Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Tíz bringásból már csak egy ninja!

2013.11.14. 12:51 - kirk kapitány

Hatodszor tarottak kerékpáros lámpaszámlálást. Ha azt gondolja, hogy a bringások nem használnak lámpát, nagyot téved.

Címkék: lámpa világítás

135 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr765632914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pitonkigyo 2013.11.14. 14:47:36

Még egy olyan kampány kéne, hogy biciklizés közben NEM mobiltelefonálunk, az autósok pedig nem állnak meg a zebrán zöldben sem.

Normális 2013.11.14. 14:47:37

A fenyegetettség tudata bizony nem elhanyagolható fegyelmező tényező.
Ennek hiánya pedig igencsak meglátszik tisztelt kerékpáros (meg robogós) úttársaimon...
Ez megintcsak tény, kár vitatni.

olcso 2013.11.14. 14:50:45

@Normális: A megléte pedig az autósokon.
Pl: fölmegyek az autópályára és 110-120 között épphogy gurulnak a verdák a belsőben, mert tudják, hogy a sebességet ellenőrzik, de a jobbra tartást nem...

erol 2013.11.14. 14:52:24

@Normális: Akkor az autósok miért nem tartják be a szabályokat. Sőt még hőbörögnek is ha pl. mérik a sebességet.

Silent Bob 2013.11.14. 14:53:16

@Normális: Tudnál mondani egy országot, ahol van rendszám a bicikliseken?

2013.11.14. 14:54:07

@Normális: valamit gyalogos és autós utitársainkon

Silent Bob 2013.11.14. 14:54:11

@erol: Na ez a kedvencem. Nem kell gyorshajtani és akkor lehet bárhol traffipax.

olcso 2013.11.14. 14:56:59

@JohnnYC: Súlyadó?? Jó rég írtad már ezt a hozzászólást is...

Alhazred 2013.11.14. 14:58:41

az lenne a legjobb, ha minden bicajos vezetne kocsit is néha, és fordítva.

Normális 2013.11.14. 15:05:46

@erol:
Hőbörögjenek! Senki nem fizet jószívvel 30-45-90 ezret gyorshajtásért. Volt, hogy elnéztem-leszartam én is: ha bebuktam, fizettem. Nem esett jól. De max. magamra haragudhattam, nem a szabályokra...
És megpróbáltam utána gondolkodóba esni :)

2013.11.14. 15:08:07

@Alhazred: A 18 év feletti bringások jelentős része vezet autót is. Attól még nem szabálykövetőbbek, talán csak "bringabarátabban" vezetnek. De ennek sincs sok esélye.
A "fordítva"-t hagyjuk, még megjelennek az "engem ne kényszerítsenek bringára" hozzászólások.

A környezet többet számít. Nem egyszer tapasztaltam, hogy az osztrák autós, amint átér magyarországba, ugyanolyan sofőr lesz, mint az őshonosok. És ez visszafele is működik: a magyarok ausztriában úgy közlekednek, mint az osztrákok (vagy legalább is megpróbálják).

Normális 2013.11.14. 15:14:51

@Silent Bob:
Nem tudok, de Magyarországon csak efféle segíthetne a mostani -nemigen javuló- állapotokon.
Ellenpélda: Hollandia
-eszükben nincs az infrastruktúráról döntőknek összeereszteni a kerékpárosokat a gépkocsiforgalommal (nyilván olyan hatalmas ország, hogy a rengeteg fölösleges terület megengedi, ugyebár...)
-kooperatív (úgy mondanátok: halvérű) népség, leginkább élni akarják hagyni egymást, nem örökösen legyőzni, lenyomni, mint a magyarok. Ők nem csak a lebukásveszély miatt sokkal szabályosabbak, NEKIK így nem is kellene "rendszám"...
-ja, és ha megnézem az ottani kerékpárosok sebességét, hát, a budapesti "kemény mag" szereplőit a guta ütné meg, oly lassúak. Sőt, még a piros lámpánál is megállnak...

Silent Bob 2013.11.14. 15:22:52

@Normális: Ja nyilván megint nekünk kéne feltalálni a spanyolviaszt, eddig mindig bejött a magyaroknak ezért is vagyunk Európa segglyuka.

JohnnYC 2013.11.14. 15:23:01

@Normális: Persze becsengetted, de vajon a bringás mennyi büntit fizet egy évben? És hány piroson hajt át lámpa meg miegymás nélkül? És egy bringás megáll a zebránál? Szóval ez nem autós bringás motoros hanem globális kérdés. Egyszerűen nincs aki a mindennapi szabályokat betartatná, csak fotóznak az út szélén...

otapi 2013.11.14. 15:25:53

@JohnnYC: Na várj, pont mostan írta az egyik autós kolléga a másik topikban, hogy autóval munkába járni olcsóbb mint bármi más: kerekagy.blog.hu/2013/11/13/meg_nem_mindenki_jar_munkaba_bringaval_auto_helyett?fullcommentlist=1#c21014534

Egyeztessetek a kommunkáción, mert ez így már szánalmas :)

Silent Bob 2013.11.14. 15:28:15

@Normális: Ha itt nekiállnának olyan bicikliúthálózatot építeni, mint Hollandiában, itt ugatna az összes autós, hogy tőle veszik el a sávot, meg az ő adójából építik.
Ha esetleg jártál Amsterdamban, akkor láthattad, hogy ott úgy néz ki egy út a belvárosban, hogy 2x1 sáv autó, villamos, mindkét oldalon kb. egy autóssávnak megfelelő bringaút, mellette járda.
A holland bringások meg annyira nem halvérűek, rakják neki rendesen és ha eléjük téved egy gyalogos, lecsengetik a faszba vagy elütik.

