Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Galériázta bicikliútjainak megoldásait a BKK

2012.02.23. 17:45 - kirk kapitány

Négy új kerékpárutat adtak át kedden a fővárosban, a Budapesti Közlekedési Központ projektjei keretében összességében mintegy 10 kilométernyi útszakasszal bővült a hálózat. Az új szakaszokról a cég képgalériát tett ki saját Facebook-oldalára.

Lehet kommentelni az észrevételeket.

Pesti út (XVII. kerület)

401125 305736589484836 124585274266636 814513 1181391075 n

7100 méter I. szakasz Pesti út 501. és a Ferihegyi út között, a II. szakasz a Ferihegyi út – Hegyalatti utca között, vegyes: kerékpáros nyomvonal, gyalog- és kerékpárút vagy kerékpárút, úttesten kijelölt kerékpáros útvonal.

85,3 millió forintos támogatás az Európai Uniótól, valamint az államtól

Ady Endre út (XXI. kerüelt)

424407 305656826159479 124585274266636 814268 258735127 n

1280 méter, kiépített kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút jött létre, ami kiegészült az úton már működő 330 méter hosszúságú kerékpárutat.

63,7 millió forintosos európai uniós támogatásból.

Bogdánfy utca (XI. kerület)

417462 305655646159597 124585274266636 814241 938383423 n

883 méter, többségében kerékpársáv, kisebb részben elválasztott gyalog- és kerékpárút, vagy önálló kerékpárút.

57,2 millió forintos európai uniós támogatásból.

Fehér út (X. kerület)

418495 305658632825965 124585274266636 814308 2022896263 n

1500 méter hosszú épített kerékpárút

121 millió forint felerészt uniós támogatásból.

Címkék: budapest bicikliút bkk

145 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr584187371

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A négy új fővárosi kerékpárút szakasz 2012.02.23. 20:04:01

A Budapesti Közlekedési Központ négy európai uniós támogatással megvalósuló projekt kivitelezését fejezte be 2011 decemberében. A fejlesztés során Budapest három kerületében összesen négy új kerékpárút szakaszt építettek ki: a XVII. kerületi Pesti úton, a…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar bucó 2012.02.24. 06:01:38

Imádom a sehonnan sehová vezető kerékpárutakat. Ki lehet pipálni, hogy van és zsebre lehet tenni a pénzt.

Paralax 2012.02.24. 06:19:23

@Sajátzsíron: Igazad lehet, de ez nem változtat a tényeken. Külvárosban lakom és amikor bejövök a városba, azt sajnos büdösnek érzem. Az autósok nagy többsége ki is kapcsolja a külső szellőzést. Megoldás? :-)

Paralax 2012.02.24. 06:26:34

@OkoskaTo:rp: Erre csak annyit, hogy amit mondasz az inkább a városi legenda. Különösen tetszik a kerékpárosok fejmagassága, mint mértékegység. Ezek szerint a teherautóvezetők a legegészségesebbek, hiszen ők vannak a legmagasabban, mialatt a kerékpárosok arcába lövellik a motoruk végtermékét. Ja, és hétvégén is van smogriadó.

Amusing 2012.02.24. 06:32:18

@mozesapo:
egyetértek. Valóban idő kérdése mikor fog ott elhullani egy bicajos :(

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2012.02.24. 08:03:51

@Sajátzsíron: Megoldás: törvényileg szabályozni, hogy az ajtózás egyértelműen az autós felelőssége, emellett szólni nekik, hogy ha jobb kézzel nyitják ki az ajtót, akkor önkéntelenül is hátra fordulnak, így nem lesz holttér (Hollandiában tudtommal így tanítják).

Aki meg túl kövér, hogy jobb kézzel nyissa az ajtót, az majd vizslathatja a tükrét.

Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.02.24. 08:06:53

@exseven2: Na igen, de én a képeken több simán átvezetést is látok egyenesen haladó utakon, ahova felfestettek a bringásoknak egy háromszöget vagy stop jelet aztán puff. Probléma megoldva. Néhány helyen mindezt úgy, hogy mellette ott a zebra, tehát eleve lassítani kéne az autósnak...De ez már egy másik sztori

Martian (törölt) 2012.02.24. 08:27:34

@Sajátzsíron: "Az infrának pont az lenne a célja, hogy védje és óvja a bringást"

Jogos, ez a lényeg... és a budapesti kerékpárutak java ezt a szempontot nem teljesíti.

ex-dr. vuk 2012.02.24. 08:55:04

@Paralax: igazad van, szerintem is korlatozni kell a varosi legszennyezest.

Remelem, nem arra akartal kilyukadni, hogy a varoson belul vegzett testmozgast - es levegovetelt - kellene korlatozni... Nem csak a kerekparosok es a futok lelegeznek am.

wagadogu 2012.02.24. 09:04:10

Végre van ilyen, nagyrészt jók a megoldások. A városi közlekedést nem az országútisokra, futárokra, stb. kell tervezni, hanem úgy, hogy egy nagymama az unokájával el tudjon jutni biztonságosan és ésszerűen a város egyik végéből a másikba.

Megjegyzések:
Szerintem a kerékpársáv baloldala teljesen biztonságos, még gyorsít is, hiszen onnan a hirtelen kinyíló ajtón még lendületet is lehet szerezni :)

A stop táblánál lévő kapaszkodó korlát pedig már teljesen nyugati feelinget ad!

