Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Ripakodó néni csapkodja a bringásokat

2013.08.22. 13:39 - kirk kapitány

A budai rakparton feltűntek a kerékpározás ellenfelei.

Bár fogalmunk sincs, hogy merre lehetne elvezetni az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárútvonal részét is képező Bem rakparti biciklisávot, ha ott megszüntetnék, a II. kerületi ittlakunk.hu szerint mégis vannak, akik ezt követelik.

A legalább tíz méter széles járdarészen kijelölt sáv mellett a napokban jelent meg egy új tábla, aztán a Clark Ádám téren is.

1167246 620949781270545 2026201790 o
Fotó: Hajós Dezső / Facebook / Critical Mass Hungary

Az esernyős öregasszony lehet, hogy csak vicc, de az is lehet, hogy egy háború kezdete.

A sűrűsödő kerékpárforgalom és a gyalogosok viszonyát a kerékagy tavaly már megvizsgálta. Akkor is kiderült, hogy a rakpart szűkebb szakaszain jelenlegi helyzet senkinek sem jó.

Címkék: bicikliút bem rakpart

176 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr265471080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jock Ewing 2013.08.22. 15:50:37

Van geci gyalogos, van geci bringás, van geci autós, van geci villamosvezető, van geci HÉV vezető....stb. Amíg ezek lesznek, balhé is lesz mindig.

sarocker 2013.08.22. 15:50:45

@álfirkász: Az nem kerékpárút, hanem gyalog- és kerékpárút. Nézz utána a KRESZ-ben! Ahol mellesleg 20km/h a maximum megengedett sebesség. Ezen kívül: "A gyalog- és kerékpárúton a kerékpáros a gyalogos forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti." Ez persze visszafelé is meg van fogalmazva a rendeletben.

imittto 2013.08.22. 15:52:07

1. Csodálkozom hogy az I. kerületi főépítész nyilatkozata nem verte ki a biztosítékot senkinél (ahhoz a videót is meg kellene nézni :)).

1. Az Örsön járok keresztül, minden nap látom az épülő átjárót...volt balhé a Nagy Lajos felőli oldalon az éjjel-nappali (pék, akármi) bódé üzemeltetőjével, mert a tervezett nyomvonal épp a boltja előtt kígyózó sort metszi - jelentem, megoldották. Arra az 5 méteres szakaszra kikerült egy "Kerékpárút vége" majd egy "Kerépkárút" tábla. Pont mint amikor a kátyús utat 30-as sebességkorlátozással javítják. Csodaország...

Johnny336 2013.08.22. 15:52:14

@álfirkász: mit értesz száguldozás alatt?
Anyám pl. mindig pöröl az anyósülésről, amikor 70-es táblánál, óra szerint 70-nel haladva, több sávos úton kerülgetem az 50-nel haladókat.

Azon gondolkoztál-e, hogy vannak szabálykövető kerékpárosok is? Akik megállnak a pirosnál, hiába nincsen keresztforgalom.
Olyanok is vannak, akik nem akarják mindenáron elgázolni az összes gyalogost, és lerúgni az összes autós tükrét.

Megdöbbentő, mi?

A budai rakparton van a kijelölt kerékpárút/sáv/fenetudja hogy nevezzem - tehát azon kell közlekednem, még akkor is, ha fos. Autóval se levitálok, vagy megyek a járdán, csak azért, mert kiesik a fogtömésem a Hungárián (amúgy jók a fogaim).

Perillustris 2013.08.22. 15:53:21

@Altdel: Nyilván (kis)gyerekkel továbbra is az eddigi helyen mennének a kerékpárosok.

Minél több a kerékpáros, annál kevesebb a súlyos baleset, ezt már több felmérés is megállapította. A hivatkozott szakaszon sem lenne probléma, hamar megszoknák a "jelenséget" a gépjárművezetők is.

KergeK@csa 2013.08.22. 15:56:43

@kiwirágós kivirradtig:
Adók: Az áfa vagy szja nem adó? Naugye.

Hányan is használják? Két darab számlálóról tudok a városban (Kiskörút és Andrássy út) , nézegetheted az ott egy irányba menők számait:
kerekparosklub.hu/sites/default/files/imagecache/tartalom_galeria/2010-2012_teljes.PNG
kerekparszamlalo-andrassy-befele.visio-tools.com/

Aztán ebből megpróbálhatsz az általad említett "pár száz" valóságtartalmára rájönni.

imittto 2013.08.22. 15:58:02

A Rákos patak menti bringaút meg tényleg használhatatlan, egy dolgot mindenképpen megtanít: sötétedés után ha a bringaút egyik oldalán gyalogos kullog, másik oldalán a fűben kutya végzi a dolgát akkor a kettő között tuti feszül egy póráz. Nem is használom, inkább a patak túloldalán egy párhuzamos utcán végigmegyek.

Perillustris 2013.08.22. 15:59:23

@Jock Ewing: Fontosnak tartom leszögezni, hogy teljesen balhémentesen lehet közlekedni a városban. Ehhez természetesen érdemes ismerni és alkalmazni néhány - írott és íratlan - szabályt, valamint a helyismeret is jól jön.

balkon-úr 2013.08.22. 16:00:27

Kérdés: A Bajcsyn most melyik az érvényes, a kerékpár haladására kötelező útvonal? Az új, kerékpárral közös buszsáv, vagy a még mindig a járdán felejtett kerékpársáv?

Elijah_Baley 2013.08.22. 16:01:38

@álfirkász: én is rendre szembemegyek, mert nem fogok kéccer átzsilipelni a vácin, ha a teljes távot az árpádig lenyomom ugyanannyi idő alatt..

KergeK@csa 2013.08.22. 16:03:02

@kiwirágós kivirradtig:
Az ÁFA-t nem fizeti a biciklis? SZJA-t nem? Akkor meg?

A "nagypofájú agyatlan" kijelentéssel meg vigyáznék, mert könnyen kiderülhet, hogy te vagy az, ha ránéz a két darab pesti bringaszámláló átlag hétköznapi adataira.
Andrássy út befele: 800-1200 naponta
Kiskörút befele: 1400-1770 naponta
Ez két darab út egy-egy iránya.

De hát nyilván egy "nagypofájú agyatlan" hülyét nem fognak zavarni a tények, ha trollkodni akar, hazudik tovább.

ex-dr. vuk 2013.08.22. 16:09:16

@kiwirágós kivirradtig: majd ha lesz levegoado akkor vegyel levegot, addig tartsd vissza. koszi.

kiwirágós kivirradtig 2013.08.22. 16:11:31

@Perillustris:
Na igen, gondoltam, hogy észérved egy sincs, és csak ennyire telik.

