Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bringaúttal kötik össze Budapestet és a Balatont

2012.01.11. 15:08 - kirk kapitány

Gigaösszegű infrastrukturális beruházásokat tervez az idén a kormány. Molnár Ágnes államtitkár szerdán jelentette be, hogy a végére összesen 61 milliárd forintot fordítanak a kerékpáros fejlesztésekre.

Közel 36 milliárd forintot költ a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kerékpárutak építésére, a meglévők felújítására. Az elmúlt hónapokban pedig 25 milliárdos támogatást fizettek ki hasonló munkákra.

Molnár Ágnes fejlesztéspolitikai koordinációiért felelős államtitkár a „Kerékpárosbarát Település 2011” és „Kerékpárosbarát Munkahely 2011” címek díjátadó ünnepségén összegezte az Új Széchenyi Terv biciklis fejlesztéseit.

Molnár szerint a kerékpáros infrastruktúra-fejlesztések között elsőbbséget élvez a Balatoni bringakörút minőségi fejlesztése és a Budapest–Balaton kerékpárút kiépítése. A „Folyók útja”néven emlegetett Dunamenti kerékpárút előkészítése és kiépítése is bekerül a kiemelt állami fejlesztések közé. Az államtitkár hangsúlyozta a határ menti régiók fontosságát is: a Hegyközben jelenleg három olyan kerékpárút épül, amely Magyarországot Szlovákiával köti össze.

 

Címkék: bicikliút

96 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr643537043

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Láthatóság 2.0 2012.01.11. 20:20:30

 A hávégében olvastam, hogy biciklikerékbe épített, fénykibocsájtó diódákkal kísérletezik az amerikai Revolights cég. Amióta Pesten élek, egyátalán nem vagyok egy nagy bringás, előtte viszont elég sokat gyűrtem a kerékpáromat ahhoz, hogy tudj...

Trackback: Két keréken az európai fővárosokban 2012.01.11. 15:31:06

A biciklis tömegközlekedés, illetve a „közbringa-hálózatok” egyre népszerűbbek világszerte a nagyvárosokban – a közbringa, mint ahogy maga a biciklis közlekedés teljesen környezetbarát, mivel nem bocsát ki szén-dioxidot; ugyanakkor re...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

foxpic 2012.01.11. 15:20:02

Ez tök jó, csak ennyiből éppen ki lehetne fizetni a bkv teljes tartozását...

nandika68 2012.01.11. 15:35:55

Ezt a pénzt értelmessebb dolgokra is el lehetne költeni mint ilyen buzeráns bicikliútra.Szarban az ország de erre van pénz röhej.

ex-dr. vuk 2012.01.11. 15:40:04

@foxpic: ott eloszor be kene tomni a jutalmazasos vegkielegiteses tanacsadois csapot, utana penzt tenni bele...

Ettol fuggetlenul szerintem sem biztos, hogy ez a kerekparut a legfontosabb most...

ex-dr. vuk 2012.01.11. 15:40:46

@nandika68: azert meg mindig ertelmesebb, mint az a 2 milliard, amit szetosztottak az ugyeszsegi dolgozok kozott...

The Founding Fathers 2012.01.11. 15:41:09

Az uniós forrásokat nem lehet "csakúgy" felhasználni, hanem csak bizonyos célra, így arról beszélni, hogy mi mindenre lehetne költeni ezt a pénzt, nem csak demagógia, hanem egyenesen értelmetlen is.

pityipalkó 2012.01.11. 15:47:59

Budai Gyulának már most oda kéne állni,még mielőtt elkezdik nyesegetni a pénzecskét.(de lehet hogy durcás ,mert karcos autót kapott amivel nem tud reprezentálni )

5perc 2012.01.11. 15:56:56

Most olvasom, 23 milliárd forintot költ az állam 2012-ben közút felújításokra, további 4 milliárdot kátyúzásra. Ezek normálisak? Ilyen gazdasági helyzetben? Ezeknek?

proton1701 2012.01.11. 16:00:00

Bicikliút ??? Most??? Hát gyerekek erre már tényleg nem lehet mit mondani.

proton1701 2012.01.11. 16:05:14

@vuk_: Te ősállat, akkor majd menj a bringaútra és feküdj le keresztbe ha rosszul leszel . Sajnálod a pénzt az orvosoktól? Mi a faszért nem a képviselőktől sajnálod a notebook-okat vagy az ipad-okat vagy az ingyenautót vagy a 750000-es fizut meg a végkielégítéseket stb. Menjen érted egy bringás mentő mikor fosul vagy vagy valamelyik szerettedért. Hogy lehet ekkora marha valaki?????

Silent Bob 2012.01.11. 16:06:34

@proton1701: Te hol olvasol orvosokat? :D

proton1701 2012.01.11. 16:07:04

@foxpic: Sajnos nem de abban igazad van , hogy tartozás- törlesztésre kéne fordítani.

proton1701 2012.01.11. 16:07:53

@Silent Bob: Mielőtt kérdezel olvasd el mire reagáltam

Silent Bob 2012.01.11. 16:10:21

@proton1701:
Arra, hogy az ügyészek kaptak 2 milliárdot. De lehet, hogy én vagyok a hülye. :)
BTW én nagyon örülnék a bringaútnak, szívesen letekernék a Balcsira, de tényleg nem most kéne.