sakalbela 2013.11.14. 15:31:13

Először is, néhány fenti kommentelő kedvéért <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0ArDFLytO3DmydFZLU0swXzQ4Y2tidkV2SHk1YUk2enc">itt a konkrét statisztika.</a>

A "10-ből már csak 1 ninja" jellegű szófordulatok az adatok tükrében nem hazugságnak, hanem félrevezető megfogalmazásnak tűnnek nekem. T.i. Dormán Emese a videóban arról nyilatkozik, hogy
1. Budapesten
2. a teljesen kivilágítatlan kerékpárosok
aránya esett 10% alá a 2011 novemberi és a 2013 márciusi adat szerint. A poszt címében is idézett mondat ennyit jelent, és nem többet. Azaz pl. ebben a 10%-ban már nincsenek benne azok, akiknek csak első vagy csak hátsó világítása van ill. a felmérés nem nagyon foglalkozott olyan finomságokkal, hogy gyertyalánggal vagy reflektorral van kivilágítva egy-egy kerékpáros.

Az, hogy ezeket a részleteket az indexvideó egy 2 és fél perces riportban nem fejtette ki, még elnézem. Az, hogy a Kagy se boncolgatja nagyon a részleteket, csak kitesz egy félreérthető című posztot, az már kicsit kevésbé faja. De hát mind1 is, erre a blogra a kommentek alapján 80%-ban úgyis csak hörögni járnak az olvasók, akkor meg minek szépészkedni ilyen egyfelől-másfelől körökkel :-)

sakalbela 2013.11.14. 15:33:20

(Bocs az előző posztban a link beágyazás nem sikerült, itt van még1x: docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0ArDFLytO3DmydFZLU0swXzQ4Y2tidkV2SHk1YUk2enc )

Ja, többen emlegettétek, hogy milyen tré ez a felmérés, mert bezzeg a ti portátok előtt nem éppen ilyen állapotok uralkodnak. Ehhez még két megjegyzés:

1. Többen jelezték már korábban is Kükünek (a felmérés értelmi szerzőjének), hogy novemberben ill. márciusban már/még nem akkora a bringás forgalom ill. hogy ilyenkor a problémásabb kocabringások eleve nem is ülnek nyeregbe a hideg miatt. Szóval ilyen szempontból szerintem is torzak az adatok kicsit, lenne értelme mondjuk nyár közepén sötétedés után is beiktatni egy mérést minden évben.

2. Senkit nem akadályozunk meg, hogy részt vegyen a következő felmérés(ek)ben jövő márciusban ill. novemberben. Annyit kell tenned hozzá, hogy márc. ill. nov. elején elkezded nézegetni, hogy kikerült-e már egy ilyen poszt a cm.hu-ra:

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20131107/vi-orszagos-lampaszamlalas-november-13-1900-1920-segits-nekunk

Ha igen, akkor követed a leírtakat és kb. 30 perc bruttó időráfordítással a te házad előtt kivilágítatlanul közlekedő kutyaütők is szerepelni fognak az összesítésben. Persze, persze, tudom, hogy neked ez a 30 perc sem fér bele, mert fontos, elfoglalt ember vagy. Nem érsz rá, mert fontos dolgod van, pl. egész nap itt osztani az eszet a kommentszekcióban, munkaidőben :-P

Ja, mégvalami: ez a felmérés tényleg csak egy ilyen félamatőr valami, de mivel más nem készít ilyet ezért ez van, erre lehet támaszkodni. Annál mondjuk kicsit tényszerűbb, mint egyes emberek saját szubjektív benyomásai. Pl. nekem se sok fogalmam van arról, hogy vidéken milyen viszonyok uralkodnak kivilágítottság szempontjából, mert én a fővárosban közlekedek. Ill. valszeg a fővárosban környékenként is jelentős eltérések vannak.

otapi 2013.11.14. 15:35:18

@JohnnYC: "Szóval ez nem autós bringás motoros hanem globális kérdés. Egyszerűen nincs aki a mindennapi szabályokat betartatná, csak fotóznak az út szélén... "
Ezzel viszont teljesen egyetértek, ezért sem kellene egymás torkának nekiugrani (kinn az utcán amúgy sem ilyen vészes a dolog, mint itt a fórumokon).

sanche_ 2013.11.14. 15:50:58

Micsoda hazugság...

1: Ebből hány bringásnak volt elől és hátul is, illetve az milyen minőségű?
2: Azért a mindennapi tapasztalatok alapján szerintem tízből inkább 2-4 a hiányosan, vagy semennyi lámpát használók száma a 10-ből.
3: De amúgy a 10% az mióta jó eredmény? Ha az autósok 10%-a menne át a piroson, akkor az kb azt jelentené, hogy Nápolyban vagyunk.
4: 10-ből egyébként hány bringás megy át a piroson? És hány megy ott, ahol nem lenne szabad? Vagy erről még hazudni se mertek..?

