Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Túl jó volt a bringásrazzia eredménye?

2013.07.25. 15:39 - kirk kapitány

Nem a kerékpárosokat érintő háromnapos razzia eredményét veszi alapul a rendőrség a bringások ellenőrzését érintő döntéseknél.

A 2013. július 13-16. közötti razzia eredményéről kiadott hivatalos statisztika szerint az ellenőrzött 446 kerékpáros közül csak egyetlenegyet büntettek meg ittas vezetésért, a BRFK Forgalomszervezési és Megelőzési Osztály vezetője azonban két nap múlva bejelentette, hogy továbbra is folytatják a biciklisek ellenőrzését, mert nagyon "lehangolóak a tapasztalatok", és "akár minden második, harmadik kerékpárosról kiderülhet, hogy alkoholt fogyasztott".

A Kerékagy megkérdezte a BRFK sajtóosztályát, hogy ha igaz Szécsi Tibor alezredes - kissé elnagyolt adatokkal alátámaszott - állítása, akkor mért nem 200-300 alkoholos befolyásoltság alatt álló kerékpáros szerepelt a razzia összesítésében.

A BRFK szerint nem a razziáról közzétett számok alapján döntöttek arról, hogy a rendőrség továbbfolytatja vadászatot az ittas kerékpárosokra.

Szécsi Tibor alezredes a razzia utáni napokban tartott éjszakai ellenőrzések alapján mondta azt, amit mondott. A rendőrség sajtóosztályától kapott válasz továbbra sem bővelkedik pontosabb adatokban, azt írják, hogy "a 2013. július 19-21. között végrehajtott éjszakai akció során ellenőrzött járművek közül összesen 40 ittas vezetővel szemben intézkedtek a rendőrök, ez a számadat nagy része kerékpárral közlekedő személyre vonatkozik". Ebből azonban nem olvasható ki például, hogy összesen hány embert érintett az ellenőrzés, közülük mennyi volt a kerékpáros, és az sem, hogy a 40 megbüntetett között valójában mekkora volt a biciklisek aránya.

Címkék: razzia

146 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr525426220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grid 2013.07.25. 20:26:02

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Szerintem nincs épeszű ember, aki vitatná éjszaka a kivilágítás (elől-hátul)fontosságát,ill. főúton, lakott területen kívül a láthatósági viselését. De, hogy csak 30ezerért ihassak meg egy laza fröccsöt vagy egy pohár sört, még akkor is, ha kerékpárúton közlekedem bringával, az nonszensz.(És azért itt kihangsúlyoznám az egy-et.)

Éhes_ló 2013.07.25. 20:29:08

@Latogattto: neo üdv a való világban!
Élvezhetitek a sünök lehúzását.
Az igazi majd az lesz, amikor benneteket is kameráznak minden sarkon és automatikusan húznak le, mint a rendszámosokat.

Nem sok idő, pár év és jön nektek is ez.

Nem mellesleg meg is érdemlitek, mert nincs pofátlanabb szemét a városi közlekedésben, mint a bárhol bringázó közúti anarchisták és a kismotoros társaik. :)

ex-dr. vuk 2013.07.25. 20:41:50

@Éhes_ló: miota van "automatikus lehuzas"?
Egyszer bevezettek a kameras piroslampat valahol, 2 nap alatt kitermelte az eves bevetelt, aztan a nepharag miatt megszuntettek... Ennyit a moralrol es a rendszamrol.

Neoprimitív 2013.07.25. 20:44:04

@Éhes_ló: Ki kell ábrádítsalak, de 30 éve vezetek, nem kell semmilyen lehúzást bemutatni. Tipikus egybites felfogás, hogy van "biciklis" meg "autós".

Pofátlanság: A sarkunkon van egy kereszteződés, a közepén, járdaszigeten jelzőlámpával. A szabály szerint jobbra, nagy ívben ezt megkerülve és a szembejövő, egyenesen haladó forgalom elhaladását megvárva lehet kanyarodni. Az autósok pontosan 0%-a tartja be. Látja, hogy ott állok vele szemben, mégis tízből tízszer megpróbálnak keresztben, a kanyart levágva áthúzni előttem. (Azt most ne is említsem, hogy a kanyarodóval szemben eleve elsőbbségem lenne.) Ennek alapján minden autós egy pofátlan ámokfutó, KRESZ-t nem ismerő barom.

Éhes_ló 2013.07.25. 20:56:17

@ex-dr. vuk: olyan hülye vagy, hogy már fáj a röhögés a magadfajtákon...
Azért mielőtt tovább folytatnád a hülyéskedést, kérdezz meg valakit aki városok bekamerázott utcáin, autópályákon közlekedik és majd elmeséli neked miként automatizálták az útonállást a sünok a rendszámosok ellen.

Ha megvolt majd olvasgass még hozzá és akkor mesélj hány kamerából termelik a lét és hányat szerelnek még fel a beszedett pénzek töredékéből egy éven belül. :)

fighting 2013.07.25. 21:00:47

Jaj, szegény kerékpárosok. Mikor lehet kezdeni sajnálni őket.
Az a baj, hogy tisztelet a kivételnek, nincsenek tisztában a Kresz szabályokkal. Kíváncsi vagyok. Hány százalékuk van, azzal tisztában, hogy a pl. a zebrán tolni kell a kerékpárt? Mert a tapasztalatom szerint ez a szám kb. 10% lehet. S akkor az egyéb szabályokról még nem is beszéltünk. Jaj, de szegények, csak két fröccsöt ittam, és a csúnya rendőr megbüntetett. Vicc. Mindezt úgy, hogy az élhetetlen fővárosunk közlekedését egyre inkább a kerékpárosok igényeire alakítják át, az autósok által fizetett rahedli adót felhasználva. Persze, hogy utálom az összes szabálytalan kerékpárost.

Éhes_ló 2013.07.25. 21:02:23

@Neoprimitív: szerintem az az egybites felfogás, hogy a bringásokra nem érvényesek a szabályok.
Velük vitázz.

Rémtörténeteim vannak nekem is járdázó, zebrázó, piroson, parkokon egyirányú utcákban, kétsávos úton a saját sávomban, záróvonalat átlépve velem szemben hajtó mopedesekről, motorosokról, bringásokról.

Többet látok ilyenből reggel fél óra alatt a városon áthajtva, mint szabálytalan autósból.

De majd lesz bringás, kismotoros rendszám, felelősség biztosítás, adó és akkor a bringásokat, mopedeseket is lehúzzák mindenhol, folyamatosan, nem csak kampányszerűen.
Alig várom. :)

Llychllyn 2013.07.25. 21:02:26

nem módosult nemrég valami úgy, hogy ha nem főúton tekersz, akkor ihatsz egy sört, de nem lehetsz bekúrva?

csodálkoztam is a hírek hallatán, hogy nahát, ez ugyan hülyeség, de a biciklistúra közepén még beleférhet egy fröccs... túl szépnek tűnt, hogy igaz legyen.

A biciklire vonatkozó szabályokat meg - ha a közegnek olyan kedve van - nem túl egyszerű egy mai gépen betartani, bár lehet, hogy ez is módosult azóta (első-hátsó lámpa egyszerre kapcsolható legyen, x méterről látható, a priza ne legyen 90 centinél feljebb, ilyenek, már nem emlékszem).

Nekem igen kevés rossz tapasztalatom van autósokkal, mondjuk én is óvatos vagyok, ügyelek az elsőbbségre stb. Ha valaki nem vett észre, nem figyelt, ilyesmi, abból sem lett baj, aztán még ők kértek elnézést, lehet, hogy csak jó helyeken tekerek, de tényleg mindenki tök jó fej. :)

Ha volt afférom, az csak biciklistával volt, nem jelezte, merre menne, idiótán jobbra-balra lengedezett az úton, nem csengetett, csak recsegett (ez még belfér, oké, csak aztán ha a szűk úton hátraordítok, hogy gyere baszki, ha előzni akarsz, én nem rohanok, lehúzódom, akkor meg a fejébe van dugva a füles és faszt se hall, a lehúzódást meg nem tudom, minek nézi; én a kedvéért nem fogok 35-tel tekerni a hazaút végén egy egész napos bringatúra után:)).

**büdösmackó** 2013.07.25. 21:06:51

wáháhá! sok geci rohadék piroslámpán átmenő, zerán gázoló, közlekedést direkt megnehezítő, anyázási lehetőséget alig váró kis geciéáda!

jól megbasznak titeket, ti meg nyávogtok! mit hittetek, bepiáltok, részegen elébasszátok magatokat a verdámnak, beintetek, kurvanyáztok, nekem dolgozó állampolgárnak pedig ezt csönben tolerálnom kell?!

kibaszottul örülök, hogy titeket is ellenőriznek! rohadjatok meg, ti aljas terroristák!

