Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Tour de Fuck a motherfucking bike-on

2012.03.09. 17:33 - kirk kapitány

Újabb himnusza született a harciasan környezettudatos kerékpáros szubkultúrának.

„Kis ökológiai lábnyom a seggedbe” – üzenik a kocsitetőket bengelő túrdöfákkos amerikai tudósok. A Sons of Sience San Franciscóban öntötte rapbe társadalomtudományos nézeteit.

I rise in the morning, and greet the day
pull out the bike and I’m on my way
The transportation shows I care
Every turn of the pedal - cleans the air

Greener than green, I’m saving the planet
just like my friends Daryl, Sean, Toby and Janet
no greenhouse gas, a tiny carbon footprint up your ass

I’m on a motherfucking bike

Sharing my aggression is what that I do
Every day I’m riding the ‘Tour de Fuck You’
Banging on hoods and kicking in fenders
a right-of-way-aholic on a permanent bender

Runnin red lights at the fat intersection
Cutout seat protects my erection
You like the bird, in my hand?
Take two from a motherfucking track stand on my bike

I’m on a motherfucking bike
I’m on a motherfucking bike

Skinny-ass pants, the ‘stache is fat
the canvas kicks, the ear-flap hat
Got no gears so you best not dis me
yeah bitch, it’s a motherfuckin fixie

Middle of the street is where you’re gonna find me
a shitload of traffic backed up behind me
Critical Mass is a Facebook “like”

I’m on a motherfucking bike
I’m on a motherfucking bike

 

Címkék: zene ideológia

53 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr924300253

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Motherfucking Bike 2012.03.11. 20:30:01

A Sons of Science ironikus videóklipje az öntudatos, harcos zöldbringásokról.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hefi_ · http://kerekpar.info 2012.03.09. 17:44:23

Egy emberként fogjuk énekelni Critical Mass-en! :)

igazi hős 2012.03.13. 10:48:10

Nálam nem nyert, bár valóban "zöldebb a zöldnél", de nem ugyanúgy értem, mint az alkotó.
Attól félek, hogy ha ők nem is gondolták komolyan, de lesznek akik igen.

Dagda 2012.03.19. 11:38:40

OFFTOPIK

Most voltam tanúja egy balesetnek a II. Retek utcában, eglszen pontosan a kerékpárüzlet előtt. Fiatal (25-30 körüli) kerékpáros nő az úttesten nagy sebességgel haladt forgalom szerint. A Retek utcában jól kijelölt kerékpárút van, de ő nem ott ment. Az autók közül hirtelen kilépett egy parkolási ellenőr. telibe kapták egymást, a parkolóőr leült, a lány lerepült a kerékpárról, kb két métert előre, fejjel egy autó mögé. Koponyatörés. Sisak nem volt rajta, legalábbis én nem láttam.
A mentő most viszi el.

A tanulságokat mindenki vonja le maga.

Elnézést az offért.

terror 2012.03.20. 01:26:08

@Dagda: A Retek utcaban nincs kerekparut. Gyalog- es kerekparut van. Aki ismeri a Retek utcat, tudja, hogy milyen. A kerekparos tehat szabalyos volt.

Ha van rajta sisak, akkor is eshet arccal egy autonak vagy az aszfaltnak, es akkor a sisak se er semmit.

A tanulsagot levontuk: az embereknek lovese sincs a kerekparos infrak kozotti kulonbsegekrol, a maradek egy resze meg ha nem hall motorzajt, akkor megy mint a birka. Hajra elektromos autok...

kovboj1 2012.03.20. 12:11:29

@Dagda: példákat lehet hozni oda-vissza de nincs értelme. aszongyák tökmindegy hol megy az ember, úgy kell közlekedni hogy haza is érjen.

KruGer 2012.03.20. 15:57:01

ez a szöveg tömény irónia, hiszen a lonely island video memeje
vimeo.com/8957031

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.03.21. 11:55:08

@Dagda: Remélem a parkolóőrt lecsukják gondatlanságból követett súlyos testi sértésért, vagy közúti veszélyeztetésért.

ex-dr. vuk 2012.03.22. 09:24:25

@Dagda: tanulsagot?
mielott takarasbol az utra lep valaki, nezzen szet, ugye. ha ott nem bicikli jon epp hanem auto akkor most a parkoloor fekszik a mentoben a sajat hulyesege miatt.

GG81 2012.03.22. 09:50:01

@vuk_: :-) az autónak hangja van, a villanyautóknak is pont ezért kell majd tsipogniuk...
kérdés még az is, hogy az egyirányú utcában melyik irányba haladt éppen a kedves kerekes? mert lehet ahonnan számítania kellett volna járműre el is nézett a Pőr...

Dagda 2012.03.22. 12:20:40

Megfelelő irányba haladt a kerékpáros.
Érdekes, hogy a válaszok szinte egyöntetűen rendben levőnek találják, hogy az utcában, ahol van kifejezetten kerékpárosoknak kijelölt útvonal (és a gyalogosok döntő többsége tiszteletben is tartja), balesetett szenvedett egy ember, aki nem ott ment, ahol számítanak rá, és nem volt rajta sisak.

Kérdem én, miért kell megvárni, amíg te szenvedsz balesetet ahhoz, hogy rájöjj: a saját biztonságodért legfőképpen te magad vagy a felelős?

@errorka: mivel ott a kijelölt út, logikus feltételezni, hogy az ember ott számít a kerékpárosra. Tök mindegy, szabályos vagy nem, a körülmények igazolták, hogy súlyos balesetet okoz ettől a logikától eltérni.@kovboj1:

@kovboj: te mondtad ki az igazságot. Minden más mellékes. Úgy kell közlekedni hogy hazaérj.

@newtehen: egészen biztos lehetsz benne, hogy nem fogják, sőt, vélhetően ő lesz az "áldozat". Pedig a tényért, hogy parkolóőr, eleve megérdemelne ezt-azt, mondjuk közös fogolytáborban az NAV és a BKV ellenőrök csapatával. De mire lehet számítani, ha a kerékpárosoknak nem kell a közúti járműves közlekedéshez jogosítvány, akkor egy "gyalogosnak" (kiemelten: úttesten közfeladatot ellátó személynek" miért kellene?

@vuk: kettőből kettő tehet a kialakult helyzetről. Aki lelép az útról, nézzen szét, különösen menetirányba. Egy hibrid autónak sincs több zaja a gumi és az asztfalt érintkezésénél. Aki meg úton biciklizik, az ne simuljon az autók mellé, ahonnan bármikor rányithatnak egy ajtót vagy kiléphet egy parkolóőr, aki nyilván nem azért dolgozik ott, mert az iq-ja eléri az átlag csimpánzét.

terror 2012.03.22. 12:29:25

@Dagda: (és a gyalogosok döntő többsége tiszteletben is tartja)

Ezen csak nevetni tudok, bar sirni kene inkabb...

