Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Rontja az üzletet, ha nem ihatnak a kerékpárosok

2012.05.11. 14:15 - kirk kapitány

A szlovákiai Híd magyar politikai szervezet megszüntetné a kerékpárosokra vonatkozó zéró toleranciát, mert alkoholfogyasztás teljes tilalma csökkenti a turista forgalmat. Egy szlovák képviselő szerint a hatályos szabályozás elüldözi a kerékpáros turistákat.

Nemrég számoltunk arról, hogy Pintér Sándor belügyminiszter a Fidesz-frakció zártkörű ülésén jelezte, személyes véleménye szerint a kerékpárutakon nem zavaró, ha a kerékpárosok fogyasztanak némi alkoholt. A kérdés most Szlovákiában is napirendre került. Solymos László, a Híd frakcióvezetője és Andrej Hrnčiar parlamenti képviselő pénteken bejelentette, hogy kezdeményezik a közúti közlekedésről szóló törvény módosítását.

A bumm.sk cikke szerint a Híd kampányrendezvényein az emberek kérdőre vonták a poltikusokat, miért nem fogyaszthatnak a kerékpárosok bizonyos mennyiségű alkoholt anélkül, hogy a rendőrök megbüntetnék őket. Solymos azzal érvelt, hogy Európa legtöbb országában engedélyezett a kerékpárosok 0,2–0,9 ezrelék közötti alkoholfogyasztása. „Nem az a célunk, hogy reklámozzuk az alkoholfogyasztást az utakon, mi csak értelmes és ésszerű törvényhozást szorgalmazunk”.

Andrej Hrnčiar felkérte a turócszentmártoni Igazságügyi Orvostani Intézetet, hogy készítsen egy szakmai elemzést arról, „milyen véralkoholszint lenne engedélyezhető a kerékpárosok számára, ami még nem veszélyeztetné a közúti közlekedés biztonságát”. A képviselő véleménye szerint Szlovákia milliókat költ az idegenforgalom népszerűsítésére, másrészről pedig az említett értelmetlen szabályozással gátolja annak fejlődését.

„Szerintem egészségesebb, ha Szlovákiában egymillió kerékpáros fog közlekedni az utakon például egy sör elfogyasztása után, mint hogy milliók üljenek otthon magas vérnyomással. Ismétlem, nem alkoholfogyasztásra akarunk buzdítani, hanem azt szeretnénk, ha értelmes és ésszerű törvények születnének” – fűzte hozzá Hrnčiar, aki szerint ellenzéki képviselők, sőt, két kormánypárti honatya is jelezte, támogatnák a törvény módosítását.

A közúti közlekedésről szóló törvény szigorításai 2011 elején léptek hatályba. A jogszabály akkor többek közt az alkoholos befolyásoltság alatt történő vezetést is bűncselekménynek minősítette át. A jogszabály viszonylag nagy vitát váltott ki, azt - a törvényhozás általi jóváhagyását követően - Ivan Gašparovič szlovák államfő meg is vétózta. A parlament azonban felülírta a vétót, újra elfogadta a jogszabályt.

Címkék: alkohol

146 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr214502462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GG81 2012.05.11. 14:38:07

Rendesen fel lett kapva a piás bringás fonal!

Hasonlít a kocsmákból kitiltott dohányosok rinyára, azt se lehet már, ezt se lehessen újra. Ennyi.

dr. Ez is csak egy nick 2012.05.11. 14:41:06

Rendben.
De amint akár 1 cm-t is letér a kerékpárútról, büntessék a normál büntetési tétel 10-szeresére.

A sok paraszt biciklis már most is így érzi és úgy is tesz, mintha nem vonatkoznának rájuk a törvények. Nem kéne még bátorítani is a sok büdös tahót.

Inkább szarrá kéne büntetni mindet, amelyik a járdára felhajt, zebrán átbiciklizik, a kerékpárút mellett az úton megy stb. Kivilágításról, részegen biciklizésről, biciklizés közbeni telefonálásról, irányjelzés elmulasztásáról nem is szólva.

Sunsertes 2012.05.11. 14:41:44

Hát, közúton nem biztos,hogy jó ötlet.
Kitekertem Szentendrére,ittam egy korsó sört és alig bírtam visszajönni, úgy fejbe vágott.Pedig volt lángos is.
Nyáron a sportfröccs is megy: 1dl bor 4dl szóda.

nowy 2012.05.11. 14:49:02

Ennek a piás dolognak csak akkor lenne értelme,ha egyrészt mindenki tudná magáról,hogy ténylegesen mennyi alkoholt bír el adott körülmények között (kaja,időjárás,fáradtság,stb) másrészt ha ezt be is tartanák az emberek.

fda 2012.05.11. 14:58:06

@dr. Ez is csak egy nick: Tipikus pesti hozzáállás.
Nem azt a 100 PESTI bunkót szidja, aki minden létező piroson átgázol - én is le vagyok döbbenve, ha arra járok.

Az ország, világ más részein sok-sok ember naponta értelmesen használja a kerékpárját, szórakozásból, spórolásból, kényelemből, vagy más okból. És nincs napi szintű harc és hozzászólás-párbaj a két "ellenfél" között.
Egyébként a legtöbb ember nem egyetlen közlekedési eszközzel jár mindig, mindenhova...

akakukk 2012.05.11. 14:59:22

Csak tudnam miert utaljak az autosok a bicikliseket? Mert 10 masodpercet veszit, ha a biciklis miatt lassitania kell?

ex-dr. vuk 2012.05.11. 15:06:44

En meg mindig azt mondom, hogy inkabb bicajjal menjen pialni a delikvens, mint kocsival..

Bringas jogsi/rencam/ado voltmar?

Sunsertes 2012.05.11. 15:09:10

@dr. Ez is csak egy nick:
Mind a két félen vannak elmeroggyantak,csak az autós nagyobb kárt tud okozni.
A lényeg, hogy Te egyikbe se tartozzál.

Tibbs 2012.05.11. 15:11:49

@dr. Ez is csak egy nick:
Mi a baj, miert vagy alandoan ideges?
Kis cerkaval szulettel?

Majd ha az osszes hozad hasonlo kis pocs betartja az osszes szabalyt az utakon akkor lehet ugatni. Legkozelebb gondlj arra hogy mekkora hipkorata bunko vagy mikor gyorshajasz, ha nyomod a sarga lampanal, tilosban allsz meg es parkolsz, stb. Lemerem fogadni hogy miden nap tobbszor megszeged a szabalyokat. Csak az zavar kurvara mikor a kocsog bicajosok megeloznek a dugoban.
Ahoz persze tul kicsi az agyad hogy felfogjad, hogy a bicajosok csokkentik a dugokat es parkolohelyeket szabaditanak fel. Nyugaton fizetnek azert a bicajosoknak hogy bringaval menjenek dolgozni, de hat nekik ott jobban is megy, talan ott kevesebb ott az onzo bunko.

Bélabácsi 2012.05.11. 15:13:23

@dr. Ez is csak egy nick: Igen.

De az autós is.

Meg a motoros is.

És mindenki, aki közlekedik.

Szimplán szubjektíve úgy látom (egyébként vagy 15 éve ültem utoljára bicajon), hogy egy bicajos mobiltelefonálóra 30 SUV-s szőkemaca-kigyúrtüzletember-szimplabarom vezetés közben mobiltelefonáló emberke esik.

2012.05.11. 15:15:11

@Tibbs: Engem például nem zavar, ha hirtelen kibaszódik a zebrán elém egy biciklis. Ő hal meg, nem én.

