Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Már az ötödik biciklisztrádáról konzultálnak Londonban

2013.01.08. 15:16 - kirk kapitány

Újabb, közel tíz kilométer hosszú kerékpáros főútvonal terveit véleményezhetik a civilek, miután a Transport of London a napokban fejezi be a brit főváros ötödik „bike highway”-jének konzultációját. A korábban elkészült utakon becsúszott néhány balesetveszélyes rész, ezért döntettek úgy, hogy a munkálatok megkezdése előtt kikérik a későbbi használók véleményét.

Január 11-én fejeződik be a londoni tömegközlekedési vállalat által szervezett konzultáció az ötödik Barclays Cycle Superhighway terveiről.

A Victoria állomás és a New Cross Gate közötti 9,3 kilométeres biciklisztrádát az idén fogják átadni, de a megépítésénél figyelembe veszik a konzultáció során felmerült észrevételeket is.

CycleSuperHighway

A kerékpáros főút több mint ötven útkereszteződésen halad át, és a Temzét is átszeli Vauxhall-hídon. A kerékpárosok biztonságát ezért számos közlekedéstechnikai megoldással próbálják növelni. A hídnál például előbb indulhatnak majd a biciklisek, mint az autósok, és több helyen megtiltják a veszélyt okozó kanyarodást teher- és személyautóknak. Átrendezik az utak sávrendszerét is, hogy több hely jusson a kerékpároknak és a buszoknak.

A kékkel felfestett kerékpáros sztráda másfél méter széles lesz.

A konzultációra azért van szükség, mert a korábbi négy highway tervezése nem mindenütt sikerült igazán jól. Számos kritika érte például a Kelet-Londonban 2011 nyarán átadott 2. szakaszt. Az egyik körforgalom átvezetésénél röviddel a megnyitás után két halálos gázolás történt, ezért jelentősen módosítani kellett a nyomvonalat.

map

A kritikák másik, nem alaptalan része, azt veti a kerékpáros infrastruktúra bővítését forszírozó főpolgármester és a tervezők szemére, hogy a superhighway hasznossága és népszerűsége ellenére meglehetősen fellengzős megnevezés, hiszen a felfestett nyomvonalak csak néhol szélesednek ki egy teljes autóssávnyira, a legtöbb helyen viszonylag szűkös, egy-másfél méteres közlekedési lehetőséget biztosítanak.

A rendszer, amelyet Boris Johnson főpolgármester általában forradalmi újításként propagál, csillagszerű összeköttetést alakít majd ki a City és a külső városrészek között. 2015-re összesen 12 sztráda készül el.

A városháza a londoni biciklikölcsönző rendszerhez kapcsolva a kerékpáros főútvonalak beruházásra is szponzori szerződést kötött a Barclays Bankkal, amely összesen 25 millió fontot fizet a névhasználatért.

Címkék: london kerékpársztráda

54 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr935006344

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.10. 13:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hatja 2013.01.08. 16:12:40

londont nem ismerem annyira, csak turistaként, de nem lehetne ezeket védettebb helyekre építeni? pl vasútvonalak, patakok mellé stb... nálunk például egész jó bringaút a Tatai út, mivel kilométereken át nem keresztezi szinte semmi a vasút miatt, csak pár kocsibejáró.

hatja 2013.01.08. 16:15:19

@hatja: ellentéte a vele párhuzamos Röppentyű utca ahol minden fánál beláthatatlan keresztutca van, és rendszeresen rágurulnak az autósok a bringaútra, hogy ki tudjanak fordulni. Autósként is rúgta már meg bringás a kocsim oldalát, mert csak úgy tudtam bekanyarodni balra ha jól kiálltam a sarokra, és elálltam a bringautat.

Tiltsuk Bea 2013.01.08. 16:27:58

Ez a Bicycle Highway szerintem nem jó ötlet.
Én rengeteget bringázok és szeretek gyorsan menni ezért csak a közúton hajtok. Nem értem miért akar valaki 20km/h felett menni egy bicikliúton, ahol gyerekek, öregek is kerékpároznak, néha össze vissza kolbászolva.
Szerintem a bicikliutak az ilyen "koca"-bringásoknak vannak és aki száguldozni akar az menjen a közúton: én hat éves korom óta kerékpározok, vagyis 31 év alatt 1 kisebb balesetem volt, úgy, hogy heti 150km-t biztos letekerek átlagban.
Ez maga, hogy Bicycle Higway egy őrült ötlet és csak baleseteket fog generálni.
És a jó édes anyját mindenkinek aki száguldozik a bringautakon.

