Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A budapestiek használják a legkevésbé a kerékpárt

2011.10.20. 21:35 - kirk kapitány

Az Alföldön használják leginkább rendszeres közlekedésre a kerékpárt, Budapest erősen lehúzza az országos átlagot. A Magyar Kerékpárosklub felkérésre készült kutatás szerint szeptemberben az ország lakosságának közel fele ült legalább egyszer biciklire.

Az eddigi adatok szerint 2011 szeptemberében mérték a legmagasabb kerékpár-használati arányt az országban. A TNS-Hoffmann Kft. korábbi öt kéthetes kutatása során eddig csak a tavaszi-nyári időszakban közelítette a közlekedésre vagy túrázásra kerékpárt használók aránya a mostanit, de a 47 százalékot eddig sohasem érte el.

A jó időjárásnak köszönhetően Budapesten is beállították az eddigi rekordot, a 18 százalékos részarányt, amit legutóbb 2010 májusában regisztráltak.

A kutatók szerint az igazán érzékelhető növekedés a kerékpárhasználat gyakoriságában volt tapasztalható. 2010. májusában országos szinten a 14 napos vizsgálati időszakból átlagosan 8 napon használták a megkérdezettek a kerékpárjukat közlekedési céllal. 2011. szeptemberére ez az arány átlag 9,2 napra nőtt. Budapesten ugyanez az arány a másfél év alatt az átlagos 3,4 napról fokozatosan 4,8 napra növekedett.

A szeptember elején készített kutatás szerint a kerékpárhasználók 44 százaléka mindennap kerékpárra ült, 10 százalékuk pedig tíz alkalommal közlekedett bringával. A nagy magyar átlag 14-ből 9 nap.

A közlekedési célú kerékpárhasználatban számottevőek a regionális különbségek. Az ország sík területein (Dél-Alföld 70, Észak-Alföld 68, Nyugat-Dunántúl 51 százalék) és Közép-Magyarországon (50 százalék) az átlagnál többen közlekedtek kerékpárral, addig az ország dombos, hegyes vidékein (Dél-Dunántúl 43, Közép-Dunántúl, Észak-Magyarország 39-39 százalék) számottevően ritkábban. Az adatfelvételeket megelőző két hétben Budapesten közlekedtek kerékpárral a legkevesebben (18 százalék).

Címkék: felmérés

98 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr1003318636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svanu 2011.10.20. 21:50:13

"szeptemberben az ország lakosságának közel fele ült legalább egyszer biciklire."

a nagy lófaszt. még a negyede sem. imádom az ilyen felméréseket.

Richard_velo 2011.10.20. 22:39:02

Hát ha a fele nem, azért a jó időnek köszönhetően biztosan sokan! Én most hogy bejött a rossz idő, inkább már termál szettben nyomom, néztétek már a mezmania.com oldalát? Egész jó cuccok vannak!

ex-dr. vuk 2011.10.20. 23:25:21

@svanu: te biztosan jobban tudod a monitor elott ulve, mint azok, akik direkt ezt mertek fel. Nagyon ugyes lehetsz,...

mement 2011.10.20. 23:49:31

Vegre felmeresek, adatok, statiszikak. Sok ilyet meg csak kicsit reszletesebben:)

battore · http://www.battore.com 2011.10.21. 02:58:33

valóban a vidékiek használják többen a kerékpárt budapesten xd

411 2011.10.21. 05:17:09

Akik Bp.en használják a valójukat, azok nagy többsége pedig sz@rik a piros lámpáktól kezdve minden alapvető közlekedési és erkölcsi szabályra, ezért utálják egyre többen és többen a bringásokat, és ez visszahat azokra is, akik normál bringáznak.
És: egyre többen félünk, ha bringást látunk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.21. 05:37:04

@vuk_: es Te ezt elhiszed.hogy szeptemberben minden masodik ember- csecsmotol a venasszonyig- bringazott?

battore · http://www.battore.com 2011.10.21. 06:34:07

@411: ez így van. egyre fejlődő biciklis kúltúráról írnak mindenhol, holott csak kerékpárózó redneck-eket látni, mindenféle kúltúra nélkül.

cso zsi 2011.10.21. 06:42:05

Ezt a "mókás" gépet egy hete nem használják, ki van kötve a Bazilika elé.
img2.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/13558427_3213c71283895aa0512a341dff749871_xl.jpg
Hogy mi vezette rá a tulajt, hogy egy normálisnak látszó gépről leszedjen minden használhatót, és "fixit" csináljon belőle...

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2011.10.21. 07:41:47

Én is erősen kétlem, hogy a felmérés eredménye a valóságot tükrözné. Nem tudom, hogy mintavételi hiba, vagy a megkérdezettek szépítése áll-e a dolog mögött (ha biciklizni jófej dolog, akkor mondjuk azt, hogy mi is csináljuk), de kizártnak tartom, hogy minden hatodik budapesti kerékpárra ült volna szeptemberben.

Érdemes volna ezt az adatot összehasonlítani a kerékpárt birtoklók számával. Biciklije sincs minden hatodik budapestinek, nemhogy használná.

D4D 2011.10.21. 07:50:58

18% használ biciklit 14-ből 4,8 napig.

Ez azt jelenti, hogy átlagban a közlekedők 6%-a. Ha figyelembe vesszük az idő és területbeli egyenlőtlenségeket, statisztikailag akkor is kellene reggelelnte minimum 1 db kerékpárost látnom a Budakeszi-Budagyöngye távon.

Még a melegebb időkben is volt olyan, hogy 3 napig nem láttam egyet sem.

Ugyanakkor jobb időben, reggel 7 előtt szerintem lehet olyan lámpaciklust filmezni a Bem rakparton, ahol több kerékpár halad el mint autó.

Minden felmérés annyit is ér, amennyit ki akarnak belőle hozni.