Kukiság · http://browhair.blog.hu/2014/12/13/jeff_639 2012.05.11. 15:20:37

ehhez mondjuk meg bicikliutakat is kéne építeni.
nem egyet, sokat...
sajnos minél tahóbb a nép (autós motros, biciklis gyalogos) annál inkább nem férnek el egymás mellett az úton.
Emberek a közlekedés nem dzsungelharc! csak a helyváltoztatási igény kielégítése.
Mifaszér kell egymást elnyomnunk az utakon???????
Böszmék vagyunk. Én is (néha).

wigman 2012.05.11. 15:31:11

Nem értek egyet a kerékpárosokra vonatkozó zéro toleranciával. Miután az autósok szép lassan elfoglalták és kisajátították a városok összes közterét (és útjait), valamint a közlekedési szabályok úgy lettek kialakitva, hogy normálisan azt csak autósként lehet értelmezni, most már azt is elértük, hogy az utcára kimerészkdő egyéb közlekedőre is ráerőltetik ezeket az (autós)szabályokat.
Érdekelne, hogy mit szólnának az autósok, ha szabály lenne rá, hogy minden második kereszteződésben 10 méter széles füves szakasznak kell lenni, hogy a lovak a patájukat
pihentethessék az aszfalt után. Mert ugye a ló szemszögéből ez tűnik jónak.
A kerékpáros közlekedés szempontjából, hasonlóképpen a fenti hülye példához, teljesen más szabályok tűnnek ésszerűnek, mint autós szempontból. Nem kellene mindenképpen homogenizálni ezeket a törvényeket, és csak egy szemszögből szabályozni.
Hamarosan gyalogosan sem lehet majd alkoholt fogyasztani, mert ha egy részeg ember lelép az útra az veszélyezteti az autós érdekeit. Bár ha jól belegondolok, ha már azt válaasztottuk, hogy városokba nyomorgunk, akkor ezt csak úgy lehet elviselni, hogy mindent agyonszabályozunk, és előbb-utóbb tényleg tilos lesz részegen (is) az utcára menni.

hoppá! (törölt) 2012.05.11. 15:44:18

'A gödörnél' nyáron most is elég sokan söröznek, boroznak, utána hazatekernek. Vidéken a kocsmába bringával járnak az emberek. Lsd. Húsvét 2012 razzia eredményei.
Vannak problémák most is, de a rendőr ált. nem a bringással szórakozik.
Aki inni akar (autóval, bringán, akármin), most is megteszi.
Most pl. egy Balaton-karikán hiába szállsz meg Badacsonyban, nem ihatsz este, mert simán kimutatja másnap a szonda.

Ilyen téren tényleg jó lenne. Azt meg, hogy mennyire érett rá a társadalom, nagyon egyszerű kideríteni: teszteljük!

(Most jön majd persze minden megmondóember, aki szerint ez szörnyű és mekkora pöcs vagyok, nekik: én alkoholmentes sört iszom túrákon.)

ex-dr. vuk 2012.05.11. 15:48:13

Felmerul a kerdes, hogy ha biciklivel tilos egyetlen kortyot is inni, akkor miert szabad gyalog? Mikortol fogjak azt is tiltani?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.11. 16:36:39

@ex-dr. vuk: nalunk mondjuk 0.8 mindenkire/ esetleg 0.4/ de gyalog se jarkalhatsz talajreszegen, bar ott ranezesre megy, nem kell szonda:)/

dr Smittpálelnökúr 2012.05.11. 16:43:36

@wigman: Tudod, a gyalogos lassú, ha részegen elesik, csak neki lesz baja. Ha egy biciklis részegen teker és elgázol egy gyalogost, nagy kárt tud okozni MÁSNAK. Ráadásul a gyalogos alapból nem a közúton közlekedik, de a biciklisek hangosan követelik magunknak (teljesen jogosan) a közutakat, mondván, ők ugyanúgy közlekedési eszközt használnak, mint bármelyik autós.

Egyébként a közlekedési szabályok valóban az autósokra, az autósok miatt lettek kitalálva, ezzle most nem tudtál semmi dehonesztálót mondani az autósokra. Az aszfaltozott utak, az autópályák, bezinkutak, bizony mind mind az autósok miatt épültek meg.

Szomorú, hogy ezekre nem gondoltok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.11. 17:01:18

@dr Kangörény: azert reszeg gyalogosok is tudnak igen nagy kalamajkat okozni
verekedes, garazdasag, sot egy kocsi ele lelepo akar karambolt is okozhat
en nem vagyok a zero tolerancia hive
ez a 0.8 ami nalunk van tokeletes, de folotte igen nagy a szivas!!!!
aki meg gyanusan kozlekedik akar gyalog akar bringaval, azt meg kell allitani
ennyi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.11. 17:02:55

amugy meg nana, hogy a kocsiknak, a kozlekedesnek, aruszallitasnak, tomegkozlekedesnek stb. epitettek az utakat stb. ami hozza kell
de senkinek nincs tiltva, hogy vegyen kocsit es ha viseli annak terheit majd rajon ki is fizeti ezeket az utakat
hagy ne soroljam fel milyen koltsegekkel es adotartalommal palyadijjal stb jar egy kocsi

feketehun 2012.05.11. 17:06:17

Szerintem okés a zéró-tolerancia. A bringások követelik maguknak a közúthálózat használatának jogát, ezzel pedig együtt jár a felelösség is. Azt esetleg el tudnám képzelni, hogy 0,8 ezrelékig bringaúton lehessen kerekezni, de ez a magyar viszonyok között kivitelezhetetlen, egyszerüen túl fejletlen hozzá az infrastruktura.

A magam részéröl ettöl függetlenül eddig is és továbbra is bringára szálltam 2 sör után, de ilyenkor tisztában vagyok vele, hogy szabályt sértek. Ennek megfelelöen: mellékutakon, észrevétlenül, kerülövel haza :) Ha elkapnak, akkor megigy jártam.

kovboj1 2012.05.11. 18:21:00

@GG81: amszterdamban hány ezrelék lehet? esetleg süti ilyesmi?

mildi 2012.05.11. 18:30:45

off
múltnap láttam vmelyik ismeretterjesztőn, hogy az előző századforduló környékén, mikor kezdett elterjedni a bringázás, a kerékpárosok felvonulást rendeztek a jó minőségű utakért, mert a köves, gödrös szekérnekvalókon nem lehetett tisztességesen tekerni. és az illetékesek elkezdtek sima utakat építtetni. szal tkp a jó minőségű utak elterjedését az autósok a bicikliseknek köszönhetik :)
on

2012.05.11. 18:50:45

Jogos felvetés.
Az is jogos, hogy biciklivel az ember nagyságrenddelkisebb kárt tud okozni, mint autóval, ergó a szabályok is 10x túl szigorúak a biciklizéshez.
Valami köztes dolog kellene.
De akkor az a komplikáció, hogyan lehet mindezt összehangolni? Mert ok, a gyalogosokat letereltük az utakról, a kerékpárost nem lehet.
Tulajdonképpen valami olyasmi is jó lenne, ha pl személyautó nem menne be településre, csak tömegközlekedés/szállítás (mondjuk 30 km/h ha nincs teljesen elzárva pl metró).
Csak ez a jelenlegi helyzetben kivitelezhetetlen...

D4D 2012.05.11. 20:43:17

@ex-dr. vuk:

En meg mindig azt mondom, hogy inkabb gyalog menjen pialni a delikvens, mint jarmuvel...

D4D 2012.05.11. 20:45:21

@wigman:
Érdekelne, hogy mit szólnának az autósok, ha szabály lenne rá, hogy minden második kereszteződésben 10 méter széles füves szakasznak kell lenni, hogy a lovak a patájukat
pihentethessék az aszfalt után. Mert ugye a ló szemszögéből ez tűnik jónak.

- Addig sem lenne kátyus az aszfalt.

D4D 2012.05.11. 20:48:53

@wigman:
A kerékpáros közlekedés szempontjából, hasonlóképpen a fenti hülye példához, teljesen más szabályok tűnnek ésszerűnek, mint autós szempontból.

- Ez eddig rendben is van. Viszont vannak olyan közlekedési terek, ahol az autó és a kerékpár találkozik. Adott esetben ez egy olyan út is lehet, ahol 90 km/h-val közlekedik az autó. Oda nagyon nem kell egy olyan biciklis, akinek tompák a reflexei, kiszámíthatatlanabbul reagál, stb....

Amikor ezt a kérdést vizsgáljuk, legyünk tekintettel arra, hogy a biciklisek nem csak egymás közt közlekednek.

Stock 2012.05.11. 22:48:19

kirk kapitány: a lázító kurva anyádat! (és ezt nem lehet szebben) aztán csodálkoztok, hogy mindenki gyűlöl titeket,amikor ti csak jogokat akartok, de olyanokat.......

krausz2 2012.05.11. 23:35:52

Egy csomó tapló agyú itt Budapesten pofázik a kerékpár mellett
se kutyája se macskája tőle kihalhat a magyar neki nem kell gyereket szállítani,bevásárolni a családnak mindennap. Ö az a húgyagyú aki eljár egész nap gatyában mert felöltözni sincs esze mert egyébként sem kell neki. Aki vasárnap díszkerekezik a Margitszigeten mert más főzi az ebédet otthon és a gyerek is meg van oldva mert nincs.
Mit tudja, hogy van egy más Magyarország ahol tényleg a gyerekeket szállítják biciklin-a szegény magyar-cigány stb.-az a nép aki a többség,
Ezeknek dumálnak -törvényalkotók- ne igyál meg egy pohár bort vagy egy korsó sört és ha iszol gyalogolj haza több kilométert mert közlekedés az nincs.
Azok dumálnak akiknek van pofájuk a magyar állampolgárra azt mondani, hogy méltatlan ugyanolyan elbírálásra mint európai társai akik szabadok ezektől a szakértő hülyéktől...