Peetiboy 2013.01.08. 16:49:04

Én majdnem minden nap bringával járok dolgozni London belvárosába, kb 12km-t egy-egy irányba.
Az a fajta kerékpárút, ami forgalomtól teljesen elzárt, kisgyerekeknek és kezdőknek lenne való, itt gyakorlatilag egyáltalán nem létezik, ami szerintem elég baj.
Viszont az esetek nagyrészében az autósok (kivéve talán a taxisokat) igazán figyelnek a forgalomban közlekedő bringásokra, legyen szó akár a négy sáv kellős közepén tekerő emberről. Cserébe bizony itt a bringások nem is nagyon tötymörögnek.
Ami a Higway-eket illeti, szerintem sem túl hasznosak, mert nincs sok belőlük, és az igazi értelmük az lenne, hogy a kereszteződéseken segítsék a bringásokat könnyebben átjutni. Aminek sokkal több értelme van, hogy majdnem minden kereszteződésnél kielakítottak a bringások számára várakozó helyet, így a lámpánál előbb tudnak indulni mint az autók. Ez rengeteget jelent a kereszteződések biztonsága szempontjából, mert először átkavarnak a bringák, aztán jöhetnek az autók.
Egyébként elég sokat kritizálják az itteni bringás hálózatot, példálódzva a kontinens sokkal jobb viszonyaival. Viszont az utóbbi időben tényleg fontos téma lett az önkormányzatok számára, szóval azért van mocorgás. (Párhuzamosan folyamatosan szorítják ki az autós közlekedést)
Ja, és nem utolsó sorban itt tényleg rengetegen bringáznak. Ha másért nem, hát azért, mert a tömegközlekedés nagyon drága, kb. két havi bérlet árából már egy jó bringát lehet venni.

Tiltsuk Bea 2013.01.08. 16:59:30

@Peetiboy:
Egyetértek veled, és is bringáztam Londonban több, mint egy évig és nagyon tetszett az oldalt leválasztott rész, meg a várakozó helyek amiket te is mondasz, annak tényleg van értelme.(És kezdik ezt már nálunk is bevezetni.)
Viszont ezek a sztrádák szerintem a száguldozók miatt nagyon veszélyesek - a kevésbé profik számára. Viszont ezt senki nem mondja el nekik: nincs kiírva, hogy itt 25km/h alatt nem lehet biciklizni.

Zak 2013.01.08. 18:02:49

Én is 4 hónapja itt élek Londonban és bringával járok a Kensington High Street-re, ahol azért van forgalom, de még ekkora forgalomban is sokkal kevésbé félek, mint Budapesten - bármelyik körúton. Mondjuk ehhez az is kell, hogy mint a fentebbi kommentelők írták, az autósok sokkal figyelmesebbek, valamint azért Londonban lassabb a forgalom, ezért nincs halálfélelme egy biciklistának.

Dzsok 2013.01.08. 19:25:28

@Tiltsuk Bea: Gyorshajtás téma:
-Nálunk a kerékpárút értelmezése is gyerekcipőben van még a bicajjal közlekedők jó részénél.

pl. 1: Aréna pláza buszmegálló előtti kerékpárút, a magyar értelmezésben a kerkes csengetéssel jelzi, hogy a buszról leszálló tömeg álljon meg és engedje őt nagy sebességgel végighaladni (a felfestett gyalogátkelő jelzés a kerékpárútra nem vonatkozik)

pl. 2: Római part, ahol kerékpár út és sétány van a part mentén egymás mellett. Magyar értelmezésben ez azt jelenti, hogy ott csak kerékpár út van, emiatt max. sebességgel lehet száguldozni a gyalogok, gyermeket sétáltatók mellett, semmilyen külső körülményt nem kell figyelembe venni itt sem.

