Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Kerékpározás is lehet tananyag az iskolákban

2013.03.21. 17:12 - kirk kapitány

Késik a kerettantervek akkreditációja, de ha lefogadják, heti egy órában kerékpározást is lehet majd oktatni az általános iskolákban. Az intézmények a szabadon tervezhető órakeret terhére vezethetik be a Bejárható Magyarország tanterv mellett megjelenő speciális – bringás, lovas, kajakos, vitorlás – tanterveket.

Eredetileg március elejére várták a szakemberek a kerettantervi rendelet módosítását, amely több új kerettantervet is választhatóvá tenne az iskolák számára. Az Index információi szerint csak az akkreditáció lassúsága az oka, hogy hivatalosan eddig még nem került pecsét a többi között a bringás tantervre sem.

Az Oktatási Hivatal honlapján megjelent írás szerint a mindennapos testnevelés bevezetése és a NAT-ban megfogalmazott fejlesztési irányok adnak lehetőséget az iskoláknak arra, hogy újabb hasznos tartalmakat vegyenek fel a tanórák közé.

A szabadon választható kerettantervek között a fő programot Bejárható Magyarország néven tervezik bevezetni. A túrázást, a természetben való mozgást népszerűsítő, országismeretet és a turizmus- és a gazdaság-fejlesztést kombináló tantervet úgy találták ki, hogy ne csak tanórai keretek között legyen felhasználható, hanem szakkörben, szabadidős tevékenységként is. A tanterv összeszedett tematikája alapján felépíthető egy egész éves komplett program.

A Bejárható Magyarország mellett jelenhet meg a kerékpáros ismeretek oktatása is, ami, ha elfogadják, ősztől BrigaAkadémia tantárgyként kerülhet a közoktatásba.

A heti egy kerékpáros óra a 3.-4. vagy az 5.-6. osztályos gyerekek órarendjét színesítheti majd.

A kétéves tanmenet része, hogy a diákok megalapozhassák KRESZ-ismereteiket, és fogalmuk legyen a kerékpárokkal kapcsolatos technikai kérdésekről. Nagyobb teret kap majd bringás ügyességi feladatok, forgalmi helyzetek, irányjelzés, kanyarodás témaköre, és a túraismeretek, térképolvasás, erdőben való viselkedés is külön terület lesz.

Címkék: oktatás iskola

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr205161121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.21. 17:37:50

És honnan lesz kerékpár? Kötelezik a szülőket a beszerzésre? Vagy csak elméleti oktatásra gondoltak a kedves illetékesek?

hazug fidesznyik (törölt) 2013.03.21. 17:54:00

Nagyon jó lenne a gyerekeket arra tanítani, hogy betartsák a szabályokat. Ugye, otthon ezt nem igazán tudják megtanulni, mert a retardált bringás szülők nincsenek abban a helyzetben, hogy oktathassanak (ők sem gyakorolják a jogkövető magatartást). Helyette inkább leviszik a dögöt szaratni és elszívnak egy cigarettát (a csikket meg eldobják, úgy mint az autósok menet közben).

Martian (törölt) 2013.03.21. 18:02:59

@hazug fidesznyik: nemcsak megtanítani kéne a szabályokat, hanem gyakorlati alkalmazásban megmutatni a jelentőségüket... ha csak elméleti oktatást kapnak, úgy közlekednek, mint a szüleik (akár gyalog, bringával vagy autóval): jórészt ismerik a szabályokat, de időnként nagy ívben tesznek rá.
Pl. nem kanyarodásKOR kell irányváltást jelezni, hanem ELŐTTE a szándékot.

Forever Kiss 2013.03.21. 18:24:44

Zseniális! Orrtúrás is lesz fakultatív tananyag?

PiBá 2013.03.21. 18:47:30

Nagyon időszerű!
Sajnos a bicajosok jelentős részének fogalma sincs a Kreszről. Pl. ma reggel fodulok be egy utcába,bicikli útnak híre-hamva és a bicajos úgy gondolta, hogy a zebrán elsőbbsége volt. Röpke hangjelzés, aztán meg nézet "bután", hogy vajon mit akarhatok. Rosszabb ütemű találkozásnál kissé összetöri magát és még ő a hibás is ...