Nem kell neki

harcsapaprikás 2012.05.12. 00:34:58

@dr. Ez is csak egy nick: Tudod sokszor előfordul, hogy elmegyek tekerni egy hosszabbat. 150-200 km. Van egy egy kilóméter hosszú bicikli út valahol. Szerinted hol érdekel ez engem? Sokszor egyébként katasztrófális a burkolta minősége. Ha tábla nem tiltja a biciklizést az úton, nem vagyok köteles a bicikliutat használni.
De hogy ne legyek off, szerintem a bringás se igyon.

harcsapaprikás 2012.05.12. 00:36:47

@krausz2: Remélem ha valamelyik porontyod biciklizni szeretne őt is ebben a stilusban elküldöd a f@szba.

big-fat 2012.05.12. 07:43:37

Kerékpárúton közlekedő, kivilágított kerékpáros esetén engedékenyebbek lehetnének, de autók közé imbolyogni, vagy vak sötéten kerékpárúton szemből érkező kerékpárosokat veszélyeztetni már nem engedném őket. (Mész 25-tel, szemből meg jön egy kivilágítatlan 10-zel, az elég fájdalmas tud lenni.)

GG81 2012.05.12. 09:34:45

@harcsapaprikás: "Ha tábla nem tiltja a biciklizést az úton, nem vagyok köteles a bicikliutat használni."

téves. a párhuzamos kerékpárÚT használata kötelező, függetlenül attól az úttesten tiltva van-e a kerékpáros forgalom.

GG81 2012.05.12. 09:41:13

@kovboj1: hasonlítsuk össze az infrastruktúráltságot... ok, ha tegyük fel lehetne is inni, akkor hirtelen mindenkinek jó lenne a bicikliutak, bringagyalogok és sávok használata??? egyből mindenki használná???

ugyan. hisz hiába a többszöri amszterdami példálózás, hogy nekik mindegy milyen típusú felület, mindegy, hogy mennyi gyalogot kell a kerékpáros infráról lecsengetni, megteszik, használják! nem a kifogásokat keresik, mint itt annyian a blogon, vagy épp láthatóan a bp-i forgalomban. ha látható lenne az igyekezet a kedves érintettektől, mint amszterdamban, akkor el lehetne gondolkozni (még több infra mellett)

de amíg a margithídról nem tűnik el pl. Buda felé a piktogram, mert a bringagyalog a szűk hídon tökéletesen JÁRHATÓ (hétköznapi és hétvégi turistákkal tömött járdaforgalmi tapasztalat mellett mondom!!!). amíg nem fogjátok fel, hogy az addig marad járható a biciklisek számára is, amíg a gyalogok a folyamatos kerékpáros forgalomból látják az útfelület színében is a különbséget, addig az autók szűk két sávját meg a kerékpárosok tehetnék járhatóvá! akkor lehetne szándékról beszélni, együttélésre törekvésről...

kovboj1 2012.05.12. 09:50:37

@GG81: "Solymos azzal érvelt, hogy Európa legtöbb országában engedélyezett a kerékpárosok 0,2–0,9 ezrelék közötti alkoholfogyasztása."
csak ezér kérdeztem

Martian (törölt) 2012.05.12. 11:11:38

@krausz2: sebaj, mindig jönnek ezek a Darwin-díjas baleseti hírek, hogy "...este, ittasan, kivilágítatlan kerékpáron..."

Elijah_Baley 2012.05.12. 15:06:04

egyértelműen ez a legnagyobb probléma az országban, meg a villogó ledlámpa, dinamó nékül..

ex-dr. vuk 2012.05.12. 19:41:55

@GG81: te komolyan ossze akarod hasonlitani az amsterdami infrat a pestivel? Vagy barmelyik varoseval az orszagban?..

Nanemar. Alapveto szemleletbeli kulonbseg: ott a kerekpar az elso, ha szervezesrol van szo, nalunk meg az auto. Es ezzel mindent el is mondtam. A magyarorszagi kerekparutak egyetlen celja, hogy letakaritsak a bringasokat az utrol. Semmi tobb. Ennek megfelelo figyelmet forditanak ra.

kovboj1 2012.05.12. 20:31:41

@ex-dr. vuk: nyugi jugóban most csinálják a kerékpárutat eurovelo keretén belül törökkanizsán. ránézésre 50 centi széles lesz 5 centi magas padkával kétoldalt és a nyomvonalát szerintem egy vágtázó ökör jelölte ki a vizeletével.

kovboj1 2012.05.12. 20:33:21

@ex-dr. vuk: de igazából nem ezt kérdeztem a komától. a múltkor valami olyasmit írt hogy amszterdamban besütizve biciklizett, vagy legalábbis utalt erre.

harcsapaprikás 2012.05.12. 21:18:24

@GG81: Valóban így van. Utána néztem. Ennek ellenére a jövőben sem fogom használni azokat a bicikli utakat, amik csak a biciklis szopatására jók. Pl. szar minőség, gyalogosok, pár száz méteren ugyan párhuzamos de nem vezet sehová.

harcsapaprikás 2012.05.12. 21:26:09

@krausz2: Tény, hogy még nincsenek gyerekeim, de szerintem a te esetedben hiba volt továbbörökíteni a hulladék génjeidet.

ex-dr. vuk 2012.05.12. 21:29:02

@GG81: szerencsere ez a gyalog- es kerekparutra mar nem igaz.

harcsapaprikás 2012.05.12. 21:32:42

@ex-dr. vuk: Valóban. Köszi a kiegészítést.

D4D 2012.05.12. 22:25:02

@ex-dr. vuk:

ott a kerekpar az elso, ha szervezesrol van szo, nalunk meg az auto.

- Te beteg vagy.

Mindössze annyi a különbség, hogy ott a kerékpárosoknak épül az infra, nálunk a statisztikának. Ezt észrevehetnéd.

Rocko- 2012.05.12. 23:17:17

"Pintér Sándor belügyminiszter a Fidesz-frakció zártkörű ülésén jelezte, személyes véleménye szerint a kerékpárutakon nem zavaró, ha a kerékpárosok fogyasztanak némi alkoholt."
akkor javaslom, hogy Pintér úr vállalja az anyagi felelősséget az ittas vezetésből fakadó balesetekért.

Rocko- 2012.05.12. 23:19:02

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: jepp.
az ittas vezetés az ittas vezetés. mindegy milyen járművel történik.
vagy most akkor nem is kell annyira egyenrangú partnernek lennie a kerékpárosnak?

D4D 2012.05.12. 23:29:54

@Rocko-:

Nézd meg az előzményeit is, akkor megérted. Simán a fejére olvastam a saját szövegét.

Elpusztithatatlan 2012.05.13. 01:36:26

@A csótány is ember: "Az is jogos, hogy biciklivel az ember nagyságrenddelkisebb kárt tud okozni, mint autóval, ergó a szabályok is 10x túl szigorúak a biciklizéshez."
Tavaly nyáron egy részeg biciklista végighúzta az autónk egész baloldalát és letörte a tükröt. Az utángyártott(!) tükör 40e Ft volt, a fényezésre nincs pénzünk, de szerintem ki lehet matekozni mekkora anyagi kár az. Bottal üthettük a nyomát.
Nem kötelező biciklizni, inni meg nem bringával kell menni, nem a tanyán vagyunk.
Eszembe nem jutna bringázni, ha már ittam vagy fogok. Elég nagy kihívás még józanul is a szintén józan ámde gyámoltalanabb bringásokat kerülgetni, akik nem tudják hol a jobb kezük.

"Pintér Sándor belügyminiszter a Fidesz-frakció zártkörű ülésén jelezte, személyes véleménye szerint a kerékpárutakon nem zavaró, ha a kerékpárosok fogyasztanak némi alkoholt."
Dehogyisnem, kibaszottul!!!

2012.05.13. 09:32:18

@Elpusztithatatlan: Kellemetlen, bár statisztikailag gondolom elég ritka.
Egy ember élete szerinted mennyit ér? Mert autóval azt kockáztatod részegen, azért van a zéró tolerancia. Gondolom nem 40e, vagy akár 500.