ex-dr. vuk 2013.01.08. 21:45:10

Ez a kek szar, lofaszra sem jo, csak szolok. Ez ugyanolyan kampanyfogas mint nalunk a jardara valo csikhuzas, utana meg szopjak egymas faszat, hogy x km kerekparut van...
Amig masfel meter odavissza addig egy kalap szar. Van, ahol OLDALT CSEREL a szembeirany. Limehouse kornyeken az egyik. Zsenialis.

ex-dr. vuk 2013.01.08. 21:48:16

@Dzsok: kerdem en, mi a faszert kell a bicikliseket a buszmegalloba vezetni? miert kell a bicikliseket egy setanyra vezetni a gyalogosok koze? miert nem lehet az uttesten hagyni oket, ahova valok?
ez a magyar abszurditas.

igazi hős 2013.01.09. 13:14:59

@Dzsok: Úgy látom ezeken a helyeken (és sok más helye) nem a kerékpárút használóival van baj, hanem a tervezőivel/kivitelezőivel. Ha valaki úgy tervez, hogy járdának hol az egyik, hol a másik oldala kerékpárút, vagy besűríti a bringás és gyalogos forgalmat 1 m-re, az tudatosan konfliktust generál. Valószínűleg nem ő a hülye, tudja, hogy rossz, de az adott összegből nem lehet valódi megoldást csinálni. Erre megcsinált egy ilyet.

Tiltsuk Bea 2013.01.09. 13:50:34

@igazi hős:
Igen van sok hely ahol eleve rosszul tervezettek a kerékpárutak.
De még egyszer: ezek nem a száguldozásra lettek kitalálva, hanem arra, hogy a csemetéddel, vagy az öregapáddal is el tudj menni biciklizni - szépen lassan - anélkül, hogy az autók között kéne menniük, mert nekik az már túl veszélyes (elég egy hirtelen ijedtség és már a kocsi alatt is van).
Bárki, aki szeretne gyorsan tekerni, az mehet a közutakon. Ennyi.

Tiltsuk Bea 2013.01.09. 13:53:03

A Bem rakparton haladó kerékpárúton például kint van egy 10 km/h-s sebességkorlátozó tábla!

kohabitállak 2013.01.09. 14:57:04

@Tiltsuk Bea: mehetne gyorsan a közúton>ott is megyek 15 éve,naponta> ha nem volna az idióta szabály:ha van párhuzamos bringa út, vagy bringa-gyalog>kötelező azt használni.

Tiltsuk Bea 2013.01.09. 17:40:29

@kohabitállak:
Ez amit mondasz csak lakott területen kívülre igaz.
Lakott területen belül bárhol használhatod a közutat kerékpárral, még, ha van kerékpárút akkor is.

Tiltsuk Bea 2013.01.09. 17:44:21

Lakott területen belül még a főutakon is lehet kerékpározni (kivéve, ha ez nincs kifejezetten táblával tiltva). Mindegy, hogy van-e mellette kerékpárút vagy nem.
Úgyhogy nyugodtan emlegessétek az emiatt beszóló autósok édesanyját!

kohabitállak 2013.01.09. 19:22:52

@Tiltsuk Bea: legutóbb a rendőr másként tudta a Bajcsin>alig tudtam elmenekülni.

kohabitállak 2013.01.09. 19:26:40

@Tiltsuk Bea: itt sem különbözteti meg a lakott területet.

igazi hős 2013.01.10. 09:20:12

@Tiltsuk Bea: Száguldozásról: a Dózsa György Hősök tere felőli sarkán a buszmegálló mögött konkrétan nincs annyi hely, hogy két bringás kényelmesen elférjen, mégis jó pár gyalogos van ott, hiszen a buszmegálló is tele van. Nem 20-szal, de még 10-zel sem mindig lehet átmenni. Erre jön még az, hogy a következő 500 m-en kétszer keresztezi egymás útját az egyenesen haladó bringás és gyalogos. Ne mondd, hogy nem lett volna sokkal jobb egy kerékpársáv, amit az elég széles járdából választanak le. Persze sokkal többe került volna. Hungáriára ugyanez igaz.
Jól értelek, hogy ha a bringás a járda szélén, egy sárga csíkkal elválasztott részen megy, akkor az biztonságos, míg ha ugyanez a terület nem a járda, hanem az úttest síkjában lenne és persze a sárga csík a másik oldalról választaná el a többi közlekedőtől, akkor veszélyben lenne?