GG81 2012.01.11. 16:15:18

@vuk_: hát végülis a jó magyar szakorvosok úgyis szegdonba emigrálnak, ott meg épp téged (is) gyógyítanak... csak aztán nehogy hazánkba visszaszakadva valami 3. világbeli vagy albán, bolgár henteshez kerülj!

tehát miért lenne gáz a hazait itthontartani, fizetni nekik, ami jár, mert megdolgoznak érte bőven??? már megint messziről szövegelsz bele olyanba, amihez kb. már semmi közöd, hisz nem véletlenül dobbantottál...

GG81 2012.01.11. 16:20:28

@Silent Bob: akkor tanuljon meg írni a serác! ugyésség vagy egésség vagy mit írt!? valamire gondolt, valamit leírt, aztán valakik meg valamit kiolvasnak belőle.

Silent Bob 2012.01.11. 16:23:16

@GG81:
Úgy is van. Ellenben továbbra is érdekel, hogy jutottatok el az "ugyeszseg"-től az emigráló orvosokig.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.11. 16:23:20

"„Kerékpárosbarát Település 2011” és „Kerékpárosbarát Munkahely 2011” címek díjátadó ünnepségén összegezte az Új Széchenyi Terv biciklis fejlesztéseit."

Végre! A Pesten dolgozó Siófoki lakosoknak nem kell ezentúl vonatozni, járhatnak biciGlivel is.

ZBR 2012.01.11. 16:30:19

@The Founding Fathers:
"hanem csak bizonyos célra"
bizony ám. Meg kell határozni, hogy mire. Nyugodtan lehet villamosra és trolira is. Ezt nem az EU határozza meg...

Blokkolnám 2012.01.11. 16:30:58

Ezek mind-mind EU-s pályázatból lennének megvalósítva. Ne álmodozzatok, hogy ilyen jól áll az ország :)

ZBR 2012.01.11. 16:39:02

@foxpic:
Nekem is ez volt az első gondolatom, amikor olvastam a cikket...

GaZe 2012.01.11. 16:40:21

remek címadás, cseppet sem hatás- és kattintásvadász. pont ahogyan a kerékagytól megszokhattuk.
csak a post elolvasása után ne felejtsük el lehúzni a wc-t.

Trudl 2012.01.11. 16:40:22

@Blokkolnám:

Ebből következőn nem is nagyon kell aggódni, hogy bármi lesz belőle, mert az EU hamarosan elzárja a pénzcsapokat.

Silent Bob 2012.01.11. 16:42:10

@ZBR: Az pont jó lenne, akkor egy pár évig még rohadhat tovább, hogy nyelje a pénzt.

ex-dr. vuk 2012.01.11. 16:59:24

@proton1701: az ugyeszek fognak engem meggyogyitani?... tanulj mar meg olvasni.
@GG81: neked sem artana megtanulni...

nol.hu/belfold/legfobb_ugyeszseg__mintegy_ketmilliard_forint_jutalmakra

Silent Bob 2012.01.11. 17:01:01

@vuk_: Azt a két milliárdot pont lehetett volna az orvosoknak adni. :D

ZBR 2012.01.11. 17:01:37

@Silent Bob:
És közben hozza-vigye az embereket a gazdaság bővüléséhez hozzájárulva. Aha...

Hihetetlen, hogy ennyi médiaérdeklődés után te, akinek a nevével minden harmadik blog.hu-s blogon lehet találkozni, egyáltalán nem érted ezt az egészet. Hogy miért is kell BKV, meg mire, meg mi van, ha nincs...

Silent Bob 2012.01.11. 17:08:44

@ZBR:
Azért olyan sok helyre (már) nem írok, szinte csak a karajra, meg néha ide. :) A commentről meg a subbáról általam ismeretlen okból ki vagyok tiltva. :D
Pontosan tudom, hogy kell a BKV (most én is villamossal járok), de annak nem sok értelme van, hogy pár évente beletolunk pártíz milliárdot, amit szétlopnak/szétrohasztanak, a szolgáltatás meg egyre szarabb.
Kb a nulláról kéne felépíteni az egészet újra. De ezt gondolom te is tudod.
Ellenben nem kicsit demagóg azt mondani, hogy PONT EBBŐL a pénzből kéne kifizetni az adósságait. Gondolom az EU, aki a lóvé nagy részét adja, plafonig ugrana az örömtől.
Mellesleg más már írta, hogy ebből a beruházásból kb. nem lesz semmi, mivel a dolgok jelen állása szerint kb. örülhetünk, ha nem basznak ki minket az unióból, nem a lóvét fogják nekünk tolni.

ex-dr. vuk 2012.01.11. 17:09:20

@Silent Bob: en is pont erre gondoltam, mikor ezt olvastam... ok pl. tokingyen tuloraznak sokszor. valamelyik onkormanyat is nekiallt penzt osztani mar nemtom melyik.. ahelyett h az adossagukba tolnak bele, nincs mar olyan amelyiknek ne lenne. vagy tegyek be az allamadossagalapba vagy mittomen. megmaradt penz es szetosztjak a semmibe... gratulalok. raadasul pont a lehutoknek

donjuan 2012.01.11. 17:32:06

Jellemző..megint csak egy ember gondolkozik (Founding fathers)..az infrastruktúrális fejlesztésekre adott EU-s pénzt ha összecsinálod magad sem lehet kórházakra vagy BKV tartozásra fordítani..Ülj le, egyes! Mellesleg a BKV forduljon fel..