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2013.11.14. 15:53:58

mondjuk az sem jobb, amit időnként tapasztalok, hogy ki van ugyan világítva, de úgy, hogy szarik vele a másikra.
többször volt már, hogy este mentem valahová autóval (lakott területen kívül), jött szembe egy bringás, és egy rohadt erős fényű villogója volt elöl, ami szemmagasságba világított. gyakorlatilag megvakultam tőle...

magyar bucó 2013.11.14. 15:58:39

Én pont az ellenkezőjét tapasztaltam.
Múltkor az Alföldön járva arra gondoltam, hogy be kellene tiltani a kerékpáron a világítást. Akkor biztosan lenne pár renitens, aki világítana. Mert így, hogy kötelező, szinte senki...

olcso 2013.11.14. 16:34:11

@lokotus: A 3-hoz:
A felmérés nem a pirosozásról szólt. Nézd meg, hogy hány autós nem használja a világítást, mikor kéne (pl lakott területen kívül) és meg fogod látni, hogy ott is elég nagy az arány, főleg annak tudatában, hogy minden autóban gyárilag van lámpa, csak egy gombot kéne megnyomni.
Egyébként nem tudom, milyen arányban van az autósok között jelen a pirosozás, de volt, hogy egy kereszteződésben 5-6-ot is láttam átcsusszanni...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2013.11.14. 16:38:44

tetszik ez a kormánypropagandára hajazó kommunikáció! nekem végül is mindegy, engem véd a kaszni.

ex-dr. vuk 2013.11.14. 16:52:28

@JohnnYC: "Hát ez kurvanagy kamu, csak ma reggel 6-ból 4-nek nem volt lámpája"
Meg jobb eredmenyt erhetsz el 1 elemu mintaval: az elso bringast megnezed, ha nem vilagit akkor a bringasok 100%-a nem vilagit.
Gratulalok hozza.

ex-dr. vuk 2013.11.14. 16:54:19

@JohnnYC: "Azért azt vedd figyelembe, hogy az autóknak épített úton jár a gyalogos, autós, kerékpáros, motoros. "

Hogy kiknek epitett???
O jaj...

ex-dr. vuk 2013.11.14. 16:55:21

@Normális: mivel ez egy faszsag. ertheto, hogy ellene voltak...
gyalogolni is kukasmellenyben lehessen csak?.. gyalogosrendszam is legyen?

kutyás majmok vagytok (törölt) 2013.11.14. 17:07:57

@ex-dr. vuk: Szerintem te, azon kívül, hogy egy bringás troll vagy, kurvára szarsz a magyar nyelvre és az alapvető viselkedési normákra. Mondom ezt azért, mert aki nem képes megtisztelni egy közösséget azzal, hogy helyesen ír, ékezetekkel, az egy ostoba fasz, a társadalom önjelölt selejtje. Lusta vagy ékezettel írni, hülye vagy, esetleg egyéni forradalmat vívsz a kultúra ellen, mint a faszcimbáló falfirkások? Fogadjunk, hogy dögöt is tartasz...

kutyás majmok vagytok (törölt) 2013.11.14. 17:11:33

@kasza003: "A 18 év feletti bringások jelentős része vezet autót is."

Akkor szoktam örülni, ha az ilyenek megmaradnak a bringánál.

kutyás majmok vagytok (törölt) 2013.11.14. 17:18:50

Szerintem kár megkövetelni a bringásoktól, hogy szabályosan közlekedjenek. Ha megtennék, nem lenne elegendő szerv utánpotlás az autósoknak. Csak egy olyan törvényt kellene hozni, hogy aki biciklizik (ez vonatkozna a robogós és a motoros majmokra is), és baleset éri, a TB ne fizesse az ellátását, ugyanis önként teszi ki magát az életveszélynek (legyen kivétel mondjuk a bringaút és a lakóövezet). Egyből kevesebb divatmajom tekerne.

OkoskaTo:rp 2013.11.14. 17:21:14

@KergeK@csa: Ja. Csak épp ezek a helyszínek (legalábbis Budapesten belül) annyira reprezentatívok, mint mondjuk a BAM keretében történő bringás reggeliosztás. Sokat tekerek, de még sosem jártam olyan helyen, ahol osztottak volna.

(Egyébiránt az illetékesek játékát nem szeretném elrontani, de a Kiskörúton levő számláló ugyan elérte a félmilliót, csak épp azt nem számolta senki, hogy ebből mennyi a dugóban álló kocsisort jobbról, a bringaúton előző robogós.)

ex-dr. vuk 2013.11.14. 17:38:59

@kutyás majmok: ej ej, te ostoba troll. aki akarja erti. nem tartok haziallatot egyebkent.
technikai okokbol nincsen ekezetem. Ha nem tetszik ne olvasd. lekoteleznel vele.

olcso 2013.11.14. 17:53:18

@kutyás majmok: Pár szó ex-dr.vukról:
Ha jól emlékszem Angliába utazott dolgozni. Előtte viszont ékezettel olvashattad az írásait...

ex-dr. vuk 2013.11.14. 18:02:57

@olcso: sosem irtam ekezettel, csak hivatalos leveleket...
En meg abban a korban kezdtem szamitogepet hasznalni, amikor meg x-terminalok voltak es a dos-ra nem is volt magyar kiosztas vagy magyaritas. ebben a kozegben kezdtem el programozni es irc-zni (ahol az encoding-kulonsegek miatt eleve tilos volt ekezettel irni), igy raszoktam. Es nem is tervezek visszaszokni ekezetre. Programozni US kiosztas sokkal praktikusabb, magyarul pedig szinte soha nem kell hivatalos levelet irnom.
Ennyi a sztori :)

ex-dr. vuk 2013.11.14. 18:03:53

@olcso: no persze az elso gepem c64 volt, ott meg aztan ekezet.. pff

kutyás majmok vagytok (törölt) 2013.11.14. 18:07:44

@ex-dr. vuk: "aki akarja erti"

Önző vagy, tényleg nem tiszteled az olvasóidat, de hagyjuk... túl magas szinten írtam, lejjebb meg nem tudok menni.

@olcso: "Ha jól emlékszem Angliába utazott dolgozni."