Tovabbra is csak azt tudom mondani, hogy a "kerekparos utvonalak" nem egyformak, es az egyiknel van gumiszabaly. Pont ennel, tehat a kerekparos tovabbra is szabalyos volt. Ha az autokra tapadva teker, akkor is szabalyos egyebkent, csak nem esszeru, pont az ilyen esetek miatt. Meg ugye az ajtozona...

Ha valaki a 7-esen autokazik, es frontalisan beleszallnak, akkor lebaszod-e, hogy miert nem ment az M7-esen? Es ha fejserulest is szenved, lebaszod-e, hogy miert nem viselt sisakot? Tutira nem :)

Johnny336 2012.03.22. 12:51:46

@errorka: ha a kerékpáros az utcában közlekedik, és önhibáján kívül szenved balesetet, akkor semmi gond.
A hetes úton frontálisan ütköző is vétlen a leírásod alapján.
Illetve autóban nem hordasz sisakot, mert nem számítasz borulásra. Kerékpárral inkább számítasz.

Picsáért nem hordanak a népek sisakot, aztán csodálkoznak, ha szétnyílik a faszfejük...meg is érdemlik.
Kerékpáros tök üres úton is el tud perecelni, főleg ha gyakorlatlan, vagy divathipsterbringás.
Mennyi ilyet látok, hihetetlen, gurul, mint a tök, azt se tudja, hogy merre kéne kóvályognia, aztán beleakad a fába, vagy a kormányomba...

terror 2012.03.22. 13:02:34

@Johnny336: Ennyi erovel a gyalogosoktol is elvarhato a sisak viselese, hiszen tudjuk, milyen kulturaja van itthon a zebrak megkozelitesenek.

Meg mondjuk a parkolooroktol is elvarhato lenne a sisak viselese, mert mint a pelda is mutatja, barmikor kilephetnek - korultekintes nelkul - egy kerekparos - vagy elektromos auto - ele.

Autoban ulve nem szamitasz borulasra - vagy hogy szembol beled jon valami allat, sot, telen se szamitasz arra, hogy becsuszhatsz az arokba -, de bringan ulve szamits arra, hogy kilepnek eled, vagy radnyitjak az ajtot, ezert hordj sisakot.

Nem erzem a logikat...

terror 2012.03.22. 13:06:46

@Johnny336: www.youtube.com/watch?v=roWd4Ev2mdk

Onmagatol esett el. Vedett volna a sisak barmit? Nem hiszem.

Korulnezhetsz a hollandoknal amugy, hanyan toljak sisakban, es milyen gyakori a sulyos serules, fejserules, halaleset. "Safety in numbers" (en.wikipedia.org/wiki/Safety_in_numbers).

Egyebkent meg a Giron is volt halaleset, ott is volt sisak, raadasul eleg komoly, de persze a tempo is komolyabb volt.

Szoval csak arra celzok, hogy a sisak nem minden esesnel/borulasnal ved...

De van a neten 25000 sisakflames topic, nem kell meg egy :)

Johnny336 2012.03.22. 13:09:07

@errorka: értem, te sisak ellenes vagy. Ennek örülök, eggyel több Darwin-díjas van kishazánkban.

Nem számítok rá, hogy becsúszom az árokba, mert bízom annyira a vezetési tudásomban. Eddig még nem sikerült becsúsznom.
Illetve megtanul az ember úgy közlekedni, hogy már messziről kiszűri a gyökereket. Amig autóval teszem, addig nincsen gond, dudálok, max. horpad a kasztni, ha elnéz a barom egy sávváltást. De bringán nem csak a váz hajlik, hanem a csontod is.
Gyalogosként sem hordok sisakot, mert nem számítok rá, hogy a járdán felborít valaki. Az úttestet körültekintéssel keresztezem.
Kerékpárral az autók között megyek, és nem látok a hátam mögé, biztonságérzetet ad a sisak.
Illetve estem már el 40 km/órával, durrdefekt miatt - erre ugye számíthat az ember a csodálatos utakon - a sisak meg is védte a fejemet, és hazamehettem épségben a feleségemhez-gyerekemhez.

De mint mondtam, ne hordjál sisakot, nem kötelező. Ha súlyosan megsérülsz, akkor pedig így jártál...

terror 2012.03.22. 13:12:56

@Johnny336: Nem jol erted. En hozzaszoktam a sisakhoz az erdoben, szoval rajtam van minden alkalommal. Ettol fuggetlenul sose tennem kotelezove, es nem mondom azokra akik nincs, es onhibajukbol - illetve konkretan masok hibajabol - balesetet szenvednek, hogy balfaszok, meg ostobak.

Johnny336 2012.03.22. 13:18:00

@errorka: pedig azok. Van lehetőség védeni a fejet egy gyakori előfordulású, nem várt negatív eseménytől (gy.k. baleset), és mégsem teszik. Akkor balfaszok.
Mint a biztonsági öv az autóban. Nem úgy indulok el, hogy ma engem tuti frontálisan telibekúr egy részeg ladás, de attól még bekötöm az övet. Nem azért, mert kötelező.
Az öv sem véd meg minden balesetnél, de az esetek nagy részében pozitív hatása van.

Dagda 2012.03.22. 13:33:16

@Johnny336: maximálisan egyetértek.
Az arányoról van szó és az esélyekről. Mindegy, hogy Suzukiban ülsz, bringán vagy épp gyalogolsz, ha egy Kamaz megy át rajtad. De ha megcsúszol, mert elnéztél egy olajfoltot, huppanót vagy oldalba kap egy váratlan szélroham, akkor az autóban korrigálsz két centit, a biciklin meg zakózol. És az ilyen esetekben a legsúlyosabb sérüléseket jelentősen tompítja a sisak.
És ezzel MINDENKI egyetért, aki már beverte a fejét, kivéve aki annyira hogy meg is hülyült tőle.

Johnny336 2012.03.22. 13:33:18

@errorka: Bp is ugyanez, tök mindegy.
De legalább divatosak...

terror 2012.03.22. 13:38:56

Erdekes, hogy olajfolton megcsuszas meg jegen megcsuszas az 2 centi, es megfogtad, de ha bringast kell kikerulni, akkor mar felre kell rantani a kormanyt, es jon a frontalis utkozes, a bringas meg rohadjon el, mert elteker a helyszinrol :)

Meg azt se ertem, hogyha mindenki sztarsofor, miert van annyi baleset.

Egyebkent vaspancelban bringazni meg biztonsagosabb. Peldaul ha 40-el perecelsz, akkor azt is kivedi, amit a sisak nem vedene, es meg a borodet sem horzsolod le. Aki nem vaspancelban bringazik, az ostoba balfasz.

Es ezzel mindenki egyetert, aki mar bringazott vaspancelban, es nem serult meg, amikor elesett...

