Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

34 milliárdot terítenek kerékpárútra

2012.02.06. 15:36 - kirk kapitány

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlapján közzétették, hogy az uniós támogatások különböző területei között mennyi pénzt ítéltek meg kifejezetten a kerékpározáshoz kapcsolódó beruházásokra. Az Új Széchenyi Terv összesítése szerint az összeg meglepően nagy: közel 34 milliárd forintot ítéltek meg az ország 262 projektjére.

Az NFÜ 14,5 milliárd forintot már ki is fizetett. Ezt a keretet 167 beruházás között osztották meg szerte az országban.

Nagyobb képhez kattintson!

A Magyar Kerékpárosklub oldalán kiderül, hogy a számos pályázatok beadásánál közreműködött. Támogató nyilatkozatára sok önkormányzat pályázott, ugyanis - országos szakmai szervezetről lévén szó - kétszeres pontot ért. 2011-ben több mint 50 tervről írták meg a véleményüket. Az előzetes tervbírálatokon három fél képviselteti magát szavazati joggal: a Magyar Útügyi Társaság, a Közlekedésfejlesztési Koordinácós Központ és egy civil szervezet - ez utóbbi általában a Kerékpárosklub.

A térkép alapján jól látható, hogy a kerékpáros beruházások lehetősége az ország egyes térségeiben sokkal nagyobb arányban keltette fel az önkormányzatok figyelmét. A legtöbb pályázat a Balaton, Budapest környékére esik, valamint az Alföld dél-keleti részére. Zala és Somogy egyes részein és Észak-Kelet Magyarországon viszont alig található megítélt pályázat.

 

Címkék: eu bicikliút

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr234072088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beragadt 2012.02.06. 17:50:44

Jól értem, hogy adtak kb 100 szigetszerű projektre pénzt?!

Nem inkább élményben/desztinációban kellett volna gondolkozni?

Mondjuk végre hiánytalanul kiépíteni a Duna mellett végig az ország teljes területén a kerékpár utat.

Annak talán lett volna turisztikai hatása.

Persze minden jó ami a kerékpáros kultúrát erősíti, de ez így szerintem kicsit elvesztegetett pénz, ahhoz meg sok amit ráköltenek.

laji 2012.02.06. 17:56:41

@beragadt: Nyilván kritizálni kell mindent, így ezt is... A kerékpárutakat, szvsz, elsősorban nem turisztikai céllal kell építeni.

beragadt 2012.02.06. 18:12:45

@laji:
Budapestet és a nagy városokat leszámítva milyen céllal?

Nem az öncélú kritika feszített a témával kapcsolatba.

frans hals 2012.02.06. 18:12:52

Ebben benne vannak az eddigi gyalázatos állapotú, gyakorlatilag használhatatlan utak felújításai is mint például a Szentendre - Békásmegyer szakasz???

Sir Galád (már foglalt) 2012.02.06. 18:19:48

@laji: ahogy nézzük. tök jó,h bicikliutakat építenek, de ez lesz az új autópálya-biznisz is egyben (mivel az már túl látványos pénzcsúsztatás lenne). ne legyen kétséged afelől,h a két-háromszorosába fognak kerülni a bicikliutak a tényleges költségeknek(ld. Bogdánfy út). akkor ez most jó vagy nem?...

kovboj1 2012.02.06. 18:48:17

szeged 1 vicc. deszken meg van kerékpárúta 43-as mellett, de ha tovább haladunk keletre, akkor eccercsak vége lesz két település közt mint a botnak...

kovboj1 2012.02.06. 18:51:17

itt valakik már megin lopnak

gramercy 2012.02.06. 19:16:14

még jó hogy nincsenek kátyús utak és a metró se lobban el

jó, demagóg duma de bazmeg most NEM kerékpárútra kell költeni és főleg nem mucsaröcsögén hanem ahol valóban van is kerékpáros forgalom: budapesten

Martian (törölt) 2012.02.06. 20:12:54

Nem új bringautakat kéne építeni, hanem normális közutakat, rendes padkával, amelyekre kifér a bringasáv is... jelenleg sokszor kusza nyomvonalak vezetnek semmiből a semmibe, az autós is csak azt veszi észre, hogy jé, a motorháztetőre került a bringás, mert éppen egy eldugott kerékpárutat keresztezett.
A Balaton körüli jelenlegi bringaút kb. 85 %-a mehetne a kukába... Budapesten kb. a 70 %-a.

ex-dr. vuk 2012.02.07. 10:39:51

@Martian: varoson belul nem is szabadna kerekparutakat csinalni, kiveve ahol nincs uttest (parkok vagy ilyesmi).

Untermensch4 2012.02.07. 14:33:56

azért "munkahelyteremtünk" ügyben lehet létjogosultsága a mucsaröcsögei bringaútnak is (mondjuk vidéken ahol nincs bkv meg úgy naponta kétszer jár valami tömegszállító hajlamosak az emberek bringázni) tudok az alföld közepén olyan ipari parkot ahova bringával csak egy keskeny, hosszanti nyomvályús, teherforgalmas úton lehet eljutni aminek eme balesetveszélyes szakasza mellett van 15 méter széles parlagfűsáv ahol elférne a bringaút...

kovboj1 2012.02.07. 17:35:49

@Martian: ezt mondom én is már régóta. de ebbe a csudaországba nem akkor szoktak megcsinálni valamit amikor kéne, hanem amikor pénz van rá.

Sanus 2012.02.09. 08:44:21

@Martian: Ezzel csak egyetérteni tudok, autósként és kerékpárosként is. Ellentétben sok autóstársammal engem nem szokott zavarni, ha a 4m széles sáv jobb szélén teker a bringás a párhuzamosan haladó, de láthatatlan és saját tapasztalatom szerint alig járható kerékpárút helyett.
A "tisztelt" Magyar Kerékpárosklub meg jó lenne ha nem tetszelegne a "mi minden kerékpárost képviselünk" szerepben, mert rohadtul nem így van.

Untermensch4 2012.02.10. 09:02:16

@vuk_: mivel tudtommal kerékpárra nincs előírt kötelező legkisebb sebesség, magam pedig nem sport hanem kényelmi okból bringázok, bizony 12-20-as a tempóm. a 40-50 autóval szintén ritkaság, legalábbis mivel mindig így megyek és ha van hely hozzá mindenki megelőz ebből következtettem arra hogy kb 60 az autóforgalom "normál" sebessége. a gyalogosok közti bringázás achilles-sarka (amire a csengő-vita is utalt némileg) hogy a bringás adottnak veszi hogy a gyalogos tisztában van az ő menettulajdonságaival és azzal hogy a célja nem elütni a gyalogost; ez hibás feltételezés. ugyanígy az autósok sincsenek tisztában azzal hogy a csatornafedeleket kikerülik a bringások (még olyan helyeken sem ahol autóval is így tesznek, olyan kiváló az út), de aki épp ilyen kikerülést végez adottnak veszi hogy az autós arra számít, pedig általában nem

Untermensch4 2012.02.10. 09:03:21

annak valamily technikai oka lőn hogy a kommentek egy része eltűnt?

Untermensch4 2012.02.10. 17:30:53

@Untermensch4: visszavonom az eltűnéses beszólásomat, eltévesztettem a dolgot. nem kicsit, nagyon
süti beállítások módosítása