Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Programdömping az elmaradt bringásvonulás helyett

2012.09.21. 14:49 - kirk kapitány

Péteken országszerte Bringásreggelikkel indult az őszi kerékpáros rendezvények sorozata.

Az Operaház előtti Andrássy úton több száz biciklist vendégeltek meg a kerékpáros klub szervezői. A menü sajtos sonkás, illetve lekváros kifli volt kakaóval, kávéval és túrórudival.

A reggeli nemzetközi kerékpárpolitikai vonatkozása az volt, hogy sátornál tartózkodott Mikael Colville-Andersen, a Copenhagen Cycle Chic és az egész mozgalom alapítója, a Copenhagenize.com nemzetközileg elismert bringás szakembere is.

A biciklisetetés nem mellesleg a BAM! Bringázz a Munkába őszi kampánynyitója is volt egyben.

Az autómentes nap keretében a hétvégén a lezárt Andrássy úton egy rendhagyó biciklis divatbemutatót rendeznek. Az esemény a Cycle Chic több hetes nagyszabású kampányába illeszkedik, és olyan street fashion show lesz az idén átadott bringasávon, amilyen még nem volt eddig: maguk a budapestiek lesznek a modellek.

Csütörtökön volt a Városligetben a kerékpáros közlekedésbiztonsági nap, amit az NFM, a BKK és a McDonald’s Bringamánia program támogatott. A rendezvényen a gyermekek és szüleik együtt ismerkedhettek a közlekedésbiztonság legfontosabb kérdéseivel, és pótolhatták esetleges hiányosságaikat is. Az állomások között Bringapárbaj és több ügyességi pálya működött.

Címkék: bam bringázz a munkába cyclechic bringás reggeli bringamánia

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr344793049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazi hős 2012.09.21. 15:28:45

Engem reggel a Hungária mellett állított meg egy MÁV-Start pulcsiban levő csapat, hogy némi kakaós csigát tukmáljon rám. Először nem értettem, de aztán kiderült, hogy BAM résztvevők, csak a "vonatozz+bringázz" jegyében álltak oda a MÁV-osok. Később a BAM honlapján láttam, hogy lenullázódottak a megtett km-eim, ebből összeraktam, hogy elindult az idei kampány.

Don Quixote de la Ferko 2012.09.26. 16:31:35

Lehet, én olvastam rosszul, de nem látom a programok között a "Tisztítsuk meg a bringautakat" pontot.

Bár, ha belegondolok, keresni is felesleges, a bringás nem ad, csak nagy pofával követel.

JakiHUN 2012.09.29. 21:37:05

@Don Quixote de la Ferko: Nem egészen értem, mire gondolsz. Mitől kéne megtisztítani a bringautakat? A belógó fáktól? A gyalogosoktól? A kosztól? Ez miért a bringázók feladata? Az úttestet az úttest használói tartják karban?
Gondolom most jön az, hogy a gépjárművezetők adóznak. Ha igen, kérlek nevezd meg azt az adót, amit a gépjármű után kell fizetni, kerékpár után nem, ezek közül kiemelve azokat, amiket jogos alapon be is lehetne szedni kerékpár után úgy, hogy az adminisztráció költségei ne legyenek nagyobbak a beszedett díjnál!
Egyébként bicikliútra belógó sövénnyírási akciók vannak, bár inkább figyelemfelkeltő jelleggel, merthogy a közterek karbantartása nem az önkéntesek dolga.

Don Quixote de la Ferko 2012.09.30. 13:03:18

@JakiHUN:

Látod, egyből megértetted.

Így van, az adó jön.
Majd ha fizetsz valami használatáért, lesz jogod hőbörögni miatta.
Addig csak megtűrt selejt vagytok az utakon.

igazi hős 2012.09.30. 20:51:41

@Don Quixote de la Ferko: Odáig már eljutottál, hogy az utakat a nem-autósok adójából is építik és tartják karban, mert az autóspecifikus adók azt messze nem fedezik? Pedig írtuk már párszor.
Vagy inkább ne zavarjunk össze ilyen nehéz dolgokkal, mint a 4 alapművelet, abból a múltkor sem jöttél ki jól. Bár itt most csak összeadni és kivonni kell, osztani és szorozni nem, szóval talán neked is menne.

Mon3 2012.09.30. 23:05:59

@Don Quixote de la Ferko:
Agyatlankám. Már számtalanszor levezettük, hogy a bringások sokkal nagyobb mértékben járulnak hozzá az utak építéséhez, mint az autósok (az úthasználat fajlagos arányában). Tehát pofa be.