Johnny336 2012.03.22. 14:35:15

Aki még sosem járt utcán, és nem érte közlekedési baleset az mind egyetért azzal, hogy jó dolog nem kimozdulni a négy fal közül...

GG81 2012.03.22. 16:05:28

@errorka: Autóban ülve felkészülsz a legrosszabbra, tehát olyan biztonságos autóban próbálsz ülni, ami tele van olyan BIZTONSÁGOS extrával, ami megmentheti az életed, like sisak! légsákok, aktív fejtámla, csillapító öv, sokcsillagos karosszária, stb... ami csak a passzív biztonság.

GG81 2012.03.22. 16:08:42

@errorka: azon kéne sírni, hogy sírni próbáltok ezen a bringagyalogos történeten! :-)))

qrvára fürdősqrvás rinyálás és ne haraxi, de a gumiszabál akkor él csak, ha elállják az utad, ha akadályoznának a gyalogok, 1-2 emberkénél, mégha azok pont nem a járdarészen, hanem a biciklis oldalon mennek nincs az a gumiszabály, ami megengedné a bringás infra elhagyását! arra van ott az a qrva csengő a kormányodon, hogy azt az 1-2 embert jó oldalra parancsold, full legálisan!

jah, megint csak a nyugat, mert ha jártál volna valaha hollandiában, ott nem restek lecsillingelni mindenkit az ott valóban öntudatos bringások. itthol meg megy a hiszti, ami mindig jó kedvre derít. :-)

terror 2012.03.22. 16:27:05

@GG81: Fura, hogy neked a Budai foson es a Retek utcaban is csak 1-2 gyalogos rohangaszik. Bringazz kozottuk nyugodtan, ha jol esik, csak csacska dolog masoktol is elvarni ugyanezt.

A gumiszabalyt majd megvitatom a rendorrel, ha ugy adodik. Inkabb, minthogy egy korzos szakaszon a turistakat parancsolgassam hol ide, hol oda. De ha neked ez a hepped, hat hajra :)

lh5.googleusercontent.com/-_bcAdJFmxkk/S-2o8sQNmCI/AAAAAAAAB0k/qvFsFiiwc2Y/s640/IMG_0335.JPG

lh6.googleusercontent.com/-HUmHZXk9F84/S-2o1erHNEI/AAAAAAAAB0Y/PGpfw2sPyL8/s912/IMG_0332.JPG

lh6.googleusercontent.com/-Rsta79gE2ps/S-2pC-y1bwI/AAAAAAAAB0w/Qe6qz_Yn-HY/s640/IMG_0338.JPG

Mindennapos kepek. Az utobbinal mondjuk eleg extrem a pasi, aki korulnez. Biztos szokott bringazni is :)

---

Te azt irod, hogy autoban ulve felkeszulsz a legrosszabbra, masok meg, hogy sztarsoforok, es igy aztan nem lesz baj.

Igy vagy ugy, a langlovagokon szep kepek szoktak elofordulni, megis napi szinten eleg sokan ulnek autoba, mindenfele plusz vedelmen kivul, pedig a halalozasi adatokat elnezve, lenne meg mit kivedeni. A kasztni meg az ov (es a tobbi) sem ov meg mindentol sajna...

ex-dr. vuk 2012.03.22. 20:28:36

@Johnny336: en semmilyen kozelekdesnemmel nem "szamitok" borulasra...
A sisak nem kotelezo. A gyalogos balesetet okozott, erre megint a biciklis a hulye... ezt imadom. Most epp szo szerint: azert mert nincs rajta "sapka".

gregibroki 2012.03.22. 22:48:35

@vuk_: alap

amúgy aranyos a klip és jól bemutat, minket, ÖNTUDATOS BRIN-GÁ-SO-KAT...:)

ex-dr. vuk 2012.03.22. 23:04:48

@gregibroki: nem tudom mit jelent neked az, hogy "ontudatos"?
a klip egy jo on-parodia.

gregibroki 2012.03.23. 07:20:19

@vuk_: hát mait gg81 és a többi monkey szokott rólunk mondani - ritkán írok ide, de azt hittem emlékszel a véleményemre;
persze, a klip egy önparódia és tetszik, én régebben ilyen voltam, de már egy ideje (3-4 év) nem; pl arra a mercire sem haragszom, aki miatt 1 hetet töltöttem kórházban most novemberben :)

ex-dr. vuk 2012.03.23. 09:00:07

@gregibroki: nos en arra azert haragudnek...
tul sokan jatszadoznak masok eletevel ebben a zorszagban.

gregibroki 2012.03.23. 09:14:25

@vuk_: jó valamennyire ige, én is haragszom, de fog majd szépen tejelni az emberem; utána voltam ideges, amikor már tudtam bringázni és egy bömös úgy kanyarodott előttem kicentizve a dolgokat jobbra az üllőiről egy kis utcába, hogy amikor benéztem akkor láttam(este volt és világított az iphoneja 10m-ről) smst írt. Na arra igencsak felb@sztam magam.
Az én emberem legalább nem írt semmit.
A Retek utcai lánynak meg nem biztos, hogy a koponyája törött be, vagy hát nehezen hiszem. Nekem akkor felrepedt a fejbőröm és ömlött a fejemből a vér, durván néz ki, de kb 3-4 öltéssel összevarják, azt jónapot (nem amiatt voltam korházban).

GG81 2012.03.23. 11:03:53

@errorka: szerencsére elég soka használják a kötelező infrákat, sőt a gumiszabályt is lesz@rják, ha csak néhány embert kell kikerülni vagy jó oldalra csengetni. ez nyugati felfogás, nem a te vadkeleti kiskapus mentalitásoddal vagy az emigráns, de hazaugató "problémaletudókkal".

kellemes beszélgetést a szervvel, aztán majd beindul a puncs és kiesik a gerincs, hogy netessékmá'... :-))

egyedül a második képpel van para, az egy közteresbüntetést érdemlő tapló furgonos. a többin gyalogosok kell, hogy keresztezzék az utatok, ennyi. az autóssal is megesik, hogy át kell engednie a gyalogot, meg lakott területre ér, a bringást meg nehogy feltarcsákmá!!?! menny má ki kűfődre! ott is ugyanígy csalinkáznak a gyalogok, túristák, mégsem kiskaput keresnek, hanem csengetnek a bringások, mert élnek a jogukkal és nem vissza! viva Amszterdam!

