Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Brüsszelben átmehetnek a piroson a bringások

2013.09.19. 17:30 - kirk kapitány

Egy hét óta legálisan is áthajthatnak a brüsszeli útkereszteződések piros jelzésein a kerékpárosok.

A döntést egyenesen a közlekedési miniszter jelentette be, miután a belga közlekedési intézet jóváhagyta a terveket.

brs

Múlt hét szerda óta két új közlekedési tábla jelzi azokat a helyeket, ahol a kerékpárosok – nyilván alapos körültekintés után – áthajthatnak a tiloson is.

A táblák a jobbra kanyarodást és az egyenes továbbhajtást engedélyezik abban az esetben, ha a kerékpáros nem veszélyezteti a többi közlekedő biztonságát.

A döntés előtt a belga közlekedésiek tesztelték, hogy milyen kockázatokkal járhat a könnyítés, a tesztidőszakban azonban semmilyen baleset nem történt új táblákkal felszerelt helyeken.

Az azonban kiderült, hogy a könnyítést nem lehet mindenhol bevezetni, és mérlegelni kell minden egyes kereszteződésnél a potenciális veszélyeket.

000 Par7316333

Címkék: brüsszel piros lámpa

105 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr515523972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JT_Biopower 2013.09.19. 18:13:25

Valahogy a cím így lett volna helyes: Brüsszel néhány kereszteződésében átmehetnek a piroson a bringások.
Ahogy Magyarországon meg behajthatnak az egyirányú utcába! Sok tudatlan meg csak a címig jut el, aztán néz bamba szemekkel, hogy miért ugatok neki, hogy ne menjen forgalommal szembe. Azt leszarja, hogy csak akkor, ha azt külön tábla engedi. Sok hülye fasz.

tatabike 2013.09.19. 18:22:40

@JT_Biopower: Jaja, ez a baj, hogy csak addig olvasnak, hogy mit lehet. Hogy ennek mik a feltételei, azt már leszarják. Én is bringás vagyok, de rühellem a bringások többségét, mert egyszerűen gusztustalanul közlekednek, némelyiket legszívesebben én is lerúgnám az árokba. Főleg az a fasza, mikor én megállok a pirosnál, aki meg mögöttem jön, akár több bringás is, mindegyik kikerül, és csalinkázik tovább, mint egy idióta kacsa, a gyalogosok vagy éppen az autók között. Szánalmas. Volt rá példa, hogy mikor gyalogosan közlekedtem, zöldet kaptam a zebránál, elindultam, láttam, hogy jön a bringás menő arc, és nem fog megállni. Léptem két nagyobbat, pont elé kerültem, satufékezett, aztán kicsit feltörölte az aszfaltot, átesett a saját kormányán. Megkérdeztem, hogy fájt-e, azt felelte igen. Mondom akkor jó, mert ha nem, szívesen beléd rúgok egyet. Majd megtanulod, hogy a piros lámpa neked is piros lámpa...

prunoki 2013.09.19. 18:34:43

@Zol: az autósok jobban vigyáznak a gyalogosra, bringásra, babakocsisra, egymással szemben viszont kevésbé udvariasak. Beengedni sokszor nem enged be, de ha bemész elé, akkor nem őrjöng. És jó nagy baromságokat csinál, de ezt általában mindenki elnézi. Én így tudnám összefoglalni.

Hajdú Peter 2013.09.19. 18:41:50

Miert van olyan ahol, biciklisek nem mehetnek at a piroson ? Meg jo hogy a kerekparos atmegy a piroson. Az ugyanis nem vonatkozik ra. A piros csak a nagytomegu, nagysebesegu veszelyes jarmuvekkel kozlekedo buzikra vonatkozaik.

tatabike 2013.09.19. 18:44:32

@Hajdú Peter: ja, "vonatkozaik"... gyógyegér.

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2013.09.19. 18:53:23

@Hajdú Peter:
Simán leszarjátok a pirost ti is: youtu.be/zTVtt9PRJBI
A gyalogost is, pedig az főbűn: youtu.be/ndmQEIX6PK8

ilyenkor mi is van?

gigabursch 2013.09.19. 19:10:20

Egy kis nyelvi bravúr:

"...döntést egyenes a közlekedési..."
Vagy régeist egyenest, vagy nem régiesen egyenesen.

:-)

Amúgy szerintem jó ötlet.
Persze kezdésnek nem az Astoriánál kéne ezt beüzemelni, vagy az M3 bevezetőn, de hasznos lenne

gigabursch 2013.09.19. 19:12:05

@gigabursch:
régeist => régiest, ami nem régi est

:-)

2013.09.19. 19:13:24

@tatabike: +1! Bringásként általában én is szégyellem magam a többi miatt.

mohaa 2013.09.19. 19:44:19

@Rotten Tróger: hű te valami nagyon kemény önkéntes rendőr lehetsz bazmeg. remélem, összefutunk egyszer.

másik oldalon 2013.09.19. 20:00:14

@Rotten Tróger: Azért nem árt egy kis statisztika, pl hogy
- a kerékpárosok a balesetek hány %-ában hibásak?
-ehhez képest hány az közlekedésben km-ben hány%-ot tesznek meg
Ha a kettőt összekombinálod akkor kiderül hogy kb két nagyságrenddel több bringás okozta baleset jut 1km-re.

Everyl 2013.09.19. 20:06:19

remélem ezt a blogot nem olvassák politikusok, lassan jön a kampány, aztán már megint beigérnek valami hasonlót :(

egyébként amint lesz középsuliban kresz tárgy, akár még szóba is jöhet.

Vincenzo90 2013.09.19. 20:07:58

Biciklis és gyalogos is vagyok. Bringával átmegyek a piroson, de ésszel. Sajnos azt tapasztalom, hogy a gyalogosok kárára teszi ezt legtöbb kétkerekű társunk, bosszantva, és zavarva őket és az autósokat is. Sokat kell még fejlődjön a bringás kultúra is, hogy ezt engedni lehessen.