Akkor lenne igazságos a fizetés és a használat/útkopás aránya, ha súlyadót ötszörösére emelnék, és a benzinben is nagyobb lenne az adó mértéke. Tehát pofa be!!

És akkor még nem is beszéltünk az externálákról! Mielőtt hülyeségekkel genyózol, előbb nézd meg Magyarország költségvetését, melyből kiderül, hogy mennyibe kerül az utak építése és fenntartása, valamint az adókból befolyó összeg (fenn van az interneten) és nézz utána néhány kifejezésnek... Tehát pofa be!

Don Quixote de la Ferko 2012.10.01. 08:28:39

@igazi hős:

Nem baj soknevű. Ha némi eszed is lenne, akkor láthattad volna, nem arról volt szó, hogy csak abból épül, hanem hozzájárulásról. Tudod, amit említettem. Bringás nem fizet, csak ugat, és követel.

@Mon3:

A fenti rád is áll. Attól, hogy a hazugságokat ismételgetitek, attól egy hazugság sem válik igazsággá.
Csak a ti egyszerű, kétkerekű buta agyatokban.

Arcoskodásod mulattat, ha fáj az igazság, arról én nem tehetek, nem annak kell pofát befogni, aki ki meri mondani, hanem annak, aki hazugságokkal próbálja félremagyarázni.

Mulattat az egyszerűségetek soknevű idióta bringások.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.10.01. 09:21:55

@Don Quixote de la Ferko:
Összefoglalom. A biciklis infrastruktúra egységára legyen X forint, a használatának valamiféle egységára szintén X forint. A személyautók számára legyen az infra 50x a használatarányos amortizáció 100X. Teherautóknak még egy tízes szorzó. Az egységsugarú ember fizet évente Y adót, SZJA, ÁFA, jövedéki adó, stb. A biciklisnél megáll itt a dolog az autós meg mondjuk fizet még 0,05Y-t. És igen, egyben kell számolni, mert az egyetlen olyan díj ami célzott bevétel az az autópályahasználat, minden más megy be a központi költségvetésbe iskolatejre meg nyugdíjakra. Azzal most ne bonyolítsuk, hogy csak a bloghus droid kommentelőknél létezik az "autós" a "biciklis", meg a "buszos", akik az adott járművel a seggük alatt születtek, általában az emberek ezen közlekedési eszközöket vegyesen használják. A lényeg, hogy a közúthasználat nem (kizárólag) az autósnak abból a plusz néhány adóforintjából megy amivel többet fizet mint bárki más, hanem az egyéb adóbevételekből. Például, ha a tekeréshez veszek egy Gatorade-et, annak már az ötöde ugrik az államkasszába ÁFAként. ezzel kb be is fizettem a bringaút amortizációjának rám eső részét. És épp ez amit már többen próbáltak magyarázni. Hogy fizessek be úgy évi 342 és fél forintot, hogy ennek az adónak a beszedése ne kerüljön többe (NAV-os ügyintéző plusz munkabére) mint maga az adó? (tehát bevétel, és ne kiadás legyen.) Sehogy, aprópénz, a bringás annyival több kalóriát éget, hogy a plusz kaja 27%-os áfájával befizette, kész.

Mon3 2012.10.01. 11:03:36

@Don Quixote de la Ferko:

Agyatlankám!

Érvelés nélkül vitázol, hazugságot állítasz, és még okosabbnak állítod be magad. Nem válaszoltál a használat arányos adózásra, nem válaszoltál az externáliákra (ja, hogy nem is tudod, hogy az mit jelent). Az ilyen hülyék miatt, mint te, állunk így.

Don Quixote de la Ferko 2012.10.01. 11:07:26

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

Ha már ilyen szépen levezetted, akkor ezt folytasd tovább azzal, amit gondolom "véletlenül" hagytál ki.

"A biciklisnél megáll itt a dolog az autós meg mondjuk fizet még 0,05Y-t."

Szervizköltség, amortizáció, háttéripar fenntartása (ugyi nem mindegy, hogy egy autóemelőt vesz a szerelő 13 milláért, vagy összecsavaroz bútorlapból a bringaszerelő egy asztalutánzatot, és felbassza rá a vázat, gondolom nem süllyedsz le a többi zseni értelmi szintjére, hogy ezt vitatni próbálod), és a többi amit biztos "figyelmetlenségből" felejtettél ki.

Csak hogy tisztább legyen a kép, és ne abban az egyszerű tudatban éljen az összes bringás, hogy vesz egy kiló kenyeret, oszt jónapot, onnantól neki jár a 3 sávos bringasztráda minden főútvonalon és mellékúton, mert a 30 forint ÁFÁ-val letudta minden kötelezettségét.