---

lánglovagok, best site! de látom ezt sem fogod. azzal, hogy te a részedről mindent megteszel, hogy túlélj: bukó a biciglin vagy 5*-os autó, bekapcsolt övvel... és ehhez, amit szerettek elfelejteni a nyeregben, a deffenzív vezetés! ezzekkel jó eséllyel kivédesz mindent, sőt ki is egészítik egymást: óvatosan, tudatosan és higgadtan vezetve egy trabantban sem lesz bajod (dúrva túlzással hivatkozni szoktak a nyári gumisok télen), ha más nem hibázik. De ha más hibázik (vagy épp a sofőr számít el valamit), amiből ugye a balesetek vannak és a képek ott fent, akkor már csak a passzív dolgok menthetnek csak meg, amikor már a reflex is kevés, hogy kitérj egy hirtelen a sávodba kerülő autó elől pl.

ezek után még mindig kérdés, hogy hiba lenne becsatolni az övet vagy épp gukót venni 5-10 méterre is!? ezért nincs az öv esetében sem kecmec a rendőrrel, hiába csak a kocsmábú az ucca végére gurút haza bárki.

terror 2012.03.23. 11:21:58

@GG81: A gumiszabaly pont azert van, mert teged lehet nem zavar, hogy 20 meterenkent 5-re kell fekezned, meg elengedni a piroson atrohangalo, vagy lecsengetni az eltevedt - es esetleg meg eled is ugro - gyalogokat, de mast meg igen, es haladna. Ha nalad valaki ettol gyoker, az mar a te bajod. Sot, ha el a szabalyok adta lehetoseggel, akkor egybol vadkeleti kiskapus mentalitas. Persze amikor te elsz egy olyan lehetoseggel, amire meg a szabalyok sem biztositanak kiskaput, akkor az egy normalis dolog, es nyugodtan lehet csinalni. Hogy van ez?

Olyan vagy, mint akik autozzon nekiallnak faszkalapozni azt, aki az 50es tablanal 48al megy, pedig az is szabalyos, csak hat mindig bele kell kotni valamibe. Hozod a szintet te is :)

A biztonsagi ov kotelezo, a buko nem. Ezen kar vitazni, es akarhogy erolkodsz, nem is lesz kotelezo. Bebizonyosodott mar, hogy kozlekedesbiztonsagi szemmel nezve (lasd fentebb a "Safety in numbers" linket) tobbet art, mint hasznal.

Amugy ismetelten leirom, hogy te azt irod, hogy keves a reflex, meg nem tudod kivedeni, fent viszont azt hangoztattak az okosok, hogy 2 centis kormanymozdulat, es megfogta a jegen meg az olajfolton. Erre irtam, hogyha mindenki sztarsofor, akkor hogy lehetnek balesetek? Te meg belemkotsz (a temaban mar masodszor), nem abba, aki nyilvanvaloan ostobasagot ir...

GG81 2012.03.23. 13:05:29

@errorka: ne legyél már te is olyan ostoba, mint a gyalogos kerülgetős videókat beküldő okostojás. időben adsz jelzést, akkor időben észreveszik magukat a gyalogok, főleg, ha tilosban járnak, mint ahogy azt teszik NYUGATON! csillingelés van, nah és, nem ciki. a bringás használja, időben, a gyalogoso meg, ha megtévedt tud korrigálni időben és akkor 5-re sem kell lelassítani, mint ahogy Amszterdamban sem szoktak a bringások, mennek és gyalogok meg ugrálnak előlük.

Ha az 50-nél 48-nál nem is, de a 70-es szakaszon 50-nel tötyögőt mindenképp!

Asszem itt te erőlködsz, egy szóval sem akartam kötelezővé tenni, csak ahogy másvalaki is írta fentebb, hülyeség nem használni. És annak örülök, hogy te használod, jó példa és grat és wow!

Hogy érezd semelyik oldalon nem állok, sőt mindkét oldalt ekézem, ahol érem. Pont ezeken a nagytudású sofőrökön és kifolyt agyvelejükön szoktam jót szórakozni. Tudod, ahol a szó és a józan ész már nem segít és csak reménykedni tudok, hogy nem vitt magával ártatlan utast sem vagy egy közlekedésben épp akkor rosszkor rossz helyen tartozkodó másik résztvevőt.
Bocsi, ha belekötésnek érezted, én átolvastam inkább beszélgetési téma volt, mert ez volt a téma, csak már mindent támadásnak fox fel, ráadásul más is olvashatja, nem csak, aki kommentjére reagáltam.
A passzív biztonsági kellékekre pedig szükség van, önmagunk védelmében, aki felelősen tudja felfogni a veszélyt, az nem is gondolkozik ezen. Mert odafigyelhetsz mindig mindenre, saját magadra is, de egy ponton túl mindez hiábavaló lehet és akkor már csak az számít mi van rajtad, körülötted (ami persze kényelmes és nem macerás a használata, mert attól lesz pont kontraproduktív a szándék).

gregibroki 2012.03.23. 13:25:57

@GG81: azon a képen a gyalogosok piroson mennek át magasról letojva a bringást
amúgy a bukóval kapcsolatban igazad van, nekem nem volt a balesetemkor, össze is kellett varrni a fejemet
mondjuk a vállammal szenvedtem rendesen utána;
a bringásutat továbbra sem használom és amúgy ott azért nem történt velem semmi, mert nem megyek rajta, szerintem ott már régebben elcsaptak volna; meg ugye azért nem használom, mert nincs kedvem folyamat jelleggel fékezgetni, de ezt már kiveséztük
@errorka: gg81 nagyon türelmes ember, neki mindegy autóval, ha egymás teszemazt egymás mellett két párhuzamos utca van, az egyiken folyamatosan jobbkézszabály, a másik pedig védett útvonal, na szóval neki édes mindegy melyiken megy akár 3-4 km-en keresztül.

terror 2012.03.23. 13:28:52

@GG81: Szoktam en is hasznalni a budai vackot, de jellemzoen csak tura utan, mikor csak lotyogok, es bizony nem nagyon reagalnak a csengore, sot... Neha meg elem is ugranak tole. Ha meg halad(na) (kozlekedne) az ember, foleg nem alternativa. Ilyenkor is hatareset. 7-10 fokban volt kis napsutes, es mar akkor se 1-2 ember lofralt, hanem tomve volt gyalogokkal. Kozlekedesre alkalmatlan. Lotyogni hatareset, de a sok gyalog csak nagyobb kiszamithatatlansagot eredmenyez. Es ebben az is szerepet jatszik, hogy szembejon a sok gyoker, es nem foglalkozik azzal, hogy elotted szabad a palya, o elotte meg nem. Emlekeim szerint ebben a temaban te is felszolalkoztal mar...

Buko temaban linkelek egy videot, aztan el lehet rajta gondolkodni:

www.treehugger.com/bikes/mikael-of-copenhagenize-on-why-we-should-not-wear-bike-helmets.html

En mar megszoktam, es fura - bar egyben jo erzes is :) - anelkul, amikor rovidebb idokre lekapom 1-1 turan, de nem erzem, hogy azzal, hogy bukoban tekerek, ugymond jo peldat mutatnek, meg hogy ez lenne a kovetendo.

Latszik a holland videon is, hogy mennyien tekernek bukoban. Elenyeszo. Ennek ellenere csokkenteni tudtak a halalos (es sulyos seruleses) balesetek szamat, de mar irtam parszor, hogy SIN.

