Újabb, közel tíz kilométer hosszú kerékpáros főútvonal terveit véleményezhetik a civilek, miután a Transport of London a napokban fejezi be a brit főváros ötödik „bike highway”-jének konzultációját. A korábban elkészült utakon becsúszott néhány balesetveszélyes rész, ezért döntettek úgy, hogy a munkálatok megkezdése előtt kikérik a későbbi használók véleményét.
Január 11-én fejeződik be a londoni tömegközlekedési vállalat által szervezett konzultáció az ötödik Barclays Cycle Superhighway terveiről.
A Victoria állomás és a New Cross Gate közötti 9,3 kilométeres biciklisztrádát az idén fogják átadni, de a megépítésénél figyelembe veszik a konzultáció során felmerült észrevételeket is.
A kerékpáros főút több mint ötven útkereszteződésen halad át, és a Temzét is átszeli Vauxhall-hídon. A kerékpárosok biztonságát ezért számos közlekedéstechnikai megoldással próbálják növelni. A hídnál például előbb indulhatnak majd a biciklisek, mint az autósok, és több helyen megtiltják a veszélyt okozó kanyarodást teher- és személyautóknak. Átrendezik az utak sávrendszerét is, hogy több hely jusson a kerékpároknak és a buszoknak.
A kékkel felfestett kerékpáros sztráda másfél méter széles lesz.
A konzultációra azért van szükség, mert a korábbi négy highway tervezése nem mindenütt sikerült igazán jól. Számos kritika érte például a Kelet-Londonban 2011 nyarán átadott 2. szakaszt. Az egyik körforgalom átvezetésénél röviddel a megnyitás után két halálos gázolás történt, ezért jelentősen módosítani kellett a nyomvonalat.
A kritikák másik, nem alaptalan része, azt veti a kerékpáros infrastruktúra bővítését forszírozó főpolgármester és a tervezők szemére, hogy a superhighway hasznossága és népszerűsége ellenére meglehetősen fellengzős megnevezés, hiszen a felfestett nyomvonalak csak néhol szélesednek ki egy teljes autóssávnyira, a legtöbb helyen viszonylag szűkös, egy-másfél méteres közlekedési lehetőséget biztosítanak.
A rendszer, amelyet Boris Johnson főpolgármester általában forradalmi újításként propagál, csillagszerű összeköttetést alakít majd ki a City és a külső városrészek között. 2015-re összesen 12 sztráda készül el.
A városháza a londoni biciklikölcsönző rendszerhez kapcsolva a kerékpáros főútvonalak beruházásra is szponzori szerződést kötött a Barclays Bankkal, amely összesen 25 millió fontot fizet a névhasználatért.