Don Quixote de la Ferko 2013.03.21. 18:48:18

Jól hangzik.

Ezek szerint még 5-10 év, és kikerül az utakra egy minimális számú kerekező csapat, amelyik legalább alapszinten tisztában van a kerékpáros közlekedés szabályaival.

Addig meg marad a jól megszokott kétkerekű ámokfutás.

Éljen.

czjanos 2013.03.21. 18:54:31

Nem a kerékpározást kell oktatni, hanem az alapvető közlekedési szabályokat. Számtalan óvodában van mini KRESZ-park, ahol a gyerekeket már megismertetik ezekkel a szabályokkal.

czjanos 2013.03.21. 18:56:32

@PiBá: a zebrán a kerékpárját áttolónak elsőbbsége van, pont úgy, mint a zebrán áthaladó gyalogosnak. A zebrát meg kell tanulni tiszteletben tartani!

harvy666 2013.03.21. 19:01:10

@czjanos: gondolom megállás, körbenézés és leszállás nélkül akart áttekerni nyilván a biciklijét toló ember gyalogosnak számít

Medgar 2013.03.21. 19:17:40

@czjanos: Látom csak írni tudsz, olvasni nem :-(

PiBá 2013.03.21. 19:26:21

@czjanos: Nem mondtam, hogy tolta. Ült a bicajon és tekert elég tempósan. Ha tolta volna, akkor (!) elsőbsége lett volna.

Gera 2013.03.21. 19:32:06

@PiBá: Az a baj, hogy mivel az autósok jelentős része is hülye a kreszhez, vannak egy csomóan, akik erősítik a biciklisekben ezt a dolgot azzal, hogy megállnak nekik, mintha elsőbbségük lenne. Én minden gyalogosnak megállok a zebránál, de a bicikliseknek szándékosan nem, ne miattam vasalják ki szerencsétlent a következő zebránál.

Nanenáné 2013.03.21. 19:40:04

@Gera: Inkább kivasalod te magad!!! Nagyon okos!
Én elengedem a puhatestűeket. Mégiscsak ők a sérülékenyek, és én tudok rájuk vigyázni.

PiBá 2013.03.21. 19:46:40

@Gera: Próbálom az autó mozgásával is sugallni, hogy nincs ám ott elsőbséged. Persze a bicajosok jó részének erről fogalma sincs és nem is fogják fel, miről van szó, de a középső ujjuk mutogatásában meglepően nagy hányaduk nagyon ügyes.

PiBá 2013.03.21. 19:47:58

@Nanenáné: Akkor gondolom, a gyalogosoknak is előzékenyen megállsz, amikor a pirosban kolbászolnak át előtted ...

Gera 2013.03.21. 20:15:48

@Nanenáné: Hülyeség. Én azért nem engedem el, mert vigyázok rá. Minél többen engedik el, annál esélyesebb, hogy aztán 30-cal a semmiből előtűnve akarja az illető a zebrákat leküzdeni, amit nem lehet kivédeni sehogy. Nem geciségből nincs elsőbbségük a zebránál, hanem mert sokkal gyorsabban mozognak a gyalogosoknál.

olcso 2013.03.21. 23:53:18

@hazug fidesznyik:
Milyen egy retardált bringás szülő??

olcso 2013.03.22. 00:01:41

@Don Quixote de la Ferko:
megjegyezném, hogy a bringások jelentős részének van jogsija és autója, így nem csak alapszinten ismerik a KRESZ-t. Legalább annyira ismerik, mint az autósok.

Don Quixote de la Ferko 2013.03.22. 08:54:27

@olcso:

Megjegyezném, hogy a bringások jelentős része (úgy 90%) láthatóan nincs tisztában a reá vonatkozó KRESZ szabályokkal.

Heteken belül tapasztalhatod, kirajzanak a nyári tekerődroidok.