Winston vagyok 2012.01.11. 17:43:45

A BKV heteken belül beszünteti a működését és az ország is az államcsőd szélén van. De tényleg... most a bringázás jelenti a legnagyobb prioritást.

Szó se róla... "békeidőben" abszolút helyes lenne ez a lépés, de most, amikor az IMF hiteltől függ, hogy újabb 6-8 hónappal odább tudjuk-e tolni a gazdaságunk összeomlását, nem biztos, hogy erre kellene költeni. Ha meg az IMF-et is sikerül Orbánéknak végleg elkergetniük akkor csak hetekre vagyunk a totális bukástól és a BKV-val együtt Magyarország is beszünteti a tevékenységét.

ZBR 2012.01.11. 17:44:11

@Silent Bob:
"de annak nem sok értelme van, hogy pár évente beletolunk pártíz milliárdot, amit szétlopnak/szétrohasztanak, a szolgáltatás meg egyre szarabb.
Kb a nulláról kéne felépíteni az egészet újra."

Nem is azt mondtam. Most toljuk bele az X milliárdot, amivel a működőképesség megőrizhető, és aztán áprilistól, az új közszolgáltatási szerződésben biztosítsuk szépen, folyamatosan a megfelelő forrásokat folyamatosan. És akkor nem kell újjáépíteni, meg a nulláról kezdeni. Kicsit jobban járna az ország és a Főváros is anyagilag ezzel a verzióval.

"Gondolom az EU, aki a lóvé nagy részét adja, plafonig ugrana az örömtől."
Mint írtam, az EU nem úgy adja a pénzt, hogy ezt kerékpárútra... Erről itthon döntenek. Szubszidiaritás elve.

@donjuan:
Te díjnyertes idióta. A BKV az bizony infrastruktúra, elég rendesen. Tudom, villamosvonal, metróvonal. Ülj le, egyes!g

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2012.01.11. 17:44:41

@Silent Bob: Tekerj. Bicikli és kondíció kell hozzá, nem a Szent Autósoktól elszeparált karantén. Én már lementem párszor, életben maradtam, és az autósok sem szenvedtek miattam késedelmet. Elférünk az úton.

Winston vagyok 2012.01.11. 17:44:47

@donjuan: Olvasod a híreket? Az EU éppen készül az összes ilyen pénzt zárolni Magyarország elől. Hova akarod te rakni azt a 63 milliárdot ha meg sem kapod?

4hnwBToH 2012.01.11. 17:53:22

@vuk_:
Miért sajnálod a pénzt az ujguroktól? Sok ezer éves történelmük, gazdag kultúrájuk bőven megéri azt a 7 milliárdot!

Pinka-Panka 2012.01.11. 18:15:35

Jó ötlet, annyira beteg ez a nép egészségileg, hogy ráfér a sport. Tekerjen, ússzon és ne züljön. Az egészség megelőzésen a hangsúly - nagyon helyes, nem a gyógyszereket zabálni, altatókat, nyugtatókat. Sport-> ez a kiút.

svájci néger 2012.01.11. 18:21:44

ja, inkább a BKV-be kellene talicskázni még több lóvét. Hogy nandika68 és a hozzá hasonló többi hájas seggû eunuch pörköltöt bofogve nyugodtan eljuthasson az élelmiszerboltba. Idióták. Mogyorók.

bélabú 2012.01.11. 18:25:51

Azért azt nem tudnia annak, aki orvosokra vagy villamosra akarja ezt az EU-s pénzt költeni, hogy ezek kivétel nélkül pántlikázott pénzek. Csak arra lehet felhasználni, amire kértük. És igaz fordítva is: meg kell adni mire kérjük, nem csak úgy. Ha kerékpárútépítésre kértük, és arra is kaptuk, akkor abból (bármennyire is szükség lenne rá) nem lehet kórházakat támogatni. Ilyenkor legrosszabb esetben vissza is követelhetik a támogatást.

Hogy kórháztámogatásra pályáztunk-e az EU-nál azt nem tudom. Gyanítom, ha pályáztunk is volna, szép nagy fityiszt mutattak volna nekünk, mert ez pont egy olyan feladat, ami az ország napi működőképességéhez kell, érdekes lenne ha ezt is csak EU pénzből lennénk képesek megoldani. Teljesen érthető lenne, ha erre nem adnának, azt mondanák hogy ez a ti dolgotok.

A kerékpárút viszont más téma, ez inkább a településfejlesztés, az egészséges életmód, turizmus, idegenforgalom területe, és az EU erre mindig szívesen szokott forrást biztosítani. De akkor arra is kell költeni.

bélabú 2012.01.11. 18:27:01

@bélabú: Azért azt ÁRT nem tudnia...

bélabú 2012.01.11. 18:28:08

@bélabú: Jóvan, harmadszorra csak kijavítom magamat... Tehát "nem árt tudnia"

Asztalos Gábor 2012.01.11. 18:31:04

"hogy a végére összesen 61 milliárd forintot fordítanak a kerékpáros fejlesztésekre."

minek a végére?
az év?
a ciklus?
a 10. fidesz ciklus végére?

ja és hüjebiciklisek hüjeautósok és hüjegyalogosok, hogy a lényeg ne maradjon le.