@KergeK@csa:
Mondom KERÉKPÁROS adót. Melyik szót nem érted?
Ez pár száz továbbra is, amit írsz. A kurva sok kedvezény ellenére.
A pár ezerhez el kéne érni legalább a 2000-es számot. Átlagban.
Autóból mennyi is megy el ugyanennyi idő alatt ugyanitt? 25-30 ezer, a mindenféle korlátozások ellenére?
Akkor miről is beszélsz, nagypofájú, agyatlan hülye gyerek?

kiwirágós kivirradtig 2013.08.22. 16:12:38

@ex-dr. vuk:
Te eddig is idióta barom voltál, agy nélkül.
Láthatóan ez azóta sem változott.

phaszfej 2013.08.22. 16:14:06

Biciklinek úttesten és járdán egyaránt úgy lenne szabad közlekednie, hogy sem a kocsikat, sem a gyalogosokat a legcsekélyebb mértékben sem zavarja. Ahol nincs járda, ott első a gyalogos, második a kocsi, harmadik a bicikli.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.08.22. 16:16:03

@Johnny336: igen, gondolkodtam, különösen azért, mert amíg bírtam bringázni, addig én is igyekeztem betartani a szabályokat. Csak az a baj, hogy ez az elenyésző kisebbség.

ex-dr. vuk 2013.08.22. 16:18:07

@kiwirágós kivirradtig: te se mondtal meg semmi ertelmeset itt soha, es ugy latom nincs sok esely ra ezutan sem.

ex-dr. vuk 2013.08.22. 16:19:42

@phaszfej: pl. egy belvarosban miert "masodik a kocsi"?
Meg az sem vilagos, hogy miert rangsorolunk jarmutipus alapjan. Szerinted ha megyek az uttesten, es jon egy auto mogottem akkor azonnal le kell ugranom es elkotrodni az utjabol? LOL

ex-dr. vuk 2013.08.22. 16:20:17

@kiwirágós kivirradtig: milyen elonye lenne a "kerekparos adonak" szerinted? Miert kellene kivetni?

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.08.22. 16:21:38

@sarocker: utolsó infóim szerint a gyalog és kerékpár az, ahol nincs leválasztva a sáv.
Ahol felfestéssel vagy egyéb módon el van válaszva, az önálló kerékpárútnak számít, 40km/h max. sebességgel...

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.08.22. 16:22:18

@ex-dr. vuk: mi lenne, ha a törzstrollt ignorálnátok?

micsoda? 2013.08.22. 16:22:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Helyes, nekem is ez a véleményem.
Mondjuk gondolok egyet, és visszafordulok a járdán,- ami előfordul -, a biciklis felborít, és mire észbe kapok hűlt helye. Ezt ők is tudják, ezért ilyen bátrak.

paraszthajszal 2013.08.22. 16:23:23

@kiwirágós kivirradtig: te fizetsz gyalogos-adót, hm? Vagy csak úgy suttyomban közlekedsz a járdán, amit AZ ÉN ADÓMBÓL építettek?

gigabursch 2013.08.22. 16:26:33

Ez így tiltás.

A figyelmeztetést álló háromszögbe szokás tenni.

Úgy minden a helyén lenne.

hddn 2013.08.22. 16:28:18

@wowww: margithidon probaltal mar autoval cangat kikerülni? Ahol nincs eleg hely az auto mellett nem lehet/kell biciklizni. Engem is az uton ütöttek el mikor teljesen szabályosan mentem, azota cangaval a jardan jarok ha nincs teljesen kulon biciklisav, autoval meg meterekre kerulom a bicikliseket.

Napkutya 2013.08.22. 16:30:48

Hat éve, épp itt, betoltak elém egy gyerekkocsit!!!

Fék, kormány elkap, villamossín, perec. Nem is kicsi. Felni ment a lecsóba. Ráadásul NEM mentem gyorsan! Annyira szűk a hely a Lánchíd előtt, hogy nincs is idő reagálni.

Azt a rohadékot is lapáttal kellene agyonverni, aki odavezette a kerékpárutat, de a kismamának is mondtam, hogy ha el akarja tenni a gyerekét láb alól, akkor tolja inkább a villamos elé, mert szegény kis kölyöknek tök mindegy, én megyek-e át rajta a mázsámmal biciklistől, vagy a villamos.

Az mindennapos, hogy a fényképező, gépet néző turista BEHÁTRÁL a kerékpárútra.

Smooth 2013.08.22. 16:33:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Én spec nagy ritkán ülök csak autóba, jellemzően bringa vagy gyalog. De hidd el nekem, ma (legalábbis itt Budapesten) a gyalogosoktól kezdve, a bringásokon és motorosokon keresztül az autósokig - és itt beleértve a hivatásosokat is (taxisok, buszosok stb)- válogatás nélkül olyan büdös, tapló parasztokat lehet találni, hogy ihaj! Mindegy a magyarnak, ki jön szembe, csak valakibe jól bele lehessen kötni.
Aug20 ünnepség ideje alatt kellett időre átrongyolnom a városon - autóval eleve lehetetlen ilyenkor, így maradt a bringa. Lánchidat persze beszívtam, mert a nyáj ott bóklászott keresztül. Türelmesen rollereztem fél lábbal az egyik pedálon (így a bringát magam alatt tartva, a tömeg sebességét felvéve és nem 1,5szeres helyet foglalva). Egy jóasszony folyamatosan zárta előttem a helyet akárhányszor elfogytak a szemből jövők (nekik ugye nem elég az útpálya 90%-a). Egy szót nem szóltam, pedig sietős volt a dolog. Egyszer aztán kihasználtam a lehetőséget és elgördültem mellette (még mindig nem tempóban, csak ahogy gyalog is elszökkentem volna, ráadásul kellő távolságot is tartottam). Na erre a f***láma férje, aki előtt bóklászott - "majd én most megmutatom" - belerúgott a hátsó kerekembe. Kicsit ment csak fel a pumpa, és nem sokon múlott, hogy a kb 3fejjel alacsonyabb kretént megterítsem. Elkezd nekem ugatni, hogy leszállok, vagy ő szedjen le. Csak a gyerek miatt nem kapott, de azért ráüvöltöttem, hogy jó lenne, ha észbe kapna kicsit és nem emberkedne. Erre a szemből érkezők közül is felhergelte magát egy szájon át lélegző, és az is nekem esett. :D
Mit ne mondjak, kedvem lett volna megpörgetni ott helyben a bringát, de inkább hagytam a fenébe ezeket a bumburnyákokat. Nem járdán haladtunk, hanem az úttesten. Nem veszélyeztettem senki testi épségét, nem száguldoztam, még csak fel sem ültem a bringára (csak átléptem felette, hogy minél kevesebb helyet vegyek el). Ő a figyelmetlen, türelmetlen és tahó - megteheti, hogy végre kioszt valamit, kicsit levezetve, hogy a szaros, horpadt, rozsdás kis szuzukiját egész évben leszorítják a béjjemvések - és mégis engem csextetnek.
Persze, volt már olyan is, hogy bringás úgy húzott el mellettem (én gyalog), hogy a drótkerítésre nyaltam fel és vágta szét a pólóm.
Úgyhogy hagyjuk ezt a bringás vagy "gyalogos a nagyobb tahó" dolgot, mert nem a járművön múlik! ;) A sutyerák az sutyerák lesz még jetpack-kel a hátán is.

KergeK@csa 2013.08.22. 16:35:07

@kiwirágós kivirradtig:
A két darab út (továbbra is csak egyik irányban) összesen 2200-3000 között. És ez továbbra is két darab út egyetlen iránya.
(Nincs mérő több helyen, pl. a cikkben is szereplő, egyik leghasználtabb budai rakparton sem.)