Don Quixote de la Ferko 2013.03.22. 08:56:53

@Gera:

Egyetértek. Minél több autós engedi el a szabálytalankodó bringást, annál jobban beléjük ivódik, hogy nekik mindent szabad. Áttételesen pont az ilyen engedékeny autós az, aki az esetlegesen egy későbbi balesetét okozza.

olcso 2013.03.22. 09:04:18

@Don Quixote de la Ferko:
Az, hogy nem tartják be a KRESZ-t, még nem jelenti azt, hogy nem is ismerik. Mondhatnánk akkor azt is, hogy az autósok 90%-ának sincs fogalma róla.

Szputya 2013.03.22. 09:59:56

Rózsika munkájában tehát vannak értékelhető momentumok is. :) A KRESZ-oktatás fontos lenne, minden szinten...

.zsoltt. 2013.03.22. 10:30:36

Használható tudást az iskolából? Mi ez kérem, valami szürreális lázálom? No kérem maradjunk csak szépen az osztópároknál, a többszörösnél, kombinatorikánál, törtek osztásánál, stb. Lássuk be ezek ebben a korban sokkal fontosabbak mint élve eljutni az iskoláig. A hülye szülő úgy is elviszi a kölykét autóval a 3 km-re levő iskolába. Meg érte is megy. Elég ha neki van jogosítványa, egyszer tanult is érte egy egész hetet 20 évvel ezelőtt, de a mai napig élete legnagyobb büszkesége, mint a kommentek nagy részéből is kitűnik. Nagyon időszerű a kreszt megreformálni és az embereket beletenni, mert totál beteg ez a felfogás, hogy aki nem ölt magára másfél tonna vasat az ne is menjen az úttestre. Több sáv esetén pedig szülessen az út túlodalára, mert nincs az az Isten hogy megálljon bárki. A zebra megközelítéséről meg annyit hogy úgy hajts felé hogy meg tudj állni. A legtöbb akkor sem áll meg ha az úttest felén állok GYALOG. Ugyan kérem hagyjuk már ezt a mutogatást kedves barátaim. Sokkal kevesebb szabály és sokkal több józan ész, tisztelet és udvariasság. Ennyi a titok. Végül úgy járunk az agyonszabályozott életünkkel mint az amcsik amikor a mikrosütőre felmatricázták hogy papagájt ne száríts benne. butaság.

KergeK@csa 2013.03.22. 10:36:34

@olcso: Ismételheted sokszor, ha valaki nem akar hinni, még a tényeknek sem, akkor úgy sem fog, ha felírod az égre. :)

Az emberek szarnak a Kresz-re. Pont.
Amennyire éppen megtehetik.
Ha nincs traffipax, akkor leszarjuk a sebességkorlátozást.
Ha nincs lámpa, akkor nem engedjük át a gyalogost.
Ha nincs rendőr, akkor átfutunk a piroson.
Ha nincs rendőr, akkor átgurulunk a piroson.
Ha nincs lámpa, nem adjuk meg a jobbkezet.
Ha nincs lopóautó, akkor szabálytalanul parkolunk.

Mind igaz. Rengetegen szarják le a szabályokat, amennyire megtehetik, teljesen függetlenül attól, hogy gyalog/biciklivel/autóval/kisbusszal/kamionnal közlekedik-e éppen az ember.

Aki meg ezt kihegyezi bármelyik csoportra ("AZOK szabálytalanok"), és nem látja be, hogy minden csoport ezt csinálja, az vak és/vagy hülye. :)

KergeK@csa 2013.03.22. 10:38:59

Amúgy meg a KRESZ-t be kéne rakni az iskolai tanrendbe (nyilván a gyerekekre elsősorban a gyalogos és biciklis része vonatkozik), és aztán be is tartatni azt.
Lenne dolga az oktatásnak és a rendőrségnek is.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.22. 10:43:14

@KergeK@csa: rendőrségnek így is lenne elég dolga! De állítólag pénz nincs rá.