GG81 2011.10.21. 08:16:24

@D4D: nincs ezzel semmi baj, a múltkori szmogos-tüdős felmérés után lehetne bármit felhozni ez ellen is a másik irányból, nem érdemes. ezt mutatták ki, oké. :-)
azért ahogy írod a százalékos arányokat vessük össze a számosságokkal és kiderül, hogy az a budapesti arány a 2 millió+sokszázezer ingázóra vetítve már nem is olyan kevés! meghogy ugyanakkora volt a mintavétel? meghogy hol került sor a mintavételezésre?

cso zsi 2011.10.21. 08:22:03

@GG81: Napi mintavételt tudnék adni az Arany János utca, és a Bazilika közötti szakaszról iskolakezdéskor, és végzéskor. Az alatt az idő alatt, amíg megteszem ezt az utat egy gyermekkel mellettem (kb 3-4 perc), korábban 6-8 bringás, egy hete viszont 2-3 halad el ott, mindkét irányban összesen.

rekszem 2011.10.21. 09:07:36

A mi családunkban pl. én és a párom minden nap közlekedtünk szeptemberben, de faterom is szinte minden nap ment vele, pedig van autója és jellemzően autóval megy mindenhová, bátyám is tekert pár napon, pedig napi 200 km körül vezet minimum, de az ő két kisgyereke is bringázott szeptemberben jópár napot. Szóval ez 6-ból hat ember, csak a közvetlen környezetemben. De melőhelyen is tudok mondani nem bringával közlekedő kollégákból 3-at, 4-et aki tuti bringázott szeptemberben.

Tehát a felmérés abszolut hihető.

A piros lámpa emlegetése meg annyira unalmas.

meezalena 2011.10.21. 09:26:39

Sziasztok!
Először is, szeretném leszögezni, hogy én nem vagyok bringás, csak gyalogos/autós szemszögből tudom megközeliteni a kérdést.

A cég ahol dolgozom, állandó jelleggel biztatja a kollégákat, hogy járjanak bringával (autó helyett) dolgozni, mert az egészséges. Ezzel nem is lenne gond, az elgondolás tetszik. Két nagy probléma van:
1. Budapesten elég gyéren vannak bicikli utak, annak pedig tökös bringásnak kell lennie a talpán, aki kimerészkedik az autók közé! Ha mégis kimegy az autók közé, akkor könyörgöm: legalább alap KRESZ ismeretekkel rendelkezzen! (sajnos az autósok sem használják a KRESZ-t csak valamikor 1x levizsgáztak belőle..)
2. ha inkább a járdát választja, akkor se "csukott szemmel" száguldozzon, ha lehet..

Pluszba, ha az adott kolléga egészben meg is érkezik a munkhelyére, ott meg nincs biztositva elegendő tárolóhely, az iroda területére meg persze nem hozhatja be a féltett járművet...

Ezek után csodálkoznak, hogy kevesen használják a fővárosban a bringát közlekedésre?

411 2011.10.21. 09:27:52

@rekszem: unalmas, NEKED. Nekem nem, mert szept 24.-én a kb 3 mp-es piroson szemtanúk szerint minimum 60km/h-val árszáguldó bringás telibetrafálta az autómat, ő majdnem meghalt, nekem mai napig nincs nyugodt percem, elvesztettem egy jó szerződést -autóm munkaeszközöm- és két hét, valamint összekalapozott 540.000.- javítási összeg után receghetek, hol, mikor jönnek bringával, és igyekeszhetek 2 középiskolást eltartani.
És jönnek, és középső ujj felfelé tartásával kommentelik a dühödt dudálást.

uantkozzál te így.

cso zsi 2011.10.21. 09:28:06

@D4D: Itt egy kicsit többet írnak a dologról: automenedzser.hu/auto_hirek/2011/10/21/A_magyarok_fele_bringazik_NQSFUT

"Budapesten a 2010 májusi és 2011 szeptemberi adat kiugróan magas, 18 százalék volt, bár ennek feltételezhető oka, hogy a Critical Mass időpontja beleesett az adatfelvételbe."

"Eddig hat adatfelvételi hullámra került sor, amelyből az utolsó 2011. szeptember 16. és 21. között történt. Az eredmények a kérdezés előtti 2 hétre vonatkoztak."

"A kutatást 1000 fős mintán végezték."
Ez mind a bringások, mind a felmérés szempontjából meghamisítja az eredményt.

@rekszem: "A piros lámpa emlegetése meg annyira unalmas."

Tényleg az. Senki nem emlegetné, ha nem percenként látna ilyet.

Rizzo the Rat 2011.10.21. 09:35:13

A piros lámpa emlegetése lehet, hogy unalmas, de aktuális. A bringások tényleg kis része érzi magára kötelezőnek a KRESZ-t. Mondjuk a pesti autósok jó része sem tartja be, csak amikor úgy gondolja, hogy érdekében áll. Például sebességkorlátozásnál simán megy 30 helyett 60-nal, mert szerinte a 30 az veszélyesen lassú...
Van egy olyan érzésem, hogy a pöcs biciklisek és a pöcs autósok halmazának elég nagy a metszete. Aki az egyik járművön ilyen mentalitású, annak hiába tesznek a feneke alá másikat, nem javul meg tőle.
Az is igaz, hogy Budapest nem nagyon alkalmas a biciklis közlekedésre. Se a levegő, de a sávok, se a közlekedés szereplői nem teszik alkalmassá.
Vidéken sok helyen nem élet-halál harcnak fogják fel az a közlekedést, mint a fővárosban.

rekszem 2011.10.21. 09:35:14

hmmm zebra előtti megállás, sebességek betartása, indulás előtti féklámpa és lámpa ellenőrzés, stb.