Kicsit hasonlo a dolog ahhoz, mint amikor egy veszelyes keresztezodesben nem a keresztezodest alakitjak at, hogy biztonsagos legyen, hanem kitesznek egy tablat, hogy szallj le, es toljad.

Kotelezo bukosisak hasznalat eseten - amit sokan szeretnenek, meg ha te nem is -, pont ez lenne: nem a problemat orvosolnak, hanem csak megjobban bebetonoznak.

GG81 2012.03.23. 14:05:21

@gregibroki: :-)
türelem ugyan. már megannyiszor elmondtam, hogy mikor van értelme egy másik párhuzamos lehetőséget használni. ami ráadásul járműfüggő helyzet is, épp mivel közlekedsz.

GG81 2012.03.23. 14:19:59

@errorka: nemrégiben az új bringagyalogok egyikének forgalmát volt alkalmam nézni. meglepően tudta minden közlekedő, hogy hol a helye!
a budai bringagyalog nem a legszerencsésebb ezt elismerem, de sok olyan irány az országutakon haladva az országban, ahol nincs alternatíva mellette. tehát sok falu, kanyargós, ami mind lassabb haladást tesz lehetővé, mégis ott kell menni... ráadásul a budai bringagyalogot, ha délre akarod kikerülni, akkor vagy qrvanagyot kerülsz az utak vonalvezetése miatt (ekkor ez nem gond?) vagy alsórakpart, jó kis 70-es oldalszelekkel, teherautókkal...
igen, láttam már frontális ütközést a biciklisekkel, sőt velem szemben is előztek már ki, amit nekem kellett kivédenem... de nem csak ott, máshol is képtelenek felmérni a helyzeteket a kedves idióta bringások.

pedig számít a példamutatás. képzeld el a tourt vagy brámelyik más nagyot, ha nem hordanák, volt is hiszti, de kötelezővé tették. a félcsöves ugrálós sárcok is viselnek, ez mind jó! ha pedig az utcán is sok emberen lát valaki, akkor előbb-utóbb ragadós lesz, ha nem is kötelező.

ez a kitáblázós dolog nem bringa és kereszteződés specifikus... gondoljunk az /!\ úthibákra.

a kötelező mindig ellenállást szül, elég csak az övre is gondolni. még mindig le van maradva magyarország az eu átlagtól. hiába a kimutatások, a légzsák összefüggés, valakit nem győz meg semmi... főleg, ha a közelében valaki úgy élt túl, hogy kiesett a szétroncsolódó kocsiból egy puha szalmabálára! csak abba nem gondol bele, hogy kiesve akár egy fán is U alakba hajolhatott volna a gerince...
a sisak ezzel szemben mondjuk szintén folythat, de rendesen rögzítve a fejre nem mozdulhatna el. vagy be sem köti és leesik, mielőtt védhetne bármit is.
ami még kötelező és működik, a koripályán a kesztyű! azt mégis sokan felveszik, jah, de lehet csak mert fázik a kezük, azt nem is tudják, hogy esés esetén az élek vágásától is óvni fogja...

terror 2012.03.23. 14:46:07

@GG81: Kerulos resz: Nem mindegy, hogy mehetsz akar 40-el is, de kerulnod kell, mikozben 10-20 a max. megengedett sebesseg, vagy forditva. Szoval nem lehet egyertelmuen kijelenteni, hogy a kerulo mindig rosszabb, a rovidebb ut meg mindig jobb. (Sopronba pl. 50 km kerulovel tekertem le, mert megert annyit a nyugalom, pedig az amugyse volt egy rovidtav. A poen kedveert: a legkenyelmetlenebb szakasz Gyorben volt, a lakott teruleten beluli fos infrak miatt, illetve Pamhagen utan a "minosegi" magyar oldali kerekparos infrak.)

Egy Touron - es tarsain - biztos vagyok benne, hogy nem a peldamutatas miatt vesznek fel bukot, de egyebkent sem mosnam ossze az elsportot es a kozlekedest. Ennyi erovel azt is mondhatnank, hogy a look+(dupla) klipsz szij javasolt az utcai kerekparosoknak, mert a palyakerekparosok kozul sokan ugy nyomjak :) Egyebkent az elet (illetve sajnos a halal) is igazolta, hogy az elsportban is lehet olyan szitu, amikor nem sokat er a buko. De mondom, ennyi erovel akkor lehetne pancelban is tekerni, mint a DH-sok, vagy megdurvabb rendszerben, es akkor ennyi serules sem lenne. Mar csak azert sem, mert senki nem kerekparozna.

A kerekparozas arrol is szol, hogy szabadsag van, nyilvan egy - egeszseges - hatarvonalon belul. A buko nagyon a hataron van. Sok embernel atlog, ha kotelezo, akkor megtobb embernel, sokaknal meg nem. Tovabbra is csak a hollandokat tudom felhozni peldanak, hiszen ha ott nem javasoljak, annyi bringas mellett, akkor annak nyomos oka lehet...

kovboj1 2012.03.24. 11:18:23

@errorka: hagyd békén gg81-et mer csak elfáradsz. szerintem nő.

GG81 2012.03.26. 09:47:07

@kovboj1: nah, megjött az emlegetett droid.
azt pedig jobb, ha figyelembe veszed, hogy ismerjük egymást a kis hibással, tehát bármilyen találgatásod inkább szánalmas, mint vicces.

GG81 2012.03.26. 10:10:01

@errorka: infrák. nem lehet mindenhol az úttesten bringasávot húzni! ahol van is, olyan szar a széle az útnak, hogy ihaj, pl. 2 Dunakeszi.
Ahol meg szeparált infra van soxor a felfestés sem konzekvens, hogy a gyalog tuggya, hogy a piros térkő/felfestés mindig a biciglisé! Néha fordítva van kijelölve. A napokban az Aréna teraszán lestem a forgalmat és nagyon vicces, hogy a 2x szélesebb fehér közlekedési felület (járda) helyett a gyalogok a (vöröses) bicikliutat választották. Érthetetlen! DE! Le lehet őket csengetni a picsbe! Máshogy nem tanulnak. A buszsávban bringázónak meg külön grat. mert nemhogy nem a kötelező útfelületen haladt, hanem még az úttesten is a rossz sávban, 2x-es dirr sárgacsekk! A lámpa meg a bringásoknak továbbra is csak dísz volt, ha nem kanyarodott autó... bár, ha kanyarodott is balra nagy ívben, ZÖLD NYÍL esetén az autóknak a gyalogoknak kell csak elsőbbséget adni, de ahogy a bringaúton is piros volt a gyalogzebrán is piros. Ezáltal épp pont senkinek, érvényben volt a nyilas zöld szándéka, ha épp kerékpáros barétaink nem hajtottak volna épp eléjük...