**büdösmackó** 2013.07.25. 21:09:58

minden kerékpáros kábszeres ! drogtesztet nekik!

tegnap is STOPtáblánál belehajtott egy geci futár a forgalomba, majdnem elcsapták a tímár utcánál. utána direkt leálltam, megnéztem, még neki állt feljebb. majd folytatta az útját, és felhajott a HÉV felüljárón, ahol évek óta tilos kerékpárral közlekedni!

állatok, szemét gazemberek vagytok!

cso zsi 2013.07.25. 21:22:30

@ex-dr. vuk: Megszüntették? Az a veszprémi volt, és egyáltalán nem biztos, hogy megszűnt.
Fővárosunkban az előző éra alatt volt egy közlekedésfigyelő kamerarendszer, és némely kerületnek saját, amit egy külön oldalon lehetett megnézni, és nem voltak a rendszerek összekötve.
De a közelmúltban tele lett "forgalomfigyelő" kamerákkal pár frekventált kereszteződés, ami nem magasból néz, mint a régiek, hanem a jelzőlámpáról, sávonként, úgy, mint az autópályákon a rendszámleolvasó.
Mindenki gondoljon, amit akar...

Neoprimitív 2013.07.25. 21:24:02

@Éhes_ló: "Maximálisan támogatom a szabályos közlekedés iránti igényt és ennek a betartatását is." Ezt írtam, ki kellene jönni a write only üzemmódból.

Mellesleg látom, neked "a dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitás jön be, ízlés dolga. Nekem nem okoz örömöt, ha egy autóst megbüntetnek egy "kint felejtett" 30-as táblánál, de én egy ilyen egyszerű lélek vagyok.

Éhes_ló 2013.07.25. 21:35:18

@Neoprimitív: nem a szomszédom tehene érdekel.

A jog- és törvény előtti egyenlőség és a kettős mérce felszámolása sokkal inkább.

Mivel ma nem a személy és tehergépjárművek vezetőinek van első sorban a szabálykövetésben pótolni valójuk a közlekedők közösségében és a sünök pénzbehajtása nem a tömegesen szabályokat és törvényeket sértő gyalogos, bringás, motoros, segédmotoros társadalom kifosztására irányul, ezért minden olyan megjegyzésetek, miben a szabálysértők, a szabálysértéseik és annak rendőri elbírálása közé egyenlőségjelet tenne hazug és hamis beállítás.

Ezért a megjegyzésem a hozzászólásod kapcsán nem "write only", hanem nagyon is odaillő.

Neoprimitív 2013.07.25. 21:53:14

@cso zsi: Úgy emlékszem, hasonló balhé volt, amikor a Kerepesi-Hungária kereszteződésben szereltek fel ilyent, ott is leszedték rövid időn belül. (Ami nem zárja ki, hogy azóta nem került vissza.)

2013.07.25. 22:05:28

Kedves Bringások!

Az utolsó kommenteket már el sem akartam olvasni, mert nyilván eljutott az eszmecsere az anyázásig. Autósként/gyalogosként elszomorító, amit látok mostanság az utakon tőletek bringásoktól. 20(!!!)-ból 1(!!!) bringás veszi figyelembe a biciklis közlekedési lámpát. Nem, nem az történt, hogy nem vettem észre a másik 1000-et. Ha ők mind a bringaúton mentek, vagy akkor épp nem tekertek, akkor is a 20 közúton közlekedőből 1 azaz egy darab biciklis állt meg a pirosnál. A minap a XI. kerületben egy nagy sportoló főútról balra lekanyarodva tarolta el majdnem a másik, szembe sávban haladó biciklistát, akit - mivel elsőbbsége volt - én épp elengedtem. A zebra nem létező fogalom ugyanennek a 19-nek, a lámpa körülbelül a biciklisek felének fontos (este, napközben nem is látom - nyilván van olyan, amit igen - még ha villog is). A fülhallgatóval a fülben tekerést komolyabban büntetni kellene, mint a spicces bringázást. Baross utca, bájkcsik, gondolkodás nélkül jött át a sávomba és amikor jeleztem neki, hogy itt bizony épp egy balesetet készült okozni (dudáltam, hogy az út további részén jobban észnél legyen), meg sem hallotta!!! Ezt így hogy gondoljátok? Ha az autós paraszt (hozzáteszem az), mert még átmegy a narancssárgán/piroson, akkor azt a bizonyos 19-et minek nevezitek az egyenlőség jegyében? Ha fordított lenne az arány a bringások között, akkor bizony fülem-farkam behúznám a tuskó autósok "helyett", de így őszintén szólva csak zsák a foltját szituációt érzek. Egy a baj:
a felelőtlen közlekedés (biciklivel) sajnos nem csak a bringás épségét veszélyezteti. Remélem ezt nem kell megmagyaráznom. A razzia valószínűleg azért megy, mert a bringás - rendszám nélküli lévén - nem egykönnyen csíphető el a szabálytalankodás után, de mivel a rendőrautóból is csak a 19 vs. 1 arány látszik, gondolom abból indulnak ki, hogy ha a piros ennyire mindegy, akkor a többi szabályra is hasonlóan nagy ívben tesznek a kerékpárosok. És talán nem is olyan elcseszett ez a logika. A bringa "legalitásának" ellenőrzése 10 percet vesz el egy-egy bringás életéből, de ha épp neked vitték el a bringádat az épület elől, ahová bementél, és így kerül elő, akkor alsó hangon 1-2 évnyit könnyebbülsz meg tőle. Vagy nem? Autósként sosem "húztak le", lejárt zöldkártya miatt fizettem már csekket, de valahogy mindig megúszom a közúti ellenőrzésnél azt a helyzetet, ami után feltétlenül lehúzásról kelljen vizionálnom. Persze "büntit, mert autóm van és van/nincs rajtam sapka" közvetve sokat fizetek, ez a kényelem ára, de mondvacsinált indokkal még sosem húztak le. Azt hiszem, ha kultúrát akarunk vinni a közlekedésbe (minden oldalról), akkor nem kevés kivagyit kellene nyakon legyinteni az utakon. Járjatok elől jó példával és - mivel tartok tőle, itt mindenki tök szabályos - Ti vágjátok nyakon azt, aki Titeket kikerülve a lámpánál belemegy a pirosba, gyalogosba, stb... Ha ezt látják a gyűlölt autósok, értékelni fogják, biztos vagyok benne. Hogy átveszik-e azt nem tudom, de hogy egészen máshogy állnának ahhoz az 1-hez, aki betartja a szabályokat az fix. Ha egyenlőek vagyunk, amit hangoztatsz, akkor te is állj meg a pirosnál, vagy téged is gyökérnek "kell hívni", ha nem teszed.

Hosszú lett.

ex-dr. vuk 2013.07.25. 22:29:35

@Éhes_ló: nem mondom, hogy nem letezik a dolog, de nem tulsagosan jellemzo. Legalabbis magyarorszagon. Masutt persze...
Mondjuk masutt nem lehuzas jelleggel nyomjak, nem a bokor mogotti otthagyott (esetleg mobil) 30-as tablahoz allnak ki fotozni.. hanem pl rend van parkolasban is. Nezd meg pestet mi van...

ex-dr. vuk 2013.07.25. 22:31:32

@hemuveg: jo hosszu lett, de nem mas ez is, mint egy jo hosszan leirt altalanositas. Grat hozza.

JonC 2013.07.25. 22:57:18

@**büdösmackó**: így is van! kötelet mindnek!

2013.07.25. 23:01:08

@ex-dr. vuk: Látom szövegértésből nem vagy túl jó...
"Akkor is a 20 közúton közlekedőből 1 azaz egy darab biciklis állt meg a pirosnál."
Ez az elmúlt 2-3 hét saját megfigyelése, mi más lenne? És képzeld kedves ex-dr. vuk észrevettem a szabályosan közlekedő biciklistákat is (már akik ugyanúgy közúton közlekedtek, mint én) és az arány, bármennyire is nem tetszik neked 19:1. Nyilván a "gergo" nevű usernek szánt hozzászólásod nem általánosítás, mert ugyan hosszan sorolhatnád, de nem teszed ugye... Így nem minősíted az összes autóst ugye... Én leírtam, hogy a Múzeum körút, Kálvin tér, Szabadság-híd, Baross utca szakaszon de. 8-10 óra között - általam látott - biciklisták közel 100%-a szarik a KRESZ-re, amikor neki kényelmes, de visít, hogy tuskó az autó, amikor ugyanúgy viselkedik, mint ő...
Biztosan csak itt lehet valami zavar az erőben és amikor a Szentendrei úton történik ugyanez, vagy délbudán, akkor csak a szél fújta oda a szabálytalankodó 20 darab Múzeum körútiból az egyiket..