2012.05.13. 09:37:09

@Rocko-: megpróbálom nagyon egyszerűen elmagyarázni:
10kg jármű + 1 utas 20-30 km/h sebességgel haladva, tud egy adott mértékű kárt okozni
1200-2000kg jármű + utasok, tud egy másik mértékű kárt okozni.

A jelenlegi szabályokat az utóbbi figyelembevételével hozták meg. Így is sírnak sokan, hogy szigorúak - hát ezért mert ha rossz helyre mész be autóval akkor 10 embert ölsz meg és 10-et raksz tolószékbe.
Ha az első kombináció teszi ugyanezt akkor lesz pár káromkodó ember elhanyagolható sérülésekkel.

Rocko- 2012.05.13. 09:42:28

@A csótány is ember: igazad van, kösz hogy felvilágosítottál.
tehát a részegen kocsi vagy busz alá beeső kerékpáros nem számít nagy mértékű kárnak, annyira se hogy védje őket a törvény.
jó hogy ezt most már tudom.

2012.05.13. 09:47:39

@Rocko-: egy itt nem részegségről van szó hanem a zéró tolerancia hülyeségéről, kettő, nem a pia öl meg hanem az autó.

Rocko- 2012.05.13. 11:08:13

@A csótány is ember: támad a skynet!
nem baj, folytasd még, lassan kezdem élvezni a szűklátókörűségedet.
barlangban lakáson nem gondolkodtál már?

D4D 2012.05.13. 11:41:08

@A csótány is ember:

Nézzünk egy másik esetet:

Részeg biciklis egy tömött busz elé hajt. A buszvezető, hogy ne üsse el, félrekapja a kormányt. Emiatt az autóbusz belehajt egy kátyúba és felborul. Eredmény 20 halott.

Következő esetben a buszvezető nem kerüli ki a biciklist, hanem elüti. Eredmény egy halott. Amennyiben viszont átmegy rajta a kerék, és defektet kap, majd esetleg felborul, lásd az előzőt.

Van olyan buszvezető ismerősöm, aki elé a pesti forgalomban bevágott a semmiből a biciklis, ő fékezett, eredmény két sérült a buszon, biciklis eltűnt.
Ő legközelebb nem fog fékezni. Ezt egy rendőr tanácsolta neki.

D4D 2012.05.13. 11:42:04

@Rocko-:

Azért a skynet ennél picit okosabb volt. Hacsak most nem a 0.0000000000123 béta verzióval van dolgunk.

D4D 2012.05.13. 11:42:42

@A csótány is ember:

Az a baj, hogy csak magára a járműre gondolsz. Gondolkozz rendszerben!

2012.05.13. 11:46:03

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: elszigetelt sztorikat lehet mondani, olyat én is tudok, hogy a buszvezető "büntetésből" ráhúzta a kormányt a biciklisre. Én az ilyet börtönnel büntetném. Szerencsére ritka az ilyen, nem lehet ilyen sztorik alapján szabályokat hozni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.05.13. 11:49:06

Kommenteket olvasgatva megállapítottam, hogy biciklivel át lehet ugratni a kerítés felett.

Rocko- 2012.05.13. 12:04:31

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: de hát látod, annyira veszélyesek már hogy támadnak!
nem is tudom hogyan nem támadtak meg engem!
a példád pedig nagyon jó.

@A csótány is ember: nem elszigetelt sztori, hanem valóság. közlekedés, amiben van többi közlekedő. de úgy látom nem vagy képes ezt megérteni, hogy KÖZlekedés, ahol többen vannak.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: persze, mert a biciklista egy terminátor: élő szövet fém vázon.

2012.05.13. 12:20:24

@Rocko-: látom demagóg write only üzemmódban vagy, ok.

GG81 2012.05.13. 12:27:29

@ex-dr. vuk: a kedvelt kiskapu is elég gyenge lábakon áll...

D4D 2012.05.13. 13:41:14

@A csótány is ember:

Ahogy az is baromság, hogy egy jármű veszélyességét a tömege alapján ítéljük meg.

Lásd lassú járművek.

Elpusztithatatlan 2012.05.13. 17:33:02

@A csótány is ember: "Egy ember élete szerinted mennyit ér? Mert autóval azt kockáztatod részegen, azért van a zéró tolerancia. Gondolom nem 40e, vagy akár 500."

Ezt mire írtad? Eltértél a tárgytól ember. Nem kérdőjeleztem meg az emberi élet értékét, csak leírtam valamit, ami megtörtént, ha te úgy gondolod, hogy ez normális, kívánom, hogy a te autódat is bassza össze a tárgyban említett állapotú kerékpáros, legyen a tükör pótlásáig használhatatlan, utána lehet kicsit máshogy állsz hozzá.

Rosszul gondolod. A zéró tolerancia, azért zéró, hogy semekkora kárt ne okozz, legyen az anyagi, vagy bármilyen sérülés.

Mit szólsz mondjuk egy olyan esethez, hogy egy részeg biciklis a 70+ éves nagymamádat elbassza akár tízzel is, elesik és ugyanúgy mehet a tolószékbe? Combnyaktörés, csípőprotézis, stb.
De nem kell túl gyorsan nekitekerni egy gyalogosnak, hogy szarul essen és eltörje a kezét/kapjon agyrázkódást.

Mások már kifejtették, hogy tud halált okozni közvetve a részeg biciklis.

Írok még egy szerinted biztos statisztikailag ritka esetet: anyám vezetett, bringás kitette a jobb kezét, behúzódtunk egy sávval beljebb, hogy elmegyünk mellette egyenesen. Balra fordult. Utólag mi derült ki a bringásról? Ittas állapotban volt. Láthatólag megúszta, kórházba vitték. Senkinek nem kívánom azt az rémültséget, amit anyámon láttam.

Csak kíváncsiságból felcsaptam a kreszt, nézzük csak, "veszélyeztetés: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét kár, baleset bekövetkezésének, a személy- és vagyonbiztonság sérelmének lehetőségébe sodorja."

Még egyszer leírom, senki sem kényszerít, hogy bringával menj inni. Nem szórakozásból közlekedünk, tegyük azt felelősségteljesen.

2012.05.13. 17:44:22

@Elpusztithatatlan: Tehát szerinted egy autó pont annyira veszélyes mint egy kerékpár. Akkor tényleg nem érdemes vitázni mert nincs kivel, gondolom a 2x2-t sem hitted el a tanárodnak miután megmutatta az ujjaidon.

ex-dr. vuk 2012.05.13. 23:04:41

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -:
te mit mondanal egy olyan utra, ami (bel)varosi, van 2x3 sav, buszsav nuku, kerekparsav nuku, jarda is keskeny. Szerinted kinek az erdekeit tartottak szem elott?

Statisztikanak is epul, meg hogy EU penzeket nyuljanak le, termeszetesen. De ettol meg epulhetne hasznalhato dolog is. De nem epul.

ex-dr. vuk 2012.05.13. 23:34:57

@Elpusztithatatlan: szerinted az "ivott alkoholt" = "reszeg"?
Kevered a fogalmakat.
Egy sör utan meg szinte senki nem fog parkolo autoknak nekimenni biciklivel...

GG81 2012.05.14. 09:18:24

@ex-dr. vuk: egy kis éjszakai szösszenet lakóhelyem közelében. valami fura kis puffanás (nem üvegbetörés) és autóriasztóhang...
aztán egy párocska tolja a biciklijeit, közben a faszi ÜVÖLTVE oltja az asszonykáját, hogy "nem megmondtam gyere erre!", "nem megmondtam várj meg!", etc... a zéró forgalmas, nyugodt, csendes, csillagfényes éjszakában.
ha nagyon gonosz akarnék lenni, akkor csak azért nem tekertek el még gyorsabban a helyszínről, mert megsérült az egyik bringa (is)! bár a faszi üvöltözése priceless volt, nem épp a sunnyogási faktort erősítette...
-valaki autós talált egyik reggelre az autóján fura kerékpáros lenyomatot mostanság???
-valaki k.agyas esetleg magára ismert a családi idillt felidézve?

Perillustris 2012.05.14. 09:55:23

@dr. Ez is csak egy nick: Ne legyél már ilyen visszafogott. Pár tízezres büntetések? Teljes vagyonelkobzás alatt nem állunk meg.