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2013.09.19. 20:10:43

@mohaa: Neked mi bajod van? Csak olyanokat rakok ki, akik pofátlanul leszarják a szabályokat, tökmindegy, hogy gyalogos, bringás, avagy autós.
Megnyugodhatsz, a bringás gyökereket is ki szoktam posztolni, nem válogatok. :)

Kis ember 2013.09.19. 20:12:44

@mohaa:
Na ha velünk találkoznál, meg a zebra-akcióval, akkor tudod mit csinálnál?
Ha nem engeded át a gyalogost, akkor fizetnél. :)

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2013.09.19. 20:13:57

@Ikukám: Egyet felejtesz el: ha én felkenődök a kocsidra, mert balfasz vagyok, akkor esetleg sérül a járműved. Ha te vagy balfasz, elütsz, kinyúlok. Érzed a különbséget?

Azzal meg ne gyere, hogy kimegy eléd egy szabálytalan bringás, félrekapod a kormányt, és elütsz egy családot. Üsd el a balfaszt, oszt jónapot! :)

JT_Biopower 2013.09.19. 20:16:08

@Ikukám: Hol lehet ilyen bringás által okozott balesetek statisztikát olvasni?

Tudod, a dugókat leszámítva a kerékpár lassabb jármű, mint az autó. Tehát miért a kilométerre vetíted a balesetek számát, miért nem a közlekedésben eltöltött időre? (Így még jobban kilógnak a közlekedők közül a kerékpáros bűnözők!)
Azt meg végképp nem tudom honnan szedted, hogy én mennyit szoktam bringázni ;)

Mon3 2013.09.19. 20:43:58

Ma délután mentem át a zebrán az Erzsébet Királyné útján. Elértem a villamos járdaszigetét, és mentem volna tovább a túloldal irányába. Volt egy kis rossz érzésem, és jobbra néztem, és az ellentétes irányú villamos sínen "előzte"egy autós a másik megállóban álló villamost, és az ottani gyalogos forgalmat. Alig tudtam visszalépni a járda irányába a fékezés nélkül száguldozó vadbarom elöl. Annyi szabályt szegett meg egyszerre, hogy simán el lehetett volna venni a jogsiját. Nálunk a gyilkosoknak nem kell KRESZ-módosítás, átírják azt saját maguk, és még ők tépik a szájukat.

]{udarauszkasz 2013.09.19. 20:44:01

En kozlekedek kamionnal, sikloernyovel, biciklivel, v6os audival, oreg opel astraval. A piros az piros. Eleg balgak a belgak, hogy ezt megengedik, mert ha esetleg egy magamfajta tudatlan kamionos celforgalomban beboklaszik egy ilyen keresztezodesbe, a bringas meg jon, annak nem sok jo vege lehet. Max egy matrica az uton, meg verfoltok, kretaval korberajzolva, helyszineles, sitten ules.
Belgiumba se kell menni tobbet.

Mon3 2013.09.19. 21:04:40

@Ikukám:

De ha azt nézzük, hogy kerékpárosok hány embert gázoltak halálra, és fajlagosan mennyit gyilkoltak meg az autósok, akkor rögtön világos, hogy kiket kell megregulázni, ill. kiknek kell visszavenni.

tatabike 2013.09.19. 21:08:01

@]{udarauszkasz: Gondolom a belgák sem hülyék, tehát nem az van, hogy a kerós, ha átmegy egy olyan helyen a piroson, ahol engedve van, de mégis elcsapják, akkor nem ő a hibás. Szerintem ugyanúgy neki kell elvinni a balhét, mintha a "rendes" piroson ment volna át, legalábbis így logikus.
Tulajdonképpen ez a piroson áthajtás engedélyezése megfelelő körülmények között nem más, minthogy a bringások kikerültek a lámpa fennhatósága alól, de ehelyett az "Elsőbbségadás kötelező!" tábla vonatkozik rájuk. A képen is egy ilyen táblába integrálták a jelzést, ráadásul sárgával, tehát veszélyes helynek van minősítve egyúttal. Fejlett közlekedési kultúrákban ez szerintem simán életképes, a baj az, hogy nálunk nemhogy fejlett, de kultúra sincs...

JT_Biopower 2013.09.19. 21:12:16

@]{udarauszkasz: Ilyenkor a védett útra figyelmeztető táblát szoktak kirakni. Sőt néhol még (nálunk, Belgiumban nem tudom mi a helyzet) villogó sárga bringás lámpa is van a veszélyeseb helyeken. De felfestett eltérő színű bringasávot is el tudok képzelni.

]{udarauszkasz 2013.09.19. 21:30:31

hat eleg sokat jartam Belgiumban, es mit mondjak, a kozlekedesi kultura ott sem az igazi. Korulbelul a nemet, es a szlovak keverekehez tudnam hasonlitani, a delolaszok agresszivitasaval fuszerezve. (Csak a delolaszok ennek ellenere odafigyelve vezetnek, a belgak nem, par autotol ugy bedugul a brusszeli ring, hogy orom nezni.)

jeremiach 2013.09.19. 21:33:22

Sziasztok. Nem vagyok nagy biciklista, de Brüsszelben kibéreltem bicajt - 1 euróért - egy rövid nyaralás alkalmával egy hónappal ezelött. A vários eleve teljesen zavaros, hát még a bicikliutak. Pesthez képest jóval szervezettlenebb, megy jobb sávból bal sávba, fel a járdára gyalogosok közé, stb. Az út színezése néha fekete, néha vörös, máskor földút (mivel a város dimbes-dombos) és több autóssal konfliktusba kerül. A közlekedési jelzések sem egyértelmûek. Szóval sok szerencsét a piros lámpához, de sok problémát fog okozni.