Ez nem mentség. Én például nem utaztam sehova, de amikor igen, akkor is magyarul írtam. Génhiba, tudom...
Ehhez, hogy tanult kommentelő barátom Angliába utazott, csak annyit tennék hozzá, hogy jómagam, hasonló estben, magasról leszarnám a magyar bringások sírámait. Inkább azzal lennék elfoglalva, nehogy egy emeletes busz alá kerüljek. Egyébként sok sikert kívánok neki (ezt már komolyan).
:)

olcso 2013.11.14. 18:25:04

@ex-dr. vuk: Akkor csak az idő megszépítette az emlékeim rólad :D

(vagy egyszerűbben fogalmazva: tévedtem)

olcso 2013.11.14. 18:30:16

@kutyás majmok: Nálam úgy működik, hogy a telefont viszem magammal és minden országban így írok. Jobban szeretem az ékezetet, de mindenki eldöntheti, hogy ír...

nowy 2013.11.14. 18:30:25

@OkoskaTo:rp: mint,ahogy azt sem,hogy mennyi bringást nem számolt,akik egymáshoz közel mentek el.Amúgy már jó párszor el lett mondva,hogy nem a pontos szám a lényeg,hanem a nagyságrend.

pete_r 2013.11.14. 18:34:10

A sok egymásra morgásban elvész a lényeg...
Az autós hőbörgőknek javasolnám, hogy ne reflexből utálják ami itt megjelenik, vagy nincs négy kereke ( :) ) (azzal együtt, hogy az olvasottak tükrében túl jóindulatú a statisztika), a kerékpárosoknak pedig, hogy (az ég szent szerelmére!) világítsanak, látsszanak, mert életveszélyes lámpa nélkül, vagy rossz (gyenge) lámpával.
És mindkét félnek: nem ér a másikra mutogatni, hogy majd ha ők, majd mi is. :P
Lehet savazni! :)

zoli_ 2013.11.14. 18:38:43

Amikor csináltam a Margit hídnál egy 25 perces videót arról, hogy közlekednek a bringások, akkor le lettem hordva minden szemét állatnak, mert miért gecizek a szerencsétlen járdántekerő kivilágítatlan agyhalottakkal????

ex-dr. vuk 2013.11.14. 19:31:56

@kutyás majmok: vegre valamiben egyetertunk: lejjebb mar nem nagyon lehet menni, mint ahol vagy..

ex-dr. vuk 2013.11.14. 19:36:31

@olcso: nekem a telomon nincs is ekezet...
mondjuk en nem szeretem a magyaritott oprendszereket, biztos mert programozo vagyok (abbol a korbol, amikor nem is letezett magyaritott oprendszer), de egyszeruen magyarul nem ertem hogy mit akar..

zoli_ 2013.11.14. 19:54:50

Én gyalogosként utálhatom a rohadt bringás csürhét???? Majd mindennap nekem jön egy barom, a Széll K. Téren a kisköcsög belehajt a 18-as villamosról leszállókba, agyilag retardált barmok a járdán tekernek gyorsan, a rakparton ahol leszűkül a kerékpárút a bringás csürhe le se xarja a gyalogosokat, ott is döngetnek mint az állatok, igen a hős kerékpárosok, akiknek csak a pofájuk rohadt nagy. Másokat veszélyeztetni az rohadtul megy ennek az undorító rohadt kétkerekű tetű bagázsnak. Egytől egyik semmirekellő seggfejek gyülekezete, rohadt nagy egóval.

zoli_ 2013.11.14. 20:04:08

Kb 20 másodperce jött nekem egy kis pöcs, a járdán. Ha el tudtam volna menni a botomért, akkor simán utánahajítom. Persze mutogatva elmenekült...

ex-dr. vuk 2013.11.14. 20:30:13

@zoli_: es persze elso dolgod volt ezt ide megirni. felkeltel, vagy meg fekve irtad meg?

ex-dr. vuk 2013.11.14. 20:31:26

@zoli_: barkit utalhatsz, barmikent, es altalanosithatsz is, ha jol esik.
Ettol csak magadrol allitod ki a szellemi szegenysegi bizonyitvanyt.

zoli_ 2013.11.14. 21:47:28

@ex-dr. vuk:
Te most tényleg véded a járdán kerekező hüjegyereket??? A kormányával jött nekem, nem löktük fel egymást. Kellő körültekintés nélkül léptem ki a házból, a járdára. Milyen szegényesen tahó is vagyok. Bezzeg a nagypofájú mindenkit nagyívben lexaró kerékpáros csürhe, az igen... Teljesen rendben van.

zoli_ 2013.11.14. 21:52:23

@ex-dr. vuk: Nem rohadtul mindegy??? Képzeld van telefonom, és mivel lassan gyalogolok, így nyugodtan tudok pötyögni.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.14. 23:55:24

nekem csak ket LED van benne, de le szoktak huzodni az autok a fenyetol
egyszer ki kellene probalni milyen, ha en ulok a kormany mogott, csak az erzet kedveert :)))

ex-dr. vuk 2013.11.15. 10:01:21

@zoli_: vedem? hol lattal ilyet?

Csak azt mondtam, hogy ne altalanosits.

zoli_ 2013.11.15. 13:20:58

@ex-dr. vuk: Miért ne? A bringások minimum 90% járdán teker, nem áll meg a lámpáknál...

zoli_ 2013.11.15. 18:14:12

@olcso: ha az lenne :-( Egyik nap felveszem videóra, hogy kerekeznek a felső rakparton a kivagyi bringások. 10-ből 11 nem tartja be a szabályokat :-( A kresz szerint közúti közlekedésre alkalmatlan kerékpárral tekernek. Mondjuk reggelente érdemes nézni mit csinálnak a Krisztina körút Mészáros utca sarkon... simán a villamosról leszállók közé hajtanak, agyilag retardált apuka a járdán tekerve (minden csilivili felszereléssel) a vázon ülő gyereket viszi suliba, majd a gellérthegy utcában tovább teker a járdán, ahol jönnek a gyerekek a suliba.