Akkor vajon a Bp. két útján mért min. 2200 hogyan nem éri el teljes Budapesten nálad a 2000-et?

És gyalogos adót fizetsz? Nem? hát akkor takarodj a járdáról.

Btw, az autós súlyadót kiterjesztve a bicajosokra (140 Ft/év:1 lóerő, velem egykorú kocsi), majd ebbe beleszámolva, hogy egy bicajos nincs egy lóerő teljesítményű, valamit hogy nincs sem káros por és egyéb veszélyes-anyag kibocsájtásunk, kijöhet évi 70 forint.

Biztos vagy benne, hogy ezt a bicikli áfájával, vagy a többlet-energia-bevitellel nem fedezzük?

pitonkigyo 2013.08.22. 16:37:28

Főutca buszsáv? Nem olyan szép, de üres. Ahogy hallottam a Várbazár felújítása után Lánchídtól lefelé nem lesz ott autóforgalom.

kékféltégla 2013.08.22. 16:39:35

@kiwirágós kivirradtig: 8 perc alatt érek be melóba biciklivel, ugyanez kocsival 25-30 perc. Az autóm miatt ugyanannyi adót fizetek, mint te (ha van autód). A legtöbb bringásnak egyébként akármilyen hihetetlen van autója is és nem a nyomor viszi rá, hogy bringára szálljon. Csak ugye a magadfajták nem tudnak racionálisan gondolkodni, azért ültök inkább órákat a dugóban egymást életét megkeserítve.

Napkutya 2013.08.22. 16:43:53

@pitonkigyo: Próbáltam néhányszor. Vagy a motoros barom tol rá a padkára, vagy a taxis. Mondjuk, inkább a taxis...

Azután, az alagút előtti körforgalomnál jön az életveszély, majd a budai hídfő jobb oldala VISSZAVISZ a villamos sínek mellé.

Tragédia!

Johnny336 2013.08.22. 16:48:47

@Napkutya: fényképezős turista - tavasszal egy csóka a háromlábú állványt támasztotta le mérnöki pontossággal a kerékpárút közepére, és úgy fotózta a Parlamentet.
Megkérdeztem angolul, hogy mit csinál, csak bután nézett. Aztán magyarul. Azt megértette.

Ahogy észrevettem, 10-ből 8 kerékpáros szinte körültekintés nélkül hajt át a piros lámpán.
Érdekes módon a láthatóan komoly kerékpárral rendelkező, full mezben, sisakkal közlekedő bringások megállnak. A sok divatbringás fixis, meg régi holland versenyvázas SS-huszár, sisak nélkül, minden nélkül, vidáman kerekezik, mintha csak ő lenne a világon.

Kandaláber 2013.08.22. 16:49:46

@Perillustris: "@Kandaláber: "hanem az úgynevezett infrák építőinek kiszolgálásában"

Persze-persze:

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20121028/magyar-kerekparosklub-allasfoglalasa-az-ors-vezer-teri-kerekparut-kapcsan"

---------------------------------
Rendszer szinten van az infra megvalósítás az elvárható minimum alatt.

A Critical Mass, a Magyar Kerékpárosklub kipécéz magának látványpékségeket, azaz a sok száz, ezer elfogadhatatlan megvalósítás közül egyet-kettőt, csinál belőle egy topikot, azt az egy-kettőt látványosan kommunikálva megpróbálja kezelni.

Az ilyen topikokat az olyan bértolnokok, vagy buta emberek, mint te, pedig lámlám! felkiáltással, de a rendszer szintű jelenségeket, problémákat messze elkerülve próbálnak egy nem jellemző esetből általános valóságot hazudni.

Így.

hddn 2013.08.22. 16:52:20

@Altdel: teljesen igazad van csak azt hagytad ki amikor vmi hulye biciklis miatt- aki valamilyen oknál fogva nem képes a biciklisavon menni- ket savban szünetel az autosforgalom..

pitonkigyo 2013.08.22. 16:52:45

@Napkutya: Csináljunk kritikus tömeget aztán majd nem tolakodnak mert nem éri meg.

hddn 2013.08.22. 16:56:48

Persze ugyanaz a helyzet a bicikliuton ogyelgo gyalogosokkal. Ha jardan nincs felfestve sav speciel én elnézést kerek ha cangaval majdnem elutok vkit. Bicikliuton meg anyazom amiért nem figyel.

Napkutya 2013.08.22. 16:58:06

Igazából, szerintem az a legnagyobb gond, hogy valamelyik politikusállat, annak idején rájött, hogy egy kilométer kerékpárutat, meg lehet csinálni két vödör festékkel is, a járdát lefelezve,harmadolva -ÉS ARRA is járnak az EU-s támogató milliók.

Nem egy komoly vagyon születhetett így.

Copy Right 2013.08.22. 16:59:50

Én egy szabad szemmel is jól látható összeggel támogatnám azt a kedves öreg hölgyet aki ezt teszi, hogy egy kicsit erőteljesebben és aktívabban csapkodjon. És szerintem van pár autóstársam, aki hozzám hasonlóan, szintén zsebbe nyúlna a nemes cél érdekében. :) Nekik talán ismerős is a szitu, amikor a büdös lábú pronyó magát kerékpárosnak nevező kretén, jelzés nélkül teker elborult elméjével, és befeszült nyakizmával, három sávot 90 fokban. Nyilván tisztelet a kivételnek, de a fővárosban közlekedő biciklisek 80%-a ilyen. És akkor, csak egy szitut említettem a sok közül, amitől kinyílik a bicska az autósok zsebében. Szerintem már jó régóta nyalunk be a kerekes majmoknak a meleg sz..ig ahhoz, hogy most egy kicsit ők figyeljenek oda ránk, autósokra. Mert aztán amikor egy ilyen szitunál el vannak ütve, hajlamosak olyan arckifejezést építeni, mint aki meg van sértődve. Pedig meg kellene köszönni, hogy nem kapott prémiumként pár jól irányzott pofont, csukott tenyérrel. Szóval, kedves bicajosok, vegyetek vissza egy kicsit az a.r.c.-ből, és akkor haza is értek 2 lábbal! ;)

Smooth 2013.08.22. 17:03:59

@Copy Right: autómániásként egyébként érdekes módon, még autóban ülve is az autósok bosszantanak jobban. Sok az elvetemült bringás (ahogy azt pár sorral feljebb részletezték is :D), de a autósból több van az utakon, és arányaiban is nagyobb az 1főre eső hülyék száma (jellemzően 2 :D).

Copy Right 2013.08.22. 17:07:32

@Smooth: Egy mondat jut eszembe arról, amit írtál: "Igazad van!" :)

Silent Bob 2013.08.22. 17:17:24

@Copy Right: Mondjuk csak tegnap két nemindexelő faszszopó autós elől kellett elugranom gyalog, szóval tök hiteles amit mondasz.
Tényleg, ti mikor és miért szoktatok le az indexről? Régen mintha általában használták volna, de most nagyívben leszarja mindenki.

