11:34
Jó hír, csak hogy kiegészítsem a fenti hírt / videót - WEB OLDALA : molbubi.hu/ így korrekt az infó.
Lacoo 2014.01.16. 13:16:17
Hajrááá:) nagyon jó kezdeményezés!!! Mi Gazelle ebike bringákhoz gyártunk akksikat, amelyek Hollandiában és Németországban flottáznak ugyan így, ahol X-EURO-ért ilyen pontokon akksikat cserélnek, v bringát...
At_ 2014.01.16. 13:17:29
"lovasság", "hadsereg", "háború"... kedvelt retorikai elemek manapság... vajon a bubisok melyik "háborút" akarják megnyerni a sok közül?
Algopirin 2014.01.16. 13:50:03
Mondja már meg nekem valaki, hogy ebben mi az üzlet, vagy miért jó ez?
Hentes pékné módra 2014.01.16. 13:59:43
@Algopirin: ez neked jó, mert bringázhatsz karbantartott kerékpárokon, amiket nem a te felelősséged javítani/takarítani. Illetve nem kell aggódni, hogy eltűnik mire visszaérsz.
epix 2014.01.16. 14:09:32
Jó volna Budán a János Kórháznál és Budagyöngyénél is egy-egy dokkoló egység.
Kandaláber 2014.01.16. 14:11:28
"hozhat bármilyen időjárást a február, ők beüzemelik mind a 76 kölcsönzési pontot,"
Kutya kötelességük, ezért kérnek érte - jogosan - pízt.
Hozhat bármilyen időjárást a ma este, én elmegyek vacsorát venni. Haha.
Kutya kötelességük, ezért kérnek érte - jogosan - pízt.
Hozhat bármilyen időjárást a ma este, én elmegyek vacsorát venni. Haha.
F173 2014.01.16. 14:12:50
Már nagyon várom az indulást! Van saját bringám, de nem szeretem az utcán hagyni. Ha elindul a Bubi, a belvárosban biztos inkább majd azt használom!
Nagyon hiányzik a rendszerből viszont a nagykörúti bringasáv!
Nagyon hiányzik a rendszerből viszont a nagykörúti bringasáv!
odamondó 2014.01.16. 14:41:58
Mennyit fizet az index, hogy ezt a szar index videót használjátok? Ott a youtube. Működik.
((Adam)) 2014.01.16. 14:47:25
@odamondó: Nem fizet, megjelenést biztosít, ez függő viszony, ez van. Amúgy nem ekézni kéne az Indát hanem a gépedet beállítani normálisan és már jó is. Nekem 2 percbe került 2 éve, azóta jó :)
gerithegreat 2014.01.16. 14:54:00
Kiváncsi leszek, hogy mennyit lopnak majd el belőle...
Gabesto 2014.01.16. 15:07:09
A kölcsönzési pontok szinte mindegyike fizetős parkolóövezetben van, ezért az autósok nem fogják tudni alternatívaként használni, csak a BKV-zók. Így nem lesz kevesebb autó az utakon. Amint kibővítik 2-3 km-rel a rendszer "hatósugarát", én vevő leszek a dologra!
Helyszíni zsemle 2014.01.16. 15:10:33
Elore szolok, az hogy ez most nem fog sikerulni, az nem jelenti azt, hogy az egesz koncepcio hibas. Nalunk sokkal fejletebb orszagokban sem volt siker azonnal, szetloptak szetvertek, elvesztettek. Nalunk ez hatvanyozottan igy lesz.
Ugyhogy nem kell majd rinyalni, mert elsore nem sikerul.
Ugyhogy nem kell majd rinyalni, mert elsore nem sikerul.
odamondó 2014.01.16. 15:12:10
@((Adam)):
Az, hogy a videó mobilon csak az első 3 másodpercet játsza le vagy hogy PC-n addig ameddig épp ma kedve tartja az nem beállítás függő. Valószínűleg nem azért panaszkodnak sokan, mert bénák az emberek hanem mert a szolgáltatás pocsék.