és igen, sok a baleset zebrán, gyorshajtás miatt, vagy a kivilágítatlan autó.....

a piroson áthajtani kerékpárral pedig nem ugyanaz mint autóval, és nem is lehet minden piroson biztonsággal átmenni, de van olyan rész, ahol igen, mint ahogyan gyalog sem ugyanaz

De amúgy az is jellemző, hogy ha én sárgánál fékezek és pirosnál megállok, akkor mellettem/mögöttem még 3-4 autó simán átmegy. Népligetnél a hungáriáról a város felé kanyaródó (jobbra) sávban naponta látok totál piroson áthajtó autókat, legutóbb még a pirosnál állót le is dudálták!!! De az üllőin is van lámpával védett zebra, ahol rendszeresen áthajtan a tele piroson, akár úgy is, hogy kielőzik a sort.

cso zsi 2011.10.21. 09:36:11

@rekszem: "a piroson áthajtani kerékpárral pedig nem ugyanaz mint autóval"
Hanem???

rekszem 2011.10.21. 09:41:54

@Rizzo the Rat:

kerékpárral sok lámpánál értelmetlen megállni, bőven elég az elsőbbségadás

ilyen tipikusan a zebrás lámpák, a balról becsatlakozó forgalm esetében lévő lámpa, és a forgalomlassító lámpa, de akár még a kereszteződésben is lehet menni jobbra kanyarodás esetén. Nem azért mert a kerékpárosk a kresz felett állnak, hanem mert az 50 cm széles, és jellemzően 20-30 km/h sebességű járművel mások a lehetőgek mint, egy 1,5 tonnás bádogdobozzal. És persze van aki mindenhol átronygyol ész nélkül, de az autóval is megcsinálja.

FGSuperman 2011.10.21. 09:43:01

@hagyma: tanuljunk meg olvasni
"a kerékpàrhasznàlòk"-ròl volt szò
egy újszülött nem az

rekszem 2011.10.21. 09:43:05

@cso zsi:

hanem az olyan, mint amikor kerékpárral mész át :)

ha a két járművet egymás mellé állítod és nem látod az alapvető különbségeket, akkor....

cso zsi 2011.10.21. 09:45:00

@Rizzo the Rat: "Van egy olyan érzésem, hogy a pöcs biciklisek és a pöcs autósok halmazának elég nagy a metszete. Aki az egyik járművön ilyen mentalitású, annak hiába tesznek a feneke alá másikat, nem javul meg tőle."
Ez így van. Nem a jármű határozza meg a vezetője/hajtója mentalitását.
Gyalog, bringán, mopeden, speedmocin, tuningverdán, és luxusterepjáróban egyaránt jelen vannak.
De az arányok. Motorkerékpárból van ~140000. 2000 ccm fölötti autóból kb feleennyi. kerékpárosból, és gyalogosból meg rengeteg. Figyelembe véve azt is, hogy mindenki gyalogossá válik, amikor kívülről becsukja a kocsiajtót.

cso zsi 2011.10.21. 09:47:10

@rekszem: "kerékpárral sok lámpánál értelmetlen megállni, bőven elég az elsőbbségadás"
Mert a fixin jó esetben egy fék van, rosszabb esetben semmi.
Ez nem indok. Max arra, hogy ilyen járművel nem lehet a forgalomban részt venni.
Magyarázod a semmit.

Dohányzó Zsiráf 2011.10.21. 09:48:33

@kirk kapitány: ezt miért nem posztoltátok még ki? Ez az eredmény a budapesti kerékpáros szervezetek (CM) munkájának köszönhető.

hirszerzo.hu/belfold/20110929_budapest_biciklisbarat

rekszem 2011.10.21. 09:51:08

@cso zsi:

milyen fixi? milyen egy fék? miről beszélsz? :)

D4D 2011.10.21. 09:55:28

@rekszem:

"hmmm zebra előtti megállás, sebességek betartása, indulás előtti féklámpa és lámpa ellenőrzés, stb."
- VAN neki.

"és igen, sok a baleset zebrán, gyorshajtás miatt, vagy a kivilágítatlan autó....."
- Minden kerékpár szabályszerű világítással közlekedik. Beszéljünk a százalékos arányokról?

"a piroson áthajtani kerékpárral pedig nem ugyanaz mint autóval,"
- Valóban. Az autóst meg lehet büntetni utólag, mert van rendszáma.

" és nem is lehet minden piroson biztonsággal átmenni, de van olyan rész, ahol igen, mint ahogyan gyalog sem ugyanaz"
- Ezt gondold végig abból a szempontból is, hogy esetleg egyszer én is úgy gondolom, hogy biztonságos átmenni. Esetleg úgy gondolom, hogy 130-al is biztonságos. Mekkora a túlélésed esélye?

rekszem 2011.10.21. 09:56:25

@D4D:

huh.... ne fárassz már hülyeségekkel

D4D 2011.10.21. 09:56:38

@rekszem:

Mi a kükönbség két jármű között? Egyikre nem vonatkozik a KRESZ?

Rizzo the Rat 2011.10.21. 09:57:02

@rekszem: akkor végülis motorral vagy segédmotorral is le lehet szarni a pirost...
az is egy kis jármű

én ilyet még nem hallottam, de jó tudni ezeket

kerékpárral tényleg mások a lehetőségek, könnyebben meg lehet halni rajta, mint egy autóban
vagy egy életre megnyomorodni

411 2011.10.21. 10:04:29

@rekszem: Te, társam a közlekedésben, tipikusan az a mentalitású vagy, akivel azért nem lehet vitázni, mert semmilyen befogadókészséged nincs. És a bringások (Bp-i!) nagy része ugyan ilyen, ezért vannak, és mi is veszélyben. Tökéletesen igaz, hogy csak rajtunk múlik a biztonságotok, és ezt el is várjátok tőlünk!!
Az meg egy pöcs volt, aki rendeletileg előírta a kerékpárok betartandó max sebességét ilyen-olyan utakon, járdán, stb, -kötelező-sebességmérő eszköz nélkül...