Szeretem, amikor ilyen kis naív vagy. A sport, a példamutatás, ráadásul a közvetített, népszerű események mindig is példamutatás szempontból is kiemeltek! Gondolj csak egy foci eseményre, a fairplay-re. Ahol a spotszerű játékra és a kultúrált szurkolásra ösztönöznek mindenkit. A sisak egy kerékpárversenyen, főleg amikor nem volt kötelező és 1-1 halálos eset megjelent a sajtóban... csoda, hogy kötelezővé tették? Egy közlekedési eszközzel bemutatott pályaversenyt nem kevernék ide, a speciális kiegészítőkkel, de bukó ott is van! És ugye már van olyan szituáció, ahol már a ma hatályos kresz szerint is kötelező... lejjebb nem biztos, hogy viszik, de hol a határ??? 50-nél városon kívül kell, de 39-nél nem lehet akkorát perecelni, hogy jobb lett volna? Megint előjön a kalibrált, hivatalos sebességmérés lehetősége/lehetetlensége...
A szabadság és a józan ész viadala, hogy józsibácsi akin az életben nem volt bukó vagy csak a babettán, amivel 20-nál többel szintén soha nem ment, mégis kötelező volt... míg bringával is mehet akár hússzal egy lejtőn. A lényeg, hogy józsi bácsi a biciglire tényleg lehet soha nem érzi majd szükségesnek, de aki mondjuk a városban autók közt akrobatikázik lehet az eszére hallgat. Míg Julis, aki ultradeffenzív módon 10 teker a városban szintén nem. Aki meg DH-zni megy, az felveszi a vértet is! Szerencsére a józan ész itt még tud működni, milyen felszerelést aggasszon magára az egyszeri biciklis... ebben pedig továbbmegyek, még az üzleti oldalról érintettég ellenére is, de a biciklis szaküzletek eladói is hatással lehetnek. Költségekbe verhet valakit már azzal, hogy eleve rábeszéli egy bukóra... de akkor is hasznot húzhat, ha ügyesen egy sokkal jobb minőségűt és drágábbat tud eladni neki.

Ez a szabadságérzés pedig továbbra is elég hibásan jön át! Fel kéne fogni, hogy van ami kötelező és van ami ajánlott. Valahogy a fenti példák is azt támasztják alá, hogy nem csak az ajánlott dolgokat szeretik sokan elkummantani ebbe a hyperzöldnagyszabadságban, nemgondolod!?

terror 2012.03.26. 20:34:44

@GG81: Abban is van igazsag, amit mondasz, de ennyi erovel akkor a gyalogosokat is pancelba lehetne oltoztetni, de nem mindet, csak mondjuk azokat, akik lampa nelkuli zebran kelnek at.

Majdnem mindne hetre jut egy halalos gazolas, van napi 3-4 gazolas, az emberek megsem erzik ugy, hogy be kene oltozni. Miert nem?

Raadasul a bukosisak - kialakitasa, sebessegek, stb - pont azokon segitene, akik ugysem hordjak, pedig valoban potencialis aldozatok. Egy videki faluban a Pista bacsi sosem fogja felvenni, amikor kivilagitatlanul es melleny nelkul hazaindul a kocsmabol, pedig o sokkal nehezebben eszlelheto. Egy varosban minel tobb a bringas, annal inkabb megszokott a latvanya is, es keresik ott is, ahol korabban nem kerestek. De ez megint csak a Safety in numbers. Minel tobben bringaznak... Es ebben viszont hatraltato tenyezo a sisak. De ezt mar sokadjara mondom, es ha vegiggondolod, tok logikus. Ott vannak fentebb a videok, grafikonok, stb.

A foci es a fair play, meg a tanitas... Regebben ez tenyleg igy volt erezheto (sot inkabb ugy mondom, hogy hatarozottan lathato es erezheto volt), de manapsag inkabb ugy latom, hogy a biro es a partjelzok megtevesztese, a szineszi teljesitmeny a mervado. Akar ugy is le lehet forditani, hogy a masik atbaszarintasa es a hazugsag visz elore. Persze neha le lehet bukni, de sokszor akkor is enyhe a buntetes...

GG81 2012.03.27. 13:56:55

@errorka: nem feltétlenül, hisz az egy szabályozott elsőbbségadási viszony és annak nem megadása, szabálysértés, rendőrségi ügy.

egyszerűsítsük le a dolgot csupán a mozgásokra, a közlekedés mást résztvevőjét kizárva. ebben a fénytörésben vegyük sorra a biztonsági felszereléseket:
egy sima gyalognak nem kellene igazán semmi, amíg meg nem öregszik, aztán már elgondolkozhatna a törékeny csontjai miatt egy könyök és térdvédőn
a görkori vagy a deszka legyen a köv. szint. ott már ezek a védelmek igencsak ajánlottak, sőt már a bukó is megjelenik, mert komolyabb sebesség, koordináltatlanabb mozgás, mint akár egy futás. (ha azt nézzük, akkor nem is a kerékpár a minden mozgások szabadságérzetistene, hanem a futás!!)
aztán a bringa, még komolyabb sebesség lehetősége, és az ezzel járó önveszélyes manőverek lehetőségei.

nem tudom így már érthető-e amire itt gondolunk, nem kell itt senkit páncélba öltöztetni. de, ahogy érezhető volt a fokozatosság, úgy nő alapértelmezetten is a védelmi szint. és akkor vegyük ehhez most már akár a forgalmat is. egy gyalog, görkoris a zebrán találkozik jó eséllyel az autóval és ahogy írtad sajnálatosan vannak balesetek, de a jogalkotó, a szabályokkal egyértelműen őket védik, oda is kéne figyelni rájuk. a bringával ezzel szemben mi a marketing? legyen egyenrangú közlekedési eszköz! ráadásul az autókkal egy folyamban mozognak, a közlekedés sűrűjében. hát ezért sem kell a gyalogra páncél, míg a bringásnak igencsak ajánlott a bukó.

pistabácsi meg lehet nehezen észlelhető, de lehet nem is a 2x3 sávos hungárián jaszkarizik, hanem faluhelyen a járdákon vagy kis uccákban imbolyog haza... persze előfordul, hogy 2 falu közt a főúton kapnak el 1-1 feketébe öltözött macskaszemetlen bringást...
a safety in numbers pedig van ahol működik, de ahhoz olyan környezet is kell, ami ennek kedvez. egy gyalogos övezetbe kerülő pl. pénzszállító autó is csak araszol(ni tud). egy forgalomcsillapított övezetben az autók is lassabban mennek (pl. József A. ltp.) és élmény a bringázás is a hasonló sebességek miatt. azonban, ahol még az autós forgalom elvezetése a fő cél (kivezető utak, pl. üllői, váci) ott nem is cél, hogy a biciglisek tömegesen megjelenjenek. ezek azok a célok, amiket külföldön is szeprálnak, már a hatékonyság miatt is.
nem vagyok az ellen, hogy legyen több bringásbarát zóna (a belváros tereinél egyre több a zebra!, aluljárókkal párhuzamosan), de elfogadom, hogy vannak autó preferált utak.

nem is szeretem az európai focit, magát a játékot. az üzenet, de bármelyik nagyobb sportesemény fiatalok felé közvetített üzenete azért még erős! elhivatottság, mozgás, életcél(mozgás), biztonságos játék, odafigyelés...

terror 2012.04.02. 13:23:57

@GG81: En lattam mar gyalogosokat elkenodni az uttesten, nem egyet, nem kettot. Gyokerekben, padkaban, stb. Megse hord senki vedoszerkot, semmilyet. Sot, este sincsenek kivilagitva, pedig olyankor nehezebb oket eszlelni. A futok sincsenek, leszamitva 1-2 kivetelt, illetve szerencsere van olyan, akinek eszebe jut legalabb fenyvisszavero pantot magara aggatni, vagy fenyvisszaveros ruhazatban futni, ha mar kivilagitatlan helyen fut.