Beágyazni egy youtube videót egy blogbejegyzésbe semmiből sem áll.
Az, hogy a videó mobilon csak az első 3 másodpercet játsza le vagy hogy PC-n addig ameddig épp ma kedve tartja az nem beállítás függő. Valószínűleg nem azért panaszkodnak sokan, mert bénák az emberek hanem mert a szolgáltatás pocsék.
Beágyazni egy youtube videót egy blogbejegyzésbe semmiből sem áll.
F173 2014.01.16. 15:13:15
@Gabesto: Szerintem nincs igazad, mert sok autós több dolgot is intéz a belvárosban, viszont a parkolás még fizetősen is elég nehéz. Ha már egyszer leparkolt még tekerhet egy picit ügyet intézni.
Persze a legjobb lenne ha egy P+R parkolóból tekerhetne, de a Városliget körüli Bubi pontok pont ilyenek.
Persze a legjobb lenne ha egy P+R parkolóból tekerhetne, de a Városliget körüli Bubi pontok pont ilyenek.
thebigben 2014.01.16. 15:25:55
Ha tényleg ilyen lesz, használni is fogom! Csak azt ígérje meg mindenki, hogy átnézi a Kreszt, mielőtt nekiáll valamelyik körúton, rakparton biciklizni. Ha már semmi jogosítvány nem kell, de táblák meg szabályok azért vannak. Bocs, tapasztalatból mondom.
voltam nyugdíjas 2014.01.16. 15:52:55
Néhány észrevételem van.
-bejön a biciklizni tudó, kreszt (jelentős létszám!), budapesti sajátosságokat, várost nem ismerő emberke. Kire lesz veszélyes,
-mi van, ha a betervezett dokkoló tele van?
-bejön a biciklizni tudó, kreszt (jelentős létszám!), budapesti sajátosságokat, várost nem ismerő emberke. Kire lesz veszélyes,
-mi van, ha a betervezett dokkoló tele van?
ex-dr. vuk 2014.01.16. 16:01:52
@thebigben: jaja szerintem az se artana ha az autovezetok is atneznek, amit tapasztalok, az alapjan rajuk fer.
etruszk 2014.01.16. 16:11:39
@ex-dr. vuk: és onnan gyalogolsz. :)
mt-03 2014.01.16. 16:19:05
hat elarulhatna nekem valaki ((Adam)) hogy mi a xart kell beallitani hogy azon a gepen amin minden mas videolejatszo jol mukodik, azon ez a fosinger is jol menjen...
a vidihez, eleg gaz hogy budan gyak nincs allomas, pont azokon a teruleteken ahol elek, melozom, ott szinte semmi nincs, a terkepen latszik hogy bida nagy resze egy lefedetlen terulet.
mi van akkor ha valaki elviszi a krepat es nem viszi vissza? szimplan ott hagyja az ut szelen? netan mig bemegy a kozertbe addig ellopjak?
ez az utanfutos bicikli hogy fexik bele a kreszbe? plane a vaci utcaba mit akar, mert oda tilos behajtani bicilivel is (no meg nyaron a turistak koze mi ertelme).
ha jol ertem a huzo bicikli az akkumulatoros. az is olyan hogy ha haromszazotven wattnal nagyobb az mar segedmotor (annak mindenfele nyugjevel, kezdve a jogsival es a kersz betartasaval, szoval azzal jardan menni mar nem nyero).
a vidihez, eleg gaz hogy budan gyak nincs allomas, pont azokon a teruleteken ahol elek, melozom, ott szinte semmi nincs, a terkepen latszik hogy bida nagy resze egy lefedetlen terulet.
mi van akkor ha valaki elviszi a krepat es nem viszi vissza? szimplan ott hagyja az ut szelen? netan mig bemegy a kozertbe addig ellopjak?