Ja egyébként a kerékpárút nem opcionális, hanem kötelező. Két kivétel van, amikor mehetsz az úttesten: gyalog- és kerékpárút nagy forgalom esetén illetve ha van kerékpárnyom az úttesten (lásd Margit híd).

Tiltsuk Bea 2013.01.11. 14:26:31

@kohabitállak:
Sajnos rosszul van írva még a kerékpárosklub honlapján is.

Én onnan tudom, hogy nekem már volt bírósági ügyem ebből, úgyhogy meg tudom a végzést mutatni neked - ami során felmentettek - hogy lakott területen BÁRHOL kerékpározhatsz, még főúton is, kivéve ha tábla konkrétan tiltja.
Szívesen elküldöm beszkennelve.
b.

Tiltsuk Bea 2013.01.11. 14:28:15

@Tiltsuk Bea:
Persze a rendőr lehet, hogy ezt nem tudja: mint ahogy az én esetemben is így volt.

kohabitállak 2013.01.11. 15:58:30

@Tiltsuk Bea: Köszi, elhiszem. Ezek után nem menekülök az ordibáló rendőr elől! :)

D4D 2013.01.11. 20:22:35

Autósokat is meg lehetne kérdezni a kerékpárutakról.

Lásd Szilágyi Erzsébet fasor.

D4D 2013.01.12. 19:16:13

@kohabitállak:

Balra kanyarodva a sövény takarja a kerékpárost. Átvezetések felfestése is lekopik.

A biciklis meg jön, a szemből engem beengedő autó nem érti miért torpanok meg elötte, majdnem belémjön, csak azért, mert nem akarom elütni a biciklist. Mert egy barom kitalálta, hogy oda kerékpárút kell.

www.norc.hu/embed.aspx?id=a46bddb6e26a7b3e64fdb33a99988c35&ppa=134.4&r=-219.6&vla=-4&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf

kohabitállak 2013.01.12. 20:18:16

@D4D: Értem és igazad van, köszi. Nem is használok SOHA kerékpárutat...

közösperonos átszállás 2013.01.15. 14:21:49

@D4D: Na ja, biztos vagyok benne, hogy emiatt az autósok körében is a 2x1 sáv + 2 biciklisáv megoldás nyerne. :-)

GG81 2013.01.17. 11:16:42

@kohabitállak: mondjuk az Árpád hídra felhajtáskor a budai oldalról mindenképp ki van téve a piros karikában a biciGli, mégis felteker egy két őrült pest felé...

és én nem hinnék feltétlenül egy kósza kommentnek @Tiltsuk Bea:, lehet megszánták szegény párát, ajánlom tanulmányozásra a KRESZ 54. § (11)-et!

Az Árpád hídra visszatérve, pont ezért sem lehet ott az úttesten tekerni, ráadásul buda felől frankón 2 sáv, a legkőlső és a középső közé dobna be, ami nem kicsit balesetveszélyes.
Pest felől pedig eleve jól láthatóan ki van rakva a kötelező Bicikli Út tábla, ami alá a bringával behajtani tilos tábla a híd forgalmi sávjaira már csak ismétlés lenne... van ahol kiteszik, itt talán bíztak az értelmiségi egyetemista hordákban (vesztükre).

GG81 2013.01.17. 11:19:11

@D4D: Talpán 3szög figyelmeztető tábla, alul jobbra nyíl (a moszkva felől, lefelé értelemszerűen vagy be sem lehet kanyarodni vagy bal nyilas) kiegészítővel még simán lehet attól a kereszteződések előtt!

GG81 2013.01.17. 11:20:29

@Tiltsuk Bea: Akkor a forrásául szolgáló KRESZ-ben is rosszul lenne írva??