Fredor 2012.01.11. 19:06:13

61 milliárd abból értelmetlen államadósságot csökkenteni(mintha innál a Balatonból addig nem fogod tudni kiinni amíg el nem záród a beömlő víz útját) nos azt nem tudom honnan nyerte az ország a pénzt, ezért nem tudjuk megmondani hogy mire költhetjük és mire nem, de valószínűleg amit bringaútra költhetünk azt nem lehet az orvosokra, sem a bkv ra hanem mondjuk valami sport fejlesztés vagy út fejlesztés.

AzHofi 2012.01.11. 19:11:19

Örülök, hogy már az első hozzászólók szinte lélegeztetőgépre demagogizálják az összeget, amit csak erre lehet felvenni, nem másra. Ész hova mész.

Martian (törölt) 2012.01.11. 19:26:31

@bm613: egyetértek... elég sok elfuserált és felesleges bringautat gyártottak már EU-s pénzből.

A legtöbb esetben elég lenne a közút szélesebb padkával, azon bringasávval... és nem átkacskaringóztatni az összes rekettyebokron, mint például sokfelé a Balaton körül.

donjuan 2012.01.11. 19:33:46

A két szerencsétlennek aki ráböfögött a kommentemre: 1. Te komolyan olyan szerencsétlen vagy hogy a BKV-t infrastruktúrának nézed? Működési gondjaik vannak te amatőr, nem utakat kell építeni az utaknak... 2. Szted olyan pénzt terveznek elkölteni ami nincs is, Ha igen, egyelőre nincs elvonva semmi..Kicsit unalmasok azok a kommentek, hogy "bezzeg ha te feküdnél ott!"..nem tervezek sehol sem feküdni..a kórházak helyzetére lenne más pénz is..ha nem lopnák el.. vagy ha nem fájt volna 300 forint a vizitdíjra..Bezzeg 650 Ft-os marlboróra futotta mindig is..

Silent Bob 2012.01.11. 19:44:30

@ZBR: "Mint írtam, az EU nem úgy adja a pénzt, hogy ezt kerékpárútra... Erről itthon döntenek. Szubszidiaritás elve."
Ezzel tisztában vagyok, de meglepne ha adna BKV adósságtörlesztésre.

@bm613: A városban én is elvagyok az autókkal, de az országutat inkább kihagyom.

pucros 2012.01.11. 20:10:08

@nandika68: pont mert szarban vagyunk, érdemes megalapozni a biciklizésnek. Kevesebbet költsünk üzemanyagra, bérletre.

shushu2 2012.01.11. 20:14:15

Ezek valószínűleg EU-s támogatások ( az állam nem sokat költ bringa utakra, inkább vesznek pár új állami autót) szóval ezeket már megjáratták pályázatokon stb gondolom több éve mennek a háttérben a projekt munkák. Szóval aki azt írja, hogy most meg bkv az igen tájékozatlan olyan ügyekben ami meghaladja egy átlag álltalános iskolás tájékozottságát, csak az átlag ált. iskolás nem kommentel butaságokat inkább legózik :D

GG81 2012.01.11. 20:15:12

@vuk_: írj érthetőbben! ha a távoli országban nincs ékezet a billentyűzeten és egy magyar oldalra írsz, használj ascii kódot (alt+<kód>) és akkor talán megértjük többen is mit gagyogsz.

magyar-e vagy? vigyázz, csőbehúzós kérdés!

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2012.01.11. 20:16:42

ezek ebben is hazudnak: honnan lenne mar ennyi penz kerekparutakra?!?!pedig nem lenne rossz egy kerekes M7-es...

tyberius 2012.01.11. 20:19:16

@Winston vagyok: Hát ha csődbe megy a BKV, akkor igen sokan fognak kénytelen-kelletlen bringára ülni, így tényleg prioritás lesz :) (én egyébként az egyik BKV-sztrájk idején cseréltem kerékpárra a bérletet, azóta sem vágyom vissza)

cso zsi 2012.01.11. 20:46:51

@Pinka-Panka: Merre kiút a sport?
Neves sportolók, és edzők hullanak, mint ősszel a legyek.
De vissza akarjuk küldeni a munkaerőpiacra a rokkantak közül a lábnélkülit, meg a szélütöttet is. Esetleg mehetnének bringával.

JT_Biopower 2012.01.11. 20:50:22

Van egy olyan nagyon rossz érzésem, hogy az infrastruktúra fejlesztés és felújítás kapcsán, ahogy sejtem, mint eddig is, olyanok fognak dönteni, akik kerékpározást legutóbb az oviban színleltek. (Avagy se turisztikai, se kerékpáros szervezetet nem kérdeznek meg)

Én már magamnak meg szoktam kérdezni, hogy valami, amiért pénzt kell kiadni: 1. Szükséges-e? 2. Megéri-e?

A Balaton körutat igen, csinálják meg rendesen, mert az valóban fontos turisztikai célból.

A Budapest-Balaton utat már nem erőltetném annyira. Szakaszokban megvan a Velencei-tóig, ami már körbetekerhető. Talán nem a legjobb minőség az sem, néhol javítani kellene, de már van. Martonvásár-Székesfehérvár ok, utána alig van pár kilométernyi. Egy átlag pestbudainak szerintem elég lehet a Velencei-tóhoz bringával lejutni is.
Nekem nem gond letekerni a Balatonig (meg körbe meg vissza), de azért csak egy százas. Nem tudom, hogy például a magyar kerékpáros(turisták)ok közül mennyien vállalkoznának ilyenre. Aki meg külföldi és a dunamenti úton érkezik, az bevállalna még pár napot azért, hogy lássa a magyarok tengerét?
Vonat meg jár Siófokig, alacsonypadlós.
Aztán idővel, ha már olyan sokan akarnak bringával a Balatonra menni, akkor építsék meg.