ez az utanfutos bicikli hogy fexik bele a kreszbe? plane a vaci utcaba mit akar, mert oda tilos behajtani bicilivel is (no meg nyaron a turistak koze mi ertelme).
ha jol ertem a huzo bicikli az akkumulatoros. az is olyan hogy ha haromszazotven wattnal nagyobb az mar segedmotor (annak mindenfele nyugjevel, kezdve a jogsival es a kersz betartasaval, szoval azzal jardan menni mar nem nyero).
ex-dr. vuk 2014.01.16. 16:23:51
@mt-03: "mi van akkor ha valaki elviszi a krepat es nem viszi vissza? szimplan ott hagyja az ut szelen? netan mig bemegy a kozertbe addig ellopjak?"
az elvitt biciklire az elvivo felelosseget vallal, amig vissza nem dokkolja. Londonban ez ugy mukodik, hogy kartya kell ahhoz, hogy elvigyel egy biciklit (vagy van kulcsod, de az is kartyahoz van rendelve). Ha nem viszed vissza raterhelik az arat...
az elvitt biciklire az elvivo felelosseget vallal, amig vissza nem dokkolja. Londonban ez ugy mukodik, hogy kartya kell ahhoz, hogy elvigyel egy biciklit (vagy van kulcsod, de az is kartyahoz van rendelve). Ha nem viszed vissza raterhelik az arat...
Moria 2014.01.16. 16:28:26
Nem tudom, de ez az almazöld bicikliszín nagyon ocsmány. Pláne hátul azzal a félkörcikk megoldású MOL reklámmal.
Ennek ellenére haszbnálni fogom, ha lesz valamilyen normális fizetési rendszer, és nem kétszázasokat kell bedobálni fél órára.
Ennek ellenére haszbnálni fogom, ha lesz valamilyen normális fizetési rendszer, és nem kétszázasokat kell bedobálni fél órára.
mt-03 2014.01.16. 16:29:49
@ex-dr. vuk: ertem en hogy londonban van ilyen modszer, de itt hogy lesz? esetleg biztositas nem lesz ra? nem tudom becsben hogy van de ott mintha penzbedobos modszer lenne, aztan lattam olyat hogy allt a brinyo a gettoben a falnak tamasztva, barki elvihette volna igy ranezesre. ha meg kauciot akarnak akkor gyanitom annak proceduraja van meg egy csomo suska, az meg elbonyolitja a dolgot annyira hogy itt max elore lebartelezett kulfoldiek tekenek majd vel. persze meg is nezhetnem a honlapjukat hatha irnak valamit ;)
ex-dr. vuk 2014.01.16. 16:34:07
@mt-03: passzolok. szerintem a londoni rendszer fasza, regebben kartyaval hasznaltam sokszor, aztan csinaltattam kulcsot, de azota meg egyszer sem kellett mert itt a sajat bringam :) De azert a kulcs az mukodik, ha megis kellene.
Itt a vissza nem vitt bringa (24 ora utan vissza nem dokkolt) az £300-ba faj. Nem is lattam sosem meg elhagyott brinyot.
Itt a vissza nem vitt bringa (24 ora utan vissza nem dokkolt) az £300-ba faj. Nem is lattam sosem meg elhagyott brinyot.
mt-03 2014.01.16. 16:39:14
@ex-dr. vuk: megneztem a honlapot. nem lettem okosabb semmivel. max annyival hogy ido alapu a fizetes, ami olyan szempontbol xar hogy ha olyan helyre mesz ahol nincs lerako (vagy nincs szabad hely rajta) akkor ketyeg a taxiora. de hogy a fizetesnek mi a modja, mi van akkor ha ellopjak, vagy szimplan megserul, netan ha ugy teszik tonkre hogy kvazi senkinel nincs (pl a parkolojukban kiszurja a kerekit, te meg pont azt veszed ki) akkor mi van az rejtely.