Nyilván általánosítás az is, hogy felhívom a figyelmet a nagy hőbörgés közben arra is, hogy a bringa ellenőrzése (lopott-e) a te érdekedet is szolgálhatja, ha a tiédet lopják el.

Egyébként kifejthetnéd, hogy mi az általánosítás abban, hogy direkt erre figyelve 20-ból 19-et szabálytalankodni látok!

Én csak a szemellenzős, demagóg megnyilvánulásodhoz tudnék gratulálni, de mivel 0-ra értékelem, nem teszem.

zotyesz11 2013.07.25. 23:01:11

Akkor ez az írásizé valami olyasmit akart kihozni, hogyha ennyire lehangoló a rendőrség véleménye, akkor miért nem indult több eljárás kerékpárosok ellen?!?

Szerintem pedálozzatok tovább, hátha megbüntetik minden harmadikat...

2013.07.25. 23:03:15

@hemuveg: de visít, hogy tuskó az autó, amikor ugyanúgy viselkedik, mint ő... Természetesen a "tusó az autós" a helyes.

2013.07.25. 23:04:04

@hemuveg: óbaz. mindegy, érthető.

ex-dr. vuk 2013.07.25. 23:11:55

@hemuveg: es annak ellenere, hogy sok esetet fel tudnek sorolni, nem altalanositok. a "20-bol 1!!" valojaban altalanositas, es a "tisztelet annak a nagyon keves kivetelnek", esatobbi hozzatevese sem segit rajta. Elhiszem, hogy egyszer valamikor volt egy olyan szituacio, ahol ez volt az arany, de ez korantsem igaz altalaban (pl. mas helyszinekre, mas szabalyokra). Es persze erdemes figyelembe venni, hogy ha valami baromsag szabalyt allitottak fel valahol, arra valszeg az emberek nagy resze szarni fog. Ilyen pl. a szogegyenes jo minosegu orszaguton kirakott 40-es tabla... allj ki oda es nezd meg hany autos tartja be, kb ugyanezt fogod tapasztalni, vagy meg rosszabbat.
most ez nem vedese senkinek, csak nezz is korul, ne csak a szamokat skandald.

olcso 2013.07.25. 23:12:05

@hemuveg: Melyik országban élsz te, ahol 19/1 az arány?? Ott is van Baross utca??

2013.07.25. 23:19:21

@ex-dr. vuk: Szóval szerinted a 3 héten keresztül minden nap tapasztalt (bocs, csak hétköznap) 20-ból 1 az általánosítás. Hát szerintem erősen elbeszélünk egymás mellett. Nem tettem hozzá semmilyen tisztelet a kivételnek tiszteletkört, de jeleztem, hogy a 3 héten keresztül minden nap KÖZÚTON tapasztalt arányokról beszélek (bringaút, erdő, járda nem, ott nem járok autóval ugye). Dehát biztosan jobban tudod.

olcso 2013.07.25. 23:20:32

@Éhes_ló: "De majd lesz bringás, kismotoros rendszám, felelősség biztosítás, adó és akkor a bringásokat, mopedeseket is lehúzzák mindenhol, folyamatosan, nem csak kampányszerűen"

Ilyen nem lesz. Forrás?? :D :D

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.25. 23:23:16

@ex-dr. vuk: Csak a mihez tartás végett: Ma míg vártam kb. 8 percet az autóbuszra, 12 biciklis jött a járdán, 1 az úttesten. A 12-ből 1-nek volt bőr a képén csengetni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.25. 23:25:08

@ex-dr. vuk:

"a szogegyenes jo minosegu orszaguton kirakott 40-es tabla... allj ki oda es nezd meg hany autos tartja be, kb ugyanezt fogod tapasztalni, vagy meg rosszabbat."
- Hogy állunk a 10 km/h-s korlátozással a budai oldalon?

2013.07.25. 23:25:14

@olcso: És erre szerinted tényleg válaszolnom kell?
1. verzió: autós vagy és sokallod azt az egyet
2. verzió: Nem vagy budapesti, nem ismered a Múzeum körút környékét.
3. verzió: Nem sikerült értelmezned a teljes hozzászólásomat és a többi felsorolt közterület nevéből egyértelműen kiderülő VIII. kerületi Baross utcát nem tudtad hová tenni.
4. verzió: ugyanolyan szemellenzős biciklista vagy, aki nem veszi észre, hogy:
- közútról beszélek, ahol egyenrangúak lennénk vagy mi (szóval rád is vonatkozik a piros lámpa),
- saját tapasztalatomat írtam le, nem egy alkalomról, hanem a 3 hét minden napján tapasztalt eseményekről.

2013.07.25. 23:29:43

@ex-dr. vuk: És mielőtt szememre veted, hogy csak skandálni tudom a számokat és önkényesen csak azt veszem figyelembe, amit könnyű megvédeni:
40-es tábla, szabálytalan autósok. Igen, ez így van. És akkor? Neked máris jogod van ugyanezt tenni? Ugye te sem gondolod ezt komolyan?
És ha elolvastad volna az első hozzászólásomat, ott is kifejtettem ugyanezt, javasolva, hogy járjatok elől jó példával. (Ne nekem, én nem megyek a gyalogosok közé autóval, pirosban, de a többi "tuskó autósnak").
Azt meg, hogy elhiszed nekem, hogy egyszer talán az óperenciás tengeren is túl láttam valakit, aki hallott már arról, hogy történt már ilyen engedd meg, hogy figyelmen kívül hagyjam, mert:
- leírtam többször is, hogy nem egy napon láttam ezt, hanem 3 héten keresztül minden munkanap (talán egyszer nem arra mentem reggel, akkor nem).
- én sem vádoltalak téged hazugsággal, elvárom, hogy te se gyanúsíts engem.

olcso 2013.07.25. 23:37:38

@hemuveg: A helyes verzió: vidéki vagyok, de évekig minden nap fehérvári-barók-kiskörút-baross vonalon tekertem és a tapasztalataim a tiednek ellent mondanak. Továbbá megjegyezném, hogy nagyon sokszor pirosozóztak már le csak azért, mert hamarabb reagálok a zöldre (nincs kuplung, sebességberakás, asszony pofázik, 1600 kiló plusz tömeg). Rendkívül unszimpatikus, hogy autósozol és bicajosozol, mintha macska és kutya lenne

2013.07.25. 23:38:18

@olcso: Ha meg annyira érdekel ez az arány, javaslom a Fővám téri piac előtti széles zebránál lévő lámpás kereszteződést (Kálvin tér felé) délután 5 óra körül megfigyelésre, amikor az autósor a Gellért térig ér. Ugyanebben az időszakban a Baross utca-Mária utca kereszteződését, Mária utca-Üllői út kereszteződése. Petőfi híd budai hídfő, Lágymányosi híd aluljáró az Infopark felé. Persze csak ennyiből tudok általánosítani, a többit (a Szentendrei út kivételével) nem látom minden nap. Máshol biztos nagyon szabályos mindenki, tuti az autósok is...

2013.07.25. 23:40:24

@olcso: Ha megállsz a lámpánál, majd látod, hogy a párhuzamosan haladó gyalogoknak zöld, neked meg már mindjárt sárgul és akkor elindulsz akkor az én véleményem szerint az 1 vagy a 20-ból. Nem tudom, mikor jártál ott utoljára, de ha épp van időd ilyesmire, az előző hozzászólásom pont idevág.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.07.25. 23:45:09

A járdán meg zebrán bicikliző faszkalap kerekes cigányokra is kiterjeszthetnék az ellenőrzést és a büntetést.

A cikkíró seggfej meg erősen csúsztati, ugyanis a teljes lista ez:
446 embert ellenőriztek, közülük négyet előállítottak, 12 esetben tettek szabálysértési feljelentést, 76 ember kapott helyszíni bírságot, négyen pedig közigazgatási bírságot

Azaz majdnem minden negyedik kerekes cigánynál volt valami rendellenesség.
És akkor tényleg egy kurva jó helyen ellenőrizhetnek, mert valójában 80%-uknál lehetne találni valami. Ha a járdán közlekedést meg a kerékpárút melletti úttesten biciklizést is néznék, akkor 100%-nál.