Napkutya 2013.08.22. 17:18:00

@Smooth: Szeretem a biciklimet, nem is az első ezrest tapostam már bele, de a munkám miatt rengeteget autózok.

Ezzel együtt, tudok mondani egy olyan kategóriát, amitől FÉLEK, bosszant, GYŰLÖLÖM!!!

Ez a fekvő kerékpár, vagy mi a f.szom...

Autóval, csak úgy hívom őket, hogy öngyilkosjelölt kisszék.

SEMMIT nem lehet belőle észrevenni, amikor a sávok KÖZÖTT teker vele az eszetlen barom! EZ még a hülye autósnál is rosszabb!!

MIKOR tiltják már ki ezeket a szarokat a közútról???

elevenstar 2013.08.22. 17:31:29

@imittto: Azért a boltos is megérdemelne egy botozást. Vagy a sorbanállók olyan gyökerek, hogy továbbra is úgy fognak sorbanállni, még véletlenül sem a másik oldalról? Mondjuk lehet, végülis a sok életképtelen a metrónál is a pénztárhoz időnként merőlegesen szokott sorba állni, hogy metszik a fel-le szálló embertömeget.

Gsnake 2013.08.22. 17:40:02

@Napkutya: Nem kitiltani kell őket, hanem lekapcsolni, és rohadtul megbüntetni a rend őreinek, ha hanyattbringával jelzőzászló nélkül közlekedik.

Elijah_Baley 2013.08.22. 17:40:19

@Copy Right: ha ennyire stresszel a vezetés, érdemes elgondolkodni valami alternatív közlekedési módon..
bringa, esetleg?

R_Gábor 2013.08.22. 17:52:00

@Napkutya: "SEMMIT nem lehet belőle észrevenni"
Póznán jelzőzászló?

R_G_B 2013.08.22. 18:02:29

Nos, ez egy egyszerű tiltótábla, és az tilos, ami rajta van, azaz hogy Marika néni verje a tamtamot a botjával a bringaúton. Want more! :)

Bicska2 2013.08.22. 18:40:48

@R_Gábor: Az túró. Még kerékpárúton, ahol kicsi a forgalom, is meg lehet lepődni. Ha egy szép zöld zászlócska lifeg a zöld bokrok szolgáltatta háttér előtt, azt nehéz észrevenni. A "járműveket meg nem 40 centi magasan keresi az ember szeme. Tényleg gáz...

Bicska2 2013.08.22. 18:43:46

@álfirkász: Tudtommal a tábla a döntő. Ha gyalog-kerékpár van egymás alatt, akkor közös bringagyalog, ha egymás mellett akkor osztott. Mindkettő esetén 20 a max. Ha a táblán csak kerékpár van, az kerékpár út, és 30 a megengedett.

Smooth 2013.08.22. 19:05:58

@Copy Right: nem szükséges a szarkazmus, nem vagyok elfogult egyik oldallal szemben sem. Mindegyik oldalon ugyanúgy szoktam én is közlekedni. Sőt, utálom a critical masst, meg a sok (a korábban általam említett lánchidas esetben megjelent gyalogoshoz hasonló) önjelölt "majd én mindenkinek megmondom, kinek hol a helye" figura. Szidják az autósokat, mert megtehetik végre...
Bár azért, mit ne mondjak, van is miért - csak nem ilyen formában kéne.
Tegnap autókáztam a dugóban a hungárián. Egy balfék előttem szerencsétlenkedett a (már nem is tudom, milyen trágyadombbal, de nem tipik presztizsautó volt, és az ürge is valami viszonylag idősebb, konszolidáltabb fazon), de ilyen figyelmetlen és idegesítő fazonnal rég volt dolgom. Az egy dolog, hogy a belső sávban szerencsétlenkedik, de még ráadásul rá is áll a terelővonalra úgy, hogy hátulró érkező motorosok lazán elakadnak nála. De sorra vagy 8-10 motoros kellett, hogy ott bénázzon miatta. És ezt így 2km-en keresztül játszotta. A motorosok ellenben türelmesen, max benézve, integetés, üvöltözés nélkül mentek el mellette. Én már azon gondolkoztam, kiszállok és megkérdezem, tudja-e, mennyire balfék.
Nem mondom, hogy tökéletes autós (vagy bámilyen más járművel közlekedő) vagyok - ellenben itt sok kommentelővel -, és szoktam én is szabályokat sérteni. De ha ezzel meg is akasztok valakit, vagy korrekcióra késztetek, vagy csak simán felidegesítem, azonnal elnézést kérőn intek. És én is ezt várnám. Nem zavar, ha valaki bénázik, ha utána ezt észreveszi, és megfelelően reagál (vagy a figyelmeztetésre). De amikor ezek után még neki áll feljebb, na az az igazán bicskanyitogató. És ezekből autósok közt van igazán sok.
Bár egyszer húgom bezúzott autóval egy bringást a parkoló autók közé. A sutyerák simán beugrat elé a járdáról, mire rádudál, hogy talán figyeljen már, mert itt autók közlekednek (minimum 1tonna), és lazán vasalják. Erre nekiáll integetni, mire húgom belassít és letekeri az ablakot, hogy akkor ezt esetleg tisztázzák. Erre a bringás elmenőben letöri a tükrét... ne ekkor hajtott bele :)
A bringás valszeg tudta, hol a helye, mert felpattant és elhúzott a helyszínről. Nem mondom, hogy bármelyik megoldást helyeslem (mert nem is), de azért hagyjuk már ezt a baromságot. Nem attól lesz valaki hülye, hogy milyen járművel közlekedik. Ennyi erővel elkezdhetném én is mondani, hogy a magyarok a parasztok (mert érdekes módon nyugaton ilyen problémák, attrocitások igen ritkán fordulnak elő). Egy német majdnem szégyelli, hogy autóval jár, míg a magyar büszke rá és lenézi a többit. Hogy tetszik?

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.08.22. 19:30:12

@Bicska2: valóban. De mikor vitték le 30-ra a sebességhatárt? Én még 40-et tanultam, igaz, akkoriban még nem volt divat a járdán vezetett "kerékpárút", amin gyalogosok kóvályognak.

Deszkás 2013.08.22. 19:45:45

@zolika78: Ez be van vezetve. Ahol kifejezetten kerékpárút vagy sáv van, ott azt kötelező használni. De csak ha az nem közös kerékpár és gyalogos út.

kiwirágós kivirradtig 2013.08.22. 19:55:23

@ex-dr. vuk:
Értelmeset csak értelmeseknek leht mondani, a hozzád hasonló agyatlan biciklis faszkalapoknak nem, mert nem fogjátok fel.

@paraszthajszal:
A járda van abból az adóból, seggfejkém, amit mindenki fizet (szja, áfa stb.).
Kár, hogy a csökött agyaddal ezt nem fogod fel.

@Smooth:
"válogatás nélkül olyan büdös, tapló parasztokat lehet találni, hogy ihaj!"
Hát azért a biciklisek messze viszik a prímet mind közül, a legtaplóbb népség a városban.