Szerintem fontos lenne a BP-Szentendre-Visegrád-Esztergom és a BP-Dunakeszi-Vác szakaszok fejlesztése. Érdekes módon mindkettőn van egy szakadás Budapest határánál. Budai oldalon a susnyásban, pesti oldalon a 2-es főút a folytatás.
------------
61mrd? = Félmillió elég jó bringa, világítással! :)
Ennyi pénzből építenék egy kerékpárgyárat is.
Utána pedig jól felemelném az üzemanyagok adóját, hogy kénytelenek legyenek az emberek bringára ülni, mert máshogy?

Pinka-Panka 2012.01.11. 20:56:19

@cso zsi:
Na mármost, nem azt írtam, hogy erőn felül sportoljon valaki is. Sőt azt sem, hogy a rokkantak, ilyen szándékomban sem állt, ha gondolod leírom még egyszer.
A mai 40 év feletti emberek közt érdemes szétnézni, hogy néznek ki. Alig látni sportos alkatú, alig elhízott embert, a rendelők tele vannak betegekkel. Vérnyomás probléma, ízületi betegségek cukorbaj, idegbaj. Ezekre nagyon jó a biciklizés, gyaloglás, úszás, futás, kocogás...- ezek többnyire nem kerülnek sok pénzben sem.
Hidd el az egészség megelőzés jobb programnak tűnik, mint a sok gyógyszer falás, délig alvás...
Nem bántásképpen írtam, de ha sportoltál, akkor Te is érezhetted a gyógyító erejét.:)

Kayassine 2012.01.11. 21:10:24

Éltem Németországban és k. jó volt, hogy mindenhová bicikliút vitt. Kell az az út, meg sok másik is.

GG81 2012.01.11. 21:29:15

@Pinka-Panka: a za baj, hogy a zemberek meg nem akarnak egésségesen élni. :-( nézd csak meg mi lezz a cigitiltásból! nem elég, hogy magát teszi tönkre, de más orra alá is teljes nyugodtsággal füstölög. nemhogy magára, másra sincsenek tekintettel, de ez is a tökéletes leképezése a magyar társadalom egészére, akár részterületekre, pl. közlekedés.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2012.01.11. 21:36:47

61 milliárd.... hát, kerós vagyok, járok is a Balatonra, de a nemzetnek nem biztos, hogy épp erre kellene fordítania az erőforrásait.

Illetve, ha már építik, akkor nehogy az a vadbarom tervezze majd ezt is, mint aki elkövette a Székesfehérvár-Velencei tavat. Mert akkor inkább költsük a BKV-ra :P

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.11. 21:41:48

Már csak addig az útig kell eljutni élve, a városon belül! ;)

cso zsi 2012.01.11. 22:31:57

@Pinka-Panka: Kamaszkoromban atletizáltam, és kedvtelésből bringáztam. Az utolsó bringámat nemrég adtam apámnak, egy másik témában írtam a héten. 50 múlok. Az egyik térdem alkalmatlan bármilyen komolyabb használatra.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.11. 22:37:35

Bp-Balaton kerékpárút.

Mese! Csepelre sem tudjuk megépíteni.

Anti Anyag (törölt) 2012.01.11. 22:43:15

Hihetetlen, hogy miket fikáznak itt. van akinek még a bringaút sem elég, lefikázza a blogot, ami hírt ad róla:)))

Ilyen benzinárak mellett tök ésszerű kerékpárutakat építeni, de az egészség miatt is nagyon fontos. Ha majd elfogyott a benya, megköszönítek ti is, hogy Orbánék idejében...

Amúgy autós vagyok, csak néha bringázom.

cso zsi 2012.01.11. 22:51:13

@Anti Anyag: Ha majd elfogyott a benya, vagy lesz más, vagy megáll az élet. De nem fognak kilométerek százait kerekezni az emberek.

futura 2012.01.11. 23:24:44

Nyugi! Úgy sem lesz belőle semmi.
Bár turisztikai szempontból nem lenne rossz, a balatoni kerékpárút, de előbb jó lenne a Duna mellettit Budapestig elkészíteni, és Keszthelytől a Fertő tóig húzódó szakasszal fejeződne be az észak-dunántúli gerinc hálózat. A német és osztrák sportos nyugdíjasok és középkorúak egy része, nagyon kedveli a csoportos kerékpárturizmust, szívesen jönnének Magyarországra is, de hát ez szinte lehetetlen.Ez egy nagyon jól fizető réteg,és sok jó ötlet és munka kell a pénzük megcsapolásához.
A pár kilométeres kerékpárutakat, mint túrázó helyeket pedig felejtsük el. Egy normális út 30-40 km-nél kezdődik. Egy hozzászóló sokalta a Balatonra vezető 100 km-es távot. Ha valakinek sok, még jobb. Megteszi több részletben, és megszáll kiváló hotelekben, és eszik éttermekben. Egy normális gazdaságban ez így megy.