DG 2013.09.19. 21:37:26

Itt amugyis a bringas a kiraly. Ez a szabaly csak akkor hir, ha (meg) megleposz azon hogyha egy bringas szembe jon az egyiranyu utcaban...
Szokas es ingerkuszob kerdese. :)

2013.09.19. 21:39:31

Jó biciklis a lapos biciklis!

P.Guszti 2013.09.19. 21:43:32

Állítólag már a rendszer továbbfejlesztését is készítik elő Brüsszelben. A tervek szerint a jövőben a bicikliseknek már csak pirosban szabad átmenni a kereszteződéseken.

]{udarauszkasz 2013.09.19. 21:48:39

Jeremiach-nak igaza lehet. A belga palyakon is ugyanez a helyzet, legalabbis ami a kozlekedesi kulturat illeti. Az utak minosege se valami fenyes, katyuk az autopalyan, stb. Szoval nem kell hanyattesni a belgakon, Magyarorszagon sokkal jobb minoseguek az autopalyak, komolyan mondom. (Nem keverendo ossze Hollandiaval, ott jo minosegu a palyahalozat.)

GaZe 2013.09.19. 22:17:53

Olyan cuki ahogy a magyar autóvezetők feszt ezen cincognak, hogy 'de a biciglisek átmennek a piroson'. Üljél biciklire és akkor majd te is átmehetsz, baszki. Vagy majd te nem mész át? Na, csüccs a bicóra aztán lássuk meg!

ainex 2013.09.19. 23:10:52

A belgák vad dolgokra képesek, ha bicikliről van szó. Ha egynél több biciklis megy az úton, akkor csakis egymás mellett, teljes szélességben haladnak. Ha sokgyerekes család, akkor pláne. Még véletlenül sem egymás mögött. Szűkebb utcán egy darab biciklis következetesen középen fog menni. A gépjárművek pedig türelmesen és előzékenyen tűrik. Mint ahogy azt is, hogy az autópályára vezető gyorsuló sáv (!) fekvőrendőrrel kezdődik, merthogy bicikliutat keresztez. Körforgalomnál pedig a körforgalomban haladónak van elsőbbsége, kivéve a körforgalom elhagyásakor a körforgalmat kívül megkerülő bicikliúttal szemben. Mondjuk a bicikliárusok és a karosszérialakatosok jól megélnek belőle.

Rocko- 2013.09.19. 23:17:29

a bulváros címért kijárna egy faszkorbács. vagy inkább kettő.

a kezdeményezést támogatom, de nem szűkíteném le a kerékpárosokra. Észak-Amerikában ez működik a gépjárműforgalom részére is. lehetne ez itthon is. nagyon jól csökkenti a dugók méretét.

JT_Biopower 2013.09.19. 23:39:32

@Rocko-: Ott úgy emlékszem csak jobbra kanyarodni lehet. (Ha nem lehet, akkor tiltó tábla van.) Itt meg a bringás még egyenesen is mehet az írás szerint.

Rocko- 2013.09.19. 23:41:34

@JT_Biopower: az egyenesen viszont baromság.

JT_Biopower 2013.09.19. 23:49:57

@Rocko-: Valószínűleg csak gyér forgalmú útnál engedik meg és még akkor is ott van a kerékpáros felelőssége, hogy csak akkor éljen a lehetőséggel, ha az nem teremt veszélyhelyzetet.

cso zsi 2013.09.20. 00:10:27

Hollandus a példa, de ott is kétségek merülnek fel a kommentekben. bicycledutch.wordpress.com/2012/10/25/cycling-past-red-lights-its-legal-in-the-netherlands/

Brüsszelben kombilámpa bringának, gyalognak.
A bringást a pirosnál csak jobbra kanyarodni hagynák.
Kommentek olyanok, mintha itthon lennénk.
www.ecf.com/news/new-traffic-lights-in-brussels-for-cyclists-and-pedestrians/

Kandaláber 2013.09.20. 01:47:10

Barmok vagytok lelkecskéim.

Nagyok.

Olvastam a hírt, igaz nem a ti tálalásotokban, hazug interpretációitokban, belga forrásból, franciául.

Brüsszelben speciel, a híreitekkel ellentétben, nem lesz engedélyezve.

Hetekkel ezelőtt - de pontosan emlékszem a részletekre is.

A lényeg: jellemzően nem lesznek városi környezetben ilyen engedélyek.

"Az azonban kiderült, hogy a könnyítést nem lehet mindenhol bevezetni, és mérlegelni kell minden egyes kereszteződésnél a potenciális veszélyeket."

HAZUGSÁG. gyakorlatilag alig terveznek ilyen kereszteződést, pont a kockázatok miatt.

A hír arról szól, hogy ELVBŐL nem tilos lámpás útkereszteződénél számos feltétel megléte esetén sok táblával kitacepaózva engedélyezni: baleseti kockázat alacsony volta az egyik alapvető előfeltétel stb.

Átlagos városi, kisvárosi kereszteződésben ezért NEM LESZ.

Mondtam már?

Hülyék, barmok gyülekezete vagytok, nem tudom egyszerűbben.

Az utóbbi időben már nem ez az első celeb, bulvár Oscar díjas szarkupac, amit, gondolom, megélhetési okokból, az emberek közé zúdítotok, mint "igazságot".

Igaz is, mi a forrása a híreiteknek? Valamelyik fizetett munkatársatok kint ül, és közvetlenül kapja a tájékoztatást? Vagy fizettek érte valamelyik hírügynökségnek?

Nem érzitek erkölcstelennek a más által közölt híreket fizetés nélkül átvenni? És a forrást nem említeni?

Pörög a lufi (törölt) 2013.09.20. 03:21:18

Itthon nem lenne ez jó ötlet. Feszültebbek az emberek, csak a baj lenne belőle. Már a sokszor emlegetett egyirányúba behajtás se megy. Tudom most a fanatikusok nekem fognak esni, de látom nap mint nap, hogy sajnos leszarják a kiegészítő táblát (is).