Agyatlan tahó az összes, aki azt hiszi, neki mindent szabad. Komoly büntetésekkel talán kerékpárost lehet faragni a kerekes cigányokból. Évek alatt.

olcso 2013.07.25. 23:46:27

@dr. Közbiztonság Szilárd: Az autóvezetőkből sem sikerült... :D

olcso 2013.07.25. 23:52:09

@hemuveg: Igen, a fővám téri zebránál látom én is a legtöbb pirosozót, mert nem jön autó, ha gyalogos sem, átcsorognak. Bevallom, én is csorogtam már át. A másik hely, ahol néha átmentem az a bartók-ménesi, móricz felé. Ott már elmegy a villamos, elmennek a gyalogosok (párhuzamosan), mire az autósoknak (és nekem) zöld lenne. Volt már, hogy elindultam a zebra zöldjénél.

2013.07.25. 23:53:48

@olcso: "Rendkívül unszimpatikus, hogy autósozol és bicajosozol, mintha macska és kutya lenne" Hidd el, nekem sem öröm, hogy ilyen megosztottak a közlekedők, de:
a biciklivel közlekedők (politikailag korrekt) komoly hányada nem tartja be a KRESZ-t. Hidd el, nekem is vannak ismerőseim, akik tekernek naponta és tőlük is hitetlenkedve hallgatom, hogy az ha ő átmegy a piroson "az nem zavar senkit". Nem én húztam vonalat az autóval közlekedők és a biciklivel közlekedők közé, hanem azok a biciklisták (tartom, hogy túl nagy arányban), akik magukat a szabályok fölé helyezték, hisz az "senkit sem zavar". Én sem járok éjszaka a körúton a járdán autóval (mert az a lengéscsillapítómnak mondjuk jobb), mert úgysem zavar senkit.
És de, igenis zavar, mert én betartom a szabályokat (ha meg nem, akkor megkapom a büntimet), míg a biciklisták nem, sőt, amikor ennek felszámolására (meg persze lehúzásból) el kell "szenvedjék" a közúti igazoltatás gyötrelmeit, akkor ki vannak akadva... A közlekedéshez hozzátartozik, hogy szúrópróba szerűen ellenőriznek téged és a járművedet, hogy közlekedésre képes állapotban vagytok-e. Ha közlekedsz - márpedig azt teszed - kötelességed tisztában lenni a szabályokkal és betartani azokat. Ha a biciklist nem zavarja, hogy piros a lámpa és átmegy rajta (nem a fent leírt esetben, hanem lassítás nélkül, mintha nem is lenne lámpa), akkor miért zavarja az autós szelektív érzékelése a 40-es táblánál? Legelső hozzászólásomban javasoltam, hogy a "jófejek" tegyenek a "rosszfejek" ellen és végre talán egy csapatként közlekedhetnénk. Hogy miért nem én teszek? Mert autóval nem tudom elcsípni mondjuk 3-4-ikként a sorból a pirosozót,míg egy "jófej" ezt esélyesebben meg tudja tenni.
Még egyszer:
leírtam a több héten át tapasztalt megfigyelésemet, ami elég elkeserítő, leírtam mindezt hol tapasztaltam, leírtam, hogy miért zavar ez és mindezt abban a stílusban, amit az a "19" rám kényszerít, hiszen mi nem ugyanabban a csapatban játszunk, szerintük.

2013.07.25. 23:56:54

@olcso: Látod? Ez az! A szabály nem azért van, hogy mérlegeld, betartod-e. Ha megengeded ezt magadnak, nem vagy egyenrangú partner a közlekedésben (autósokra ugyanez igaz persze). De ha te "felém helyezed magad" az önkényes döntéssel, akkor ne várd el, hogy egy szinten beszélgessünk. Érted, mire akarok kilyukadni? És sajnos ki kell javítsalak, nem átcsorognak, hanem áttepernek és vannak gyalogosok. De ha nincsenek, akkor sem mehet át senki a piroson, innentől leszünk egyenrangú közlekedők. Ez az én szubjektív véleményem!
Jó éjt mindenkinek.

ex-dr. vuk 2013.07.26. 00:05:17

@hemuveg: nem mondtam, hogy akkor joga van masnak is igy tenni, csak nezd meg a korulmenyeket is, szamok mellett.
Hoznek peldakat is, de nem erzem, hogy van ertelme.

ex-dr. vuk 2013.07.26. 00:07:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: mondjuk ha 1. nem ereznek magukat eletveszelyben az uton, 2. nem vezetnek oket amugyis kek tablakkal a jardara lepten-nyomon, biztosan kevesebb lenne a jardazo.
Londonban pl. aligalig jardaznak. Hetente latok egyet kb. Fura, nem? Pedig itt is emberek elnek.

olcso 2013.07.26. 00:09:10

@hemuveg: A közlekedők a fejedben megosztottak. Ha megyek az autópályán, nincs rámírva, hogy "köcsög bicajos csak éppen autóban ül". Ha te bicajozol, rád sincs írva, hogy autós.
Azért az áttépnek az nagyon erős. Lehet, hogy az álló autóból az 5 km/h is gyorsnak néz ki, de az én tapasztalatom kb 20 ból 8 megy át és ebből 1 "tép".
A szabálytalanság engem akkor zavar, ha veszélyes, nem akkor, ha "nekem nem szabad, akkor neki se". Nyilván nem lenne szabad, de más egy pirosozó bicajos meg egy pirosozó autós.
Olyan járművezetőt, aki még sosem szegett meg szabályt pedig nem tudsz mutatni, akár gondosan mérlegelt, akár hülye volt.
Engem nyugodtan igazoltathatnak a rendőrök, minden rendben van és általában a kivilágítatlan bicajosokra rá szoktam szólni. Szerencsére az arány csökken, míg nem tudom miért, de a gmpjárműveknél nő. Mindkét dolog idegesít engem.

ex-dr. vuk 2013.07.26. 00:09:12

@hemuveg: a csak gyalogatkelos piros azert van, mert a sima zebra keves ahhoz, hogy a gyalogos elsobbseget kapjon a melyentisztelt, minden szabalyt amugy betarto autovezetoktol. miheztartas vegett mondom, hatha nem tudtad.

2013.07.26. 00:10:13

@ex-dr. vuk: Megnézem a körülményeket. De ezt most csak úgy tudom értelmezni, hogy a 20-ból 19-et életveszélyesen megfenyegettek és ezért mennek és szegik meg a szabályokat gondolkodás nélkül. A helyzet az, hogy a szabály akkor is szabály, ha neked nem tetszik. Nincs felmentésed piros lámpából azért, mert tekersz. De ha megmondod, pontosan milyen körülményeket kell megnéznem a fenti eset(ek)ben, megteszem.
És örülnék, ha hoznál példákat, amik szentesítik a szabályok figyelmen kívül hagyását bármilyen járműre vonatkozóan (kivéve a megkülönböztető jelzést használókat persze).

olcso 2013.07.26. 00:12:25

@ex-dr. vuk: Azért arra is elég jók, hogy az autós zöldhullámokat ne törjék meg. : )

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.07.26. 00:13:22

@01234567:
Elfelejted, hogy Ausztriában viszont betartják a szabályokat.
Nálunk meg a kerekes cigányok egyet sem.

Az osztrákoknál egyébként KELL jogsi 50 köbcenti alatti segédmotos kerékpárokra is. Annak nem kell, akinek van bármi másra jogsija.

@rókafogta:
Járdán való biciklitolásért biztos nem büntettek meg senkit, mert azt szabad. Még részegen is.

@halaloszto:
Be is kell szaratni az összes kerekes cigányt, mindaddig, amíg meg nem tanulnak közlekedni.

@Latogattto:
Az egyik legnagyobb.

@grid:
Nem, kedves kerekes cigány faszkalap, ne ihassál meg semmit, ha biciklivel vagy. Vagy ne igyál, vagy ne vezess.

@tomate:
Seggfejkém, ha ittál, akkor már nem vagy a bicikli biztonságos vezetésére képes állapotban. Ahogy akkor sem, ha narkóztál.

@belaneni:
Nagyon helyes, ha ittál, ne vezess. Biciklit se.
Kár, hogy a faszkalap kerekes cigányok nem bírják ezt felfogni, és előjogokat követelnek.

@hamisnero:
Hazudsz.

@olcso:
Meg nincs is a segged alatt 60-80 lóerő. Faszságokat írsz, de hát egy kerekes cigánytól mi más várható?