Kepan 2012.01.11. 23:50:29

Velence környékén is van kerékpárút, amit a b-közép bicajosok ba**nak használni. Nem, inkább a 7-es főúton cangáznak egymás mellett. Plusz átlagolva a tapasztaltakat 75%-uk olcsójános venni egy rohadt mellényt, hogy a hülye autós időben észrevegye.
Akárhogy is, támogatok minden kerékpárút-építést. Bár nagyvárosokban és Bp-en inkább egészségkárosító az autók között/mellett lihegve elsuhanni.

feketehun 2012.01.12. 00:29:16

@ZBR: A szubszidiaritás elve EU-s szinten nem financiális, hanem jogalkotási elv, és azt jelenti, hogy az EU csak olyan területeken hozhat saját hatáskörében minden tagállamra kötelező szabályt, ha helyi szinten kevésbé hatékonyan lehetne ugyanazt a célt elérni. Semmi köze a bringaúthoz.
Egy ilyen projektre pénz gondolom inkább a strukturális/kohéziós alapból lehet, ez meg pályázati alapon működik. Ha nem így lenne, akkor az nyócszáz kisvárosi főtér, játszótér, bringaút, énnemtudommi finanszírozása helyett minden EU-s pénzt költhettünk volna lélegeztetőgépre. De nem költhetjük.

feketehun 2012.01.12. 00:42:55

Jah tehát ha ez tényleg uniós pénz, és addig nem kúrnak ki minket az Unióból, akkor tök jó lenne a bringaút, hosszú távon még az egészségügy terhein is csökkenthetne valamit, ha a jónép egészségesebben élne. Amúgy is egy vicc, hogy nincs a "város és a tó" között rendes bringaút. A magam részéről az életszínvonalam radikális emelkedésének tekinteném, ha megépítenék, és meglepődnétek, mennyi turista használni ki a lehetőséget. Ha viszont nem EU-s a pénz - ez a posztból nem derül ki - akkor tényleg inkább kórház, békávé. Ezek most aktuálisabb problémák, én meg tekerek továbbra is a kis berhidai úton, nem túl forgalmas.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.01.12. 01:34:39

61 milliárd forint!!!!!!

Ebből 6 milliárd éhező embernek adhatnánk EGY vacsorát, amennyiben az 10 forintba kerül. Hány börtönt építhetnénk belőle? Hány jó magyar művészfilmet forgathatnánk ebből a pénzből?

Erre bezzeg van pénz... gratulálok. Magyarország, 2012, Európai Unió.

Commandante Jayasuriya 2012.01.12. 04:45:46

Én meg azt mondom erre!
Inkább kerékpárút Balatonig, mint felcsúti Orbán-stadion, mint új budapesti Puskás-Orbán stadion, mint debreceni Kósa stadion, mint Fradika stadion.

Iza Béla (törölt) 2012.01.12. 05:30:31

Az, hogy Bp-Balaton legyen mondjuk elég érdekes, de ha azt nézzük, hogy az érintett települések egyással való kapcsolata is javulhat ettől, akkor figyelemreméltó. Hogy a kerékpáros fejlesztések közül ez-e a legfontosabb, abban nem lennék biztos, illetve a Bp-Balaton egyértelműen a turisztikai jelleget hangsúlyozza, tehát kommunikációsan hátrányos. Ha azt mondanák, hogy itt egy alternatíva azoknak, akiket nem tudunk a buszokkal ellátni (pl. a körirányú kapcsolatok átszállásokkal a 20 perces autózás helyett 60-70 perces buszozást igényelnek), de a felhasználóknak igen alacsony üzemeltetési költségű, akkor sokkal jobb lenne, hiszen a mindennapi felhasználást erősíti.

mazsi6000 · https://tudnijo.hu 2012.01.12. 06:47:13

A BKV pusztuljon. Ha meg ez nem tetszik a Pestieknek, akkor dobják össze rá a pénzt.
Jó ötlet az a kerékpárút. Remélem meg is építik.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.01.12. 07:36:57

@AzHofi: Nekünk ne mondják meg Brüsszelből, mire lehet felvenni! Forradalom van itt kérem! :)

Sx Xavier 2012.01.12. 09:01:16

BKV: Ne pusztuljon. Inkább szedjék rendbe. Megérne egy misét, hogy kinek mennyire fájna a BKV összeomlása. Azt megsúgom, hogy nem maradna a főváros határain belül a dolog.
Bringaút: Legyen. Csak lehetőleg olyan tervezze (De legalábbis felügyelje), aki naponta biciklizik, és hosszútávon is teker.

scsaba1 2012.01.12. 09:22:55

Arról nem is beszélve, hogyha ebből lélegeztetőgépeket vennének, akkor minden falusi rendelőben lehetne egy.

Erre bezzeg telik... Meg stadionokra. Hát ezért tart itt az ország!

Pistabácsi 2012.01.12. 09:41:33

Én kerékpáros vagyok. Örülök is ennek, de szerintem ez nem annyira időszerű. Ha szarban az ország gazdasága ne ilyenekre költsük a pénzt. Eddig is le tudtam menni a Balatonra biciklistül. Vonattal.