Félreértés ne essék, nem csak a bringásokkal van a baj: úgy általában képtelenek vagyunk közlekedni. Még gyalogosan is, nemhogy járművekkel. Ha a Móriczon reggel 7-9-ig annyira büntetnék a piroson átszaladó gyalogosokat, mintha ugyan ezt tennék autóval, akkor a bevételből pár hónap alatt vissza lehetne fizetni az államadósságot ;)

Igazából jó lenne tudni, hogy Brüsszelen belül hol engedik ezt, mert nagyon fura hogy nem történt még baleset.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2013.09.20. 08:23:49

Az a baj, hogy ha a biciklis szabálytalanságokat felhozom mindig azt a választ kapom, hogy nézzem meg az autósok mennyire szabálytalanok. Nem, nem így kellene hozzáállni, ez nem jelenti azt, hogy a biciklisek szabályosan közlekednek, valahogy össze kellene fogni a biciklis társadalmat és megtanítani közlekedni, azt aki nem tud, mutassunk mi példát. Attól félek ez csak álom marad.

randomuser1 2013.09.20. 09:25:37

elvileg logikus, h az ember átmegy a piroson ha nincs autó.
ennek bizonyítéka az inverz szitu, ha neked zöld, de jön az autó, akkor nem mész át, bármennyire is bírod a kreszt :)
praktikusan viszont van olyan, és elég sok, aki inkább ropira töri magát, de nem mond le az elsőbbségéről, na az ilyen valóságtól elrugaszkodott hipokrita meg is érdemli, nem kár érte...

cso zsi 2013.09.20. 10:55:39

@Pörög a lufi: A Móriczon a gyalogok közé, a Villányiról a Karinthy felé a kanyarodó villamos előtt átkacsázó bringásokról nem is beszélve.

Johnny336 2013.09.20. 11:31:02

@Rotten Tróger: a gyalogos esetében te is gyökér voltál, mert nem vártad meg, amig átér az átkelőn, hanem szépen a háta mögött elmentél...nem vagy jobb, mint a piros autós.

igazi hős 2013.09.20. 12:22:54

@Kandaláber: Lefordítanád ezt nekünk, egyszerű bringásoknak: @prunoki: ?
A térképen jelölt 76 hely fedi, amit írtál? "Brüsszelben speciel, a híreitekkel ellentétben, nem lesz engedélyezve." és "HAZUGSÁG. gyakorlatilag alig terveznek ilyen kereszteződést, pont a kockázatok miatt." valamint "Átlagos városi, kisvárosi kereszteződésben ezért NEM LESZ."

igazi hős 2013.09.20. 12:28:09

@Johnny336: A gyalogos _mögötti_ elhaladás számodra akadályozás vagy veszélyeztetés, hogy így ellenzed? Gondolom a 6 sávos úton is megvárod míg a mellőled induló gyalogos átér a túloldalra.

Johnny336 2013.09.20. 12:32:22

@igazi hős: nem ellenzem. De a KRESZ ezt írja. Ha már szőrszálhasogatunk, hogy csak körültekintéssel megyek át a piroson, meg én csak két fröccsel bringázom. Én is szoktam fröccsel a fejemben bringázni, és tisztában vagyok vele, hogy szabálytalan. Nem próbálom megmagyarázni, hogy miért nem vagy csak kevésbé veszélyes, mint mások szabálytalansága.
A hatsávos útnál van járdasziget, de mindenképpen lámpával védett a gyalogátkelő. Tehát végigvárod, amig zöldet kapsz.

prunoki 2013.09.20. 12:36:34

@igazi hős: persze, az a 76 hely az. Annyi hülyeség volt abban a kommentben amiből idéztél, hogy nem is reagáltam rá.

prunoki 2013.09.20. 12:38:31

@Pörög a lufi: ott van a cikkben egy térkép

blog.lesoir.be/docs/2013/09/11/a-bruxelles-les-cyclistes-peuvent-desormais-passer-au-rouge-a-75-carrefours-carte-interactive/

olcso 2013.09.20. 13:04:01

@Ikukám: Ártani nem árt, viszont nem is használ, mert nincs jelenleg ilyen statisztika.

GG81 2013.09.20. 14:18:05

@JT_Biopower: szerinted mire vezet ez!? fel fogja mérni szerinted? amikor beléjük van nevelve, hogy a bringás a szent és az autósok mindig odafigyelve , őket óvva közlekednek... amilyen birkák a belga autósok és tényleg, simán megállnak majd minden útjukat keresztező bringásnak lámpaállástól függetlenül!
pedig szeretnek autózni, van is nekik bőséggel a nagy jólétükben csak már haladni nem fognak tudni velük. :-)

ex-dr. vuk 2013.09.20. 14:55:37

@GG81: pont annyira es annyiszor, amennyire egy lampa nelkuli keresztezodesben erre szukseg van.

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2013.09.20. 16:14:44

@Johnny336: Te melyik bolygón élsz? Ha nézed a videóimat, láthatod, hogy van olyan, mikor én voltam barom. Nem szentbeszédeket tartom, nem vagyok mindig szabályos sem, két fő dolog van: nem pofátlankodok, ha néha hibázok, akkor nem vagyok rest elnézést kérni. Átengedtem a gyalogot? Át. Egyéb kérdésed van, ami nem szimpla kötözködés?

igazi hős 2013.09.20. 16:30:42

@Johnny336: "nem ellenzem. De a KRESZ ezt írja." Nem ír ilyet a KRESZ. (Egy bizonyos KRESZ tudor lelkesen bizonygatta itt múltkoriban, de nem igazán tudta megalapozni ezt a véleményét.) A zebrán a gyalogosnak elsőbbsége van, ez igaz. Ebből hogyan következik, hogy nem mehetsz el mögötte megfelelő távolságban és sebességgel?
Nyilván ha autóval 50-nel centikre mögötte elmegyek, az bőven veszélyeztetés. Ha bringával centizem ki, az is zavarás. De ha már a szomszéd sávban van?