A bringagyalog bringasávjában addig lesznek gyalogosok, amíg kevés a bringás. Amint elér a kerékpárral közlekedők száma egy kritikus szintet, jobban fog mindenki figyelni.

Anti Anyag (törölt) 2012.02.24. 09:08:40

Semmi baj nincs ezekkel, de nyafogni kell.

Csengetni kell a gyalogosnak és odébb megy.

OkoskaTo:rp 2012.02.24. 09:25:59

@Paralax: Mielőtt hardverből (gondolkodásmentesen) visszaszólnál, megtennéd, hogy rákeresel, és olvasol/nézel?

A légszennyezők jelentős része nehezebb a levegőnél (ami könnyebb, az felszáll, és nem gyűlik össze a talaj közelében). Ezért van az, hogy a babakocsiban ülő, vagy kézen fogva hurcolt kiskrapekokra még sokkal károsabb mondjuk a Margit körút levegője, mint a szüleikre.

@Gerusz: Nálunk is egyértelműen a járműből kiszálló felelőssége, ha rányitja a bringásra az ajtót. A probléma csak ott van, hogy a kötelező felelősségbiztosítás nem terjed ki a jármű parkolása közbeni dolgokra, tehát csak akkor, ha úgy nyitották rád az ajtót, hogy még járt a motor (nem túl életszerű). Különben hosszas bírósági ügymenet után lesz csak meg a kártérítés. Mondjuk engem ez kevésbé zavarna a hosszas kórházi vendégségnél és esetleges maradandó károsodásoknál.

OkoskaTo:rp 2012.02.24. 09:29:17

@wagadogu: Mint például a Stadionoknál? Külön bringaút (tehát nem gyalogos- és...), mégis ott trappol a cekkerrel az összes távolsági busszal megérkezett mucsai, vagy a troliról leszállt, metróhoz igyekvő budapesti.

@Anti Anyag: MP3 lejátszóval a fülében? De már elég sok olyannal találkoztam, aki még fel is volt háborodva, hogy rá mertem csengetni. Még amikor megmutattam neki a táblát, akkor is neki állt feljebb, hogy dehát ott gyalogosnak szabad. Ja. 20ezer forintos szabálysértési csekkért.

wagadogu 2012.02.24. 09:39:37

@OkoskaTo:rp: csengetni szépen nyugodtan, majd megunják. Ha nincs kerékpárforgalom, én is néha rátévedek, csengetnek, arrébb megyek. Ez olyan, mint kis utcában, ahol símán gyalogolok az úttesten, de ha több autó jön, akkor rámegyek a járdára. Elválasztott bringagyalogon is elég nagy és csöngetős kerékpárforgalomnál nem fognak betévedni eléd.

Martian (törölt) 2012.02.24. 09:41:31

@wagadogu: "egy nagymama az unokájával el tudjon jutni biztonságosan és ésszerűen a város egyik végéből a másikba."

Lehet előbb fogják őket elütni egy nem belátható kerékpárút - utca kereszteződésben, mintha végig jól láthatóan a járműforgalomban tekertek volna.

GG81 2012.02.24. 09:43:52

@OkoskaTo:rp: Amszterdam belvárosában is ugyanez a megoldás van a legtöbb helyen! Gyalog és bringaút egymás mellett, szintkülönbséggel!!!

Jah, hogy ott nem nyavajognak a biciGlisek, hanem lecsengetik az eltévedt gyalogkakukkot!

GG81 2012.02.24. 09:50:49

@tonalcar: nyugi jövök trollt etetni, mert tutti megint nem lesz jó valami nektek TROLLOK!!

GG81 2012.02.24. 09:54:44

@wagadogu: az utolsó bekezdésedre reagálva: pontosan.
úgy ahogy a ZEN nyugati városokban nem ciki a bringagyalogszerű, akár szintben elválasztott infrákat használni, sőt csillingelésekkel érvényt szerezni a továbbhaladásnak...

GG81 2012.02.24. 09:59:07

@wagadogu: sőt, az első bek. is teljesen helyénvaló. különben az utakon sem lenne sebességkorlátozás, hisz mindenki schumáker lenne ferrariban. de nem, átlagsofőrök, sőt átlag alatti képességűek is vannak, ráadásul elavult technikai képesságű autók is... ezekre vannak beállítva a szabályok.
persze egy ilyen fórumon nem is azok fognak beírni, főleg nem hőbörögni, akik átlagos felhasználásra használják és örülnek neki. ezeket még a legvérmesebb kerekagyasok sem fogják tudni meggyőzni, hogy menjenek ki vissza az autók közé, mert ott jobb lesz. :-)

GG81 2012.02.24. 10:03:51

@Martian: "egy nagymama az unokájával" nem fog az autók között glasszálni főleg, hogy az unoka akár a járdán is tekerhet! inkább megállnak minden kereszteződésnél, körbenéznek ezerrel és megbizonyosodnak, hogy megkapják-e a jogos elsőbbségüket. tudod ez a gyereknevelésnél is így van, ha szaladgál már a kisember, a járda végén meg kell állnia, ha biciklizik, kotormotorozik akkor is! de a gyengébbek kedvéért, ha csak kutyát tart, ott is ez a tan.

tonalcar 2012.02.24. 10:52:33

@GG81: "nektek TROLLOK!!"> tükröt magad elé és nézni, nézni! ;)

kovboj1 2012.02.24. 11:11:59

@GG81: nekem úgy tűnik hogy elég jól el van szeparálva bicigliút a járdától... márhogy amszterdamban.

kovboj1 2012.02.24. 11:27:40

szerintem a bringagyalognál nem sárga csíkot kéne középre rakni hanem valami hatásosabbat. mondjuk villanypásztort.