.zsoltt. 2013.03.22. 10:44:21

@KergeK@csa: Így-így. Két dolgot tennék a listádhoz ha megengeded.
1. Ha nincs rendőr takony részegen is autóba ülünk.
2. Minél több szabályt alkotunk, annál kevesebbet lehet betartani.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.22. 10:52:29

@.zsoltt.: nem szeretnék belemenni egy versenybe, hogy ki tud többet szabálytalankodni, de például biciklire akkor is felül a sporttárs seggrészegen, ha ott a rendőr. És jó eséllyel a rendőr nem foglalkozik vele.
De úgy általánosságban igaz: egy gyalogosnak, biciklisnek vagy mopedesnek sokkal kevésbé kell tartania a felelősségre vonástól, mint egy autósnak vagy motorosnak. Már csak ebből következően is valószínűbb, hogy ezek többször sértik meg a KRESZ-t.

.zsoltt. 2013.03.22. 10:59:43

@proxy user: Légy őszinte. Ha én seggrészegen kerékpárral elvágódok az Andrássyn, szerzek az arra vezetőknek egy nevetésben gazdag fél órát. Ha egy autóvezető alszik el el a volánnál az súlyos emberi életbe, anyagi kárba is kerülhet. Azért nem érdemes összehasonlítani a kettőt, mert nincsenek egy ligában. Ezt a statisztikák is igazolják, kár lenne az ellenkezőjét állítani. Általánosságban elmondható hogy a kerékpáros és a mopedes nagyságrendekkel kisebb veszélyfaktor.

.zsoltt. 2013.03.22. 11:03:42

Nem is értem a háborgó kommenteket. Évek óta csak bringával közlekedek. Próbálok kiszámítható és biztonságos lenni. Az autóval közlekedők 98%-a baromi jó fej. Sokkal normálisabbak velem ha bringával vagyok, mint mikor gyalog vagyok. Ha a gyerekek csak annyit tudnának amit én, és úgy közlekednének már megérné. Mindenkinek. (nincs jogsim azért példálózok a saját tudásommal)

.zsoltt. 2013.03.22. 11:04:50

Vagy inkább ezesetben tudatlanságommal.

Don Quixote de la Ferko 2013.03.22. 11:15:49

@olcso:

Ez igaz. Csak ne feledd el azt az apróságot, hogy a puhatestűeket semmi nem védi, csak a tudatlan nagy arcuk, és ebből kifolyólag ha szabálytalankodik, baromira nem tud érdekelni, ha a nagy arca és a flaszter térben és időben összetalálkozik.
KergeRéce megfogalmazta a nagy magyar valóságot.
Ez van. A bringás ne tőlem várja el, hogy vigyázzak rá, vigyázzon saját magára, ha hülye hozzá, akkor meg legyen boldog az arc-flaszter viszonylatával, engem nem tud meghatni a bánata.

olcso 2013.03.22. 11:23:15

@Don Quixote de la Ferko:
Ilyen tapasztalt vagy bringásgázolásban?? Ez esetben gyanítom, hogy benned van a hiba.
A közlekedés az A-ból B-be eljutásról szól, nem pedig arról, hogy az erősebb kivasalja a gyengébbet. Te sem örülnél, ha kamionnal tarolnák az autód.

Don Quixote de la Ferko 2013.03.22. 12:26:27

@olcso:
Védtem már meg bringás életét, mert félrerántottam a kormányt, amikor elém vágott. A duda nem tetszett neki, fel sem fogta igazából, mekkora barom volt.
Kevered a dolgokat. A közlekedés valóban két pont összekötése, de ha a gyengébb fél ezt úgy fogja fel, hogy neki mindent szabad, és vigyázzon a másik rá, akkor jönnek a meglepetések. Ami, mint mondtam, nem probléma, ha buta volt és tudatlan, akkor viselje a következményeit.
Nem kekeckedem kamionnal. Ez ennyire egyszerű.

olcso 2013.03.22. 12:38:20

@Don Quixote de la Ferko:
Miben nyilvánul meg, hogy fölfogja-e, hogy szabálytalan volt??
Ebből hol következik, hogy a bringások buták és tudatlanok??

nossss 2013.03.22. 12:46:37

Valaki emlékszik még, hogy miről szólt a cikk???
Mert azt veszem észre, hogy az első pár hozzászólás kapcsolódott a témához, azóta pedig autós vs. kerékpáros szócsata zajlik.