Mon3 2013.01.18. 01:32:22

Régen jártam erre. Ha még nem mondtam, sikerült az ügyészség kezére adatnom azt a szemetet, aki részegen kiiktatott a kerékpárosok közösségéből!!!
De mivel lassan kezdek megint mozgásképessé válni, nem sokára érkezemmmmm.
Mivel sokat tanultam az esetből, a szemét autós kezdhetnek rettegni.

D4D 2013.01.18. 10:06:53

@Mon3: Nem tudom, erre mi szükség. Az úton társak vagyunk. Ha ez nem így lenne, hamar tönkremennének a kerékpárboltok. Már csak a kerékpárosok sérülékenysége miatt.

Persze ezen a blogon ha ez a színvonal az alap (mostanában már nem!), akkor bocsánat.

kohabitállak 2013.01.18. 11:42:26

@GG81: mivel azt ez egy bringautat használtam>az Árpád-hídit>csak az elmúlt 13 évben, és pont ott ölt meg>szó szerint>majdnem egy szemből jövő balfasz>na másfél éve ott is csak a kocsi út! Inkább fizetem a büntit és élek.

kohabitállak 2013.01.18. 11:46:55

@Mon3: még pihenj egy pár évet, kérlek.

Mon3 2013.01.18. 14:57:14

@D4D: Ha maradandó sérüléseket okoznának neked - mondjuk átszabnák az arcodat, mint nekem -, akkor kiváncsi lennék, hogy mennyire maradnál toleráns. Én nem az autósokról beszéltem általában, tisztelet a rendeseknek, hanem azokról a szemetekről emlékeztem meg, akik leszorítanak, nem adják meg az elsőbbséget, ledudálnak, centiznek, bevágnak eléd féktávolságon belül, vagy a kerékpárúton parkolnak, stb. Azért is ideges vagyok, mert egy órája Óbudán a szemem előtt ütöttek el egy gyalogost a zebrán.
Az autós társadalom nagy része vastagon tesz a gyalogosokra és a bringásokra. Mondom ezt úgy, hogy én is naponta vezetek gépkocsit. Mentem ma a Hungária krt. külső sávjában, és próbáltam egy kicsit lassabban és óvatosabban menni, hogy az út szélén álló pocslya-tengerből ne csináljak zuhanyozót az AXA székház előtt gyaloglóknak. Erre ledudáltak. Én csak azt kívánnám az illetőnek, hogy 10 percet álljon ott a járdán....

GG81 2013.01.21. 10:51:26

@Mon3: figy, ha a tilos helyen lehet kerékpározni (@kohabitállak: ), akkor hagy lehessen már a kerékpárúton parkolni! :-D (feel the kettősmérce)

Mon3 2013.01.21. 12:06:15

@GG81: Ezek szerint erről is ti tehettek. Ha nem parkolnátok a kerékpárúton, akkor nem tekernének tilos helyeken. Naggggyon okos meglátásod megfordítva.

GG81 2013.01.21. 14:49:43

@Mon3: pedig próbálok lesüllyedni a kellő szintre... megpróbálom logikailag levezetni: voltak az utak, rajta mindenféle jármű. aztán kellettek a bicikliutak, kimondottan a biciGliseknek kötelező módú használatra. ők aztat nem akarni vala használni. autósok felismerék lehetőségét az vala parkolásnak. akkor hol itt a probléma? :-)
láthatóan ez sokkal egyszerűbb, mint a tyúk és a tojás esete.

Mon3 2013.01.22. 22:25:43

@GG81: "pedig próbálok lesüllyedni a kellő szintre"

Nem kell erőlködnöd. Olyan mélyre süllyedtél már simán, hogy oda még bányászati módszerekkel se tudlak követni. Pár észrevételem: 1. A járdára festett sárga csíkot nem tekintem bicikliútnak, bármennyire ábrándoztok róla, hogy minket oda száműztök, és ott akarnátok tartani. Ezért nem fogadom el a sánta logikádat. 2. Azok szoktak jópofán, látványosan, direkt rossz helyesírással írni, akik soha, még egy mondatot se tudnak hibátlanul leírni, hogy ezzel leplezzék fogyatékosságukat. Csak azzal tudod ezt az állításomat kiütni, ha egyszer az életben egy hozzászólásodat hibátlanul írnád le. De hát ez az elmúlt pár éven át még soha se sikerült neked. A rossz helyesírás már nem trendi, ha még nem szólt neked róla senki. 3.Nem tudom, és a magyar jog sem tudja elfogadni, hogy egy szabálytalanságot egy másik szabálytalanságra hivatkozva követnek el. Akár milyen gonosz módon közlekednek a kerekesek, akár mennyire nem használnak egy utat, ne parkoljanak az autósok a kerékpárúton. 4. Meg vallom őszintén, nem tudtam követni a gondolatmenetedet, hogy hogyan jutottál el logikailag az általam elmesélt zebrán történő gázolástól a tyúk és tojás elég primitív asszociációjáig? De hát ez már megint a megszokott dolog tőled…