Martian (törölt) 2012.02.24. 11:53:17

@GG81: rendben, de akkor a teljesen szeparált kerékpárutat nevezzük "oktatópályának", a gyakorlott kerékpárosoknak pedig legyen szabad választásuk, hogy ezen tekernek vagy az úttesten!

GG81 2012.02.24. 14:02:02

@tonalcar: minek tükör, ha magam előtt látom itt őket futkosni, rosszalkodni, elégedetlenkedni, puffogni.
(nesze falatka! haminyami)

GG81 2012.02.24. 14:12:45

@kovboj1: márpedig csak szintbeni és színbeli különbségekkel van a járda mellett vezetve.

GG81 2012.02.24. 14:15:58

@Martian: nah, most a teljesen szeparált se jó, a bringagyalog se jó.

érdekes a hollandoknak teljesen jó a bringagyalog is Ams belvárosában. a külvárosokban (gasper) meg a teljesen szeparált (nem is utcaszintben, hanem az alatt futó hálózat)... azok biztos hüJék.

kovboj1 2012.02.24. 16:02:19

@GG81: de AZ nem EZ a megoldás. itt festenek a járdára egy szar csíkot és csiribú-csiribá kész a bringagyalog jöhet a zsuga.

wagadogu 2012.02.24. 17:33:45

@Martian: akkor csináljanak belátható bringaút-utca kereszteződéseket. De ha már utca, akkor az nem nagy forgalmú út, oda pedig kerékpársáv, vagy sebességcsökkentés kell :)

wagadogu 2012.02.24. 17:37:22

@GG81: meg vagyok zavarodva. Egyetértesz velem? Jajj ez most nem tudom, hogy jó, vagy rossz rám nézve :)

Amúgy csak hogy tiszta legyen:ha futár lennék, akkor munka közben, tutira nem használnám a gyalogbringát! Csak, ha gyorsabb :)

wagadogu 2012.02.24. 17:45:08

@Martian: Itt most válasszuk ketté azokat, akik edzenek vagy futárok, azoktól, akik munkába, iskolába, stb. járásra használják a kerékpárt és eszükben sincs reggel megizzadni, csak élvezni szeretnék a várost és a haladást :).

Edzés közben a franc menne bringaútra. 30 fölött már tényleg veszélyes bármely bringautas kereszteződés. Persze Olaszországban láttam már 3 méter széleset, ott használtuk is.

Martian (törölt) 2012.02.24. 21:34:12

@GG81: az a lényeg, hogy a bringaúton és a gépjárműforgalomban haladók folyamatosan lássák, észleljék egymást, különösen a kereszteződéseknél.

Martian (törölt) 2012.02.24. 21:43:07

@wagadogu: "Itt most válasszuk ketté azokat, akik edzenek vagy futárok, azoktól, akik munkába, iskolába, stb. járásra használják a kerékpárt és eszükben sincs reggel megizzadni"

Ennek feltétele, hogy a kereszteződésekbe "leizzadás", félelem nélkül bele lehessen hajtani... ehhez pedig az a minimum, hogy a kanyarodó vagy keresztező autós éppen olyan jól és folyamatosan lássa a keresztbe haladó bringásokat, mint a többi autó forgalmát.

Ha ez nem teljesül, a bringaút többet árt, mint használ. Ld. a Thököly-Stefánia sarkon történt halálos gázolást, ami nem következett volna be, ha a bringás a kerékpárút helyett az autók között halad.

"Persze Olaszországban láttam már 3 méter széleset, ott használtuk is."

Felpakolt tandemmel kb. ez a minimum, amire egyáltalán érdemes ráhajtani.

wagadogu 2012.02.25. 08:15:46

@Martian: Így van, ahogy mondod!
Kb ezek jöhetnek szóba ha már városi kerékpárútról beszélünk:
www.youtube.com/watch?v=FlApbxLz6pA&feature=related

www.youtube.com/watch?v=a6gy-ojmdh8&feature=related

Ha így nem lehet megcsinálni, akkor szerintem csak sávon szabad bevinni a kereszteződésbe a kerékpárt.

Rocko- 2012.02.25. 19:35:24

látom jól átadták a Weiss Manfréd út mellett futó kerékpárutat, igazán büszkék lehetnek magukra!