Johnny336 2013.09.20. 16:38:22

@igazi hős: a videó alapján elég közel ment el mögötte. Nem várom meg, amig átér a szomszéd kerületbe, de a gyalogok hajlamosak valamit az indulási oldalon felejteni, és visszafordulni érte (bár ugye ez is szabálytalan a részükről).
Szóval jobb a békesség, főleg kisgyerekek, és nyugdíjasok esetében - mindegy mivel közlekedsz.

@Rotten Tróger: átengedted - hős vagy!

GG81 2013.09.20. 17:01:43

@tatabike: "a kerós, ha átmegy egy olyan helyen a piroson, ahol engedve van, de mégis elcsapják, akkor nem ő a hibás"

azért ehhez is sokat kellene fejlődni itthon a dolgoknak, hisz amikor a Fehér úton csapták el az elsőbbséggel nem rendelkező bringást, a hihetetlenül KRESZ profi szakmai szervezet hivatalos állásfoglalásban próbálta mosdatni a szerecsent(étlent). Amíg ilyen esetben nem hajlandóak a tények előtt megahjolva elismerni a bringás felelősségét csak magyarázkodnak, addig itt semmilyen piroson áthajtást nem szabad legalizálni! Ez neked is válasz @ex-dr. vuk: , hiába a védett út jelentése, mégis lecsalinkázott a zebrára hivatkozva, hogy annál majd úgy is megállnak az autók! Lehet, de neki, mint bringásnak nem! És tessék, hol vannak általában lámpák? Kereszteződésekben... ott aztán ugyanígy lehet a zebrára, gyalogosokra, hulló meteorokra hivatkozni... HüJe balfék-bringások, de lassan jönnek a 10 fok alatti napok és végre lehet ezek nélkül a vadbarmok nélkül kerékpáron közlekednem! Mert most ami van, az kriminális! :-(

igazi hős 2013.09.20. 17:04:40

@Johnny336: Ez már másképp hangzik, mint hogy pont olyan gyökér a bringás, aki lépésben elmegy a gyalogos mögött, mint az autós, aki elhúz a gyalogos előtt a zebrán.

ex-dr. vuk 2013.09.20. 17:10:21

@igazi hős: eppugy elotte is elmehetsz, ha ezzel nem zavarod. Pl. azert nem kell megallnod mert toled balra 6 savnyira valaki lelepett.

ex-dr. vuk 2013.09.20. 17:16:48

@GG81: sajnos osszevissza beszelsz.

megvaltozott egy szabaly, es azt allitod, hogy "de lesznek akik kimennek a kocsi ele". hogyne lennenek? most is vannak. se tobb se kevesebb nem lesz, epp ugyanannyi. aki hulye volt az ettol nem valtozott, aki meg okos azt nem tartja fel a lampa (vagy eddig se tartotta fel es nem is uttette el magat).

Vagy szimplan nem erted a valtozast :D

tatabike 2013.09.20. 18:11:07

@GG81: Figyelj, ne ragadj ki a szövegemből egy részt, mert így teljesen mást jelent! Nem tűnt fel? Pont azt magyaráztam, hogy a bringás a hibás, ha elcsapják, mikor a "szabad" tiloson át akar menni, erre Te kiemelsz egy olyan részletet, ami azt sugallja, hogy nem ő a hibás. Figyeljünk már oda, ez a politikusok meg a bulvár módszere, nem a miénk. Amúgy egyet értek veled, én is csak télen tudok normálisan bringázni a sok "jóidős", puding kocabringás miatt...

JT_Biopower 2013.09.20. 18:13:13

@GG81: Kérnélek, hogy a két kép közötti néhány mondatot addig olvasd, amíg meg nem érted, mit jelent.

Azt nem tudom, honnan veszed, hogy valaki ilyet akar Magyarországon meghonosítani.

tatabike 2013.09.20. 18:17:19

@ex-dr. vuk: attól, hogy mi itt vitázunk rajta, ez még Belgiumban van, és remélem jó darabig ott is marad. Sajnos a mi, egyébként nem létező közlekedési kultúránknak ez sajnos nagy falat lenne. Ahogy Biopower is leírta, ha nálunk ezt bevezetnék, a sok csököttagyúban csak az maradna meg az új szabályból, hogy "átmehetek a piroson", oszt' jónapot. Az, hogy ennek feltételei és szabályai vannak, már leszarják. (Lásd a tipikus egyirányú utca esete, boldog boldogtalan behajt szemben a forgalommal a bringájával, mert azt már elfelejtette elolvasni a szabályban, hogy csak akkor lehet ezt megtenni, ha erre egy közlekedési tábla engedélyt ad, és elvileg a piktogramnak is fel kell lennie festve az aszfaltra a forgalommal szemben, hogy az autós is lássa, hol számíthat az egyirányú utca ellenére szembejövő kerékpáros forgalomra.

ex-dr. vuk 2013.09.20. 18:38:15

@tatabike: no azert ez utobbiban a medianak van a legnagyobb sara, ugyanis rendre "elfelejtettek" megemliteni a felteteleket.

tatabike 2013.09.20. 18:57:46

@ex-dr. vuk: Hát ja, ez is igaz, aki viszont a médiából próbál "közlekedni", az meg is érdemli, hogy ledudálják a hajat a fejéről. Bárkinek elérhető a hatályos KRESZ szövege, tessék azt olvasgatni, ne a Barátok közt szünetében a Híradót bámulni, ott csak a hülyeség folyik...