@KergeK@csa:
Ja, a KÉT úton, baszd meg. Jó, hogy az összes utat fel nem hozod. Kár, hogy eddig nem erről volt szó, seggfejkém, hanem EGY út EGY irányáról, ahol NEM éri el a 2000-et. Azaz még mindig csak néhány százan használják.

Autó meg legalább 10-15-ször annyi megy el ugyanott. Szóval pofa alapállásba.

A járda pedig valóban abból az adóból épül, amit mindenki fizet. Ellentétben a bicikliúttal, amit annak kéne megfizetnie, aki használja, demagóg seggfejkém.

Számold ki az, ökör, hogy mennyibe kerül a kerékpárutak építése és fenntartása. majd ha azt befizetitek KERÉKPÁRADÓként, lehet pofázni.
Addig bicikliseknek kuss van.

@kékféltégla:
Van a faszomat. A legtöbbnek csak biciklije van, se autója, se agya.

@hddn:
Kezdjük azon, hogy mi a kurva anyádat keresel egyáltalán biciklivel a járdán?

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.08.22. 19:57:48

@kiwirágós kivirradtig: buzigyerek! Azt fel sem fogtad, hogy hddn nem járdát írt, hanem festékhiányt?
Szóval neked ugyanott a helyed, ahol a járdán bicikliző köcsögöknek: a szemétdombon, jó messze, minden emberlakta településtől.

♔bаtyu♔ 2013.08.22. 19:59:34

Ezért fogtok igen hamar kipurcanni, mert soha nem ültök kerékpárra és stresszeltek. Jáj, ott a bringás, megelőzőm. Épp ez a kettő kell a gyors halálhoz.

Mert ha ráülnétek, akkor tudnátok, hogy rengeteg helyen a kerékpárút veszélyesebb, mint az autóút. Vagy azért mert nagyon rossz állapotban van, vagy azért mert rossz a vonalvezetése, vagy mindkettő.

A gyalogosok már szinte nem is számítanak, pedig van egy két gyökér. Az amúgy széles kerékpárút bal felén sétál, jobb felén pedig pórázon a kutyája. Elmenni nem lehet mellette és ha lecsengeted a fejét, ő van megsértődve.

wotan 2013.08.22. 20:01:04

@Altdel: "Rendben, értem én, hogy nem jó a gyalogosoknak a járdán a sok kerékpáros. Értem, hogy a kerékpárosnak se jó. Azonban melyik megoldás hordoz magával nagyobb potenciális veszélyt, és esetleges veszteséget? "

Láttál-e már tetőtöl talpig sisakba-könyök-térd-stb.-védőbe öltözött retardáltat a járdán menni ezerrel? Én igen, és kocsit toló kismamákat, hároméves piciket is, akik a fentiek elől szökdécseltek. Mi a véleményed, ki húzza OTT a rövidebbet? A járdán NINCS osztozás: az erősebb (=retardált) rulez: tapasztalat, nem teória!

♔bаtyu♔ 2013.08.22. 20:01:29

@kiwirágós kivirradtig: Azért vannak a járdán, mert nem csak egyedül te vagy gyökér, vannak azért még egy páran.

sanyix 2013.08.22. 20:02:18

@Copy Right: fura hogy jópár éve autózom budapesten, de ilyen bringásokkal még soha sem találkoztam... bár gyanítom te se, csak hallottad valahol és felveszed mert milyen jó gyűlölni valakiket, mert nem csak a szent autósok érdekeit érvényesítik...
Aki meg azt mondja hogy bringás az úttesten menjen, az hülye, autós és bringás szempontból is.
Bringásként nincs annál idegesítőbb mint amikor az autók kerülgetnek, vagy tötypörögnek mögötted a kikerülés pillanatára várva, a legjobban halálfélelemmel átitatott élmény pedig amikor egy teherautó vagy busz előz.
Autósként rendkívül zavaró hogy a vadbarom állat autósok mellett még a bicikliseket is kerülgetni kell, főleg amikor minden sávban összefüggő kocsisor van.

Szóval a bicikliút mindenkinek érdeke, csak a faszfejeké nem.

Amúgy bicikliúton trécselő szédelgő gyalokosok ellen hatékony a csikorgós fékezés a biciklivel, mert attól megijednek... 10 percig majd utána kezdődik elölről.

♔bаtyu♔ 2013.08.22. 20:03:20

@Smooth: Én is kb. hasonló cipő, bringa és autó is.

A Hungárián a legkülső sávban megyek, mert már az összes amatőr a belsőben megy, a külsőben lehet igazán haladni.

Bicska2 2013.08.22. 20:04:01

@álfirkász: nem tudom mikortól van így, én 7 éve kezdtem kerekezni. Akkor sasoltam meg a kerékpár specifikus dolgokat. Akkor már 20 volt.
Gugli bármelyik találata ezt aszondja.
Példa: plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf

odamondó 2013.08.22. 20:06:09

Csak annyit, hogy ezen a környéken a biciklisek is közlekedhetnének egy kicsit normálisabban.

Kicsit úgy érzem magam, hogy pár hippi autósból lett igazából biciklis, mert ott kevesebb a szabály. Ahogy az öreg is mondja a film végén a biciklisnek kell figyelmesnek lennie a járókelőkre, ahogy pl. az autósnak is!! És attól, mert valaki képes 25-30km/h+-al haladni nem jogosítja fel, hogy annyival is kell mennie!

Egy autós sem üthet el egy gyalogost, mert az lelépett elé stb.

Vulpes vulva 2013.08.22. 20:10:33

Öröm titeket olvasni. Bevallom az ilyen kommentháborúk után kicsit félek nyeregbe pattanni. Pedig ha van kibaszott korrekt bringás, én az vagyok, és vagyunk így páran szerencsére.

Bicska2 2013.08.22. 20:12:55

@álfirkász: Be vagyok rúgva vagy mi, szóval: mióta kerékpáros eszemet tudom (7 éve kb) gyalogkerékpár (közös vagy osztott) esetén 20, kerékpár úton 30.

KoNor_engineer 2013.08.22. 20:13:29

Egyszerű a történet: megfejelni sisakkal a hepciás nyuggermamát, aztán áttolni rajta keresztbe a bringát, csak hogy tudja, hol a helye. No meg persze azt is arcon fejelni sisakkal, akinek nem tetszik a biciklis forgalom Budapesten. Oszt' lesz itt rend!

chepunk 2013.08.22. 21:33:39

Érdekes Amszetrdamban, ahol rengeteg a bicajos, gyalogos, szűkek az utak plusz csatornán a szűk hidak, és mégsem esnek egymás torkának. Ez csak a mi az Ural koszos barlangjaiból előbújt ferdeszemű őslényekből álló nemzetünknek a sajátja...

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.08.22. 21:43:24

@Bicska2: én úgy 8-9 éves koromban tanultam a KRESZ-t apám könyvéből, merőben hobbiból. :)
Hát mit mondjak, nem mostanában volt. :(

Hajdú Peter 2013.08.22. 22:03:14

A buzi gyalogosoknal csak a kocsog autosok nagyobb tirpakok. Az osszes fasszopot kikene tiltani a varosbol, es akkor vegre lehetne kozlekedni. Esetleg a futok maradhatnak.