Don Quixote de la Ferko 2012.10.01. 11:11:26

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

Ja, még annyi, remélem tényleg nem süllyedsz le mon3 és a többi szellemi szintjére, és nem a 800 ezres Peugeot (nem érdekel, ki gyárt luxusbringát, ha örömet okoz, beírsz egy másik nevet) kezded a Trabanthoz hasonlítani, hanem elvi síkon, átlagautót, átlagbringához.
Tudod, a 3 millás Suzukit a 30 ezres Auchan bringával hasonlítunk.

Don Quixote de la Ferko 2012.10.01. 11:13:01

@Mon3:

Nem baj ha buta vagy, hirdesd, engem mulattatsz vele.

Mire válaszoljak neked, baromarcú? Az idiotizmusodra? Arra genetikailag keresd a választ, hozott anyagból dolgozol, felmenőknek reklamálj.

Mon3 2012.10.01. 11:34:49

@Don Quixote de la Ferko:

Nomen est omen. Figyelmen kívül hagytam ezt a bölcs latin mondást. Nagy hiba volt. Ezért régi indián szokás szerint békén hagylak. Szegény két agysejtes...

igazi hős 2012.10.01. 15:33:25

@Don Quixote de la Ferko: Osztani nem tudsz, de azért az előjeleket ismerhetnéd: autósként befizetett összes adóm kevesebb, mint az igénybe vett utakra folyó összeg rám eső része. Legyen ez X, ennyivel kell autósként kipótolnom (SZJA-ból, ÁFÁ-ból, úgy általában mindenből, ami nem járulék jellegű befizetés). Bringásként az igénybe vett utak rám eső része legyen Y. Y lényegesen kisebb mint X, ráadásul az autózás külső költsége pozitív, a bringázásé negatív. Sőt a bringás infrastruktúra költsége + a külső költségek együtt is negatív.
Nem hiszem, hogy idáig eljutottál, hiába magyarázzák ketten.

Egyébként milyen "soknevű",kivel keversz össze?

Don Quixote de la Ferko 2012.10.01. 19:19:04

@Mon3:
Nem baj, Endre. Ennyire vagy képes. Nem meglepő, kétbites agyad következménye.

Don Quixote de la Ferko 2012.10.01. 19:20:11

@igazi hős:

Nem baj, Endre, a matekot veled együtt szarom le.

De ugye nincs harag?

Neked jó így, ez a lényeg.

igazi hős 2012.10.02. 09:02:25

@Don Quixote de la Ferko: Ha annyira nem érdekelne, hogy mit írunk, akkor minek járnál ide rendszeresen? ("Vadász, vadász, ...") Szóval érdekel, csak nem érted.
Endre a pasid neve, vagy csak álmodozol róla?

Mon3 2012.10.02. 11:15:26

Ciki, ha valaki nem veszi észre, hogy égeti magát, és eddig csak egy keresztnevet tanult meg életében.
Most éppen a kukabúvárt olvasom, és utána egy kicsit frusztráló, hogy itt mennyivel alacsonyabb néhány ember színvonala. Kíváncsi vagyok, hogy korunk de la Mancha-lovagjának vajon mekkora az ökológiai lábnyoma? Valószínűleg, mint a képzelt óriásaié.

Don Quixote de la Ferko 2012.10.02. 21:41:02

@igazi hős:

Mert könnyen ki lehet borítani a hozzád hasonló idiótákat.

Endre, Endre, ha tényleg annyit érnél, és annyira okos lennél, mint ahogy azt hiszed, tudnád, miért vagy Endre.
Nem baj, hogy ezzel is hülyét csináltál magadból, pontosan ezért szólítottalak így.
No meg a másik barmot is, láthatóan ő sem az eszéről híres.

igazi hős 2012.10.03. 08:36:44

@Don Quixote de la Ferko: Kiborítani engem? Olyan türelmes vagyok hozzád, mint atya a hülye gyerekéhez. Bár nincs közöttünk rokonság, de láthatóan rászorulsz a segítségre. Ha szépen kéred, a matekházidat is elmagyarázom.

Don Quixote de la Ferko 2012.10.03. 09:18:55

@igazi hős:
Nem baj Endre, segg hülye vagy, ez a lényeg.
És jó neked így.