Mon3 2013.09.20. 20:44:16

Ma mentem át a zebrán a Bem tér sarkán. Középen jártam, amikor a Fekete sas utcából nagy sebességgel jött egy potenciális gázoló. És még le is dudált. Ezt a gyilkos mentalitást kell előbb kiirtani a közlekedésből, és utána majd rátérhetünk a kerékpárosokra is.

cso zsi 2013.09.20. 20:57:01

@Mon3: Zöldön kéne átmenni. Már feltéve, ha tudod, hogy merre mentél, és honnan jött az autó.

ex-dr. vuk 2013.09.20. 21:38:23

@tatabike: mondjuk arra is kivancsi lennek hogy hany jogositvannyal rendelkezo tajekozodik a jogszabalykbol a kreszvaltozasokat illetoen...

tatabike 2013.09.20. 21:53:17

@ex-dr. vuk: Nekem van jogsim, 22 éve, autóm nincs, sose volt. Volt, hogy a munkám miatt rengeteget vezettem teherautót, személyautót, mindenféle vackot, ami keréken gurul. Most már évek óta csak ritkán vezetek, de azért figyelem, mi történik a KRESZ háza táján, mert annyit foltozzák már, hogy nem is hasonlít arra, amit én még annó tanultam.

tatabike 2013.09.20. 21:58:53

@cso zsi: Te nagyon ügyes, ott nincsen lámpa, milyen zöldről beszélsz? Sima zebra van, viszont jobbkezes utca, és annak van elsőbbsége, aki onnan érkezik, de a zebránál át kell engedni a gyalogost. Játssz inkább az ingyen játékaiddal, ne itt beszélj hülyeségeket...

Mon3 2013.09.20. 22:09:14

@cso zsi: Kedves "tájékozott, okos, értelmes" barátom. Ha még nem tudnád, akkor felvilágosítalak, hogy nincs minden zebránál lámpa. De ha te arra vársz, hogy a Fekete Sas utca sarkán zöld lámpa legyen, akkor te hamarabb zöldülsz be a mohától, ami rád telepedett, hacsak már nem vagy amúgy is zöld a fejedben lötyögő káposztalétől?!

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2013.09.21. 07:08:43

@Mon3: "Ezt a gyilkos mentalitást kell előbb kiirtani a közlekedésből, és utána majd rátérhetünk a kerékpárosokra is."

Kb ennyi.

cso zsi 2013.09.21. 10:42:33

@tatabike: @Mon3: Változott volna ott a forgalmi rend az utóbbi időben?

tatabike 2013.09.21. 14:30:52

@cso zsi: Nem változott semmi, hanem a Bem József tér és Fekete Sas utca sarkán a büdös életben nem volt lámpa. Menj el és nézd meg, ha lusta vagy, akkor Google Maps...

Mon3 2013.09.21. 17:13:19

@Rotten Tróger:

2007-ben a nevelt fiam párját gázolták halálra, tavaly meg a körúton nyitották ki előttem az ajtót. Még a szemtanúk is úgy tudták, hogy meghaltam. Maradandó sérüléseket szenvedtem. Ezért nálam indokolt, hogy gyilkosoknak nevezem ezt a csürhét.

cso zsi 2013.09.21. 18:42:47

@tatabike: Mégegyszer kérdem, változott a forgalmi rend? Feltéve ha olvasni tudsz, a térképet ismered, és a képek szerinti forgalmi rendet értelmezni tudod.
Vagy változott, vagy az utca neve nem stimmel, vagy a jobbkezesség. Mert a képen az említett kereszteződésben még gyalogátkelő sincs.

Mon3 2013.09.21. 19:41:23

@cso zsi:
Kedves barátom!
A forgalmi rend az adott helyen évtizedek óta nem változott. Harminc éve lakom ott, és mindig is volt ott zebra. Amikor nem tudtad elfogadni az állításunkat, hát én is vettem a fáradtságot és megnéztem a google-ben a helyet. Megdöbbenten tapasztaltam, hogy a képeken semmi sem látszik, még a norc.hu-n sem. Tudom, hogy ezeket a felvételeket két évvel ezelőtt készítették, és akkor lehet, hogy épp átfestés alatt állt a helyszín, mert több friss burkolatbontás utáni javítás is látszik. A burkolat egyik részén halvány rajzolatként még látszik a régi kiöntött zebra burkolatjeleinek kontúrjai, de lefestés miatt a teljes burkolat sötét. Utána biztos csak festéssel állították vissza a zebrát. Sajnos a streetview felvételek szerencsétlen időpontban készültek, ezért félrevezetőek, így megértem kétségeidet. Tehát nincs más lehetőséged, hogy hiszel nekünk, hogy ott egy teljes, határozott széles zebra van, vagy személyesen elmész a helyszínre és megnézed. Így bocsánatot kérek tőled, mert a google félrevezethetett téged.

tatabike 2013.09.21. 19:51:29

@cso zsi: Én nem kérek elnézést, a zebra ott van, hogy a StreeWiew éppen rosszkor fotózta, nem érdekel. Én is megnéztem, és ott nem látszik konkrétan a zebra, csak a nyoma. Amúgy itt egy link: lh6.googleusercontent.com/-vFvvKIyOqWI/Uj3cNOmKadI/AAAAAAAACZA/GJo7naXEZ5Y/w958-h766-no/N%25C3%25A9vtelen.jpg csak a vak nem látja, hogy van ott zebra. Ha meg direkt akadékoskodsz, menj a francba. Jónapot.

cso zsi 2013.09.21. 20:27:30

@tatabike: Melyik utca jobbkezes?
Vagy változott a forgalmi rend?

tatabike 2013.09.21. 20:33:31

@cso zsi: Emlékeim szerint a Frankel Leó, de van egy macisajt a sarkán, tehát tök mindegy, mivel a Fekete Sas egyirányú. Ha nem lenne macisajt, akkor is a Fekete Sasból jövőnek van elsőbbsége, mert az esik jobb kézre, ha a Frankel Leóból jössz. A Fekete Sas végén meg csak egy parkoló zóna vége tábla van. De a tököm tele van a lusta emberekkel, menj el és nézd meg, rólam meg le lehet szakadni.

cso zsi 2013.09.21. 20:35:01

@Mon3: Magam is láttam az összes megnézhető képet, még mielőtt legelőször feltettem volna a kérdést.
A norcon épp felújítás folyik, a guglin talán az az utáni állapot, mert a sarki kresz táblák a terelések miatt különbözőek.
Ma nem vettem a fáradságot, hogy elmenjek személyesen a helyszínre, mert a bkkinfo szerint meglehetősen problémás a mai, és holnapi közlekedés valami okán. :))))
Valamint hétvégén van jobb dolgom is, mint a városban mászkálni, mert autósként az az igazi rettenet. Olyankor előkerülnek azok is, akiknek csak az utasülésre adták meg a jogsit.