D4D 2013.01.22. 23:02:01

@Mon3:

"Nem kell erőlködnöd. Olyan mélyre süllyedtél már simán, hogy "

A helyes szórend:

" Nem kell erőlködnöd. SIMÁN olyan mélyre süllyedtél már, hogy "

-------

A sárga csíkhoz: A Budakeszi úton sem szívesen megyek az úttesten, mivel kritikus minőségű és veszélyes is a buszok miatt. De ezt írja a KRESZ, ezért nem a járdán megyek.

Persze van jogsim.....

GG81 2013.01.23. 09:52:32

@Mon3: hűha, de megmondtad, vááá! ez sajnos/szerencsére nem az a hely, ahol úgy érezném ilyen elvárásoknak kellene eleget tennem. ez a keréktrollok földje és nem is jó felé keresgélsz az ásással, mert csak még mélyebbre süllyedsz, ahová már nem is mennék utánad. ideje lenne inkább felfelé venned az irányt! :-)
Az pedig megszokott, hogy olyan dolgokat keversz bele, amiről nem is írtam, amire nem is utaltam. Te frusztrált, elütött, bosszúra szomjazó roncs! Azért szép napot, az enyémet már felvidítottad a kommenteddel!

Mercel 2013.01.27. 00:59:06

@Dzsok

pont a római nagyon rossz példa arra, hogy a bringások kcsgk...

Amúgy autózom, bringázok, meg sokszor gyalogos is vagyok úgyhogy nekem ez a hülye autós, hülye bringás, hülye gyalogos duma nagyon nem jön be.

Nadeszóval a rómain sokkal inkább tapasztalni azt, hogy az összevissza özönlő gyalogosok között szó szerint kínlódnak a bringások - lépésben, és még így is sokszor beszólnak nekik.

Alapjában véve amúgy a római nem egy korzó.. és legfőképpen nem egy bazi nagy sétány ahogy azt sok odalátogató képzeli.
Mondjuk szokás szerint némi odafigyeléssel és kölcsönös udvariassággal pont annyira megoldható lenne a dolog mint amennyire mostanság nem működik.

"Frigyes"

D4D 2013.01.27. 16:29:05

@Mercel:

Ritkán vagyok a Rómain, viszont a füredi Tagoren minden évben többszőr.

Azt látom, hogy csináltak egy kerékpárutat, de nem mérték fel, mellette két méterrel mekkora a gyalogosforgalom.

A Tagoren kerekező biciklis haladni szeretne, a gyalogos csellengeni.

--> Szét kell választani őket.

GG81 2013.01.31. 08:25:06

@Mercel: ezt nem értem!? mi az, hogy nem sétány? akkor mi? kiránduló hely lett kb, egy sétáló utca, így akarva akaratlanul a gyalogosok lettek ott többségben, ráépült az infrastruktúra.
az már egy másik kérdés, hogy miért jelöltek ki oda bicikliutat és miért úgy!? kéremszépen, ahogy kerekesként magadnak próbálod kisajátítani a partszakaszt, mert olyan szép, a környékbeli lakosok vagy azok akik autójukkal laeparkolva gyalogosan szintén megérezték a dunai érzést... nos kerékpárosként köteles vagy a más és nálad is gyengébb közlekedési résztvevőre odafigyelned.
pár példa, mivel ez is csak időszakos, egész nyárt magába foglaló időszak... de ugyanilyen a Petőfi sétány, ahol például egész tavaly nyáron kb. be lehetett hajtani autóval, pedig a lehetőség és a gyakorlat alapján a nagy gyalogos forgalom miatt korlátozni szokták a forgalmat... a kerékpárost is, mint járművet ugyebár. vagy egy-egy városi tömegrendezvény után, amikor elvonul a tömeg, a környék útjait nem kicsit blokkolják, szintén minden jármű elől...