2013.07.26. 00:13:40

@olcso: "de más egy pirosozó bicajos meg egy pirosozó autós." Kiragadtam ezt a mondatot, de csak azért, hogy átmenjen, miben nem értünk egyet. A többiben úgy tűnik hasonlóan gondolkodunk. Remélem érzékelted, hogy sehol sem védtem meg az autósokat, akik hülyék, csak azt mondom, hogy szerintem nem más a pirosozó bicajos és autós. Szabálytalan ez-is az-is. Nincs mit mentegetni rajtuk. Egyébként, ha gondolod és nem felejtem el, szívesen videózok 1-2 napig az említett zebránál, hogy lásd, én mit látok mostanság nap mint nap.

2013.07.26. 00:17:46

@ex-dr. vuk: Én veled befejeztem. Londonból elképesztően értesz hozzá. Csak azért, hátha kíváncsi vagy, miért gondolom így:
"a gyalogos elsobbseget kapjon a melyentisztelt, minden szabalyt amugy betarto autovezetoktol. miheztartas vegett mondom, hatha nem tudtad."
1. Ejnye! Csak nem egy általánosítás...
2. Mivel nincs titkolnivalóm, bátran lecsekkolhatod a GKG-912-őt, amikor nem adja meg a gyalogosnak az elsőbbséget a NEM lámpás zebránál IS (tudod, mert ez a szabály).
3. A lámpa, amin egy biciklista szimbóluma látható, a biciklistáknak szól és segítek, azt jelenti, hogy állj meg.
Szerintem ez nem olyan bonyolult, de ezek szerint, eltér a véleményünk.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.07.26. 00:17:57

@olcso:
Biztos meg az autóvezetők nem is akartak kerékpárosok lenni.

Ja, szóval bevallod, hogy a szabályokra szaró kerekes cigány vagy te is, mégis van pofád beugatni annak, aki szóvá teszi, hogy hogy közlekedtek?

Nem ég ilyenkor a pofád?

@hemuveg:
Hagyd, ezeket a faszkalap kerekes cigányokat nem tudod meggyőzni, tudják, hogy szabálytalanok, de azt hiszik, nekik szabad.

Remélem, évekig rájuk szállnak a zsernyákok, és szarrá büntetik az összest.

Ahol én lakom, az út egyik oldaklán van a kerékpárút, a másikon járda, de a sok faszkalap mégis a járdán közlekedik.
Ezekre is nagyon rá kellene szállni, és büntetni, büntetni, büntetni.
Majd csak megtanulják, a kurva anyjukat.

ex-dr. vuk 2013.07.26. 00:19:01

@hemuveg: a 40-es tablat is be kell tartani, hiaba nincs mar evek ota az az epitkezes, ami miatt kitettek oda. Betartjak? Nem. Miert? Mert FASZSAG A SZABALY. Nyilvanvaloan ertelmetlen. Okoz gondot ha megis 90-nel mesz? Nem. Jogos megszegni? Jozan esz szerint igen. Megoldas mi lenne? Eltuntetni a tablat.

Miert kellene ott allnia a biciklisnek, amikor auto nem is johet (csak gyalogoslampa), gyalogos meg a kornyeken sincs? Okoz gondot? Nem. Jogos megszegni? Jozan esz szerint igen.

Probalok parhuzamot vonni, hogy autos esszel is ertsd ;)

olcso 2013.07.26. 00:19:28

@dr. Közbiztonság Szilárd: Nincs is, mert 150 lóerő fölötti a verdám. Egy 60-80 lóerős kézi váltós autó sokkal lassabban indul, mint egy bicajos.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.26. 00:20:47

@ex-dr. vuk:

"mondjuk ha 1. nem ereznek magukat eletveszelyben az uton,"
- Én életveszélyben érzem magam a járdán a biciklisektől, mégsem a sinen állva várom a buszt.

" 2. nem vezetnek oket amugyis kek tablakkal a jardara lepten-nyomon,"
maps.google.hu/maps?hl=hu&ll=47.514645,19.036955&spn=0.000455,0.000603&t=h&z=21&layer=c&cbll=47.514645,19.036955&panoid=kaltDKdzHyYXjAbWvNV_cw&cbp=12,297.43,,0,-3.8

2013.07.26. 00:21:12

@ex-dr. vuk: És mivel megintcsak odafentről sikerült megdorgálnod azért, mert agyatlanul támadom a "szemét bicajosokat" az "angyal autósokkal" szemben, javaslom szaladj végig újra a hozzászólásaimon és keresd meg azt a részt, ahol a mélyentisztelt, szabálykövető autósokról írtam.
Lehet, hogy ezt nem érted meg a szemellenzősséged miatt, de pont a hozzád hasonlók osztják meg a közlekedőket, mert én (mint autóval közlekedő) ellentmondtam neked, te azonnal szemét gyilkos autóst vízionáltál, aki általánosít, aki egyszer látott ilyet és ettől már így van, stb stb. Szerintem jobban jársz, ha ezt a fajta értékrendet elhagyod, mert nem csak fekete és fehér a világ.

ex-dr. vuk 2013.07.26. 00:22:02

@hemuveg: nem altalanositottam, illetve nem en, hanem akik felszereltek a lampat.
Igen eppen Londonban vagyok, de ettol ismerem a magyarorszagi viszonyokat. Ez olyan fura?

Kepzeld itt a biciklisek nagy resze le se szarja a pirosat, nem csak gyalogatkelonel, mashol se. A statisztika megis azt mutatja, hogy a kerekparosok altal okozott balesetek mindossze 4%-a tortenik pirosozas miatt. Igy aztan a rendorok is szarnak bele...
Megugye itt vannak az olyan esetek, hogy T elagazas, nekem egyenesen kerekparsav, ergo eselye sincs senkinek a savomba erkezni, mi a faszomnak van piros a biciklisnek is? Semmi ertelme. Nyilvan mindenki atmegy.

olcso 2013.07.26. 00:22:26

@hemuveg: Nem, nem kell videóznod, köszi. Személy szerint elégedetlen vagyok az aránnyal, szóval tudom, hogy sokan mennek át. A más a bicajos és autós téma: igen mindkettő szabálytalan, de a közlekedési eszköz annyira eltér, hogy más a veszélyessége a szabálytalanságnak. Természetesen mindkettő rossz

ex-dr. vuk 2013.07.26. 00:24:47

@hemuveg: ki mondta hogy szemet gyilkos autos? plane rad? idezd, kerlek.

2013.07.26. 00:25:15

@ex-dr. vuk: Jó ég. Hát akkor helyben vagyunk. Biciklis ésszel azt szegsz meg, amit jónak látsz. Autóban ugyanezt nem teszed, miért? Mert fosol, hogy megbüntetnek. Biciklisként teheted, mert EDDIG nem volt következménye. És most sírás van, hogy van/lesz következmény. Gondold újra, vagy ne, ahogy akarod. Én maradok az autós logikánál és nem azért, mert utolérhető vagyok...

ex-dr. vuk 2013.07.26. 00:26:36

@olcso: termeszetesen mindketto rossz, csak jo lenne ha ertelmesen probalnak a szabalyokat alakitani, es akkor mindjart jobb lenne az arany.

Parizsban pl. bevezettek h jobbra kanyarodo es T elagazasban atmeno (ahol nem johetnek) biciklisnek nem kell megallni a pirosnal (csak elsobbseget adni). Legalizaltak a szokasokat... Gondot nem okozott eddig sem, ezutan se fog.

olcso 2013.07.26. 00:30:27

@dr. Közbiztonság Szilárd: A trend nem ezt mutatja, egyre többen kerékpároznak jogosítvánnyal a zsebben.

2013.07.26. 00:32:05

@ex-dr. vuk: iróniának hívják a minden szabályt betartó, szent autósok ellentéte.
Hogy miért gyilkos? Mert "a bicikli nem olyan veszélyes, mint az autó". Tehát az autó nagyon is veszélyes (lenne, ha "nem angyalok ülnének az összesben").
Aki autóba ül, potenciális gyilkos, aki biciklire ül, úgyszintén. Ezt figyelembe veszem és igyekszem úgy közlekedni, hogy soha ne kelljen úgy lefeküdnöm aludni, hogy én tehetek valaki haláláról. Ezért nem szegem meg a szabályokat. És még így is veszélyes, mert lehetek figyelmetlen (ahogy te is) és okozhatok balesetet.
Attól, hogy átmész a piroson, még történhet baj 5 méterrel odébb is. Rutintalan/fáradt/beleszarós autós/motoros/buszvezető miatt. Én ezért autóslogikázom ki a zöldet állva a pirosnál.