rekszem 2011.10.21. 10:05:00

@Rizzo the Rat:

"akkor végülis motorral vagy segédmotorral is le lehet szarni a pirost...
az is egy kis jármű"

nem, ezek gépjárművek, ellentétben a kerékpárral

azon azért én elgondolkodnék a helyedben, hogy miért van az, hogy az egész világon, országtól függetlenül a kerékpárosok nagyrészt áthajtanak a piroson

rekszem 2011.10.21. 10:08:42

@411:

szerintem maradjunk annyiban, hogy a aki autóval utazik, ahhoz idomul az egész város, mindenki szívja a büdöset, a gyalogosnak remegnie kell a zebrán, hallgatni a zajt, és kerékpárral megállni a pirosnál

és még az autósok tesznek szívességet....

amúgy ha az autó deklaráltan életveszélyes még az autót használók szerint is a nulla emissziós közlekedési formákra, akkor egy városban, ami az emberek lakhelye, tenni kell ellenne, hogy jórészt ki legyenk tiltva

Rizzo the Rat 2011.10.21. 10:09:36

@rekszem: Huszár Zsolt színész is úgy gondolta, hogy kerékpárral le lehet tojni a KRESZ-t, meg lehet villamos elé hajtani, mert a kerékpár egy teljesen más jármű, mint az autó.
Aztán a szabályosan közlekedő villamos erősebbnek bizonyult.
Tényleg megérte, hogy szabadon értelmezte a KRESZ-t, kibelezve egy sínen meghalni... kellemes utolsó másodpercei lehettek.

rekszem 2011.10.21. 10:10:02

tenni kell ellenne, hogy jórészt ki legyenk tiltva= tenni kell érte, hogy az autók jórészt ki legyenek tiltva

411 2011.10.21. 10:11:42

@rekszem: A közlekedési szabályok minden JÁRMŰRE vonatkoznak, a kerékpár is az. (De még a gyalogosokra is!)

Ez a áthajt a piroson dolg sztem egy öngerjesztő folyamatot-viselkedést váltott ki. Azaz, gyakorlatilag minden szabály alól (felszerelés, kötelező műszaki előírások betartása) felmentve érzitek magatokat. És ez a legnagyobb gond veletek.
Fixivel, meg egy fékkel, meg setéteben láthatatlanul menjetek a ..... nagyrétre.

rekszem 2011.10.21. 10:12:28

@Rizzo the Rat:

és ezt minden autós balesetnél elmondod, vagy csak itt említetd meg?

amúgy tegnap az üllői út kb. 8 km-es szakaszán konrétan két helyen tarolták le a járda ill. villamos sín melletti oszlopokat autóval

rekszem 2011.10.21. 10:14:34

@411:

komolytalanná válsz az értelmetlen vagdalkozásaiddal

nekem teljesen szabályos a kerékpárom, van két fékem, csengőm, prizmám, rendes világításom

Te az autód (már ha van) világítását, guminyomását és kormányművét ma reggel (vagy mikor legutóbb használtad) ellenőrizted, vagy te is szarsz a kreszre?

FGSuperman 2011.10.21. 10:15:19

@rekszem: és az miért van, hogy az autòsok nagy része nem kihangosítòval telefonàl autòvezetés közben?

411 2011.10.21. 10:17:34

A vagdalkoy'som syeptember 24 =ta nem ;rtelmetlen, elent;tben veled, ahogz eyt kor'bban m'r indokoltam.
Igen, minden reggel leelenlenoroyom amit kell.

carrera-4x 2011.10.21. 10:17:52

Egyetértek azzal, hogy sokan azt hiszik, hogy biciklivel nem vonatkozik rájuk semmilyen szabály. Viszont mint autós és lelkes bringás annyit fűznék hozzá, hogy mióta Bp belvárosában lakom, sokkal kevesebbet használom a biciklimet, mert félek az autók között, mikor autóval megyek, meg állandóan azt kell néznem, mikor töri le egy bringás a tükröt, mert aztán mások tulajdonát meg jelentős részük nem igazán tiszteli, sőt a "hülye" stb. autós mentalitás következtében még neki áll feljebb, ha az ember lánya rászól.
A szomorú az, hogy amíg külföldön éltem, ilyen probléma egyik szempontból sem volt. Nálunk sajnos nemcsak a bringások de az autósok jelentős részéből is hiányzik mindennemű közlekedési kultúra, amit lehet, hogy nem a kölcsönös anyázással, hanem némi tekintettel a másikra (mindkét fél részéről) lehetne megoldani.

rekszem 2011.10.21. 10:18:16

@FGSuperman: hát jah

amúgy nekem még eddig csak olyan gondom volt piros lámpánál, hogy valaki rám dudált, mint egy önkéntes serif, vagy a szemből kanyarodó direkt padlógázzal és totál szabálytalanul levágta a kanyart, hogy megleckéztessen

de persze a jobbkezet kerékpárnak 10-ből 7 szer senki nem adja meg, és még magyaráznak, ha intesz nekik (még csak nem is a középső ujjamat)

FGSuperman 2011.10.21. 10:22:11

@rekszem: ismerôs

februàr 1 òta ma màsodszor bkv-ztem melòba, mert a gép szervízben van

rekszem 2011.10.21. 10:27:42

@carrera-4x:

"ember lánya" szerintem ciki ha a cosmopolitanból veszed a szövegkultúrát :D

amúgy meg ha félted a tükrödet hajtsd be, senki nem mondta, hogy a rendelkezésre álló helyet neked egy autóval kell kitöltened, ez szabad választásod. és amíg a kifugó nem az utastérbe van vezetve, addig meg pláne neked kéne elnézést kérned.