GG81 2013.01.31. 08:33:31

@D4D: én abban látom a megoldást, ha a part a csellengeni vágyóké, akárt a kerékpárt tolóé... aki meg haladni akar, az tegye egy a parttól távolabbi párhuzamos úton. csak nem merték/tudták annyira távol kijelölni... így születnek ezek a szuper megoldások. a tömeg egy ideig tudja tartani a kijelölt sávokat, de egy szint után a kerékpáros részt is bekebelezi... ez olyan, mint a kocsmalátogató belvárosi hordák által 'sétálóutcásított' szakaszok, lájk Kazinczy ucca!
de vissza a Tagore-ra... a legjobb, amikor rendezvény van és a bodékat telepítik fixen ezekre az infrákra vagy zavaróan közel hozzájuk! :-)

D4D 2013.01.31. 08:48:08

@GG81:

Tavaly a bornapokra már letakarták a kerékpárút táblát.

De ott bornapok nélkül is iszonyatos a tömeg.

Mercel 2013.01.31. 21:04:58

@GG81:

Látom átjött a hozzászólásom lényege.
Nem fárasztanám egyikünket sem azzal, hogy megpróbáljam elmagyarázni mire gondoltam.
Esetleg olvasd el még egyszer amit írtam és próbálj meg nem szelektíven látni, értelmezni és leragadni az első mondatnál ami eljut a tudatodig.

Amúgy a római partot gyerekkorom óta ismerem, nagyon nem az volt 10-20 éve mint most.
Az, hogy a nemtörődöm és/vagy korrupt önkormányzat mit tett és mit nem tett a mai helyzet kialakulásáért az tök jól jellemzi a mai magyar helyzetet.
Az, hogy az emberek telibe leszarják egymást és csak az én én én létezik az részben szintén ennek a következménye.
Mondjuk mióta arra tettem fel az elkövetkezendő pár évem, hogy lelépjek innen kábé telibe ...szrom az egészet, de ettől ez még úgy gáz ahogy van.

Ma a római kb. olyan mint 5-6 éve volt a váci utca, gyakorlatilag át kellett verekedned magad az összenőtt kávézók sörözők egyéb lehúzós helyek között. 6-8 év után miután a dolog önmagát vágta agyon a nagyon okos nagyon nem korrupt, nagyon nem pénzéhes V. ker. önkormányzat tenni kezdett a dologért így két évvel ezelőtt kezdett hasonlítani egykori önmagára. Halványan.

Gondolom a rómaival is ez fog történni, csak ez még messze nem a legalja.

Egyébként fenntartom a véleményem a római nem, nem sétány. Az egy folyó menti egyébként ártéri szakasz amin részben van egy szakasz 20-40 éve odarittyentett egyméteres járda a homokos kavicsos parton amit régen csónakházak szegélyeztek, most meg ötméterenként sörözők, de ettől még továbbra sem sétány.

"Frigyes"

GG81 2013.02.05. 12:16:58

@Mercel: hajrá, kb. eddig olvastam komolyan: "Mondjuk mióta arra tettem fel az elkövetkezendő pár évem, hogy lelépjek innen kábé telibe ...szrom az egészet, de ettől ez még úgy gáz ahogy van."

Sok példa jutna eszembe, de vegyük pl. a Visztula partját Varsóban... akár tetszik akár nem a bringásinfra a parttól távolabb van (szintkülönbséggel fentebb, tehát a sok gyalogtól függetlenül rálátni a nagy vízre), mint a gyalogoké... nincs annyi vendéglátó egység, de itthol valahogy minden hely sokkal szűkebb, kevesebb a tér! Azt is megjegyezném, hogy a partközeliség ott is sok illegál bringást szült a gyalogok közé... nekik is fájt a kijelölt helyen tekerni.