Perillustris 2012.05.14. 10:25:59

@Martian: Ezek a bringások a jelenlegi szabályozások dacára is bringára ülnek részegen. Ha meg is bünteti őket a rendőr, még mielőtt elgázolná egy gépjármű, a büntetést általában nincs miből kifizetniük, ezért lehet akár egy milliói is az.

A felvetés célja, hogy az alapvetően normális ember - hazai példával szemléltetve - pl. a Római-parton elfogyasztott hekk mellé megivott korsó sört követően nyugodt lelkiismerettel hazatekerhessen, anélkül, hogy egy esetleges rendőri ellenőrzés 50 ezres bírságot rójon ki rá.

Bár én következetesen nem fogyasztok alkoholt, ha kerékpárral vagyok, vagy kerékpározni fogok, mégis érzem az életszerűségre való törekvés jogosultságát.

Perillustris 2012.05.14. 10:27:17

@Rocko-: Az egyenrangúság nem azt jelenti, hogy a szabályok azonosak. Ma sem azok.

Perillustris 2012.05.14. 10:29:55

@Elpusztithatatlan: Ugyebár van az a vicces megállapítás, hogy mivel a balesetek döntő többségét józanul okozzák, inkább azt kell betiltani.

Ld. előző kommentem: annak a kerékpárosnak teljesen mindegy, mi a szabály.

Perillustris 2012.05.14. 10:33:52

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: "Ő legközelebb nem fog fékezni. Ezt egy rendőr tanácsolta neki."

Ez egy nagyon okos tanács, remélhetőleg még azelőtt találkozik egy betonkeverő hasonlóan gondolkodó vezetőjével, hogy erre sor kerülne.

GG81 2012.05.14. 10:40:36

@Perillustris: mármint ki? a bringás? akkor a buszos már hiába keresné... nocsak betonkeverősnek is ugyanazt tanácsolta már a rendőr ezt megelőzően?

(mennyi balesetről hallani, hogy valami kisállat miatt rántották félre a kormányt autósok és a odavesztek, lenyomorodtak családostól, de a kis süni/róka/nyuszi/cicus/kutyus élte vígan tovább az életét.)

Rocko- 2012.05.14. 10:42:30

@Perillustris: valóban nem azt jelenti.
az egyenrangúság az azt jelenti, hogy azonosak az elvek.
az nem lehet azonos elv, hogy az egyiket hagyjuk veszélyt okozni vagy veszélyes helyzetben, a másikat pedig nem.

Perillustris 2012.05.14. 10:46:10

@Rocko-: És itt jön be a képbe, hogy a szakértőknek meg kell egyezni, hogy ugyanazok a szintek szükségesek-e alkoholfogyasztás tekintetében a különböző eszközzel közlekedőknek.

ex-dr. vuk 2012.05.14. 12:37:51

@GG81: ezzel mit akarsz mondani? hogy vannak ilyenek is? vannak. kerekpar ide vagy oda. nemreg lattam egy parkolo autot fullra kifordult hatso kerekkel... azt se biciklis csinalta... szerinted hagyott valamit hatra? max az udvozletet.

ennek mi koze a temahoz amugy?

Rocko- 2012.05.14. 12:56:48

@Perillustris: ez baj.
kezdhetjük tárgyalni hogy gépjárművel naponta hány embert szabad elütni?

Perillustris 2012.05.14. 13:35:54

@Rocko-: Nos, lássuk: tetszik-nem tetszik, ha ez így kimondva nincs is, az általad felvetett szám igenis létezik.

Bár tudom, hogy vannak itt a blogon, akik szerint "emberéletet nem mérünk népgazdasági alapokon", ez a gyakorlatban mégis így van.

Röviden: egyértelmű, hogy csökkenne a halálos és súlyos sérüléssel járó gyalogosgázolások és egyéb - nem gyalogos résztvevős - balesetek száma is, ha legalább a belső övezetekben 30km/h-ra csökkentenék a sebességhatárt. Az, hogy mégsem teszik ezt, azért van, mert úgy ítélik meg a döntéshozók, hogy ez a közlekedés velejárója (ami tény). S bár a balesetek számának csökkentése lózungok szintjén mindig előtérben van, a gyakorlatban csak látszatintézkedések történnek (különösen gyalogosvédelmi téren).

Szóval nyitott kapukat döngetsz.

GG81 2012.05.14. 14:31:23

@ex-dr. vuk: hogy mik vannak!? és a mondanivalót majdnem elkaptad. az azonosíthatóság. egyre több térfigyelő kamera van, így egy azonosítható járművel tett károkozást jóeséllyel be lehet azonosítani, neadjisten nem is első helyen említettem még a szemtanú(k) lehetőségét...
ennek fényében azért egyértelműen látható józan gondolkodás mellett, hogy kinek könnyebb megúszni a következményeket... főleg, ha ittasan a parkoló autó(ka)t végighúzza egy eltaknyoló, farkasvakságú hípersötétzöld. ne igyon senki alkoholt, ne drogozzon, amikor járművet vezet! sőt gyalog se dőljön úgy neki az autónak, ha szegecselt a farmerja! ennyi, ha ezt jobban magyarázni kell, akkor a fejekben tényleg nagy a gond. és most nem is tudom melyik oldalon tolul a fejekben az értetlenkedés, hogy "miértne!??"

GG81 2012.05.14. 14:36:56

@Perillustris: a 30-as korlátozás már mai napon is működik bizonyos zónákban a városban (Bp)! az egész városra kivetíteni vagy a zónákat ésszerűtlenül bővíteni hülyeség lenne. minden útszakaszokon, területen meg kell találni az adott körülményekhez legjobban illeszkedő biztonsági megoldásokat, az adott helyre jellemző paraméterek ismeretében! erre már számos hazai példa és külföldi párhuzam is bemutatásra került. (pl.: Bp, Váci út-Bécs, Lassalle str. - egyiken sincs kerékpársáv, csak párhuzamos bicikliút és bringagyalog a többsávos súgárút mellett)

ex-dr. vuk 2012.05.14. 15:18:14

@GG81: en ertem, de ilyenkor mindig az jon elo, hogy ennyi erovel minden gyalogosra ragaszthatnal egy rendszamot... Reszegen az is tud kart okozni.
Hogy lehet azonositani kameraval? Arc alapjan? Eppen ahogy mas buncselekmeny elkovetoit. Mi ebben a nem ertheto?

Lassan bele kellene nyugodni, hogy NEM lesz kerekparos rendszam sem jogsi. Kar ezen nyavalyogni.

ex-dr. vuk 2012.05.14. 15:22:47

@Rocko-: jo de akkor gyalogosan se lehessen inni nem? iszik aztan meg a zebran elvarja, hogy elsobbsege legyen? fuj.

nyilvan senki nem akart itt hullareszeg bicikliseket, sot. de egy sör utan meg vigan elbiciklizik barki, minden problema nelkul. Persze hallunk ittas biciklisek elgazolasarol (foleg kulteruleten persze), de valljuk be sosem hallott meg egyikunk sem ittas biciklis altal halalra gazolt buszmegallonyi emberrol..

ex-dr. vuk 2012.05.14. 15:25:55

@GG81: mashol is szuletnek agyament megoldasok, de mashol rajonnek h szar es atalakitjak. Mar nalunk is kezdodik, pl. Andrassy.
A Vaci ut az meg kulonosen szanalmas, egy ketmeteres csikra szamuzni a bringasokat az egyik oldalra, mikozben ott egy hatalmas szeles uttest, 2x3 savval... Belvarosban. Egyszeruen szanalmas, nincs ra jobb szo. Igy varjak, hogy tomegek bringazzanak (illetve dehogy varjak, epp azert csinaltak igy, hogy ne).

GG81 2012.05.14. 15:50:52

@ex-dr. vuk: te pedig a károkozás mértékét fogd már fel (és most nem a bringarencámról szólt a történet, ne keverd ide).

egyszerűen, ahogy írtam és nem fogtad fel, nevelés kérdése, hogy akár józanul sem dőlsz szegecselt farmerrel valakinek az autójára, részegen lehet fel sem fogod, hogy összekaristolod. ez is már károkozás, de még mindig kisebb, mintha részegen egy bringás gyalogosnál nagyobb sebességgel végighúz 2-3 elemet is tanyálás közben!!!
józanul is el elehet esni bringával persze, de azért ittasan nagyobb az esély. (ellenpélda lehet a vicc, miszerint vidéken józsibá csak beállva tud egyenesen gurulni! :-), de a valóság más, baleseti statisztikák, személyes tapasztalatok, az úttesten vargabetűket leíró kamikázékról)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.05.14. 15:54:58

@Perillustris:
"csökkenne a halálos és súlyos sérüléssel járó gyalogosgázolások és egyéb - nem gyalogos résztvevős - balesetek száma is, ha legalább a belső övezetekben 30km/h-ra csökkentenék a sebességhatárt."