Rizzo the Rat 2011.10.21. 10:42:56

@rekszem: Ha találkozok olyan autóssal, aki azt hangoztatja, hogy 30-as táblánál nyugodtan menjen mindenki 50-nel, mert a 30 veszélyesen lassú, akkor bizony beszólok neki. Ha meg balesetet is okoz, akkor nagyon elítélem. Biciklist szintén.
A KRESZ mindenkire vonatkozik, nem lehet szabadon értelmezni. Jogszabály.

ex-dr. vuk 2011.10.21. 10:51:12

@hagyma: lehet, hogy el kene olvasnod a cikket rendesen. Eleg a vastagbetus reszt elolvasni figyelmesen:
"A Magyar Kerékpárosklub felkérésre készült kutatás szerint szeptemberben az ország lakosságának közel fele ült legalább egyszer biciklire."

rekszem 2011.10.21. 10:55:49

@Rizzo the Rat:

a kreszt is emberek írják.... ráadásul jellemzően nem veszik bele a kerékpárt

külföldön sok pirosnál elengedik a bringásokat

ex-dr. vuk 2011.10.21. 10:56:02

@rekszem: a segedmotoros kerekpar nem szamit gepjarmunek magyarorszagon.

rekszem 2011.10.21. 10:59:45

@vuk_: nem is kell rá rendszám

ex-dr. vuk 2011.10.21. 10:59:52

@meezalena: magyarorszag amugy alapbol eleg bringaellenes.. pl. boltba mikor viheted be hogy letamaszd a sarokban (ahol amugy senkit nem zavar) amig beugrasz 5 percre? ugy zavarnak ki mint a szart. angliaban ez pl. teljesen termeszetes...

A cegetek ha kerekparozasra osztonoz akkor csinaljon tarolot is. minden ilyen keresnel ezt kell valaszolni, hatha eljut az agyukig.

Az uttesten meg nem kell felni, minel tobb lesz a bringas annak tobb lesz a tolerancia is. sokaknal mar az felnyomja a vizet h LAT egy bringast az uton... szanalmas.

ex-dr. vuk 2011.10.21. 11:01:16

@rekszem: nalunk nem. mashol igen. :)
nyugatabbra altalaban 125-ig "scooter", rendszammal mindennel. hogy amugy mi a besorolasa azt nem tudom, de eleg a B melle egy kis kiegeszito vizsga es lehet tolni.

Intizar 2011.10.21. 11:25:11

Hiába a bicikli A közlekedési eszközöm, nekem bizony nem unalmas a piros lámpák emlegetése. Hátborzongatóan sötét tahó módon közlekedik igen sok biciklista, nagy többségük olyan, akin látni, hogy biciklista az "identitása" neki (a szerencsétlennek - ez már majdnem olyan szánalmas, mintha az öltözködés volna a fő tartalom az életében). Nagyon szomorú, hogy üresfejű alakok mennyi rosszat tudnak kihozni egy ennyire hasznos dologból

rekszem 2011.10.21. 11:30:36

@Intizar:

kihagytad, hogy aki pedig gyorsabb nálad, az is szánalmas, üresfejű, szerencsétlen barom :D

még tán rá is csengetsz :D

meezalena 2011.10.21. 11:30:53

@vuk_: meg minden más ellenes is, ami egy picit nyugatabbra, már rég elfogadott és bevett szokás.... :S

A cégnél minden évben folyik a lobbizás a bővitésért, de ezek olyanok mint a politikusok: csak igérgetnek jobbra-balra. ennyit róluk:)

Intizar 2011.10.21. 11:32:49

@rekszem: Nem csengetek rá senkire, azt csak az agresszív marhák szoktak, ha nincs közvetlen balesetveszély. Lényegre tapintottál: IRIGYLEM a szabálytalankodó vaddisznókat, akik "identitást" faragnak egy közlekedési eszközből. Csakis.

carrera-4x 2011.10.21. 11:34:05

Kedves @rekszem: pont az ilyen anyázós fajta emberről, meg csak a saját igazát hangoztató fajtáról beszéltem, hogy nagyon szomorú, hogy nálunk ez a módi... ennyit a kompromisszumkészségről, és a másik tiszteletben tartásáról...

Ami az én szövegkultúrámat illeti, nekem legalább van (valamilyen); azonban nem a cosmo-ból merítem... Én jártam iskolába, ott némely embernek választékos nyelvhasználatot is tanítanak, javaslom, próbáld ki Te is. Azt követően pedig, javaslom, menj egy pszichoterapeutához, és beszéljétek meg, hogy vajon miért gyűlölöd ennyire azokat, akiknek van autójuk, és persze pofájuk használni, ha már ők fizetik az utak építését minden csepp benzin árából. Talán mert Neked nem adtak matchboxot kiskorodban??
:-)
Ha gondolod, és ezzel csökkentehetek az autósok iránti gyűlöleteden, szívesen veszek Neked egyet ajándéba. :-)

Intizar 2011.10.21. 11:35:35

@rekszem: Ha ez megnyugtat, az autós "identitást" is szánalmasnak tartom, és jóval kártékonyabbnak a biciklisnél.

rekszem 2011.10.21. 11:39:20

@carrera-4x:

na ne röhögtess

egyrészt nem anyáztam, és nem támpláltam gyűlöletet senki iránt

csak annyitr írtam, hogy ciki a cosmós picsa szövegét lökni, az meg még cikibb, hogy nekiállsz magyarázni bringásoknak, hogy vigyázzanak a tükrödre

de ami még cikibb, hogy itt az iskoláiddal, meg a neveléseddel kérkedsz :D

ember lánya :D:D:D:D:D

411 2011.10.21. 11:46:44

@carrera-4x: Ne durvuljunk....Az a baj -szinte Belga szointen), hogy totál kultúrálatlanok vagyunk közlekedésileg, éppen úgy, mint a mindennapos életben; elsősorban az egymáshoz kapcsolódó viszaonyainkat illetve. Ezért is van "jó" hírünk a világban. Erről jut eszembe, hogy német ismerőseim szerint a bringások vs autósok ellentét náluk is megvan, de szerintük az már naon durva, amit itt csinálnak a kétkerekűek. több hetet voltak it, ezért tudják.
És, "kedves" rekszem, amit korábban írtam az egymás elfogadásával kapcs, az éppen ide tartozik te is ebbe tartozol. Régen volt egy matrica a BKV-n: "Társak vagyunk az úton!" Ezt ti teljesen másképp látjátok, a sok agresszív durung autós TÁRSATOKKAL együtt. Hát, ez a baj.