GG81 2012.02.25. 19:44:32

@kovboj1: :-) mondtam, ott azért van szint és színkülönbség... de sok magyar bringagyalog hasonszőrűen ugyanúgy néz ki... az ott mégis jó, itt meg sz@r.

a festékkel felfestett verzióért meg elég csak Bécsig menni... ahol úgy van, azt használják, mert ezexerint hüJék. de a madzsar szuperhős kerekagyasoknak az is sz@r.

a különbség annyi, ha kint tekernétek, akkor a kinti szerv jólehet felzavarna a többi helyi közé, azokra a sz@rokra! sőt talán még kérne pár eurót is! miért? mert ahol voltak ilyen megoldások, ott sem látni egy öntudatos biciGlist sem az úttesten az autók között! lehet menni csodákat látni, meg világot, előnyötökre lesz. :-)

GG81 2012.02.25. 19:49:09

@wagadogu: bécsben volt szerencsém pl. a Lassallestraße mellett futó bringaút és BRINGAGYALOG szakaszokon több futárt is látni!!! tádám és eszük ágában sem volt a 2 útpályás 3-4 sávos úttesteken hősködni. a keresztutcáknál pedig még a biciGli piktogrammú lámpáknál is meg-megálltak, ok nem mindegyik, de legalább a nekik kialakított útfelületet használták!
nemhiába, tudnak valamit ezek a sógorok, a bringásokat már beszabályozták, lehet nem olyan puhapöts szervek krúzinolnak az utakon, mint itthon. :-(

Rocko- 2012.02.26. 00:22:54

galeria.index.hu/blogok/2012/02/23/kerekparut_a_csepeli_ady_endre_uton/6
ezért kirjárna egy vállveregetés. mármint hogy így engedélyezik az utat, majd át is veszik, hogy a ráparkolás nincs gátolva.

otapi 2012.02.26. 00:52:43

@Rocko-: Nem jól látod, azt talán majd csak a nyár végén fogják...
A posztban az Ady Endre van, amin éppen a piros autó parkol.

otapi 2012.02.26. 01:04:16

@Sajátzsíron: Jó a videó, bár az utolsó oldallépés szvsz felesleges. Nem jellemző, hogy a forgalom felé egyből teljes szélességgel kicsapnák az ajtót. Lassan nyíló ajtó mellett meg el lehet még suhanni, főleg ha jelzi az ember valahogy hogy nem kéne.
A kerékpársávok szélei kb. ott vannak ahol a lépés előtt állt.

Ha meg nincs sáv, akkor ez kb. a sávközép.

(GG81, légy oly szíves ignorálj - én is azt teszem veled. Köszönöm.)

Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.02.26. 01:23:17

@GG81: Ajánlom figyelmedbe:
www.youtube.com/user/xliijoe/videos

Koppenhágai bringás videói. Kérlek számolgasd hány bringagyalogot/bringautat látsz. Oké nem Amszterdam, de azért a dánok se semmik.

A másik meg, hagyjuk már ezt az Amszterdam így, Amszterdam úgyot. A hollandok bringák körül nőnek fel, mondhatni mind bringásnak születik, még jó, hogy tudnak viselkedni a bringásokkal. Itthon ez kicsit másképp működik...

otapi 2012.02.26. 01:23:31

@Pistike_: Ha összeadod, a fenti infrák 326 millióba kerültek, annak mondjuk a fele volt EUs támogatás, tehát elméletben kb. 165 millió forintot vonhattak el emiatt a BKV-tól.

Mennyivel is kell most kisegíteni a BKV-t csak az idei évre? 60 milliárddal, vagyis 60 000 millió Ft-tal? Egy csöppet más nagyságrend a 165 millióhoz képest.

Rocko- 2012.02.26. 01:34:19

@otapi: és te látod az iróniát a kommentemben? :)
pedig ott van.

Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.02.26. 01:34:40

@otapi: hát ja, és ez is hol történt? egy bringaúton. Milyen meglepő :D

Egyébként elmondása szerint Koppenhágában sem annyira rózsás a helyzet, mint azt megfestik Európában. Egyszer írta, hogy pölö az indexelés ott is luxus számba megy.
De szeretem, amikor itt egy csomó ember jön azzal, hogy bezzeg ott így, meg úgy. Amíg nem tekersz nap, mint nap a csúcsban legalább 2-3 hónapot fogalmad nincs arról mi a szitu. Turistaként mindig más fog átjönni.

Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.02.26. 01:36:08

@Rocko-: hidd el azok :D A Margit hídnál is milyen jól megveregették egymás vállát. Az is időben és szuperul kész lett. Hát nem? :D

kovboj1 2012.02.26. 14:54:55

@GG81: konkrétan amszterdamban hol?

kovboj1 2012.02.26. 15:00:37

@otapi: síma akadályozás azt elméletileg a kresz engedi. mondjuk nekem se esik jól ha 38-ról kell 10-re lassítani mer valaki nem bír elsőbbséget adni.

Martian (törölt) 2012.02.26. 15:55:11

@otapi: ha már igy nyomja a srác, ment volna inkább az autók mellett, mint egy ilyen veszélyes, beláthatatlan bringaúton.
Autósként sem örülnék, ha egy ilyen kereszteződésben elnéznék egy kerékpárost.

otapi 2012.02.27. 12:25:56

@Martian: Feltételezem, Dániában is kötelező a szeparált kerékpárút használata ha éppen van, ugyanúgy mint nálunk.