olcso 2013.11.15. 23:48:25

@zoli_: Igazad van abban, hogy nagyon sokan nem tartják be a szabályokat, de vizsgálni kéne, hogy melyikeket és hogy miért (pl utálom a járdázást és a ninjabicajt...) Lehetne-e ezen segíteni valamilyen fejlesztéssel??

zoli_ 2013.11.16. 08:32:54

@olcso: pl hülyére büntetni a piroson áttekerőket, akkor a kerékpáros klub sem tüntetne azért hogy jó nagy dugó legyen. Keményen betartatni, hogy nem szabad másokat veszélyeztetni járdahuszárkodással, akik meg éjjel lámpa nélkül tekernek (= sisaklámpa, hátizsákon felfelé világító kimerült ledes villogó, egy pici lófaxnyi ledes piros led, 0.00000001 lux fényerővel) azokat szintúgy 50ezres csekkel jutalmazni.

olcso 2013.11.16. 09:55:01

@zoli_: Ezeket mint fejlesztést írtad??

zoli_ 2013.11.16. 10:18:26

@olcso: persze, de van még. Azt sem értrm, hogy milyen alapon követelnek maguknak pénzt a bringások agyament szervezete? Be kell vezetni a kerékpáradót, a kötelező felelősség biztosítást is. Ha egyenrangú közlekesők akarnak lenni, akkor nem csak bringát kell emelgetni, hanem hozzájárulni az erre fordított kiadásokhoz is. Sok településen a gyalogosok fizetik a járda költségeit, az autósok a súlyadót, a bringásoknak meg csak jogokat követelnek? Rohadt könnyű úgy pofázni, hogy semmit sem teszünk érte, de legyenek jogaink!!!!

olcso 2013.11.16. 11:48:16

@zoli_: Ha te kapsz egy 30 ezres levelet Szombathelyről, akkor örülsz, hogy ez egy nagy autós fejlesztés?? Mert kerékpáros fejlesztés címszóval büntetéseket javasolsz...

Kerékpáradó?? Van. Én is mikor vettem a kerékpárom, akkor adó volt rajta, mint minden máson. Vagy mit fizessek utána, teljesítményadót, benzinadót?? Mindig befizetem, ha tankolok bicajjal.

Azon gondolkodtál már, hogy mi lenne, ha mondjuk mi, kerékpárral közlekedők átcsoportosíthatnánk az autó után befizetett adónkat kerékpáros célokra?? Mert én pl megtenném.

Utolsó kérdésem: Az autópályák építési költségeit kifutja az autók után befizetett adó számításaid szerint??

cso zsi 2013.11.16. 13:50:43

@zoli_: " sisaklámpa, hátizsákon felfelé világító kimerült ledes villogó, egy pici lófaxnyi ledes piros led, 0.00000001 lux fényerővel"
Ezt valami agyhalottnak sikerült nemrégiben belevetetni a Kresz tervezett módosításába.
bikemag.hu/magazin/hirek/uj-kerekparos-kresz-szabalyok-a-vilagitasra-es-a-gyerekulesre

cso zsi 2013.11.16. 14:12:43

@olcso: "Az autópályák építési költségeit kifutja az autók után befizetett adó számításaid szerint??"
Ezen kívül még pár forint becsepeg a kasszába a gépjárművet használók részéről.
A megemelt autópálya-használati díj, és az üzemanyag áfa az "apróság".

fiftififti 2013.11.16. 14:41:05

Mindenki köpköd a másikra, miközben egyik fél sem tart be minden szabályt(autós-kerékpáros-gyalogos), amivel nincs is gond.
-Ki nem ment már át szabálytalanul gyalog bárhol az úttesten?
-Ki nem kerékpározott még soha járdán?
-Ki nem hajtott még át piroson autóval?
De őszintén!
Biztos olvasható lesz majd olyan komment, hogy én én! Szart, ezt senki ne magyarázza meg se nekem sem másnak!

Ami tényleg nevetséges, hogy még a mai napig egyesek világítás nélkül közlekednek napnyugta után. De az is hogy olyan világításokkal, amit valóban csak pár méterről lehet észrevenni. A legnagyobb vicc amikor több százezres kerékpáron látok olyan világítást ami igazából semmire sem jó.
Kerékpározás közben már volt, hogy szóltam a másik bringásnak aki nem 10000ft-os bicajon ült, hogy a lámpája épp semennyire sem látszik annyira gyenge de a válasz csak annyi volt: te bicajod?
Kinevettem, ostoba.
Az autók világítása is meg van határozva milyen legyen, hogy világítson, a kerékpár világításokra is kellene valami szabályozás vagy engedély ami a bevizsgálást tanusítja.

Aztán lehet hápogni de ez kurvára nem jó vicc, hogy a saját és mások életével szórakoznak egyesek mert vagányak vagy mert spóroltam 500ft-t a lámpán és az elemeken.

Ezzel az autós dumával meg hagyjuk már egymást, hogy mennyi adót fizetek a benzinbe és stb... Add el, járj bkv-val :)

zoli_ 2013.11.16. 15:06:36

@fiftififti: Rohadtul nem azzal van a baj, ha valaki néha belecsúszik a pirosba, ha néha a járdán jobban eljut a céljához, ha valaki a Lágymányosi hídon 70 helyett 90-el megy.
A baj akkor kezdődik, amikor ez a mai bringás csürhe mindenkin, és mindenen áthágva magasról tesz az együttélés minden szabályára. És baromira nem képes felfogni a baromi egója ellenére, hogy ő a puhatestű.