rekszem 2011.10.21. 11:53:49

@411:

nem tudom, nekem elég kevés a konfliktusom az úton (kivéve a kerékpér utat a gyalogosokkal)

és amúgy sem nagyon látok olyat, hogy bringások rosszindulatból ordítanának autóssal, míg fordítva igen, de azt se sűrűn

persze van, hogy a bringás hibásan magát gondolja szabályosnak és ordít, de ha ott vagyok szólok, hogy nincs igaza

és én is kértem már elnézést, mikor rájöttem, hogy nem nekem van igazam

ez az egész szarakodás csak mesterségesen van gerjesztbe, nagy para nincsen

ha lenne normális infrastruktúra, illetve nem csak egyoldalúan az autók lennének preferálva a városban, meg azon kívül is, akkor ennél is kevesebb lenne az ütközési felület (szór szerint is :D). amúgy az autósok 98%-a teljesen normálisan áll a dolgohoz, bár tény, hogy néha előfordul (pl. jobbkezes utca), hogy nem tekintenek egyenjogú félnek

D4D 2011.10.21. 12:26:36

@rekszem: "az egész világon, országtól függetlenül a kerékpárosok nagyrészt áthajtanak a piroson "

Németországban szinte soha.

D4D 2011.10.21. 12:28:52

@rekszem:

"hallgatni a zajt, "

Tudjál róla, hogy München utcái nagyságrendekkel csendesebbek, pedig ott több az autó.

Igaz jobbak az utak is, jobbak a buszok is...

ex-dr. vuk 2011.10.21. 12:30:12

@rekszem:
"nem tudom, nekem elég kevés a konfliktusom az úton (kivéve a kerékpér utat a gyalogosokkal)"
Probalj meg az uton menni, ahol gyalogkerekparut van. Majd lesz konfliktusod massal is :)

"persze van, hogy a bringás hibásan magát gondolja szabályosnak és ordít"
Van forditva is: az autos szabalytalannak gondolja a biciklist es (jobb esetben) leorditja (rosszabb esetben leszoritja, felloki, megoli), holott nem az.. neha kiderul, hogy a jogsi nem minden ;)

D4D 2011.10.21. 12:30:24

@rekszem:

"Te az autód (már ha van) világítását, guminyomását és kormányművét ma reggel (vagy mikor legutóbb használtad) ellenőrizted, vagy te is szarsz a kreszre? "

A guminyomást nem kell ellenőrizni.

rekszem 2011.10.21. 12:31:19

@D4D: és akkor itt már sokkal csendesebb is minden?

rekszem 2011.10.21. 12:32:04

@D4D:

"A guminyomást nem kell ellenőrizni."

de azért érdemes :)

D4D 2011.10.21. 12:32:19

@rekszem:

"de persze a jobbkezet kerékpárnak 10-ből 7 szer senki nem adja meg, "

Nekem eddig egyetlen kerékpáros sem adta meg idén.

D4D 2011.10.21. 12:33:35

@rekszem:

"a kreszt is emberek írják.... ráadásul jellemzően nem veszik bele a kerékpárt"

Ezért a legutóbbi módosítások szinte kizárólag a kerékpárosokért történtek. Értem.

D4D 2011.10.21. 12:34:39

@vuk_:

magyarorszag amugy alapbol eleg bringaellenes.. pl. boltba mikor viheted be hogy letamaszd a sarokban (ahol amugy senkit nem zavar) amig beugrasz 5 percre? ugy zavarnak ki mint a szart. angliaban ez pl. teljesen termeszetes...

Németeknékl sem viheted be.

D4D 2011.10.21. 12:36:31

@rekszem:

"az meg még cikibb, hogy nekiállsz magyarázni bringásoknak, hogy vigyázzanak a tükrödre"

Az is ciki, ha az autósoknak magyarázom, hogy vigyázzanak a töködre?

D4D 2011.10.21. 12:40:55

@rekszem: Eleve Bp-n a buszok és a villamosok nagyon hangosak. Nálunk az aszfalt gyengébb, ezért eleve a gördülés közben a gumik hangosabbak.

Az úthibák pedig csak gerjesztik a zajokat a járműveken. Főleg a nagy járműveken.

Érdemes egy 415-ös Ikarusra felülni, ami a fele távot jó úton, majd a felét szar úton teszi meg.

Például a 91-es a Margit hídon és a Rómer Flóris utcában.

rekszem 2011.10.21. 12:43:34

@D4D: de abban egyetértünk, hogy ha nincs autó, akkor az aszfalt önmagában nem zajkibocsátó?

D4D 2011.10.21. 12:50:22

@rekszem:

Abban igen, viszont abban nem, hogy azért ekkora a zaj, mert autók. Azért ekkora a zaj, mert az autók alatt szar az aszfalt, valamint a BKV buszparkja, hm..... Nem igazán korszerű.

rekszem 2011.10.21. 12:56:33

@D4D: ez az elmélet

a gyakorlat meg az, hogy kevesebb forgalom=kevesebb zaj

és kevesebb méreg a levegőben

D4D 2011.10.21. 13:22:22

@rekszem:

Mátyásföldön megxsináltak egy utcát, ahol iszonyatos zajjal jöttek a közeli vastelepről a kamionok. Miután megcsinálták, majdnem elütött egy kamion, mert nem hallottam hogy jön.

Budakeszi úton a túzoltóság és a Budagyöngye között megszűnnek a zajok, mert ott jó az út.