Igen, az ilyen kereszteződések autósnak eléggé beláthatatlanok, de azért meg lehet oldani - a többség meg is oldja már a tapasztalatom szerint (bár, csak a Gyáli úti bringagyászon megyek ilyen helyen és ott a hivatásos sofőrök többségben vannak).
Persze, bringásként mindenképpen ajánlatos figyelni az ilyen helyekre a maradék (béna) autós kedvéért.

otapi 2012.02.27. 12:29:02

@kovboj1: Az enyhe fékezés még belefér az elsőbbségbe a szabályok szerint (viszont a gyakorlatban már ez is balesetveszélyes lehet, max. a felelősség nem egyértelmű).
A hirtelen fékezés viszont biztos hogy nem.

kovboj1 2012.02.27. 12:49:20

@otapi: az a kocsi ott állt egy ideje. akadályozás és veszélyeztetés között azér van pici különbség. a biciglis kolega kicsit túlreagálta a dolgokat. meg igazából az első autó volt a hunyó.

kovboj1 2012.02.27. 12:52:29

@otapi: mondok jobbat az első kocsi azért állt meg lekanyarodás közben hogy elengedjen egy biciklist. ezzel feltartotta a második kocsit aki feltartotta a második biciklist.

otapi 2012.02.27. 14:05:06

@kovboj1: Az első kocsival nincs is baj.

A második kocsi viszont úgy ment be a kereszteződésbe, hogy előtte nem győződött meg arról hogy szabadon át tud-e hajtani rajta -> megállt az útkereszteződésben.
Mióta szabad egy útkereszteződés közepén ácsorogni?

kovboj1 2012.02.28. 10:43:33

@otapi: szabad a gazda, mióta?
ha jól tudom akadályozni szabad, veszélyeztetni tilos.

GG81 2012.02.28. 11:09:42

@Sajátzsíron: megnyugtató, hogy már az első oldalon akadnak jobbhorog problémáik nekik is...

GG81 2012.02.28. 11:13:39

@otapi: khm, szerintem annak huh 38-cal döngető biciGlisnek első sorban másik bringást kellett volna első körben köszönettel ellátni!!! mivel miatta alakult ki az egész veszélyes szituáció!
mondjátok, hogy jé pont a bicikliúton alakult ki a kellemetlenség a 38-cal döngetőnek, de kérdem én, ha a másik bringás is a szabályos helyen kóricált volna, akkor nem a bicikliutat keresztezve szembesülnek vele az autósok... mert a bicikliúton már túl voltak, csak épp a másik bringás miatt adódott az új helyzet, ami már az elsőbbségi problémán túlmutat.
télleg! a sebességkorlátozás a bicikliúton!??!? az smafu vagy ott nincs???

GG81 2012.02.28. 11:21:13

@kovboj1: CS és környéke, Heineken múzeum felé, Wondelpark felé, Rijks múzeum felé... az Amstel partjánál levő nagy út (Weesperstraat), stb... színben és szintben megkülönböztetett bringagylogok és nem úttesten vezetett megoldások. Ráadásul a csomópontoknál is külön átvezetések, lámpák vannak.
A déli városrészben pedig az autók úttestjeitől teljesen szeparált megoldások, de még a városban! Szeparált!, ajjaj, ez már sok(k) lesz...

GG81 2012.02.28. 11:27:38

@Sajátzsíron: ez már kezd kicsit ovis nyafogás lenni! de folytassátok csak, örömmel röhögöm körbe ezt a dedós mentalitást. akkor bezzeg jó a külföldi példa, amikor az érdeketekben áll, de amint a másik oldalnak kedvez, akkor jön a sírás, hogy jajj, hagyjuk már! :-DDD kész!

tehát akkor most a hazai bringás körökben kiesett a pixisből a holland iskola és a dán meg az egekig magasztal angol példa lett a követendő irányvonal. persze így is lehet, de akkor szóljatok a holland nagykövetnek is, aki személyével/megjelenésével is támogatja a magyar bringás eseményeket/célkitűzéseket, hogy már nem favorit (, bár a nagykövetségi támogatás azér' jól jön)

szóal lehet itt számtalan országból hozni a példákat, azt kell észrevenni, hogy a magyar kresz és jogrendszer honnan ültet át inkább dolgokat... ebből a tekintetből pedig sokkal inkább a német iskola a követett, tehát a németalföldi is, sokkal inkább ezek, mint az angolszász... a dán meg már szinte skandináv, ami megintcsak más.

kovboj1 2012.02.28. 12:24:30

@GG81: hát komám itt nézem a guglimapszon a heinekken múzeum előtti utcát látok mindent csak bringagyalogot nem. a kolegák viszont tekernek bátran a forgalomba is hehe... megnézem a wondelparkot is

kovboj1 2012.02.28. 12:29:30

@GG81: :))))))))))) overtoom-staringstraat sarkán 1 db biciglist látok, egy öreg papa az úton egy csepzonnal egy metálszürke fiesta előtt. nagyon baró ez az utcanézet.

kovboj1 2012.02.28. 12:31:14

@kovboj1: ja az a vicc hogy az úton megy

otapi 2012.02.28. 14:43:57

@kovboj1: Ezek szerint becsapós kérdés volt, mert nem szabad.
Az útkereszteződésen - miután meggyőződött róla a delikvens, hogy a szabadon át lehet rajta menni - megállás nélkül át kell hajtani.
Ha valaki beragad az útkereszteződésbe, az akkor elnézett valamit.

otapi 2012.02.28. 14:51:17

@kovboj1: Amúgy, mit értesz azon, hogy akadályozni szabad?
Ha sátort verek egy útkereszteződés közepén, akkor azzal akadályozom a forgalmat, de nem veszélyeztetek másokat.