Ezeket viszont nem latom napi szinten az emberek orra ala dorgolve, pedig tulajdonkeppen logikus dolgok. A buko viszont allandoan visszatero tema. Miert? Mert ha valaki bringara ul, mindjart meg kel tennie mindent, hogy kivedje masok hibajat. Ugyanezt az elmeletet nem hangoztatjak a tobbi kozlekedo felnel, de a bringanal mar bizony kinosan igen.

Hosszu oldalakon keresztul lehetne elemezgetni, hogy kinek kellene beoltozni, es kinek nem, de egyszerubb lenne, ha mindenki odafigyelne a masikra, es ha baleset van, akkor nem egybol mutogatni, hogy na te ostoba, nem volt rajtad pancel... Nyilvan van olyan eset, amikor lehet mutogatni (reszeg/kivilagitatlan/melleny nelkuli/foutas hullajeloltek), de azokat nem kevernem ossze pl. a fenti esettel.

A kornyezettel kapcsolatban kicsit 22-es csapdaja jellegu, amit irsz. Kell a kornyezet, de a kornyezetet nem teremtik meg, amig nincs elegendo bringas. Hosszu evek ota ez a tortenet zajlik. Mar reges-reg sokkal nagyobb tomegek valasztanak napi szinten a bringat, ha nem ez a modszer lenne. A most beero es beigert fejlesztesek nagy resze viszont hasznos kategorias, meglassuk, mire jutunk.

Kozeleg 2015 is egyebirant, amikorra vallalas van az EU fele, bar ez mar sajnos tudjuk, hogy mit jelent :F

GG81 2012.04.02. 17:58:46

@errorka: ez megint fail-re sikeredett kicsit. onnen kezdve, hogy a gyalogra senki sem mondta a sisakot, még ha tele is van gyökérrel az út. az öregségi combnyaktöréssel meg szintén pl. filmes poén tárgya szokott lenni a testre kötözött párna. szóval az, hogy egy gyalog miként vigyáz magára, hogy elesik-e azért nagyban koordinálható kérdés, már a sebessége miatt is, a kivilágíttatása pedig már csak hab lenne a tortán, de ez sem véletlen, hogy esetükben nem merül fel mégis előfordul. szerinted a szülők miért vesznek a csemetéiknek olyan cipőt, ami fényt bocsájt ki!? nem csak fényvisszaverős, hanem villog is!!
aki meg fut, az fel is készül erre, hogy ne akadjon fel gyökérbe. sime mezei futó kimegy a szigetre és a csilivilihypermodern ledlámpák fényében fog futni, aki meg tájfut éjszaka az visz fejlámpát.
egy jármű esetében viszont pl. a világítás is szabályozott! sőt ugye speciális helyzetben a bukó is le van írva. ennyi, innen lehet további kategóriákat a későbbiekben kialakítani, újabb paragrafusokat, alpontokat.

tévedés! az autósok is egyre többet tesznek meg más védelméért (is), nem csak saját védelmükért, amiről már szó esett (biztonságos autó választása). az egyre modernebb autók már az esetleges bajt is próbálják minimalizálni a pihepuha motorháztető és motortérkialakításokkal, sőt a motorháztetőn kinyíló légzsákokkal!
vegyük azt az esetet, hogy az autós tényleg vétlen, akkor egy keresztbe átrobogoó bringás/futó/gördeszkás minek örülne jobben, ha egy olyan kocsi nem tudna már tényleg megállni, ami csak kőkemény acél vagy egy olyanra hasalna fel inkább, amin kispárna fog felfújódni, fejét be ne üsse!? tehát az autós is vigyáz másra, mégha nem is ő a hülye a kasztniban.
jah, és mondjuk a gyalytörőrácsokat is azért üldözik, a kiálló mindenféle jelvényeket, 'célkeresztet' vagy épp ugró cicust.

fejlesszenek, csak ne észnélkül. ezért mondom az élőben tapasztalt nyugati példákat. mint ahogy a cyclechic-en van most egy cikk amszterdamról. a probléma az vele, hogy csak egy szeletét látja az egész rendszernek! mint ahogy te/ti is itt. nem működhet az egész kerékpáros erőltetés alternatíva nyújtás nélkül! a legelemibb és most ezzel rövidre is zárom, de kibonthatjuk később... szóval egy élhető/átszállásminimalizált/árérték arányú/stb... tömegközlekedés (kezd alakulni, de messzi még a hivatkozott nyugattól) és P+R-ek!!! ez ott kint megvan hollandiában, amikor bemész a centróba ezeket már nem látod, nem látták!

terror 2012.04.02. 18:18:05

@GG81: Szamtalan "tajfutoval" es turistaval talalkozok erdei aszfaltozott utakon is, es nemhogy lampajuk nincs, de megcsak fenyvisszaverojuk sem. Es grasszalnak 4-5-en egymas mellett. De mint irtam is, vannak kivetelek, csak nem jellemzo. Es hangoztatva sincsenek allandoan, nem ugy, mint a buko...

Szerintem a leheto legnagyobb problema az, ha az autora bizzuk azt, hogy eldontse, hogy veszhelyzet van-e. Tipikusan az elkenyelmesedeshez vezeto ut: ha nem csipog, nincs baj, lehet menni. Aztan ha betojt a rendszer...

Ez a motorhazteton kinyilo legzsak biztos hasznos lesz 1-2 esetben, de az is tuti, hogy lesz olyan felelotlen, aki ettol meg kevesbe fog odafigyelni, mondvan, hogyha megis baj van, majd a legzsak megvedi az aldozatot. Aztan ha nem fujodik fel, vagy ha nem oda koppan a gyalogos a zebranal, akkor megint jon a ... resz. Fokepp a jelenleg is az erosebb kutya baszik elvet vallok lesznek ilyenek, es sajnos marhasokan vannak.