Tehát ez nem elmélet. Ez a gyakorlat.

Persze lehet abszolút csendben is élni, de akkor ne akarj városban élni, hanem költözz fel a Börzsönybe vagy a Bakonyba.

Egy városban kompromisszumokat kell kötni. Nem lehet csak tiltani.

rekszem 2011.10.21. 13:34:47

@D4D: igen, ez igaz, meg nyílván jobb, ha maga az út nem kelt zajokat

de most éppenhogy nincsen kompromisszum, mert a városban minden az autóknak vannak alárendelve, pl. a rákóczi út 6 sávos, de már az áruszállító sem állhat meg a buszsávban, hanem csak az átmenő forgalmat szolgálja ki

a komromisszum az lenne, ha az autós forgalmat kicsit csökkentenék, de azért be lehetne jönni autóval a városba, ha muszáj. Ilyen lenne a kapacitás csökkentés, több vilinger, buszsáv, kerékpársáv, sétáló vagy csökkentett forgalmú utca.

battore · http://www.battore.com 2011.10.21. 15:37:13

@meezalena: ha unalmas neked, akkor elkezdem dokumentálni:) megdöbbentő adatokat fogunk kapni. csinálok is egy ilyen blogot, ahol nyomon követheti mindenki:) ide fogom kiírni az elérhetőséget. utána majd kíváncsi leszek a véleményedre:)

battore · http://www.battore.com 2011.10.21. 16:04:52

a gyalogosok többsége sem áll meg a pirosnál. engem szoktak hülyének nézni, hogy ha nem jön semmi, miért nem megyek tovább és várok egyedül, hogy zöldre váltson. nincs autóm, sem kerékpárom. úgyan úgy sietnem kellene dolgozni, mint másnak, csak úgy gondolom, hogy az a pár másodperc, amíg kivárom a zöldet, még belefér, hogy ne egy kórházban tölstem a napot, hanem a munkahelyemen. ugyanakkor meg kell említenem, hogy igenis vannak nagyon korrekt autósok, ahogy kerékpárosok is és elvétve gyalogosok is, akiknek számít a közlekedési kúltúra. viszont, akiknek nem ( és itt ugye akinek nem inge, ne vegye magára:) ) annak ajánlom, hogy tömeg közlekedjen, méghozzá valami távolsági járattal, volánbusz, vasút, és lehetőleg jó messze utazzon és maradjon is ott xd ami a legjobban bosszant, hogy olyanok vallják magukat budapestieknek, akik két hete, vagy pár éve költöztek ide. tele vagyunk számos vidéki településből érkezett "vendég munkásokkal" és mivel ez az arány már rég átbillent az 50 %-on, ezért az általuk hozott "néha minősíthetetlen" viselkedési formákból ítélik meg a fővárost.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.21. 20:24:21

@rekszem:" szeptemberben az ország lakosságának közel fele ült legalább egyszer biciklire. "

gondolkozzal mar
az orszag lakossaga 10 millio kb/ mindenkivel cakk pakk.
akkor majdnem 5 millioan bringaztak szeptemberben?
5 millioan egyaltalan nem is tudnak biciklizni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.21. 20:25:42

@FGSuperman: tanuljatok meg olvasni, jol mondod
"A Magyar Kerékpárosklub felkérésre készült kutatás szerint szeptemberben az ország lakosságának közel fele ült legalább egyszer biciklire. "

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.21. 20:28:17

@vuk_: igen ez szerinted mit jelent?
akkor magyarazd mar el
az orszag lakossaganak mejdnem fele, az kozel 5 millio ember....
Te mit olvastal ki belole????

ex-dr. vuk 2011.10.22. 00:08:31

@hagyma: ez nyilvanvaloan nem reprezentativ, mar csak azert sem, mert csecsemoket nem kerdeztek meg... Szoval itt eleve azokat kell erteni, akik onallo kozlekedesre alkalmasak. Gondolom.
Az idezett resz pedig nem azt jelenti, hogy ennyien _jarnak_ biciklivel, hanem "ultek legalabb egyszer" az elmult honapban. Nagy kulonbseg.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.22. 00:17:49

@vuk_: legalabb ne magyarazd meg
a mondat, amit valoszinuleg egyszeruen szarul irtak azt jelenti
az orszag lakossaganak tobb mint a fele bringazott szeptemberben, jo legyen neked ult bringan
ami egy baromsag
ezt meg egy brindgasnak is fel kene fogni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.22. 00:25:31

@vuk_: amugy erdekes felfogas az hogy az orszag lakossaga alatt azt kell erteni aki fel tud ulni a bringara
mar tenyleg humoros vagy:)
nem is szoltasm volna ha nem akarsz megtanitani szovegrtelmezesre:)

Guy_Montag 2011.10.22. 13:58:11

@411: a piros lámpa valóban unalmas: én megállok a lámpánál (bicajjal IS), de Budapesten konkrétan azt érzem, hogy a többi biciklis hülyének néz emiatt.

Vicces is tud lenni: találkoztam olyannal, hogy a bicajos a bicajos piroson ment át, ami a másik bicajosnak zöld volt. pont jött a szabályos bicajos. kár, hogy nincs meg videon :D

nowy 2011.10.22. 21:50:18

@vuk_: hagymának igaza van.
A cikkben így szerepel : "Szeptemberben a 18 év feletti magyar lakosság 49%-a..." Ez cirka 3.9 millió ember.
Közlekedési eszközként a magyar lakosság (felteszem itt a 18 éven felüliekre gondolnak) 47%-a használta közlekedésre, ez kb 3,76 millió ember,közülük 44% mindennap ez kb 1,65 millió és 2 hét alatt legalább 10 napot 10% használta,ez kb 376ezer.Így összesen kb majd 2 millió ember használja naponta közlekedésre a kerékpárt.

közösperonos átszállás 2011.10.24. 14:03:32

@411: "szemtanúk szerint minimum 60km/h-val árszáguldó bringás"

A tanúk (pont mint az átlagemberek) képtelenek megbecsülni egy bicajos sebességét, ez ilyen. Mert ugye a fejekben az van, hogy a bicajos lassú, tehát tekintsük nyugodtan álló ojjektumnak (országúton ez működik is); aztán ha kiderült, hogy annál azért gyorsabban jött, akkor nyilván száguldott az állatja.