KergeK@csa 2013.03.22. 13:17:09

@proxy user: Ebben az érvelésükben van egy kis furcsaság. Azért nem tudnak kvázi pénzt beszedni, mert nincs rá pénz.
Ha felveszel két rendőrt, és még nagyon jól is fizeted őket, akkor mondjuk kerülnek 700k forintjába a rendőrségnek. Ehhez egy hónapban kettejüknek 23 darab 30 ezres (direkt mondok ilyet alacsony büntetési tételt) büntetést kell kiosztaniuk. Naponta egyet.
Ha ezt nem képesek megtenni, akkor oszlassuk fel a rendőrséget, mert ha valaki fél órát van közterületen, az alatt lát vagy 5-6 szabálytalankodó embert. Zebrán át nem engedés, piros lámpa, sebességtúllépés, buszsávozás, csak győzd összeszámolni.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.22. 13:46:41

@KergeK@csa: nem. Azért nincs lehetőségük a lakótelepen járőrözni, mert nincs rá pénzük. Legalábbis erre hivatkoztak legutóbb.

Don Quixote de la Ferko 2013.03.22. 16:46:52

@olcso:

Elég egyszerű.
A dudálásra zsigerből visszamutogató és anyázó vázdroidoknak lila fingjuk nincs arról, hogy szabálytalankodtak. Azért van valami diszkrét bája, amikor a neki állított STOP táblát leszaró, a zebrán áttekerő láthatóan a KRESZ legelemibb szabályaival tisztában nem lévő vázdroid lepattan a bringáról, amikor átér (előtte eszébe nem jutott, akkor szó nélkül átengedem), és elkezd anyázni, hogy miért dudáltam rá.

Szerinted ez nem elég bizonyíték arra, hogy buta és tudatlan?

olcso 2013.03.22. 18:06:46

@Don Quixote de la Ferko:
Miért is dudáltál rá?? Minden kommentedben a bringásokra dudálásaidról mesélsz és mint tudjuk a KRESZ-ben a dudára is vonatkoznak szabályok. A "puhatestűeket" viszont nagyon meg tudja ilyeszteni a random duda.
Én még egy bicajosra sem dudáltam rá, mégsem ütöttem el őket.
Ha pl. az autót minden villamossínen tolni kéne, akkor dudálnál-e ha valaki nem tolná??

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.23. 23:26:22

@.zsoltt.:

Ha kerékpárral seggrészegen nem mérsz fel egy helyzetet, akkor ugyanúgy tudsz több emberrel végezni, mint az autós. Csak egy zebra kell hozzá. Esetleg egy olyan autós, aki nem akar elütni, és elkapja a kormányt.

Mon3 2013.04.01. 01:04:14

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igazad va,. Ha seggrészegen a kerékpároddal figyelmetlenül úgy löksz meg egy adag dúsított uránt, hogy egy másik adag uránhoz csapódik, és ezzel létrejön a kritikus tömeg, akkor kurva sok embert tudsz megölni. Tehát véletlenül se ülj részegen kerékpárra, hiszen a kerekesek gyilkolják az emberket, és nem az autósok...

GG81 2013.04.12. 11:26:32

@KergeK@csa: azt felejted el, hogy az autó tulajdonosa mindezekért akár utólag is (videófelvétel alapján) büntethető, tehát nem szok gyakran ilyet csinálni, mert van következménye, van felelőssége, azonosítható!

ha átcsúszik a piroson, jön a 100e-es csekk, ha rossz helyen áll a szélvédőjén ott lesz a közteres feljelentés vagy csak a térfigyelő kamera alapján küldik ki neki a monitorokat kényelmesen ülve nézve, ha mégrosszabb helyen akkor a kocsija hűlt helyét találja (a'la 3. kerület), ha gyorshajt akár a 30-as táblánál is lefotózzák és vasmegyéből kap levelet.

mit tudsz felhozni a biciGlisek hasonló felelősségtudatra szoktatására, ha nem kapják el ott őket helyben az még csak jobban erősíti benne, hogy bármit megtehet ebben a számukra csodás teljesen következmények nélküli világban!