- Mikor volt utoljára gyalogosgázolás a Belvárosban?
- És kijjebb? A hírekben szereplő gyalogosgázolások sosem a belső részen történnek, hanem a csepeli úton, a budaörsi úton, Kerepesi úton.

Jellemzően kétsávos utakon, ahol a forgalmat lámpa szabályozza, majd a lámpa után 1-200 méterrel van egy sima lámpa nélküli zebra. Na ott 'tömeges' a gyalogosgázolás.

GG81 2012.05.14. 16:02:50

@ex-dr. vuk: fogd már fel, hogy 2x3 sáv ott tehermentesítő út, kivezető, hogy egyenletes és emelt sebességgel áramolhasson a forgalom, annak az a célja... érdekes Bécsben működik a felhozott párhuzam esetében is, mint ahogy a bécsi híd járdafelületére felfestett bicikliút megjelölés is.
a vácin nem lesz bringasáv, ezt elkönyvelheted. eleve van infra és van párhuzamos kisforgalmú lehetőség is. ez a hungárián kívüli rész.
belül már előbb lehet változtatás, lévén a hungária és a nagykörút között eleve csökkentett kapacitású, a nyugati téri felüljáróról nem is beszélve... de az megint csak egy szakasz lenne, sőt azon belül, ami ráadásul már nem is a váci, hanem bajcsy...

és érdekes mód a lassalle-n még a futárok is a bringagyalogon tekertek. talán a k.agy fejekben is megfordulhatna ez a gondolat. az ötleteket pedig lehetne nyomni, mert az téves és fail gondolat, hogy mondjuk az Andrássy sávcserét a sok autók közt tekerő "hős" miatt lépték végül meg! de ezzel az erővel én szintén támogatnám mondjuk a Göncöl utcai sávcserét is, és precedens már van, egy átfogó felülvizsgálat során ezt is meg kell, hogy lépjék.

D4D 2012.05.14. 16:04:40

@ex-dr. vuk:

egy sör utan meg vigan elbiciklizik barki, minden problema nelkul.

Akkor megengeded, hogy autót is vezessek egy sör után? Lehet, hogy fél másodperccel később nyomom majd be a fékpedált az egy sör miatt.
Ez a fél másodperc adott esetben a TE ÉLETED!

Biciklivel dettó! Fél másodperc késedelem, és már nem a billencs előtt, hanem alatt állsz meg. Csak ez ott is a TE ÉLETED!

Én vígan elvezetek még 6 sör után is, mert a reflexeim még olyankor is jobbak, mint egyes józan embereké. De nem teszem, mert nem akarok esetlegesen gyilkossá válni.

Aki teker és iszik, az öngyilkos. Aki szándékosan öngyilkos, azzal két dolgot lehet tenni. Kényszergyógykezelni, vagy eutanáziában részesíteni.

Martian (törölt) 2012.05.14. 16:21:20

@Perillustris: "pl. a Római-parton elfogyasztott hekk mellé megivott korsó sört követően nyugodt lelkiismerettel hazatekerhessen, anélkül, hogy egy esetleges rendőri ellenőrzés 50 ezres bírságot rójon ki rá."

Az a baj, hogy ahová már legurult egy korsó sör, oda már több is bekerülhet... az pedig egyéni dolog, hogy mennyire tudja valaki a határt.

Talán szonda helyett reflex- és egyensúly tesztelőt kéne használniuk a rendőröknek?
És akinél ez gyenge, az utána csak tolja a bringáját?

ex-dr. vuk 2012.05.14. 17:01:31

@GG81: ha most ez a posztrol szol egyaltalan, es az ellen, hogy egy kortyot se szabadjon inni, akkor sajnos meg mindig kevered a "fogyasztott alkoholt" - "reszeg" fogalmakat.
Ha ezt sikerult szelektalni, akkor gondold ujra az egeszet.

ex-dr. vuk 2012.05.14. 17:04:02

@GG81: "a vácin nem lesz bringasáv" - lehet, hogy egy eve mneg ezt mondtak az Andrassy-ra is...
Ne mondd mar nekem, hogy a Vaci belvarosi szakaszara is 2x3 sav aramlo forgalom kell... plane nem BEFELE! Mar kitargyaltuk, azzal nem lenne gond, hogy befele 1 sav mminusz (legalabb), helyette kerekparsav. Hogy a biciklisek is "aramolhassanak", es ne 2x1 meterre legyenek a gyalogosok melle besuritve. Igy lenne ertelme. Ahogy most van ugy annyit latsz, hogy az elso az autok, a tobbiek meg huzzanak ahova akarnak.

ex-dr. vuk 2012.05.14. 17:07:11

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -:
"Ez a fél másodperc adott esetben a TE ÉLETED!"
Epp itt a lenyeg. Ha az ember kerekparon ul, akkor ez a fel masodperc nem fog artatlanok eletebe kerulni. Talald ki, hogy miert... Hagyok idot.

"De nem teszem, mert nem akarok esetlegesen gyilkossá válni."
Biciklivel nem fogsz 1 sortol gyilkossa valni. Kettotol sem, max ongyilkossa.

A poszt nem arrol szol, hogy hullareszegen lehessen bringazni, ezt talan fel kene fogni azert.

De neked az a velemenyed nekem meg ez. Oszt jonapot :)

Martian (törölt) 2012.05.14. 17:43:48

@ex-dr. vuk: "Kettotol sem, max ongyilkossa."

Ez a lehetőség bármilyen veszélyes üzemnél már eleve bukta.

Nehéz meghúzni a határokat, mert a gondűző ital általában nem a gátlásokat szokta erősíteni.
Egy jóhangulatú buli utáni kollektív hazatekerésnél pedig simán előjöhetnek Darwin-díjas ötletek.

Rocko- 2012.05.14. 18:58:41

@ex-dr. vuk: gyalogos és kerékpár közti különbség, hogy a gyalog jó eséllyel járdán van, a kerékpáros meg nem.
"de egy sör utan meg vigan elbiciklizik barki, minden problema nelkul."
csak a reakcióidő csökken.

Rocko- 2012.05.14. 19:00:10

@Perillustris: nem, én nem döngetek semmit.
és nagyon nem támogatom, hogy röghözkötés legyen, csak mert egyesek nem hajlandóak felnőni a civilizációhoz.

Rocko- 2012.05.14. 19:01:49

@D4D - TCommenten oldották jogtalan bannomat -: "Aki teker és iszik, az öngyilkos. Aki szándékosan öngyilkos, azzal két dolgot lehet tenni. Kényszergyógykezelni, vagy eutanáziában részesíteni."
kirerjeszteném a pirosozókra és egyirányún szembemenőkre.

Elpusztithatatlan 2012.05.14. 19:19:34

@A csótány is ember: Igen, van olyan eset, amikor a kerékpár legalább annyi kárt tud okozni, mint egy autó. De nem is ez a lényeg. A kerékpár is tud kárt okozni. Nem mindegy mekkorát? A gyalogos is tud. És?? Ne tegyen. Ha ezt meg te nem tudod felfogni, akkor nálad nincs minden rendben.
@ex-dr. vuk: Nem, nálam az "ivott alkoholt" = lassabban reagálni képes ember, aki nem feltétlenül beszámítható. Nem lehet elvárni a közlekedés többi résztvevőjétől, hogy fékkészenlétben legyen, mert a következő utcánál jön a delikvens, aki nem áll meg reflexből ott, ahol elsőbbséget kellene adnia. Arra elég nehéz jogszabályi keretet húzni, hogy a Balatonnál este a hekkfilé után ugyan ihassunk már egy korsó sört. Ja és nem tudhatod kinek a szervezete hogy reagál egy korsó sörre. Van, akinél ez nem okozza az előbb említetteket. Sajnos nem ez a többség.
@Perillustris: "Ugyebár van az a vicces megállapítás, hogy mivel a balesetek döntő többségét józanul okozzák, inkább azt kell betiltani."
Hát akinek van jogsija, annál be is tiltják. Aki hibázik, az feleljen érte. Gyorshajtás, piros, elsőbbségadás elmulasztása, károkozás, stb. //véletlenül sem akarom azt sugallni hogy rencám jogsi a kerékpárra//

A balesetek többsége az úttesten történik. Vezessünk a járdán? XD

ex-dr. vuk 2012.05.14. 19:35:35

@Elpusztithatatlan: ezert szoktak ezrelekben meghatarozni ezeket a hatarokat. Bizonyos ezrelek ugyanazokat a hatasokat valtja ki, az, hogy mennyi alkoholtol mennyi lesz a veredben meg mar emberfuggo (tobbnyire suly).
Autovezetesnel is szabalysertes vagy buncselekmeny, ezrelektol fuggoen.

ex-dr. vuk 2012.05.14. 19:37:29

@Rocko-: a sebesseg cserebe sokkal kisebb.