Ja és bringát is el lehet adni, és venni belőle bkv bérletet...

olcso 2013.11.16. 15:07:20

@cso zsi: Természetesen ezekkel az adókkal együtt értettem. Építés után pedig fenn kell tartani az utakat.

Persze kell fejleszteni és karbantartani, nem vitatom, csak annyit állítok, hogy azokat, amiket szükséges. Ebbe pedig beletartozik a kerékpáros infra is, ha éppen azt szükséges.

olcso 2013.11.16. 15:18:29

@zoli_: Azzal fogadjunk már baj van, hogy ha egy kerékpáros átoson a zöldön átkelő gyalogosok között 3-mal.

"Ja és bringát is el lehet adni, és venni belőle bkv bérletet..."

Hány kerékpárost látsz itt sírni, hogy túl drága biciklizni?? Akkor lenne alternatíva a bicaj eladása...

zoli_ 2013.11.16. 15:26:02

@olcso: És miért oson át? Valami tiltja, hogy a kerékpárral megállj a pirosnál? Vagy netán picit figyelemmel légy más közlekedőkre?? Mert a kerékpárosokra semmilyen szabály sem vonatkozik? Mert ő a törvény feletti kerékpáros csürhéhez tartozik? Ha az egyik gyalognak eszébe jut, hogy a gáz égve maradt, és visszafordul, akkor honnan a fenéből számítson az ilyen semmirekellő másikat lexaró bringásra???

zoli_ 2013.11.16. 15:29:37

Mondjuk ezen a blogon megy az uszítás rendesen a gépjárművek ellen..... Valami felsőbbrendűségű komplexus is jár a kerékpár mellé???

cso zsi 2013.11.16. 15:31:06

@olcso: Ez itt 2010-es adat.
www.haszon.hu/hatter/1672-mibl-all-az-allami-koeltsegvetes.html

"892 milliárd:

Jövedéki adó

60 százaléka üzemanyag, 30 százaléka cigaretta, 10 százaléka alkohol értékesítéséből származik. "

"73 milliárd:

Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok saját bevételei

A sztrádamatricákból származó bevétel teszi ki e fejezet a döntő részét."

"KIEMELT TÁMOGATÁSOK: (milliárt forint)
MÁV kb. 200
Autópálya, útépítések 187
Közszolgálati műsorszolgáltatás támogatás (MTV, Rádió) 54
Kulturális intézmények 48 "

Azaz a gépjárművek használatából befolyó bevételnek a harmada sem.
Amit nem kapnak meg az autósok abból a bringásoknak is kevés jut. Városban egy kézből jut mindkettőnek, bár a legolcsóbb egy csíkot húzni az aszfaltra sárga festékkel. Ettől egyik közlekedőnek sem lesz jobb.
Az út széle is szar, és a kátyús út is szar.

zoli_ 2013.11.16. 15:41:26

@olcso: De folyamtosan megy a sírás, hogy nincs kerékpárút, meg fékezni kell a pirosnál, meg lámpa kell a bringára, meg nem szabad mindent kerékpárral...

Merker Iván 2013.11.16. 20:26:46

@Silent Bob: Légyszi egy olyan jófejét törd be, aki bevág index nélkül elém (biciklis) a sávba a Baross utcában, vagy elhúz mellettem a biciklizhető buszsávban ötvennel úgy, hogy ránézésre neki ott SEMMI keresnivalója sincs, vagy a sávelválasztón közlekedik. A középső eset gyakori a Fő utcában (illetve nyáron gyakori volt).

zoli_ 2013.11.16. 21:54:13

@Merker Iván: A kerékpáros csürhét, a közlekedés aljának tartom. Pont lexarom hogy ott jön-e vagy sem. Nem veszem őket emberszámba, és szándékosan lassítom őket.

D4D 2013.11.16. 23:19:16

Most beszéljünk azokról, akiknek van lámpájuk.

A fele használja megfelelően.

Merker Iván 2013.11.17. 09:04:26

@zoli_: Gratulálok!
Csak jelezném: környezetvédelmi szempontból az autó a közlekedés "alja". Morális szempontból csak te. (Amúgy vicces, hogyan akadályozol egy biciklist?) Másrészt jelezném, hogy tudtommal, talán a bevágás kivételével, az általam jelzett dolgok egytől egyig szabálytalanok...

cso zsi 2013.11.17. 11:19:03

@Merker Iván: Ha holnaptól minden autó villanyautó, napelemmel, meg vízhajtással, akkor változik a helyzet?
Nem.
Ugyanis nem a jármű határozza meg a vezetőjének a viselkedését.
Elvileg.
Gyakorlatilag mégis, hiszen bizonyos adottságokat ki lehet használni, mint teherhordás, gyorsulás, nagy távolságra eljutás, keskeny helyen elférés, következmények nélküliség, anonimitás, járműtípustól függően.
A villanyautóknál még a drasztikus zajcsökkenés is gond.

Merker Iván 2013.11.17. 11:29:25

@cso zsi: Igaz, ezért nem kell többek között mindenhova kocsival menni.
Zajcsökkenés bicajosként zavarna, gyalogosként imádnám.

olcso 2013.11.17. 12:41:15

@cso zsi: "legolcsóbb egy csíkot húzni az aszfaltra sárga festékkel"

Legalább nem kell kocsival a kátyús részen menni :D

Az adatok erősen évfüggők. Volt olyan év, mikor (650 Mrd autóadóval számolok) ennek az adónak kétharmada elment a kivitelező cég hitelének átvállalására és még akkor is jutott "egy kis pénz" az építés támogatására és az út karbantartására. Persze az utakat az EU-s támogatás teszi ilyen olcsóvá. Ugyanígy a kerékpárosokkal is. Ha ezeket a támogatásokat megfelelően használnák föl, akkor így nézne ki itt a komment rész:

olcso: de jót tekertem ma az új ... úti biciklisávon

cso zsi: Na, mennyivel jobb a közlekedés, végre nem kell a bringásokat kerülgetni. : )

olcso 2013.11.17. 13:03:18

@zoli_: A különbség csak annyi, hogy ha bicajos oson át 3-mal, akkor bumm, föllöktél egy biciklist és mehetsz elzárni a gázt, míg autónál meghalsz... Egyébként a miértekkel azért nem foglalkoztam egyik esetben sem, mert sem autóval, sem kerékpárral nem szokásom a pirosozás, így nem tudom az okait.