Talán kevered a "zavarni szabad, veszélyeztetni tilos" kifejezéssel?

kovboj1 2012.02.28. 15:15:35

@otapi: "A mások veszélyeztetésének tilalma a közlekedésen általánosan érvényesülő követelmény. Az akadályozás és a zavarás csak akkor tiltott, ha indokolatlan. Megengedett, amikor veszélyhelyzet elhárítása érdekében történik, vagy ha a szabály egy egy konkrétan meghatározott manőver kapcsán lehetővé teszi.

Veszélyeztetés:
ha valaki a közlekedés más résztvevőjét kár, baleset bekövetkezésének, a személy- és vagyonbiztonság sérelmének lehetőségébe sodorja.

Akadályozás:
ha valaki a közlekedés más résztvevőjét annak szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzottól eltérő közlekedési magatartására (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti."

kovboj1 2012.02.28. 15:16:50

@otapi: "Akadályozás fogalma:

"Ha valaki a közlekedés más résztvevőjét annak szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzottól eltérő közlekedési magatartásra kényszeríti." (KRESZ.)

A segítőkészségnek és az udvariasságnak kölcsönösnek kell lennie. A viselkedésünk ekkor sem lehet felelőtlen, mert udvariasak is csak akkor legyünk, ha a többi közlekedőt nem sodorjuk vele balesetveszélybe, ami fordítva is igaz. Ha valaki a KRESZT megszegi, a többi résztvevőnek is úgy kell viselkedni, hogy a balesetet elkerüljék. Ha mindenki a jogaihoz fog ragaszkodni, biztos nem kerülhető el a veszély. Nagyon fontos, hogy az időjárási, forgalmi, látási, és útviszonyoknak megfelelően közlekedjen mindenki."

kovboj1 2012.02.28. 15:20:56

@otapi: a kukásautó akadályoz. a részeg gyorshajtó nagymama veszélyeztet.

GG81 2012.02.28. 15:48:19

@kovboj1: hát komám, bő 3/4 éve, hogy ott tekeregtem abban a városban, nem hiszem, hogy azóta annyiranagyon átépítették vón'.

élénken emléxem, hogy kellett ám használni az ott is kötelező tartozék csengőt!, mert a CS-től tartó túránk során a Heineken múzeumig sok bringagyalogon vezetett az utunk. Nehéz azt a bordó valamit besorolni, de inkább van közelebb a járdához, mint az úttesthez soxor, így a gyalogok is serényen rátévedtek (ott is). Csak hát az európai ember érdekes módon tudja, hogy le kell csengetni onnan, teszik ezt a bennszülöttek is... a gyalogok/túúristák meg ott is össze-vissza ugrálnak, de ha már messziről csillingelsz!!! ez a megoldás, ugyanis rengetegen csengetnek.
Onnan tovább a Wondelparkig szintén, majd a Museumplein és társai, mint kisebb városnéző körtekerés...
Szóval egy dolog mit látsz ezeken a virtuális csodákon és egy másik élőben tapasztalni, utóbbihoz sok sikert kívánok!

GG81 2012.02.28. 15:49:45

@otapi: mit nézett el??? honnan tudhatta volna, hogy egy szabálytalan biciGlis miatt fog feltorlódni a sor???, akinek nem sokkal inkább a bringás infrán kellett volna közlekednie??? ember gondolkozz következetesen, mi mit követett...

GG81 2012.02.28. 15:55:29

@kovboj1: pontosan.
mint ahogy a villamossínre hajtva kanyarodási szándék esetén szabályosan a nagy sárgát közvetlenül még zavarni sem lehet, de ha később ér oda (jóval, pl. egy lámpaváltás!), akkor már akadályozni is lehet, ha nincs meg bekanyarodás lehetősége, pl. telített az utca, bármi.

a párhuzamos bringaútak esetében a keresztező (alárendelt) úton közlekedő is akadályoztathat ilyen okból, ha a kikanyarodása előtt rendre megadja az elsőbbséget a bicikliúton közlekedőknek, továbbmegy és megadja az elsőbbséget az úttesten jövőknek is és kikanyarodik amikor tud. minden az időzítés kérdése, ha ott később tud kikanyarodni, neadj' ez egy félpótos kamion, akkor bőven a keresztező bringaúton ragadhat a vége!

kovboj1 2012.02.28. 15:57:37

@GG81: nemtom ki végezhet alaposabb munkát, a googlemaps vagy mr alzheimer

kovboj1 2012.02.28. 16:52:16

@GG81: egyszer volt csengőm egy havertól kaptam egy nagy perec után. azt mondta így olyan vagyok mint a villamos mer hamár fékezni nem tudok legalább csengessek.