2013.07.26. 00:32:50

@ex-dr. vuk: Akkor Párizsban pirosozhatsz. Londonban és Budapesten nem. Ilyen egyszerű.

ex-dr. vuk 2013.07.26. 00:40:54

@hemuveg: "Autóban ugyanezt nem teszed, miért? "
Ugy latom a sebessegkorlatozos peldam nem ment at... Ott is megteszik! Pici visszatarto ero neha van, hogy nehogy trafipax legyen, de kb ennyi.
Altalanositas ide vagy oda ezt a peldat te is jogosnak ertekelted.

ex-dr. vuk 2013.07.26. 00:41:31

@hemuveg: Ugy erzem a lenyeget nem sikerult megragadnod. Sajnalom.

2013.07.26. 01:02:44

Igen, vannak szabályokat áthágó autósok is. Egy "fényképem" volt életemben, 4-es úton 100-ról 80-ra korlátoznak le egy kamionparkoló mellett. Nem figyeltem, belecsúsztam 90-nel. Ez volt a fent említett figyelmetlenségem. Az összehasonlítás, amiből hivatkoztad a mondatomat úgy kerek, ha melléteszed, hogy a biciklispanasz azért van, mert mostamtól nem hagyhatják figyelmen kívül a szabályokat következmények nélkül (nyilván ez nem 100%-ig igaz, de valami elkezdődött). A 40-es korlátot az autós logika szerint vagy betartják, vagy 30-50 000 forinttal oroszruletteznek. A bicikliseknek szóló piros lámpát vagy betartják vagy mindenféle következmény nélkül ignorálják. És most fájó ponttá vált, hogy a következmény-nélküliség megszűnőben van. A helyzet az, hogy én törekszem az egyenlőségre az utakon és el is várom ezt. Mindenkitől legyen az autós, motoros vagy biciklis. Nyilván ugyanilyen hosszasan lehetne taglalni az x vagy y márkájú autósok kreszmentességét, de itt nekem kiverte a biztosítékot, hogy a felháborodás tárgya a szabályok szigorúbb betartatása lett. Eddig lehetett leszarni (vagy mérlegelni) önkényesen, mostantól rádkényszerítik, hogy ne tedd. Az autósra morogsz, ha saját hatáskörben úgy ítélte, hogy elfér melletted a sávban és ignorálta az oldaltartást. Neki nem szabad mérlegelni, míg neked igen? Egyébként nem szabadna egyikőtöknek sem, de ez csak az én autóslogikám.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.07.26. 01:08:56

@olcso:
Ja, az első 2 méteren lehet, bár ha jól van beállítva az autó motorja, akkor még úgy sem.
Szóval kamu ez csak, koma.

Ami meg a jogsis bicikliseket illeti, ha kerekes cigány módjára közlekednek, büntessék őket is.

@ex-dr. vuk:
Az írásaid alapján a józan ésszel nem nagyon állsz köszönőviszonyban, úgyhogy ne hivatkozz rá.

olcso 2013.07.26. 01:16:03

@hemuveg: A biciklis panasz azért van, mert a biciklisek nem szeretnek ok nélkül megállítva lenni. Autós panasz is volt pl az eü csomag miatt, meg úgy általában minden miatt. Miért nem a szabálytalankodókat állítják csak meg??

olcso 2013.07.26. 01:21:38

@dr. Közbiztonság Szilárd: Ha jól van beállítva a motor, a sofőr extrém jól kuplungol üres a csomagtartó, nincs utas stb blablabla. Csak elfelejtetted, hogy az autók motorját és váltóját nem a biciklisekkel való versenyre hangolják. Az a 2 méter pedig jó lesz 20-30nak is átlagos esetben.

sparklie (törölt) 2013.07.26. 04:14:26

Gyerekek, egyszeru a megoldas: vegyen mindenki lampat es prizmakat a bringajara (1500-2000 forintbol meguszhato), hasznalja is este, filleres tetel es tenyleg eletet menthet. Ne igyon alkoholt es tartsa be a kozlekedesi szabalyokat. Es akkor az egesz razzia veszteseges lesz, beszopjak a nagy f@szt a penzbeszedok.
Amelyik kerekparos meg nem kepes betartani a szablyokat, az pusztuljon. Piroson athajtani? Usse el egy kamion, annak panaszkodhat.
Amugy magam is sokat bringazom, nem ertem miert nem lehet normalisan, szabalyosan kozlekedni vele egyeseknek. Nem olyan bonyolult, csak megy a kifogaskereses ezerrel.

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2013.07.26. 06:45:17

Tény és való, hogy rengeteg hülyén közlekedő, és főleg felelőtlen bringás szabadult az utakra az utóbbi időben, és néhányan azért elég sok baromságot megengednek maguknak.
Viszont az is tény, hogy valamit ki kellene találni az olyan szitukra, ahol bizonyítottan értelmetlenül kell hosszú percekig veszetegelni egy piros lámpánál.
Itt most egy olyan szitura gondolok, ahol nem a bringás van kitéve annak, hogy elüti egy autós, hanem pl. ott a Károly krt., ahol hajnalban soha egy kanyi gyalogos nincs, a terep 250m-re belátható minden irányba, de a lámpa ott tart percekig, hogy engedd el a gyalogost.
Az ilyen helyekre nem lehetne mondjuk a bringalámpát legalább valami villogósra kicserélni, hogy csak figyelmeztessen, hogy ott gyalogos is átmehet?
Legalább hajnalban. Aztán, ha beindul a nagy forgalom, akkor ám legyen, kapcsoljuk át a 3 színre megint.
Aztán ott a Kálvin tér-Királyi Pál sarok.
A gyalogosoknak a Királyira merőlegesen zöld van, a Lónyaiból autó nem jön ki, vagy ha ki is is jön, a bringasávra elvileg nem mehetne, a Vámház krt.-ra az autósokat még nem engedi a lámpa, a Vámházra merőleges gyalogátkelő is piros, akkor tessékmondani: miért is nem gurulhatok én tovább a Kálvin felől a Vámház felé, a gyalogosokkal párhuzamos zöld sávban(jobbra nem szabad kanyarodni, tehát a gyalogos sincs veszélyben)?
Senki nincs veszélyben, de én azért ott szívom a gázt hiába, mert a lámpát hülyén állították be.
Szóval én is azt mondom, hogy mindenki tartsa be a piros lámpát, de néha ki kellene találni valami alternatív megoldást is a haladás elősegítésére, mert ha az ember hajnalban több tíz km-t kell letekerjen a melóba, akkor nem mindegy, hogy melyik lámpánál hány percet kell feleslegesen vesztegelni, miközben egy körültekintő, és veszélytelen "átcsorgással" viszonylag sok időt lehetne megspórolni.
És itt kimondottan az olyan helyekre gondolok, ahol nem autó veszélyeztet bringást vagy gyalogost, hanem ahol egy gyakorlatilag alig használt gyalogátkelő van, amit akár egy sima táblával is elég lenne néha szabályozni a bringás felé.
Egyébként meg én, aki naponta bringával járok be dolgozni, tényleg nem értem, hogy az miért olyan nagy flash, hogy egyes bringákon tüntetőleg nincs meg semmi azokból a kellékekből, amiket a KRESZ előír.
Gyakran látok olyan bringát, hogy se prizma, se macskaszem, se lámpa(se elől, se hátul), se csengő, és csak 1 fék van rajta.
Áruljátok már el nekem, hogy ez miért annyira menő?
Tudom, ugyanazért, amiért tele lehet baxni graffitivel a fél világot.

Éhes_ló 2013.07.26. 07:57:51

@olcso: gondolom vér gazdag vagy a jóstehetséged okán, de én szkeptikusabb vagyok nálad.

A sünök útonállása szépen folyamatosan kiterjed bármilyen fizetőképes alanyra.
A magadfajtákra is.
Nem mellesleg a post is erről szól.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.26. 08:55:04

@hópapa:

"a Károly krt., ahol hajnalban soha egy kanyi gyalogos nincs,.....
Az ilyen helyekre nem lehetne mondjuk a bringalámpát legalább valami villogósra kicserélni, hogy csak figyelmeztessen, hogy ott gyalogos is átmehet?"
- Nem lehet. Mégpedig azért, mert a gyalogosnak zöld van. De ha tennének, utána a taxisoknak, majd a 9-es busznak is legyen kiegészítő?

"Aztán ott a Kálvin tér-Királyi Pál sarok......."
- Ebben viszont látok rációt.

"Senki nincs veszélyben, de én azért ott szívom a gázt hiába, mert a lámpát hülyén állították be."
- Szívom én is. Bartók Béla-Orlay. Mindenkinek zöld, a gyalogosnak, a villamosnak, de a lámpa ott tart, és nem tudni miért.