Amit te uszításnak vélsz, az nagyrészt a kerékpáros közlekedés sikereinek való öröm (néha valóban vannak gyengébb színvonalú cikkek is).

cso zsi 2013.11.17. 13:47:13

@olcso: Az kizárt. Így nem beszélhet egymással egy bringanáci, és egy autófétises. :))))

zoli_ 2013.11.17. 14:12:32

@Merker Iván: Ki nem xarja le, hogy bevágnak eléd szabálytalanul. Qrvára rühellem, hogy nem tudok GYALOG (érted?) a körúton, a Bem József utcábana rakparton úgy sétálni hogy valami retardált bringás ne veszélyeztessen. És nem elég ha fogom a gyerek kezét, nehogy +- 30 centit kitérjen jobbra balra, mert akkor egy seggfej kerékpáros már nem tud mellete 10 centire elhúzni 20-30 km/h val.Nem évente egyszer, hanem folyamatosan, minden nap. Csak mert a kerékpáros bagázs lusta arra, hogy még 30 métert tekerjen. Na hát ezért (sem) veszem ezt a csürhét emberaszámba.

zoli_ 2013.11.17. 14:17:29

@olcso: fel kellene már fogni, hogy nem ideologiát kell gyártani az agyilag igen korlátozott kerékpárosoknak, hogy miért szabad minden szabályt áthágni, hanem oda kellene figyelni a többi közlekedőre. Általában gyalog járok, de ha kocsiba ülök, örömmel szopatom a kerékpárosokat. Mert megérdemlik. És pont lexarom hogy vannak normálisak is, az nagyon csekély elenyésző kissebség a budapesti kerékpárosok körében.

olcso 2013.11.17. 14:49:36

@zoli_: Annyit tegyünk tisztába ezzel kapcsolatban, hogy mi aktív kerékpárosok, akik szeretnék, ha minél többen előnyben részesítenék a biciklit, mint közlekedési eszközt, elítéljük a járdázást és a hasonló veszélyes és szabályokba ütköző magatartást (pl nincs lámpa). Én személy szerint többször szóltam már rá ilyenkor társaimra. Ilyen tettekről már többen is beszámoltak itt. Ebben a tekintetben tehát egy oldalon állunk.

olcso 2013.11.17. 14:52:13

@zoli_: "de ha kocsiba ülök, örömmel szopatom a kerékpárosokat. Mert megérdemlik"

Hál' Istennek nagyon kevés ilyen tahó van az utakon, ezért engem nem tántorít el a szabályos közlekedéstől az sem, hogy néha összefutok egy hozzád hasonló szar sofőrrel, aki képtelen az előítéleteit, komplexusait elvonatkoztatni a szabályos és biztonságos közlekedéstől. Tudom, hogy ez az autóvezetők kis részének a szegénysége, ezért azt a heti 1-2 alkalmat, mikor ilyennel találkozok kibírom.

Mondjuk nagy újdonságot nem mondtál. Autópályán egy biciklis nincs, mégis keresztbe tesznek egymásnak az autóvezetők...

Merker Iván 2013.11.17. 16:48:52

@zoli_: Ki nem szarja le, hogy elütnek? Vagy majdnem elütnek? Most mondjam, hogy egy bevágó autós önmagát semennyire sem veszélyezteti (legfeljebb egy kicsit behorpad a lökhárító), míg én (vagy a bármelyik másik bringás) zuhan egy barátságosat, amíg a biciklis nem akar elütni, mert bizony-bizony, abban az ütközésben ő is borulna?
Egyébként meg tényleg nem illik a szükségesnél többet járdázni, de drága biciklis infrastruktúránk bizony többször kb. elvárja, még akkor is, ha az olyan "szépségekről", mint a budai bicikliút Batyitól délre kezdődő szakasza el is tekintünk.

Merker Iván 2013.11.17. 17:26:35

@olcso: Amúgy tényleg, a járdázás faszság. (Jó, tizennégy fölött, egyedül faszság.)

zoli_ 2013.11.17. 17:48:27

@Merker Iván: "Egyébként meg tényleg nem illik a szükségesnél többet járdázni"

Nem, nem illik, hanem TILOS!!!
Nincs szükséges járdán bringázás, valami tiltja, hogy leszállj a kerékpárról és told? Ahogy azt kell? De ilyet szökőévente csak egyszer látok.

Merker Iván 2013.11.17. 17:49:59

@zoli_: Van szükséges járdázás. Pl. a drága bicikliútjaink egy jelentős része nincs kapcsolatban az úttesttel...

zoli_ 2013.11.17. 17:51:01

@Merker Iván: "még akkor is, ha az olyan "szépségekről", mint a budai bicikliút Batyitól délre kezdődő szakasza el is tekintünk."

Erre van ott hely. Ezzel kell együttélni, ha nem tetszik, lehet ott lassan is kerekezni. Ott várni a villamosmegállóban életveszélyes gyalogosan. Mindenkit lexarva rohannak a kerekes agyhalottak.