nekem peldul tok jo lenne ha melohelyrol el tudnek ugrani erre arra es soxor nem tudok mar visszajonni akkor leadnam ott ahova megyek. de mivel nincs meg a tavol-kozelben sem ilyen bubi ize (pedig eleg bent vagyok csak epp budan) igy marad a gyaloglas, meg a sajat gep ha ugy tudom szervezni az eletem hogy azzal jojjek.
nekem peldul tok jo lenne ha melohelyrol el tudnek ugrani erre arra es soxor nem tudok mar visszajonni akkor leadnam ott ahova megyek. de mivel nincs meg a tavol-kozelben sem ilyen bubi ize (pedig eleg bent vagyok csak epp budan) igy marad a gyaloglas, meg a sajat gep ha ugy tudom szervezni az eletem hogy azzal jojjek.
ex-dr. vuk 2014.01.16. 16:57:28
@mt-03: Ha kocsival jarsz egyebkent, de kigrani kell valami, vegyel ilyesmit:
www.acycles.co.uk/dahon-speed-d7-folding-bike-20-7-speed-with-pump-5258.html?utm_source=google_produit_cpc&gclid=CNPOyb2Hg7wCFcud3god8jYAyw
Nekem ilyesmi van, es fasza :) Csomagtartoban elfer, es barmikor elokaphatod.
www.acycles.co.uk/dahon-speed-d7-folding-bike-20-7-speed-with-pump-5258.html?utm_source=google_produit_cpc&gclid=CNPOyb2Hg7wCFcud3god8jYAyw
Nekem ilyesmi van, es fasza :) Csomagtartoban elfer, es barmikor elokaphatod.
mt-03 2014.01.16. 17:19:04
@ex-dr. vuk: nem jarok kocsival, isten ments... leginkabb gyalog (vagy motor).
tg_mak 2014.01.18. 00:07:29
@mt-03: "megneztem a honlapot. nem lettem okosabb semmivel".
Hogy nem pénzbedobós rendszer lesz, az biztos. :-) Más országokban ez úgy működik, hogy interneten vagy utcai terminálnál tudsz bankkártyával hozzáférést vásárolni (napi/havi/éves - utóbbihoz saját kártya/digitális kulcs is tartozhat), amely mögötti számlán a rendszer zárol egy biztonsági keretet, illetve beterheli a regisztrációs díjat. Ezután, ha 30 percen belül visszaviszed, - időkeret rendszertől függő - akkor a regisztrációs díjon kívül nem von le semmit, és a zárolás is oldódik. Kölcsönzéshez felhasználói kód és jelszó megadása szükséges a terminálon (néha a bankkártya is).
Ha pedig tele van az állomás, akkor a) be kell jelentkezni a terminálon, ami érzékelve a problémát újabb 15 perccel nyújtja a foglalási periódust (okosabb megoldás, pl. London, Ljubljana) b) oda kell lakatolni egy már foglalt dokkoló mellé a cangát, és a kulcsra írt kódot (?) megadni a terminálon igazolva, hogy le lett téve a bicikli (ez butább megoldás, de a Nextbike miatt ez várható Budapesten, és félek hogy csalásra adhat okot).
Lopás elleni védelem része a számlán zárolt fedezet, rongálás ellen feltételezem, hogy kamerarendszer lesz felállítva. A lopott bringa kinyomozását GPS segíti, így egyedüli lehetőség hogy valaki kölcsönzött bringát lopjon.
Eddigi infóim alapján a Nextbike rendszer lesz Budapesten telepítve, ami véleményem szerint eléggé fapados, és bár a kijelzője - bölcsen - vandálbiztos (olyan olvashatatlanul primitív LCD hogy ha bezúzzák sincs nagy kár), maga a termináldoboz elég instabil, legalábbis varsói testvérének nem mernék támaszkodni.