(Gyk. a többi részhez nem szóltam hozzá.)

közösperonos átszállás 2011.10.24. 14:04:49

@411: "Erről jut eszembe, hogy német ismerőseim szerint a bringások vs autósok ellentét náluk is megvan, de szerintük az már naon durva, amit itt csinálnak a kétkerekűek. több hetet voltak it, ezért tudják."

Lámpa nélküli zebrán nem próbáltak átkelni? Ha mégis, négykerekűekről mit nyilatkoztak? :-)

411 2011.10.24. 14:38:09

@közösperonos átszállás: Az autóm leső lökhárítója, kevlár merevítője, gépházteteje fényszórói, széttörtek, a panoráma szálvádő kb 15 cm mélyen őrízte meg a teszte ütését. Számoljál, és azután, hogy ott sem voltál, devalváld a történteket. Azért is tartunk itt, mert senk nem vesz komolyan semmit, amit kellene, az értéktelen szarságok meg fontosak lettek.

De tényleg, outsiderként ne ítélkezzél már, magyar ember.

közösperonos átszállás 2011.10.24. 15:07:13

@411: "Az autóm leső lökhárítója, kevlár merevítője, gépházteteje fényszórói, széttörtek"

A lökhárító meg a gépháztető pont arra vannak, hogy törjenek, hogy elnyeljék az ütközés energiáját, nem? A lámpákra (mintha valami üvegből vagy miből lennének) most nem is térnék ki.

"panoráma szálvádő kb 15 cm mélyen őrízte meg a teszte ütését"

15 centit horpadt be a "panoráma" szélvédő, jól értem? (Nem vagy túl világos.) Láttam már kifejelt szélvédőt (mondjuk belülről, ha ez számít), és hát a fene tudja. Apropó, te mennyit láttál már, hogy abból tudsz következtetni a sebességre? :-)

"Számoljál, és azután, hogy ott sem voltál, devalváld a történteket."

Mondtam, hogy ott voltam? (Eleve, még azt se tudjuk, álltál-e vagy mentél és merre.) Annyit mondtam, hogy az embereknek általában fogalmuk sincs, mennyivel is mennek a bicajosok, viszont hajlamosak extrém módon tévedni. EZT azért tudhatom? Vagy a szemtanúk a kerékpárossal párhuzamosan, 50 km/h-s sebességgel haladtak, azért tudták megalapozottan megbecsülni a sebességét?

matijasz 2011.10.25. 05:38:44

@hagyma: oszt az ellen is ennyire harcolsz,ha aztat írják,hogy 38%-os volt a Valóvilág nézettsége egy adott estén????Sajnos van ilyen.
Szerinted akkor miért nem lehetséges a legalább egyszer egy hónapban az ország fele biciklire ült eredmény??Csak többen bicikliznek 1 hónap alatt egyszer,mint egy este tévét néznek az emberek.Számolhatsz 2,5-3 évestől akár 75-85 évesig,és itt vidékre összpontosíts leginkább.
Mennyi csecsemő és kerékpározásra alkalmatlan vagy kerékpározni nem tudó ember él szerinted az országban???
Biztos hogy nem 5-6 millió,bár a gondolkodásodból ennyi simán kijön,te zseni!!!
Néha azért kanyarodjál már le az autópályáról,mert a szélvédő csak olyan,mint a tévéképernyő; azt látsz,ami előtted van.
Az meg nem sok,a mondandódból tökéletesen kiolvasható.

Powerlich 2011.10.26. 13:06:05

Én mind 3 módszerrel szoktam közlekedni pesten.
- Gyalogosan (tömegközlekedés)az a problémám, hogy minden jöttment büdös tenyészet miatt undorodom ettől a fajta közlekedési módtól, természetesen ha csak gyalogol az ember akkor azért kevésbé ilyen a helyzet.
- Autóval közlekedéskör, kerülök a legnagyobb és legtöbb konfliktusba. Legutóbb pl. mentem a saját sávomban és a hozzám balra lévő kanyarodó sávot megpróbálta kiegyenesíteni egy brazil, gondolván, hogy én majd úgyis arrébb megyek. Természetesen nem mentem arrébb, még neki állt feljebb (erőfitogtatás gyanánt valami eszközzel fenyegetőzött), hogy én a saját sávomban szabályosan közlekedek.
- Bringával szeretek a leginkább közlekedni, független vagyok, csak be kell tartani az alapvető szabályokat és akkor nem lesz semmi nagyobb bajod. Ha meg összefutsz egy paraszt autóssal, akkor hagyd szó nélkül... ha te akkor nem 2-3 perc múlva egy másik autóssal úgyis konfliktusa lesz, az majd elküldi a pi**ába...

kis59 2011.10.26. 21:49:45

Én elég sokat jártam az idén (is) kerékpárral, de mindössze egyszer nem adták meg az elsőbbséget (egy nő), egyszer meg olyankor adták meg, amikor nem nekem lett volna.
Viszont igen gyakran nekem adnak elsőbbséget, amikor mögöttem a gyerek a gyerekülésen és nekem van "mackósajt".....
Miért ekézzük egymást?

kis59 2011.10.26. 21:52:05

Azért írtam, hogy legyen itt pozitívum is...:))
Talán meglepő, de is a valóság része.

Funkerman 2011.11.02. 08:24:10

@cso zsi: Jó lesz az singlespeednek :)
süti beállítások módosítása