Mi a faxért kell ott tekerni mint a hülye???? Valami tiltja a kerékpárral lassítást????

zoli_ 2013.11.17. 17:52:34

@Merker Iván: Fogd már fel, hogy akkor le lehet szállni a kerékpárról és tolni!!!!
Ha megmagyarázod, hogy szükséges, akkor ezentúl ugye nem baj, ha ott parkolok a kerékpárúton, mert nincs közelebb parkolóhely, és csak nem fogok már 100 métert gyalogolni????

zoli_ 2013.11.17. 17:58:04

@olcso:

óóó nem, tévedsz. Nem veszélyeztetem a kerékpárosokat, vigyázok rájuk. Meg arra is, hogy ne tudjanak gyorsan haladni, és elhúzni pl két sáv között....

zoli_ 2013.11.17. 18:01:38

És visszatérve a ninjákhoz, a fejében hallgatót viselő másik agyilag lemaradt barmok tömkelege nem ninja??? Hogy hall, ha elvesz az egyik érzékét??? A nyáron két balesetet is láttam. Az autós volt a hibás, de a hülyegyerek nem törölte volna fel a padlót egyik esetben sem ha meghallja a közeledő járművet. Ezzel baromira hozzájárult a baleset kialakulásához.

Hiába van elsőbbségem, attól még nem lépek le a zebrán a járdáról, mereven előre nézve.... tucitucit hallgatva.

olcso 2013.11.17. 18:05:43

@zoli_: Akkor kellett volna gondolkodni, mikor az előző kommenteket irkáltad. Nem utólag megmagyarázni, hogy mégsem úgy van. Egyébként hányszor ütött már el téged kerékpáros??

Merker Iván 2013.11.17. 18:30:13

@zoli_: Jujj, de. De ugye akkor az se zavar, ha esetleg telibe szarom, hogy rossz a bicikliút, és mondjuk elcsaplak a rakparton,mert hogy a bicikliút odavisz...

zoli_ 2013.11.17. 19:17:29

@olcso: és téged hány autós? Attól, hogy naponta többször veszélyeztetnek, még nem kisebb az a bűn, amit a kerékpáros csürhe művel a járdán. Utálok félreugrani, mert valami paraszt lusta kerülni.
Mellékesen van folyamatban rendőrségi ügyem, mert egy barom kerékpáros nekemjött.... és nem én vagyok az eljárás alá vont személy....

zoli_ 2013.11.17. 19:18:22

@Merker Iván: naponta 100-ból 99 ezt teszi a rakparton... semmi extra.
Kövi?

Merker Iván 2013.11.17. 19:22:35

@zoli_: Aha, én még sosem láttam embereket elütni biciklist. Csengetni már igen, de félretudsz te is állni.

olcso 2013.11.17. 19:36:09

@zoli_: Most arra célozgatsz, hogy csak azért, mert naponta veszélyeztet engem valaki autóval, nekem is ilyen gyűlölködő szövegeket kéne leirkálnom az autóvezetők felé?? Miért??

Pl most a te tahóságod miatt kéne másokat utálnom?? (mondjuk ezért: "Általában gyalog járok, de ha kocsiba ülök, örömmel szopatom a kerékpárosokat"). Meglett rólad a véleményem, de másokat semmiképp nem fogok miattad lenézni/utálni/szopatni.

zoli_ 2013.11.17. 20:07:32

@Merker Iván: te is le tudsz szállni a bringáról, ha a kerékpárúton van kedvem parkolni, sétálni, vagy épo tábortüzet rakni nem?

Merker Iván 2013.11.17. 21:07:29

@zoli_: Van némi különbség: a kerékpárút meg a tűzrakó nem ütik egymást. Az európai kerékpárút meg a járda viszont igen. Gratulálok.

cso zsi 2013.11.18. 21:56:12

@Merker Iván: " Van szükséges járdázás. Pl. a drága bicikliútjaink egy jelentős része nincs kapcsolatban az úttesttel... "

Ahol esetleg nincs kerékpárút, csak közút, és járda, vagy van kerékpárút de... ott a "szükséges járdázás" úgy jelenik meg, hogy az úton/kerékpárúton piros láma esetén felugratás a járdára, mert a gyalogoknak még zöld van a zebrán.

Ma 17 óra körül meglehetősen sok ninja tekert a Bartókon, videó nincs, mert párás volt a villamos ablaka.
Kielégítőnek nem nevezném azt a világítást, amit azon a három bringán láttam, amin be volt kapcsolva elöl-hátul egyaránt. 1-3 ledesek szerintem az egyledes kicsi zseblámpám különb fényt ad. Volt kettő, akinek hátul villogott, elöl nem, volt három, akinek csak elöl, és volt 11, akinek sehol. Mindez a Móricz, és a Gellért terek közötti szakaszon.
A Móricz egy külön szám. Átadták a forgalomnak a Fehérvári, és Karinthy közötti szakaszt, de csak buszok és kétirányú kerékpáros forgalom számára. Láttam már ott ténfergő bicajost, de a többség reggel, és este is a Villányi felől a tér közepén a sínek kereszteződésén, és a Bartók - Karinthy közötti szakaszon a három kanyarodósávval szemben nyomulnak. Az autósok jórészt állnak, amikor ezt látom, de a villamos az épp tempózik a megálló felé. 7-8 között bármelyik járaton ülök, az ott csenget a gyalogok közül kivágó bringásokra.

_B_ 2013.11.20. 12:19:37

Rossz az időpontválasztás. Ilyen időben már letették a bicót a divatfixisek. Így pont a legveszélyesebb réteget nem veszi figyelembe a számlálás. Száraz júliusi-augusztusi estéken kéne a számlálásokat tartani. Napnyugtától hajnalig.
Nem tél derekán 20 percig:))
süti beállítások módosítása