Menj isten hírével, sehol sincs kolbászból a kerítés. Sőt minnél többen mentek ki elégedetlenkedők szembesültök a magyarhoz hasonló megoldásokkal, a szeparáltsággal vagy épp az összeeresztéssel, mert hol ez a gond, hol amaz. Aztán szépen lassan mindenhol sz@r lesz (szerintetek). :-)

Mercel 2013.02.11. 01:01:11

@GG81:

Te figyelj, maradjunk annyiban, hogy szakadj le rólam az álintellektuális lenézős dumáddal.
Páran már leosztottak itt a blogon emiatt (meg máshol is ahogy elnézem) felesleges az okoskodás.
Volt egy véleményem, leírtam te meg itt feszítesz rá sorozatban.

Azt meg, hogy ki miért megy el próbáld már meg nem bekategorizálni.
De had segítsek kicsit akkor - többek között a mindenbe beleokoskodó, mások dolgába belevauzó idióták növekvő száma miatt is döntöttünk úgy, hogy ideje világot látni. (Meg fogsz lepődni vannak társadalmak ahol nem a balkáni életstílus a menő, és ez számomra vonzó.)

A továbbiakban felejtőre teszlek, és maradjunk annyiban, hogy sajnos nemtetszésem dacárai is létezel, de ennyi.
Leszarom a véleményed, nem érdekelnek a válaszaid.

Itt a vége.

"Frigyes"

GG81 2013.02.11. 20:24:15

@Mercel: érdekes én teljesen máshogy élem meg, amit leírtál. Nem te készülsz elmenni az országból is, mert nem tudsz együtt a közösségben élni!? Szerinted egy valamelyik jól működő (nyugati) közösség képes lesz befogadni pionírka? :-) A pirosnál ott is meg kell állni például, amit itt sokan észrevételezünk k.agyas fajtátoknak!

(soha) Viszlát!

GG81 2013.03.04. 09:43:43

@Mercel: "Egyébként fenntartom a véleményem a római nem, nem sétány. Az egy folyó menti egyébként ártéri szakasz amin részben van egy szakasz 20-40 éve odarittyentett egyméteres járda a homokos kavicsos parton amit régen csónakházak szegélyeztek, most meg ötméterenként sörözők, de ettől még továbbra sem sétány."

Friss tapasztalat alapján sajnos továbbra is inkább sétány, de semmiképp sem bicikliút! Ugyanis az ÚVH-tól északra indulva, az első keresztutcába balra szépen elvezetik az Eurovelo nyomvonalát, pont kikerülve a szűkreszabott, kocsmákkal és vendégeitől hemzsegő szakaszt. Aki kerékpározni akar az mehet isten hírével a forgalomcsillapított, Dunával párhuzamos útra! Aki mégis a Duna mellett maradna az gyalogolva tolhat, de minimum nagyon lassan, vendégként közlekedjen a gyalogosok között!
Azon még mindig jót mosolygok, ha arra gondolok, hogy pont egy kerekagyaszubkult fazon fog kocsmákra fújni!

GG81 2013.03.13. 09:30:25

Nocsak, szegregáció!!!
"- a „kerékpáros szupersztrádák” újratervezése több szegregációval (a gépjármű-forgalomtól fizikailag elválasztott kialakítással), hogy megfeleljenek a nemzetközi tervezési útmutatóknak"
kerekparosklub.hu/london

v2peti 2013.11.19. 23:41:49

@Tiltsuk Bea:
Ez mióta van így? Korábban egyszer olvastam, hogy a kerékpárút megléte önmagában tiltja a párhuzamos bicajozást, tiltótábla nélkül! Kivéve, ha erre egyértelmű utalás van, mint pl. a kerékpáros nyom a Margit hídon.
Valaki légyszíves mutassa meg az erre vonatkozó megengedő jogszabályt, mert én nem találom.
Volt is egy kis szóváltásom a rendőrrel emiatt. De szerencsére nem volt morcos, mert egyrészt nem emiatt állított meg, csak sima közúti ellenőrzés volt, másfelől az ominózuskerékpárút nem volt még átadva. Aszfaltcsík már volt, de felfestés és táblák nem!
süti beállítások módosítása