ha ezt nem vagy képes felfogni, akkor inkább te vagy az elvakult (hüJe)

olcso 2013.04.13. 23:02:33

@GG81: Te pedig azt felejtetted el, hogy a bringásoknak sokkal kevesebb a lehetőségük szabályosan hatékonyan közlekedni. Nézd meg a kiskörúton hány biciklis megy a járdán, vagy akadályozza az autókat (max, ha egymást előzik, esetleg átcsorognak a lámpán)
Az úgy könnyű, hogy ahol nincs biciklisáv, de van 3 autóssáv, ott szidjuk a bicajost, hogy akadályoz, meg kerülgeti a dugóban az autókat...
Tehát azt lehetne fölhozni, hogy ha építenének utakat nekik, akkor lehetőségük lenne megfelelően közlekedni.

GG81 2013.04.16. 09:23:33

@olcso: ahol van építve út (és KÖTELEZŐ) sem használják, nos akkor mégiscsak a biciGlis fejekben lenne a hiba, lásd Árpád híd! az úttestre kerékpárral behajtani tilos, mindkét irányból jól értelmezhető táblákkal egyértelműsítve!

az a baj, hogy rosszul tudod előzéskor sem hagyhatja el a zárt kerékpársávot a kedves biciGLis. ugye a táblát kéne itt is felismerni melyik mit jelent.

hatékony közlekedés!? tehát a pirosnál megállni sem hatékony!? ne nevettess már! meg fixis szarral egyhelyben tekerni, mert haladni azzal max. 20-25-tel tudnak kényelmesen a megaPro-k, persze, amit így vesztenek behozzák azzal, hogy nem állnak meg sehol... vagy egy billencs kerekei alatt végleg, hajrá!

olcso 2013.04.16. 11:16:33

@GG81: Nem azt mondtam, hogy elhagyhatja a sávot előzéskor, hanem, hogy elhagyja, mert nem fér el. Továbbá nem azt mondtam, hogy az a helyes, ha nem állok meg a pirosnál, hanem, hogy ez előfordul a kiskörúton. Bár sok esetben tényleg semmi gond nincs azzal, ha stop táblának veszik a pirosat a bicajosok (pl jobbra kis íveben, vagy ott, ahol csak zebra van és nincs keresztező út).

Hatékony közlekedésnél pedig arra gondoltam, hogy ha járdán vezetett a bicikliút, sokszor gyalogosok is mennek és hullámos is, az nem hatékony és még veszélyes is.

matijasz 2013.04.16. 12:24:33

@GG81: ha a kerékpársáv éppen szaggatott vonallal elválasztott,akkor mitől zárt???Vagy hogyan gondolod;a kerékpársávon hatékonyan és szabályosan parkoló autót repülje át a biciklis?
Korareggelente 55-nél szoktam leszakadni a Bajcsyn a kocsisorról,én vagyok a leglassabb,ennyit a szabálykövető autóstársadalomról.
Az miért nem zavar,amikor az autós sunyi,hazug módon,még zöld az,még átfértem tudatban ringatva magát okoz életveszélyes helyzeteket,s tesz úgy,mintha szabályos lett volna.Ahogy te is hazudod,átcsúszott.Tehát nemcsak szabálytalankodik,aljas is.Vagy a körúton a kocsi felét tudja csak szabályosan leparkolni,a másik fele meg belóg a külső sávba,akadályozva ezzel a forgalmat.Ám emberünk nyugodt lelkiismerettel elmegy,bedob a parkolóórába,jelezve ezzel szabályosságra való törekvését.Tehát ekkor is sunyi módon hazudik.Aztán slusszkulcsát lóbálva simán átvánszorog a piros lámpán,és köp egyet a kocsik felé,ha valamelyik rápöccinti a dudát.Soroljam még?
Vedd már észre,az emberek,s köztük az autósok 90%-a következmények nélkül szabályokat sért naponta többször,úgyhogy tényleg butaság egy csoportot megcélozni,és fröcsögni minduntalan,miközben mindenhol halomra áll a szennyes.
Tehát először otthon illene elsöprögetni a szemetet,és azután követelni tiszta utcát mástól.