Remélem tudtam újat mondani. :)
Hogy nem pénzbedobós rendszer lesz, az biztos. :-) Más országokban ez úgy működik, hogy interneten vagy utcai terminálnál tudsz bankkártyával hozzáférést vásárolni (napi/havi/éves - utóbbihoz saját kártya/digitális kulcs is tartozhat), amely mögötti számlán a rendszer zárol egy biztonsági keretet, illetve beterheli a regisztrációs díjat. Ezután, ha 30 percen belül visszaviszed, - időkeret rendszertől függő - akkor a regisztrációs díjon kívül nem von le semmit, és a zárolás is oldódik. Kölcsönzéshez felhasználói kód és jelszó megadása szükséges a terminálon (néha a bankkártya is).
Ha pedig tele van az állomás, akkor a) be kell jelentkezni a terminálon, ami érzékelve a problémát újabb 15 perccel nyújtja a foglalási periódust (okosabb megoldás, pl. London, Ljubljana) b) oda kell lakatolni egy már foglalt dokkoló mellé a cangát, és a kulcsra írt kódot (?) megadni a terminálon igazolva, hogy le lett téve a bicikli (ez butább megoldás, de a Nextbike miatt ez várható Budapesten, és félek hogy csalásra adhat okot).
Lopás elleni védelem része a számlán zárolt fedezet, rongálás ellen feltételezem, hogy kamerarendszer lesz felállítva. A lopott bringa kinyomozását GPS segíti, így egyedüli lehetőség hogy valaki kölcsönzött bringát lopjon.
Eddigi infóim alapján a Nextbike rendszer lesz Budapesten telepítve, ami véleményem szerint eléggé fapados, és bár a kijelzője - bölcsen - vandálbiztos (olyan olvashatatlanul primitív LCD hogy ha bezúzzák sincs nagy kár), maga a termináldoboz elég instabil, legalábbis varsói testvérének nem mernék támaszkodni.
Remélem tudtam újat mondani. :)
kismak 2014.01.18. 18:28:18
@tg_mak: Londonban nincs GPS a bringákban, amiért megtaláljuk őket az jellegzetes szinük és formájuk miatt van. A lakosság betelefonál ha van valami furcsa helyen esetleg a szomszédnál lát egy biciklit.
Szerintem a kamerarendszer eléggé költséges megoldás lenne, persze nem tudom mi a tervük a kivitelezőknek.
Szerintem a kamerarendszer eléggé költséges megoldás lenne, persze nem tudom mi a tervük a kivitelezőknek.
tg_mak 2014.01.18. 20:57:07
@kismak: Jogos, a GPS-t a BuBira értettem (ahogy az előtte lévő "lesz"-es mondatrésszel sikertelenül utaltam rá).
Ha a nagy szavak és szép célok helyett esetleg csak választásra és/vagy eu-forrás eltapsolására kellett a BuBi a BKK-nak, akkor lehet hogy tényleg nem lesz kamerarendszer, mert valóban költséges plusz. Utólag bízom a tervezők józan eszében, azaz hogy olyan helyre jelölték ki az állomásokat, ahol már eleve működik térfigyelő rendszer.
Arra azonban kíváncsi vagyok, hogy a magyaron kívül tényleg "nem fog tudni" pl. angolul a rendszer? A videóban látott terminálon csak magyar nyelvű matrica volt.
Ha a nagy szavak és szép célok helyett esetleg csak választásra és/vagy eu-forrás eltapsolására kellett a BuBi a BKK-nak, akkor lehet hogy tényleg nem lesz kamerarendszer, mert valóban költséges plusz. Utólag bízom a tervezők józan eszében, azaz hogy olyan helyre jelölték ki az állomásokat, ahol már eleve működik térfigyelő rendszer.