Pistabácsi 2012.01.12. 09:58:45

@vuk_: Kedves Vuk! Használj magyar billentyűzetet, mert egyesek alig várják, hogy beléd kötehssenek. :D

GG81 2012.01.12. 10:29:53

@Pistabácsi: "kötehssenek" :-DDD
ez most nem kötekedés.

de jól lehet ezen a blogon szórakozni, hihhetetlen! :-D

exseven2 2012.01.12. 10:43:05

Indulatok vs. értelem 1:0

ex-dr. vuk 2012.01.12. 10:46:48

@Pistabácsi: szaromle :)
Tanuljanak meg olvasni. En meg akkor kezdtem gepelni, mikor magyar billentyu a vilagon sem volt, es a szamitogep uri luxus volt. Szoval ez mar igy marad. Tudok ekezettel gepelni, csak nem szeretek. Forumon meg mindegy, ez nem hivatalos level. Aki akarja megerti, aki meg troll annak meg mindegy.

ex-dr. vuk 2012.01.12. 10:48:41

@GG81: amennyiben a "magyar vagy?" akkor es csak akkor igaz, ha "ekezettel irsz forumra" igaz, akkor a valaszt te is tudod.
Meg kerdes? :)

gregibroki 2012.01.12. 11:04:35

@GG81: nm rtm, hgy m a prblmd vk rsvl, sztm tljsn rtht.

GG81 2012.01.12. 14:01:11

@gregibroki: nah, pont még a broki gregije hiányzott :-DDD

hh, z m gy lyn vdm np

GG81 2012.01.12. 14:06:25

@vuk_: dekemeny vagy oreg! sztem sokan szinten nem ma kezdtuk meg a zipart, de megis van bennunk annyi, h megprobalunk ilyen alapveto gesztusokkal is tenni embertarsainkert. de te kemeny vagy, ok. te szegdoni madszar vagy, ok. te regimotoros, ven, megvaltoztathatatlan fax vagy, ok.
asszem ez is a trollkodasod lenyege, de ilyen kis tamagocsinak fogadtunk el. neha probalunk emberi vonasokat beled csempeszni, de eros a tuzfalad, szuk a latokorod, ez van, elfogadjuk es rohogunk gyermeki makacssagodon, amit akar temaban akar teman kivul eloadsz... mint pl. az ekezethasznalat. szanalmas magyar-e vagy!?

zabiela 2012.01.12. 15:18:57

Örülök neki, hogy építenek bicikli utat, ahogy növekszik a benzin ár, az a sok értetlenkedő felháborodott posztoló is tisztában lesz az értékével, nem véletlen a "fejlett nyugaton" annyi bicikli út van amennyi. Nincs akkora környezetkárosítás (tehát a védelemre sem kell annyit költeni, a levegő minőségéről nem is beszélve) és egészségesebbek is ezáltal az emberek, mert jóval rendszeresebb a testmozgás. Aki meg csak a forint nyelvén ért, annak leírhatom úgy is, itt 50-60 évesen hallnak meg, ott meg 70-80-90... az bizony több ideig költ pénzt, tovább pörgeti a gazdaságot, még ha szerintem ez a leglényegtelenebb aspektusa is az egésznek. Abban azért bízom, hogy amikor elkezdik építeni, akkor nem a zsúfolt főút mellé építik majd, hisz akkor ugyanúgy ott a veszély és a kipufogógáz, a táj varázsának beszűküléséről nem is beszélve... Szépen haladjon át a tájakon, néhány padot, pihenőhelyet, kutat beiktatva, és máris bővülhet a kerékpáros turizmus...

zabiela 2012.01.12. 15:22:28

Amúgy a nagy nyugdíj államosításból épp hogy eddig tudtommal három dologra költöttek a BKV-ra, a MÁV-ra, és az államadósságra... megérte??

GG81 2012.01.12. 17:37:19

@zabiela: Csak egy kérdés, de előtte a megjegyzés. Nem vagyok a projekt ellen, nem vagyok a biciklizés ellen, sőt magam is űzöm az ipart.
A kérdés: a fejlett nyugaton vannak bicikliutak, sok. Nagy a jólét! Hajjaj, mindenkinek van minimum 2 autója és használják is, persze sokan bicikliznek is, DE! rengetegen is laknak nagyon kicsi helyen. Gondolok itt a BeNeLux (, de mondhattam volna a német, olasz tapasztalatokat is) államokra... amikor arra jártam mindig iszonyat dugók voltak a városokban, a városokba vezető utakon (hallgass közlekedési infót, km-ekben mérik nap, mint nap!). Szóval tény a rengeteg bringás, de amit szeret mindenki elkummantani, elhallgatni az az iszonyat mennyiségű autó, és főleg DÍZEL autó! Nos, akkor náluk a zen Nyugaton mégis oxigéndús hegyilevegőt pufognak ki?
Persze lehet, hogy szerencsésebb a klímájuk valamivel a tengerek közelsége miatt??? Nekünk meg itt van a jó kis Kárpát medencénk..., ahol jól meg tud ülni a légmocsok.
Tehát bőven nem vagyunk azon nyugati országok fejlettségi és motorizáltsági szintjén, mégis mindig itthol megy a sirám az autók miatt, főleg, hogy az utóbbi időkben valóban visszaesett az autóhasználat gyakorlati szinten tapasztalva is...
Az életkor meg nem csak a légszennyezettségre vezethető vissza, meg arra, hogy kerékpározik-e valaki. Az étkezés legalább ugyanakkora tényező és amennyi sz@rt megetetnek itt a zemberrel, hagynehasonlítsuk össze mennyivel minőségibb a táplálékuk. De ide vehetnénk még a mentalitást is, tudnak együtt élni. Vagy olaszok és közös megegyezésre veszik lazábban az életet vagy németek/svájciak, ahol beletörődtek, hogy mindenki figyel mindenkire, hogy az elfogadott szabályok szerint éljen... és vagyunk mi itten, ahol régi központi regula után volt bő 20 év szabadság és nem tudott még átbillenni egyik stabil pontba sem... a cél viszont nem az olasz lesz, sokkal inkább a poroszos, német gyakorlat. Sokak, sok kerekagyas legnagyobb bánatára. ;-)