Ennek ellenére el kell, hogy szomorítsalak, fiad nem akarok lenni, ahhoz kéne beléd némi ész és tudás is, és ami még szerencsétlenebb számodra, a fiúd sem akarok lenni, ezt a kapcsolatot meghagyom neked, meg a kontrázó ratyi társadnak.
Egészségetekre, ha ügyes leszel, te lehetsz ma a fiú, mon3 pedig a lány. Húzzatok egymásba. Neked drukkolok, láthatóan te vagy az idiótább, bár ratyitársad sem piskóta, őt sem az eszéért szeretik.

igazi hős 2012.10.03. 09:42:03

@Don Quixote de la Ferko: Úgy látom te borulsz ki ettől a "társalgástól", látom, nem kellett volna a matekházit emlegetned. Elnézést, nem tudtam, hogy ez ennyire kényes téma nálad. Nem kell zavartan lebuzizni másokat, ha elfogynak az érvek, elég ha tanulsz egy kicsit. (Na jó, a te esetedben inkább sokat.)

igazi hős 2012.10.03. 09:42:35

@igazi hős: "emlegetned" helyett "emlegetnem"

Don Quixote de la Ferko 2012.10.03. 10:55:06

@igazi hős:

"Nem kell zavartan lebuzizni másokat, ha elfogynak az érvek, elég ha tanulsz egy kicsit. "

Így van, és ez akkor válik érdekessé, ha az időrendet nézzük. A tények kellemetlen dolgok, és ha lebuzizol valakit, akkor ne sértődj meg, ha utána annak aposztofálnak.

Emlékeztetőül:

"Endre a pasid neve, vagy csak álmodozol róla? "

Tényleg nem baj, ha ennyiszer hülyét csinálsz magadból, mondom, ha élvezed, akkor folytasd, nekem semmi kifogásom ellene.

Látod, mennyire egyszerű vagy?

igazi hős 2012.10.03. 11:38:35

@Don Quixote de la Ferko: Miből gondoltad, hogy én téged hímneműnek gondollak?
- nem tudsz számolni,
- nem tudsz érvelni,
- az előző kettő helyett hisztizel.
Ezekből levontam a logikus következtetést: lány vagy.
Eszerint tévedtem?

Don Quixote de la Ferko 2012.10.03. 17:37:38

@igazi hős:

Miből gondolod, hogy érdekel, egy buzeráns ratyi kis köcsög minek tart?
Megint mellébeszéltél, a lőtéri kutyát sem érdekli a véleményed.

Mon3 2012.10.03. 20:41:21

@Don Quixote de la Ferko:

Kettőnk között az a különbség, hogy én bármikor ki merek állni nagy nyilvánosság, vagy egy jelentősebb emberekből álló plénum elé a hozzászólásaimmal, míg Te a tiéiddel nem. Ha meg elbizakodottságodban, vagy a önkritikád hiánya esetén mégis kiállnál, akkor igen nagy negatív kritikát kapnál.
Eddig annyira égetted magad, hogy tőled bármi negatívum az értelmes emberek szemében dicséretnek látszik.

Don Quixote de la Ferko 2012.10.03. 21:53:48

@Mon3:

Nem baj Endre, mint mondottam, a véleményedet veled együtt szarom le.
De ugyi nincs harag, nem venném a szívemre, ha egy hozzád hasonló nagypofájú senkiházi megbántódna az igazságtól.

Hörögjél még, nem vagy kevésbé nevetséges, mint fartúró társad, akinek itt kontrázol.

igazi hős 2012.10.04. 16:54:12

@Don Quixote de la Ferko: Válasz: mivel tényeket kerülöd, tehát vitatkozni nem akarsz, ennek ellenére rendszeresen idejársz, ebből következik, hogy érdekel.

Visszakérdezzek?
"Miből gondolod, hogy érdekel, egy " unatkozó, autóról álmodozó, de az autótartás költségét sokalló, ezért a bringásokat ellenségnek tartó, gondolkodást gyűlölködéssel helyettesítő irodista lány (esetleg nőhiánnyal küzdő fiú) " minek tart?"

Don Quixote de la Ferko 2012.10.04. 17:55:19

@igazi hős:
Veled ellentétben nem kérdezek, hanem kijelentek:

Továbbra is veled együtt szarom le a véleményedet, és azt, hogy minek hiszel.
Ha akarod, leírhatom még párszor, úgy tűnik sokadszorra sem igazán értetted meg.

lajcsibe 2012.10.06. 23:08:21

Nem értem, hogy miért kell vitatkozni.
Az autóval rendelkező személy útépítés, és fenntartás irányában fizet:
- benzinadó (az üzemanyag árának cirka 50%-a)
- súlyadó (Budapesten kb. 12-20 ezer /év)
- egyéb nem adónak nevezett tételek :-)
A kerékpárral közlekedő, de autóval nem rendelkező személy fizet:
- 0.-
Így egyértelmű, hogy a fővárosban csak kerékpárral rendelkezők érvei, sértődöttségük felspanolja az autóval közlekedők vérnyomását.
Van kérdés???
süti beállítások módosítása