GG81 2013.04.17. 13:08:43

@olcso: tényleg hullámos út... ment a sírás, hogy a Megyeri hídon milyen lett már a bringaút... nos legutóbb már a hivatalos 100km/h-val volt szerencsém Buda irányából átautózni rajta és meglehet, hogy ennél a sebességnél, de autóval is hullámvasút az útpálya!

GG81 2013.04.17. 13:47:43

@matijasz: otthon? bringázom is rendszeresen. mindkét járművem használva figyelem a közlekedés összes résztvevőjét. sőt gyalog is...

kresz! attól, hogy szaggatott nem lesz nyitott, figyeld csak táblád, meg az elválasztó színét az a tutti. a szaggatás legtöbbször az autóknak szól, hogy beparkoljanak a padkán túlra a járdán kijelölt helyekre (pl. Fóti út), vagy épp kereszteződésnél...
a kikerüléskor átléphető a záróvonal, az előzés nem kikerülés.

55!? városban? szóval kinek is a házatája? honnan tudod, hogy annyi? vagy ilyenkor tudod, de amikor a bringagyalogon tepersz 30-cal az nem is annyi csak a cimbiknek vagánykodni!?

szerinted az, szerintem meg ugyanúgy kellene a kedves bringástársadalomra is egy pacific blue, egy kiépített következményrendszer (hatékony motoros és bringás egységek)! az autósokra már bőven kiépült az infra, főleg a jogszabályok teremtette lehetőségek, az utólagos szobamelegből végezhető kamerás megoldások.
elhiszem, hogy nem tetszene a többségnek (és neked sem), felőlem és még sok rendet szerető ember szerint viszont jöhetnek.

k_attila78 2013.04.17. 15:11:16

Magyarország: nagy autó=nagy hatalom --> visszaélés, agresszió

Normális ország: nagy autó=nagy felelősség --> óvatosság, tolerancia

olcso 2013.04.17. 16:00:34

@GG81: Akkor az a sok "rendet szerető" ember tartsa is el anyagilag azt a különítményt, aminek a feladata, hogy bámulja a piros lámpát, vagy a járdát...

GG81 2013.04.17. 16:04:42

Magyarország: bicikli=felelősségtudat hiánya --> ön- és közveszély okozás, kresz analfabétának tettetés

Normális ország: bicikli=felelősségtudat --> szabálykövetés, együttműködő részvétel a forgalomban

k_attila78 2013.04.17. 16:22:22

Magyarország: közlekedési eszköz fasizmus --> okos autósok, hülye biciklisek (aki mindkettőt használja az okos vagy hülye?)

Normális ország: közlekedők (okos is meg a hülye is mindegy hogy mi a közlekedési eszköz)

matijasz 2013.04.18. 18:28:12

@GG81: nem tudom,honnan veszed,de én nem írtam,hogy biciklizem.Az 55-öt autóval értsd,nem kell egyből a bringást keresni a veled egyet nem értő véleményben.Viszont az nem okoz csalódást,hogy számodra a 30 km/h kerékpárral űrteljesítmény,mert ez is csak szűklátókörűségedet bizonyítja.Ez nem baj,csak ilyen gúnyolódásod a fogatlan oroszlán harapásával egyenértékű.
Amennyiben igazad van,akkor záróvonalon-kívüli szaggatott jelzést kéne látnom,mert én úgy tudom,hogy a szaggatott mindkét irányból átléphető.Talán buszsávok mellett látsz ilyen záróvonalas megoldást kanyarodás előkészítéséhez,de nem ez a vita tárgya.

GG81 2013.04.21. 17:30:44

@matijasz: meg kellett néznem a címsort, bakker és ez tényleg nem az autozz.blog. írkálsz itt offos dolgokról. te beszélsz itt fogakról, amikor te nem tudsz egyértelműen fogalmazni! :-D
nah, és pont azért szaggatott, hogy a parkolóhelyről ki is tudjanak állni... a kerékpársáv milyenségéről az információt, keresd a sávok kiosztását jelölő táblán. ugyanis a tábla a lényeg, a felfestés lekophat, hó/kosz lepheti...
süti beállítások módosítása