GG81 2012.02.28. 19:41:19

@kovboj1: én még mindig azt mondom, hogy sokkal inkább hiszek a saját szemeimnek, a saját személyes helyi tapasztalatomnak. és biza azok továbbra is azt mondják, hogy azon a körön elég sok helyen volt bringagyalog, azon qrvasok lecsengethető gyalog.

mr gépelőttülő, tessék utazgatni, világotlátni! jah, de előtte nem árt levenni a szemellenzőt!

tiborc2008 2012.02.29. 10:50:37

Hogy takonytúró dávidkáék még büszkébbek legyenek, itt van egy kép, amely február 14-én készült a takarítatlan Szegedi úti kerékpárútról:
kepfeltoltes.hu/view/120229/IMG_20120214_134005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kovboj1 2012.02.29. 11:05:07

@GG81: internet ablak a világra. persze lehet hogy igazad van és amszterdam nem is úgy néz ki mint a googlemapson mer azt legóból építették

otapi 2012.02.29. 12:23:30

@kovboj1: Köszi, jó tudni. Persze, ha mindenki így közlekedne, akkor nem lenne baleset egyáltalán :)
Ellenben az átlagos menetsebesség is kb. felére csökkenne le (akár bringáról, akkor kocsiról beszélünk).

otapi 2012.02.29. 12:33:59

@GG81: Szóltam hozzád? Kicsi huszár, miért ne közlekedhetne bringás a szervizúton?

Szóval, a fenti szituációból kihoztad, hogy:
- az elsőbbséget meg nem adó autós az vétlen mint a ma született bárány...
- A "My speed 38 km/h - Way below the legal limit" bringás természetesen bűnös, mert túl szerinted gyorsan ment...
- A jobbról szervizúton érkező és éppen a bringaútra rákanyarodó bringás is hibás természetesen...

Hát, gratula :)

kovboj1 2012.02.29. 12:44:55

@otapi: ezen énis gondolkoztam már de nekem az jött ki hogy ha nem 50-nel megyünk a városban hanem 100-zal akkor fele annyi ideig vagyunk úton tehát fele akkora lesz a forgalom és nem lesz annyi baleset... már kocsival nyilván de ez mindenre igaz lehet.

otapi 2012.02.29. 13:56:46

@kovboj1: Részben azért téves ez a gondolkodás, mert az úton lévő kocsi számát állandónak feltételezed, miközben a valóságban nem az. Ahol gyorsabban lehet menni, oda előbb-utóbb átszoknak az emberek és megnövekszik az áthaladó autók száma.

A másik gond, hogy Budapesten a statisztika szerint 15km/h az átlagsebesség (bizony, ebben benne van a 60-70 km-es szokásos gyorshajtás és a dugóban/lámpánál való tötyörgés is). Így nemhogy a 100-as átlag, de még az 50-es is gyakorlatilag lehetetlen városon belül.
Tehát az igazi kérdés, hogy csökkennek-e a balesetek, ha a 15km/h átlagot levisszük-e 10km/h-ra (pl. max seb. legyen 40) vagy valahogy (pl. bringás és gyalogos felé sose kelljen elsőbbséget adni) feltornásszuk 20km/h-ra :)

GG81 2012.02.29. 14:02:54

@kovboj1: oh, köffi. akkor lehet itthol sütiztem be és aszittem ottvoltam... ;-) DE NEM.

GG81 2012.02.29. 14:08:31

@otapi: ajjaj, hát neked sem erősséged a komplex és következetes gondolkodás, amire pl. a kresz is épül.
kezdjük az alapoktól. ahogy emberünk is a biciGliutat használta, nem véletlenül kötelező azt használni. hisz ez a szabály. az autós és minden más résztvevő is csak erre számít, tudod a bizalmi elv alapján. tehát a felvetés, hogy a szervízúton mérne' biciGlizhetne bárki téves, hisz nem véletlenül van párhuzamos biciGliút azon a szakaszon, hogy egyik úttesten se legyen kétkerekű. nos, ízlelgesd kicsit és megérted.
a bicikliutak sebességének hazai korlátozása sem véltetlen, legyen ideje mindkét félnek ideje reagálni, jah a kilométer óra ezekszerint bevizsgált darab lehetett, ha ennyire pontosan tudta a sebességét, érdekes itthon divat ezt elkummantani, ha kötelezettséget kéne betartani az általa mutatott infók alapján, de a veretéssel menő henczegni!
köszönjük az észrevételeket, még lősz öngólt?

kovboj1 2012.02.29. 15:07:15

@otapi: a 15 kph átlag az elég nokedli biciklivel 25 körül szoktam menni (átlagot). attól hogy gyorsabban lehet menni az úton még nem fognak többet közlekedni. mondjuk ez csak okoskodás volt a részemről. ja nem bocs hülyéskedés.

kovboj1 2012.02.29. 15:22:49

@GG81: ezt most nem értem, ha nem biciklis tartotta volna fel az első autót hanem egy harmadik autó (ami ugyanígy a parkolóból jön ki), akkor szerinted minden oké? egyébként ebben a videóban nincs ennyi.

Vegaaa 2012.02.29. 16:42:37

@GG81:
külföldön adott helyi viszonyok között felületesen tapasztalni, aztán ezt általános érvényben átültetni nem jó dolog. igen, esetleg hihetetlennek hangozhat de tőlünk nyugatabbra sem minden tökéletes. vagy szerinted ez normális?
"azon a körön elég sok helyen volt bringagyalog, azon qrvasok lecsengethető gyalog."

mert szerintem nem. senki sem állitotta hogy minden holland/dán megoldás tökéletes és azokat kell majmolni. sokkal inkább arról van szó, hogy ők előrébb tartanak és az ő általuk elkövetett hibákból és jó megoldásaikból tanuljunk.