Perillustris 2012.05.14. 21:34:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Hát nem olyan rég volt a megállóba felugratás a Blahán. De nem ez a lényeg, hanem az, hogy kell egy egészséges kompromisszumot kötni.

Perillustris 2012.05.14. 21:41:49

@Martian: És ismét elérkeztünk oda, hogy a jelenleg érvényben lévő zéró tolerancia mellett is részegen vezet rengeteg ember, tehát őket semmilyen engedmény vagy szigorítás nem befolyásolja (különösen, mert alkoholista a többségük), ám aki képes lenne kordában tartani magát, az megszívja.

Tökéletes analógia, amikor felvetődött, hogy a gyalogátkelők előtt egységesen 30-ra kelljen lassítani, egy emberként háborodott fel mindenki, hogy miért szív majd az is, aki esetleg eddig is tiszteletben tartotta a zebrákat és a gyalogosok jogait.

Perillustris 2012.05.14. 21:45:19

@Rocko-: Tőlem. Se autós, se biciklis nem maradna sok. Na persze a gyalogosok is ritkulnának.

Perillustris 2012.05.14. 21:46:42

@Elpusztithatatlan: "Hát akinek van jogsija, annál be is tiltják."

Viccelsz?

www.istencsaszar.hu/?p=691

Rocko- 2012.05.14. 21:57:18

@ex-dr. vuk: a sajátja.
ismétlem (úgy látszik ez nehéz sokaknak) a kerékpáros nem egyedül, önmagában kerékpározik, hanem KÖZlekedik. gépjárművek, kerékpárosok és gyalogosok közt.

D4D 2012.05.14. 22:15:44

@Rocko-: Maximálisan egyetértek.

GG81 2012.05.14. 22:35:26

@ex-dr. vuk: bőven elég, hogy tompulnak a reflexek.
valamint, amint az egyének kezébe akarod adni a mértéket, ami különbözik a 0-tól, az egyáltalán semennyitől, akkor onnantól már nincs határ az ittas és a berúgott között sem.

Perillustris 2012.05.14. 22:38:08

@Rocko-: Érdekelne, mivel indokolható, hogy az ittasan történő gyaloglás nem tilos.

GG81 2012.05.14. 22:38:28

@ex-dr. vuk: mondtam befelé még lehetne róla beszélni... talán még a villamost is visszavezetik rá! a podmának így is meg vannak számlálva a napjai, ahogy a deák felől is csökkentették a kapacitását, a nyugatit meg már említettem...

a hungárián kívüli részen viszont a külföldi párhuzam alapján ez fog maradni, külön infra.

GG81 2012.05.14. 22:42:47

@Rocko-: végülis lehetne diferenciálni. járdán és kerékpáros infrastruktúrán a biciklis himi-humi szabályokkal, a kivilágítatlanok, az örökhajtós kisgyerekek, akik magukat fixis menőknek hiszik...

viszont a forgalomban az ott mindenkire érvényes KRESZ (főleg alapelvei), zéró tolerancia.

VICC! egy rossz vicc.

azaz a lényeg, egyenlő bánásmód, egyenlő alapelvek. és ez már nem vicc.

GG81 2012.05.14. 23:04:31

@Perillustris: ennyi idősen kb. már csak áramot, de legfeljebb háztartást kéne vezetnie... ezt be is bizonyította... szerencsére nem sérült meg súlyosan az elütött hölgy!
a vén f@szt meg remélem jól elmeszelik! hidd el senki nem fog egy ilyen közveszélyes és felelőtlen közlekedésben mégis résztvevő alak védelmére kelni! pont olyannyira nem, mint az ittas bringások védelmére sem... egyiknek sincs semmi keresnivalója a közutakon! hisz egy józan tompa vén sofőr ittasság nélkül is képes egy ittas kóválygó biciklist kikerülni egy tömött buszmegállón keresztül! csak a megfelelő párost kell összehozni egy adott szituációban.

GG81 2012.05.14. 23:07:00

@Perillustris: jah, és volt rajta rendszám, volt szemtanú és pikk-pakk el is kapták. azért egy combnyaktörést elszenvedő idős hölgyet épp elgázoló derék cserbenhagyó biciKlist mikor tudnának ilyen gyorsan azonosítani, elkapni, felelősségre vonni!??!?

egy combnyaktörés bőven nyolc napon túl gyógyuló sérülés!!!

Rocko- 2012.05.14. 23:55:40

@Perillustris: ismétlem (úgy látszik ez nehéz sokaknak) a kerékpáros nem egyedül, önmagában kerékpározik, hanem KÖZlekedik. gépjárművek, kerékpárosok és gyalogosok közt.

@GG81: "azaz a lényeg, egyenlő bánásmód, egyenlő alapelvek. és ez már nem vicc."
egyetértek. ebbe nem fér bele, hogy az egyik vezethet ittasan a másik nem.

ex-dr. vuk 2012.05.15. 08:23:00

@GG81: engem mondjuk jobban zavarnak a magukat szinten menonek gondolo streetraces koszlott bmw-vel szaguldozok. Az ilyenek vegeznek ki egy buszmegallonyi embert. Egy fixis erre sosem lesz kepes, meg ha akarna sem.

@Rocko-: attol fugg mit ertesz az alatt, hogy "ittasan". A szabaly nem engedne meg, hogy reszegen, ezt sosem tamogatna senki, en sem.

Rocko- 2012.05.15. 08:53:57

@ex-dr. vuk: szerintem az ittas szó elég kifejezi: ivott.
azaz alkoholt fogyasztott, ezért csökken a reakcióideje. (és koordinációs képessége.)

GG81 2012.05.15. 09:28:11

@ex-dr. vuk: engem mindkettő zavar!
de legjobban az, hogy míg az egyiket kivehetik és vegyék is a zsandárok a forgalomból, leszedik a rendszámát, eltiltják a sofőrjét a vezetéstől...
nah, az ilyen átül menőzni a fixis, féktelen szarjára, aztán a forgalomban egyszer nézzen be valamit, jó esetben ő húzza a rövidebbet, de tönkreteszi egy másik ember/család életét is, akinek a kocsija alatt végezte!

de ezeket nem veszik ki, és amíg nem lesz rá megfelelő rendőrségi kapacitás (motoros, robogós, biciklis), addig bőven marad a visszás érzés részemről (is), az egyenlőség jegyében.

Perillustris 2012.05.15. 09:58:30

@Rocko-: Ha itt Tas valóban ivott, azt azért tette, mert szomjas volt. Annyi földet ásatott, hogy vízzel együtt már Sár várta.

No, de: az ittas szó jellemzően 0,5 ezrelék fölötti véralkoholt vádak alapján ítéltek el sok embert az idők során.

Perillustris 2012.05.15. 10:07:19

@Rocko-: Az IT élet elég kemény, a sok júzer közt sok a lúzer.

Rocko- 2012.05.15. 10:13:18

@Perillustris: felőlem elviccelhetjük.
majd felnevetek én is minden fehér kerékpárnál (ha a vak hogy tudna kerékpárzani?) meg ízeltlábúú őőő gipszelt lábú bicikListánál.

D4D 2012.05.15. 10:41:34

@ex-dr. vuk:

egy olyan utra, ami (bel)varosi, van 2x3 sav, buszsav nuku, kerekparsav nuku, jarda is keskeny.

- ez hol van?

Ugye nem azokra az utakra gondolsz, ahol a párhuzamos mellékutcákban gond nélkül lehet biciklizni, az út alatt metró megy, és az út esetleg nem egy nemzetközi útvonal része.

Tudom, sokatoknak fájnak a 2x3-4-5-9-18 sávos utak, de akkor mégis hol menjen a forgalom? Legyen minden mellékutca főút?

Perillustris 2012.05.15. 10:49:08

@Rocko-: Mivel holtpontra jutott a vita az ittasság jelentéséről, csak a vicc maradt.