De a többi dologra is reagálva. Szerintem sajnos nem igazán fognak túl sok új és úttól messze épülő infrát megvalósítani... mivel a legtöbb településen már kész vannak az átvezető főutakon kialakított szakaszok... csak ezeket kell összekötni, mint ahogy már a Velencei tó felé vannak ilyen kész átkötések.
Jó lenne az is amit írtál persze, de nem férne bele a keretbe... :-(

cso zsi 2012.01.12. 18:51:53

@mazsi6000: A pestiek is összedobják rá a pénzt, a budaiak is, meg a többiek is.
Mert az csak egy dolog, hogy a lakosság egyötöde itt van, de még kb. fél millió ember naponta megtámadja a várost.
Jómagam is olyan aljas vagyok, hogy ha Szegedre megyek, használom a helyi tömegközlekedést, amennyiben nem szükséges a gépjármű.

zabiela 2012.01.12. 23:19:54

Nyilván nem szabad egy kalap alá venni mindent. Az étkezési gondokkal sajnos egyet kell hogy értsek, etetik velünk a külföldi szemetet, amivel nem csak az egészségünk vágják haza, hanem a gazdaságunk is, de ez jelenleg egy más kérdés.. Fejlett nyugati dugók... Svájc, Dánia, Franciaország, ezen helyekről van tapasztalatom, így ezekkel tudok példázni, de persze ahol sok autó van ott nyilván sok szennyezés is, viszont a cél egyértelműen ennek a tendenciának a megfordítása kell hogy legyen. Az meg persze nyilvánvaló hogy jó magyar módra, összekötözgetik a toldozott foltozott bringautakat. Ami nyilván jobb mint a semmi de sajnos ahhoz képest amik valós és létező jobb alternatívák sajnos elenyészően kevés. Pl. Svájcban nem feltétlenül csak aszfaltos bringaút van nagyon sokszor a ledöngölt, kiegyengetett töltésen csak murvás, apró szemű kavicsos út van, ami bringázásra több mint tökéletes, a költsége pedig messze alul marad egy hagyományos aszfaltozott bicikliúténak. Természetesen az országúttól minél távolabb... De mondhatnám a gépjárműforgalom elől elzárt, csak mezőgazdasági gépek illetve biciklisek számára fenntartott utakról, ami szintén tökéletes biciklizésre, és általában igen szép környezeten halad át, az a napi 1-2 traktor pedig össze sem hasonlítható azzal amikor az út mellett halad a bicikli út, ami nemcsak hogy jóval károsabb, de még baleset veszélyesebb is.

közösperonos átszállás 2012.01.13. 11:55:29

@GG81: "a cél viszont nem az olasz lesz, sokkal inkább a poroszos, német gyakorlat. Sokak, sok kerekagyas legnagyobb bánatára. ;-)"

Ha a bicajos infrastruktúra tervezésében is átvesszük a mentalitást, akkor ez egy jó üzlet. De már előre látom a sok anyázó "autóst", akit letraffiztak, mert 40-es táblánál 44-gyel ment. :-) (Pedig...)

Hemü 2012.01.13. 12:54:48

Szedjék le a tiltó táblákat a 7-esről teljes hosszában, és én rendben vagyok. Az olcsóbban megvan.

ex-dr. vuk 2012.01.13. 16:56:14

@GG81: ez van
erted amit irok? ha igen akkor jo es ne hisztizz, ha meg nem akkor ne valaszolj.

GG81 2012.01.14. 15:22:38

@vuk_: a sértett kagy-os hiszti + a kocka megnyílvánulásos hiszti -> dorgálás = jókedv és kacagás. jöhetnek még az eredeti vukkok szegdonból és ha lehet ékezettel már!

GG81 2012.01.14. 15:26:18

@zabiela: elég komplex dolog természetesen, a külföldi városokban, én inkább német nyelvterületeken mozogtam, de ami feltűnt, hogy azért nem elhanyagolható feltétel még: az átgondolt közlekedés szervezés, folyamatosan áramló forgalom, pl.: felüljárók, alagutak, stb... és ami még itt nincs itt budapesten, az a környezetkímélő járműveket használó tömegközlekedés... :-(

ex-dr. vuk 2012.01.14. 15:59:24

@GG81: hat ennek igy semmi ertelme nem volt. szolj, ha tartalommal rendelkezo hsz-t irsz.

2012.01.24. 11:30:28

Éppen hogy akkor kell a kerékpárutakra költeni, amikor bajban vagyunk. A biciklizés ugyanis egészséges és nem függ a kőolajimporttól. A BKV helyett is opció lehetne, ha lennének normális, egymásba kapcsolódó utak. A járdákra festett sárga csík nem bicikliút.
süti beállítások módosítása