Perillustris 2013.08.22. 22:27:40

@kiwirágós kivirradtig: Az ilyen hülyeségekre már ezerszer válaszoltunk többen is. Gondolom, akkor a mára már lecserélt nickeden írtad a hasonló baromságokat.

Perillustris 2013.08.22. 22:31:03

@hddn: A Margit-hídon a nap jelentős részében a kerékpáros gyorsabban tudna haladni, de a nagy gépjárműforgalom miatt ez nem lehetséges. Egyéb időben viszont a gépjárműforgalom minden probléma nélkül képes kikerülni-megelőzni a biciklist.

Perillustris 2013.08.22. 22:37:15

@Kandaláber: Az MK-nak rengeteg pénze van bértollnokra.

Amúgy mi a sértődés tárgya?

Ha pedig rosszul gondolom, hogy téged megbántott az MK, és ez nem így van, akkor szerintem az iroda neked is ad lehetőséget, hogy megfogalmazd a rendszerszintű kritikád, és megpróbáld jobbá tenni a működést.

Perillustris 2013.08.22. 22:39:42

@hddn: Szerencsére a gépjárművezetők betartják a szabályokat és mindig a helyzet magaslatán állnak:

youtu.be/C8dyEqAc35A

youtu.be/xN8MZ3wzzDI

Perillustris 2013.08.22. 22:48:17

@kiwirágós kivirradtig: " mi a kurva anyádat keresel egyáltalán biciklivel a járdán?"

És te miért ott parkolsz?

kepfeltoltes.hu/130507/brody_www.kepfeltoltes.hu_.jpg - 10-15 szabálytalanság, munkaidőben, este végig állnak a kocsik az utcában, a járdán, a másik oldalon pedig erre-arra, ahogy éppen jólesik.

kepfeltoltes.hu/130507/attila_www.kepfeltoltes.hu_.jpg - Meg se lehet számolni, rengetegen a járdán, hosszú szakaszon.

kepfeltoltes.hu/130507/balzac_www.kepfeltoltes.hu_.jpg - Szintúgy. Háborítatlanul.

kepfeltoltes.hu/130507/bosnyak_www.kepfeltoltes.hu_.jpg - Forgalomtól elzárt terület, öt méter, s amúgy a piroson áthajtás teljesen általános itt.

És akkor mérőeszköz hiányában a teljesen általános 55-65 km/h-s városi sebességről még nem is beszéltünk.

Egyébként mókás, hogy erőlteted az adó-kérdést, újra és újra számot adva arról, hogy fingot sem értesz hozzá.

Perillustris 2013.08.22. 22:51:52

@sanyix: Több rutin bringával, és akkor nem írsz ilyen hülyeségeket.

Hajdú Peter 2013.08.22. 23:53:16

@kiwirágós kivirradtig: "Számold ki az, ökör, hogy mennyibe kerül a kerékpárutak építése és fenntartása. majd ha azt befizetitek KERÉKPÁRADÓként, lehet pofázni.
Addig bicikliseknek kuss van."

Azt szamold ki BAROMARCU, hogy a hajas segged 1-2 tonnas szarkupaccal valo szallitasa, mennyibe kerul a varosnak, az orszagnak a vilagnak.
A helyi es globalis kornyezetszennyezes, a legszennyezes, a zajszennyezes, az olajhaboruk.
Az allando dugok, balesetek, a felesleges helyfoglalas.
Majd ha ezekert, mind fizetsz, majd ha kifizeted az osszes, alergias, asztmas beteg kezelesi koltseget, akkor pofazhatsz. De amig ingyen hizlalod segged, es szennyezed a kornyezetet, addig KUSSOLJAL. MERT TE VAGY AZ, AKI NEM FIZETSZ SEMMIERT, CSAK ELOSKODSZ A VILAGON.

Nemzeti Dohányos 2013.08.23. 00:27:51

@álfirkász: Az ami a Tesnál megy a Váci úton? Na az kritikán aluli, ott nem csoda, hogy a "bicikliúton" (kurva anyját, aki felfestette) gyalogolnak. A kerítés mellett annyi helyet hagytak, hogy egy ember nem fér el, az út és a sáv között meg kettő se. Aztán csodálkozol, hogy nem egymás felett szaltóznak át a szembejövők?

Nemzeti Dohányos 2013.08.23. 00:46:24

@Perillustris: Azért elég szánalmas, amikor egy gyalogos-biciklis ellentétből is sikerül autósok szidását előhozni.. tényleg megérdemlitek egymást, menjetek csak egy úttesten.

Perillustris 2013.08.23. 00:59:09

@Nemzeti Dohányos: A gyökér hozta elő, én meg reagáltam. Ennyi.

@Megszámolt kórházi ló: Lófütty, csak a szokásos frusztráltság levezetése a rezidens trollok részéről.

Az utakon amúgy majdnem minden oké.

2013.08.23. 01:34:46

@ff48bp: szerintem a magadfajta tájban gyönyörködőből nem sok lehet, a többség csak közlekedni akar. Ha lehet gyorsabban, mint gyalog (az ott andalgók átlagsebessége nem lehet több 3 km/h-nál, ez nem túl hatékony, ha melóba jársz 5-10 km-re).

Azonban a járdás megoldások mindig szarok. Csak akkor járok arra ha nagyon nem sietek és van kedvem lassan menni... a múltkor láttam valami beteg egyént aki dühödten folyamatos csengetéssel hajtotta félre a jónépet, hát nyilván az ilyen elmebetegek sem kompatibilisak semmiféle közlekedéssel... a biciklis járda csak konfliktusforrás.

Hajdú Peter 2013.08.23. 01:38:55

@Megszámolt kórházi ló: "@Hajdú Peter: Ezek szerint te egy barom biciklis vagy, ugye? "

Csak egy ertelmes, embersegesen gondolkodo ember, aki tisztaban van vele, hogy rajta kivul, meg mas elolenyek is elnek a foldon, es ennek megfeleloen elem az eletem.
Persze neha trol vagyok, de attol meg igazam van.

Smooth 2013.08.23. 08:34:40

@♔bаtyu♔: csak balrakanyarodás miatt szívtam be a belsőt, egyébként tényleg a külső járható (bár annak is megva az oka - a legtöbb ember azért sajnálja az autóját :D - quality magyar utak). Volt olyan, hogy zöld hullámban, 70nel végig tudtam tolni salgótarjánitól a thökölyig, csak azért, mert a külsőben haladtam - miközben a két belső sávban 40-50nel, pirosakat várva szenvedtek.
De bringával még így is hamarabb megjárom soroksári auchan - thököly út távot (14km kb 30p alatt... autóval ez inkább 40 a hungária miatt, BKV-val meg 45).