Arra azonban kíváncsi vagyok, hogy a magyaron kívül tényleg "nem fog tudni" pl. angolul a rendszer? A videóban látott terminálon csak magyar nyelvű matrica volt.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.19. 01:28:01
Egyébként fura, hogy több év késlekedés után ez is pont választásra lesz kész.
törzsmókus 2014.01.19. 15:16:55
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: az lenne fura ha nem...
törzsmókus 2014.01.19. 15:22:33
@voltam nyugdíjas: a videóban látható utánfutós izével (meg még sok eszközzel) gondoskodnak róla, hogy ne legyenek tele a tárolók.
törzsmókus 2014.01.19. 15:24:25
@mt-03: ha nem lenne beszarva a honlap (nekem legalábbis minden almenüpont az RSS feedet hozza be :S), egy csomó kérdésedre választ kaphatnál.
pl a kereke defektmentes lesz, nem lehet „kiszúrni”
illetve a fizetés vagy előfizetős, vagy bankkártyás, tehát aki nem hozza vissza, arra automatikusan ráterhelik a bringát.
pl a kereke defektmentes lesz, nem lehet „kiszúrni”
illetve a fizetés vagy előfizetős, vagy bankkártyás, tehát aki nem hozza vissza, arra automatikusan ráterhelik a bringát.
tg_mak 2014.01.19. 17:36:49
@törzsmókus: "ha nem lenne beszarva a honlap"
Hónapok (lassan évek) óta így működik, lusták megírni gondolom. Átadásra illene elkészülni vele, ahogy a fizetési felület integrálásával is.
Hónapok (lassan évek) óta így működik, lusták megírni gondolom. Átadásra illene elkészülni vele, ahogy a fizetési felület integrálásával is.
kismak 2014.01.20. 22:48:43
A londoni rendszerben nitrogénnel töltik a kereket hogy jobban tartsák a nyomást.
Véleményem szerint nem lesznek defektmentesek a kerekek mert azok nagyon drágák ha kevlárral készülnek, maximum vastag faluak lesznek ezért strapabíróak.
Véleményem szerint nem lesznek defektmentesek a kerekek mert azok nagyon drágák ha kevlárral készülnek, maximum vastag faluak lesznek ezért strapabíróak.
chirkebaszó 2014.01.21. 18:26:51
Szerintem a színét nagyon eltalálták, nekem tetszik. Van saját bringám, de biztos ki fogom próbálni, már alig várom. Ha beválik a népeknek, remélem kintebb is csinálnak majd még pár dokkoló állomást.
backer 2014.01.22. 18:54:58
Már nagyon "várom", mennyivel fog nőni a rendszer bevezetésével a körúton és a mellékutcákban a járdán biciklizők száma. Nem ritkán őrült sebességgel tekernek, és ha szerencséd van, gyalogosként nem gázolnak el.
Egészen tragikusnak tartom azt is, hogy még az általam megkérdezett rendőrök sem tudták, hogy a járdán kerékpározást tiltja a KRESZ.
Egészen tragikusnak tartom azt is, hogy még az általam megkérdezett rendőrök sem tudták, hogy a járdán kerékpározást tiltja a KRESZ.
tavasz17 2014.01.22. 22:48:12
aze van gond ezzel mashol:
business.time.com/2014/01/21/bixi-bankruptcy-threatens-bike-sharing-in-america/
business.time.com/2014/01/21/bixi-bankruptcy-threatens-bike-sharing-in-america/
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.01.23. 19:56:06
@backer: A mellékutcák állítólag addigra tele lesznek bringás felfestésekkel (sáv, nyom) az úttesten, remélhetőleg ezek lecsábítják a járdázok egy részét az úttestre. A körút neccesebb, dehát a körúti bringasáv meg lett fúrva.
chirkebaszó 2014.01.24. 18:12:22
@backer: Én a járdázókat szívem szerint berúgnám a kocsik alá. Nem ártana az ellen is kampányolni végre, vagy valami, mert ha udvariasan rászólsz, még a te kurva anyád...
törzsmókus 2014.01.30. 02:52:48
@chirkebaszó: „Nem ártana az ellen is kampányolni végre”
kerekparosklub.hu/kisokos/ne-bringazz-jardan
kerekparosklub.hu/video/ne-kerekparozz-a-jardan
ha kevesled a kampányt, lépj be a „Szakszervezetbe”, hogy a te tagdíjadból még hatékonyabban kampányolhassanak!