Amugy en sem ertem, miert nem epulnek sorba a P+R-ek (nem 1-2 eves problema ez), viszont azt latom, hogy ahol van a kozelben ilyen-olyan parkolasi lehetoseg, ott sem mindenhol hasznaljak ki. (Tudom, hogy van, ahol igen.)

De tovabbmegyek: lakotelepeken ha korulnezel, alanyi jognak tekintik a lepcsohaz elotti parkolast. Ha kell, akkor megallnak a jardan, fuvon, ami epp a legkozelebb van. Nem fognak - nem viccelek - 10-20 metert se pluszba gyalogolni, de olyat is napi szinten latok, hogy 5 metert kene (uttest tuloldala), de mar az is sok.

Ezeknel az embreknel hogy varhato el, hogy letegye 100-300 (esetleg 500) meterre egy P+R (vagy szimpla melygarazs) parkoloba az autojat? Mert szerintem sehogy. Es nem 1-2 ilyen van, hanem tele van veluk a varos :/

GG81 2012.04.03. 09:36:43

@errorka: ugye mindig a túl lelkes amatőrökkel van a gond. azok egy külön kategória. nem profik, akik tisztában vannak a veszélyekkel, védik is magukat, és nem amatőrök/hobbisták, akik meg nagyon odafigyelnek, óvatosak, ezért akár túl is biztosítják magukat.
a kettő közt meg vannak azok akik minek a védőfelszerelés és csapassuk, mert profi vagyok! autósban ezek szoktak diszkó után a fára csavarodni...

az autók esetében én elsősorban a passzív biztonsági dolgokról beszélek. merev kasztni, légzsákok, ami a bent ülőket védi. attól még lehet odafigyelve vezetni, sőt úgy is kéne! a 3betűsek mellett is! az csak egy plusz, ha mégis elszámítasz KICSIT valamit, nekem 5 év alatt 1x avatkozott be az esp a lágyi hídra 180fokos felhajtónál nyálkás esős időben... akkor azért örültem neki, hogy nem kellett a szegélynek menni, hogy pl. nem lett esetleg defektem. és nem mentem 30-nál többel, mégis relatív a fizika szerint az ott akkor sok lett volna.

az erőssebb kutyául gondolkozók nem biztos, hogy egyáltalán fognak foglalkozni a gyalogosgázolási sérüléseket mérséklő extrákkal, ha épp nem széria, sőt lehet bevállalja a gallyrácsot vagy ahogy sok önvédő a vonóhorgot is fennhagyja, mégha levehetős is. neki ne legyen baja, a másikat meg bontsa le, ha neadj a lökhárítók 5-10 km/h mellett kivédenének sérülésmentesen akár egy kisebb koccanást. mert az arra van, mint a déli országokban is, meg hasonló, mint amikor a tömegben utat törsz magadnak és neadj összekoccannak a vállak...
akit meg kicsit is érdekel a közlekedés más résztvevője, az nem csak számár, hanem baj esetén más számára is biztonságos autót fog választani tudatosan. olyat, ami mondom önhibáján kívül megvéd egy figyelmetlen gyalogost, mert puha az autó eleje és nem vágja ketté a lábát, hanem a műanyag elem hajlik be pl. vagy épp, ha vészfékezni kell, akkor a mögötte jövő járműveknek villogó féklámpával vagy akár elakadásjelzővel jelzi a különleges szituációt!

csodálom, hogy még ennyi lakótelepi autó van egyáltalán, pedig a magukat túlvállalók elég népes számmal bedőltek a hiteleikbe. a üzemanyagok is az egekben, a legtöbb autó már csak köztéri szobor kb.
ki kell jelölni egyértelműen a helyeket, telecölöpözni, ami tilos (jó példa csepel hév vá, ahol amióta egyirányúsítottak, felfestettek egész jó P+R működik, vállalható távolságba a HÉVtől...)
ehhez pedig kell a hatékony közteres felügyelet. én viszont ebből hallottam több példát, hogy akár térfigyelő kamera felvétele alapján szabtak ki büntetést. sőt van olyan kerület, ahol nagyon durván járőröznek, büntetnek, bilincselnek sőt trélereznek is! (nem is értem azokat a kerületek, ahol úgy gondolják, hogy ez ne érné meg nekik!?)

terror 2012.04.10. 10:25:47

@GG81: Szerintem idehaza egyelore nem annyira terjed az egymas iranti odafigyeles. Ha igy lenne, akkor bealdoznak a tobb penzt egy elektromos/hibrid autoba, stb. Ezzel szemben pl. szmogriadonal sokan buszken hirdetik, hogy ok szarnak a farmra, es mennek a piros/fekete plakettel. Es ha jogos a plakett (mert ugye sok esetben el van cseszve a matricazas), akkor batran hangoztatjak, hogy biztos naluk is szar.

Szerintem itthon inkabb a dogoljon meg a szomszed tehene tipusu emberekbol van tobb, legalabbis egyelore. Alakul a dolog, de nagyon lassan.

Nyilvan vannak kivetelek, de ok meg csak erositik a szabalyt.

A telecolopozessel az a baj, hogy igenytelen lesz tole a varos, egy csomo penz, es vegul ha akarjak, ugyis kidontik.

Nalunk is volt ilyen, kb. 10x szedtek ki azok, akik 50 metert (nem tobbet) akartam roviditeni, es vegul vissza se tettek, mert nem erte meg. Amikor kotombot raknak le, akkor meg a fuvon kerulnek.

A kozteresek erdekesek :) Van ahol hatekonyan mukodnek, es tenyleg szigor van, ott allandoan hallom a rinyat, hogy mekkora kocsogok. "Csak 3 percet alltam a zebran, es mar ott voltak, es buntettek" tipusu sirasok ezek persze. Es olyan is van, ahol tenyleg kocsogolnek, de ugyanugy, mint a rendoroknel, itt sem ertem, mi szukseg van erre.

Normalis eszkozokkel is be lehetne hajtani ugyanannyi, vagy akar megtobb penzt...

Egyebkent a belvarosi keruletekben konnyebb igy penz szerezni, mert ott kevesebb a hely. A kulvarosi(bb) keruletekben nem feltetlen eri meg ugyanaz a modszer, igy aztan marad a keresztbe-kasul parkolas. Pedig frekventalt helyek mindenhol vannak. Ha mas nem, legalabb ott lehetne figyelni, csak az is ugy lenne a jo, ha rogzitve lenne. Es ha adott helyszinen evek ota szivas az aktualis helyzet (urambocsa' esetleg mar par honap utan feltunne az iletekeseknek), akkor ott valtoztatnanak, es mondjuk melygarazzsal oldanak meg a bevetelt, nem kozteruletfelugyelokbol.

(Tuneti kezeles vs problemamegoldas tipikus esete ez is amugy, ami itthon sajnos nagyon jellemzo. Lasd kerekparutak, szallj le es told, stb.)

Talan egyszer azt is megerjuk, hogy lesz ertelem ezekben a rendszerekben...
süti beállítások módosítása