"egy gyakorlatilag alig használt gyalogátkelő van, amit akár egy sima táblával is elég lenne néha szabályozni a bringás felé."
- Mindenki felé.

ex-dr. vuk 2013.07.26. 09:02:50

@dr. Közbiztonság Szilárd: ezek voltak a szakmai erveid? :)
Szemelyeskedes az megy latom, ha mas nincs. Ugyes ;)

olcso 2013.07.26. 09:48:19

@Éhes_ló: Egy kicsit azért már a szabálytalankodókat büntetni és egy bizonyos közlekedési eszközt használókat "büntetni". Senkinek nem tenne jót, ha bringára is kiterjesztenék ezeket a dolgokat. Továbbá, akkor külföldiek nem bicajozhatnak nálunk?? Vagy id. rendszámot kapnak?? :D

Éhes_ló 2013.07.26. 09:55:14

@olcso: nos örülök, hogy a jóslások homályos világából ki sikerült lépni a rögvalóra.

A post arról szól, hogy a sünök felfedezték milyen alacsony a szabálykövetés a bringás körben.
Ez fontos, mert évek óta írják mindenhol a közlekedésben résztvevők.
Azt is tapasztalják, hogy viszonylag kevés erőfeszítéssel ugyan úgy lehúzhatók egy délutáni, későesti útonállással, mint az autósok.
Ezt is leírja a post és erről csak annyit írhatok minden bringásnak: neo, üdv a való világban!

Innen már csak pár lépés és meglesz a többi rendszabály is ahhoz, hogy a bevételeket maximalizálják. A kamerák meglesznek hozzá tízezerszám, azonosítás kell csak hozzá.

Ezt a személy és tehergépjárműveknél megoldották, itt is meg lehet oldani, akarat kell hozzá. A külföldiek esetében is.
Ahol a kassza üres és bevételi kötelezettség van, ott lesz akarat is.
Politikusi és sün akarat egyaránt.

Lehet röhögcsélni, de szerintem a post nem vidám és akiket lehúztak prizmahiány miatt azok sem azok.

olcso 2013.07.26. 11:20:44

@Éhes_ló: Nem lesz meg. Nincs az a kormány, amelyik ezt támogatná. Nem lenne akkora előrelépés semmilyen téren, mint ahogy gondolod.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.26. 11:42:41

@olcso:

Ha pénz kell, meglépnek nagyon sok mindent.

Az autóst egyre nehezebb lehúzni. Veszprémben, ahol elkezdtek egy 5 mp-es zöldidejű lámpánál büntetni a sárgáért, majd minden lámpát 30-al közelítenek meg az autósok. Még a körgyűrűn is.

Egyre nehezebb az autósokat lehúzni, illetve ahol nagyon le lehetne, oda nem mernek/tudnak kiállni. A számokat (bevételt) hozni kell, sok kapitányságnál állítólag bármi áron. Tisztán látszik, hogy a kerékpárosok könnyen lehúzhatók. Ezt bizonyította ez a razzia.

Mivel a kerékpárosok egy igen látványos része valóban iszonyatosan szabálytalan, ezért nem sok ember lesz, aki kiáll ezen lehúzás ellen.

cso zsi 2013.07.26. 12:32:36

@olcso: A Fővám téri zebránál nem jön gyalogos?
Talán hajnal 3-kor van ilyen. Napközben minden lámpaváltás legalább 20 emberes.

"Azért az áttépnek az nagyon erős. Lehet, hogy az álló autóból az 5 km/h is gyorsnak néz ki,"

Ja. Annyival száguldoznak a gyalogosok.

"Ha jól van beállítva a motor, a sofőr extrém jól kuplungol üres a csomagtartó, nincs utas stb blablabla."

Szívódízel kisfurgonnal rakottan, motorost is legyorsulok az első pár méteren.
Ugyanis megtanultam elindulni.

"Azért arra is elég jók, hogy az autós zöldhullámokat ne törjék meg. : ) "

Ilyet hol láttál utoljára?
Egyedül talán a Könyves-Hungária rész az, ahol csúcsidőn kívül találkozni zöldhullával, a Nagykörútit tönkrevágták, amit megtetéz egy kocsi elé becsalinkázó bringás, aki mellett egy villamosmegállónál már nem lehet elmenni.

@ex-dr. vuk:

Londonban és Párizsban csak a kelet-európai, és egyéb bevándorlók bringáznak?

cso zsi 2013.07.26. 12:40:57

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Anno úgy oktatták, hogy a zöld szabad, a piros tilos, a sárga viszont, ha bent vagy, minél gyorsabban haladj ki a kereszteződésből, ha még nem vagy bent, akkor állj meg (mert piros lesz).
Ezt valaki már leírta úgy (az egyirányúban bringázáshoz hasonló baromságként), hogy a sárgánál is meg kell állni, minden körülmények között.

Anno villogó zöld volt a sárgára váltás előtt. Anno a kanyarodást kiegészítő zöldje még világított, amikor a telizöld kigyulladt, nem úgy, mint most, hogy kanyar világít 10 sec, két másodperc sötét (tehát megint piros), majd piros-sárga, és zöld pár másodperc után.
Aki a kettő között kanyarodott, vagy rásötétedett a lámpa, az épp ámokot futott, és főbelövendő.

Mikrobi 2013.07.26. 15:55:51

Még mindig nem tudom felfogni, miért kell nappal rátenni a lámpát a bringára. Épp azért eltávolítható, hogy amikor nem kell, ne legyen rajta. Mert nappal csak ellopják, összetörik, ráesik az eső, vagy legalábbis rászkódik, használódik. És nincs fölösleges zsebem sem még egy első+hátsó lámpához is. Szökőévben egyszer megyek éjjel, akkor természetesen felpattintom.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.07.26. 17:02:54

@Mikrobi: Azért, mert más járműről sem szerelheted le a világítást amikor használod, hiába nem kell éppen felkapcsolni.

cso zsi 2013.07.26. 17:54:04

@Mikrobi: img2.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/19196655_ac375cb216e942253faeedc086429556_l.jpg
A hátsót most bontottam ki, még van két bontatlan.
Sárvédőre kell(ett) felszerelni, ritkán lopták azokat.

Mikrobi 2013.07.26. 17:54:19

@panaszmuki: akkor bicajra miért szerelnek csupa egy mozdulattal fel- és leszerelhető lámpát? Sok hülye bicajkellékgyáros!!!

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.07.26. 18:00:35

@Mikrobi: Azért, mert amikor nem közelekedsz vele, le tudod venni, hogy ne lopják el.
De ha elindulsz vele, vissza kell tenned.

Mikrobi 2013.07.26. 20:20:16

@panaszmuki: pont ez a bajom. Az autóról nem kell leszerelni, mert nem lopják el. Semmi ok nincs rá, hogy nappal fönn legyen!

cso zsi 2013.07.26. 21:04:41

@Mikrobi: Márpedig gépjárműveknél is divat a máséból utánpótlást szerezni, csak ott egy "picit" más az árszint.
Kötelező tartozék az azt jelenti, hogy felszerelve kell lenni. A pumpa, és a kulacs nem kötelező, annak nem kell a forgalomban részvételkor a kerékpáron lenniük.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.07.26. 21:08:59

@Mikrobi: Láttam én már kilopott lámpájú prémium kategóriás autókat.
Semmi mást nem bántottak az autón, csak szakszerűen kiszerelték a darabja 300 ezres xenon lámpákat...
Kerékpárnál legalább megvan a lehetőség, hogy könnyen, gyorsan levehesd.

Egyébként meg bármikor jöhet menetközben olyan helyzet, hogy kell az a lámpa.

Ja, azt meg sem említem, hogy autóval lámpa nélkül még parkolni is tilos közterületen...

cso zsi 2013.07.26. 21:11:21

@Mikrobi: Miért? Hogy lehessen egy csomó környezetszennyező, elemes vackot gyártani, eladni. A többség tényleg vacak, mert nem 150, de 15 méterről sem feltétlenül látható.
Ezek útmegvilágításra is alkalmatlanok. A képen látható első lámpa 30 méterig elvilágított dinamóval, és 6 voltos égővel. Azaz láttad a gödröt az úton, vagy a részegen fetrengő bringástársat, és a szembejövő jármű vezetője is messziről látta a fényét.