Mon3 2013.09.21. 20:38:23

@cso zsi: A Frankel és a Fekete Sas utca kétirányú. A Bem tér körbe egyirányú az óramutató járásával ellentétesen. És még mindig nem változott a forgalmi rend, vagy írd le, hogy te hogy ismered, hogy megtudjam ítélni a "változást"?!

cso zsi 2013.09.21. 20:44:40

@tatabike: Ott a kép, ha az a valóság, akkor tanulmányozd. És a kreszt is, ha már fingod nincs róla.
Abban a kereszteződésben a kép szerint nincs jobbkezes utca. Igen, a Frankel sarkán ott a macisajt.
Nem a Fekete sas miatt, hanem a Bem József tér egyirányú útjai miatt.
Ha a Fekete sasból kiszáguld valaki, akkor annak kanyarodnia kell vagy jobbra, vagy balra.
Az, ott erősen problémás dolog.

cso zsi 2013.09.21. 20:46:45

@Mon3: A képeken is így van, egyről beszélünk, ahhoz képest érdekelt némi változás.
Tehát változás nincs, továbbiak eggyel fentebb.

tatabike 2013.09.21. 21:03:42

Tökmindegy, nemcsak a Bem tér egyirányú utcáin bóklászóknak van elsőbbségük, a Fekete Sasból jövőknek is. El tudom képzelni, milyen autóvezető lehetsz, ha Neked az erősen problémás, ha egy utcából jobbra vagy balra kell kanyarodni. Tudom ajánlani a sivatagot, mehetsz amerre látsz, még kanyarodni sem kell...

tatabike 2013.09.21. 21:05:54

@cso zsi: "Magam is láttam az összes megnézhető képet, még mielőtt legelőször feltettem volna a kérdést." Ja, maximum magadat nézted meg a tükörben, gyógyegér. Az első reakciód az volt, hogy a "zöldön kell átmenni...". Milyen képeket néztél Te, amiken ott lámpa volt? Szerencsétlen.

cso zsi 2013.09.21. 22:08:01

@tatabike: Azért, mert se írni, se olvasni nem tudsz, nem fog számodra kiderülni, hogy miért kerestem eredendően a zebrát és a helyszínt (ami a képek alapján zebramentes, de a tér, és a Bem József utca sarka lámpás ÉS gyalogátkelős).
A vezetési képességemmel valóban van baj, eddig csak egy kerékpáros kerekezett a kocsi elé 30 évvel ezelőtt, de az is megúszta sérülés nélkül. Később a 46-os úti településeken való áthaladáskor kaptam alapos kiképzést a "jobbra dőlő, majd balra kanyarodó" ittas bringásokból, míg jómagam a célba érve már a 47-esen és környékén kerékpároztam, pedig anno lehettem volna naccsávó a helyi lányok előtt, hogy kocsival megyek a dizsibe.
Mivel hivatásosan hajtok pár gépjárműtípust, nem engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy bárkinek is sérülést okozzak, és törekednem kell a veszély elhárítására.

tatabike 2013.09.21. 22:16:12

@cso zsi: ??? Nincs szó Bem József utcáról, térről van szó. Konkrétan a Bem József tér és a Fekete Sas utca sarkáról volt szó, ahol soha nem volt lámpa. Ki nem tud olvasni, meg írni? Bakker, pihenj már, kezdesz fáradni... biztos túl sokat vezettél hivatásosan...pihenőidőt betartod? Vagy csak ilyen kis pár száz kilós pléhkasztnikat terelgetsz? Taxi? Adsz egy autogramot? Vagy adjak én? Nekem majdnem mindenre van jogsim, aminek kereke van és közúton közlekedhet. Meg pár olyanra is, ami közúton nem közlekedhet. Mindegy, adok én autogramot neked, az a tuti...:DDD

cso zsi 2013.09.21. 23:01:06

@tatabike: Azt ugye tudod, hogy nem feltétlenül tahógráfos gépjárművet hajt (bár épp megtehetném), aki hivatásos. Mint írod, te magad is jáccódol mindenfélével. Nálam a jármű az a munkához szükséges kiegészítő. Mehetek én napi sok kilométert is, a pihenőmet magam határozom meg, nem a papír.
Ha visszaolvasol, talán egyszer sikerül megértened, hogy miért kérdőjeleztem meg a helyszínt, de úgy tűnik többedik nekifutásra sem sikerült.
Mon3-mal viszonylag hamar megértettük egymást a kérdésben.

tatabike 2013.09.21. 23:30:48

@cso zsi: Nem is akarom megérteni, ha nem haragszol, mert zagyválod a dolgokat, de nem gondolkodhatok a Te fejeddel. Pszichológiát csak érintőlegesen tanultam. Mon3 inkább megunta a dolgot, és beletörődött. Van ilyen. Attól még hiheted azt, hogy megértett... Rémlik valami, hogy a jobbkezes kavart be neked, mert nekem meg az rémlett, de nem baj, én nem megszokásból közlekedek, mert akkor már nem irkálnék itt valószínűleg...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.22. 01:20:50

A poszt címét olvasva az jutott szembe, hogy Mozambikban meg annak van elsőbbsége, akinek nagyobb az autója.