Martian (törölt) 2012.02.29. 16:46:10

@kovboj1: "ha nem 50-nel megyünk a városban hanem 100-zal"

Remek ötlet, de milyen repülési magasságban? :)
(ld. 2015 - repülő autók és a DeLorean)

GG81 2012.03.01. 09:14:06

@kovboj1: kicsit próbáld meg szemellenzősebben nézni a helyzetet. mint ok-okozat.

tehát ha a bicikliutat egy halom biciklis jobbra fordulása akadályozta volna??? nekik is ugye meg kellene adni a párhuzamos bringaúton jövőknek az elsőbbséget, de ők is "beleütköztek" abba a "szabálytalan bringás" szituációba, így végül a boj is fékezésre kényszerül és elállja a bringautat.
tudod, ez olyan mi volt előbb dolog. az események miként követték egymást, mi mből következett.

nincs időm keresgélni, de szívesen fogadnám a helyi kresz azon bejegyzését, hogy mennyi is a hivatalosan maximálisan megengedett sebesség a bicikliutakon!? nem hiába van ez lekorlátozva itthon is, az észlelési idő életet menthet és nagyokat sem kéne akkor fékezgetni.

GG81 2012.03.01. 09:16:25

@Vegaaa: mégis mindig erre megy a hivatkozás... vagy csak ugye a szokásos módon, csakis ami az érdekeket szoligálja.

a különbség annyi, hogy kint az itthon állítólag sz@rt is használják. max csengetnek, nem esik le a karikagyűrű az újjukról és kifogásokat sem keresgélnek.

otapi 2012.03.01. 10:34:20

@kovboj1: Jó neked, hogy csak ennyit nem értesz GG81 zagyvalékából :)
Én például azt sem értem, hogy jön ide a hazai szabályozás, miközben Dániáról van szó.

Habár, nem nagy meglepetés, pl. angolul bizonyosan nem ért. Legalábbis jól láthatóan meghaladja a képességét, hogy a videón szereplő "My speed 38 km/h - Way below the legal limit" mondatot értelmezze, pedig nem tűnik nehéznek :)

otapi 2012.03.01. 10:43:28

@kovboj1: Volt az a videó az indexen, ahol tesztelték, hogy a Combino vagy egy taxi a gyorsabb-e a körúton:
index.hu/video/2012/02/06/zold_hullam/?s=combino

Ebben 22 perc alatt ment végig a taxi zöldhullámon (!). Adjunk még hozzá 5 percet a parkolóhely keresés miatt.
A körúton mért távolság a GMaps szerint 8,5 km. Tehát 8,5km 28 perc alatt: az 18,2 km/h.

Persze, ez nem reprezentatív, csak egy egyszeri mérés.

kovboj1 2012.03.01. 11:12:54

@GG81: bicikliúton 30 egyébként 40, bringagyalog 20, járda 10. lakott területen kívül sisakban 50, sisak nélkül 40. szerbiában papucsban 0. kérdezz segítek.

GG81 2012.03.01. 19:57:13

@kovboj1: @otapi: nah, pont a dániai szabályokra és forrásaikra lettem volna kíváncsi. Ketten csak összehoztok már valami félértelmeset...

otapi 2012.03.01. 22:28:16

@GG81: Mi ez itt, a különleges tudakozó? Vagy talán nem ismered a Google-t?

kovboj1 2012.03.02. 10:46:55

@otapi: hehe a googlemapsra aszonta hazudik :)))

kovboj1 2012.03.02. 10:59:03

@GG81: mi bajod, szerinted gyorsan ment a koma?

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.03.14. 09:42:50

@otapi: Most már csak megkérdezem: Mi az az infra? A google nem a barátom, csak bicikliutakat ad ki találatnak.

GG81 2012.03.14. 14:17:07

@kovboj1: hehe, még mindig aszondom utazz! és láss!

GG81 2012.03.14. 14:20:51

@kovboj1: ti szok felhozni, h relatív gyorshajtás! tehát igen, nem kicsit rosszul választotta meg a sebességét!

GG81 2012.03.14. 14:23:48

@kovboj1: nagyon vicces vidik, ha-ha és ha. :-) főleg, amiben végig üvölt a zene és foggalmad sincs mikor csengettek a járművezetők az el és megtévedt bárányokra, azaz gyalogokra. tudod, az időzítés nagyon fontos és ezért is tökéletes céleszköz a jelzésre az éleshangú csengő, amit időben használva elegendő reagalási lehetőséget biztosít a szabad és jogos út megadására. nem úgy, mint amikor fél méterre mögötte csengetsz valakit, vagy üvöltöl rá, divatos pösti módon...
nah, q'túrált kerekezést!

blash 2012.11.28. 13:37:56

@kovboj1: lengyeleknél is megfelelően működik a viacolor lobbi. Ha azokon az elbaszott bringautakon kéne tekernem, szirénával járnék, de lehet akkor már tényleg felszerelnék egy csengőt vagy inkább egy kürtöt.
süti beállítások módosítása