@sanyix: (és a többieknek, akik a bringaúton rágódnak): ahol lehet, ott a bringautat használom/használtam. Egyrészt rémes állapotban vannak, és még egy trekkinget is tönkretesznek, nemhogy egy oútit vagy egyéb ilyen kis vézna járgányt. Másrészt meg olyan parasztok metszik, akik sokkal veszélyesebbek az őrült bringásoknál, és nem fogják fel, hogy ők fognak kenyéren és vízen tengődni, meg majd viheti nekik a család a bablevest és integethetnek nekik fehér kendővel az út túloldaláról, ha kivasalnak (akár egy paraszt) bringást.
Szabályosan haladtam a bringaúton - még talán a 30at sem léptem át - amikor egyszer csak jobbról egy telephelyről megjelent a kukásautó, de úgy rendesebb tempóban igyekezett elérni az út szélét (csak a kapu és az autóút között ott volt egy járda és egy bringaút is - amin én érkeztem). Húzom a féket, de esélytelen lett volna elkerülni, hogy alá vágódjak, így aztán kirántottam a kormányt és kiugrottam az úttestre, ahol meg persze közben mögülem autós érkezett - szerencsére el tudott kerülni (meg én sem pont az út közepére érkeztem). Felnézek a fülkébe, a pofa pont leszarta, jobbra figyelt fülessel a fülében, miközben én neki balról érkeztem.
2nappal később ennek a telephelysornak a végén egy kis utcából szgk ugyanezt játsza el. Keresztül a bringaúton, majd ott meg is áll a közepén, hogy megnézze magának az érkező autósokat. Na akkor viszont majdnem az ajtajában álltam meg. Rámnéz, majd befordul és elmegy. Igen, egy veszedelmes őrült bringás vagyok (feltűnő mezben és fejvédőben), aki 30-cal száguldozik a bringaúton. Lefogadom, ha az úton érkeztem volna, észrevettek volna (de legalábbis nem álltak volna be elém), még ha atúra számítanak is.
A gyalogosok ugyanilyen szemetek tudnak lenni (de csak a magyarok - a turisták bámészkodnak, bénáznak, de félreugranak és bocsánatot kérnek). A magyar az ténfereg a bringaúton, majd ha szó nélkül kerülöm, neki áll feljebb. Ha teheti, akkor be is tart (még a szabályosan közlekedőnek is), mert dögöljön meg a geci bringás. Igen, egyszer mentem úgy járdán, hogy a bringautat közben kb 5m-rel korábban átterelték a 6sáv+2villamos túloldalára (teljesen logikus). Ez a hungárián kb a ZMNE-nél történt. De nekem ott az utca végén jobbra kellett mennem, teljesen értelmetlen lett volna ott ezért kanyarogni. Mivel tudtam, hogy nekem nem ott van a helyem, még fokozottabban figyeltem, lassabban haladtam, a fal mellett álló és beszélgető emberkéket pedig messziről (a betonozott rész peremén tekerve) igyekeztem kerülni. Erre az egyik paraszt oktató jelleggel - mert majd ő megmondja, itt hogyan kell - elém lépett. Annak ellenére, hogy kb 3-4méterem volt, gond nélkül megálltam, de azért megkérdeztem, hogy "normális vagy?" - reakció persze az önelégült, önérezetes paraszttól, kihúzva magát, hogy mennyire igaza van, "a bringaút a túloldalon van". Mondom, ezzel én tisztában vagyok... de te azzal képben vagy, ha én a 100-110kg-mal (bringával együtt) akár csak 15-20as tempóval is a tüdődbe vezetem, mennyi marad belőled?! Elkerekedett szemekkel habogta tovább, hogy dehát a bringaút... [facepalm] most az ilyennel mit lehet kezdeni? Elfértünk volna bőségesen, nem is veszélyes tempóban haladtam. De ő most megmondhatta. Aztán másnap meg ő keveredik fel valahol a bringaútra és fel van háborodva, ha csengetnek rá... mert a paraszt bringások.
Csak a paraszt bringások miatt nem kell olyan sűrűn szmogriadózni. A paraszt bringások miatt kisebb a forgalom is. Egy elmebaj a város. Imádok vezetni, de csak messze budapesttől. Meg lehet őrülni a sok hülyétől. Zéró tolerancia nem csak a rendőröknél van -.- Mindenki felsőbbrendű a másiknál. Ez a baj a magyarokkal. teljesen mindegy, min/miben ül. Akkor és ott ő a király, mindenki takarodjon.

Smooth 2013.08.23. 08:40:43

@kiwirágós kivirradtig: "Számold ki az, ökör, hogy mennyibe kerül a kerékpárutak építése és fenntartása. majd ha azt befizetitek KERÉKPÁRADÓként, lehet pofázni.
Addig bicikliseknek kuss van."

Számold ki, hogy a bringások fizetik az autósoknak és gyalogosoknak is az életterét, mivel az állam nem különösebben tesz különbséget. Amúgy pedig én pl autósként ugyanúgy fizetem a teljesítmény adót és a többit is, még ha lényegesen kevesebbet is használom, mint mások.
Mi lenne, ha km-arányosan fizetnénk? Miért fizessek én évi 5000km-re ugyanannyit, mint te a 20-30e km-ed után? Miközben kb 5000km-t bringával vagy gyalog teszek meg...
Én vállalom a bringaadót is (mondjuk mennyit lehetne kérni - súly és környezetszennyezés mértékében arányosan - évi 100Ft? - közben mennyivel lenne kevesebb az autós rész? Mondjuk fele? Nekem megéri... te meg fizess 2-3szor annyit, mint most, és akkor kussolnak a bringások és a gyalogosok is). Addig viszont a sok agyas kussoljon és próbáljon meg emberként meglenni a másik mellett. (nekem ehhez egyre kevesebb türelmem van ebben az országban).

Perillustris 2013.08.23. 09:20:34

@Smooth: "nem fogják fel, hogy ők fognak kenyéren és vízen tengődni, meg majd viheti nekik a család a bablevest és integethetnek nekik fehér kendővel az út túloldaláról, ha kivasalnak (akár egy paraszt) bringást"

Ezzel kapcsolatban annyi kiegészítésem van, hogy ez - sajnos vagy sem, de - egyáltalán nem jellemző. Bringást, gyalogost kvázi büntetlenül lehet halálra gázolni. Akár többször is.

444.hu/2013/07/26/ket-embert-gazolt-halalra-a-zebranal-felmentettek/

Smooth 2013.08.23. 09:38:17

@Perillustris: Azért, amikor a gyalogos lépett be a bringás elé, és a bringás meghalt, akkor a gyalogost azért rendesen meghurcolták és talán még le is sittelték.
Egyébként rengeteg helyen nagyon para a bringautakat keresztező autós rész. Én már csak lépésben merem megközelíteni ezeket, és pl a halász utcánál (I. ker, rakpart felé vezető rész), inkább b*szatom magam szét a villamossal, minthogy beszántsak a bringa útra.
Ott azt nagyon szarul sikerült kihozni. Először a jobbról érkező autósokkal kell megküzdeni - és ha nem akarsz ott aludni, akkor bizony be kell ugrálni az adandó alkalmakkor - viszont nem sok hely van, mert rögtön követi a villamos pálya, majd közvetlenül mellette a témában reklamált bringás/gyalogos szakasz, zebra stb. Egy rémálom. Szerintem nem egy embert csaptak már el ott is. Aztán van még egy pár jó hely - pl szentendrei mentén... párhuzamosan a bringaúttal, de tükörből nem látni rá. Vagy még rosszabb, hasonló helyzet, csak az még csak nem is bringa út, nagykőrösi mekihez bekanyarodva. És ott aztán verhetném a fejét a földbe, hogy ez nem bringa út, mit száguldozik itt, ha egyszer elbasztam. Hiába van igazam a KRESZ szerint, ha egy ember lerokkan (esetleg meg is hal), az autóm oldalában meg egy éles vágás.
Autósoknak magasabb prioritást? Pont fordítva! A gyalogtetveknek van a legmagasabb prioritása, azokra kell legjobban figyelni, aztán a bringások (kb a legszélesebb jármű), és csak utána az autós (legnagyobb biztonságban, legnagyobb felelősséggel). De figyelem, tolerancia és türelem minden fél részéről egyformán kötelező kéne, hogy legyen.
Ezzel a sok anyázássál meg csak magát stresszeli mindenki.
Nénike is hadonásszon csak a botjával... egyszer majd megáll a nagy hőbörgésben a szíve és legalább eggyel kevesebb nyugdíjast kell eltartani.