GG81 2013.09.23. 14:02:04

@ex-dr. vuk: úgy látszik te nem érted. amíg nem jött a hír és hallgatták meg a hír első felét az egyirányúba tekerés lehetőségéről igen kevesek merték megtenni... amikor félretájékoztatták a nagyérdeműt és/vagy a mondat második felére már cseszett odafigyelni eléggé felbátorodva tekernek a tilosban. aztán kamufelháborodnak, ha kioktatják őket, AHOL A TÁBLA ENGEDI!
tehát ezért csak óvatosan a piroson áthaladás legalizálásának megemlítésével is!, hisz az sem mindegy, hogy melyik ország!, mert a kieg. tábla részig itt sem jutnának el az iq fighterek!

GG81 2013.09.23. 14:05:17

@tatabike: bocsi, akkor lehet te sem jól értelmezted amit én írtam.
ha ő is lenne jogilag a hibás, és a normál gondolkodású ember szerint is, aki értelmezni tudja az éppen aktuális szabályokat... de nem egy elfogult pl. a kerékpáros klub szerint, akik már mosdattak így szerecsent, mindenféle körülményre hivatkozva, próbálván letolni a felelősséget.

tatabike 2013.09.23. 18:19:47

@GG81: Oké. Az a baj, hogy néha tényleg átesnek a ló túloldalára, mikor a bringás érdekeit kell védeni. Németországi példa, egy haverommal történt, hogy araszolt a dugóban, és nem vette észre, hogy jobbról van egy mellékutca, és pont az elé beragadt a sorba. Ugye, normális helyeken a becsatlakozó kis utcákra figyelnek, hogy ne állják el a dugóban se, mert jöhet szemből egy közlekedő, aki éppen oda akar bekanyarodni, vagy jöhet onnan kifelé is jármű, ami nem feltétlenül abba az irányba akar kikanyarodni, amerre a dugó araszol. Na most ebből a kis utcából kerekezett kifelé egy bringás, nem figyelte, mi van előtte, és átesett a haverom motorháztetején, aki csak ott állt, meg se tudott moccanni se előre se hátra. Kijött a zöld-fehér polizei, és rövid tanakodás után kihozták x-re a meccset, vagyis megosztott felelősség, mindegyik egyformán hibás. Pedig stop tábla volt a kis utca sarkán, ahonnan kiviharzott a bringás srác. Ez kb. 15 éve volt, akkoriban többen mesélték, hogy nagy divat volt arrafelé a bringásokat védeni, még olyan esetben is kihozták x-re a dolgot, mikor egyértelmű volt a bringás hibája. Figyeljen a nagyobb, erősebb jármű vezetője címszó alatt.
Én egy darabig hédereltem Münchenben, és sokat bringáztam ott, nem hittem a szememnek, hogy tényleg mennyire előzékenyek a biciklisekkel. Egy afférom volt, az is egy török gyökér volt, akinek az utolsó utáni pillanatban jutott eszébe, hogy tankolni akar, és átcsalinkázott a benzinkút és az ő sávja között lévő kerékpárúton, ahol éppen én akartam közlekedni, de szerencsére időben észrevettem. A mentalitás az itthoni volt, még ő mutogatott nekem, gondolom nem régóta élt kint, ezért még nem verték bele a yardok az ottani morált...

ex-dr. vuk 2013.09.23. 19:57:32

@GG81: Sajnos a tajekoztatas nagy reszeben szo sem volt kiegeszito tablarol, vagy ha igen, valahol az aprobetus reszben.
Persze volt egy interju autosokkal, hogy tudnak-e a kreszvaltozasokrol, 90%-a semmit nem tudott (a maradek sem pontosan), a nem tudok90%-at pedig nem is erdekelte.

ex-dr. vuk 2013.09.23. 20:01:32

@GG81: ez a szerecsenmosdatas mi is volt?
Szerintem a kerekparosklub nem akar vedeni senkit aki szabalytalan. A hangsuly azon van, hogy ha a bringasokat nem vezetnek osszevissza es nem nehezitenek meg az utjukat, akkor maris szabalyosabb lenne mindenki. Tippelhetsz miert.

Szegeden van egy keresztezodes, ahol olyan az utca, hogy egyik fele ketiranyu kerekparut, masik fele egyiranyu normal sav. A ketto kozott nincs elvalasztas csak festek. Erre az utra kocsival balra kanyarodni az uttest bal oldalara kell. Logikus mi? Itt van egy terelotabla (alacsony kek), ami jelzi, hogy hova kene kanyarodni. Nos ezt majdnem napi szinten tarolta le valaki kocsival. Egy ido utan nem is potoltak.. Csak az tudta h hova kell kanyarodni aki ismerte a reszt. Szoval a lenyeg: ha hulyeseget varnak el, az nem fog menni.

közösperonos átszállás 2013.09.24. 10:25:06

@igazi hős: " A zebrán a gyalogosnak elsőbbsége van, ez igaz. Ebből hogyan következik, hogy nem mehetsz el mögötte megfelelő távolságban és sebességgel?"

Amúgy én már múltkor is azt mondtam, hogy ha egy autó megáll a zebra előtt, majd a gyalogosok mögött kábé másfél méterrel elmegy, az is simán belefér. Ezt tartom is, de nem csak a centi a lényeg, a múltkor ugyanennyivel mögöttem ment el lendületből egy Tatra, hát nem volt épp ugyanaz...

@tatabike: "attól, hogy mi itt vitázunk rajta, ez még Belgiumban van, és remélem jó darabig ott is marad"

Egyetértek, szerintem is több értelme lenne a "bicajjal nem kell megállni a STOP-táblánál, bár ettől elsőbbséget adni még kell" bevezetésének.
süti beállítások módosítása