2013.07.26. 23:06:28

@cso zsi: arra gondoltál már, hogy ha meg kell állnod egy kereszteződésben az antik dinamós csodáddal, hány méterre fogsz ellátszódni? csak azt ne mondd, hogy arra való a prizma, mert akkor a hátsó lámpa teljesen felesleges lenne!

cso zsi 2013.07.26. 23:09:29

@wowww: Már negyven éve is ismertek voltak az olyan vicces dolgok, mint az akkumulátor, és az álló helyzetben továbbra is világító lámpák.

olcso 2013.07.26. 23:27:32

@cso zsi: Fura, hogy mindenki megtanult elindulni és mindenki minden gépjárművel legyorsulja a bicajost ....legalább is itt.
Aztán, hogy miért van, hogy az utcán még nem találkoztam ilyennel, nem tudom...

2013.07.27. 07:22:44

@cso zsi: én a fotódon nem azt látom, ne beszélj félre!
amúgy az akku mióta környezetbarát?

cso zsi 2013.07.27. 11:03:10

@wowww: Ne terelj. Igen, valóban a fotón csak egy frissen kibontott, ám 30-40 éves lámpaszett látható.
Manapság is van agyba épített dinamó, és vezetékkel kapcsolódik a világítótesthez.

Az akku önmagában nem környezetkímélő, de sokkal környezetkímélőbb, mint az elemek, a felhasználás módja miatt.
Ez persze igaz a leszerelhető lámpák esetében is, hiszen azokba is tehetünk akksit.
A gáz a csak elemes/akksis használattal, hogy egy idő után lemerül, ami általában használat közben derül ki.

@olcso: Nem tudom, merre jársz, és kikkel találkozol, engem (és jópár autóstársamat) megtanítottak vezetni.

olcso 2013.07.27. 12:53:11

@cso zsi: Elsősorban Budapestre gondoltam, mert ott van nagyon sok lámpa. Megint csak azt tudom mondani, hogy elhiszem, hogy te erre képes vagy, hiszen nem ismerlek. De a 99% tuti nem olyan pro mint te. Arról nem is beszélve, hogy a második autó mire elindul... Szóval max az első, ha pro, akkor megelőz pár méteren, de általában ez olyan 30 szokott lenni.

Aki pedig a 100+ lóerős marhaságokkal jön, azzal nem érdemes beszélgetni.

cso zsi 2013.07.27. 13:51:58

@olcso: Ugye, arról beszélünk, hogy nagyjából egyvonalban (tehát a motoros, és a bringás általában a stopvonal után és/vagy a zebrán áll) állóról indulunk, zöld jelzésnél?
A Nagykörúton, amikor zöldre vált a lámpa, a bringás már a kereszteződés túloldalán, pont a leszűkült úttestű megálló elején van, így akik utolérik, azok ott araszolhatnak mögötte. Nem a gyorsulása miatt, hanem mert átvergődött a gyalogok között, majd megúszta az oldalirányú kanyarodósávból jövőket is.
Igen, rengetegen bénáznak az elindulással. A magam "profizmusát" is kenhetem a hajamra pl. Amszterdamban, ahol nincs piros-sárga (anno úgy okítottak minket, hogy piros-sárgában egyesbe rakom), hanem a piros után egyszercsak kizöldül.
Bár egy hét alatt a bejárt utakon ott is ki lehetett ismerni a lámpaváltásokat.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.07.27. 14:05:37

@grid: jött már belém bringaúton bebaszott bácsika aki nem tudott egyenesen menni. Jó, nyilván az nem egy fröccsöt ivott, de ezt meg egyénenként kellene lebontani akkor...

olcso 2013.07.27. 16:54:23

@cso zsi: Igen, arról beszélünk. De a biciklis a piros-sárgánál nem sebességbe teszi, hanem rálép a pedálra és lehet, hogy még a zöld előtt gurulni kezd. Szerintem viszont a legnagyobb ok az, hogy a kocsiban beszélgetés, rádió, klímagombok minden van, míg a bicajos a lámpát nézi. Én néha azt szoktam, hogy hátrébbról indulok, előbb, mint az autósok és akkor még nagyobb lesz az előnyöm.

cso zsi 2013.07.27. 18:42:20

@olcso: Tudom, milyen gombok vannak az autóban, de ugye nem akarod azt mondani, hogy minden autós a körúton 100 méterenként átvált slágerről danubiusra, hidegebbet akar, tükröt tekerget, ablakot emel, lehúzza a kabriótetőt.
Ez közlekedés, nem játszótér.

olcso 2013.07.27. 20:14:20

@cso zsi: Igen, igazad van, de ha valamit akar, általában pirosnál szívesebben intézi, mint menet közben. Igazából csak példákat mondtam. Arra gondoltam, hogy több figyelemerterelő dolog van az autóban, mint bicajon

cso zsi 2013.07.30. 12:46:53

@wowww: Hogy mi?
Értelmezés, olvasás megy?
Ha egy lámpa fénye megvilágít valamit, akkor a lámpa + tárgy távolsága + visszaverődési út hossza a szemig (ez kb egyenlő a lámpa helyzetével egy kerékpár esetében), tehát az 60 méteres fényút, értelmezhető képpel.
Ez lesz pl a megvilágított úttest.
Ezt az izzók, és a nagyfényerejű ledek képesek teljesíteni.

Ettől még a kerékpáros lámpája sokkal messzebbről látszik, ha normális mennyiségű, és erejű fény távozik belőle.

kerekparosmiskolc.net/uton-bringaval/a-kerekparos-lathatosaga/

"1. Aktív láthatóság
1.1. Világítás előre és hátulra

De milyen lámpát érdemes venni, használni?

Ez függ a bicajozási szokásaidtól is. Ha csak lakott területen, jó minőségű közvilágítással ellátott útvonalakon tekersz, viszonylag szerényebb fényerejű lámpák is megteszik (a rendelet azt követeli meg, hogy tiszta időben 150 m-ről legyen látható). Ha kivilágítatlan részeken, vagy lakott területen kívül is rakod, esetleg terepre is kimerészkedsz, akkor már nemcsak arra kell gondolnod, hogy téged lássanak, hanem, hogy te is lásd az utat, a rád váró akadályokat – ilyen célra érdemes elöl nagy fényerejű, legalább 20 luxos fényszórót használni. A fényerő mellett a lámpa szórása is fontos: minél nagyobb szögben teríti a fényt, annál jobb."
"a KRESZ 2012. évi módosítása után is érvényben maradtak a fenti szabályok (ez azt is jelenti, hogy a rendőr jogszerűen büntetheti megszegésüket), azonban a KRESZ módosítása az éjszaka, vagy korlátozott látási viszonyok között kerékpárral történő közlekedés feltételeként elöl-hátul egyaránt megengedi a villogó fény használatát, illetve, azt is, hogy a lámpa a kerékpár helyett a kerékpároson legyen elhelyezve."
"1.2. Kiegészítő világítás

Fejlámpák, sisaklámpák

Nem a jogszabályban meghatározott magasságban vannak. Előnyük, hogy fényüket fejed mozgatásával irányítani tudod. A profi fejlámpák igazából terepen előnyösek, akkumulátoros változataik csaknem olyan fényerő kibocsátására képesek, mint az autók lámpája, igaz, áruk igen borsos, vetekszik egy egyszerűbb kerékpáréval.

A LED-es sisaklámpák alkalmasak a világítás kiegészítésére, de a közúti közlekedésben nem pótolják a megfelelő lámpákat.

Villogó kar- és testpántok

Általában gyenge fényerejű LED-ek, amelyek nem pótolják a megfelelő fényerejű lámpákat. Alkalmazásuk tulajdonképpen szabálytalan is."

"1.3. Energia-ellátás
Korábban az elemes rendszerű világítások kétségtelen előnye volt az állófény, azaz, hogy a kerékpár álló helyzetében (pl. piros lámpa előtt várakozva) is működtek, ma már azonban a dinamós, agydinamós rendszerekhez is kaphatók állófényes lámpák, így ez az előny elenyészett."

törzsmókus 2013.09.17. 00:06:44

@fighting: csak a rend kedvéért, mert úgy látom, senki se tett helyre.
szóval légy szíves leszállni a magas lóról, és ne próbálj kioktatni KRESZből úgy, hogy magad sem ismered.
a zebrán ugyanis _nem kell tolni_ a kerékpárt.

...vagy mégis? :D szegedbicaj.blog.hu/2011/08/15/szallj_ki_es_told_at_a_zebran_az_autodat

az ittas kerékpározásra sincs már zéró tolerancia, ennek is jobban teszed, ha utánaolvasol.

utálkozás helyett inkább legyél kedves, hidd el, többen fognak szeretni ;P
süti beállítások módosítása