Reggie 2013.08.23. 14:36:52

Surun kell csengetni es kesz. Lehet ott rendesen haladni, nekem eddig mindig sikerult.

sorica123 (törölt) 2013.08.24. 00:01:11

@imittto: arra én is mentem vaegyszer. Izgalmas. Egyfelől a többi közlekedőtől biztosnásgban voltam, másfelől viszont volt, hogy egyszercsak eltűnt a seggem alól a bicikli, majd visszazuttyant (kátyú:)
A másik meg, hogy nagy az Isten állatkertje, komolyan megint jön, hogy kinek a kurvannya és ki takarodjon a másik kis Lebensraumjából a halál faxára... hát hogyne. Azt még senki nem próbálta, hogy figyel közlekedés közben. Mondjuk a picsányi szélességű utacskára beszorított bringa+járdát én is rühellem, mert idegesítő, amikor a fülvakarást is logisztikai szervezés előzi meg, hogy "na, most vajon jön-e mögülem kilóhússzal egy egyébként szabályosan előző bringás, akit esetleg indirekt módon leütök?". Meg esetleg szemből is, naná.

ff48bp 2013.08.24. 08:06:54

@vuvuzela importőr: Egyetértek, amit mondasz a járdás megoldásról, de akkor is azt mondom, hogy a kerékpározás egyik szépsége az, hogy az ember olyan dolgokat lát meg, amit autóban ülve sosem, s szinte részévé válik a tájnak. Aki a sebességre hajt, az már rég elfelejtette, hogy milyenek ezek a dolgok és én nagyon sajnálom őt érte. Mindig csodálkozom, hogy mennyi türelmetlen autós van itthon és egyre több türelmetlen kerékpáros is. Úgy látszik nálunk van a világon a legtöbb fontos ember, aki nélkül megáll a világ. Én, mióta kerékpárra ültem, eltettem az órát, mert már nem érdekel az idő. Ha valahova megyek, oda mindig legalább fél órával előbb saccolva indulok el és természetesen nem megyek be a kocsik közé kerékpárral, ilyen helyekre marad a tömegközlekedés. Számomra az is nevetséges, ha valaki a végletekig erőlteti a kerékpár használatát. Egy egészséges egyensúlyt kell kialakítani mindenkinek magában, a környezetével.
A baj ott van, amikor már nincs idő a környezetre, mert annyira fontosakká lettünk.

imittto 2013.08.24. 15:03:16

@ff48bp: Örülj neki hogy nem kell haladnod...én munkába járásra használom a bringát. Így is előbb indulok, de ennél korábban már nem szeretnék csak azért, hogy lazább tempóval haladjak - hajnal 3:25-kor indulok munkába, következő hajnal 3:00-kor haza. Mondjuk ebben az időszakban nincs is sok látnivaló, meg persze a forgalom se túl sűrű. Másrészt azért kezdtem tekerni hogy sportoljak is valamit, a szabadidőmet inkább a családommal töltöm. Sportértéke meg akkor van - szerintem - ha próbálok fejlődni, mindig kicsit gyorsabb lenni mint előzőleg. Ha a gyerekekkel tekerek a lakótelepen én se rohanok :)

2013.08.24. 15:09:43

@ff48bp: Hidd el, ha senki nem 'erőltette' volna, akkor 1 szál bicigliút sem lenne amin élvezkedj.
Másrészről sok helyen az úton lehet csak haladni. Ha az ember el akar jutni a-ból b-be akkor a haladás a fontos, és az óra. Semmi baj azzal, ha valaki azért biciklizik mert élvezi, hobbiból, de a legtöbb ember számára közlekedési eszköz. Nekem is. Ha épp melóba megyek akkor a táj annyira nem szokott érdekelni és tényleg rossz, ha valaki fenntart mert 5 km/h-val nézegeti (akkor álljon félre és úgy nézegesse). Gondold el ha valaki az úton 20 km/h-val haladna mert élvezi a tájat hétfő reggel, a többi meg hülye, hogy melóba siet... nem életképes...:)
Hétvégén lehet élvezkedni, akkor a legtöbb ember nem épp melóba siet.. de akkor is úgy illik, hogy a forgalmat nem tartóztassuk fel.

Napkutya 2013.08.24. 17:20:18

@Megszámolt kórházi ló: Őöö...

Ki is volt a polgármester, az érintett kerületekben, amikor csinálták???

Nem emlékszem.

hddn 2013.08.24. 18:48:52

@Perillustris:
szovegertesi problemaid vannak, egyfelol (emlekeim szerint az uttesten is fel van festve a biciklis jel azaz) nem szabalytalan ott kozlekedni bringaval, masfelol abbol, h a bicikli esetleg szabalytalan nem kovetkezik,h az auto szabalyosan kozlekedik ;) ha autoval biztonsagosan akarod kikerulni a cangat, akkor nincs eleg hely es at kell sorolni a masik savba, amitol mindket sav belassul bar gondolom te autoval inkabb elsodornad.... mivel autot es bringat is hasznalok pusztan annyit akartam jelezni, h a nem epp alkalmas bicikliutak okan minimalis odafigyelessel el lehet kerulni szamos konfliktust/balesetet.

hddn 2013.08.24. 18:54:52

@Perillustris: en bringaval minden gond nelkul -egy ket gyalogost leszamitva- kb 1 perc alatt aterek a margithidon a jardan felfestett savon, szeles a jarda es nem sodor el egy auto sem mikor megprobal kikerulni. itt miert is kene lemennem az autosok koze? ja persze tudnam, az uton tudod anyazni oket es hoborogni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.26. 17:43:53

Azt azért látni kellene, hogy ezek a táblák odakerültek, az valaminek az okozata.

Jellemző erre az országra, hogy az okozatot most jól megszüntetjük, de az okkal nem foglalkozunk.

st37 2013.08.29. 14:46:23

A tábla jelentése: kerékpárost bottal, kutyával fenyegetni vagy neki ujjal bemutatni tilos.

pison · http://pison.blog.hu 2017.08.31. 07:39:43

Utálom én is a biciklistákat mint a szart.
süti beállítások módosítása