Elpusztithatatlan 2012.05.15. 17:06:41

Feladtam.
@ex-dr. vuk: az ezrelékek szvsz csak egy fogódzkodó, hogy mennyire büntessenek (ha történt baleset, ha nem), mert azért jelentős bevétel származik ebből is. De attól még ittas, meg a nagyon ittas is ittas. Arról nem találtam és szerintem nem is csináltak statisztikát, hogy adott ezrelék tartományban 100 közlekedési szituációban hányban hibázott a vizsgált személy. Bár mondjuk videók vannak, hogy akadálypályán egy-két-három sör után hogy teljesít a vezető. Elég látványos a különbség. Bringa esetén se lenne nagyon más. Hogy ez milyen balesetet tud okozni, azt nem lehet kiszámolni, megjósolni, de a baleset bekövetkezésének valószínűségét lehet csökkenteni. Avval, hogy nem iszol, ha vezetsz. (igen, bringát is)
@Perillustris: Erre nem tudok mit mondani. Csináljunk amit akarunk, úgy sem lesz következménye, szarjon mindenki a másik fejére, ha ezt itt Magyarországon meg lehet csinálni.

A cikkben vázolt felvetésre úgy sem lesz soha itthon kapacitás. A semmiről kommentezgetünk 100+ akárhány hozzászólást. Pláne, hogy nem fogadták el ezt a módosítást, ami nem is itthon van.
A véleményemet leírtam. Ennyi.

ex-dr. vuk 2012.05.15. 18:47:33

@Elpusztithatatlan: az ezrelek azert van, mert nem mindegy, hogy egy, ketto vagy harom sort iszol meg. Lehet, hogy neked mindegy, mert egyik sem art meg vagy mar az elso is, nem tudom. Van, ahol kis mennyiseg utan meg autot is vezethetsz. Nem mondom, hogy ez kene, de hogy lehet, hogy nalunk meg biciklit sem? Nonszensz.

GG81 2012.05.15. 20:26:28

@ex-dr. vuk: mi nonszensz!? meg hol "nálunk"? most mint magyar állampolgár beszélsz vagy mint emigráns?

aki járművet vezet nem ihat ennyi, de aki állatot vezet assem ihat! pedig az állat még saját tudatából mehetne is józanul, mondjuk egy lovaskocsi vagy egy ló, aminek a hátán kifeküdt a részeg lovasa! ez utóbbi simán hazatalálna egy pusztán keresztül, bár a kreszről lövése se lenne...

GG81 2012.05.15. 22:53:14

@ex-dr. vuk: és tudod mi még a nonszensz!? pontosan az, hogy megintcsak a himi-humi ezrelékeken tudsz lovagolni. amikor az tisztelt kerékpárosok a fekete és fehéret sem tudják megkülönböztetni, értsd objektív szabályokat lehetőségeket sem, mint pl. az egyirányúba behajtás szemből csak kiegészítő tábla esetén engedélyezett!!! amíg ilyen egyszerű objektív szabályokat nem tudnak az egyének alkalmazni, addig saját ítélőképességükre nem lehet bízni egy szubjektív, többtényezős (súly, (ital)edzettség, gyomortartalom, alkoholtípus(fröccsben bor és bor)) veszélyességi faktort!!! legutolsó sorban a mértékletesség betartásának képességét... mert ráadásul ezek az első és második üvegecske után nem kicsit tompulnak is...

ha tekersz, vezetsz bármit igyál vizet, legjobb frissítő! vagy üdítőt a társaságban, ami kevésbé ciki, mint mondjuk az alkoholmentes sör. bár kezd egyre elfogadottabbá válni, legfőképp a jelenlegi szigor miatt. zéró tolerancia, ennyi.

ex-dr. vuk 2012.05.15. 23:20:39

@GG81: altalanositasz.
soroljam, hogy az autosoknak mely szabalyok betartasa nem megy, es hogy ez mennyi halalos aldozattal jar, vagy tudod magadtol is?
demagogia a kobon, amit mondasz. persze lehet, hogy te egy pohar sortol is hullareszeg leszel, ezt nem tudom.

Guy_Montag 2012.05.16. 01:31:13

háh!
imádom, milyen szép, ha mesterségesen egymásnak ugrasszák a gyikokat!

GG81 2012.05.16. 08:16:57

@ex-dr. vuk: nem.
ugyanis arányaiban még mindig sokkal több autóst büntetnek meg azokért a dolgokért, amiket elkövetnek (nagyon helyesen).
az általános alapelvek, mint a zéró tolerancia pedig egy velejáró kötelezettség 'a kerékpáros is egyenrangú közlekedési fél' szlogenű szabadságharcotokban. ugyanilyen általános alapelvek, hogy a tilos jelzésnél meg kell állni, vagy akár az, hogy az út jobb oldalán kell közlekedni.
hajrá k.agyasok! az egyenlőségért, előre! (vagy szerintetek vannak egyenlők és egyenlőbbek!?)

kovboj1 2012.05.16. 11:04:50

@ex-dr. vuk: az a baj hogy nem vagyunk egyformák - van akinek egy-két sör nem árt meg, meg van akinek igen (fáradt, fiatal, ritkán iszik, stb) a véralkoholszintjük meg ugyanaz. sőt még régen volt hogy 2 sörtől húzott a fejem, meg olyan is volt hogy fogyasztottam mint a LIAZ hegymenetbe és meg se éreztem.

kovboj1 2012.05.16. 11:05:30

@dubai_tennis: mindig kell ellenség különben mivel biztassuk a népet?

GG81 2012.05.16. 13:33:54

@ex-dr. vuk: a kresz (és amúgy a jogszabályok) általánosítanak.

Guy_Montag 2012.05.16. 16:14:57

szeressük egymást gyerekek, suváppá

kovboj1 2012.05.16. 18:53:17

@GG81: azok nem azok csak előírnak dolgokat.

GG81 2012.05.16. 21:32:37

@kovboj1: jah, csak úgy alaptalanul... aha, ok.

Martian (törölt) 2012.05.16. 23:16:54

@GG81: "ugyanis arányaiban még mindig sokkal több autóst büntetnek meg azokért a dolgokért, amiket elkövetnek"

Sajnos sokszor hülyeségekért büntetik az autósokat, pénzbehajtó maffiaként üzemeltetve a rendőrséget.

kovboj1 2012.05.22. 13:17:31

@GG81: hát én ezt valahogy úgy képzelem, hogy pl egy adott útszakaszon a sebességhatárokat nem michelisz norbira optimalizálják hanem marinénire a 30 éves polszkifiattal. ez pedig nem általánosítás.

kovboj1 2012.05.22. 14:02:45

@GG81: "...amikor az tisztelt kerékpárosok a fekete és fehéret sem tudják megkülönböztetni, értsd objektív szabályokat lehetőségeket sem, mint pl. az egyirányúba behajtás szemből csak kiegészítő tábla esetén ..." ez az általánosítás. de ezt nem a KRESZ-ből idéztem.

GG81 2012.05.22. 15:12:11

@kovboj1: ponthogy nem a norbira és pont nem egy 70+-os vezetési képességeit elvesztőre. erre van az a tudás, gyakorlati és egészségügyi feltételrendszer, ami alapján meghatároznak egy minimum szintet, a szabályokat pedig ezen vezetésre már alkalmas, általános képességekkel rendelkező sofőrökre alakítják.

ehhez az kell, hogy erről egy általános iskolát elvégzett, általános műveltséggel rendelkező emberrel lehessen beszélni.
de valahogy nem szeretnéd direkt vagy képesség hiányában megérteni. iq feladat jön, helyezd el az képességek gauss görbéjén norbit és egy jogsiját orvosa által elvesztő nyugdíjast. igen, a kresz a nagy általánosságot testesíti meg, nem engedi közéjük a veszélyesen tompult nyugdíjasokat és a norbiféléket pedig beilleszkedésre kényszerítik...

azt meg már nem is próbálom belekeverni, hogy a technika, maguk a közlekedési eszközök fejlődése (általánosságban) mennyire elavulttá tett jó néhány évtizedes szabályt. jó is lesz, ha kicsit átdolgozzák.

kovboj1 2012.05.22. 17:22:51

@GG81: "...amikor az tisztelt kerékpárosok a fekete és fehéret sem tudják megkülönböztetni, értsd objektív szabályokat lehetőségeket sem, mint pl. az egyirányúba behajtás szemből csak kiegészítő tábla esetén ..." erre is van egy gauss-görbéd?
süti beállítások módosítása