és ne akarj senkit sehova rúgni. még a prosztó (vagy épp félénk) járdázókat se.
kerekparosklub.hu/kisokos/ne-bringazz-jardan
kerekparosklub.hu/video/ne-kerekparozz-a-jardan
ha kevesled a kampányt, lépj be a „Szakszervezetbe”, hogy a te tagdíjadból még hatékonyabban kampányolhassanak!
és ne akarj senkit sehova rúgni. még a prosztó (vagy épp félénk) járdázókat se.
Faissst 2014.02.06. 18:10:36
Én sokat szoktam menni a járdán...:)
Mondjuk ez nagyban függ attól,hogy melyik bringámmal megyek éppen.
Miért olyan hipergáz ez? Nem értem.
Soha egyszer sem volt necces szitu se gyalogossal,sem mással. Ja az meg a másik,ha én járdán megyek,akkor miért gondolja mindenki automatikusan azt,hogy nem tudok biciklizni és nem merek a forgalomban tekerni? Ezt is elárulhatná valaki... :D
Mondjuk ez nagyban függ attól,hogy melyik bringámmal megyek éppen.
Miért olyan hipergáz ez? Nem értem.
Soha egyszer sem volt necces szitu se gyalogossal,sem mással. Ja az meg a másik,ha én járdán megyek,akkor miért gondolja mindenki automatikusan azt,hogy nem tudok biciklizni és nem merek a forgalomban tekerni? Ezt is elárulhatná valaki... :D
törzsmókus 2014.02.10. 08:23:33
@Faissst: a bicikli jármű, olyan sebességgel kényelmes rajta közlekedni, amely a járdán, gyalogosok között veszélyes. ha te gyakorlatilag gyalogostempóban haladsz, akkor valószínűleg ritkán ijeszted meg a gyalogosokat, és nem vagy rájuk veszélyes; de akkor mit nyertél a bringával a gyalogláshoz képest?
általában legtöbben a forgalomtól való félelemmel szokták indokolni a járdázást, valszeg rád is ezért hiszik azt „automatikusan”.
egyébként ha nem félsz, akkor mi okod van rá, hogy szabálytalanul és veszélyesen közlekedj?
a legszebb amúgy, hogy a statisztikák szerint _veszélyesebb_ a járdán közlekedni biciklivel, mint az úttesten – a kereszteződésekben ugyanis onnan nem számítanak rád az úttesten közlekedő járművezetők, és ebből jóval gyakrabban lesz baleset, mint az úttesten, együtt közlekedve.
általában legtöbben a forgalomtól való félelemmel szokták indokolni a járdázást, valszeg rád is ezért hiszik azt „automatikusan”.
egyébként ha nem félsz, akkor mi okod van rá, hogy szabálytalanul és veszélyesen közlekedj?
a legszebb amúgy, hogy a statisztikák szerint _veszélyesebb_ a járdán közlekedni biciklivel, mint az úttesten – a kereszteződésekben ugyanis onnan nem számítanak rád az úttesten közlekedő járművezetők, és ebből jóval gyakrabban lesz baleset, mint az úttesten, együtt közlekedve.
Faissst 2014.02.12. 00:07:34
@törzsmókus: Àltalàban nem szoktam sietni,meg csak azèrt nem megyek le az útra,hogy bosszantsan az autósokat, pl. a szentendrein,ahol meg tudom oldani a jàrdàn is gond nèlkül.Mondjuk ez attól is függ hogy a simagumishaladós bringàval vagyok e vagy a repkedőssel.Alapvetően a bringa nekem nem "jàrmű" hanem sporteszköz,lehet ezèrt sem tudom ilyet elvakultan látni ezt a jàrdàs helyzetet mint a "vàrosi" brigások :) Jàrdàn totàl kènyelmesen el lehet tekerèszni meg dumàlni közben,nincs ezzel gond.Persze nem mindegyiken..